Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Rctworld schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:23:
[...]

Kan aan mij liggen, maar volgens mij wordt hij geblokkeerd door Emeninent als je hem met een HDX aanspreekt, ik krijg namelijk: "Request cannot be processed" als ik het met /nmtportal/ of /nmtportal/index.php doe terwijl de normale site het zonder problemen doet. Ook het nmtportal opent op mijn pc voor de rest prima :( (Geldt overigens alleen voor de hoofdpagina volgens mij, want de Ziggo sub-pagina werkt wel gewoon goed bij mij, en ja ik heb ook Ziggo ;) )

@Tc-Chub,
Misschien is lezen een optie? 8)7
ik probeer de link ook toe te voegen, maar lees net op hwi dat eminent dit niet meer aan heeft staan voor niet-eminent spelers. http://www.hardware.info/...hread.php?t=190764&page=2

heeft iemand hem wel werkend op zijn hdx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Graviton12 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:03:
Ben uit armoede aan het zien om de popcorn firmware erop te zetten, die wordt tenminste beter geüpdate.
Popcorn firmware word net zo vaak geupdate als de HDX firmware, daar wanneer nodig dus.

De problemen die jij beschrijft worden niet met recente firmware updates gefixt, daar zit hooguit een extra taal support in voor subtitles.

Wat jij wilt is het volgende:

- HDX aan je TV via Wired?
- Downloaden via je PC en dan streamen vanaf je PC naar de HDX
- Downloaden via je Laptop en dan streamen vanaf je Laptop naar de HDX
- Eventueel overzetten van deze bestanden naar de HDX vanaf je PC
- Bekijken van deze overgezette bestanden op je HDX (op de ingebouwde HD van 1TB)
- Aansluiten van je HDX via USB op je PC (met ext2/3 drivers)

Correct me if im wrong, maar dit haal ik uit je (warrige) verhaal.

Hiervoor kan je het volgende doen:

- HDX met een fatsoenlijke Cat5E kabel op je linksys aansluiten. Indien je een wireless verbinding wilt, vergeet dan het streamen van HD content maar. Wireless is uitermate dramatisch in de meeste gevallen, vanwege de brakke implementatie van de connectie (Wireless > USB > Chipset > TV)
- Maak op je PC een share aan. Bijvoorbeeld "Share-PC".
- Maak op je Laptop een share aan. Wederom een voorbeeld "Share-Laptop".
- Maak op zowel de PC als de Laptop een user account aan, met identieke naam en password (op beide systemen gelijk dus!). Doe jezelf een plezier en maak het niet te moeilijk. Invullen met de afstandsbediening is al geen pretje :P Geef dit account leesrechten op beide shares (Share-PC en Share-Laptop). Dit account ga je namelijk gebruiken op de HDX om een verbinding te maken met deze shares.
- Controleer of de firewall aan staat op deze systemen. Voor de test, het beste deze uit te zetten. Eventueel kan je bij een succesvolle verbinding de firewall weer aanzetten cq configureren zodat de HDX toch er doorheen kan.

Op je HDX kan je het volgende doen:

- Ga naar Setup -> Network Share
- Maak een nieuwe Network Share aan (dit is een share op een ANDER device dan je HDX!)
- Geef de eerste de naam Share-PC en vul bij het adres in: smb://COMPUTERNAAM/Share-PC
- Als username en password geef je het zojuist aangemaakte username en password in.
- Druk op Add.
- Doe hetzelfde voor de share op je laptop (Share-Laptop).

Hier het plaatje zoals het waarschijnlijk op je HDX eruit ziet: http://www.networkedmedia.../images/1/1f/Setup_08.jpg (komt van http://www.networkedmedia...i/index.php/Network_Share )

- Om je HDX aan te sluiten op je PC via USB kan je deze drivers gebruiken: http://www.ext2fsd.com/
De drivers van fs-drivers.org oid werkten bij mij NIET. Op meerdere systemen en OS-en getest, werkte gewoon niet. Probeer die drivers eens voor de gein.

Om de interne harddisk van je HDX te kunnen benaderen maak je op je PC of Laptop een connectie met de HDX door middel van een drivemapping te maken naar \\ip.van.de.hdx\share
Default username en password is nmt \ 1234

Hoe je dit kan doen vind je op : http://www.networkedmedia...indows_to_a_NMT_SMB_share

Mocht je er nu nog niet uitkomen of mijn aannames zijn verkeerd, probeer ze dan een keer gestructureerd te noteren. Dat maakt het lezen en begrijpen voor ons een stuk makkelijker. We proberen iedereen te helpen, maar dan moet de informatie voorziening natuurlijk ook helder en begrijpelijk zijn :)

Edit: afhankelijk van de harddisk die je gebruikt en of de HDX de harddisk in standby mode plaatst of niet, of je HDX staat helemaal uit, kan je inderdaad bij een reboot krijgen dat een drivemapping (naar de interne hd van je HDX) niet opnieuw gemaakt kan worden. Deze melding is normaal wanneer Windows de mapping niet kan bereiken. Meestal hersteld zich dit wanneer de HDX weer aan staat of de HD wakker is geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door redfoxert op 11-08-2009 18:29 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
http://www.1dayfly.nl/

vandaag op 1df voor 179 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
Ik heb hele topics gelezen over de A110 en deze HDX1000. Welke moet ik nou nemen.. Welke is beter?
De popcorn lijkt iets meer ondersteunt te worden met home made scripts zoals voor uitzending gemist.
En ik hoorde dat de HDX-1000 rar's kan afspelen. Kan de A-110 ook afspelen van RAR bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Eyerule2nd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:29:
Ik heb hele topics gelezen over de A110 en deze HDX1000. Welke moet ik nou nemen.. Welke is beter?
De popcorn lijkt iets meer ondersteunt te worden met home made scripts zoals voor uitzending gemist.
En ik hoorde dat de HDX-1000 rar's kan afspelen. Kan de A-110 ook afspelen van RAR bestanden?
Firmwares/home made scripts zijn voor ALLE (op DTS downsampling na) gelijk. De firmwares worden door Syabas gemaakt, de scripts door de levendige community verzameld op www.networkedmediatank.com

Zet de specs van beide spelers naast elkaar om je keuze te bepalen (wat voor jou dus belangrijk is hoeft voor een ander nog niet eens interessant te zijn). Als de HDX vanuit rars kan afspelen dan zal de PCH A110 dit ook kunnen. Bij mijn weten is het echter (nog) niet mogelijk maar pin me er niet op vast. Ik heb een draadje op het NMT forum zien staan wat daar over gaat, alleen heb ik het niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zie het ding op OneDayFLy staan... ik ben ook al een tijd op zoek naar zo'n soort oplossing (draai nu XBMC, maar die hapert bij 1080p op mijn pc :( ).

Om nu geen impulsaankoop te doen (ik heb nog 17 uur voordat ie afloopt) wilde ik eigenlijk wat dingen vragen:
1. Als je geen HD inbouwt, dan kan hij via het netwerk gewoon content van de pc afspelen?
2. Met HD, kun je eenvoudig content naar het apparaat kopieren?
3. Ziet het menu er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee136/CDLehner/500px-ScreenShot_MainIndex.jpg Ik kan nergens fijne screenshots vinden hoe de GUI eruit ziet (XMBC is erg mooi en zeer praktisch in besturing, vandaar ;) ).
4. Hoe lang duurt het voordat het ding opstart als je hem aan zet? En ik hoorde dat het menu soms wat traag is... klopt dat?
5. Hoe worden tv series gepresenteerd? In xbmc heb je een handige indeling van serie > season en episode. Inclusief informatie e.d. Hoe doet de HDX-1000 dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
oZner schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:15:
Ik zie het ding op OneDayFLy staan... ik ben ook al een tijd op zoek naar zo'n soort oplossing (draai nu XBMC, maar die hapert bij 1080p op mijn pc :( ).

Om nu geen impulsaankoop te doen (ik heb nog 17 uur voordat ie afloopt) wilde ik eigenlijk wat dingen vragen:
1. Als je geen HD inbouwt, dan kan hij via het netwerk gewoon content van de pc afspelen?
2. Met HD, kun je eenvoudig content naar het apparaat kopieren?
3. Ziet het menu er zo uit: [afbeelding] Ik kan nergens fijne screenshots vinden hoe de GUI eruit ziet (XMBC is erg mooi en zeer praktisch in besturing, vandaar ;) ).
4. Hoe lang duurt het voordat het ding opstart als je hem aan zet? En ik hoorde dat het menu soms wat traag is... klopt dat?
5. Hoe worden tv series gepresenteerd? In xbmc heb je een handige indeling van serie > season en episode. Inclusief informatie e.d. Hoe doet de HDX-1000 dit?
1. Ja
2. Ja, maar niet zo snel als je zou denken (100mbit haalt ie niet)
3. Nee, www.networkedmediatank.com in de Wiki staan genoeg screenshots van hoe het menu er echt uit ziet (default). De skin die je linkt is wel mogelijk om te maken zonder al teveel moeite vaak.
4. 30 seconden tot een minuut zonder harddisk. Moet wel even opmerken dat in principe de HDX nooit uit gaat tenzij je hem met de schakelaar achterop uitzet of de stroom afsluit.
5. Zelfde zoals films, soort van folder structuur.

Verwijderd

DarkChylde schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:01:
[...]

ik probeer de link ook toe te voegen, maar lees net op hwi dat eminent dit niet meer aan heeft staan voor niet-eminent spelers. http://www.hardware.info/...hread.php?t=190764&page=2

heeft iemand hem wel werkend op zijn hdx?
Hardware.Info TV op andere NMT gebaseerde mediaspelers, zoals Popcorn Hour en HDX1000

Stap 1) Kies in het hoofdmenu voor Web Services en daarna links voor Toevoegen / Wijzig.

Stap 2) Voer nu bij Naam "Hardware.Info TV" in en bij URL onderstaande URL. (tip: sluit een USB-toetsenbord aan!) http://www.hardware.info/tools/nmt.php

Stap 3) Nadat je op Toevoegen hebt gedrukt, staat Hardware.Info TV in het lijstje met web services

Op mijn HDX werkt dit perfect. :P

Verwijderd

Ik heb pas sinds vandaag de Firmware en de NMT Apps van mijn HDX-1000 geupdate naar de nieuwste versies die beschikbaar zijn:

Release Date : 4 June 2009
Firmware Version: 50-17-090204-15-HDD-403-000
NMT Apps Version: 00-17-090115-15-HDD-403

echter verbaasde het mij dat ik voorheen wel een Casgle Broadcatching client had, en deze nu niet meer te vinden of beschikbaar is bij mijn NMT Apps.

Wie kan mij hierop enig antwoord geven

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

Gotiniens schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:30:
Ik merk dat bij het afspelen van MP3's op mijn HDX ik hele slechte geluids kwaliteit heb. DVD's, DivX en MKV's geven wel goed geluid. Ook als ze een MP3 audio track bevatten. Herkent iemand deze problemen?

Ik heb mijn HDX al teruggezet naar fabrieks instellingen. andere type aansluitingen geprobeerd (optisch, tulp).

Ik merk dat als ik via MPD muziek speel de kwaliteit wel goed is. Daar wou ik het voor gebruiken dus imo is het probleem verholpen ;)
Na een tijdje testen tot de conclusie gekomen dat het probleem zich ook voordoet bij MPD, het ligt dus schijnbaar aan de HDX zelf. Kan nog niet echt een patroon vinden echter, iemand anders die ook deze problemen ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Grrrrrr :) bij "smb://********* "mag ik dus mijn hostname niet opgeven, hoe ik het ook schrijf, met hoofdletters of niet, letterlijk zoals het opgegeven staat in de HDX zelf bij "netwerk" vindt hij mijn pc maar kan hij hem niet accessen).

Op IP adres vind hij hem dus wel -> smb://192.168.1.100/incoming en ik heb connectie... tsssssss te belachelijk, verklaart nog altijd niet waarom de HDX mijn pc niet meer kan accessen via het menu maar ja heb nu streaming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Kan de hdx de naam eigenlijk wel resolven? Je kan het fijn invullen, maar de hdx moet wel uiteindelijk toch het IP nummer achterhalen. Ik weet niet of een hdx dat zomaar kan...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Lijkt me wel, staat zelfs zo in wiki opgegeven.

Heb net nog iemand met identiek probleem gevonden hier op forum van Eric H.

Die HDX doet veel te raar wat mij betreft, was ik toch maar voor de simpele 80€ mediaplayer gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Gotiniens schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:44:
[...]

Na een tijdje testen tot de conclusie gekomen dat het probleem zich ook voordoet bij MPD, het ligt dus schijnbaar aan de HDX zelf. Kan nog niet echt een patroon vinden echter, iemand anders die ook deze problemen ervaart?
Als je een beetje de moeite had genomen om de topics door te nemen had je zelf tot de conclusie kunnen komen dat het zowel bij de HDX als bij de popcorn etc MP3 bestanden nou niet de sterkste punt is om af te spelen. Wil je echt goed geluid hebben moet je meer gaan zoeken op gebied van een Squeezebox etc of misschien een van de nieuwe generatie NMT spelers of zelf een mediacenter gaan bouwen die daar meer geschikt voor zijn.

Zelf heb ik ook de HDX1000 en daarnaast de squeezecenter voor muziek en er is een wereld van verschil in geluid als het gaat tussen deze twee en ook wel logisch aangezien de squeezecenter word gebruikt waarvoor deze gemaakt is "Muziek afspelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Mabili schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:34:
[...]

Als je een beetje de moeite had genomen om de topics door te nemen had je zelf tot de conclusie kunnen komen dat het zowel bij de HDX als bij de popcorn etc MP3 bestanden nou niet de sterkste punt is om af te spelen. Wil je echt goed geluid hebben moet je meer gaan zoeken op gebied van een Squeezebox etc of misschien een van de nieuwe generatie NMT spelers of zelf een mediacenter gaan bouwen die daar meer geschikt voor zijn.

Zelf heb ik ook de HDX1000 en daarnaast de squeezecenter voor muziek en er is een wereld van verschil in geluid als het gaat tussen deze twee en ook wel logisch aangezien de squeezecenter word gebruikt waarvoor deze gemaakt is "Muziek afspelen"
Ik had eigenlijk alleen begrepen dat de interface niet echt geschikt was voor muziek. Waar ik het ontzettend mee eens ben. Ik hoorde goede verhalen over MPD dus ben dat gaan testen. Maar het schijnt dus ook om muziek te gaan.

Is wel een beetje apart, want dan zouden films met muziek geencodeerd in mp3 ook slecht geluid moeten geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik was ook verbaasd hoor dat het geluid niet echt optimaal is maar je leest er veel klachten over op internet dat muziek niet de sterkste kant is van de HDX. Maar wie weet wat de toekomst brengt want zoals je zelf al zegt de HDX heeft veel codecs aan boord en dan zou je er inderdaad van mogen verwachten dat MP3 geluid ook goed moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 16:11
Ik verwacht maandag mijn eigen HDX-1000 te mogen ontvangen, en was in voorbereiding wat forums aant afstruinen. Ik las dat bij een aantal mensen hier op GoT hun HDX te heet wordt, met soms als gevolg vastlopers etc.
Ik kwam op Networkedmediatank dit topic tegen.
Komt er op neer dat de de warmte van de cpu via de behuizing moet worden afgevoerd, maar bij sommige exemplaren maakt de cpu geen verbinding met de behuizing. Geen warmte afvoer mogelijk dus. Noem het een ontwerp fout, in ieder geval handig om even te controleren. Is relatief makkelijk op te lossen, en kan een hoop ergernis schelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Oboemel op 15-08-2009 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Gisteren eens een echte blu-ray rip gestreamd naar de HDX. Gemiddelde bitrate was 29mbit en dat ging zonder schokken. Ik haal via het netwerk gemiddeld 39mbit.
Ik selecteerde het grootste m2ts bestand wat de film bevatte.
Is het mogelijk om er dan nog een srt subtitle bestand bij te selecteren?

Of van de blu-ray rip een iso maken en dan een virtueel blu-ray station op de pc sharen met de HDX.
Dat moet ook kunnen lijkt me. Dan heb je ook weer de volledige blu-ray met menu en subtitles.
Dit wil ik eens proberen maar ik heb nog niet uitgevogeld hoe ik weer een iso maak van een rip.
Iemand een tutje voor me?

hmm, net een iso van een dvd in een virtueel station gemount.
Ik kan het gesharede station gewoon benaderen vanaf de HDX maar hij opent dan geen dvd menu maar gewoon de VIDEO_TS en AUDIO_TS map.

Gevonden, deze iso bevat geen menu.
Ik zal het vanmiddag eens met een andere iso proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Mabili schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:16:
Ik was ook verbaasd hoor dat het geluid niet echt optimaal is maar je leest er veel klachten over op internet dat muziek niet de sterkste kant is van de HDX. Maar wie weet wat de toekomst brengt want zoals je zelf al zegt de HDX heeft veel codecs aan boord en dan zou je er inderdaad van mogen verwachten dat MP3 geluid ook goed moet zijn..
Vreemd verhaal. De GUI van de HDX is inderdaad zeer rudimentair voor het spelen van muziek, maar kwalitatief speelt-ie MP3, AAC, WMV, WAV etc vlekkeloos af. De analoge (audio) uitgangen van de HDX heb ik nooit gebruikt, wellicht dat die kwalitatief minder zijn dan bij een Squeezebox (die ik ook heb), maar via een digitale aansluiting klinkt muziek net zo goed over mijn audio-apparatuur (*) als via mijn Squeezebox of andere digitaal aangesloten degelijke audiospeler.

Logisch ook, want decoderen van MP3 etc is niet echt iets bijzonders en zolang het digitale circuit richting de audio apparatuur geen jitter en dergelijke ongein toevoegt is er niets aan de hand.

(*: mijn audio-spullen zijn geen high eind, maar ik heb spullen van Lexicon, Cambridge, Rotel en de toplijn van Pioneer dus dat mag toch als ruim voldoende verondersteld worden om een het verschil te kunnen laten horen tussen slechte, matige, redelijke of goeie geluidskwaliteit. Mijn oren kunnen dat verschil in ieder geval wel horen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik kan ook niet echt verschil horen tussen .FLAC audio bestanden optisch via de HDX naar mijn Marantz receiver (SR9200) of cd's via een Marantz DV8400 naar de receiver.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Volgens mij is geluid ook prima. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de belabberde interface voor muziek afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik heb de manier van redfoxert gebruikt om een share aan te maken, nadat het me steeds niet lukte om media af te spelen via de normale share manier en myIhome.

Ook dit keer lukt het niet, elke keer als ik iets af wil spelen knalt de verbinding er voor ongeveer een minuut uit op alle apparaten. Ik heb het vermoeden dat dit komt door een IP-conflict, alleen kan ik dit probleem niet plaatsen.

Mijn PC heeft als IP-adres 192.168.1.1 en de NMT heb ik handmatig het IP-adres 192.168.1.40 gegeven. Automatisch heb ik ook geprobeerd, maar dat maakt niet uit. Hele verschillende IP-adressen, maar toch lijken ze elkaar op de een of andere manier in de weg te zitten. Ik heb al in de router instellingen gekeken maar ik krijg het echt op geen enkele manier voor elkaar. Wat me wel opvalt trouwens is dat de NMT (vrijwel) nooit te zien is in de client list van de router, itt de PC.

Heeft iemand een idee, of nog beter, de oplossing? Hopelijk word ik daarna iets enthousiaster over de NMT, twijfel er nu over om 'm maar weg te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nog een vraag tussendoor; als ik een harddisk in de HDX stop met films, moet deze dan eerst geformatteerd worden of kan ik die direct gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Toch een beetje opgelucht om te horen dat de geluidskwaliteit van de HDX in principe goed moet zijn. Maar mijn probleem blijft nog steeds. Het lukt me nog niet om te reproduceren wat het troubleshooten natuurlijk een beetje lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Wordt standaard als enige mogelijkheid ext3 op de interne HDD gezet tijdens installatie voor zover ik me nog herinner, shares waren bij mij ook een grote bron van frustratie tot zelfs met dingen beginnen gooien terwijl ik meestal een redelijk rustig persoon ben :)

Je moet ook heel veel geduld hebben met het toestel, opstarten, beschikbaarheid op pc en IP adressen
duurt soms heeeeel lang, als je hem op standby zet zou je er minder last van moeten hebben.
Ooit dat ie ook niet zichtbaar is in mijn netwerk onder Windows, onder Linux distros dan weer wel altijd.
Ext2 installen indien je via usb wilt werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:36:
Nog een vraag tussendoor; als ik een harddisk in de HDX stop met films, moet deze dan eerst geformatteerd worden of kan ik die direct gebruiken?
tijdens installatie wordt de harddisk automatisch geformateerd. in Ext3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:59:
[...]

tijdens installatie wordt de harddisk automatisch geformateerd. in Ext3.
Oke, maar goed dat ik die harddisk er nog niet in gestopt heb dan :')

Nu maar hopen dat ik mijn IP probleem snel op kan lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag voor €169,95 (+ €4,95 verzending) @ www.ibood.nl

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Kan iemand mij vertellen of je bij mkv-containers gemakkelijk kunt switchen tussen audio- en tekst- (ondertitels) kanalen? Bij mijn WD HD TV kan die heel eenvoudig via de "options" knop op de afstandsbediening. Dit is wel een vereiste aangezien ik vaak mkv's heb die primair Russische audio hebben.

Ik lag er wakker van (grapje, nachtdienst....).

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Alexio, dat is geen probleem.
Afstandsbediening heeft een subtitle&audio knop waar je deze aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Nu toch ook maar de IBOOD meegenomen. Even een vraagje aan jullie, is het mogelijk om alleen een USB stick te gebruiken om daar de extra nmt software op te zetten? Of is een harddisk daarvoor vereist? Ik stream mijn media namelijk vanaf mijn CH3SNAS.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ja je moet wel iets van een harddisk hebben denk ik. Misschien dat een USB stick oook kan maar dan moet er wel wat geconfigureerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
USB stick kan niet, CF kaartje (icm een cf->sata module) is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
devv05 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:33:
Ik heb de manier van redfoxert gebruikt om een share aan te maken, nadat het me steeds niet lukte om media af te spelen via de normale share manier en myIhome.

Ook dit keer lukt het niet, elke keer als ik iets af wil spelen knalt de verbinding er voor ongeveer een minuut uit op alle apparaten. Ik heb het vermoeden dat dit komt door een IP-conflict, alleen kan ik dit probleem niet plaatsen.

Mijn PC heeft als IP-adres 192.168.1.1 en de NMT heb ik handmatig het IP-adres 192.168.1.40 gegeven. Automatisch heb ik ook geprobeerd, maar dat maakt niet uit. Hele verschillende IP-adressen, maar toch lijken ze elkaar op de een of andere manier in de weg te zitten. Ik heb al in de router instellingen gekeken maar ik krijg het echt op geen enkele manier voor elkaar. Wat me wel opvalt trouwens is dat de NMT (vrijwel) nooit te zien is in de client list van de router, itt de PC.

Heeft iemand een idee, of nog beter, de oplossing? Hopelijk word ik daarna iets enthousiaster over de NMT, twijfel er nu over om 'm maar weg te doen..
Als je MyIhome op de machine hebt geinstalleerd waar de content staat, en goed hebt geconfigureerd, dan zou je HDX deze vanzelf via de sources lijst moeten weergeven. Is dat niet het geval dan staat wellicht uPnP niet aan op je HDX of er is een rechten issue aan de hand. Wanneer je je HDX vanaf je pc kan pingen op het ip adres wat je hebt opgegeven, dan heb je in ieder geval geen IP conflict. Zet je HDX eens uit en ping dan eens. Als je dan een reply krijgt dan heb je nog een ander device op hetzelfde IP zitten.

Je zegt dat je PC op 192.168.1.1 zit. Heb je toevallig niet een router die ook dat IP gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de hdx1000 vandaag waarschijnlijk kopen via iBood. Is het moeilijk om de hdx1000 er zo uit te laten zien?
http://www.youtube.com/watch?v=j3YmTeOHEWo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:54
Zou het mogelijk zijn om deze externe Blu-ray speler aan de HDX te hangen?
http://www.1dayfly.nl/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Werkt wel. Maar je kunt er dan geen officiele Blu-ray discs mee afspelen aangezien die beveiliging niet door de HDX gelezen kan worden. Gekopieerde Blu-rays werkt waarschijnlijk wel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:54:
Ik ga de hdx1000 vandaag waarschijnlijk kopen via iBood. Is het moeilijk om de hdx1000 er zo uit te laten zien?
Ja hoor dat kan helemaal. Je moet dan gewoon even op internet een al aangepaste skin (index) downloaden en dan kun je die zelf weer aanpassen. Ik zelf heb deze index op mijn hdx staan:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2dcblh4.jpg

Ik kan hem zo naar je opsturen als je even een priveberichtje stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:54:
De startpagina in dat filmpje is gemaakt met Kdoske NMT Customizer:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10029
Voor de moviebox gebruikt hij (denk ik) YAMJ met een andere skin.
Verder heb ik niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:25:
[...]

Ja hoor dat kan helemaal. Je moet dan gewoon even op internet een al aangepaste skin (index) downloaden en dan kun je die zelf weer aanpassen. Ik zelf heb deze index op mijn hdx staan:

[afbeelding]

Ik kan hem zo naar je opsturen als je even een priveberichtje stuurt.
Je hebt DM uitstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met de HDX icm een Synology 209+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

Is zat over te vinden. Werkt prima.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
  • Laatst online: 09-08 12:17
Vandaag op Ibood voor 170 euries: http://www.ibood.com/nl/nl

(sorry it was al gepost)

[ Voor 18% gewijzigd door JBakers op 17-08-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 13:15
Ik heb forum proberen door te spitten maar niets gevonden, maar is het mogelijk om de HDX aan te sluiten dmv RGB? (Ik heb ik geen plasma/LCD televisie.

[ Voor 7% gewijzigd door degranulatie op 17-08-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
degranulatie schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:14:
Ik heb forum proberen door te spitten maar niets gevonden, maar is het mogelijk om de HDX aan te sluiten dmv RGB? (Ik heb ik geen plasma/LCD televisie.
Je bedoelt waarschijnlijk een composite aansluiting. En ja, dit kan (Verbinding (video uit))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Zodiac schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:24:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk een composite aansluiting. En ja, dit kan (Verbinding (video uit))
Bedankt voor je reply. composite is een optie alleen is de kwalitieit niet om over naar huis te schrijven begreep ik. Nu heeft mijn tv ook een RGB aansluiting (dmv een scart plug). Is het mogelijk deze ook te benutten mbv de HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
De HDX heeft component uitgangen, wellicht bedoel je dat ?

RGB over SCART ken ik persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
redfoxert schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:34:
De HDX heeft component uitgangen, wellicht bedoel je dat ?

RGB over SCART ken ik persoonlijk niet.
copy/paste van m'n tv handleiding: "21-pins euro-aansluiting (CENELEC standard) inclusief audio/video ingang, RGB ingang, TV audio/video uitgang).

Volgens mij is dit dus een RGB ingang. Alleen denk ik dat RGB iets anders is dan component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
degranulatie schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:44:
[...]

copy/paste van m'n tv handleiding: "21-pins euro-aansluiting (CENELEC standard) inclusief audio/video ingang, RGB ingang, TV audio/video uitgang).

Volgens mij is dit dus een RGB ingang. Alleen denk ik dat RGB iets anders is dan component
SCART zit er in ieder geval niet op :)

Als het 3 losse tulp achtige aansluitingen zijn waarschijnlijk wel. Kijk even op de plaatjes op www.hdx1080.com of je gelijkenis ziet met de stekkers achterop je TV. Vooral de silver edition is het duidelijkst aan de achterkant te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

degranulatie schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:44:
[...]

RGB is inderdaad anders, en helaas niet compatibel met component. Jouw enige optie met de HDX zou dus composiet zijn (geel stekkertje), en geloof me: dat wil je niet ;)

Tenzij je op korte termijn een LCD of plasma aanschaft, dan is het ter overbrugging wel te doen

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
El Martino schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:39:
[...]

RGB is inderdaad anders, en helaas niet compatibel met component. Jouw enige optie met de HDX zou dus composiet zijn (geel stekkertje), en geloof me: dat wil je niet ;)

Tenzij je op korte termijn een LCD of plasma aanschaft, dan is het ter overbrugging wel te doen
kwaliteit is van composiet is inderdaad niet super, maar heb het even getest en valt best mee op een beelbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
@Lers, kijk even bij reacties op je gallery voor de uitleg, kon niet vinden hoe ik jou weer een PM kon sturen...

Wil geen reclame maken maar als er verder nog mensen zijn met een nieuwe HDX-1000 (Vanwege de ibood-actie vandaag) kijk dan even op www.huubmons.nl/nmt want daar is een heleboel te vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
El Martino schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:39:
[...]

Waarom niet? Ik heb zelf ook nog een "oude" crt tv (jaartje of 4-5 oud) en de hdx-1000 dmv component aangesloten. Gaat prima hoor, en kwaliteit is beter dan bv gewoon kabel. Als je m dmv component aansluit op een lcd/plasma is het inderdaad wat anders, dat ziet er een stuk minder goed uit.
Het enige lastige is dat ik de beeldverhouding nu handmatig moet veranderen als ik een film kijk via de hdx. Ben er nog niet helemaal over uit waarom.

[Edit: typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Composiet is vrij belabberd van kwaliteit, s-video is al een stuk beter. Vervolgens komt RGB-scart welke aanzienlijk beter van kwaliteit is. Component (wat jij zegt, maar bedoel je dat ook echt? Er zijn niet heel veel CRT tv's die dit aankunnen) is nog beter, want kan ook HD aan mits je display dit aankan.

[edit]
degranulatie schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:00:
[...]

kwaliteit is van composiet is inderdaad niet super, maar heb het even getest en valt best mee op een beelbuis.
Met een goede bron kan het best te doen zijn, maar als je het vergelijkt met bijv. een aansluiting van slechts "één stapje" beter (s-video) zul je al enorm verschil van kwaliteit zien :)

[ Voor 41% gewijzigd door El Martino op 17-08-2009 22:13 ]

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:24:
@Lers, kijk even bij reacties op je gallery voor de uitleg, kon niet vinden hoe ik jou weer een PM kon sturen...

Wil geen reclame maken maar als er verder nog mensen zijn met een nieuwe HDX-1000 (Vanwege de ibood-actie vandaag) kijk dan even op www.huubmons.nl/nmt want daar is een heleboel te vinden!!
Bedankt! Zal eens een kijkje gaan nemen.

Heb hier al wat antwoorden voorbij zien komen, maar:
Wat is nu de beste manier om via de mac bestanden naar je NMT (in mijn geval de hdx1000) te sturen?
Behalve dan via een externe harde schijf, ik wil graag een harde schijf in de hdx1000 doen.
Possible schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:14:
[...]

Alle film wallpapers download hij gewoon automatisch van het web hoor? Het enige wat je hoeft te doen is je nieuwe downloads van films te updaten d.m.v. 1 klik op je pc en thats it.
Ik zag deze opmerking in het Networked Media Tank topic. Maar van alles wat ik nu lees moet ik handmatig telkens de informatie over de films etc aanvullen.
In het bericht dat ik quote wordt beweert dat dat automatisch kan, maar hoe moet dat dan?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Vandaag binnen gekregen van iBOOD :) Leuk apparaatje hoor!

Wel een beetje jammer dat toen ik hem binnen kreeg de LED op de voorkant niets deed en de afstandsbediening het ook af liet weten.

Omdat het blijkbaar voor je garantie niets uitmaakt of je hem open maakt dat toch maar even gedaan, was er een van de twee stekkers niet aangesloten op de boardjes 8)7

Toen dat gefixed was deed ie het perfect :) Erg blij mee, helemaal voor die prijs _/-\o_

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
El Martino schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:11:
Composiet is vrij belabberd van kwaliteit, s-video is al een stuk beter. Vervolgens komt RGB-scart welke aanzienlijk beter van kwaliteit is. Component (wat jij zegt, maar bedoel je dat ook echt? Er zijn niet heel veel CRT tv's die dit aankunnen) is nog beter, want kan ook HD aan mits je display dit aankan.
Ah...je hebt volkomen gelijk. Ik bedoel uiteraard composiet, niet component...
Maar ik zie eigenlijk geen verschil tussen composiet (de HDX1000) en scart (van bv de hd recorder). Is daar inderdaad nog verschil te ontdekken?
Iig maar wachten tot de crt stuk gaat, dan heb ik een excuus om een mooie hd(ready) tv an te schaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:03:
[...]

Bedankt! Zal eens een kijkje gaan nemen.

Heb hier al wat antwoorden voorbij zien komen, maar:
Wat is nu de beste manier om via de mac bestanden naar je NMT (in mijn geval de hdx1000) te sturen?
Behalve dan via een externe harde schijf, ik wil graag een harde schijf in de hdx1000 doen.

[...]

Ik zag deze opmerking in het Networked Media Tank topic. Maar van alles wat ik nu lees moet ik handmatig telkens de informatie over de films etc aanvullen.
In het bericht dat ik quote wordt beweert dat dat automatisch kan, maar hoe moet dat dan?
Hij is al extreem vaak langsgekomen maar goed: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

Eventueel kun je de batch file schedulen zodat je helemaal niks meer handmatig hoeft te doen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
Cidolfas schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:00:
Vandaag binnen gekregen van iBOOD :) Leuk apparaatje hoor!

Wel een beetje jammer dat toen ik hem binnen kreeg de LED op de voorkant niets deed en de afstandsbediening het ook af liet weten.

Omdat het blijkbaar voor je garantie niets uitmaakt of je hem open maakt dat toch maar even gedaan, was er een van de twee stekkers niet aangesloten op de boardjes 8)7

Toen dat gefixed was deed ie het perfect :) Erg blij mee, helemaal voor die prijs _/-\o_
Bij mij is hij maandag ook binnengekomen, gekocht bij 1dayfly. Werkt idd perfect! Heb gister YAMJ op de nas geinstalleerd. Was even prutsen, maar dat is echt een verbetering vergeleken met de standaard GUI!

Bij mij wordt hij overigens totaal niet heet. Meer hand-warm. Dus ga er dus van uit dat de CPU goed tegen de behuizing aan zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Oboemel schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:27:
[...]

Ah...je hebt volkomen gelijk. Ik bedoel uiteraard composiet, niet component...
Maar ik zie eigenlijk geen verschil tussen composiet (de HDX1000) en scart (van bv de hd recorder). Is daar inderdaad nog verschil te ontdekken?
Iig maar wachten tot de crt stuk gaat, dan heb ik een excuus om een mooie hd(ready) tv an te schaffen. ;)
Scart ondersteunt zowel RGB, s-video als composiet. Sommige (vaak goedkope) scartkabels zijn niet volledig bedraad waardoor deze dan geen RGB ondersteunen. Dus je zou moeten nakijken/uitzoeken wat er nu bij jou precies gebruikt wordt. Sommige TV's ondersteunen niet via alle scartingangen RGB. Mijn vorige had drie ingangen waarbij de eerste twee wel RGB ondersteunen, maar de laatste alleen s-video en composiet.

Normaal gesproken zou je vrij goed verschil moeten zien tussen RGB-scart en composiet. Ik heb voor mijn Wii destijds een scartkabel gekocht en het beeld werd daardoor enorm veel beter ten opzichte van de standaard (composiet)kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Het enige wat ik nu nog mis aan de HDX is ondersteuning voor RTL Gemist, verder is het een prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:03:
[...]

Ik heb van al mijn films in mijn collectie slechts een stuk of 10 handmatig informatie moeten toevoegen. De rest werd prima gevonden door de scripts die erbij zitten (bij de skins etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
automatisch kan, maar hoe moet dat dan?
Gewoon geen informatie aanvullen en yamj laten draaien.. voila.
Automatisch = niets zelf doen, vrij logische conclusie dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt me de laatste dagen ineens niet meer om te downloaden met NZBget... Alles werkte prima en heb niets veranderd. Kom nu alleen niet meer op de webinterface. Als ik via CSI kijk dan blijkt er ook geen enkele applicatie te zijn geinstalleerd terwijl dit wel zo was.

Vervolgens via de HDX bij programma's gekeken en daar was usenet dus uitgeschakeld. Wanneer ik dan voor inschakelen kies dan blijft ie hangen op starten. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

IP-adres is overigens niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Staat je telnetd nog wel aan? Voor zover ik weet heeft CSI die nodig om te kunnen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L4m0r schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:34:
Staat je telnetd nog wel aan? Voor zover ik weet heeft CSI die nodig om te kunnen functioneren.
Dit is nieuw voor me... Hoe schakel je dit dan aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt er eerder op dat je usenet-account settings niet meer kloppen in dat geval (er vanuitgaande dat je je configfile niet hebt aangepast). . Die telnetd is volgens mij juist alleen beschikbaar als je CSI installeert, dus of ik of L4m0r draait oorzaak en gevolg om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:52
Gisteren apparaat binnen gekregen van de iBood aanbieding.
Schijf erin geplaatst, aangesloten, probeer de setup te runnen, geen response van de afstandsbediening.

Na wat gepongel met batterijen kwam ik er achter dat ik 15 cm van het apparaat met mn AB moet zitten om het te kunnen besturen. Dit lijkt me niet normaal.
Ook met een Harmony One heb ik dit probleem.

Nogmaals het kastje open geschroefd, kabels gecontrolleerd en omgewisseld maar nog steeds niets.

Heeft iemand van jullie dit al eerder gezien?
Ik kan 'm terug sturen maar als het iets simpels is dat ik zelf kan oplossen heb ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:21:
lijkt er eerder op dat je usenet-account settings niet meer kloppen in dat geval (er vanuitgaande dat je je configfile niet hebt aangepast). . Die telnetd is volgens mij juist alleen beschikbaar als je CSI installeert, dus of ik of L4m0r draait oorzaak en gevolg om ;)
Maar dan zou je de interface toch nog wel moeten kunnen benaderen? Het downloaden zou dan alleen niet moeten werken, toch?

Daarbij zijn die settings zover ik weet niet veranderd...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Ik zit met een probleem. Onze HDX1000 krijgt geen IP adres van onze nieuwe router (WRT54G2). Handmatig een IP ingeven werkt helaas ook niet. Router resetten, HDX resetten, DHCP server range kleiner zetten, ander subnetmask nemen. De HDX heeft de laatste officiële firmware (die van juni), de WRT54G2 heeft geen andere firmware dan 1.0. Hangen we de oude MSI RG54GS router ertussen dan krijgt het ding binnen een seconde een IP adres toegewezen van de DHCP server in de router. Terug naar de nieuwe linksys en dan krijgen we weer een IP 169.x.x.x (een IP van het apparaat zelf omdat het ding geen IP adres van de router ontvangt).

Inmiddels hebben we elke poort op de router al getest met een laptop, waarbij elke poort correct werkt. Ook hebben we uiteraard op verschillende poorten de HDX aangesloten. Manueel IP in de DHCP range of daarbuiten hielp ook niets. En ook verschillende kabels getest.

Tevens ergens in een NMT topic gelezen dat de HDX wel eens te heet kan worden waardoor het ding geen IP adres kan krijgen 8)7 , beetje onlogisch, maar toch een dikke ventilator op de HDX gezet. Hielp ook niets.

Is het dan een bug? een incompatabiliteit van de HDX met de router? of heeft iemand anders misschien een idee?

-_-

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
mac address filter staat toevallig niet aan op de router?

• M2M

M2M

medicijnman

nee, daar hebben we al naar gekeken, mac filter staat niet aan, en werkt daarnaast alleen voor wifi verbindingen.

-_-

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:23:
[...]

Maar dan zou je de interface toch nog wel moeten kunnen benaderen? Het downloaden zou dan alleen niet moeten werken, toch?

Daarbij zijn die settings zover ik weet niet veranderd...
ik zeg dit, omdat ik in het begin hetzelfde probleem had. Service bleef op starting hangen, webinterface deed het trouwens wel bedenk ik me nu ('server is sleeping'). na lang zoeken kwam ik er achter dat ik de 'template' van de serversettings had laten staan onder mijn eigen serversettings. Daar kon nzbget niet tegen en startte daarom niet door. maar het lijkt idd bij jou toch een ander probleem te zijn.
Overigens kan het soms ijselijk lang duren voordat die webinterface op is, soms wel een half uur volgens mij. IS ook niet fris, aangezien het soms in één keer is. raar.

• degranulatie
El Martino schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:55:
[...]

Scart ondersteunt zowel RGB, s-video als composiet. Sommige (vaak goedkope) scartkabels zijn niet volledig bedraad waardoor deze dan geen RGB ondersteunen. Dus je zou moeten nakijken/uitzoeken wat er nu bij jou precies gebruikt wordt. Sommige TV's ondersteunen niet via alle scartingangen RGB. Mijn vorige had drie ingangen waarbij de eerste twee wel RGB ondersteunen, maar de laatste alleen s-video en composiet.

Normaal gesproken zou je vrij goed verschil moeten zien tussen RGB-scart en composiet. Ik heb voor mijn Wii destijds een scartkabel gekocht en het beeld werd daardoor enorm veel beter ten opzichte van de standaard (composiet)kabel.
Begrijp ik nu goed dat RGB hetzelfde is als component, (mijn TV sony KV36-70FS/E heeft RGB op scart -1)??? Ik heb sony gebeld en volgens hun is de RGB aansluiting hetzelfde als een component aansluiting.... Ik heb nogsteeds m'n twijfels.

• DaMayan
  • Laatst online: 22:45
degranulatie schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:39:
Begrijp ik nu goed dat RGB hetzelfde is als component, (mijn TV sony KV36-70FS/E heeft RGB op scart -1)??? Ik heb sony gebeld en volgens hun is de RGB aansluiting hetzelfde als een component aansluiting.... Ik heb nogsteeds m'n twijfels.
RGB is uiteindelijk gewoon Rood Groen Blauw. Maar dit wordt in deze context gebruikt om aan te geven dat het om component gaat wat inhoudt dat elke basis kleur over een apart kabeltje wordt gestuurd. Dit kan ook via een SCART kabel/stekker lopen maar ook via aparte tulp kabels wat vaak als een component aansluiting wordt aangeduid.
SCART heeft heel veel verschillende aansluitingen maar lang niet allemaal worden gebruikt waardoor sommige fabrikanten in hun aansluitingen en kabels een van de functionaliteit ervan hebben weggelaten. Daardoor kan het dat niet alle scart aansluitingen in je TV component of dus RGB aankunnen.
Deze wiki vind ik wel duidelijk als je meer wilt weten: Wikipedia: Component video

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
M2M schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:48:
Ik zit met een probleem. Onze HDX1000 krijgt geen IP adres van onze nieuwe router (WRT54G2). Handmatig een IP ingeven werkt helaas ook niet. Router resetten, HDX resetten, DHCP server range kleiner zetten, ander subnetmask nemen. De HDX heeft de laatste officiële firmware (die van juni), de WRT54G2 heeft geen andere firmware dan 1.0. Hangen we de oude MSI RG54GS router ertussen dan krijgt het ding binnen een seconde een IP adres toegewezen van de DHCP server in de router. Terug naar de nieuwe linksys en dan krijgen we weer een IP 169.x.x.x (een IP van het apparaat zelf omdat het ding geen IP adres van de router ontvangt).

Inmiddels hebben we elke poort op de router al getest met een laptop, waarbij elke poort correct werkt. Ook hebben we uiteraard op verschillende poorten de HDX aangesloten. Manueel IP in de DHCP range of daarbuiten hielp ook niets. En ook verschillende kabels getest.

Tevens ergens in een NMT topic gelezen dat de HDX wel eens te heet kan worden waardoor het ding geen IP adres kan krijgen 8)7 , beetje onlogisch, maar toch een dikke ventilator op de HDX gezet. Hielp ook niets.

Is het dan een bug? een incompatabiliteit van de HDX met de router? of heeft iemand anders misschien een idee?
Check even of het lampje van de nic brand als je een kabel erin stopt.
Ik had er nl eentje die dat niet deed, en dan is je nic kapot.
Dan is terugsturen de enige optie.

• M2M

M2M

medicijnman

het lullige is dus dat het de combinatie router / HDX betreft. Zodra ik de oude router er weer op aansluit werkt alles weer als een zonnetje (ook doorvoersnelheid is 100 mbit). De NIC is dus niet stuk lijkt me.

En over de lampjes, die van de router staat netjes aan, waardoor het lijkt alsof de router in ieder geval een verbinding ziet (terwijl er in het logboek van de router of het scherm waarin je DHCP connecties staan niets te zien is, hoewel de pc die ook aan de router hangt (bedraad) ook niet te zien is in de DHCP lijst, de server dan weer wel.). Ik begin toch steeds meer de router te verdenken... Enfin, vanmiddag ook een wifidongel aangeschaft. (een gesupporte dongel wel te verstaan). Vanavond maar eens proberen of ik 'm via de wifi aan de praat kan krijgen.

[ Voor 57% gewijzigd door M2M op 20-08-2009 17:05 ]

-_-

• DaMayan
  • Laatst online: 22:45
Kun je met die router niet een vast-ip koppelen aan de Mac-adres van de HDX?

• M2M

M2M

medicijnman

op die linksys routers valt kwa bedrade instellingen eigenlijk te weinig in te stellen. Voor Wireless zijn er wat meer opties, maar verder dan een subnetmask kiezen (uit een multiplegok menu) en een startpunt voor de DHCP server, kom ik niet.

-_-

Verwijderd

Nou, HDX ontvangen vandaag en alles aangesloten. Ik zet met mijn macbook bestanden over op N snelheid via FTP.

Een mkv van 8,7 GB duurt ongeveer 35 minuten. Dit lijkt me toch te kloppen en niet extreem lang? Of moet het sneller kunnen via FTP?

Prachtig apparaat trouwens :)

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:21:
Nou, HDX ontvangen vandaag en alles aangesloten. Ik zet met mijn macbook bestanden over op N snelheid via FTP.

Een mkv van 8,7 GB duurt ongeveer 35 minuten. Dit lijkt me toch te kloppen en niet extreem lang? Of moet het sneller kunnen via FTP?

Prachtig apparaat trouwens :)
Klopt inderdaad, is een 4.2Mb/sec. Ik vind het persoonlijk veel te lang aangezien mijn internet lijn al sneller is :P Sneller zal het niet gaan naar je HDX, kan het ding gewoon niet aan.

• Bandicoot
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik heb ook vandaag mijn HDX-1000 in gebruik genomen (van iBood) en ik heb eigenlijk alles werkend. Ik heb alleen nog een probleem met NZBget. Ik heb twee nieuwsservers, een van Casema en een payserver. Ik heb het zo ingesteld dat hij eerst download van Casema en als het daar niet te vinden is van de payserver. Als ik echter een nzb laad van een dvd die niet meer op de Casema server staat dan loopt de HDX hopeloos vast door de errors die NZBget dan geeft. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

*edit* Probleem lijkt opgelost te zijn door een oudere versie van NZBget te installeren. Nieuwste is dus nog een beetje buggy.

[ Voor 11% gewijzigd door Bandicoot op 21-08-2009 01:27 ]

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dat klopt bandicoot, ik hoop dat ze gauw met een nog nieuwere versie komen die wel alle bugs heeft opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

redfoxert schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Klopt inderdaad, is een 4.2Mb/sec. Ik vind het persoonlijk veel te lang aangezien mijn internet lijn al sneller is :P Sneller zal het niet gaan naar je HDX, kan het ding gewoon niet aan.
misschien ligt het wel aan het wifi gebeuren. Wireless is eigenlijk standaard traag, maar 4.2 Mbit/s is wel erg traag. Sluit 'm eens met een draadje aan, nu kun je namelijk niet eens (HD content) streamen met je HDX-1000.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
4.2mbit wordt dan ook niet bedoeld (ga ik vanuit).
De maximum transferrate van de chipset gebruikt in (o.a.) de HDX is grofweg 40 mbit, max 5 megabyte per seconde dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Mental op 21-08-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
DaMayan schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:21:
[...]

RGB is uiteindelijk gewoon Rood Groen Blauw. Maar dit wordt in deze context gebruikt om aan te geven dat het om component gaat wat inhoudt dat elke basis kleur over een apart kabeltje wordt gestuurd. Dit kan ook via een SCART kabel/stekker lopen maar ook via aparte tulp kabels wat vaak als een component aansluiting wordt aangeduid.
SCART heeft heel veel verschillende aansluitingen maar lang niet allemaal worden gebruikt waardoor sommige fabrikanten in hun aansluitingen en kabels een van de functionaliteit ervan hebben weggelaten. Daardoor kan het dat niet alle scart aansluitingen in je TV component of dus RGB aankunnen.
Deze wiki vind ik wel duidelijk als je meer wilt weten: Wikipedia: Component video
Bedankt voor de uitleg, maandag toch maar een compoenent -scart kabel komen om te kijken of het inderdaad werkt.

Enige probleem dat ik nu heb met de hdx is ik zwart beeld krijg bij sommige ISO bestanden en sommige DVD folders (*.VOB files). Enige oplossing is hierna harde reset. Andere ISO's / DVD folders speelt ie prima af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Component (wat de HDX uitstuurt) is 100% zeker niet compatibel met jouw RGB-scart aansluiting.

Op de door DaMayan genoemde Wikipedia pagina wordt dan wel gesproken van RGB component video, maar de door HDX gebruikte component uitgang is YPbPr.

Als je de term "Component video" ergens leest wordt vrijwel altijd YPbPr bedoeld. Wat Sony jou verteld heeft is helaas niet waar.

Over je afspeel probleem met zwart beeld: ik kwam er via diverse forums en sites achter dat er bij DVD's in de VIDEO_TS directory geen andere bestanden mogen staan dan de reguliere DVD bestanden. Bij een DVD die bij mij niet wilde afspelen bleek er een cover (JPG) in de VIDEO_TS directory te staan. Na het verwijderen van dat bestand speelde de DVD prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is mij nog steeds onduidelijk wat de bekabelde ftp/smb snelheid van de HDX nu in de praktijk is. Vroeger dacht ik dat ik ongeveer 7MB/s up and down haalde.

Nu haal ik alleen nog maar 2,5 down en 4,0 up. Is dit meer realistisch of halen jullie wel de 7~10MB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Liquid schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:41:
Het is mij nog steeds onduidelijk wat de bekabelde ftp/smb snelheid van de HDX nu in de praktijk is. Vroeger dacht ik dat ik ongeveer 7MB/s up and down haalde.

Nu haal ik alleen nog maar 2,5 down en 4,0 up. Is dit meer realistisch of halen jullie wel de 7~10MB/s?
helaas er staan geen andere bestanden in de dvd folder.... sommige ISO's speelt ie ook niet af. Het blijft een beetje vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Liquid schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:41:

Ik haal ook niet meer dan 4mb/s helaas. Laatste tijd steeds meer problemen, soms valt spontaan de verbinding weg als het bestand te groot is :S Na een half jaar in gebruik en ongeveer 400GB op de hdx

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Ook hier geregeld problemen met hdx, of het hard of software matig is weet ik niet maar it's bitching all the time.

Haal meestal 4-4.5MB/s af en toe 6MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
degranulatie schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

helaas er staan geen andere bestanden in de dvd folder.... sommige ISO's speelt ie ook niet af. Het blijft een beetje vaag...
Nu heb ik van m'n DVD folder video_TS een ISO bestand gemaakt en dat wordt wel door de HDX afgespeeld. heeft iemand dit ook wel een meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, en ik heb ook weleens meegemaakt dat het niks helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds deze week ook dit apparaat in bezit, inclusief WiFi USB dongel. Wireless werkt bij mij zeer slecht: als ik een bestand probeer over te pompen wordt de verbinding regelmatig verbroken, zo lijkt het. Ik heb een aantal bestanden van een gig met horten en stoten op de HDX weten te krijgen, maar nu lijkt niets meer te lukken.

Geprobeerd via SMB (kopiëren mbv explorer) en FTP; in beide gevallen hetzelfde probleem.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn cq hoe ik dit kan verhelpen? Ik gebruik een fixed IP adress en WPA2 AES (had eerst TKIP+AES).

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Is het bij jullie ook zo, dat zodra je een 1080p film gaat afspelen en het beeld komt boven de 25Mbps dat het beeld dan wat begint de haperen???
Had hier al een tijdje last van, maar kwam er gisteren achter dat dit gekoppeld lijkt te zijn aan het aantal Mbps.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee waar ik nog een extra netadapter kan kopen. Zo hoef ik enkel de box te verplaatsen tussen de slaapkamer en woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
kijk naar de specificaties en koop een algemene adapter bij een elektonica zaak oid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:26:
iemand een idee waar ik nog een extra netadapter kan kopen. Zo hoef ik enkel de box te verplaatsen tussen de slaapkamer en woonkamer.
Ja daar zoek ik eigenlijk ook naar. Als je er eentje hebt gevonden kun je me dat dan even zeggen zodat ik ook die kan kopen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@TC-Chub, op de adapter staat geen merk, maar grote kans dat het Delta electronics is.
Aangezien er verder geen productnr opstaat, wordt het heel lastig zoeken op alleen specs.

Als je hem al vind, zal het niet goedkoop zijn, zonder garantie dat de stekker die in de HDX gaat de juiste is.
Mijn advies, neem contact met HDX op, en vraag waar je er 1tje kan kopen/bestellen. Anders bij 1 van de distirbuteurs ,zie daarvoor deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja ik bel gewoon wifimedia op, daar heb ik namelijk ook mijn mediaspeler gekocht naar wat advies etc. De man daar zei ook dat je altijd kon bellen als je vragen had :D
Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste