eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:09:
hmmm, hier gewoon teletekst hoor :-).
ennehm @krummel: Ik kan de charme inzien van je denkwijze, maar totdat je het ook daadwerkelijk voor elkaar hebt gekregen om andere firmware in je box te zetten en het dan nog steeds werkt met de KPN streams en subscription is het: "eerst zien, dan geloven!".
Het staat buiten kijf dat die 1960 box loaded is met geile hardware en potentiele coole features, maar het ding wordt gewoon beperkt door KPN. Alsof je een ferrari, lamborghini, etc. hebt en er een "flintstones motor" in zet

.
Way ahead of you, alleen zit er zo even snel gekeken inderdaad een heleboel onzin in die de boel vertraagt terwijl er met die code geen meerwaarde gegeven wordt voor bijvoorbeel security. Ook de manier waarop uitzendingen worden opgenomen, dit gebeurt zogezegt via een live stream terwijl je met peer een heel stuk beter met de bandbreette om gaat en je eventueel on demand kan restricten of zelfs cappen op het moment dat je bijvoorbeeld met de PC gaat dow
nloaden. Je gaat het toch niet direct kijken, dus wat maakt het uit dat de data even wat later binnen komt? Als achterwacht kijk ik wel naar een hybrid vorm voor op het moment dat je iets opneemt en ook meteen kijkt zodat dit niet afgevangen hoeft te worden met de live stream en omdat aan het begin het netwerk nog niet groot genoeg is om een buffer te creeren die hiervoor ruim genoeg is.
Als je dit collectief zou toepassen op je STB's, dan scheelt dat de ISP een heel stuk aan bandbreette en ontstaat er ruimte voor content serviceses die je al dan niet commercieel aan de man kan brengen.
Ook krijg je een soort "retentie" die uitzenging gemist obsolete maakt op het moment dat het netwerk groot genoeg is.
De decentralisatie heeft nog meer voordelen, maar daar had ik al eerder een link over gepost.
De optie om bij voldoende bandbreette meerdere live streams tegelijk te kunnen kijken over verschillende uitgangen zal nog even moeten wachten, maar ik hou er wel rekening mee voor de toekomst.
Wat er zeker gaat komen is een aanpassing voor een grotere HD, maar als ik naar de voeding kijk zal dat wel een hele zuinige moeten worden tenzij dit wordt aangepast. (Om de bestanden ook extern leesbaar te maken is een aanpassing voor nodig mbt de indeling naar fat32 in de RISC met FatFS waarin weer te weinig geheugen voor beschikbaar is om het ernaast te plaatsen. Geintregreerd zou wellicht wel kunnen, maar zo hardcore ben ik nu ook weer niet. Wel zou er via een USB opslag de inhoud in geconverteerde vorm "gespiegeld" kunnen worden die dan wel leesbaar is, deze van en naar conversie zou voor rekening genomen kunnen worden door een NAS waarin een aparte partitie beschikbaar voor gesteld is die zo groot is als het product na conversie van de gehele schijfruimte van de STB. )
Dit, samen met een wifi java api tbv een AB via je mobieltje is naar mijn idee best wel vraag naar?
Dus ik was al een blokdiagram aan het tekenen, maar het daadwerkelijke programmeerwerk is nogal een puist werk voor in mijn uppie. Zeker omdat het schilletje en response nog op de originele firmware moet lijken.
Met simpel knip en plakwerk krijg je maar een gedeelte aan de praat en je zult dit elke keer moeten blijven doen als er een update is geweest.
Trouwens, poepen jullie niet in de broek dat ik hier niet een enorm drone netwerk van wil maken?
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 06-04-2010 19:45
]