Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Heeft iemand ervaring met het "dubbel" digitaal aansluiten van de HDX-1000? Heb er zelf tot nu toe weinig (zeg maar niets) over kunnen vinden op intnernet.

Ik heb hem nu optisch aangesloten op mijn Cambridge 640R AVR, maar zou hem ook graag digitaal (via coax) aansluiten op mijn Cambridge 740C cd speler. De reden is dat mijn CD speler twee digitale ingangen heeft en een nog betere DAC heeft dan mijn AVR. Zo zou ik dus de stereo signalen van de HDX (bv. internet radio) via de DAC van mijn CD speler kunnen laten lopen en de 5.1 signalen via de optische uitgang naar mijn AVR.

Ik heb in de software van de HDX nog geen optie gevonden om een specifieke uitgang kunnen kiezen (het is volgens mij óf audio via HDMI óf niet via HDMI. Je kunt geen keuze maken tussen coax of optisch, anders zou het simpel zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:35:
[...]

Hoe/waar staat je HDX? De mijne werd behoorlijk heet, ook zonder harddisk, toen ik hem op een plek had staan waar hij niet echt goed geventileerd kon worden. Aangezien de behuizing de koeling moet verzorgen, moet de behuizing wel voldoende ruimte hebben om dit af te kunnen staan aan de lucht er omheen. Bij mij is het echt een wereld van verschil. Er zit nu zelfs een harddisk in en het ding word niet meer dan lauwwarm.
hij staat in een kastje, met naast zich nog 1 cm ruimte en boven zich nog 3 cm, achter 15 cm ofzo.

Die lage pijngrens kan het ook zijn.....maar ik ben niet de enige die het merkt...(vrouw en kids ook) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hummz,
het schiet me inderdaad te binnen dat de nieuwste rar bestanden niet gedaan worden door de standaardversies.
Eens kijken of er nieuwere versies zijn waarmee het wel kan, want dit is echt frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Met de community software installer kan je versie 0.6 en 0.7 installeren, beide ondersteunen unnrar 3.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zich heeft het unrarren niets met NZBget te maken maar met het unrar script (die zit er automatisch bij in CSI)

Als alles werkt zou je er ook voor kunnen kiezen alleen het unrar script te updaten

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:28:
[...]

hij staat in een kastje, met naast zich nog 1 cm ruimte en boven zich nog 3 cm, achter 15 cm ofzo.
Dat klinkt mij echt als veel te klein in de oren. Zeker boven de hdx zou ik een cm of 10 wel als minimum aanhouden, anders kan hij zijn warmte niet kwijt. Ik weet niet of je het kastje ook nog dicht doet met een deurtje ofzo? want dan is het helemaal geen wonder dat hij zo heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik moet zeggen dat de onlinefunctionaliteit steeds kutter wordt. Ik heb pas geleden de HDD eruit gehaald, ik weet niet of het daaraan gerelateerd kan zijn? Iig streamen van een computer wordt maar half. Een filmpje doorspoelen moet ik niet wagen, want dat loopt ie vast, en gaat hij terug naar het menu. De online podcasts die ik bijhield werken lijken eerst te starten, en daarna vallen ze eruit. Het is alsof ik gewoon totaal geen bandbreedte heb. Iemand een idee waar het aan kan liggen? De nieuwe zaken in mijn omgeving: geen HDD meer, en een nieuwe router. Maar als dit laatste het probleem is, dan moet het toch gewoon helemaal niet meer werken?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

RaJitsu schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:22:
Ik moet zeggen dat de onlinefunctionaliteit steeds kutter wordt. Ik heb pas geleden de HDD eruit gehaald, ik weet niet of het daaraan gerelateerd kan zijn? Iig streamen van een computer wordt maar half. Een filmpje doorspoelen moet ik niet wagen, want dat loopt ie vast, en gaat hij terug naar het menu. De online podcasts die ik bijhield werken lijken eerst te starten, en daarna vallen ze eruit. Het is alsof ik gewoon totaal geen bandbreedte heb. Iemand een idee waar het aan kan liggen? De nieuwe zaken in mijn omgeving: geen HDD meer, en een nieuwe router. Maar als dit laatste het probleem is, dan moet het toch gewoon helemaal niet meer werken?
Ik zou toch eens je router resetten, firmware update of configuratie nalopen. Firewall probleem? goedkope router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een HDX1000 en nu loop ik tegen wat beginners probleempjes aan met Transmission 1.72 Het grootste probleem is dat de downloadsnelheid verschrikkelijk laag is. Vermoedelijke oorzaak is dat het mij niet lukt om de poorten 9091 en 51413 open te zetten. Dus 2 vraagjes:

1. Hoe krijg je het voor elkaar om in de client setup van Transmission op de HDX1000 de poort 51413 in te stellen? Bij mij sprint dit telkens terug op 0 als ik op Save druk. Zelfde geldt voor bijv. Max global peers. Ik kan geen Settings.json file vinden in de map .Transmission op de HDX. Nu heb ik zelf met Notepad een Settings.json bestandje gemaakt en het volgende erin geplakt:
{
"blocklist-enabled": 0,
"blocklist-updates-enabled": 0,
"download-dir": "\/share\/Download",
"download-limit": 0,
"download-limit-enabled": 0,
"encryption": 1,
"lazy-bitfield-enabled": 1,
"max-peers-global": 55,
"max-peers-per-torrent": 35,
"peer-port": 51413,
"pex-enabled": 1,
"port-forwarding-enabled": 0,
"rpc-authentication-required": 0,
"rpc-password": "",
"rpc-port": 9091,
"rpc-username": "",
"rpc-whitelist": "*.*.*.*",
"upload-limit": 20,
"upload-limit-enabled": 0
}
Helaas heeft dit niets opgeleverd. Ik heb overigens 0,0 ervaring met Linux en het bovenstaande met Google gevonden. De upload snelheid is vreemd genoeg wel ok (een constante 20kb p/s zoals ik heb aangeven bij upload limit met de Remote GUI) en die settings worden dan weer wel opgeslagen 8)7

2. Moet je een fixed IP geven aan de HDX (wired manual ip) om te kunnen portforwarden?

Alvast bedankt!

EDIT: Het is ondertussen gelukt om beide hier bovengenoemde poorten open te zetten. Nu zit ik alleen nog met de volgende vragen:

1. Hoe krijg je het voor elkaar om in de Client Setup van Transmission op de HDX1000 zelf Ratio limit, Max. connections, Port etc in te stellen? Bij mij springen deze telkens terug op 0 als ik op Save druk.

2. Ik kan alleen binnen mijn eigen netwerk inloggen op de Remote GUI met http://ip_adres_nmt/transmission/web/ maar als ik het op mijn werk probeer krijg ik de melding dat de server er te lang over doet om te reageren. Poort 9091 staat echter open. Wat doe ik fout?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 23:51 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mags schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Dat klinkt mij echt als veel te klein in de oren. Zeker boven de hdx zou ik een cm of 10 wel als minimum aanhouden, anders kan hij zijn warmte niet kwijt. Ik weet niet of je het kastje ook nog dicht doet met een deurtje ofzo? want dan is het helemaal geen wonder dat hij zo heet wordt.
nee kastje is gewoon open, zit geen deur aan dus dat zal het probleem niet zijn. De ruimte eromheen zal het probleem wel zijn. Ik zal hem wel uit blijven zetten. ik gebruik hem toch alleen om spul af te spelen en dan hoeft hij wat mij betrefd niet stand by te staan als ik hem niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:06:
[...]

nee kastje is gewoon open, zit geen deur aan dus dat zal het probleem niet zijn. De ruimte eromheen zal het probleem wel zijn. Ik zal hem wel uit blijven zetten. ik gebruik hem toch alleen om spul af te spelen en dan hoeft hij wat mij betrefd niet stand by te staan als ik hem niet gebruik.
De ruimte die je aangaf is inderdaad veel en veel te weinig. Aangezien het kastje als "heatsink" voor de processor word gebruikt moet die ook vrije luchtstromen kunnen genereren. Als je dan zo weinig ruimte voor lucht vrij laat dan is dat vrijwel tot een minimum gereduceerd met als gevolg dat je HDX zo loeiheet word. Ook voor de toekomst lijkt het me beter dat je hem wat meer ruimte geeft. Bij veelvuldig heet laten worden zal uiteindelijk een keer een contactje loskomen (tin smelt dan gewoon) en dan ben je verder van huis.

Ik heb de mijne een keer open gehad om te controleren of hij wel goed contact maakt met de plakker op de binnenkant van de behuizing. Dat was niet het geval. De plakker zat ongeveer halverwege, dus 50% van het oppervlak van de zogenaamde heatspreader was maar in contact met de hittegeleidende plakker op de behuizing. Heb toen de plakker eraf gehaald, behuizing schoongemaakt en er Zalman koelpasta tussen gedaan. Heb nu het idee dat hij iets beter koelt ook.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een tevreden HDX1000 eigenaar.
Wat ideaal een apparaatje zeg! :9

Het ding is echt gericht op de huidige generatie tieners/twintigers: geen handleiding, dus trial and error en een laptop naast me op de bank om antwoorden te vinden in deze topicreeks of de HDX-Wiki.
Ik heb de handleiding overigens totaal niet gemist, gooi die dingen toch altijd aan de kant.

Vooralsnog heb ik er geen extra HD ingeschroefd, via een vaste kabelverbinding stream ik via die MyiHome app.

Ik ben niet zo'n audio/visuele wizard, dus het duurde ook wel ff voordat ik erachter kwam dat het schokkerige beeld kwam door een verkeerde 1080P instelling. Dat moet je blijkbaar dus constant switchen tussen 40/50/60HZ 23,9/24P.
Maar dan speelt hij het dus wel vlekkeloos af. :*)

Kan het kloppen dat er bepaalde 1080P bestanden zijn die de HDX niet afspeelt? Ik zit met 2 files die ik gewoon niet aan het werk krijg. :'(

Nog één vraag trouwens, over subtitles. In de map waarvandaan ik stream staat naast de MKV ook een SRT bestand met exact dezelfde naam. Maar als ik tijdens het afspelen op de HDX op de 'subtitle' knop van de afstandbediening klik, komt er alleen een uitroepteken in beeld te staan? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie84 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:40:
@FTL; sinds de nieuwe versie doet mijn postprocess het niet meer. Deze staat in de config op /share/Apps/NZBget/postprocess.sh , maar krijg de melding: Post- Process: Configuration file /postprocess. conf not found, exiting

De file is wel in de folder te vinden, maar hij verwijst naar /postprocess.conf . Enig idee waar het fout kan gaan? :?
Kheb hetzelfde probleem hier.
Heb je het toevallig al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:15:
Hier nog een tevreden HDX1000 eigenaar.
Wat ideaal een apparaatje zeg! :9

Het ding is echt gericht op de huidige generatie tieners/twintigers: geen handleiding, dus trial and error en een laptop naast me op de bank om antwoorden te vinden in deze topicreeks of de HDX-Wiki.
Ik heb de handleiding overigens totaal niet gemist, gooi die dingen toch altijd aan de kant.

Vooralsnog heb ik er geen extra HD ingeschroefd, via een vaste kabelverbinding stream ik via die MyiHome app.

Ik ben niet zo'n audio/visuele wizard, dus het duurde ook wel ff voordat ik erachter kwam dat het schokkerige beeld kwam door een verkeerde 1080P instelling. Dat moet je blijkbaar dus constant switchen tussen 40/50/60HZ 23,9/24P.
Maar dan speelt hij het dus wel vlekkeloos af. :*)

Kan het kloppen dat er bepaalde 1080P bestanden zijn die de HDX niet afspeelt? Ik zit met 2 files die ik gewoon niet aan het werk krijg. :'(

Nog één vraag trouwens, over subtitles. In de map waarvandaan ik stream staat naast de MKV ook een SRT bestand met exact dezelfde naam. Maar als ik tijdens het afspelen op de HDX op de 'subtitle' knop van de afstandbediening klik, komt er alleen een uitroepteken in beeld te staan? :?
In de instellingen kan je ergens kiezen dat hij automatisch de juiste refresh rate moet uitsturen. Zit bij Audio/Video dacht ik, een van de bovenste opties. Je kan kiezen voor PAL/NTSC/24P of een combinatie daarvan.

SRT bestandjes moet hij in principe ook gewoon afspelen. Echter, ik heb wel gemerkt dat de subtitle knop pas werkt als er ook daadwerkelijk al subs zijn displayed in beeld. Of in ieder geval tijd heeft gehad deze te laden. Vooral bij MKV's die al subs ingebouwd hebben, hebben in het begin met de studio trailer enzo nog niets geladen en dan krijg ik ook dat uitroepteken ding in beeld.

Als ze dan nog niet werken, dan kan je met MKVmerge de subtitle gewoon direct in de MKV importeren. Daarna even "muxen" en je hebt ingebouwde subs :) Dan moeten ze toch wel werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hdx staat bovenop de dvdspeler in een kast, en heeft boven 4-5 mm ruimte...
en hij word niet eens lauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:08:
Mijn hdx staat bovenop de dvdspeler in een kast, en heeft boven 4-5 mm ruimte...
en hij word niet eens lauw!
Tocht het veel bij jullie in huis ? :)

4-5mm speling hoef ik bij de mijne niet te proberen. Dan vliegt het kastje waar hij in staat misschien nog wel in de fik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
bluecupra schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:38:
Heb de laatste tijd problemen met het kopieren van HD materiaal via FTP. Zodra de overdracht bijna voltooid is wordt de overdracht opnieuw gestart. Enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt?
Ik heb dit ook, maar alleen bij hele grote bestanden (ongeveer > 20 GB)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb trouwens met de laatste firmware update een nieuw probleem erbij:

Doorspoelen door een film via de Cursor werkt niet meer. Je moet constant dan forwards blijven klikken om 30 sec door te spoelen. Voorheen kon ik gewoon die knop ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ander vraagje, wie komt het bekend voor dat de webserver niet wil starten na een reboot? ik kom dan niet bij de .nzbget webinterface, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

n00bs schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:04:
[...]

Ik zou toch eens je router resetten, firmware update of configuratie nalopen. Firewall probleem? goedkope router?
Alle firewalls staan uit. Firmware is up to date. En als de configuratie niet klopt, zou ik toch ook niets moeten kunnen vinden en afspelen (of wel? Kan er wat zijn wat wat periodiek opsteekt)? Mijn router is een Belkin N Mimo Wireless router. Heb er inderdaad niet veel voor betaald. Staat in de pricewatch voor 55 Euro. Is dat zo'n flutding waar het dan aan ligt?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:49:
ander vraagje, wie komt het bekend voor dat de webserver niet wil starten na een reboot? ik kom dan niet bij de .nzbget webinterface, erg irritant.
ik heb dat ook, echter niet consequent (is ontstaan na de firmware update)
In mijn geval wil een reboot dan juist helpen en/of de service stoppen en weer starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Bij 1dayfly is de HDX-1000 nu in de aanbieding voor 199,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vandaag in de aanbieding voor de twijfelaars!

http://www.1dayfly.nl/

edit: je was me net voor >:)

[ Voor 18% gewijzigd door souljah1h op 08-07-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een touchscreen (zoals een Mimo UM-740) aansluiten op een HTX-1000 om deze zo te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
verkeerde topic :Y)

[ Voor 88% gewijzigd door lowfi op 08-07-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

Entity

9000rpm

Lizard schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:43:
Bij 1dayfly is de HDX-1000 nu in de aanbieding voor 199,95.
Komt goed uit, zat al een tijdje te wachten op een leuke aanbieding, dus besteld. Weer een (hopelijk tevreden) HDX gebruiker erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Laatst online: 12-09 13:59
Misschien een domme vraag, maar ik heb dus een HDX-1000 besteld en ben nu dus ook aan het kijken naar een LCD tv aangezien ik momenteel nog met een oude CRT tv zit. Maar moet de tv ook 24p ondersteunen als ik 720p rips wil streamen naar de tv? Of valt dat stotteren best wel mee als je blueray materiaal streamed? Want het aanbod met 24p modus is nogal beperkt :)

P.S Ben aan het kijken naar 26" modellen als dat iets uitmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door TankiEEE op 08-07-2009 18:42 ]

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:42:
Kan ik een touchscreen (zoals een Mimo UM-740) aansluiten op een HTX-1000 om deze zo te bedienen?
Wat is een Mimo UM-740 ? Link? Specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
TankiEEE schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:42:
Misschien een domme vraag, maar ik heb dus een HDX-1000 besteld en ben nu dus ook aan het kijken naar een LCD tv aangezien ik momenteel nog met een oude CRT tv zit. Maar moet de tv ook 24p ondersteunen als ik 720p rips wil streamen naar de tv? Of valt dat stotteren best wel mee als je blueray materiaal streamed? Want het aanbod met 24p modus is nogal beperkt :)

P.S Ben aan het kijken naar 26" modellen als dat iets uitmaakt.
Moet niet, valt best mee maar het ziet er uiteindelijk wel beter uit vind ik zelf :) Sowieso hebben de 24P capable schermen standaard al veel meer opties ook ten aanzien van de beeld- be/verwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

redfoxert schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:52:
[...]

Wat is een Mimo UM-740 ? Link? Specs?
7" touchscreen LCD via USB. Toevallig zat ik vandaag over het zelfde te peinzen, maar er is niks van te vinden en het lijkt me ook erg sterk. Ook zijn er alleen voor windoes goede drivers, Mac matige gratis en redelijke als je betaald (alternatief is er al wel ;)) En Linux is pas via GNU vrijgegeven aan ontwikkelaars geloof ik? Het zou in theorie moeten kunnen, zou wel gaaf zijn. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
http://www.nanovisionmimo.com/

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de HDX ook erg graag willen bestellen, maar moet er zeker van zijn dat die Mimo (touchscreen via usb) werkt gezien ik via mijn 'huisautomatisering' de muziek (wil) bedienen via een touchscreen ipv de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
volgens mij gaat dat niet werken, maar post je vraag op networkedmediatank.com of zoek daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Stuur een mail naar de ontwikkelaars van de Mimo en vraag het na?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:49:
Ik zou de HDX ook erg graag willen bestellen, maar moet er zeker van zijn dat die Mimo (touchscreen via usb) werkt gezien ik via mijn 'huisautomatisering' de muziek (wil) bedienen via een touchscreen ipv de tv.
Voor muziek zou ik sowieso geen HDX of NMT aanschaffen. Verwerking is niet bepaald "super".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De HDX-1000 is vooral georiënteerd op het afspelen van videobestanden, de audiocapaciteiten zijn bijkomstig - niet meer niet minder.

Logitech en andere producenten hebben streaming oplossingen voor audio op de markt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransiefrans
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 20:03
Beste allemaal,
Ik heb een probleem, heb gister mijn hdx terug naar de fabrieksinstelling gedaan nadat hij niet meer op die startpagina ging (ik heb de box namelijk verhuisd naar me nieuwe huis). Maar nu geeft hij heel veel ruis en is er echt niks leesbaar, zie wel iets veranderen als ik naar boven en beneden ga met de afstandsbediening.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ruis? Heb je een crt-tv ofzo? Ruis op een lcd-tv heb ik namelijk nog nooit meegemaakt. Ik durf zo ook niet te zeggen waar het aan ligt. Staan de instellingen voor je TV wel goed? Hoe staat je HDX aangesloten? Analoog of via hdmi? Inien het laatste, probeer eens via de tulpstekkers wat beter beeld te krijgen, en vervolgens in de setup de juiste instellingen te setten...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransiefrans
Ik heb net een nieuwe plasma gekocht en hij deed het wel gewoon, normaal beeld niks aan de hand. Totdat ik hem terug naar fabriek instellingen gedaan heb. Hij staat nu nog aangesloten met tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RaJitsu schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 07:23:
Ruis? Heb je een crt-tv ofzo? Ruis op een lcd-tv heb ik namelijk nog nooit meegemaakt. Ik durf zo ook niet te zeggen waar het aan ligt. Staan de instellingen voor je TV wel goed? Hoe staat je HDX aangesloten? Analoog of via hdmi? Inien het laatste, probeer eens via de tulpstekkers wat beter beeld te krijgen, en vervolgens in de setup de juiste instellingen te setten...
Wanneer de sharpening op het HDMI kanaal of in een video device erg hoog staat, dan krijg je wel degelijk ruis. Eventueel een brakke kabel of via analoog aangesloten ipv digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransiefrans
n00bs schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:49:
[...]

Wanneer de sharpening op het HDMI kanaal of in een video device erg hoog staat, dan krijg je wel degelijk ruis. Eventueel een brakke kabel of via analoog aangesloten ipv digitaal.
Dus zou ik de box met hdmi kabel moeten aansluiten en dan de box weer juist instellen zodat deze het ook weer analoog doet. Want hij heb het met tulp gedaan voodat de fabrieksinstellingen weer zijn geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Moet zeggen dat ik me steeds meer begin te irriteren aan de hdx.
Eerst had ik een exemplaar wat na een tijd full hd films kijken te heet werd en dan niks meer afspeelde. Deze is vervangen maar die ik nu heb begint een HD film na een tijdje schokkerig af te spelen. En dat al bij een 720p film, bij 1080 is het soms nog erger dat het beeld echt heel langzaam gaat en soms zelfs een stuk overslaat :(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Welk formaat film ? WMV, MKV, of .....

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik weet dat je met de HDX nieuwsgroepen kan binnentrekken, maar moet de pc dan wel blijven draaien? mijn pc maakt nogal wat herrie dus daarom zoek ik een oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
punisher007 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:29:
Welk formaat film ? WMV, MKV, of .....
in ieder geval mkv

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:12:
Vraagje:

Ik weet dat je met de HDX nieuwsgroepen kan binnentrekken, maar moet de pc dan wel blijven draaien? mijn pc maakt nogal wat herrie dus daarom zoek ik een oplossing..
Nope hdx kan downloaden, repareren en uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
punisher007 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:09:
[...]

Bedenk wel dat het beduidend langer duurt dan op je pc! De HDX is geen volwaardige vervanger voor dit soort activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
punisher007 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:09:
[...]

Je moet uiteraard wel een HD ingebouwd hebben..
redfoxert schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:16:
[...]

Bedenk wel dat het beduidend langer duurt dan op je pc! De HDX is geen volwaardige vervanger voor dit soort activiteiten.
Klopt dat het langer duurt, maar waarom zou het geen vervanger ( van wat eigenlijk ) zijn ?
Meesten downloaden net als ik denk ik toch s'nachts, en ja het duurt langer dan op de pc, maar dat is voor mij in ieder geval geen probleem.

[ Voor 51% gewijzigd door Yippie op 09-07-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:43:
[...]

Je moet uiteraard wel een HD ingebouwd hebben..

[...]

Klopt dat het langer duurt, maar waarom zou het geen vervanger ( van wat eigenlijk ) zijn ?
Meesten downloaden net als ik denk ik toch s'nachts, en ja het duurt langer dan op de pc, maar dat is voor mij in ieder geval geen probleem.
HD heb ik, dus dat is geen probleem. Maar de pc moet dus wel blijven draaien.. Wat is z'n functie dan als de HDX al het downloaden, parren en unrarren voor zijn rekening neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag:

Zit al een paar dagen te kloten om een netwerk aan te leggen, met gedeeltelijk succes.. Ben hier niet zo'n held in namelijk.. Op dit moment is het zo dat via de router een lan-kabel gaat naar mijn pc en naar de HDX. Ook is er nog een laptop draadloos verbonden met de router.

Via de HDX kan ik nu bestanden benaderen op de pc en de laptop, maar andersom zie ik hem niet. Als ik bij m'n netwerklocaties kijk op de pc of op de laptop zie ik de HDX niet staan. Op het moment dat ik de HDX weer via USB aansluit op de pc zie ik hem wel bij m'n locale netwerk staan.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Staat de samba service op de HDX aan?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat niet aan. Moet dat of juist niet? Want ik naam aan dat je dan ook Samba op je pc moet installeren? Gerbuik overigens XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
samba moet aan, pas dan kun je bestanden op hdx benaderen. Verder geen software op de client nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:30:
samba moet aan, pas dan kun je bestanden op hdx benaderen. Verder geen software op de client nodig.
Okay, maar wat moet ik dan op mijn pc aanpassen? En wat vul ik ik bij toestelnaam en sambawerkgroep op de HDX in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op je pc moet je als het goed is niks aanpassen. behalve dat het handig is om een netwerkmapping te maken naar <ip-adres van je hdx> of naar \\PC-A100 of hoe je je machine dan ook genoemd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 13-09 20:10

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Ok dat was ff schrikken toen ik dit topic weer las na bijna 2 maanden. Ben zo druk geweest met school en het halen van mijn bachelor (gelukt btw! :+) dat ik geen tijd meer heb gehad om alles bij te houden. Maar iedereen helpt elkaar hier super. Het topic is ook zo hard gelopen dat ik denk ik aan het eind van de vakantie weer een nieuw topic kan gaan maken! :+

Heb zelfs niet meegekregen dat er een nieuwe firmware was! Zal hem van de week zelf ook eens testen aangezien ik hier een hoop mensen zie die problemen hebben.

Heb ook nog ff een tip voor het mounten van meerdere shares (weet niet zeker of het al voorbij is gekomen maar heb nog niet alles bij kunnen lezen). Het probleem is namelijk dat als je gebruik maakt van meerdere harde schijven waar je media op hebt staan de HDX maar in staat is 1 share tegelijk te mounten. Dit is lastig als je YAMJ gebruikt voor je media bibliotheek, dan zou je dus voor elke gedeelde schijf een eigen bibliotheek moeten aanmaken. Je zou dit kunnen oplossen door deze schijven in RAID0 te draaien waardoor je 1 grote schijf krijgt. Probleem in mijn geval was alleen dat ik 1 schijf van 1TB al vol had staan en geen zin en ruimte had om deze in RAID te gaan draaien. Een simpele oplossing is hier te vinden:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20197

Je mount als het ware de 2de schijf in een map van de eerste. Je hebt dus niet het gevaar van data verlies van de 2 schijven als er 1 kapot zou gaan. Ook het toevoegen van een extra schijf word simpel en je kunt zo makkelijk nieuwe schijven toevoegen waardoor je dus 1 grote media bibliotheek krijgt.

Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is anders hoor ik het wel! Ga binnenkort op vakantie maar probeer daarna weer actiever te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Sleepyhead schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:06:
Ben zo druk geweest met school en het halen van mijn bachelor (gelukt btw! :+)
offtopic:
Congrats! De moeite waard geweest dus om je topic even te laten voor wat het was. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:16:
Staat niet aan. Moet dat of juist niet? Want ik naam aan dat je dan ook Samba op je pc moet installeren? Gerbuik overigens XP...
Ik zou http://www.networkedmedia...ting_to_the_internal_disk even lezen :)

Hier wat meer info over de standaard beschikbare NMT apps: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/NMT_Apps

Verder is het forum daar erg handig voor diverse dingen en vragen.

Samba is de naam voor het Windows File Sharing protocol. Hiervoor hoef je dus op je pc niets te installeren.

Wanneer je de HDX (of PCH zoals in de Wiki, is hetzelfde) wilt gebruiken voor downloaden etc etc, dan heb je je PC hiervoor NIET nodig. De HDX kan het zelf, maar zoals ik al eerder zei, het is imo geen volwaardige vervanger. Zal wel aan mij liggen ofzo maar ik vind de interface maar <censored> en de snelheid al helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:39:
[...]

Hier wat meer info over de standaard beschikbare NMT apps: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/NMT_Apps

Samba is de naam voor het Windows File Sharing protocol. Hiervoor hoef je dus op je pc niets te installeren.

Wanneer je de HDX (of PCH zoals in de Wiki, is hetzelfde) wilt gebruiken voor downloaden etc etc, dan heb je je PC hiervoor NIET nodig. De HDX kan het zelf, maar zoals ik al eerder zei, het is imo geen volwaardige vervanger. Zal wel aan mij liggen ofzo maar ik vind de interface maar <censored> en de snelheid al helemaal :P
Thx! :) Ga als ik van de week tijd heb een aan de slag met je tips!

Mijn pc is een oudje en nogal gehoorig dus daar wil ik een beetje vanaf. Dat de HDX er wat langer over doet vind ik geen probleem, die laat ik gewoon lekker doordraaien en heb er dan geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbiesheuvel
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik heb nu al een aantal maanden een hdx 1080. Ik loop nu alleen tegen een probleem op. Ik kan watchmen niet bekijken! Als ik hem open krijg ik eerst het buffering scherm en daarna gaat die over op zwart scherm... Er is dan een hard reboot nodig om hem weer up and running te krijgen. Heb hem ook al geupdate naar de nieuwste firmware.

Ik gebruik de HDMI kabel op 780x480p. Heb hem ook al op 1080 gezet maar elke keer als ik hem start dan krijg ik een zwart scherm. Heb al 2 verschillende versies gedownload en ook als VIDEO_TS en ISO geprobeerd maar hij blijft het maar niet doen. Alle andere films doen het wel maar deze niet...

Het is een NTSC met die op 780x480 is gezet. Ik heb deze tv:
http://www.graficall.nl/P...MMBT-HD-Ready-LCD-TV.aspx

Als iemand enig idee heeft waar het aan kan liggen zou ik daar blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:06
Ik zit toch met een probleem
ik krijg gewoon niet de ondertitels bij de films (sommige zijn .SUB or .SRT)
dacht gewoon in de zelfde map met dezelfde naam als het video bestand
maar als ik dan op subtitle druk op de afstandsbediening geeft die een driehoek
met uitroepteken weer. Heb er ook een Iso van gemaakt, zelfde werkt nog niet :(

Heeft iemand een idee om dit op te lossen

**Correctie bij .SUB bestanden**

[ Voor 4% gewijzigd door richards81 op 12-07-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

richards81 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:32:

Wat voor bestanden zijn de films? DVD's of mkv's ? Bij de eerste werkt dat namelijk niet.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
@Smarron: betreft AVI bestanden met .SUB subtitles

[ Voor 21% gewijzigd door richards81 op 12-07-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransiefrans
Fransiefrans schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:30:
Beste allemaal,
Ik heb een probleem, heb gister mijn hdx terug naar de fabrieksinstelling gedaan nadat hij niet meer op die startpagina ging (ik heb de box namelijk verhuisd naar me nieuwe huis). Maar nu geeft hij heel veel ruis en is er echt niks leesbaar, zie wel iets veranderen als ik naar boven en beneden ga met de afstandsbediening.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb het al opgelost.probleem is verholpen door. Op de knop videomode en 0 te drukken.
Bedankt voor de reacties.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:53
is het normaal dat de hdx 1000 maar 1 download op "normale" snelheid van het net kan halen? Zodra ik opdracht geeft voor een tweede of meerdere downloads keldert de downloadsnelheid fors omlaag. Is hier een workaround voor? Nu moet ik alle overige downloads pauzeren om 1 enkele download op normale snelheid te laten verlopen... niet echt een definitie van een NETWORK-media-tank lijkt mij ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@danda geef eerst eens aan waarmee je download ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:53
HDX 1000 is aangesloten op livebox (in praktijk 1,8 MB/s, 300 m van centrale) en de torrents download ik via Clutch. Via Opera hou ik snelheid van de downloads in Clutch bij. Poorten van de HDX zijn in livebox geopend.

Als ik een enkele download pak dan gaat het wel maximaal, maar zodra er een 2e bijkomt zie je de eerste download helemaal inzakken qua snelheid, pauzeer ik die 2e dan gaat de eerste weer omhoog ....

[ Voor 8% gewijzigd door danda op 13-07-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
het is een NETWORKED media tank omdat deze kan streamen, de NMT is niet ontworpen om torrent/usenet rar/par activiteiten te doen aangezien er een videoprocessor in zit.

tweede torrent starten betekend veel meer CPU load. Daardoor gaat zeer waarschijnlijk de snelheid aanzienlijk omlaag.

Als ik via nieuwsgroepen download komt de download niet boven de 1300kB/s uit, kijk ik dan naar de CPU load, dan is deze zowat maximaal. Om maar niet te beginnen over de load tijdens het unrarren, dan reageerd de box nauwelijks op de AB of andere zaken

Ik heb geen ervaring met torrents, maar kun je niet instellen dat de 2e pas start zodra de eerste is afgerond?

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 13-07-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
richards81 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:32:

**Correctie bij .SUB bestanden**
iemand al en idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Iemand nog tips voor leuke webservices? Ik ben een beetje op zoek gegaan, maar echt veel vind ik niet. Uitzendiggemist schijnt te werken, maar bij mij dus niet. Hardware.Info heeft wel een aardige in elkaar geknutseld, en die werkt prima. Maar verder heb ik nog niets kunnen vinden. Wat hebben we hier allemaal ingesteld staan op onze HDX1000???

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

cypher21 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:10:
het is een NETWORKED media tank omdat deze kan streamen, de NMT is niet ontworpen om torrent/usenet rar/par activiteiten te doen aangezien er een videoprocessor in zit.
De basis van het apparaat wordt niettemin gevormd door een MIPS-processor. Video wordt afgehandeld door een aparte processor (omdat de MIPS op zich zwak is). Het is net zoals je router gebruiken om te downloaden: dat ding is er niet op voorzien.
Ik heb geen ervaring met torrents, maar kun je niet instellen dat de 2e pas start zodra de eerste is afgerond?
De client die standaard door HD Digitech wordt meegeleverd is Transmission voor zover ik weet. En daar kan je niet echt torrents in een wachtrij zetten.
danda schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:51:
is het normaal dat de hdx 1000 maar 1 download op "normale" snelheid van het net kan halen?
Ja dus. MIPS is een achterhaalde architectuur.

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 14-07-2009 01:53 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:39:
[...]

Nogmaals bedankt! Alles is inmiddels werkende en staat lekker te draaien! :)

Afspelen van alle bestanden gaat trouwens ook prima, merk alleen dat het beeld soms een klein beetje schokkerig is. Wanneer ik Planet earth in HD bekijk valt het vooral op bij shots uit de lucht waar de camera langzaam draait. Het is minimaal. maar je ziet dat het niet helemaal vloeiend is. Kun je dit verhelpen met bepaalde instellingen aan de HDX of moet je het hierbij bij de instellingen van de tv zoeken?

Bestanden worden overigens direct vanaf de hd van de HDX afgespeeld.

Nog een vraag... NzgGet download prima en hersteld ze ook, ze worden alleen niet uitgepakt.. Waar kan dat aan liggen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
richards81 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:35:
[...]
- .SUB ondertitels werken niet -

iemand al en idee?
SUB-ondertitelformaat wordt niet ondersteund. Zie ook de Wiki.

Toelichting: de HDX en Popcorn ondersteunen alleen text-formaat ondertitels. SUB gebruikt plaatjes voor de tekst, net als een DVD (in feite zijn het vaak geripte ondertitels van DVD's). Er zijn tools met OCR om dergelijke ondertitels om te zetten naar (o.a) SRT-formaat, maar het is nogal een gedoe.

(dit is ook de enige reden dat ik af en toe nog met mijn good-old DVD-spelertje DiVX-filmpjes afspeel. Alleen dus als er SUB-ondertitels voor zijn en het geluid te druk vind om relaxed zonder ondertitels te volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
thx arsimo
ik heb voor de meeste SRT bestanden gevonden en die doen het nu prima :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:47:

Nog een vraag... NzgGet download prima en hersteld ze ook, ze worden alleen niet uitgepakt.. Waar kan dat aan liggen?
ik dacht na de nieuwe fw ook al dat ie dat niet meer deed. bleken ze allemaal in een Complete folder in de root te staan, ipv in de download folder waar ze eerst waren neergezet. heb je daar al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik probeer sinds 2dagen om de yamj draaiende te krijgen op mijn nieuwe popcorn. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik op dit vlak slechts een leek ben. Ik ben tot op het punt dat ik in dos de Myyamj.bat (oid) draaidende heb en dat hij de films begint up te daten. dit duurt echt eewigheden .. de eerste film duurt 5 minuten, de tweede is nu al 20 minuten bezig met "updaten" en hij lijkt niets meer te doen. dit is de 10e keer dat ik het probeer te openen want de eerste tiental keren bleef hij gewoon hangen op de eer ste film .. iemand enig idee wat er misgaat? MediaInfo opent voor de eerste film en zegt :"Writing library : virtualdub build 10050/release en de tweede : "writing library : virtualdub build 1150/release" en writing application : Virtualdubmod 1.5.1.1a (build 1150/release) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:05:
Goedemiddag,

Ik probeer sinds 2dagen om de yamj draaiende te krijgen op mijn nieuwe popcorn. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik op dit vlak slechts een leek ben. Ik ben tot op het punt dat ik in dos de Myyamj.bat (oid) draaidende heb en dat hij de films begint up te daten. dit duurt echt eewigheden .. de eerste film duurt 5 minuten, de tweede is nu al 20 minuten bezig met "updaten" en hij lijkt niets meer te doen. dit is de 10e keer dat ik het probeer te openen want de eerste tiental keren bleef hij gewoon hangen op de eer ste film .. iemand enig idee wat er misgaat? MediaInfo opent voor de eerste film en zegt :"Writing library : virtualdub build 10050/release en de tweede : "writing library : virtualdub build 1150/release" en writing application : Virtualdubmod 1.5.1.1a (build 1150/release) ....
Blijkbaar gaat het vlot als ik die MediaInfo vensters sluit, maar ik neem aan dat hij via daar update :(? (heb wel grabit en utorrent stilgelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Haha, het komt doordat je de grafische versie van mediainfo gedownload hebt. Dat probleem had ik in het begin ook. Je moet daarvoor de Command Line (CLI) versie van mediainfo hebben, en dan werkt hij wel gewoon heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:47:
[...]

Kan je alsook andere instellingen in het conf bestand aanpassen.
Staat in de Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Eindelijk de wifi usb stick binnen, maar de verbinding verbreekt gewoon af en toe :S (via ftp)
Beetje vreemd dit. Ik heb ook al een aantal malen gehad, dat als ik al een tijdlang file transfer heb ik ineens geen beeld meer had (ging op zwart) . Het duurde dan eventjes voordat ik een response kreeg (bijvoorbeeld nieuw scherm geladen in een menu) Dan zijn de downloads corrupt.

Ik heb trouwens een aantal mappen / files die ik hierdoor niet kan weggooien. De HDX meldt dan dat ik geen rechten heb om dit te doen (restart etc werkt niet )

Of zou dit soms met hitte te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:26:
Haha, het komt doordat je de grafische versie van mediainfo gedownload hebt. Dat probleem had ik in het begin ook. Je moet daarvoor de Command Line (CLI) versie van mediainfo hebben, en dan werkt hij wel gewoon heel snel.
Bon.. Dat nu aan het proberen :') Wederom terug bij af @ #1

WoopWWooop! Tc-Chub is nen held!!! xD Twerkt <3

*Slaakt een zuchtje. 24u verder ofzo :p*

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Haha tuurlijk werkt t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Iemand enig idee, dat op de één op andere dag JAMJ met moviemeterplugin niet meer werkt? Eerst werkt wel, vervolgens keer updaten voor nieuwe films en ho maar..

IMDB Plugin werkt prima overigens :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 13-09 20:10

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
R-B schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:15:
Iemand enig idee, dat op de één op andere dag JAMJ met moviemeterplugin niet meer werkt? Eerst werkt wel, vervolgens keer updaten voor nieuwe films en ho maar..

IMDB Plugin werkt prima overigens :)
Heb je misschien iets meer info?
Krijg je een foutmelding ofzo?
Heb je iets aangepast, instelling, skin ofzo?

Kan misschien zijn dat moviemeter er ff uitgelegen heeft.
Probeer het anders op een ander tijdstip nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:02

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:47:
[...]

Kheb hetzelfde probleem hier.
Heb je het toevallig al opgelost?
en hier nog iemand met de fout melding
ERROR Sat, 18 Jul 2009 18:41:19 +0000 Post- Process: Configuration file /postprocess. conf not found, exiting
nadat nzbget een nzb'tje binnen gehaald heeft. iemand een idee?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Herinstallatie van NZBget al gedaan ?
Is het conf bestand nog wel aanwezig, wat staat daar in over het uitpakken.

Meen me ook een probleem te herinneren met de rar versie die niet compatible was met bepaalde bestanden of zo..zoek even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:02

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Laatste versie geïnstalleerd via de community installer. de compatibility problemen waren met winrar 3.8 bestanden. Maar de foutmelding lijkt mij niet te duiden op het feit dat rar bestanden niet geopend kunnen worden. Anders mogen ze de foutmeldingen wel eens gaan reviewen en herschrijven. dat .conf bestand wat problemen geeft is overigens wel gewoon aanwezig in de beschreven map. Nzbget ook al eens op nieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niets verholpen.

n.a.v deze post: http://www.networkedmedia...read.php?tid=21737&page=2 heb ik het postprocess ook al eens aangepast naar /share/Apps/NZBget/.nzbget/unpak.sh . Hoewel er dan geen foutmelding komt, wordt er nog steeds niets uitgeparred, uitgepakt of wat dan ook.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Sleepyhead schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:23:
[...]

Heb je misschien iets meer info?
Krijg je een foutmelding ofzo?
Heb je iets aangepast, instelling, skin ofzo?

Kan misschien zijn dat moviemeter er ff uitgelegen heeft.
Probeer het anders op een ander tijdstip nog eens.
Sorry, je heb gelijk. Hieronder een print screen van het command scherm.

Tevens, tijdstip maakt niet uit. Voor de vakantie (2 weken geleden) werkte het niet, probeer het eergister nog eens, nog steeds niet..

Verder echt helemaal niets aangepast.. :)

AFBEELDING JAMJ

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Juiste java geinstalleerd ? Probeer java eens opnieuw te installeren/updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 06:37:
Heb mijn HDX 1000 1 week in mijn bezit. Ben erg tevreden. HD erin, firmware geupdate, hd geoformatteerd, apps geinstalleerd, in het netwerk gehangen en hij draait als een zonnetje.
Hoi, het is jou dus gelukt om je hd via het netwerk te laten draaien. Bij mij wordt de schijf wel herkend op m'n pc, maar ik weet niet hoe ik nu bestanden kan slepen van mn HD in m'n pc naar naar de interne HD in de HDX. Kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Rotsgrond, dit staat uitstekend omschreven in de Wiki: http://www.hdx1080.com/wi...I_add_SMB.2FNFS_shares.3F
Yukkie schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:23:
Laatste versie geïnstalleerd via de community installer. de compatibility problemen waren met winrar 3.8 bestanden. Maar de foutmelding lijkt mij niet te duiden op het feit dat rar bestanden niet geopend kunnen worden. Anders mogen ze de foutmeldingen wel eens gaan reviewen en herschrijven. dat .conf bestand wat problemen geeft is overigens wel gewoon aanwezig in de beschreven map. Nzbget ook al eens op nieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niets verholpen.

n.a.v deze post: http://www.networkedmedia...read.php?tid=21737&page=2 heb ik het postprocess ook al eens aangepast naar /share/Apps/NZBget/.nzbget/unpak.sh . Hoewel er dan geen foutmelding komt, wordt er nog steeds niets uitgeparred, uitgepakt of wat dan ook.
Staat het nzbget.conf bestand ook in de zelfde folders als unpak.sh, dus in \\ipadressofhostnaam\share\.nzbget\

Heb je verder dit probleem met alle downloads ?
Probeer bijv. deze eens.

[ Voor 81% gewijzigd door Yippie op 19-07-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

punisher007 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:45:
Juiste java geinstalleerd ? Probeer java eens opnieuw te installeren/updaten.
Helaas, niks werkt met updaten / herinstalleren van Java..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@R-D, probleem zit hem in die 2 films, Bolt & Watchmen.
Verplaats die is ergens anders naar toe, zodat die ze tijdens de scan niet meeneemt, en kijk of het dan wel goed gaat.

Probeer het daarna indien succesvol nog is, maar dan met jaartal achter de films met het probleem, Bolt (2008), en Watchmen (2009), zonder DC dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Yippie op 20-07-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Kan bij voorbaat al (bijna zeker) zeggen dat het het probleem niet is, aangezien bij andere JAMJ (Draai 3 JAMJ'S apart, 1 op HDD in HDX, en 2 op 2 partities in me PC) dezelfde problemen voor doen.

Toch ga ik het even proberen, zal me bericht zodirect editten :).

Edit:

Werkt niet, ik had nu me oude Jukebox weggegooid, nu krijgt gewoon de eerste film die gescand wordt volgens het alfabet, die foutmelding weer. Daarna stop hij direct.

[ Voor 25% gewijzigd door R-B op 20-07-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
R-B, vreemd probleem, andere plugin gebruiken ? dus imdb ipv moviemeter ?

Weet dat de tekst dan in EN is ipv NL, maar werkt wel.
Anders kan je proberen alles opnieuw te installeren vanaf scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

IMDB Plugin werkt prima overigens, dat zei ik al eerder :)

Tja, zal het moeten proberen.. Dat kan ik pas doen als ik meer tijd heb om ermee te kloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Oh sorry R-B, dat IMDB werkt heb ik overheen gelezen denk ik.
Heb je hier wat aan ? FreakNL in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

Bij sommige moet je blijkbaar zelf NFO files aanmaken met filmnr er in.
Lees het even door, en laat de uitkomst weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Yippie schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:02:
Oh sorry R-B, dat IMDB werkt heb ik overheen gelezen denk ik.
Heb je hier wat aan ? FreakNL in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

Bij sommige moet je blijkbaar zelf NFO files aanmaken met filmnr er in.
Lees het even door, en laat de uitkomst weten.
Nee, die problemen zijn het niet. Als hij een film niet vindt, dan klopt in film info en film cover niet, maar dan werkt hij wel gewoon :)
Met die NFO files kan je ook nfo file zelfde titel geven als de film en dan de link erin naar de IMDB pagina van die film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 21:51
*Zucht*

Mijn broertje heeft nu net een HDX1000 gekocht, maar hij krijgt met geen mogelijkheid beeld over HDMI. Of tenminste, het laadscherm komt wel in beeld, en heel soms ook een menu, maar daarna schiet hij op zwart.

Wat heb ik gedaan?

Output veranderd, van auto, naar hdmi 720p, 1080i, 1080p, het mag niet baten.
Andere kabel gebruikt, 4 stuks.
Andere tv, 3 stuks.
Andere firmware, Originele, nieuwste, oudere.
Via composiet/component overigens wel gewoon perfect beeld. Het TV mode + "cijfer" truukje van de wiki werkt in ieder geval ook niet. Hij geeft gewoon geen beeld over HDMI, met welke instellingen ook. Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Slurpgeit op 24-07-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Slurpgeit schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:09:
*Zucht*

Mijn broertje heeft nu net een HDX1000 gekocht, maar hij krijgt met geen mogelijkheid beeld over HDMI. Of tenminste, het laadscherm komt wel in beeld, en heel soms ook een menu, maar daarna schiet hij op zwart.

Wat heb ik gedaan?

Andere tv, 3 stuks.
Via composiet/component overigens wel gewoon perfect beeld. Het TV mode + "cijfer" truukje van de wiki werkt in ieder geval ook niet. Hij geeft gewoon geen beeld over HDMI, met welke instellingen ook. Iemand enig idee?
Teruggaan naar de dealer. Dit hoort niet. Zoals ik het lees heb je al genoeg gedaan om te testen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Slurpgeit schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:09:
*Zucht*

Wat heb ik gedaan?

Andere tv, 3 stuks.
Wel goed in de Wiki gekeken ? Waarschijnlijk een HDMI sync probleem ?
There is no video signal detected with HDMI connection during initial setup.
1.Unplug the HDMI cable from HDX Player after you have shut down.
2.Power up the HDX player, you should see a RED LED.
3.Wait for 3~5 mins
4.On the remote, press TV mode release, followed by 7 (720p) or 8 (1080i)
5.plug the HDMI cable, your TV should resync itself
Remember to save the changes under Audio/Video Setup

[ Voor 15% gewijzigd door Yippie op 24-07-2009 22:10 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 38 Laatste