Toon posts:

The Lord of the Rings Online - Deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.344 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 14:57
Tis inderdaad een kwestie van vol DPS erop en snel neerkrijgen, maar ik vind het vooral leuk een raid erbij te hebben die je ook zonder speciale gear kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
tntkiller schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:39:
mm moet zeggen dat het lastig is weer terug te keren...ben zowat alles vergeten :P

moet weer even wat guides zoeken voor minstrell
Heh... herkenbaar... ik ben er ook driekwart jaar tussenuit geweest en voelde me in het begin echt een noob. Nu zit ik er wel weer aardig in. Gaat toch best redelijk snel en genoeg mensen in de kinship die kunnen helpen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Gisteren met twee alts de turtle gefarmed (een ander woord is er niet voor). Eerste keer als tank waarmee ik heel erg hoopte op een mooi wapen omdat ik daar nog niets bijzonders op heb maar helaasch geen bingo. 15 minuten later lag de turtle voor de tweede keer plat en toen kon ik rollen (we waren met 2 burgs) op onderstaand juweeltje.

Nu sta ik ernstig in dubio of ik de dagger zal deconstructen, het blijft een bloedsnel wapen en met de burg's dagger bonus ook niet verkeerd, ook al burn ik door mijn power heen als een dolle. Mace daarintegen geeft geweldige crits, veel zuiniger met power maar natuurlijk ook wat langzamer alhoewel dat met een dagger in off-hand best wel te doen is.
Maar toch, een maxxed 1st Age deconstructen is iets waar ik ff goed over na moet denken . . .

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 292274

Hoi
Ik zou mij willen inschrijven voor een lifetime account, volgens MueR in de inleiding zou dit 150Euro kosten, maar als ik kijk bij mijn account, staat er dat het 220euro is (en t zou dus te zot zijn voor meer te ebtalen en zo)...
Mss is dit de prijs tegenwoordig ofzo, maar als dit niet zo is, hoe kan ik dat krijgen voor 150Euro?
Bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Weet iemand trouwens of het mogelijk is de GUI en de map (m) in native widescreen resolutie te krijgen? Ik speel 1920x1200, maar de map is duidelijk in een veel lagere res en de deed-windows enzo zijn ook niet echt scherp. Als ik met de opties de hele GUI ga scalen dan wordt het er ook niet scherper op.

Dit dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!
150 euro is voor mensen met een founders kit of misschien een speciale actie.

Dat van die videosettings vraag ik me ook af. Speel ook op 1900x1200 en hoewel het spel er ongelooflijk mooi uitziet zien de skill icons er beroerd uit (opgerekte pixels) en inderdaad de map ook. Volgens mij is dit niet aan te passen maar als iemand er iets voor weet dan houd ik me ook aanbevolen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:36
Anoniem: 292274 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:17:
Hoi
Ik zou mij willen inschrijven voor een lifetime account, volgens MueR in de inleiding zou dit 150Euro kosten, maar als ik kijk bij mijn account, staat er dat het 220euro is (en t zou dus te zot zijn voor meer te ebtalen en zo)...
Mss is dit de prijs tegenwoordig ofzo, maar als dit niet zo is, hoe kan ik dat krijgen voor 150Euro?
Bedankt
Dat zou best een oude prijs kunnen zijn. Ik pas die prijzen niet elke week aan, en het kan best zijn dat deze precies tijdens een actieweek zijn geweest.

@botoo, gezien de tiers van die legacies, zou ik het wel doen. Misschien eerst even de crafting instances doen voor een IXP rune, maar verder ziet die mace er beter uit.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hiawatta
Wat een vette mace inderdaad, ik ga vanavond weer een run doen en hoop op een mooie drop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
Gisteravond hebben we de Turtle weer omgelegd. Dit keer een Warden's Filikul Spear of the Second Age. Helaas waren de upgrades niet bijzonder spectaculair, maar op level 40 is het een redelijk ding. Meteen maar die Lothlorien Scroll op geplakt, dan doet ie tenminste fatsoenlijke damage.

Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Nu online
1st Age Dagger deconstructed, resultaat? 550.000 ixp en enkele crap relics 2 x T4 als hoogste . . .

Naja, Mace is bijna lvl40 nu en de crits die ik er mee doe is toch wel uit een andere categorie als de dagger :Y d:)b

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Nu online
C&P van wat iemand uit onze kin verzameld heeft.

IXP required for weapon/items:
lvl 10: 15,425
lvl 20: 130,673
lvl 30: 467,828
lvl 40: 1,224,451
lvl 50: 2,792,706

IXP group shard/garnet instances:
Echad Dunann, Eregion
A Flight of Drakes: 4,247
Midnight Raid: 19,427
The Siege of Barad Morlas: 6,022

IXP solo shard/garnet instances:
Dolven-view, Moria
The Ghost-Forge: 6,022
The Library of Steel: 19,427
The Mithril Slaves: 4,247
The Morroval-Outcasts: 6,022
The Spider-Nest: 19,427
The Training Hall: 4,247

IXP Mirror quests:
Various locations
Anazarmekhem: 6,738
Jazargund: 5,371
The Rotting Cellar: 4,779
The Shadowed Refuge: 12,468
The Orc-Watch: 6,022

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
botoo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:09:
1st Age Dagger deconstructed, resultaat? 550.000 ixp en enkele crap relics 2 x T4 als hoogste . . .
Mjah, best bagger. Ik kreeg 130k terug voor mn maxed spear (L40), maar 700k voor een L44 club. Compleet idioot. Ook het gebrek aan fatsoenlijke relics die terugkomen is wel een dompert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 219289

botoo schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:23:
Gisteren met twee alts de turtle gefarmed (een ander woord is er niet voor). Eerste keer als tank waarmee ik heel erg hoopte op een mooi wapen omdat ik daar nog niets bijzonders op heb maar helaasch geen bingo. 15 minuten later lag de turtle voor de tweede keer plat en toen kon ik rollen (we waren met 2 burgs) op onderstaand juweeltje.

Nu sta ik ernstig in dubio of ik de dagger zal deconstructen, het blijft een bloedsnel wapen en met de burg's dagger bonus ook niet verkeerd, ook al burn ik door mijn power heen als een dolle. Mace daarintegen geeft geweldige crits, veel zuiniger met power maar natuurlijk ook wat langzamer alhoewel dat met een dagger in off-hand best wel te doen is.
Maar toch, een maxxed 1st Age deconstructen is iets waar ik ff goed over na moet denken . . .

[afbeelding]
Omg, die mace :9~ O+

Gratz man. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-04 20:23
Exitium schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:28:
Gisteren geprobeerd account aan te maken, maar m'n activatiecode wordt niet geaccepteerd. :'( Customer service maar gemaild, hoop dat ik snel antwoord krijg... :)
After looking into the activation key provided, it seems that it has already been activated by somebody else on 07/12/2008 in the Netherlands.
Please be aware that using someone else's key will not work.

If you feel that nobody has used this key before you, then unfortunately you will need to return the game back to the retailer where you purchased it and ask them to swap it for a new sealed copy. The retailer would need to send the defected game back to their distributor.
Bonnetje is in 't tasje blijven zitten en tasje is gisteren met moederdagcadeautje erin naar m'n oma gegaan. Hopen dat ze 't ding nog heeft. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-05 11:54
tntkiller schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:54:
is er een leuke kin op Snowbourn met een aantal nederlanders erin die me weer op de goede richting kunnen zetten :)
Dutch Dunedain. Kijk eens op www.dutchdunedain.nl en meld je aan bij ons :) Ingame kun je kijken of ik online ben onder de namen Berilas of Berilos

Acties:
  • 0Henk 'm!
DD zijn inderdaad de grootste nederlandssprekende kin op snowbourn denk ik. Ikzelf zit in een engelssprekende kin, waar mensen zitten uit UK, zweden, denemarken, nederland, belgie, frankrijk, zuid afrika en zelfs australie (voor haar doen we soms raids op zaterdagmiddag). Is wel leuk om wat diversiteit te hebben. Je moet wel een mondje engels kunnen praten/typen om iedereen wat te verstaan / je verstaanbaar te maken, maar voor de meeste gamers is dat nu niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 295049

tntkiller schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:54:
is er een leuke kin op Snowbourn met een aantal nederlanders erin die me weer op de goede richting kunnen zetten :)
Wij hebben Engels als voertaal, maar wel een aantal Nederlanders in de kin. Bent van harte welkom om ons eens uit te checken: http://www.first-knights.eu

Acties:
  • 0Henk 'm!

FunkyTrip schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:28:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is de GUI en de map (m) in native widescreen resolutie te krijgen? Ik speel 1920x1200, maar de map is duidelijk in een veel lagere res en de deed-windows enzo zijn ook niet echt scherp. Als ik met de opties de hele GUI ga scalen dan wordt het er ook niet scherper op.
JohnnyV76 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:36:
Dat van die videosettings vraag ik me ook af. Speel ook op 1900x1200 en hoewel het spel er ongelooflijk mooi uitziet zien de skill icons er beroerd uit (opgerekte pixels) en inderdaad de map ook. Volgens mij is dit niet aan te passen maar als iemand er iets voor weet dan houd ik me ook aanbevolen.
Ik speel ook op 1900x1200 en heb schitterende graphics. Buttons, map, alles ziet er goed uit. Check m'n sig voor de specs van m'n pc, misschien kun je daar iets uit halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 10:42
EdwinB schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:51:
[...]

Dutch Dunedain. Kijk eens op www.dutchdunedain.nl en meld je aan bij ons :) Ingame kun je kijken of ik online ben onder de namen Berilas of Berilos
ik had via de website ook een aanmelding verzonden..nog geen bericht gehad nog voor invite(ik zat al eens in dutch dunedain maar was gestopt met lotro) hopen vanavond :P zonder kin is maar saai

Iseci

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 295049 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:09:
[...]
[...]
Ik speel ook op 1900x1200 en heb schitterende graphics. Buttons, map, alles ziet er goed uit. Check m'n sig voor de specs van m'n pc, misschien kun je daar iets uit halen?
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet precies weet wat wij bedoelen. Post anders even een screenshot van in het spel dan durf ik haast te wedden dat je precies hetzelfde hebt. Zit nu achter de laptop maar zal ook even een screenie posten als ik achter mn desktop zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 20:03
Ik heb net alle drie de bestanden die in de OP staan gedownload.

Start ik het spel op, moet hij nog 15000 bestanden voor een update binnen halen!!!!

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Er is recentelijk een patch geweest die erg groot was. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niekjuh
oke.

Duurt wel lang deze, schat een 60-80 minuten..

Dan nog maar even examens oefenen :P

/Edit: is dat toevallig, de volume II: Book 7 patch?

Jammer dat je die niet los kan downloaden, kan alleen US vinden, zal wel een stuk sneller gaan.

[Voor 45% gewijzigd door Niekjuh op 11-05-2009 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exitium
Net de eerste uurtjes erop zitten, ben nu dus een bijna lvl 9 captain op Snowbourn. Speelt op zich best lekker weg, is alleen wel wennen als je WoW gewend bent. Moet ook nog even uitvissen welke kleur nu wat is qua items. Heb al gele en paarse dingen voorbij zien komen. Paars is in WoW epic, maar neem aan dat je dan niet drie dingen van drie mobs krijgt. :p Komt sowieso erg veel info op me af. Morgen weer verder. :9

Leuk spel! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 21:43
• Epic - Orange
• Incomparable - Cyan
• Rare - Purple
• Uncommon - Yellow
• Common - White/Grey

moet lukken zo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
uff dat zal idd flink wennen zijn... had ik ook toen ik terug kwam. Wel goed om te zien dat je het spel een kans geeft... bij veel WoW mensen zit WoW te diep om andere spellen een kans te geven :)
Het goede van LOTRO is dat je door de intro quest echt het spel in gezogen wordt.

Captain is een leuke class die ook nooit geweigerd wordt in een groep. Als je wat wil weten of iets nodig hebt kun je het altijd ingame vragen. Er zitten meer nederlanders van hier op snowbourn dus vast wel iemand online die je kan assisteren. Je zult mij het meest op mn RK vinden (Elthariel).

Verbaasde me overigens hoe snel de pages van de boeken tegenwoordig droppen. Zondag lekker gequest in de misty mountains en op 1 page na alle pages van de 2 boeken gekregen (die in MM droppen) en gisteravond in angmar begonnen en daar op 1 avond alle pages gekregen die daar kunnen droppen. Heb gelijk mn 1e legendary gekregen en geslot :) Fall to our Wrath... leuke debuff.. vanaaf maar eens uittesten op een arme mob muhahaha. Nog 1 page voor Golu o Maeth en die is helemaal leuk met +10% morale en power.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 21:45
Niekjuh schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:12:
/Edit: is dat toevallig, de volume II: Book 7 patch?
Jammer dat je die niet los kan downloaden, kan alleen US vinden, zal wel een stuk sneller gaan.
Klopt is iets mis gegaan met deze patch, nietmand kan hem tot dusver los downloaden, normaal is dat wel het geval bij alle books.
Moet ook nog even uitvissen welke kleur nu wat is qua items. Heb al gele en paarse dingen voorbij zien komen. Paars is in WoW epic, maar neem aan dat je dan niet drie dingen van drie mobs krijgt.
items lopen in de volgende volgorde op:
http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/weapon_axe/eq_wpn_virtue_axe_1h_dw_rare_lvl_50.png http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/weapon/eq_breeland_1hclub_02.png grijs/wit - common
http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/weapon_staff/eq_wpn_staff_uncommon_lvl_50a.png http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/jewelry/eq_rcp_j_t4_adamant_ring.png geel - uncommon
http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/weapon/eq_rcp_ww_t6c_staff.png http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/head/eq_evendim_light_head_03.png paars - rare
http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/weapon_sword/eq_wpn_1hsword_brokenstairs_1.png http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/hands/eq_hands_hvy_tier1_set_1_champion.png lichtblauw/cyan - Incomparable
http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/back/eq_cloak_rift_balrog_1.png http://content.level3.turbine.com/sites/lorebook.lotro.com/images/icons/item/jewelry/eq_earring_rift_balrog_1.png bruin/oranje - Legendary (ofwel epic)

Die laatste kleur kom je btw niet vaak tegen.... de beste gear is momenteel namelijk de radiance-set heeft de lichtblauwe kleur.

Wat betreft legendary weapons (vanaf lvl48 en Moria) heb 3 lvl's:
paars - Rare, 3th Age
blauw - Incomparable, 2th Age
bruin/oranje - Epic, 1st Age

euh...ja

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 284918

Hoi, ik ben een tijdje weggeweest maar weer helemaal klaar voor aktie :)
Gisteren de turtle voor het eerst gedaan en buiten de leuke drops is hij niet echt spannend. We hadden wel geluk, er dropte een 1st age guardian dagget met slechte specs dus geen guard die hem wilde (ik ook niet dus hoewel dit mijn eerste 1st age zou zijn)
We hebben hem als kin op de ah gezet en... de crusaders of light zijn rijk 55 gold buyout (kijken wie er zo gek is) en binnen een uur had de gek zich gemeld 8)7 . Wij hoeven ons de komende 3 jaar dus geen zorgen meer te maken over de upkeep van het kinhouse. Of we kunnen investeren in een mooi wapen voor een kinnie, we zien wel.
Goed om te zien trouwens dat dit forum nog steeds alive and kicking is :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12
Volgens mij is de kleur van epic officieel goud ;)

En m'n videokaart lijkt dood te gaan, sinds zondag dat die na een half uur crasht of zo, heb daarom gisteren win7 geinstalleerd maar 't zelfde probleem. 't zou overhitting of zo kunnen zijn, maar dat lijkt me een beetje apart, want heb daar al bijna 2 jaar geen last van gehad en paar maanden geleden nog stofvrij gemaakt (voor 't eerst).

Heb gelukkig SLI config, dus ga ze eerst 1 voor 1 testen, maar ik overweeg nu wel een nieuwe kaart te kopen.
Is er bij lotro een verschil of je een AMD/Ati of Nvidia kaart hebt? Aangezien ik namelijk voor dit speel, is het wel een belangrijke factor in m'n keuze...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niekjuh
Ik heb nu de 14 dagen proefperiode om een beetje rond te kijken.

Gisteravond een 1,5 uurtje gedaan, nu level 7.

Kheb geen ervaring met dit soort spellen maar vind het wel lagge om te doen

Zit ook op snowbourn, kan alleen nu niet teveel bezig zijn omdat ik examens heb.

Blijft je account bestaan na die 14 dagen?, dat ik zegmaar dan eens over een maand het verleng?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 230357

Je account blijft bestaan, je moet dan alleen de activeringscode invoeren van het volledige spel bij je codemasters account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tntkiller
Niekjuh schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:58:
Ik heb nu de 14 dagen proefperiode om een beetje rond te kijken.

Gisteravond een 1,5 uurtje gedaan, nu level 7.

Kheb geen ervaring met dit soort spellen maar vind het wel lagge om te doen

Zit ook op snowbourn, kan alleen nu niet teveel bezig zijn omdat ik examens heb.

Blijft je account bestaan na die 14 dagen?, dat ik zegmaar dan eens over een maand het verleng?
ja en nee je account blijft wel bestaan maar je kan niet verder spelen op een trail acount to je hem upgrade met een echte account key(maar met een upgrade naar echte account komt wel weer 30 dagen gratis spelen) die je overigens nu voor €4.99 online kan kopen) als je upgrade kan je gewoon verder met de chars die je gemaakt heb op je trail account

http://www.codemasters.nl/eshop/more-details.php?gid=1914

als je iets minder gedult heb kan je zowat elke bart smit/intertoys binnen lopen en daar liggen ze voor 7-8 € in de uitverkoop bakken

Iseci

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 17:37
Heb de afgelopen weken weinig gespeeld en zal de komende tijd waarschijnlijk ook niet heel veel spelen, heb er even een beetje genoeg van en zin om andere dingen te doen. Maar vanavond ging m'n kin voor het eerst eens de turtle proberen, dus was ik mee.

Helaas kwamen we er niet doorheen, het gevecht duurde gewoon te lang denk ik. Aan het einde kreeg ik 500 acid damage per tik over me heen. We hebben een paar keer geprobeert, eerste keer tot 285k, vervolgens 190k, 205k en de laatste keer 155k.

Wellicht een volgende keer met meer dps. Ook was ik de enige captain, dus de helft van de fellowship zat zonder fatsoenlijke buffs (wel snel even gebuffed voordat we naar binnen gingen, maarja, daar blijft het dan bij).

The Flying Dutchman

• Hiawatta
Het is inderdaad vooraal een DPs fest. Ook de tanks op overpower en kanllen maar. De captain moet ff z'n power banner planten, want power wordt een probleem. je moet hem gewoon binnen 8 minuten down hebben. Dan wordt de damage gewoon te hoog en is het niet meer bij te healen. Enrage erop en dat moet het goed gaan.

• MueR
Wij gebruiken inderdaad ook enrage, dat werkt beter dan een tank. Veel groepen gebruiken de Shield-wall exploit, maar die gaat met book 8 gefixt worden waarschijnlijk. Het is verder een heel saaie, simpele DPS race. Je bent of aan het DPSen, of aan het healen, of je bent overbodig. De LM is de uitzondering, die moet power drainen/sharen.

• rik86
Eerste keer hebben wij trouwens gewoon de tank laten tanken, ging eigenlijk ook probleemloos, hij ging wel dood uiteindelijk, maar dat ging de schildpad ook - en 't kwam vooral omdat ik niet doorhad dat ik een shout moest doen, 't werd in chat geroepen ipv ventrilo ;)

• Hiawatta
de wound die je dan op de guard krijgt loopt dan inderdaad zo hard op dat hij dood gaat. Enrage werkt veel beter, shieldwall gebruiken wij niet, het is "makkelijk" genoeg zonder die exploit.

JohnnyV76 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:09:
[...]Ik denk eerlijk gezegd dat je niet precies weet wat wij bedoelen. Post anders even een screenshot van in het spel dan durf ik haast te wedden dat je precies hetzelfde hebt. Zit nu achter de laptop maar zal ook even een screenie posten als ik achter mn desktop zit.
Dat ik niet precies weet wat je bedoelt is duidelijk, dat zei ik ook al. Ik heb 't 2 maanden op die resolutie gespeeld en niks gemerkt. Maar screenie kan nu ff niet, want ik heb m'n monitor aan m'n broertje uitgeleend en speel momenteel ff op m'n ouwe 1680x1050
Maar ben erg benieuwd hoe dat er dan bij jullie uitziet, misschien zie ik wel iets over het hoofd ofzo.

rik86 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:21:
Heb gelukkig SLI config, dus ga ze eerst 1 voor 1 testen, maar ik overweeg nu wel een nieuwe kaart te kopen.
Is er bij lotro een verschil of je een AMD/Ati of Nvidia kaart hebt? Aangezien ik namelijk voor dit speel, is het wel een belangrijke factor in m'n keuze...
Dit wil ik ook erg graag weten. Ga binnenkort ook een nieuwe pc aanschaffen, en LotRO is voor mij ook een erg belangrijke game. :)

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:51
Ben het vergeten. Al tijd geleden. Maat van mij gaat starten met Lotro. Heeft gold editie gekocht. Welke van de 3 opties in het install/update/login venster moet je kiezen, zodat hij zelf de nodige updates binnenhaalt? Dus niet de link naar de website ofzo, geen books apart afhalen, maar allemaal via de updater zelf. Was dat de optie Continue? Eén van de opties was 'Get (version) 1....' herinner ik mij. Maar je kon updaten zonder die hogere installer versie af te halen. De gold editie heeft v1.4.

Zip van de full client die hij afhaalde, gaf een foutmelding (corrupt). Dus ik raad hem aan de auto-update te gebruiken.

[Voor 8% gewijzigd door Hurtebise op 13-05-2009 14:39]

Ik denk niet dat het spel echt optimaler speelt op een van de twee. Ik weet wel dat sinds de komst van 4850-4870 Ati een betere keuze is qua prijs/kwaliteit. Heb zelf een ati-tje (4870x2) en die draait enorm goed op ultra high grapichs. Ik speel moors lag-free op high - very high (zet het gewoonlijk toch iets lager indien er enkele raids zijn aan beide kanten).

Het probleem van de minimap zegt me ook niet veel, ik zal thuis nog eens kijken maar mijn minimap lijkt heel normaal.

• Hurtebise
Nog even een vraagje over een dwarf guard die solo MoM q'n doet. Spelen jullie met een 2H axe (dwarf bonus) met overpower, of gebruiker jullie 1H axe (dwarf bonus) + shield. Met 1H gaat het totaal niet vooruit, al voel ik me wat veiliger met een shield tussen al die vuurbrakende deep-salamanders in Waterworks. Mijn god, wat zijn dat een lastige beesten. Die fire-dmg trekt mijn moral helemaal leeg. Bovendien vind ik het poison effect te lang duren (2 min) en krijg je ze vaak dubbel toegediend. Eén potion per effect. Dus loop je nog lang groen te wezen.

Gebruik je daarvoor voor de guard in MoM een leg 3th age (of hoger) wapen? Of hoeft dat geen leg wapen te zijn? Ik dacht aan een leg 2H axe + overpower, waarbij ik dat wapen kan bekomen door bepaalde items te barten in de mines (Dolven view dach ik) zelf.

[Voor 35% gewijzigd door Hurtebise op 13-05-2009 14:55]

• MueR
Hurtebise schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:35:
Ben het vergeten. Al tijd geleden. Maat van mij gaat starten met Lotro. Heeft gold editie gekocht. Welke van de 3 opties in het install/update/login venster moet je kiezen, zodat hij zelf de nodige updates binnenhaalt? Dus niet de link naar de website ofzo, geen books apart afhalen, maar allemaal via de updater zelf. Was dat de optie Continue? Eén van de opties was 'Get (version) 1....' herinner ik mij. Maar je kon updaten zonder die hogere installer versie af te halen. De gold editie heeft v1.4.

Zip van de full client die hij afhaalde, gaf een foutmelding (corrupt). Dus ik raad hem aan de auto-update te gebruiken.
Bij continue gaat ie gewoon automagisch updates downloaden. Maar, als je een externe harddisk hebt, doe hem een lol. Kopieer jouw install op die HDD en zet dat over zijn installatie heen. Scheelt hem een paar uur downloaden/patchen.

Zat zelf te denken aan de ati 4890 overigens. Ongeveer zelfde als de x275, alleen iets goedkoper. Verder had ik al het vermoeden dat ze ong hetzelfde waren voor LotRO, maar wilde het wel ff zeker weten, voor je zoiets duurs aan gaat schaffen. ;)

• Hurtebise
MueR schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:52:
[...]

Bij continue gaat ie gewoon automagisch updates downloaden. Maar, als je een externe harddisk hebt, doe hem een lol. Kopieer jouw install op die HDD en zet dat over zijn installatie heen. Scheelt hem een paar uur downloaden/patchen.
Goed idee. Maar geeft dat geen prob omdat ik standaard versie + Mines erbij heb, en hij enkel gold heeft?

• botoo
  • Nu online
Hurtebise schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:51:
Nog even een vraagje over een dwarf guard die solo MoM q'n doet.
Ik gebruik een 2H Axe in overpower om de mobs zo snel mogelijk uit te schakelen, en pas als ik echt moet tanken (en veel klappen vangen), dan switch ik naar Axe/Shield en een defensive stance.

FXDLS 'torque brute'

• Hurtebise
botoo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:03:
[...]

Ik gebruik een 2H Axe in overpower om de mobs zo snel mogelijk uit te schakelen, en pas als ik echt moet tanken (en veel klappen vangen), dan switch ik naar Axe/Shield en een defensive stance.
Enige nadeel zie ik dan nog in specifieke talent tree (traits en deeds) die je hebt equipped. Er is er een die voor Overpower lekker pimpt, terwijl je er andere voor defence hebt. En dat kan je natuurlijk minder makkelijk switchen als een wapen/shield.
Hoe zit het nu precies met je eerste legendary wapen?
Ben nu lvl45 geworden en begrijp van mensen dat je nu het beste zo snel mogelijk vol.2 book 1 moet doen om een ledendary te krijgen. Als ik het zo bekijk moet ik kan een aantal chapters in moria doorlopen waar lvl50 mobs rondlopen. Hoe handig is het om het legendary wapen z.s.m. te halen? Ben nu net lekker in Angmar aan het questen dus eigenlijk nog niet van plan richting eregion / moria te gaan maar als je het wapen nu al hebt en een beetje voor kan levellen dan is het misschien wel weer een goed idee.

• MADG0BLIN
Ik ben pas op 48/49 naar eregion gegaan en op 49 mijn legendary weapon gehaald. Je levelt vanaf dan snel genoeg vind ik zelf met je wapen.

• Hurtebise
Heb alleen op lvl 55 weer een nieuwe legendary opgehaald bij een barter-mannetje.

• rik86
je gaat moria zelf nog niet in, maar bij de walls van moria in een instance-achtig gebied speelt v2b1 zich af. Is meestal wel goed te doen op 45, je moet wel voorzichtig zijn. Heb 't op m'n warden ook gedaan, daarna weer verder gegaan in forochel.

2 voordelen, je hebt eerder je legendary, waardoor die richting de 30 zal zijn als je moria binnengaat en je hebt best wel aardige quest rewards voor v2b1 waardoor 't questen in eriador ook makkelijker wordt
Ik doe ongeveer alles met sword en board, maar dat komt omdat ik tot 50 ben gegaan voor overpower ook maar bestond. Als je ongeduldig bent, neem een 2H en slot totaal overpower. +26% melee damage gaat wel vooruit :-) Beide hebben zijn voor en nadelen vind ik, maar ik hou persoonlijk wel van de typische guardian look. (om maar te zwijgen dat ik geen power genoeg heb voor overpower builds, ik ben totaal aggro-survival getrait).

Hoewel je inderdaad vanaf 45 een legendary kan gaan halen, zou ik voorstellen nog even te wachten tot lvl 48 of zo. Dan is het allemaal iets gemakkelijker om V2 B1 te doen (waar je dus je legendary krijgt). Je hoeft trouwens gewoon naar de gates van moria te gaan en boek 1 daar beginnen tot je je legendary krijgt, daarna kan je weer terug naar waarheen je ook bezig was.
Het hoeft zeker niet, maar ik geef je wel de hint: doe niet eerst HEEL eregion voor je je Legendary gaat halen. Zorg dat je een paar quests kan doen daar met je nieuwe legendary, zodat hij wat levelt. Anders moet je achteraf heel saai gaan grinden.
Je legendary halen op lvl 45 heeft dan wel weer tot voordeel dat je iets meer damage output zal hebben als je dat ding levelt. Nadeel is dat zeker niet elke class eenvoudig rondhangt in dat tussengebied. (hangt er vanaf of je de optional quests ook wilt doen)

Anoniem: 256728

Ik heb V2B1 met mijn GRD op level 45 gedaan; als je de optionele dungeons overslaat is dat heel goed te doen. Voordeel is dat je wat quest rewards krijgt die veel beter zijn dan wat je in Angmar/MM/Forochel kunt krijgen op dat level.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 10:51
Vandaag iets leuks meegemaakt, ben een minstrel aan het lvlen. Momenteel lvl 25 ofzo. Loop ik vanochtend in The Fields of Fornost langs een Ore Node, kijk naar m'n radar, niet. kijk naar m'n track mining node skill, ja toch aan. Dacht van dat zal wel een bug zijn. Reboot, opnieuw ingelogd, exact dezelfde locatie met de ore node nog steeds daar. Toggle tracking, niks in de radar. WTF! Ticket geschreven, 10 minuten gewacht.
De GM droog: you tried the filter in the radar itself i presume? (of iets dergelijks). Me: filter in radar???

Wat blijkt, gister mijn neefje op bezoek gehad (8 jr). En die zet ik altijd aan het deedgrinden in lowlvl area's (nee geen chineesje ;)) terwijl ik met m'n oom wat biertjes dronk. Heeft hij schijnbaar in de radar Mining Nodes uitgezet..

Sinds wanneer zit die optie in de radar?, of gaat nu iemand mij serieus vertellen dat het al sinds de beta erin zit en dat ik 2,x jaar een overvolle radar heb gehad zonder reden? |:(

(...)

Anoniem: 294198

^^

Als ik jou was zou ik gwn al starten met V2 Bk1, zijn altijd genoeg mensen om desnoods in een fellowship de quests daar te doen en je legndary weapon haalt dan alvast wat lvls binnen :D

Hurtebise schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:56:
[...]

Goed idee. Maar geeft dat geen prob omdat ik standaard versie + Mines erbij heb, en hij enkel gold heeft?
Nee, de client is voor iedereen hetzelfde. Dus ook als je nu SoA koopt en installeert, zal ie MoM erbij gaan downloaden. De content van MoM is echter afgesloten als je geen MoM-key hebt ingevoerd, dus je kunt niet in Moria+Lorien komen en ook geen RK of Warden spelen.

Freelance schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:05:
Sinds wanneer zit die optie in de radar?, of gaat nu iemand mij serieus vertellen dat het al sinds de beta erin zit en dat ik 2,x jaar een overvolle radar heb gehad zonder reden? |:(
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe lang ie er al in zit, maar ik heb er zeker sinds MoM gebruik van gemaakt, dus ik gok dat ie met MoM is gekomen.

Neefje paar corrigerende tikjes geven >:)
Bedankt voor de tips. Denk dat ik toch maar zo snel mogelijk die legendary ga halen. Ik ben overigens niet alleen. Speel altijd samen met mn vrouw dus RK + Warden combi moet een eind komen in dat gebied. Mocht het niet lukken dan kunnen we altijd nog wat kinnies optrommelen.

Iets anders...
Ik hoor wat geruchten over een op handen zijnde RK nerf. Heeft iemand hier al iets over gelezen?

[Voor 17% gewijzigd door JohnnyV76 op 13-05-2009 18:29]

Anoniem: 294198

Zag daarover wel een discussie op OOC want veel mensen willen dat toch wel, omdat de rk erg sterk is. Van mij mag de hunter ook nog een flinke nerf krijgen want als melee class is het erg saai (vind ik) in Ettens.

• Niekjuh
Zijn traits een soort tallents als in wow?
En zo ja, ik zie dat die slots op een bepaald level openen, waar haal je de troep vandaan die je daar in moet zetten?

• Rfce
Niekjuh schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:46:
Zijn traits een soort tallents als in wow?
En zo ja, ik zie dat die slots op een bepaald level openen, waar haal je de troep vandaan die je daar in moet zetten?
ik weet niet hoe het precies in wow zit, maar traits zijn een soort verbeteringen (naast je skills/armour).
Ze zijn onderverdeelt in 4 delen:
1) Virtues
2) Racial
3) Class
4) Legendary

Virtues behaal je door deeds te toen (kill bijv. 80 wolfs in the shire, of zoek bijv. 5 plekken in bree). Max. lvl van deeds zit momenteel op 10.

Racial traits behaal je door een bepaald aantal mobs te killen, die afhankelijk zijn van het ras wat je kiest.

Class traits verdien je door bepaalde skills vaak te gebruiken, de trait zorgt dan voor een verbetering in de skill (als je deze geslot hebt). Sinds MoM kun je nu ook sets van class-traits kiezen... als je bijv. 2 of meer van dezelfde set hebt, geeft dit ook weer iets extra's. Er zijn 3 verschillende set's.

Legendary traits kun je pas verkrijgen vanaf lvl39, voor de eerste zul je een boek moeten lezen/kopen/vinden en hier pages voor vinden, als je het boek compleet hebt krijg je de skill. Daarnaast kun je er ook behalen door class-quests te doen (volgensmij vanaf lvl41)... Sinds Moria zijn er legendary traits bij gekomen, 1 koop je, 1 verdien je met een class-quest en 1 door book6 te completen. Het laatste slot komt pas vrij op lvl60.

Als deze traits kun je slotten/kopen bij een bard. Op de map wordt deze aangegeven met een gitaar:

De bekenste is die in de Pony in Bree Town. Er is er ook nog 1 in comb... de andere vind je in: Celondim, Thorin’s Hall, Gondamon, Tinnudir, Ost Guruth, Esteldin, Michel Delving, Rivendell of Twenty-first Hall.

euh...ja

• Niekjuh
Ben nu level 11, is het trouwens al handig dat ik me bezig ga houden met dat craften? Kreeg er wel enkele quests voor in Celondim.

@hierboven, bedankt voor de uitleg
Dus als er een trait is vrijgekomen, door bijv een bepaald aantal mobs, kan ik hem kopen/slotten bij z'n bard

[Voor 33% gewijzigd door Niekjuh op 14-05-2009 00:00]

Niekjuh schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:28:
Ben nu level 11, is het trouwens al handig dat ik me bezig ga houden met dat craften? Kreeg er wel enkele quests voor in Celondim.

@hierboven, bedankt voor de uitleg
Dus als er een trait is vrijgekomen, door bijv een bepaald aantal mobs, kan ik hem kopen/slotten bij z'n bard
Of je wilt craften op lvl11 moet je een beetje zelf weten. Als je het leuk vindt om te doen dan zeker doen. De craft quests die je in het begin kunt oppikken zijn voor allerlei verschillende vocations dus je zal ze niet allemaal zelf kunnen maken. Je kunt altijd de items op de AH kopen of vragen of iemand ze kan maken voor je als je ze zelf niet kunt maken. Het kan wel erg handig zijn om al wat te doen. Als je heavy armor kunt dragen kan het handig zijn om metalsmith the kiezen zodat je zelf je armors kunt maken. Hier zit ook prospecting bij dus kun je alvast copper en tin deposits minen en door de ore te smelten bij een forge kun je alvast levellen in prospecting zodat je straks ook barrow-iron ore en silver kunt minen. De ingots kun je dan weer gebruiken om armors te maken.

Je krijgt altijd een waarschuwing wanneer er een trait is vrijgespeeld. Als je een trait geslot hebt en je haalt rank 2 in die trait dan hoef je niks te doen.
-

Heb gisteravond meteen even mn legendary wapen opgehaald. Met 2 lvl45 chars is het een eitje om het te halen en inderdaad de quest rewards zijn ook nog eens erg interessant. Best leuke instance-achtige quest line... als ineens dat tentakel een van de dwergjes grijpt en in het water sleurt en je moet gaan rennen om hulp te halen..whhaaaaaa :)

Anoniem: 302138

Hmm ik heb gisteren besloten om dit spel eens een kans te geven. Ik heb alleen wat moeite met een class kiezen....

Ik ben op zoek naar een dps class, maar niet zo een overbevolkte class die iedereen speelt. (champion.. hint.. hint..) Het hoeft trouwens ook niet de beste dpser te zijn ofzo, als het maar leuk is :)

Zelf zat ik te denken aan een loremaster? Wat denken jullie?:D
Heb je de dungeons ook gedaan Johnny? Goede xp, leuke rewards en een session play met een "verrassing" (ga hier niet te veel spoileren).

DPS class: champ (AoE), hunter (single) en momenteel runekeeper (tactical damage, voornamelijk single target). De eerste twee zijn overbevolkt. De laatste zie je ook veel omdat ie nieuw is.
Loremaster is eerder crowd control, en kan wel wat damage doen maar niet vergelijkbaar met de hunter of champion. Hou je van melee of ranged?

Ik speel het normaal allebei wel graag. :P Ik had ook het een en ander over Captain gelezen. Lijkt me ook wel leuk opzich alleen volgens mij hebben die echt geen dps of wel?

Maarja! de opties worden in ieder geval al kleiner :D Captain vs Loremaster

• Bobbie1980
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 16:18
nvm :/ laat me weer te makkelijk gaan :)

[Voor 94% gewijzigd door Bobbie1980 op 14-05-2009 10:10]

• Rfce
Loremaster is een van de moeielijkere classes om in te lvlen, zekers als je deze als eerste char start, maar waarom niet zou ik zeggen. Main-task van de LM is inderdaad Crowdcontrol en debuffen van mobs, daarnaast de groep voorzien van power. Als er daarna nog tijd over is kan hij dpssen dmv ranged skills.

Captain en LM zijn de enige 2 classes die een pet hebben, dan weet je dat ook :P. Ik zou als ik jou was gaan voor de captain, hij/zij is een lekkere all-rounder en komt altijd van pas in een fellowship.

euh...ja

Hmm het is een captain geworden :P
Dankjewel voor de hulp! :)
@Lointje:
Dungeon niet gedaan. Puur en alleen de quests die nodig waren voor vol.2 bk1 t/m chapter 9. Zodra we onze legendaries hadden gescoord zijn we naar de identifiers gegaan, even wat upgrades erin geprakt en toen was het al weer bedtijd :)

@notcreative:
Veel plezier met je captain. Erg veelzijdige class!

• MADG0BLIN
Captain vind ik momenteel ook een van de leukere classes om te spelen. Heb er eentje op 52 en nog speel met hem nog steeds met veel plezier.

• Niekjuh
JohnnyV76 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:25:
[...]

Of je wilt craften op lvl11 moet je een beetje zelf weten. Als je het leuk vindt om te doen dan zeker doen. De craft quests die je in het begin kunt oppikken zijn voor allerlei verschillende vocations dus je zal ze niet allemaal zelf kunnen maken. Je kunt altijd de items op de AH kopen of vragen of iemand ze kan maken voor je als je ze zelf niet kunt maken. Het kan wel erg handig zijn om al wat te doen. Als je heavy armor kunt dragen kan het handig zijn om metalsmith the kiezen zodat je zelf je armors kunt maken. Hier zit ook prospecting bij dus kun je alvast copper en tin deposits minen en door de ore te smelten bij een forge kun je alvast levellen in prospecting zodat je straks ook barrow-iron ore en silver kunt minen. De ingots kun je dan weer gebruiken om armors te maken.

Je krijgt altijd een waarschuwing wanneer er een trait is vrijgespeeld. Als je een trait geslot hebt en je haalt rank 2 in die trait dan hoef je niks te doen.
-

Heb gisteravond meteen even mn legendary wapen opgehaald. Met 2 lvl45 chars is het een eitje om het te halen en inderdaad de quest rewards zijn ook nog eens erg interessant. Best leuke instance-achtige quest line... als ineens dat tentakel een van de dwergjes grijpt en in het water sleurt en je moet gaan rennen om hulp te halen..whhaaaaaa :)
Ik heb een heb een elf hunter. Wat is dan leuk als craft te kiezen? en handig :P
Een scholar kan hunter oils maken, maar ik weet niet hoeveel dat nog gebruikt wordt nu legendary scrolls bestaan (en het is zeker geen bemoedigende craft om mee te beginnen). Misschien gewoon een explorer, kan je minen, hides boilen en dus wat verkopen en tailor levelen om jezelf wat medium armour te maken. De keuze is volledig aan jou.

Captain is inderdaad de all-rounder. Als je toch nog twijfelt, speel allebei eens tot level twintig of zo en kijk eens of één je voorkeur wegdraagt.

• Niekjuh
Er is dus niet iets wat specifiek goed voor hunter is?
Trouwens, vanaf welk level kan je medium armor als een hunter dan? of moet je dat ergens trainen.
Ik heb alleen nog maar light armor :P

/edit: wat ik me ook nog afvraag, worden die shoulderparts ook nog groter en uitbundiger zegmaar? Of is dat armor in lotro online niet zo uitbundig en gewoon kleine platte dingetjes?
En hoe zit dat met bogen? Ik heb er nu 1tje van level 11, die is al een stuk groter dan de eerste die ik kreeg, maar ze zien er verder wel allemaal exact hetzelfde uit.

Misschien willen een paar mensen een leuke screenshot posten van hun (high level) personage

[Voor 54% gewijzigd door Niekjuh op 14-05-2009 12:03]

explorer is mss voor een hunter wel een goede. Je kunt zelf hides boilen en verwerken als tailor. Medium armor skuill krijg je volgens mij op lvl15 (heb zelf een lvl17 hunter altje).

Het is tegenwoordig wel zo dat 1 class dingen kan dragen van verschillende professions. Een jeweller is handig om mooie sieraden te maken met aardige bonus stats, een scholar als gezegd handig om fire oils te maken maar ook om battle (+ damage done) en warding (- damage taken) scrolls te maken die voor elke class handig zijn. Woodworkers kunnen bepaalde wapens maken die een weaponsmith niet kan maken en natuurlijk kan een woodworker ook bogen maken wat ook voor een hunter handig kan zijn.

Kortom... je zult of met alts moeten werken of vrienden maken met mensen die andere craft skills hebben om je char zo sterk mogelijk te maken. Een kinship joinen scheelt enorm :)

Je armors worden echt wel een stuk indrukwekkender naarmate je beter spul krijgt. Het is niet enorm maar een heel duidelijk verschil tussen een low level char met simpel armor en een lvl60 met radiance armor.

[Voor 10% gewijzigd door JohnnyV76 op 14-05-2009 12:34]

• Niekjuh
Ik denk dat ik dan explorer en woodworker ga kiezen, zelf een beetje armor en wapens maken klinkt wel leuk.
De rest zal ik dan idd een kinship voor nodig hebben.

Heeft er vanavond misschien zin om rond een uur of 9 even online te komen? Kan die me bijv. wat dingen leren en wat laten zien bijv. Zou leuk zijn!
Ik zit op snowbourn en ik heet: Ecthendriel
Je kunt alleen niet allebei kiezen :)
Elke vocation geeft 3 professions.
Explorer geeft * Prospecting * Forester * Tailoring
Woodsman geeft * Farmer * Forester * Woodworker

Voor een compleet overzicht check bijv. http://lotro-wiki.com/index.php/Vocation

Ik ben wss. wel online vanavond maar weet niet precies wat ik aan het doen ben dan :) Als mn vrouw niet ook wil spelen heb ik evt. wel tijd. stuur maar even een tell want ik ga dit anders vergeten :)
Als ik online ben dan wss. op: Elthariel

• Niekjuh
Hmm, nu snap ik er weinig meer van

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je twee professions kon kiezen.

Een tell is dat een soort mail ofzo? Sorry voor al m'n vragen maar al die termen ken ik nog niet :P

• MADG0BLIN
Je kan 1 vocation kiezen, die zijn onderverdeeld in 3 professions. Een armourer bijvoorbeeld kan prospecten, dus ore verzamelen, hij is metalsmith en hij is tailor. Metalsmith kan je dan de materialen zelf voor maken door de prospector, maar de tailor heeft weer iemand nodig die forester is om de huiden te behandelen.

Zo is dat met alle zo. Hier kan je wat meer info vinden: http://lotro-wiki.com/index.php/Profession

Een tell is een berichtje naar iemand. Als je /tell naamhier "bericht" typt dan stuur je een bericht.

Er is al eerder een verklarende woordenlijst gepost. Hier nog maar eens:

Tanken: Het opvangen van de klappen van een of meer vijanden terwijl de rest hem afmaakt. Dit is de rol van de Guardian.
Buffen: Een buff (tegenhanger: debuff) is een effect wat je statistieken verhoogt. De captain buff "In Defence Of Middle Earth" (IDOME) verhoogt al je stats met 50 punten. De tegenhanger doet uiteraard het omgekeerde.
Rooten: Een Loremaster kan met bepaalde skills vijanden rooten. Dat betekent dat ze niet langer kunnen bewegen, tot dit effect is afgelopen.
Levellen: Je level verhogen.
PUG = Pick Up Group (dus eigenlijk een groep spelers die je samenstelt zonder dat je elkaar kent)
COD = Cash on Delivery (als je via de mailbox items verstuurt waar je voor betaald zou worden kun je dit aanvinken, waardoor je eerst je geld moet krijgen voor de persoon de items kan detachen uit de mail)
Mezzen = Het stunnen van je tegenstanders, dit doen vooral Lore-Masters en Burglars
Wipe: Je hele groep gaat keihard dood
Guardian = tankie
Minstrel = healer
Hunter= dps (daar lopen er 1000-enden van rondt (zo lijkt het)
Captain, buffs en wat damage
Champ, damage
Lore master, stunnen etc, kan er ookwel wat damage uitpersen
Burglar, sneaken, erg leuk :0 en debuffen
H / 2H: one handed and two handed weapons.
Add / Adds: one or more monster or into the fight.
Aggro: is the invisible area sorrounding a monster where he will start attacking you. This varies depending on level and weapons.
Alt: another character from the same player. For example: I play a hunter, my alt is a minstrel.
AoE: Area of Effect. When a skill or item deals damage to an area and not to a single npc, monster or character. Example: fire.
BoE: Bind on Equip. The item will be bound (you will be not able to sell it) once equipped.
BoP: Bind on Pick Up. the item will be bounded to you once you purchase it.
Buff: a temporary increase in one or more stats... for example by eating food or using a skill.
CC:Crowd Control, a set of skills that allow players (Lore-Masters specially) to deal with more than 2 mobs at a time easily.
Crit: critical chance or critical. Related to crafting or critical hits (chance to deal more damage with a skill)
DoT: Damage over time. An effect from a skill or item that deals damage through a period of time.
DPS: Damage Per Second. A way of measuring the damage from weapons.
Dread: a modifier to your stats. Generally decreases a percentage of your skills down.
Drop Rate: the frequency a mob drops an item.
Exploit: a flaw in the game that allows to cheat.
FM: Fellowship Maneuver, also called Conjunction.
Instance: a part of the game world that is private for a group or individual. Other players getting into the instance will have their own game experience separated from each other.
LFF: Looking for Fellowship. You are alone and you are looking for a group.
LFM: Looking for More. You already have a fellowship and you are asking for more to join.
Lore: the story and history of the game world.
MA: Main Assist. The person in a fellowship that assists (hits) mobs to defend and support other players... or Tank.
Mats: materials for crafting, often refered to how many items and money required to craft an item.
Melee: close combat.
Mezz: to stun or freeze or stop a mob for a moment.
Mitigation: the ability to absorb attacks
MH: Main Healer. Normally a Minstrel and secondary classes that can heal at certain levels like Captains and Lore-Masters.
Mob: an NPC monster or creature.
Named: a monster or creature that stands among others. Usually a signature that has his own name and its unique among its species. Example: Sargurz, Karnasht, Silverclaw.
Need / Greed: the action taken when looting in a group.
Noob, Newby, l33t, N00b: an inexperienced player.
NPC: Non Player Character. A computer controled character: vendors, monsters, etc.
OMW: On My Way
Power Levelling: the action of doing quests and spending virtual money to get to higher levels faster.
PST: Please Send Tell. to send a /tell (private question).
PUG: Pick Up Group, a casual group.
Pull: the action to hit a mob to start a fight.
PvE: Playr vs. Environment.
PvP - PvMP: Player vs Player, Player vs Monster Player.
Raid: a combo of 2 to 4 Fellowships.
Regen: the process to regain morale and power (or other stats).
Reset: the action when a mob or NPC returns to its original state.
Rez: from resurrect. The action to bring back a character from being defeated.
RP: Role Playing
Spawn: the moment where a mob appears.
Tank or MT: the character inside a Fellowship that is supposed to take aggro and absorb the hits while other players try to defeat him.
TS: TeamSpeak a chat server or service
Vendor: an NPC that sells stuff.
WTB: Want to Buy
WTS: Want to Sell
WTT: Want to Trade
XP: Experience Points.
Vent, Ventrilo: hat server or system
BoP heet toch echt Bind on Aquire
BoP = Bind on Pickup (zodra je het oppikt (van bijv een dode mob of container) wordt het van jou en kun je het niet traiden)
BoA = Bind on Acquire ( == BoP, alleen je krijgt het van een questgiver)
BoE = Bind on Equip (Dit gebeurt meestal met gecrafte items, je maakt een gecrit item verkoopt het, en het bind pas als je het gebruikt)
BoU = Bind on Use ( == BoE)

Nog een aantal andere:
AH = Auction House (in Bree-town, Thorins Hall en Michel delving)
CD = Cool down (een skill die bijv 30 min lang niet gebruikt kan worden is op CD)
Camp(en) = Op een plaats van bijv. een shard-droppen blijven wachten/staan totdat hij komt
CoD = Cash on Delivery (bedrag vragen zodra je een item mailt)
Creep = Monster Player
Ding = Levelup :)
Freep = Free People's character
HoT = Heal over Time
Lag = Vertraging van de verbinding, kan meerdere oorzaken hebben, maar het beeld hapert
Mount = In ons geval een paard of pony die het reizen versnelt
NP = No problem (je help namelijk graag andere, je wordt er voor bedankt en reageert met NP)
OOC = Out of Combat (lijkt me duidelijk)
OOC = ook Out of Character, normaal praten als men aan het RP-en is (hier is ook een appart channel voor)
OOP = Out of Power (kortom LM vragen voor hulp of een potje celebrant tot je nemen)
OT = Off tank (hulpje van de (main)-tank)
RL = real life (je snapt hem al, je moet weg, je huis staat in de fik en de brandweer belt net aan)
RUN! = Waarschijnlijk is er een Wipe op komst, maak dat je wegkomt :)
Wipe = Wipeout (je fellowship incl jou heeft het loodje gelegd)

Hier nog een lijstje van plaatsen in LOTRO:
Cities
MD = Michel Delving
TH = Thorin's Hall
Hob = Hobbiton
Cel = Celondim
Gond = Gondamon
Ost of OG = Ost Guruth
Oth = Othrikar
RD = Rivendell
Aug = Aughaire
TB = Trestlebridge
Est of Estel = Esteldin

Zones:
ANG = Angmar
EL = Ered Luin
LL = Lone Lands
MM = Misty Mountains
ND = North Downs
TS = Trollshaws

• Niekjuh
Bedankt man :)
Kheb het gelijk opgeslagen in een kladblok bestandje :P

Ik neem aan dus dat een tell net zoiets is als een whisper, dus het personage die je wil spreken MOET online zijn.

Nu snap ik ook hoe het werkt met professions :P, wel een uitgebreid spel zeg, verveelt iig niet snel

• Niekjuh
Hmm, ik proberen dus iemand te ''tellen'', maar kan dat alleen als hij of zij een vriend is of in de fellowship zit? dat geeft die namelijk telkens als error. Ik heb ook personages toegevoegd als vriend en dan vervolgens tellen, maar dat wilde nog niet :S

• tntkiller
Niekjuh schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:03:
Hmm, ik proberen dus iemand te ''tellen'', maar kan dat alleen als hij of zij een vriend is of in de fellowship zit? dat geeft die namelijk telkens als error. Ik heb ook personages toegevoegd als vriend en dan vervolgens tellen, maar dat wilde nog niet :S
dan zit je zeker in een trail account dan heb je restricties met chat..dat hebben ze gedaan om te voorkomen dat goldsellers trail accounts gaan gebruiken voor ingame spam

Iseci

• Niekjuh
Ja dat heb ik nog.

Ik weet denk ik wel zeker dat ik het spel wil blijven spelen, maar ik vind het nu zonde om te kopen omdat ik over 3 weken op vakantie ga, voor 2 weken, en die 3 weken daarvoor examens heb.

Dus kan beter daarna kopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exitium
Failde net een quest waarbij ik iemand moest beschermen (iets met een vertrapt tuintje in Staddle), kan ik 'm niet meer opnieuw pakken. Quest is weg uit m'n log maar de laatste twee questgivers uit de chain hebben niks voor me... :?

Verder is die pet van een captain leuk hoor, maar wat 'ie met een taunt ability moet... Meer dan wat mee DPS'en is niet aan te raden, ding heeft nauwelijks health morale. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
Niekjuh... dan kun je inderdaad beter even wachten... nu even flink blokken, dan lekker van je vakantie genieten en daarna lekker LOTRO full license scoren. Meteen lifetime abbo-tje scoren en je hoeft je nooit meer druk te maken om maandelijkse kosten.

Ik heb ook wel eens gehad dat een protect quest misukte volgens mij van de prologue en toen was ie ook meteen weg. Volgens mij moet je hem nog terug kunnen halen maar ik ben maar verder gegaan.

Gister nog even lekker angmar onveilig gemaakt... een aantal Duvardain gastjes zullen vandaag wat moeilijk lopen en ook een grote turtle in malenhad zal even bij moeten komen. Best leuk gevechtje met een warden en runekeeper. 17k morale duurt toch best eventjes en ik moest zowaar volop healen.

Mn legendary is inmiddels rank10 geworden en dus een reforge gedaan. Nu kan ie weer lekker opnieuw gaan ranken. Lvl46 nu dus nog even en ik kan met mn runey mee de rift in :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 14:23

Noper

That's a noper...

Die taunt van de pet kan nuttig zijn als er teveel mobs op je zitten. Kan hij er mooi eentje afleiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exitium
Mja, toen ik dat deed lag 'ie in vijf seconden in elkaar en was ik m'n buff kwijt. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Woensdag de turtle neergelegd, wat een saai gevecht is het eigenlijk...
We hebben er wel 3 pogingen over gedaan, de eerste 2 duurde gewoon te lang. Bij de 3e poging hadden we een burglar erbij, en dat was te merken in de totale dps, de turtle dropte veel sneller zijn morale.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen title/quest rewards aan zitten? (of zie ik wat over het hoofd?)

Omdat de rested exp van mijn rune-keeper op was, en ik een beetje zonder solo quests zat, ben ik weer even verder gegaan met m'n lvl7 burglar, maar wat is dat een squishy class op de lowlevels :P
Doet erg weinig damage, en met light armor ligt ie ook erg snel plat!
Heb hem nu naar lvl10, en met dual-wield en de mogelijkheid om medium armor te dragen, moet het nu wat beter gaan :) (vanavond even wat armor en wapens craften voor hem)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hiawatta
Wij hebben gisteravond met twee groepen de turtle gedowned en zijn ene beetje aan eht experimenteren met de classes 1 groep was een physical/melee groep, duurde 4 minuten en toen wassie dood en de 2e groep was een magic/res groep, duurde 6 minuten. Jammer genoeg 2 keer een 2nd age guard spear.. Wel een first age loremaster book en een first age guard belt. 1 keer een coin (shoulders)

Het zijn gewoon lekker snelle gevechten die een leuke loot opleveren. Elke week een keer doen en hopen dat je een leuk item kan scoren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hiawatta schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:11:
Wij hebben gisteravond met twee groepen de turtle gedowned en zijn ene beetje aan eht experimenteren met de classes 1 groep was een physical/melee groep, duurde 4 minuten en toen wassie dood en de 2e groep was een magic/res groep, duurde 6 minuten. Jammer genoeg 2 keer een 2nd age guard spear.. Wel een first age loremaster book en een first age guard belt. 1 keer een coin (shoulders)

Het zijn gewoon lekker snelle gevechten die een leuke loot opleveren. Elke week een keer doen en hopen dat je een leuk item kan scoren
Wij hadden een redelijk diverse groep, maar hebben wel wat hunters gewisseld voor champs voor de extra dps:
2 guards, 2 ministrels, 2 hunters, burglar, lore-master, captain en 3 champs.

Er dropte een mooie 1st age bow, een warden spear (1st age, met naam van de instance geloof ik), een coin voor de boots, een small shield, mythril flake, en nog wat iexp runes.
Al met al een best geslaagde run dus ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

TAA

Liever IRC

Gisteravond de Watcher op 200k... We zijn er bijna :D

De Turtle drops waren echt bagger... 2 spears (2nd age) en niet eens een coin voor een van de vele alts :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niekjuh
Ben op m'n route naar Bree Town nu, level 16 en aardig wat delen medium armor.

Ik koop trouwens geen armor, deed ik eerst wel, maar ik zie dat ik al m'n geld nodig heb voor skills, armor verkrijg ik wel door quests

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 18:38

bstard

---------------

TAA schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:32:De Turtle drops waren echt bagger... 2 spears (2nd age) en niet eens een coin voor een van de vele alts :(
Ja wat wil je , het gevecht is een belediging, zelfs voor de redelijk casual standaard van Lotro. Een nieuw noob niveau is berijkt.

[Voor 7% gewijzigd door bstard op 15-05-2009 14:59]

Blub

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exitium
Niekjuh schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:22:
Ben op m'n route naar Bree Town nu, level 16 en aardig wat delen medium armor.
Niet te snel, je bent me al voorbij. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!
bstard schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:58:
[...]

Ja wat wil je , het gevecht is een belediging, zelfs voor de redelijk casual standaard van Lotro. Een nieuw noob niveau is berijkt.
Alsook een nieuwe laagte in de nederlandse taal :P (bereiken met ei. Oh ja, ik ben soms onuitstaanbaar ;) )

En mooi zo niekjuh, dat gaat mooi vooruit. Armour moet je inderdaad niet echt kopen. Ook repairen moet je niet doen behalve als ie oranje ziet (op dat level toch, voor een raid is full repairs wel aangeraden).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niekjuh
Ik moet er wel opletten dat ik niet teveel tijd spandeer aan dit spel

Nu maar eens leren
Wat ik wel verrekte handig vind is die soort quest wijzer, ik had gewoon een heleboel quests gepakt in Bree Town, en dat pijltje wees wel aan welke het minste lopen was.

Was bijv. 12 van die wights aan het afmaken, bleek dat op die plek nog 2 quests afgerond moesten worden, wel handig dat dat ding dat dus aangeeft :D

Alleen zijn die traits ook al zo verrekte duur, nu heb ik zelfs geld tekort voor traits en skills xd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exitium
Mja, alleen jammer dat er maar vijf quests in de tracker kunnen, heb er vaak een stuk meer in m'n log. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rfce
Exitium schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:43:
Mja, alleen jammer dat er maar vijf quests in de tracker kunnen, heb er vaak een stuk meer in m'n log. :p
Dat is inderdaad jammer ja, maar goed je kunt zelf quests/deeds vastzetten in je tracker als je wilt.

[Voor 38% gewijzigd door Rfce op 15-05-2009 17:05]

euh...ja

Acties:
  • 0Henk 'm!

Rfce schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:04:
[...]

Dat is inderdaad jammer ja, maar goed je kunt zelf quests/deeds vastzetten in je tracker als je wilt.
Ja toch zou ik willen dat de quest tracker beter zou werken. Hij zou moeten onthouden welke positie in de lijst een bepaalde quest heeft, zodat als je eentje afsluit en er komt een plekje vrij, dat de eerstvolgende dan automagisch in de tracker gezet wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niekjuh
Toch nog best druk op z'n server, zeker in de avonduren, dan is het makkelijk om iemand voor die fellowship quests te vinden.

Ik kwam iemand tegen van level 20 die allerlei low level quests, voor mijn level 16 aan het doen was, mooi handig

Nu 17 :D
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee