Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51
Volgens mij heb ik vrij duidelijk gepost dat ik dat al geprobeerd heb?

Verder doet nu mijn eigen Popcorn Hour precies hetzelfde :X . Tenzij ik de HDMI kabel van mijn xbox pak. Kan het zo zijn dat een HDMI kabel kapot gaat door een apparaat? Die kabel heeft het voor ik die HDX erop aansloot perfect gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
TV modus heb je geprobeerd zeg je, maar niet resync van HDMI.
Daar zit nog steeds je probleem volgens mij.
To prevent HDMI handshaking problems with your TV, please use a composite video to setup the correct resolution for your TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Slurpgeit schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:14:
Volgens mij heb ik vrij duidelijk gepost dat ik dat al geprobeerd heb?

Verder doet nu mijn eigen Popcorn Hour precies hetzelfde :X . Tenzij ik de HDMI kabel van mijn xbox pak. Kan het zo zijn dat een HDMI kabel kapot gaat door een apparaat? Die kabel heeft het voor ik die HDX erop aansloot perfect gedaan.
Ik heb wel vaker gelezen dat de meegeleverd HDMI kabel niet altijd goed functioneert. Een kabel kapot door een apparaat? Misschien als de bliksem in het apparaat inslaat ofzo :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Yippie schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:21:
TV modus heb je geprobeerd zeg je, maar niet resync van HDMI.
Daar zit nog steeds je probleem volgens mij.

[...]
Meerdere keren geprobeerd. Soms geeft hij even 2 seconden beeld, en knalt daarna weer op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Slurpgeit schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:02:
[...]

Meerdere keren geprobeerd. Soms geeft hij even 2 seconden beeld, en knalt daarna weer op zwart.
de kabel kan ook gewoon kapot zijn :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
ligt de support van hdx1080.com er uit? Heb meer dan een week geleden een ticket aangemaakt maar nog altijd geen antwoord :-(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
cypher21 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:34:
[...]

de kabel kan ook gewoon kapot zijn :)
Alle vier de kabels? Die op mijn 360 en PCH wel werken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:20:
ligt de support van hdx1080.com er uit? Heb meer dan een week geleden een ticket aangemaakt maar nog altijd geen antwoord :-(
Op mijn ticket van 2 of 3 weken terug heb ik ook helemaal geen reactie gehad. Of ze zijn gewoon slecht, of er is meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
slechte zaak. Ik ben sowieso al minder tevreden over de hdx dan dat ik in het begin was omdat ik problemen blijf houden met het afspelen van hd materiaal. Kijk dan ook uit naar de pcm van volgende maand waarin ze een test gaan doen van multimeadia spelers zoals de hdx en vele anderen. Ook gaan ze dan kijken naar welke chip wat kan. ben benieuwd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is wel vakantietijd natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:50:
't is wel vakantietijd natuurlijk....
In China hebben ze geen vakanties.... ;)

Waarom vraagt met het niet ook op het NMT forum? www.networkedmediatank.com

Alex zit daar ook voor zover ik weet. Of hij ook actief de posts meeleest durf ik alleen niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik heb vandaag ook de Networked Media Tank geinstalleerd. Eerste indruk is erg goed, maar door de ontbrekende handleiding zit ik nog wel met veel vragen en onduidelijkheden, zelfs na de Wiki gelezen te hebben (waar lang niet alles in staat).

Zo lukt het me al niet eens om vanaf de NMT toegang te krijgen tot ons netwerk. Ik wilde daarom hiervoor Samba installeren (kan het echt niet zonder zulke software?) maar volgens mij is dat Linux software?

Verder valt er nog veel te ontdekken wat betreft alle mogelijkheden en applicaties, maar ik mis een beetje een goed en helder startpunt. Ik wil er ook nog een harddisk in gaan zetten binnenkort, hoe kun je daar dan files naartoe zetten? Ik las iets via FTP, wordt dat heel omslachtig of valt het mee?

Belangrijkste reden voor de NMT is natuurlijk HD-films kijken via stream/harddisk, maar dat is me helaas nog niet gelukt omdat ik dus niet in het netwerk kan. Niet alle Blu-ray films schijnen trouwens te werken, degene die over het algemeen te downloaden zijn wel?

Tot slot nog een laatste vraag; is er een manier om bv. uitzendinggemist/rtlgemist draaiend te krijgen op de NMT? Veel vragen dus vooralsnog, hopelijk word ik snel een stuk wijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Het is hier geen Marktplaats

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 26-07-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
@devv05 lees ook de topics op got maar.

-Je kan gewoon met smb://naamofip/share je share op computer/server benaderen vanaf de nmt.
-Met de NMT met HD kun je gewoon downloaden en laten repareren uitpakken.
-Overzetten kan via ftp en via SMB share. Vanaf je windows pc is de NMT dan te benaderen via \\naamofip\share

[ Voor 41% gewijzigd door punisher007 op 26-07-2009 21:32 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Thanks. Heb alleen helaas nog een probleem met een IP-conflict. Zodra ik de NMT laat zoeken op mijn netwerk knalt de internetverbinding eruit op mijn pc én de NMT. En dat terwijl ik de NMT handmatig een IP-adres heb gegeven (.40) dat toch echt anders is dan het IP adres van mijn pc... (.34)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:57:
[...]

In China hebben ze geen vakanties.... ;)
Sloebers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Yippie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:29:
Anders kan je proberen alles opnieuw te installeren vanaf scratch.
Gedaan, alles opnieuw gedownload en ingesteld. Krijg weer zelfde melding :(

MovieMeterplugin werkt gewoon niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door R-B op 27-07-2009 18:45 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik snap er helemaal niks meer van...

Als ik bij Media Bron kijk zie ik de volgende opties:

- Network Browser
- PC (met mediaplayer icoontje)
- PC (met user icoontje)

Bij de tweede optie (die erbij kwam na het installeren van myiHome) kan ik wel browsen door mijn bestanden maar zodra ik iets af wil spelen krijg ik de melding buffering... en vervolgens File could not play en mijn hele netwerk verbinding knalt eruit op alle apparaten.

Ik heb een handmatig ip-adres ingesteld dat nergens anders in het netwerk gebruikt wordt. Bij automatisch ip-adres had ik overigens hetzelfde probleem. Maar het lijkt toch echt een IP conflict of iets te zijn, hoe los ik dit op?? :(

Tevens meteen de vraag hoe ik webservices toevoeg, zoals bv. uitzendinggemist. Kan dat alleen met een hdd in het apparaat of ook zonder? En kan je DVD's/Blu-rays alleen als ISO afspelen of ook gewoon uitgepakt? Want hij bladert door de DVD heen en alles, ik kan de VOB's afspelen maar het lukt me niet om dat met de DVD in zijn geheel te doen.

Hoop dat iemand me kan helpen hiermee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

devv05 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:52:

En kan je DVD's/Blu-rays alleen als ISO afspelen of ook gewoon uitgepakt? Want hij bladert door de DVD heen en alles, ik kan de VOB's afspelen maar het lukt me niet om dat met de DVD in zijn geheel te doen.
Je kunt ISO'S afspelen, maar ook de losse (VOB etc). Maar als je losse bestanden heb MOET dat gezamenlijk in een VIDEO_TS map staan. Dan detecteert hij dat het een DVD is.

Blu-ray is hetzelfde, dat moet in een map BDAV/STREAM/ (Als ik dit goed zeg uit mijn hoofd) staan. Dan detecteert hij automatisch een Blu-Ray.

[ Voor 40% gewijzigd door R-B op 27-07-2009 20:25 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hooooooo, weet je dat zeker? ik dacht dat blurays niet ondersteunt werden? zou wel interessant zijn als het wel kon, maar dan heb ik helaas een hoop content voor niks weggegooid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
De C200 gaat het in ieder geval WEL ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:04:
hooooooo, weet je dat zeker? ik dacht dat blurays niet ondersteunt werden? zou wel interessant zijn als het wel kon, maar dan heb ik helaas een hoop content voor niks weggegooid :|
Op deze manier had ik het een keer werkend, alleen geen ondertitels. Puur alleen het .mt2s (ofzo) filetje :) (De video stream dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14
R-B schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:13:
[...]

Op deze manier had ik het een keer werkend, alleen geen ondertitels. Puur alleen het .mt2s (ofzo) filetje :) (De video stream dus)
Met geluid? Zo ja, welk formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

rusman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:40:
[...]

Met geluid? Zo ja, welk formaat?
Dat weet ik niet meer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
R-B schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:13:
[...]

M2TS bestanden die direct van een blu-ray disk afkomstig zijn kunnen inderdaad afgespeeld worden.

Echter niet als de blu-ray nog in ISO-formaat is, maar alleen in "uitgepakte" vorm.

Alle audio-formaten, inclusief de HD-formaten, kunnen afgespeeld worden, mits je receiver dit ondersteunt. NB: voor Dolby TrueHD moet de optie AC3 op "RAW" staan en voor DTS-HD moet de optie DTS op "DTS-HD" staan in het audio settings menu.

Ondertitels werken inderdaad niet, omdat de NMT's geen PGS-streams kunnen afspelen. Dit is op te lossen door er een los .SRT bestand bij te plaatsen of door zelf de ondertitels te converteren m.b.v. suprip. Dit laatste is wel even werk, omdat suprip werkt op basis van OCR en hier en daar wat hulp nodig heeft bij het herkennen van de letters.

[ Voor 23% gewijzigd door Mr Magic op 28-07-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Als de HDX geen Blu-Ray ondersteunt, hoe kan je dan wel HD-films (met subs) kijken?

Heeft trouwens iemand een oplossing voor mij buffering / cannot read probleem? Ik heb echt zo'n beetje alles geprobeerd volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
Door de M2TS file eruit te extracten (bv met isobuster)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ongeveer 2 maanden tot tevredenheid gebruik gemaakt van YAMJ.
Echter krijg ik nu foutmeldingen tijdens het updaten van YAMJ.
Check de foutmeldingen: http://www.jjdrive-in.nl/...rias%20avondinstuif/1.jpg
Het lijkt er op dat hij de gedownloade afbeeldingen niet meer kan vinden tijdens het maken van de webpagina.

Wat ik allemaal heb geprobeerd.
* Nieuwe map YAMJ samenstellen volgens: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

* De output map verwijderen waardoor hij alle informatie opnieuw moet ophalen.

* Andere doelmappen

* Geprobeerd op andere pc.Echter krijg ik WEER de zelfde foutmeldingen. Hieruit zou je dus concluderen dat het aan mijn HDX moet liggen?

Ik heb er er al wat uurtjes ingestoken maar kom er niet uit. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
De HDX zit trouwens via USB aan mijn pc gekoppeld.

Groet,
Joris.

Edit: ik begrijp dat er meer mensen met dit probleem zijn (Richard ;) ) Ik gebruik wel gewoon IMDB plugin

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deedeedie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03 06:49
Ik probeer Planet Earth Blu Ray (22gig) af te spelen via gigabit netwerk maar dan stottert de film enorm, hebben anderen dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Als je op info klikt op de AB, zie je info over de stream, hoeveel MB pompt die er door heen, en wat voor bestand is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@joris222 al eens geprobeerd yamj + mediainfo te updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

punisher007 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:05:
@joris222 al eens geprobeerd yamj + mediainfo te updaten ?
Voor de problemen bij Joris, check mijn berichten. Ik heb exact dezelfde problemen en al genoeg geprobeerd..

Ik zou ook graag een oplossing willen vinden :(

[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 28-07-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
devv05 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:52:
Als de HDX geen Blu-Ray ondersteunt, hoe kan je dan wel HD-films (met subs) kijken?
:? Of je leest even mijn post net boven die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deedeedie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03 06:49
Hoi Yippie, vergeten te vermelden, het gaat om een m2ts bestand, die zijn via het netwerk niet lekker af te spelen, stottert continue. Nu heb ik Planet Earth als MKV bestand gedownload, dat gaat een stuk beter. Contant rond de 15 mbps, als er dan ineens een hele berg vogels verschijnen begint het gestotter weer. dan zakt de transfer rate naar 450 kbps. Is dit te zwaar voor de HDX1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

Nee, alhoewel dat wel het zwaarste gedeelte is van de Planet Earth serie (45mbit+). Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Ik kan wel prima m2ts bestanden afspelen op een 100mbit netwerk. (Ligt uiteraard aan de bitrate, maar ik het meeste materiaal is lager dan 45mbit wat ik heb en speelt moeiteloos af).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
deedeedie schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:51:
Hoi Yippie, vergeten te vermelden, het gaat om een m2ts bestand, die zijn via het netwerk niet lekker af te spelen, stottert continue. Nu heb ik Planet Earth als MKV bestand gedownload, dat gaat een stuk beter. Contant rond de 15 mbps, als er dan ineens een hele berg vogels verschijnen begint het gestotter weer. dan zakt de transfer rate naar 450 kbps. Is dit te zwaar voor de HDX1000?
De vogelscene uit PlanetEarth Bluray wordt ook wel vaak als test gebruikt, en is zo'n beetje de meeste data die naar een uitgangsbron wordt geslingerd. Wat de m2ts bestanden betreft, wat is dan de bitrate ?

Wilde vragen wat je voor HD hebt, maar begrijp ik nou goed dat je alles streamt over netwerk ?
De LAN aansluiting is precies het zwakste punt van de HDX helaas, en dat is hoogstwaarschijnlijk ook de reden van het stotteren. Niet mogelijk om dat via USB en/of ingebouwde HD aan te sluiten ?
Smarron schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:16:
Nee, alhoewel dat wel het zwaarste gedeelte is van de Planet Earth serie (45mbit+). Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Ik kan wel prima m2ts bestanden afspelen op een 100mbit netwerk. (Ligt uiteraard aan de bitrate, maar ik het meeste materiaal is lager dan 45mbit wat ik heb en speelt moeiteloos af).
Van wat voor type harde schijf stream je af dan ? Lijkt me veel uitmaken..ik heb zelf verder geen/weinig ervaring met streamen, maar het lijkt me dat de bottleneck toch de LAN connectie van de HDX is, aangezien dit voor FTP ook max 6Mbit is.

[ Voor 30% gewijzigd door Yippie op 29-07-2009 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Yippie op 29-07-2009 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Let op yippie je haalt mbit en mByte door elkaar. 8 mbit = 1 mByte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 05:49:
Let op yippie je haalt mbit en mByte door elkaar. 8 mbit = 1 mByte :)
millibits en millibytes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
8 millibit is nog steeds 8 millibyte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

cypher21 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:10:
[...]

8 millibit is nog steeds 8 1 millibyte ;)
Als je dan een smartass wil zijn, doe het dan goed he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

Yippie schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 02:44:
Van wat voor type harde schijf stream je af dan ? Lijkt me veel uitmaken..ik heb zelf verder geen/weinig ervaring met streamen, maar het lijkt me dat de bottleneck toch de LAN connectie van de HDX is, aangezien dit voor FTP ook max 6Mbit is.
Ik heb er sowieso geen harde schijf meer inzitten. Vond ik allemaal veel te traag reageren. Alles dus nu via het netwerk vanaf mijn PC. 3x 1TB Samsung F1, 1x 750GB Samsung F1.

Snelheid van de harde schijven is totaal niet relevant of je moet het streamen van een harde schijf uit 1990 ofzo. Het netwerk is hier de zwakste schakel, maar ik heb alleen met de vogelscene 1 hapering kunnen ontdekken en dan loop je al snel tegen de 50mbit aan. Elke andere film speelt zonder problemen af, maar de bitrate is meestal niet zo hoog met mkv's. M2ts gebruik ik zelden, maar met de m2ts files van een BR heb ik ook nog nooit problemen ondervonden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DizzyWeb schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:11:
[...]

Als je dan een smartass wil zijn, doe het dan goed he :P
whaha, idd
nog niet genoeg koffie gehad blijkt :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb de HDX nu een paar maanden en ben er erg tevreden over.
Enige jammere is dat de processor niet snel is. Snel genoeg om media af te spelen maar downloaden, kopieren, unrarren schiet echt niet op.

Ik heb de HDX aangesloten op een Onkyo reciever (607).

Weet iemand of de HDX ook met de Onkyo remote te bedienen is en welke code hiervoor gebruikt moet worden?

Idem voor XBox360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Misschien staat hier wat tussen? Kan de link zelf niet bekijken op mijn werk.

Popcorn Hour Support - Article ID 1005 - Popcorn Hour A-100 Remote Control Codes

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Die had ik idd ook gevonden maar daar heb ik niets aan.
Om een te bedienen apparaat in te stellen moet ik een 5cijferige code invoeren.

Ik denk dat het niet zal kunnen anders had ik er wel wat meer over gevonden.

Edit:
Voor xbox360 heb ik wat codes gevonden. Zal ze vanavond proberen.
- Try 32083 or 30522
- 21972 (Microsoft PVR)

[ Voor 44% gewijzigd door Riesjard op 30-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Jammer dat er nog geen firmware is die RTL Gemist uitzendingen ondersteund. Verder ben ik erg tevreden met het apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Riesjard schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:41:
Die had ik idd ook gevonden maar daar heb ik niets aan.
Om een te bedienen apparaat in te stellen moet ik een 5cijferige code invoeren.

Ik denk dat het niet zal kunnen anders had ik er wel wat meer over gevonden.

Edit:
Voor xbox360 heb ik wat codes gevonden. Zal ze vanavond proberen.
- Try 32083 or 30522
- 21972 (Microsoft PVR)
21972 werkt voor de XBox 360. Die andere 2 niet.
Iemand suggesties mbt HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Heb de HDX-1000 inmiddels een week of drie. Bevalt erg goed moet ik zeggen. Sinds vanavond heb ik een probleem, na het spul verhuisd te hebben.

Probleem
Wanneer ik de HDX-1000 aan zet, gaat de rode LED aan de voorzijde knipperen, ongeveer om de seconde. Dit blijft zo tot ik de stroom er af haal. Ik krijg geen beeld.
Op de 12V adapter (de originele uit de doos) gaat ook een ledje knipperen, tegelijk met die op de HDX-1000.

Aansluitingen
- Netwerk
- 12V adapter (origineel)
- Composiet video
- Rood/wit audio

Donderdagavond (eergisteren) heb ik 'm voor het laatst aan gehad, vrijdag (gisteren) verhuisd en net weer aangesloten en geprobeerd. Niks dan het geknipper van de rode LED.

Heb uiteraard Google al afgezocht, GoT, NMTWiki, 't NMT forum en 't HDX forum. Helaas is 't enige wat ik heb gevonden een bericht over een defecte voeding, maar daarbij gaat het om een ander apparaat (EGreat M34A), dus heb stille hoop dat dit wat anders is.

Elke hulp is van harte welkom! :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Vreemd voorval, kan ook niks vinden wat een knipperende rode LED betekent.
Dit al geprobeerd ?
How do I reset the player?
There is no reset button on the HDX player. You can use your remote to reset your HDX player instead of using the power button.

Press Power + Eject button
Heb je misschien de PCH fw draaien op je HDX ?
Indicators for A-100
Red LED, flashing: Network activity
Orange LED, steady: Stand by mode
Green LED, steady: Power connected
Blue LED: Disk activity
Indicators for A-110
Red LED, steady: Stand by mode
Orange LED, steady: Power connected
Green LED: USB Slave Disk activity (PCH connected to the PC)
Uit de NMT Wiki

[ Voor 43% gewijzigd door Yippie op 02-08-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Klinkt als een defecte unit eerlijk gezegd.

Wat je kan proberen :

- Multimeter en de voeding nameten, kijken wat er uit komt. 12V hoort er uiteraard uit te komen.
- Ander stopcontact op een andere groep. Wellicht dat er iets met je groep niet helemaal fris is.
- Nameten van je gebruikte stopcontact (228V-232V moet er uit komen, anything else isnt so good).
- Universele voeding op 12V instellen en insteken, kijken wat ie dan doet. Wel uitkijken dat ie niet teveel ampere eruit duwt. Vind ie niet zo leuk meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Pffff ongelooflijk dat rotding van een HDX.
Streamt niet (ziet netwerk wel maar als ik file wil afspelen vanaf PC (bedraad) zegt ie buffering en dan error could not play file), wireless werkt niet, torrent werkt niet, word er zo gek van dat ik hem zo dadelijk vuilbak in kieper.
En eerst deed ie het wel, paar weken niet gebruikt, start hem nog eens op en huppakee.

Is er ergens een website die iets gedetailleerder gaat dan de wiki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Graviton12 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:17:
(...)
Je zou het eens op http://www.networkedmediatank.com/ kunnen proberen, of op 't forum van de HDX website.
Heb je al geprobeerd de firmware opnieuw te installeren?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Firmware heb ik nog niet opnieuw geinstalled.
Draai laatste firmware en NMT.

Al die forums ken ik maar het is toch te gek voor woorden dat iets zoveel rare dingen doet.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt in 20 jaar dat een toestel zo op de markt gebracht wordt. (venting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Het is nou eenmaal geen gewone consumentenproduct in mijn ogen, maar meer voor de hobbyisten.
Hoewel die zijn werk out of the box doet, ziet men wat er nog meer mogelijk is, en wil dat ook.

Huidige mediabestanden zijn nou eenmaal complex, met al zijn filters, codecs etc.
Zou mooi zijn als daar een universele oplossing voor komt, maar aangezien downloaden van deze bestanden in veel landen bestempeld wordt als illegaal, de eigenaren van de rechten zullen blijven proberen om dit zo moeilijk mogelijk kopieerbaar etc te maken, en de community dit zal blijven kraken, zal dit ook zo blijven.
Graviton12 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:45:
Firmware heb ik nog niet opnieuw geinstalled.
Draai laatste firmware en NMT.

Al die forums ken ik maar het is toch te gek voor woorden dat iets zoveel rare dingen doet.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt in 20 jaar dat een toestel zo op de markt gebracht wordt. (venting)
Wat speelt die niet af, controleer met Mediainfo welke codes ervoor gebruikt zijn, denk na of er veranderingen in je netwerk / firewall etc is geweest. Geef de NMT een statisch IP als dat nog niet zo is.

Heb je wel of niet een hardeschijf ingebouwd, kortom geef meer info, en wellicht dat we je kunnen helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door Yippie op 02-08-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Streamt niet (ziet netwerk wel maar als ik file wil afspelen vanaf PC (bedraad) zegt ie buffering en dan error could not play file), wireless werkt niet, torrent werkt niet, word er zo gek van dat ik hem zo dadelijk vuilbak in kieper.
En eerst deed ie het wel, paar weken niet gebruikt, start hem nog eens op en huppakee.

Heb je hem al die tijd gewoon aan laten staan? Zet hem eens fysiek uit (en dan niet op standby met de afstandsbediening maar het knopje achterop) en probeer het daarna nog eens.

"Could not Play" meldingen komen meestal voor wanneer er te weinig cache memory beschikbaar is. Dit zie je ook als er memory intensieve skins/jukeboxes geladen worden. Mijn HDX speelt met de default interface echt alles. Met een custom jukebox word het al wat minder en dan krijg ik ook "Could not Play" foutmeldingen.

Zou mooi zijn als je een ingebouwde HD als "swap" buffer in zou kunnen stellen. Dat zou in ieder geval heel veel memory issues verhelpen. Geen idee of de jongens van Syabas dat in de firmware kunnen verwerken of op zn minst in de NMT Apps kunnen verwerken. Daarvoor heb je sowieso al een harddisk nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door redfoxert op 03-08-2009 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Heb de afgelopen tijd regelmatig "Could not Play" meldingen. Weet niet of iemand anders hier toevallig anime bekijkt via de HDX? Specifiek Dattebayo's Bleach en 07-Ghost? Die verdommen sinds afgelopen weken af te spelen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Bij bleach heb ik het ook, ik verwacht eigenlijk dat men de laatste afleveringen op een andere manier encode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
Soms helpt het bij mij om de hdx uit- en weer aan te zetten. Maar soms ligt het idd gewoon aan de encodering.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Wat is een goede prijs voor een tweedehands HDX-1080 met een 500 gig harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
JvdS schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:51:
Wat is een goede prijs voor een tweedehands HDX-1080 met een 500 gig harddisk?
10 euro lijkt me een mooie prijs.

Serieus: wat ben je bereid ervoor te geven, dat is veel belangrijker.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO

Zelfde problemen hier, ik krijg ook echt met geen mogelijkheid iets gestreamed via het netwerk terwijl hij het netwerk wel ziet :(

Ik ga er deze week maar even een harddisk in zetten, is dat eenvoudig te doen? Hopelijk kan ik dan wel bestanden daar naartoe kopieeren en eindelijk films in HD kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Sluuz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:55:
[...]
10 euro lijkt me een mooie prijs.

Serieus: wat ben je bereid ervoor te geven, dat is veel belangrijker.
Ik wil hem wegdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:26:

Ik ga er deze week maar even een harddisk in zetten, is dat eenvoudig te doen?
zeer eenvoudig, onderkant los, harddisk vastschroeven en kabel erin, onderkant vast.
aanzetten, even de setup wizard draaien om de nmt tools te installeren, klaar. Alhoewel, dat 'even' duurt wel wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Kijk dan gewoon ff op marktplaats oid wat ze ervoor vragen. Lijkt me dat je sneller een antwoord vind dan hier.

Ik zou zeggen +/- 180 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
cypher21 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:39:
[...]

Kijk dan gewoon ff op marktplaats oid wat ze ervoor vragen. Lijkt me dat je sneller een antwoord vind dan hier.

Ik zou zeggen +/- 180 euro
Was eerder een aanbod denk ik ;) , dus zet hem op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ken jullie deze webservice al? (nog niet geprobeerd, doe ik van de week als ik er een harddisk in zet)

http://www.eminent-online.com/nmtportal/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
devv05 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:56:
Ken jullie deze webservice al? (nog niet geprobeerd, doe ik van de week als ik er een harddisk in zet)

Hoe zet je dit op de HDX-1000 ?
Ik heb geen HDD maar wel een USB-Stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

instellen bij webservices, daar kan je er een toevoegen ;)

ziet er wel interessant uit, ben alleen bang dat de ziggo tv niet gaat werken (werkt alleen met ziggo internet, staat er bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 03:57
Zit weer eens te experimenteren met de HDX en heb nu een MKV file met 2 video streams, maar waar audio streams switchen een peace of cake is kan ik dat met video niet vinden(angle in ieder geval niet). Iemand een idee hoe ik switch tussen de twee streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Gewoon klikken op die audio knop onderaan de afstandsbediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 03:57
devv05 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:56:

Kan aan mij liggen, maar volgens mij wordt hij geblokkeerd door Emeninent als je hem met een HDX aanspreekt, ik krijg namelijk: "Request cannot be processed" als ik het met /nmtportal/ of /nmtportal/index.php doe terwijl de normale site het zonder problemen doet. Ook het nmtportal opent op mijn pc voor de rest prima :( (Geldt overigens alleen voor de hoofdpagina volgens mij, want de Ziggo sub-pagina werkt wel gewoon goed bij mij, en ja ik heb ook Ziggo ;) )

@Tc-Chub,
Misschien is lezen een optie? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 04-08-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Haha idd, beetje snel overheen gelezen. Nee dat weet ik inderdaad niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Ik heb sinds een aantal maanden een HDX, maar ik moet je eerlijk zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt.

Ik heb vooral problemen met films die ik op mijn hardeschijf (intern) heb staan. Ik vind dat het vaak schokt en ik heb zelfs ISO bestanden van DVD's die gewoon vast lopen op het moment dat er teveel gebeurd in de film.

Dit kan volgens mij niet goed zijn..

Ik heb een Samsung 1TB HD103UJ (SATA II 7200RPM 32MB) in mijn HDX zitten.

zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
Ik heb alleen last van schokken als ik op hetzelfde moment iets aan het downloaden ben.
Als ik de download dan op pauze zet heb ik nergens last van.
Ik speel vaak m2ts bestanden af zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik de laatste filmware update heb gedaan heb ik een probleem.
Als ik een film afspeel hoor ik geen gesproken teksten :-( wel muziek en achtergrond geluiden.

Iemand enig idee wat dit nu weer kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:01:
Nadat ik de laatste filmware update heb gedaan heb ik een probleem.
Als ik een film afspeel hoor ik geen gesproken teksten :-( wel muziek en achtergrond geluiden.

Iemand enig idee wat dit nu weer kan zijn??
Wat voor een speaker setup heb je? Klinkt als 2 speakers, maar surroud geluid. Kortom, wat de HDX door de center speaker denkt te gooien, hoor jij dus niet. Zorg dat je output dan op stereo staat en dat DTS downmixing aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:14:
[...]

Wat voor een speaker setup heb je? Klinkt als 2 speakers, maar surroud geluid. Kortom, wat de HDX door de center speaker denkt te gooien, hoor jij dus niet. Zorg dat je output dan op stereo staat en dat DTS downmixing aan staat.
Thx voor deze tip, die ga ik vanavond even proberen _/-\o_

Als ik mijn surround set aan heb werkt het bij bijna alle films wel prima. Als ik het geluid via de tv laat lopen dat is het probleem bij elke film... grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:36:
[...]

Thx voor deze tip, die ga ik vanavond even proberen _/-\o_

Als ik mijn surround set aan heb werkt het bij bijna alle films wel prima. Als ik het geluid via de tv laat lopen dat is het probleem bij elke film... grrr
Daar heb je je probleem. Je HDX staat ingesteld op surround geluid, daar kan je TV weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Daar heb je je probleem. Je HDX staat ingesteld op surround geluid, daar kan je TV weinig mee.
Thx!!
Ik moet zeggen dat ik een redelijke noob ben op dit gebied maar kan het dus zo zijn dat tijdens de filmware update instellingen zijn veranderd??

Zit nu op mijn "werk" ;) maar zodra ik thuis ben ga ik het gelijk proberen!
Nogmaals dank voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
JerNL schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:26:
Ik heb sinds een aantal maanden een HDX, maar ik moet je eerlijk zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt.

Ik heb vooral problemen met films die ik op mijn hardeschijf (intern) heb staan. Ik vind dat het vaak schokt en ik heb zelfs ISO bestanden van DVD's die gewoon vast lopen op het moment dat er teveel gebeurd in de film.

Dit kan volgens mij niet goed zijn..

Ik heb een Samsung 1TB HD103UJ (SATA II 7200RPM 32MB) in mijn HDX zitten.

zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?
Heb dezelfde setup en geen problemen.
Vraag is natuurlijk of je dan ook nog wat anders aan het doen ben zoals downloaden.
Afhankelijk van de downloadsnelheid, kan je natuurlijk aan de max zitten van de HD, ook al is het 1 van de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:37:
[...]

Heb dezelfde setup en geen problemen.
Vraag is natuurlijk of je dan ook nog wat anders aan het doen ben zoals downloaden.
Afhankelijk van de downloadsnelheid, kan je natuurlijk aan de max zitten van de HD, ook al is het 1 van de snelste.
de kans is erg klein dat je hd de bottleneck wordt in dit soort mediacenters. eerder de processor en/of de nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Bij mij werkt de hdx als een zonnetje. Heb hem ook pas nieuw dus een van de nieuwste serienummers maar denk niet dat het daar aan ligt. Zelfs de vogelscene speelde hij af zonder problemen met een WD EADS 1 tb schijf erin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag die van mij ontvangen, maar het zal ook niet zo wezen of ik heb weer een probleem.

Heb hem aangesloten met een component kabel (resolutie 720p60) en direct de laatste firmware geinstalleerd. Vervolgens geprobeerd NMT setup te draaien, HD formatteren etc. Vervolgens kom ik terug en is het beeld zwart. Nu gaat het beeld elke keer op zwart zodra ik dat kreng aanzet. Ik zie even het hoofdmenu, soms wat langer en soms wat korter, en dan wordt het beeld zwaar interlaced en vervolgens zegt mn TV unsupported format. Snel switchen naar een andere resolutie via component helpt niet, binnen enkele seconden is het weer zwart. Kan hem op dat moment ook niet meer benaderen via het netwerk, terwijl het lampje blauw blijft (afstandsbediening werkt ook niet meer).

Enig idee?

Ik zal iig even proberen om bij de firmware reset te komen, maar als dat ding crashed tijdens het resetten lijkt mij ook niet echt handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:42:
Vandaag die van mij ontvangen, maar het zal ook niet zo wezen of ik heb weer een probleem.

Heb hem aangesloten met een component kabel (resolutie 720p60) en direct de laatste firmware geinstalleerd. Vervolgens geprobeerd NMT setup te draaien, HD formatteren etc. Vervolgens kom ik terug en is het beeld zwart. Nu gaat het beeld elke keer op zwart zodra ik dat kreng aanzet. Ik zie even het hoofdmenu, soms wat langer en soms wat korter, en dan wordt het beeld zwaar interlaced en vervolgens zegt mn TV unsupported format. Snel switchen naar een andere resolutie via component helpt niet, binnen enkele seconden is het weer zwart. Kan hem op dat moment ook niet meer benaderen via het netwerk, terwijl het lampje blauw blijft (afstandsbediening werkt ook niet meer).

Enig idee?

Ik zal iig even proberen om bij de firmware reset te komen, maar als dat ding crashed tijdens het resetten lijkt mij ook niet echt handig..
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/TV_Mode

Al vrij vaak voorbij gekomen ook. Probeer dus de combinaties op je AB eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik merk dat bij het afspelen van MP3's op mijn HDX ik hele slechte geluids kwaliteit heb. DVD's, DivX en MKV's geven wel goed geluid. Ook als ze een MP3 audio track bevatten. Herkent iemand deze problemen?

Ik heb mijn HDX al teruggezet naar fabrieks instellingen. andere type aansluitingen geprobeerd (optisch, tulp).

Ik merk dat als ik via MPD muziek speel de kwaliteit wel goed is. Daar wou ik het voor gebruiken dus imo is het probleem verholpen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Gotiniens op 05-08-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/TV_Mode

Al vrij vaak voorbij gekomen ook. Probeer dus de combinaties op je AB eens.
Dat helpt helaas niet. Als hij op zwart gaat krijg ik hem met geen mogelijkheid terug, zonder hem uit en aan te zetten (via de knop op het apparaat zelf). TVmode + 4 of 5 helpt niet. Rode knop op ab helpt ook niet.

Als ik hem als USB schijf heb aangesloten op de PC kan ik hem nog wel benaderen..

Firmware is inmiddels gereset, maar helpt dus ook niet.

-edit

Net het volgende bericht gelezen (http://www.hdx1080.com/in...unc=view&catid=36&id=5581) en de problemen die in de OP beschreven worden lijken verdacht veel op die ik heb. Echter is het mij niet duidelijk of dit vastlopen 'normaal' is, of dat ik hem terug moet sturen voor een goed werkende.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
punisher007 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:20:
Bij bleach heb ik het ook, ik verwacht eigenlijk dat men de laatste afleveringen op een andere manier encode.
De huidige bleach (231) werkt wel weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Dit was idd het probleem 8)7 Super bedankt voor de tip!! _/-\o_ we hebben weer geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Eric,

Heb jij je probleem al kunnen oplossen ? Ik heb namelijk precies hetzelfde. Ik krijg het niet voor elkaar om een netwerk verbinding te maken vanaf de hdx1000 naar mijn pc. Eerst was dit wel mogelijk.
Ik heb wel een andere router, zou het daaraan kunnen liggen ?

Ik hoor graag van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Hey,

Kan geen verbinding maken met shares op mijn Vista 64 via HDX, netwerk staat wel in de lijst maar krijg gewoon error dat ik op return moet klikken.
Krijg altijd error dat netwerk sharing niet aanstaat als ik via "netwerk" (op pc) op hdx 1 van die links klik, enige dat ik kan aanspreken is torrent via browser, heb ext2 op pc geinstalled, pingen lukt wel, ftp geeft error geprobeerd via "uitvoeren" en dan IP/share etc etc etc.
Kan wel op het net via HDX.
Via vaste kabel kreeg ik op hdx wel alle shares te zien maar zegt ie "buffering" en altijd cannot play file ... terwijl deze de eerste keer dat ik hem gebruikte wel ging.
Wordt er stapel zot van, als jullie meer info nodig hebben zeg het maar.
Ik geef het op van die hdx forums of wiki door te lezen, staat vol met niet beantwoordde vragen.

Edit: Net nog eens opnieuw opgestart en nu staat ie zelfs niet meer in netwerk verbindingen, pingen werkt ook niet meer (heb lang genoeg gewacht en IP is nog hetzelfde, heb dhcp draaien omdat fixed hij gewoon niets doet).
Zoals iemand al zei weet ik wel dat het geen huis tuin media speler is maar dit slaat gewoon alles, enige waar ie goed voor is opt moment is glas opzetten en dan heb ik er nog speciaal een TeraByte schijf voor gekocht. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Graviton12 op 09-08-2009 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Graviton, hoe heb je de share aangemaakt ? SMB of NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Als je doet bladeren naar de shares, dan kan dit inderdaad wel eens problemen opleveren. Probeer eens een vaste mapping naar de share aan te maken op de HDX.

Daarnaast zorg ervoor dat bij Vista in het Netwerkcentrum bestanden delen is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Meer mensen met 't probleem dat als je video-content afspeelt op de HDX via een gesharede netwerkdrive, dat de HDX dan volledig de weg kwijt is na een pause waarbij die externe netwerkdrive in sleep mode gegaan is?

Dus, bijvoorbeeld mijn situatie:
film@USB-HDD -> Synology NAS -> router -> HDX

film selecteren (gaat goed) -> film starten (gaat goed) -> film na enige tijd op pauze zetten (gaat goed) -> na enige tijd weer op play drukken om te hervatten (gaat helemaal fout, standby-eject nodig om de HDX weer alive te krijgen)

Ook dit lijkt me weer een typisch probleem van de veeeeeel te beperkte buffer die gebruikt wordt tijdens het afspelen. Als je ook maar ergens een hickup hebt dan gaat 't al meteen stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Heb bestanden delen aanstaan met paswoord, geef de ingelogde gebruiker op bij samba op hdx, smb: //192.168.1.101/share
Ook al geprobeerd met volledige pc naam, zelfs met volledige pad, niks helpt, krijg dan error could not resolve hostname, hoe geef je trouwens "\" in op de hdx?

Edit: Net reset factory settings gedaan, wireless auto ip opgegeven, hij ziet het netwerk wel maar kan niet verbinden.
Vista ziet Ihome, Upnp en media maar blijft mauwen over network sharing.
Network sharing staat op private en toch zegt Vista dat het op public staat.

Dit is het meest frustrerende product dat ik in 20 jaar ben tegen gekomen, net met dingen zitten gooien.

[ Voor 40% gewijzigd door Graviton12 op 09-08-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is het product niet frustrerend maar het protocol. netwerk sharing heeft nooit lekker gewerkt onder windows imho, altijd gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Graviton12 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:44:
Heb bestanden delen aanstaan met paswoord, geef de ingelogde gebruiker op bij samba op hdx, smb: //192.168.1.101/share
Ook al geprobeerd met volledige pc naam, zelfs met volledige pad, niks helpt, krijg dan error could not resolve hostname, hoe geef je trouwens "\" in op de hdx?
knip
typen gaat net als sms'en, dus de speciale tekens zitten onder de 1, zie AB.
Met de knop rechts van de 0, kan je schakelen tusssen letters,caps, en nummers.

Check je firewall eventueel in Vista, zet ze in de dezelfde werkgroup ( neem aan dat je geen domein hebt ), check je router. Als je nog een PC in de buurt hebt, probeer dan is een share te maken naar de Vista pc.
Indien succesvol, probeer dan nog is van Vistapc naar HDX.

Geef de HDX statische IP's, zowel via LAN als via WLAN, vaak kan je dit in je router regelen.
Dit moet iets netwerk of Vista gerelateerd zijn, met XP geen enkel probleem vanaf moment 1.

Zal is testen of ik met Vista ook problemen heb.
Update, ook in Vista zie ik hem gewoon staan in Netwerk, als ik er op klik, inloggen en ik kan gewoon bladeren zonder enkel probleem. Heb niks aan moeten passen in Vista verder.
Overigens gebruik ik NFS, in Setup>Network Share>Add, in URL vul je dan in: nfs://ipvanjehdx:/opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD DISK

Let wel op, dat je mogelijk Samba en/of NFS server via NMT apps even moet herstarten.

[ Voor 15% gewijzigd door Yippie op 09-08-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Zal de setup eerst eens beschrijven :)

Linksys WAG325N router met DHCP, hij kan overweg met alle toestellen die ik eraan hang bedraad en wireless.
1 PC met Vista64 Ultimate
1 laptop met Vista32 Home Premium
Workgroup setup
Laatste nieuwe firmware (alle toestellen) en nmt progs
Factory settings teruggezet op HDX.
Wireless ingesteld WPA2 AES+TKIP auto wireless IP.
HDX connect met Linksys, PC is bedraad en laptop wireless naar de linksys.
Sharing uitgezet op PC en terug ingesteld, hij ziet de HDX -> UPnP, Ihome en media, sharing staat volledig open met private network setting.
met smb://naamnmt/share pakt ie niet.
Ook al via de usb slave geprobeert, dan gebeurt er niks, ook niet met ext2 te installen.
Via kabel krijg ik sommige video bestanden te zien maar als ik wil afspelen loopt ie vast op "buffering".
Torrent en dergelijke werkt wel zoals het hoort.

Heb nu een drive gemapt \\192.168.1.102\share, dan krijg ik de 4 mappen te zien met download/music etc.
De laptop ziet helemaal niks van HDX.
Als ik in network mapping ga zien bij HDX heb ik alleen maar de NFS, in media source krijg ik mijn vaste pc te zien maar als ik dat open geeft hij error dat ik moet returnen.

Overzetten van files gaat tegen 2 MB/s, ben 1000GB aan het overzetten, zal over 2 dagen wel gedaan zijn.

De enige reden dat ik een mediaspeler gekocht had was dat ik draadloos alles kon streamen van PC naar HDX of overzetten omdat toestellen in verschillende kamers staan, hier komt dus niks van in huis.

Hoe geef ik een share op in de HDX die aanwezig is op mijn PC, dan heb ik toch het paswoord en gebruikersnaam nodig van mijn PC account?
NFS vergeet ik ff, wil liefst SMB maar zoals eerder aangegeven smb://192.168.1.102/share of met de HDX naam ipv IP met account naam PC en paswoord vind ie niks, via browse laat ie altijd alleen maar de HDX share zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Je maakt het wel hopeloos ingewikkeld in mijn ogen.
  • Is er nou een HD of niet ingebouwd in de HDX ?
  • Zo ja, staat hier de data op die je wil kunnen delen met andere apparaten in het netwerk.
  • Zo niet, waar staat de data dan ? op een share op de pc ?
.
Overzetten van files gaat tegen 2 MB/s, ben 1000GB aan het overzetten, zal over 2 dagen wel gedaan zijn.
Wat gebruik je hiervoor ? FTP is de snelste mogelijkheid, ook al blijft dit een zwak punt, heb je hier wellicht wat aan bij grote hoeveelheden data:
Uit de Wiki: Is there any way I can copy files to the HDX player internal hard disk without using FTP?
Yes, Hi-Jack from MPC has created a great guide for this purpose. (workable with HDX as well)

http://www.mpcclub.com/mo...opy_with_PoPCorn_Hour.pdf
Ook al via de usb slave geprobeert, dan gebeurt er niks, ook niet met ext2 te installen.
Uit de Wiki: http://www.hdx1080.com/wi...slave_port_.28HDX_1000.29
Heb nu een drive gemapt \\192.168.1.102\share, dan krijg ik de 4 mappen te zien met download/music etc.
De laptop ziet helemaal niks van HDX.
Kijk is wat het IP adres is van je laptop, wellicht in een andere reeks vanwege het feit dat die via wifi verbonden is ?
Hoe geef ik een share op in de HDX die aanwezig is op mijn PC, dan heb ik toch het paswoord en gebruikersnaam nodig van mijn PC account?
Voor het maken van de share op Vista, zie deze link, test het daarna ook even.
Op de HDX moet je dan inderdaad een gebruikersnaam met rechten voor de betreffende pc waar de data op staat geven, tenzij je het gast account met alleen leesrechten gebruikt zoals in de link beschreven.
NFS vergeet ik ff, wil liefst SMB maar zoals eerder aangegeven smb://192.168.1.102/share of met de HDX naam ipv IP met account naam PC en paswoord vind ie niks, via browse laat ie altijd alleen maar de HDX share zien.
Wat wil je nou bereiken, wil je vanaf een pc/notebook, via de HDX een share op een andere pc bereiken :?

[ Voor 6% gewijzigd door Yippie op 09-08-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Yep zit een HD in HDX.
Ik wil eigenlijk alleen maar access tot PC of laptop als ik files gedownload heb van het net (ik gebruik meestal edonkey dus geen torrent) om die dan te streamen op tv of gewoonweg onmiddellijk overzetten op HDX.
Files staan inderdaad op een share op PC.
FTP gaf zelfde snelheid (Smartftp)
Die hi jack ook al bekeken.
De link voor de usb slave ook al gedaan zoals aangegeven wanneer ik zei dat ik ext2 geinstalled had.
Laptop zit op zelfde range als de beide andere toestellen.
Gast account wil ik niet gebruiken maar heb dit gisteren ook nog geprobeerd maar bracht niets op, ik gebruik de standaard account waarmee ik altijd inlog.

Enige wat ik wil is om te streamen of gelijk overzetten van pc naar HDX maar streamen is al voldoende.

Is wel grappig, alle links die je gaf (bedankt by the way) heb ik reeds gelezen en uitgeprobeerd maar leiden tot niets.
Het is zelfs zo erg dat mijn vaste pc de ene keer wel connectie heeft met de hdx en de volgende reboot hij hem niet meer vindt.

En de shares werken perfect als ik ze aanspreek van bv laptop naar pc en vice versa.

Ben uit armoede aan het zien om de popcorn firmware erop te zetten, die wordt tenminste beter geüpdate.

[ Voor 4% gewijzigd door Graviton12 op 09-08-2009 22:14 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste