Loekie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:09:
[...]
1 reden die ik kan bedenken voor het SCART-verhaal: PAL is het signaal dat wordt doorgegeven: 720*576. Als je dit over de 720p gooit, moet de STB dus gaan upscalen. Dit beeld wordt vervolgens via de TV weergegeven, heb je echter Full_HD gaat je Tv ook dat signaal nogmaals upscalen.
Beeld-artifacten worden dan versterkt door opeenvolgende upscalers.
Het beste zou zijn te kiezen voor 1 upscaler, ofwel TV, ofwel STB. De meeste TV's zijn geoptimaliseerd om 576i up te scalen naar 1080(p/i), dus dat kan via SCART een mooi resultaat opleveren. Je kan dan echter wel wat ruis hebben.
Het mooiste zou zijn dat de upscaler in de STB ook direct doorgaat naar 1080p en dat deze daar ook goed in is.
Duidelijk de 1960 geeft geen 1080P signaal maar dit zou beste keuze zijn voor een full hdtv. Als je bijvoorbeeld hd ready 1280×720 tv gebruikt is dan de 720P beste keuze ?
Het HD signaal (
nl1,2 en3 al beschikbaar bij glasvezel) wordt als een 1080i verstuurd vanuit de bron in Hilversum. Onbekend in welk formaat de KPN de hd zenders streamd. Zet je de 1960 op 1080i dan vindt ervoor dat signaal geen omzetting meer plaats door de 1960 maar alleen eventueel in de full hd tv.
Bepaalt de resolutie van het stream de instelling van de 1960 om zo weinig mogelijk omzettingen plaats te laten vinden.?
Ik heb de 1960 op 1080i en 720p getest en eindelijk voor 1080i gekozen, maar op dit moment is de beeld kwaliteit van sd
nl1,2,3 haast gelijk aan de hd
nl1,2 en3 en zeker niet als ik het op de satelliet vergelijk . Maar in de eerste 2 weken van september was zeker het signaal van de Discovery HD een stuk scherper bijv. in de ondertitels of dit een omzetting van mpeg2 naar mpeg4 eind september is geweest???
van de kpn website: de laatste zin!!!!!!!!!!!!!!!!
2. Daarnaast heb je een digitale tv ontvanger nodig
Het HD signaal wordt doorgegeven via de digitale tv ontvanger. De digitale tv ontvanger krijg je standaard geleverd als je een Glasvezel pakket hebt waar ook tv in zit. Zorg ervoor dat je televisie verbonden is met een HDMI-kabel in plaats van een scartkabel.