[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.579 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Die Linksys WRT54GL kon je makkelijk gebruiken met Ziggo! Ik gebruik al jaren een WRT54GL (SUPER DING!) met Ziggo en mn buurjongen ook! Heb tomato firmware erop geknalt en dat ding is zo stabiel als een baksteen!

Trouwens in module 1 zit je datasplitter + nieuwe AOP.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:27

rally

Deyterra Consultancy

Vraagje aan de gelukkigen onder ons met een nieuwe modem:

Krijg je een retourdoos om eenvoudig de oude modem terug te sturen of moet je deze zelf maar op de post doen?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02

TFHfony

Professional Weirdo

rally schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:14:

Krijg je een retourdoos om eenvoudig de oude modem terug te sturen of moet je deze zelf maar op de post doen?
Deze hoeft bij mijn weten niet retour...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je op den duur een meterkast vol met modems.

Ik heb echt al iets van 5 modems/ routers in de kast staan stofhappen. Leuk zo'n stapel :P

En dan nog de Motorola en WRT54GL die op dit moment daadwerkelijk dienst doen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Daar zit ik met m'n telfort 20mbit lijntje ..... :'(
Hoogtijd dat ik me ens serieus ga verdiepen in ziggo alles in 1 extra _/-\o_

http://speed.io/pics/2217/6483/speed.io.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:18:
Daar zit ik met m'n telfort 20mbit lijntje ..... :'(
Hoogtijd dat ik me ens serieus ga verdiepen in ziggo alles in 1 extra _/-\o_

http://speed.io/pics/2217/6483/speed.io.png
Mijn Telfort 20 Mbit lijntje haalde maar 7300. Met persen (SNRM tweaken) kwam ik tot 7800.

Gewoon naar AIE-Extra gaan, doe je je naam ook weer eer aan :D
rally schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:14:

Nee, geen retourdoos. Mijn SBV5121E moet overigens wel gewoon terug binnen 7 dagen. Dat stond in die brief met activatiecode van het nieuwe modem.

[ Voor 31% gewijzigd door Volkert op 14-07-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ok, ik heb een beetje irritante situatie hier in het pand aangezien de Arris TM702G bij de onderburen moet staan ivm binnenkomst kabel. Nu wil het nog wel eens voorkomen dat de moem gereset moet worden, opzich geen probleem want ik kan overdag meestal aanbellen. Vervelende is het natuurlijk wel als het na tienen is (ze hebben een kleine baby) of als ze weg zijn.

Nu ben ik er achter gekomen dat een software reset in de meeste gevallen voldoende is en probeer ik dus uit te vogelen hoe ik dat kan doen. Nu heb ik dit topic doorgespit en ben er achter gekomen dat ik naar 192.168.100.1 moet gaan in de browser. Nu wil dat alleen niet werken in mijn situatie.

Situatie is als volgt met een Alles in 1 extra abbo.
Arris Touchstone TM702G <-> Airport Extreme < 802.11n> Macbook Pro.

De airport deelt hierbij ip adressen uit in de range van 10.0.1.xxx. Ik heb overigens ook het ip adres van de router uit de airport geprobeert. Zonder effect.
Alles werkt overigens perfect naar behoren alleen kan ik dus niet bij mijn modem met de browser (safari in dit geval). Wie kan mij helpen om mijn modem te resetten zonder de onderburen wakker te maken en de hoofdschakelaar te gebruiken? :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arris modems kun je niet benaderen op 192.168.100.1 tenzij de modem offline is...

Wat je zou kunnen doen, beetje improviseren, is een schakeling met relais tussen de modem en stopcontact zetten die je op een of andere manier op afstand kunt in-/uitschakelen om op die manier toch het resetten mogelijk te maken.

[ Voor 59% gewijzigd door Raven op 14-07-2009 17:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Raven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:36:
Arris modems kun je niet benaderen op 192.168.100.1 tenzij de modem offline is...

Wat je zou kunnen doen, beetje improviseren, is een schakeling met relais tussen de modem en stopcontact zetten die je op afstand kunt in-/uitschakelen om op die manier toch het resetten mogelijk te maken.
Ah. Snelle edit! :)

Ja daar zaten we zelf ook aan te denken maar dat gaat weer zo ver. Situatie komt nu eens in de 2 maanden voor ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Sage op 14-07-2009 17:40 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ander merk modem vragen bij Ziggo?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:52:
Geen idee of het al langs is gekomen, maar hier wat plaatjes van de Ubee EVM3200 modem (e.docsis 3.0) die aan mij is uitgeleverd:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb deze modem ook nu in de meterkast staan. Haal maar 30mbit. Na contact met Ziggo blijkt dit de verkeerde modem te zijn. Krijg zsm een nieuwe juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Raven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:40:
Ander merk modem vragen bij Ziggo?
Ik ben eigenlijk heel blij dat alles werkt op dit moment. Best aardig wat gezeik gehad in het verleden met modem en router configs dus dan laat het ik het liever bij het oude. Dan maar even "plannen" wanneer bij de buren aan te kloppen.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okee :)

Ben nu beetje aan het googlen op mogelijkheden een relais draadloos te bedienen, nieuwsgierig of dat kan.
Anders kabel leggen?

edit: Ik weet niet hoeveel afstand/muren/beton/whatever overbrugd moet worden, maar kun je niet zo'n Gamma setje van draadloos apparaten in/uitschakelen gebruiken? Die zijn niet zo duur...

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 14-07-2009 17:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55
Hier nog niet geupgrade, maar even getest om te vergelijken.
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2217/8039/speed.io.png

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat heet Domotica (mocht je meer informatie willen zoeken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Ah kijk, naar die term was ik op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nieuwe modem vandaag gekregen.
En ik haal maar 30mbit :'(

Morgen ga ik zelf even sleutelen, ff uitzoeken waar het aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:51
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:10:

router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rally schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:06:
Dat heet Domotica (mocht je meer informatie willen zoeken :) )
Zoiets als dit bedoel ik: link (Conrad: Huis en Tuin -> Home automation -> Afstandsbediening systemen -> Draadloze schakelsystemen, 433 MHz)
Dat valt dus onder Domotica?
Sage schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:39:
[...]

Ah. Snelle edit! :)

Ja daar zaten we zelf ook aan te denken maar dat gaat weer zo ver. Situatie komt nu eens in de 2 maanden voor ofzo.
Afgezien van bovenstaande (in deze post), heb ik nog wel iets anders gevonden:
http://www.adafruit.com/b...-xbees-to-control-relays/

Mocht je van knutselen met electronica houden, dan is dat ook een optie :)
Zie filmpje voor demonstratie.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 14-07-2009 18:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:46
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:10:

Is dat dan die docsis 3.0 :p ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:28:
[...]

Is dat dan die docsis 3.0 :p ? :(
Jazeker, geen enkel klant haalt 30mbit zonder het nieuwe modem. :P
En ik ken het modem niet eens. En ik heb nog op het werk getest en het was gewoon een docsis 3.0 modem. Maar ik heb 20meter coax kabel van het aop naar me modem en dat is dus niet zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Act-One schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:19:
[...]

Ja het werkt, ik heb de WRT45GL ook gehad, maar jah....

Je geeft wel het minium aan informatie,
Om wat voor kabelmodem gaat het?
Wat gebeurt er wannner jij je pc direct op het modem aansluit, krijgt je pc een ip adres?
enz. enz....
Ja, het probleem ligt echt aan de verbinding tussen modem - router, 1 pc naar modem gaat prima, maar de router krijgt geen ip van de modem. Ik zal vanavond nog eens proberen met 15 minuten tussentijd met modem & router, misschien gaat het dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Domotica is een term die het geheel van automatisering van het "huis" beschrijft.
Meer kun je hier vinden

Belangrijker is dat in de definitie ook "van buitenaf naar de woning" voorkomt. Want met de 433MHz techniek kun je prima zaken op afstand aan/uit zetten (modem reset), maar daar heb je niets aan als je 15km verder weg zit (of 225km zoals ik nu :) )

Je kunt met de juiste domotica apparatuur dus ook via internet, telefoonlijn of mobiele telefoon, apparaten op afstand besturen. Dus het mooiste zou zijn als je op afstand kunt inbellen (of via een fallback internet lijn) om zo je modem een reset te geven.

Die spullen kan ik (nog) niet vinden bij Conrad, maar ben ook maar net begonnen met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoEV6 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:40:
[...]

Ik heb deze modem ook nu in de meterkast staan. Haal maar 30mbit. Na contact met Ziggo blijkt dit de verkeerde modem te zijn. Krijg zsm een nieuwe juiste.
Ik haal gemiddeld 45MBit. Denk dat je verkeerd bent voorgelicht door de helpdesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 17:03
Raven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:46:
Okee :)

Ben nu beetje aan het googlen op mogelijkheden een relais draadloos te bedienen, nieuwsgierig of dat kan.
Anders kabel leggen?

edit: Ik weet niet hoeveel afstand/muren/beton/whatever overbrugd moet worden, maar kun je niet zo'n Gamma setje van draadloos apparaten in/uitschakelen gebruiken? Die zijn niet zo duur...
Neem gewoon radiografisch bediend stopcontact, je weet wel zo'n stekker die je via afstandsbediening aan/uit kunt schakelen. Werkt perfect. Als je wilt resetten, gewoon even de spannign afschakelen en daarna weer inschakelen. Die dingen zijn voor een appel en een ei te krijgen bij praxis/gamma en noem maar op.
Hiermee kun je gemakkelijk voor weinig geld toch je modem resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

En als je het perse op afstand wil doen kun je dit project nabouwen :P

http://elec.rommelkist.nl/rf.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Weer een stunt van Ziggo 8)7

Heb vandaag een brief van Ziggo gehad waarin staat :

Geachte heer/mevrouw,

Op uw verzoek heeft onze aannemer onlangs een kabel aansluiting in uw woning aangelegd
De kosten voor deze aanleg bedragen 149,95. Wij vragen u dit bedrag binnen 14 dagen over te maken naar girorekening ........

Dit moet niet gekkker worden, ik woon samen met zijn vriendin sinds november 2008 in dit huurhuis waar de kabel al lag toen we erin trokken. We hebben een alles in een extra abbonement sinds december 2008.
Dus zojuist even gebeld met de welbekende ziggo klanten service :X
Zei kwamen met de mededeling dat de aannemer die het huis gebouwd heeft waarschijnlijk de rekening niet betaald heeft en dat ik maar contact moet opnemen met de woningbouw vereniging.
Morgen ff bellen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
taz3d_nl schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:02:
Zei kwamen met de mededeling dat de aannemer die het huis gebouwd heeft waarschijnlijk de rekening niet betaald heeft en dat ik maar contact moet opnemen met de woningbouw vereniging.
Morgen ff bellen dus :(
Dat lijkt me onwaarschijnlijk dat het jouw probleem is. Laat hun debiteurenbeheer erachteraan gaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Zojuist even contact gehad met de buren, alle Ziggo gebruikers in de straat heeft de brief gehad. :o
De buren hebben vanmiddag al naar de woningbouw gebeld en wat blijkt: alle rekeningen zijn betaald alleen ligt het administratieve gedeelte van Ziggo zo ver achter dat ze gewoon brieven gaan sturen naar onschuldige Ziggo gebruikers.
Dat noem ik nou eens klant vriendelijk 8)7
Chappoo Ziggoooo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Tot mijn grote verbazing stond er zo ineens een ziggo vrachtauto met tenten en al op de parkeerplaats van de supermarkt hier op de hoek :D.

Kunnen mensen heen om vragen te stellen of een pakket aan te schaffen.

Kwam goed uit. Want ik heb namelijk een vraag.

Ik er meteen heen natuurlijk. Loopt die tent binnen en vraag. "wanneer komt dat nieuwe modem, jullie maken dik reclame over de 50mbit. Maar ik nog altijd 20!!!"

jajaja antwoord die ziggo dude. Als het goed is worden ze voor eind augustus bezorgd. Het gaat namelijk in groepen. Wanneer deze precies komt kan ik niet zeggen.

Ik: Hebben jullie geen plannings papieren dan? ik zit namelijk met vakantie weet u.

Nee kunnen we niet exact zeggen meneer.

Ik: oke.

Weer geen drol aan informatie rijker geworden dus :')

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
taz3d_nl schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:16:
Zojuist even contact gehad met de buren, alle Ziggo gebruikers in de straat heeft de brief gehad. :o
De buren hebben vanmiddag al naar de woningbouw gebeld en wat blijkt: alle rekeningen zijn betaald alleen ligt het administratieve gedeelte van Ziggo zo ver achter dat ze gewoon brieven gaan sturen naar onschuldige Ziggo gebruikers.
Dat noem ik nou eens klant vriendelijk 8)7
Chappoo Ziggoooo!!
Pfff dat Ziggo bashen begint erg vermoeiend te worden. Ja, er is een administratieve fout gemaakt - maar je hebt toch geen incassobureau op je nek gehad ofzo? Maak je toch niet zo druk man.

Mensen moeten echt eens ophouden van elke mug een olifant te maken hier, zodra het over Ziggo gaat is echt alles geoorloofd op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekeningen toegestuurd krijgen omdat ze hun eigen administratie niet op orde hebben is wel degelijk iets om pissig over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Frank-NL schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:23:
[...]

Pfff dat Ziggo bashen begint erg vermoeiend te worden. Ja, er is een administratieve fout gemaakt - maar je hebt toch geen incassobureau op je nek gehad ofzo? Maak je toch niet zo druk man.

Mensen moeten echt eens ophouden van elke mug een olifant te maken hier, zodra het over Ziggo gaat is echt alles geoorloofd op een forum.
Kan me heel goed voorstellen dat iemand behoorlijk schrikt als die ineens een rekening van 149 euro op de mat krijgt.

idd een foutje. en mensen doen ook wellis te moeilijk hier. Maar dit verhaal klinkt mij meer als een behoorlijke slordigheid van ziggo.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 19-09 12:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

En dat je dan vervolgens weer onnodig tijd moet besteden om de helpdesk te bellen. Die vervolgens in eerste instantie de verkeerde informatie geeft. Daar zou ik als klant ook niet blij mee zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SayWhatAgain! op 14-07-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:34:
Rekeningen toegestuurd krijgen omdat ze hun eigen administratie niet op orde hebben is wel degelijk iets om pissig over te zijn.
Tsja als je weet dat je in je recht staat heb je weinig te vrezen. Ik doelde sowieso niet alleen op die post, maar de eindeloze muggenzifterij als het om Ziggo gaat. Misschien lees ik wel teveel in dit topic en op het Ziggo gebruikers forum hoor, wetende dat alleen negatieve ervaringen gepost worden in het algemeen ;)

Een beetje relaxter houding kan soms ook al een hoop problemen oplossen denk ik dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:34:
inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
@ Sage

waarom moet je je modem resetten? Geen stabiele verbinding? Laat anders een monteur komen om de AOP te vervangen (als je het niet zelf wilt doen) Verder kun je je modem anders in je eigen kamer plaatsen? Check even met de huisbaas (ofzo) of er een antenneversterker in het pand zit, zo niet dan kun je gewoon de modem in je kamer plaatsen aan jouw tv aansluiting...moet je wel bij de hoofdaansluiting een F-connector splitter zetten zodat het als t ware doorgelust wordt en geen directe pluggen op zitten. Deze methode gebruiken de monteurs van ziggo ook en werkt prima. Maak wel gebruik van hoogwaardige f-connectsplitters en connectoren.

@ Raven,

LOL, te snel gelezen....dacht even dat jij het was, maar ik bedoelde Sage

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 14-07-2009 23:00 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik? Denk dat je je van GoT-member vergist ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 14-07-2009 22:47 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Frank-NL schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:05:
[...]

Tsja als je weet dat je in je recht staat heb je weinig te vrezen. Ik doelde sowieso niet alleen op die post, maar de eindeloze muggenzifterij als het om Ziggo gaat. Misschien lees ik wel teveel in dit topic en op het Ziggo gebruikers forum hoor, wetende dat alleen negatieve ervaringen gepost worden in het algemeen ;)

Een beetje relaxter houding kan soms ook al een hoop problemen oplossen denk ik dan!
Wacht maar tot je zelf en rekening van 150 euro krijgt. Probeer dan maar eens achter je geld aan te gaan! Geld geven is altijd makkelijker dan het terug krijgen. Natuurljk is in het genoemd geval geen geld automatisch afgehouden, maar ik kan me situaties voorstellen dat dit wel gebeurd.

En ja, helaas zijn fora meestal voor de negatieve uitingen gebruikt. Ik persoonlijk probeer daar altijd verandering te brengen zodra er ook daadwerkelijk iets te melden valt. En als we dat allemaal doen wordt het beeld van Ziggo ook weer wat rooskleuriger.

On a side note: Afgelopen vrijdag AiE Extra aangevraagd en nu al de bevestiging en de codes binnen van Ziggo. Zo snel is het niet gegaan tijdens de foute bestelling en niet tijdens de 2 maanden test-periode. Dus vooruit gang is er op dit moment zeker \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

ikbengoofy schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:22:
Weer geen drol aan informatie rijker geworden dus :')
Hoe kom je er bij dat "die mensen van ziggo" zouden weten wanneer jij je modem krijgt.
Dat zijn gewoon wat uitzendkrachten.. die worden op pad gestuurd om ziggo producten te verkopen.
Die hebben geen informatie, en al helemaal geen zeggenschap over dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Laatst online: 20:29

frG

Zo, vandaag dan toch Ziggo Alles in 1 Extra besteld, de monteur zou op 27 Juli komen, is jullie ervaring dat dit doorgaans ook gewoon klopt, of zijn er momenteel erge vertragingen ?

Verder hebben we opgegeven dat Ziggo ons abbonnement bij Online moet opzeggen, met de nieuwe wet die pas in is gegaan zou dit dus betekenen dat we in de praktijk maximaal 24 uur zonder internet zouden moeten zitten, wat is jullie ervaring hiermee ?

Overigens heb ik hier nog een Linksys WRT54G staan, zou dit voldoende zijn voor 50Mbit/5Mbit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die haalt dat niet volgens mij. Maar test het. Ik ben wel benieuwd waar de limiet ligt.
Mss dat het voor mijn WRT54GL ongeveer hetzelfde is.

De gebruikte firmware schijnt ook aardig wat te schelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Afgelopen nacht is hier onderhoud geweest (Westerhaar, Cogas gebied). Nieuw IP en 4 downstreams in het modem nu _/-\o_
Results from http://www.speed.io
(Copied on 2009-07-15 00:07:08)
Download: 47400 Kbit/s
Upload : 4441 kbit/s
Connects : 2890 conn/min
Ping: 10 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

GraveR schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:10:
Afgelopen nacht is hier onderhoud geweest (Westerhaar, Cogas gebied). Nieuw IP en 4 downstreams in het modem nu _/-\o_
Results from http://www.speed.io
(Copied on 2009-07-15 00:07:08)
Download: 47400 Kbit/s
Upload : 4441 kbit/s
Connects : 2890 conn/min
Ping: 10 ms
Welk pakket heb je? Ik haal 24 mbit op dit moment. Heb dus vannacht ook die onderhoud gehad.
Kan alles in 1 nu al een keer in het Cogas gebied?

Verder baal ik nog steeds van mijn ITV.
Onze caschback nog steeds niet gehad. Wacht nu al 2 maanden op 300 euro. Gisteren vertelde een medewerker zelfs dat er niet eens zo'n actie was, en dat ik maar een klacht moest sturen.
Echt absurd. Bij @home nooit problemen gehad, en bij Ziggo eigenlijk ook niet.
Maar nu stapelen ze zich ineens op.
Ik zou het liefste overstappen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 22:49
[edit]

[ Voor 92% gewijzigd door Mevius op 15-07-2009 01:08 . Reden: Niet mijn computer, andere account dus :') ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
@Kecin

Ja, dat kan al een tijdje in het Cogas gebied.. je krijgt 15 euro korting van Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
Ik wil even melden dat ik erg onder de indruk ben van de service van Ziggo.

Vorige week in de nacht van dinsdag of woensdag is de bliksem ingeslagen op de modem, dus gelijk die dag naar Ziggo gebelt.
Er was die week geen plek en ze zouden deze vrijdag komen (degene die eraan komt dus).

Vorige zaterdag werd ik op mijn mobiel gebelt door ziggo dat ze eerder zouden komen omdat er iemand was uitgevallen en omdat dit een noodgeval was bij mij 8) .

Gisteren zijn ze dus geweest en ze hadden een nieuwe docsis 2 modem bij, dus ik zei dat ik een Alles in 1 Extra abbonoment had, de monteur ging gelijk naar zijn busje toe en haalde een nieuwe docsis 3 modem eruit.
De monteur heeft die zelfde middag ook de router gecontroleerd op bliksemschade en de bedrading.

Binnen een week was mijn internet weer gemaakt + 2.5 keer zo snel als voorheen.
Ziggo _/-\o_
Geweldige service, had ik niet gedacht :D

[ Voor 5% gewijzigd door Lejavh op 15-07-2009 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagnetiO
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12-2020
Ik kom uit een ADSL aansluiting van Online (bleh) en heb vandaag Ziggo Z3 binnengekregen :)

gaat rap moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/517515898.png

Nu heeft mij PC een WAN adres en dat vind ik minder en maar 1 aansluiting nu dus

Gelukkig (of jullie ontkrachten het) heb ik nog een WAG200G linksys modem liggen die ik voorheen dus voor ADSL2 van online gebruikte

Heb me kapot gezocht vandaar de vraag:
1. kan ik deze gebruiken als breedbandroutertje?
2. wat zijn de instellingen? kan er niets over vinden :P
3. moet ik toch een breedbandrouter kopen en zo ja moet ik rekening houden met een protocol die deze breedbandrouter gebruikt of doet een Sweex ook af?

thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door MagnetiO op 15-07-2009 01:34 . Reden: crappy nederlands.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
Die modem kan je denk niet gebruiken omdat die een ingebouwde adsl modem heeft, je moet dus kijken naar een gewone router zoals de WRT160N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagnetiO
  • Laatst online: 01-12-2020
Vapid schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 01:36:
Die modem kan je denk niet gebruiken omdat die een ingebouwde adsl modem heeft, je moet dus kijken naar een gewone router zoals de WRT160N.
dient zo'n modem niet een bepaald protocol van ziggo te ondersteunen? zoals 1394bridged voor ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
VanRoyal schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:10:
Ondanks mijn slechte ervaringen met Casema in het (verre!) verleden ben ik toch van plan om Ziggo een kans te geven. Ik zit alleen met een paar vragen:

Momenteel heb ik nog een ADSL verbinding van TweakDSL. Deze mag er echter uit als Ziggo goed blijkt te werken. Mijn telefoonabonnement loopt via KPN. Als ik gebruik maak van nummerbehoud bij het aanvragen van de Ziggo verbinding, kan dit dat gevolgen hebben voor mijn ADSL verbinding? Ik neem aan dat mijn KPN abonnement wordt opgezegd voor de telefonie, alleen dan heb ik nog een 'kale koperlijn' nodig? Hoe gaat dit precies in z'n werk?

Mocht Ziggo onverhoopt niet bevallen dan kan ik er binnen een maand vanaf. Hoe lastig is het om dan weer (bijvoorbeeld) de telefonie via KPN te laten verlopen?
geen idee of je al een reactie hebt gehad. maar ik ben aan het overstappen van ziggo+kpn+online naar alles in 1
mijn kpn-nummer is inmiddels overgezet naar ziggo. en ik heb nog wel gewoon online.
volgens mij mag kpn tegenwoordig niet meer de hele telefoonlijn uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
MagnetiO schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 02:11:
[...]

dient zo'n modem niet een bepaald protocol van ziggo te ondersteunen? zoals 1394bridged voor ADSL?
Hmm, denk het niet. ik heb voor Ziggo een gewone router gekocht en deze werkt nou al een half jaar perfect :)

[ Voor 33% gewijzigd door Lejavh op 15-07-2009 08:39 . Reden: Quote boven de post gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEEE 1394 is FireWire ;)

Om even te reageren op dat Ziggo-bashen. Ja, ik kan me er iets bij voorstellen dat mensen helemaal gefrustreerd worden van foute rekeningen, niet geleverde producten en mislukte afspraken. Maar van de andere kant: Ziggo is ruim de grootste internetprovider en volgens mij ook het grootste kabelbedrijf. Dan is de kans ook groter dat er iets fout gaat. Zeker omdat ze nog steeds niet helemaal klaar zijn met de integratie van @Home, Multikabel en Casema. Het gebeurt dus vaak dat iets tussen wal en schip raakt, of een abonnee in het Casema gebied iets krijgt wat alleen werkt in het @Home gebied e.d. Erg vervelend, absoluut.
Stel dat 1% van de klanten klachten heeft (dus 15.000 van de 1.5 mln abonnees) [puur fictief, ik heb echt geen idee wat de echte cijfers zijn]. Dat zijn natuurlijk dan toch 15.000 mensen met problemen. Maar ook 1.485.000 abonnees waar het goed gaat.

Bij mij is alles redelijk goed gegaan, afgezien van het leveren van de SD digitale decoder. Jammer, want kunnen we in de slaapkamer geen gebruik maken van de extra zenders. Maar ook geen heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Worden de nieuwe modems verstuurd/ bezorgd door TNT of door Ziggo zelf?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Laatst online: 19-09 13:02

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ik heb al wat zitten googelen, maar ik kan de WAN-to-LAN speed van mijn -inmiddels wat oudere- Asus WL500Gp niet vinden.
Denken dat jullie de throughput goed genoeg is voor Alles in 1 Extra? (50/5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

samo

yo/wassup

Ik bash Ziggo enkel door mijn negatieve ervaringen. Maar aan de andere kant ben ik ook heel eerlijk over de positieve kanten van ziggo: als het werkt werkt het goed. Dat is namelijk niet zo met ADSL, waar je op een trager lijntje terecht komt vanwege afstand ofzo.

Anyway, de afwikkeling van mijn 8 1/2 dag zonder internet begint rond te komen. Even kort samengevat: door een migratie valt mijn verbinding weg, de eerste twee dagen neemt de helpdesk geen goede actie (ook geen actie die ondernomen moet worden om het probleem duidelijk te krijgen). Dag 3 stuurt iemand het juiste formulier in. Deze gaat kwijt. De helpdesk weigert echter te onderzoeken waar het fout gaat. Uiteindelijk ben ik langsgefiets bij een Ziggo kantoor en heb daar iemand aangesproken om dit op te lossen.

Ziggo heeft de fout erkend, en bood een maand gratis aan. Maar dat dekt niet mijn telefoonkosten, dus maken ze er twee maanden van. Dat dekt dan precies de gemaakte kosten (give or take a few euro), dus vind ik nogal magertjes. Dan maar een kopie van de telefoonrekening gestuurd, uitleg erbij, klacht tegen de leidinggevenden van de helpdesk (want zij weigeren een behulpzame omgeving te creeeren) en een samenvatting van het verhaal. Ziggo komt met nog een maand gratis. Dan heb ik wel een beetje genoeg gezeurd vind ik.

Nu maar er van uit gaan dat voorlopig mijn internet net zo goed blijft werken als het nu doet.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
MagnetiO schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 01:31:
Ik kom uit een ADSL aansluiting van Online (bleh) en heb vandaag Ziggo Z3 binnengekregen :)
De prijzen in de volgende tabel zijn de totaalprijzen, dus bij Internet Z1, Z2 en Z3 inclusief de € 16,25 analoge tv, bij de Alles in 1 pakketten komt die € 16,25 niet.
Als je dus nu Z3 hebt, kan je voor € 0,75 per maand extra te betalen van 25/4 mbit naar 50/5 mbit en aan het einde van het jaar/begin volgend jaar, die toekomstige upgrade heeft op de frontpage van tweakers gestaan, vandaar dat ik die erbij zet.

product(totaal)prijsvoor huidige upgradena huidige upgrade2010
Internet Z1€ 36,20 2 mbit / 0,5 mbit3 mbit / 0,5 mbit5 mbit / 0,5 mbit
Alles in 1 Basis€ 39,951 mbit / 0,15 mbit 1,5 mbit / 0,25 mbit 2 mbit / 0,25 mbit
Internet Z2€ 46,205 mbit / 1 mbit10 mbit / 1,5 mbit15 mbit / 2,5 mbit
Alles in 1 Plus€ 49,9510 mbit / 1,5 mbit20 mbit / 3 mbit30 mbit / 4 mbit
Internet Z3€ 64,2015 mbit / 1,5 mbit25 mbit / 4 mbit40 mbit / 5 mbit
Alles in 1 Extra€ 64,9520 mbit / 3 mbit50 mbit / 5 mbit80 mbit / 10mbit

Ik zelf heb de volgende keuze gemaakt:
Alles in 1 Plus, dat volgende week wordt geleverd.
Waarom?
Basis betaal je meer dan voor Z1 en die beide snelheden vind ik met mijn huidige snelheid vergeleken geen upgrade (6 mbit adsl).
Plus kost 3 euro in de maand meer dan Z2 en heeft een dubbel zo hoge snelheid.
Extra & Z3 vind ik qua snelheid mooi, maar helaas mijn portemonee kan dit ff niet aan.

Nou zijn de bovenstaande prijzen dus inclusief de analoge tv, hoef je die niet te betalen om een bepaalde reden, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

product(totaal)prijsvoor huidige upgradena huidige upgrade2010
Internet Z1€ 19,95 2 mbit / 0,5 mbit3 mbit / 0,5 mbit5 mbit / 0,5 mbit
Internet Z2€ 29.955 mbit / 1 mbit10 mbit / 1,5 mbit15 mbit / 2,5 mbit
Alles in 1 Basis€ 39,951 mbit / 0,15 mbit 1,5 mbit / 0,25 mbit 2 mbit / 0,25 mbit
Internet Z3€ 47,9515 mbit / 1,5 mbit25 mbit / 4 mbit40 mbit / 5 mbit
Alles in 1 Plus€ 49,9510 mbit / 1,5 mbit20 mbit / 3 mbit30 mbit / 4 mbit
Alles in 1 Extra€ 64,9520 mbit / 3 mbit50 mbit / 5 mbit80 mbit / 10mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:20
Waar ik mij elke keer over verbaas is dat je met alles-in-1 basis de halve snelheid van Z1 krijgt
En met alles-in-1 plus de dubbele snelheid van Z2. Dit terwijl het verschil tussen Z1 en basis & z2 en plus allebei ongeveer gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
[...]

Je bedoelt RFC 1483 waarschijnlijk, dat is geen protocol. Ja de ziggo modem bridged de interface aan de router die je er achter hangt. Bij ADSL zit de modem en router vaak in een, dus daar hoe je hier geen zorgen over te maken.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
D3ton4tor72 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:49:
Ik heb al wat zitten googelen, maar ik kan de WAN-to-LAN speed van mijn -inmiddels wat oudere- Asus WL500Gp niet vinden.
Die Asus WL500Gp staat wel bekend als een snelle, dus ik verwacht geen problemen. Anders kan je er altijd nog dd-wrt opzetten, misschien dat die iets sneller is.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
  • Laatst online: 31-08 16:48
RappieRappie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:49:
Worden de nieuwe modems verstuurd/ bezorgd door TNT of door Ziggo zelf?
Vanuit de leverancier komen ze met TNT post naar de klant toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Kecin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:58:
[...]

Welk pakket heb je? Ik haal 24 mbit op dit moment. Heb dus vannacht ook die onderhoud gehad.
Kan alles in 1 nu al een keer in het Cogas gebied?

Verder baal ik nog steeds van mijn ITV.
Onze caschback nog steeds niet gehad. Wacht nu al 2 maanden op 300 euro. Gisteren vertelde een medewerker zelfs dat er niet eens zo'n actie was, en dat ik maar een klacht moest sturen.
Echt absurd. Bij @home nooit problemen gehad, en bij Ziggo eigenlijk ook niet.
Maar nu stapelen ze zich ineens op.
Ik zou het liefste overstappen.
Ik heb nu Alles-in-Een Extra. Hiervoor had ik Z3i, daarom heb ik al in april een Docsis 3 modem gehad en sinds 24 uur wordt Docsis 3 ook echt benut hiero. Zoals eerder gemeld is het sinds enige tijd mogelijk om de Alles-in-Een pakketten hier aan te vragen met een korting van 14,95. Ik betaal dus op dit moment 50 ipv 64,95 euro hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Krijg je eerst een brief thuis van Ziggo dat je een nieuwe modem gaat krijgen, of staat de TNT bezorger "ineens" met een doos voor je deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

GraveR schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:44:
[...]

Zoals eerder gemeld is het sinds enige tijd mogelijk om de Alles-in-Een pakketten hier aan te vragen met een korting van 14,95. Ik betaal dus op dit moment 50 ipv 64,95 euro hiervoor.
Geld dit ook voor nieuw klanten die een alles in 1 extra pakket willen ?
Ik heb al digitale tv (plus extra pakketten) van ziggo, en wil nu ook wel dat alles in 1 extra.

Zou mooi zijn als ik dat voor 50 euro kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
  • Laatst online: 31-08 16:48
rally schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:59:
Krijg je eerst een brief thuis van Ziggo dat je een nieuwe modem gaat krijgen, of staat de TNT bezorger "ineens" met een doos voor je deur?
Je krijgt een brief met de mededeling dat hij die week geleverd wordt en dan staat de TNT voor je deur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
ThePope90 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:24:
[...]

Je krijgt een brief met de mededeling dat hij die week geleverd wordt en dan staat de TNT voor je deur. :)
Is er een peil op te trekken wanneer je de mail kreeg, en wanneer de brief (en dus het modem) volgt?
Denk het niet, maar vraag het toch maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:00:
[...]

Geld dit ook voor nieuw klanten die een alles in 1 extra pakket willen ?
Ik heb al digitale tv (plus extra pakketten) van ziggo, en wil nu ook wel dat alles in 1 extra.

Zou mooi zijn als ik dat voor 50 euro kon krijgen.
Dat geldt alleen als Ziggo NIET de beheerder van het kabelnetwerk is. In deze regio is dat Cogas Kabel. Totaal kom ik dus nog wel op 64,95 als ik het bedrag dat ik maandelijks aan Cogas Kabel betaal erbij tel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eokken
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2020
UltraSub schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:26:
[...]

Is er een peil op te trekken wanneer je de mail kreeg, en wanneer de brief (en dus het modem) volgt?
Denk het niet, maar vraag het toch maar eens :)
Wij hebben pas geleden Ziggo besteld, de eerste keer kregen we direct na het aanvragen de bevestigingsmail, toen we weer hebben gebeld om alles een beetje te controleren zeiden ze dat we niet eens in het systeem stonden, dus oké.. nog een keer aanmelden dan. Omdat we al eerder problemen hadden hebben we weer gebeld en toen bleek het in orde te zijn. Van de laatste aanvraag hebben we geen bevestigingsmail gehad maar we hebben zaterdag besteld en kregen maandag of dinsdag de brief thuis. Het installatiepakket duurt denk ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ik lees nog maar weinig spontane doc3 modem uitleveringen, of heb ik het mis?
Ik vraag me namelijk af of er überhaupt al een lichting is geweest. Vind het wel jammer
dat ze het duurste abonnement het langst op de snelheidsverhoging laten wachten.

En je wordt ook doodgegooid met reclame's voor die 50mbit... Die ze dus nog maar mondjesmaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

BrokenRules schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:44:
Ik lees nog maar weinig spontane doc3 modem uitleveringen, of heb ik het mis?
Ik vraag me namelijk af of er überhaupt al een lichting is geweest. Vind het wel jammer
dat ze het duurste abonnement het langst op de snelheidsverhoging laten wachten.

En je wordt ook doodgegooid met reclame's voor die 50mbit... Die ze dus nog maar mondjesmaat leveren.
Dus als ik een 50mbit pakketje neem is het nog maar de vraag of ik die 50mbit ook krijg ?
Zijn er dan al mensen in de omgeving van venlo die dat wel hebben gekregen al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

LOL.

Ik krijg net een telefoontje van mijn vriendin dat er "iets van Ziggo" is afgeleverd... (Edit; niet per helikopter geloof ik.)

Ik heb haar ff gebeld, en ja hoor; het was een ARRIS TM702B modem! :o 8)

Postcode 9407 Assen.

Ik heb van tevoren geen brief oid gehad. Een "spontane aflevering" van Ziggo dus. *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 15-07-2009 13:07 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

D3ton4tor72 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:49:
Heb de 500G deluxe, daar weet ik de WAN-to-LAN ook niet van, maar 25/4 (Z3) kan ie zonder problemen aan :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

.Gertjan. schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:14:
[...]

Als het goed is heeft je werkgever geen Ziggo pakket wat jij thuis hebt liggen. Dat zijn vaak zakelijke verbindingen. Vroeger had je bijvoorbeeld @Home en @Work. Beide van Essent, maar wel met verschillen, @Work garandeerde bijvoorbeeld IP's en een bepaalde uptime.
Wij hebben wel degelijk een normale Ziggo verbinding ;) geen raar gedoe van @Work oid.
Alleen ik kan de snelheid nergens plaatsen bij geen enkel pakket.

We zijn ooit wel dealer geweest van @home/ziggo, dus misschien dat het daar iets mee te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
Hier ook een 'spontane' levering zojuist :) Vorige week donderdag pakket verhoogd..

Geen arris met zo'n jubee oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2k
  • Laatst online: 17-09 20:17

n2k

Trouwe gebruiker van @home -> Ziggo. Soms een paar storingen gehad die weliswaar vervelend waren (vooral tijdens de merge van Ziggo) maar voor de rest goed spul :)
Wat ik wel beetje raar vind is dat we sinds kort (voor 1 juli dan wel) overgestapt zijn van Z3 naar Alles in 1 Extra. We hebben 'een nieuwe modem' gekregen, maar niet het nieuwe docsis3 modem wat ik wel vreemd vind. Dit 'nieuwe modem' (een Arris modem dacht ik) kan niet de nieuwe snelheden aan. En pruttel ik verder op 2.5MB/s ipv 6.25MB/s. Nu moet ik vervolgens tot 1 augustus of uiterlijk 1 september wachten zeggen ze bij de hulplijn. De meneer van de hulplijn zegt zelf ook met smart te wachten op zijn nieuwe modem, maar weet zelf niet wanneer of hoe die dingen worden verstuurd, wat natuurlijk te betwijfelen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Laatst online: 19-09 13:02

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Raven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:51:
[...]

Heb de 500G deluxe, daar weet ik de WAN-to-LAN ook niet van, maar 25/4 (Z3) kan ie zonder problemen aan :)
Goed nieuws, draai jij ook een alternatieve firmware als DDWRT of Tomato?
Ik gebruik zelf sinds 2 maand Tomato op mijn router tot volle tevredenheid.

Mocht de 500Gp niet snel genoeg blijken, dan is de Dlink DIR-655 wel een mooie router voor het nieuwe breedband geloof ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
Kan iemand aangeven hoe lang de levering duurt vanaf het punt van bestellen tot daadwerkelijk online zijn? Ik wil ook graag naar de All In One extra (50mbit) daar mijn huidige ADSL lijn er instabiel begint te worden op 12mbit.

Wordt in Breda deze 50mbit ook gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThAZiP schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:27:
Kan iemand aangeven hoe lang de levering duurt vanaf het punt van bestellen tot daadwerkelijk online zijn?
Ik weet niet wat de minimumtijd is, maar ik hebt het zaakje eind mei besteld met het verzoek om het rond 22-23 juni te activeren. En dat is prima gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Nou, de gok maar genomen... Volgens de site duurt het 10 tot 14 dagen voordat het installatiepakket geleverd wordt. Ik hoop dat dit tevens betekend dat er signaal op lijn staat.

Ik heb wel mijn KPN lijn laten overnemen door Ziggo, echter mijn internet abonnement zeg ik zelf op... Hoop dat dit allemaal goed gaat... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

tijntjethf schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:18:
Hier ook een 'spontane' levering zojuist :) Vorige week donderdag pakket verhoogd..

Geen arris met zo'n jubee oid.
En waar is "hier" :) Ik ben nieuwschierig of er een systeem in zit namelijk (ik *gok* van niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
ThAZiP schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:09:
Ik heb wel mijn KPN lijn laten overnemen door Ziggo, echter mijn internet abonnement zeg ik zelf op... Hoop dat dit allemaal goed gaat... :S
Mmm, Ziggo levert het signaal over coax (antenne) kabel hoor, de KPN-lijn heeft daar helemaal niets mee te maken :D

En ja, in Breda haal je die 50 Mbps. ADSL was bij mij met 7 Mbps een drama in de Haagse Beemden (4823).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
GraveR schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:44:
[...]

Ik heb nu Alles-in-Een Extra. Hiervoor had ik Z3i, daarom heb ik al in april een Docsis 3 modem gehad en sinds 24 uur wordt Docsis 3 ook echt benut hiero. Zoals eerder gemeld is het sinds enige tijd mogelijk om de Alles-in-Een pakketten hier aan te vragen met een korting van 14,95. Ik betaal dus op dit moment 50 ipv 64,95 euro hiervoor.
Maar die 14,95 betaal je gewoon aan cogas. Dus Je betaalt alsnog 64,95 ;)

Want als je cogas opzegt is je kabelsignaal weg :+ En toevallig gaat ziggo over de kabel O-)
Opereert cogas buiten twente eigenlijk? Nee toch?!

[ Voor 11% gewijzigd door Bobmeister op 15-07-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Ah, dat was mij ook niet opgevallen. Valt je toch niet meteen op, en het lijkt mij ook dat meerdere daar in trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:52

mjl

Ugh

Sinds kort HD TV op Nederands 1 2 en 3, ondertussen is het ondertitel probleem ook opgelost ... maar nu het geluid nog. Van NED 1,2 en 3 is dat vele malen harder (digitaal direct naar de versterker) dan de overige zenders.

Ziggo geeft mij de oplossing om te bellen met samsung (terwijl ik een humax heb - lol....) of gewoon het vollume aan te passen .... alsof je daar elke keer bij het zappen aan denkt ....

Naja, opnieuw een klacht ingediend. Eens zien of het wat wordt...
D3ton4tor72 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:24:
[...]

Mocht de 500Gp niet snel genoeg blijken, dan is de Dlink DIR-655 wel een mooie router voor het nieuwe breedband geloof ik :9
Ik heb nog niet kunnen ontdekken of er uberhuapt gigabit en N-routers zijn die volledig en goed met DD-WRT werken.... Ik heb zelf een Asus WL520GC werkt als een zonnetje, nog geen vastloper gehad (alhans buiten mijn eigen schuld ....) super stabiel.... maar ja voor 50mbit mischien iets te langzaam....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mike Post schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:30:
Heb je al een statisch IP adres aangevraagd? Als ik me niet vergis kun je die gewoon aanvragen bij de telefonische support.
Even voor mijn duidelijkheid; is dit nou mogelijk of niet?

Zojuist een mail gestuurd naar Ziggo en zij zeggen van niet...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Volkert schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:12:
[...]

Mmm, Ziggo levert het signaal over coax (antenne) kabel hoor, de KPN-lijn heeft daar helemaal niets mee te maken :D

En ja, in Breda haal je die 50 Mbps. ADSL was bij mij met 7 Mbps een drama in de Haagse Beemden (4823).
Ik snap dat dit signaal over het koper van de kabel loopt... Ik heb alleen mijn ADSL abonnement nog niet opgezegd cq. laten opzeggen door Ziggo, omdat ik dat zelf wil doen. De telefoonlijn van KPN wordt inderdaad overgenomen door Ziggo. Was puur ter kennisgeving in welke mate ik gebruik maak van hun "overstapservice" ;).

Ben erg benieuwd, leechen met 50mbit is erg prettig... Daarnaast is die 5mbit upstream ideaal voor mijn homeserver! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik heb 10 dagen geleden 'geupgrade' via de site:

Omdat het nu al zo lang duurde heb ik er een mailtje achter aan gestuurd:
Krijg ik het volgende antwoord:
Geachte heer/mevrouw XXX,

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC9551 - Vraag - Internet - Wijziging".

Helaas is de wijziging niet ingevoerd. Graag met ons afdeling klantenservice contact nemen voor deze wijziging.p.
En nu tot 2x toe naar de klantenservice gebeld, en elke keer als het klonk dat ik er iemand voor kreeg werd de verbinding verbroken. G#$!$

Zelfs de terugbel optie werkt niet....#$%!

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 15-07-2009 15:16 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Nee, geen retourdoos. Mijn SBV5121E moet overigens wel gewoon terug binnen 7 dagen. Dat stond in die brief met activatiecode van het nieuwe modem.
Volgens de brief die ik heb, binnen 11 dagen na ontvangst van je nieuwe modem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Alternative schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:19:
[...]

Volgens de brief die ik heb, binnen 11 dagen na ontvangst van je nieuwe modem :9
Bij mij staat 14 dagen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Snowwie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:15:
Ik heb 10 dagen geleden 'geupgrade' via de site:

Omdat het nu al zo lang duurde heb ik er een mailtje achter aan gestuurd:
Krijg ik het volgende antwoord:

[...]

En nu tot 2x toe naar de klantenservice gebeld, en elke keer als het klonk dat ik er iemand voor kreeg werd de verbinding verbroken. G#$!$

Zelfs de terugbel optie werkt niet....#$%!
Goed geformuleerd e-mailtje ook! Hoopvol! 8)7 ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

D3ton4tor72 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:24:
[...]

Oleg's firmware :)

Maar ben al tijdje bezig, nou ja bezig... om een mITX systeempje zo ver te krijgen dat ie de router kan vervangen. Moet daar nog steeds mee verder :P

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 15-07-2009 15:42 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
ThAZiP schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:27:
[...]

Goed geformuleerd e-mailtje ook! Hoopvol! 8)7 ;)
;)
Inmiddels wel iemand aan de telefoon gehad. Alles is nu (hopelijk) goed geregeld. Ik krijg een nieuw modem en de snelheid is tegen die tijd ook aangepast. Binnen 1 of 2 weken moet ik ook het AiE Extra pakket hebben. Whooeiiii 50 mbit downloaden en 5 mbit uploaden... :) Wie had dat gedacht? En in het najaar naar 80 mbit en volgend jaar zelfs over de 100 mbit.

Nederland begint serieus kont te schopen op breedband gebied.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
Hoi allemaal,
Ik kom hier eens kijken omdat ik binnenkort ga verhuizen naar een plaats waar ik helaas niet meer van mijn 50/50 Mb/s glasvezellijntje kan genieten (voor 32,95 per maand). Ik moet dus op zoek naar een nieuwe Internetprovider en zit te kijken naar Ziggo's Alles-in-1 Plus (de extra vind ik te duur). Nu heb ik al het nodige uitgezocht, maar heb toch nog wat vragen voor de ervaringsdeskundigen.

M.b.t. Internet:
  • Glasvezel staat bekend om zijn lage pingtijden (ik COD bijvoorbeeld gemiddeld met 15ms naar UK en DE servers). Hoe zit dat met Ziggo?
  • Ik begrijp dat Ziggo sommige poorten blockt of feitelijk alleen poort 25 inkomend (wat ik persoonlijk absurd vind vanuit beveiligingsoogpunt) en uitgaand (wat ik dan weer wel kan begrijpen, al lijken er mensen te zijn die beweren wel mail via poort 25 uit te kunnen sturen). Klopt dit? Zijn er manieren om poort 25 voor mijn verbinding open te krijgen?
    (voor alle duidelijkheid, laten forwarden door een domain provider is geen goede oplossing omdat ik daardoor binnenkomende mails niet meer op basis van DNS blacklists kan rejecten. Feitelijk faciliteert Ziggo SPAM door poort 25 binnenkomend te blokkeren. Nogal foute beslissing dus voor een provider met gebruikers die een mailserver op hun verbinding willen draaien).
  • Ik kan erg weinig vinden over de Ziggo newsserver. Wat is de retentietijd van binaries op deze server? Wat voor snelheid haal je gemiddeld?
  • Ik begrijp dat het IP adres is bij Ziggo dynamisch is maar vrijwel nooit verandert. Klopt dit?
  • Moet je een router gebruiken achter het kabelmodem om meerdere computers op je verbinding te kunnen aansluiten of kan het kabelmodem zelf ook als router fungeren?
M.b.t. Telefonie
  • Is Ziggo's telefonieverbinding betrouwbaar? Geen gekke problemen (ghost calls, mensen die in bezet toon krijgen, terwijl je niet in gesprek bent etc)
  • Hoe ontwijken mensen hier Ziggo's hoge buitenlandtarieven? Ik heb nu nog KPN met een 16xx provider (1601), maar dat werkt niet meer vanaf Ziggo.
M.b.t. TV
  • Ziggo heeft zo'n cashback actie voor mensen die zelf een decoder kopen als je een alles-in-1 pakket aanvraagt, maar werkt dit ook nog bij aankoop van DVB-C kaarten voor in de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59
Raven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:39:
[...]

Oleg's firmware :)

Maar ben al tijdje bezig, nou ja bezig... om een mITX systeempje zo ver te krijgen dat ie de router kan vervangen. Moet daar nog steeds mee verder :P
en de doorontwikkeling van Oleg http://code.google.com/p/wl500g/downloads/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat ik weet :

Ziggo nieuwsserver heeft een retentie van 30 dagen en is gecapt op 8 Mbit/sec. Aparte nieuwsserver is dus aan te raden. Modem fungeert niet als router, wel als DHCP server (volgens mij). Aparte router is noodzakelijk, ook ivm hardwarematige firewall.

IP adres blijft meestal hetzelfde, tot je een andere modem koppelt. Die van mij is al tijden gelijk. Anders OpenDNS eraan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 10 MBit Ziggo abo en kan ook met 10 MBit van de server leechen. Retentie is wel vrij kansloos alsook compleetheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:19:
Ik heb een 10 MBit Ziggo abo en kan ook met 10 MBit van de server leechen. Retentie is wel vrij kansloos alsook compleetheid.
Oftewel downloaden met 1mb/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Awsom schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:21:
[...]

Oftewel downloaden met 1mb/s ?
Nee, precies verkeerdom :) Hij heeft een 10 Mbit account, en downloadt dus met 1,25 MB/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:19:
Dacht bij mijn aanvraag van Ziggo twee maanden terug gelezen te hebben dat het 8 was, maar goed, mooi meegenomen dan :P

Al blijft het brak, voor de sporadische downloader prima denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Awsom schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:28:
[...]
Maar die 14,95 betaal je gewoon aan cogas. Dus Je betaalt alsnog 64,95 ;)
Laat ik nu net niets aan Cogas betalen >:) . Dat betaalt weer iemand anders :)
Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.