botoo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:04:
* botoo heeft twee burglars
Heel ander verhaal: Ik zie momenteel steeds meer en meer spelers op Eldar stoppen, hebben de andere servers ook zo'n uitloop? Imho komt het domweg door gebrek aan content, te weinig nieuws te doen en de de dingen die nieuw zijn zoals de nieuwe raid zijn door gear-gating gelimiteerd.
Wmb is gear-gating een signaal om te laten zien dat je als ontwikkelaar geen tijd hebt/krijgt om voldoende nieuws te ontwikkelen en dus zadel je veel spelers eerst op met vele uren suf grinden, en daarmee jaag je volgens mij juist de spelers mee weg.
De casual gamer (tja, ik speel veel, maar echt avonden in instances zitten is geen regelmaat bij me) is bij ons allang weg. Misschien zie je hem of haar heel even opduiken, mail checken (als je nauwelijk speelt doe dat na een tijd ook niet meer), uurtje spelen en weer een week weg.
MoM met de gear instances heeft veel verneukt. Sommige instances ga je snel doorheen (GS, Forges), maar bijv voor FG heb ik nu 17 runs gedaan op mn RK en geen gloves. 17 runs in uiteraard verschillende formaties (kin/pug/combi/friendslist), maar steeds zit er eentje bij die wint en in de tweede ronde niet meer bij is en wordt vervangen door een ander. Vaak na 1/2 runs stoppen er enkele en ja hoor weer geen coin voor me.
Dit begint mij te irriteren, maar laat staan dat je aardige casual gamer bent die 2 avonden lang speelt. met een beetje pech win je nooit wat, waardoor je nooit verder kan gaan (watcher/new raid) en tja, na enige tijd kan ik me voorstellen, dat je iets anders gaat doen.
Natuurlijk zijn het ook de mensen die jaar lang actief zijn en dan opeens weggaan. Naar een andere kin gaan. Een ander spel tussendoor spelen, maar dat hoort bij MMO. Toch moet turbine opletten met de gear-instances, want ik denk dat er verhoudingsgewijs meer mensen stoppen op langere duur, dan bijkomen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik merk op laurelin dat de burglar weinig populair is. In SoA zag ik weleens LFF BRG. Maar in MoM zie ik het ik het nooit. In het begin bij Turtle zag ik weleens met enrage, maar dat is ook geen pre meer.
Daarbij heeft bijv een Burglar in HoM niks te zoeken, omdat de dieren niet geriddled kunnen worden. Heb het gevoel dat Turbine niet veel aandacht schenkt aan de klasse. Wij hebben 2 BRG mains in kin, die je sinds MoM minder ziet en soms helemaal niet meer. Alt levellen is leuk, maar je main verlaat je niet zomaar als je de classe prefereert.