Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.085 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
bombadil schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:17:
[...]

Wel goed opletten dat het "echte" zijn. Ik zie zo vaak replica`s / "As is" etc voorbijkomen.. dat maakt misschien niet uit maar wel als je de originele prijs moet betalen..
Ik heb replica's gehad (sterker nog, ik heb ze nog liggen :)). Replica's hebben nooit afsluitbare kapjes (met sleutel), hebben minder spaken en ben ik nog nooit tegengekomen in 16'' (altijd 17''). Of zijn er ook replica's waar ook daadwerkelijk "Alpina" onder het kapje staat? Exacte namaak dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:26

Wimo.

Shake and Bake!

Bram77 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:08:
[...]

Ik heb replica's gehad (sterker nog, ik heb ze nog liggen :)). Replica's hebben nooit afsluitbare kapjes (met sleutel), hebben minder spaken en ben ik nog nooit tegengekomen in 16'' (altijd 17''). Of zijn er ook replica's waar ook daadwerkelijk "Alpina" onder het kapje staat? Exacte namaak dus?
Ik heb al replica's gezien incl. afdekkap.Maar wat maakt het eigenlijk uit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:37

4x2

lộn xộn quá

Chop2000 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:22:
nieuw speelgoedje voor op m'n e24 635 :9
[afbeelding]
En zo hoort het :P
Wat voor turbo is het eigenlijk ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

4x2 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:24:
[...]

Een oude verroestte, met een verstopping erin zo te zien... Lijkt me dat die wel af en toe een vreemd geluid zal maken :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 08:24

_Arthur

blub

tdw schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:23:
Een oude verroestte, met een verstopping erin zo te zien... Lijkt me dat die wel af en toe een vreemd geluid zal maken :+
Altijd beter dan een pringles-can op je motorblok schroeven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Woei, afgelopen woensdag een nieuw absoluut snelheidsrecord voor m'n 316i Compact gezet: 214 km/u op de GPS :+ Helaas geen GPS-data om het te bewijzen (de GPS op m'n telefoon deed vlak daarvoor een beetje raar, en heb ik voor de zekerheid de GPS-tracker maar uitgezet om in ieder geval zeker te kunnen zijn dat de nav-software wel zou blijven werken).
Ik weet nu zeker dat m'n auto ook echt niet harder gaat, want bij liep tegen de toerenbegrenzer in de 5de versnelling 8)7

Op de heenweg (de maandag ervoor) heb ik wel 205km/u vast kunnen zeggen met de logger. Voor de duidelijkheid, de opgegeven top is 188 :+

spoiler:
Misschien hielp de 6% daling wel iets mee :P Op de vlakke weg haalde ik later 184 km/u, waarschijnlijk o.a. omdat ik met vol licht aan reedt (dimlicht en mistlicht) om me zo zichtbaar mogelijk te maken op de erg donkere A3

De Compact heeft zich verder erg goed gehouden in Duitsland. 170km/u rijdt gewoon lekker ontspannen, en bij die snelheid hoor ik de banden en rijwind niet :D Ook met een ontkoppelde motor, hoor je ze nog steeds niet. Dus het enige echte geluid is een 1.6l 4 pitter die op 5500rpm staat te blazen :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Da's zo fijn aam BMW's ja (ten minste, degenen waar ik in heb gereden). 120 of 200 maakt eigenlijk niets uit qua comfort en vertrouwen in de auto. Ik vind hard rijden eigenlijk helemaal niet interessant, maar het schiet wel harder op als je onderweg bent naar Berlijn :p. Ik was verrast dat mijn oude barrel zonder moeite aan de 230 kwam (en leek nog wel wat verder te willen). Er zal vast wat afwijking in mijn km teller zitten, dus pin me niet vast op 230. Ik reed toen zonder GPS.

Vandaag mijn nieuwe velgen + vrijwel nieuwe banden opgehaald. Ze zien er nog verrassen goed uit, al moeten zo echt wel een keer opnieuw gecoat worden. Maar dat heeft geen haast. Sleutel zit er nog bij en de sluitelgat afdek dopjes ook alle 4. Het mooiste is nog dat ik minder dan de helft heb betaald dan voor de goedkoopste setjes die kon vinden in de afgelopen 3 jaar. En dat was bijna altijd zonder banden of met hele slechte banden. Soms wordt er zelfs het drie- of viervoudige voor gevraagd. Ik ging dus ook met enig sceptisme kijken... Maar ze bleken zelfs nog beter te zijn dan ik had verwacht! Kaarsrecht, vrijwel geen stoeprandschade (enkel lakschade hier en daar) met banden met 7mm profiel (twee uit 2006 en twee uit 2008). Ik ben er erg content mee :)

Het zijn overigens zeker originele, geen immitatie.
Brakke foto's.... het geeft een indruk :)

Afbeeldingslocatie: http://bramvanoploo.tweakdsl.nl/remote/images/alpina1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://bramvanoploo.tweakdsl.nl/remote/images/alpina2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ziet er erg netjes uit!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Super mooie velgen, samen met de 15" BBS kruisspaak velgen vind ik deze toch wel de mooiste wielen voor onder een E30..

Als ik mijn E46 heb (hopelijk nog dit jaar) komen daar ook Alpina classics onder, maar dan in 18". :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:15

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Staat mooi hoor. :) Maar wat had je er eerst onder dan? Waren toch ook Alpina's? (Foto in de TS)

[ Voor 66% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-04-2009 12:19 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

GaMeOvEr schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:17:
Staat mooi hoor. :) Maar wat had je er eerst onder dan? Waren toch ook Alpina's? (Foto in de TS)
17 inch nepperts zo te zien aan de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Inderdaad, waarvan twee velgen krom waren en trilde. k*t qualiteit :)
Bedankt voor de complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 12:24
Hoe zit dat met sleuteltje en afdekplaatje? Zijn dat de zogenaamde 'slotbouten'? Als ik het goed begrijp kan je de velgen er niet afhalen als je niet het sleuteltje hebt?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Slotbouten zijn wat anders. Die heb ik ook, elke velg heeft 1 bout die alleen met een speciale 'sleutel' los te draaien is. Daarbij heeft elke velg bij deze set een regulier slot en sleutel waarmee het afdek kapje losgemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/SNC00091-2.jpg

En dit zijn de 17" immitaties... :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Die Borbet-achtige velgen zijn ook wel vet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Dat zijn Borbet's. ;) (geloof ik tenminste.... maar zouden ook immi's kunnen zijn)

Alleen paste die niet lekker onder mijn Touring... :(

Die Schnitzer's links zijn in ieder geval WEL 100% echte. :) Die ga ik laten opknappen.

[ Voor 24% gewijzigd door Naboo op 19-04-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Heb je een velgen verzameling ofzo ? :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

-Thunder- schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:26:
Heb je een velgen verzameling ofzo ? :P
Nee, maar die gozer waarvan ik die Alpina's gekocht heb wel. lol

Die Schnitzers zijn van mijn eigen E30 en hij had de Alpina's en de Borbet's te koop staan. Dus gingen we ze
even testen om te kijken hoe ze onder m'n E30 zouden staan. Borbet's staan ook erg strak, maar deze pasten qua maat niet op mijn Touring. En de Alpina's stonden gewoon veel beter onder m'n Touring dus heb ik die gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Alpina's of nep Alpina's ( Zoals ik :+ ) passen zowiezo goed onder tourings :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Klopt. Op het E30 forum is er dan de discussie dat veel E30 rijders altijd voor de "veilige" velg kiezen. Dus de Alpina, de BBS etc. Beetje standaard en afgezaagd volgens sommigen. Maar ja, ik vind het gewoon een strakke velg. Smoelt de auto goed. En daar gaat het om. Ja toch? :)

Kan niet wachten om ze straks onder m'n E30 te zetten en ff wat foto's er van te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Iedereen moet voor zich zelf weten welke velgen hij er onder plaatst ;) Het is haar/zijn auto.. duss :P

Maar goed, ik heb ze onder een E36 :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Naboo
Was je nog van plan om je collectie uit te breiden met styling 30's??? (hint hint ;) )

@Bram77
Jouw cabrio is echt één van de weinige wagens hier waar ik echt jaloers op kan worden. Een Z4 begint een goede 2de worden, maar de E30 Cabrio in top staat is toch wel erg mooi.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Naboo schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:30:
[...]

Nee, maar die gozer waarvan ik die Alpina's gekocht heb wel. lol

Die Schnitzers zijn van mijn eigen E30 en hij had de Alpina's en de Borbet's te koop staan. Dus gingen we ze
even testen om te kijken hoe ze onder m'n E30 zouden staan. Borbet's staan ook erg strak, maar deze pasten qua maat niet op mijn Touring. En de Alpina's stonden gewoon veel beter onder m'n Touring dus heb ik die gekocht. :)
Voordeel is ook dat de banden voor die alpina replica's een stukje goedkoper zijn dan voor de Borbet's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bram77 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:24:
[...]

Voordeel is ook dat de banden voor die alpina replica's een stukje goedkoper zijn dan voor de Borbet's.
Dat is zeker een voordeel. :)
deepbass909 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:23:
@Naboo
Was je nog van plan om je collectie uit te breiden met styling 30's??? (hint hint ;) )
Zie DM ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Naboo op 19-04-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 12:48

Chop2000

Vroem

4x2 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:24:
[...]

een Garrett gt3576. 0.94 uitlaat kant, 0.65 a/r inlaat.

@ tdw
zo oud is dat ding overgens niet, ding is zo goed als nieuw.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb ik een keer een pet op omdat ik geen zin had om mn haar te doen naar het douchen. Dat is natuurlijk niet netjes om met pet op in een BMW te rijden als 20jarige, nu ben ik een petje.
Nu komt de moraal van het verhaal: dan word je aangehouden voor een willekeurige drugs controle. Haha...
Beetje jammer...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

In de ruim 2 jaar (bijna 2,5) dat ik mijn Compact nu heb, ben ik werkelijk pas een keer of 5 aangehouden, en dat was 4 keer voor een blaascontrole (fuik, dus iedereen werd daar aangehouden) en 1 keer voor een reguliere algemene controle (papieren, rijbewijs). Ik ben nog nooit staande gehouden buiten een dergelijke controle. Blijkbaar zie ik er heeeeel betrouwbaar uit achter het stuur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Met m'n 320i E30 coupe ben ik in 7 maanden tijd een keer of 10 aangehouden. Met mijn 325i cabrio ben ik in 3 en een half jaar tijd nog niet 1 keer aangehouden! Da's toch wel enigsinds frapant...ik krijg de indruk dat onze hoeders bepaalde ideen hebben bij bepaalde auto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 20:45
offtopic:
Hmm. Ik rijd 40k per jaar en ik ben nog nooit aangehouden. Misschien omdat ik Volkswagen rijd? Zou het dan toch waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ja, het is waar dat veel petjes in afgetrapte BMW's rijden. Net zoals ze dat ook doen in oude Golfjes, en gemiddeld niet in Passat's en Touran's...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hmm, ik ben in 2 jaar tijd nog nooit aangehouden met mn 02, en om nou te zeggen dat die dr onopvallend en betrouwbaar uit ziet :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Kaasplank is in z'n 10 jaar rijbewijs nog nooit aangehouden door de politie en heb nog nooit hoeven blazen. En dat terwijl ik een E30 coupé en E36 coupé gehad heb en nu een E46 sedan :P

Ik begin nu trouwens wel te vermoeden dat m'n linker achterveer stuk is want elke kleine hobbel die ik neem klinkt alsof ik over een losse putdeksel rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Even linksachter op de krik zetten (niet onder ophanging, maar een krikpunt onder de auto), wiel eraf, en je moet zo kunnen zien of hij gebroken is of niet. Als de veer in orde is, blijft hij onder druk staan (een volledig ontspannen veer is langer dan de maximale veerweg). Een gebroken veer kan je vaak bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/wb6w6r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.realitybug.com/images/casts/thumbs/39.jpgwell... there's ya problem ehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb nu sinds een week of 5 een 1-Serie 118D High Executive uitvoering van eind 2004 waar ik erg blij mee ben.
2 weken terug er 18" Style 162-velgen onder laten zetten met Michelin Pilot Sport PS2-banden.

Rijdt echt geweldig. Kwam van een Audi A3 1.8 uit 1999.
Vorige week ff snel een paar brakke foto's gemaakt op een vroege ochtend op de zaak met mijn telefoon:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Cars/BMW1_voorkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Cars/BMW1_zijkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Cars/BMW1_achterkant.jpg

Betere foto's volgen nog wel es een keer. :P

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Leuke wagen hoor zeker in combinatie met het high executive pakket, veel lease 1tjes hebben dat niet. veel plezier ermee.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Wow, dit is wel een zeer mooie occasion voor degeen die opzoek is naar een 335i. http://dusseldorp.onlinev.../bmw/details/?sid=1816639
335i met 5k km erop en bijna full options, is de facelift en met deze prijs hoef je echt geen nieuwe te kopen...

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik wil nieuwe velgen onder mijn auto, originele BMW velgen. Zijn die prijzen echt helemaal vast? Of is er per dealer te onderhandelen over de prijzen? Of moet ik helemaal niet bij een dealer gaan shoppen voor velgen? Ik wil styling 193 of 196 eronder.

Tevens zit ik er aan te denken er een M-achterbumper op te zetten. Zien jullie nog redenen om dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zneek schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:28:
Ik wil nieuwe velgen onder mijn auto, originele BMW velgen. Zijn die prijzen echt helemaal vast? Of is er per dealer te onderhandelen over de prijzen? Of moet ik helemaal niet bij een dealer gaan shoppen voor velgen? Ik wil styling 193 of 196 eronder.

Tevens zit ik er aan te denken er een M-achterbumper op te zetten. Zien jullie nog redenen om dat niet te doen?
http://cgi.ebay.de/BMW-M-...0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

http://cgi.ebay.de/BMW-3e...0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
maar dan geen 2dehands velgen en bij voorkeur bij op een plek waar ze ze ook monteren. Ik wil wel goedkoper dan BMW prijzen, maar ik ben ook lui.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Afleveradres je beun om de hoek, hij geeft je een belletje.. liggen ze er in 10 minuten op.

Lui is prima, moeilijk doen is nergens voor nodig alleen. Meer betalen ook niet.

Overigens zijn die velgen vaak gewoon nieuw, auto komt binnen en dikke duitser besteld gelijk dikke BBS velgen.. klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

zneek schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:28:

Dit is een goede shop in Duitsland die ook gewoon naar NL verzendt:

http://www.salesafter.de/product_details.php?id=382

http://www.salesafter.de/product_details.php?id=376

Die 193's staan ook vet onder een E46 Coupé met een M-Tech 2 pakket (onderstaand een Clubsport):

Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=50808750

[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 22-04-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
zimbab schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:06:
[...]

Die 193's staan ook vet onder een E46 Coupé met een M-Tech 2 pakket (onderstaand een Clubsport):

[afbeelding]
Interessant... die styling 193M zijn daar 33% goedkoper. Ze hebben ook het M aerodymaica pakket, voor 800 euro... Ik neem aan dat dat ongespoten is e.d.? En dat je dan nog een klats geld kwijt bent voor spuiten en monteren?

Iemand ervaring met deze shop? En iemand geinteresseerd in een setje styling 162 met RFT met nog ruim profiel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:24
[...]

[afbeelding]
Ziet dr zeker strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

[afbeelding]
Firefox flipt em.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Veilig surfen
Diagnostische pagina voor salesafter.de

Wat is de huidige status van salesafter.de?

Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 4 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 1 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2009-04-19. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2009-04-11.

Malicious software includes 1 scripting exploit(s). Successful infection resulted in an average of 1 new process(es) on the target machine.

Schadelijke software wordt op 1 domein(en) gehost, waaronder letomerin.cn/.

1 domein(en) lijken te functioneren als tussenschakels voor het verspreiden van malware naar bezoekers van deze site, waaronder fabiomotor.cn/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS8560 (SCHLUND).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat salesafter.de in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

:(

Ik ben er gister achtergekomen dat m'n rechter mistlamp compleet kapot is... Het glas is helemaal versplinterd... Het rare is alleen dat ik geen inslagpunt van een steen kan vinden en m'n bumper rond de lamp helemaal onbeschadigd is... Waarom ik dit raar vind is omdat de mistlamp van dik glas gemaakt is en er best wat moeite nodig is om de het glas te laten barsten... Er is dus een redelijk grote en zware kiezel nodig om het glas kapot te krijgen, wat een inslagplek zou veroorzaken... Ik heb bijna het gevoel dat iemand een goed gerichte trap of klap tegen de lamp heeft gegeven... En natuurlijk is het ook de lamp die van de 2 het beste was (helderste en schoonste glas en reflector...) Dus nu maar opzoek naar 2 nieuwe mistlampen, zodat ze beide weer mooi en nieuw zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Mistlamp gaat wel vaker kapot door een kiezel, mocht iemand er een trap tegen geven is heel je ophangbeugel kapot. Zolang dat niet het geval is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat is waar, maar bij een kiezel verwacht ik een inslagpunt te kunnen zien... Ik weet ook niet wanneer het gebeurd is... Nu zit ik alleen met een dilemma, ga ik originele Hella's aanschaffen (à €60 per stuk) of immitaties via Winparts (merk onbekend) à €24 p.st. Ik denk dat ik voor de laatste ga, mistlampen zijn mij niet zo heel belangrijk, ze staan zelden aan, maar een kapotte ziet er gewoon erg lelijk uit. Daarnaast zit er veel los glas in (volgens mij valt bij de eerste de beste dempel het hele glas eruit), en moet hij er dus sowieso uit voor m'n auto naar de APK gaat over 2 weken. Dan maar even rond rijden met 2 extra gaten in de bumper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Die van winparts zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 07:50

LauPro

Prof Mierenneuke®

Een paar dagen terug heb ik proef gereden in een BMW 318i uit 2004 geloof ik. Al hoewel het wel BMW was had het eigenlijk alles wat ik zocht behalve CC op het stuur. Ik begreep dat geen enkel BMW-model CC op het stuur heeft, kan iemand dat hier bevestigen?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
LauPro schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:23:
Een paar dagen terug heb ik proef gereden in een BMW 318i uit 2004 geloof ik. Al hoewel het wel BMW was had het eigenlijk alles wat ik zocht behalve CC op het stuur. Ik begreep dat geen enkel BMW-model CC op het stuur heeft, kan iemand dat hier bevestigen?
Volgens mij moet je juist erg goed zoeken om een E46 (3 serie van '98-'05) te vinden zónder CC op het stuur.. Volgens mij hebben alleen de echt kale versies een niet multifunctioneel stuurwiel, en die zijn nauwelijks verkocht in Nederland..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik bedoel dus letterlijk OP het stuurwiel, niet ergens onderin. Wil het met mijn duim kunnen bedienen :) .

[ Voor 28% gewijzigd door LauPro op 24-04-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De E46 heeft voor zover ik weet altijd cc-bediening op het stuur gehad.

De E90 heeft een handeltje achter het stuur wat mijn inziens de beste methode is omdat het zich beter blind laten bedienen. Misschien was je onderweg met een E90 318i van 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 11:26

Wimo.

Shake and Bake!

Misschien had je een non-executive versie zonder CC ? Die zijn er ook .. CC zit bij de E46 altijd op het stuur :) Gewoon verder zoeken naar een complete wagen. E46's staan er zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb een E46 zonder cc op het stuur ;( :D
verders is ie niet echt kaal ofzo. Denk dat de vorige eigenaar gewoon geen CC wou :)
Ik mis het ook niet echt dus ik vind het voorlopig wel prima zo. Misschien dat ik ooit nog een stuur met cc op de kop tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51

JdM

Humbled

Ik heb vanmiddag mijn E36 touring byebye gezegd en een E46 aangeschaft, heerlijke auto en 1000 km met een tank volgens de boordcomputer _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2m4rm78.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/122kol4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Een niet zon leuke crosspost uit show je auto topic in de hk...

Bah bah bah kut kut kut.. fuck fuck fuck..

Vanmorgen reed ik naar mijn werk, kwam een grote fazant de weg opgelopen, dus ik wil er om heen rijden.. gaat die ineens voor mijn auto.. dus ik trap op de rem.. ineens achter mij IEEEEEEEEEEEEE BOEM!

Je raad het al.. forse schade op mijn auto ;( ;( ;( ;(

Hij staat nu bij de schade boer en in eerste instantie zit de schatting op +- 3000 euro schade :|
Als het maar niet totaal los verklaard gaat worden ! ;(

Maandag komt de schadeexpert van de tegenpartij dus ben benieuwd..

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/47bbafca4b95120736747b340685b125.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/955259356743adbbfc4d9d1a61f8c2fd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/4eeb51cb4307905fef4eeaeeb927d536.jpg

Op de foto's lijkt het mee te vallen maar de boel is waarschijnlijk flink ontzet allemaal ;(

Er zijn gelukkig geen gewonden hier bij!

* -Thunder- baalt als een tierelier!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Da's inderdaad redelijk wat schade, je hebt wel een trekhaak dus de balk zal vast wat tegen gehouden hebben. Verder is het gewoon een kwestie van geld vangen en laten maken, maar het is wel kut om je beestje zo te zien.... succes met de afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Die trekhaak verplaatst de krachten alleen maar naar andere punten... Trekhaak is leuk voor "tikjes" om je bumper te sparen, bij een flinke *boink* verplaatsen de krachten zich alleen maar en raakt de boel ontzet op andere punten.

Kut man, hopen dat de schade niet meer is dan de dagwaarde, want dan krijg je idd een economisch total loss, en voor het geld wat je dan krijgt, heb je over het algemeen niet een vergelijkbare auto...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Je bent toch met me eens dat alle energie die die trekhaak heeft opgevangen en daardoor waarschijnlijk de balk vervormd heeft, energie is die niet in je carrosserie is gegaan. Heb al heel wat schades gezien en een auto met trekhaak heeft over het algemeen minder schade achter de bumper dan een auto zonder, bekijk het maar eens goed bij een schade expert :)
Daar komt bij dat de E36 een trekhaak heeft met 2 vierkante platen die tegen 2 tunnels bevestigd zijn die onderdeel zijn van een kreukelzone, ze kreukelen dus wel, maar het is wel te repareren.
Ik denk trouwens ook wel dat ie wellicht economisch total- loss is, wat denk je dan nog te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Volgens independer ( maar goed, hoe betrouwbaar is dat ? ) is de dagwaarde 2700 euro...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

-Thunder- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:22:
Vanmorgen reed ik naar mijn werk, kwam een grote fazant de weg opgelopen, dus ik wil er om heen rijden.. gaat die ineens voor mijn auto.. dus ik trap op de rem.. ineens achter mij IEEEEEEEEEEEEE BOEM!
Was het nog een beetje donker en had je je lichten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
JdM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:40:
Je bent toch met me eens dat alle energie die die trekhaak heeft opgevangen en daardoor waarschijnlijk de balk vervormd heeft, energie is die niet in je carrosserie is gegaan. Heb al heel wat schades gezien en een auto met trekhaak heeft over het algemeen minder schade achter de bumper dan een auto zonder, bekijk het maar eens goed bij een schade expert :)
Daar komt bij dat de E36 een trekhaak heeft met 2 vierkante platen die tegen 2 tunnels bevestigd zijn die onderdeel zijn van een kreukelzone, ze kreukelen dus wel, maar het is wel te repareren.
Ik denk trouwens ook wel dat ie wellicht economisch total- loss is, wat denk je dan nog te krijgen?
Ok, ik weet niet alle ins en outs van de diverse typen trekhaken en hun bevestigingspunten aan de auto, dus misschien is het in dit geval wel positief. ;) Ik bedoelde meer dat ik vaak zat heb meegemaakt dat er geen zichtbare schade aan een auto was door de trekhaak en als je dan de vloerbedekking van de kofferbak omhoog trekt is het toch een behoorlijke vervorming die je daar ziet. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

LauPro schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:49:
[...]
Was het nog een beetje donker en had je je lichten aan?
Half 8 ochtends, zo licht als maar kan.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JdM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:20:
Ik heb vanmiddag mijn E36 touring byebye gezegd en een E46 aangeschaft, heerlijke auto en 1000 km met een tank volgens de boordcomputer _/-\o_
Gefeliciteerd! Enne, dat hout kun je vervangen he ;) :p

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:03:
[...]

Gefeliciteerd! Enne, dat hout kun je vervangen he ;) :p
Ik heb ook een hekel aan dat "hout" hoor ;) dat hoort eigenlijk in een kachel :)
Maar vraag me dan ook af wat een mooi alternatief zou zijn met dit interieur, suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

GaMeOvEr schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:50:
[...]

dat ik vaak zat heb meegemaakt dat er geen zichtbare schade aan een auto was door de trekhaak en als je dan de vloerbedekking van de kofferbak omhoog trekt is het toch een behoorlijke vervorming die je daar ziet. :)
Klopt, dat ben ik wel helemaal met je eens :). Dan denk je ach, ik zie aan mijn bumper bijna niks! En dan blijkt je reservewiel zelfs niet meer als zodanig herkenbaar bij het omhoogtrekken van de afdekplaat waar die vaak onder ligt.

edit:
dit had een edit kunnen/moeten zijn :O :(

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 24-04-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Goed, we wachten gewoon af tot maandag, dan komt de schade expert van de verzekeringsmaatschappij van de tegen partij. Dan zullen we eens verder kijken wat er gaat gebeuren.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JdM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:05:
[...]

Ik heb ook een hekel aan dat "hout" hoor ;) dat hoort eigenlijk in een kachel :)
Maar vraag me dan ook af wat een mooi alternatief zou zijn met dit interieur, suggesties?
Geen idee, het is sowieso mijn smaak niet en kennelijk wel de jouwe ;) Maar je zou eens kunnen kijken voor andere houtsoorten, in de 5-serie hebben ze prachtige combinaties vind ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.thetruthaboutcars.com:8080/2007/06/0855_02_lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
-Thunder- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:22:
Een niet zon leuke crosspost uit show je auto topic in de hk...

Bah bah bah kut kut kut.. fuck fuck fuck..

Je raad het al.. forse schade op mijn auto ;( ;( ;( ;(

Hij staat nu bij de schade boer en in eerste instantie zit de schatting op +- 3000 euro schade :|
Als het maar niet totaal los verklaard gaat worden ! ;(

Maandag komt de schadeexpert van de tegenpartij dus ben benieuwd..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de foto's lijkt het mee te vallen maar de boel is waarschijnlijk flink ontzet allemaal ;(

Er zijn gelukkig geen gewonden hier bij!

* -Thunder- baalt als een tierelier!
heel vervelend :(
iig gelukkig alleen materiele schade, veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Het hoeft niet altijd kommer en kwel te zijn hoor. Hangt er natuurlijk vooral van af wat je er zelf voor hebt betaald, maar met mijn 525i kreeg ik 1000 euro(20%) meer voor dan ikzelf er 2 maanden voor had betaald :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Heuving is er even helemaal tussenuit:
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/corsica/7155d06.jpg
Helaas niet goed zichtbaar dat ik op Gathering zit :P
Momenteel in Corsica, het Casa del mar hotel.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/corsica/IMG_1711.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/corsica/IMG_1701.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/corsica/IMG_1662.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/corsica/IMG_1658.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/corsica/IMG_1723.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/corsica/IMG_1715.jpg
Prijzen in Corsica zijn aan de hoge kant, deze kamer kost 760,- per nacht...
Het eten is absoluut een ervaring, ik diner nog met enige regelmaat in de 'top-restaurants'. Het is alleen geen vergelijking met de smaak ervaringen van de 2 michelin sterren keuken.
zondag vertrekken we naar een ander hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Heuving schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:10:
Momenteel in Corsica, het Casa del mar hotel.
Jij bent mee als de persoonlijke auto poetsert? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@ Thunder, enorm balen kerel! Ik hoop dat het allemaal goed komt!:( Gelukkig heb je zelf niets, het is gelukkig maar blik!

@Heuving, you are living the freakkin' life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
_Arthur schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:26:
[...]

Jij bent mee als de persoonlijke auto poetsert? >:)
Niet alleen poetser :P
Ook de bagage dienst regelen wij.

Opzich moeten we best gelukkig zijn dat we dit werk op deze wijze kunnen doen, dit is de eerste reis van het seizoen en er komen nog een aantal aan.

Het is natuurlijk wel werk, maar wij doen ook mee met alle activiteiten en dineren aan dezelfde tafels.
Met een aantal deelnemers hebben we ook een vriendschappelijke band en dat maakt een wereld van verschil.
Als wij mee zouden gaan met bijvoorbeeld The (Quote) Challange zou het heel anders zijn omdat daar een andere mentaliteit (en bovenal hiërarchie) heerst.
Onze filosofie is: 'Onze clienten zijn onze vrienden' en dan kan je wel voorstellen dat dit gewoon een vakantie is voor ons. Met als verschil dat we zo af en toe even een Ferrari wassen natuurlijk :+

Voor de oplettende kijker (en KappeNou) valt het misschien ook op dat er vaak dezelfde auto's op de foto staan.

Nog een foto van de zwarte Z8 die wij hadden opgehaald net buiten Marseille (mijn compagnon achter het stuur 8) ):
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/corsica/IMG_1625.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 25-04-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@-Thunder-
Dat is zwaar klote... Ik hoop dat de verzekering van de tegenpartij niet moeilijk gaat doen... Er staat mij namelijk iets bij dat remmen voor wild en daarbij een ongeluk krijgen/veroorzaken, voor de persoon die remde is...

@Heuving
Mag ik ook een klein beetje van je tripjes? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

deepbass909 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:53:
@-Thunder-
Dat is zwaar klote... Ik hoop dat de verzekering van de tegenpartij niet moeilijk gaat doen... Er staat mij namelijk iets bij dat remmen voor wild en daarbij een ongeluk krijgen/veroorzaken, voor de persoon die remde is...
Het wild zelf was lekker? Ik probeer ze altijd aan te rijden maar ze rennen altijd weg :'(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:53:
@-Thunder-

@Heuving
Mag ik ook een klein beetje van je tripjes? :p
Als je E achter B hebt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
Heuving schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:21:
[...]

Ok, waar kan ik me inschrijven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

GO, jij hebt toch wat onderdelen van de voortrein vervangen van je e34?

Ik ben wel benieuwd wat je precies hebt gedaan, ik heb het gevoel dat mijn voortrein nu wel wat wiebelig begint te worden na 215k km. Misschien moet ik rubbers vervangen of een paar armen langzamerhand op de spaarpotlijst zetten mocht ik beslissen tot 300k door te willen rijden met deze bak.

Overigens heen en weer gereden 250 km met kruissnelheid rond de 140. Dan is 10,5l/100km niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/2789/101/31970050002_large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/2789/101/31970050009_large.jpg

Kwam deze ergens tegen, voor de liefheber :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wekkel schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:56:
GO, jij hebt toch wat onderdelen van de voortrein vervangen van je e34?

Ik ben wel benieuwd wat je precies hebt gedaan, ik heb het gevoel dat mijn voortrein nu wel wat wiebelig begint te worden na 215k km. Misschien moet ik rubbers vervangen of een paar armen langzamerhand op de spaarpotlijst zetten mocht ik beslissen tot 300k door te willen rijden met deze bak.

Overigens heen en weer gereden 250 km met kruissnelheid rond de 140. Dan is 10,5l/100km niet slecht.
Wat ik vervangen heb? Alles. :+ Alle stangen. Dus draagarmen, reactiestangen, stuurstangen, etc. Alles stangen die met de besturing te maken hadden, behalve de stabilisator. De hele meuk was ik op ebay iets van 250 euro voor kwijt. (Zijn complete sets van te vinden.) Had je trouwens ook al gelezen dat mijn dubbele dak het weer doet?
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:46:
[afbeelding]

[afbeelding]

Kwam deze ergens tegen, voor de liefheber :)
Wmb hoort die hier Het foute tuning topic deeltje 25 thuis. ;)

(Zitten wel dikke spullen op, (velgen, remmen) maar de looks (velgen, voorbumper, skirts, sticker) zijn er zeker niet beter op geworden.)

[ Voor 27% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-04-2009 01:50 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik vind het nog net binnen proporties, redelijk vergaand maar imo nog wel stijlvol. Alleen de skirts vind ik ook wat twijfelachtig :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heuving schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:21:
[...]

Deal, heb ik inmiddels al 7 jaar op zak. Wanneer spreken we af? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:05
deepbass909 schreef op zondag 26 april 2009 @ 02:42:
[...]

Ik moet hier toch even overbieden, met B/C/E...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 20:27
Ik moet eigenlijk nieuwe velgen hebben onder mijn auto. Het is een 523i uit '98. Ik wil de huidige comfort behouden van de auto. Dus ik wil geen 30" rims :+

Het moet ook niet "te overdreven" zijn. Alpina's vind ik wel mooi maar ook stervens duur. Misschien hebben jullie een super-de-luxe idee wat ik nog niet ben tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op zondag 26 april 2009 @ 02:42:
[...]

svp contactformulier op de site invullen! :)

Ik heb gisteren nog wel wat mooie plaatjes geschoten, even kijken wanneer ik tijd/zin heb om ze even snel te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 26-04-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

GaMeOvEr schreef op zondag 26 april 2009 @ 01:46:
Wat ik vervangen heb? Alles. :+ Alle stangen. Dus draagarmen, reactiestangen, stuurstangen, etc. Alles stangen die met de besturing te maken hadden, behalve de stabilisator. De hele meuk was ik op ebay iets van 250 euro voor kwijt. (Zijn complete sets van te vinden.) Had je trouwens ook al gelezen dat mijn dubbele dak het weer doet?
Ik heb ze gevonden, die setjes. Jammer genoeg kan ik dat zelf niet monteren, maar dan weet ik iets meer hoe en waarom.

Fijn dat je dubbele dak het weer doet. Ik heb er ooit wat tijd en energie in gestoken, maar daar ga ik maar niet aan beginnen. Dan moet ik 2 weken tijd en een dichte garage hebben B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik heb het ook niet zelf gedaan hoor, maar laten doen. Uiteindelijk waren bij mij de 2 steunen gaar die moesten zorgen voor de daken-over-elkaar-schuif actie en de voorste bedienings "wartels" die van de motor dus het dak laten bewegen, soort schroefdraad dingen. Motoren en electra was goed, maar de boel zat gewoon vast. Met laten doen en alle onderdelen was ik iets van 500 kwijt voor reparatie.

Sowieso ben ik iemand die heel erg veel last heeft van het "als het erop zit moet het het ook doen" fenomeen, dat wil nog wel eens duur uitpakken. :+

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-04-2009 20:25 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@GaMeOvEr
Was het ook niet zo dat het dak van deze 5-ers er bekend om staat dat het vaak kapot gaat? Ik kan me voorstellen dat het een duur geintje is, aangezien je dakbekleding los moet, en dat is nog al wat werk...

Dit weekend heb ik de bekleding van m'n A-stijlen opnieuw vast gelijmd, en het gelijk ook maar gereinigd... De doeken die ik gebruikte waren in een paar seconden van wit in bruin veranderd... wat een troep kwam eraf... Gezien de kleur is er in het verleden in deze auto gerookt... het is namelijk echt zo'n mooi bruin nicotine-kleurtje...
Nu heb ik alleen nog 1 plekje waar de stof los laat wat ik zelf niet kan herstellen... Pal achter de zonneklep van de bijrijder laat de stof ook los. Als iemand een manier weet om lijm in deze plek te krijgen, dan hoor ik het graag... Er is een naald nodig waarmee lijm achter de stof gespoten kan worden.

Volgende week ga ik mijn auto eens goed onder handen nemen aan de buitenkant. Ik heb inmiddels een halve collectie van Meguiar's staan (NXT Car Wash, SwirlX, Gold Class Trim Detailer en NXT Tech wax 2.0). Ik ben benieuwd wat ik van m'n lak kan maken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Plaatje (hopelijk)
Of de lijm nou geschikt is of niet, je kunt m altijd nog leeg maken en dr je eigen lijm in duwen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

Ik heb vrijdag mijn nieuwe zwarte touring 318d opgehaald, met option pack & professionele gps.

Op zich ben ik zeer tevreden over de wagen zelf ... maar de gps heeft me op 3 routes al 2 maal in de steek gelaten, 1x probeerde hij me een straat in te sturen waar enkel voetgangers en bussen van het openbaar vervoer mochten komen en de andere keer was daarna op de ring van Brussel, ik ken mijn weg daar dus ideale test.

Ik kom aan het einde van de e19, ik moet linksaf, dit geeft hij ook aan MAAR het bord dat bij de 3D exit staat zegt GENT/expo wat de rechter afrit is.

Het probleem hierbij is dus dat indien je de weg niet kent je dus niet weet of je de pijl moet volgen of het bord.
Dit is ook gewoon een grote snelweg die volgt op een andere grote snelweg, geen klein straatje in één of ander gehucht en toch gaat het hier al fout.

Tussen de points of interest staat dan ook nog de Zillion die niet meer bestaat sinds 2002.

Beetje jammer voor een optie van bijna 3000€.

De kaart versie is 2008 versie 2, iemand een diee wanneer er een 2009 versie aankomt? Ik neem aan dat ik bij de garage terecht kan voor gratis updates?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik weet niet of die BMW-kaarten van Navteq zijn, maar die kun je dit soort zaken mailen. Dan krijg je ook een reactie terug na verloop van tijd of, en wat ze ermee gedaan hebben. Ik had het ooit in een Benz namelijk.

Als niemand ze mailt/belt, kunnen ze het immers ook nooit aanpassen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-04-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

deepbass909 schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:59:
@GaMeOvEr
Was het ook niet zo dat het dak van deze 5-ers er bekend om staat dat het vaak kapot gaat? Ik kan me voorstellen dat het een duur geintje is, aangezien je dakbekleding los moet, en dat is nog al wat werk...
Iets genuanceerder: het is ingewikkelde techniek, dus als het kapot gaat .... $$$ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Apache schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:40:
Ik heb vrijdag mijn nieuwe zwarte touring 318d opgehaald, met option pack & professionele gps.

Op zich ben ik zeer tevreden over de wagen zelf ... maar de gps heeft me op 3 routes al 2 maal in de steek gelaten, 1x probeerde hij me een straat in te sturen waar enkel voetgangers en bussen van het openbaar vervoer mochten komen en de andere keer was daarna op de ring van Brussel, ik ken mijn weg daar dus ideale test.

Ik kom aan het einde van de e19, ik moet linksaf, dit geeft hij ook aan MAAR het bord dat bij de 3D exit staat zegt GENT/expo wat de rechter afrit is.

Het probleem hierbij is dus dat indien je de weg niet kent je dus niet weet of je de pijl moet volgen of het bord.
Dit is ook gewoon een grote snelweg die volgt op een andere grote snelweg, geen klein straatje in één of ander gehucht en toch gaat het hier al fout.

Tussen de points of interest staat dan ook nog de Zillion die niet meer bestaat sinds 2002.

Beetje jammer voor een optie van bijna 3000€.

De kaart versie is 2008 versie 2, iemand een diee wanneer er een 2009 versie aankomt? Ik neem aan dat ik bij de garage terecht kan voor gratis updates?
Ik moet gewoon elke keer betalen voor een nieuwe versie. 150 euro per keer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op maandag 27 april 2009 @ 00:38:
Plaatje (hopelijk)
Of de lijm nou geschikt is of niet, je kunt m altijd nog leeg maken en dr je eigen lijm in duwen :P
Die flesjes ken ik, daar heb ik nog hele vliegtuigen mee in elkaar gelijmd. Maar ik bedoel meer een sproeinaald, die dus een nevel rondspuit.

Ik ben wel erg tevreden over het plakresultaat van m'n A-stijlen. Aan de bijrijderskant zit de stof er 100% strak op en is de enige hint dat het opnieuw gelijmd is, een plekje waar er net iets teveel lijm is gekomen, maar als je het niet weet, zal je het ook niet zien. Als hij straks weer op z'n plek zit, valt de verkleuring door de zon ook niet meer op (nu wel heel erg zichtbaar :X ) en is hij weer een beetje netter van binnen. :D

@Wekkel
Elke zonnedak is ingewikkeld, dat is geen excuus. Dat hij bij de BMW in het dak verdwijnt, ipv er boven blijft doet daar op zich weinig aan af. Alleen ben je met het los halen van de dakbekleding al snel een uurtje bezig als je na gaat wat er allemaal los moet (alle bekleding van de verschillende stijlen, met een beetje pech ook interieurdelen (bij mijn Compact moet bijv. de bekleding van de kofferbak eruit om de C-stijlen los te kunnen halen), handgrepen, lampjes, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb een setje eibach veren gekocht dus binnenkort gaat m'n auto 2 tot 3 cm omlaag :)
Moet alleen nog een veerspanner regelen want dat schijnt het wat makkelijker te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Apache schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:40:

Als het om een nieuwe auto gaat zou ik gewoon de meest recente versie er bij 'eisen'. Het zou natuurlijk een beetje erg belachelijk zijn als je een nieuwe auto krijgt geleverd met oude kaarten.
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.