Waarom vraag je dan niet wat uitleg

daarvoor zijn we er toch me dunkt?
Met outputs bedoelde ik/we
die zwarte venstertjes die je in het begin hebt gepost.
als commando ingeven als je een SSH sessie start naar je NAS.
Maar ik heb dis gewoon mijn freenas usb er uitgehaald, een nieuwe boota le usb aangemaakt met zfsguru dan hem laten zoeken naar pools die al bestonden en dan vond hij mijn a pool.
"Vond". Dat klinkt al goed, toen heb je dus tegen ZFSguru ergens toch gezegd "importeer maar", wat kwam daar van terug? Alles online, groen groen en nergens warnings oid?
Dan wat wachten verder keek ik in de netwerkfolder en zag dat er daar terug alle mappen met alle media stonden en heb ik gewoon een steekproef gedaan bij een 30 tal afleveringen en dan werkte daar toch een 20 tal goed van en bij de rest was er heel wat fout aan zoals blauwe blokjes of geen geluid, etc.
Heb je dan uberhaupt wel eens aangemeld op de ZFSguru interface en je pool status eens geïnspecteerd? Zo ja, post dan eens een screenshot.
Toen je de pool importeerde in zfsguru, wat gaf hij toen? Waren al je disks toen online (dat zie je redelijk eenvoudig, of kunnen we nu nog altijd zien als je het bovenstaande commando ingeeft en de data dier uit terugkomt hier even copy pasted) Errors?
Files die al direct gemeld werden dat ze kapot waren?
Heb je eens een scrub gedaan of iets dergelijke zoals CiPHER vroeg/voorstelde?
Daarmee laat je als het ware ZFS eens alle data nalopen op gekkigheid.
Wat jij hier meegemaakt hebt lijkt me echt een major failure van hardware en we (althans ik toch) staan er toch even van te kijken dat ZFS zo hard op zijn bek is gegaan.
Begrijp me nu helemaal niet verkeerd, maar het lijkt alsof je als een malle/ongecontroleerde hebt zitten klussen, geprobeerd, wat geklikt, gezien dat je data een beetje terug kwam, data overgekopieerd en klaar

. Als we die pool status eens hadden gezien (wil je die aub even posten? for our humor) zoals je in het begin via je command line had laten zien toen je het probleem meldde dan hebben we er ook nog wat aan natuurlijk en kunnen we misschien 100% of toch wat meer dan 70% data laten recupereren. Ik wil je heel graag helpen als je hier wat feedback post, maar soms ga je als een speer door de hele situatie zonder even te interpreteren wat er terugkomt lijkt me. Daar willen wij je heel graag bij helpen, maar dan ga je het wat rustiger moeten aanpakken en ons per stadium of stapje wat informatie moeten teruggeven...
[
Voor 24% gewijzigd door
HyperBart op 10-01-2016 16:13
]