Grootse plannen, heb hier nog 3 Infiniband kaartjes liggen maar nog steeds geen zin gehad om het aan te sluitenXesxen schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 01:00:
[...]
Naast het feit dat grotere disks een hogere kans hebben op fouten, wil ik voorkomen dat ik met een degraded array zonder parity kom te zitten. Dan moet ik toch echt een RAIDZ2 draaien wil ik dat voor elkaar krijgen.
[...]
Die Silverstone kast is geweldig, waarom ben ik die nog niet tegen gekomen...![]()
Overigens heb ik het idee dat mini-DTX moederborden exotisch zijn. Om wat leukere snelheden te halen wil ik graag (later) een Infiniband controller er in duwen voor hogere snelheden tussen mijn PC en de NAS. Tevens heb ik zeer waarschijnlijk een HBA nodig om de disks aan te kunnen sluiten. Een enkele PCI-e slot voldoet dan jammer genoeg niet, en mini-DTX borden zijn ook niet te vinden.... tsja...
Ik heb op het moment nog geen budget in gedachten, maar aangezien de schijven alleen al op ~€1250 uit komt, kan een degelijke kast/moederbord/HBA ook nog wel bij
Mijn vraag is nu een beetje: je wilt een kleine setup maar je wilt zo te zien voorbij de 6 disks kunnen want anders heb je geen HBA nodig (booten kan van interne SSD of USB).
Veel disks maar een kleine behuizing, en dan toch 2 PCe slots 4x+ dat wordt lastig.