Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
Het is grotendeels ook te wijten/danken aan de App Store waarin die Flickr app te verkrijgen is waarmee je lekker makkelijk je foto's kunt uploaden, als die er niet was geweest had je alsnog via je computer of Safari de boel moeten uploaden.

Gemak dient de mens 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Gebruiksgemak scheelt zeker veel. Niet alleen het uploaden alleen, maar de hele ervaring.

Mijn vorige, inmiddels ruim 3 jaar oude telefoon maakt veel betere foto's dan de iPhone... maar toch gebruikte ik die veel minder omdat het ding zo traag was als dikke stront door een trechter.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 21:03
Wiethoofd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:25:
Het is grotendeels ook te wijten/danken aan de App Store waarin die Flickr app te verkrijgen is waarmee je lekker makkelijk je foto's kunt uploaden, als die er niet was geweest had je alsnog via je computer of Safari de boel moeten uploaden.

Gemak dient de mens 8)
Huh? Ik email mijn foto's altijd naar Flickr, geen aparte app voor nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
MarcoC schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:52:
Huh? Ik email mijn foto's altijd naar Flickr, geen aparte app voor nodig hoor.
Disclaimer: /me Wiethoofd is geen Flickr gebruiker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Faust schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:03:
Nokia, HTC, Blackberry, Samsung, allemaal hebben ze minimaal 1 specifiek model dat meer verkocht heeft dan de iphone.
Sta je mooi te kijken. :)
Geloof ik echt niks van. Heb je hiervan een bron? Zeker in de VS is dit niet het geval (gebaseerd op eigen observaties).

Deze merken hebben zoveel verschillende modellen die elkaar ook nog eens erg snel opvolgen dat ik me niet kan voorstellen dat een willekeurig model de tijd krijgt om meer dan 20 miljoen keer te verkopen.
ppl schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:45:
[...]
Die 5 megapixels ontstaan pas na interpolatie, m.a.w. die 5 megapixels is het effectieve aantal plus het aantal verzonnen (!) pixels. Als je effectief maar 3 megapixel hebt en er 2 megapixel aan interpolatie bij krijgt is dat ook 5 megapixel. De kwaliteit is alleen om te janken, dan is zelfs de iPhone beter. Dat is helaas nogal het probleem bij de gebruikte sensoren voor telefoons: het is nogal erg veel interpolatie wat er plaats vindt waardoor de kwaliteit naar beneden zakt. Daarom kun je ook niet botweg op megapixels gaan vergelijken bij camera's (van welke soort, vorm, aard dan ook!) naast dat er uiteraard nog veel meer aspecten meespelen die bepalen welke kwaliteit je uiteindelijk krijgt.
Dit is feitelijk onjuist. Telefooncamera's interpoleren niet (meer), de laatste camera die interpoleerde die ik me kan herinneren is de SonyEricsson K700i die 640x480 interpoleerde naar 1,3MP. Ten tweede is de kwaliteit niet om te janken, de N95-camera is zelfs vele malen beter dan de iPhone-camera in praktisch alle omstandigheden. De sensor is groter, de camera beschikt over autofocus en de lens is beter.

Hier kun je wat foto's van de N95 bekijken. De N95-foto's hebben veel meer detail (logisch, meer pixels), en als je de foto's 1:1 kijkt zie je dat er niet geïnterpoleerd is. Daarnaast is er ook veel minder vervorming bij de randen (waar de iPhone nogal eens last van heeft), en zijn de kleuren egaal (wat bij de iPhone ook zelden het geval is). Ook zijn de foto's veel scherper, iPhone-foto's zijn bijna nooit echt scherp. Een telefooncamera van drie jaar oud is gewoon een stuk beter dan de iPhone-camera, een gemiste kans van Apple.

[ Voor 86% gewijzigd door MarcoC op 30-05-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw verhaal is inderdaad onjuist MarcoC. Iedere sensor interpoleert, ook die in de hele dure dslr camera's ;)
Het punt is alleen dat de goedkopere sensoren die in mobieltjes en compactcamera's gebruikt worden dit meer doen dan die dure sensoren in die duurdere dslr's. Daarom worden bij digitale camera's meestal ook de hoeveelheid effectieve megapixels weergegeven. Interpolatie is ook niet iets wat je daadwerkelijk ziet, zeker niet als je een foto op ware grootte (dus 1:1) bekijkt. Wat je wel ziet is dat de kwaliteit van de foto een stuk minder is. Bij Nokia staat onder specs van de N95 dan ook niet voor niets de bewoording "tot 5 megapixels".

Overigens is het ook stupide om te denken dat bij meer megapixels je meer detail krijgt, dat is niet het geval. Bij het aanhouden van hetzelfde oppervlak zijn meer megapixels eerder het gevolg van minder detail dan van meer detail. E.e.a. heeft dan te maken met dingen als het niet goed kunnen opvangen van al het licht.

Dingen als scherpte, egale kleuren, vervorming bij randen hebben niets te maken met interpolatie, dat zijn andere aspecten welke ook ingegeven worden door gebruik van de lens. Zo kun je op dslr's ook onscherpe foto's verkrijgen doordat je een goedkope lens gebruikt. En in geval van de huidige manier van fotograferen is onscherpte voor zo ongeveer 99% te wijten aan de manier van fotograferen: teveel bewegen waardoor onscherpte ontstaat (je armen recht vooruit is niet bepaald een stabiele houding).

Dat die camera in de N95 beter is dan in de iPhone weten we en ontken ik ook niet (ondanks dat er enorm veel geklaagd wordt over de belabberde kwaliteit van de N95, menig 3 MP telefoon camera die het heel wat beter doet..tja, ligt aan de gebruikte hardware enzo). Het is alleen dat je wel even met je beide benen op de grond moet staan en moet weten hoe het werkt. Die sensoren in die telefoon cams zijn nog altijd een fractie van het micro fourthirds systeem (en dat is al een heel klein ding). Dat brengt bepaalde eigenschappen met zich mee waardoor je gewoon bepaalde zaken niet kunt doen. Daarnaast moet alles ook nog in de behuizing passen waardoor je gebruik moet maken van bepaalde plastic lenzen die ook weer bepaalde eigenschappen met zich meebrengen. Kortom: door allerlei factoren is het gewoon niet mogelijk om met een telefoon de kwaliteit die je met een pocketcam of een dslr hebt kunt halen. Is dat dan zo erg? Nee! Je moet niet vergeten waarvoor die camera's zijn, ieder dient zijn doel. Op een telefoon moet je niet meer dan snapshots verwachten. Mooie zelfportretten, etc. is meer het domein van de dslr. De vraag die je dan ook altijd moet stellen: is het ding goed genoeg om bepaalde zaken te doen (bijv. het lezen van de streepjescodes)?

Het gaat bij telefooncamera's dus niet om goed maar om goed genoeg.

Ter illustratie nog: http://www.dpreview.com/previews/pentaxk7/ zie het stukje over de sensor (effectief 14.6, totaal 15.1 mp...interpolatie is interpolatie ook al is het maar een klein beetje).

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 30-05-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:36:
Jouw verhaal is inderdaad onjuist MarcoC. Iedere sensor interpoleert, ook die in de hele dure dslr camera's ;)
(...)
Ter illustratie nog: http://www.dpreview.com/previews/pentaxk7/ zie het stukje over de sensor (effectief 14.6, totaal 15.1 mp...interpolatie is interpolatie ook al is het maar een klein beetje).
Dit is gewoon niet waar; bij een fatsoenlijke camera is 1 sensorpixel = 1 pixel in het bestand; dat er wellicht wat in-camera sharpening oid wordt gedaan doet daar niets aan af.

Bovendien interpreteer je die 14.6 vs. 15.1 verkeerd: de sensor heeft 15.1M pixels, daarvan worden er maar 14.6 gebruikt. Andersom dus! (reken maar uit: 4672*3104)
Overigens is het ook stupide om te denken dat bij meer megapixels je meer detail krijgt, dat is niet het geval. Bij het aanhouden van hetzelfde oppervlak zijn meer megapixels eerder het gevolg van minder detail dan van meer detail. E.e.a. heeft dan te maken met dingen als het niet goed kunnen opvangen van al het licht.
Ook hier ben ik het niet mee eens. Meer sensorpixels betekent in potentie wel degelijk meer detail, alleen potentieel ook meer ruis als er te weinig licht door de lens valt. Bovendien is het volstrekt nutteloos als het oplossend vermogen van de lens niet hoog genoeg is maar dat is een andere discussie.

Oh, en als we het toch zo lekker over iPhone-foto's hebben nog een tipje voor de kijkers thuis:
De iPhone-camera drukt pas af op het moment dat je de knop loslaat. Veel mensen weten dit niet en krijgen daardoor bewogen foto's. Dus houd de knop vast met je duim of een vinger, maak je uitsnede en laat los voor het beste resultaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Zpottr op 30-05-2009 18:18 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ppl schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:36:
Het punt is alleen dat de goedkopere sensoren die in mobieltjes en compactcamera's gebruikt worden dit meer doen dan die dure sensoren in die duurdere dslr's. Daarom worden bij digitale camera's meestal ook de hoeveelheid effectieve megapixels weergegeven. Interpolatie is ook niet iets wat je daadwerkelijk ziet, zeker niet als je een foto op ware grootte (dus 1:1) bekijkt. Wat je wel ziet is dat de kwaliteit van de foto een stuk minder is. Bij Nokia staat onder specs van de N95 dan ook niet voor niets de bewoording "tot 5 megapixels".
Waar heb je het over? De sensor van de N95 is gewoon 5 megapixel. Het is niet zo dat de sensor 3 megapixel is en er softwarematig 2 megapixel bijgetoverd worden.
Bij meer megapixel op hetzelfde oppervlak is de kans op ruis groter, maar is het tevens mogelijk meer detail vast te leggen. Het is helemaal niet stupide wat ik denk. Bij goede lichtomstandigheden betekent meer megapixel in 99% van de gevallen meer detail.
Dingen als scherpte, egale kleuren, vervorming bij randen hebben niets te maken met interpolatie, dat zijn andere aspecten welke ook ingegeven worden door gebruik van de lens. Zo kun je op dslr's ook onscherpe foto's verkrijgen doordat je een goedkope lens gebruikt. En in geval van de huidige manier van fotograferen is onscherpte voor zo ongeveer 99% te wijten aan de manier van fotograferen: teveel bewegen waardoor onscherpte ontstaat (je armen recht vooruit is niet bepaald een stabiele houding).
Ik beweer nergens dat het scherpte en egale kleuren met interpolatie te maken heeft hoor, ik toon alleen maar aan dat de N95 een betere camera heeft dan de iPhone, iets wat jij als twijfelachtig bestempelde. Je hoeft mij niets wijs te maken over het basisprincipe van digitale camera's, weet ik prima wat de invloed van een lens en een sensor is.
Dat die camera in de N95 beter is dan in de iPhone weten we en ontken ik ook niet (ondanks dat er enorm veel geklaagd wordt over de belabberde kwaliteit van de N95, menig 3 MP telefoon camera die het heel wat beter doet..tja, ligt aan de gebruikte hardware enzo). Het is alleen dat je wel even met je beide benen op de grond moet staan en moet weten hoe het werkt. Die sensoren in die telefoon cams zijn nog altijd een fractie van het micro fourthirds systeem (en dat is al een heel klein ding). Dat brengt bepaalde eigenschappen met zich mee waardoor je gewoon bepaalde zaken niet kunt doen. Daarnaast moet alles ook nog in de behuizing passen waardoor je gebruik moet maken van bepaalde plastic lenzen die ook weer bepaalde eigenschappen met zich meebrengen. Kortom: door allerlei factoren is het gewoon niet mogelijk om met een telefoon de kwaliteit die je met een pocketcam of een dslr hebt kunt halen. Is dat dan zo erg? Nee! Je moet niet vergeten waarvoor die camera's zijn, ieder dient zijn doel. Op een telefoon moet je niet meer dan snapshots verwachten. Mooie zelfportretten, etc. is meer het domein van de dslr. De vraag die je dan ook altijd moet stellen: is het ding goed genoeg om bepaalde zaken te doen (bijv. het lezen van de streepjescodes)?
Dat weet ik. Mensen die een telefooncamera met een dSLR vergelijken neem ik dan ook niet serieus. Mooi stukje tekst verder, alleen heeft het niets te maken met mijn post :P . Overigens beweerde je wel degelijk dat de iPhone een betere camera heeft dan de N95, snap niet hoe je nou kan beweren dat je niet deed terwijl jij dit gepost hebt:
De kwaliteit is alleen om te janken, dan is zelfs de iPhone beter.
Dit ging over de N95.
Het gaat bij telefooncamera's dus niet om goed maar om goed genoeg.

De N95 interpoleert niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 30-05-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240181

Wat een wijven lopen hier rond, die elke woord 10x omdraaien en tegen je gebruiken.
concentreer je nu met z'n allen op een ' topic' dan dit, want tweakers klinken niet zo.

Stel dronken wijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 23:00

DeluxZ

Livin' the good life

Eens met MAroc_Specops. Een telefoon is toch nog altijd om te bellen? Ik heb nu een K800i en maak vrijwel nooit foto's terwijl er een 3,2MP in zit. Heel die discussie welke telefoon de beste camera heeft is echt nutteloos wat mij betreft. Als je goede foto's wil maken neem je maar lekker een fotocamera mee. Heb je die niet bij de hand gebruik lekker je telefoon.

Just my 2 cents

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Elke (ok, bijna elke) sensor interpoleert: Bayer Mask

Verder met hierboven, zullen we het weer gewoon over de iPhone gaan hebben? En dan bedoel ik de komende 2 pagina's niet de camera :p.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DeluxZ schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:31:
Eens met MAroc_Specops. Een telefoon is toch nog altijd om te bellen? Ik heb nu een K800i en maak vrijwel nooit foto's terwijl er een 3,2MP in zit. Heel die discussie welke telefoon de beste camera heeft is echt nutteloos wat mij betreft. Als je goede foto's wil maken neem je maar lekker een fotocamera mee. Heb je die niet bij de hand gebruik lekker je telefoon.

Just my 2 cents
Het argument dat een telefoon enkel is om te bellen is zoooo 1999. Of gebruik jij Safari en Maps niet? Installeer je geen spelletjes via de App Store? Check jij je email nooit op je iPhone? Heb je geen IM-client geïnstalleerd? De iPod-functionaliteit kan jou ook gestolen worden? Veel van ons doen dit namelijk wel, we hebben namelijk geen zin om een aparte iPod/PSP/Nintendo DS/netbook/PDA/laptop mee te nemen. Datzelfde geldt ook voor de camera. Het hele argument van "dan neem je maar lekker een fotocamera mee" vind ik behoorlijk denigrerend.

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 30-05-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
http://translate.google.c...rurl=translate.google.com

Interessant.

[ Voor 32% gewijzigd door MarcoC op 31-05-2009 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

MarcoC schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:31:
[...]
Het argument dat een telefoon enkel is om te bellen is zoooo 1999. Of gebruik jij Safari en Maps niet? Installeer je geen spelletjes via de App Store? Check jij je email nooit op je iPhone? Heb je geen IM-client geïnstalleerd? De iPod-functionaliteit kan jou ook gestolen worden? Veel van ons doen dit namelijk wel, we hebben namelijk geen zin om een aparte iPod/PSP/Nintendo DS/netbook/PDA/laptop mee te nemen. Datzelfde geldt ook voor de camera. Het hele argument van "dan neem je maar lekker een fotocamera mee" vind ik behoorlijk denigrerend.
De hele discussie over welke telefoon nou de beste camera heeft is gewoon nutteloos. Als je een betere camera wil in de iPhone en die komt er niet ÉN die camera is zo belangrijk voor jou dan koop je toch een andere telefoon of je zet je over het 'zwakke' punt van de iPhone heen en pakt een iPhone met een mindere camera omdat je de andere functionaliteiten wel wil.

Zo zou ik het bekijken, omdat ik persoonlijk weinig foto's maak met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De discussie over de camera is interessant. Maar de argumenten zijn nu wel gegeven en beginnen uitgekauwd te raken. Daarbij wordt de toon ook niet echt vriendelijker.

Overigens hou de discussie over de nieuwe iPhone hier: Apple WWDC keynote 8 juni 2009: Wat te verwachten?. Dan blijft dat ook centraal :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoedje schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:10:
Overigens hou de discussie over de nieuwe iPhone hier: Apple WWDC keynote 8 juni 2009: Wat te verwachten?. Dan blijft dat ook centraal :)
Kan je dit in de waarschuwing erbij zetten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

Sinds vandeweek iPhone 3G gehaald, ben er zeer tevreden mee. Gelijk Mirror Screen Protector gehaald, ziet er echt slick uit en scherm blijft nog redelijk goed zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/x2ud7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/slmzvd.jpg

Alleen even een vraagje:
Ik heb 3G ingeschakeld en dataroaming staat standaard uit. Wat houdt dat dataroaming precies in op de iPhone? Als ik het aanzet, gaat de snelheid er dan op vooruit? Want heb 'maar' Web N Walk met 384 Kb..

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
rodian50 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:58:
Sinds vandeweek iPhone 3G gehaald, ben er zeer tevreden mee. Gelijk Mirror Screen Protector gehaald, ziet er echt slick uit en scherm blijft nog redelijk goed zichtbaar.
Haha, die heb ik wel eens in het echt gezien. Esthetiek daargelaten, ik zou de leesbaarheid van m'n iPhone niet zo verneuken persoonlijk...
Alleen even een vraagje:
Ik heb 3G ingeschakeld en dataroaming staat standaard uit. Wat houdt dat dataroaming precies in op de iPhone? Als ik het aanzet, gaat de snelheid er dan op vooruit? Want heb 'maar' Web N Walk met 384 Kb..
Zolang je bij je eigen provider blijft (= in Nederland) doet die instelling helemaal niets.
Zogauw je in het buitenland komt beschermt het uitschakelen van dataroaming je tegen hoge kosten. Maar je moet dan wel naar een WiFi-hotspot voor internet uiteraard.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
Hallo allemaal,

Heb er al een tijd naar gezocht maar weet iemand hoe je de sms pop up ,met daarin de eerste regels van het bericht, kunt uitschakelen? Vind het prettig dat als je telefoon ergens ligt niet iedereen gelijk kan lezen wat er in staat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:55
Instellingen > Algemeen > Codeslot > Toon Toon deel van SMS > Uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:46

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jimijames75 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 02:44:
Hallo allemaal,

Heb er al een tijd naar gezocht maar weet iemand hoe je de sms pop up ,met daarin de eerste regels van het bericht, kunt uitschakelen? Vind het prettig dat als je telefoon ergens ligt niet iedereen gelijk kan lezen wat er in staat.

Alvast bedankt!
Hahaha, mja dat was voor mij ook even zoeken nadat mn baas een toch wel heel intiem sms grotendeels kon lezen :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270380

Ik had een TMobile abbo en nu een sim only van KPN.
Ik gebruik een unlocksim om mijn KPN te kunnen gebruiken in mijn 3G iPHONE.
Ik had mijn twijfels maar....het werkt ;-)
Ik heb V2.2.1 en baseband 02.30.03.

Mochten anderen ook een andere sim erin willen plaatsen kijk dan hier eens: www.unlockjeiphone.nl

Verder ben ik zeer tevreden over mijn Iphone, heb alleen een klein barstje in mijn cover, weet iemand een plek waar je dit kan laten verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 09:14
emiel74 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 05:02:
het nadeel is dat je dan elke keer dat codeslot in moet tikken om m van 'stand-by' af te halen. Het zou gewoon een optie in instellingen moeten zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KingKoning schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:43:
[...]

het nadeel is dat je dan elke keer dat codeslot in moet tikken om m van 'stand-by' af te halen. Het zou gewoon een optie in instellingen moeten zijn eigenlijk.
Dt is het iig in 3.0. Dus nog even geduld :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoedje schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:52:
[...]

Dt is het iig in 3.0. Dus nog even geduld :)
He, he. Luisteren naar gebruikers FTW :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Ik vraag mij af of 3.0 ook devvers meer toegang tot het systeem geeft. Het enige wat mij ervan weerhoud een iPhone te kopen is het feit dat je geen MS office en PDF bestanden op de iPhone kunt opslaan (wat trouwens belachelijk is voor een telefoon die wordt neergezet als smartphone...)

Maar goed, ik zie net dat Documents to Go uit gaat komen voor de iPhone, het lijkt mij dat dat met 3.0 dan mogelijk moet worden? Anders heeft DTG niet veel te zoeken op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Anoniem: 50624 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:50:
Ik vraag mij af of 3.0 ook devvers meer toegang tot het systeem geeft. Het enige wat mij ervan weerhoud een iPhone te kopen is het feit dat je geen MS office en PDF bestanden op de iPhone kunt opslaan (wat trouwens belachelijk is voor een telefoon die wordt neergezet als smartphone...)
Dat kan prima, alleen heb je er slechts vanuit één applicatie toegang toe (de applicatie waarheen je het bestand uploadt dus). Genoeg keus in de app store, en anders gebruik je de e-mail client.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 17:49
KingKoning schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:43:
[...]

Kun je ook instellen dat hij dat maar om de 4 uur doet..dus zeker niet bij elk sms berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zpottr schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:48:
[...]

Dat kan prima, alleen heb je er slechts vanuit één applicatie toegang toe (de applicatie waarheen je het bestand uploadt dus). Genoeg keus in de app store, en anders gebruik je de e-mail client.
Serieus? Dat wist ik niet :P Kun je me een paar namen geven? Ik heb namelijk lopen zoeken via google naar pdf en office readers voor de iphone maar kwam niets tegen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 50624 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:52:
[...]

Serieus? Dat wist ik niet :P Kun je me een paar namen geven? Ik heb namelijk lopen zoeken via google naar pdf en office readers voor de iphone maar kwam niets tegen...?
Quickoffice

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Anoniem: 50624 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:52:
[...]

Die document readers zitten ingebouwd, je moet alleen een applicatie hebben om ze te voeren. Dus dat kan ook vanuit Safari, Mail, etc.
Ik gebruik Air Sharing & ACT Printer voor wat jij wil. En Dropbox als ik het handig wil doen (en netwerk heb) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 02-06-2009 17:16 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet er goed uit :) Wordt het toch nog een iPhone i.p.v. een BlackBerry :P Nu alleen nog wachten of Apple nog met een nieuwe komt, kan toch pas in juli verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Misschien domme vraag, maar ik vind die chatvorm bij SMS niet erg handig. Dit kan je toch uitzetten, want zoek me rot op dat ding.. :S

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rodian50 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:58:
Misschien domme vraag, maar ik vind die chatvorm bij SMS niet erg handig. Dit kan je toch uitzetten, want zoek me rot op dat ding.. :S
Dat kun je niet uitzetten dat is de enige weergave. Maar je zoekt je rot? Veel mensen vinden juist dat de iPhone te weinig instellingen heeft, kenneth hierboven nog :P

Misschien dat je iets met jailbreaken kan doen (andere SMS client o.i.d.), maar dat zul je dan even hier moeten vragen: [iPhone & iPod Touch] Jailbreaken - Deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Hoedje schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:34:
[...]

Dat kun je niet uitzetten dat is de enige weergave. Maar je zoekt je rot? Veel mensen vinden juist dat de iPhone te weinig instellingen heeft, kenneth hierboven nog :P

Misschien dat je iets met jailbreaken kan doen (andere SMS client o.i.d.), maar dat zul je dan even hier moeten vragen: [iPhone & iPod Touch] Jailbreaken - Deel 2.
Ben ik helemaal met je eens, qua instellingen niet echt uitgebreid nee. Hopelijk is dat met 3.0 verbeterd. Maar ik zocht me inderdaad rot, het is lastig zoeken naar iets wat er niet is ;) Nu weet ik al waar het aan ligt, had hiervoor een Xperia en daar had je wel die mogelijkheid.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
rodian50 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:58:
Waarom is dat niet handig dan?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

funk-e schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:51:
[...]

Waarom is dat niet handig dan?
De een vind het prettig, de ander niet. Het is meer een persoonlijke kwestie, maar ik heb bij voorkeur een losstaand SMS-bericht.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 13:33

oZy

Hallo... net itunes 8.2 geinstalleerd en dit is niet goed verlopen :s ten eerste werkt google contacts sync niet meer (probleem bekend, ws. versie conflict), maar belangrijker, itunes heeft tijdens het synchroniseren eerst alle apps verwijderd en vervolgens opnieuw geinstalleerd. Dus nu ben ik alle app data kwijt!! :(

is het mogelijk om een eerdere backup terug te plaatsen behalve alleen de meest recente? Ik zie in de C:\Users\$currentuser$\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\######## map dat het backup systeem incrementaal werkt maar kun je ook op die manier restoren?

*update* bedankt Microsoft voor een shadow copy van mijn mobilesync map! restore iphone vanaf backup en alles is weer zoals het zou moeten zijn.

Maar hoe dan ook, misschien handig om te weten of je verder terug kan gaan in de tijd dan alleen de laatste

[ Voor 17% gewijzigd door oZy op 03-06-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zpottr schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:13:
[...]

Dit is gewoon niet waar; bij een fatsoenlijke camera is 1 sensorpixel = 1 pixel in het bestand; dat er wellicht wat in-camera sharpening oid wordt gedaan doet daar niets aan af.

Bovendien interpreteer je die 14.6 vs. 15.1 verkeerd: de sensor heeft 15.1M pixels, daarvan worden er maar 14.6 gebruikt. Andersom dus! (reken maar uit: 4672*3104)
Zie technische opbouw van een sensor en de link die Punksmurf gaf, dat geeft je een idee waarom het verhaal wel juist is.
Ook hier ben ik het niet mee eens. Meer sensorpixels betekent in potentie wel degelijk meer detail, alleen potentieel ook meer ruis als er te weinig licht door de lens valt. Bovendien is het volstrekt nutteloos als het oplossend vermogen van de lens niet hoog genoeg is maar dat is een andere discussie.
Er mee eens zijn of niet maakt niet uit. Het is gewoon een technisch verhaal wat gewoon zo is. Ik heb het niet bedacht, daarvoor moet je bij Moeder Natuur zijn. Het is netzoiets als het eens/oneens zijn dat het 's nachts donker is.
Oh, en als we het toch zo lekker over iPhone-foto's hebben nog een tipje voor de kijkers thuis:
De iPhone-camera drukt pas af op het moment dat je de knop loslaat. Veel mensen weten dit niet en krijgen daardoor bewogen foto's. Dus houd de knop vast met je duim of een vinger, maak je uitsnede en laat los voor het beste resultaat.
Goeie tip die ook voor meer (telefoon)camera's op gaat. Pas bij het loslaten van de "ontspanknop" wordt er een foto gemaakt. Gelukkig doet niet iedere (telefoon)camera dat.
MarcoC schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:00:
[...]
Waar heb je het over? De sensor van de N95 is gewoon 5 megapixel. Het is niet zo dat de sensor 3 megapixel is en er softwarematig 2 megapixel bijgetoverd worden.
Waar heb je het over? Het is niet zo dat het verschil meteen megapixels moeten zijn, het kunnen ook hele kleine subtiele verschillen zijn. Juist dat laatste is waar het om gaat. Bij interpolatie wordt er echter wel pixels bij bedacht. Niet zo raar gezien de technische opbouw van een sensor (zie ook de link die Punksmurf al gaf: Wikipedia: Bayer filter).
Bij meer megapixel op hetzelfde oppervlak is de kans op ruis groter, maar is het tevens mogelijk meer detail vast te leggen. Het is helemaal niet stupide wat ik denk. Bij goede lichtomstandigheden betekent meer megapixel in 99% van de gevallen meer detail.
Meer megapixel betekent absoluut niet meer detail, dat is een onderdeel van de megapixel mythe. Meer megapixels op eenzelfde oppervlakte betekent kleinere pixels en dat heeft weer de nodige gevolgen voor beeldkwaliteit e.d. Er zitten gewoon allerlei technische beperkingen aan het verhaal, kun je weinig aan doen.
Ik beweer nergens dat het scherpte en egale kleuren met interpolatie te maken heeft hoor, ik toon alleen maar aan dat de N95 een betere camera heeft dan de iPhone, iets wat jij als twijfelachtig bestempelde. Je hoeft mij niets wijs te maken over het basisprincipe van digitale camera's, weet ik prima wat de invloed van een lens en een sensor is.
Ik stel helemaal nergens dat de iPhone een betere camera heeft dan een N95. Ik stel alleen dat camera's op welke telefoon dan ook niet super zijn en dat iemand daarom een losse camera mee wil nemen. Het punt wat ik wilde maken is dat veel interpolatie nogal slecht is en dat een sensor met minder megapixels dan wel eens beter kan zijn.
Dat weet ik. Mensen die een telefooncamera met een dSLR vergelijken neem ik dan ook niet serieus. Mooi stukje tekst verder, alleen heeft het niets te maken met mijn post :P . Overigens beweerde je wel degelijk dat de iPhone een betere camera heeft dan de N95, snap niet hoe je nou kan beweren dat je niet deed terwijl jij dit gepost hebt:
Voor alle duidelijkheid: een N95 heeft een betere camera dan de iPhone. In vergelijking tot losse camera's zijn beiden een stap terug in kwaliteit. Waar het om dat ene kleine stukje ging (nadat ik al 289347294723x had geroepen dat de N95 beter is qua camera...) was dat interpolatie een negatief effect geeft waardoor zelfs een slechte camera als die van de iPhone wel eens beter kan zijn. Meer megapixels betekent niet meer detail, hogere kwaliteit, etc. ongeacht of dit echte pixels of berekende pixels zijn.
De N95 interpoleert niet.
Zie sensoropbouw en eerder genoemde link.
rodian50 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:58:
Heb je misschien een foto met daarop een voorbeeld dat het ding goed zichtbaar blijft? Dat de iPhone aan is zeg maar. Hoe is de zichtbaarheid als je buiten bent?
Alleen even een vraagje:
Zoek even in dit deel en/of voorgaande delen op dataroaming en je zult om de oren worden gemept met uitleg en de voors en na's :) Het heeft in ieder geval niets met snelheid te maken.
Jimijames75 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 02:44:
Dit kan nu ook wel met een codeslot. Hou echter 3.0 in de gaten want daarmee schijnt het zonder codeslot te kunnen en kun je tevens die tweede notificatie voor nieuwe sms uitschakelen (hemels).
oZy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:25:
*update* bedankt Microsoft voor een shadow copy van mijn mobilesync map! restore iphone vanaf backup en alles is weer zoals het zou moeten zijn.

Maar hoe dan ook, misschien handig om te weten of je verder terug kan gaan in de tijd dan alleen de laatste
Mac users hebben hiertoe de mogelijkheid voor Time Machine (wat zo'n beetje de volume shadow copy is van de Mac) maar volgens mij ligt het nogal aan hoe vaak je vanuit iTunes een backup van je iPhone maakt. Hoe meer van die backups hoe verder je dan terug in de tijd zou kunnen (mits je het dan op diverse dagen doet natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Kan iemand me, alsjeblieft, vertellen hoe die app voor de Iphone ook alweer heet waarmee je over de letters op het toetsenbord kan slepen en dat ie dan met behulp van een soort van T9 woorden maakt?

Swoosh/Swish/Swash ofzo was het :+ wil hem graag proberen maar kan hem echt niet meer vinden.

Laat maar, het was Swype voor algemene PDA's en Shapewriter voor de iPhone.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 03-06-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 21:32
kap is met die zinloze discussie over een camera, we zien wel wat die nieuwe iphone te bieden heeft en de huidige camera op de iphone voldoet prima voor snelle kiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Aargh, nu toch echt gebeten door twee opeenvolgende bugs. De problemen zitten bij andere Apple applicaties maar de gevolgen zijn voor mijn iPhone... wat gebeurde er:

• Keynote knalt er uit bij start presentatie & MacBook reboot (dit schijnt dus een bekende bug te zijn. Seriously, WTF Apple). Laatste wijzigingen in presentatie weg, nou ja dat is niet zo'n probleem. Was al blij dat ik niet voor een volle zaal stond!
• Vervolgens blijkt iTunes hier niet mee om te kunnen gaan... iTunes library wordt gechecked, en een (op het oog) willekeurig aantal apps wordt blijkbaar vervolgens zonder dat ik dat in de gaten heb van mijn iPhone verwijderd bij de volgende sync en de data in die apps is dus weg. Thanks Apple! Merkte het ook later pas dus de meest recente backup gaat me niet helpen. Ik kan nu wel een oudere backup uit TM gaan vissen maar dan moet ik eens goed nadenken wat ik nog allemaal gewijzigd heb in de tussentijd.

Ik baal hier echt van, ik gebruik een notebook, OS, presentatiesoftware, en telefoon van één fabrikant, alles netjes op de laatste versies, geen jailbreak of betas, doe aan backups en ik raak toch een berg data kwijt OF moet nu detectivewerk gaan doen in alle apps die ik in de tussentijd heb gebruikt.
[/useless rant]

En dan nu de vraag: kan ik uit een oudere iPhone-backup slechts 1 of 2 apps inclusief data restoren?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
rodian50 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:00:
[...]
Ben ik helemaal met je eens, qua instellingen niet echt uitgebreid nee. Hopelijk is dat met 3.0 verbeterd.
Nou, hopelijk wordt het niet al te drastisch 'verbeterd' ;)
Een van de sterktes van Apple (en deze telefoon) is nu juist dat hun spullen niet overlopen van de opties maar dat er redelijke defaults gebruikt worden voor veel zaken. Van mij mag dat zo blijven. Meer settings en opties maakt je interface alleen gecompliceerder en het aantal configuraties dat moet worden getest groter waardoor de betrouwbaarheid (ahem, zie post hierboven ;) ) afneemt.
en dat had wel in 1 post gekund idd

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 04-06-2009 11:06 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281664

Waarom verschijnt er vanboven in de banner waar de iPhone's worden getoont in 'Pricewatch' ook al de iPhone van 4GB???

Dat is toch helemaal niet daadwerkelijk uitgebracht!! Een gerucht is er oké, maar daar al zo een item aanmaken in een Pricewatch wat nog niet uitgebracht is... zéér bizar en niet echt prof!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Anoniem: 281664 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:12:
Waarom verschijnt er vanboven in de banner waar de iPhone's worden getoont in 'Pricewatch' ook al de iPhone van 4GB???
Dat is gewoon een productkoppeling om vanuit de Pricewatch makkelijk bij dit topic te komen.
Dat is toch helemaal niet daadwerkelijk uitgebracht!! Een gerucht is er oké, maar daar al zo een item aanmaken in een Pricewatch wat nog niet uitgebracht is... zéér bizar en niet echt prof!!!!
pricewatch: Apple iPhone 4GB is wel uitgebracht, namelijk de eerste generatie iPhone is uitgebracht in een 4GB variant.

Een ander voorbeeld: Assassin's Creed 2 is nog niet uitgebracht, maar staat al wel in de pricewatch mét prijzen omdat deze al te preorderen valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 13:33

oZy

Zpottr schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:56:
....
• Vervolgens blijkt iTunes hier niet mee om te kunnen gaan... iTunes library wordt gechecked, en een (op het oog) willekeurig aantal apps wordt blijkbaar vervolgens zonder dat ik dat in de gaten heb van mijn iPhone verwijderd bij de volgende sync en de data in die apps is dus weg. Thanks Apple! Merkte het ook later pas dus de meest recente backup gaat me niet helpen. Ik kan nu wel een oudere backup uit TM gaan vissen maar dan moet ik eens goed nadenken wat ik nog allemaal gewijzigd heb in de tussentijd.

Ik baal hier echt van, ik gebruik een notebook, OS, presentatiesoftware, en telefoon van één fabrikant, alles netjes op de laatste versies, geen jailbreak of betas, doe aan backups en ik raak toch een berg data kwijt OF moet nu detectivewerk gaan doen in alle apps die ik in de tussentijd heb gebruikt.
\[/useless rant]

En dan nu de vraag: kan ik uit een oudere iPhone-backup slechts 1 of 2 apps inclusief data restoren?
Grappig, ik had dus exact hetzelfde na het installeren van iTunes 8.2 en de eerstvolgende synchronisatie (op windows vista weliswaar), zie mijn post ^^^

Je kunt wellicht nog wat applicatie specifieke data recoveren uit je backups via een tooltje als MobileSyncBrowser kost je alleen $20. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zpottr schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:56:
Aargh, nu toch echt gebeten door twee opeenvolgende bugs. De problemen zitten bij andere Apple applicaties maar de gevolgen zijn voor mijn iPhone... wat gebeurde er:

• Keynote knalt er uit bij start presentatie & MacBook reboot (dit schijnt dus een bekende bug te zijn. Seriously, WTF Apple). Laatste wijzigingen in presentatie weg, nou ja dat is niet zo'n probleem. Was al blij dat ik niet voor een volle zaal stond!

\[/useless rant]

Maak je gebruik van Time Machine? Dan is dit een oplossing: http://reviews.cnet.com/8301-19512_7-10203174-233.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

ppl schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:43:

Heb je misschien een foto met daarop een voorbeeld dat het ding goed zichtbaar blijft? Dat de iPhone aan is zeg maar. Hoe is de zichtbaarheid als je buiten bent?
Bij deze ;)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/24eb129.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2l9qz34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2h2h4k3.jpg

Ik was eerst ook sceptisch over de zichtbaarheid van het scherm, maar is me 100% meegevallen. De foto's zijn maar een indicatie, ik kan alles duidelijk zien en heb er nog geen enkel moment aan geirriteerd. De helderheid staat zelf nog op 70%. Je zal altijd wel wat meer reflectie hebben dan een iPhone zonder Mirror Screen.
Je krijgt wel leuke reacties, veel mensen denken dat dit al de nieuwe iPhone is 8)

CHECK PAGINA 17 VOOR OVERIGE FOTO'S!! >:)

Edit:
Misschien wel ff makkelijk om erbij te vermelden. Ik vind het aanbrengen van die folies op je beeldscherm altijd een k*twerk, vanwege het scheef plakken, luchtbellen en dergelijke. Die Mirror Screen is niet zo 'slap' als een normale krasfolie, maar het is meer hardplastic, wat het aanbrengen veel gemakkelijker maakt. Eerst ff de installatie-uitleg op YouTube gekeken en daarna zelf gedaan. Perfect gelukt, zit er goed op en 0,0 luchtbellen _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door rvd50 op 04-06-2009 18:25 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? ziet er heel leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rodian50 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:21:
[...]

Je krijgt wel leuke reacties, veel mensen denken dat dit al de nieuwe iPhone is 8)
Dat dacht ik dus ook voor 2 seconden :D :P

De iPhone wordt de eerste telefoon waar ik een bescherhoes voor ga kopen. Normaal gesproken vind ik het niet erg als er krasjes op komen, maar met de iPhone ligt dat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

http://www.itrendy.nl/ind...rror-Screenprotector.html

Daar heb ik hem besteld, had er eerst nog nooit van gehoord. Betaald met iDeal en kwam supersnel binnen. Telefonisch contact kreeg ik gelijk iemand aan de lijn en werd goed geholpen, dus toppie :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door rvd50 op 04-06-2009 18:21 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vraagje:
Zijn haarscheurtjes slecht voor de iPhone (structureel bijvoorbeeld) of is het alleen esthetisch ongewenst? Bij mijn muteswitch zitten namelijk niet-voelbare haarscheurtjes (ja, met je nagel wel) en ik twijfel of ik hem ga laten omruilen...
Anoniem: 50624 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:36:
[...]

De iPhone wordt de eerste telefoon waar ik een bescherhoes voor ga kopen. Normaal gesproken vind ik het niet erg als er krasjes op komen, maar met de iPhone ligt dat anders :P
Maar als hij in die beschermhoes zit, zie je toch niet meer dat het een iPhone is? Dan is het wel een prachtige iPhone zonder krasjes, maar je ziet hem niet... Kun je dan niet beter een Invisible Shield kopen en die eroverheen plakken? Ik heb mijn hoesje na 2 weken eraf gehaald, een screenprotector opgeplakt en die paar minikrasjes aan de achterkant zijn jammer, maar ik heb wel een iPhone.

[ Voor 14% gewijzigd door Diddle op 04-06-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diddle schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:05:
Maar als hij in die beschermhoes zit, zie je toch niet meer dat het een iPhone is? Dan is het wel een prachtige iPhone zonder krasjes, maar je ziet hem niet... Kun je dan niet beter een Invisible Shield kopen en die eroverheen plakken? Ik heb mijn hoesje na 2 weken eraf gehaald, een screenprotector opgeplakt en die paar minikrasjes aan de achterkant zijn jammer, maar ik heb wel een iPhone.
http://www.itrendy.nl/ind...-Eternity-Collection.html +
http://www.itrendy.nl/ind...Protector-Anti-Glare.html

:)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 04-06-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Thanks! Dat is in ieder geval een goeie buitleg van het restore proces. Niet per applicaitie tho, misschien het best 2 x restoren en daar tussenin even de belangrijke gewijzigde data op mijn Mac zetten.

"It just works*"
* usually
Anoniem: 50624 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:36:
[...]

...maar wat heb je aan een iPhone zonder kraasen als niemand 'm ooit ziet :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Zpottr op 05-06-2009 11:59 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat de neuk kan mij het nu schelen dat andere mensen mijn iPhone niet zien? Ik ben geen puber meer die zijn "shit moet pimpen en tonen aan zijn homies" :D

Lijkt mij alleen maar handiger, kleinere kans dat ie gestolen wordt :P En screenprotector moet wel goed passend zijn en niet in de weg zitten van het hele touchscreen-ervaring. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel zo'n cheap plastic geval waar luchtbubbels onder komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 50624 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:23:
Wat de neuk kan mij het nu schelen dat andere mensen mijn iPhone niet zien? Ik ben geen puber meer die zijn "shit moet pimpen en tonen aan zijn homies" :D
Lekkere generalisering ;)

Sommige mensen vinden het gewoon een mooi ontwerp en dan is het gewoon zonde om hem in een hoesje te stoppen. Daarbij is de iPhone niet echt krasgevoelig. Ik heb hem steeds in m'n broekzak zitten, zonder bescherming en hij ziet er prima uit. Daarbij wordt het met een hoesje al snel te dik om in je broekzak te stoppen. Maar goed, jij ging voor de nieuwe iPhone, dus misschien is die wel enorm krasgevoelig en twee keer zo dun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:46:
[...]

Lekkere generalisering ;)

Sommige mensen vinden het gewoon een mooi ontwerp en dan is het gewoon zonde om hem in een hoesje te stoppen. Daarbij is de iPhone niet echt krasgevoelig. Ik heb hem steeds in m'n broekzak zitten, zonder bescherming en hij ziet er prima uit. Daarbij wordt het met een hoesje al snel te dik om in je broekzak te stoppen. Maar goed, jij ging voor de nieuwe iPhone, dus misschien is die wel enorm krasgevoelig en twee keer zo dun...
:P

Dat begrijp ik ook wel, dat heb ik zelf ook heel vaak. Maar dat komt ook omdat 9 v.d. 10 hoesjes verschrikkelijk lelijk zijn.

Die van more zien er vrij gelikt uit. Ik vraag mij alleen af hoe zo'n screensprotector werkt... Ik heb er nog nooit één gebruikt namelijk.

Ik heb nu een LG KE850, telefoon met touchscreen, maar daar zitten echt lange krassen op het scherm... Dat komt vooral omdat ik mijn telefoon gwoon in mijn broekzak stop en dan neemt de kans op krasen toch wel behoorlijk toe bij het in de broekzak stoppen en er weer uit halen.

Dus hoe los je dat op, zonder accesoires te gebruiken? Of is het scherm van de iPhone krasvast? Nu moet ik wel zeggen dat ik al een tijdje een iPod Nano heb en volgens mij is die nog steeds krasvrij... Ook daar zit geen hoesjes omheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 05-06-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Mijn iphone zit nu al 8 maanden in mijn broekzak, soms zelfs de sleutels erbij gestoken (per ongeluk) en heb niet 1 krasje op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Anoniem: 50624 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:23:
En screenprotector moet wel goed passend zijn en niet in de weg zitten van het hele touchscreen-ervaring. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel zo'n cheap plastic geval waar luchtbubbels onder komen te zitten.
Anoniem: 50624 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:19:
[...]
Die van more zien er vrij gelikt uit. Ik vraag mij alleen af hoe zo'n screensprotector werkt... Ik heb er nog nooit één gebruikt namelijk.
Niet om te bashen.. Maar ergens klopt er iets niet natuurlijk. Eerst zeg je dat je er een hekel aan heb en nu zeg je dat je nooit een screenprotector hebt gebruikt.

De duurdere zijn over het algemeen wel goed bevonden door reviews. Als je wat reviews leest weet je of een screenprotector zijn werk goed doet of niet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeluxZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:41:
[...]

[...]

Niet om te bashen.. Maar ergens klopt er iets niet natuurlijk. Eerst zeg je dat je er een hekel aan heb en nu zeg je dat je nooit een screenprotector hebt gebruikt.

De duurdere zijn over het algemeen wel goed bevonden door reviews. Als je wat reviews leest weet je of een screenprotector zijn werk goed doet of niet natuurlijk ;)
Ik gebruik ze nooit, omdat ik er een hekel aan heb :) Das het hele punt juist :P Het is net zoiets als je bank in plastic omhullen...

Punt is alleen, een iPhone is wel duur en je contract duurt 2j... Dus dan kan bescherming geen kwaad, zolang het maar niet in de weg gaat zitten.

Vaak zie je die screenprotectors al zitten, door de luchtbelletjes.... Dat ziet er echt niet uit :P Maar als het iPhome scherm niet erg snel bekrast is het wellicht niet nodig om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 20-06 23:40
[...]

Bij deze ;)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik was eerst ook sceptisch over de zichtbaarheid van het scherm, maar is me 100% meegevallen. De foto's zijn maar een indicatie, ik kan alles duidelijk zien en heb er nog geen enkel moment aan geirriteerd. De helderheid staat zelf nog op 70%. Je zal altijd wel wat meer reflectie hebben dan een iPhone zonder Mirror Screen.

CHECK PAGINA 17 VOOR OVERIGE FOTO'S!! >:)

Edit:
Misschien wel ff makkelijk om erbij te vermelden. Ik vind het aanbrengen van die folies op je beeldscherm altijd een k*twerk, vanwege het scheef plakken, luchtbellen en dergelijke. Die Mirror Screen is niet zo 'slap' als een normale krasfolie, maar het is meer hardplastic, wat het aanbrengen veel gemakkelijker maakt. Eerst ff de installatie-uitleg op YouTube gekeken en daarna zelf gedaan. Perfect gelukt, zit er goed op en 0,0 luchtbellen _/-\o_
Doe mij dat linkje eens van dat filmpje op youtube, ik vind er meerdere! maar allemaal niet zo bruikzaam vind ik

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299996

Na een half jaar met een HTC Touch HD (Hi abonnement) rond gelopen te hebben ga ik overstappen naar de I-Phone KPN (aanbieding GSM.nl vorig jaar). Ik ga hem met iemand ruilen maar wat heeft dat voor gevolgen dat je wisselt van gebruiker? Bijvoorbeeld dat zijn I-Phone op internet geregistreerd is met zijn gegevens, I-Tunes etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
kRiZzZiZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:07:
Doe mij dat linkje eens van dat filmpje op youtube, ik vind er meerdere! maar allemaal niet zo bruikzaam vind ik
Is het ook goed als je hem hier kunt bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Anoniem: 50624 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:03:
[...]

Ik gebruik ze nooit, omdat ik er een hekel aan heb :) Das het hele punt juist :P Het is net zoiets als je bank in plastic omhullen...

Punt is alleen, een iPhone is wel duur en je contract duurt 2j... Dus dan kan bescherming geen kwaad, zolang het maar niet in de weg gaat zitten.

Vaak zie je die screenprotectors al zitten, door de luchtbelletjes.... Dat ziet er echt niet uit :P Maar als het iPhome scherm niet erg snel bekrast is het wellicht niet nodig om te doen :)
Ik heb mijn screenprotector voor 2 dollar besteld bij DealExtreme (dan krijg je er nog twee ook). Ding zat na één poging zonder luchtbellen op mijn iPhone (zelfde manier als filmpje hierboven, maar dan zonder creditcard), zit er al 6 maanden op en ziet er als nieuw uit. Het touchscreen werkt nog perfect en de hoeveelheid glare is gelijk aan die van een iPhone zonder screenprotector. Prima oplossing en hoewel het scherm van zichzelf al behoorlijk krasvast is, voel ik me nu nog zorgelozer ermee.

[ Voor 7% gewijzigd door Diddle op 05-06-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:10

M_V

Irritanten eigenschap van mijn iphone: als je een SMS krijgt, zie je die gewoon op je scherm staan, door de screensaver heen. Dan kan je hem, als hij niet te lang is, gewoon lezen.

De Iphone besluit dan echter om na 5 minuten WEER een signaal te geven dat je een SMS hebt, omdat hij nog niet is gelezen. Is dit nog ergens uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudy_V schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:51:
Irritanten eigenschap van mijn iphone: als je een SMS krijgt, zie je die gewoon op je scherm staan, door de screensaver heen. Dan kan je hem, als hij niet te lang is, gewoon lezen.

De Iphone besluit dan echter om na 5 minuten WEER een signaal te geven dat je een SMS hebt, omdat hij nog niet is gelezen. Is dit nog ergens uit te zetten?
In 3.0 wel. Maar als je bijv. op de powerknop drukt (en misschien de homeknop ook), dan krijg je geen tweede reminder. Dan weet de iPhone dat je hem hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Rudy_V schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:51:
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mijn helderheid staat meer rond de 30~40% maar goed, op jouw foto's is in ieder geval goed te zien dat die glare die erop zit niet hinderlijker is dan zonder folie (het blijft glas wat erop die iPhone zit en dat glimt altijd enorm). Valt me inderdaad op die foto's ook flink mee (nog bedankt voor de pics trouwens!).
Edit:
Folies aanbrengen is sowieso iets waarbij je toch wel even wat handigheid moet hebben. Ik schijn dat ook niet zo te bezitten, heb het al eens eerder geprobeerd op de Sony Clie TJ-35 en Palm Treo 650 maar dat was niet echt een succes. Hardplastic maakt het inderdaad wat makkelijker maar lastig blijft het sowieso. Overigens zijn er diverse sites die aanraden om het in een vochtige omgeving zoals de badkamer te doen omdat door de vochtigheid je minder last hebt van rond dwarrelend stof wat net onder je folie kan gaan zitten.
Diddle schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:05:
Vraagje:
Zijn haarscheurtjes slecht voor de iPhone (structureel bijvoorbeeld) of is het alleen esthetisch ongewenst? Bij mijn muteswitch zitten namelijk niet-voelbare haarscheurtjes (ja, met je nagel wel) en ik twijfel of ik hem ga laten omruilen...
Haarscheurtjes in wat voor materiaal ook is niet iets wat alleen estethisch ongewenst is omdat ze uit kunnen groeien tot grote scheuren. Grote scheuren in je behuizing kan betekenen dat het ding eraf valt en dat is niet zo fijn. Verder kan het nogal bepalend zijn voor de garantie: ze willen nog wel eens vaak de garantie weigeren omdat je eerder had moeten komen (wanneer het nog haarscheurtjes waren en niet een scheur).
Dat wat je moet zien kun je nog steeds zien en daar waar je bij zou moeten kunnen daar kun je ook gewoon bij. Zo'n speciale beschermcase kan je iPhone wel mooi beschermen tegen het vallen (blijft het ding tenminste in 1 stuk en loopt de elektronica geen klap op) en dat kan iets als een screenprotector of Invisible Shield niet (leuk voor tegen krasjes). Anderzijds...het is een apparaat dat gewoon gebruikt moet worden, dat betekent dus kans op dingen als krasjes. Tja, had het maar geen apparaat moeten worden :)

[ Voor 32% gewijzigd door ppl op 06-06-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Voor wat het waard is, net de nieuwe T-Mobile folder in de bus gekregen en er stond van alles in maar geen woord over de iPhone. Terwijl die normaal toch altijd prominent aanwezig is in die folder. Mocht er nog twijfel zijn (lijkt me sterk) dan is het nu toch wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

mag wel weg.

[ Voor 96% gewijzigd door racoon op 07-06-2009 12:54 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Dat heeft toch niks te maken met die tweede melding?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Gisteren mijn iphone gesynct met mijn Gmail account. Dus via een exchange server, zijnde die van Google....

Agenda werkt!! helaas niet mijn contactpersonen. Ik heb vanuit outlook mijn contactpersonen handmatig geïmporteerd in google. Voor de rest niks verandert aan deze contactpersonen. Nu is dus mijn contactpersonenlijst LEEG. Gelukkig heb wel een backup gemaakt maar dit is wel lastig.

Heb ik iets over het hoofd gezien>

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

kRiZzZiZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:07:
[...]

Deze heb ik gevolgd:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_c9zQBL7A4I]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
kRiZzZiZ schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:04:
Gisteren mijn iphone gesynct met mijn Gmail account. Dus via een exchange server, zijnde die van Google....

Agenda werkt!! helaas niet mijn contactpersonen. Ik heb vanuit outlook mijn contactpersonen handmatig geïmporteerd in google. Voor de rest niks verandert aan deze contactpersonen. Nu is dus mijn contactpersonenlijst LEEG. Gelukkig heb wel een backup gemaakt maar dit is wel lastig.

Heb ik iets over het hoofd gezien>
Google ondersteunt het syncen van contactpersonen nog niet!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
martijnd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:46:
[...]

Not true...ik pak me iphone weer op na het eten (een uur nadat ik dus gesynct had) en al mijn contactpersonen staan erin. duurde dus even!

Opgelost :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:22
martijnd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:46:
[...]

O? Bij mij wel anders, via google sync :s

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Hij hoort het wel te doen, aldus Google. Heb het alleen zelf niet gedaan, omdat m'n google contacts een grote rotzooi is (wat wil je, hij voegt alle adressen toe die je 1x replied...). Net als Outlook trouwens, en heb nog niet kunnen ontdekken hoe de *** je dat uitzet... dus ik sync m'n contacts mooi nergens mee ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Punksmurf op 07-06-2009 23:37 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:03
Punksmurf schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:36:
Hij hoort het wel te doen, aldus Google. Heb het alleen zelf niet gedaan, omdat m'n google contacts een grote rotzooi is (wat wil je, hij voegt alle adressen toe die je 1x replied...). Net als Outlook trouwens, en heb nog niet kunnen ontdekken hoe de *** je dat uitzet... dus ik sync m'n contacts mooi nergens mee ;).
Same. Veel te veel rotzooi anders.

't Zou tof zijn als daar nu ook eens een open standaard voor kwam i.p.v. iedere grote webmail provider z'n eigen zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Standaarden genoeg... Nu nog zorgen dat iedereen zich aan dezelfde houdt.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Punksmurf schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:36:
Heb het alleen zelf niet gedaan, omdat m'n google contacts een grote rotzooi is (wat wil je, hij voegt alle adressen toe die je 1x replied...). Net als Outlook trouwens, en heb nog niet kunnen ontdekken hoe de *** je dat uitzet... dus ik sync m'n contacts mooi nergens mee ;).
In mijn geval had Gmail zelf een lijst gemaakt die wordt gesynct met mijn telefoon. Alle mensen die ik 1x mail komt in: 'alle contactpersonen' en dan is daar nog een groep: 'mijn contactpersonen'. Deze laatste groep wordt gesynct met de telefoon. Vanaf het eerste sync moment, bepaal ik wie er wel en niet in komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik zit nog te twijfelen tussen een Iphone en een HTC Cruize II (Windows), mijn cruize (I) staat op instorten. Voordeel van de Cruize is navigatie en de grootte. Die van Iphone hoef ik hier niet te noemen.
Maar ik ben zelf niet bekend met de Iphone, ook niet in mijn omgeving (1 moet de eerste zijn). Voordat ik me in 19 delen ga verdiepen, kunnen jullie mij misschien het volgende toelichten:
- Navigatie. Is dat mogelijk? Begreep ik het goed dat er geen GPS module in de Iphone zit? Wat zouden de kosten van navigatiesotware zijn? TomTom?
- Sms'en/mailen is dat een beetje te doen op de iphone? Is het "Toestenbord" voldoende groot?
- MS-Office functionaliteit? Is die er? Kan ik bv klein *.xls/*.doc- documneten openen?
- Wat zijn de gemiddelde kosten voor de apps? Hoe werkt dat heb je een tegoed op een account? Of elke keer een betaling doen.
- Synchroniseren Exchange server met name contacten en email. Is dat moeilijk? Synchonisatie met Live- & Gmail. Hoe verloopt dat?
- Itunes ben ik niet mee bekend, maar heb mensen om mij heen wel eens horen klagen: Probleem zou zijn dat alle muziek welke staat in bv Windows Media Player staat niet herekend word! Klopt dat? Volgens hun kon je niet gewoon muziek slepen naar de Ipod/Iphone?
- Hoe zit dat met "geleende" muziek (ik bezit niet van al mijn muziek de CD's). zijn die in Itunes te zetten?
- Ikzelf heb een laptop met Vista erop. Kan er gewoon gecommuniceerd worden tusen Vista en Iphone?
- Opslag capaciteit. Je kan dus geen kaartjes (SD oid) in Iphone kwijt om deze uit te breiden. maar is 8 Gig (zonder muziek) voldoende? Of ik het verstandiger om gelijk voor de 16 te gaan? Weet niet wat een gemiddelde app in beslag neemt!
- Is de Software iphone 3.0 al beschikbaar? Hoe zo deze ge-update moeten worden? Is dat via een update? Of moet het betsuringssyteem (alles er dus vanaf) vervangen worden?
- Wat zijn de must have accesoires?
Zijn er nog beperkingen/problemen die ik tegen ga komen omdat ik nu een Windows-mobile gewend ben?

Ik hoop dat jullie eea kunnen verduidelijken, maar volgens mij (indien er geen hele gekke antwoorden terug komen) is dit topic een lezer/gebruiker rijker!

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
GG---77 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:40:
- Navigatie. Is dat mogelijk? Begreep ik het goed dat er geen GPS module in de Iphone zit? Wat zouden de kosten van navigatiesotware zijn? TomTom?
Er zit WEL een GPS module in de iPhone. vanaf OS3.0 mag er turn-by-turn navigatie op draaien

- Sms'en/mailen is dat een beetje te doen op de iphone? Is het "Toestenbord" voldoende groot?
Ja, zeker omdat je het scherm kan draaien, zodat het toetsenbord overdwars te bedienen is

- MS-Office functionaliteit? Is die er? Kan ik bv klein *.xls/*.doc- documneten openen?
xls heb ik nog niet bekeken, maar PDF en word is te openen en goed te lezen

- Wat zijn de gemiddelde kosten voor de apps? Hoe werkt dat heb je een tegoed op een account? Of elke keer een betaling doen.
Gemiddelde kosten zijn (schat ik) 4 Euro. Maar je zult vooral naar de gratis apps zoeken, die er voldoende zijn. Je koopt via je iTunes account. Deze kan opgewaardeerd worden met een giftcard of gekoppeld worden met je creditcard of je betaalpas

- Synchroniseren Exchange server met name contacten en email. Is dat moeilijk? Synchonisatie met Live- & Gmail. Hoe verloopt dat?
Met live heb ik geen ervaring, maar mijn google mail, kalender en contactpersonen worden automagisch gesynct. Instellen is een eitje

- Itunes ben ik niet mee bekend, maar heb mensen om mij heen wel eens horen klagen: Probleem zou zijn dat alle muziek welke staat in bv Windows Media Player staat niet herekend word! Klopt dat? Volgens hun kon je niet gewoon muziek slepen naar de Ipod/Iphone?
Je kunt inderdaad alleen muziek naar je iphone slepen in iTunes. Je kunt iTunes de mappen laten doorzoeken waar je je MP3's hebt staan.

- Hoe zit dat met "geleende" muziek (ik bezit niet van al mijn muziek de CD's). zijn die in Itunes te zetten?
Al mijn MP3's werken in iTunes

- Ikzelf heb een laptop met Vista erop. Kan er gewoon gecommuniceerd worden tusen Vista en Iphone?
Ja, ik heb zelf m'n iPhone gesynct met m'n Vista 64bit, winXP en macbook

- Opslag capaciteit. Je kan dus geen kaartjes (SD oid) in Iphone kwijt om deze uit te breiden. maar is 8 Gig (zonder muziek) voldoende? Of ik het verstandiger om gelijk voor de 16 te gaan? Weet niet wat een gemiddelde app in beslag neemt!
Sommige apps zijn maar een paar honder kb, maar de grootsten zijn iets van 20 Mb of zo

- Is de Software iphone 3.0 al beschikbaar? Hoe zo deze ge-update moeten worden? Is dat via een update? Of moet het betsuringssyteem (alles er dus vanaf) vervangen worden?
iTunes verzorgt het updaten (en backuppen), de software is nog níet beschikbaar (misschien later vandaag :))

Geen idee

Zijn er nog beperkingen/problemen die ik tegen ga komen omdat ik nu een Windows-mobile gewend ben?
Geen idee

Ik hoop dat jullie eea kunnen verduidelijken, maar volgens mij (indien er geen hele gekke antwoorden terug komen) is dit topic een lezer/gebruiker rijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 01:08
Ik denk dat de gemiddelde prijs lager ligt dan de 4 euro die je aangeeft, de meeste apps komen op 79cent uit, met een paar uitschieters naar 7 euro.

Er zijn duurde applicaties dan dat, maar dat zijn er zeer weinig.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 18:37
Wacht vooral nog een dag met het kopen van de iPhone. Het zou zo maar kunnen dat er vanavond een nieuwe iPhone aangekondigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Ligt het eigenlijk ook in de lijn der verwachtingen dat OS3.0 na de presentatie vanavond gereleased wordt? Of gaat dat nog even wat langer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 12:17

KroeT

[...]

Er is nu iDA, dat kost zo'n 80 euro. Maar met de komst van 3.0 (hopelijk vanavond) zal er nog wel meer software verschijnen die vast rond datzelfde bedrag zullen zitten.
Werkt uitstekend, ik mail en sms vele malen vaker op mijn iPhone dan op mijn oude HTC. Ik moet wel toegeven dat dat ook komt doordat ik nu een bundel met veel smsjes heb en onbeperkt internet waardoor ik meer sms/mail, maar daarnaast werkt het prima.
Vanuit de Mail app kun je Officedocumenten openen maar niet bewerken. Voor bewerken heb je extra software nodig, maar die is wel verkrijgbaar.
Ik betaal met mijn cc, en echt gemiddelde kosten heb je niet. Er zijn veel apps voor 80 cent of 1,59, maar grotere spellen (EA-achtigen) gaan richting 4 of soms zelfs 8 euro.
Alleen ervaring met Exchange en Gmail, niet met Live. Al mijn mail en de agenda van mijn werk worden over the air gesynchroniseerd via een Exchange account. Werkt feilloos en absoluut briljant, mits je werk het ondersteunt. De telefoon haalt bij mij ieder kwartier mijn Gmail mail binnen, werkt ook uitstekend.
Je kunt geen muziek slepen naar de iPhone, je moet muziek slepen naar iTunes die het vervolgens op de iPhone zet. Voor mij geen probleem, al mijn muziek staat al jaren in iTunes. Als het niet je favoriete software is voor het afspelen van muziek is het idd vervelend om twee databases met muziek bij te houden, maar daar heb ik geen ervaring mee. Er is ook andere software beschikbaar die synchroniseert met iPhone of iPod. Muziek uit WMP die niet herkend wordt herken ik niet :P, maar het kan gaan om wma's met DRM, die kun je inderdaad niet afspelen met iTunes (of met welke andere muzieksoftware dan ook, IIRC)
Ja.
Ja.
Ik heb de 16 GB, maar het is meer afhankelijk van je hoeveelheid muziek dan van de hoeveelheid apps. Mijn grootste app is 200 MB, maar dat is een spel. Als je wilt gaan navigeren moet je er rekening mee houden dat kaarten van heel Europa vaak zo'n 2 GB in beslag nemen.
Het is een update. Voor de update worden automatisch al je software, muziek en instellingen gebackupped (wat een woord...), na de update wordt alles terug gezet. Je merkt er dus niets van. Als het goed is horen we vanavond laat wanneer 3.0 komt, hopelijk direct.
Sorry, geen ervaring mee, naar mijn mening bestaan er geen accessoires die 'must-have' zijn.
- Zijn er nog beperkingen/problemen die ik tegen ga komen omdat ik nu een Windows-mobile gewend ben?
Je kunt niet echt bladeren in de bestandenstructuur zoals je gewend bent. Je kunt (nog?) geen bestanden verzenden via bluetooth. Verder zou ik het zo snel niet weten, maar er is nog wel meer dat je gaat missen. Aanvullingen zijn welkom.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 12:34
wie gaat er eigenlijk gelijk upgraden naar 3,0 hier ?

mijn baas heeft de developerkit en draait de beta van 3.0 en zegt dat het alles is wat je wilt en meer (en dat hij sinds kort ook niet eens de behoefte heeft gehad om hem te jailbreaken)

ikzelf wacht af op de tethered internet wat me heel erg aantrekt.

wat ik me dan alleen afvraag is hoe staat t-mobile hier tegenover aangezien ze in het contract hebben staan dat dit niet gewenst is.. ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Ik update em 1ms nadat ik weet dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik wacht de gebruikelijke kinderziektes af :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 14:19
onzin, je kan wel muziek slepen naar je iphone. Open gewoon itunes en een verkenner. Sleep vanuit je verkenner rechtstreeks naar het iphone icoon in itunes, en hij zet het er gewoon op zonder ze toe te voegen aan je itunes libary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 01:08
kenneth schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:25:
Ik wacht de gebruikelijke kinderziektes af :)
Dat hebben de betatesters al gedaan, nee ik gooi hem er meteen op.

Ben ook benieuwd of er een nieuwe iPhone gereleased wordt :9

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 12:34
ik gooi hem er ook gelijk op als ik zie hoelang er getest is lijkt het me niet dat er veel fouten inzitten.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ZpAz schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:54:
[...]

Dat hebben de betatesters al gedaan, nee ik gooi hem er meteen op.
Hmm, inderdaad, je hebt gelijk. Het gebeurt nooit dat er na de release stromen van kritiek of onverwachte problemen komen.

;)

Maargoed, daar zijn gebruikers zoals jij dus voor, bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
vistu schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:55:
[...]

Wacht vooral nog een dag met het kopen van de iPhone. Het zou zo maar kunnen dat er vanavond een nieuwe iPhone aangekondigd wordt.
Allen bedankt voor het beantwoorden van mijn vargen. Word steeds enthousiaster. Dus de Iphone staat in de planning.

Maar stel dat deze vandaag bevestigd word wanneer wordt deze dan in NL verwacht?

Nog een paar andere vragen (omdat jullie zo behulpzaam zijn!):
- Handsfree: Bleutooth. Zijn de meeste bluetooth oortjes compatible?
- Niet T-mobile sim. Ik zelf heb een KPN abbo. En deze loopt nog even door dus deze wil ik houden. Kan iemand uit ervaring verteleln of KPN Sim op Iphone werkt? Niet dat er nog bepaalde onderdelen "gebricked" zijn
- Internet. Is hier iemand die uiit eigen ervaring een vergelijking heeft gemaakt/gezien tussen de Iphone en met de Cruize of andere HTC mobile?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
GG---77 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:12:
[...]

Maar stel dat deze vandaag bevestigd word wanneer wordt deze dan in NL verwacht?
onbekend, dat zal later deze week duidelijk worden (ALS er een nieuw toestel komt)

- Niet T-mobile sim. Ik zelf heb een KPN abbo. En deze loopt nog even door dus deze wil ik houden. Kan iemand uit ervaring verteleln of KPN Sim op Iphone werkt? Niet dat er nog bepaalde onderdelen "gebricked" zijn
Voor zover ik weet werkt je visual voicemail niet (voicemail zelf wel)
Je andere vragen kan ik niet beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 12:17

KroeT

[...]

T7D_Sneezy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:30:
onzin, je kan wel muziek slepen naar je iphone. Open gewoon itunes en een verkenner. Sleep vanuit je verkenner rechtstreeks naar het iphone icoon in itunes, en hij zet het er gewoon op zonder ze toe te voegen aan je itunes libary.
Klopt, dat kan, maar ik interpreteerde de vraag als 'is drag and drop mogelijk zonder gebruik van 3rd party software?', omdat die vraag erg vaak voorbij komt.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 18:37
GG---77 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:12:
[...]

Allen bedankt voor het beantwoorden van mijn vargen. Word steeds enthousiaster. Dus de Iphone staat in de planning.

Hoogstwaarschijnlijk wordt ook dat vanavond bekend gemaakt, geruchten zijn er zat, maar speculeren heeft denk ik weinig zin.

Nog een paar andere vragen (omdat jullie zo behulpzaam zijn!):
- Handsfree: Bleutooth. Zijn de meeste bluetooth oortjes compatible?
De oortjes die ik gebruik wel, helaas alleen om te bellen, muziek afspelen doet ie niet (alhoewel 3.0 daar verandering in kan brengen.)
Zowel de 2G als de 3G gebruik(te) ik met een Hi simkaart. 2G geunlocked, de 3G uit Polen gehaald. Heb nooit het idee gehad iets te missen. Visual Voicemail werkt inderdaad niet, maar dat zal dan het enige zijn mi.
- Internet. Is hier iemand die uiit eigen ervaring een vergelijking heeft gemaakt/gezien tussen de Iphone en met de Cruize of andere HTC mobile?
Letterlijk niet te vergelijken, probeer een keer in een Apple store of ergens anders, te internetten op een iPhone of iTouch. Waar je met een HTC naar pda.tweakers.net (oid) zal gaan, knal je met de iPhone direct naar tweakers.net frontpage. Internetten op de iPhone = top (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
vistu schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:00:
De oortjes die ik gebruik wel, helaas alleen om te bellen, muziek afspelen doet ie niet (alhoewel 3.0 daar verandering in kan brengen.)
Het is al bevestigd dat de 3.0 firmware A2DP krijgt, (maar alleen op de iPhone 3G en waarschijnlijk het nieuwe model dat nog niet aangekondigd is). Op de 2G dus niet. bron

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 08-06-2009 12:06 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.