Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoi,
Jazzper schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:56:
- ik gebruik TomTom op mijn HTC behoorlijk vaak. Hier heeft de iphone geen alternatief voor
Komt er aan op de iPhone, met nieuwe softwareversie (wel nog los aanschaffen natuurlijk).
- de HTC werkt native op vreemde computers (mits Vista) zoals op het werk. De Iphone niet dacht ik
Je kunt niet bv. het bestandssysteem benaderen op een PC op je werk, nee dat klopt. Spullen meenemen gaat wel via Wi-Fi.
- De HTC werkt out of the box met alle microsoft meuk (wederom beroepshalve). De iphone niet zonder slag of stoot?
Ligt er aan wat je bedoelt. Exchange werkt dacht ik (gebruik ik niet), office bestanden in je mail bekijken werkt out of the box, voor bewerken (beperkt) moet je een applicatie aanschaffen.
- De HTC heeft de wereld aan apps ter beschikking. Apple ook maar je komt al snel aan de jailbreak volgens mij en ik heb geen zin in een instabiel toestel, dan neem ik wel weer windows mobile ;)
Wederom, wat wil je? De app store heeft heel erg veel, alleen sommige apps kunnen / mogen niet omdat Apple dat niet wil.
- de accuduur schijnt niet je van het te zijn. Dit is voor mij belangrijk want ben best wel een poweruser.
Tja, het is een smartphone met groot helder touchscreen, Wi-Fi en 3G. Dat betekent zeer regelmatig opladen maar dat is met je HTC niet anders.
hamvraag: a) ga ik die navigatiesoftware genoeg missen om de iphone te rechtvaardigen en b) hoe lang kan ik, tweaker, zonder jailbreak?
a) even geduld
b) weet alleen jij; wellicht nog beter na 3.0.

In ieder geval zou ik een paar weken geduld hebben tot de nieuwe iPhone wordt aangekondigd :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

thx! Tja als het paar weken is wil het wel, maar als die iphone in december nog eens uit gaat komen is het te ver weg.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 16:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Heeft iemand ervaring met de volgende case? :

Klikkie

Straalt echt veel klasse uit.. is alleen 100 euro, maar dan wel incl. dockachtig stuk hout :P

[ Voor 20% gewijzigd door Tjebakka op 20-05-2009 00:02 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Zpottr schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:13:

a) even geduld
b) weet alleen jij; wellicht nog beter na 3.0.

In ieder geval zou ik een paar weken geduld hebben tot de nieuwe iPhone wordt aangekondigd :)
Was 3.0 al niet gehackt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

- ik gebruik TomTom op mijn HTC behoorlijk vaak. Hier heeft de iphone geen alternatief voor
- de HTC werkt native op vreemde computers (mits Vista) zoals op het werk. De Iphone niet dacht ik
- De HTC werkt out of the box met alle microsoft meuk (wederom beroepshalve). De iphone niet zonder slag of stoot?
- De HTC heeft de wereld aan apps ter beschikking. Apple ook maar je komt al snel aan de jailbreak volgens mij en ik heb geen zin in een instabiel toestel, dan neem ik wel weer windows mobile ;)
- de accuduur schijnt niet je van het te zijn. Dit is voor mij belangrijk want ben best wel een poweruser.
- Er is NOG geen navigatiesoftware voor de iPhone, maar die komt waarschijnlijk op korte termijn uit. Als Apple firmware 3.0 uitbrengt mag daar ook turn-by-turn navigatie voor uitgebracht worden door derden. Naar verluidt zijn diverse bouwers bezig met software.
- Wat wil je precies dat de iPhone doet op vreemde computers? Non-jailbreak kun je er zonder iTunes met een kabeltje alleen foto's vanaf halen.
- Exchange wordt prima ondersteund, wat voor Microsoft-producten moet hij verder ondersteunen?
- Ik heb geen jailbreak, en heb nog niks gemist behalve navigatie. En dat komt er binnenkort aan.
- Ik vind mezelf ook best een zware user (gebruik m'n iPhone behoorlijk intensief voor email, internet, spelletjes, notities, internetapplicaties) en de accuduur is inderdaad r*k. Meestal hangt mijn iPhone om de 1,5 dag aan de lader. Met een autolader, een USB-lader voor de PC op mijn werk en thuis de gewone lader red ik me echter prima.

Om je over de streep te trekken: ik ben eind vorig jaar overgestapt van een P3300 naar de iPhone, en ik heb de P3300 nog nooit gemist (ja, behalve voor navigatie dus...). Ik gebruik de P3300 nu dus nog puur als navigatiesysteem (al heb ik er wel een dualsim ingestopt die ik zelden gebruik). Ik zou de overstap naar de iPhone maken, volgens mij krijg je er geen spijt van :)

Toevoeging: je zou even kunnen wachten op de nieuwe iPhone, maar ik denk dat je met de huidige iPhone en firmware 3.0 ook al erg tevreden zult zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Elwood Blues op 20-05-2009 09:49 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 22:12
Ik hoop dat er navi voor de Iphone uit komt.
Destijds ook door een T-Mobile verkoopster een oor laten aannaaien dat Tom Tom voor de N95 uit zou komen :|.
Uiteraard is er een hoop andere software maar Tom Tom bevalt mij het meeste.
En ja, Tom Tom kan op een andere manier maar daar heb ik geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb gister een witte iphone binnen gekregen :)

ben er zeer blij mee, alleen is de netwerk dekking wel wat minder dan bij vodafone :(

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Bakkert schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:01:
Heeft iemand ervaring met de volgende case? :

Klikkie

Straalt echt veel klasse uit.. is alleen 100 euro, maar dan wel incl. dockachtig stuk hout :P
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat mij tegenviel, is dat je de iPhone er niet rechtstreeks in kunt docken. Je moet je kabels namelijk los aansluiten en dan door de voet heen voeren. Jammer, anders had ik die wel gewild.
Ik heb er nu 1 van teakhout (alleen dock), en daarin kun je wel laden/syncen.

Mocht je interesse hebben: heb er nog 1 te koop.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

wvexeltweakers schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:05:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat mij tegenviel, is dat je de iPhone er niet rechtstreeks in kunt docken. Je moet je kabels namelijk los aansluiten en dan door de voet heen voeren. Jammer, anders had ik die wel gewild.
Ik heb er nu 1 van teakhout (alleen dock), en daarin kun je wel laden/syncen.

Mocht je interesse hebben: heb er nog 1 te koop.
zou je een foto kunnen plaatsen of dm'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncanidaho76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01-2023
@foto hierboven: grappig!

[...]

interessant. Ik sta voor een mega-dilemma. Ik heb nu een aflopend 2 jarig (vrij zwaar) abonnement bij T-mobile met een T-mobile Compact III aka HTC P3300 die ik geflashed heb naar Windows Mobile 6.

Ik kan nu kiezen tussen verlengen, sim only nemen met behoud van deze HTC of een nieuwe foon en dan zou dat de iphone worden. In het laatste geval is bovenstaande info interessante informatie.

Maar goed, wat is het dilemma. Ik kan niet kiezen. Sim only is lekker cheap en ik ben best tevreden met mijn HTCtje. Ik zou op zich graag over willen naar de iphone (past ook mooi bij mijn PowerMac G4, mijn C2D Macbook en mijn ipods). Maar:

naast deze punten wint de iphone op 1001 andere punten bigtime dus dat is het punt niet.

hamvraag: a) ga ik die navigatiesoftware genoeg missen om de iphone te rechtvaardigen en b) hoe lang kan ik, tweaker, zonder jailbreak?

keuzes keuzes...
toon volledige bericht
Hoi Jazzper,

ik speel met precies hetzelfde probleem.

1.) De officiele releasedatum is nog vaag. Sommige zeggen dat de nieuwe Iphone wordt gepresenteerd ergens rond 8-12 juni. Andere bronnen zeggen dat als Steve terugkomt de Iphone als soort welkomst geschenk wordt gepresenteerd.

2.) Als hij in Juni wordt gepresenteerd wanneer is de iphone dan beschikbaar in NL?

3.) Jailbreak... Gaat hem zeker worden. We willen te graag meer flexibiliteit en mogelijkheden en een echte tweaker vind het niet erg om af en toe eens dieper in het toestel duiken.

4.) HTC heeft een aantal goede tegenhangers die steeds beter performen, maar de iphone wint op een 100tal andere sterke punten die erg tot de verbeelding spreken..

5.) Voor wat betreft de navigatiesoftware. Ik ga ervanuit dat met 3.0 het niet lang zal duren voordat TomTom op de iphone verschijnt.

Kortom Ik ga zeker wachten tot 8-12 juni en dan leg ik alles nog een keer naast elkaar en kies voor de nieuwe (nog onzekere specificaties) Iphone of toch weer voor een HTC....

gr. Dunc

ps. Lanparty Genootschap aan het Lijntje HOOG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Bakkert schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:50:
[...]

zou je een foto kunnen plaatsen of dm'en?
Zie je berichten, heb net een berichtje gestuurd

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

Hallo,

Ben sinds kort ook in het bezit van een witte iphone 16GB. Erg tevreden tot nu toe.
Via click and buy een rekening gemaakt voor de apps, werkt perfect!

Alleen nu de volgende vragen:

- Heb onbeperkt internet, maar word deze alleen actief bij het gebruik ervan of is deze conctant actief.
Waar kan ik dat zien in de telefoon. Voornamelijk is bovenstaande vraag voor de accuduur van belang en snelheid van de telefoon. ( Als je apllicaties hebt die ongevraagd steeds iets downloade of iets )
Is het misschien beter om 3G volledig uit te schakelen als deze altijd aan staat?

- Is het mogelijk om te zien of er iets aan data binnen gehaald word?
En wanneer ik 3G uitgeschakeld heb dan kan ik nog wel internetten enzo, gaat dit dan via de gewone lijn. Hier moet ik dan ook weer voor betalen. I.v.m. push mail etc

- Hiervoor een Windows Mobile toestel gehad HTC s710 Pro ( Trouwens voor de liefhebber heb een nieuwe gestuurd gekregen van de verzekering nieuw in doos met garantie doe ik weg:) ) Telkens wanneer je applicaties opent kost dat natuurlijk geheugen ook als deze was afgesloten. Naar mate ik de telefoon gebruikte, moest ik af en toe handmatig alle processen stoppen. Hoe werk dit bij de Iphone, omdat je altijd de home knop indrukt bij het stoppen van iets, maar draait de app dan niet door op de achtergrond? Of word deze dan ook 100% afgesloten?

Verder erg tevreden, leuke aps en 100x beter dan windows mobile wat ik gewend was.

[ Voor 10% gewijzigd door V525 op 20-05-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 21:03
V525 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:23:
Hallo,

Ben sinds kort ook in het bezit van een witte iphone 16GB. Erg tevreden tot nu toe.

- Heb onbeperkt internet, maar word deze alleen actief bij het gebruik ervan of is deze conctant actief.
Waar kan ik dat zien in de telefoon. Voornamelijk is bovenstaande vraag voor de accuduur van belang en snelheid van de telefoon. ( Als je apllicaties hebt die ongevraagd steeds iets downloade of iets )
Is het misschien beter om 3G volledig uit te schakelen als deze altijd aan staat?
Ik snap er niks van.
Niet echt, maar je hebt onbeperkt internet, dus who cares?
- Hiervoor een Windows Mobile toestel gehad HTC s710 Pro ( Trouwens voor de liefhebber heb een nieuwe gestuurd gekregen van de verzekering nieuw in doos met garantie doe ik weg:) ) Telkens wanneer je applicaties opent kost dat natuurlijk geheugen ook als deze was afgesloten. Naar mate ik de telefoon gebruikte, moest ik af en toe handmatig alle processen stoppen. Hoe werk dit bij de Iphone, omdat je altijd de home knop indrukt bij het stoppen van iets, maar draait de app dan niet door op de achtergrond? Of word deze dan ook 100% afgesloten?

Verder erg tevreden, leuke aps en 100x beter dan windows mobile wat ik gewend was.
Apps draaien nooit op de achtergrond, met uitzondering van de SMS, telefoon, mail en iPod-applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 09:14
Hallo,

toon volledige bericht
achtergrondprocessen zijn voor apps niet toegestaan op de iphone (muv telefoon, sms en ipod). Een heel groot verschil met Windows mobile (heb ook een HTC gehad) waar juist alles blijft draaien. Druk je op de home knop is alles dus ook echt 'dicht'. als je 3G dus aanstaat is hij in principe niet 'actief'. Programma's gebruiken het niet.

Overigens is het met een jailbreak wel mogelijk om dingen te laten blijven draaien en zijn er geruchten dat apple het in de toekomst wel wil gaan toestaan.

Dit betekent dus ook dat programma's geen dingen kunnen downloaden als ze uitstaan dus ja, je kan je 3G uitzetten als je het niet gebruikt, voor langere batterijduur. Zelf zet ik eigenlijk altijd alleen me wifi uit als ik niet thuis of op werk ben. Anders moet ik elke keer als ik mail oid wil ophalen weer naar settings en me 3G aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 20-05-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

KingKoning schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:08:
[...]

achtergrondprocessen zijn voor apps niet toegestaan op de iphone (muv telefoon, sms en ipod). Een heel groot verschil met Windows mobile (heb ook een HTC gehad) waar juist alles blijft draaien. Druk je op de home knop is alles dus ook echt 'dicht'.

Overigens is het met een jailbreak wel mogelijk om dingen te laten blijven draaien en zijn er geruchten dat apple het in de toekomst wel wil gaan toestaan.

Dit betekent dus ook dat programma's geen dingen kunnen downloaden als ze uitstaan dus ja, je kan je 3G uitzetten als je het niet gebruikt, voor langere batterijduur. Zelf zet ik eigenlijk altijd alleen me wifi uit als ik niet thuis of op werk ben.
Bovenstaand is dan zeker een groot voordeel voor mij, aangezien de snelheid op peil blijft van de iphone.
Om nog even terug te komen op het uitschakelen van 3G, wanneer ik deze uitschakel, om batterij te besparen of gewoon om zeker te zijn dat ik geen dataverkeer heb wordt er toch nog een verbinding opgesteld via gprs? ( Denk ik ) Hoort dit ook bij onbeperkt internet? Of zijn dit extra kosten?

Dan word het namelijk niet meer interesant om 3G uit te zetten i.v.m. bijv push mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
V525 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:13:
[...]

Bovenstaand is dan zeker een groot voordeel voor mij, aangezien de snelheid op peil blijft van de iphone.
Om nog even terug te komen op het uitschakelen van 3G, wanneer ik deze uitschakel, om batterij te besparen of gewoon om zeker te zijn dat ik geen dataverkeer heb wordt er toch nog een verbinding opgesteld via gprs? ( Denk ik ) Hoort dit ook bij onbeperkt internet? Of zijn dit extra kosten?

Dan word het namelijk niet meer interesant om 3G uit te zetten i.v.m. bijv push mail
Ik snap er echt niks van hoor. Onbeperkt internet = onbeperkt internet. Waarom zou je ineens extra moeten gaan betalen :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
V525 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:13:
[...]

dat hoort er gewoon bij. Er is nl ook niet overal in Nederland 3G dekking dus dat zou betekenen dat als je in een gat woont je extra moet betalen voor je GPRS.
Als je alles uit wilt zetten moet je dataroaming uitzetten. Ik heb geen idee hoeveel batterij GPRS kost.
Push mail komt overigens pas in OS 3.0 (verwacht halverwege juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 07:30
Hallo,

3 vragen
Goed, je hebt duidelijk nog erg de Windows Mobile mindset :P

De data is onbeperkt. Dus zowel GPRS als 3G vallen daaronder. In het buitenland staat dataroaming standaard uit. Dus in principe kun je altijd en overal je iPhone met een dataverbinding gebruiken zonder het risico te lopen op extra kosten. Verder hoef je niet zoals bij Windows Mobile in te zitten over het feit of je een dataverbinding hebt openstaan. Het is wel zo, net zoals bij elk apparaat, dat de 3G verbinding (UMTS/HSDPA) meer stroom kost dan een 2G verbinding (GSM/GPRS/EDGE). Maar om elke keer nou dat schuifje om te gaan zetten. Laat het eerst gewoon is aan staan en ga gewoon je iPhone gebruiken :)

Het verhaal over de apps was waarschijnlijk al duidelijk. Maar ter overvloede, je hoeft geen taskmanager in de gaten te houden. Dat regelt de iPhone allemaal voor je, mede omdat applicaties van 3rd parties worden afgesloten als je op de home-knop drukt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

thx voor alle input (en hoi Dunc ;)). Ik wacht dan ook maar tot begin juni denk ik. Op alle punten ben ik wel redelijk om.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 21-06 17:36
Ik heb (eindelijk, na een maand) mn iPhone teruggekregen van Solid Vision, die is omgeruild. Maar ik zie dat alle kleuren ineens een hele lage temperatuur hebben.. Is er een manier om dit aan te passen, want er hangt nu een lelijke blauwe gloed overheen...

Hij is gejailbreaked, dus dat biedt wat meer opties.

[edit]
Goed, ik ga dus weer ruzie maken met T-Mobile / Solid Vision. Net even een screenshot gemaakt op mn iPhone. Die naar mn MacBook gepompt en daar is alles prima wit. Lijkt dus de liggen aan het LCD...

Hier even een vergelijking, in het echt is het iets huiveringwekkender...
Afbeeldingslocatie: http://images.cannonfodder.nl/iPhone%20Blue.jpg

Kijken of het dit keer wel goedgaat. Geen zin om weer een maand te wachten...

[ Voor 41% gewijzigd door FailFr8er op 21-05-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272952

De kleuren hebben een lage temperatuur?!?! Al met 'helderheid' gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

Hoedje schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:54:
[...]

Goed, je hebt duidelijk nog erg de Windows Mobile mindset :P

De data is onbeperkt. Dus zowel GPRS als 3G vallen daaronder. In het buitenland staat dataroaming standaard uit. Dus in principe kun je altijd en overal je iPhone met een dataverbinding gebruiken zonder het risico te lopen op extra kosten. Verder hoef je niet zoals bij Windows Mobile in te zitten over het feit of je een dataverbinding hebt openstaan. Het is wel zo, net zoals bij elk apparaat, dat de 3G verbinding (UMTS/HSDPA) meer stroom kost dan een 2G verbinding (GSM/GPRS/EDGE). Maar om elke keer nou dat schuifje om te gaan zetten. Laat het eerst gewoon is aan staan en ga gewoon je iPhone gebruiken :)

Het verhaal over de apps was waarschijnlijk al duidelijk. Maar ter overvloede, je hoeft geen taskmanager in de gaten te houden. Dat regelt de iPhone allemaal voor je, mede omdat applicaties van 3rd parties worden afgesloten als je op de home-knop drukt.
Helemaal duidelijk nu, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Anoniem: 272952 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:02:
De kleuren hebben een lage temperatuur?!?! Al met 'helderheid' gespeeld?
Wikipedia: Kleurtemperatuur

Mijn fout overigens, het heeft een hoge temperatuur, en geen lage ;)

Helderheid hoger zetten maakt het wel minder maar er blijft een blauwe waas overheen hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:13
Red Nalie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:34:
[...]

Wikipedia: Kleurtemperatuur

Mijn fout overigens, het heeft een hoge temperatuur, en geen lage ;)

Helderheid hoger zetten maakt het wel minder maar er blijft een blauwe waas overheen hangen...
Klopt inderdaad en daar is niets aan te doen ben ik bang. Ik heb zelf ook een iPhone met een zogenaamde blauwe gloed. In mijn omgeving hebben veel mensen een iPhone met een gele gloed. De kleuren lijken wat voller, meer contrast. Er is niets mis met het dsplay, alleen wordt het scherm software matig iets anders aangestuurd. Denk aan een ander kleurprofiel o.i.d.

Maar Solid Vision gaat 'm daar denk ik niet voor omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Flatwhite schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:14:
[...]

Klopt inderdaad en daar is niets aan te doen ben ik bang. Ik heb zelf ook een iPhone met een zogenaamde blauwe gloed. In mijn omgeving hebben veel mensen een iPhone met een gele gloed. De kleuren lijken wat voller, meer contrast. Er is niets mis met het dsplay, alleen wordt het scherm software matig iets anders aangestuurd. Denk aan een ander kleurprofiel o.i.d.

Maar Solid Vision gaat 'm daar denk ik niet voor omruilen...
Mja, ik ga er iig wel zeker over klagen. Ben dat ding 1 maand kwijtgeweest door een blunder aan hun kant, en ik weiger genoegen te nemen met een iPhone die beeldtechnisch gewoon foeilelijk is. Of ze moeten een mogelijkheid geven om de witbalans aan te passen (als het al niet aan de LCD ligt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duncanidaho76 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:29:
[...]

Hoi Jazzper,

ik speel met precies hetzelfde probleem.

1.) De officiele releasedatum is nog vaag. Sommige zeggen dat de nieuwe Iphone wordt gepresenteerd ergens rond 8-12 juni. Andere bronnen zeggen dat als Steve terugkomt de Iphone als soort welkomst geschenk wordt gepresenteerd.
Die data zijn vaag omdat heel het idee van een nieuwe iPhone pure geruchten zijn. Bij Apple werkt het altijd ontzettend simpel: het product is er wanneer het aangekondigd wordt. Ik zou niet al te hard gaan vastbijten op geruchten in deze, het is vaker voor gekomen dat ze niet dan wel waar bleken te zijn (Mac mini is daar wel het ultieme voorbeeld van, men riep meer dan 2 jaar lang dat er een nieuwe versie zou komen wat dus 2 jaar lang niet uit kwam).
2.) Als hij in Juni wordt gepresenteerd wanneer is de iphone dan beschikbaar in NL?
Als dan... Wat als hij nou niet gepresenteerd wordt? ;)
5.) Voor wat betreft de navigatiesoftware. Ik ga ervanuit dat met 3.0 het niet lang zal duren voordat TomTom op de iphone verschijnt.
Gezien de rode cijfers van TomTom kon het wel eens zo zijn dat ze het juist niet doen omdat ze zich niet kunnen veroorloven om allerlei onkosten te gaan maken zoals de ontwikkeling van een navigatie app voor devices zoals de iPhone. Anderzijds kan het zijn dat ze dat juist wel gaan doen. Let wel: TomTom roept al heel erg lang dat ze het op de iPhone kunnen maar een demo of hard bewijs daarvan wordt niet geleverd. Hetzelfde trucje als wat er bij de Nokia N95 gebeurde waarbij er tot op heden geen TomTom voor bestaat.

Wat al wel zeker is dat er inmiddels al een aantal fabrikanten zijn die zich ook op navigatie voor iPhone OS 3.0 hebben gestort. Zij hebben echter ook al aangegeven wat het zal gaan kosten dus de kans dat die doorzetten is fors hoger dan bij TomTom.
Kortom Ik ga zeker wachten tot 8-12 juni en dan leg ik alles nog een keer naast elkaar en kies voor de nieuwe (nog onzekere specificaties) Iphone of toch weer voor een HTC....
Dat lijkt mij ook het beste voor wie nu graag een iPhone zou willen. Op 8 juni is er de welbekende keynote op de WWDC waarin je dat soort dingen kunt verwachten indien de geruchten waar blijken te zijn. Na 8 juni weet je of er een nieuwe iPhone is of niet :)
Onbeperkt heeft betrekking tot de datalimiet. Deze limiet wordt op basis van fair use vastgesteld door de T-Mobile (ervan uitgaande dat je de iPhone gewoon via T-Mobile hebt gehaald), dat doen ze door het gemiddelde gebruik te nemen (ook fair use is dus gewoon een datalimiet, het is alleen een flexibele vage datalimiet). Je internetconnectie is er altijd wanneer jij een GPRS of snellere verbinding hebt met je iPhone. Zodra jij een applicatie start die een internetconnectie vereist zal deze dan ook verbinding gaan maken. Je moet het dan ook zien als je standaard ADSL/kabel/glasvezel verbinding.
En wanneer ik 3G uitgeschakeld heb dan kan ik nog wel internetten enzo, gaat dit dan via de gewone lijn. Hier moet ik dan ook weer voor betalen. I.v.m. push mail etc
Je hebt naast het T-Mobile logo nog een logo die aangeeft wat voor soort verbinding je hebt (GPRS, EDGE, UMTS/HSDPA of Wifi). Naast dat logo komt een cirkeltje met streepjes te staan die je ziet rondgaan (denk aan de secondewijzer van een klok) wanneer er data heen en weer gaat. De totale hoeveelheid data die heen en weer is gegaan vindt je in de Instellingen onder Algemeen > Gebruik. Als je 3G uitschakelt kun je nog via GPRS/EDGE of Wifi internetten.
Hoe werk dit bij de Iphone, omdat je altijd de home knop indrukt bij het stoppen van iets, maar draait de app dan niet door op de achtergrond? Of word deze dan ook 100% afgesloten?
Er kan maar 1 applicatie tegelijk open staan op de iPhone (m.u.v. een paar services). Zodra je op de homeknop drukt sluit de openstaande app af en bewaard meteen waar je gebleven was (tenzij dit niet door de programmeur is geimplementeerd), daarna keer je weer terug naar je homescreen wat op dat moment dan de enige applicatie is. Lukt het je nou niet om terug te gaan naar je homescreen (app blijft hangen) dan kun je de homeknop langer ingedrukt houden (seconde of 6), dan wordt de app geforceerd afgesloten. Op deze wijze lijkt het alsof de iPhone die applicaties in de achtergrond laat draaien maar dat is dus niet zo. Ik vind dat opzich een hele mooie oplossing alleen mis ik dan wel een applicatie die je bijv. door te dubbelklikken op de homeknop een overzicht van je laatste 5 (om maar eens iets te noemen) gebruikte applicaties laat zien. Met zo'n functie is het makkelijker heen en weer schakelen.
Red Nalie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:51:
[...]

Mja, ik ga er iig wel zeker over klagen. Ben dat ding 1 maand kwijtgeweest door een blunder aan hun kant, en ik weiger genoegen te nemen met een iPhone die beeldtechnisch gewoon foeilelijk is. Of ze moeten een mogelijkheid geven om de witbalans aan te passen (als het al niet aan de LCD ligt)...
In de fabriek kunnen ze het scherm wel kalibreren en dat doen ze misschien ook wel. Zo is het vrij normaal dat TV's en andere schermen in de winkel een veel rodere kleur hebben dan de correcte kleuren. Die rodere waas zorgt voor intensere kleuren waardoor mensen nogal snel het wow-effect hebben ("wow, wat zijn die kleuren mooi!") en ze dus sneller overgaan tot de aanschaf van het toestel. Als je zo'n LCD scherm gat vergelijken met andere schermen is het dus wel van belang dat die schermen goed gekalibreerd zijn en dus de juiste kleurtemperatuur hebben. Het kan ook zijn dat dingen er te geel of te blauw uit zien omdat het scherm waarmee je het vergelijkt een foutieve kleurtemperatuur heeft. Buiten dat zullen ze in de fabriek ongetwijfeld ook de ene batch op een bepaalde kleurtemp. zetten omdat dit voor die schermen de mooiste kleuren geeft. LCD's en een constante kwaliteit is iets wat extreem moeilijk is, dat er verschillen tussen schermen zitten die best groot zijn is helaas doodgewoon. Het is raar wanneer dit niet zo is.

Je kunt er over gaan klagen, lucht misschien op maar het zal helemaal niets aan de situatie veranderen omdat het dus gemeengoed is in de wereld van LCD's. Je zult je dus moeten gaan afvragen welke mate van beeldtechnische lelijkheid voor jou acceptabel is daar alle LCD's beeldtechnische lelijkheden hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 21-05-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
ppl schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:11:
In de fabriek kunnen ze het scherm wel kalibreren en dat doen ze misschien ook wel. Zo is het vrij normaal dat TV's en andere schermen in de winkel een veel rodere kleur hebben dan de correcte kleuren. Die rodere waas zorgt voor intensere kleuren waardoor mensen nogal snel het wow-effect hebben ("wow, wat zijn die kleuren mooi!") en ze dus sneller overgaan tot de aanschaf van het toestel. Als je zo'n LCD scherm gat vergelijken met andere schermen is het dus wel van belang dat die schermen goed gekalibreerd zijn en dus de juiste kleurtemperatuur hebben. Het kan ook zijn dat dingen er te geel of te blauw uit zien omdat het scherm waarmee je het vergelijkt een foutieve kleurtemperatuur heeft. Buiten dat zullen ze in de fabriek ongetwijfeld ook de ene batch op een bepaalde kleurtemp. zetten omdat dit voor die schermen de mooiste kleuren geeft. LCD's en een constante kwaliteit is iets wat extreem moeilijk is, dat er verschillen tussen schermen zitten die best groot zijn is helaas doodgewoon. Het is raar wanneer dit niet zo is.

Je kunt er over gaan klagen, lucht misschien op maar het zal helemaal niets aan de situatie veranderen omdat het dus gemeengoed is in de wereld van LCD's. Je zult je dus moeten gaan afvragen welke mate van beeldtechnische lelijkheid voor jou acceptabel is daar alle LCD's beeldtechnische lelijkheden hebben.
Ik begrijp wanneer er inderdaad een klein kleurverschil te zien valt, maar er zijn grenzen. Wanneer ik mijn iPhone vergelijk met die van mn vader en een kennis van me, dan is die van mij echt foeilelijk blauw.

Wanneer mn LCD scherm dit kleurprofiel zou hebben zou ik hem ook instant terugbrengen. Keep in mind dat dt niet een 'klein' beetje kleurverschil is maar dusdanig erg dat ik direct wanneer ik hem voor de eerste opstartte kon zien dat het blauw was, dus al bij het Apple logo tijdens het booten.

Geen enkel LCD is perfect, no doubt about it, maar dit komt niet eens in de buurt van het kleurprofiel dat deze LCD zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Red Nalie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:18:
Ik heb (eindelijk, na een maand) mn iPhone teruggekregen van Solid Vision, die is omgeruild. Maar ik zie dat alle kleuren ineens een hele lage temperatuur hebben.. Is er een manier om dit aan te passen, want er hangt nu een lelijke blauwe gloed overheen...

[edit]
Goed, ik ga dus weer ruzie maken met T-Mobile / Solid Vision. Net even een screenshot gemaakt op mn iPhone. Die naar mn MacBook gepompt en daar is alles prima wit. Lijkt dus de liggen aan het LCD...

[afbeelding]

Hmm.. De iPhone van een vriend van me heeft een duidelijk minder contrast. De kleuren van mijn iPhone zijn veel mooier zegmaar. Daarentegen kan zijn iPhone nog net effe iets helderder. Ervaar jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Bakkert schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:49:
[...]

Hmm.. De iPhone van een vriend van me heeft een duidelijk minder contrast. De kleuren van mijn iPhone zijn veel mooier zegmaar. Daarentegen kan zijn iPhone nog net effe iets helderder. Ervaar jij dat ook?
Als ik mijn iPhone naast die van mn vader hou is die van mij zichtbaar blauw, alsof er letterlijk een blauwe waas overheen ligt. Wit is bij hem wit, bij mij blauw/grijs. Beide konden even helder zover ik kon zien, maar zijn kleuren zijn gewoon zichtbaar veel mooier, strakker.

Heeft er iemand enig idee of/hoe ik kan spelen met kleurprofielen? Misschien is dat een sneller oplossing namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
KingKoning schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:17:
Als je alles uit wilt zetten moet je dataroaming uitzetten.
dataroaming betekent dataverbruik bij een andere provider dan je eigen (normaal gezien in het buitenland dus, omdat er tussen de binnenlandse providers geen roaming mogelijk is gemaakt). Deze setting houdt dan ook verband met de exorbitant hoge kosten die daar doorgaans voor worden gerekend. Voor normaal binnenlands gebruik maakt die setting dus niets uit.
Op de iPhone kan je wel je 3G uitzetten, maar niet dataverkeer in het geheel blokkeren. Dat laatste is alleen mogelijk met omwegen (zoals het instellen van een niet-bestaand wap-toegangspunt instellen; is goed te vinden met Google) of jailbreak.
Ik heb geen idee hoeveel batterij GPRS kost.
3G uitschakelen levert over het algemeen een betere stand-by-tijd op. Volgens mij is het wat data ophalen betreft ook zuiniger, alleen ben je veel langer bezig omdat het zoveel trager is. Als je veel data wil binnen halen is mijn ervaring dat 3G zuiniger is.
Push mail komt overigens pas in OS 3.0 (verwacht halverwege juni)
Push mail is al bijna een jaar mogelijk (sinds versie 2.0). Push-notificaties worden bij versie 3 geïntroduceerd.
ppl schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:11:
Je hebt naast het T-Mobile logo nog een logo die aangeeft wat voor soort verbinding je hebt (GPRS, EDGE, UMTS/HSDPA of Wifi). Naast dat logo komt een cirkeltje met streepjes te staan die je ziet rondgaan (denk aan de secondewijzer van een klok) wanneer er data heen en weer gaat.
Dat is er niet altijd; het lijkt er op dat dat door de applicatie zelf nog extra aangegeven dient te worden ofzo (wat me vrij suf lijkt, maar goed). Had persoonlijk liever gezien dat dat er bij dataverkeer áltijd zou staan (maw: geregeld door os ipv applicatie).

[ Voor 21% gewijzigd door Punksmurf op 21-05-2009 22:48 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Het viel mij gister tijdens een uitje op, dat toen ik mail op handmatig en push uit had staan er toch nog autmatisch mail opgehaald werd (gmail)

Tenzij ik mn edge uitzette (sbsettings) dan kon er geen data in en uit.

dit zou niet moeten horen toch?

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Hoe bedoel je automatisch? Als je de mail app opent gaat hij - dacht ik - sowieso mail ophalen. Het in de achtergrond ophalen heeft alleen als voordeel dat de unread-counter op het icon het aantal ongelezen mails vaker update (en natuurlijk dat de mail is opgehaald, en dat je die direct kan lezen ook al zit je zonder internet).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:54
Weet iemand hier misschien wat voor bootloader een iPhone 3G 8GB van september 2008 heeft? Ik kan het nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Punksmurf schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:39:
Hoe bedoel je automatisch? Als je de mail app opent gaat hij - dacht ik - sowieso mail ophalen. Het in de achtergrond ophalen heeft alleen als voordeel dat de unread-counter op het icon het aantal ongelezen mails vaker update (en natuurlijk dat de mail is opgehaald, en dat je die direct kan lezen ook al zit je zonder internet).
Als de mail app (en push en automatisch ophalen van mail) afgesloten is, gaat ie toch automatisch mail ophalen.

Ik had juist automatisch ophalen uitgezet om batterij verbruik te besparen (net als location, wifi, edge en brightness op z'n laagst) vandaar. Vond het vreemd dat ie het alsnog bleef doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Red Nalie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:18:

[edit]

[afbeelding]

het is me opgevallen dat de iphones die je terugkrijgt als vervanger sowieso van veel algere kwaliteit zijn, check maar eens of je lightleka hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Sn0wblind schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:06:
[...]

het is me opgevallen dat de iphones die je terugkrijgt als vervanger sowieso van veel algere kwaliteit zijn, check maar eens of je lightleka hebt
Mn vorige had ook zwaar last van lightleak, dus dat kan ik nog voor granted nemen.

Maargoed, T-Mobile gaat deze ook omruilen, vanmiddag in Alkmaar geweest om te laten zien waar het over ging en de (alleraardigste) mevrouw achter de toonbank zag direct dat het niet klopte. Nu willen ze hem uit eigen voorraad omruilen maar daar is blijkbaar een wachtrij voor, 2-3 weken *zucht*.

How many weeks does it take to get a decent iPhone...

Anyhow, morgen maar eens de tijd nemen om een fikse klachtenbrief te sturen over alles, ook over de fouten die gemaakt zijn toen ik een maand zonder zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250518

Is het al bekend wanneer het nieuwe 3.0 OS wordt uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik denk dat dat wel op de FP zou staan van zo'n beetje elke zichzelfrespecterende nieuwssite. Zelfs de nieuwssites van vogelkijkers.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Punksmurf schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:18:

Push mail is al bijna een jaar mogelijk (sinds versie 2.0). Push-notificaties worden bij versie 3 geïntroduceerd.
Maar hij haalt toch echt alleen mail op als ik op het envelopje druk. Misschien heb ik de definitie dan fout maar wat ik bedoel is dat ik gewoon een melding krijg bij een e-mail (a la sms) en niet elke keer op het envelopje moet drukken om te kijken of ik nog belangrijk ben.
En dat is idd een notificatie natuurlijk. Maar iig bedoelde ik dat met push-mail. Het klikken op een envelop om me mail binnen te halen ervaar ik als een fetch.

[ Voor 20% gewijzigd door KingKoning op 25-05-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
KingKoning schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:24:
[...]

Maar hij haalt toch echt alleen mail op als ik op het envelopje druk. Misschien heb ik de definitie dan fout maar wat ik bedoel is dat ik gewoon een melding krijg bij een e-mail (a la sms) en niet elke keer op het envelopje moet drukken om te kijken of ik nog belangrijk ben.
En dat is idd een notificatie natuurlijk. Maar iig bedoelde ik dat met push-mail. Het klikken op een envelop om me mail binnen te halen ervaar ik als een fetch.
Je kunt gewoon je mail op laten halen zonder dat je het mail programma opent. Dit kun je bij de instellingen doen. Je kunt daar een interval kiezen waarin hij controleert of je nieuwe mail hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
The_Ghost16 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:38:
[...]

Je kunt gewoon je mail op laten halen zonder dat je het mail programma opent. Dit kun je bij de instellingen doen. Je kunt daar een interval kiezen waarin hij controleert of je nieuwe mail hebt of niet.
haha lol thanx, en ik maar denken alles al te weten over me telefoontje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
En als je hem daar op push zet wordt de mail gepusht (mits ondersteund door de mailserver - je zit vast aan Mobile Me of Exchange dus). Als hij op push staat en het is geen push mail (dus pop, imap) dan haalt hij de mail op volgens het ingestelde schema.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red Nalie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:33:
[...]

Wanneer mn LCD scherm dit kleurprofiel zou hebben zou ik hem ook instant terugbrengen. Keep in mind dat dt niet een 'klein' beetje kleurverschil is maar dusdanig erg dat ik direct wanneer ik hem voor de eerste opstartte kon zien dat het blauw was, dus al bij het Apple logo tijdens het booten.
Dat je je iPhone dan terugbrengt kan ik nog inkomen omdat je die niet kunt wijzigen. Je kunt echter prima met een apparaatje het kleurprofiel van een scherm aanpassen zodat hij de kleuren correct weergeeft.
Geen enkel LCD is perfect, no doubt about it, maar dit komt niet eens in de buurt van het kleurprofiel dat deze LCD zou moeten hebben.
Tja, ik vind het nog wel meevallen. Ik zie de verschillen in schermen alleen wanneer ze naast elkaar gelegd worden.
Red Nalie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:55:
Heeft er iemand enig idee of/hoe ik kan spelen met kleurprofielen? Misschien is dat een sneller oplossing namelijk :).
Normaliter kan dat met de nodige hardware maar die werken dan weer op PC's/Mac's. Misschien dat er vanaf versie 3.0 nog iets op de markt komt voor de iPhone omdat je dan wel hardware op de dock connector mag aansluiten maar gezien de aparte connector lijkt me dit heel sterk.

Als je het kleurverschil niet aan staat en dermate stoort dan moet je proberen om het ding terug te brengen. Ik verwacht echter niet dat ze je verzoek inwilligen omdat er feitelijk niets defect is, het kleurprofiel is alleen anders. Maar ja, niet geschoten is altijd mis.
Punksmurf schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Dat is er niet altijd; het lijkt er op dat dat door de applicatie zelf nog extra aangegeven dient te worden ofzo (wat me vrij suf lijkt, maar goed). Had persoonlijk liever gezien dat dat er bij dataverkeer áltijd zou staan (maw: geregeld door os ipv applicatie).
Dat denk ik niet. Die loader doet het gewoon net als in Safari op de desktop: zodra er verkeer heen en weer gaat welke een x tijd in beslag neemt dan laat hij het zien, anders niet omdat het dan domweg te snel gaat. Het zou misschien inderdaad wat handiger zijn als ze dit altijd lieten zien maar ik kan me voorstellen dat dat technisch gezien niet geheel mogelijk is (dan zul je het continu moeten meten met waarschijnlijk een hoge load tot gevolg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Gelukkig heeft T-Mobile al aangegeven hem te willen omruilen, maar daar doen ze nogal omslachtig over (shop wil wel maar hoofdkantoor wil hen weer geen nieuwe toesturen, ik moet maar weer 2-3 weken wachten). Meid in de shop heeft scherm gezien en vond het nog foeilelijker dan ik vond, dus uiteindelijk zal het wel goedkomen.

Er ligt nu een klacht @T-Mobile, ook over het hele ordeal van de eerste rit die een maand geduurd heeft door twee blunders aan hun kant. We zullen zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 21:36

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ik wilde net mijn simkaart wisselen, alleen het stukje wat je samen met je simkaart induwt is eruit gekomen. Simkaart zit er nog steeds in :?

Hoe krijg ik dat er uit }:|

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ppl schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:05:
Dat denk ik niet. Die loader doet het gewoon net als in Safari op de desktop: zodra er verkeer heen en weer gaat welke een x tijd in beslag neemt dan laat hij het zien, anders niet omdat het dan domweg te snel gaat. Het zou misschien inderdaad wat handiger zijn als ze dit altijd lieten zien maar ik kan me voorstellen dat dat technisch gezien niet geheel mogelijk is (dan zul je het continu moeten meten met waarschijnlijk een hoge load tot gevolg).
Als je in Twitteriffic een link opent, wordt die in de eigen browser geopend en zie je niet de spinner bovenin draaien (wel heeft deze applicatie dan een 'eigen' spinner die dan draait, dus het wordt wel aangegeven).

Dat monitoren hoeft geen ruk te kosten als je dat degelijk implementeert, maar da's meer een discussie voor de devschuur.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Punksmurf schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:48:
En als je hem daar op push zet wordt de mail gepusht (mits ondersteund door de mailserver - je zit vast aan Mobile Me of Exchange dus). Als hij op push staat en het is geen push mail (dus pop, imap) dan haalt hij de mail op volgens het ingestelde schema.
oh dat verklaart waarom ik toch een beetje gelijk heb (yay voor me ego) want ik gebruik gmail. 8) Nu dus een schematje ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Met zoveel geruchten over de nieuwe Iphone verbaast het me dat er bijna niks over geschreven word hier.
Anyway, 8 juni zullen we het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Ibix schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:05:
Met zoveel geruchten over de nieuwe Iphone verbaast het me dat er bijna niks over geschreven word hier.
Anyway, 8 juni zullen we het weten!
Het blijven natuurlijk ook maar geruchten. Er zou een 32 GB versie komen, matte achterkant, 3.2. of 5 MP camera en nog wat andere technische verbeteringen (energiezuinig AMOLED display, snellere 800Mhz processor en een kompas). Uiterlijk blijft verder hetzelfde qua vorm maar mogelijk verdwijnt de chromen zijkant en zal het logo aan de achterkant verlicht worden en dus ook die mogelijk matte achterkant.

Als bekendmakingsdatum wordt inderdaad 8 juni genoemd of enkele weken later tijdens een speciaal iPhone event (waar Steve Jobs zijn rentree dan ook zou maken). Releasedatum zou 17 juli worden.
Meer info hier http://www.macrumors.com/...matte-finish-enhanced-3g/ , hier http://www.macrumors.com/...o-major-physical-changes/ en hier http://www.macrumors.com/...rtised-16gb-end-of-lifed/

Onduidelijk is nog of de huidige iPhonemodellen dan (volledig) verdwijnen of nog een tijdje (deels) naast de nieuwe zullen worden aangeboden.

Al met al lijkt de huidige iPhone aan het einde van zijn levenscyclus te zitten en kun je een eventuele aanschaf beter uitstellen en dan dus in juli of de nieuwe kopen of de huidige voor een mogelijke uitverkoopprijs.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 27-05-2009 14:40 . Reden: Toegevoegd enkele details over uiterlijk en betere specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 18-05 11:45
@ bert-nl

Goede round-up van geruchten! Ik hoop eerlijk gezegd op een release voor 17 juli. Die van mij heb ik vorige week verkocht en nog 550 euro voor gevangen ( Simlockvrije 16GB uit Belgie) :) Loop nu met een nokia 6230i rond en mis mijn iphone erg veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibix schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:51:
@ bert-nl

Goede round-up van geruchten! Ik hoop eerlijk gezegd op een release voor 17 juli. Die van mij heb ik vorige week verkocht en nog 550 euro voor gevangen ( Simlockvrije 16GB uit Belgie) :) Loop nu met een nokia 6230i rond en mis mijn iphone erg veel :P
Thx. Heb de post nog iets uitgebreid. Een 6230i is inderdaad wel een heel ander toestel dan een iPhone ;)

Dat je nog 550 euro voor je iPhone hebt gekregen is een goede deal want nieuw kost ie doorgaans 615 euro in Belgie. Ik vermoed dat het nieuwe model in dezelfde prijsklasse zal vallen gezien rond de 600 euro wel zo ongeveer het maximum is dat mensen willen betalen voor een (simlockvrije) smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb de iphone eigenlijk altijd meer een mode item gevonden, maar het toestel begint me de laatste tijd toch steeds meer en meer te trekken. Loop op dit moment vaak rond met een ipod en een N95 en zou toch praktischer zijn om dit alles in 1 apparaat mee te kunnen slepen. Ben dan ook erg benieuwd naar of en wat de nieuwe iphone gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 17:49
Ik zou dan toch echt voor de iphone gaan, niet omdat het mode is of wat dan ook.
Velen vonden ook dat ik met een hype mee deed en dachten dat ik een apple fanboy was ofzo..wat een onzin.
Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit wat van Apple gehad, de Iphone is mijn eerste product van ze, en het is de beste, makkelijkste, leukste, gaafste telefoon wat ik ooit heb gehad.
Het werkt zo lekker en je kunt er zoveel mee, en met OS 3.0 wordt het nog vele malen beter met o.a. navigatie en vele andere extra's.
Tuurlijk zou de camera die erin zit beter kunnen etc. Maar ik maak gewoon normale goede foto's met die camera, niet bijzonder, maar ook niet slecht.
Mijn zusje heeft de N95 ook, maar echt, wat een verschil qua gebruik en vooral gemak, niet om de modepop uit te hangen ofzo, maar ik zou nooit meer een ander soort toestel willen met knopjes en onduidelijke menuutjes etc. Maar goed..dat is mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, toen die N95 op de markt kwam en iedereen zich daar op stortte kreeg je ook het verwijt dat je met de massa mee liep. Zo ook voor meerdere modellen in het verleden. Als het een beetje populaire telefoon is dan zullen ze zoiets altijd roepen. Jammer dat die mensen niet snappen dat de meesten gewoon iets uitzoeken wat voldoet aan hun wensen en eisen. Die N95 is qua gebruiksgemak inderdaad niet de gemakkelijkste telefoon (vreselijk traag ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de camera van de iPhone wel behoorlijk matig. Als je de foto's vergelijkt met die van de Nokia N82 is het een wereld van verschil. Dus laten we hopen op een betere camera voor de nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 22:17
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:30:
Ik vind de camera van de iPhone wel behoorlijk matig. Als je de foto's vergelijkt met die van de Nokia N82 is het een wereld van verschil. Dus laten we hopen op een betere camera voor de nieuwe iPhone.
De camera zou er voor mijn part helemaal uit mogen, scheelt alleen maar in formaat en gewicht. Als ik foto's wil maken neem ik mijn digicam wel mee.
Wanneer je met een N82/N95 foto's wil maken met slecht licht dan heb je er ook alleen maar ruis op (of ik doe gewoon echt wat verkeerd).

Edit: om toch nog wat zinnigs te melden hier: op iphoneclub.nl is een lijst gemaakt met de meest waarschijnlijk toevoegingen/aanpassingen voor een nieuw model, alle geruchten op een rij:
Klik op mij

[ Voor 20% gewijzigd door yorroy op 27-05-2009 19:29 ]



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
yorroy schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:27:
[...]

De camera zou er voor mijn part helemaal uit mogen, scheelt alleen maar in formaat en gewicht. Als ik foto's wil maken neem ik mijn digicam wel mee.
Wanneer je met een N82/N95 foto's wil maken met slecht licht dan heb je er ook alleen maar ruis op (of ik doe gewoon echt wat verkeerd).
Dit slaat nergens op. Denk er nog eens even over na en kom dan maar weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 22:17
MarcoC schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:28:
[...]
Hoezo slaat nergens op.. ik geef alleen mijn mening wat ik van de camera vind in telefoons.
Vraag eens in je omgeving aan mensen wie er meer dan 2x per maand een foto maakt met zijn/haar mobiel, dat gaat je nog vies tegenvallen.



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
yorroy schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:32:
[...]

Hoezo slaat nergens op.. ik geef alleen mijn mening wat ik van de camera vind in telefoons.
Vraag eens in je omgeving aan mensen wie er meer dan 2x per maand een foto maakt met zijn/haar mobiel, dat gaat je nog vies tegenvallen.
Ok, dan leg ik het uit.

1. De iPhone-camera wordt enorm veel gebruikt. Op Flickr worden er dagelijks 40.000 foto's geüpload. Daarnaast maakt iedereen die ik ken meer dan twee foto's per maand met zijn of haar cameratelefoon.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2466/cameras/2_graph_main_9af8b7af95.png
Roze = iPhone.

2. In slecht licht is een N82 of N85 niet zo heel veel beter nee. Wél hebben ze autofocus waardoor je altijd scherpe foto's hebt. Daarnaast zijn ze met goede belichting (en de meeste/mooiste foto's worden toch met goed licht gemaakt) veel beter.

Kortom, jouw post slaat nergens op. Temeer omdat je het nut van een camera bepaalt aan de hand van persoonlijk gebruik. Lekker interessant wat jij met je iPhone doet (nofi).

Conclusie: het lijkt mij bewezen dat de camera van de iPhone zeer nuttig is en dat een betere camera handig zou zijn. Dit is een feit (zie bovenstaande argumenten die deze conclusie op een logische wijze ondersteunt), en derhalve hebben alle mensen die het nut van de iPhone-camera betwisten per definitie ongelijk, waaronder jij.

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 27-05-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nou ik wil niet meer zonder camera! Gebruik hem zeker meer dan twee keer per maand. En dat kan ook want met de Nokia N82 heb je echt mooie foto's, ook met wat minder goede lichtomstandigheden. Afgezien van het ontbreken van een optische zoom en een volwassen flitser is het een aardige vervanging van een gewone camera voor de min of meer standaardfoto's.

Mensen die weinig foto's maken met de mobiel hebben vaak een te slechte camera aan boord om serieus foto's te kunnen maken voor publicatie. En dan is het een het gevolg van het ander.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 27-05-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
[...]

Ik heb met mijn vorige gsm foto's gemaakt die ik zelfs heb laten afdrukken (SE W800i). Ik gebruik de camera functie ontzettend vaak. Hoewel ik vindt dat de iPhone camera een flinke upgrade kan gebruiken maakt dat de huidige versie niet onzinnig. Onder de juiste omstandigheden kun je ontzettend mooie resultaten krijgen.

Kijk hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie dat er sinds vanmiddag ook een apart topic is over speculaties over WWDC Keynote Apple WWDC keynote 8 juni 2009: Wat te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:28:
[...]
Wens ik je veel succes om met een apparaat wat foto's kan maken bij bepaalde bedrijven met een no camera policy binnen te komen zonder je iPhone af te leveren (als ze je die optie überhaupt al geven)... Ligt je iPhone bij de portier en dan moet je ineens wat opzoeken of een afspraak in je agenda noteren...

Misschien dat je voor de gein ook eens wat reacties op het nieuwsartikel van een paar dagen geleden over het feit dat KPN over een aantal jaar het GSM netwerk uitfaseert kunt gaan lezen. Je vindt dan een aantal reacties met mensen die aangeven dat ze niet echt zitten te wachten om een telefoon aan te schaffen die 300 dingen kan. Ergo: niet iedereen heeft bepaalde functionaliteit nodig of wenst bepaalde functionaliteit.

Ja, je reactie slaat inderdaad nergens op en je moet inderdaad ook eens even goed nadenken over waarom er geen camera op zou moeten zitten. Als je dat gedaan hebt kom dan maar terug, kunnen we een leuke discussie houden over waarom er wel/niet een camera op een smartphone zou moeten/kunnen. Dat iemand iets niet wil is niet meteen maar dom/achterlijk/debiel/raar/etc.
MarcoC schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:36:
[...]
Ok, dan leg ik het uit.

1. De iPhone-camera wordt enorm veel gebruikt. Op Flickr worden er dagelijks 40.000 foto's geüpload. Daarnaast maakt iedereen die ik ken meer dan twee foto's per maand met zijn of haar cameratelefoon.
[afbeelding]
Roze = iPhone.
Ik zie geen enkele uitleg eerlijk gezegd. Ik mis de onderbouwing waaruit blijkt dat mensen de camera graag gebruiken en erg prettig vinden in een vergelijking met andere telefoons. Je moet niet vergeten dat er flickr programma's zijn voor de iPhone die het maken van simpele snapshots en dat via flickr publiceren vergemakkelijken. Je hoeft eigenlijk alleen maar het plaatje te maken, wat tekst in te voeren en klaar. Als ik kijk naar hoe dat gaat op de N95 dan is dat een stuk omslachtiger. Daarnaast mis ik in je "uitleg" ook volledig wat voor soort foto's er gemaakt worden, dat is iets wat ook aardig uitmaakt (zijn het onzin foto's of zijn het wat meer zinnigere foto's die gemaakt worden). Kwantiteit geeft namelijk alleen maar de kwantiteit aan en verder helemaal niets. Je kunt dus uit hoeveelheid helemaal niets concluderen.
2. In slecht licht is een N82 of N85 niet zo heel veel beter nee. Wél hebben ze autofocus waardoor je altijd scherpe foto's hebt. Daarnaast zijn ze met goede belichting (en de meeste/mooiste foto's worden toch met goed licht gemaakt) veel beter.
Dat veel beter komt alleen door een sensor met wat meer megapixeltjes. De lensjes blijven van plastic en de zoomfunctie is heel erg belabberd. Overigens zorgt de autofocus van de N95 er ook regelmatig voor dat je daardoor juist onscherpe foto's maakt omdat hij doorslaat. Dat heb ik echter ook al bij diverse andere mobieltjes gespot. Vooral wanneer je closeups van dingen maakt schieten die camera's gruwelijk tekort. Goede belichting is bij dit soort dingen vrijwel essentieel anders is het enorm veel ruis, erg donkere foto's en vaak ook hele onscherpe foto's. Dan maakt het ook geen ruk meer uit of je nou een camera van een N95 of een iPhone pakt, het resultaat is hetzelfde: onscherpe donkere bagger wat je nog door de ruis heen kunt zien. Scherpe foto's met die camera's zijn vaak een kwestie van verdomd veel geluk hebben dan dat ze daadwerkelijk reproduceerbaar zijn zoals bij echte camera's. Is ook helemaal niet zo raar want je zult altijd last hebben van bewegingsonscherpte omdat je een telefoon nou eenmaal niet op een fatsoenlijke trillingsvrije manier vast kunt houden.

Ruis is overigens niet altijd een slecht iets, het kan ook een toevoeging aan de foto zijn omdat het een bepaalde charme met zich mee brengt. Dit wil echter niet zeggen dat iedere vorm van ruis dat charme heeft en dus een toevoeging is. Bij digitale fotografie is dat maar zelden zo helaas (en vooral bij de brakke cams zoals in telefoons).
Kortom, jouw post slaat nergens op. Temeer omdat je het nut van een camera bepaalt aan de hand van persoonlijk gebruik. Lekker interessant wat jij met je iPhone doet (nofi).
Kortom jouw post slaat nergens op, temeer omdat je het nut van de camera bepaald aan de hand van jouw persoonlijke omgeving. Het rare is dat wel meer mensen dat doen en dit ook niet zo raar is, daar is het dan ook een mening voor. Dat hoef je niet af te doen als "slaat nergens op". Er zijn namelijk andere omgevingen waarbij camera's op mobieltjes totaal niet gebruikt worden, niet gebruikt mogen worden of amper gebruikt worden. Lang niet iedereen maakt foto's met zo'n ding. Als jij verwacht van een ander dat zij eens stil staan wat anderen doen met een camera gedraag je dan eens volwassen en begin eerst eens bij jezelf. Je bent namelijk netzo fout bezig.
Conclusie: het lijkt mij bewezen dat de camera van de iPhone zeer nuttig is en dat een betere camera handig zou zijn. Dit is een feit (zie bovenstaande argumenten die deze conclusie op een logische wijze ondersteunt), en derhalve hebben alle mensen die het nut van de iPhone-camera betwisten per definitie ongelijk, waaronder jij.
Het is ook bewezen dat een camera op een iPhone (en eender welk ander device) nutteloos en zinloos is omdat je er geen gebruik van maakt of van mag maken. Mensen die menen dat een medaille maar 1 zijde hebben (zoals jij) hebben dan ook nooit en te nimmer gelijk. Camera's zijn zowel nuttig als nutteloos en zinloos omdat het geheel ligt aan wat de persoon in kwestie er mee doet en mag doen.

Is het nou zo moeilijk om even je verstand te gebruiken en je in een ander te verplaatsen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Eeh.. wat een rant ppl :X

Het enige nadeel wat een camera op een telefoon heeft is bedrijfspolicies. Daar heb je een heel sterk punt. Daarom was de E50 ook met en zonder camera te krijgen. Nokia had dat goed gezien. Maar voor de rest, kom op zeg, fijn dat het er op zit voor de mensen die het gebruiken, de mensen die het niet willen gebruiken, gebruik het dan niet. De iPhone zou niks kleiner/lichter zijn geweest zonder de camera.
En als bedrijfstelefoon, hij ondersteund activesync. Met dat protocol kun je het gebruik van de camera uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ppl schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:22:
[...]

Wens ik je veel succes om met een apparaat wat foto's kan maken bij bepaalde bedrijven met een no camera policy binnen te komen zonder je iPhone af te leveren (als ze je die optie überhaupt al geven)... Ligt je iPhone bij de portier en dan moet je ineens wat opzoeken of een afspraak in je agenda noteren...

Misschien dat je voor de gein ook eens wat reacties op het nieuwsartikel van een paar dagen geleden over het feit dat KPN over een aantal jaar het GSM netwerk uitfaseert kunt gaan lezen. Je vindt dan een aantal reacties met mensen die aangeven dat ze niet echt zitten te wachten om een telefoon aan te schaffen die 300 dingen kan. Ergo: niet iedereen heeft bepaalde functionaliteit nodig of wenst bepaalde functionaliteit.

Ja, je reactie slaat inderdaad nergens op en je moet inderdaad ook eens even goed nadenken over waarom er geen camera op zou moeten zitten. Als je dat gedaan hebt kom dan maar terug, kunnen we een leuke discussie houden over waarom er wel/niet een camera op een smartphone zou moeten/kunnen. Dat iemand iets niet wil is niet meteen maar dom/achterlijk/debiel/raar/etc.
De iPhone is in de eerste plaats geen telefoon voor bedrijven met een no-camera policy. Denk alleen al aan het feit dat de iPhone ontzettend gericht is op entertainment (iPod, het grote aanbod aan spellen). Simpele oplossing: geen iPhone kopen.
Ik zie geen enkele uitleg eerlijk gezegd. Ik mis de onderbouwing waaruit blijkt dat mensen de camera graag gebruiken en erg prettig vinden in een vergelijking met andere telefoons. Je moet niet vergeten dat er flickr programma's zijn voor de iPhone die het maken van simpele snapshots en dat via flickr publiceren vergemakkelijken. Je hoeft eigenlijk alleen maar het plaatje te maken, wat tekst in te voeren en klaar. Als ik kijk naar hoe dat gaat op de N95 dan is dat een stuk omslachtiger. Daarnaast mis ik in je "uitleg" ook volledig wat voor soort foto's er gemaakt worden, dat is iets wat ook aardig uitmaakt (zijn het onzin foto's of zijn het wat meer zinnigere foto's die gemaakt worden). Kwantiteit geeft namelijk alleen maar de kwantiteit aan en verder helemaal niets. Je kunt dus uit hoeveelheid helemaal niets concluderen.
Ik toon aan de dat iPhone camera veel gebruikt wordt. Dat jij me vervolgens er van beschuldigt dat ik bepaalde conclusies trek en die niet onderbouw is jouw probleem, want ik heb nergens gezegd dat mensen graag de iPhone-camera gebruiken. Ik wil alleen maar zeggen dat de iPhone-camera veel gebruikt is, en het zou zeer onlogisch zijn om hieruit te concluderen dat een veelgebruikte functie niet belangrijk is.
Dat veel beter komt alleen door een sensor met wat meer megapixeltjes. De lensjes blijven van plastic en de zoomfunctie is heel erg belabberd. Overigens zorgt de autofocus van de N95 er ook regelmatig voor dat je daardoor juist onscherpe foto's maakt omdat hij doorslaat. Dat heb ik echter ook al bij diverse andere mobieltjes gespot. Vooral wanneer je closeups van dingen maakt schieten die camera's gruwelijk tekort. Goede belichting is bij dit soort dingen vrijwel essentieel anders is het enorm veel ruis, erg donkere foto's en vaak ook hele onscherpe foto's. Dan maakt het ook geen ruk meer uit of je nou een camera van een N95 of een iPhone pakt, het resultaat is hetzelfde: onscherpe donkere bagger wat je nog door de ruis heen kunt zien. Scherpe foto's met die camera's zijn vaak een kwestie van verdomd veel geluk hebben dan dat ze daadwerkelijk reproduceerbaar zijn zoals bij echte camera's. Is ook helemaal niet zo raar want je zult altijd last hebben van bewegingsonscherpte omdat je een telefoon nou eenmaal niet op een fatsoenlijke trillingsvrije manier vast kunt houden.
Dat klopt, bij slechte belichting maakt het niet veel uit of je een N95 of iPhone hebt. Met goede belichting presteert een N95 echter veel beter dan een iPhone.
Kortom jouw post slaat nergens op, temeer omdat je het nut van de camera bepaald aan de hand van jouw persoonlijke omgeving.
Doe ik dat? Volgens mij plaats ik een grafiekje van Flickr waarin per dag 40.000 foto's geüpload worden door meer dan 4000 gebruikers. Hoe is dat mijn persoonlijke omgeving?
Het rare is dat wel meer mensen dat doen en dit ook niet zo raar is, daar is het dan ook een mening voor. Dat hoef je niet af te doen als "slaat nergens op". Er zijn namelijk andere omgevingen waarbij camera's op mobieltjes totaal niet gebruikt worden, niet gebruikt mogen worden of amper gebruikt worden. Lang niet iedereen maakt foto's met zo'n ding. Als jij verwacht van een ander dat zij eens stil staan wat anderen doen met een camera gedraag je dan eens volwassen en begin eerst eens bij jezelf. Je bent namelijk netzo fout bezig.
Ik erger me aan het feit dat mensen altijd voor andere mensen denken te kunnen weten wat nuttig is.
Het is ook bewezen dat een camera op een iPhone (en eender welk ander device) nutteloos en zinloos is omdat je er geen gebruik van maakt of van mag maken.
Waar is dit bewezen? Mijn grafiekje van Flickr in combinatie met de 4000 mensen die dagelijkse 40.000 foto's uploaden spreken dit toch echt tegen.
Mensen die menen dat een medaille maar 1 zijde hebben (zoals jij) hebben dan ook nooit en te nimmer gelijk. Camera's zijn zowel nuttig als nutteloos en zinloos omdat het geheel ligt aan wat de persoon in kwestie er mee doet en mag doen.
Er zijn zoveel mensen die de iPhone-camera gebruiken dat ik me niet kan indenken wat het nut ervan is om de wens van iemand voor een betere camera af te doen als nutteloos omdat die persoon toevallig de camera niet of nauwelijks gebruikt.
Is het nou zo moeilijk om even je verstand te gebruiken en je in een ander te verplaatsen? :X
Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een discussie over een camera ;-). Het aantal bedrijven dat geen telefoons met camera toelaat is overigens vrij beperkt. We hebben het dan vooral over een aantal high tech bedrijven waar de (vaak nog geheime, niet geptatenteerde) techniek min of meer openlijk zichtbaar is. In kantooromgevingen e.d. worden toestellen met camera zelden geweigerd. Mijn schatting is dat zelfs van de zakelijke gebruikers nog geen 1% hier frequent mee te maken heeft. En tot slot weten mensen die in dergelijke bedrijven werken natuurlijk van te voren waar ze aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
[...]
Da's bij heel veel moderne toestellen zo. Ik heb een verhaal gelezen van een kerel die de camera's uit zijn HTC Touch Diamond heeft gesloopt vanwege deze policy :P Anyway, met zo'n policy vallen er simpelweg een hele hoop telefoons af tegenwoordig.
[...]Ergo: niet iedereen heeft bepaalde functionaliteit nodig of wenst bepaalde functionaliteit. [...] Dat iemand iets niet wil is niet meteen maar dom/achterlijk/debiel/raar/etc.
Kan ik het niet meer mee eens zijn, dat heet 'voorkeur'. Een voorkeur is pas dom als je niet op de hoogte bent van de andere mogelijkheden, als je per-ce een camera op je iPhone wil terwijl je niet door hebt dat er een gigantisch aanbod is aan fototoestellen die kwalitatief écht héél veel betere fotos maken. Dan heb je natuurlijk de hele discussie 'een camera kan niet makkelijk uploaden' en 'ik heb niet altijd een camera mee, telefoon wél', maar het punt is dat je pas mag roepen dat je een camera op je iPhone wil als je ook hebt nagegaan dat er andere mogelijkheden zijn.
MarcoC schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 04:06:
[...]
De iPhone is in de eerste plaats geen telefoon voor bedrijven met een no-camera policy. Denk alleen al aan het feit dat de iPhone ontzettend gericht is op entertainment (iPod, het grote aanbod aan spellen). Simpele oplossing: geen iPhone kopen.
Omdat het óók een entertainment apparaat is is het geen geschikte telefoon voor bedrijven met een no-camera policy? Nee, omdat de telefoon een camera heeft, net zoals 80% (wilde gok) van de rest van de telefoons die beschikbaar is op de markt. Je hebt wel gelijk dat áls je bij zo'n bedrijf werkt of vaak komt, de simpele oplossing is om geen iPhone kopen.
Ik toon aan de dat iPhone camera veel gebruikt wordt. [..] Volgens mij plaats ik een grafiekje van Flickr waarin per dag 40.000 foto's geüpload worden door meer dan 4000 gebruikers. [..] Dat jij me vervolgens er van beschuldigt dat ik bepaalde conclusies trek en die niet onderbouw is jouw probleem, want ik heb nergens gezegd dat mensen graag de iPhone-camera gebruiken.
Je concludeert dus dat de iPhone camera veel gebruikt is, niet dat mensen de camera graag gebruiken.
Waar is dit bewezen? Mijn grafiekje van Flickr in combinatie met de 4000 mensen die dagelijkse 40.000 foto's uploaden spreken dit toch echt tegen. [..] Ik wil alleen maar zeggen dat de iPhone-camera veel gebruikt is, en het zou zeer onlogisch zijn om hieruit te concluderen dat een veelgebruikte functie niet belangrijk is.
Waar bewijs je dat de iPhone camera veel gebruikt is? Zo'n grafiekje is leuk en inderdaad opvallend, en 40.000+ fotos door 4000+ users best een aantal is, maar heb je ook gegeken naar het totaal aantal fotos en het totaal aantal users? 4000 gebruikers die fotos uploaden van welk totaal aantal mensen die een iPhone heeft? Zijn er naast flickr ook andere plekken waar (hoeveel) mensen (hoeveel) fotos heen sturen? Wat is het gebruik van iPhone tov andere mobiele toestellen / andere cameras daar? Hoe vaak wordt de camera functie gebruikt tov andere functies, zoals bellen/mailen/... ?
Mijn punt hier is, is dat je aan de hand van een grafiekje waar 4000 mensen 40000 fotos uploaden niet kan zeggen dat de camera functie een veel gebruikte functie is. Dat hangt puur van je definitie van 'veel' af. Ja, het is een gebruikte functie, en (misschien) ja, voor die mensen die die functie 'veel' gebruiken is die functie belangrijk. Maar om te zeggen aan de hand van dat grafiekje dat de functie belangrijk is.. Nee, die redenatie gaat niet op.
Ik denk dat het punt van ppl is, is dat hij op dezelfde manier probeert te 'bewijzen' dat een camera functie nutteloos is. Dat is om dezelfde reden ook niet bewezen. We weten gewoon véél te weinig om conclusies te trekken over de nuttigheid in het algemeen van een camera op de iPhone.

Kortom, waar deze discussie mee gestart is: YorroY's mening sloeg niet nergens op. Hij wil geen camera op de iPhone, en met hem zijn velen. Daarnaast zijn er aan de andere kant ook velen die wél graag een camera op de telefoon willen, maar dan een betere.
Ik denk dat je daar misschien wel uit kan/mag concluderen/bedenken/indenken/...., dat de huidige camera's in de iPhone/andere telefoons niet/nog niet/nooit goed genoeg zijn/zullen zijn (doorhalen wat niet van toepassing is) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wel eens aan gedacht dat de camera van de iPhone niet per se goed hoeft te zijn, om handig te zijn? Ik denk aan het 'taggen' van filmposters, streepjescodes of andere augmented reality toepassingen. Een camera hoef je niet alleen maar te gebruiken om mooie foto's mee te maken. Je kan hem ook gebruiken als extra 'sensor' voor een andere vorm van gegevens-input.

[ Voor 13% gewijzigd door Shiver23 op 28-05-2009 11:06 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 07:30
True! Maar ik merk dat ik de camera van de iPhone ook steeds meer gebruik. Er zijn zoveel handige manieren om foto's snel te delen of te gebruiken, dat een betere kwaliteit wel erg fijn zou zijn. Daarbij denk ik dat Apple toch op een gegeven moment gaat proberen ook een stukje van de digicam/cameraphone markt in te pikken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zeker als de iPhone zichzelf presenteert als juist meer dan een telefoon. Dan is het wel handig dat er een goeie camera op zit. De huidige is gewoon prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
[...]

Noem jij is een telefoon zonder camera die hetzelfde kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Stouten schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:20:
[...]

Noem jij is een telefoon zonder camera die hetzelfde kan?
Een hele stapel Blackberries & Nokia's :) Wel de business-functies (agenda), een matige webbrowser (iets opzoeken), maar geen camera.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 28-05-2009 12:50 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Zpottr schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:49:
[...]

Een hele stapel Blackberries & Nokia's :) Wel de business-functies (agenda), een matige webbrowser (iets opzoeken), maar geen camera.
Ik snap het probleem niet zo. Je kan de camera in de policies uitschakelen. Een betere optie dan de camera eruit te slopen. Verder heb ik ook wel eens gezien dat ze camera's op mobieltjes afplakken met een verzegeling. Is deze verzegeling bij vertrek verbroken dan mag je even uitleggen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 16:40
Kleine toevoeging, de nieuwe range Blackberry's . De 9000 Bold, 8900 Curve, en de Storm hebben allemaal een camera.

On topic: Mijn iPhone is nogmaals terug naar de winkel vanwege GSM problemen, en omdat hij vanzelf op de sim lock ging (4 cijferige pin vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DRvDijk schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:22:
[...]
Waar bewijs je dat de iPhone camera veel gebruikt is? Zo'n grafiekje is leuk en inderdaad opvallend, en 40.000+ fotos door 4000+ users best een aantal is, maar heb je ook gegeken naar het totaal aantal fotos en het totaal aantal users? 4000 gebruikers die fotos uploaden van welk totaal aantal mensen die een iPhone heeft? Zijn er naast flickr ook andere plekken waar (hoeveel) mensen (hoeveel) fotos heen sturen? Wat is het gebruik van iPhone tov andere mobiele toestellen / andere cameras daar? Hoe vaak wordt de camera functie gebruikt tov andere functies, zoals bellen/mailen/... ?
Mijn punt hier is, is dat je aan de hand van een grafiekje waar 4000 mensen 40000 fotos uploaden niet kan zeggen dat de camera functie een veel gebruikte functie is. Dat hangt puur van je definitie van 'veel' af. Ja, het is een gebruikte functie, en (misschien) ja, voor die mensen die die functie 'veel' gebruiken is die functie belangrijk. Maar om te zeggen aan de hand van dat grafiekje dat de functie belangrijk is.. Nee, die redenatie gaat niet op.
Ik denk dat het punt van ppl is, is dat hij op dezelfde manier probeert te 'bewijzen' dat een camera functie nutteloos is. Dat is om dezelfde reden ook niet bewezen. We weten gewoon véél te weinig om conclusies te trekken over de nuttigheid in het algemeen van een camera op de iPhone.
Waarom is dat niet veel? De iPhone is veruit de meest gebruikte telefooncamera op Flickr. De concurrent, de N95, is al drie jaar op de markt en is ongetwijfeld ook vele miljoenen keren verkocht maar die haalt bij lange na niet de statistieken van de iPhone. Mijn vraag: als het aantal foto's met de iPhone-camera al niet veel is, wat is dan wel veel? Jouw overige vragen vind ik niet echt relevant trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Shiver23 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:
[...]

Ik snap het probleem niet zo. Je kan de camera in de policies uitschakelen. Een betere optie dan de camera eruit te slopen. Verder heb ik ook wel eens gezien dat ze camera's op mobieltjes afplakken met een verzegeling. Is deze verzegeling bij vertrek verbroken dan mag je even uitleggen hoe en wat.
Ho ho, trek me ajb niet in deze volstrekt zinloze discussie. ik beantwoord alleen een simpele vraag :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 04:06:
[...]
Dat is jouw mening. Je kunt ook apparaten ontwikkelen die meer dan 1 doelgroep hebben. Er zijn tal van functies op de iPhone (en dadelijk met iPhone OS 3.0 nog meer) die juist heel specifiek voor het bedrijfsleven is (sommigen zelfs alleen maar voor het bedrijfsleven, Exchange stuff kom je niet zo rap tegen bij de consument). Maar wel bedankt dat je hier nu zelf ook toegeeft dat er een prima reden is waarom je geen camera op een telefoon zou willen hebben ;) Dan is nu de simpele oplossing inderdaad om geen iPhone te kopen wat dan tot logisch gevolg heeft dat iemand die graag een iPhone zou willen dan gaat roepen dat hij zou willen dat er helemaal geen camera op die iPhone zou zitten.
Ik toon aan de dat iPhone camera veel gebruikt wordt. Dat jij me vervolgens er van beschuldigt dat ik bepaalde conclusies trek en die niet onderbouw is jouw probleem, want ik heb nergens gezegd dat mensen graag de iPhone-camera gebruiken. Ik wil alleen maar zeggen dat de iPhone-camera veel gebruikt is, en het zou zeer onlogisch zijn om hieruit te concluderen dat een veelgebruikte functie niet belangrijk is.
Je toont helemaal niets aan, iets als EXIF data is achteraf te bewerken en te faken. Punt is alleen dat je het wel heel erg stellig doet. De nuancering die je nu aanbrengt had je in eerste instantie moeten doen. Mij lijkt het ook vrij logisch dat in het algemeen de camera wel veel wordt gebruikt maar is dat omdat mensen het willen, is dat omdat mensen het testen, is dat omdat mensen het gebruiken omdat het er toch op zit of is dat om andere redenen. M.a.w. wat zou er gebeuren als je die camera eruit laat: gaan mensen dan massaal over op iets anders? Gezien de diverse functionaliteit die een iPhone mist maar die wel aanwezig is op een Windows Mobile apparaat of een Nokia N95/96 of een Google Android telefoon, etc. denk ik dat we nog wel eens een hele verrassende uitkomst krijgen. Ik denk dat je bij de iPhone heel duidelijk kunt zien dat mensen voor het totaalplaatje gaan en niet voor een specifiek ding. Dat het bepaalde zaken niet heeft wordt dan maar geaccepteerd. Sterker nog, in dit topic en in voorgaande delen lees je toch regelmatig dat mensen bepaalde dingen zelfs helemaal niet missen.
Dat klopt, bij slechte belichting maakt het niet veel uit of je een N95 of iPhone hebt. Met goede belichting presteert een N95 echter veel beter dan een iPhone.
Valt ook nog fors tegen. De hoeveelheid ruis die er soms inzitten evenaart dat van de iPhone. Vergeet niet dat er een 5 Megapixel camera in zit die enorm veel pixels zit te verzinnen: het zijn effectief geen 5 Megapixels maar heel wat minder. Dat is wat vrij veel van die camera's in telefoons doen waardoor de kwaliteit van de foto ook fors afneemt. Echte mooie foto's maak je dan ook niet voor niets met echte camera's :P
Doe ik dat? Volgens mij plaats ik een grafiekje van Flickr waarin per dag 40.000 foto's geüpload worden door meer dan 4000 gebruikers. Hoe is dat mijn persoonlijke omgeving?
Ja, dat geef je nota bene zelfs letterlijk aan:
Daarnaast maakt iedereen die ik ken meer dan twee foto's per maand met zijn of haar cameratelefoon.
Dat is iets wat je onbewust wel meeneemt in je oordeel, ook al is het nu het antwoord op de vraag die een ander je stelt. In jouw omgeving wordt het veel gebruikt, in de omgeving van de vraagsteller juist weer niet. Dat is echter nog steeds niet een reden om zoiets als nonsens/onwaar/etc. af te doen.
Ik erger me aan het feit dat mensen altijd voor andere mensen denken te kunnen weten wat nuttig is.
Het was iemand z'n mening. De enige die hier voor een ander gaat zitten denken ben jij.
Waar is dit bewezen? Mijn grafiekje van Flickr in combinatie met de 4000 mensen die dagelijkse 40.000 foto's uploaden spreken dit toch echt tegen.
Zoiets noem je logica :) Als jij niets doet met een camera of dat niet mag gebruiken, heb je dan wat aan een camera? Nee! Is het dan nuttig en zinvol om een camera te hebben? Nee! Logica dus, net als dat 1+1 2 is en niet 53.
Er zijn zoveel mensen die de iPhone-camera gebruiken dat ik me niet kan indenken wat het nut ervan is om de wens van iemand voor een betere camera af te doen als nutteloos omdat die persoon toevallig de camera niet of nauwelijks gebruikt.
Je bedoelt iemand die een camera op een telefoon als nutteloos af doet omdat hij liever z'n eigen camera meesleept. Kan ik me voorstellen omdat die dingen op dit moment nou eenmaal kwalitatief gezien heel wat stappen beter zijn en ook zullen blijven (maar dat is een fototechnisch verhaal wat slaat op gebruikte lenzen en de grootte van de sensor).
DRvDijk schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:22:
[...]
Da's bij heel veel moderne toestellen zo. Ik heb een verhaal gelezen van een kerel die de camera's uit zijn HTC Touch Diamond heeft gesloopt vanwege deze policy :P Anyway, met zo'n policy vallen er simpelweg een hele hoop telefoons af tegenwoordig.
Voor de Treo 650 waren er zelfs diverse guides hoe je dat moest doen. Nadeel was wel dat dat gat achterop de behuizing nogal wat argwaan wekte. Waren wat mensen die alleen de camera module eruit hadden gehaald. Bewaking liet ze alsnog de telefoons inleveren omdat ze niet vertrouwden dat er ook echt niets in zit. Die waren nogal van het niveau: als het er fysiek uitziet als camera mag het niet. Volgens mij waren er wel zat nieuwe casings te vinden die dat camera gat niet hadden en zijn er zelfs wat mensen geweest die het gewoon dicht hebben gemaakt. Die werden wel geaccepteerd.
Punt is meer dat de een een camera op een telefoon een nuttig iets vindt en een ander weer niet. Beide partijen kunnen hele valide redenen opgeven om hun uitspraken te onderbouwen en beide partijen hebben ook gewoon gelijk. Nergens voor nodig om dan tegen de ander te gaan roepen dat het allemaal maar onzin en weet ik wat nog meer is. Punt over dat flickr verhaal: er zijn zoveel variabelen die meespelen dan alleen aantallen dat je inderdaad niet kunt zeggen of mensen ook daadwerkelijk de camera gebruiken.
Shiver23 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:05:
Wel eens aan gedacht dat de camera van de iPhone niet per se goed hoeft te zijn, om handig te zijn? Ik denk aan het 'taggen' van filmposters, streepjescodes of andere augmented reality toepassingen. Een camera hoef je niet alleen maar te gebruiken om mooie foto's mee te maken. Je kan hem ook gebruiken als extra 'sensor' voor een andere vorm van gegevens-input.
Ook in die gevallen moet de camera goed zijn, goed om bij weinig belichting streepjescodes te kunnen spotten bijvoorbeeld. Als je ziet wat de camera op dit moment doet bij weinig belichting en het feit dat er geen manier is om goed te focussen is het een gigantische klus om een streepjescode te fotograferen waarna je er iets mee kunt doen. Op een N95 die al veel beter is op die gebieden is het al vrij lastig maar goed te doen. Als je zulke dingen zou willen doen moet er toch wel het nodige worden verbeterd aan die iPhone camera wil het dan echt nuttig zijn. Daarnaast zijn al die toepassingen wel leuk en aardig maar dan moeten ze er wel zijn. Je kunt aardig wat dingen met streepjescodes doen maar het is niet altijd even handig of zinnig om dat te doen op een apparaat als de iPhone. Op iphoneclub.nl staat een artikel hierover opgenomen waarbij de eindconclusie is dat de camera op de iPhone niet goed is en deze toepassingen daardoor nogal wat problemen hebben. In de comments is er nog een hele discussie over het nut van streepjescodes n.a.v. een vraag in het artikel.

Een camera moet dus altijd goed zijn, niet alleen omdat het er dan mooier uitziet maar ook omdat dingen dan makkelijker, beter en sneller herkend worden. Dat is cruciaal wil iets als QR codes succes hebben op een telefoon. Denk hierbij aan het spam verhaal: plaatjes waarin ze wat vlekken en vegen opnemen zodat ze niet meer gedetecteerd kunnen worden (of juist heel moeizaam) maar waarbij wij als mensen het er zo uitpikken. Dat is hoe huidige captcha's werken net als de bekende plaatjesspam.
Stouten schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:20:
[...]

Noem jij isEENS een telefoon zonder camera die hetzelfde kan?
Zoals aangegeven zijn er een aantal modellen van Blackberry die het kunnen. Helaas zijn er heel veel die het niet kunnen en die je dus kunt inleveren bij de bewaking. De vraag die jij nu stelt (waarop het antwoord "amper" is) is nou net het hele punt waarom het dus WEL nuttig is om een telefoon als de iPhone zonder camera te willen: dan heb je er tenminste eentje zonder camera die hetzelfde kan :)

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 28-05-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
MarcoC schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:50:
[...]
Waarom is dat niet veel? De iPhone is veruit de meest gebruikte telefooncamera op Flickr. De concurrent, de N95, is al drie jaar op de markt en is ongetwijfeld ook vele miljoenen keren verkocht maar die haalt bij lange na niet de statistieken van de iPhone.
De iPhone is inderdaad de meest gebruikte camera in een mobiele telefoon. Wat dat betreft wordt de iPhone wel 'veel' als camera gebruikt, en inderdaad vergeleken met de andere mobiele telefoon camera's steekt de iPhone er met kop en schouders bovenuit. Toch is het aantal fotos wat met een mobiel gemaakt is in vergelijking met alle camera's niet per ce veel. Maar daar ging het in deze discussie niet om.

Dat de iPhone de meest gebruikte mobiele telefoon camera is, wil nog niet zeggen dat die functie veel gebruikt wordt. 4000 gebruikers die naar Flickr uploaden in vergelijking met de ruim 3 miljoen iPhones die ze verkocht hebben (bron). Da's al snel 1 promille. Met die gegevens moet ik concluderen dat de camera een slecht gebruikte functie is. Mijn argument houdt alleen ook geen stand, want als iemand niet fotos upload naar Flickr, wil nog niet zeggen dat hij/zij de camera niet gebruikt. Ik heb werkelijk geen idee hoeveel mensen wél fotos maken en niet uploaden. Daarom kan ik ook écht niet zeggen of de camera 'veel' gebruikt wordt.

Kortom, met het grafiekje kan je én niet zeggen dat de camera véél gebruikt wordt, én niet zeggen dat-ie weinig gebruikt wordt.
Jouw overige vragen vind ik niet echt relevant trouwens.
Prima, maar dan kun je dus redelijkerwijs ook niet zeggen dat de camera een veel-gebruikte functie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 16:48
ik heb misschine binnenkort ook een Iphone is er een een mogelijkheid om flac op de iphone te krijgen?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DRvDijk schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:01:
[...]

Prima, maar dan kun je dus redelijkerwijs ook niet zeggen dat de camera een veel-gebruikte functie is ;)
Wel in vergelijking met andere telefoons. En je gaat mij niet vertellen dat fabrikanten hun telefoons volstoppen met camera's terwijl niemand het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRvDijk schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:01:
[...]

Wat dat betreft wordt de iPhone wel 'veel' als camera gebruikt, en inderdaad vergeleken met de andere mobiele telefoon camera's steekt de iPhone er met kop en schouders bovenuit. Toch is het aantal fotos wat met een mobiel gemaakt is in vergelijking met alle camera's niet per ce veel. Maar daar ging het in deze discussie niet om.
De iPhone zou met kop en schouders uitsteken boven andere telefoons? Dat lijkt me een misvatting voor zover je het hebt over andere telefoons van de generaties eind 2007 t/m heden. De Nokia N82 en N95 leveren betere plaatjes en zo zijn er nog een flink aantal toestellen die veel beter scoren. Zeker in minder goed verlichte ruimtes scoort de iPhone veel slechter dan tal van andere camera's in telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Anoniem: 248577 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:30:
[...]

De iPhone zou met kop en schouders uitsteken boven andere telefoons? Dat lijkt me een misvatting voor zover je het hebt over andere telefoons van de generaties eind 2007 t/m heden. De Nokia N82 en N95 leveren betere plaatjes en zo zijn er nog een flink aantal toestellen die veel beter scoren. Zeker in minder goed verlichte ruimtes scoort de iPhone veel slechter dan tal van andere camera's in telefoons.
duhhh N95 heeft 5MP camera en een iphone heeft er 'maar' 2MP. dus ken je niet mee vergelijken.

maar vergelijk maar eens met een andere telefoon met 2MP. dan zie je gelijk de verschil met een iphone :9~ .
iphone heeft gewoon een betere camera (2MP).

ps tis mijn mening !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Zo heb wat gemist hier. Bijna 2 pagina's discussiëren over de camera van telefoons 8)7
Tis een keer wat anders dan de gebruikelijke bla bla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icegodd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:38:
[...]

duhhh N95 heeft 5MP camera en een iphone heeft er 'maar' 2MP. dus ken je niet mee vergelijken.

maar vergelijk maar eens met een andere telefoon met 2MP. dan zie je gelijk de verschil met een iphone :9~ .
iphone heeft gewoon een betere camera (2MP).

ps tis mijn mening !!!!
Dat klopt ja. Maar het wordt gebracht alsof de iPhone sowieso een betere camera heeft dan welke telefoon dan ook. En zoveel toestellen met een release in 2008 en 2009 met een 2 MP camera zijn er nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Laatst online: 23-05 00:51
De iPhone heeft een vrij nette 2 mp camera. Maar als ik hem vergelijk met mijn vorige telefoon(P990i ook icm 2 MP) dan mis je de autofocus het meest. Veel dingen close up zijn niet helder. Niets is leesbaar. Terwijl een foto van een bord of stuk papier met de P990i echt heel goed ging om het later nog eens te lezen. Maar voor een 2 MP camera zonder autofocus is het niet slecht, maar het is echt alleen leuk voor een impressie en niets meer.

Overigens zal deze vraag al wel eens beantwoord zijn maar hebben er hier mensen ervaring met een headset voor de iphone? Dus 1 die een microfoon heeft. Ik zit al te kijken maar kan nog niet echt wijs uit worden. Lijkt me wel handig om tijdens het muziek luisteren ook de telefoon op te kunnen nemen. Dit gaat nu nog niet heel erg gemakkelijk.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Nuforce NE-7M.
Super geluidje, en microfoon. Bediening werkt ook gewoon. (bij headsetcenter besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Laatst online: 23-05 00:51
UltraSub schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:42:
Nuforce NE-7M.
Super geluidje, en microfoon. Bediening werkt ook gewoon. (bij headsetcenter besteld).
Vind hem er mooi uit zien en ook een mooie prijs, de andere headset die ik zag was de V-Moda Vibe. Alleen V-Moda Vibe 2 is spuuglelijk en de DUO variant is niet in de mooiere kleuren te krijgen.

Hoe groot is het gedeelte van de microfoon? Dat vind ik bij de originele van de iPhone wel erg mooi en klein. Een vriend van mij wist niet eens dat hij hem kon inklikken, zegt hij tegen mij: Ik vind de headset wel fijn maar dat ik hem elke keer de telefoon moet pakken om een gesprek op te nemen is wel irritant :D. Dat is toch wel vrij geniaal.

Overigens ben ik nu een Sony MDR-EX71(als ik het goed heb) gewend, daar moet deze wel tegen op kunnen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
[...]

Anoniem: 248577 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:12:
[...]

Dat klopt ja. Maar het wordt gebracht alsof de iPhone sowieso een betere camera heeft dan welke telefoon dan ook. En zoveel toestellen met een release in 2008 en 2009 met een 2 MP camera zijn er nu ook weer niet.
Mann o mann, niet alleen is het een volstrekt nutteloze discussie hier, mensen zijn het ook nog eens verleerd te lezen.

Bert-NL, als je nu eens even terug kijkt: volgens mij wordt er geclaimed dat de iPhone-camera kwa gebruik (en als ik het niet misheb, wordt dat gemeten adhv het aantal gesubmitte Flickr-foto's) met kop en schouders uitsteekt boven andere telefooncamera's. Niet kwa kwaliteit, wat een volstrekt hopeloze positie zou zijn uiteraard. Wat meer begrijpend lezen en wat minder uit de heup schieten zou hier aardig wat pixels bespaard hebben.

Voeg daaraan overall toe wat minder mening tot feit verheffen en *poef* je hebt zo'n beetje de hele draad in rook laten opgaan.

* Zpottr mengt zich nog altijd niet in de discussie overigens.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zpottr schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:11:
[...]

[...]

Mann o mann, niet alleen is het een volstrekt nutteloze discussie hier, mensen zijn het ook nog eens verleerd te lezen.

Bert-NL, als je nu eens even terug kijkt: volgens mij wordt er geclaimed dat de iPhone-camera kwa gebruik (en als ik het niet misheb, wordt dat gemeten adhv het aantal gesubmitte Flickr-foto's) met kop en schouders uitsteekt boven andere telefooncamera's. Niet kwa kwaliteit, wat een volstrekt hopeloze positie zou zijn uiteraard. Wat meer begrijpend lezen en wat minder uit de heup schieten zou hier aardig wat pixels bespaard hebben. Voeg daaraan toe wat minder mening tot feit verheffen en *poef* je hebt zo'n beetje de hele draad in rook laten opgaan.

* Zpottr mengt zich nog altijd niet in de discussie overigens.
Ben het met je eens dat het een nutteloze discussie is :) .

Ik had het ook als vraag gedropt en me ingedekt met de woorden 'voor zover' ;)
De iPhone zou met kop en schouders uitsteken boven andere telefoons? Dat lijkt me een misvatting voor zover je het hebt over andere telefoons van de generaties eind 2007 t/m heden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Het gaat om het volgende:

Samsung? 10 megapixel autofocus
Sony Ericsson? 12 megapixel xenos flits optische zoom autofocus
Nokia? 16 megapixel xenos flits optische zoom autofocus onderwatercamera

Allemaal leuk en aardig, maar in verhouding gebruikt niemand het kennelijk. Aldus Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Faust schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:28:

Allemaal leuk en aardig, maar in verhouding gebruikt niemand het kennelijk. Aldus Flickr.
in verhouding een toestel/camera veel of weining terugzien op Flickr en het al dan niet gebruiken van een camera op een telefoon hoeft niets over de daadwerkelijke kwaliteit te zeggen. Trouwens. Dat zou te maken kunnen hebben met het gemak waarmee de populaire telefoons op Flickr zoals de iPhone hun foto's op Flickr kunnen zetten (bijv. middels een App op de iPhone) Dat zegt verder niets over hoe populair de iPhone is als camera. Overigens zegt het aantal Pixels ook niet alles, maar dat is al herhaaldelijk gezegd hier.

[ Voor 18% gewijzigd door autoreverse op 28-05-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
autoreverse schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:04:
[...]

gebruien en op Flickr zetten is iets heel verschillends. Trouwens. Dat zou te maken kunnen hebben met het gemak waarmee de populaire telefoons op Flickr zoals de iPhone hun foto's op Flickr kunnen zetten (bijv. middels een App op de iPhone) Dat zegt verder niets over hoe populair de iPhone is als camera. Overigens zegt het aantal Pixels ook niet alles, maar dat is al herhaaldelijk gezegd hier.
Waarom denk je dat ik onderwatercamera en optische zoom en dat soort termen erachter heb geplaatst? Wel lezen eh ;)

iPhone is gewoon de populairste cameratelefoon ooit. (tot nu toe dus) Hij kan en zal enkel overtroffen worden door een nieuwe, betere iphone. Ik vind dat ook erg vervelend, aangezien mijn oude k800i vele betere foto's maakt. Maar het blijft een feit dat het de populairste cameratelefoon ooit is, en alle afwijkende meningen in de wereld opgeteld kunnen daar niets maar dan ook niets aan veranderen. Ik hoop dat ze wel nog kunnen slapen ondanks dat : D
edit: het is niet eens een discussie, je kan het op die fotosites nalezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 28-05-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De iPhone zou met kop en schouders uitsteken boven andere telefoons? Dat lijkt me een misvatting voor zover je het hebt over andere telefoons van de generaties eind 2007 t/m heden.
Ietsje beter lezen: het gaat hier om het aantal gemaakte en geuploadde foto's op flickr.com en daar steekt de iPhone met kop en schouders bovenuit. Een goede tweede is de Nokia N95. Zo moeilijk was dat nou toch ook weer niet mis te lezen? :S
icegodd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:38:
Die 5 megapixels ontstaan pas na interpolatie, m.a.w. die 5 megapixels is het effectieve aantal plus het aantal verzonnen (!) pixels. Als je effectief maar 3 megapixel hebt en er 2 megapixel aan interpolatie bij krijgt is dat ook 5 megapixel. De kwaliteit is alleen om te janken, dan is zelfs de iPhone beter. Dat is helaas nogal het probleem bij de gebruikte sensoren voor telefoons: het is nogal erg veel interpolatie wat er plaats vindt waardoor de kwaliteit naar beneden zakt. Daarom kun je ook niet botweg op megapixels gaan vergelijken bij camera's (van welke soort, vorm, aard dan ook!) naast dat er uiteraard nog veel meer aspecten meespelen die bepalen welke kwaliteit je uiteindelijk krijgt.

Zoals in de review van de Sony Alpha 900 ook al staat: het aantal megapixels is hartstikke leuk maar hoe meer is helemaal niet beter. Het is sinds het begin van de digitale fotografie het grootste fabeltje wat er maar bestaat die megapixels; het is nog erger dan de MHz mythe :X

Dan nu wat interessanter nieuws: sinds vandaag is het ook bekend dat de Palm Pre (die 6 juni in de USA via Sprint op de markt komt) met iTunes kan synchroniseren zodat o.a. de Mac users hun muziek op de Pre kunnen krijgen (m.u.v. DRM bestanden) en dat kan ook via de mass storage functie. Daarmee biedt het qua synchronisatie van je muziekcollectie een veel nettere optie dan de iPhone. Zal mij benieuwen hoeveel mensen dit punt over de streep weet te trekken. Het wordt een aardig interessante iPhone concurrent nu.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 29-05-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn iPhone hersteld. En heb natuurlijk eerst natuurlijk een backup gemaakt zodat ik alles makkelijk terug kan zetten (sms, foto's etc).

Na het herstellen heb ik wat dingen geinstalleerd en wilde daarna pas de backup terugzetten maar tot mijn grote verbazing waren er maar 2 backups van 10 minuten geleden (dat was na de herstel) Dus aan die backups heb ik geen reet.

De echte backup is dus spoorloos verdwenen. Ook alle backups die daarvoor gemaakt zijn, zijn weg. Hoe krijg ik dit terug? Is dit mogelijk? Waarom verdwijnen backups zomaar???

[ Voor 12% gewijzigd door Executor16 op 29-05-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
In daglicht vind ik de iPhone zeer goede fotos maken. Maar voor close up en minder verlichte plekken. Noway dat de iPhone boven aan zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
MarcoC schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:50:
[...]
Wel in vergelijking met andere telefoons. En je gaat mij niet vertellen dat fabrikanten hun telefoons volstoppen met camera's terwijl niemand het gebruikt.
Zeker in vergelijking met andere telefoons, heb je compleet gelijk in. De iPhone is qua usability >>vind ik<< een stuk vooruit op de concurrentie. En ja, ze zullen er wel een camera instoppen omdat er vraag naar is en de fabrikanten op die manier meer telefoons verkopen. Maar hoe veel mensen daadwerkelijk alle functies gebruiken? Ja, ik heb Steve Jobs op een keynote ergens iets horen zeggen van "80% van de gebruikers gebruikt 90% van de functies", maar resultaten uit een bron met een iets minder wij-van-wc-eend gehalte zou pas écht duidelijkheid verschaffen.
.. Een hoop mensen over camera's ..
Zpottr vat de hele discussie wel redelijk samen vind ik :P We bedoelen het hier allemaal nog steeds goed volgens mij, als we maar goed luisteren naar elkander en niet meningen als waarheid verkondigen. Verder vind ik dit soort discussies best leuk van tijd tot tijd hoor, er zijn niet alléén maar feiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Faust schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:28:

SE heeft 40 modellen. Samsung heeft 100 modellen. Nokia heeft 150 verschillende modellen. Heel vreemd dat de iPhone 'vaker' gebruikt wordt. Tel alles per merk eens op en de iPhone blijft weer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Shiver23 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:18:
[...]

SE heeft 40 modellen. Samsung heeft 100 modellen. Nokia heeft 150 verschillende modellen. Heel vreemd dat de iPhone 'vaker' gebruikt wordt. Tel alles per merk eens op en de iPhone blijft weer achter.
hehe, goed punt. Sta je mooi te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Nokia, HTC, Blackberry, Samsung, allemaal hebben ze minimaal 1 specifiek model dat meer verkocht heeft dan de iphone.
Sta je mooi te kijken. :)

Wat boeit het trouwens? Ik vind de iPhone camera maar erg matig. Vergeleken met een K800i uit 2006 is dat zelfs een feit. Is dat niet genoeg voor de haters? Vind gewoon vrede in het feit dat er geen autofocus en led-lampje opzit, zo moeilijk is dat niet.
Of doe anders gewoon alsof de iPhone niet bestaat. Als je weer ergens leest dat de iPhone een nieuw record gebroken heeft, een nieuwe functie krijgt of weer eens ergens het beste/handigst/meestgebruik in is, fantaseer dan gewoon dat het jouw telefoon is waar ze het over hebben.
Lijkt me een stuk prettiger leven zo, in plaats altijd in discussie proberen te gaan en dan een soort van tegendeel trachten te bewijzen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.