http://www.deyterra.com

Maare, best lullig, weten mensen spontaan niet meer wat ze moeten doen, TV kijken, oh nee, internet, kan niet, bellen met je schoonmoeder... Liever helemaal niet en zeker niet mobiel!
Klein geboortegolfje wordt dat over 9 maanden!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Anoniem: 111186
Leg eens uit komt deze in het ziggo tv pakket zo waneer.JaJoah schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:27:
woei!
SciFi channel
Eerste verjaardagskado is vroeg dit jaar
Zie ook: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/zenderoverzicht/
[Voor 3% gewijzigd door Hotzenwalder op 06-05-2009 23:57]
Die zit er al een week in, in het entertainment pakket. 13th street ook, die zit (voorlopig) zelfs in het basispakket.Anoniem: 111186 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:22:
[...]
Leg eens uit komt deze in het ziggo tv pakket zo waneer.

Mooie tijd om te gaan slapen zou ik dan denkenF4T4L_3RR0R schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:35:
Net een half uur zonder internet en telefoon gezeten...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Wat valt er nog te klagen tegenwoordig? Ben aan het overwegen om over te stappen naar alles in 1 extra na jarenlang bij XS4ALL en KPN te hebben gezeten. Kan ik met een gerust hart de stap naar kabel weer maken? (was ooit internetkabelaar bij Casema, maar dat was destijds een drama).Marco schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 02:10:
Hoewel dit een beetje een klaag-topic is wil ik toch even mededelen dat ik totaal geen problemen heb met Ziggo.
Nadeel van alles bij 1 partij is dat als die partij een storing heeft gelijk je internet, telefoon en TV het niet doen. Ik zie echter weinig storingen met de TV die ik nu al bij Ziggo afneem, dus mag ik dan aannemen dat diezelfde stabiliteit bij Alles in 1 ook geldt voor internet en telefonie?
Afgelopen week vervelend probleempje met telefonie gehad dat je soms 2 keer moest bellen maar dat schijnt opgelost te zijn. Voor de rest ben ik een erg tevreden klant, raadt het in mijn omgeving ook aan.
Ik ben sinds een half jaar alles-in-1 klant en heb 1 storing meegemaakt met telefonie waardoor ik een aantal uren niet kon bellen. Komend van xs4all wat voor mij de laatste paar maanden zeer onstabiel was vond ik dat niet zo'n ramp. Ben jaren xs4all klant geweest en betaalde graag wat meer voor een goeie dienst maar blijkbaar konden ze dat op het eind niet meer waarmaken.Hotzenwalder schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:12:
[...]
Wat valt er nog te klagen tegenwoordig? Ben aan het overwegen om over te stappen naar alles in 1 extra na jarenlang bij XS4ALL en KPN te hebben gezeten. Kan ik met een gerust hart de stap naar kabel weer maken? (was ooit internetkabelaar bij Casema, maar dat was destijds een drama).
Nadeel van alles bij 1 partij is dat als die partij een storing heeft gelijk je internet, telefoon en TV het niet doen. Ik zie echter weinig storingen met de TV die ik nu al bij Ziggo afneem, dus mag ik dan aannemen dat diezelfde stabiliteit bij Alles in 1 ook geldt voor internet en telefonie?
Ziggo werkt voor mij prima en voor een goeie prijs, download en upload is altijd maximaal. *klopt af*

omgeving roelofarendsveen is de sterkte en kwaliteit afgenomen van signaal. nu alleen blokkenbeeld.
Hoorde ik van de week ook een maatje van me over die ook "in de veen" woont en na half uurtje stroom van ontvanger was het bij hem opgelost.Anoniem: 151407 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:54:
meer mensen met storingen op digitale tv sinds 2 dagen?
omgeving roelofarendsveen is de sterkte en kwaliteit afgenomen van signaal. nu alleen blokkenbeeld.
Mijn overstap naar ziggo is vrij goed gegaan tot nu toe.
Opzegging telefonie hebben ze voor mij gedaan. Was wel een week onbereikbaar vanwege nummerbehoudt maar binnen een week na installatie mbv een monteur had ik internet, televisie en telefonie. In de avonduren merk ik wel dat het internet zo nu en dan wegvalt maar dan komt het ook meteen weer terug.
Nu alleen nog kijken hoe ze mij gaan verrekenen voor de maanden die al betaald had voor de bestaande televisie via ziggo. Tevens heeft xs4all pas geleden toch nog geincasseerd voor een volle maand na de al extra betaalde opzeg termijn van 1 maand (Dus twee maanden extra waarvan 1 onrechtmatig).
Al met al is het voor mij iig prima verlopen. *Afkloppen natuurlijk.
Enig idee waarom het zo nu en dan wegvalt en of meer Ziggo internetgebruikers dit fenomeen herkennen?Liquid schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:37:
In de avonduren merk ik wel dat het internet zo nu en dan wegvalt maar dan komt het ook meteen weer terug.
Ik heb nog steeds dat angstige beeld van Casema in de beginjaren waarbij je snelheid inzakte als de rest van de buurt ook ging internetten.
Klinkt als slechte aansluiting of modem. De tijd dat de snelheid inzakt als je buren gaan internetten is echt al een hele tijd achter ons.Hotzenwalder schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:40:
[...]
Enig idee waarom het zo nu en dan wegvalt en of meer Ziggo internetgebruikers dit fenomeen herkennen?
Ik heb nog steeds dat angstige beeld van Casema in de beginjaren waarbij je snelheid inzakte als de rest van de buurt ook ging internetten.
Ziggo Modem + sitecom router = 's avonds verbinding verlies
Ziggo Modem + linksys router = 's avonds verbinding verlies
Direct op de kabel modem = = 's avonds verbinding verlies
Meerdere laptops geprobeerd. Misschien dat de hoofdaansluiting niet helemaal correct is ofzo, maar ik stoor mij er nu niet meer zo aan. Het is echt minimaal en kort genoeg, dus ik krijg geen time-outs te zien. Hooguit bij DU-meter dan het grafiekje dan een dalpuntje kent.
http://ziggo.gebruikers.e...wthread.php?thread_id=667
Tijdens de 'piekuren' op internet zo tussen 1900 en 2300 kan de snelheid drastisch teruglopen door capaciteits problemen bij Ziggo.
Hebt u hier ook last van?
Niet echt veel antwoorden dus je kan er niks van zeggen. Als mensen hier bevestigen dat snelheid tegenwoordig is wat ze beloven en stabiel blijft dan is dat weer een plus voor Ziggo.Geen last van.
Heb XSnews en Astraweb. Ik merk echter wel dat vooral Eweka er last van heeft, door het toedoen van Ziggo.
Waarom is Z3i bijna niet te vinden op de site van Ziggo (slechts te vinden door te zoeken op Z3i). Wil Ziggo hier geen ruchtbaarheid aan geven of kijk ik gewoon scheel?

[Voor 11% gewijzigd door Hotzenwalder op 07-05-2009 14:36]
Als je bij internet op Z3 klikt dan staat er iets van "Nog sneller dan Z3?" en als je daar op klikt kom je op de productpagina van Z3i.Hotzenwalder schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:34:
Waarom is Z3i bijna niet te vinden op de site van Ziggo (slechts te vinden door te zoeken op Z3i). Wil Ziggo hier geen ruchtbaarheid aan geven of kijk ik gewoon scheel?
Achter het motorola SB modem heb ik een Linksys WRT610N router hangen.
Ik heb de router doorgelust naar een 3Com switch en hierop zijn de pc's aangesloten aangezien de router maar 4 poorten heeft.
Mijn laptop/pc rechtstreeks op het modem aangesloten kan ik wel op het internet.
Hierna Linksys support gebeld en ik moest mijn router resetten en het MAC-adres klonen.
Is het noodzakelijk om je MAC-adres te klonen in de router bij Ziggo of heeft dit er niets mee van doen?
[Voor 27% gewijzigd door jordi.c op 07-05-2009 15:21]
Anoniem: 58690
Gewoon obtain IP automaticly als je die optie hebt, modem zelf is zoiezo DHCPjordi.c schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:19:
Sinds gisteravond ervaar ik problemen met op het internet te komen.
Achter het motorola SB modem heb ik een Linksys WRT610N router hangen.
Ik heb de router doorgelust naar een 3Com switch en hierop zijn de pc's aangesloten aangezien de router maar 4 poorten heeft.
Mijn laptop/pc rechtstreeks op het modem aangesloten kan ik wel op het internet.
Hierna Linksys support gebeld en ik moest mijn router resetten en het MAC-adres klonen.
Is het noodzakelijk om je MAC-adres te klonen in de router bij Ziggo of heeft dit er niets mee van doen?

Maffe is alleen dat ik nog een Motorola heb ontvangen maar die kan de snelheid van 50/5 (snelheidsverhoging Q2) toch helemaal niet aan?
Oh ja, er zit een leuke opsteeksplitter tussen MAAR: Bij mij komt de kabel binnen in de meterkast en daar zit een splitter met F connectoren en de splitter die meegeleverd is zitten IEC connectoren op.
Kan ik mijn modem ook gewoon aansluiten zonder die specifieke splitter of bestaan er indien het niet mogelijk is splitters die wel met F connectoren werken?
[Voor 47% gewijzigd door Uberprutser op 07-05-2009 18:26]
Volgens mij krijg je het nieuwe modem pas als ze A-I-1 gaan migreren. Voorlopig gebeurd het alleen bij Z3iBallebek schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:20:
Zoals eerder vermeld, vrijdag A-I-1 Extra besteld, vandaag heb ik het modem ontvangen
Maffe is alleen dat ik nog een Motorola heb ontvangen maar die kan de snelheid van 50/5 (snelheidsverhoging Q2) toch helemaal niet aan?
Heb je geen TRAS-1000/B met UMU-01 gekregen?Ballebek schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:20:
Oh ja, er zit een leuke opsteeksplitter tussen MAAR: Bij mij komt de kabel binnen in de meterkast en daar zit een splitter met F connectoren en de splitter die meegeleverd is zitten IEC connectoren op.
Kan ik mijn modem ook gewoon aansluiten zonder die specifieke splitter of bestaan er indien het niet mogelijk is splitters die wel met F connectoren werken?
Situatie bij mij:
Groene kabel doorknippen, afstrippen volgens de meegeleverde handleiding en monteren in de TRAS-1000/B. Eventueel de aardingsdraad aansluiten, alles dichtschroeven en de UMU-01 erop draaien.
[Voor 20% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-05-2009 19:23]
Voorheen geen last.
Ja, zaten wel in de doos maar ik heb een F connector "splitter" met 2x F connector uitgang.F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:18:
[...]
Heb je geen TRAS-1000/B met UMU-01 gekregen?
Ik ben maar zo lomp geweest om mijn modem op de vrije connector aan te sluiten en verdomd het werkt (ook als de TV aan staat). Ik haal met Azureus 2,3MB/s down en 290KB/s up tegelijk (al ruim een half uur nu) dus zolang het werkt ga ik niet zitten knoeien met die kabels

p.s. Nog even een klein bedankje aan Ziggo: binnen een week alles rond!
ps2: Uploaden naar webserver gaat met een erg stabiele 330KB/s

[Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 07-05-2009 20:26]
Oude pagina op Ziggo site (per 3 mei)
http://74.125.77.132/sear...roducten%2Finternet%2Fz3i
De Z3i link van Ziggo verwijst nu naar Z3: http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3i
Ik denk dat het uitgefaseerd wordt aangezien de snelheid in Q2 gelijk staat aan die van A-I-1 Extra wat nog eens 5 euro minder per maand kost ook.
Die splitter met F-connector is ook meteen je AOP, die moet je idd laten zitten. De groene kabel doorknippen en zo'n beroerde opsteeksplitter gebruiken is iets wat je iig nooit moet doen als je al een AOP met 2 F-connectors hebt.Ballebek schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:14:
[...]
Ja, zaten wel in de doos maar ik heb een F connector "splitter" met 2x F connector uitgang.
Ik ben maar zo lomp geweest om mijn modem op de vrije connector aan te sluiten en verdomd het werkt (ook als de TV aan staat). Ik haal met Azureus 2,3MB/s down en 290KB/s up tegelijk (al ruim een half uur nu) dus zolang het werkt ga ik niet zitten knoeien met die kabels
p.s. Nog even een klein bedankje aan Ziggo: binnen een week alles rond!
ps2: Uploaden naar webserver gaat met een erg stabiele 330KB/s
1
2
3
| -------- | Hirschmann einddoos | ------- Samsung DTV ----|*TV SPLIT* | -------- Motorola modem |
kabel van splitter naar einddoos is Hirschmann Koka kabel.
Mijn |*TV SPLIT*| device is deze hieronder:
[Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 07-05-2009 20:55]
Ik lees al dat het niet meer zo is

Binnenkort dan maar overstappen van Telfort 20Mbit naar Ziggo AiO Plus.
Telfort wordt met de dag slechter hier.. De snelheid zie ik gewoon dalen in het modem... AiO Plus is maar 5 euro duurder dan wat we nu hebben (VoiPBuster + DTV van Ziggo + Telfort)
[Voor 54% gewijzigd door HaTe op 07-05-2009 21:19]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Dat is geen officiele geisoleerde splitter. Heb je voor dat ding nog een AOP zitten, of gaat je groene kabel daar rechtstreeks in? In moderne huizen wordt tegenwoordig in de meterkast een AOP opgehangen met 2 aansluitingen, ik had verwacht dat jij ook zo'n ding in de meterkast zou hebben.Ballebek schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:54:
Even situatie:
code:
1 2 3 -------- | Hirschmann einddoos | ------- Samsung DTV ----|*TV SPLIT* | -------- Motorola modem
kabel van splitter naar einddoos is Hirschmann Koka kabel.
Mijn |*TV SPLIT*| device is deze hieronder:
[afbeelding]
Daarnaast heeft de TRAS-1000/B een dubbele galvanische scheiding en een aardingsaansluiting. Daarmee voorkom je dus schade door inductie en dergelijke.
Dus even de F-connector van de coax knippen en in de TRAS-1000/B monteren. Afstrip instructies staan in de handleiding. Het spul vastschroeven en eventueel de bijgeleverde aardingsdraad monteren zoals onderstaand (eigen) voorbeeld:
Doosje dichtschroeven, schakelaartje achterop de UMU-01 op UIT zetten en het geheel op de TRAS-1000/B draaien. Het meegeleverde plastic ringetje over de connector van de kabel naar je modem schuiven. Dit vastdraaien in de DATA aansluiting. Als laatste een IEC connector op de kabel die naar je WCD loopt monteren of een IEC/F verloopje gebruiken als je dat mooier vind.
[Voor 50% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-05-2009 22:56]
Denk ongeveer anderhalf maand geleden AI1 plus (duurste AI1 abbo anders heb ik extra). Als alles goed ging zou het vrijdag 24 maart door een monteur geinstalleerd worden. Alleen kon hij de groene kabel niet vinden en ik verwees hem in de hoek waar onze tv staat, maar volgens hem was ie daar niet en had ie een storingsmonteur aangevraagd want hij kwam er niet uit.
Volgende week dinsdag kwam de storingsmonteur en wat mijn vermoeden was klopte. Waar ik de vorige monteur wees waar de groene kabel moeten zitten bevestigde hij het ook.
Na bijna 2 weken zonder internet te zitten vandaag een andere monteur gekomen om het pakket te installeren en kreeg het binnen 10 min voor elkaar, echt super ^^ Alleen een Motorola modem, dus nog geen snelheidsverhoging. >_<
Alleen mensen kunnen ons nog niet bereiken, maar wij kunnen wel bellen. Monteur zei dat kan liggen omdat Ziggo nu aan de slag gaat met je telefoonummer, dat vind ik wel een minpuntje.
Digitale tv bij ziggo is gewoon super, 2 maanden en een telefoniste zij misschien zelfs als je geluk hebt 3 maanden gratis alles zenders ^^
Kortom slechte start, maar dat is niet aan ziggo te wijten. Maar ben ruim tevreden als ze ook nog volgende week me telefoon fixen.
Galvanisch gescheiden is ie niet hoor_JGC_ schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:39:
[...]
Dat is geen officiele geisoleerde splitter. Heb je voor dat ding nog een AOP zitten, of gaat je groene kabel daar rechtstreeks in? In moderne huizen wordt tegenwoordig in de meterkast een AOP opgehangen met 2 aansluitingen, ik had verwacht dat jij ook zo'n ding in de meterkast zou hebben.

Dan moet je een Tratec Tris 260 ofzo hebben.
Zoiezo als AOP: Kathreine EVK80 / ESN85, Hirschmann FS1, Tratec TRAS 1000 (die zit in de box), Tratec Tris 260 e.t.c.
De rest is allemaal not done.
Het was vroegah 83.84.xx.xx nu zit ik op een 91.xx.xx.xx adres?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023
TRIS-210 heb ik bij mijn ouders hangen. Door de kabelboer geplaatst als vervanger van de CB02/60 die ik voorheen had (heb destijds de splitter niet vervangen toen ik van UPC naar @Home ging). Ik zie dat ding in het verzorgingsgebied van die kabelboer overal opduiken bij nieuwe aansluitingen of verbouwde aansluitingen, op zich best wel makkelijk, een AOP en splitter in een, scheelt weer een extra verbinding.Anoniem: 58690 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:51:
[...]
Galvanisch gescheiden is ie niet hoor![]()
Dan moet je een Tratec Tris 260 ofzo hebben.
Zoiezo als AOP: Kathreine EVK80 / ESN85, Hirschmann FS1, Tratec TRAS 1000 (die zit in de box), Tratec Tris 260 e.t.c.
De rest is allemaal not done.
Mjin "multitap" is ook geaard maar ik heb niet een traditionele meterkast die jij laat zien: Het is een huis uit 1923 en er komt een kabeltje van nu nog 10cm uit de muur die naar buiten gaat.F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:49:
De bijgeleverde UMU-01 splitter is anders dan de multitap die jij nu in gebruik heb. De UMU-01 is een laagdoorlaat (of hoogdoorlaat) filter die de data van de rest scheidt.
Zolang het in deze situatie werkt ga ik niet zitten kloten met andere splitters.
Stekker uit het stopcontact gehaald en terugstoppen wil soms helpen.Frank76NL schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:46:
Mijn geluid en beeld loopt momenteel niet synchroon bij digitale televisie (standaard Humax IR-fox C). Woon in het Casema-gebied. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Voorheen geen last.
Wellicht heb je de sync delay aangepast (al dan niet zonder het te weten). terug naar fabrieksinstellingen is soms ook een oplossing indien je het verder niet kunt vinden.
-------
BeideMikoMission schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:32:
Ik heb Alles-1 besteld. Aangezien ik naast mijn PC die met de kabel naar de modem gaat ook een laptop gebruik heb ik het draadloos pakket erbij besteld (a 50 euro). Als ik wat bladzijden van dit topic lees (heb helaas geen tijd om alles door te lezen) zie ik dat mensen zelf een router aanschaffen. Is de aangeboden router van Ziggo geen aanrader of zijn dit mensen die hun bestaande installatie zelf uitbreiden naar draadloos ?

Volgens mij is het alleen mogelijk om Sitecom spul van die Ziggo-website te bestellen, ik persoonlijk heb geen goede ervaringen met Sitecom. Routers waarvan de interface stuk is (als in: geen instellingen opslaan), wifi-kaartjes die niet lekker werken, dat soort dingen.
Daarnaast had ik al een bestaande installatie, die ik daarna zelf heb uitgebreid met een router. Prima zelf te doen.
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Oplossing die ik bij mijn ouders heb toegepast is het geluid uitsturen naar de surroundset via de TV. Daardoor heb je ook vertraging in de audio en loopt het ineens wel weer gelijk. Is overigens ook goed te horen als je zowel TV als surroundset geluid laat afspelen: dan zit er een hinderlijke echo in het geluid.
Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Als deze ook een beter bereik haaft, dan is het de extra investering misschien waard...Ballebek schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:24:
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de Sitecom WL-306 en de (gamingrouter) WL-308 behalve de zwarte kleur en de flinke meerprijs?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Tot nu toe heb ik alleen de Z3i klanten voorbij zien komen.
Zo ja, wat zijn de snelheden die jullie halen?
En potverdorie... wat duurt Q2 toch lang

(helemaal nu het waarschijnlijk pas begin Q3 gaat worden

Hier nog niks helaas:) Schijnt wel, dat als je dat nieuwe modem krijgt, je ook meteen de nieuwe snelheden kan halen..rally schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:09:
Zijn er eigenlijk (nieuwe) klanten met Alles-In-1 extra die een nieuwe modem hebben?
Tot nu toe heb ik alleen de Z3i klanten voorbij zien komen.
Zo ja, wat zijn de snelheden die jullie halen?
En potverdorie... wat duurt Q2 toch lang![]()
(helemaal nu het waarschijnlijk pas begin Q3 gaat worden)
Zal wel komen door onderhoud van paar dagen terug.Atlas schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:20:
Hmm sinds wanneer heeft Ziggo een nieuwe IP range?
Het was vroegah 83.84.xx.xx nu zit ik op een 91.xx.xx.xx adres?
Ben nu ook van 83/84 naar 94 gegaan.
Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus
Het gebeld kunnen worden duurde bij mijn ouders zo'n 3 á 4 dagen, met nummerbehoud. Ze konden zelf wel bellen, maar als ze gebeld werden bestond het nummer niet. Nu, na een aantal dagen werkt het vlekkeloos.An1mA schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:50:
Alleen mensen kunnen ons nog niet bereiken, maar wij kunnen wel bellen. Monteur zei dat kan liggen omdat Ziggo nu aan de slag gaat met je telefoonummer, dat vind ik wel een minpuntje.
Digitale tv bij ziggo is gewoon super, 2 maanden en een telefoniste zij misschien zelfs als je geluk hebt 3 maanden gratis alles zenders ^^
Kortom slechte start, maar dat is niet aan ziggo te wijten. Maar ben ruim tevreden als ze ook nog volgende week me telefoon fixen.
Ik dacht trouwens dat je maximaal 2 weken alle zenders krijgt? Ik heb nu een dikke week het nieuwe smartcard in gebruik en bevalt eigenlijk wel goed, sport 1 HD champions league ziet er super uit! Gratis 2 maanden HD kijken is niet slecht! Ben benieuwd.

Ik heb nu digitale televisie van Ziggo (Humax + smartcard). Als ik nu een HD-ontvanger aanschaf, kan ik dan met mijn huidige smartcard ook het HD kanaal van Eurosport ontvangen?
Anoniem: 301247
1/. alleen wireless verbonden apparatuur volgens de N specificatie?
2/. of ook de mix van b, g en N wireless verbindingen ?
3/. als je apparatuur hebt met mix van g en N snelheiden en je verbindt deze wireless met de router, werkt dan hele draadloze LAN dan op g speed als er een g apparaat is aangesloten of geldt voor elk apparaat de eigen snelheid g of N of als het alleen lan is dat 2 apparaten N en g op g speed werken ?
W
1-2: allemaalAnoniem: 301247 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:51:
Ondersteunen de Sitecom routers zoals bijv. WL-306 die met 802.11N werken
1/. alleen wireless verbonden apparatuur volgens de N specificatie?
2/. of ook de mix van b, g en N wireless verbindingen ?
3/. als je apparatuur hebt met mix van g en N snelheiden en je verbindt deze wireless met de router, werkt dan hele draadloze LAN dan op g speed als er een g apparaat is aangesloten of geldt voor elk apparaat de eigen snelheid g of N of als het alleen lan is dat 2 apparaten N en g op g speed werken ?
W
3: Volgens mij zodra je een b of g apparaat laat verbinden kakt je snelheid in.
Als je dan toch N en b/g wil mixen zonder gedoe met je N snelheid moet je naar de Linksys WRT610N kijken.
Anoniem: 301247
Wat onduidelijk is wat er met de lan snelheid gebeurt, blijft deze per aangesloten apparaat werken op de snelheid van 802.11g en 802.11n (switching en buffering) of gaat 802.11g en 802.11n naar 802.11g speed ?
W
Mmm, de site van Ziggo weet nog van niks qua snelheidsverhogingen op de "gewone" abonnementen ...GrooV schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:41:
Ik heb nu 10mbit snelheden op een Z2 abonnement, echter nog geen nieuwe IP range!
Als het er niet staat verwacht niemand wat. Die verhogingen komen er wel te staan zodra ze er zijn.Volkert schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:23:
[...]
Mmm, de site van Ziggo weet nog van niks qua snelheidsverhogingen op de "gewone" abonnementen ...
Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus
Dat was de vorige range?Ballebek schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:46:
Sinds gisteren Ziggo, 83.x reeks.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
83.84.2.x heb ik ?
Welke regio?GrooV schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:41:
Ik heb nu 10mbit snelheden op een Z2 abonnement, echter nog geen nieuwe IP range!
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ik hoop dat dit niet vaker is, anders ga ik naar een andere aanbieder zoeken. Ik bedoel ben pas 1 dag in de lucht bij Ziggo en dan gebeurt er dit.
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Inmiddels opgelost anders kon ik natuurlijk niet op GoT =)
ligt aan de router maar dat zal 1gbit of 100mbit zijn ( is bekabeld heh ^^)Anoniem: 301247 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:03:
In de handleiding van de WL-303 staat dat deze router backward compatibel is met 802.11b/g.
Wat onduidelijk is wat er met de lan snelheid gebeurt, blijft deze per aangesloten apparaat werken op de snelheid van 802.11g en 802.11n (switching en buffering) of gaat 802.11g en 802.11n naar 802.11g speed ?
W
mocht jij met een laptop met een kaart die B en G netwerken verbinding maakt met je wlan haal je 54mbit, mocht je een pre-N of N netwerkkaart hebben moet deze 300mbit wireless kunnen. de echte troughput zal meestal op 80 mbit max liggen ongeveer.
Ik haal hier zo'n 8 a 9MB/s van gbit kabel pc naar laptop met 300mbit wlan (8x8 = 64mbit / 9x8= 72mbit)
Ohja ik gebruik een Dlink Dir 655
Verder, ik wil me snelheidsverhoging damnit

[Voor 1% gewijzigd door 3DDude op 09-05-2009 00:54. Reden: mijn router type even adden*]
Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?
Sinds vorig weekend hebben we regelmatig dat het er even uit ligt, DTV en telefonie zijn wel ok.
Anoniem: 42142
Wat bedoeld wordt met de vraag is wat er met de snelheid gebeurt als er zowel een 802.11b/g en een 802.11n apparaat verbonden wordt. Veel wireless (802.11g) routers schakelen, voor wat betreft de wireless snelheid, terug naar het traagste apparaat. Als je bijvoorbeeld een laptop met 802.11b apparaat verbindt en gelijktijdig een andere laptop met 802.11g verbindt, dan zullen de meeste wireless routers terugschakelen naar 802.11b snelheid voor beide verbindingen.3DDude schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:54:
[...]
ligt aan de router maar dat zal 1gbit of 100mbit zijn ( is bekabeld heh ^^)
mocht jij met een laptop met een kaart die B en G netwerken verbinding maakt met je wlan haal je 54mbit, mocht je een pre-N of N netwerkkaart hebben moet deze 300mbit wireless kunnen. de echte troughput zal meestal op 80 mbit max liggen ongeveer.
Ik haal hier zo'n 8 a 9MB/s van gbit kabel pc naar laptop met 300mbit wlan (8x8 = 64mbit / 9x8= 72mbit)
Ohja ik gebruik een Dlink Dir 655
Verder, ik wil me snelheidsverhoging damnitzit al tijdje te wachten en had goede hoop dat het eind april wel geregeld zou zijn, maar het mag niet zo zijn natuurlijk
Hoe dat bij 802.11n routers geregeld is, zou ik niet kunnen zeggen maar verwacht hetzelfde scenario, dus het langzaamste apparaat is bepalend voor de snelheid.
Volgens mij is dat gewoon hoe het 802.11 protocol geregeld is, wireless kan namelijk maar op 1 snelheid werken en dat is die van het langzaamste apparaat.Anoniem: 42142 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:50:
[...]
Wat bedoeld wordt met de vraag is wat er met de snelheid gebeurt als er zowel een 802.11b/g en een 802.11n apparaat verbonden wordt. Veel wireless (802.11g) routers schakelen, voor wat betreft de wireless snelheid, terug naar het traagste apparaat. Als je bijvoorbeeld een laptop met 802.11b apparaat verbindt en gelijktijdig een andere laptop met 802.11g verbindt, dan zullen de meeste wireless routers terugschakelen naar 802.11b snelheid voor beide verbindingen.
Hoe dat bij 802.11n routers geregeld is, zou ik niet kunnen zeggen maar verwacht hetzelfde scenario, dus het langzaamste apparaat is bepalend voor de snelheid.
Ik heb me router Wireless G/N ingesteld met WPA2-PSK EAS, 1 apparaat op N (Windows zegt 300mpbs), rest 2 laps op G. Als ze tegelijk verbonden zijn kan ik met de N gewoon snel bestanden uitwisselen in vergelijking met G. Ik haal met G 2,00 tot 2,50MB/s( 2,50*8=20mbps, verlies op G enz, blabla) vind ik nog redelijk snelAnoniem: 42142 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:50:
[...]
Wat bedoeld wordt met de vraag is wat er met de snelheid gebeurt als er zowel een 802.11b/g en een 802.11n apparaat verbonden wordt. Veel wireless (802.11g) routers schakelen, voor wat betreft de wireless snelheid, terug naar het traagste apparaat. Als je bijvoorbeeld een laptop met 802.11b apparaat verbindt en gelijktijdig een andere laptop met 802.11g verbindt, dan zullen de meeste wireless routers terugschakelen naar 802.11b snelheid voor beide verbindingen.

Ik zit ook te wachten op de snelheidsverhoging

heb btw ook DIR655;)
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Anoniem: 266093
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 266093 op 09-05-2009 13:52]
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]
Lekker!
Nee, dat kan niet. Da's een apart stuk bandbreedte die niet je computer inkomt zeg maar.Anoniem: 266093 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:50:
Weet iemand of het softwarematig mogelijk is om met het Ziggo Alles-in-1 abonnement vanaf de computer te bellen over de Ziggo telefonielijn?
He wijkgenoot...Anoniem: 199465 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:35:
Hier (4133) geen problemen met de snelheid...
[afbeelding]
Is dat het nieuwe huisje in het gras langs de sloot? Ik zit aan de overkant in Amaliastein.Anoniem: 199465 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:27:
Waar zit jij dan? ik in het monnikenhof bergmolen, vlak achter de casema wijkast
Goed dat ik dit ff lees. Vandaag mijn pfsense firewall geupgrade en gereboot en idd van een 83.84.x.x naar een 94.210.x.x ip. Gelijk wat dns wijzigingen doorgevoerd.MrBlueEyes schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:48:
[...]
Zal wel komen door onderhoud van paar dagen terug.
Ben nu ook van 83/84 naar 94 gegaan.
Helaas nog geen nieuwe snelheden.
Coïtus ergo sum

Is wel heel wat duurder... Eerste plan was om Alles in 1 Plus te nemen, maar dat is hier niet beschikbaar vanwege Cogas die hier DigiTV op kosten neemt.. Jammer..
Misschien dan over een paar maanden XMS glasvezel

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Zolang er bij jou in huis geen fiberpaar uit de grond komt gaat het geen XMS glasvezel worden.HaTe schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:03:
Misschien dan over een paar maanden XMS glasvezel(of kan dat niet zomaar?)
Daar heb ik ook geen probleem mee, het is meer het echt stilvallen van internet, gewoon een aantal minuten niks en dan opeens is ie er weer.Anoniem: 199465 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:35:
Hier (4133) geen problemen met de snelheid...
[afbeelding]
Snelheid is ook weer stabiel. Heel weekend continue wat gedownload, om te testen, en tot nu toe stabiel 2.34 MB/s.
Heeft wel 2.5 maand moeten duren, en 3 ip adressen later.
[Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 10-05-2009 11:38]
It ain't stupid if it works!
Hier heb ik ook al 2 dagen last van (postcode 2625), Ik dacht al dat mijn router het ging begeven.Anoniem: 58690 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:54:
[...]
Daar heb ik ook geen probleem mee, het is meer het echt stilvallen van internet, gewoon een aantal minuten niks en dan opeens is ie er weer.
Ik heb trouwens ook een nieuw IPadres zie ik nu.
[Voor 6% gewijzigd door mirelia op 10-05-2009 11:47]
Hoe kom je achter je hostname? Ik heb al wat sites zoals www.mijnip.nl geprobeerd, maar die geven gewoon m'n IP adres bij de hostnamevr6-only schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:37:
Zo, als oud @home nu ook over naar cable.ziggo.nl (hostname)
Snelheid is ook weer stabiel. Heel weekend continue wat gedownload, om te testen, en tot nu toe stabiel 2.34 MB/s.
Heeft wel 2.5 maand moeten duren, en 3 ip adressen later.

★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Gewoon een nslookup doen naar je IP. Dan krijg je je hostname.ThinkPadd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:48:
[...]
Hoe kom je achter je hostname? Ik heb al wat sites zoals www.mijnip.nl geprobeerd, maar die geven gewoon m'n IP adres bij de hostname
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Precies dat ja.Anoniem: 58690 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:54:
[...]
Daar heb ik ook geen probleem mee, het is meer het echt stilvallen van internet, gewoon een aantal minuten niks en dan opeens is ie er weer.
/edit
Ik draai Exchange 2007 thuis, en merk het ook aan mijn pushmail. Die reageert vaak niet. Schakel ik over naar wifi, werkt meteen.
[Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 10-05-2009 12:32]
Ja,Ankh schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:25:
Ik kan het niet terug vinden op de website (daar wordt het ontkend), maar is het nou mogelijk per 1 mei om meerdere smartcards op 1 account te zetten? Ik dacht dat ik dit ergens had gelezen namelijk.
Afgelopen maandag heb ik dat gedaan. Op drie smartcards het volledige digitale pakket + HD kanalen voor€ 13,90 per maand totaal terwijl we tot dan € 11.85 betaalden voor alleen het Nieuws en Wetenschap pakket.

Vooral NGC is echt heel mooi in HD op een 40" scherm.
Overigens heb ik het voor mijn vriendin vergeleken met Eurosport omdat die exact hetzelfde programma in SD en HD uitzenden. Dan zie je pas goed het verschil

Edit: Overigens moet je ze WEL even bellen om 1 digitaal abonnement op meerdere smartcards te activeren als je al een abonnement hebt. Via de website gaat het namelijk vaker fout dan goed.
[Voor 11% gewijzigd door rally op 10-05-2009 12:35]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Je kunt ze volgens mij ook via webshops scoren. Advies prijs is € 29,95 maar dat heb je er zo uit

Anoniem: 108482
10mbit
1,5mbit
Dat moet ik halen..
Ik zie erg veel mensen, zelfs uit Groningen, met al wel de nieuwe hostname cable.ziggo.nl...
Zolang het geen kwaad kan

Als jij dat ook hebt dan zijn het algemene Ziggo netwerk storingen, dan moeten er toch meer zijn waarbij het internet 'dood' valt, zeker die +/- 40 min die ik de vorige keer had.UltraSub schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:31:
Precies dat ja.
Z2 ?Anoniem: 108482 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 15:38:
Ik heb nog steeds mijn oude hostname. Geeft dat nog nadelen of andere zaken? Vooralsnog nette snelheiden alhier
10mbit
1,5mbit
Dat moet ik halen..
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Probeer eens: www.watismijnip.nlThinkPadd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:48:
[...]
Hoe kom je achter je hostname? Ik heb al wat sites zoals www.mijnip.nl geprobeerd, maar die geven gewoon m'n IP adres bij de hostname
It ain't stupid if it works!
Ben nieuw gereigistreerd hier op GoT, maar heb het forum al geruime tijd lang met grote interesse gevolgd...
Nu ben ik sinds gisteren morgen zaterdag 9 mei ook aangesloten op Ziggo A-1-Plus.
Ben overgestapt van Telfort Internet 20Mb + Vastbellen naar dit Ziggo abbo...
Woon in postcode gebied 2332 EA, ja dat is Leiden dus

Heb gelijk even gespiekt bij mijn power levels van het modem:
Downstream -3 dBmV
Upstream 45 dBmV
kan dit te maken hebben dat ik gisteren een coax kabel gelegd heb van ongeveer 5 m van waar de kabel binnenkomt (kastje) achter mijn grote TV meubel langs (vandaar de lengte van denk ik 5 m) naar mijn meubel waar ook mijn trusted D-Link DGL-4300 router op staat?
De plaats waar de kabel mijn huurwoning binnenkomt, is beetje ongelukkig, nl. aan uiteinde van mijn woonkamer bij het raam...
Mijn snelheden zijn anders wel OK te noemen, eigenlijk precies goed:
Moet ik me dan eigenlijk zorgen maken om de eerder vermelde powerlevels?
Moet ik best anders weer de coax kabel van 1m die de Ziggo monteur gebruikt heeft er weer tussen doen om de gewenste powerlevels van 0 dBmV te krijgen voor downstream?
Dank jullie voor jullie hulp alvast...
Nog een fijne middag...
[Voor 5% gewijzigd door mindwarper op 10-05-2009 17:00. Reden: extra info]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Dit topic is gesloten.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.