Nee, ik ben over gegaan op software raid.
Ik zou een kleine array aanmaken met puur disks aan de controller van het moederbord (dus 3 disks ofzo). Als je dan geen issues hebt: toch een disk+controller issue.
Ik geloof niet dat die Highpoint er iets mee te maken heeft. De eerdere problemen leken daar wel mee te maken te hebben, maar zelfs dat geloof ik niet eens. Ik zag (soms) errors in een log staan die op die array wezen, en soms ook in de log van de kaart zelf (via de webinterface). Maar die zie ik al tijden niet meer. En het probleem is er nog steeds. Het is heel erg onvoorspelbaar. Ik heb de boel belast tot en met: tientallen gb's met ftp en samba overgepompt. Een keer is ie daarin gestikt, maar toen kwam ik ook van alle kanten.
Nu gebeurt het op de gekste momenten. Vanmorgen een paar keer terwijl ie alleen maar aan het downloaden was. De array die op de highpoint zit was toen stil. Dus de ene keer gebeurt het als ik 'm zwaar belast, de andere keer als ie uit zijn neus zit te eten. Ik kan maar geen gemeenschappelijke factor vinden, behalve sabnzb. Misschien even een weekje geen sabnzb gebruiken en alles weer via Newsbin op mijn pc downloaden en de opslag op het nas doen. Als het dan wegblijft is het iets dat sabnzb doet.
Dan zou ik tijdelijk overwegen om de huidige installatie van linux te laten staan, maar de disk er uit te halen en op een andere disk een tijdje een andere linux distro draaien Debian of CentOS puur om een issue met de Linux distro uit te sluiten. Ubuntu is een soort van unstable debian...
Ik snap wat je bedoelt, maar wat ik heb is toch niet zo exotisch? Ik heb juist Ubuntu gekozen omdat ik die min of meer ken en het redelijk breed ondersteund wordt. En ik heb expres de LTS versie gepakt, zodat ik niet een bleeding edge kernel heb. Alle hardware is allemaal gangbaar spul, niets obscuurs. Of had ik toch maar een mobo met Intel moeten nemen ipv AMD?
Ik probeer voor de gein eens sabnzb even niet meer gebruiken en dan ga ik toch maar eens kijken of een andere distro een ander resultaat geeft. Maar ik zie daar eerlijk gezegd nogal tegenop. Het is niet zomaar even wat omprikken en werken. Ik kan weer het hele circus afwerken om mijn situatie na te bootsen. Maar goed...ik kijk wel. Bedankt voor de tips iig. Ik ga kijken hoever ik kom.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.