Toon posts:

The Lord of the Rings Online - Deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.130 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 04:28
Echt belachelijk... onze kin leader is vandaag gerenamed... hij speelt op Laurelin (rp server dus) en hij speelt daar al minimaal anderhalf jaar zonder problemen. Hij heeft een naam gekozen die in de lore past en daar veel tijd en moeite in gestoken. Nu is hij dus gerenamed... zijn naam?

"Nirnaeth"

Background?
In J. R. R. Tolkien's legendarium of Middle-earth, the (Dagor) Nírnaeth Arnoediad or (Battle of) Unnumbered Tears was the climactic Fifth Battle in the Wars of Beleriand.
De naam betekend:
The Elvish form Nírnaeth Arnoediad (pronounced [ˈniːrnae̯θ arˈnœdi.ad]; in this case the digraph oe denotes a rounded variant of the sound [ɛ], more or less like German 'ö') comes from Sindarin, one of the languages invented by Tolkien, and translates to Tears Uncountable: nîn means 'tear(s)', in compound nírnaeth 'tears of woe';
Oftewel het is sindarin voor `tranen van lijden'.

Kort geleden was er een soort gelijke naamswijziging op Laurelin, iemand wiens naam een verbastering was van de naam van een zwaard uit de Silmarilion. Die heeft uiteindelijk zijn naam terug gekregen. Eens kijken wat er nu gebeurt....

Die naming policy van de GM's is echt belachelijk en enige redelijkheid is ver te zoeken.

The Flying Dutchman

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:13
Mwah, de naming policy is niet belachelijk. De GMs die hem uitvoeren zijn gewoon niet geschikt hiervoor. Die willen het niet doen, het is namelijk lastig in te schatten. Vaak gaan ze gewoon af op tickets. Veel reports, oh dan zal er wel iets mis zijn. Ze zouden daar eigenlijk gewoon een paar mensen voor moeten vragen, die eens per week de lijst met naming violation reports doorlopen. Mensen met verstand van zaken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• TAA
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07-12 12:49

TAA

Liever IRC

Ik vond de lvl60 RK die ik vrijdag tegen het lijf liep in 21st veel erger: Onweer. Had geen zin om te ticketen want of er iets aan gedaan wordt weet je toch niet. Bijna net zo erg als de huntard "Sevenofnine"; ik vraag me af hoe zo iemand lvl60 heeft kunnen halen op een RP server met die naam...

Gisteravond eerst snel door Filikul en Vile Maw gerend; er waren nog 6 minuten over van het hope token dat we voor de Turtle gepopt hadden toen er geport werd naar Dar Narbugut. Geen enkele casualty en helaas geen Black Pearl of andere interessante loot. Dubbele helm was wel lekker; nog een run of 2 en iedereen heeft full set op z'n huidige raid char. De troll twins hadden we wat moeite mee; 2 recruits erbij en de 2e kill is en blijft de moeilijkste :D Uiteindelijk het juiste rondje gevonden om te lopen in laatste fase en nog wat trash gecleared in de rest van de instance. Gezien de comms on voice en 2 recruits die geen DP hope meer konden kopen hebben we het verder maar rustig aan gedaan... Morgen weer een dag.

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren met onze vaste groep een turtle-run gedaan, de eerste keer na book8.

Het ging redelijk, halverwege een beetje chaotisch, maar we bleven goed doormeppen. Maar toen ie op 50k zat, werd de wound te zwaar... uiteindelijk tot 5k gekregen, waar de laatste speler ook neerging... :(
Wel erg balen, maar dit word wel de taktiek die we gaan gebruiken.
Daarna nog een poging gedaan, maar toen kregen we hem maar tot 60k... (terwijl ik het gevoel had dat het veel smoother ging)

helaas geen tijd meer voor nog een run, het was al 23:45, en we moesten zeker 30 minuten wachten tot de mini's hun skills weer beschikbaar hadden.

• dragonspirit
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-09-2009

dragonspirit

Certified nutcase

Gisteren voor het eerst de Forgotten Treasury gedaan, duidelijk dat we met een groepje waren die dat allemaal nog niet zo vaak gedaan hadden waardoor we wel een paar keer zijn gewiped...maar we hebben een partij lol gehad.. ;) Vooral humor als je eerst een boss pakt waarvan men zegt dat ie moeilijker is dan de twee trollen die daarop volgen...vervolgens kom je aan na die boss, bij de trollen..wipe....ja hoor...die boss was veeeeeel moeilijker.. ;)

Al met al veel geleerd en bergen fun gehad. ;)

Beware when following a dragon in the fog...you just might hit a mountain on your way. ;)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
Voor die twee trollen is er een heel handige taktiek. Ik geef hem nog niet, maar denk maar even na waar en hoe hun kracht ligt en hoe je daarop moet anticiperen.

Als je dat doet zijn ze echt heel goed te doen.

• dragonspirit

dragonspirit

Certified nutcase

We hebben het inmiddels wel door hoor maartend, zo moeilijk was het inderdaad niet..maar je hebt wel minimaal 1 echte tank nodig..die de aandacht kan vasthouden.

Beware when following a dragon in the fog...you just might hit a mountain on your way. ;)

• Makiyu
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02-04-2013
dragonspirit schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:20:
We hebben het inmiddels wel door hoor maartend, zo moeilijk was het inderdaad niet..maar je hebt wel minimaal 1 echte tank nodig..die de aandacht kan vasthouden.
Dat is wel het makkelijkste, maar kiten met een Hunter kan ook :)

• MueR
Als je aggro wil, dan pak je een Warden.

Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
Makiyu schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:12:
[...]

Dat is wel het makkelijkste, maar kiten met een Hunter kan ook :)
Dat probeerde ik. Hij ging nl. te dicht naar de ander, skill gepakt die meer aandacht trok en hij kwam weer.

• TAA

TAA

Liever IRC

Trollen uit elkaar? Gewoon lekker bij elkaar laten staan en AoE :D Don't worry, be happy :+

• dragonspirit

dragonspirit

Certified nutcase

Tot ze jou pakken TAA. ;) Ze worden vervelend veel sterker als ze samen staan, hebben onder andere een aanval waar je maximum morale flink van naar beneden gaat. Op een bepaald moment had ik als RK van lvl 56 minder dan 800 morale als maximum. Ook doen hun klappen veel meer als ze samen zijn.

Vind het in ieder geval wel een leuke instance. Repair bill deed even zeer, maar ach...je krijgt er een h oop plezier voor terug. Die bosses zijn sowieso erg irritant met hun "Feel my pain", "Fear me now" opmerkingen...de mond snoeren, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren.. ;)

Edit:

Deze was echt te funny...

[Voor 10% gewijzigd door dragonspirit op 20-07-2009 15:35]

• TAA

TAA

Liever IRC

Ik zat ff met 2 andere trollen in m'n hoofd... Kan me niet eens meer herinneren wanneer ik FT voor het laatst gedaan heb :P

• JohnnyV76
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 07-12 12:44
vandaag een paar attempts op watcher gedaan maar niet echt succesvol.
Het gaat telkens mis als die hele berg crushing tentacles komen. Iemand die hier of via pm eens tactiek van jullie kin wil vertellen?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:05
ja hoor
spoiler:
die berg crushings komt als volgt:
Zodra in phase 2 de 2 grote tentacles neer zijn, spawnt er onder iedereen zo'n crushing tentacle. Die tentacles doen melee redelijk flinke AoE-damage. Met namen voor de light-armour classes is dat best vervelend.
Daarnaast moeten die tentacles snel genoeg neer, je wilt ze dood hebben voordat de watcher er is en eigenlijk ook voordat de shakings er zijn. De enige manier daarvoor is eigenlijk ze neerhalen met veel AoE-damage.
Daarvoor moet je ze dus zo dicht mogelijk op elkaar laten spawnen. Het nadeel daaraan is dat je light armour classes heel veel incoming aoe-damage krijgen, die moeten dus maken dat ze wegkomen zodra ze gespawned zijn.

In principe komt het dus op het volgende neer:
- Maak in phase 2 één tentacle dood en breng de ander naar ~1k
- Ga allemaal dicht bij elkaar staan
- Schiet tentacle dood
- 12 kleintjes spawnen, guard gebruikt aoe-aggro-taunt zodat die aggro heeft en rent naar z'n positie om watcher te tanken
- iedereen behalve champs rent weg
- champs doen massive aoe
- rest doet ook aoe zodra ze uit melee range staan
- 12 kleintjes zijn dood

zitten nog wel een paar verfijningen in en wat exactere beschrijvingen, maar ik denk dat je hiermee al een eind moet kunnen komen.
Belangrijk is timing (wanneer schiet je de massive neer, ivm strangling), en wie waar staat (waar zet je light armours neer, midden in groep of juist aan de rand zodat ze sneller weg zijn), en wat je minstrels wanneer casten zoals buffs, +in-combat-morale-regen, die skill waarmee je andere skills opent, misschien die grote heal over time (maar pak je wel flink aggro mee), maar dat hangt ook een beetje van de groep af

• Rexcore
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:48
_/-\o_ Ben er laatst op de harde manier achtergekomen dat dit gefixt is ja :P

• The Flying Dutchman
Zeg, zijn die off map areas gefixed in book 8?

Ik probeerde eergisteren bij de tunnel naar de old forest op de heg te komen, dat lukte, maar ik kon vervolgens niet ten zuiden van de heg eraf springen, ik liep op een gegeven moment op de heg tegen een onzichtbare muur aan. Hetzelfde bij de heg bij de poort naar Ered Luin vanuit de Shire. Ik kon daar wel op de heg komen, maar niet erover vanwege een onzichtbare muur (die laatste weet ik eigenlijk niet of dat ooit mogelijk was).

The Flying Dutchman

• JohnnyV76
rik86 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:51:
ja hoor
spoiler:
uitleg over crushing tactiek
spoiler:
dit is eigenlijk wel de tactiek die we volgen... 1 zo'n tentacle op 10k laten en dan allemaal op een kluitje gaan staan en dan ranged die tentacle neer halen. Zodra al die crushings spawnen rent bijna iedereen weg. Toch gaat er wel es een minstrel bijvoorbeeld dood hier. 1x kwamen we er voorbij maar toen werd volgens mij 1 van de minstrels gegrepen en konden we hem niet snel genoeg los maken. Toen hadden we alleen de watcher en 2 tentakels over maar ging de tank dood :S

Naja zo te horen zitten we op het juiste pad maar moeten we de uitvoering gewoon verbeteren.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:59
JohnnyV76 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:37:
[...]

spoiler:
dit is eigenlijk wel de tactiek die we volgen... 1 zo'n tentacle op 10k laten en dan allemaal op een kluitje gaan staan en dan ranged die tentacle neer halen. Zodra al die crushings spawnen rent bijna iedereen weg. Toch gaat er wel es een minstrel bijvoorbeeld dood hier. 1x kwamen we er voorbij maar toen werd volgens mij 1 van de minstrels gegrepen en konden we hem niet snel genoeg los maken. Toen hadden we alleen de watcher en 2 tentakels over maar ging de tank dood :S

Naja zo te horen zitten we op het juiste pad maar moeten we de uitvoering gewoon verbeteren.
spoiler:
Wat je beter kan doen is wachten op de plaats waar je de ranged killed totdat er iemand gegrepen wordt door een strangling. Als dit een persoon is die niet echt belangrijk is, dus bij ons geen minstrel of tank dan maken we die dood en direct daarna de grote tentacle. De champs equipped met deathstorm aoe'en alles neer terwijl de rest eruit sprint. Dit verkleint het risico dat tijdens de crushing tentacles er iemand te pakken wordt genomen door een strangling tentacle.

• Rfce
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-02-2017
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:12:
Zeg, zijn die off map areas gefixed in book 8?
Ja en alleen niet deze, ik ben er een heleboel na gegaan en allemaal gefixed, belachelijk... Post book8 kan ik alleen nog Esteldin van bovenaan aanschouwen, de rest is middels invissible walls gefixed :'(

euh...ja

• The Flying Dutchman
Rfce schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Ja en alleen niet deze, ik ben er een heleboel na gegaan en allemaal gefixed, belachelijk... Post book8 kan ik alleen nog Esteldin van bovenaan aanschouwen, de rest is middels invissible walls gefixed :'(
Bah, zonde... ik had eerder naar dat hobbit dorpje moeten gaan.
Ik zag nog wel iemand na de book 8 update die een `fixme: unassigned' in de area had in mijn friends list. Weet alleen niet waar die zich bevond.

The Flying Dutchman

• Timajax
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-08-2012
Carn Dum Sewers, ben daar meerdere keren geweest om een paar kinnies te helpen met Helchgam.

• Rfce
Timajax schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:55:
Carn Dum Sewers, ben daar meerdere keren geweest om een paar kinnies te helpen met Helchgam.
idd, daar kreeg ik afgelopen week ook een "fixme: unassigned".

euh...ja

• The Flying Dutchman
Rfce schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:28:
[...]

idd, daar kreeg ik afgelopen week ook een "fixme: unassigned".
Hmmja, daar is in ieder geval wel iets mis... toen ik daar was (na boek \8) rende ik plotseling in mijn gear rond in plaats van in mijn outfit. Alsof het Ettenmoors was.

The Flying Dutchman

• Rfce
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:51:
[...]
Hmmja, daar is in ieder geval wel iets mis... toen ik daar was (na boek \8) rende ik plotseling in mijn gear rond in plaats van in mijn outfit. Alsof het Ettenmoors was.
Klopt ook, dat viel me ook op, er stond zelfs bij dat de cosmetic outfit dissabled was.

euh...ja

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:05
Fornost ook...

• Hiawatta
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-12 14:53
Gisteren met een kingroep DD hardmode maar eens gedaan voor mijn laatste instance piece. En gelukt ook nog, de tweede baas ging al bij de 2e pilaar neer, dat was erg snel en bij Gurvand hebben we geen echt wipe gehad, de loremaster werd gerakt door een klap van gurvand en viel naar benden. Even gereset en toen in de 2e try gecontroleerd neer. Heel leuk gevecht en nu dus klaar voor de watcher en DN.
Relaxed.

• Noper
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08-06 13:05

Noper

That's a noper...

Druk bezig geweest met het afronden van Evendim quests, oa de captains of the black tides. Helaas wilde er eentje maar niet spawnen wat voor vrij chaotische taferelen zorgde in Dol Dinen. Zeker toen er op een gegeven moment nog een fellowship stond te wachten... :)

Boosdoener was captain Dombri die zou moeten spawnen bij de catapults en Warg-leader Raugh (oid) in de buurt. Of zaten wij er nu zo ver naast?

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:41
Mijn gok is dat ze voor bepaalde instances je level gaan terugdraaien (CD - URU 50, fornost +-40) zodat je er niet meer als een level 60 doorheen walst. Omdat ze daar aan het knoeien zijn is er toch iets misgelopen bij de final release. (fixme area, geen cosmetics en bij ons kon zelfs iemand door het groene water hossen).
Het is natuurlijk maar een gok, misschien ben ik helemaal mis. Ik zou het zeker en vast een goed idee vinden.

Gisteren was het serieuze pingpong in de ettenmoors. Jammers dat die NPC's zo snel buggen tegenwoordig. Ik hoop dat ze dit snel kunnen rechtzetten.

Wij gaan proberen wat meer kinnies klaar te stomen voor de watcher nu. Ik wil hem echt eens neerhebben :)

EDIT: die dombri heeft een serieuze range qua patrouilleren, dus het zou best kunnen dat die op 300 meters van jullie af stond te lopen. Blijven rondgaan en als je een hunter hebt, tracken.

[Voor 12% gewijzigd door Lointje op 22-07-2009 08:46]

• TAA

TAA

Liever IRC

Gisteravond was een drama op de voor ons niet-conventionele dinsdag als raid dag... Gewapend zonder Loremaster richting de Watcher. Op zich ging het niet slecht, afgezien van een disconnect, tot aan de laatste fase. Zonder fatsoenlijke debuffs kreeg iedereen wel heel veel damage en het bijltje werd er bij neergegooid... Op naar DN dan maar. Zelfde groep dus ook hier geen Loremaster. Lock 1 hadden we nog staan dus via de trashmobs naar Istum. Daar hadden we zondag de tactics redelijk van uitgevogeld maar nog niet voldoende geoefend. Helaas leek de stemming niet te best na de wipe op de Watcher en het gebrek aan een Loremaster (of op z'n minst het idee!) bleef ons achtervolgen. Na veel te veel wipes op de trash uiteindelijk toch bij Istum. Ook hier een wipe of 3 voordat alles eindelijk paste en de chest open ging. Met de tactics van de eerste 4 bosses op zak gaan we polijsten en zorgen dat we dit in 1 avond voor elkaar krijgen. Met of zonder Loremaster :+

• MueR
Die zonder Loremaster was wel gaaf ja. De Watcher tanken krijgt een heel andere dimensie zonder. Normaal kan ik het gros van zn damage wel negaten met mn self-heals, dat was nu niet echt aan de orde. De trash wipes in DN waren wel slecht. Geen idee wat er aan de hand was, maar iemand was niet echt op aan het letten. Tot 2 keer toe pulls van groepen adds waar we niet eens bij in de buurt kwamen... Nou ja, iig leuk om Istum neer te krijgen. Wel verbazingwekkend op die rolls. IXP eerste roll: 100. LI coin eerste roll: 100. Ik zweer het, dat is de eerste keer dat ik boven 90 roll in een raid op loot (yellow junk niet meegeteld).

• TAA

TAA

Liever IRC

Er was inderdaad iemand de weg volledig kwijt... eerlijk gezegd ben ik ook voor het opruimen van trash om dit soort dingen te voorkomen. Haastige spoed...

En donderdag krijg je je revance! Laten we hopen op een dubbele shoulder drop en de black pearl ;)

• MueR
* MueR eensch zijn doet

• Makiyu
Lointje schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:45:
Mijn gok is dat ze voor bepaalde instances je level gaan terugdraaien (CD - URU 50, fornost +-40) zodat je er niet meer als een level 60 doorheen walst. Omdat ze daar aan het knoeien zijn is er toch iets misgelopen bij de final release. (fixme area, geen cosmetics en bij ons kon zelfs iemand door het groene water hossen).
Het is natuurlijk maar een gok, misschien ben ik helemaal mis. Ik zou het zeker en vast een goed idee vinden.
Het zou idd wel een mooi idee zijn als dat soort instances op een of andere manier aantrekkelijker worden gemaakt, nu is het toch een stuk moeilijker om groepen bij elkaar te krijgen - zo was ik 's avonds even in Annuminas met nog precies 2 andere spelers...

Iets anders, kan het zijn dat er in Laurelin nauwelijks meer PUGs zijn voor de nieuwe 3-mans en 6-mans instances vergeleken met twee weken terug? Ben momenteel ontzettend kinless en dus een beetje PUG-gericht :+

• Ltje
  • Laatst online: 06-11-2015
Oh yeah! Mn nieuwe pc werkt, dus na 3 maanden weer terug in LotRO. Heerlijk. :D

Maandagavond eerst maar eens de Watcher afgemaakt (was ook pas de 2e keer voor kin sinds boek 7 :o ), en daarna nog ff turtle gedaan. Erg relaxed, had het raiden erg gemist.
En gisteravond HoM en WW gedaan. En als afsluiting HoM geduoed met een warden. Good old fun. :D

• Rfce
Makiyu schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:00:
[...]
Het zou idd wel een mooi idee zijn als dat soort instances op een of andere manier aantrekkelijker worden gemaakt, nu is het toch een stuk moeilijker om groepen bij elkaar te krijgen - zo was ik 's avonds even in Annuminas met nog precies 2 andere spelers...
Van de ene kant wel, maar van de andere kant ook weer niet... Ik vind het nu juist ook wel eens leuk om te kijken hoe ver je komt solo of met maar 1 of 2 man extra.
Kortom een gescalde instance zou mooi zijn, eigelijk als zoals je nu de nieuwe 3-mans hebt, maar dan een stapje verder.

Maar euh, zouden ze dit volgens jou moeten doen Lointje? Je kunt slecht een lvl60 voor die instance terug zetten naar lvl50. Wat moet je dan wel niet met de kleding/wapens en skills doen? Ik denk niet dat men zoiets dergelijks geimplementeerd krijgt.
Ik denk dat het meer zoiets wordt, van dan je radiance (uit gear) op 0 wordt gezet en dat je nog maar een persentage van je normale dammage doet. Ze kunnen niet de mobs aan gaan passen, want dan zou het té moeilijk zijn voor een lvl50-run (en dat kun je niet maken, gezien er altijd nog mensen zullen zijn die alleen SoA hebben)

euh...ja

• bstard
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 25-11 09:15

bstard

---------------

Rfce schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:32:
Maar euh, zouden ze dit volgens jou moeten doen Lointje? Je kunt slecht een lvl60 voor die instance terug zetten naar lvl50. Wat moet je dan wel niet met de kleding/wapens en skills doen? Ik denk niet dat men zoiets dergelijks geimplementeerd krijgt.
Ik denk dat het meer zoiets wordt, van dan je radiance (uit gear) op 0 wordt gezet en dat je nog maar een persentage van je normale dammage doet. Ze kunnen niet de mobs aan gaan passen, want dan zou het té moeilijk zijn voor een lvl50-run (en dat kun je niet maken, gezien er altijd nog mensen zullen zijn die alleen SoA hebben)
Session play, met een character met fixed stats/gear. De keuze uit alle classes op lvl 50 als je naar binnen gaat.

Blub

• The Flying Dutchman
bstard schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:46:
[...]

Session play, met een character met fixed stats/gear. De keuze uit alle classes op lvl 50 als je naar binnen gaat.
Lijkt me eigenlijk helemaal niet leuk.... ik hou niet zo van session play, heb dan helemaal geen feeling met het character waarmee je speelt omdat het niet `je eigen' is. Met je eigen character heb je een band die je in session play niet hebt.

The Flying Dutchman

• Lointje
Wel het was maar een gok he, misschien is het inderdaad session play, of een - damage reduction buff of weet ik wat. Het zou CD tenminstre terug een mooie learning instance maken. Ik blijf het jammer vinden dat een heleboel mensen hun klas langs geen kanten kennen omdat ze altijd level 60s hebben die alles rechtrekken.
Eventueel 50+ skills behouden en terugscalen naar lvl 50 (die data hebben ze toch al) en een soort van standaard gear. Of session play, hoewel de loot dan iets moeilijker ligt, hoe hou je dan je classitems. Behalve als ze dat ook veranderen zodat je effectief met je character binnen moet om ze te voltooien.
Ik kan alleen maar blijven gokken uiteraard, maar het was een gedachte die in me opkwam toen CD zo ongelooflijk in de soep was gedraaid.

Gisteren was er op snowbourn een battle of isendeep event. 60 freeps tegen 60 creeps zowat, en sjonge wat had de server het moeilijk. Hij heeft half gecrashed. Over het algemeen was het doenbaar, maar toen we heel dicht opeen stonden werd het te erg. 1 seconde schieten, 4 seconden lag. Al bij al een leuk event.

• Rfce
Lointje schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:03:
Gisteren was er op snowbourn een battle of isendeep event. 60 freeps tegen 60 creeps zowat, en sjonge wat had de server het moeilijk. Hij heeft half gecrashed. Over het algemeen was het doenbaar, maar toen we heel dicht opeen stonden werd het te erg. 1 seconde schieten, 4 seconden lag. Al bij al een leuk event.
Darn heb ik me die gemist... staan al ergens screenshots

euh...ja

• Makiyu
Gisteren turtle run gedaan: half uur wachten , 1 wipe, weer 20 minuten wachten :z , toen down en ik mocht drie keer rollen: 1 - 5 - 1. Zo kun je dus ook al je rolls missen :X

Een uur gametime weg voor 5 minuten actie en een repairbill.....ach ja :)

• The Flying Dutchman
Ik ben vorige week ook weer een avondje naar de turtle geweest. Alle hardcore raiders mogen dan wel zeggen dat het te makkelijk is en dat er niets aan is, maar wij zijn weer 4x gewiped. Moet ik gelijk bij zeggen dat het een bij elkaar gezocht gezelschap was van alliance members waarvan de meesten geen actieve raiders zijn, niet iedereen 3 stukjes radiance gear heeft (tegen acid) en we ook geen ideale class setup hadden (hoewel er in theorie voldoende dps aanwezig zou moeten zijn denk ik, er waren nogal wat champions mee, wel slechts één hunter, andersom was waarschijnlijk beter geweest). De laatste run die we deden leek wel wat beter te gaan, hoewel we ook toen maar tot 145k kwamen.

The Flying Dutchman

• Hiawatta
Als je er allemaal in een rondje dicht omheen gaat staan ( Om geen dps te verliezen alsie wisselt van target en je erachteraan moet lopen) moet dat met een flink aantal champions goedkomen, goed op je wound letten en dan de aggro wisselen en dan gaattie zo neer. Ik vind em zelfs makkelijker dan voor book 8. Nog steeds enrage erop houden trouwens voor de 5% extra damage.

[Voor 26% gewijzigd door Hiawatta op 23-07-2009 13:10]

• Rfce
The Flying Dutchman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:41:
Ik ben vorige week ook weer een avondje naar de turtle geweest. Alle hardcore raiders mogen dan wel zeggen dat het te makkelijk is en dat er niets aan is, maar wij zijn weer 4x gewiped.
Klopt, degene die zeggen dat het makkelijk is, zijn mensen die vaak (samen) spelen/raiden en daarnaast de iedeale gear, traits en groupsetup hebben.

euh...ja

• Timajax
2X met pug's voltooid en ook in de kin halen we hem redelijk makkelijk neer.

• The Flying Dutchman
Hiawatta schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:09:
Als je er allemaal in een rondje dicht omheen gaat staan ( Om geen dps te verliezen alsie wisselt van target en je erachteraan moet lopen) moet dat met een flink aantal champions goedkomen, goed op je wound letten en dan de aggro wisselen en dan gaattie zo neer. Ik vind em zelfs makkelijker dan voor book 8. Nog steeds enrage erop houden trouwens voor de 5% extra damage.
We stonden er allemaal dicht omheen (inclusief loremaster), hij bleeft steeds op dezelfde plek staan, dus we hoefden niet te rennen. We hadden geen burglar, dus geen enrage (dat is een burg skill toch?). Verder waren er guardians die de aggro afwisselden als de wound te hoog werd (de laatste run werd de aggro wat vaker afgewisseld wat dus iets beter leek te werken... ik ben zelf geen guardian en ik was ook niet de raid leader, maar volgens mij wisselden ze toen, op het moment dat de wound 750 werd ofzo).

The Flying Dutchman

• Rfce
The Flying Dutchman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:26:
We hadden geen burglar, dus geen enrage (dat is een burg skill toch?).
Ja burglar skill, en volgenmij werkt dit niet meer post book8

euh...ja

• MADG0BLIN
De turtle kan inderdaad na boek 8 niet meer enraged worden, ook werken FM's niet.

• Ltje
Rfce schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:11:
[...]

Klopt, degene die zeggen dat het makkelijk is, zijn mensen die vaak (samen) spelen/raiden en daarnaast de iedeale gear, traits en groupsetup hebben.
Het punt is met name ook, als je goede gear hebt, is het gevecht geen donder aan, zo simpel is het. Het hele gevecht is echt niet meer dan een gear-check. Hebben alle members bij elkaar genoeg gear+wapens om genoeg DPS te doen en om damage te migiteren. Zo ja, dan red je het, met gemak, 23 vingers in de neus. Zo nee, dan heb je idd een uitdagend/moeilijk gevecht waar je veel op zal wipen.

Dat maakt het gevecht ook zo lame. Er is gewoon 0,0% tactiek. Als je last hebt van wipes, dan haal je gewoon de gear-check niet, simpel. Je doet niets fout in tactics, je hebt als groep te slechte gear.

• Hiawatta
MADG0BLIN schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:37:
De turtle kan inderdaad na boek 8 niet meer enraged worden, ook werken FM's niet.
Ik zeg ook niet dat hij geenraged moet worden, ik zeg dat je enrage erop moet zetten, voor de extra 5% ranged damage.
Verder moet je zorgen dat die wound al niet oploopt tot 750, dat is al teveel. Gisterne hebben wij hem nog gedaan en ik geloof dat de healers niet eens fellowship's heart hebben ingezet. gewoon keihard neer DPS'en.

Daarvoor trouwens een run gedaan door DN en de trollen en flagit neergehaald met maar 1 wipe door een foute trashpull. Is echt een leuke raid met leuke bosses die leuke tactics vereisen. Ik heb er de helm kunnen kopen en wat leuke Ixp en settings kunnen scoren. Ontzetend veel schik gehad gisteravond.

• Lointje
Ja wij wipen ook soms, maar nog nooit gewiped als we een burg meehebben. De (de)buffs van een burglar zorgen echt voor een grote damage boost.
Ik moet zeggen dat ik het ook jammer vind dat het gewoon een dps race is. Zelfs als je op tijd van wound verwisselt, komt er een moment waarop de healers de groep niet meer kunnen healen. Met een continue acid voor iedereen (of een soort van cap) zou dit veel beter zijn en alleen degene met aggro krijgen een extra buff. Aangezien wij meestal met slechts 1 guardian gaan doen wij de volgende taktiek: De guardian tankt, die geeft een seintje als hij gaat sterven (als tank heb je daar wel een goed zicht op). Rez tank, zijn wound reset, neemt aggro opnieuw en zo blijven doorgaan. De rest doet mass dps. Eventueel een tweede keer sterven en weer rezzen. Beetje een dwaze techniek maar het werkt.

• dragonspirit

dragonspirit

Certified nutcase

Gisteren voor het eerste GS gedaan met de kin. Was wel even wennen. Begin ging dan ook eventjes stroef.. (overigens, niet de hele kin deed het voor het eerst, maar drie van ons wel) Er werd op de een of andere manier een boss getriggerd die nog niet getriggered mocht worden. (ik was het in ieder geval niet, want als Runekeeper sta ik natuurlijk achteraan te healen)

Het was verder een vrij vloeiende run. We deden hem in Hard Mode en of dat gelukt is...geen flauw idee. We hebben die boss neergehaald en hadden toen 4 of 5 kisten met loot in de room staan. Vond het een erg leuke instance, moest op sommige momenten me wel te pletter healen...vooral omdat onze burglar af en toe echt enorme klappen te verduren kreeg. Zo in 2 seconden van 3500 morale naar 1100 morale...dan moet je aardig door healen. ;)

Aan het einde van de run mijn eerste radiance gear coin gekregen, voor de schoenen. Ik was nog level 57 na de instance, maar een blik op mijn experience bar leerde me dat ik nog welgeteld 49 xp nodig had....tsja, dan maar even een willekeurige mob slachten.. :)

Twee dagen geleden zat ik nog op 2600 morale en 2000 power ofzo... nu op 2920 morale en 26xx power. Stukken beter dus :)

• Hiawatta
Als je de coin hebt gekregen dan is de Hardmode geslaagd, anders komt die niet te voorschijn.

• Hiawatta
Lointje schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:53:
Ja wij wipen ook soms, maar nog nooit gewiped als we een burg meehebben. De (de)buffs van een burglar zorgen echt voor een grote damage boost.
Ik moet zeggen dat ik het ook jammer vind dat het gewoon een dps race is. Zelfs als je op tijd van wound verwisselt, komt er een moment waarop de healers de groep niet meer kunnen healen. Met een continue acid voor iedereen (of een soort van cap) zou dit veel beter zijn en alleen degene met aggro krijgen een extra buff. Aangezien wij meestal met slechts 1 guardian gaan doen wij de volgende taktiek: De guardian tankt, die geeft een seintje als hij gaat sterven (als tank heb je daar wel een goed zicht op). Rez tank, zijn wound reset, neemt aggro opnieuw en zo blijven doorgaan. De rest doet mass dps. Eventueel een tweede keer sterven en weer rezzen. Beetje een dwaze techniek maar het werkt.
Als je gewoon de turtle zijn ding laat doen wisselt die zelf al heel snel van target en als je dan als guard als er iemand roept even geforceerd de aggro oppakt werkt dat IMO een stuk beter. Zonde om iemand twee keer dood te laten gaan als dat helemaal niet nodig is. iedereen kan wel een paar klappen hebben, dus dat lijkt me een stuk betere tactiek. Acid mitigation gear aan en gaan met die banaan.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Als je een radiance coin hebt gekregen, dan heb je inderdaad hard mode gedaan ;)

Wij hebben gisteren de turtle gedaan, en dit was de eerste keer dat we hem neerkregen na book8 :)
Moet zeggen dat het in tegenstelling tot de vorige keer erg smooth ging, slechts 1 death (van de warden die start met tanken, gepland dus).
We zijn wel een beetje aan het experimenteren met een aantal dingen, zo had ik deze keer de icpr buff op me in plaats van de +parry, en dat is voor mij wel een blijvertje, ik had totaal geen power problemen (ben zelfs in overpower gestart), en de meeste damage krijg ik toch door de wound en niet door de klappen van de turtle.

• MueR
Hiawatta schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:32:
Verder moet je zorgen dat die wound al niet oploopt tot 750, dat is al teveel.
Mwah.. 750 is wel lafjes hoor :+ Hij is bij mij al opgelopen tot 4 of 5 duizend. Maar ik geef ook geen aggro weg.

Gisteren echt baaldag. Eerst ging de Watcher al niet, pech met lagspikes, disconnects en dikke crits. Daarna naar DN. Eerste poging op de trollen ging niet helemaal vlot zullen we maar zeggen. De tweede keer ging het stukken beter. TAA en ik als tanks, mooi gescheiden gehouden. Helaas ging er toch iets mis met de placement van die NPC tijdens de laatste fase, we zaten een beetje zonder loopruimte. Wipe op 2k op de laatste troll.

• qntal
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-12 13:47

qntal

Omlet du fromage!

dragonspirit schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:12:
Vond het een erg leuke instance, moest op sommige momenten me wel te pletter healen...vooral omdat onze burglar af en toe echt enorme klappen te verduren kreeg. Zo in 2 seconden van 3500 morale naar 1100 morale...dan moet je aardig door healen. ;)
Volgens mij ben je in de war met de warden die er bij zat :) ik heb geen Burglar gezien ;)

Inderdaad leuke instance die ik nog veul vaker ga doen. Gelijk even mn hunterquest gedaan daar en ook gelukt. Moet m alleen nog inleveren.

• TAA

TAA

Liever IRC

MueR schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:16:
[...]
Gisteren echt baaldag. Eerst ging de Watcher al niet, pech met lagspikes, disconnects en dikke crits. Daarna naar DN. Eerste poging op de trollen ging niet helemaal vlot zullen we maar zeggen. De tweede keer ging het stukken beter. TAA en ik als tanks, mooi gescheiden gehouden. Helaas ging er toch iets mis met de placement van die NPC tijdens de laatste fase, we zaten een beetje zonder loopruimte. Wipe op 2k op de laatste troll.
Watcher was inderdaad pech... de laatste week hebben we zowieso veel pech :( Ik ben erg tevreden over het tanken van de trolls in DN; de meeste stabiele runs die we gedaan hadden. En dan wipen op 2k da's gewoon jammer. Volgende keer iets minder ver lopen met de troll nadat ie een mushroom gedropt heeft denk ik.

Met de vakanties voor de deur zal het raiden wellicht wat problematischer worden de komende weken. Eens kijken wat er allemaal gaat gebeuren...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

GS is zeker een leuke instance om te doen. (Heb hem zelf al 25+ keer gedaan)

Er dropt ook leuke jewelery, wat ik momenteel draag van wat er uit GS komt:
2x

2x

1x Ruby ring (helaas nog maar 1)

1x een paarse ring (ook veel morale erop, dropt uit chest bij 2e boss), weet de naam er niet van uit mn hoofd.

En voor guardians dropt er een mooi schild (voor als je het loth schild nog niet hebt)

Wel jammer dat er nu alleen maar silver in de grote box zit, voor book8 zal er silver in elke box, toen was GS echt een goudmijntje :P

[Voor 17% gewijzigd door GeleFles op 24-07-2009 10:39]

• dragonspirit

dragonspirit

Certified nutcase

qntal schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:25:
[...]

Volgens mij ben je in de war met de warden die er bij zat :) ik heb geen Burglar gezien ;)

Inderdaad leuke instance die ik nog veul vaker ga doen. Gelijk even mn hunterquest gedaan daar en ook gelukt. Moet m alleen nog inleveren.
Ohja, Bindbool was inderdaad een Warden...my bad.. ;)

Mooie is ook dat je zo'n instance op verschillende manieren kunt doen.. ;) Alle bosses op de gebruikelijke manier, Quest mode ofzo...Hard Mode waar je volgens mij binnen 40 minuten de eindbaas moet verslaan en zoals ze het noemen "Phat Loot" mode, waar je dan niet de hard mode haalt, maar wel hetzelfde traject doet...en dus wel veel loot krijgt..

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Voor de GS HM moet je het volgende doen:

spoiler:
- nadat je de 1e boss killed, heb je 10 minuten om de 2e boss te triggeren. (niet killen dus)
Dit kan best pittig zijn, maar meestal als de groep halverwege is, rent er iemand (meestal tank) door naar de boss om hem te triggeren en springt daarna de afgrond in (geen repairs). (of dit een exploit is laat ik even in het midden)
- bij de laatste boss, mag de devoted niet dood.

Mocht je dus bij de laatste boss de devoted killen, heb je alsnog wel alle lootboxes, maar geen coin voor de radiance armor. (dus geen HM)

[Voor 28% gewijzigd door GeleFles op 24-07-2009 11:17]

• dragonspirit

dragonspirit

Certified nutcase

Voor mij was het in ieder geval een leuke instance en het maakt me ook gelijk weer nieuwschierig naar de overige instances die er zijn daar in Moria.. :) Er zijn er meerdere voor radiance gear tenslotte...Geloof dat het healen me ook wel redelijk goed af ging. Al ga je dan wel behoorlijk hard door je power heen (Zal een Minstrel ook wel hebben)

• qntal
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-12 13:47

qntal

Omlet du fromage!

Bij welke andere instances kan je sparen voor radiance goodies dan?

• dragonspirit

dragonspirit

Certified nutcase

Grand Stair (Redhorn Lodes) - Boots.
Forges (Flaming Deeps) - Chest.
Fil Gashan (Flaming Deeps) - Gloves.
16th Hall (Nud Melek) - Non set Shoulders.
Skumfil (Foundations of Stone) - Leggings.
Dark Delving (Foundations of Stone) - Non set Helm.
Vile Maw (Waterworks) - Set Shoulders/Helm.

• MADG0BLIN
Grand Stairs (Boots), The Forges(Chest), Skûmfil(Leggings), 16th hall(Helm), Dark Delvings(Shoulders), Fil-Gashan(Gloves). Deze geven allemaal 10 radiance. 16ht hall en DD kunnen qua pieces ook andersom zijn.

Dan heeft de watcher ook nog 2 pieces, helm en shoulder die droppen. Deze geven elk 20 radiance.

Dan heb je de nieuwe instances, Hall Of Crafting, Hall of Mirrors, Water-Works. Deze geven elk 15 radiance.

En de nieuwe Raid, Dan Narbugud geeft ook nieuwe pieces, elk 20 radiance.

• dragonspirit

dragonspirit

Certified nutcase

Weet ik ook eens een keer waar die afkortingen die ik steeds voorbij zag komen (HoM, HoC) voor staan. ;)

• Hiawatta
Vooral HoC is makkelijk, de twee 3-mans zijn wat pittiger.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe doen jullie HM op de HoM instance trouwens?

spoiler:
Wij hadden hevige problemen op het moment dat de boss de adds oproept...
1x geprobeert ze te tanken, maar het zijn er echt teveel, en we kregen ze niet snel genoeg neer.
Daarna zijn we ze maar gewoon gaan kiten...

En ook die 100 gloom attack van de boss is erg vervelend, laatste keer had ik hem als tank gelukkig niet gekregen, waardoor we hem wel hebben kunnen halen.

• MueR
HoM hardmode:
spoiler:
Ik pakte gewoon de aggro van de adds op mn Warden. Een of twee keer een health leech van 160 per target, dus daar kwam ik wel doorheen. Verder is het spank and tank.

• MADG0BLIN
spoiler:
Adds kiten en degene die geen agro heeft killed een voor een de adds. Van alle adds 1 over laten zodat je de HM behoudt.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

spoiler:
waarom zou je de adds moeten killen dan?

Wij hebben uiteindelijk alleen maar de adds gekite, geen enkele gekillt...

uiteindelijk toch de boss dood gekregen.

• MADG0BLIN
spoiler:
Volgens mij omdat ze de boss healen en als je niet genoeg DPS mee hebt het dan een stukje makkelijker is.

• Lointje
spoiler:
Volgens mij healt die boss zichzelf niet als je die in het midden in dat licht houdt. Het is een ideetje dat ik onlangs had en toen ik hem er in hield, heeft hij geen 1 keer meer gehealed. Zou het nog eens deftig moeten testen. Dan moet je inderdaad geen adds meer doden.
Hiawatta schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:42:
[...]
Als je gewoon de turtle zijn ding laat doen wisselt die zelf al heel snel van target en als je dan als guard als er iemand roept even geforceerd de aggro oppakt werkt dat IMO een stuk beter. Zonde om iemand twee keer dood te laten gaan als dat helemaal niet nodig is. iedereen kan wel een paar klappen hebben, dus dat lijkt me een stuk betere tactiek. Acid mitigation gear aan en gaan met die banaan.
Als ik tank, dan zorg ik wel dat ik de aggro stevig vastheb. Ik kan dan kiezen door ofwel 30 seconden niet te slaan en enkel te autoattacken, zodat ik dus geen damage doe. Ofwel blijven doorslaan tot ik sterf, rez, en aggro neem. 5-10 seconden max). Dat geeft mij 20 seconden extra damage tijd.

Het feit dat ik elke keer moet sterven vind ik inderdaad wel enorm belachelijk maar er is nooit een tweede tank mee. Het is ook wel niet dat we die turtle twee keer per week omleggen. Eens om de twee weken gaan we er naar toe.

• Moraxv
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 26-11 13:30

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

MADG0BLIN schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:05:
spoiler:
Volgens mij omdat ze de boss healen en als je niet genoeg DPS mee hebt het dan een stukje makkelijker is.
spoiler:
Zover ik weet healen de adds niet de boss maar doet de boss zelf een self-heal. Killen adds geeft enkel minder schade voor jezelf en je 2 medespelers.

• The Flying Dutchman
Onze kinleider heeft zijn naam terug gekregen. Blijkbaar zijn er nog GM's die wel na kunnen denken ;).

The Flying Dutchman

• Ltje
Moraxv schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:39:
[...]

spoiler:
Zover ik weet healen de adds niet de boss maar doet de boss zelf een self-heal. Killen adds geeft enkel minder schade voor jezelf en je 2 medespelers.
Idd.

Over HoM:

spoiler:
Erg makkelijke, maar ook erg leuke instance naar mijn mening. De eindbaas stelt alleen niet zoveel voor. Ik heb hem geduoed met mij als burg en een warden. Zodra de adds komen rondjes rennen (geloof dat de warden niet eens zn leachheals ophad toen, anders gaan de adds te snel dood), en vervolgens weer dps op de baas. Paar keer CJ om te healen, en de baas was zo neer. Net zo makkelijk als met een echte healer eigenlijk. :)

Gister met dezelfde warden Storvagun uit Helegrod geduoed. Bijzonder grappig was dat zeg. :)
Eerst de drummers gedaan, maar dat was nog wel redelijk lastig. Maar uiteindelijk gingen ze alle 4 toch binnen de 5 seconden neer, alhoewel het wel close was. :)
Courtyard geskipped, en gelijk doorgelopen in stealth naar Storvagun. Ondanks dat konden we hem gewoon activeren. Gevecht was eigenlijk niet eens echt moeilijk. Warden houdt alle aggro van snowbeasts met zn leachheals ed. Burglar dust alles, en doet ondertussen wat DPS op Storvagun.
Loot was maar liefst 920 silver per persoon, dus dat was wel flink de moeite waard. :)

• Timajax
Zelf nog nooit in Helegrod geweest :/ Misschien binnenkort maar eens met kin proberen. Gisteren nog een kinnie geholpen met Forges (twee runs). Eerste run waren we serieus maar 5 seconden te laat met de boss neerhalen (LM hadden tijdens bossfight DC van 3-6 minuten), daarna wilde ik eigenlijk naar 16th gaan, toch nog overgehaald om een run te doen dropt er een 2nd age champion axe :D De run verder ging er goed, dus toen ik weer in 21st was snel gekeken wat de legacies waren en daarmee wel geluk gehad :) Met xp runes tot lvl 38 gekregen en heb oa Fervour damage, AOE damage, Fervour Damage, Horn Damage en +5 Sudden Defence Duration.

• dragonspirit

dragonspirit

Certified nutcase

Toevallig afgelopen zaterdag nog eens in Helegrod geweest voor Thorog. Ging niet helemaal vloeiend, maar leuk was het wel. We zijn meerdere keren gewiped en pas toen onze grieperige raid leader er niet bij was omdat hij steeds connectieproblemen had, gingen we er ineens wel doorheen. Hmmm..mexicaanse griepje? ;)

• Woutolas
  • Laatst online: 28-10-2011
Na een lange tijd weer met Lotro aan de gang, ik had het prive te druk. Mijn kin heeft de 3 man instance en HoC van bk 8 onder controle alleen zitten we nog steeds met de watcher te mutsen. We zijn geen hardcore raidingkin en het gebeurd niet elke dag dat er 12 mensen on-line zijn die sterk genoeg zijn om een poging te wagen.
We wipen telkens op de overgang van stage 2 naar drie, de 12 tentacles gaan nog maar als de watcher boven komt ligt de helft op 2 oren door de scream en daarna is het gebeurd. Kan iemand een goede tip geven misschien?

• Bobbie1980
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02-03-2015
Eindelijk de watcher weer eens als kin gedaan :/ vrijdag eerste 4 bosses in DN gedaan geen jewells :( LOL heb ik de shoulder coin aan de verkeerde gegeven die de shoulders al had :( Gm doet niks zoals gebruikelijk. Welja besloten om maar de watcher te doen om alsnog wat extra rad parts te verkrijgen. 5 uur later 4 bosses DN en watcher down....

vanvond maar weer een watcher raid doen of een wipe fest op de blind one organiseren :)

Iemand hier de Blind one al gedaan of geprobeerd?

• Rfce
dragonspirit schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:01:
Toevallig afgelopen zaterdag nog eens in Helegrod geweest voor Thorog.
Toevallig gisteren ook met de kin gedaan, gezien we een raffel lvl60's erbij hadden zaten we constant met 13 à 14 man, ging wel lekker. Alles ging eigelijk goed, alleen bij de spider-boss whipte de helft, maar goed alles ging neer.
Toen nog ffkes Thorog, ook dat ging goed totdat we gingen looten. De chest was er, maar de pieces van Thorog zelf waren niet te looten (ze waren er gewoon niet), nou ff een ticket gemaakt, krijgen we een of ander duf antwoord, dat als Thorog neer gaan indien hij groen is (dus door een dot neer iod), dit kan gebeuren en we gewoon lekker pech hebben.... wtf??? Anyway wij een nieuw ticket aangemaakt en erbij gezegt dat hij niet groen werd (en niet weg vloog) en gewoon neer gedpst werd, geen dot dus. Daarnaast angegeven dat mogelijk de loot in de box gestopt moet worden om dit te voorkomen... Sluit ie weer t ticket met de melding dat we voor ideeen ons moeten wenden tot het forum :( :( :( , leest ie nu niet ofwat? Wat een e*kel zeg.
Anyway een boel was inmiddels al gelogged, en voor mij werd het ook laat. Er zijn er nog een paar achter gebleven, ik hoop dat we uiteindelijk de loot hebben gekregen (denk het niet).

euh...ja

• JohnnyV76
Van de week eens een combat parser geinstalleerd en een rondje filukul met kin bekeken. Dit met mn lightning traitset (RK dus). Toen we een wipe kregen op 240k gekeken wat voor DPS ik gedaan had en kwam op 195.

Daarna naar fire getrait (had ook nog 2 healing traits geslot maar nu volledig DPS dus) en vanochtend een rondje turtle met een PUG. Resultaat: 294 DPS oftewel ruim 50% meer DPS. Nu nog een stone met de goede fire legendaries en een keer midnight raid doen (nog nooit gedaan) voor een +5% fire damage scroll en nog wat tweaken en ik zou ruim boven de 300 DPS moeten komen.

• Jorgasme
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23-12-2011

Jorgasme

Region name change: EvenSwim

Ik merk op dat veel boss-es niet tegen Fire dmg kunnen. Talug uit de FG is een goed voorbeeld (een RK kan stage 1 en 2 op Talug tanken), maar ook de end boss of 16th kan er niet goed tegen. De wrath of Flame dmg en dmg over time (3 dmg over time skills, 2 dmg) heeft veel impact.

Tegenwoordig loop ik dan ook in een rood/geel outfitje rond in MoM ;)

Die Midnight raid is een goede voor die scroll trouwens... he-le-maal vergeten...

50 HUNTER Aspenráen // 50 MINSTREL Asparwenlyyn // 65 CAPTAIN Apachillessinne // 65 CHAMPION Asphaedrae // 60 LOREMASTER Asphirriallianna // 65 WARDEN Aspainfeanimmgul // 65 Runekeeper Asphaefaemorgull // 65 BURGLAR ASPHACARALOVELYYN

• Ltje
JohnnyV76 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:29:
Van de week eens een combat parser geinstalleerd en een rondje filukul met kin bekeken. Dit met mn lightning traitset (RK dus). Toen we een wipe kregen op 240k gekeken wat voor DPS ik gedaan had en kwam op 195.

Daarna naar fire getrait (had ook nog 2 healing traits geslot maar nu volledig DPS dus) en vanochtend een rondje turtle met een PUG. Resultaat: 294 DPS oftewel ruim 50% meer DPS. Nu nog een stone met de goede fire legendaries en een keer midnight raid doen (nog nooit gedaan) voor een +5% fire damage scroll en nog wat tweaken en ik zou ruim boven de 300 DPS moeten komen.
Ik heb ook mn RK 3 keer meegenomen naar de turtle, maar de DPS valt me ook tegen. Vergeet telkens de log te parsen, maar heb niet het idee dat het heel hoog is (firespecced). Mn burglar daarintegen, dat is echt een ziek overpowerde class voor de turtle. Ik pak bijna elke keer wel de aggro, enkel met DPSen. Heb een keer geparsed op 368 DPS. Dus zeker een t1 DPS class bij de turtle. Komt nog eens bij dat ik 10% extra damage voor de hele raid doe met RW (~60k total damage, 95k damage zelf ook nog eens gedaan), en dan óók nog eens 6% extra melee crit chance voor de hele raid, en geen BPE op de turtle voor de hele raid (dus alle damage die gedaan wordt die normaal geBPE'ed zou worden, komt dan op naam van de burglar), en je kunt wel nagaan hoe erg OP de burglar is voor de turtle, 1 burglar is er makkelijk voor 175k van de 668k total damage verantwoordelijk.

Maargoed, de andere kant is weer dat ik vandaag voor het eerst HoC deed met een champ en 2 DPS specced LM's, en dan loop je als burglar echt voor niets mee. De rest doet alle damage wel, debuffen is eigenlijk niet nodig, zeker op trashmobs niet, en LMs zorgen wel voor CC met roots. Achja, het balanceert zichzelf dus wel weer. :P

Zometeen voor het eerst naar de Blind One, ben heel erg benieuwd. :D

• JohnnyV76
Ltje schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:08:
[...]
Ik heb ook mn RK 3 keer meegenomen naar de turtle, maar de DPS valt me ook tegen. Vergeet telkens de log te parsen, maar heb niet het idee dat het heel hoog is (firespecced). Mn burglar daarintegen, dat is echt een ziek overpowerde class voor de turtle. Ik pak bijna elke keer wel de aggro, enkel met DPSen. Heb een keer geparsed op 368 DPS. Dus zeker een t1 DPS class bij de turtle. Komt nog eens bij dat ik 10% extra damage voor de hele raid doe met RW (~60k total damage, 95k damage zelf ook nog eens gedaan), en dan óók nog eens 6% extra melee crit chance voor de hele raid, en geen BPE op de turtle voor de hele raid (dus alle damage die gedaan wordt die normaal geBPE'ed zou worden, komt dan op naam van de burglar), en je kunt wel nagaan hoe erg OP de burglar is voor de turtle, 1 burglar is er makkelijk voor 175k van de 668k total damage verantwoordelijk.
175k voor een burglar kan ik me echt heel moeilijk voorstellen. Zou het niet zo zijn dat die parser de damage van de debuff erbij telt oid? 't is niet dat ik jou nie geloof maar ik zou dan wel eens het parse log willen zien welke skills dan zorgen voor die enorme damage. Vandaag deed ik 92k damage in 5m dus dan zou je bijna het dubbele doen van een RK. Ben dan heel benieuwd naar de attacks.

• Ltje
JohnnyV76 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:40:
[...]

175k voor een burglar kan ik me echt heel moeilijk voorstellen. Zou het niet zo zijn dat die parser de damage van de debuff erbij telt oid? 't is niet dat ik jou nie geloof maar ik zou dan wel eens het parse log willen zien welke skills dan zorgen voor die enorme damage. Vandaag deed ik 92k damage in 5m dus dan zou je bijna het dubbele doen van een RK. Ben dan heel benieuwd naar de attacks.
Ik tel alles bij elkaar op he:

Ik deed met mijn skills 95k damage. RW zorgt voor 10% damage over de hele raid, dat is grofweg 60k. Counterdefense zorgt voor 6% melee crit extra over de hele raid, plus zorgt ervoor dat de turtle niets meer kan blokken over de hele raid. Al met al schat ik dus de damage die een burglar toevoegt aan de raid op 175k, met alle skills.

Zo wat duidelijker? :)

• JohnnyV76
Ik snappem :)

Het is algemeen bekend dat het met een burglar een stuk makkelijker is. Ik ben echt benieuwd wat bijvoorbeeld de hunters voor damage weten te doen dus hoop dat we met de kin een keer een run doen met verplicht combat parsing zodat we alles kunnen analyseren.

• Ltje
Oeh! Voor het eerst de Blind One geprobeerd! Tof gevecht zeg. Uiteindelijk op 370k gekregen (van de 518k), dus zeker niet slecht. Echt een erg moeilijk gevecht, maar we kruipen langzaam vooruit in hoever we komen, dus gaat wel goed komen.

• Rfce
JohnnyV76 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:23:
Het is algemeen bekend dat het met een burglar een stuk makkelijker is. Ik ben echt benieuwd wat bijvoorbeeld de hunters voor damage weten te doen dus hoop dat we met de kin een keer een run doen met verplicht combat parsing zodat we alles kunnen analyseren.
Nou Johnny we hebben hem vorige week met een bijna kin-run gedaan. We waren met 4 hunters notabene (niet de best gegearde, maar toch) en toch een whipe (doordat het té lang duurde). Ik heb toen mijn hunter vervangen door mn main burglar (die wel beter gegeared is), en toen ging hij wel makkelijk neer.
Ik wil niet zeggen dat ik een noob-hunter ben en dat mijn burglar overpowered is, maar het verschil was toch duidelijk aanwezig, mede door de 10% extra dammage van reveal weakness en de debuffs van getraite counter defence.
Kortom een burglar tijdens deze run lijkt me toch een must.

Gisteren btw HoM in gegaan voor book8c3, maar we whipen al snel een aantal x. Ik was er nog nooit in geweest maar wat doen de wargs een dammage zeg, daarnaast healen ze zichzelf ook nog eens. Wat is hier de truck (dit is dus al nadat je eigenlijk net gestart bent en de eerste mirror gedraait hebt)?? We waren met een burglar, hunter en captain. Alleen de captain had de instanc al eens gedaan, maar wist niet hoe :+.

[Voor 18% gewijzigd door Rfce op 28-07-2009 10:07]

euh...ja

• Lointje
CC is zeer handig in HoM, als je dat niet hebt moet je bij die eerste echte baas gewoon rustig blijven tanken tot de baas komt. Soms krijg je er al 1tje neer door ze uit elkaar te houden, dan healen ze precies minder. En anders, als die baas komt heb je een +300% damage buff of wat het ook is en dan mept zelfs een guardian over 1500 in shield + 1h mode :) Die twee adds zijn dan direct neer, en dan de baas is tank and spank. Wel uitkijken voor wounds. Zo lang je dus enige vorm van healing hebt en iets dat een paar klappen kan incasseren. (burg werkt ook wel), moet dat lukken.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Rfce schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:04:
[...]

Gisteren btw HoM in gegaan voor book8c3, maar we whipen al snel een aantal x. Ik was er nog nooit in geweest maar wat doen de wargs een dammage zeg, daarnaast healen ze zichzelf ook nog eens. Wat is hier de truck (dit is dus al nadat je eigenlijk net gestart bent en de eerste mirror gedraait hebt)?? We waren met een burglar, hunter en captain. Alleen de captain had de instanc al eens gedaan, maar wist niet hoe :+.
De wargs zijn erg simpel, je kan de 2 wargs al downhebben voordat de boss wakker word:

spoiler:
Let op de corruptions!
Elke warg krijgt regelmatig een corruption, deze loopt in 10 of 15 seconde af. Zodra deze op 0 komt, dan krijgen beide wargs een insane healing buff (ik geloof iets van 900 morale per tick).
Zorg dus dat je deze corruption op tijd eraf haalt, als je dat iedere keer netjes doet, dan heb je de 2 wargs zo neer. (Met een guard en champ pakte we elk 1 warg, netjes corruption verwijderen, en ze lagen zo plat, nog voordat de boss opstaat)
De boss stelt niet zoveel voor, alleen even letten op je wounds, dus rode pots meenemen.

• Rfce
spoiler:
Kijk dan was het die corruption inderdaad, die werd dan gewoonweg niet weg gehaalt, maar zonder minstrel of loremaster in de groep heb je dan pech, wel balen want het is maar een 3-mans. Je kunt deze dus niet met elke setup doen.

We kwamen niet eens aan de boss toe, we hadden 1 warg op de helft vd moral, maar opeens was hij weer full (door die corruption dus).

euh...ja

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Rfce schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:11:
spoiler:
Kijk dan was het die corruption inderdaad, die werd dan gewoonweg niet weg gehaalt, maar zonder minstrel of loremaster in de groep heb je dan pech, wel balen want het is maar een 3-mans. Je kunt deze dus niet met elke setup doen.

We kwamen niet eens aan de boss toe, we hadden 1 warg op de helft vd moral, maar opeens was hij weer full (door die corruption dus).
spoiler:
waarom denk je een mini of loremaster nodig te hebben dan?
ik denk dat ik hem met een burg, champ, guard ook wel kan...
Als het goed is heeft elke class een corruption removal skill, al schijnt het bij de eene class iets onhandiger te zijn als bij andere. Bij een guard geeft sting een corruption removal, maar pas 10 seconde nadat de skill is geactiveerd. (maar als ik er voor zorg dat ik continue die skill op de warg heb staan, haal ik altijd de corruption op tijd weg)

En ik ben van mening dat je elke 3man met (bijna) elke groep samenstelling wel kan doen.
HM word wel wat lastiger, maar bijvoorbeeld book8c4 heb ik met guard, champ, burg gedaan, en de laatste chapter van book8 heb ik gedaan met guard/warden/hunter en ook nog een keer met 2 guards en burg.
Ik denk wel dat chapter3 de moeilijkste is, maar zeker niet onmogelijk ;)

[Voor 21% gewijzigd door GeleFles op 28-07-2009 12:01]

• MueR
Hall of Mirrors heb ik een stuk of wat keer gedaan met een Captain, RK en ik op mn Warden. Dat ging allemaal prima, zolang je maar op de eerder aangestipte dingen let ;)

• Rfce
@Ronnie,
Hmzz daar had ik nog niet aan gedacht, lol... zal dan inderdaad mn "Startling Twist" moeten gebruiken op die mob(s), was ik helemaal vergeten. Bedankt!

euh...ja

• JohnnyV76
Rfce schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:04:
[...]
Nou Johnny we hebben hem vorige week met een bijna kin-run gedaan. We waren met 4 hunters notabene (niet de best gegearde, maar toch) en toch een whipe (doordat het té lang duurde). Ik heb toen mijn hunter vervangen door mn main burglar (die wel beter gegeared is), en toen ging hij wel makkelijk neer.
Ik wil niet zeggen dat ik een noob-hunter ben en dat mijn burglar overpowered is, maar het verschil was toch duidelijk aanwezig, mede door de 10% extra dammage van reveal weakness en de debuffs van getraite counter defence.
Kortom een burglar tijdens deze run lijkt me toch een must.
huh? Ik zeg toch ook dat het algemeen bekend is dat het makkelijker gaat met een burglar?
Ook 2 captains zijn erg handig voor het beetje extra damage
spoiler:
Ik heb een aantal keer HoM gedaan en telkens kwam de boss warg pas nadat de 2 adds dood waren... dan pas wordt ie wakker volgens mij. Na de howl krijgen ze die corruption (te zien aan het oogje) dus dan zsm weghalen. Heb het een keer met een LM en champ gedaan (ik dus op RK) en dat ging als een zonnetje. Ook samen met een hunter en een captain ging het als een speer. Bij de boss kun je volgens mij het beste vol DPS gaan en verder zo veel mogelijk kiten.

[Voor 21% gewijzigd door JohnnyV76 op 28-07-2009 16:17]

• Rfce
JohnnyV76 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:12:
[...]
huh? Ik zeg toch ook dat het algemeen bekend is dat het makkelijker gaat met een burglar?
Ook 2 captains zijn erg handig voor het beetje extra damage
Ik wilde alleen maar bevestigen dat als je geen burglar hebt en veeel dps, dat het toch misschien verstandiger is een burglar in te zetten ipv een hunter bijv.
spoiler:
Thnx voor de tip btw... corruptions herken je toch aan het blauwe border om de buff heen? Kortom volgenmij hebben die 2 losse warg ook een corruption en als ie afloopt krijgen ze een vette heal, kortom hier moet je dus ook op letten en weg halen.... maar als ik er nu net zo over na denk kun je die heal/heart net niet weghalen, en wordt die volgenmij veroorzaakt doordat de andere warg een huil-skill inzet ofzo... mogelijk dat je die wel kunt interrupten door een stun/maze oid.... hmz vanavond maar eens opnieuw proberen.

[Voor 16% gewijzigd door Rfce op 28-07-2009 17:53]

euh...ja

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Rfce schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:49:
[...]

Ik wilde alleen maar bevestigen dat als je geen burglar hebt en veeel dps, dat het toch misschien verstandiger is een burglar in te zetten ipv een hunter bijv.
spoiler:
Thnx voor de tip btw... corruptions herken je toch aan het blauwe border om de buff heen? Kortom volgenmij hebben die 2 losse warg ook een corruption en als ie afloopt krijgen ze een vette heal, kortom hier moet je dus ook op letten en weg halen.... maar als ik er nu net zo over na denk kun je die heal/heart net niet weghalen, en wordt die volgenmij veroorzaakt doordat de andere warg een huil-skill inzet ofzo... mogelijk dat je die wel kunt interrupten door een stun/maze oid.... hmz vanavond maar eens opnieuw proberen.
spoiler:
De corruption kan je inderdaad herkennen aan de blauwe border.
Zodra de corruption afloopt op 1 van de 2 wargs (die je dus wel kan weghalen), dan krijgen beide wargs de healing buff.
Als ze de healing buff eenmaal hebben, dan is deze er niet meer af te krijgen. Zorg er dus voor dat je de corruption op tijd afhaalt.

@ verder hierboven; De boss word na een bepaalde tijd wakker. Als je de 2 'kleine' wargs niet snel genoeg dood krijgt, dan zit je met 3 wargs.

• Jorgasme
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23-12-2011

Jorgasme

Region name change: EvenSwim

Heeft iemand de tactics voor end boss HoM?

1) moet je in het licht / donker staan op de mirror?
2) als de adds weg zijn, dan blijft de morroval op 25K steken en healed haarzelf (grd/grd/rk combo gisteren en meerdere stances uitgeprobeerd > Overpower grd /healing rk, DoT RK etc)

Ofwel ik kom niet verder op 25K? Iemand een mooie tut?

alvast thanks

50 HUNTER Aspenráen // 50 MINSTREL Asparwenlyyn // 65 CAPTAIN Apachillessinne // 65 CHAMPION Asphaedrae // 60 LOREMASTER Asphirriallianna // 65 WARDEN Aspainfeanimmgul // 65 Runekeeper Asphaefaemorgull // 65 BURGLAR ASPHACARALOVELYYN

• MueR

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee