De markt richt zich op NAS systemen met max 3 schijven. Wat voor de doorsnee gebruiker natuurlijk meer dan genoeg is. Dat jij het nodig vindt om het systeem met veel meer vol te proppen, betekend natuurlijk niet dat daar automatisch een markt voor iscampr112 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:09:
[...]
Maar dit is 'gewoon' een micro-ATX kast, die zijn er per dozijn. Probleem met deze kasten is dat het 'gewone' mini-tower kasten zijn en dus:
1. Niet genoeg ruimte hebben voor schijven
2. Veel ruimte verloren gaat bij het monteren van een mini-itx moederbord die je niet meer terug kan winnen voor de montage van drives.
Wat ik zocht was wat meer de NAS richting op. Intel maakt wel iets leuks:
http://download.intel.com...0-e/sb/ss4200e_tps_11.pdf
Maar daar kan je weer geen hardware RAID in kwijt (of iig heel moeilijk) en hij heeft maar 4 schijven. En er zit ook geen HDMI output op.
Het verbaasd me ook dat nog niemand een kast hiervoor heeft gemaakt, lijkt me toch een redelijk marktje, aangezien de NAS oplossingen die er zijn toch vrij duur zijn, en er relatief goedkope alternatieven zijn met open-source software (of zelfs windows home server).
Rob
Mijn eigen systeempje is gebaseerd op een Silverstone Sugo welke al voldoende ruimte heeft voor 5 x 3,5 schijven.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie