The Lord of the Rings Online - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Hey moet je niet leren!! :)

Vlak voor je examens is het niet echt handig om met een mmorpg te beginnen. Ik heb zelf ooit te weinig aan school/studie gedaan omdat ik aan het gamen was en natuurlijk heb je daar achteraf spijt van ondanks alle opmerkingen van mn ouders :)

Je moet het een beetje verdelen voor jezelf. Bijvoorbeeld zeggen tegen jezelf... ik ga tot 18:00 leren vandaag en dan vanavond lekker gamen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Heyhey. Heb Lotro maar eens gekocht. RPwise, welke server kan ik dan het beste kiezen? Kom vanaf een RPserver van WoW, helaas is RP op de naam na dood.
Lotro doet me sowieso overkomen als meer RP vriendelijk ;)

O, nog laatste wetenswaardigheden die ik moet weten voordat ik inlog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Laurelin is de officiele RP server van LOTRO. Al doet niet iedereen aan RP, er zitten denk ik serverwise wel de meeste mensen en kinships die aan RP doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
JohnnyV76 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 07:27:
Hey moet je niet leren!! :)

Vlak voor je examens is het niet echt handig om met een mmorpg te beginnen. Ik heb zelf ooit te weinig aan school/studie gedaan omdat ik aan het gamen was en natuurlijk heb je daar achteraf spijt van ondanks alle opmerkingen van mn ouders :)

Je moet het een beetje verdelen voor jezelf. Bijvoorbeeld zeggen tegen jezelf... ik ga tot 18:00 leren vandaag en dan vanavond lekker gamen.
Ik heb gisteren niet zo super veel geleerd, maar ik hoef ook niet super veel te leren :P, heb van de week tot 8 uur 's avonds geleerd (niet hele dag want dat lukt me toch niet) en dan lekker gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ja inderdaad, zeker tijdens de examens moet je jezelf opleggen dat je eerst leert en dan 's avonds speelt, maar dat lijkt wel goed te zitten.

Vrijdagavond de turtle neergelegd, daarna gaan helpen met de riftgroep en de balrog neergelegd. Zaterdag heel helegrod gedaan en vandaag is het turtle met de alts. En dan zeggen wij dat we geen raid-kin zijn :D (het is wel redelijk eenmalig dat we alle raids op zo'n korte tijd doen hoor).

Ook een BA gestart in de ettenmoors en zo eenvoudig... Met mijn warg is het toch moeilijker. Nu moet ik wel zeggen dat Crasher terugwas van weggeweest en die houdt van grote raids. Dus 23 man rondom je hebben en dan een paar leechers en dan is overleven wel eenvoudig. Ik blijf er wel bij dat die fire bleed (die je blijkbaar bij rank 0 al hebt) beetje overpowered is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Het zat er al een week aan te komen en gisteravond was het dan eindelijk zover: Watcher 2.0 down! Donderdag hadden we een poging van 250k, gisteren de eerste poging op 210k en daarna Sushi!

Beetje jammer van de 1st Age Warden Spear... die hadden we al genoeg gezien de afgelopen weken :( Wel fijn om eindelijk na Book7 weer 2 set pieces te kunnen verdelen in de groep. Al met al zijn we na b7 4 van onze regulars kwijtgeraakt en was er veel training voor nodig om de newbies naar het gewenste raid niveau te tillen. Eindelijk gelukt dus... Saillant detail: 1 dode tijdens het hele gevecht: me. De aggro van 2 Shaking Tentacles én de Watcher (dangling GDN) was iets te veel voor m'n squishy hunter :+

Groep setup (roeien met de riemen die je hebt) :P
2x MNS
2x RNK
2x CHM
2x HNT
1x GDN
1x BUR
1x CPT
1x LM

Als er interesse is wil ik wel iets schrijven over de rolverdeling die we toegepast hebben; analyse van de combat logs is onderweg...

[ Voor 9% gewijzigd door TAA op 18-05-2009 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Die Warden Spear mag je aan mij kwijt!!!111oneone

Ik zou graag wat meer horen. Watcher 2.0 is een lastige.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Heel erg nice en zeker met maar 1 dode te betreuren :P
heb je nu het idee dat je het echt in de vingers hebt en dat je hem kunt gaan farmen of zit er nog een grote geluksfactor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Gefeliciteerd ermee :)

Wij lopen op dit moment weer continue vast op het gevecht met de watcher zelf.

fase 1 en 2 gaan inmiddels op de auto-piloot. De overgang gaat dat inmiddels ook redelijk, maar dan wordt 't lastig. We gaan mis met dps, wat de traag gaat, en corruption removal. Maar volgens mij zijn we ook zelden met meer dan 1 rk, en die heeft ook een corruption removal skill, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
Hebben jullie btw ook al eens offmap ge-explored? En daarmee bedoel ik buiten de bestaande borders komen en rondlopen :P.
Tot dusver is het mij gelukt om onderstaande te exploren:
Zuid Londelands (die je naar zuidoost-bree en zuidwest Trollshaws brengt).
Testlebridge (die je naar Noord Bree brengt).
Zuid Evendim (die je rond Evendim en in Bree brengt, mooi uitzicht over Annuminas)

Ik ben nu nog aan het proberen om ten noorden van de lonelands te komen, maar dat lukt niet echt ;(
het leuke hieraan is, is dat je gewoonweg heeel mooie uitzichten hebt over de verschillende gebieden.

Ik stak afgelopen zaterdag trouwens de Anduin rivier over in Loth, nou dat heb ik geweten, voordat ik aan de kade kwam werd ik ge-1-shot door een lvl65 EM Orc met 41k Moral (en hij was zo te zien niet alleen). LOL, zo kun je ook e borders afschermen. Ik dacht slim te zijn en heb het onder stealt nog eens geprobeerd (+8 stealth), nou kennelijk hebben ze +1000 stealth detection ofzo, want ik kwam niet veel verder :+ . Zijn er al mensen die die orcs hebben proberen om te leggen met een raid ofzo?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ook enorme last van lag in instances? Sinds b7 kan ik niet meer normaal spelen wanneer het gevecht in bijv the Vile Maw gestart is... Naarmate het aantal spelenden om me heen toeneemt... neemt de lag ook toe... in 21st kan ik even goed lopen als tijdens het watcher gevecht... met 1 a 2 FPS...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:25:
Heeft iemand hier ook enorme last van lag in instances? Sinds b7 kan ik niet meer normaal spelen wanneer het gevecht in bijv the Vile Maw gestart is... Naarmate het aantal spelenden om me heen toeneemt... neemt de lag ook toe... in 21st kan ik even goed lopen als tijdens het watcher gevecht... met 1 a 2 FPS...

Iemand een oplossing?
Low-gfx instellen een optie, denk het niet hè?
Heb je dat al direct na inloggen, of pas na een (lange) tijd spelen? Ik had dat wel eens al ik lang speel en opeens een geheel nieuw gebied inloop waar dus nogal veel gfx opnieuw geladen moeten worden.
Ik gebruik dan ook RamCleaner, die je geheugen cleant en dat lijkt te helpen. lotro lijkt nogal slordig te zijn met het opruimen van bytes vandaar.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Rfce schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:05:
Hebben jullie btw ook al eens offmap ge-explored? En daarmee bedoel ik buiten de bestaande borders komen en rondlopen :P.
Tot dusver is het mij gelukt om onderstaande te exploren:
Zuid Londelands (die je naar zuidoost-bree en zuidwest Trollshaws brengt).
Testlebridge (die je naar Noord Bree brengt).
Zuid Evendim (die je rond Evendim en in Bree brengt, mooi uitzicht over Annuminas)

Ik ben nu nog aan het proberen om ten noorden van de lonelands te komen, maar dat lukt niet echt ;(
het leuke hieraan is, is dat je gewoonweg heeel mooie uitzichten hebt over de verschillende gebieden.
Ik ken alleen die ten zuiden van Evendim, maar op de lotro europe forums heb ik wel eens een topic gezien over veel meer plekken. Ben er verder niet echt heel erg mee bezig geweest, hoewel ik wel nieuwsgierig ben naar de verschillend offmap areas. Er is ook ergens een verlaten hobbit dorp offmap geloof ik...
Ik stak afgelopen zaterdag trouwens de Anduin rivier over in Loth, nou dat heb ik geweten, voordat ik aan de kade kwam werd ik ge-1-shot door een lvl65 EM Orc met 41k Moral (en hij was zo te zien niet alleen). LOL, zo kun je ook e borders afschermen. Ik dacht slim te zijn en heb het onder stealt nog eens geprobeerd (+8 stealth), nou kennelijk hebben ze +1000 stealth detection ofzo, want ik kwam niet veel verder :+ . Zijn er al mensen die die orcs hebben proberen om te leggen met een raid ofzo?
Geen idee, misshien dat als je er gewoon met massa's mensen tegelijk op af gaat, dat er dan wel een paar doorkomen... hangt er vanaf hoe snel die orc's kunnen one shotten. Ik denk niet dat het je lukt om zo'n orc neer te leggen met een raid... het lukt je ook niet om er eentje afzonderlijk aan te vallen waarschijnlijk. En voordat je hem bereikt hebt, is je halve raid al dood. Misschien als je met 200 man één single orc kunt aanvallen, dat het dan lukt... maar misschien werkt damage wel helemaal niet op die orcs (ze zijn ook 5 levels hoger he...).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Noorden van lone lands ben ik al enkele keren geweest, dan kom je bij die hobbit met zijn squirrels :-) ook zuid evendim is mooi, loop je bijna tot ered luin. Bij Dol Dinen heb je ook nog eentje, maar daar kan je niet enorm ver. Inderdaad leuke gebieden

En die orcs krijg je niet neer. Vond het wel een leuke touch want zo staat het ook in het boek (niets over oneshotten maar orcs op de oostkant van de rivier). Net zoals in de ettenmoors zijn die 1shotters te taai en met te veel om neer te halen. Hun range zal ook wel hoger zijn dan dat van een hunter. Missch dat een guardian voorop even kan lopen met zijn onsterfelijkheid, maar de kans is groot dat die pijlen niet te blokken/evaden/parryen zijn.

En lag indien te veel spelers is settings omlaag of betere pc helaas :) Ik merkte welzeker het verschil toen ik een nieuwe pc kocht. Van very low in de rift naar very high in moors zonder lag (zelfs ultra high werkt daar, maar uit gewoonte zet ik het altijd iets terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
The Flying Dutchman schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:09:
Er is ook ergens een verlaten hobbit dorp offmap geloof ik...
Yup, dat is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Lol die kende ik nog niet, dat ziet er leuk uit... vanuit de Shire dus te bereiken.... vanavond eens proberen dan (wat bedoelt ie hier met sneak*??, uitloggen op die plek en inloggen, en hopen dat je aan de andere kant vd gate zit?).
Noorden van lone lands ben ik al enkele keren geweest, dan kom je bij die hobbit met zijn squirrels :-)
Deze heb ik de afgelopen dagen een paar x proberen te bereiken zonder succes. In Naerost zou een scholar-node zijn voor een jump, die is weg gehaalt, je zou achterdoor in OG via een muurtje ophoog kunnen springen, lukt ook niet meer, daarnaast in OG achter de mirror omhoog, dat lukt maar verder ook niet... iemand wat dit wel nog lukt??

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik sprong altijd bij de oostuitgang (richting rode plas) op dat rotsblok. Vervolgens kon je via sprint of paard naar de noordkant springen, dan iets naar westen en dan had je de moeilijkste sprong in het hele spel, waar sommigen echt een uur bezig waren ^^ Moet wel zeggen dat ik hem al sinds boek 13 of zo niet meer gedaan heb. Ik kan eventueel nog eens kijken in het lange weekend (of vanavond als ik tijd heb) of het me nog lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Lointje schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:19:
Net zoals in de ettenmoors zijn die 1shotters te taai en met te veel om neer te halen. Hun range zal ook wel hoger zijn dan dat van een hunter. Missch dat een guardian voorop even kan lopen met zijn onsterfelijkheid, maar de kans is groot dat die pijlen niet te blokken/evaden/parryen zijn.
in etten heeft een raid ra's 1 of 2 1-shotters neergehaald, dus 't kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Lointje schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:09:
Moet wel zeggen dat ik hem al sinds boek 13 of zo niet meer gedaan heb. Ik kan eventueel nog eens kijken in het lange weekend (of vanavond als ik tijd heb) of het me nog lukt.
Als je zou willen graag :P. Ik heb daar zaterdag 1 uur lopen springen (LOL), ben inderdaad achter de mirror, op de steen, en via een schuine sprong de helling op. Verder naar boven lukt niet, rechts niet, in de midden niet en ook niet als je naar het andere punt loopt (via het muurtje) waar de andere sprong mogelijk was.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:05:
Als je in Bree Town op de plek komt bij zo n muurgrote, rond teken wat onderdeel is van een :Loyalty deed, daar zit op de Laurelin server een rubberbanding punt.

Als je daar een beetje heen en weer gaat, dan wordt je buiten het dorp, maar binnen de muren gedropt. Niemand komt daar, maar er staan huizen en tuinen, maar geen uitgang.

Als je dan toch bezig bent, is dat namelijk ook wel een leuke, en het is best groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:07:
[...]

Als je in Bree Town op de plek komt bij zo n muurgrote, rond teken wat onderdeel is van een :Loyalty deed, daar zit op de Laurelin server een rubberbanding punt.

Als je daar een beetje heen en weer gaat, dan wordt je buiten het dorp, maar binnen de muren gedropt. Niemand komt daar, maar er staan huizen en tuinen, maar geen uitgang.

Als je dan toch bezig bent, is dat namelijk ook wel een leuke, en het is best groot
Pre book7 kon je in bree ook de daken op (incl het dak van AH), door op de plek waar je het rep-huisje ingaat op dat bankje te springen en daar het dak op, maar dat bankje (of wat het dan ook was) is weg gehaalt, je kunt dus niet meer erop komen. Je kon voorheen ook via een muurtje bij de uitgang naar Comb op de daken komen, maar ook dit lukt niet meer, zit nu een hidden wall.... jammer.

Leuk dat er meer mensen hier zijn die offmap exploren, altijd nice om info te sharen.

Deze wist ik nog niet, zal ik zo proberen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Rfce op 18-05-2009 16:46 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe, offmap exploren ben ik ook een tijd verslaafd aan geweest. Erg leuk om te doen. :)

Heel erg helaas kan ik momenteel niet bij al mn screenshots (laptopcrashes ftw), dus ik kan geen gedetailleerde uitleg geven enzo, en het bewijzen. Maargoed. Ik zal bij alles wel een kleine hint geven, dan hebben jullie voorlopig iets te doen. Ik wil best gedetailleerder zijn, maar dat is wel vrij lastig zonder screenies.

De tactiek die Lointje zegt klopt, ik ben daar pre-boek7 nog geweest. Ff oude hobbitvriend opzoeken met zn eekhoorntjes. ;) [wel een klotejump :P]
South van LL is ook leuk, omdat je dan in de non-instanced versie van Bree housing area kan komen. [bij die dwarfruin]

In de MM zit er ook één, zodat je ten noorden van Rivendell komt, zodat je daar een mooi uitzicht over hebt. Alleen sta je dan zo hoog, dat ie de gebouwen niet meer rendered, dus dat is dan wel weer jammer. [boven dat kamp met die dourhands]

In Buckland zit een vrij makkelijke om zuiden van Old Forest te komen [heg]

Die zuiden van Evendim is bijzonder tof, omdat je daarmee ook in dat verlaten hobbitkampje kan komen

In de trollshaws kun je ergens op een gebied tussen de TS en Eregion komen. Was met name leuk voordat MoM uitwas, toen kon je Eregion al zien liggen. [In de buurt van die friendly giant]

Je kan ook bij dat kasteel komen wat je ziet liggen boven op de cliffen in het noordoostelijke puntje van Ered Luin.

Je kan nog steeds op de AH in Bree komen, en in feite alle daken, postbook 7. Geloof op 2 manieren, alhoewel de 2e erg lastig is, en ik die al tijd niet meer gechecked heb. [scholar stairs]
(Dit kan zelfs als kip zijnde, ook erg leuk. Destijds een keer met de hele kin, met 10 kippen bovenop de townhall gezeten, bijzonder grappig)

Bij de barrows kun je ook van de map, vlak bij dat warppoint naar Breefields zit een soortgelijke plek als de OGjump, dus wees voorbereid op frustraties en een klotejump :P

In Lorien heb ik nog niet gechecked, in moria zelf kun je bovenop de 1st hall komen, maar dat is dmv rubberbanding en een wazige bug, en onmogelijk uit te leggen zonder screenies.

Dit zijn ze geloof ik allemaal die mij gelukt zijn. Verder weet ik alleen dat er ergens bij Thorins Hall ook een plek zou moeten zijn waar je van de map afkan, maar die heb ik niet kunnen vinden.

EDIT:
Ohja, in het totale oosten van ND is ook nog een plek waar je van de map kunt, maar daar is weinig bijzonders te zien.

Verder is het mogelijk om op de rotsen rondom Esteldin te komen. Vraag alleen niet hoe, want die is me nooit gelukt.

En er schijnt ook nog 1 plek in Etten te zijn, maar ook heb ik niet kunnen vinden.

Gratz TAA!

Ben benieuwd naar je combatlog analyse. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:32:
[...]

Low-gfx instellen een optie, denk het niet hè?
Heb je dat al direct na inloggen, of pas na een (lange) tijd spelen? Ik had dat wel eens al ik lang speel en opeens een geheel nieuw gebied inloop waar dus nogal veel gfx opnieuw geladen moeten worden.
Ik gebruik dan ook RamCleaner, die je geheugen cleant en dat lijkt te helpen. lotro lijkt nogal slordig te zijn met het opruimen van bytes vandaar.
Nope, kan de game in principe op high draaien op plekken als lothlorien en waar weinig mensen te bekennen zijn... Speel sinds dat probleem op very low, maar nog steeds onspeelbaar tijdens instances..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:22:

In Buckland zit een vrij makkelijke om zuiden van Old Forest te komen [heg]
Hmzz waar precies, ben de hele heg af geweest, enigste punten zijn bij de ingang (mogelijk via de deur) en bij het gangpad naar the forest... of zit ik verkeerd?
In de MM zit er ook één, zodat je ten noorden van Rivendell komt, zodat je daar een mooi uitzicht over hebt. Alleen sta je dan zo hoog, dat ie de gebouwen niet meer rendered, dus dat is dan wel weer jammer. [boven dat kamp met die dourhands]
Hmzz is dat bij die riggel van de ene bergtop naar de andere (waar die mamoets en beren zijn), hier vermoede ik nl een punt, maar aan de overkant kom ik niet verder).
alhoewel de 2e erg lastig is, en ik die al tijd niet meer gechecked heb. [scholar stairs]
Ken ik nog niet, echt daar op het punt waar aangegeven wordt dat je op scholar stairs zit?

[ Voor 50% gewijzigd door Rfce op 19-05-2009 00:39 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:44:
[...]

Hmzz waar precies, ben de hele heg af geweest, enigste punten zijn bij de ingang (mogelijk via de deur) en bij het gangpad naar the forest... of zit ik verkeerd?
Je zit helemaal goed. Ff iets meer verder zoeken. De plek is niet goed zichtbaar, dus vooral gewoon veel proberen. Geen paard nodig.
Hmzz is dat bij die riggel van de ene bergtop naar de andere (waar die mamoets en beren zijn), hier vermoede ik nl een punt, maar aan de overkant kom ik niet verder).
Got it. :) Blijven proberen. Het is een lastige, maar hij is zeker mogelijk.
Ken ik nog niet, echt daar op het punt waar aangegeven wordt dat je op scholar stairs zit?
Nee, dit is een iets andere dan de anderen. Bij de scholar stairs zit een deur ergens. Ga daar is wat mee proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Er zijn er precies nog een paar die ik niet ken dan :)

RFCE, En die OG jump, eerst spring je op dat blok, dan spring je erover naar de bergen toe, dan ga je wat naar links tot je iets omhoog kan lopen. Vandaar heb je de superirritante sprong naar links. Eens je daar op bent is de rest een eitje.

Of vraag een captain om het te doen voor jou en laat je summonen. Of als je guardian bent, acorns ftw. Die gebruikten wij op andere plaatsen om naar beneden te springen, te exploren en als het een dead end was, terug te keren. Ik bedenk nu net dat met de self-revive er nu misschien nieuwe plaatsen bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Thnx Ltje en Lointje voor de tips...
wat betreft OG, zat ik dus goed, maar ik dacht dat het gewoon onmogelijk was om daar verder naar boven te springen, nu ik weet dat het toch kan zal ik blijven proberen.
En Lointje als een captain het kan, kan ik het ook :P (of maakt juist die make haste het verschil?)
Die zuiden van Evendim is bijzonder tof, omdat je daarmee ook in dat verlaten hobbitkampje kan komen
Ik was gisteren nog eens in Evendim off gegaan om te kijken of ik in Forochel kon komen, maar in het noorden bij die waterval houd het op, jammer. Waar is dat hobbitkampje, heb best veel in de area rondgelopen (berg op, berg af), maar geen kampje tegen gekomen :/

[ Voor 38% gewijzigd door Rfce op 19-05-2009 09:18 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik denk niet dat je er een sprint buff voor nodig hebt, het probleem is een beetje dat er een helling half in de weg zit. Ik heb het als guardian meermaals gedaan. Ik bedoelde gewoon: als een captain het doet kan jij lekker lui zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
heh... hebben jullie niks te doen ofzo...

anyway... waar blijven de screenprints? :P

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Zoals beloofd een stukje over onze tactics voor Watcher 2.0. Eerlijk gezegd klinkt het allemaal gemakkelijker dan het uiteindelijk was. Er was een behoorlijk stukje polishing nodig om hem uiteindelijk om te leggen...

Deze tactics beschrijven onze succesvolle poging met bijbehorende group:
2x MNS
2x RK
2x HNT
2x CHM
1x BUR
1x CPT
1x LM
1x GDN

spoiler:
Voorbereiding:
+ balrog/thorog hope oppikken (niet noodzakelijk maar helpt wel enorm bij de eerste runs)
+ pop hope outside; improved battle & warden lore scrolls
+ ball up in het ondiepe water; eat food

Fase 1:
+ guardian pulled de watcher en de rest rent naar de rechter kant om de shout te evaden
+ full DPS op de rechter Wriggling tentacle; guardian pikt de linker op
+ zodra de recher tentacle down is full DPS linker
+ qua timing zou de 2e shout ongeveer moeten komen als je 3-5 seconden met de 2e wriggling bezig bent
+ kleine tentacles laten voor wat ze zijn en eerst linker wriggling down zodat fase 2 start

Fase 2:
+ Hunter 1 pikt de linker Massive Tentacle, Hunter 2 de rechter; rest maakt ingang schoon van little ones
+ Linker tentacle gaat ranged neer
+ Zodra de achterkant leeg is en de sharks gepasseerd zijn gaat iedereen in 1x naar de plek waar de linker massive was; hier is een verhoging waar je (bijna) kunt staat afhankelijk van je lengte. Hier is de brug die de scheiding vormt tussen diep en ondiep water.
+ Rechter shaking tentacle down tot 2k; daarna wachter op spawn van de strangling tentacle (1x per minuut)
+ Zodra de strangling popped mogelijk Fellowships heart van de minstrels neerleggen (lange inductie)
+ strangling down, iedereen full health, FH op indienmogelijk -> rechter tentacle ranged down
+ zodra de rechter massive tentacle neer gaat wordt het even hectisch:
+ guardian gaat aan de achterkant van de instance staan om de Watcher te taunten en 180graden ten op zichte van de groep te positioneren
+ champions AoE op de 12 spawns
+ rest richting midden van de brug (tussen waar de 2 tentacles waren; recht tegenover de gdn)
+ burglars triggeren conjunctions; 6xGreen altijd! iedereen ook de mns!
+ hunters rain of arrows etc. TOT de shaking tentacles spawnen
+ enkele seconden voor/nadat de Watcher en shaking komen zijn de spawns dood als het goed is

FASE 3.
+ Hunter 1 op linker Shaking, Hunter 2 op rechter Shaking
+ Corruption removing sequence begint; zodra er MEER DAN 2 corruptions zijn doet de RK zijn ding; on voice opdracht naar de volgende in de chain om op de corruptions te letten. Ook een miss wordt on voice doorgegeven aan de volgende. In principe zijn de Guardian en 2 RK bezig met corruption removal; de LM met debuffs, powershare en nood CR.
+ Zodra de Guardian dangled gaat de burglar er naartoe om met een CJ hem te bevrijden; ranged dps ook op de strangling tentacle.
+ Shaking Sequence: 1 tentacle neer tot 5k, daarna de andere neerhalen. Wij doen het zo dat er altijd EEN hunter is die de aggro van BEIDE shaking tentacles heeft. Zodra een nieuwe popped gaat de 'hoofd' hunter naar het nieuwe target voor damage control zodat healing voor de minstrels duidelijk blijft. Hunters in strenght stance (captain in de groep met powerbanner is wellicht noodzakelijk! 1 LM kan onmogelijk 2 hunters, 2 mns en 2 RK van power voorzien).

Vragen/opmerkingen: kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ben nog niet bij de watcher geweest, maar je verhaal ziet er wel hectisch uit! :P

Filmpje van onze turtle-run staat online trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=8KiTYi3AA9U
Nog steeds vragen we ons af hoe het kwam dat de aggro-guard downging, ik had constant shieldwall op hem, en ik kwam niet out of range...

Zondag hebben we hem nogmaals gedaan, daar ging hij de eerste try gelijk plat :)
helaas wat mindere drop, een 2nd age wapen, een lvl60 non-legendary, coin voor de radiancehelm, en nog wat klein spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
ik heb een paar opmerkingen ;)

spoiler:
FASE 1
- Wij beginnen altijd rechts bij de pilaar
- Guardian pullt watcher
- We rennen allemaal naar links, naar de linker tentacle en dps-en die neer terwijl we als een compacte groep/rij blijven staan
- Daarna ranged damage op de 2e tentacle tot de shout van watcher
- Rennen naar rechts naar 2e tentacle en dps-en die ook neer

FASE 2
- Hunter A pakt aggro van linker tentacle
- Hunter B pakt aggro van rechter tentacle
- Zodra aggro goed is, de 1e wave spawns dood is en er geen rondzwemmende zijn steken we allemaal over naar de rechter tentacle en dps-en die neer.
- Hunter A staat rechts op dat platform
- Hunter B staat links op dat platform
- Als linker dood is wordt rechter naar 2-5k gebracht. Hunter B schiet hem tot ~1k
- Wachten tot strangling spawnt, champs maken deze dood zodat ze "Fighting Dirty" kunnen casten
- Rechter wordt doodgeschoten
- Guard pullt aggro watcher
- Champs AoE-en tentacles
- Burg trigger conj, zo veel mogelijk groen (minimaal 4, meer maakt eigenlijk niet uit). Champs zo lang mogelijk wachten met klikken voor extra dps

FASE 3
- Aggro verdeling over de 2 tentacles wisselt nog wel eens. Soms doen we 1 capt mark op 1tje zetten en die verder met rust laten, soms allebei door een hunter laten tanken.

En verder gaat 't meestal mis hierzo ;) Hoe halen jullie die corruptions weg? Op laten lopen tot 3 en dan removen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
rik86 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:18:
ik heb een paar opmerkingen ;)

spoiler:
En verder gaat 't meestal mis hierzo ;) Hoe halen jullie die corruptions weg? Op laten lopen tot 3 en dan removen?
spoiler:
Guard spammed sting, warden blijft corruption removal spammen, loremasters als backup

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Waarom krijg je na inactiviteit met een char zo'n immense XP boost? Kan ik dat nergens uitzetten? Plots van lvl 17 naar lvl 20. Met tig q's die je niet meer kan doen, of die amper nog iets opbrengen. Is me iets te makkelijk. Wil alles zelf bereiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Hurtebise op 19-05-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
euh Hurtebise, dan heb je dat char allang niet meer ingeloged, sinds book7 hebben ze de xp-verdeling aangepast... hierdoor zal je char dus 1-malig wat in XP stijgen, in jou geval dus 3 levels.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Freelance schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:54:
[...]

spoiler:
Guard spammed sting, warden blijft corruption removal spammen, loremasters als backup
ze hebben dus geen warden, vandaar m'n nieuwsgierigheid ;)

al hebben wij hem laatste keren ook niet meer mee, die skill mist gewoon erg vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Rfce schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:45:
euh Hurtebise, dan heb je dat char allang niet meer ingeloged, sinds book7 hebben ze de xp-verdeling aangepast... hierdoor zal je char dus 1-malig wat in XP stijgen, in jou geval dus 3 levels.
Probeer het maar eens bij te houden. 7 Chars, 1 lvl 56 capt, 1 lvl 55 guard, 1 lvl 20 champ, 1 lvl 24 mins, 1 lvl 20 lrm, 1 lvl 12 warden, 1 lvl 20 huntard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

anyway... waar blijven de screenprints?
Jawel, maar dit is ook leuk.... hier wat shots:

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/3250/screenshot00669.jpg
buiten evendim
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/6095/screenshot00682.jpg
Ook evendim, overkant zie je ered luin
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/2045/screenshot00679.jpg
Evendim
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/7465/screenshot00677.jpg
Annuminas
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/3013/screenshot00676.jpg
Annuminas
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/1584/screenshot00623.jpg
Net buiten Testlebridge
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/6007/screenshot00625.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/3094/screenshot00609.jpg
Tussen Lonelands en Trollshaws
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/6107/screenshot00622.jpg
Testlebridge
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/6928/screenshot00665.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/7748/screenshot00664.jpg
Evendim
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/342/screenshot00660.jpg
Evendim
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/9696/screenshot00617.jpg
Lonelands
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/1301/screenshot00620.jpg
Testlebridge
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/9126/screenshot00607.jpg
Lonelands/Trollshaws
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/9340/screenshot00683.jpg
Anniminas
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/8281/screenshot00595.jpg
Lonelands
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/1999/screenshot00606.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/9067/screenshot00612.jpg
Trollshaws
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/1114/screenshot00604.jpg
Lonelands
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/6657/screenshot00600.jpg
Lonelands
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/74/screenshot00611.jpg
Trollshaws/Lonelands

[ Voor 96% gewijzigd door Rfce op 19-05-2009 15:31 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Rfce schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:19:
hehe ff allen 1x inloggen en je hoeft dat niet meer bij te houden.
Dat is kweet niet hoeveel werk. Wordt tijd dat ik een Chineesje in dienst neem.
Rested XP FTW!

[ Voor 3% gewijzigd door Hurtebise op 19-05-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

rik86 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:03:
[...]
ze hebben dus geen warden, vandaar m'n nieuwsgierigheid ;)

al hebben wij hem laatste keren ook niet meer mee, die skill mist gewoon erg vaak
Als ik in de combat logs kijk heeft de GDN in totaal 40 corruptions removed en de RK's allebei rond de 20... LM log heb ik helaas nog niet... Hunters kunnen vanaf 50% morale ook meehelpen en hebben dat allebei 1x gedaan toen er een resist was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

TAA schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:57:
[...]
Als ik in de combat logs kijk heeft de GDN in totaal 40 corruptions removed en de RK's allebei rond de 20... LM log heb ik helaas nog niet... Hunters kunnen vanaf 50% morale ook meehelpen en hebben dat allebei 1x gedaan toen er een resist was :+
Klinkt dus als in totaal zo'n 100 corruptions? (incl. LM) Iedere 5 secondes een nieuwe corruption erbij.
Gevecht zou dan maar zo'n 8-9 minuten duren (laatste fase). Klopt dat wel? Die duurt toch langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Ik heb het niet getimed; volgens de combat log zijn we om 20:47 gestart; ik stond om 21:20 weer buiten. Een minuut of 10 op de 3e fase zou dus best kunnen. Vergis je niet; de totale hoeveelheid morale is behoorlijk naar beneden gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Ltje cheerz, die in Buckland is echt makkelijk, dat ik die gemist heb (kwam zeker doordat ik op het paard zat). Area erachter is wel leuk (met die paar graven bijv.).
Scholar stairs is ook gelukt... het is eigenlijk dus bij de reflecting pool... ik zat eerst op de echte stairs te zoeken.....
Nu OG, het moeilijkste, die lukt me toch echt niet... Lointje, check de sceens... bij welke vd pijlen is nu de jump?
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/1153/screenshot00697.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/6647/screenshot00696.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4125/screenshot00698.jpg

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Iedereen dit gezien?

Btw, mn vriendin zit te kwijlen op die screenshots. Ik moet vragen hoe je er komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
MueR schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:37:
Btw, mn vriendin zit te kwijlen op die screenshots. Ik moet vragen hoe je er komt...
Ik zal het in spoiler-tags zetten, ik heb nog niet alle plekken zelf uitgevonden, maar hier een beknopte omschrijving hoe ik er kom:

Zuid-Lonelands
spoiler:
Hint 1: Dak van het dwarfcamp, voor meer info lees spoiler 2.

spoiler:
In het zuiden heb je een dwarfcamp (met die elite dwarfs), daar kun je het dak op... op het punt waar de boss vd quest is, kun je links het muurtje op, vervolgens het dak op en achterdoor ligt aan de linkerkan een grote steen, die kun je ook op als je de goede weg springt, vervolgens kun je daar de map verlaten. Je kun van hieruit de trollsharws bereiken of helemaal naar de housinginstance in bree lopen.

Evendim
spoiler:
Hint 1: Dak bij Tham Laegamon.

spoiler:
Als je bij de eerste ingang bij Annuminas het pad direct links omhoog volgt kom je bij Tham Laegamon uit. Hier kun je ook het dak bereiken, door vanaf de muur op de volgende muur te springen (moeilijke jump), linkom op de andere muur en dan op het dak, van daaruit kun je offmap (en een heeeel groot gebied exploren)

Old Forrest
spoiler:
Hint 1: Heg in Buckland

spoiler:
In Buckland kun je makkelijk op de heg springen... loop door de tunnel richting de Old Forrest, draai je om, spring op de uitgang vd tunnel, en vervolgens een makkelijke jump op de heg

Testlebridge
spoiler:
Hint 1: Brandende stapel met hout

spoiler:
Als je testlebridge vanuit bree bereikt, zie je direct links als je binnenkomt een afgebrand huisje staan, via de losse paaltjes kun je daar het dak bereiken en zo de map verlaten (vrij klein gebied om te exploren)

Daken in Bree
spoiler:
Hint 1: Scholar's Stairs.

spoiler:
Bij de reflecting mirror op scholars Stairs kun je via de deur het dak op, en vervolgens meerdere daken op (lekker de sint uithangen :P)

De volgende ben ikzelf nog mee bezig, maar zijn mogelijk

North Lonelands
spoiler:
Hint 1: Ost Gurut, achter de reflecting mirror

spoiler:
Je kunt in Ost Gurut via de steen achter de reflecting mirror naar links springen, stukje dor springen, en vervolgens ergen verder naar boven springen, schijnt een moeilijke jump te zijn, die mij tot dusver nog niet gelukt is

Misty Mountains
spoiler:
Hint 1: Riggel, noordelijk van het dwarf-camp Gabilazan

spoiler:
Noordelijk van Gabilazan kun je boven op de bergtop met die beren en mamoets de top oversteken... spring een stukje naar beneden, en loop voorzichtig over de rigel heen, als je aan de overkant bent, moet je een jumo maken, deze is me nog niet gelukt.... je kunt uiteindelijk een uitzicht krijgen over Rivendell

Nou dat was het zowat, iedereen wat nog meer weet, kan de boel aanvullen :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Rfce, ik herken het niet meteen op de screenshots, dus ik zal vanavond kijken :) Ik herinner me een ander beeld dan waar jij staat dus ik zal moeten zien of het toch hetzelfde is. Ik laat je nog iets weten.
Bedankt voor de andere hints!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:37:
Iedereen dit gezien?

Yep, wel tof dat Isenguard weer open is. :)

En de uitleg van Rfce klopt helemaal. :) Voor de meeste jumps is wel echt veel geduld nodig, maargoed. ;)

Rfce schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:16:
Thnx Ltje en Lointje voor de tips...
wat betreft OG, zat ik dus goed, maar ik dacht dat het gewoon onmogelijk was om daar verder naar boven te springen, nu ik weet dat het toch kan zal ik blijven proberen.
En Lointje als een captain het kan, kan ik het ook :P (of maakt juist die make haste het verschil?)

[...]

Ik was gisteren nog eens in Evendim off gegaan om te kijken of ik in Forochel kon komen, maar in het noorden bij die waterval houd het op, jammer. Waar is dat hobbitkampje, heb best veel in de area rondgelopen (berg op, berg af), maar geen kampje tegen gekomen :/
Make Haste maakt niet het verschil, je moet namelijk op je paard zitten. Theoretisch is het geloof ik mogelijk zonder paard en met Make Haste/sprint/runspeedbuff van kip, maar dan heb je maar 2 pogingen in 5 minuten, en dat is veel te weinig meestal.

Bij Evendim moet je puur naar het zuiden tot je aan de bovenrand van de Shire komt, en dat volgen, totdat je ten Westen van de Shire bent. Daar in de buurt is het ergens, gewoon beetje rondlopen daar.

JohnnyV76 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:08:

anyway... waar blijven de screenprints? :P
Aha! Ik bedacht me dat ik destijds bergen screenies op ons kinforum heb geplaatst. Die zal ik wel doorlinken, zitten wel mooie tussen. :)

Het zijn ze lang niet allemaal, en ook niet altijd de beste, maar dit is alles waar ik momenteel bij kan. :(

Goede uitleg Rfce :)

TAA:
Thnx voor de tactics. :) Ik kende ze al wel, en eigenlijk is het weten ervan niet het probleem, maar meer het goed georganiseerd uitvoeren ervan.

spoiler:
Ik zou de burg bij de overgangsfase geen 6x groen laten doen. 4x groen geeft dezelfde grote heal, de laatste 2x groen geeft alleen een +600 morale zonder HoT aan de mensen die daarop doen. Dus veel liever champs+mincer niet mee laten doen, de grote heal krijgen ze toch wel.

Wat doet je burg uberhaupt eigenlijk tijdens fase 3? Op Watcher of op shakings? Ik heb namelijk allebei gehoord dat mensen dat doen. Voordeel van burg op watcher is, dat hij veel makkelijker disable op de watcher kan houden, als hij continue moet switchen van target verliest ie veel dps+random CJ's met ET. Daarnaast is zn DPS op Watcher echt wel hoog, omdat ie zn positional damage mee kan pakken (shakings hebben geen achterkant, dus nergens pos damage). Andere kant, tis wel fijn als je iets meer speling hebt op de shakings...

Rik:
spoiler:
Champs kunnen fighting dirty toch sowieso al doen op de massive tentacle als ie op 5k morale is? Heb je geen strangling voor nodig dacht ik

Rechtstreekse quote's van posts op mn kinforum:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2zznqcl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2j51chy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/fk1oav.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2mnljzc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2hzio1x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2lstuvl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/33az1fm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/28vuogn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2i9nh1x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/majpc5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2djyws9.jpg

En helaas gaat het niet altijd goed. :P

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/5fj7sn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/29ndrg0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/vonc3o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/16banpe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/swxsuh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/33afcas.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2z568lx.jpg

Hier de tekst maar ff wel bij laten staan. Dit was nog pre-MoM, en ik denk dat ik de eerste was die op deze manier Eregion zag (met uitzondering van Mirobel natuurlijk). De waarschuwing staat er niet voor niets overigens, die plek was echt enorm bugged.
quote: Frenwe
Screenies van Eregion!

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/5nrpm0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/nbyav9.jpg

Verder dan dit kan je helaas niet, invisible server walls, instadeaths en insta-warps, en dat soort leuke dingen ^^
Maar het ziet er wel heel vet uit. :)

Edit: moet bijgezegt worden dat deze géén goed idee is ook uit te proberen. :P Ik heb zo erg stuck gezeten dat ./stuck niet meer werkte, ik een oocmr van 1 had, en skills pas na 20 sec geactiveerd werden. Gelukkig werkte de instasummonhoorn van Scam wel, hartelijk dank daarvoor. :D

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fzc8px.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2hpojk7.jpg

Pff, beetje lange post geworden. Nja, enjoy de screenies. Ze zijn bijna allemaal pre-MoM, maar van allemaal weet ik dat ze nog steeds mogelijk zijn om er te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Leuke screens. :) Welke skin is daar trouwens gebruikt? Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:13:
Leuke screens. :) Welke skin is daar trouwens gebruikt? Ziet er goed uit.
Linkje

Niet aangepast overigens voor MoM, dus de icoontjes linksonderin overlappen elkaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Ltje, leuke screens, boel bekende :P... Dat hobbitdorp dus toch via Evendim te bereiken, hmzzzz, dan ben ik er echt langsgelopen, heb paar dagen terug namelijk de shire van daaruit bereikt, en buiten het uitzicht over dat goblin-camp ind e greenfields niets gezien... nog maar eens terug gaan.

Ik zie ook dat je in dat Fortress aan de overkan vd rivier in Ered Luin staat.... kun je die bereiken door op de stenen links te springen? (dit is me nog niet gelukt namelijk)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:23:
Ltje, leuke screens, boel bekende :P... Dat hobbitdorp dus toch via Evendim te bereiken, hmzzzz, dan ben ik er echt langsgelopen, heb paar dagen terug namelijk de shire van daaruit bereikt, en buiten het uitzicht over dat goblin-camp ind e greenfields niets gezien... nog maar eens terug gaan.

Ik zie ook dat je in dat Fortress aan de overkan vd rivier in Ered Luin staat.... kun je die bereiken door op de stenen links te springen? (dit is me nog niet gelukt namelijk)
spoiler:
IIRC (tis bijna half jaar geleden dat ik daar was) is het ongeveer 1000meter pal ten westen van MD)

spoiler:
Je moet de stenen gebruiken in de rivier pal tegen de serverwall aan. Het zijn 3 afzonderlijke jumps, waarvan er 2 wel wat weghebben van de jump in zuiden van LL. Je moet om een hoek heenspringen. Samen met de OGjump de moeilijkste jump denk ik. Met name omdat je er 3 moet doen, en zodra je er 1 mist, je weer overnieuw kan beginnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:31:
[...]

spoiler:
IIRC (tis bijna half jaar geleden dat ik daar was) is het ongeveer 1000meter pal ten westen van MD)

Hè? En je kunt die via Evendim bereiken... ik liep in het noorden (boven de greenfields) tegen een invissible wall op... hmzzz nog maar eens kijken of ik daar omheen kan dan.

spoiler:
Je moet de stenen gebruiken in de rivier pal tegen de serverwall aan. Het zijn 3 afzonderlijke jumps, waarvan er 2 wel wat weghebben van de jump in zuiden van LL. Je moet om een hoek heenspringen. Samen met de OGjump de moeilijkste jump denk ik. Met name omdat je er 3 moet doen, en zodra je er 1 mist, je weer overnieuw kan beginnen. :P

Ok, dat dacht ik al, nog wat beter de jump oefenen dan maar :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag/probleem.

Sinds 2 dagen loopt de game vast als ik met een npc vendor praat:( Ik heb niets aan mijn settings of wat dan ook aan mijn pc veranderd, heeft iemand anders dit wel eens gehad en wat is de oplossing?

Groet

Wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Wat is dit een vermakelijk spel. Na een kleine week spelen denk ik eindelijk een MMO te hebben waar ik wat langer zal blijven hangen.

Heb op Laurelin mijn character: Arhendis, female elf warden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
White Dust schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:42:
Wat is dit een vermakelijk spel. Na een kleine week spelen denk ik eindelijk een MMO te hebben waar ik wat langer zal blijven hangen.

Heb op Laurelin mijn character: Arhendis, female elf warden.
Welkom, je bent niet de enige die zo over Lotro denkt. Imo een top MMO. Waarom al die commotie over WoW. Dat is vier op een rij vergeleken met stratego. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah wat aardig; hemelvaart, iedereen vrij hier, maintenance tot 15.00 uur.

Hopelijk loopt het niet uit.

Laatste tijd is het zo erg met het GLLF kanaal. Alleen maar ge-ouwehoer en gespam van zooi. En het erge is op Laurelin dat veel NLers zijn met opmerkingen. Ik kan al niet meer ignoren.

Tevens las ik gisteren dat de patchnotes voor de RK book 8 waren gepubliceerd. Ben benieuwd wat het voor soor nerve zal worden. Kan ook niet anders sinds Epic Conclusion Zoveel damage doet in normal and crit blasts. Gisteren zat ik op 3,6 K damage terwijl ik op lvl 57 zat.

Gisteren 58 geworden en kon:

Sublime necklace
2 x sublime bracelet
2 x sublime ring of tactics
(all critted)

omdoen en dat geeft een enorme boost op alle stats, maar vooral op powermanagement. Over de 3 K morale (geen spannende armour en runes btw) en over de 3K power, op 58 met low virtues op het moment. Het is een mooie klasse de RK.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron.
quote: Zombie_Columbus
Book 7 saw the Rune-keeper emerge as a competent end-game DPS class. His traitlines were refined to be mostly useful, setting up tension between them. His healing capabilities were enhanced, mostly through more AOE healing. His IA mods were tweaked to give him a significant amount of growth and customization once level cap was reached.

However, Book 7 also included global reductions in weapon based DPS and monster tactical resistance. These changes, once players had time to adapt, brought the Rune-keeper from a weak position, to an overly strong position that needs some modifcations. As a whole the class does not need significant changes to be in line with others, there is a short list of overly potent things the Rune-keeper is capable of. The changes in Book 8 are intended to address these specifically, without effecting overall gameplay of the class.

First off is spike Lightning damage, exemplified by the skill Epic Conclusion (and to a lesser extent, Fall to X.) Epic Conclusion is a skill with significant costs, and significant potential rewards. As has been discussed greatly, there are number of random rolls and group provided buffs/debuffs that must line up to achieve the high damage numbers that have been discussed. Lightning speced Rune-keepers are intended to be very exciting, with spiky damage and random chance. The philosophy used in Book 7 when making changes to Lightning was to lift up the lows and bring down the highs, and this same philosophy will be used in Book 8.

* Epic Conclusion critical damage was reduced and the “Closing Remarks” buffs were reduced to +50%. Base damage was increased to preserve overall DPS.
* Ceaseless Argument had its base damage reduced, but also its power cost. This skill was overpreforming as a DPS skill and will function more as a filler auto-attack now.
* Fall to X has been changed so it does not increase the damage of the attack that triggered it, but to apply damage seperetly. This I will admit is 100% because of players complaining about various weak attacks doing too much damage, when in fact it was simply the Fall to X skill triggering. However, the change is completely cosmetic and does not change the effectiveness of the skills.
* The IA critical damage from lightning legacy has been reduced in potency.

Fire damage rotation had very different problems. It’s endgame DPS is very high, especially on single boss monsters, but this is expected and intended, as it is the lines specialty. The inability for a Fire Rune-keeper to switch targets quickly mostly balances the DPS he can ramp up to. However, his power consumption while doing so is much too low. His sustained top end DPS, without the aid of other classes was simply too high.

* All Rune-keeper damage skills have had a slight increase in power cost. This increase is designed much like the Hunter power cost increase back in Shadows, in that it will only effect players past level 30.
* Essence of Flame and Smoldering Wrath have had their power costs increased more significantly. These are the most potent of the Fire rune-keepers skills, so they are where we chose to put the majority of the power increases. Players can use these skills more sparingly and have a better damage to power ratio at the cost of DPS.
* Writ of Fire and Essence of Flame have had small damage reductions. This tweak is fairly minor, and the skills are still highly potent.

Finally, the leftovers!

* Armour of Flame has its damage slightly reduced and the duration of the DoT greatly reduced. The proc chance of 100% remains, so the DoT will stay on all foes actively attacking the Rune-keeper in melee despite the duration change. This skill was a bit to strong, and the DoT lingered a bit too long.
* Martial Training has its 10% morale increase reduced to a flat 300 morale. % changes to stats is always dangerous, and this amount of additional morale on a “glass cannon” was not a good idea. The % increase to power remains, the same.

So, that’s about it. As was promised in Book 7, these changes will be watched and further changes will be made if necessary. The Book 8 updates are mostly targeted at aspects of that class that the majority was willing to admit were overly potent: power usage rates and spike damage. The team will continue to monitor Rune-keepers status, and we look forward to your feedback.
De verwachte nerf, die eigenlijk best wel redelijk is. RK's waren iets overpowered, en ik denk dat het hiermee wel redelijk gebalanceerd is. :)

Arme champions though. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen een dmg nerve, maar ook een % op morale boost nerve merk ik.

We zien wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Zou iemand enige tips kunnen geven over keuze van craft guild?
Ben captain en heb historian gekozen, blijkbaar is deze vocation ook de enigste met scholar erin.
Nu zit ik echter te twijfelen of ik later of nu al, de weaponsmith of de scholar guild moet joinen.
Heb begrepen, dat de guild waar je keuze voor maakt, net wat kleine bonusses geeft op al je recept pogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:00:
Ah wat aardig; hemelvaart, iedereen vrij hier, maintenance tot 15.00 uur.
Lijkt er op dat de maintenance al gedaan is. In ieder geval, de news zegt dat de servers weer online zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
ja zijn ze ook, net patch gedownload en toen zag ik het bericht.
Nouja, straks toch eerst wat kasten in mekaar zetten, ff knutselen rl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Volgens mij valt 't voor champs ook wel mee hoor, we kunnen niet meer alles tanken, maar zolang je geen aggro hebt of solo speelt merk je er praktisch niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de Watcher gaat er wel een stukje lastiger op worden. Turtle ook overigens, omdat je dan hoe dan ook damage pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Champs krijgen het nog veel zwaarder te verduren. En ik ben er eigenlijk heel blij mee :+

http://forums.lotro.com/s...ostid=3708367#post3708367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Even korte vraag. Maat heeft Gold editie. Ik heb een full Angmar + MoM install staan. Moet ik alle content van mijn Lotro map op schijf zetten en bij hem overzetten? Dan install van zijn dvd doen en vervolgens update/repair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hmm, dat wordt dus ook minder met de champ wat offtanken en waarschijnlijk spelen. Vind het erg jammer moet ik zeggen. :r En minder inkomende healing met fervour? WTF? Welke class heeft dat nog meer? Een stance die het meest gebruikt wordt en dan minder 30% incoming heals?

Controlled Burn
Duration- 2:30 min
ICPR= Same as Fervour
Damage bonus = 15% (retains fervor legacy bonuses)
Fervour Pips- 1/5 sec
Additional Effects: Applies Ardent Flurry and Glorious Exchange effects on activation.
Removed- 20% morale restriction. In combat only restriction.

Controlled Fury Trait
Extends Controlled Burn duration +1min to 3:30 min
Additional Effect: also adds Red Haze effect on activation of Controlled Burn.

[ Voor 4% gewijzigd door MADG0BLIN op 21-05-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

MADG0BLIN schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:55:
... En minder inkomende healing met fervour? WTF? Welke class heeft dat nog meer? Een stance die het meest gebruikt wordt en dan minder 30% incoming heals?
Vergeet niet te vermelden: "This is still subject to change, but thats the number on Bullroarer at the moment." ;)

Maar als ik het goed begrijp is de champion niet bedoeld als offtank? Mainly AoE DPS achter staal om een aantal klappen op te vangen mochten ze teveel aggro krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met items versturen via mail? Ik had voor craften wat nodig maar dat was op de AH te duur dus had ik een nieuwe char daarvoor aangemaakt. Ik heb 2 mailtjes verstuurd waarvan er maar 1 is aangekomen en daar zat geen attachment bij :/ Bij de verzendende char is wel het geld+items weg. Komen die items nog of moet ik er een ticket voor aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:56

garathane

l'enfer, c'est les Autres

bangkirai schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:54:
Zou iemand enige tips kunnen geven over keuze van craft guild?
Ben captain en heb historian gekozen, blijkbaar is deze vocation ook de enigste met scholar erin.
Nu zit ik echter te twijfelen of ik later of nu al, de weaponsmith of de scholar guild moet joinen.
Heb begrepen, dat de guild waar je keuze voor maakt, net wat kleine bonusses geeft op al je recept pogingen?
Persoonlijk vind ik het niet veel uitmaken voor welk guild je kiest. Historian is inderdaad de enige met scholar. Overigens zal je vermoedelijk enkele andere characters aanmaken om 1) de verschillen tussen diverse soorten te bekijken en 2) de dingen te kunnen doen voor je andere characters. (hout hakken, huiden looien of ijzer smeden) die kunnen immers niet alles, en steeds hulp vragen aan kinmembers of loslopende medespelers is ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Patch notes over een uurtje of 2... Paar leuke teasers: food stacks naar 50, rep items naar 100 en.... first age barter tokens!

Eens kijken wat morgen brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Na wat avondjes spelen begin ik het systeem van de Legendary weapons al een beetje door te krijgen. Het is alleen wel weer een hoop denkwerk wat nou het beste is om te kiezen... Maar ja, dat maakt het allemaal juist leuker uiteraard. Anders zou het maar een saaie MMO zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Net tot level 18 gekomen, speelt nog altijd lekker weg. Had sinds zondag niet meer gespeeld door wat RL verplichtingen (werk, verjaardag, etc), maar vandaag vrij en dus van 15 tot 18 gekomen. Morgen nog werken en dan een weekje vrij, dus zal de komende tijd nog wat leveltjes moeten stijgen. :)

Moet zeggen dat ik de verhaallijn erg leuk vind, moet nu ten westen van Bree naar één of andere gast toe aldus Strider. Morgen maar 'ns kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand kunnen posten welke com poort settings hij gebruikt, ik heb het vermoeden dat daar iets gewijzigd is wat mijn problemen veroorzaakt (freezen als ik met een npc praat).
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:31:
Hoe zit het met items versturen via mail? Ik had voor craften wat nodig maar dat was op de AH te duur dus had ik een nieuwe char daarvoor aangemaakt. Ik heb 2 mailtjes verstuurd waarvan er maar 1 is aangekomen en daar zat geen attachment bij :/ Bij de verzendende char is wel het geld+items weg. Komen die items nog of moet ik er een ticket voor aanmaken?
Ik zou er als ik het zo lees een ticket voor aanmaken. Persoonlijk heb ik nog nooit gehad dat als ik een mail stuurde met een item als attachment, dat de mail of de attachment niet doorkwamen en het komt zeker niet pas later, dus dit lijkt me gewoon te zijn misgegaan. Al vraag ik me serieus af, of ze je item/geld kunnen terughalen. Maar niet geschoten is altijd mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
En de nieuwe patch notes voor de mensen die ze willen lezen:

http://lorebook.lotro.com...ook_8_Bullroarer_Official :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flink lijstje weer...dat lees ik wel een keer op het gemak door als ik daar meer tijd voor heb.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Het lijkt erop dat het voornamelijk veel fixes zijn. Ik ben benieuwd wat ze verder met crafting hebben gedaan... de aankondinging (`Crafting revamp!') met de mededeling dat er nog een dev diary over verschijnt lijkt meer te beloven dan de patch notes (er staat ook bij: totdat de dev diary verschijnt zijn er de patch notes).

In ieder geval zijn er wel flink wat verbeteringen te vinden. Voornamelijk kleine verbeteringen die een hoop kleine irritaties weghalen (kiezen hoeveel items je wilt kopen, of door op TAB te drukken automatisch zoveel items kopen dat je stack weer precies vol is). Ook mooi dat voor een hele hoop dingen de stack sizes een stuk groter worden. Dat gaat een hoop ruimte schelen.

Verder, wat ik al vermoedde: lothlorien gift boxes droppen geen 1st agers meer. Maar ook geen tier 4 runics (blijkbaar kan tier 5 nog wel, wat ik nog steeds crap vind) meer en de minimale hoeveelheid ixp is gestegen naar 75k (vind ik ook nog steeds crap eigenlijk...). Verder kunnen er nu behalve lvl 60 2nd agers (waarop de kans kleiner is geworden) ook lvl 58 en lvl 59 2nd age items droppen (grotere kans). Daarentegen zijn de kosten voor een giftbox met zo'n 60% gedaalt (15 gold leaves en 30 silver branches zo uit mijn hoofd).

First agers komen alleen nog maar uit raids, maar nu wel met barter items. Je hebt wel 4 barter items nodig voor een lvl 59 item en 6 barter items voor een lvl 60 item.

Second agers droppen nu ook van non hard mode boss chests in de instances. Lijkt me een goeie zaak, ik denk dat dit mensen kan aanmoedigen om vaker de instances non-hard mode te doen (om eerlijk te zijn heb ik een hele hoop van die quests nog niet gedaan/open staan).

Ik heb nu tijdelijk een Lotro break... maar ik denk dat ik wellicht wel weer lekker ga spelen zodra B8 uit is.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
ja, tis alleen jammer dat de turtle niet meer ge-enraged kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:16:
[...]

Ik zou er als ik het zo lees een ticket voor aanmaken. Persoonlijk heb ik nog nooit gehad dat als ik een mail stuurde met een item als attachment, dat de mail of de attachment niet doorkwamen en het komt zeker niet pas later, dus dit lijkt me gewoon te zijn misgegaan. Al vraag ik me serieus af, of ze je item/geld kunnen terughalen. Maar niet geschoten is altijd mis. ;)
Mja, ik had niet door dat nieuwe mailtjes bovenaan staan en ik dacht dat het groene vinkje betekende dat het een nieuw mailtje was hihi :'(

Iemand tips voor geld en armor verdienen? Ik ben nu een level captain maar ik kan maar max 2 mobs tegelijk aan anders rossen ze me in elkaar.. Ik heb alleen het quest armor en zie mensen van rond mijn level allemaal in van dat high stat gear lopen. waar haal ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Captain kan op sommige lvls eerder zwak aanvoelen. Onderhand op lvl 56 vind ik hem juist veel sterker in combat dan mijn lvl 55 guard. Maar inderdaad bij meer dan 2 mobs kan het pittig worden, ondoenbaar zelfs. Je kan niet fearen of stunnen. Plus incombat selfheal casten (soms je pet, maar ik gebruik enkel banners). Zeker als ze een armorslurpende spell op je gooien gooien (MoM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Mooie patchnotes, je kunt vanaf b8, nu ok je userinterface layout opslaan, handig als je wel eens op een laptop speelt...
Dat nu weeer alle extra-craft components veanderen is wel minder.... enig voordeel is dat in de tooltip nu staat wat je ermee kunt.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Rfce schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:33:
Mooie patchnotes, je kunt vanaf b8, nu ok je userinterface layout opslaan, handig als je wel eens op een laptop speelt...
Dat nu weeer alle extra-craft components veanderen is wel minder.... enig voordeel is dat in de tooltip nu staat wat je ermee kunt.
En belangrijkste: eens alles van instellingen behouden voor je chars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Ziet er wel positief uit, ook over de veranderingen van m´n champ ga ik niet echt klagen, want ´t is wel logisch als je ziet wat we allemaal konden tanken met een beetje mins achter ons, eigenlijk alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Ik vind de stack size increase een groot voordeel. Ik heb een housing chest vol met crit ingredients, die kan ik nu mooi op elkaar gaan mikken. Ook traveling rations en food ineens op 100/50 kunnen stacken vind ik echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie eigenlijk van de trend in de raids? Schijnbaar heb je in de b8 raid al 110 Gloom standaard, en dan bij bosses nog eens 50 er bovenop. Dat betekent dat je met de 'oude' radiance armour al niet meer uitkomt, dus je moet dan 3 armour pieces van de 3 nieuwe instances (20 Radiance ieder) en 3 uit de 'oude' instances (10 per stuk) hebben. En dan nog eens een hope pot erbij, en dan heb je dus nog steeds 20 Gloom.

Ik vind eerlijk gezegd dat ze het de 'casual' player veel te moeilijk maken. Er zitten in mijn kin aardig wat mensen die misschien eens per 3 weken een keer een avondje vrij kunnen maken en verder om de dag misschien een uurtje of 2 max. Die kunnen het dus vergeten, die zullen die raids nooit kunnen doen.

Ik zou zeggen: maak radiance armour craftable, dan ben je van dat probleem af. Maar ja, dan gaan de hardcore raiders weer zeiken dat hun armour niet cool genoeg is, blabla. *zucht*

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 05:44:
Wat vinden jullie eigenlijk van de trend in de raids?
Ik heb me niet ingelezen over de nieuwe raid etc, maar als ik dit van jou zo lees, is het wel jammer.... Als je deze dus wilt doen, verplichten ze je min of meer eerst flink je best te doen voor armour (net zoals de bij de Watcher die een grote groep mensen verkregen hebben door exploits te gebruiken).

Kijk van de ene kant vind ik wel dat de mensen die er veel tijd in steken het verdienen om met de betere gear rond te lopen, maar om hier nu een instance van af te laten hangen?? En dan maar die instances zo te maken dat er dread is, om het zo te bemoeilijken...... kunnen ze anders geen uitdagende boss/raid/instance maken zou je zeggen. Zo zou je op een gegeven moment ook kunnen bedenken dat in een instance de hunters bijv. geen ranged weapons in kunnen zetten, tenzij ze ergens anders een zware raid-boss af hebben gemaakt die een speciale bow dropt ofzo, waarmee ze hiermee wel ranged kunnen doen.
Begrijp me niet verkeerd, het is logisch dat je niet met lvl30 gear die instances kunt doen, maar met de rest van de gear die je krijgt bij bijv. max tier crit items, of questrewards uit de books zou je het ook moeten kunnen doen.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat persoonlijk niet zo erg. Ik vind het al jammer dat er heel veel delen veel makkelijker zijn gemaakt. Nergens voor nodig. Ik vind het namelijk juist wel tof dat LOTRO wat uitdagender is als spel. Het is natuurlijk wel van de zotte dat je instances niet zou kunnen doen als je bepaalde uitrusting gewoon niet zult kunnen halen, maar dat moet toch altijd wel een keer te doen zijn. Een goede kinship zorgt dan wel voor de leden die daar ook graag een keer aan mee willen doen.

Ik zie het dus nog niet zo somber in, al heb ik zelf bijvoorbeeld nog nooit de Watcher gedaan of dat soort zaken. Ooit kom ik daar ook wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik vind het een beetje makkelijk om een boss/raid maar moeilijk te maken door de dread torenhoog te maken. je kunt ook gewoon moeilijke bazen bedenken. Maar ja. Als je nu een groep hebt met volledig radiance 2.0 naar de watcher gaat wordt die weer makkelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Het is geen kwestie van instances moeilijker maken met dread; je 'gate' ze zodat mensen eerste andere pre-quests (instances) moeten doen voordat ze naar binnen kunnen. Op zich is dat helemaal geen verkeerde zaak, zolang de balans maar behouden blijft. Persoonlijk denk ik dat de vertraging die Lorien (volledig solo) en Dar Narbugut (multiboss raid) opgelopen hebben zowel de raiders (gebrek aan raid content na moria en B7) als de casuals (radiance instances in Moria en de B8 instances en raids) om de beurt op de achterste benen hebben gezet.

Ik vind dat - als we even uitgaan van de eerste bevindingen op Bullroarer - er na Book 8 een mooie basis ligt. Raiders vinden hun weg naar een nieuwe end-game (Watcher, Dar Narbugut) via allerlei (HM) instances. Voor de casuals zijn er sinds Moria bergen 3- en 6 mans instances om te doen, Crafting Instances en zelfs een heuse endboss (Turtle) waarvoor geen radiance gear noodzakelijk is.

Even een lekker simpele als-dan:
*Als* Moria niet gerushed was geweest en geleverd met zowel Lorien als Dar Narbugut (of in ieder geval binnen 4 weken naar de Moria release!) *dan* waren de raiders direct doorverhuisd naar hun endgame en hadden de radiance instances niet verziekt met het zoeken naar exploits. Voor mij een logisch gevolg van het ontbreken van endgame content. Hierdoor zijn de hardmode instances verworden tot wat ze nu zijn: uitgekotste instances. Nieuwe tactics komen er bijna niet omdat casuals ze simpelweg niet bedenken en raiders er geen interesse meer in hebben; het is casual content geworden (hoewel na book 7 het een stuk leuker geworden is, DD iemand? :P )

Al met al ben ik blij met de Gloom oplossing die gekozen is om de instances te 'gaten'. Dit is gewoon onlosmakelijk verbonden met mmorpg's in het algemeen. En de speler die 1x per 2 weken een avond vrij kan maken om naar Dar Narbugut heeft daar m.i. weinig te zoeken. Net zo goed als ik niets te zoeken heb in Lorien, de crafting instances, de Ettenmoors en de Pranching Pony. Ieder z'n meug en godzijdank heeft LOTRO genoeg content om het veel mensen naar de zin te maken. Het gejank als er een book uitkomt met content die niet in jouw straatje past, tja, dat hoort er gewoon bij denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Hiawatta schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:39:
Ik vind het een beetje makkelijk om een boss/raid maar moeilijk te maken door de dread torenhoog te maken. je kunt ook gewoon moeilijke bazen bedenken. Maar ja. Als je nu een groep hebt met volledig radiance 2.0 naar de watcher gaat wordt die weer makkelijker....
Watcher 2.0 makkelijker? Gisteravond helaas weer gewiped met driekwart van onze groep op 8/8 gear. Dit keer wilden we het weer eens zonder Glor's (+3) proberen... Op 150k helaas wat corruption removal resists en een wipe doordat de burglar met emergency removal in melee was toen de AoE shout kwam. Toen maar 2x de Turtle omgelegd :D

Overigens heeft Shield Brothers (Laurelin) naar het schijnt een officiele warning gekregen voor 1st age farming en zij doen de Turtle voorlopig niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
TAA schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Watcher 2.0 makkelijker? Gisteravond helaas weer gewiped met driekwart van onze groep op 8/8 gear. Dit keer wilden we het weer eens zonder Glor's (+3) proberen... Op 150k helaas wat corruption removal resists en een wipe doordat de burglar met emergency removal in melee was toen de AoE shout kwam. Toen maar 2x de Turtle omgelegd :D

Overigens heeft Shield Brothers (Laurelin) naar het schijnt een officiele warning gekregen voor 1st age farming en zij doen de Turtle voorlopig niet meer...
Ik denk dat als je dus volledig met die radiance 2.0 uitgerust bent en chain erbij je een positieve hope hebt waardoor damage en heals beter zijn dus je veel meer kans hebt om hem ener te leggen.

Waarom hebben ze een waarschuwing gekregen? Als je geneog spelers hebt dan kun je de turtle vaak doen. Elk char maar 1 keer per week dus het zal wel meevallen, tenzij ze een exploit hebben gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
TAA schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Waarom precies een warning dan? Omdat ze enrage of shield wall gebruikten? Of een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Weet je wat voor warning? Ik vermoed zelf voor 't omzeilen van locks, evt icm tanken door beer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Enrage vind ik niet echt een exploit, aangezien dan iedereen damage pakt, ook de light armours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hiawatta schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:21:
Enrage vind ik niet echt een exploit, aangezien dan iedereen damage pakt, ook de light armours.
Het is misschien niet echt een "exploit", maar het is niet de way to go. Daarom kan je hem vanaf book 8 niet meer enragen. Ook shield wall werkt dan niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
MADG0BLIN schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:22:
[...]
Het is misschien niet echt een "exploit", maar het is niet de way to go. Daarom kan je hem vanaf book 8 niet meer enragen. Ook shield wall werkt dan niet meer. :)
Vind ik opzich belachelijk, alleen omdat je iets niet doet wat volgens hun "Not the way to go" is moet je maar opnieuw gaan zoeken naar een tactiek..... Waarom bestaan die skills dan |:(, en moet dan maar alles zo gedaan worden als dat zij het zich bedacht hadden?

Ik vind sowieso dat als je de shield-wall, enrage of beer-taktiek gebruikt dit niet als exploit gezien kan worden... het zijn namelijk allemaal legitieme skills die je gewoon kunt gebruiken. En wat is er nu zo erg aan als je het zo doet? Iedereen compleet de instance en moet een week wachten (je bent dus niet aan het farmen).... kijk als je voor tijdig gaat leaven om locks te voorkomen, kan ik inzien dat dat niet de bedoeling is (dit zal die kin denk ik dan ook veelvuldig hebben gedaan). OF dat als je pre-book7 in deur openingen gaat staan om niet gehit te worden, dat zijn echte exploits en verdienen een waarschuwing cq ban.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Rfce schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:05:
[...]

Vind ik opzich belachelijk, alleen omdat je iets niet doet wat volgens hun "Not the way to go" is moet je maar opnieuw gaan zoeken naar een tactiek..... Waarom bestaan die skills dan |:(, en moet dan maar alles zo gedaan worden als dat zij het zich bedacht hadden?

Ik vind sowieso dat als je de shield-wall, enrage of beer-taktiek gebruikt dit niet als exploit gezien kan worden... het zijn namelijk allemaal legitieme skills die je gewoon kunt gebruiken. En wat is er nu zo erg aan als je het zo doet? Iedereen compleet de instance en moet een week wachten (je bent dus niet aan het farmen).... kijk als je voor tijdig gaat leaven om locks te voorkomen, kan ik inzien dat dat niet de bedoeling is (dit zal die kin denk ik dan ook veelvuldig hebben gedaan). OF dat als je pre-book7 in deur openingen gaat staan om niet gehit te worden, dat zijn echte exploits en verdienen een waarschuwing cq ban.
Ben ik helemaal met je eens, ik noem alleen de dingen die in de patch notes staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
MADG0BLIN schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:09:
[...]
Ben ik helemaal met je eens, ik noem alleen de dingen die in de patch notes staan. :)
Weet ik wel, ik heb die namelijk ook gelezen :D

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben toch wel benieuwd wat de 'echte' taktiek voor die turtle zou moeten zijn, als al die skills niet meer mogen, begint het steeds meer op 'zoveel mogelijk dps' fight?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.