Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:24
He Heren.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om met de hdx van ftp servers te downloaden? Ik download nu namelijk heel omslachtig met de computer eerst films en dan naar de hdx pompen.

Heb gegoogled maar krijg alleen antwoorden over hoe je de ftp server moet starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Er is een mogelijkheid om met de HDX via Usenet en Torrents te downloaden. Je kan inderdaad ook via FTP, dan zal je even hier moeten kijken: http://networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Boinkie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:05:
He Heren.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om met de hdx van ftp servers te downloaden? Ik download nu namelijk heel omslachtig met de computer eerst films en dan naar de hdx pompen.

Heb gegoogled maar krijg alleen antwoorden over hoe je de ftp server moet starten..
je zou moeten kijken of de ftp server waar je het van haalt site to site ftp ondersteund.
Dan kan je (met de juiste ftp-client) vanaf je desktop een transfer van de ftp naar je hdx starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Had nog even een vraagje, ga binnenkort de HDX ophalen bij een winkel en daar hebben ze de keuze tussen de volgende 1 terabyte schijven:

WD:

1000GB Western Digital WD10EADS €79.00
1000GB Western Digital WD10EAVS GP €73.00

Samsung:

1000GB Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI €74.50
1000GB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ €79.00

Welke raden jullie aan, als geluid mij niet uitmaakt maar het wel uitmaakt of dat hij snel handelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Zoek gewoon door de reviews op anandtech, behardware, storagereviews en kijk voor een schijf die snel up spint en een lage access time en 1 die weinig energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tc-Chub schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:54:
Had nog even een vraagje, ga binnenkort de HDX ophalen bij een winkel en daar hebben ze de keuze tussen de volgende 1 terabyte schijven:

WD:

Samsung:

Welke raden jullie aan, als geluid mij niet uitmaakt maar het wel uitmaakt of dat hij snel handelt?
Kijk even naar mijn post: willy1986 in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." :)

[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 21-06-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een kleine poll dat op geen enkele review is gebaseerd :+ daar heb je veel aan. (kuddegedrag) en ja ik heb ook een F1, maar die had ik nog over. Ik had geen zin om extra geld uit te geven voor een nieuwe op maat gekochte harde schijf.

Dus poster, check gewoon storagereview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Kan op Storagereview er weinig over vinden. Over deze schijf: 1000GB Western Digital WD10EADS €79.00 zijn goede reviews geschreven hier op tweakers en hij staat bovenaan in de poll. Ik denk dus dat ik die maar ga aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Alle schijven zijn even groot, dus daar zit het hem niet in. Snelheid van lezen/schrijven is niet aan de orde bij een NMT. Wel verschil tussen stroomverbruik, geluidsproductie en rpm. Ik denk dat de laatste twee wel van invloed zijn met je keuze ? Dan valt al de helft af. Hoef je enkel nog te kiezen welk merk of prijs je voorkeur heeft.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Smarron schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:22:
Alle schijven zijn even groot, dus daar zit het hem niet in. Snelheid van lezen/schrijven is niet aan de orde bij een NMT. Wel verschil tussen stroomverbruik, geluidsproductie en rpm. Ik denk dat de laatste twee wel van invloed zijn met je keuze ? Dan valt al de helft af. Hoef je enkel nog te kiezen welk merk of prijs je voorkeur heeft.
Read/Write performance doet inderdaad niet ter zake en in zoverre 7200rpm en 5400rpm ook niet.
5400rpm heeft het voordeel stiller te zijn en minder stroomverbruik.

Echter spin up time, vind ik zelf wel belangrijk en dat merk je absoluut als je HDX soms even niets doet en na 5 minuten 8)7 de HDD al in stand by schiet.

Overigens access times zijn bij 7200rpm weer sneller en dat is weer prettig bij het zoeken en spelen van tracks. En grotere schijven hebben een hogere access time ;)

De keuze hoeft dus voor een miereneuker niet al te makkelijk te zijn. Een leuk voorbeeld met access times, energieverbruik etc: http://www.storagereview....=352&devID_3=354&devCnt=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

n00bs schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:41:
[...]

Read/Write performance doet inderdaad niet ter zake en in zoverre 7200rpm en 5400rpm ook niet.

Echter spin up time, vind ik zelf wel belangrijk en dat merk je absoluut als je HDX soms even niets doet en na 5 minuten 8)7 de HDD al in stand by schiet.

Overigens access times zijn bij 7200rpm weer sneller en dat is weer prettig bij het zoeken en spelen van tracks. En grotere schijven hebben een hogere access time ;)

De keuze hoeft dus voor een miereneuker niet al te makkelijk te zijn. Een leuk voorbeeld met access times, energieverbruik etc: http://www.storagereview....=352&devID_3=354&devCnt=4
Daarom gebruik ik ook geen harde schijf meer in de HDX. Ik werd zelf al gek van dat up/downspinnen. Die enkele seconde moest ik elke keer wachten en ik was ervoor al het streamen van het netwerk gewend waar totaal geen vertraging in zat (Ben zelf dus wel een redelijke mierenneuker :) ). Harde schijf is er dus gauw weer uitgegaan en in de PC ingebouwd. PC staat toch al dag en nacht aan, dus ideaal geregeld nu.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Snakeye2209 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:58:
[...]

Codes?

De acties staan wel vermeld. Je moet dan wel kiezen voor de Popcorn Hour A-110. Maar dat werkt gewoon perfect :)

Staat ook een shutdown en standby bij. Dus voldoende mogelijkheden
Tnx a bunch!

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Boinkie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:05:
He Heren.

Ik zou het via een telnet-sessie doen. (moet je dan wel installeren met CSI, bijvoorbeeld).

(ik hou van commandlines)

[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 22-06-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:03

Matis

Rubber Rocket

* Matis is nieuw in dit topic :)

Ik ben sinds gisteren bijzonder enthousiast geworden op de NMT's. Mijn oom vroeg naar de mogelijkheden en ik vertelde hem dat ik mezelf in zal gaan leren.
Ikzelf wil ook al een tijdje een NMT aanschaffen, maar had tot voor kort nog niet echt de interesse, maar die is nu gewekt.

Deze thread gaat natuurlijk over de HDX-1000, maar ik heb ook naar de Popcorn Hour, producten gekeken.
Ik heb zelf al een server staan, dus hdd's hoeven er niet in. Daarnaast ligt er naast mijn tv al een 100mbit lijn, dus dat is ook geregeld. (mijn oom wil het Wifi voor muziek/radio en externe HDD voor (HD)films).

Nu heb ik zitten kijken naar de verschillen tussen de twee, maar zover ik kan vertellen (heb niet alles gelezen) verschillen ze qua specs niet zo veel. Ook de tweakers reviews zijn beide lovend.

Nu wil ik jullie uitdagen om mij over te halen, waarom deze HDX aan te schaffen. Hoe zijn ze in het gebruik (1080p playback) en hoe in de compatibiliteit?
Schiet mij maar lek!

Edit:
Ik heb ook dit artikel gelezen, maar daar komt de HDX helemaal niet in terug (begin december 2008).

Daarom stel ik mijn vraag mede hier. Ook zag ik dat de HDX 1 WiFi adapter ondersteunt momenteel.

[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 22-06-2009 11:55 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Wanneer je geen HD in je NMT wil hebben, hoe gebruik je dan de applicaties op je hdx bijvoorbeeld??

Waar moet je die dan installeren? zoals webservices enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

vwtune schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:22:
Wanneer je geen HD in je NMT wil hebben, hoe gebruik je dan de applicaties op je hdx bijvoorbeeld??

Webservices kan je gewoon instellen, heb je geen HD voor nodig. De NMT apps heb je wel een schijf voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39

Dat kan dan niet. Je moet enige vorm van opslag hebben om die programma's op op te slaan. Het is wel mogelijk (bij de HDX) een SD kaart te gebruiken hiervoor. Die programma's nemen niet erg veel ruimte in (geen gigabytes).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Je kunt gewoon een USB drive gebruiken om daar apps op te zetten, ook kun je er voor kiezen om een CF>IDE ding te gebruiken.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Mijn hdx duurt namelijk ongeveer 4 minuten voordat ie volledig opgestart is, dit komt door de hd die erin zit. Zonder die hd start ie heel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

vwtune schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:58:
Mijn hdx duurt namelijk ongeveer 4 minuten voordat ie volledig opgestart is, dit komt door de hd die erin zit. Zonder die hd start ie heel snel op.
Bij mij start hij geloof ik met mijn F1 1TB in 1 minuut op. Zal het nog eens meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Sluuz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:26:
[...]

Dat kan dan niet. Je moet enige vorm van opslag hebben om die programma's op op te slaan. Het is wel mogelijk (bij de HDX) een SD kaart te gebruiken hiervoor. Die programma's nemen niet erg veel ruimte in (geen gigabytes).
Heb je ergens meer info naar hoe je dat met die SD kaart op de hdx aanpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
n00bs schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:25:
[...]

Bij mij start hij geloof ik met mijn F1 1TB in 1 minuut op. Zal het nog eens meten.
Ik heb een 1TB WD Green Power erin zitten en de HDX start naar mate die hd voller wordt, langzamer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
n00bs schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:41:
[...]

Ja maar er staat bij accestime 15 ms dus daar heb ik dus ook zeer weinig aan. Maar jij hebt zelf er een spinpoint F1 inzitten en is dat een beetje een snelle schijf die je snel kan benaderen zonder dat je hoeft te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
raven22 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:29:
[...]

Heb je ergens meer info naar hoe je dat met die SD kaart op de hdx aanpakt?
SD kaart erin doen en net doen alsof je een HDD erin hebt zitten?

Anders hier zoeken www.networkedmediatank.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Laatst online: 14-11-2024
vwtune schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:42:
[...]

Ik heb een 1TB WD Green Power erin zitten en de HDX start naar mate die hd voller wordt, langzamer op.
Zal waarschijnlijk komen omdat de HDX elke keer de hele HD indexeerd ofzo. Als dit zo is dan is het in ieder geval niet erg efficient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Dit topic gaat hard 8)7

haha, tijd voor nieuw deeltje volgens mij :Y)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:00:
Echt een grappig apparaat.
Film kijken gaat vlekkeloos (na een paar seconden wachten om een film op te starten)
Alleen kan ik nu niet meer op de nzbGet interface komen.
Spontaan na een reset van het apparaat kan ik er met geen mogelijkheid opkomen.
Heeft iemand hier misschien dit probleem ook gehad en heeft hier een oplossing voor?

eerst kon ik er netjes op komen via http://192.168.0.xxx:9999/NZBget_web/
maar dat werkt niet. In de config file staat ook poort 9999, maar ook 8066 werkt niet.

Andere diensten werken wel zoals de torrents downloader e.d.
Echt vreemd dit :-(
Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen
Is dit probleem al verholpen en kun je wellicht laten weten hoe, hier is ook iemand die met hetzelfde probleem te kampen heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:22:
[...]

Is dit probleem al verholpen en kun je wellicht laten weten hoe, hier is ook iemand die met hetzelfde probleem te kampen heeft. 8)7
Toevallig kwam dit probleem bij mij ook opeens voor, maar na een paar keer resetten deed ie het opeens weer. Wel vaak heel traag, maar dat heb ik met al die web interfaces van de NMT :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:54:

WD:

Samsung:

Ik heb de 1000GB Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI erin laten zetten. Hij is iets minder warm nu maar ik kan niet zeggen dat het nou enorm veel scheelt. De temperatuur gemeten met een Fluke IR aan het oppervlak van de HDX ligt zo rond de 45-50 graden. :(

Mischien kunnen er wat meer mensen in dit forum aangeven wat voor temperatuur ze meten en wat voor disk ze hebben? Kunnen we middels Trial and Error semiwetenschappelijk vaststellen welke we moeten hebben.......

Wel afspreken bij idle en wat bij belast (film afspelen ed.) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
het is/was altijd al http://192.168.1.xxx:8066/ (in ieder geval zolang ik m heb)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Matis schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:45:
* Matis is nieuw in dit topic :)

Ik ben sinds gisteren bijzonder enthousiast geworden op de NMT's. Mijn oom vroeg naar de mogelijkheden en ik vertelde hem dat ik mezelf in zal gaan leren.
Ikzelf wil ook al een tijdje een NMT aanschaffen, maar had tot voor kort nog niet echt de interesse, maar die is nu gewekt.

Deze thread gaat natuurlijk over de HDX-1000, maar ik heb ook naar de Popcorn Hour, producten gekeken.
Ik heb zelf al een server staan, dus hdd's hoeven er niet in. Daarnaast ligt er naast mijn tv al een 100mbit lijn, dus dat is ook geregeld. (mijn oom wil het Wifi voor muziek/radio en externe HDD voor (HD)films).

Nu heb ik zitten kijken naar de verschillen tussen de twee, maar zover ik kan vertellen (heb niet alles gelezen) verschillen ze qua specs niet zo veel. Ook de tweakers reviews zijn beide lovend.

Nu wil ik jullie uitdagen om mij over te halen, waarom deze HDX aan te schaffen. Hoe zijn ze in het gebruik (1080p playback) en hoe in de compatibiliteit?
Schiet mij maar lek!

Edit:
Ik heb ook dit artikel gelezen, maar daar komt de HDX helemaal niet in terug (begin december 2008).

Daarom stel ik mijn vraag mede hier. Ook zag ik dat de HDX 1 WiFi adapter ondersteunt momenteel.
Er staan wat gebruikservaring-reviews in het openingspost. Lees die eens, en wanneer je concrete vragen hebt, stel je die hier.
1080p-playback is in principe feilloos. De killahsample gaat niet feilloos. Maar in het dagelijks gebruik van x264-10810p mkv's zul je geen problemen ondervinden. Blueray's worden niet ondersteund.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Vraagje, ik heb een keer de NZB service op mijn HDX 1000 handmatig gestopt. Nu is het geval dat de knop om deze service te starten "greyed out" blijft. Wie heeft een tip om deze service weer actief te krijgen?

Edit; is al opgelost. Stond een fout in de NZBget config file, na deze aangepast te hebben start de service weer als vanouds. Bedankt :)

[ Voor 25% gewijzigd door bluecupra op 23-06-2009 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Ook niet nadat je voor "opslaan" kiest onderdaan?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RaJitsu schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:35:
Er staan wat gebruikservaring-reviews in het openingspost. Lees die eens, en wanneer je concrete vragen hebt, stel je die hier.
1080p-playback is in principe feilloos. De killahsample gaat niet feilloos. Maar in het dagelijks gebruik van x264-10810p mkv's zul je geen problemen ondervinden. Blueray's worden niet ondersteund.
Thnx, ik heb sws veel 1080p mkv en wmvhd bestanden. Blu-ray gebruik ik (nog) niet, maar anders rip ik die schijven toch eerst naar mn server :)
Ik heb al wat reviews doorgenomen, maar ik zal nog eens verder kijken. Thnx anyway.

Edit: Het ging me voornamelijk om te checken of een reguliere 1080p (mkv of hdwmv) snel genoeg gedecodeerd werd door de processor. Zoals jij aangeeft zal ik bij x264-1080p mkv's niet veel problemen ondervinden. Nu heb ik niet heel veel verstand van video-containers en compressies enzo, maar is een 1080p hdwmv vergelijkbaar met een x264-1080p mkv qua compressie e.d.?

[ Voor 0% gewijzigd door Matis op 23-06-2009 08:09 . Reden: extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

kheb een fresh installatie gedaan, dus alle nmt programma's opnieuw geinstalleerd.
Toen deed ie het weer zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 09-09 00:29
WMVHD's heb ik wel vaker problemen gehad als ik probeerde vooruit te spoelen, dat het niet meer correct verliep. Dit zou echter ook aan de manier waarop de wmvhd's gemaakt zijn kunnen liggen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kan nog steeds geen oude AVI files afspelen.

Hebben mensen hier wel eens met andere shells gespeeld? ik vind de huidige shell te weinig informatie bevatten en vooral voor muziek een RAMP. Je wil bij je muziek gewoon een duidelijk lijst zien met de komende X tal nummers die in de queue staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Matis schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:08:
[...]

Nu heb ik niet heel veel verstand van video-containers en compressies enzo, maar is een 1080p hdwmv vergelijkbaar met een x264-1080p mkv qua compressie e.d.?
Heb ik geen ervaring mee, dus dat durf ik niet zo te zeggen.
punisher007 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:50:
WMVHD's heb ik wel vaker problemen gehad als ik probeerde vooruit te spoelen, dat het niet meer correct verliep. Dit zou echter ook aan de manier waarop de wmvhd's gemaakt zijn kunnen liggen.
Zou kunnen inderdaad. Ik heb dergelijke problemen wel eens gehad bij simpele oude divxjes waatr de ondertiteling geïntegreerd was (dus aan en uit te zetten in de speler zelf, en niet afhankelijk van een losse .sub/.srt/.whatever). Het geluid liep dan synchroon met de ondertiteling, maar het beeld niet.

Hoe zit het eigenlijk met HDDivx? Ik ben nog nooit zo'n bestand tegengekomen, maar loopt dat gewoon goed? En waar vind je dit formaat terug? Alles wat ik tegenkom is over het algemeen DVD's, x264 of divx/xvid.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
ik heb zojuist mijn harde schijf (Spinpoint F1) in mijn HDX-1000 gezet, en nu heb ik een paar kleine vraagjes:

-Is het mogelijk dat als de HDX opstart dat ik meteen het scherm krijg met de Video, photo. music etc. iconen krijg i.p.v de keuze uit de hdd of de netwerkbrowser?

-Als ik bijvoorbeeld video kies, dan moet ik alsnog kiezen uit 01 download, 02 music, 03 photo, en 04 video.
Is het niet mogelijk om gewoon meteen mijn videobestanden te zien als ik op video klik?
Want dit is natuurlijk dubbel...

-Ik wil graag een skin installeren (kdoske), moet ik alle mappen in het rar bestand (icons, photo en index) gewoon in de root zetten?

- als ik hem op standby zet, klopt het dan dat ik gewoon het normale scherm blijf zien, maar dat het lichtjes flikkert? Moet het beeld niet gewoon op zwart gaan?

Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 25-08 15:44
JellyfishNL schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:40:

-Als ik bijvoorbeeld video kies, dan moet ik alsnog kiezen uit 01 download, 02 music, 03 photo, en 04 video.
Is het niet mogelijk om gewoon meteen mijn videobestanden te zien als ik op video klik?
Je bent natuurlijk vrij om je video bestanden neer te zetten waar je maar wilt. Dus als je deze in de root dir zet, zullen meteen te zien zijn.
- als ik hem op standby zet, klopt het dan dat ik gewoon het normale scherm blijf zien, maar dat het lichtjes flikkert? Moet het beeld niet gewoon op zwart gaan?
Nee, dit klopt niet.
Als je je HDX op standby zet, worden de uitgangen uitgezet, dus ook je video uitgang, waardoor je dus niets zou moeten zien.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Is er een oplossing voor het vastlopen na het bekijken van een programma via uitzending gemist?

(behalve dan het uit en weer aanzetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
iemand al een werkende webservice uitzending gemist voor de rtl zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien eens tijd voor een nieuwe startposting met de veel gestelde vragen beantwoord.
Toevoeging van handige en mooie shells
Openstaande bugs
Handige webservices

Uitleg mbt NMT Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:36:
Misschien eens tijd voor een nieuwe startposting met de veel gestelde vragen beantwoord.
Toevoeging van handige en mooie shells
Openstaande bugs
Handige webservices

Uitleg mbt NMT Apps
onder handige webservices versta ik ook eigen internetradiostations toevoegen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:07:
onder handige webservices versta ik ook eigen internetradiostations toevoegen!!!
Vooral Shoutcast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Vind ik persoonlijk een van de minpunten van de HDX. Ja, je kan natuurlijk een .pls url toevoegen als webservice en dan gaat ie braaf het station afspelen... maar het ziet er niet uit. Leeg scherm waar alleen de naam van het pls bestandje staat. Geen stream naam, geen track naam, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Heeft iemand nu daadwerkelijk uitzendinggemist aan het werk gekregen?
Ik kom veelal de link http://www.jorisvdstraten.nl/uzg tegen, maar deze werkt niet. Kennelijk gaat het op de popcornhour wel. RTLgemist schijnt men ook mee bezig te zijn, wat ook een mooie toevoeging zou zijn. Maar als het niet eens op de PCH werkt, zullen we dit ook niet zo snel op de HDX1000 zien.
Een goede Youtubeclient waar je je eigen account kan bijhouden, zou ook een aardige toevoeging zijn.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
UZG op HDX werkt hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Als je ook nog een meldt hoe, kan ik er misschien wat mee.....

Ik heb trouwens een ander probleem. Het is afwisselend of dat ik wel of niet de computers/gedeelde bestanden in dit huis kan benaderen. De computers zelf ziet hij altijd wel. Maar wanneer ik erin wil bladeren, krijg ik vaak de melding 'Geen inhoud gevonden'. De computers zien elkaar wel. De HDX werkt via wifi. Het maakt niet uit met wat voor windows er gewerkt wordt (Win7 en Vista). Iemand die weet wat ik fout kan hebben?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RaJitsu schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:57:
Als je ook nog een meldt hoe, kan ik er misschien wat mee.....
Ik ben ook wel benieuwd.
Iemand die weet wat ik fout kan hebben?
Ik denk dat je de rechten van bepaalde mappen niet goed hebt staan (mag iedereen er in lezen?!). Dat lijkt mij althans een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

JellyfishNL schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:40:
ik heb zojuist mijn harde schijf (Spinpoint F1) in mijn HDX-1000 gezet, en nu heb ik een paar kleine vraagjes:

-Is het mogelijk dat als de HDX opstart dat ik meteen het scherm krijg met de Video, photo. music etc. iconen krijg i.p.v de keuze uit de hdd of de netwerkbrowser?
Dat zou ik ook graag willen weten, maar ik neem aan dat je dat kunt doen met een alternatieve skin.
Je kunt gewoon de index.htm aanpassen om dit te doen. Bij mij staat de volgende href als URL van mijn video's:
code:
1
http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/Video/?filter=3

waarbij de ?filter=3 voor videobestanden staat. Filter=1 is muziek, etc. Ik weet trouwens niet zeker of dit aan mijn skin ligt, of dat dit standaard is.
-Ik wil graag een skin installeren (kdoske), moet ik alle mappen in het rar bestand (icons, photo en index) gewoon in de root zetten?
Ja, als de index.htm in de root staat + de bijbehorende mappen, zou het in principe moeten werken. Er is wel een kans dat je de standaard keuze krijgt in het eerste scherm (Hard Disk HDX, netwerk, netwerkbronnen, etc.), maar als je dan de hard disk van de HDX uitkiest, krijg je de nieuwe skin te zien.
Ik heb hetzelfde 'probleem'. Mijn HDX blijft een signaal uitsturen via de HDMI aansluiting. Ik denk dat dit aan de tv ligt, want als ik de tv uitzet, of op een andere zender zet en ga daarna weer terug naar het HDMI-kanaal, dan krijg ik gewoon zwart beeld. Ik heb een Sony Bravia van +/- 2,5 jaar oud.
Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RaJitsu schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:53:
Heeft iemand nu daadwerkelijk uitzendinggemist aan het werk gekregen?
Ik kom veelal de link http://www.jorisvdstraten.nl/uzg tegen, maar deze werkt niet. Kennelijk gaat het op de popcornhour wel. RTLgemist schijnt men ook mee bezig te zijn, wat ook een mooie toevoeging zou zijn. Maar als het niet eens op de PCH werkt, zullen we dit ook niet zo snel op de HDX1000 zien.
Een goede Youtubeclient waar je je eigen account kan bijhouden, zou ook een aardige toevoeging zijn.
Als ik jouw genoemde URL toevoeg aan webservices dan werkt het bij mij ook correct.
Overigens hierna www.di.fm toegevoegd en die muziekstreams werken ook alleen de pagina laden duurde extreem lang.

Hierna een HD docu gekeken en de HDX ging op zn bek qua traagheid. Blijkbaar zorgt die Uitzending gemist of di.fm ervoor dat alles erg traag wordt. HDX moest uitgezet worden om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt "ook correct", daaruit concludeer ik dat het bij jou en Yippie wel werkt en bij Rajitsu, mij en anderen niet. Vreemd.
ik krijg een redelijk rudumentaire webpagina, waarin ik uiteindelijk wel een link naar een uitzending vindt. Als ik die selecteer hangt de boel. best al wel een paar minuten gewacht, langer lijkt me niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
n00bs schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:10:
[...]

Als ik jouw genoemde URL toevoeg aan webservices dan werkt het bij mij ook correct.
Overigens hierna www.di.fm toegevoegd en die muziekstreams werken ook alleen de pagina laden duurde extreem lang.

Hierna een HD docu gekeken en de HDX ging op zn bek qua traagheid. Blijkbaar zorgt die Uitzending gemist of di.fm ervoor dat alles erg traag wordt. HDX moest uitgezet worden om het op te lossen.
Volgens mij komt dat omdat webservices erg veel cachegeheugen gebruiken en de HDX daar niet zo veel van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Hoi,

Ik heb ook al een tijdje de HDX1000, heb de laatste firmware en NMT apps.

gister speelde ik een dvd file af (IFO en VOB in een dir) en in eens klapte de HDX eruit. (een crash dus)

nu krijg ik met geen mogelijkheid meer DVD's aan de gang, zowel ISO files als dirs met vobs willen niet spelen en laten de HDX op een zwart scherm hangen. (die files deden het eerst wel perfect)

MKV etc speelt hij wel af zonder enige problemen.
Ik heb al 2x de NMT apps erop gegooid (ook 1x met een fresh install)

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vandaag een Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB ontvangen. Na het inbouwen in de HDX deze schijf geformateerd in EXT3 en de NMT apps waren geinstaleerd. Ook Automatic Acoustic Management setting changer toegepast. Scheelt wel iets.

Daarna wilde ik mijn media op mijn externe usb HD kopieren naar de interne hd in de HDX. Alleen het kopieren van 180 Gb aan muziek kan de HDX niet aan. Toen de HDX maar op mijn notebook aangesloten middels USB Slave, evenals de externe usb hd. Windows XP deed moeilijk met het benaderen van de schijf en diverse malen loopt de verkenner vast. Uiteindelijk maar Ubuntu geboot en deze het werk laten doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn HDX 1000 1 week in mijn bezit. Ben erg tevreden. HD erin, firmware geupdate, hd geoformatteerd, apps geinstalleerd, in het netwerk gehangen en hij draait als een zonnetje.

1 ding valt mij op. Ik had een oude PC-tje waar ik mijn torrents op draaide en heb die downloads nu naar mijn HDX 1000 verplaatst (dan hoeft die PC niet aan te blijven staan). De downloadsnelheden zijn echter veel lager dan dat ik de torrents op die PC draai (op de PC ca 100-200k per torrent (met Utorrent), op de HDX ca 20-60k per torrent).

heeft iemand hier ervaring mee? Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

(heb overigens port forwarding al aan staan op mijn router, zowel naar PC als HDX. Heb tevens geprobeerd te zoeken naar een config file van de transmission daemon, maar kan die ook niet vinden. Neem aan dat ik daarin wat moet hacken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Thnx voor al je antwoorden.
Inmiddels ben ik al een stuk verder.
Ik heb ook een bravia van die leeftijd, dus ik denk dat het hier aan ligt.

Thnx! ;)
Rexomnium schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:05:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten, maar ik neem aan dat je dat kunt doen met een alternatieve skin.

[...]

Je kunt gewoon de index.htm aanpassen om dit te doen. Bij mij staat de volgende href als URL van mijn video's:
code:
1
http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/Video/?filter=3

waarbij de ?filter=3 voor videobestanden staat. Filter=1 is muziek, etc. Ik weet trouwens niet zeker of dit aan mijn skin ligt, of dat dit standaard is.

[...]

Ja, als de index.htm in de root staat + de bijbehorende mappen, zou het in principe moeten werken. Er is wel een kans dat je de standaard keuze krijgt in het eerste scherm (Hard Disk HDX, netwerk, netwerkbronnen, etc.), maar als je dan de hard disk van de HDX uitkiest, krijg je de nieuwe skin te zien.

[...]

Ik heb hetzelfde 'probleem'. Mijn HDX blijft een signaal uitsturen via de HDMI aansluiting. Ik denk dat dit aan de tv ligt, want als ik de tv uitzet, of op een andere zender zet en ga daarna weer terug naar het HDMI-kanaal, dan krijg ik gewoon zwart beeld. Ik heb een Sony Bravia van +/- 2,5 jaar oud.

[...]

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Ik heb in YAMJ de moviemeter plugin geactiveerd, dus nu is alles netjes in het nederlands.

Maar nu wil ik een andere skin installeren voor YAMJ, zodat er ook fanart wordt getoond.

Maar worden deze ook van moviemeter gedownload?

Of werkt fanart alleen met imdb?

Even voor de duidelijkheid: fanart is toch de achtergrond van de filminfo in YAMJ?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik een andere cover kan kiezen voor mijn films?
Soms download hij echt heel lelijke of kleine covers en ik zou dit graag veranderen.
Hen al geprobeerd de jpg en png bestanden te vervangen, maar dit levert geen verschil op in mijn hdx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

[...]

Soms helpt het om de folder Apps/AppInit weg te gooien en dan daarna iets nieuws te installeren via CSI.
Kom anders even in m'n topic op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161 dan kan ik je verder helpen om het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
FTL schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 07:58:
[...]

Soms helpt het om de folder Apps/AppInit weg te gooien en dan daarna iets nieuws te installeren via CSI.
Kom anders even in m'n topic op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161 dan kan ik je verder helpen om het uit te zoeken.
Ah de bekende Ger Teunis is ook hier actief!
Heb een paar werken terug CSI toegevoegd aan iusethis(.com), zodat OSX-ers je updates makkelijk doorkrijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
@ Hierboven en daarboven,

Oke leuk dat jij hier ook bent Ger kan je ons altijd nog even helpen als het niet lukt, want het forum is in het engels en daar ben ik nou niet altijd even goed in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:06
Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen een HDX-1000 NMT. Ik heb er een hardeschijf ingebouwd van 500GB
daarnaast stream ik via mijn netwerkschijf series (divx) zonder problemen. Maar als ik bv dvd wil
streamen happert de film en zit er geen geluid bij.

Ik had de HDX-1000 eerst verbonden via power ethernet (stekker internet) 85mbps maar ook als ik
gewoon een kabel trek van de router naar de HDX-1000 blijft het happeren. Wat kan ik het beste doen?
en waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Hoe stream je die DVD dan? Doe je dat door een schijfje in de computer te doen of heb je dan gewoon VIDEO_TS files op je computer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:06
Ik speel ze af vanaf mijn netwerk harddrive via VIDEO_TS bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat ook vrij makkelijk is, is door gewoon een .ISO van de dvd te maken met behulp van een willekeurig dvd-rip programma. Nadeel is dan wel dat myiHome het niet meer kan streamen, mocht je dat nu wel doen op die manier.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
waarom zoveel moeite, deel je dvdspeler en maak een koppeling in de NMT ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

cypher21 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:53:
Of een externe dvd speler via usb aan je NMT hangen ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

cypher21 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:53:
Hoe is je dat gelukt? heb er een week mee zitte klooien maar kreeg het niet werkend.. met anydvd en alles.. alle stappen van huubmons site gevolgd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik heb dat maanden terug gedaan, en dat werkte prima, inmiddels pc opnieuw geformatteerd, en aangezien ik weinig dvd's meer kijk maar alles vanaf de HDD speel, niet meer ingesteld.

Ik heb destijds ook die handleiding gevolgd geloof ik

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

Sluuz schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:22:
Ah de bekende Ger Teunis is ook hier actief!
Heb een paar werken terug CSI toegevoegd aan iusethis(.com), zodat OSX-ers je updates makkelijk doorkrijgen
Tc-Chub schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:35:
Oke leuk dat jij hier ook bent Ger kan je ons altijd nog even helpen als het niet lukt, want het forum is in het engels en daar ben ik nou niet altijd even goed in :p
Af en toe hoor, ik kijk wel eens naar NMT topics zoals deze. Bedankt voor het bekend maken van de CSI op iusethis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
- never mind -

[ Voor 95% gewijzigd door BlubberZwijn op 27-06-2009 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij iets uitleggen ?

Ik heb de HDX1000 en deze is aangesloten op mijn netwerk, IP adres en de webfuncties werken allemaal perfect. Het gaat echter fout als ik bestanden op mijn PC probeer te benaderen...

Ik heb een Windows Vista Business X64 PC, deze vind hij netjes, maar ik krijg continu de melding geen media gevonden. Nu las ik al dat ik hem dan via een SMB connectie moet benaderen, echter krijg ik dan de melding dat er een fout opgetreden is...

Nu heb ik dus met VMWare een Windows XP x32 installatie gedaan, en hier een map gedeeld. De HDX vind de PC, echter komt daarna direct met de melding geen media gevonden... Wat doe ik nou fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Rechten op je share/ntfs ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ziet mijn share niet eens... Hij ziet de PC, die klik ik aan en dan krijg ik de melding al.
Ow shit...het is NTFS ja. Is dat het probleem ? :(

Maar hij kan dus geen NTFS aan ? Hoe doen jullie dat dan ?

Het truukje om SMB://server/share werkt bij mij niet..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:02

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:09:
[...]

Hij ziet mijn share niet eens... Hij ziet de PC, die klik ik aan en dan krijg ik de melding al.
Ow shit...het is NTFS ja. Is dat het probleem ? :(

Maar hij kan dus geen NTFS aan ? Hoe doen jullie dat dan ?

Het truukje om SMB://server/share werkt bij mij niet..
Ook niet als je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:54:
[...]

Ook niet als je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft?
Hoe kan ik dat doen ? Daar vraagt hij niet eens om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:02

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:45:
[...]

Hoe kan ik dat doen ? Daar vraagt hij niet eens om
lastig dat ik geen screenshots kan plaatsen en ik heb de HDX ook niet in de buurt, dus even uit mijn hoofd:

in het Setup menu kan je ergens shares toevoegen. Daar kan ik in ieder geval een Username en password bij op geven. als adres geef je dan uiteraard smb://server/share op.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Windows firewall kan ook nog roet in het eten gooien he :) En file en printer sharing moet je bij Vista en Windows 7 ook in het network and sharing center enablen als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Vreemd probleem: Ik kan alle bestanden zien (van een Vista-share; toegevoegd via smb). Maar wanneer ik iets probeer af te spelen zie ik het bufferscherm heel donker, en dan de melding 'can not play file'. Iemand die een oplossing weet?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:43:
[...]

lastig dat ik geen screenshots kan plaatsen en ik heb de HDX ook niet in de buurt, dus even uit mijn hoofd:

in het Setup menu kan je ergens shares toevoegen. Daar kan ik in ieder geval een Username en password bij op geven. als adres geef je dan uiteraard smb://server/share op.
Dit zit onder setup, network share, en dan kan je shares toevoegen, editen, enz....... Hier kan je ook je UN en WW invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Sinds net werkt mijn ethernetpoort opeens niet meer.
Het lampje brand ook niet, en de kabel is in order.
Ook de poort van mijn laptop doet het gewoon.

Hij eeft het tot net altijd gedaan.

Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb last van een hoge pieptoon die afkomstig is uit mijn WD schijf.
Kan ik door middel van een rubberen hoes het geluid wat reduceren?

Ik heb hier namelijk nog (werk) een aantal seagate schijven die voorzien zijn van die soort hoezen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
JellyfishNL schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:55:
Sinds net werkt mijn ethernetpoort opeens niet meer.
Het lampje brand ook niet, en de kabel is in order.
Ook de poort van mijn laptop doet het gewoon.

Hij eeft het tot net altijd gedaan.

Wat kan dit zijn?
Dingen kunnen kapot gaan natuurlijk, ook zonder rare handeling. Maar heb je alles al een keer uit- en aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
RaJitsu schreef op maandag 29 juni 2009 @ 03:29:
Vreemd probleem: Ik kan alle bestanden zien (van een Vista-share; toegevoegd via smb). Maar wanneer ik iets probeer af te spelen zie ik het bufferscherm heel donker, en dan de melding 'can not play file'. Iemand die een oplossing weet?
Bij cannot play meldingen wil een herstart weleens werken. Heb dit zelf af en toe met YAMJ Moviejukebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

punisher007 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Bij cannot play meldingen wil een herstart weleens werken. Heb dit zelf af en toe met YAMJ Moviejukebox
Ik had het gisteren al eens geprobeerd nav iets anders. En inderdaad werkt alles nu weer.

[ Voor 7% gewijzigd door RaJitsu op 29-06-2009 14:59 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
paella schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:29:
[...]

Dingen kunnen kapot gaan natuurlijk, ook zonder rare handeling. Maar heb je alles al een keer uit- en aangezet?
Ja heb al meerdere malen gereboot.
Of bedoel je alle services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:26:
Ik heb last van een hoge pieptoon die afkomstig is uit mijn WD schijf.
Kan ik door middel van een rubberen hoes het geluid wat reduceren?

Ik heb hier namelijk nog (werk) een aantal seagate schijven die voorzien zijn van die soort hoezen.
die hoezen ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen. maar weet je zeker dat het de HD is? Bij mij lijkt de pieptoon namelijk uit de interne voeding te komen of zo. Vooral aanwezig wanneer hij standby staat of via de AB uitgeschakeld is. Het piepen stopt dan pas als ik de schakelaar uit zet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze vraag al eens eerder gesteld:
Als mijn HDX opstart vanuit standby, of vanuit de hardware-aan/uit knop, heb ik regelmatig geen verbinding met de pc waarop de media-files staan. Alle andere pc's in huis staan er altijd op (indien die pc's aanstaan) maar de media pc regelmatig niet. (soms wel) Wel kan ik vanuit die media-pc gewoon de HD in de NMT benaderen om dan maar nieuwe films naar de interne HD van de NMT te kopieeren, maar desondanks word de pc niet in het bron-menu van de HDX getoond.
Ik heb geprobeerd met de volgorde van aanzetten van zowel de pc en de HDX (niet dat dat iets uitmaakt met de andere pc's)
Ik heb alleen op de media-pc MYIHOME draaien, maar dat maakt geen enkel verschil of die server draait of niet. En dan plotseling komt het voor na het aanzetten van de HDX dat mijn pc wel gezien word... maar dat is dan zo random, dat ik maar niet snap waarom de ene keer wel, en de andere keer niet.
voor info: de pc die de media-files heeft is een XP, de andere pc's draaien vista, en alles in mijn huis is bekabeld.

Ik kreeg als antwoord dat de UpNp server op de HDX soms wat traag opstart, en het advies om beide machines van een vast IP te voorzien.
Dat laatste is en was al het geval... en wat dat opstarten betreft; de HDX staat bij mij nagenoeg NOOIT uit, altijd op standby... en dan nog... na 3 dagen nog steeds geen verbinding... zo lang duurt dat opstarten toch niet? Elke mediafile die ik binnenhaal moet ik steeds naar de HDX kopieeren, omdat ik 9 van de 10 keer mijn media-pc niet kan weergeven via de HDX...
En dan van het een op andere dag...PLOEP, daar verschijnt mijn pc plots tussen de bronnen op de HDX... om de volgende dag weer afwezig te zijn.... ALLE andere pc's in huis worden ALTIJD DIRECT herkent (en alle pc's draaien op dezelfde fire-wall...) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Iemand ervaring of een howto om de mediaserver binnen de Linksys WRT160N te gebruiken in HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:39:
[...]

die hoezen ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen. maar weet je zeker dat het de HD is? Bij mij lijkt de pieptoon namelijk uit de interne voeding te komen of zo. Vooral aanwezig wanneer hij standby staat of via de AB uitgeschakeld is. Het piepen stopt dan pas als ik de schakelaar uit zet .
Hmm ik dacht altijd dat het de hd was. Daarom zet ik hem ook uit met de knop.
Iemand (dan) al iets gevonden om de pieptoon ver verhelpen?

[edit] Ik lees net dat iemand de voeding een tik gaf en het daarmee opgelost zou zijn...
I have disconnected the internal connector to the SD card reader, and the awful sound is gone.
Because Im a lazy bastard, I cant be arsed to return the unit, I rather have 2 usb slots and no card reader anyway. But the fact that my box is making this freaking noise is ofc very bad. The used components to build the HDX's must be inferiour.

[ Voor 33% gewijzigd door Frostbite op 30-06-2009 16:17 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey dat kan ik ook wel eens proberen. die cardreader heb ik toch nog maar 0 keer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag die al vaker is gesteld, maar waar ik niet zo een antwoord op kan vinden.

Mijn HDX wordt ongelooflijk heet, zo heet dat hij bijna niet meer vast te pakken is. Nu snap ik dat dat betekend dat de processor zo goed wordt gekoeld, maar zo heet is volgens mij niet normaal.

Ik zet hem dus ook echt uit als ik hem niet gebruik. ipv op de standby.

Ik heb geen HD erin, dus dat kan het niet zijn. Weet iemand hoe het kan en wat ik er eventueel aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Garantie aanspreken. Als hij echt zo heeft wordt dat je hem niet meer kan oppakken, zit er iets fout. Er is ook geen anders apparaat in de buurt waar de warmte vanaf zou kunnen komen ofzo?

Heb je trouwens last gehad van vastlopers? Dat zou iig wel logisch zijn, wanneer je apparaat zo heet wordt dat je hem bijnaniet kan vasthouden.

(een uitzonderlijk lage pijngrens kan natuurlijk ook sprake van zijn, maar daar ga ik even niet van uit).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:00:
Ik heb een vraag die al vaker is gesteld, maar waar ik niet zo een antwoord op kan vinden.

Mijn HDX wordt ongelooflijk heet, zo heet dat hij bijna niet meer vast te pakken is. Nu snap ik dat dat betekend dat de processor zo goed wordt gekoeld, maar zo heet is volgens mij niet normaal.

Ik zet hem dus ook echt uit als ik hem niet gebruik. ipv op de standby.

Ik heb geen HD erin, dus dat kan het niet zijn. Weet iemand hoe het kan en wat ik er eventueel aan kan doen?
Hoe/waar staat je HDX? De mijne werd behoorlijk heet, ook zonder harddisk, toen ik hem op een plek had staan waar hij niet echt goed geventileerd kon worden. Aangezien de behuizing de koeling moet verzorgen, moet de behuizing wel voldoende ruimte hebben om dit af te kunnen staan aan de lucht er omheen. Bij mij is het echt een wereld van verschil. Er zit nu zelfs een harddisk in en het ding word niet meer dan lauwwarm.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Heb de laatste tijd problemen met het kopieren van HD materiaal via FTP. Zodra de overdracht bijna voltooid is wordt de overdracht opnieuw gestart. Enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waarom er zo ontzettend veel nzb's niet gerepareerd worden?
Ik denk dat 1 op de 5 goed gaat, de rest blijft allemaal in de map Download staat, zonder dat ze gerepareerd of uitgepakt worden.
Erg vreemd.

En als ik de map op mn eigen computer zet en ze repareert is er niets aan de hand doet alles het gewoon, dus er zijn wel voldoende par bestanden e.d.

Heel vreemd, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet je 'm tussendoor wel eens uit? dat kan nog wel eens problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:44:
hey dat kan ik ook wel eens proberen. die cardreader heb ik toch nog maar 0 keer gebruikt.
Precies ik dus ook ...

Lees trouwen dat een sd kaart of adapter ook het geluid zou kunnen reduceren.
Maar dit heb ik nog niet geprobeerd.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:43:
Heeft iemand een idee waarom er zo ontzettend veel nzb's niet gerepareerd worden?...
Welke versie van NZBGet gebruik je?
De versie die er origineel opstaat pakt volgens mij geen bestanden uit die met winrar 3.8 ingepakt zijn.
Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste