Toon posts:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.174 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 58690

mindwarper schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:36:
Woon in postcode gebied 2332 EA, ja dat is Leiden dus ;) en IP range is 83.86.x.y
Downstream -3 dBmV
Upstream 45 dBmV
Hoef je je geen zorgen over te maken, zeker in Leiden niet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou het internet is zo onstabiel als het maar zijn kan hier in Delft. Klapt er een paar keer per uur uit. Met de nieuwe IP range that is.... Modem heb ik al een uur uitgelaten, maar dat helpt dus blijkbaar niet :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:03
De laatste week begint het hier in Groningen ook onstabiel te worden.
Vandaag de hele middag een modem wat maar probeert online te komen, ondanks half uur tot een uur stekker eruit. Afgelopen week al eens een ochtend.
En inderdaad, een-alles-in-1 pakket is dan niet zo prettig!
Hoop dat dit van tijdelijke aard is!

22-05: Monteur van de week geweest; bleek in de wijkkast wat soldeerwerk nodig te zijn, problemen nu opgelost. (met de mededeling dat het vaker gaat gebeuren omdat de wijkkast niet van goede kwaliteit was)

[Voor 24% gewijzigd door _RRM_ op 22-05-2009 08:25]

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 22-03 14:44
Atlas schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:57:
Nou het internet is zo onstabiel als het maar zijn kan hier in Delft. Klapt er een paar keer per uur uit. Met de nieuwe IP range that is.... Modem heb ik al een uur uitgelaten, maar dat helpt dus blijkbaar niet :/
Ja bij mij ook. ik heb op de zaak al een nieuwe router gehaald om uit te sluiten dat die het probleem is.
Maar ik zie dus nu dat er meer mensen in Delft problemen hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 12:07
Als het onstabiel is valt dan alleen internet en telefoon weg of ook TV?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 10:51
4811 Internet Alles in 1 Plus, ik haal vandaag al de hele dag maar 50% van de snelheid op zowel www als nntp. Wat is de oorzaak?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 12:24
Anoniem: 58690 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:56:
[...]

Hoef je je geen zorgen over te maken, zeker in Leiden niet ;)
OK, dank u wel voor deze info/tip...
Gelukkig dat k dan niet alle kabels weer moet omzetten :)

Waarom zou k me dan geen zorgen moeten maken hier in Leiden?
Wat weet u wat k (nog) niet weet? Enlighten me... :D

[Voor 17% gewijzigd door mindwarper op 10-05-2009 22:02]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 199465

F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:32:
[...]

Is dat het nieuwe huisje in het gras langs de sloot? Ik zit aan de overkant in Amaliastein.
Exato mundo, thats him ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43
mirelia schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:08:
[...]

Ja bij mij ook. ik heb op de zaak al een nieuwe router gehaald om uit te sluiten dat die het probleem is.
Maar ik zie dus nu dat er meer mensen in Delft problemen hebben
Hier geen problemen net tegen delft aan.

Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus

Acties:
  • 0Henk 'm!

Als ik de bovenstaande dingen lees zouden dit dan storingen kunnen zijn omdat men aan de snelheidsverhoging werkt op netwerk niveau ?
* Anoniem: 58690 klopt het af dat er dit weekend niks gebeurt is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlueEyes
Anoniem: 58690 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:13:
Als ik de bovenstaande dingen lees zouden dit dan storingen kunnen zijn omdat men aan de snelheidsverhoging werkt op netwerk niveau ?
* Anoniem: 58690 klopt het af dat er dit weekend niks gebeurt is :)
Zou kunnen. Er was groot onderhoud afgelopen dinsdag op woensdag nacht.
Ze zullen er heus wel veel mee bezig zijn neem ik aan.

Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 108482

All in one 2e pakket idd.

Maar wat is het nog meer voor verschil, hostname... ik hang not steeds op gr.home.nl terwijl menigeen op cable.ziggo.nl zit.
Heb vrij stabiel inernet ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 19:41
Ik heb als nieuwe klant ook een cable.casema.nl hostname gekregen en een oud IP adres.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 22:34
2497 Was mij opgevallen dat ik ook een nieuw ipadres heb gekregen. Net zoals BuzzFuzz woon ik net tegen Delft aan en tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

Hoop wel dat ik snel me nieuwe modem krijg, ze hebben vorige week onderhoud aan het netwerk gedaan.

[Voor 0% gewijzigd door MaceNL op 11-05-2009 10:32. Reden: Typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 11:26
Vraagje. Ik ben van plan om digitale tv van Ziggo aan te schaffen. Nu snap ik alleen het verschil niet tussen het Digitale TV pakket en het Digitale TV HD pakket. Wat is nu het verschil in die 100 euro tussen deze 2 pakketten? Zorgt de ontvanger van het Digital TV HD pakket enkel dat alle niet HD kanalen geupscaled worden? Heb ik expliciet het Digital TV HD pakket nodig als ik later een abonnementje voor die extra HD kanalen wil nemen?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 10:35
Anoniem: 58690 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:02:
[...]

Als jij dat ook hebt dan zijn het algemene Ziggo netwerk storingen, dan moeten er toch meer zijn waarbij het internet 'dood' valt, zeker die +/- 40 min die ik de vorige keer had.
Op zich lijkt de verbinding gewoon te werken. Pings blijven ook gewoon werken, zonder packet loss.
Het manifesteert zich door time outs op web pagina's. (Waiting for page... en dan een timeout) En dat heb ik over alle systemen in huis. Paar keer F5 en de pagina komt wel door. Extern verkeer naar binnen (push van/naar Exchange) heeft de laatste weken ook grote problemen met wegvallende verbindingen. Lokaal werkt push (en OWA) perfect.
Heel heel lastig te troubleshooten dit, omdat ik nergens bewijzen kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• salgera
  • Laatst online: 23-09-2021
stp_4 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:47:
Vraagje. Ik ben van plan om digitale tv van Ziggo aan te schaffen. Nu snap ik alleen het verschil niet tussen het Digitale TV pakket en het Digitale TV HD pakket. Wat is nu het verschil in die 100 euro tussen deze 2 pakketten? Zorgt de ontvanger van het Digital TV HD pakket enkel dat alle niet HD kanalen geupscaled worden? Heb ik expliciet het Digital TV HD pakket nodig als ik later een abonnementje voor die extra HD kanalen wil nemen?
Ik heb hetzelfde geregeld dit weekend. De smartcard voor digitale TV kan ook voor HD gebruikt worden. Het verschil zi't 'm in het kastje. Dis is namelijk een SD- of een HD-kastje.
Ik heb een half jaar geleden digitale TV genomen met een SD-kastje (dus geen HD). Dit weekend heb ik middels AlphaCrypt het kaartje in mijn nieuwe TV gestopt en daarmee heb ik gelijk HD (echter alleen Eurosport HD). Ik denk dat de upscale kwaliteit van het HD-kastje (en voor mij dus de AlphaCrypt) wel beter is dan het SD-kastje. Al was het alleen maar om de bekabeling (HDMI versus SCART).

Als je het HD-pakket neemt krijg je nog enkele HD-zenders erbij (volgens mij kost dit € 3,95 per maand). Hiervoor heb je dus geen andere smartcard nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 11:26
salgera schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:36:
[...]

Ik heb hetzelfde geregeld dit weekend. De smartcard voor digitale TV kan ook voor HD gebruikt worden. Het verschil zi't 'm in het kastje. Dis is namelijk een SD- of een HD-kastje.
Ik heb een half jaar geleden digitale TV genomen met een SD-kastje (dus geen HD). Dit weekend heb ik middels AlphaCrypt het kaartje in mijn nieuwe TV gestopt en daarmee heb ik gelijk HD (echter alleen Eurosport HD). Ik denk dat de upscale kwaliteit van het HD-kastje (en voor mij dus de AlphaCrypt) wel beter is dan het SD-kastje. Al was het alleen maar om de bekabeling (HDMI versus SCART).

Als je het HD-pakket neemt krijg je nog enkele HD-zenders erbij (volgens mij kost dit € 3,95 per maand). Hiervoor heb je dus geen andere smartcard nodig.
Hmm. Dan maar waarschijnlijk toch een HD ontvanger erbij. Binnenkort komt er een Bravia in huis. Het idee was om ook inderdaad met Alphacrypt te gaan werken, maar een kennis van mij heeft sinds gisteren het probleem dat alle RTL kanalen niet meer herkend worden. Ziggo is dus degelijk aan het rommelen. Voor de zekerheid wil ik er dus een kastje bij hebben om dit gezeik tegen te gaan.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbertinho
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 23:56

robbertinho

Lost in Translation

robbertinho schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:34:
[...]

Het zou nu best weer ok kunnen zijn. Heb gisteren ook een aantal keren wel lage ms gehad naar dat IP, en toen was mijn latency in WoW ook weer prima. Tenminste die zag ik hard terugzakken naar normale waardes.

- Er zit alleen een Xbox360 aan mijn router verbonden, maar die stond niet aan. Verder is het een beveiligde verbinding en is alleen mijn PC verbonden aan mijn wireless router.
- Ik heb gisteren tijdens hoge lag een tracert gedaan naar andere sites en daarin was de communicatie met 94.208.160.1 vaak het probleem. Zal vanavond nog even jouw voorbeelden uitproberen.
- bandwith monitor installeren. Geen probleem. Wat raad je aan? Heb wel wat speedtest testjes gedaan sinds ik last heb van mijn problemen en mijn download is rond de 14mbps en mijn upload rond de 1,5 mbps. Had het vroegere Casema abonnement met 12mbit download en is nu 15mbit geworden.

Das Ziggo Z3 nu volgens mij.
Om nog even op mezelf terug te komen. Ziggo was uiteindelijk niet de schuldige, maar vista icm wireless zorgt voor problemen. Toch maar even vermelden dan, dat ik verder geheel tevreden ben met ziggo :).

Winter is coming! Talmaril@Aggramar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 14:26
Sinds vanmorgen kan ik opeens een hoop nieuwsgroepen niet meer benaderen op de Ziggo / @home newnews.home.nl nieuwsserver. Ik krijg overal melding "500 can't find server for group"

a.b.nl
a.b.multimedia
a.b.cores
a.b.dvdr

Nog meer mensen die dit probleem ondervinden of heeft Ziggo echt opeens de ondersteuning voor deze groepen geschrapt :S?

[Voor 13% gewijzigd door StraightOn.NL op 11-05-2009 14:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik krijg dezelfde melding (alleen a.b.multimedia getest). Is overigens vanaf morgen wel een probleem als ik nieuwe TV series wil hebben :P juist de laatste maanden was de @home Ziggo news server perfect en kreeg alles zonder 1 file die incompleet was :)

Overigens hier in Groningen de laatste paar dagen ook weer in de late uren 1600 - 2200 uur dat ik de volle upload niet meer haal. Rond de 70kB i.p.v. de 120-125 (Z2 abbo).

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 11-05-2009 14:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-01 07:56
mjl schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:44:
[...]

Stekker uit het stopcontact gehaald en terugstoppen wil soms helpen.

Wellicht heb je de sync delay aangepast (al dan niet zonder het te weten). terug naar fabrieksinstellingen is soms ook een oplossing indien je het verder niet kunt vinden.
Vrees dat het mijn nieuwe home cinema set is. Via TV loopt (stereo)geluid wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 02:18
Hallo,

Ik heb net mijn Ziggo Z3 / TV digitaal laten omzetten naar een Alles-in-1-extra .
Ga ik echter de 20 down / 3 up snelheid halen met mijn huidige Arris modem ?

En weten jullie wat er straks gebeurt als Alles-in-1-extra naar 50/5 gaat ? Krijg ik dan een nieuw modem ofzo ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:53
BoXie schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:05:
Hallo,

Ik heb net mijn Ziggo Z3 / TV digitaal laten omzetten naar een Alles-in-1-extra .
Ga ik echter de 20 down / 3 up snelheid halen met mijn huidige Arris modem ?

En weten jullie wat er straks gebeurt als Alles-in-1-extra naar 50/5 gaat ? Krijg ik dan een nieuw modem ofzo ?
20Mbit haal je makkelijk met je arris modem.
Tegen de tijd dat Ziggo je snelheid op gaat schroeven zal je wel bericht krijgen en een nieuw modem ontvangen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 151407
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
zijn er nu al concrete datums van die upgraded? q2 is vrij groot:) en zijn al op de helft van q2 bijna.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlueEyes
Anoniem: 151407 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:28:
zijn er nu al concrete datums van die upgraded? q2 is vrij groot:) en zijn al op de helft van q2 bijna.
Nee en die komen er ook niet. Ziggo heeft miljoenen klanten. Het is ook niet 1 druk op een knop en iedereen heeft sneller internet ofzo.
Het is veel werk en in stappen krijgt iedereen sneller internet. Heb geduld tegen de tijd dat je de snelheidsverhoging krijgt, krijg je er wel bericht over van Ziggo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 19:34

Steef

GoT's Most Eaten

StraightOn.NL schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:33:
Sinds vanmorgen kan ik opeens een hoop nieuwsgroepen niet meer benaderen op de Ziggo / @home newnews.home.nl nieuwsserver. Ik krijg overal melding "500 can't find server for group"

a.b.nl
a.b.multimedia
a.b.cores
a.b.dvdr

Nog meer mensen die dit probleem ondervinden of heeft Ziggo echt opeens de ondersteuning voor deze groepen geschrapt :S?
a.b.x is ook weg, lijkt stevig te zijn gestreept. De groepen zijn ook verdwenen uit de grouplist :(

Sony A6600 | 16 - 55G F2.8 | 70 - 350G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 17:09
stp_4 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:03:
[...]

Hmm. Dan maar waarschijnlijk toch een HD ontvanger erbij. Binnenkort komt er een Bravia in huis. Het idee was om ook inderdaad met Alphacrypt te gaan werken, maar een kennis van mij heeft sinds gisteren het probleem dat alle RTL kanalen niet meer herkend worden. Ziggo is dus degelijk aan het rommelen. Voor de zekerheid wil ik er dus een kastje bij hebben om dit gezeik tegen te gaan.
Hier geen problemen met AlphaCrypt + FloppyDTV.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb sinds vanmiddag een Airport Extreme.
Heb nu ook een nieuw IP adres ( 94.x ) en hostname ( *.ziggo.nl ).

[Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 11-05-2009 20:08]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:12
Ik ga overstappen op digitale tv, maar ik begrijp geen donder van die hele 25/50 euro terug actie van ze. Kan ik nou gewoon zelf een HD decoder aanschaffen als de Humax IRHD-5000C en dan 50é terug krijgen na opsturen van de bon of geld het alleen als ik iets via ziggo bestel?

Verder hou ik gewoon het basis pakket aan en ben ik niet van plan om extra pakketten aan te schaffen.

En welke HD decoder bied casema zelf nou aan want dat staat er niet eens bij (lekker is dat 199 euro rekenen en dan niet eens zeggen wat je levert)

[Voor 16% gewijzigd door haakjesluiten op 11-05-2009 20:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 136075
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Even een vraagje, aangezien de dame van de helpdesk weinig duidelijkheid bood en ik niet nog eens wil bellen naar die helpdesk, misschien heeft iemand hier een antwoord.

Ik heb momenteel alleen digitale televisie van ziggo, genomen ten tijde van @home, namelijk het Digitaal Totaal pakket. Nu loopt binnenkort mijn internetabbonnement af, bij Online, en wil ik graag overstappen naar het Alles in Een Extra pakket. Maar... Begrijp ik het goed dat het Alles in Een extra pakket minder zenders heeft dan het oude Digitaal Totaal Pakket? Moet ik dan extra gaan betalen om hetzelfde aantal zenders te behouden? Krijg ik een nieuwe smart-card als ik overstap naar alles in één extra en dus ook een nieuw zenderpakket?

Ik zie door de bomen het bos niet meer... alles in een lijkt me erg handig, maar ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan. iemand een antwoord?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26235

a.b.multimedia doet het iig weer, morgen maar eens kijken hoe het met de compleetheid zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LouisXV
  • Niet online
@ Crazyanz:

Je koopt zelf de decoder in de winkel en stuurt de bon op. Daarna krijg je het geld teruggestort.

@Gitkua:

Alles-in-1 is een bundelpakket van verschillende diensten. Het Totaalpakket is een van de mogelijke digitale zenderpakketten, en dit zijn dus twee verschillende dingen.

Je totaalpakket blijft doorlopen en je krijgt als cadeautje omdat je overstapt gratis een extra decoder en smartcard. Wanneer je die kaart registreert krijg je zonder extra kosten dezelfde zenders als op de kaart die je al hebt (dus je totaalpakket).

Let wel: omdat het verschillende dingen zijn gaat de 9,95 voor het Totaalpakket dus niet op in de prijs van Alles-in-1 Extra: die 9,95 betaal je naast de 64,95.

[Voor 123% gewijzigd door LouisXV op 11-05-2009 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haakjesluiten
dus als ik los via inet een Humax IRHD-5000C bestel voor 150 euro krijg ik daarvan 50 euro terug gestort? ook al ga ik alleen het basis pakket gebruiken bij ziggo

Als u een Installatiepakket Digitale Televisie HD koopt krijgt u na insturing van de kortingscoupon en een kopie van het aankoopbewijs € 50

dit kan je namenlijk ook interpeteren dat het alleen geld als je een hd pakket koopt

[Voor 42% gewijzigd door haakjesluiten op 11-05-2009 21:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

MaceNL schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:18:
2497 Was mij opgevallen dat ik ook een nieuw ipadres heb gekregen. Net zoals BuzzFuzz woon ik net tegen Delft aan en tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

Hoop wel dat ik snel me nieuwe modem krijg, ze hebben vorige week onderhoud aan het netwerk gedaan.
Ik woon niet tegen Delft aan, mijn postcode is 4207 en dat is in Gorinchem, ik heb 83.85.x.x :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LouisXV
  • Niet online
Volgens de voorwaarden alleen bij aanschaf van een installatiepakket, dus met smartcard erbij:

http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Kortingscoupon_Digitale_Televisie.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-05 10:05

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Wij hebben hier al sinds (ik denk jan/feb) al de 94.xx reeks (2565 Den Haag)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlueEyes
Anoniem: 58690 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:31:
[...]

Ik woon niet tegen Delft aan, mijn postcode is 4207 en dat is in Gorinchem, ik heb 83.85.x.x :)
Hij hield jou met mij in de war denk ik. Ik quote je en ik woon wel tegen delft aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Is er een DNS server van Ziggo stuk? Alleen Tweakers.net werkt nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 11:43
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 01:40:
Is er een DNS server van Ziggo stuk? Alleen Tweakers.net werkt nog.
Sinds gisteren avond hebben wij ook aparte problemen.. Het begon met problemen bij het openen van marktplaats.nl, van het middelste frame kon de pagina niet gevonden worden (werkte op mijn iPone via 3G en bij vrienden wel gewoon, dus de site zelf was het niet). Overigens bestond dit probleem al bijna 2 dagen, maar ben er gisteren naar gaan kijken.

Toen de router-instellingen teruggezet naar fabrieks-instellingen (via een hard-reset) en kreeg weer even internet, maar een paar seconden later viel die weer weg. Telkens bij het rebooten van de router of renewen van de DHCP lease weer even internet en een paar seconden later weer weg...

Aangezien ik eerst mijn MAC-adres in de router gekloond had, heb ik dit maar even uitgezet en alles van het stroom gehaald (voor een paar uur zelfs, ik moest toch even weg). Ik las laatst dat Ziggo niet aan MAC-filtering doet, maar ik wilde het toch proberen. Paar uur later aangesloten, zelfde verhaal...

Toen maar 1 PC direct aan het modem gehangen en voila, weer internet.. Maar hetzelfde probleem als helemaal in het begin, dus marktplaats wordt weer niet goed weergegeven.

Ik heb geen idee meer waar ik het zoeken moet, maar het lijkt nu sterk op een modem/Ziggo probleem. Iemand anders misschien suggesties? :?

[Voor 3% gewijzigd door speek1984 op 12-05-2009 08:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25

rally

Deyterra Consultancy

En heb je al een andere DNS server in je router proberen in te stellen?

Open DNS:
208.67.222.222
208.67.220.220

XS4All
194.109.6.67

Tiscali
195.241.77.53

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:27
Probeer eens een DNS server van OpenDNS.org te gebruiken.

edit: te laat :-)

[Voor 15% gewijzigd door jongetje op 12-05-2009 08:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
Hm da's misschien een goede.. Zal het vanmiddag eens testen, ben nu op mijn werk :) Bedankt voor de tip!

Edit: Eigenlijk wel vreemd dat er dan met die van Ziggo ineens problemen zijn. Heb aan de router al maanden niets veranderd zelfs :? Maar het gebruik van deze DNS adressen is wel een goede test lijkt me :)
Ik laat vanmiddag mijn bevindingen weten!

[Voor 56% gewijzigd door speek1984 op 12-05-2009 09:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De DNS servers van Ziggo zijn de afgelopen jaren niet de betrouwbaarste gebleken.

Ik gebruik al jaren andere DNS servers dan die mijn provider uitdeelt. OpenDNS bied daarin overigens NOG meer functionaliteit en bescherming (bijvoorbeeld tegen) Phising.

Toegegeven: Niks instellen en automatisch van je provider krijgen is eenvoudiger, maar na geruime tijd met OpenDNS te hebben gewerkt wil ik niet anders meer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoXie
Toch wel weer typisch hoor. Zojuist van Z3 geupgrade naar Alles-in-1-Extra. Bij Z3 haalde ik steeds maar zo'n 13 Mbps (ipv 15) dacht dat het aan een fysiek probleem lag (bekabeling ofzo). Nu bij Alles-in-1 haal ik maar zo'n 18,5 ipv 20 Mbps.

Volgens mij heeft Ziggo echt een capaciteitsprobleem of hier en daar onwijze 'traffic-shapers' die wat met priorisering / afknijpen doen. Het is zeker niet meer zo mooi als 'vroeger' toen ik qua snelheid 1 rechte constante lijn had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:29

Ankh

|true

BoXie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:11:
Toch wel weer typisch hoor. Zojuist van Z3 geupgrade naar Alles-in-1-Extra. Bij Z3 haalde ik steeds maar zo'n 13 Mbps (ipv 15) dacht dat het aan een fysiek probleem lag (bekabeling ofzo). Nu bij Alles-in-1 haal ik maar zo'n 18,5 ipv 20 Mbps.

Volgens mij heeft Ziggo echt een capaciteitsprobleem of hier en daar onwijze 'traffic-shapers' die wat met priorisering / afknijpen doen. Het is zeker niet meer zo mooi als 'vroeger' toen ik qua snelheid 1 rechte constante lijn had.
Heb je dit al eens getest zonder router? Het klinkt heel stom, maar mijn linksys router kon na 3 jaar de snelheden niet meer aan. Ben nu overgestapt op een nieuwe en haal nu constante maximale snelheden.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
BoXie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:11:
Heb je dit al eens getest zonder router? Het klinkt heel stom, maar mijn linksys router kon na 3 jaar de snelheden niet meer aan. Ben nu overgestapt op een nieuwe en haal nu constante maximale snelheden.
Misschien had je er al aan gedacht, maar als dit via wireless is: heb je al een ander channel geprobeert? Als ik bepaalde kanalen gebruik heb ik meer interference van andere routers uit de buurt en haal ik ook niet de snelheid die ik voorheen haalde (de kanalen 11 en 6 zijn nogal populair merk ik).

Overigens werkt mijn wireless kaartje ook weer niet met bepaalde kanalen :P Maar dat ligt vast aan mijn hardware, dan maakt hij niet eens wireless verbinding. Dus mocht dat je gebeuren, even met een kabeltje aan de router het kanaal weer wijzigen ;)

Sommige routers kunnen trouwens scannen op kanalen en laten zien of er apparaten op een bepaald kanaal uitzenden.

[Voor 13% gewijzigd door speek1984 op 12-05-2009 10:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
Ik snap het niet meer na een hele avond troubleshooting, en wijt op dit moment mijn problemen aan Ziggo.
Situatie: Exchange 2007 SP1 op 2008 Server achter een linux (iptables) firewall. Port 443 is geforward van mijn externe ip naar de 2008 Server. Rules op de firewall zijn al maanden niet meer gewijzigd. Alles heeft altijd vlekkeloos gewerkt. Sinds een paar weken heb ik problemen met zowel activesync als owa zelf over 443. Soms wel een sync mogelijk of owa opent zelf ook gewoon. Met de nadruk op soms. Via Wifi syncen of vanaf het interne netwerk owa openen werkt vlekkeloos.
Tcpdump gedraaid op de firewall, en ik zie de packets/requests wel gewoon binnenkomen. Firewall rules gedubbelchecked, en alles is goed.

Kortom, ik weet het niet meer. Het kan niet zo zijn dat alles gewoon werkt, er geen enkele wijziging aan mijn kant is geweest, en ineens is extern>intern verkeer op 443 super langzaam of timed out. De apache server op 80 draait vlekkeloos en snel.
Verdomme ik haat het als ik niet iets kan pinpointen. Niemand hier met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 13:23

LieveNiels

On Fire

In naam van iemand anders even een kort vraagje: kun je je volle internetsnelheid halen én tegelijkertijd digitale tv kijken? M.a.w. snoept digitale tv de benodigde bitrate van de internetverbinding af?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
MrBlueEyes schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:11:
[...]Het is veel werk en in stappen krijgt iedereen sneller internet. Heb geduld tegen de tijd dat je de snelheidsverhoging krijgt, krijg je er wel bericht over van Ziggo.
Je krijgt er geen bericht van. Tenminste, dat is in het verleden ook nooit gebeurd.... Je moest het proefondervindelijk vaststellen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rowicom
UltraSub schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:09:
Verdomme ik haat het als ik niet iets kan pinpointen. Niemand hier met soortgelijke problemen?
Vloeken is niet nodig en voor 'pinpointen' is een goed Nederlands alternatief: 'vaststellen' of 'lokaliseren''.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
LieveNiels schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:56:
In naam van iemand anders even een kort vraagje: kun je je volle internetsnelheid halen én tegelijkertijd digitale tv kijken? M.a.w. snoept digitale tv de benodigde bitrate van de internetverbinding af?
Ja / Nee. Dit zijn 2 totaal verschillende zaken.

Kort antwoord ook :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 14:13
Binnenkort (nja, juli ongeveer), zal ik gaan verhuizen naar mijn nieuwe stulpje in Den Haag.
Ik zit er over te denken om eventueel het Alles-in-1 Extra abonnement van Ziggo te nemen, maar ik ben er nog niet helemaal uit, ik zit met een paar "vragen" en hoop dat mensen hier deze kunnen beantwoorden.

Allereerst (en het belangrijkste) is: mag je een eigen server draaien? "Vroegah" mocht dat niet bij de kabelaars, maar in de algemene voorwaarden vind ik er niks over terug. Wat draait er op mijn server, you ask? Mwoh, Mijn eigen site, Guild Site, site voor m'n vriendin en nog wat test-sites die ik alleen intern benader. Stelt niet superveel voor. Volgens Webalizer heb ik ~35000 visits over 5 maanden gehad (verdeeld over 4/5 sites).
Hoe zit het met de "stabiliteit" van het internet? Elke provider heeft wel zo z'n problemen, maar bij Ziggo lijkt het erger te zijn. Kan natuurlijk ook deels komen door de intense media aandacht die ze gehad hebben.

TV Gerelateerd: Hoe is de kwaliteit van TV? Kan je je eigen HDD Recorder aansluiten? Zijn meerdere TV's mogelijk of moet je dan weer een aparte smartcard hebben?

Ik heb er niet zo heel veel kaas van gegeten momenteel, dus ik sta open voor alle suggesties, tips, etc.

Alvast merci voor de antwoorden!

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
MrBlueEyes schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:11:
[...]

Nee en die komen er ook niet. Ziggo heeft miljoenen klanten. Het is ook niet 1 druk op een knop en iedereen heeft sneller internet ofzo.
Het is veel werk en in stappen krijgt iedereen sneller internet. Heb geduld tegen de tijd dat je de snelheidsverhoging krijgt, krijg je er wel bericht over van Ziggo.
dat snap ik maar we horen ook niets over mensen die al upgraded zijn? of te wel we zijn halverwege q2 en er is nog niets upgraded op sommige docsis3 modems na van hoogste losse internet abbo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
rally schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:44:
De DNS servers van Ziggo zijn de afgelopen jaren niet de betrouwbaarste gebleken.

Ik gebruik al jaren andere DNS servers dan die mijn provider uitdeelt. OpenDNS bied daarin overigens NOG meer functionaliteit en bescherming (bijvoorbeeld tegen) Phising.

Toegegeven: Niks instellen en automatisch van je provider krijgen is eenvoudiger, maar na geruime tijd met OpenDNS te hebben gewerkt wil ik niet anders meer
De OpenDNS servers gebruiken heeft niet geholpen. Ik heb een ander routertje gepakt (wel precies hetzelfde merk) en die deed het wel. Waarschijnlijk doordat hij een ander MAC-adres heeft (en zodoende een ander IP-adres).
Heb de originele router teruggeplaatst met weer een ander MAC-adres (handmatig veranderd naar het MAC-adres van een aangesloten laptop) en hij draait als een zonnetje :) Ik ben bang dat jullie gelijk hebben voor wat betreft de kwaliteit van de Ziggo DNS servers :X

Thanx voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Even een kort vraagje hier dan maar.
Hebben jullie met Ziggo nu ook last van het niet kunnen bereiken van de POP3 server?
Webmail werkt nog wel gewoon en krijg mijn mail ook binnen, maar mail ophalen vanaf de POP3 niet. Zowel met Outlook alsmede met mijn mobiel.

Heb al gekeken op de Ziggo site bij storing en onderhoud, maar de enige storing die daar naar voren komt is dat de Klantenservice niet bereikbaar is... :X

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buddow
  • Laatst online: 02-06 17:16
Ik heb het draadloze router pakket bij Ziggo meebesteld. Heb de netgear WGR 614 ontvangen. Deze is standaard al ingesteld door Ziggo. Meegeleverde usb-wifi-adapter gebruik ik liever niet.

Moet ik zelf nog de beveiliging aanpassen, of kan ik gewoon met de gegevens op de sticker (wachtwoord e.d) een Wifi verbinding instellen op mijn laptop?

[Voor 17% gewijzigd door buddow op 12-05-2009 15:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rowicom
Heet van de naald:

UPC en Ziggo moeten tarieven openbaar maken. Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2022

UPC en Ziggo moeten voor 18 mei met de billen bloot. De OPTA heeft besloten dat zij voor deze datum de details bekend moeten maken om concurrenten op de kabelnetwerken toe te laten.

De beide mediabedrijven moeten niet alleen bekend maken hoeveel het voor concurrenten kost om via haar netwerken te kunnen opereren. Ook moet men duidelijk maken hoe en op welke voorwaarden de nieuwe concurrentie na het openstellen van de kabel diensten kunnen gaan aanbieden. Het vrijblijvende karakter is er voor de OPTA nu echt af. De telecomwaakhond eist nu dat UPC en Ziggo dit voor 18 mei aan haar heeft duidelijk gemaakt. Met het opstellen van de kabel wil de OPTA meer concurrentie op de kabel bewerkstelligen. Nadat de Europese Unie de OPTA groen licht gaf voor het openstellen van de Nederlandse kabel voert het een actief beleid om concurrenten op zo kort mogelijke termijn via de kabel televisiediensten te laten aanbieden. UPC en Ziggo zijn de grootste kabelbedrijven in Nederland die het grootste deel van de kabelnetwerken in Nederland in handen hebben.

Het openstellen van de kabel lijkt een lang gekoesterde wens van menig mediabedrijf in Nederland. Nadat eerder de bedrijven YouCa en Tele2 openbaar al aangaven op de kabel te willen hebben bij de OPTA zich rond de tien mediabedrijven zich aangemeld die interesse hebben om televisie- en radiozenders via de kabel te willen gaan verspreiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub

Reageer er dan gewoon niet op.

[Voor 85% gewijzigd door IEF op 12-05-2009 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haakjesluiten
hopelijk komt er dan een aanbieder die dat 50/5mbit inet van ziggo gaat aanbieden zonder all in one pakket :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:18
Zonder TV zou al mooi zijn!

Lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 21:01
Anders had ik even een storing vanaf gisterochtend 11 uur tot nu.. internet werkt net 5 minuten pas..
Gaat helemaal nergens over :(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:30:
Binnenkort (nja, juli ongeveer), zal ik gaan verhuizen naar mijn nieuwe stulpje in Den Haag.
Ik zit er over te denken om eventueel het Alles-in-1 Extra abonnement van Ziggo te nemen, maar ik ben er nog niet helemaal uit, ik zit met een paar "vragen" en hoop dat mensen hier deze kunnen beantwoorden.

Allereerst (en het belangrijkste) is: mag je een eigen server draaien? "Vroegah" mocht dat niet bij de kabelaars, maar in de algemene voorwaarden vind ik er niks over terug. Wat draait er op mijn server, you ask? Mwoh, Mijn eigen site, Guild Site, site voor m'n vriendin en nog wat test-sites die ik alleen intern benader. Stelt niet superveel voor. Volgens Webalizer heb ik ~35000 visits over 5 maanden gehad (verdeeld over 4/5 sites).
Geen idee of het gezien de AV toegestaan is, maar k draai zelf ook een website die ik eigenlijk alleen privé gebruik, soms wat vrienden die wat foto's bekijken, maar gaat altijd gewoon goed. Nog nooit wat over gehoord.
Hoe zit het met de "stabiliteit" van het internet? Elke provider heeft wel zo z'n problemen, maar bij Ziggo lijkt het erger te zijn. Kan natuurlijk ook deels komen door de intense media aandacht die ze gehad hebben.
denk dat voornamelijk de media aandacht het zo doet overkomen. Er zijn natuurlijk bij de overgang naar ziggo wat steken laten vallen, maar volgens mij is het grootste deel opgelost. Uiteraard zijn er mensen die problemen hebben met ziggo, maar dat heeft inderdaad elke provider. Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het heel stabiel is. Haal altijd mijn volledig 20/3, dus dat zit wel snor.
TV Gerelateerd: Hoe is de kwaliteit van TV? Kan je je eigen HDD Recorder aansluiten? Zijn meerdere TV's mogelijk of moet je dan weer een aparte smartcard hebben?
Volgens mij heeft één of andere consumenten organisatie de digitale TV van ziggo tot de hoogstge kwaliteit beoordeeld, weet niet meer zo welke organisatie, persoonlijk vind ik de kwaliteit echt prima. Digitale TV heb je altijd een smartcard nodig voor elke tv, je mag tegenwoordig kostenloos meerdere smartcards met hetzelfde digi pakkt aansluiten (meen iets van 3 smartcards per adres). Analoge TV is sowieso beschikbaar en dus ook op elke TV zonder bijbetaling of extra kastjes aan te sluiten. je HDD recorder is afhankelijk van wat voorn aansluitingen 't apparaat heeft.
Ik heb er niet zo heel veel kaas van gegeten momenteel, dus ik sta open voor alle suggesties, tips, etc.

Alvast merci voor de antwoorden!
hoop dat je er wat mee kunt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 14:32
Genoeg geweest, vind je ook niet?

[Voor 90% gewijzigd door IEF op 12-05-2009 21:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 186078

Hallo,

Ik moet een nieuwe abbo bestellen voor onze nieuwe adres, het is een nieuwbouw wijk's huurhuis, vorige eigenaren hadden ook ziggo.
Probleem is dat ik niet kan bestellen, hij zegt dat adres niet beschikbaar is.
Ik heb ook met onze huidige adres,en met KPN geprobeert, ze herkennen het adres simpelweg niet. Nu ben ik radeloos, hoe kan dit?

Adres 1689WH Dijkgraaf 124 Zwaag

Als ziggo niet kan, kan ik wel met een anderen provider leven, maar geen B leveranciers als online(orange van vroeger, wat een geklooi) of tele2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Voor mij part mag de kabel dicht blijven.

Als diverse aanbieders verschillende modulatietechnieken gaan gebruiken, stoort dat alleen maar op elkaar.

Dat was ook de reden dat ik ben overgestapt naar de kabel. Ik kreeg van XS4ALL ADSL2 modulatie toegewezen terwijl het gros van de ADSL'ers gebruik maken van ADSL2+ . (en dat beïnvloedt elkaar negatief door overspraak en dergelijke)

Acties:
  • 0Henk 'm!

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:52:
Voor mij part mag de kabel dicht blijven.

Als diverse aanbieders verschillende modulatietechnieken gaan gebruiken, stoort dat alleen maar op elkaar.
Ik ben er ook geen voorstander van, het gaat nu eindelijk goed en snel en ik zit niet te wachten op een goedkopere aanbieder die de snelheid en kwaliteit van Ziggo verprutst omdat ze een paar euro goedkoper zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mindwarper
Een klein vraagje...
Die DNS entries van Open DNS voer je in bij je router settings of in het Moto modem?
sorry voor deze misschien wat domme vraag, maar dat vroeg ik me ff af

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 16:53
Inmiddels dikke 2 maanden het Ziggo alles-in-een abonnement. En behoorlijk tevreden hoor!
* Internet: geen storingen gehad (DL gaat niet altijd snel via tor; maar kan ook aan de seeders liggen)
* dig TV: prima kwaliteit; soms hapert het beeld een klein beetje maar niet hinderlijk
* telefoon: werkt prima

Kleine klachten:
- abonnementsgeld wordt van een verkeerde rekening afgeschreven (heb meerder rek nrs) ik had dit in het begin wel aangegeven. Nu dan toch maar een briefje voor wijzigingen sturen.
- mijn webmail werkt nog niet. Gebruik normaal gmail, maar wil het toch eens proberen. Even de techn. dienst bellen

Oh ja paar maal de service desk gebeld; en ben daar prima geholpen.

Ben dus een tevreden Ziggo klant :) vind dat dit hier ook wel eens gezegd mag worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlueEyes
rowicom schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:13:
[...]

Je krijgt er geen bericht van. Tenminste, dat is in het verleden ook nooit gebeurd.... Je moest het proefondervindelijk vaststellen...
Nee hoor. Algemeen nieuwsbericht krijg je er wel niet over. Niet een persoonlijk bericht natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 21:01
En ja hoor, het lag er weer de hele avond uit!
Word je toch schijtziek van :X

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlueEyes
sjorremans schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:13:
En ja hoor, het lag er weer de hele avond uit!
Word je toch schijtziek van :X
Geen idee, 4 jaar ziggo en eigenlijk nooit problemen gehad.

• Liquid
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:47:
[...]

Geen idee, 4 jaar ziggo en eigenlijk nooit problemen gehad.
Hmm.. ik hoop dat ik dat vanaf vandaag ook kan zeggen. Gisteren was het wel raak.

Groepsstoring
van dinsdag 12 mei 13.08 uur tot woensdag 13 mei 07.05 uur

Ik was storingen met internet niet meer gewend sinds superweb in 1997.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:07
mijn internet ligt er ondertussen al sinds maandag avond uit :S En vannochtend nog steeds niets

alleen de bovenste 3 groene lichtjes branden en soms de 4e. ook oranje doet niets terwijl mijn router 100% in orde is. Dit heeft te maken met de storing?

• Niet online
Yihaaa schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:30:
Inmiddels dikke 2 maanden het Ziggo alles-in-een abonnement. En behoorlijk tevreden hoor!
* Internet: geen storingen gehad (DL gaat niet altijd snel via tor; maar kan ook aan de seeders liggen)
* dig TV: prima kwaliteit; soms hapert het beeld een klein beetje maar niet hinderlijk
* telefoon: werkt prima

Kleine klachten:
- abonnementsgeld wordt van een verkeerde rekening afgeschreven (heb meerder rek nrs) ik had dit in het begin wel aangegeven. Nu dan toch maar een briefje voor wijzigingen sturen.- mijn webmail werkt nog niet. Gebruik normaal gmail, maar wil het toch eens proberen. Even de techn. dienst bellen

Oh ja paar maal de service desk gebeld; en ben daar prima geholpen.

Ben dus een tevreden Ziggo klant :) vind dat dit hier ook wel eens gezegd mag worden.
bij mij word het sinds 2 maanden helemaal niet meer afgeschreven.
ben sinds 2 maanden verhuist, heb alles werkend op nieuwe locatie.
maar ze schrijven niets meer af. op mijn ziggo staan ook geen rekening overzichten meer sinds maart.
als ik bel dan zeggen ze dat er niets aan de hand is. en dat alles goed gaat. uhu... nu al 3 x gebeld en nu gezegd van ok prima, jullie schijven niets af, moet je later ook niet komen zeuren om centen als ik het al 3x heb gemeld.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 13-05-2009 09:18]

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 14:13
Sa1 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:40:
[...]
Geen idee of het gezien de AV toegestaan is, maar k draai zelf ook een website die ik eigenlijk alleen privé gebruik, soms wat vrienden die wat foto's bekijken, maar gaat altijd gewoon goed. Nog nooit wat over gehoord.

[...]
denk dat voornamelijk de media aandacht het zo doet overkomen. Er zijn natuurlijk bij de overgang naar ziggo wat steken laten vallen, maar volgens mij is het grootste deel opgelost. Uiteraard zijn er mensen die problemen hebben met ziggo, maar dat heeft inderdaad elke provider. Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het heel stabiel is. Haal altijd mijn volledig 20/3, dus dat zit wel snor.

[...]
Volgens mij heeft één of andere consumenten organisatie de digitale TV van ziggo tot de hoogstge kwaliteit beoordeeld, weet niet meer zo welke organisatie, persoonlijk vind ik de kwaliteit echt prima. Digitale TV heb je altijd een smartcard nodig voor elke tv, je mag tegenwoordig kostenloos meerdere smartcards met hetzelfde digi pakkt aansluiten (meen iets van 3 smartcards per adres). Analoge TV is sowieso beschikbaar en dus ook op elke TV zonder bijbetaling of extra kastjes aan te sluiten. je HDD recorder is afhankelijk van wat voorn aansluitingen 't apparaat heeft.

[...]
hoop dat je er wat mee kunt!
Ik kan er zeker wat mee! Hartelijk dank voor de antwoorden. _/-\o_

Denk dat het dan toch Ziggo wordt, binnenkort maar bestellingen gaan plaatsen.

Blog

• jongetje
Anoniem: 186078 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:39:
Hallo,

Ik moet een nieuwe abbo bestellen voor onze nieuwe adres, het is een nieuwbouw wijk's huurhuis, vorige eigenaren hadden ook ziggo.
Probleem is dat ik niet kan bestellen, hij zegt dat adres niet beschikbaar is.
Waarom bel je Ziggo niet gewoon even? Ze nemen tegenwoordig de telefoon snel op.

• Liquid
  • Niet online
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:17:
[...]

maar ze schrijven niets meer af. op mijn ziggo staan ook geen rekening overzichten meer sinds maart.
als ik bel dan zeggen ze dat er niets aan de hand is. en dat alles goed gaat. uhu... nu al 3 x gebeld en nu gezegd van ok prima, jullie schijven niets af, moet je later ook niet komen zeuren om centen als ik het al 3x heb gemeld.
Als ik jou was dan zou ik het geld wel gewoon opzij leggen of gewoon zorgen dat je niet rood staat ;)
Uiteindelijk zullen ze het toch verhalen al dan niet alles in één keer. Bij mij wordt namelijk ook niets weggeschreven

• wvkreg
mindwarper schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:13:
Een klein vraagje...
Die DNS entries van Open DNS voer je in bij je router settings of in het Moto modem?
sorry voor deze misschien wat domme vraag, maar dat vroeg ik me ff af
In je router bij de dns entries :)

• Niet online
Liquid schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:36:
[...]

Als ik jou was dan zou ik het geld wel gewoon opzij leggen of gewoon zorgen dat je niet rood staat ;)
Uiteindelijk zullen ze het toch verhalen al dan niet alles in één keer. Bij mij wordt namelijk ook niets weggeschreven
uiteraard:) maar heb ze vast gewaarschuwd.. ze moeten zelf op hun dingen letten.

• DaKuup
  • Laatst online: 23-05 18:00
Ik heb dat ook bij Ziggo gehad. Uiteindelijk hebben ze 4 maanden in één keer afgeschreven.

• buddow
  • Laatst online: 02-06 17:16
Zou iemand mij hier nog mee kunnen helpen? Ik heb er namelijk weinig verstand van!
buddow schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:37:
Ik heb het draadloze router pakket bij Ziggo meebesteld. Heb de netgear WGR 614 ontvangen. Deze is standaard al ingesteld door Ziggo. Meegeleverde usb-wifi-adapter gebruik ik liever niet.

Moet ik zelf nog de beveiliging aanpassen, of kan ik gewoon met de gegevens op de sticker (wachtwoord e.d) een Wifi verbinding instellen op mijn laptop?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:00
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:17:
[...]

Leuk en aardig dat ze niks meer afschrijven nu, maar vertrouw er maar gewoon op dat ze het in een later stadium gewoon terug gaan vorderen en dat komt altijd op het verkeerde moment. Ik zou het "openstaande" bedrag gewoon nog even op een andere rekening zetten zodat je het altijd beschikbaar hebt.

Daarnaast moet je gewoon dokken :+

• jongetje
buddow schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:00:
Zou iemand mij hier nog mee kunnen helpen? Ik heb er namelijk weinig verstand van!

[...]
Je kunt het allebei doen:
- Je stelt je eigen draadloze apparatuur in met gegevens op de sticker
- Je vertrouwd het niet of wilt andere wachtwoorden/encryptie en dan verander je het

• BoXie
Zijn er hier mensen uit Den Bosch die hun 'geadverteerde' Z3 / Alles-in-1-Extra snelheden vrijwel nooit halen ? Met 18 Mbps hoef ik niet echt te klagen ... maar soms zakt het naar 16 ... en 20 Mbps haal ik niet. En dat ligt echt niet aan mijn lokale setup.

Als ik ping /traceroutes doe , lijkt de tweede hop nogal 'druk' te zijn (waarschijnlijk een customer access switch .. gezien de benaming 'csw2 vlan202.' volgens mij zit daar ook de fair-queue / ubr / overbooking.

[Voor 6% gewijzigd door BoXie op 13-05-2009 13:33]

• mindwarper
wvkreg schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:08:
[...]

In je router bij de dns entries :)
Thanks dat ga ik vanavond maar eens proberen te doen als k terug ben uit me werk ;)
De juiste server nummers vind dan op OpenDNS site neem ik aan natuurlijk...
Edit: inderdaad gevonden ;)

Ok thanks alvast allemaal!

[Voor 4% gewijzigd door mindwarper op 13-05-2009 13:57]

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:53
BoXie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:32:
Zijn er hier mensen uit Den Bosch die hun 'geadverteerde' Z3 / Alles-in-1-Extra snelheden vrijwel nooit halen ? Met 18 Mbps hoef ik niet echt te klagen ... maar soms zakt het naar 16 ... en 20 Mbps haal ik niet. En dat ligt echt niet aan mijn lokale setup.

Als ik ping /traceroutes doe , lijkt de tweede hop nogal 'druk' te zijn (waarschijnlijk een customer access switch .. gezien de benaming 'csw2 vlan202.' volgens mij zit daar ook de fair-queue / ubr / overbooking.
Heb het zelfde, woon ook in regio Den Bosch en kom nooit boven de 18,5 Mbps

Anoniem: 59483

taz3d_nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:04:
[...]

Heb het zelfde, woon ook in regio Den Bosch en kom nooit boven de 18,5 Mbps
Ik denk dat niemand de 'beloofde' 20 Mbps haalt. Ik zit vrijwel altijd op 2.35 MBps (= 18.8 Mbps).
Dit in regio Utrecht (voormalig Casema gebied).

Nou, ik haal zonder moeite de 20mb hoor, en dat 24/7 per week O-)

Anoniem: 59483

Anoniem: 199465 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:45:
Nou, ik haal zonder moeite de 20mb hoor, en dat 24/7 per week O-)

[afbeelding]
Ja dat haal ik ook op Speedtest.net. Maar inmiddels ben ik er gewoon achtergekomen dat Speedtest.net behoorlijk (ca. 1 Mbit) afwijkt van de realiteit.

Als ik met Firefox of Internet Explorer (of NewsLeecher/FlashFXP) een aantal downloads open (dus meerdere connecties) en dan de totale snelheid bij elkaar op tel, krijg ik toch een lager aantal. Zelfs ISP Monitor/DU Meter geeft dan een waarde van ca. 18 Mbit aan.

Speedtest.net is zoiezo wel optimistisch ;)

In een piek test zou het kunnen, maar eigenlijk niet, iedereen is op 20Mbit gelimiteerd, althans bij alles in 1 extra.

Ook via een nzb haal ik stabiel altijd de 20mb, en via diverse andere testen ook, kortom, ik kan het testen tot dat ik een ons weeg maar het is hier echt 20mb en niets minder :+

• Uberprutser
Bij mij ook exact dezelfde waardes als marcel234 en JeFFJuH bij Speedtest.
Gebruik sinds vanavond de OpenDNS servers en surfen gaat verrassend sneller :)

• mindwarper
Ballebek schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:54:
Bij mij ook exact dezelfde waardes als marcel234 en JeFFJuH bij Speedtest.
Gebruik sinds vanavond de OpenDNS servers en surfen gaat verrassend sneller :)
Ik gebruik idd nu ook de OpenDNS servers, heb ook daarzo en free account gemaakt
Ingevoerd in me router en idd wat smoother surfing habits ;)

• MaceNL
Anoniem: 59483 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat niemand de 'beloofde' 20 Mbps haalt. Ik zit vrijwel altijd op 2.35 MBps (= 18.8 Mbps).
Dit in regio Utrecht (voormalig Casema gebied).
Ik kom ook niet hoger dan dat ook alles in 1 extra regio Den Haag.

Ga ook is kijken naar dat open dns dan :)

[Voor 6% gewijzigd door MaceNL op 14-05-2009 08:32]

• jongetje
MaceNL schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:31:
[...]

Ik kom ook niet hoger dan dat ook alles in 1 extra regio Den Haag.

Ga ook is kijken naar dat open dns dan :)
Open DNS verhoogd niet je download snelheid, alleen dat de domeinnamen sneller (en vooral beter!) geresolved worden.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 08:02

DyStiC

'Atta way, baby!

Zijn de DNS servers van Ziggo dan zo enorm bagger? dat je moet uitwijken naar een derde partij.

• wvkreg
dns servers van ziggo zijn tegenwoordig best ok hoor, ben onlangs (2 wk geleden) terugggegaan naar dns ziggo (van opendns af dus)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DyStiC schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:07:
Zijn de DNS servers van Ziggo dan zo enorm bagger? dat je moet uitwijken naar een derde partij.
Ze zijn niet slecht, maar ik vind die van OpenDNS gewoon beter.

Sneller en betrouwbaarder bijvoorbeeld. Bovendien kun je er allerlei filters opzetten die je beschermen tegen "foute" sites etc.
Maar dit is slechts mijn mening

• MaceNL
jongentje schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:45:
[...]

Open DNS verhoogd niet je download snelheid, alleen dat de domeinnamen sneller (en vooral beter!) geresolved worden.
Dat snap ik wel ;) werk zelf ook in de ICT, maar heb soms wel is last met resolven van bepaalde adressen dus alles wat sneller laad ben ik voorstander van.
Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee