The Lord of the Rings Online - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.547 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:33
RonnieB82 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:14:
Ik ben toch wel benieuwd wat de 'echte' taktiek voor die turtle zou moeten zijn, als al die skills niet meer mogen, begint het steeds meer op 'zoveel mogelijk dps' fight?
spoiler:
Volgens mij meerdere guards/wardens mee, in ieder geval 2. Deze wisselen dan agro af zodra de DoT te hoog wordt. Ondertussen doet de rest gewoon DPS. En het was zowieso al een zoveel mogelijk DPS fight. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
MADG0BLIN schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:41:
spoiler:
Volgens mij meerdere guards/wardens mee, in ieder geval 2. Deze wisselen dan agro af zodra de DoT te hoog wordt. Ondertussen doet de rest gewoon DPS. En het was zowieso al een zoveel mogelijk DPS fight. ;)
Tjah ik weet het, en toch vind ik het leuker als je een boss op meerdere manieren om kunt leggen, of het nu in dit geval met een beer is en het 30min duurt, ofdat je met 12 hunters gaat en hem in 30 sec neer legt (ik zeg maar wat hè, weet niet of dit laatste kan).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Rfce schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:46:
[...]

Tjah ik weet het, en toch vind ik het leuker als je een boss op meerdere manieren om kunt leggen, of het nu in dit geval met een beer is en het 30min duurt, ofdat je met 12 hunters gaat en hem in 30 sec neer legt (ik zeg maar wat hè, weet niet of dit laatste kan).
Jup, ik heb liever ook iets tactisch...
Hoop mensen in mn kin hebben een hekel aan forges bijvoorbeeld, terwijl ik dat 1 van de leukste HM-instances vind. Het gaat niet in het bijzonder om de dps, je moet gewoon de instance goed kennen, iedereen heeft z'n eigen taak, en dit moet snel en zonder fouten uitgevoerd worden :) (en geeft een erg goed gevoel als je dan eindelijk slaagt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Ik vind forges zelfs de meest simpele van allemaal. Als je hele groep een beetje weet hoe die moet kan je eigenlijk de HM niet niet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nogal veel met alts en dan zijn die radiance run wel een pain jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

rik86 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:22:
Ik vind forges zelfs de meest simpele van allemaal. Als je hele groep een beetje weet hoe die moet kan je eigenlijk de HM niet niet halen
Ik hoorde vanavond dat na b7 forges een heel stuk makkelijker is geworden (helaas :()...

Voor b7 heb ik wel een aantal keer zitten vloeken toen de timer afliep, met de baas op 1000 morale ofzo :P
(vooral de 2e boss nam behoorlijk wat tijd in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ik heb de indruk dat hun gefarm wel eerder zal zijn: op 2 k verlaat iedereen de groep behalve een hunter of zo die het afmaakt zodat de turtle dood is, maar enkel die hunter de locks heeft. Indien iedereen een alt heeft, kan je deze raid meer dan 12 keer per week doen. Zo spam je natuurlijk 1st ages.

Hehe ronnie, eerste keer nadat moria uitkwam in Forges, hoorden wij dat je dat in 30 minuten moest doen nadat je de 1e baas gedood had. Dus wij goed vooruit aan het gaan, en we komen aan bij laatste baas met 8 minuten over. Dus we nemen een bio-break van 5 minuten omdat we toch genoeg tijd hebben om hem te taggen. Halverwege het gevecht verschijnt de tekst dat het mislukt is: ooh... DODEN in 30 minuten ^^ Baas 2 kan inderdaad de lastigste zijn. Was onlangs totaal gebugged maar werkt nu weer. Een van de leukere instances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Gisteren op pad in Forochel voor wat ancient iron voor men weaponsmith, lekker rond aan t hobbelen, en 6 stakcs later kom ik Torahammas tegen :*). Die tuft moet ik nog hebben voor de cloak.... nou met een lvl60 hunter is dat natuurlijk geen probleem, ik daze hem, ren die adds eruit zodat die resetten en Tora is nu lekker alleen.... paar min later lag hij dan ook op zn gat.... Yes loottime.... ik moest 3 sec rennen om bij hem te komen (ben immers op ranged afstand), en na 2 sec. verwdijnt zijn crops.... wtf. Geen tuft.
Maak je eens een ticket aan (doe ik nooit als ik solo speel, gezien tickets bijna alleen nodig zijn bij bosses die raar doen etc), wordt ie in 2 min zonder reden gesloten, maak weer een nieuwe aan, ook closed... nah zo ga je toch niet met je klanten om -O-, geef dan een reden waarom je hem sluit.

@Lointje, nog in OG geweest :> ?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:00:
[...]

Ik hoorde vanavond dat na b7 forges een heel stuk makkelijker is geworden (helaas :()...

Voor b7 heb ik wel een aantal keer zitten vloeken toen de timer afliep, met de baas op 1000 morale ofzo :P
(vooral de 2e boss nam behoorlijk wat tijd in)
Echt? Voor b7 heb ik die eerste 2 bosses helemaal nooit gedaan, die kon je gewoon skippen. Wist toen niet eens dat dat die tweede boss er was lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:34:
[...]
Echt? Voor b7 heb ik die eerste 2 bosses helemaal nooit gedaan, die kon je gewoon skippen.
Ofwel gewoon exploiten, lol. En dan loop je er gewoon langs inderdaad... had trouwens begrepen dat je nog steeds over die steen kan nu post-book7.

Is het trouwens al bekend wanneer book8 komt en of er al een standalone book7 patch beschikbaar is?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Rfce, ja gisterenavond zat ik met de warden in OG :)

En ik ben er blij om dat wij alle instances non-exploit hebben gedaan toen moria net uit was. Sommige mensen hebben toch wel een heleboel gemist precies. Het is ook niet dat ze echt ondoenbaar waren, alleen met 16th hebben we wat problemen gehad. (en natuurlijk wat wipes in het begin bij allemaal om alles te leren kennen). Heb dan een paar keer meegeholpen met deurstaan, maar na een paar keren was ik dat zo beu dat ik gezegd heb dat ze me niet meer moesten vragen als ze in de deur gingen staan. Ofwel de normale manier en een beetje challenging, ofwel niet voor mij ^ ^

Schildpad wordt ook nog interessant in boek 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Lointje schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:10:
Rfce, ja gisterenavond zat ik met de warden in OG :)
En toevallig ook nog ff gekeken waar precies je jump is om offmap te komen >:)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
heb nu mogelijk een erg lekker minstrel bk (t4 bc en t5 h&m) Nu natuurlijk hopen op de juiste upgrades op lvl 20/40, maar daar ga ik vast pech hebben ;)

Nog mensen ideeen of dat te beinvloeden is? Ik heb al een paar gehoord dat als je ergens punten aan geeft dat de kans groter is dat je die krijgt om te upgraden, dus ik hoop dat het waar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
is dat zo, volgens mij is dat een verhaaltje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
rik86 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:19:
heb nu mogelijk een erg lekker minstrel bk (t4 bc en t5 h&m) Nu natuurlijk hopen op de juiste upgrades op lvl 20/40, maar daar ga ik vast pech hebben ;)

Nog mensen ideeen of dat te beinvloeden is? Ik heb al een paar gehoord dat als je ergens punten aan geeft dat de kans groter is dat je die krijgt om te upgraden, dus ik hoop dat het waar is ;)
Vraagje, wat bedoel je met upgrades op lvl 20 en 40 en daar pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:51:
[...]

Ofwel gewoon exploiten, lol. En dan loop je er gewoon langs inderdaad... had trouwens begrepen dat je nog steeds over die steen kan nu post-book7.

Is het trouwens al bekend wanneer book8 komt en of er al een standalone book7 patch beschikbaar is?
Exploit shmexploit. Het was niet zo dat je iets heel raars moest doen om de eerste boss te ontwijken, en van de tweede wist ik niet eens dat ie er was, want daar liep je gewoon zo langs. Maar goed, de instance is nu wel veel leuker om te doen :)

En voor zover ik weet kun je de steen bij de eerste boss nu niet meer ontwijken, maar bij de tweede kun je er wel overheen springen, zodat eventueel achtergebleven groepsleden toch nog mee kunnen vechten als iemand per ongeluk de boss start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:06:
En voor zover ik weet kun je de steen bij de eerste boss nu niet meer ontwijken, maar bij de tweede kun je er wel overheen springen, zodat eventueel achtergebleven groepsleden toch nog mee kunnen vechten als iemand per ongeluk de boss start.
Aah ok dan is het dat wat ik gehoord had... vanavond wellicht een Forges HM run... eens kijken dan maar :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Exploit shmexploit. Het was niet zo dat je iets heel raars moest doen om de eerste boss te ontwijken, en van de tweede wist ik niet eens dat ie er was, want daar liep je gewoon zo langs. Maar goed, de instance is nu wel veel leuker om te doen :)
Nou... je moest wel al renklaar staan bij de stenen, en zodra de stenen even 'ineens' verdwijnen zodat de adds erdoor kunnen, moest je er snel langs lopen. (en wel snel zijn anders spawnen de stenen weer terug, en zit je vast)
Klinkt toch niet echt als 'bedoeld' zegmaar ;)

Wel baal ik er nu een beetje van dat het erg moeilijk is om een fatsoenlijke groep te vinden om bijvoorbeeld DD of 16th hall te doen.
Een hoop mensen hebben via de exploits pre-book7 de items al gehaald, en hebben nu geen zin meer om de instance op de normale manier te doen, omdat ie te moeilijk voor ze is... (en ondertussen mis ik dus nog steeds mn shoulders en helm)

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 26-05-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
RonnieB82 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:30:
Wel baal ik er nu een beetje van dat het erg moeilijk is om een fatsoenlijke groep te vinden om bijvoorbeeld DD of 16th hall te doen.
Een hoop mensen hebben via de exploits pre-book7 de items al gehaald, en hebben nu geen zin meer om de instance op de normale manier te doen, omdat ie te moeilijk voor ze is... (en ondertussen mis ik dus nog steeds mn shoulders en helm)
Niemand in je kin die hiervoor wilt gaan dan?
In onze kin zijn we gestart met elke dag HM-kin-runs te doen, voor degenen wat iets missen (meestal gaan dan een paar ervaren rotten mee, die dus al full-radiance zijn), zo heb ik gisteren de boots gehaald en hebben we erna de gloves gehaalt voor een andere kin-genoot.
Gelukkig heb ik de helm al, en komende week zullen we ook nog wel 16th gaan doen, hopelijk haal ik daar dan het laatste piece :P.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ja wij zijn ook bezig om 16th en DD op te zetten, zodat we de rest in FUll radiance kunnen hijsen. Straks met book 8 ook weer zwaar radiance nodig dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
16th hall is vooral lang, DD is de laatste boss redelijk pittig, je moet echt goed weten wat je moet doen en ook wel een redelijk goede samenstelling hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Gisteravond eerst met de kin weer een paar runs op de turtle gedaan, maar we krijgen hem niet onder de 150k. Er zijn een hoop mensen bij die nog geen radiance gear hebben en ook niets of te weinig van de andere sets. Veel mensen die nauwelijks acid mitigation hebben dus. Zelf heb ik twee radiance set items en een non-set item. Dus ook geen +1400 acid mitigation.

Na de runs op de turtle dus maar eens om me heen gekeken voor een PUG voor skumfil. Die moet ik nog namelijk. Ik was er nog nooit geweest, maar ik had al snel in de gaten dat ze de boel keihard aan het exploiten waren. Na één run ben ik er dus gelijk vandoor gegaan.

Erg jammer... het exploiten van de instances, plus dat veel van mijn kingenoten, die meer casual spelers zijn, snel gefrustreerd raken van de instances (en van Moria in het algemeen) hebben het spel voor mij wel een beetje verpest sinds Moria uitgekomen is. Op dat soort momenten is het toch jammer dat je in een kin zit die niet heel erg groot is. Het is er altijd heel gezellig, maar niet erg geschikt voor de wat meer hardcore elementen in het spel, die momenteel voor mij overheersen omdat ik alle andere content al gedaan heb.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ben lvl 55 capt en lvl 56 guard. Heb echter nooit de (2x)2 class q'n op lvl 50 gedaan. Heb ik daar eigenlijk veel nadeel aan op dit moment? Is het de moeite om dit nog te gaan doen? Ik heb dus in mijn tree ook geen legendary slots gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Hurtebise schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:34:
Ik heb dus in mijn tree ook geen legendary slots gevuld.
Daar heb je direct het antwoord, ik heb geen high lvl guard of Capt, maar ik vind de legendarys wat je ermee kunt verdienen (buiten de weapons/jewels wat je er voor krijgt) tochwel nice en zeker een toegevoegde waarde.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:34:
Ben lvl 55 capt en lvl 56 guard. Heb echter nooit de (2x)2 class q'n op lvl 50 gedaan. Heb ik daar eigenlijk veel nadeel aan op dit moment? Is het de moeite om dit nog te gaan doen? Ik heb dus in mijn tree ook geen legendary slots gevuld.
Een end-game Captain zonder In Defence Of Middle Earth kan eigenlijk niet, dus ik zou je zeker aanraden om eraan te werken. Hoeft niet veel tijd te kosten als je wat hulp uit je kin krijgt; we hebben laatst in 1 avond (3.5 uur) zowel Urugarth als Carn Dum volledig doorlopen, met 3 lvl 60, 1 lvl 55 en 2 van bijna 50, en daardoor hadden de 2 'jongsten' allebei hun class quests afgerond!

Vergeet overigens ook niet om advies te vragen over welke van de andere legendary skills onmisbaar zijn. Iedere class heeft minstens 1 legendary skill die iedereen totaal zinloos vindt, dus je hoeft meestal 1 van de 3 boeken niet te doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
The Flying Dutchman schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:19:
Gisteravond eerst met de kin weer een paar runs op de turtle gedaan, maar we krijgen hem niet onder de 150k. Er zijn een hoop mensen bij die nog geen radiance gear hebben en ook niets of te weinig van de andere sets. Veel mensen die nauwelijks acid mitigation hebben dus. Zelf heb ik twee radiance set items en een non-set item. Dus ook geen +1400 acid mitigation.

Na de runs op de turtle dus maar eens om me heen gekeken voor een PUG voor skumfil. Die moet ik nog namelijk. Ik was er nog nooit geweest, maar ik had al snel in de gaten dat ze de boel keihard aan het exploiten waren. Na één run ben ik er dus gelijk vandoor gegaan.
De turtle is vooral DPS fest, gewoon vol erop en knallen. iederene meot vol DPS geslot gaan.
Ik wist niet eens dat je skumfil nog kon exploiten...... Dacht dat dat eruit was gehaald. Wij lopen nu via rechts en dat is als je boel controleert goed te doen. Alleen oppassen voor de acid van het baasje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Hoe wil je Skumfil exploiten dan? Je zou kunnen zeggen dat erheen rennen, doodliggen + minstrel rez een exploit is, maar daar ben ik 't zelf niet mee eens. 't wordt er niet veel makkelijker op, gaat alleen sneller ten koste van wat extra repairs. Daarom doe ik 't ook meestal niet op de manier.

En dat je welke legacies te upgraden zijn, kan beinvloeden is inderdaad broodje aap, ik kreeg dus mooi de verkeerde, zoals ik ook wel verwachtte ;) Gisteren ook Bk6 Ch8 afgerond op minstrel, dus kan weer mooi lothlorien in. Zorgen dat ik snel kindred wordt met galadhirim, m'n laatste watcher set-piece krijgen en dan is m'n mins ook klaar voor bk8 :) (nou ja, moet nog flink ixp grinden :( )
Burglar inmiddels ook 58 dus daar nog de instances/boeken/lothlorien mee doen en nog hééééél veel class traits. Wat ik gelezen heb over bk8 ziet er tot nu toe veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Wat ik tot nu toe heb gezien van Book 8 is in ieder geval goed. Die raid moet ik eerst runnen voor ik er een oordeel over geef :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:24:
[...]

Een end-game Captain zonder In Defence Of Middle Earth kan eigenlijk niet, dus ik zou je zeker aanraden om eraan te werken. Hoeft niet veel tijd te kosten als je wat hulp uit je kin krijgt; we hebben laatst in 1 avond (3.5 uur) zowel Urugarth als Carn Dum volledig doorlopen, met 3 lvl 60, 1 lvl 55 en 2 van bijna 50, en daardoor hadden de 2 'jongsten' allebei hun class quests afgerond!

Vergeet overigens ook niet om advies te vragen over welke van de andere legendary skills onmisbaar zijn. Iedere class heeft minstens 1 legendary skill die iedereen totaal zinloos vindt, dus je hoeft meestal 1 van de 3 boeken niet te doen :*)
Als ik hoor hoeveel tijd dergelijke runs in beslag nemen, moet ik passen. Ik game 10-15u per week. Maar ik heb niet de tijd om een run van meer dan een uur te maken. En dan nog geen rekening gehouden met de voorbereidingstijd die het kost om het volk bij elkaar te krijgen en naar de juiste plaats te brengen. Raiden is niet aan mij besteed, hoe vet dat ook mag zijn. De keren dat ik op een jaar mee kan doen, zijn op 1 hand te tellen. Jammer, omdat dit de kers op de MMO-taart is. Zeker als fan van Lotro mis je zo een deel van het spel. Maar ik heb me onderhand al neergelegd met mijn singleplay pve plezier met af en toe een bescheiden FS-avontuurtje ter afwisseling.

[ Voor 8% gewijzigd door Hurtebise op 27-05-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
rik86 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:48:
Hoe wil je Skumfil exploiten dan? Je zou kunnen zeggen dat erheen rennen, doodliggen + minstrel rez een exploit is, maar daar ben ik 't zelf niet mee eens. 't wordt er niet veel makkelijker op, gaat alleen sneller ten koste van wat extra repairs. Daarom doe ik 't ook meestal niet op de manier.
Gisteravond was voor mij de eerste keer dat ik in Skumfil was, dus ik ken de instance nauwelijks, maar we hebben het op de volgende manier gedaan:
spoiler:
Na binnenkomst ga je vrijwel direct naar beneden, daar vecht je met een paar spinnen. Door de deur en daar wachten. Één persoon rent verder door naar binnen en blijft doorrennen, die gaat dood. Toen kwamen alle spinnen op ons af maar die werden gereset vlak voor onze neus. Hop naar die kerel die daar dood lag, rev, en toen verstoppen ergens achter een web. Vervolgens liet die kerel zich nog een keer doodgaan volgens mij en toen was het boss fight en er kwamen adds bij. Die boss fight ging gewoon zoals het hoort denk ik (daar gebeurden verder geen gekke dingen). Maar als je naar binnen rent, jezelf laat doodgaan en vervolgens een hele groep spinnen die resetten, dat is een keiharde exploit. Sowieso, één persoon dood laten gaan zodat een boss getagged wordt of een deur open gaat, of whatever else beschouw ik als een exploit.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Hurtebise schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:15:
[...]

Als ik hoor hoeveel tijd dergelijke runs in beslag nemen, moet ik passen. Ik game 10-15u per week. Maar ik heb niet de tijd om een run van meer dan een uur te maken. En dan nog geen rekening gehouden met de voorbereidingstijd die het kost om het volk bij elkaar te krijgen en naar de juiste plaats te brengen. Raiden is niet aan mij besteed, hoe vet dat ook mag zijn. De keren dat ik op een jaar mee kan doen, zijn op 1 hand te tellen. Jammer, omdat dit de kers op de MMO-taart is. Zeker als fan van Lotro mis je zo een deel van het spel. Maar ik heb me onderhand al neergelegd met mijn singleplay pve plezier met af en toe een bescheiden FS-avontuurtje ter afwisseling.
Als je met een groep bent waar mensen in zitten die weten wat ze doen, dan hoef je niet heel Urugath/CD te doorlopen om je captain item te krijgen. Één van de captains items (Putrid slime of Helcham) kun je met een groep die weten wat ze doen, wel in een uurtje doen.

Ik weet zo even niet meer waar de andere captains items vandaan komen. Maar je hoeft het niet in één avond te doen natuurlijk ;).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Hurtebise schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:15:
[...]
Als ik hoor hoeveel tijd dergelijke runs in beslag nemen, moet ik passen. Ik game 10-15u per week. Maar ik heb niet de tijd om een run van meer dan een uur te maken. En dan nog geen rekening gehouden met de voorbereidingstijd die het kost om het volk bij elkaar te krijgen en naar de juiste plaats te brengen.
Nou valt tochwel mee, als je van te voren alles inplant, kun je op afgesproken tijdstip direct starten, en zeker op high lvl zijn Uru en CD toch goed te doen... als je geld voldoende hebt kun je deze items trouwens ook altijd wel op AH kopen.

@Skumfil -verhaal, tjah is niet echt een exploit, je gebruikt gewoon een functie ingame.... of je het meot doen is een ander verhaal.... je kunt ook de area clearen, maar dat duurt dan net iets langer, op deze manier heb je wat meer repair-kosten, maar gaat het sneller, aan jou de keuze.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
alsie nou normaal neit te doen zou zijn, zou ik zeggen ja, maar we hebben em gisteren twee keer op de juiste manier gedaan en dat terwijl er ene runekeeper healde. Ging best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
The Flying Dutchman schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:39:
[...]

Gisteravond was voor mij de eerste keer dat ik in Skumfil was, dus ik ken de instance nauwelijks, maar we hebben het op de volgende manier gedaan:
spoiler:
Na binnenkomst ga je vrijwel direct naar beneden, daar vecht je met een paar spinnen. Door de deur en daar wachten. Één persoon rent verder door naar binnen en blijft doorrennen, die gaat dood. Toen kwamen alle spinnen op ons af maar die werden gereset vlak voor onze neus. Hop naar die kerel die daar dood lag, rev, en toen verstoppen ergens achter een web. Vervolgens liet die kerel zich nog een keer doodgaan volgens mij en toen was het boss fight en er kwamen adds bij. Die boss fight ging gewoon zoals het hoort denk ik (daar gebeurden verder geen gekke dingen). Maar als je naar binnen rent, jezelf laat doodgaan en vervolgens een hele groep spinnen die resetten, dat is een keiharde exploit. Sowieso, één persoon dood laten gaan zodat een boss getagged wordt of een deur open gaat, of whatever else beschouw ik als een exploit.
Ja, dat komt inderdaad meer op exploiten over. Hoe wij het wel eens doen kan wat mij betreft nog net
spoiler:
Je rent met z'n allen naar binnen, rent naar de juiste plek, gaat daar dood, minstrel gaat doodliggen en rezzt iedereen

Maar 't vechtend doen is gewoon veel leuker en ook niet heel moeilijk, je moet weten wat je doet en wel uitkijken, maar verder valt 't wel mee. Boss zelf is lastiger, maar ook daar geldt, zoals bij de meeste instances, als je weet wat je moet doen, valt die erg mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
Ik begrijp überhaupt niet waarom je één van de twee manieren zou doen. Ik heb skumfil vaak genoeg (zelfs met pug) op de 'goede/legale' manier gedaan. Het is niet moeilijk, het scheelt wat repairs en het is nog leuker ook! Gewoon met z'n allen ingame voice aan, en gaan met die banaan.

Zelfde voor forges, het enige wat je nodig hebt is haast en cc. En uiteraard mensen die luisteren en hun class kennen. Maar wat dat betreft ben ik vrij makkelijk; slechte speler=vervangen.

Ik ben nu m'n derde karakter naar 60 aan het lvl'en en probeer zo min mogelijk de mensen in m'n kin lastig te vallen met radiance instances. Het gevolg is wel dat ik vrij veel met pug moet doen, het eerste wat ik zeg als ik join; no exploits please. Laatst ook weer zo'n knakker in de forges die zei dat hij een 'shortcut' wist. Twee keer duidelijk gevraagd of het geen exploit was. Nee was 't niet zei de pug member, boss 1, stenen gingen weg, 'RUN' schreeuwde hij.

Wat doe ik; rechtermuisknop --> leave fellowship

edit:
Maar 't vechtend doen is gewoon veel leuker en ook niet heel moeilijk, je moet weten wat je doet en wel uitkijken, maar verder valt 't wel mee. Boss zelf is lastiger, maar ook daar geldt, zoals bij de meeste instances, als je weet wat je moet doen, valt die erg mee
:)

[ Voor 12% gewijzigd door Freelance op 27-05-2009 12:38 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
D'r zijn 2 instances waar ik 't rennen/doodgaan/rezzen kan begrijpen, dat zijn 16th hall en FG, rest is 't ook niet nodig.

En helemaal voor Skumfil en Forges, dat zijn naar mijn mening de makkelijkste 2 om te halen, Skumfil omdat je geen tijdsfactor hebt en Forges een redelijk ruime marge heeft.

Ik ben ook erg benieuwd naar die nieuwe instances, de manier waarop de drops zullen gaan droppen is in ieder geval positief. Alleen moet je met barteren voor ixp wel opletten. De op dit moment duurste rune is niet de meest efficiente manier om ixp te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
rik86 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:14:
D'r zijn 2 instances waar ik 't rennen/doodgaan/rezzen kan begrijpen, dat zijn 16th hall en FG, rest is 't ook niet nodig.
Nou FG echt niet, je moet gewoon de pakjes zoeken, is nog eens leuk ook, lekker die orcs misleiden ;)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:32:
[...]

Nou FG echt niet, je moet gewoon de pakjes zoeken, is nog eens leuk ook, lekker die orcs misleiden ;)
Ja, altijd lachen om langs die orcs te lopen en ze te horen 'Sir, I'll get right back to work, sir!' enzo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:39:
[...]

Ja, altijd lachen om langs die orcs te lopen en ze te horen 'Sir, I'll get right back to work, sir!' enzo :*)
rofl idd: "Sir, Yes Sir, I'll go back to my duty, Sir!", en dan rent er zo'n kleine hobbit langs in pak :P. Alleen niet te lang stil blijven staan, anders wordt het alsnog een "run-and-rezz".

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Fil Gashen is inderdaad erg leuk! Met z'n allen op voice en een uur lang niets anders als "Hmmmmmmmmmmm" "Huh!". Ook het clearen van de dining room is gaaf; niks weg laten lopen gewoon charge en alles afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Would you like that Pan seared??????
geweldige zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
TAA, jij hebt ooit eens een linkje van een combat-log-parser gepost die je zelf gemaakt had. Is die parser een beetje vriendelijk/makkelijk in gebruik en heb je dat linkje nog ergens? Ik heb wel teruggezocht, maar niet een werkend linkje kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

rik86 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:14:

En helemaal voor Skumfil en Forges, dat zijn naar mijn mening de makkelijkste 2 om te halen, Skumfil omdat je geen tijdsfactor hebt en Forges een redelijk ruime marge heeft.
Ik dacht dat je de boss in Skumfil binnen een bepaald aantal minuten, na openen van de deur, geaggroed moest hebben? Dus wel een tijdsfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

rik86 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:40:
TAA, jij hebt ooit eens een linkje van een combat-log-parser gepost die je zelf gemaakt had. Is die parser een beetje vriendelijk/makkelijk in gebruik en heb je dat linkje nog ergens? Ik heb wel teruggezocht, maar niet een werkend linkje kunnen vinden.
Een van de laatste versies die werkt met 1 log; daarna is het programma omgebouwd tot raid analyser met 12 logs maar die is nog niet klaar... bij gebrek aan een fatsoenlijke raid om het mee te testen zeg maar ;)

http://www.yousendit.com/download/MnFqZGVjR3NCMTUzZUE9PQ

Het bestand dat je moet uitvoeren is: \ACP220209\ACP\ACP\bin\Release\acp.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
FG is tof. Het probleem is dat wij altijd de lunch room helemaal neermaaien, en dat de baas dan niet verschijnt. Je moet dus altijd wachten op een GM. Daardoor hoef je beneden geen uniformen halen. Eer je de baas op 1e verdiep neergehaald hebt, zit je aan 3 uniformen, dan is het niet zo moeilijk meer om er nog 3 te halen. Als je toch lui bent, laat je die drie personen sterven.

RFCE, ik heb gisteren in OG nog eens gekeken, en de jump gehaald met mijn warden (zonder paard maar met runbuff op). Het is de rechterpijl op de eerste afbeelding: http://img507.imageshack.us/img507/1153/screenshot00697.jpg , maar hij staat niet helemaal correct. Deze pijl gaat van links naar rechts, terwijl je omhoog moet lopen en dan naar links moet springen. (Ik had maar 2 keer nodig, ik word er goed in ^^) Daarna is het gewoon omhoog lopen of eventueel nog een klein sprongetje doen, en dan heb je een HEEL groot gebied om te verkennen. De squirrels zijn heel ver weg, dus het duurt wel even voor je ze vindt. Als je moeite hebt, geef een seintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Disclaimer: Ik weet dat Naming & Shaming tegen de policy is, maar ik wil de Laurelin spelers dit niet onthouden. Dit is een quote van een post op ons raidforum (besloten deel).
I normally dislike naming and shaming, but I am about to make an exception. Not only because this a known and repeating offender, but because he has conned the RRU too - in an ideal world his kind wouldn't be on the server, but I guess naming and shaming is the only way to warn other people not to be conned.

Imagine yourselves at the end of a 2 hour march into th 16th Hall. Imagine killing the Lost One - and that you have finally won the coin roll after several attempts at the instance. Now imagine the fellowship leader grabbing the coin and run for the hills!!!

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/9052/ninjaafa.jpg

And Foreverwind (a.k.a. Bigtam) is no stranger to us. Some might recall that he joined us on our second consecutive run in Filikul last Thursday - he being one of 3 Pick-up-people added to our raid. Then a 1st Age Guardian legendary dropped and since there were no guardians with us our raid leader (Hal I believe) asked if anyone had a guardian alt close enough to 60 to have a use for it. Foreverwind claimed he had one and he walked away with the 1st Age... He actually never had no such guardian, but he did make a nice profit from selling that item on the Auction House however..!

This is not about the pixels to me, not that gear are not wonderful toys, but at the end of the day this is about fair play and this chap knows of no such thing, so now you are all duely warned; and I for one will never group with him.

P.S.: I believe he was kicked from his kin for that 16st Hall stunt, so don't let this reflect on his kin-mates (of which I hold several in very high regard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Jammer dat er zulke mensen rondlopen en het ergste is nog dat je in de situatie zelf er weinig aan kan doen, behalve boos worden.
Wat mij betreft mogen zulke spelers ook gewoon publiekelijk aan de schandpaal, helemaal omdat die het 2x presteert binnen 1 week. Dat kan niet perongeluk meer zijn...

edit: Probeert die kinnie van jou soms een zo hoog mogelijke repairbill te krijgen? :P

[ Voor 13% gewijzigd door rik86 op 28-05-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Altijd jammer zo'n dingen...
En die persoon van screenshot heeft serieuze repairs nodig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Lointje schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:55:
De squirrels zijn heel ver weg, dus het duurt wel even voor je ze vindt. Als je moeite hebt, geef een seintje.
Thnx voor de hint, zal het weldra proberen, zodra ik offmap ben explore ik zelf natuurlijk, dat is het allerleukste..... Squirrel and Hobbit here I come :P.

edit:
@Lointje, gevonden, de jump is vrij makkelijk als je weet waar hij is, 3x proberen en het was raak, lol.... thnx again

[ Voor 14% gewijzigd door Rfce op 28-05-2009 18:01 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Ben met een minstrell begonnen en na het voltooien van Ered Luin naar de Shire gegaan...
Die 'Flying the Coop' questes zijn best wel frustrerend te noemen. Een aantal keer die naar de Trollshaws geprobeerd en steeds vlak voor het eind dood gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Wel een bounder gaan worden, aan het eind krijg je dan een 20 radiance head item :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Die heb ik al ;) Erg fijne headgear ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
White Dust schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:36:
Die heb ik al ;) Erg fijne headgear ^^
Enne sinds wanneer heeft die 20 radiance (+2 hope)... vroegah zat er +1 hope op, toch?
Nog maar eens halen met een alt dan maar, is ie op lvl30 al 1/6 klaar voor de Watcher :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
stackt niet met andere radiance gear :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Watcher 2.0 down... helaas hebben we de +3 hope echt nog nodig om het voor elkaar te krijgen. Wel leuke drops dit keer; een 1st age RK stone met goede legacies, een 1st age chm sword en een 2nd age chm sword. Volgende week hopenlijk eindelijk mijn main weer eens meenemen. Zo ongeveer de laatste in de groep die geen 8/6 heeft. Dat is dan ook opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Zaterdag heel Carn Dum Geduo'd. Ik op mijn guardian, samen met een captain, beide lvl 60 natuurlijk. Alles ging verbazend vlot, tot aan mordirith. Van eerste keer neer, maar het was toch spannend. Mijn survival skills waren op toen hij nog 14k had. OS juist terug klaar beginnen damagen, ik gestorven op 5k, meteen gerezzed met de laatste power die de captain nog had en dan hebben we mordirith alsnog afgemaakt.
Was best trots op onze mooie prestatie.

Gisteren dan met dezelfde captain naar FT gegaan en dat ook geduo'd. Geen probleem tot aan de trolls. Daar hadden we 4 attempts voor nodig eer het gelukt is. Geen amber ring natuurlijk, maar wel 1 goud per persoon in cash alleen al.

Volgende wordt waarschijnlijk BG proberen te duo'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Netjes hoor :) Hoe lang heb je in totaal over heel CD gedaan?
Ik heb CD nu al wel een behoorlijk aantal keer gedaan, maar dan vaak alleen maar de runs voor de class-items. Wil nog steeds een keer de keys gaan halen (die heb ik zelf nog steeds niet), denk je dat dat te solo'en is als guard?

2 kinnies hebben laatst grand stairs geduo'd, was ook best pittig wat ik ervan begreep :) (uiteraard niet in HM, dat is met z'n 2en niet te overleven :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Lointje schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:25:
Geen amber ring natuurlijk, maar wel 1 goud per persoon in cash alleen al.
Nice van CD... maar dat 1G was dat na de aftrek van de repair kosten :P

Anyway hier een teaser van Boko 8 : ftp://downloads.codemasters.com/video/LOTRO_MOM_Book8_UK.zip

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
In het totaal zijn we zo'n 3.5 uur binnen geweest, Alle bazen gedaan. (geen enkele gesummonde bij het hornblower platform, vond ik ook vreemd :D)

En solo-en als guard is misschien wel doenbaar (niet alles maar veel). Ik heb Uru al grotendeels gesolo'd. Lijkt me een leuke uitdaging.

En dat was voor repairs. CD had ik zo'n 350 bij rep vendor (22.5% repair discount) en voor FT was het bijna 390. Niet zo erg dus eigenlijk.

Proficiat met de watcher TAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Hmm.. Mordirith.. die moet ik ook nog een keer op zn kop tikken. Kijken of ie te soloen is :)

Ik heb sinds gisteravond (eindelijk) mijn lang gewilde titel: Rhyaewald, Warden of Annuminas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:26:
[...]

Nice van CD... maar dat 1G was dat na de aftrek van de repair kosten :P

Anyway hier een teaser van Boko 8 : ftp://downloads.codemasters.com/video/LOTRO_MOM_Book8_UK.zip
6 sec nieuwe beelden van een gemuteerde ninja-turtle. Maakt me nog niet gelijk enthausiast voor boek 8 eigenlijk.s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Ik vermoed dat die summoners niet komen omdat je lvl te hoog is, waardoor ze niet geactiveerd worden.

En ze zijn bij Turbine inderdaad erg goed in het uitwerken van de niet verder beschreven nameless. Ik snap ook weel dat Tolkien deze niet beschreven heeft, wie stopt er nu aliens in the lord of the rings als het niks toevoegt aan het verhaal en ze er eigenlijk ook niet echt inpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:36:
[...]
6 sec nieuwe beelden van een gemuteerde ninja-turtle. Maakt me nog niet gelijk enthausiast voor boek 8 eigenlijk.s :P
Hmzz ja idd, had deze gepost tijdens de download... niet echt de moeite waard idd.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ze komen wel hoor rik, want ik zag heel wat interrupts boven hun hoofd. Maar we waren gewoon snel genoeg in damage en stunnen (captain had routing cry stun getrait). Had gewoon niet gedacht dat een guard en capt dat konden. Het is een instance dus elke mob valt je aan, ongeacht je level (net als in great barrows bv, zal alles je ook aanvallen).

En de nameless worden wel vermeld in het boek maar daar blijft het inderdaad bij. Voor turbine een vrijkaart natuurlijk.
Gandalf said: " Far, far below the deepest delving of the Dwarves, the world is gnawed by nameless things. Even Sauron knows them not. They are older than he. Now I have walked there, but I will bring no report to darken the light of day. In that despair my enemy was my only hope, and I pursued him, clutching at his heel." Lotr, tolkien
In theorie mogen ze dus hun eigen interpretatie toevoegen hier, maar het ziet er soms toch maar vreemd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Gisteren was het extreem tof in de moors. 3 freep raids! En dat op onze kin-moors-creep day :) We waren met zo'n 30 creeps (onze groep + meehangers) TR aan het verdedigen (tyrant gesneuveld maar in de vlaggenkamer hadden we ze). Ondertussen wordt LC ingenomen. En als we iets later LUG verdedigen tegen een volle raid, krijgen we bericht dat TR opnieuw wordt aangevallen. Wij waren met 8 in een raid, veel gestorven, maar ook 18 KB voor mij alleen al, 600 infamy voor elk in de groep en 2300 DP. Was plezant! Mijn BA is nu bijna rank 4 en men warg heeft nog 2000 inf nodig tot rank 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
check http://community.lotro-eu...d=9613&type=Dev%20Diaries voor Book8 upgrade mbt crafting. Ik lees dus dat bestaande crafting items van lvl kunnen veranderen.

Nu ben ik bezig met mn Guardian die momenteel lvl29 is, voor hem heb ik al een full lvl35 setje (incl shield) klaar liggen (artisan gecraft rep stuff, dus eigenlijk succesvol one-shot crit setje). Begrijp ik het nu goed dat uit onderstaande tabel blijkt, dat hij het pas vanaf lvl41 kan gebruiken ipv lvl35:
Afbeeldingslocatie: http://www.codemasters.com/images/microsites/lotro/Table_4.jpg
Is het dan niet verstandig om als de wiedeweerga hem te lvlen naar 35 en de boel aan te trekken pre-book8, zodat ik het 6 lvl's eerder kan gebruiken?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Hangt er vanaf of het de one-shot set is. Indien dit zo is, dan ja, ben je beter af om nog vlug tot lvl 35 te hoppen. Anders wacht je gewoon even.
De nieuwe nummers zien er niet slecht uit, maar ik vraag me wel af of een lvl 41 set, dat ervoor lvl 35 was, kan tippen aan de questgear op dat lvl. Neem nu de fem set die je ook op lvl 41 ongeveer kan verkrijgen. Maar dat bedoelen ze misschien met de update van sommige gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Lointje: Daar is wel rekening mee gehouden ja.
Rfce: Helaas wel. Maar je hebt nog tijd genoeg, book 8 is nog niet aangekondigd voor release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Lointje schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:42:
Hangt er vanaf of het de one-shot set is. Indien dit zo is, dan ja, ben je beter af om nog vlug tot lvl 35 te hoppen. Anders wacht je gewoon even.
Nou het is de crafting-guild recepie die ik ervoor gebruikt heb en deze is hetzelfde als een crit- van een one-shot recipy, dus ik neem aan dezelfde. Rond lvl40 kun je inderdaad die fem-set in angmar halen (is altijd een heeele goede set geweest).
Nou ja dan maar mn toon afstoffen en maar zo snel mogelijk naar 35 tillen.

Gisteren btw eens op mn alt Hunter voor t eerst een vd instances in Moria gedaan.... gelukkig was het een kin-group en het ging lekker. FG hardmode natuurlijk, jammer genoeg moesten er 3 man rollen voor de coin en kwam ik net wat punten te kort, ochjah zo is mijn kinnie blij met zn full radiance setje :P en is er een volgende FG run meer kans voor de gloves, gezien ik deze nog als enige moet op mn burglar (en dan kan die eindelijk eens mee naar de watcher).

[ Voor 28% gewijzigd door Rfce op 03-06-2009 12:27 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Afgelopen zondag m'n burglar van 58,95 naar 60 gebracht door GS quest mode te doen (zo'n 250k xp incl deeds) en 16th hall te doen. Grootste deel van 58 ook al door een aantal instances gehaald. Ik weet nu wel dat ik 't volgende character dat richting de 60 gaat de laatste lvl's puur door instances gaat halen. Dat lvl't veel simpeler/sneller/idealer. Grand Stairs levert echt veel op, Forges gaat lekker snel, Skumfil ook mooi veel quests en die heb ik nog helemaal niet gedaan op m'n burg.

Helaas ging 16th Hall niet helemaal succesvol, toen de boss op 10k stond ging er een add neer :(
Anders m'n burg misschien ook wel op 60 radiance gehad.
Ik blijf 't een vervelende instance omdat die vrij lang is en of een ervaren groep moet hebben, of een redelijk specifieke groep-setup vraagt om de laatste boss een beetje snel te kunnen doen.
Vind 't sowieso de minste van de 6 radiance instances, omdat juist de combinatie van het erg laat kunnen failen (nu een uur spelen) en het erg makkelijk kunnen failen (namelijke 1 verkeerde klap uitdelen) het mislukken ervan een tijdsrovende zaak maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
rik86 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:19:
Helaas ging 16th Hall niet helemaal succesvol....
Ik blijf 't een vervelende instance omdat die vrij lang is en of een ervaren groep moet hebben, of een redelijk specifieke groep-setup vraagt om de laatste boss een beetje snel te kunnen doen.
Klopt, helemaal mee eens.... gelukkig had ik vorige week geluk met een roll voor de coin toen de turtle neer ging, hoef 16th dus niet perc (voor mezelf) op HM te doen.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Hoewel ik shoulders nog moet op m'n burg organiseer ik ze nu vooral voor anderen uit de kin. Probeer al wekenlang runs te organiseren voor DD en 16th voor kinnies, maar de bereidwilligheid daarvoor is helaas niet al te groot :(

Ik overweeg nu om in te gaan stellen dat eerst bij iedereen de main full radiance moet gaan krijgen, maar ik vraag me af of dat de raid-bereidwilligheid van mensen die dan voorlopig niks mogen krijgen niet flink omlaag gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

rik86 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:06:
Hoewel ik shoulders nog moet op m'n burg organiseer ik ze nu vooral voor anderen uit de kin. Probeer al wekenlang runs te organiseren voor DD en 16th voor kinnies, maar de bereidwilligheid daarvoor is helaas niet al te groot :(
Mensen die 'bang' zijn om te wipen in DD zijn geen echte raiders en daar zou je dus ook niet al te veel tijd/moeite in moeten steken.
Mensen die het risico van 1 uur werken in 16th zonder coin te groot vinden zijn geen echte doorzetters en daar zou je dus ook niet al teveel tijd/moeite in moeten steken...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Dat is dus eigenlijk ook een beetje mijn mening ;)

Maar om nu als kin-leider je kin daarom te verlaten zonder te proberen om de instelling van je kinnies te veranderen is ook zo wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Mensen kun je niet veranderen... althans imho >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Zow. Vanavond maar eens een Lifetime abonnement aangeschaft. Geen gedoe meer met maandelijks betalen en dan kan ik lekker op mijn gemakje spelen wanneer ik wil, zonder het idee te krijgen 13 euro weg te gooien als ik eens een maandje niet speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Als je ergens geen spijt van zult krijgen is het dat wel :)

Ik ben gelukkig ooit zo slim/alert geweest om meteen het lifetime abbo af te sluiten destijds met een founders kit.Daarna heb ik het een jaar onafgebroken gespeeld dus mn geld er al uit gehaald. Na mijn uitstapje naar WAR weer helemaal terug en je kunt zo weer verder zonder timecard te moeten regelen oid. MoM gekocht voor 11 euro en weer zorgeloos spelen. Het is even een investering maar als je daar eenmaal overheen bent...

M'n nieuwe char (RK) heeft inmiddels mn oude vertrouwde guardian voorbijgestreeft. Gister lvl59 gedinged en nu nog een kleine 300k xp te gaan. Gaat eigenlijk super snel. Beetje in Lothlorien rond hobbelen met rested xp en de solo instances doen in the Dolven View en de xp stroomt binnen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Of zoals iemand hier opmerkte, doe een Grand Stairs quest mode run. Je krijgt ruwweg 200k EXP, je complete 9 quests, 4 deeds of toch iets in die aard.

Lothlorien is natuurlijk ook goede keuze als je solo wilt spelen.

Nog 1500 inf te gaan op mijn wargje tot rank 5 en de (nu wat minder effectieve) rallying howl. Ik probeer wat DP te sprokkelen nu want ook mijn BA moet nog 26k DP hebben op zijn huidige rank. Twee of meer creeps hebben is duur, zeker in de beginlevels. Mijn kinmate (grimweaver) heeft 200.000 DP, en op het forum zag ik dat moonwarg er 900.000 heeft. Zou handig zijn als die wat konden geven ^^ Beetje AN, outpost en keep farming dus. Gisterenavond was de hele map blauw, jammer genoeg werk ik dus eer ik thuisben zijn die keeps alweer rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Inderdaad, gister met een groep GS quest mode gedaan, heeft me 210k xp opgeleverd en heb nog 4 questen open staan. In totaal verwacht ik 230/240k xp. Zit nu dan ook op level 57 met mijn captain. Mooie manier om te levellen en de quests tellen ook nog mee voor de andere deeds die je doet om de swift travels te verkrijgen in moria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
de Instances zijn inderdaad de ideale manier om snel die laatste levels door te komen en de gear die er kan droppen is ook nog eens zeer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

En voor de mensen die de instances meer dan beu zijn: vanaf lvl56 kun je de crafting instances goed doen (250xp/kill ofwel 500xp rested) en dan afwisselen met Lothlorien rep grinding in Nanunogiets. Vanaf lvl58 de repeatables en quests in het besloten deel van Lothlorien en je bent in notime 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
laatste leveltje zal idd niet lang op zich laten wachten :)

Heb eigenlijk op mn RK ook altijd xp bonussen gekocht van Destiny Points. 900k van Moonwarg is vrij normaal voor iemand die veel alleen maar op zn creep speelt.

Vorig jaar, voordat ik tijdelijk stopte met LOTR speelde ik ook alleen nog maar creep en had tegen de 500k DP verdient. Toen MoM uit kwam heb ik voor al mn creeps nieuwe skills gekocht en dus op mn RK telkens bonus XP, +5% speed buff en de rousing spirit (na doodgaan) perks gekocht. Zit nu net onder de 300k DP.

Als de map blauw is dan kun je erg veel DP verdienen als creep. elke keep is 2k DP en als je geluk hebt win je nog wat items van de keep lords e.d.

edit:
moest je nu voor GS quest mode eerst een quest chain (back and forth) doen? Hoe zit dat precies?

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyV76 op 05-06-2009 10:43 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

En dan nog beweren dat PvMP geen impact heeft op PvE. Ik weiger om de Ettens in te gaan om DP te verdienen en zit dus altijd met het feit dat ik geen Rouse Spirit kan kopen. Dit betekend in het slechtste geval dat een raid na een wipe dus 10 minuten moet wachten op de cooldowns.

[edit]

Voor GS QM moet je eerst de quest doen die je aangeeft; oppikken in 21st hall en een paar keer op en neer naar Orc Watch om wat dingen te doen...

[ Voor 22% gewijzigd door TAA op 05-06-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Voor bijna alle instances zijn er een aantal 'talk to' quests, die je vragen om $npc te helpen in $instance. Zodra je die quests heb geaccepteerd, openen er meer quests bij dezelfde of andere npcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Tja je hebt DP niet per se nodig maar het kan wel makkelijk zijn. Als je er voor kiest om niet de ettens in te gaan voor DP dan moet je dat zelf weten en vind ik eigenlijk niet dat je erover mag klagen. Er zijn ook mensen die klagen over FS quests en vinden dat alles te solo-en zou moeten zijn. Tja.. je hoeft geen FS quests te doen in het spel om 60 te worden. Het zijn allemaal aspecten van het spel als geheel en of je dingen wel of niet doet moet je zelf weten. Dat je nooit iedereen tevreden kan stellen is een feit.

Volgens mij heb ik die quest al geheel of gedeeltelijk gedaan. Geloof dat wat kinnies vanavond wel zin hadden om GS quest mode te doen dus als je daar echt ruim 200k xp voor krijgt dan haal ik de 60 wel :)

Dan zal ik denk ik eens wat mithril corn-flakes moeten gaan scoren om mn jewelry op orde te krijgen. Zag de sublime dawn-rose ring of tactics en die staan nu hoog op mn verlanglijstje. Heb 4 flakes ondertussen door confrontaties met named mobs op verschillende locaties maar heeft iemand nog tips om die flakes te scoren?
In SoA heb ik best veel bij een shard dropper gestaan (Bisil Bloodaxe) en dat leverde een redelijk stabiel aantal shards op. Hebben jullie favo flake drop mobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
TAA, je hebt 10.000 DP per lvl 60 (200 per level vanaf 10) char gekregen. Je krijgt DP van session plays. Je krijgt DP tegenwoordig voor instances (GS HM quest is gebugged bv, je kan helemaal in quest mode doen, krijg je alsnog de 2000 DP). Ik vraag me dan toch af als je geen PvMP doet, hoe je door heel die voorraad bent heengegaan! Of gebruik jij continue die perks? :) Ik heb ooit een tijdje enhanced XP gekocht toen ik heel veel speelde. En af en toe een hope erbij of een dread removen. Anyway, je kan dus ook via niet-pvp aan DP geraken.

Als je prospector bent, flakes durven ook al eens uit een rich iron / gold node vallen. Maar nu ook niet elke 20 nodes. Als je geluk hebt. Ik heb er zo al 6-7 verkregen.
Ook in instances droppen ze.

Voor de rest heb ik geen flake for sure mob. Ik zoek nog een mooi plekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Shard campen kan niet meer in gebieden die sinds boek 11 ofzo zijn toegevoegd. Gelukkig maar. Het werd flauw om constant dezelfde mensen (vaak nog onbeleefd of zelfs uitermate lomp en bot) ergens te zien staan. Zoals Lointje zei, Ore nodes (goud en iron, niet perse rich), instances en random named spawns. Doe elke dag de high level Prospecting instance en je hebt er zo een hoop (mits je kan minen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MueR schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:31:
Shard campen kan niet meer in gebieden die sinds boek 11 ofzo zijn toegevoegd. Gelukkig maar. Het werd flauw om constant dezelfde mensen (vaak nog onbeleefd of zelfs uitermate lomp en bot) ergens te zien staan. Zoals Lointje zei, Ore nodes (goud en iron, niet perse rich), instances en random named spawns. Doe elke dag de high level Prospecting instance en je hebt er zo een hoop (mits je kan minen :P).
Ik heb ook flakes uit de tin en copper ores gekregen, al moet ik zeggen dat dat erg sporadisch was... (misschien 2 of 3 van de +- 40 die ik gemine'd had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Lointje schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:17:
TAA, je hebt 10.000 DP per lvl 60 (200 per level vanaf 10) char gekregen. Je krijgt DP van session plays. Je krijgt DP tegenwoordig voor instances (GS HM quest is gebugged bv, je kan helemaal in quest mode doen, krijg je alsnog de 2000 DP). Ik vraag me dan toch af als je geen PvMP doet, hoe je door heel die voorraad bent heengegaan!
Ik heb 3 level 60's dus 30k DP gehad; hiermee kun je 20x Rouse Spirit doen (1,5k per keer). Alleen al voor de Watcher hebben we een week of 12 nodig gehad (2 avonden per week) om 1.0 en nu 2.0 neer te krijgen. Dat is nog niet 1x RS per avond... Bovendien was er ooit ook nog zoiets als de Rift waar we ook behoorlijk wat wipes voor onze kiezen gekregen hebben toen we de tactics aan het uitvogelen waren. En dan wil je ook nog wel eens enhanceXP of +1 hope kopen als er geen +3 perk hand-in is...

En ja, Ettens wel/niet is een keuze. Maar Turbine heeft ALTIJD aangegeven dat PvMP geen invloed zou hebben op PvE. En dat heeft het dus wel. Class balance is ook fucked up door de EM omdat er een paar zielige creeps lopen te stuiteren over one-shotten. Corpse-jumpen die hap! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
MueR schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:31:
Mn Runekeeper is scholar (power pots woohoo) dus die kan niet prospecten :(
Mn 56 guardian is wel prospector dus zou daar die instance mee kunnen doen. Ik ben nog niet zo bekend met alle mining instances of wat er precies te halen valt... moet nog een hoop te weten komen. Voorheen met SoA wist ik alles, prijzen op AH, waar dropt wat etc. maar nu moet ik weer een hoop leren :)

Ze zouden best iets kunnen implementeren waardoor je als freep wat DP zou kunnen farmen. Op zich kan dat al wel met die instances die DP geven maar erg schamel vergeleken bij wat je kunt krijgen als creep.
PvMP is onderdeel van het spel en wellicht hebben ze ooit gezegd dat het elkaar niet beinvloed... de invloed is nog steeds erg minimaal... en ik hoor ook niemand klagen over de XP bonus die je krijgt als de freeps dat item in EM gescoord hebben (weet ook nog niet precies hoe dat werkt, straks op 60 maar eens de moors bekijken)

[ Voor 23% gewijzigd door JohnnyV76 op 05-06-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Pre-Book7 verkreeg je veel meer flakes uit rich gold/iron nodes (redhorn lodes _O_)... maar sinds daar ook die kalk aan is toegevoegd is het een STUK minder. Ze zijn ook niet echt te farmen inderdaad. Vanaf book8 komen er echter een hele raffel bij, al die named in Loth worden dan aangepast zodat ze ook flakes droppen (stuk op 13 mobs).
Daarnaast moet je eigelijk FG lekker vaak doen, dan kom je er ook uit met nogal wat flakes (vooral uit die chests).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Heb je je scholar ook in scholar guild?

Ik zit te twijfelen om character later in weaponsmith guild te doen of in scholar guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik heb hem zelf in de scholar guild gestopt.
Dit omdat er maar weinig mensen een 2hander hebben en niet iedereen deze koopt. En je kan je eigen pots maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
TAA schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:19:
[...]

Ik heb 3 level 60's dus 30k DP gehad; hiermee kun je 20x Rouse Spirit doen (1,5k per keer). Alleen al voor de Watcher hebben we een week of 12 nodig gehad (2 avonden per week) om 1.0 en nu 2.0 neer te krijgen. Dat is nog niet 1x RS per avond... Bovendien was er ooit ook nog zoiets als de Rift waar we ook behoorlijk wat wipes voor onze kiezen gekregen hebben toen we de tactics aan het uitvogelen waren. En dan wil je ook nog wel eens enhanceXP of +1 hope kopen als er geen +3 perk hand-in is...

En ja, Ettens wel/niet is een keuze. Maar Turbine heeft ALTIJD aangegeven dat PvMP geen invloed zou hebben op PvE. En dat heeft het dus wel. Class balance is ook fucked up door de EM omdat er een paar zielige creeps lopen te stuiteren over one-shotten. Corpse-jumpen die hap! :+
Fair enough van het gebruik. Wij zijn niet zo'n raid kin, dus ik had het wat verkeerd ingeschat. (en wij wachten gewoonlijk 10 minuten, zeker in rift omdat hope tokens toen nog een uur cooldown hadden).

Echter ga ik niet akkoord met je pvp opmerking. PvMP heeft geen echte invloed, aangezien je DP kan verkrijgen buiten de ettenmoors. Dat je sneller DP kan verkrijgen door in de ettenmoors te gaan, is gewoon bijkomstig omdat het daar het betaalmiddel is. Jij kan heel goed niet naar ettens gaan en toch DP verdienen. Via de instances nu kan je 'gemakkelijk' een aantal 10k DP halen per week.

En als je echt vond dat de hunter (je one shot opmerking) na moria niet overpowered was, dan ben je gewoon niet echt realistisch. Zelfs buiten de moors was dat te merken (instances enzo). Het was gewoon duidelijker voor creeps omdat zij door echte mensen gespeeld worden. De class balance was ver zoek toen en met of zonder ettenmoors zou die nerf er geweest zijn. Net zoals DF enkel generfed werd in de ettenmoors en niet voor PVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Ik kan niet zo zitten met het DP verhaal; op is op en daar doen we het dan maar mee. Ik ga er echt geen instances voor farmen of een creep voor rollen. Mijn keus. Ik heb nog zoveel andere dingen te doen :P

Tuurlijk ben ik het er mee eens dat hunters tot B7 zwaar overpowered waren. Net zo goed als Runekeepers dat nu zijn. Maar zonder de geluiden uit de EM denk ik dat er heel anders tegens de nerfs aangekeken zou worden...

Wat ik me afvraag is waarom Shield Wall niet gefixed wordt in B8... Heeft dat iets met PvMP te maken of was het gemakkelijker om de Turtle een debuff te laten geven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
TAA schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:08:Tuurlijk ben ik het er mee eens dat hunters tot B7 zwaar overpowered waren. Net zo goed als Runekeepers dat nu zijn. Maar zonder de geluiden uit de EM denk ik dat er heel anders tegens de nerfs aangekeken zou worden...
Hee da's tegen mijn zere been schoppen... waarom zijn RK's nu zo overpowered? Omdat we ongeveer hetzelfde of soms iets meer damage kunnen doen dan hunters? Deze opmerking is wel erg kort door de bocht en ik denk ook dat je het wat beter moet nuanceren. Dat epic conclusion overpowered is ben ik met je eens. De hoogste crit is 13k al is dat een super zeldzaam geval. Op level 59 is mijn max 4870 damage en ja dat is behoorlijk veel maar het is niet dat ik zo'n crit er elke minuut uit kan pompen. Je moet geluk hebben dat 3 self-buffs geprocced zijn en dan nog moet je een crit krijgen om zoveel damage te doen. Bij een normale hit met die 3 buffs doe ik ongeveer 1500 damage. Voor de rest moet je niet vergeten dat hunters medium armor kunnen dragen dus aardig wat meer survivability hebben. Een RK is meer een glass cannon dus mag ook wat meer damage kunnen doen al zullen hunters vaak in staat zijn om zelfs nog meer DPS er uit te pompen. Hunters moeten maar eens leren accepteren dat ze concurrentie hebben gekregen in DPS termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:45:
[...]Hunters moeten maar eens leren accepteren dat ze concurrentie hebben gekregen in DPS termen.
Tsja en dat is dan weer tegen mijn zere been schoppen. Ik blijf vinden dat één single-target DPS class meer dan genoeg was, en dat RK een mooie class is, maar niet in de buurt zou moeten kunnen komen van Hunter dps. RK heeft z'n eigen specifieke, hybride rol, en dat is mooi, maar ik vind dat een specialistische klasse voorrang moet krijgen op dat specialisme. Ik ben er nog steeds zuur over dat dat niet meer zo is, want ik heb letterlijk maanden van mijn leven in die Hunter gestopt.

1500 damage?? Als Hunter mag je tegenwoordig van geluk spreken als je dat met Heart-seeker krijgt! Echt, RK is gewoon OP, punt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn level 56 RK komt nog bij lange na niet in de buurt van die getallen..zie je wel dat ik iets verkeerd doe.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Tja egowelt... deze post van je laat precies de mentaliteit van de meeste hunters zien. Het gevoel dat ze de enige class zouden mogen zijn die ranged DPS kan doen. Het is jammer dat de meeste mensen alleen naar de extremen kijken en dan snap ik wel dat de RK overpowered kan lijken maar in de praktijk valt het reuze mee. De keren dat ik 400/500 damage doe met epic conclusion gebeuren vele malen vaker dan de 3/4k damage. Zoals ik het zie is de hunter veel constanter met het uitdelen van hoge DPS en de RK moet eerst opbouwen tot full battle attunement, wachten tot 3 self buffs met elk een 10% proc chance binnen 20/30 seconden triggeren en dan nog eens hopen op een crit om zomfg veel damage te doen. Zonder deze procs en dus crits doet de DPS nog steeds onder voor die van de hunter. Tel daar bij op dat de RK veel squishier is en ook een aanzienlijk kortere range heeft en de RK is dan toch echt niet zo OP als veel mensen doen geloven. Ach deze discussie is eigenlijk zinloos... iedereen zal zn eigen class verdedigen wat heel begrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Nee hoor. Ik verdedig de hunter niet.

Ik ben hunter omdat ik dat leuk vind, en omdat het bij mijn manier van spelen past. Doet me een beetje aan Lucky Luke denken, lonesome cowboy.
Ach, en dat een ander meer dps kan doen ; soi. Is toch enkel leuk en maakt het nog leuker om samen te spelen, dat zal vet DPS'en.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.