Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Heeft iemand nog een handige en duidelijke uitleg om dropbear/ssh te gebruiken op de HDX ?
Ik heb via de NMT Community Software Installer Dropbear geinstalleerd, maar ik kom niet ingelogd met gebruikersnaam root.

Ik kan zelf verder ook geen info vinden hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Ik ben ondertussen wel bezig geweest met PuTTyGen, om een key te maken, maar ik kom niet verder ;(

EDIT: ik vond net deze site.

Suf van mezelf je moet natuurlijk wel het .ppk bestand laden vanaf je nmt.
Anders weet dat ding ook niet wat ie moet doen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door MdO82 op 13-06-2009 23:37 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Lizard schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:09:
[...]

Hmmm, dat van de A-100 en A-110 had ik over het hoofd gezien. Maar beide firmwares hebben wel nog interessante fixes:
  • Fixed long playback of some TS file causing system crash
  • Fixed further DTS dropouts in MKV.
deze fixes zijn al in de laaste hdx firmware beschikbaar:
meuk: HDX-1000 NMT 090204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
FloRadix schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:56:
[...]

deze fixes zijn al in de laaste hdx firmware beschikbaar:
meuk: HDX-1000 NMT 090204
Whoops. :$
Voortaan die changelogs nog beter vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met internetradio.
Want als ik de server toevoeg bij web services: http://listen.to.techno4ever.net/dsl/aac loopt de HDX namelijk vast.
Wie weet hoe ik dit op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerboyNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:00
Vorige week eindelijk maar een harde schijf besteld, en hem gelijk geformatteerd en de nieuwste firmware erop gezet. Gisteren de NMT apps geïnstalleerd, aangezien dit de voornaamste reden was waarom ik dit ding heb gekocht.
Alles werkt vlekkeloos, behalve het schrijven naar de schijf. Wanneer ik de schijf via windows verkenner of FTP (via LAN) wil benaderen, krijg ik verbinding en zie de mappen staan. Het gaat mis wanneer ik een bestand probeer te kopiëren. Het lijkt alsof het hele ding vastloopt, een enkel mp3tje kopiëren duurt een hele minuut. Een nzb laden met nzb-get lukt ook niet.
Het kopiëren van een bestand van mijn PC naar de geplaatste stick gaat wel goed... |:(

EDIT: Lankabel verwisseld, probleem opgelost... :)

[ Voor 4% gewijzigd door KillerboyNL op 14-06-2009 20:45 . Reden: Verkeerd woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik weet niet of ik het volgende probleem heb gekregen nadat ik SSH voor elkaar gekregen heb.
Maar als ik de share wil openen vanaf mijn verkenner dan wil gebruikersnaam nmt en wachtwoord 1234 niet meer werken.

Ik heb dit niet gewijzigd.
Na het opnieuw formateren en installeren van de HDX en de fabrieksinstellingen terug te zetten kom ik er nog niet op.

Heeft iemand een oplossing :|

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:36
FTL schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:03:
[...]

Ik heb net versie 0.7.0.317 online gezet waarin ik het pad meteen goed heb gezet. Update maar eens met CSI en hij zou nu goed moeten staan.

Vergeet niet dat de 'nieuwe' webinterface via
http://[HDX_IP]:9999/NZBget_web/
te bereiken is en niet meer op poort 8086.
Ik probeer hem zo even. Wat is de reden van naar een andere poort gaan en met /NZBget_web/ erachter?
Bedankt in ieder geval :)

Edit:
Werkt als een trein! Alleen nu merk ik dat ik dus twee keer NZBGet heb draaien. 1 map met nzbget die staat in de root met de foldernaam .nzbget En daarnaast heb ik nu 1 draaien in de Apps map.
Kan ik die in de root folder gewoon deleten?

[ Voor 19% gewijzigd door Mattie84 op 14-06-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
@FTL; sinds de nieuwe versie doet mijn postprocess het niet meer. Deze staat in de config op /share/Apps/NZBget/postprocess.sh , maar krijg de melding: Post- Process: Configuration file /postprocess. conf not found, exiting

De file is wel in de folder te vinden, maar hij verwijst naar /postprocess.conf . Enig idee waar het fout kan gaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Hoe kan het toch zijn dat mijn HDX totaal niet warm wordt, ja een beetje lauw....
En een hdx van een vriend van mij wordt echt HEET, je kan hem bijna niet langer dan 3 seconden vast houden anders brand je je poten.

Ik heb tot vandaag nog geen problemen gehad met vastlopers ofzo...

Wat is normaal voor een hdx? lauw/handwarm of heet zodat je hem niet kan vastpakken??

Beide hebben een harde schijf erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Nieuw hier.

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een HDX 1000. Zoals ik al had verwacht was de instalatie niet gemakkelijk.
Vandaar dringende hulp gevraagd voor het volgende: Ik heb de HDX dmv een netwerk kabel gelinkt met mijn I book (mac os10.4)
Mijn mac ziet de HDX en ik kan diverse bestanden op de HDX zetten. Dit werkt allemaal prima, behalve de internet connectie om de webapplicaties te gebruiken. Ik heb van alles geprobeerd (auto ip ) (handmatig ip) niets werkt. Heb zelfs geprobeerd om de HDX direct via de modem van upc te koppelen, ook hier geen succes. Ik heb speciaal voor de internet toepassingen een interne harde schijf gekocht.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

gr,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:34:
Hallo allemaal,

Nieuw hier.

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een HDX 1000. Zoals ik al had verwacht was de instalatie niet gemakkelijk.
Vandaar dringende hulp gevraagd voor het volgende: Ik heb de HDX dmv een netwerk kabel gelinkt met mijn I book (mac os10.4)
Mijn mac ziet de HDX en ik kan diverse bestanden op de HDX zetten. Dit werkt allemaal prima, behalve de internet connectie om de webapplicaties te gebruiken. Ik heb van alles geprobeerd (auto ip ) (handmatig ip) niets werkt. Heb zelfs geprobeerd om de HDX direct via de modem van upc te koppelen, ook hier geen succes. Ik heb speciaal voor de internet toepassingen een interne harde schijf gekocht.

gr,

Alex
Probeer eens bij de netwerk instellingen alles juist handmatig in te voeren. 192.168.1.x adres (in de meeste gevallen) en daarbij natuurlijk niet jouw DNS adres van jouw ISP vergeten. Je kan natuurlijk in de meeste gevallen de gateway als DNS gebruiken (jouw modem/router) (meestal 192.168.1.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:34:
Hallo allemaal,

Nieuw hier.

gr,

Alex
Heb je helemaal geen connectie met het internet? Doen de web-applicaties het ook niet? Kun je de firmware updaten? Toen ik bij mij de netwerkkabel (gewoon direct via een modemrouter) erin stak zag ik bij instellingen meteen een ip-adres staan. Altijd handig is wanneer je even uitlegt hoe je netwerk er precies uitziet. Uit je verhaal maak ik op dat je waarschijnlijk een modem -- router --- computers/HDX1000-opstelling hebt? Geeft je router wel signaal op de poort aan?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
wordt jullie hdx wel of niet heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
vwtune schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:51:
Die van mij niet echt, maar heb er een 2,5'' HDD uit een Playstation 3 in zitten (60GB). Gebruik hem alleen voor de apps, films en series stream ik over het netwerk.
Hij wordt totaal niet heet, hoogstens een beetje half-lauw.

Nuttige info he ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De mijne wordt wel heet. Dan moet ik er wel even bij zeggen dat er een oude schijf in zit die in nog had liggen (Maxtor 80GB, 7200rpm dingteje zit er tijdelijk in, aangezien er een NAS bij komt)

Verder heb ik geen wijzigingen gedaan w.b.t. werking (stil, snel, energiezuinig e.d.) alles werkt standaard 'out-of-the-box' (werkt nog met een na laaste fw)

De HDX staat in een TV-meubel naast een Wii met een centimeter of 5 vrije ruimte aan de bovenkant en rechterzijkant (tot aan de Wii) en een centimeter of 2 links en iets van 15cm naar achter.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik heb begrepen dat als ie lauw is, de cpu niet goed contact maakt met de behuizing. Dus dat ie sneller kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:44:
[...]

Probeer eens bij de netwerk instellingen alles juist handmatig in te voeren. 192.168.1.x adres (in de meeste gevallen) en daarbij natuurlijk niet jouw DNS adres van jouw ISP vergeten. Je kan natuurlijk in de meeste gevallen de gateway als DNS gebruiken (jouw modem/router) (meestal 192.168.1.1).
Ik weet zo niet wat de DNS en IPS adressen zijn, deze heb ik gekopieerd van de netwerk instellingen van mijn I book. (klinkt misschien heel dom) Kan ik deze op vragen?

IP adress van de HDX heb ik 192.168.1.200 gegeven.
De Modem is van UPC Arris TM402B.

gr,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Mijne wordt gewoon heet, dat is voornamelijk als de HDD aan het werk wordt gezet :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:47:
[...]

Heb je helemaal geen connectie met het internet? Doen de web-applicaties het ook niet? Kun je de firmware updaten? Toen ik bij mij de netwerkkabel (gewoon direct via een modemrouter) erin stak zag ik bij instellingen meteen een ip-adres staan. Altijd handig is wanneer je even uitlegt hoe je netwerk er precies uitziet. Uit je verhaal maak ik op dat je waarschijnlijk een modem -- router --- computers/HDX1000-opstelling hebt? Geeft je router wel signaal op de poort aan?
RaJitsu ,

Upc Modem Arris, netwerkkabel gaat naar Lynks draadloos router : aangesloten Apple G5/PC ethernetkabel, Apple i-book via airport.
De UPC modem heb ik in de woonkamer staan, en getracht de HDX direct op aan te sluiten.

gr,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Daar kan ik geen hout van maken.

Je hebt je upc modem rechtstreeks aangesloten op de HDX, maar ook op de linksys draadloze router?

Sluit de HDX op de router aan, en dan zou alles vlekkeloos moeten werken.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:53:
Daar kan ik geen hout van maken.

Je hebt je upc modem rechtstreeks aangesloten op de HDX, maar ook op de linksys draadloze router?

Sluit de HDX op de router aan, en dan zou alles vlekkeloos moeten werken.
Nee.
Van mijn UPC modem gaat een netwerkkabel naar een draadloze router. Kabel losgekoppelt en HDX op aangesloten. Dus alleen de HDX direct op de modem aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Volgens mij werkt dat niet aangezien de UPC verbinding gelocked is op het mac adres van de router.

UPC > Router > HDX zou automatisch moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:07:
Volgens mij werkt dat niet aangezien de UPC verbinding gelocked is op het mac adres van de router.

UPC > Router > HDX zou automatisch moeten werken
Dat heb ik nog niet geprobeerd, wel direct aangesloten op mijn I book zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Mijn HDX wordt een klein beetje lauw...ik heb em op zijn kant staan. Ik weet niet of dat nog iets uit maakt.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DaTiezl schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:24:
[...]

Mijn HDX wordt een klein beetje lauw...ik heb em op zijn kant staan. Ik weet niet of dat nog iets uit maakt.
Bij mij precies hetzelfde, ook op zijn kant. En alleen een beetje lauw. terwijl ik er een Hd in heb zitten plus bijna alleen HD content afspeel. Vandaar dat ik vermoed dat de cpu niet goed contact met de behuizing maakt. Misschien dus ook bij jou zo het geval. Zou zonde zijn dat je hdx het na een paar maanden begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Bij mij wordt die ook niet meer dan lauw. Ligt gewoon plat, maar zou juist verwachten dat als hij heet wordt het slecht is voor het apparaat? Dit is juist niet het geval?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Het blijkt dat je behuizing best warm zou moeten worden, vooral wanneer je HD content afspeelt.
Wanneer ie niet warm wordt, dan kan het dus goed mogelijk zijn dat je cpu niet de behuizing raakt, waardoor je cpu dus door kan branden op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
vwtune schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:44:
Het blijkt dat je behuizing best warm zou moeten worden, vooral wanneer je HD content afspeelt.
Wanneer ie niet warm wordt, dan kan het dus goed mogelijk zijn dat je cpu niet de behuizing raakt, waardoor je cpu dus door kan branden op den duur.
probeer het eens uit door je hdx open te maken terwijl je hd afspeelt. Voel dan of het binnenin warm is of niet. Zo weet je of de behuizing goed geleidt of niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vwtune schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:44:
Dat valt reuze mee. De processor schijnt 70C te mogen worden voor hij 'afslaat'. Dat staat ergens op HDX1080.com. Dan is hij nog niet kapot, dat stopt hij er alleen maar mee. Als hij weer afgekoeld si doet hij het weer. Alex Brokenarrow zegt ook dat je er weinig aan hoeft te doen. Maar voor mensen die het een eng idee vinden zijn er thermal patches.

En het is waar dat hij korter mee gaat als hij 70C is dan als hij 60C is. Maar dat betekent dan dat hij maar 20 jaar mee gaat ipv 30 jaar. Electronica verslijt niet echt. Als het kapot gaat is dat in de eerste maand vanwege een fabricage fout. Of later als er mensen aan ziitten te knoeien of een echt externe oorzaak zoals bliksem of brand

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 15-06-2009 14:45 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Bij het kopieren van grote hoeveelheden data van USB schijf -> interne schijf loopt de HDX vast. Ik selecteer met de remote een directory met bijvoorbeeld 20GB muziek, druk op file mode en dan op de doellocatie op de interne schijf 'copy selected files'. Na een paar seconden ratelen wordt het beeld zwart en reageert hij nergens meer op.

Ondervinden meer mensen dit probleem?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
@ Hierboven,

Je zou kunnen proberen je usb schijf aan de computer aan te sluiten, en dan je HDX ook aan je computer via of netwerk (Gaat wel erg langzaam) of usb slave (Aanrader, gaat veel sneller) en dan de bestanden te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Weet iemand een alternatief voor Cidero? Prima software, maar draait op java en dat is echt zooooo traag. Daarnaast loopt deze hier wel eens vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HDX wordt aan de bovenzijde super heet. Je kunt deze nog wel aanraken maar toch naar mijn gevoel te heet. Ik durf hem gewoon niet s'nachts aan te laten. :'(
De processor is hier volgens mij niet debet aan, deze zit niet aan de bovenzijde.
De harde schijf zit juist bovenin en als je hem (HDX ligt) aan de bovenkant dan aanraakt is ie bloedheet.

Een andere harde schijf erin, zo'n eco green van WD lijkt me dan toch beter.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Die van mij wordt ook bloedheet, hij staat in een kast ongeveer twee centimeter onder de bovenkant, zelfs het hout van de kast wordt warm.
Ik denk dat ik 'm maar op de kast ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies ThinkAboutIt.

Ik begreep dat het steeds uitzetten ook niet best is voor de schijf. Stroomverbruik heb ik nog niet bekeken. Mijn NAS in de kast verbuikt maar idle 13 Watt en deze blijft koud.....

Mijn indruk is dat de HDX veel en veel meer moet verbuiken als deze zo heet wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:31:
..
De processor is hier volgens mij niet debet aan, deze zit niet aan de bovenzijde.
De harde schijf zit juist bovenin en als je hem (HDX ligt) aan de bovenkant dan aanraakt is ie bloedheet.

Een andere harde schijf erin, zo'n eco green van WD lijkt me dan toch beter.

Precies, ben daarom benieuwd welke schijven de mensen hebben die "hete" exemplaren hebben.
Heb een Samsung F1 1TB , wordt hooguit lauw, ook onder maximale belasting voor lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb er een Western Digital Caviar Green 1TB (wd10eads) in zitten, ook hooguit lauw en dat zelfs met unrarren/parren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:22
cypher21 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:28:
Ik heb er een Western Digital Caviar Green 1TB (wd10eads) in zitten, ook hooguit lauw en dat zelfs met unrarren/parren.
Ik heb dezelfde schijf erin. Ook bij mij wordt de behuizing van de HDX1000 niet warm, maar blijft een beetje lauw. Desondanks heb ik de HDX toch uit het kastje (tv meubel) gehaald en erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:31:

Dat herken ik zeker niet. Jij hebt blijkbaar een andere HDX dan ik. Bij mij zit de processor juist wel aan de bovenkant en de HD zit onder.

Als je de disk monteert ligt het kastje op zijn kop en schroef je de bodem er uit. Dan leg je de hd er in. Inderdaad boven de printplaat. Daar zit op dat moment de processor onder. Maar zodra hij weer dicht is draai je hem om en zet je hem weer neer op zijn rubberen dopjes. De processor zit dan weer boven en de schijf onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Oke, gister heb ik de HDX opengemaakt om te kijken of de cpu wel goed contact maakt.

Het geval is dat ik een WD green power harde schijf heb, dus die wordt gewoon niet heet.

Dan de cpu, bovenop de cpu zit een laagje koelpasta, dan een blok metaal of aluminium, dan die koelplakkers en dat zit strak tegen de behuizing.

Dus ik hoef niets te veranderen in de behuizing zelf.

Toch vreemd dat mijn hdx dan niet heet wordt wanneer ik HD content afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk Ortep.

Blijkbaar laat mijn ruimtelijk inzicht me compleet in de steek.
De schijf wordt natuurlijk van onder ingebouwd.

Dat zou betekenen dat als de bovenkant zo heet wordt dit dan direct door de processor zou moeten worden veroorzaakt.
De warmte die de schijf maakt stuwt de temperatuur in de kast verder omhoog.

Ik heb vanochtend toch de standaardschijf 1T laten wisselen voor een Samsung HJ103SI. Deze zou nu een Green Power disk zijn. Hij staat nu aan en ben benieuwd of hij nog zo heet wordt.

Ik kom erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Hmm, zegt me zo niks, laat me eerst maar eens de specs zien en sowieso een plaatje van hoe dit ding er uberhaupt uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eerste instantie leuk menu'tje maar mis inderdaad toch wat mogelijkheden....
Heeft iemand links voor de RTL gemist?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 21:10 . Reden: te vroeg gejuicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Beter kijk je dit filmpje even en dan zie je dat het absoluut geen concurrent is van de HDX: http://www.youtube.com/wa...xRzI&feature=channel_page

1 usb aansluiting (Dat dan weer wel :p)
Geen component
Geen digitaal uit
Ding ziet er niet uit
Geen koeler (Of dat nu zo goed is)

Wat hij wel weer heeft is een Gigabit lan, maar dat heeft destijds toch bijna niemand.

Edit:

Volgens mij kan je er ook geen harde schijf inbouwen :o
Ik hoor het de man in het filmpje namelijk niet zeggen en ook heet het apparateet de Yormedia streamer

Dubbeledit:

Het antwoord op mijn vraag is gekomen en is eigenlijk lachwekkend :p

yormedia (36 minuten geleden)

extern kan er hdd op worden aangesloten, wordt daarmee direct een netwerkopslag en vanuit iedere pc te benaderen... beter is om met centrale NAS te werken en in iedere kamer een full hd streamer te plaatsen...

Nee joh, HDX wil ook wel dat je er voor elke kamer 1 koopt :p Het is dus niet mogelijk en dus ben ik benieuwd of dit apparaat alles dus weet te streamen.

[ Voor 49% gewijzigd door Tc-Chub op 16-06-2009 21:34 . Reden: Extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallowie, hier wordt hij ook niet echt super warm hoor

maar ik was op zoek naar die beroemde vogel scene,
uit welke serie komt die en welke aflevering dan?

iedereen heeft het er over dat ze het hebben maar niemand zegt hoe of wat precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:39:
maar ik was op zoek naar die beroemde vogel scene,
uit welke serie komt die en welke aflevering dan?
Planet Earth van de BBC, aflevering 1.

Hier een clip van 100 MB: http://rapidshare.com/files/133938829/killa.sampla.x264.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja ik was ook al op zoek naar de scene maar heb hem ondertussen al gevonden maar dat is 8 gigabyte dus zal ik dit example ook wel even dowloaden om te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist!
Mijn dank is groot voor meneer Magiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Yippie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:24:
[...]

Precies, ben daarom benieuwd welke schijven de mensen hebben die "hete" exemplaren hebben.
Heb een Samsung F1 1TB , wordt hooguit lauw, ook onder maximale belasting voor lange tijd.
Ik heb ook een Samsung F1 erin en op de mijne kan je een eitje bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:46
Ik heb het volgende probleem :

Op de eerste dag dat ik de HDX-1000 had heb ik hem aangesloten zonder HDD en alles werkte.
Ik kon via de network browser naar mijn eigen PC en vanaf daar media bestanden afspelen/streamen

De dag erna een HDD ingebouwd en alle bestanden van de externe HDD via FileZilla overgzet naar de HDD in de HDX.
Op de HDX was al een netwerk "snelkoppeling" gemaakt naar mijn desktop pc ( naar de map waarin ook de films staan ).
Zoals gezegd, de eerste dag werkte dit perfect.
Ik had keuze 1 : Hard_Disk, Keuze 2 : Netwerk Browser en keuze drie was de snelkoppeling naar de map op mijn PC.

Echter als ik deze nu aanklik krijg ik de melding "Unable to resolve the host name Press [return] key to return to your previous screen."
Ook als ik keuze 2 "Netwerk Browser" selecteer krijg ik alleen een "NFS Server" te zien.
Selecteer ik deze "NFS Server" dan staat de HDX een tijdje te "denken" waarna hij met de melding komt "No Server Found! Press [return] key to return to your previous screen."

Ik heb wel gewoon toegang tot de web services ( bijvoorbeeld YouTube ) maar op de één of andere manier kan ik de gedeelde map op mijn PC niet meer benaderen.

Mijn PC draait op XP Home, mijn account is niet beveiligd met een WW, de werkgroepnaam is ERIC ( ook in hoofdletters ingesteld bij de Samba Werkgroep ) en toch krijg ik de gedeelde map op mijn PC met de inhoud niet te zien.
Alleen dus de melding : "Unable to resolve the host name Press [return] key to return to your previous screen."

Iemand een idee ??? Ik namelijk niet meer......

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Eric H schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:29:
Iemand een idee ??? Ik namelijk niet meer......
Ik heb direct SMB shares toegevoegd aan de HDX, het lost je probleem met de network browser niet op, maar als je share niet dagelijks verandert, werkt dit erg goed.

Howto:
http://www.hdx1080.com/wi...I_add_SMB.2FNFS_shares.3F

Edit:
Ik zie nu dat je al een 'snelkoppeling' had. :o

Is je snelkoppeling op IP of hostnaam ingevoerd, als het IP is, heeft je PC misschien een ander IP gekregen.

[ Voor 16% gewijzigd door Envy007 op 17-06-2009 13:03 . Reden: Nog een keer gelezen :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Snelkoppeling is op basis van Hostname.

Gelijk een tweede vraag eroverheen...... :)

De mediabestanbden komen binnen op mijn desktop PC. ( in een map op de C: schijf )
Nou wilde ik gisteren via FileZilla "even" wat bestanden overtanken naar m'n HDX maar dit ging met een "snel"heid van rond de 500KB/s

Dit terwijl de bestanden die ik gisteren via mijn externe Toshiba ( aangesloten op mijn desktop via USB 2.0 ) overgooide veel sneller gingen ( met 4.5Mb/s nog niet echt een snelheidsrecord, maar toch )

Nou zit ik me dus af te vragen hoe ik dit probleem het beste kan oplossen, oftewel, wat is de snelste manier om bestanden vanaf mijn desktop over een 10/100 netwerk naar mijn HDX-1000 te krijgen.
Zelf zit ik te denken aan het installen van een tweede HDD, maar is dit wel de juiste oplossing......

Of is het simpel een instelling in FileZilla waar ik overheen heb gekeken.....

[ Voor 91% gewijzigd door Eric H op 17-06-2009 16:13 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Eric H schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:31:
Dit terwijl de bestanden die ik gisteren via mijn externe Toshiba ( aangesloten op mijn desktop via USB 2.0 ) overgooide veel sneller gingen ( met 4.5Mb/s nog niet echt een snelheidsrecord, maar toch )

Nou zit ik me dus af te vragen hoe ik dit probleem het beste kan oplossen, oftewel, wat is de snelste manier om bestanden vanaf mijn desktop over een 10/100 netwerk naar mijn HDX-1000 te krijgen.
Zelf zit ik te denken aan het installen van een tweede HDD, maar is dit wel de juiste oplossing......

Of is het simpel een instelling in FileZilla waar ik overheen heb gekeken.....
Bij mij loopt Filezilla maximaal op ongeveer 8.0-8.5. Ik heb 2 threads lopen. En dan gebeurt er niets anders op mijn netwerk. Zodra ik via mijn PC zwaar ga downloaden van Usnet zakt de snelheid naar de HDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij mij verschilt het heel erg.

Filezilla + winxp + LAN = 8-8.5MBps
Filezilla + Vista + LAN = 2-3.5MBps
Filezilla + winxp + WLAN = 2-5.5MBps
Filezilla + Vista + WLAN = 2-3.5MBps
Filezilla + MacOSX + WLAN = 3-3.5MBps

Ik weet niet wat kwa instellingen het verschil maakt. Het draadloos lijkt overal wel ongeveer hetzelfde. Maar via LAN is er een groot verschil tussen windows xp en windows vista. In het nadeel van vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Na overleg met onze bedrijfs IT-er kan het ook nog aan mijn HDD ligen.
Deze is namelijk nogal vol ( understatement ), resultaat hiervan is dat .iso bestanden gefragmenteerd worden neergezet op C:

Vanavond eerst maar eens kijken of ik wat ruimte kan gaan vrij krijgen.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Liquid schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:07:
Ik weet niet wat kwa instellingen het verschil maakt. Het draadloos lijkt overal wel ongeveer hetzelfde. Maar via LAN is er een groot verschil tussen windows xp en windows vista. In het nadeel van vista.
Mijn 8.0-8.5 zijn met Vista. Ik gebruik al jaren niets anders meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog even terugkomen op het warmte-probleem van de hdx.
Harde schijf is uitgewisseld voor een samsung green power. Ik heb hem nu een paar uur aan gehad en wat blijkt....
net zo heet als voor de hard disk uitwisseling. Hier wordt ik niet vrolijk van.

Ik schakel hem voortaan na gebruik maar gewoon uit. Ik ga hem dus echt niet snachts aan laten staan.
je kunt er met recht gewoon een ei op bakken.

Ik moet wel zeggen dat films kijken video_ts, mkv en iso super gaat. _/-\o_

Maar die warmte..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Eric H schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:52:
Na overleg met onze bedrijfs IT-er kan het ook nog aan mijn HDD ligen.
Deze is namelijk nogal vol ( understatement ), resultaat hiervan is dat .iso bestanden gefragmenteerd worden neergezet op C:

Vanavond eerst maar eens kijken of ik wat ruimte kan gaan vrij krijgen.....
Als je een beetje de moeite neemt om de topics etc door te nemen kan je lezen dat via het netwerk grote bestanden overzetten niet de sterkste kant is van de HDX en Popcorn.

Dat komt door de chip die gebruikt word gewoon een beperking heeft als het gaat op netwerk gebied. Daarom is het verstandig bij eerste gebruik een grote hoeveelheid aan bestanden deze via USB over te zetten. Een film van bijvoorbeeld 4.3 gig duurt ongeveer 10 minuten om via het netwerk naar de interne schijf van de HDX over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:45:
Ik zou nog even terugkomen op het warmte-probleem van de hdx.
Harde schijf is uitgewisseld voor een samsung green power. Ik heb hem nu een paar uur aan gehad en wat blijkt....
net zo heet als voor de hard disk uitwisseling. Hier wordt ik niet vrolijk van.

Ik schakel hem voortaan na gebruik maar gewoon uit. Ik ga hem dus echt niet snachts aan laten staan.
je kunt er met recht gewoon een ei op bakken.

Ik moet wel zeggen dat films kijken video_ts, mkv en iso super gaat. _/-\o_

Maar die warmte..... 8)7
Ik vind het vreemd. Bij mije: Als de HDX eenmaal aan is, wordt hij gewoon heet. Maar staat hij op standby niks te doen, is de HDX gewoon lauw :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Laatst online: 08-09 18:04
Ik ga niet een heel verhaal ophangen hier, maar ik was erg benieuwd of er hier mensen zijn die ook om de regelmaat een zwart-wit beeld krijgen bij het afspelen via de gele composiet aansluiting?

Ik dacht dat het aan mijn tv lag. (oude philips breedbeeld CRT), toen getest met mijn LCD van mijn ouders en mijn vriendin, maar toentertijd niks aan de hand, dus toen de conclusie...het is mijn tv.

Gister naar mijn vriendin. HDX mee, 1080p-DTS film aangezet. Geen geluid (ondanks nieuwe firmware), dus dan maar film via de composiet en toen na 5 minuten schoot het beeld op zwart-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mabili schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:43:
Een film van bijvoorbeeld 4.3 gig duurt ongeveer 10 minuten om via het netwerk naar de interne schijf van de HDX over te zetten.
En dan mag je nog blij zijn. Als ik FTP gebruik, het snelste protocol, dan kan ik met twee streams tegelijk dat net halen. Dat wil zeggen als ik twee iso's tegelijk doe ben ik in 20 minuten klaar. Heb ik maar één iso dan doe ik dus één stream dan doe ik er al snel 15 minuten over voor die ene iso.

Het kan ook niet veel sneller. Met die twee streams loopt er iets van 8.5 MB max. Maar theoretisch kan er door een 100 Mbit net werk maar 12.5 MB max. Maar je hebt ook nog protocol overhead dat zorgt er voor dat je maar 10MB haalt en dingen als andere netwerk activiteiten en collisions zorgen er voor dat er nog wat af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Voor grote bestanden gooi ik altijd even een USB-kabel door de woonkamer heen, complete dvd (4,7GB) gooi ik dan over in 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp aub!! 8)7

Op mijn lynksys router staan de volgende gegevens:
192.168.1.1 (IP adres router Lynksys)
255.255.255.0 (Subnetmasker)
62.179.104.196 (1ste DNS)
213.46.228.196 (2de DNS)

192.168.1.100 - 192.168.145 range.

In mijn HDX heb ik dmv handmatig ip de volgende gegevens ingevoerd:

192.168.1.99 (IP adres)
192.168.1.1 (Gateway)
213.46.228.196 (2de DNS)

My home server op stop gezet.

Reboot, en geen connectie.

Terug naar router setup:
acces internet aangevinkt: MAC adres HDX ingevoerd, IP adres ingevoerd, en de range ingevoerd 192.168.1.100 - 192.168.145 range.

Reboot, en weer geen connectie.

Dit is my firmware versie 50-17-081023-15-HDD-403-000.
NMT versie-081023-15-HDD-403.

Wat gaat er nu fout?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:57:
Hulp aub!! 8)7

213.46.228.196 (2de DNS)

192.168.1.99 (IP adres)
192.168.1.1 (Gateway)
213.46.228.196 (2de DNS)

Terug naar router setup:
acces internet aangevinkt: MAC adres HDX ingevoerd, IP adres ingevoerd, en de range ingevoerd 192.168.1.100 - 192.168.145 range.

Wat gaat er nu fout?

Alex
Definieer "geen connectie". Hoe stel je vast dat je "geen connectie" hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:06:
[...]

Definieer "geen connectie". Hoe stel je vast dat je "geen connectie" hebt?
Sorry, geen internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:08:
[...]

Sorry, geen internet verbinding.
En hoe stel je dat dan vast? Heb je wel lokaal verbinding? Kan je shares bereiken? Kan je op IP wel iets bereiken? Als je via DHCP probeert, krijg je dan een IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:12:
[...]

En hoe stel je dat dan vast? Heb je wel lokaal verbinding? Kan je shares bereiken? Kan je op IP wel iets bereiken? Als je via DHCP probeert, krijg je dan een IP adres?
Ik zie vanuit mijn laptop via smb: (netwerkkabel) de schijf van de HDX via een vast ip adress van de HDX.
Bij auto/ip invoer krijg ik om de 5 sec. een ander ip adres.
En bij handmatige invoer krijg ik geen verbinding als ik firmware wil updaten of gebruik wil maken van de web applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Laatst online: 29-08-2023
.

[ Voor 100% gewijzigd door saxion op 18-06-2009 13:11 ]

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn wrt 610n! Heb ook alle gegevens overgenomen + IP op handmatig draadloos gezet. Maar mijn HDX blijft op de status scanning. Hang ik hem vervolgens aan de kabel is het meteen weer gefixed!
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:57:
Hulp aub!! 8)7

213.46.228.196 (2de DNS)

192.168.1.99 (IP adres)
192.168.1.1 (Gateway)
213.46.228.196 (2de DNS)

Terug naar router setup:

Wat gaat er nu fout?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Je range is van 100 - 145 en je zet je HDX op .99. Zet hem eens op 125 o.i.d? Daarnaast kan je proberen je DNS instellingen naar 192.168.1.1 te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Mattie84 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:35:
Je range is van 100 - 145 en je zet je HDX op .99. Zet hem eens op 125 o.i.d? Daarnaast kan je proberen je DNS instellingen naar 192.168.1.1 te gooien.
Het is niet slim om een fixed IP uit een DHCP range te pakken. Da's vragen om IP conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb .120, en 103, geprobeerd allen zonder succes.
Ik heb deze draad bekeken http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12618.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Je hebt internet acces op MAC adres delio0402, heb je als eens geprobeerd om heel die MAC adres filtering uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Mabili schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:43:
[...]

Als je een beetje de moeite neemt om de topics etc door te nemen kan je lezen dat via het netwerk grote bestanden overzetten niet de sterkste kant is van de HDX en Popcorn.

Dat komt door de chip die gebruikt word gewoon een beperking heeft als het gaat op netwerk gebied. Daarom is het verstandig bij eerste gebruik een grote hoeveelheid aan bestanden deze via USB over te zetten. Een film van bijvoorbeeld 4.3 gig duurt ongeveer 10 minuten om via het netwerk naar de interne schijf van de HDX over te zetten.
Ik zou tien minuten al snel gevonden hebben.
Nu duurde het overzetten van één film een halve dag !!

Maar, probleem is ondertussen opgelost.
Laten we het op een configuratie fout(je) houden.......

Een hub en twee netwerk kabels naar één PC is dus duidelijk NIET de beste oplossing 8)7
Nu via FileZilla 8MB per seconde......kijk, das opschieten ! :)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 07:40:
[...]

Ik vind het vreemd. Bij mije: Als de HDX eenmaal aan is, wordt hij gewoon heet. Maar staat hij op standby niks te doen, is de HDX gewoon lauw :)
Hij staat bij mij nu eenhalf uurtje aan en voelt nu nog lauw. Met een Fluke IR Thermometer meet ik op de bovenkant 40 graden. Het lampje brand blauw. Ik meen dat standby rood is. Ik zal straks even een film aanzetten en checken wat de oppervlakte temperatuur dan doet. Die zal vele malen hoger zijn. (Gevoelstemperatuur) Nu nog de werkelijke temp meten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 13-09 23:24

Simkin

Bzzzzz

Ik zit te denken om een compact flash kaart te kopen en die te gebruiken om de NMT apps op te installeren en lees in de startpost dat niet alle kaarten worden ondersteund. Als ik op de link klik naar compatible kaarten zie ik alleen maar kaarten staan van Transcend met een snelheid van maximaal 133x. Is dit een harde requirement of kan ik vb ook kaartjes gebruiken 300x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Zijn er discrete codes (Power On / Power Off) beschikbaar ivm mijn Logitech Harmoney One?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:06:
[...]

Hij staat bij mij nu eenhalf uurtje aan en voelt nu nog lauw. Met een Fluke IR Thermometer meet ik op de bovenkant 40 graden. Het lampje brand blauw. Ik meen dat standby rood is. Ik zal straks even een film aanzetten en checken wat de oppervlakte temperatuur dan doet. Die zal vele malen hoger zijn. (Gevoelstemperatuur) Nu nog de werkelijke temp meten. Ben benieuwd.
Die van mij wordt gewoon helemaal niet heet. Ook niet wanneer ik een hd afspeel en de kast open doe. Geen hitte. Ik snap er geen bal meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Handig voor het streamen van muziek :)

Cidero + foobar2000 + foobar2000 UPnP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Piels schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:40:
Zijn er discrete codes (Power On / Power Off) beschikbaar ivm mijn Logitech Harmoney One?
Codes?

De acties staan wel vermeld. Je moet dan wel kiezen voor de Popcorn Hour A-110. Maar dat werkt gewoon perfect :)

Staat ook een shutdown en standby bij. Dus voldoende mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het volgende probleem:

Ben gisteren bij een vriend van me geweest met de HDX om wat films over te zetten naar de hdd. Probeer hem nu weer aan te sluiten op mijn tv maar ik loop vast in het menu. Hij kiest automatisch voor harddisk en dan reageert ie nergens meer op met de afstandsbediening.

Als ik op mijn pc kijk dan zie ik hem wel staan, maar als ik de schijf wil openen geeft ie aan dat de schijf niet geformateerd is en vraagt of ik het wil doen. Niet dus want wil mijn bestanden niet verliezen. Als ik via schijfbeheer kijk geeft ie aan dat de hdd van de HDX een onbekende partitie is.

Wie kan me helpen zonder mijn bestanden te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:16:
Heb het volgende probleem:

Ben gisteren bij een vriend van me geweest met de HDX om wat films over te zetten naar de hdd. Probeer hem nu weer aan te sluiten op mijn tv maar ik loop vast in het menu. Hij kiest automatisch voor harddisk en dan reageert ie nergens meer op met de afstandsbediening.

Als ik op mijn pc kijk dan zie ik hem wel staan, maar als ik de schijf wil openen geeft ie aan dat de schijf niet geformateerd is en vraagt of ik het wil doen. Niet dus want wil mijn bestanden niet verliezen. Als ik via schijfbeheer kijk geeft ie aan dat de hdd van de HDX een onbekende partitie is.

Wie kan me helpen zonder mijn bestanden te verliezen?
Heb je 'm wel op de juiste manier geformateerd? EXT2 of EXT3

Je kan eventueel dit volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snakeye2209 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Heb je 'm wel op de juiste manier geformateerd? EXT2 of EXT3

Je kan eventueel dit volgen
Ik heb hem voordat ik mijn vriend bezocht prima kunnen gebruiken en benaderen. Nooit problemen gehad. Maar ik ben helaas nogal een leek op dit gebied dus ben bang dat ik bij een actie mijn bestanden ga verliezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
kerel, juist NIET formatteren als FAT16 (slecht advies)
gelukkig al verbeterd :)

Je hdd in de NMT wordt niet gezien op de PC omdat het geformatteerd is op EXT3
Volg deze tutorial http://www.go2linux.org/accessing-linux-drive-ext-with-vista

Werkt ook op xp, daarna is de drive zichtbaar

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 19-06-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:30:
kerel, juist NIET formatteren als FAT16 (slecht advies)
gelukkig al verbeterd :)

Je hdd in de NMT wordt niet gezien op de PC omdat het geformatteerd is op EXT3
Volg deze tutorial http://www.go2linux.org/accessing-linux-drive-ext-with-vista

Werkt ook op xp, daarna is de drive zichtbaar
Werk met xp maar het lukt me niet.. Maar ik had dit programma (fs-driver) al in een eerder stadium geinstalleerd. Heb toen ook een letter toegewezen aan de hdd van mijn HDX, en kon hem ook gewoon benaderen en bestanden naar kopieeren. Tot voor gisteren werkte ie perfect. Maar gisteren bij een vriend wat films via zijn pc op de hdx gezet. Hij werkt overigens met vista. Nu probeer ik hem weer op mijn pc aan te sluiten, zie hem ook op mijn pc, maar wanneer ik hem wil openen geeft ie aan dat de schijf niet is geformateerd.

Wanneer ik via configuratiescherm naar schijfbeheer kijk geeft ie aan dat de hdd helemaal leeg is, terwijl er voor minstens 200 gig opstaat. Kan het zijn dat ie gecrashed is ofzo omdat ik hem heb vervoerd? Heb er overigens niets geks mee gedaan, zat in originele doos.

Iemand?? Staan nogal wat belangrijke dingen op...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ik had een soortgelijke ervaring met http://www.fs-driver.org/

Deinstalleer deze eens en installeer in plaats hiervan http://sourceforge.net/projects/ext2fsd
Dit werkte bij mij

Succes

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel een station aanwijzen maar wanneer ik de hdd vervolgens benader geeft ie weer aan:

De schijf in station E: is niet geformateerd.
Wilt u de schijf nu formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Dit had ik ook, met de andere driver was dit niet het geval. Ofwel, het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:45:
Dit had ik ook, met de andere driver was dit niet het geval. Ofwel, het proberen waard.
Bedankt voor de tip, maar had het al geprobeerd. Beetje onduidelijk van mijn kant uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Om de HDX uit te sluiten zou je de schijf eens intern aan de pc kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doet foobar dan in dat geheel? is dat alleen om de hdx aan te sturen dan? of gebruik je het zo om je muziek naar je pc te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Cidero kan dus mijn NAS als source gebruiken en de HDX als media player, zodat dus muziek op de HDX wordt afgespeeld. Cidero zelf loopt vast bij mij. Is die foobar2000 uPnP een vervanging ervan? :? Of weet jij toevallig een ander softwarepakket die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste HDX gebruikers,

Ik hem onlangs ook een HDX-1000 gekocht en enigzins geinstalleerd (incl. HD v 1 tb). nu heb ik o.a. al mijn muziek hierop staan maar als ik die wil afspelen dan moet ik dit nummer voor nummer doen.

Weet iemand hoe ik alles afgespeeld kan krijgen op de HDX?
Is er wellicht een muziek speler zoals windows de WMP heeft wat ik er op kan of moet installeren en waarmee ik wel alles kan afspelen???

Mocht iemand een soort v/e handleiding hebben aangemaakt met tips of trucs dan mag dit gemaild worden naar mailto:bruniman@hotmail.com.

Ik kan wel wat hulp gebruiken!!

Thx,
Bruniman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:54:
Beste HDX gebruikers,

Ik hem onlangs ook een HDX-1000 gekocht en enigzins geinstalleerd (incl. HD v 1 tb). nu heb ik o.a. al mijn muziek hierop staan maar als ik die wil afspelen dan moet ik dit nummer voor nummer doen.

Is er wellicht een muziek speler zoals windows de WMP heeft wat ik er op kan of moet installeren en waarmee ik wel alles kan afspelen???

Mocht iemand een soort v/e handleiding hebben aangemaakt met tips of trucs dan mag dit gemaild worden naar mailto:bruniman@hotmail.com.

Thx,
Bruniman
Ipv ok drukken, moet je op play drukken, dan speelt hij alles af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@bruniman, ik zou je e-mail adres niet zo openlijk posten i.v.m. spam!

Voor de rest, goed lezen ;) op networkedmediatank.com staat ook veel info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een internetradio station toe kunnen voegen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:54:
Beste HDX gebruikers,

Mocht iemand een soort v/e handleiding hebben aangemaakt met tips of trucs dan mag dit gemaild worden naar ^^^^^^^^.

Thx,
Bruniman
Op www.huubmons.nl/nmt is zeer veel informatie te vinden en een goede basishandleiding. Ik zou zeggen, kijk daar maar eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Piels schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:40:
In de logitechsoftware is de HDX1000 gewoon te vinden; Device > Computer > Media Center > HD Digitech > HDX-1000

B.S.U.R.

Pagina: 1 ... 10 ... 38 Laatste