eerste paar keer booten duurde het wel 2 minuten. nu meer 2 seconden per schijf.FireDrunk schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:40:
[...]
2 Minuten of 2 seconden extra boottijd? Want als jou AHCI 2 Minuten duurt is er iets anders mis...
nieuw probleem erbij gekomen though.... ik had toch verteld over die performance drop van 200MB/sec naar pakweg 30MB/sec. Ook met een verse install (kale debian en ssh / webmin) haal ik nu ineens 30MB/sec. nu zelfs bij het syncen van de disks (wat echt enorm lang duurt over de 1000 minuten voor een initiele sync). Ook kreeg ik een kernel panic in het midden van een sync (en nog een tijdens het booten) waardoor hij daarna helemaal overnieuw begon met syncen....wederom 1000+ minuten (snelheid rond de 30MB/sec)
Dus nu maar even memtest gedraaid en ben 4 errors tegen gekomen nu. Zou dit een verklaring kunnen zijn voor de drop in performance of moet ik het elders zoeken? het is wel een verklaring voor de kernel panics dus ze gaan sowieso RMA.
Wat me ook ineens opviel is dat ik tijdens een fdisk -l op de raid partities de volgende melding tegen kwam (niet eerder gezien bij dat command.)
code:
1
| WARNING: GPT (GUID Partition Table) detected on '/dev/sda'! The util fdisk doesn't support GPT. Use GNU |
Ik heb partities op de disks aangemaakt in de installer van debian lenny en de partities zijn uiteraard linux raid. op internet kom ik niet veel wijzer uit deze error behalve dat ik (G)parted moet gebruiken voor die partities (terwijl ik ze wel gewoon kan aanpassen met cfdisk
edit- voor de duidelijkheid: ik heb ook al de minimum speed aan proberen te passen van mdadm in /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min naar 100000. de max setting is 200000. tevens geprobeerd om het volgende command te runnen: mdadm -G /dev/md6 --bitmap=internal. dit gaf een error: mdadm: failed to set internal bitmap
[ Voor 8% gewijzigd door DJ-NaRRa op 09-12-2010 00:41 ]