In mijn geval, ik download alles op een 1TB 2.5'' HDD, waar vanaf ik het meestal de eerste keer bekijk, en 1~2x per maand zet ik daar vandaan alles wat ik wil bewaren over naar mijn disk array.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:21:
Ik download eigenlijk niets via mijn NAS. Hij streamt eigenlijk continu (als ik thuis ben) muziek of films.
Voordeel van mijn NAS als download plaats te gebruiken is dat hij altijd aan staat, en bepaalde dingen die ik niet meer in nieuwsgroups kan vinden, kan ik bv binnen halen via soms zeer langzame torrents, en het verbinden met de server is met TeamViewer, werkt voor mij perfect.
Als je de 2.5'' HDD niet ook voor downloaden gaat gebruiken, zou ik zeggen gebruik gewoon de SSD er voor.In principe past de muziek die ik dagelijks speel makkelijk op die 50GB.
Of kan ik beter een 2.5"zuinige disk installeren en hierop een kopie van de muziek zetten?
Vriend van me heeft bij het opzetten van mijn ZFS server dit ook gedaan, alleen gebruikte hij gewoon stikkers met een naam en nummer er op, en gaf hij de disks de zelfde naam en Nr's in de OS, en kon ik weer eens mijn Label Printer gebruiken.jacovn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:52:
Wellicht ook handig de GPT labels gelijk goed te maken zodat je de hdd's goed herkennen kan.
Geloof dat dit is wat je zoekt: https://forums.freebsd.org/threads/28181/Achteraf liever toch maar serienummer van de hdd in het label gehad. Maar hoe je dat realiseert ?
Eerst opvragen en dan per hdd op de command line het label zetten lijkt me ?
Hey zou je (en eventueel anderen wanneer het relevant is) de gebruikte quote kunnen inkorten tot het minimale wat noodzakelijk is, dat houd deze draad lekker overzichtelijk.FireDrunk schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:38:
[Onnodige lange quote]
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?