Laat je wel even weten hoe het afloopt, ben wel benieuwd.
Verwijderd
Hallo,
Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van de HDX-1000 maar kan het tot op heden niet voor elkaar krijgen om een menu van een dvd te gebruiken.
De DVD staat op een synology ds107+ en speelt wel af, mar kan het het menu dus niet gebruiken. De DVD zelf staat in een map en in die mappen twee andere mappen namelijk VIDEO_TS en AUDIO_TS . Op mijn oude conceptronic werkte het wel..
Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van de HDX-1000 maar kan het tot op heden niet voor elkaar krijgen om een menu van een dvd te gebruiken.
De DVD staat op een synology ds107+ en speelt wel af, mar kan het het menu dus niet gebruiken. De DVD zelf staat in een map en in die mappen twee andere mappen namelijk VIDEO_TS en AUDIO_TS . Op mijn oude conceptronic werkte het wel..
Iemand een idee wat ik fout doe?
Gisteren maar weer een nieuwe ticket ingeleverd bij hdx1080.com omdat mn HDX gaat schokken zodra die boven de 25Mbps gaat komen, wat die volgens mij gewoon moet kunnen.
Had al een ticket ingeleverd een tijdje terug maar die was onbeantwoord en nu opeens verdwenen.
Had al een ticket ingeleverd een tijdje terug maar die was onbeantwoord en nu opeens verdwenen.
Waarom zo moeilijk doen? Je hebt gewoon van die algemene adapters die je kan instellen op hoeveel A, etc ze leveren. Dus als je er dan eentje vindt die net zoveel levert, of die je zo kan instellen ben je klaar. Volgens mij hoeven die dingen niet zo duur te zijn.Tc-Chub schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:31:
Ja ik bel gewoon wifimedia op, daar heb ik namelijk ook mijn mediaspeler gekocht naar wat advies etc. De man daar zei ook dat je altijd kon bellen als je vragen had
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ja dat heeft mijn vader ook al gezegd maar als je een verkeerde aansluit dan heb je wel een probleem!
Verwijderd
ben zelf niet thuis in dat soort zaken, daarom DjWannaB2002 mocht je op internet de juiste adapter hebben gevonden :d
zal binnenkort wel eens bellen naar wifimedia ... en kijken of deze man mij kan helpen.
nog een additioneel vraagje: ik heb da Yamj jukebox op mijn hdx. Ik heb gisteren een nieuwe skin geinstalleerd, maar deze heeft op de index file op mijn pc een heel ander uitzicht dan dat die uiteindelijk op mijn tv weergeeft. Het is in feite een mix van de oude met de nieuwe skin. Wat ook geldt voor de films waarvoor ik zelf een nfo bestand heb aangemaakt. Op de index file op de pc zijn de films correct weergegeven qua cover etc. maar op de televisie nog steeds het oude.
kan iemand mij helpen waarom dit dan wel een ander uitzicht kan hebben? (ik dacht aan achtergebleven bestanden op de hdx zelf, maar vind geen bestanden dat hiervoor in aanmerking komen)
zal binnenkort wel eens bellen naar wifimedia ... en kijken of deze man mij kan helpen.
nog een additioneel vraagje: ik heb da Yamj jukebox op mijn hdx. Ik heb gisteren een nieuwe skin geinstalleerd, maar deze heeft op de index file op mijn pc een heel ander uitzicht dan dat die uiteindelijk op mijn tv weergeeft. Het is in feite een mix van de oude met de nieuwe skin. Wat ook geldt voor de films waarvoor ik zelf een nfo bestand heb aangemaakt. Op de index file op de pc zijn de films correct weergegeven qua cover etc. maar op de televisie nog steeds het oude.
kan iemand mij helpen waarom dit dan wel een ander uitzicht kan hebben? (ik dacht aan achtergebleven bestanden op de hdx zelf, maar vind geen bestanden dat hiervoor in aanmerking komen)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 13:17 ]
Inmiddels ben ik een paar dagen in het bezit van een HDX-1000. Ik kom van een TViX 6500A af ... een aantal dingen beginnen me toch wel te storen tov de TViX:
- HDX speelt GEEN BLU-RAY menu's af
- Lang niet alle iso's spelen af, de TViX speelt zelfs AVCHD
- Instabiele NFS ondersteuning (hij vind soms mijn NFS shares niet op mijn CH3SNAS, daar had de TViX geen problemen mee)
- Het ontbreken van een display
Dat laatste, hoe doe jullie dat met het afspelen van muziek? Je moet je tv aanzetten wil je een beetje door je muziek kunnen browsen.
Ik heb PlugPlayer op mijn iPhone staan maar werkt niet echt lekker. De nummers moet je een voor een aanzetten. Daarnaast het programaatje "controller" voor NMT geinstalleerd ... werkt ook niet echt lekker. Voordeel is wel dat je de NMT commando's kunt uitsturen.
Nu zat ik te denken om een klein lcd/tft schermpje op de HDX te plaatsen die gebruikt kan worden voor het makkelijk aanzetten van je muziek ed. Ik kom bijv. een schermpje als dit tegen:
. Deze kan je op de composiet aansluiting zetten. Het voordeel is dat je niet je energie slurpende plasma/lcd hoeft aan te laten staan.
Iemand iedeeen waar je deze schermpjes goedkoop kan krijgen en of het wel zal werken?
- HDX speelt GEEN BLU-RAY menu's af
- Lang niet alle iso's spelen af, de TViX speelt zelfs AVCHD
- Instabiele NFS ondersteuning (hij vind soms mijn NFS shares niet op mijn CH3SNAS, daar had de TViX geen problemen mee)
- Het ontbreken van een display
Dat laatste, hoe doe jullie dat met het afspelen van muziek? Je moet je tv aanzetten wil je een beetje door je muziek kunnen browsen.
Ik heb PlugPlayer op mijn iPhone staan maar werkt niet echt lekker. De nummers moet je een voor een aanzetten. Daarnaast het programaatje "controller" voor NMT geinstalleerd ... werkt ook niet echt lekker. Voordeel is wel dat je de NMT commando's kunt uitsturen.
Nu zat ik te denken om een klein lcd/tft schermpje op de HDX te plaatsen die gebruikt kan worden voor het makkelijk aanzetten van je muziek ed. Ik kom bijv. een schermpje als dit tegen:

Iemand iedeeen waar je deze schermpjes goedkoop kan krijgen en of het wel zal werken?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
al gekeken of ze zoiets bij Dealextreme.com hebben?
Bedankt voor de tip! http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20415 ziet er best goed uit voor de prijs. Zeker het fold mechanisme is wel netjes. Denk dat ik hem wel ga bestellen!DjWannaB2002 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:37:
al gekeken of ze zoiets bij Dealextreme.com hebben?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Volgens mij moet je alleen nog even een verloop stekker hebben om het in het stopcontact te pluggen want die er bij zit gaat niet passen bij ons
Goede tip! ik heb het zaakje maar besteld, moest nog wat meer materiaal hebben van DX. Ik laat het wel weten als ik het eea heb ontvangen.DjWannaB2002 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:33:
Volgens mij moet je alleen nog even een verloop stekker hebben om het in het stopcontact te pluggen want die er bij zit gaat niet passen bij ons
Btw, deze adapter erbij genomen.
Sinds kort ook een HDX-1000. Heb de eerste HD-trailers dit weekend afgespeeld op 1080p en ben aangenaam verrast door de beeldkwaliteit: scherpte, kleur, contrast, wauw...! Alleen, het beeld loopt niet helemaal vloeiend. Valt vooral op bij vloeiende langdurige bewegingen, met regelmatige tussenpozen schokt het beeld een beetje, dus het zal wel een fps-kwestie zijn. kan ik dit oplossen met een instelling op de HDX en zo ja, waarop moet ik hem dan instellen? Ik heb een Panasonic Full HD plasma tv, een TH-42PY70 om precies te zijn, maar in de handleiding staat niets over het aantal fps dat ie het liefst krijgt toegediend. Waarop stel ik nu mijn HDX het beste in? 50, 60, 59.9, 24, wie weet het? En hoe zit dat met die framerate sync instelling?
Ja dat heb ik ook een heeel klein beetje maar zo weinig dat het mij helemaal niet opvalt. Ik heb m nu ingesteld op 1080p 60 HZ. Misschien moet ik dat ook wel veranderen maar dat weet ik niet.
Ik ga btw nu even wifimedia bellen en dan post ik zo hoe het is afgelopen met de adapter.
Ik ga btw nu even wifimedia bellen en dan post ik zo hoe het is afgelopen met de adapter.
Hoeveel fps is het bronmateriaal en hoeveel heb je je output ingesteld?
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
ik heb dezelfde hardware als jij (JME schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:33:
Sinds kort ook een HDX-1000. Heb de eerste HD-trailers dit weekend afgespeeld op 1080p en ben aangenaam verrast door de beeldkwaliteit: scherpte, kleur, contrast, wauw...! Alleen, het beeld loopt niet helemaal vloeiend. Valt vooral op bij vloeiende langdurige bewegingen, met regelmatige tussenpozen schokt het beeld een beetje, dus het zal wel een fps-kwestie zijn. kan ik dit oplossen met een instelling op de HDX en zo ja, waarop moet ik hem dan instellen? Ik heb een Panasonic Full HD plasma tv, een TH-42PY70 om precies te zijn, maar in de handleiding staat niets over het aantal fps dat ie het liefst krijgt toegediend. Waarop stel ik nu mijn HDX het beste in? 50, 60, 59.9, 24, wie weet het? En hoe zit dat met die framerate sync instelling?
Ik ben nu aan het kijken hoe je een programma moet verwijderen.
kan dit gewoon door de map van het programma weg te halen, of zit hier een procedure aan vast?
Ik heb community installer gebruikt om de programma's te installeren.
kan dit gewoon door de map van het programma weg te halen, of zit hier een procedure aan vast?
Bedoel je dat je voor iedere film apart de output zou moeten instellen? Als dat zo is dan is dat zo (ha, zie daar maar eens een speld tussen te krijgen!paella schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:20:
Hoeveel fps is het bronmateriaal en hoeveel heb je je output ingesteld?
Lekker spul he?
Staat ie dan op auto of op 1080p59.9? Een auto 59.9 zit er bij mij niet opVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:22:
en heb de HDX ingesteld op de automatische 59.9.
In dat geval gaat het dus om de output die je op je receiver hebt ingesteld. En dat is?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:22:
Kan ook komen omdat ik hem niet rechtstreeks op mijn tv heb zitten maar eerst nog via een degelijke receiver.
Thanx!
Niet helemaal. Meestal gaat het bij mij bij het meeste materiaal goed, maar een enkele niet. Dat ligt dat volgens mij aan 24/25fps en dus om de seconden een hapering/verspringing.JME schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:48:
[...]
Bedoel je dat je voor iedere film apart de output zou moeten instellen? Als dat zo is dan is dat zo (ha, zie daar maar eens een speld tussen te krijgen!) maar handig is anders.
Verwijderd
Zoals ik hier al eerder postte is het onmogelijk om met mijn mac Yet Another Movie Jukebox te installeren. Kan ik dit dan bijvoorbeeld gewoon doen met de laptop van mijn moeder (vista) ? En dat ik dan bestanden over blijf zetten met mijn macbook?
Verwijderd
59.9 dus. Dat signaal stuurt hij bij mij dus standaard door. mijn TV geeft dus ook aan dat dat het signaal is wat hij binnenkrijgt.JME schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:48:
Staat ie dan op auto of op 1080p59.9? Een auto 59.9 zit er bij mij niet op
Ik heb er nog een Onkyo achter hangen, die volgens mij niets anders doet dan het signaal doorgeven. Voor zover ik het nu kan lezen. 1080P doet hij niets mee. Puur doorzetten. (toch zit er HDMI 1.3 op, wat dan weer aan lipsync doet...dus misschien dat het daar ook wel aan ligt.) Maar ik heb eigenlijk nooit schokken. (ik dacht dat ik het bij burn notice heel erg had, bleek bij de serie te horen.In dat geval gaat het dus om de output die je op je receiver hebt ingesteld. En dat is?
Thanx!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 14:39 ]
Dan kan je die met dezelfde installer ook weer verwijderen.vandevorst schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:32:
Ik ben nu aan het kijken hoe je een programma moet verwijderen.
Ik ga het proberen vanavond. Laatste vraagje nog: waar geeft jouw tv dat ie 59.9 binnen krijgt? Die van mij geeft alleen links bovenin de melding dat het 1080p is.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:38:
59.9 dus. Dat signaal stuurt hij bij mij dus standaard door. mijn TV geeft dus ook aan dat dat het signaal is wat hij binnenkrijgt.
Dank voor alle toelichting so far!
de INFO knop op je afstandsbediening even 2x indrukken.
Ehm.. via uninstall kan ik enkel de thema's, menu's en wait images verwijderen. Geen programma's...ThinkAboutIt schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:08:
[...]
Dan kan je die met dezelfde installer ook weer verwijderen.
Zie ik iets over het hoofd? Ik wil dit uiteraard zonder clean install
Ik heb mijn HDX iets meer dan een week in gebruik en 3 dagen geleden heb ik er een Samsung 1.5TB spinpoint HD in geplaatst. Deze heeft tot aan gisteren prima gewerkt. Ik heb gedurende de nacht de stroom eruit gehaald en vanochtend wilde ik booten en het lukt me niet meer. Lampje blijft rood branden en de HDX komt niet voorbij het laadscherm (HDX LOADING...).
Nu ben ik uiteraard gaan kijken waar het aan zou kunnen liggen (heb in totaal wel 50x HDX aan en uit gezet) en het blijkt dat mijn HD de boosdoener is. Zonder HD start de HDX gewoon door. Waarom eerst wel en nu plotseling niet meer?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Nu ben ik uiteraard gaan kijken waar het aan zou kunnen liggen (heb in totaal wel 50x HDX aan en uit gezet) en het blijkt dat mijn HD de boosdoener is. Zonder HD start de HDX gewoon door. Waarom eerst wel en nu plotseling niet meer?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Verwijderd
Omdat harddisks wel eens stuk gaan?VIC_TOR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:28:
50x in korte tijd achter elkaar opspinnen is volgens mij in ieder geval niet gezond voor een harddisk, maar het blijft wel snel.
In 2 dagen stuk? Voordat het probleem is ontstaan heb ik hem niet uitgezet dus door al dat spinnen is het niet gekomen. Hij spint nu nog wel dus ik moet hem maar morgen aansluiten op mijn pc om te kijken wat er van over is.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:57:
[...]
Omdat harddisks wel eens stuk gaan?
50x in korte tijd achter elkaar opspinnen is volgens mij in ieder geval niet gezond voor een harddisk, maar het blijft wel snel.
Weet iemand of het mogelijk is om PAL over component weer te geven?
Ik heb geen LCD of plasma tv, maar wel een Loewe CRT met een component aansluiting. Dat moet veel beter zijn dan de huidige gebruikte composiet. Jammer dat er geen svhs op zit.
Ik heb geen LCD of plasma tv, maar wel een Loewe CRT met een component aansluiting. Dat moet veel beter zijn dan de huidige gebruikte composiet. Jammer dat er geen svhs op zit.
Gisteren kwam mijn hdx binnen :-)
1 TB WD erin, en een paar filmpjes opgezet en een aantal mappen met muziek.
Wat we gelijk al stoorde was dat als je een film opstart je niet door kan zappen naar het volgende bestand in de map. Zelfde geld voor muziek
of kun je alles in een folder selecteren ofzo zodat hij dat wel doet?
Verder wel een leuk dingetje even seizoen californication gekeken ging perfect met ondertiteling enz.
Wat we gelijk al stoorde was dat als je een film opstart je niet door kan zappen naar het volgende bestand in de map. Zelfde geld voor muziek
Verder wel een leuk dingetje even seizoen californication gekeken ging perfect met ondertiteling enz.
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Dat kan wel, ligt er aan hoe je de film start. Als je 'm start met de knop in het midden, dan kan je niet zappen, als je start met de Play knop, kan je wel zappen.pennenlikker schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:11:
Gisteren kwam mijn hdx binnen :-)
Wat we gelijk al stoorde was dat als je een film opstart je niet door kan zappen naar het volgende bestand in de map. Zelfde geld voor muziekof kun je alles in een folder selecteren ofzo zodat hij dat wel doet?
Maar bij bijvoorbeeld mkv is dit ook niet altijd een oplossing.
Heb bij sommige mkv bestanden beide mogelijkheden geprobeerd, maar vooruit of achteruit spoelen werkt dan niet altijd. Ook het snel spoelen met de cijfertoetsen wil dan niet. Maar goed zoals ik zei is dit verschillend per mkv bestand.
Heb bij sommige mkv bestanden beide mogelijkheden geprobeerd, maar vooruit of achteruit spoelen werkt dan niet altijd. Ook het snel spoelen met de cijfertoetsen wil dan niet. Maar goed zoals ik zei is dit verschillend per mkv bestand.
Verwijderd
Ik overweeg om een HDX-1000 aan te schaffen, vooral om 'm te gebruiken voor het afspelen van audio. Op het forum las ik in een bericht van een jaar geleden dat er weinig audio functionaliteit (shuffle bijv.) op het apparaat zat. Is dit inmiddels verbeterd met updates?
Nee, maar er zijn al programma's ontwikkeld die dit helpen. Ik zelf heb bijvoorbeeld de PHP Playlist Creator geinstalleerd. Link hier: http://networkedmediatank.com/showthread.php?tid=21272
Dit programma kun je simpel installeren (inc. uitleg) en daarin kun je bestanden selecteren en afspelen ook door middel van een shuffle knop.
Dit programma kun je simpel installeren (inc. uitleg) en daarin kun je bestanden selecteren en afspelen ook door middel van een shuffle knop.
DizzyWeb schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:19:
[...]
Dat kan wel, ligt er aan hoe je de film start. Als je 'm start met de knop in het midden, dan kan je niet zappen, als je start met de Play knop, kan je wel zappen.
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Verwijderd
Zorgt er dit programma ook voor dat je muziek qua volume genormaliseerd wordt en dat je de muziek zonder gaps kunt laten spelen? Of zijn er nog andere plugins?Tc-Chub schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:46:
Nee, maar er zijn al programma's ontwikkeld die dit helpen. Ik zelf heb bijvoorbeeld de PHP Playlist Creator geinstalleerd. Link hier: http://networkedmediatank.com/showthread.php?tid=21272
Ik snap niet wat je met deze termen bedoeld? Zonder gaps en volume genormaliseerd?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:43:
[...]
Zorgt er dit programma ook voor dat je muziek qua volume genormaliseerd wordt en dat je de muziek zonder gaps kunt laten spelen? Of zijn er nog andere plugins?
'Zonder gaps' -> zonder pauze tussen 2 nummers (naadloos afspelen dus)
'Volume genormaliseerd' -> (dit is overigens gewoon normaal nederlands) alle tracks hetzelfde volume niveau.
'Volume genormaliseerd' -> (dit is overigens gewoon normaal nederlands) alle tracks hetzelfde volume niveau.
Verwijderd
Dank je, volgende keer zal ik de vraag in begrijpelijkere taal formuleren.L4m0r schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:05:
'Zonder gaps' -> zonder pauze tussen 2 nummers (naadloos afspelen dus)
Ah oke, ja ik snap het nederlands wel maar dan kan ik nog niet snappen wat je er mee bedoelt 
Maar nee er zitten in principe geen gaps tussen behalve dus de buffer van de mediaspeler zelf, daar kan geen programma wat aan doen...
En als het goed is en jou muziek heb je gekocht of legaal gedownload moet het volume gewoon normaal zijn en zijn er geen aanpassingen.
Maar nee er zitten in principe geen gaps tussen behalve dus de buffer van de mediaspeler zelf, daar kan geen programma wat aan doen...
En als het goed is en jou muziek heb je gekocht of legaal gedownload moet het volume gewoon normaal zijn en zijn er geen aanpassingen.
Verwijderd
Iemand hier met een macbook ( of andere mac ) die toch een jukebox geinstalleerd heeft? Ik heb geen 64 bit processor dus YAMJ kan ik niet installeren via mijn mac. Iemand die een omweg weet? Ik heb bijv. wel een windows laptop thuis staan, maar ik wil graag de bestanden over blijven zetten met mijn mac via FTP.
Ik wil ook graag YAMJ gebruiken omdat die het meest gebruikt wordt en die er het beste uitziet.
Ik wil ook graag YAMJ gebruiken omdat die het meest gebruikt wordt en die er het beste uitziet.
Wat ik mij afvraag is of en hoe de HDX1000 op verschillende manieren door directory's kan scrollen of zoeken. Vorige week was ik bij een kennis die een Emtec Movie Qube heeft en als hij door een map met pakweg 300 mp'3's wilde scrollen naar een nummer dat begon met de letter V bijvoorbeeld, dat hij dan bijna 300 keer op de arrow-down toets moest drukken om daar te komen...
Dus: kun je met grotere stappen dan 1 door mappen bladeren of kun je (met een virtueel toetsenbord of zo) in 1 keer naar een bepaalde letter in de map springen.... Wie kan mij dit zeggen?
Dus: kun je met grotere stappen dan 1 door mappen bladeren of kun je (met een virtueel toetsenbord of zo) in 1 keer naar een bepaalde letter in de map springen.... Wie kan mij dit zeggen?
Je kan met de Next knop snel door pagina's met mappen heen bladeren. Het bladeren vind ik zelf op zich wel lekker snel gaan.rowicom schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:17:
Wat ik mij afvraag is of en hoe de HDX1000 op verschillende manieren door directory's kan scrollen of zoeken. Vorige week was ik bij een kennis die een Emtec Movie Qube heeft en als hij door een map met pakweg 300 mp'3's wilde scrollen naar een nummer dat begon met de letter V bijvoorbeeld, dat hij dan bijna 300 keer op de arrow-down toets moest drukken om daar te komen...
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Dat niet alleen, je kunt ook nummertjes intikken tot en met 999. Bij mij begint de L (Dat weet je na een tijdje wel) bijvoorbeeld bij 440 en als ik daar moet zijn tik ik 440 in en dan springt hij in een keer daar naar toe. Met het programma PHP Playlist Creator kun je zelfs (Was een tip van mij!) via een balkje naar een pagina scrollen en dan staat er in het balkje: Pagina Zoveelste/Alle pagina's (Letter t/m Letter) bijvoorbeeld Pagina 1 / 20 (1 t/m A)
Dit is dus extra handig!! Link hier: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=21272
Dit is dus extra handig!! Link hier: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=21272
Iemand hier nog antwoord op?vandevorst schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:23:
[...]
Ehm.. via uninstall kan ik enkel de thema's, menu's en wait images verwijderen. Geen programma's...
Zie ik iets over het hoofd? Ik wil dit uiteraard zonder clean install
Krijg het niet gevonden...
De HDX-1000 (net zoals de meeste NMTs) is gefocust op video playback. Audio is een extraatje, meer niet. Persoonlijk denk ik dat je met een Logitech Squeezebox zowel qualitatief als qua gebruiksgemak een stuk beter af bent.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:34:
Ik overweeg om een HDX-1000 aan te schaffen, vooral om 'm te gebruiken voor het afspelen van audio. Op het forum las ik in een bericht van een jaar geleden dat er weinig audio functionaliteit (shuffle bijv.) op het apparaat zat. Is dit inmiddels verbeterd met updates?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Nog maar een keer op herhalingVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:52:
Iemand hier met een macbook ( of andere mac ) die toch een jukebox geinstalleerd heeft? Ik heb geen 64 bit processor dus YAMJ kan ik niet installeren via mijn mac. Iemand die een omweg weet? Ik heb bijv. wel een windows laptop thuis staan, maar ik wil graag de bestanden over blijven zetten met mijn mac via FTP.
Ik gebruik mijn HDX al een tijdje naar alle tevredenheid, de experimentele fase is voor mij al wat voorbij. Ik gebruik hem nu voor het afspelen van HD content en wat dvd'tjes en heb als enige extra YAMJ.
Nu heb ik mijn 500gb schijfje helemaal vol geladen, ik heb daarom een 1tb schijf aangeschaft. Wie kan mij vertellen uit eigen ervaring wat het snelste gaat qua kopiëren van de "oude" schijf naar de nieuwe 1tb.
Nu heb ik mijn 500gb schijfje helemaal vol geladen, ik heb daarom een 1tb schijf aangeschaft. Wie kan mij vertellen uit eigen ervaring wat het snelste gaat qua kopiëren van de "oude" schijf naar de nieuwe 1tb.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Wellicht eerst de oude schijf uit de hdx halen de nieuwe erin, firmware upgrade(moet toch nog) en de nmt apps erop, formatteren in de hdx. De nieuwe en de oude schijf in de pc met ext driver geïnstalleerd en kopiëren bedoel je dan?Borromini schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:55:
Alles in een PC hangen en gaan met de banaan.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Werkte bij mij via externe hardeschijf niet helaas (interne schijf in behuizing)Appie Heijn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:09:
[...]
Wellicht eerst de oude schijf uit de hdx halen de nieuwe erin, firmware upgrade(moet toch nog) en de nmt apps erop, formatteren in de hdx. De nieuwe en de oude schijf in de pc met ext driver geïnstalleerd en kopiëren bedoel je dan?
Firmware wordt nooit op de HD geïnstalleerd, hoe denk je anders dat een HDX zonder HD ooit zal werkenAppie Heijn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:09:
[...]
Wellicht eerst de oude schijf uit de hdx halen de nieuwe erin, firmware upgrade(moet toch nog) en de nmt apps erop, formatteren in de hdx. De nieuwe en de oude schijf in de pc met ext driver geïnstalleerd en kopiëren bedoel je dan?
Waar de NMT apps worden geïnstalleerd weet ik niet, maar de HD lijkt me niet onaannemelijk (misschien kan je de installatiemappen zelfs gewoon overzetten).
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik heb sinds vandaag een HDX-1000 en ik heb een probleem met de verbinding van mijn PC naar de HDX over het netwerk.
Via een kabeltje gaat alles prima, ping <1ms en files worden snel over gepompt.
Als ik echter de HDX draadloos aansluit met een TP-link wireless stickie is het drama. Ping van 100ms, files die met een paar kilobytes per seconde over het netwerk gaan en youtubefilmpjes af spelen werkt ook amper.
Ik heb zowel manual als automatic IP gebruikt.
Mn router is van Linksys werkt prima draadloos met m'n laptop, de HDX kan wel connecten, maar meer eigenlijk niet. Iemand die weet wat ik verkeerd heb ingesteld?
Als ik echter de HDX draadloos aansluit met een TP-link wireless stickie is het drama. Ping van 100ms, files die met een paar kilobytes per seconde over het netwerk gaan en youtubefilmpjes af spelen werkt ook amper.
Mn router is van Linksys werkt prima draadloos met m'n laptop, de HDX kan wel connecten, maar meer eigenlijk niet. Iemand die weet wat ik verkeerd heb ingesteld?
Hoever zit je van de linksys af met de HDX en zitten daar nog grote obstakels tussen zoals gewapend beton? draadloos wordt daar erg negatief door beïnvloedt. Ik heb er vier muren tussen zitten en ga maar een draadje trekken binnenkort.Thy... schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:12:
Ik heb sinds vandaag een HDX-1000 en ik heb een probleem met de verbinding van mijn PC naar de HDX over het netwerk.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ze staan nog geen 5 meter bij elkaar vandaan in dezelfde ruimte. Mijn Xbox360, die naast mijn HDX staar heeft perfect draadloos ontvangst. (maar die stond op het moment van testen niet aan, dus het kan geen interferentie o.i.d. zijn)wontcachme schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:47:
[...]
Hoever zit je van de linksys af met de HDX en zitten daar nog grote obstakels tussen zoals gewapend beton? draadloos wordt daar erg negatief door beïnvloedt. Ik heb er vier muren tussen zitten en ga maar een draadje trekken binnenkort.
Ik heb nu die HDX aangesloten via optical naar mijn harman receiver. Heb in de settings dus gekozen voor geen audio over HDMI en voor 5.1 uitgang. Alleen nu speelde ik gisteren een aantal WMV's af met 720P maar ik krijg alleen maar stereo signaal richting de receiver. weet iemand hoe ik het geluid wel 5.1 krijg?
Ik ben gister bij wifisound.nl geweest om een mediaspeler te kopen, het is uiteindelijk de Popcornhour A-110 geworden omdat de HDX-1000 de vogelscene in Planet Earth totaal niet soepel speelde, het leek wel een diashow.
De popcorn had hier geen problemen mee, een collega van mij heeft wel een HDX-1000 en hij zegt dat alles goed speelt.
Hebben meer mensen hier last van dat sommige MKV's haperen?
De popcorn had hier geen problemen mee, een collega van mij heeft wel een HDX-1000 en hij zegt dat alles goed speelt.
Laat ik maar antwoordenvandevorst schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:05:
[...]
Iemand hier nog antwoord op?
Krijg het niet gevonden...
Ga naar de installed tab, selecteer de applicatie die je wilt uninstalleren en klik dan op "uninstall".
ps> de map in Apps verwijderen en dan herstarten (de nmt) werkt in veel gevallen ook. Maar beter is om dit netjes via CSI te doen.
[ Voor 15% gewijzigd door FTL op 27-08-2009 11:36 ]
Verwijderd
uit eigen ervaring: nee, geen probleem. uit de ervaringen op diverse topic: in principe, nee, geen probleem.Bierkameel schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:22:
Ik ben gister bij wifisound.nl geweest om een mediaspeler te kopen, het is uiteindelijk de Popcornhour A-110 geworden omdat de HDX-1000 de vogelscene in Planet Earth totaal niet soepel speelde, het leek wel een diashow.
Het is echt bijna onmogelijk dat er veel verschil tussen de twee configuraties zit, dus dat het beeld niet soepel liep op de hdx moet echt een glitch zijn geweest, die na een herstart opgelost is.
Ooh dat kan ik je wel vertellen. Bij wifimedia (Zo heet dat waar jij bent geweest) doen ze namelijk alle demo's over het netwerk. Ik weet niet hoe en wat of je ze tegelijk aan hebt gezet of een voor een, maar alle apparaten gaan daar over het netwerk dus als er dan toevallig nog een paar apparaten iets doen gaat de vogelscene op de HDX al stotteren. Ik heb hem hier thuis namelijk op mijn hard disk staan en speelt elke keer opnieuw probleemloos af. Maar het maakt uiteindelijk toch niet uit of je een popcorn of een hdx hebt, alleen vind ik de kaartlezer van de hdx handig en het design erg mooiBierkameel schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:22:
Wat ik mij afvraag is welke versie jullie allemaal gebruiken van de "beruchte" birdscene. Er zijn namelijk verschillende in omloop. Ik gebruik:
"killa.sampla.x264.mkv (96.05 MB)". Via google is deze sample gewoon te vinden.
Het filmpje gaat ruim door de 40mbit. Wat mij opvalt is dat er een hapering op het einde zit, zowel via mijn NAS als via de interne schijf. Hebben jullie dat ook met de HDX?
"killa.sampla.x264.mkv (96.05 MB)". Via google is deze sample gewoon te vinden.
Het filmpje gaat ruim door de 40mbit. Wat mij opvalt is dat er een hapering op het einde zit, zowel via mijn NAS als via de interne schijf. Hebben jullie dat ook met de HDX?
Nou ja, bij bij begint bij films het beeld al te haperen boven de 25Mbps. Ook al contact opgenomen met de support van HDX1080 maar volgens mij zijn er big troubles daar want krijg maar geen antwoord 
Zal de birdscene er nog eens bij pakken om te kijken wat die doet, die deed het eerst gewoon goed.
Zal de birdscene er nog eens bij pakken om te kijken wat die doet, die deed het eerst gewoon goed.
Arghhhh nou weet ik het helemaal niet meer.
De birdscene speelt die dus wel goed af ondanks dat die rond de 40Mbps zit....
Snap er de ballen van.
Was er ergens een uitleg met foto's hoe je kon zien of de processor wel of niet goed vast zat en zo zijn hitte wel of niet goed kwijt zou kunnen?
Snap er de ballen van.
Was er ergens een uitleg met foto's hoe je kon zien of de processor wel of niet goed vast zat en zo zijn hitte wel of niet goed kwijt zou kunnen?
Denk eraan dat niet alle rips even goed geripd en encoded zijn. Er zijn veel dingen die een encoding kunnen vernaggelen waardoor het in veel spelers niet goed speelt. Het zou dus ook gewoon aan die specifieke rips kunnen liggen en niet aan de HDX.
Ik heb hier de officiele planet earth blu-ray serie liggen en die is geript met een opslag van 140 gig en als ik daarmee de vogelscene afspeel dan stortert hij niet!
Daar heb je niet een of andere plugin voor nodig? Ik heb het gisteren geprobeerd en de Next knop doet bij mij helemaal niksSc0rPi0N schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:24:
Je kan met de Next knop snel door pagina's met mappen heen bladeren. Het bladeren vind ik zelf op zich wel lekker snel gaan.
Voor het bladeren per hele pagina gebruik ik de page-up page-down toetsen (rechts bovenaan op de afstandsbediening).
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Heb het inderdaad ook meteen geprobeerd maar de next knop doet bij mij ook niets.
Dan gok ik dat ik een andere versie heb.. een installed tab heb ik namelijk niet (en staat ook nergens onder)FTL schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:26:
[...]
Laat ik maar antwoordenIk neem aan dat je iets wilt uninstallen met CSI.
Ga naar de installed tab, selecteer de applicatie die je wilt uninstalleren en klik dan op "uninstall".
ps> de map in Apps verwijderen en dan herstarten (de nmt) werkt in veel gevallen ook. Maar beter is om dit netjes via CSI te doen.
Ik heb versie 1.7.2
Als het filmpje afgelopen is (fade out moment, laatste seconde) geeft ie bij jou dan ook een kort hikje?DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:33:
Arghhhh nou weet ik het helemaal niet meer.
Snap er de ballen van.
@Tc-Chub
Volgens mij zou de HDX daar juist minder moeite mee moeten hebben toch? Er zit geen "ingewikkelde" compressie overheen.
ik heb nu diverse films op mijn hdx1000 staan.
Ik kom er nu achter dat zelf gemonteerde dvd's niet blijken te spelen.
Heb ze gemonteerd met pinnacle studio.
Verder heb ik yamj draaien en kdoske skin.
Met gedwonloade films geen problemen die spelen goed af.
Met zelf gemaakte films krijg ik blauw scherm van loading en daarna springt hij weer terug naar menu van yamj.
Heb al gerenderd naar iso file en gewoon naar videots map maar dat maakt ook niet uit.
Iemand met ideeen/suggesties?
Ik kom er nu achter dat zelf gemonteerde dvd's niet blijken te spelen.
Heb ze gemonteerd met pinnacle studio.
Verder heb ik yamj draaien en kdoske skin.
Met gedwonloade films geen problemen die spelen goed af.
Met zelf gemaakte films krijg ik blauw scherm van loading en daarna springt hij weer terug naar menu van yamj.
Heb al gerenderd naar iso file en gewoon naar videots map maar dat maakt ook niet uit.
Iemand met ideeen/suggesties?
echt waar dat dit aan pinnacle ligt?
schrijven die de dvd op een andere manier weg dan?
Dan maar op zoek naar een ander programma voor mijn dvd montage's als dat de oorzaak is!
Dan maar op zoek naar een ander programma voor mijn dvd montage's als dat de oorzaak is!
Ik gebruik niet dat ene filmpje maar gewoon deel 1 van de serierenzo4000 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:49:
[...]
Als het filmpje afgelopen is (fade out moment, laatste seconde) geeft ie bij jou dan ook een kort hikje?
Wauw ;-)vandevorst schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:48:
[...]
Dan gok ik dat ik een andere versie heb.. een installed tab heb ik namelijk niet (en staat ook nergens onder)
Ik heb versie 1.7.2
Ik heb een boel gedaan om alle nieuwe technieken in CSI forward compatible te houden, maar wist niet dat er nog mensen met 1.7.2 werkten. Ik zou maar eens updaten naar 2.1.5 (2.5.0 is bijna uit). Er zal veel nieuws voor je zijn
Ga hiervoor naar m'n site: www.nmtinstaller.com
Toch wel leuk om te lezen dat het inderdaad zo forwards compatible is gebleven.
Nu ik jou zo zie meelezen ger, vroeg ik me af of er ook nog eens een CSI kwam die je kan gebruiken door middel van USB slave. Want ik stuurde jouw toen een prive bericht op www.nmt.com en toen zei jij dat er later nog versies kwamen die meerdere wegen ondersteunen. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om iets te installeren via deze weg.
Het staat inderdaad nog op mijn todo, maar helaas is dat nogal een pittige aanpassing en niet snel te realiseren. Straks komt eerst de popcorn hour c200 uit, die wil ik eerst supporten, daarna beloof ik je dat ik naar de usb slave mode zal kijken. Geen garanties, maar denk dat het wel zou moeten kunnen.Tc-Chub schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:00:
Nu ik jou zo zie meelezen ger, vroeg ik me af of er ook nog eens een CSI kwam die je kan gebruiken door middel van USB slave. Want ik stuurde jouw toen een prive bericht op www.nmt.com en toen zei jij dat er later nog versies kwamen die meerdere wegen ondersteunen. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om iets te installeren via deze weg.
Is toch pas een paar maanden oudFTL schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:20:
[...]
Wauw ;-)
Ik heb een boel gedaan om alle nieuwe technieken in CSI forward compatible te houden, maar wist niet dat er nog mensen met 1.7.2 werkten. Ik zou maar eens updaten naar 2.1.5 (2.5.0 is bijna uit). Er zal veel nieuws voor je zijn
Ga hiervoor naar m'n site: www.nmtinstaller.com
Toch wel leuk om te lezen dat het inderdaad zo forwards compatible is gebleven.
Maargoed, bedankt!
Updates, installed, mooie wereld die opengaat
Haha, ja de ontwikkelingen op de NMT gaan eenmaal razend snelvandevorst schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:41:
[...]
Is toch pas een paar maanden oudHeb dat ding pas 4 maanden....
Maargoed, bedankt!
Updates, installed, mooie wereld die opengaat
Je zal nu de mogelijkheid hebben om de updaten, uninstall, rebooten etc. Maar je vindt de opties vanzelf wel denk ik.
Iemand nog goede suggesties voor montage programma dat dan wel goede dvd files maakt die de hdx kan afspelen?wesley2004 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:23:
echt waar dat dit aan pinnacle ligt?
Oke, harstikke bedankt dat je er de moeite voor neemtFTL schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:06:
[...]
Het staat inderdaad nog op mijn todo, maar helaas is dat nogal een pittige aanpassing en niet snel te realiseren. Straks komt eerst de popcorn hour c200 uit, die wil ik eerst supporten, daarna beloof ik je dat ik naar de usb slave mode zal kijken. Geen garanties, maar denk dat het wel zou moeten kunnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Tc-Chub op 27-08-2009 21:15 ]
is het mogelijk om de hdx1000 remote een reboot te geven door middel van de webinterface?
ik heb nu ook al meerdere dvd iso's geladen die wel begonnen te laden maar niet afspeelde terwijl ze gewoon via de laptop gewoon wel doen? zijn hier meer mensen die er last van hebben?
ik heb nu ook al meerdere dvd iso's geladen die wel begonnen te laden maar niet afspeelde terwijl ze gewoon via de laptop gewoon wel doen? zijn hier meer mensen die er last van hebben?
Van het kastje naar de muur lopen...
Verwijderd
dat triggert mij dat ik dat ook nog moest doen. kan er wel vanaf met mijn salarisTc-Chub schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:15:
[...]
Oke, harstikke bedankt dat je er de moeite voor neemtHet is dat mijn salaris als tiener nog net genoeg is om een keerjte in de maand uit te gaan, anders zou ik sowieso een donatie doen!

ja dat is dus het probleem dat ik ook heb met de hdx! of het nu een iso of dvd map is maakt niet uit.DancePlaza schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:
Met de NMT Community Installer kun je dat doenDancePlaza schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:
is het mogelijk om de hdx1000 remote een reboot te geven door middel van de webinterface?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Hmm, mijn HDX gaat sinds vandaag ineens niet meer aan. Hij blijft op standby staan (rood lampje). Als ik de stroom er helemaal afhaal en na een uurtje er weer opzet, blijft wederom alleen het rode lampje branden, verder gebeurt er niks. Iemand dit eerder meegemaakt en enig idee hoe dit op te lossen is?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ik ervaar deze problemen ook (starten film en het beeld blijft zwart, alleen uit en weer aan zetten helpt!) en met steeds meer films. Net alsof er andere software is/wordt gebruikt om de films in elkaar te zetten wat de HDX dan niet begrijpt???DancePlaza schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:
Ik neem aan dat de HDX zo nu en dan ook moet worden voorzien van andere software of codecs?
Ik heb nog steeds problemen met mijn draadloze verbinding. Het kan natuurlijk ook normaal zijn dat de HDX wireless een ping heeft van +- 20 ms maar dat lijkt me niet. Zeker niet als DVDs streamen geen probleem moet zijn, maar ik amper een MP3tje binnen een paar minuten over kan zetten
Heb je ook een USB-verlengkabel? Zo ja, probeer eens je wifi-stick via de verlangkabel aan te sluiten en de positie van je stick te varieren. Dit maakt bij mij een wereld van verschil.Thy... schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:27:
Ik heb nog steeds problemen met mijn draadloze verbinding. Het kan natuurlijk ook normaal zijn dat de HDX wireless een ping heeft van +- 20 ms maar dat lijkt me niet. Zeker niet als DVDs streamen geen probleem moet zijn, maar ik amper een MP3tje binnen een paar minuten over kan zetten
B.S.U.R.
Geprobeerd om de firmware te resetten via de USB-stick, maar dat heeft niet mogen baten. Ik ben bang dat hij kapot is. Ticket aanmaken en opsturen maar. Om de tijd te doden heb ik zojuist de AC Ryan Playon HD besteld. Misschien wel leuk, want dan kan ik ze heel goed naast elkaar zetten met vergelijken. Is toch weer een compleet ander apparaatje van binnen.Smarron schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:07:
Hmm, mijn HDX gaat sinds vandaag ineens niet meer aan. Hij blijft op standby staan (rood lampje). Als ik de stroom er helemaal afhaal en na een uurtje er weer opzet, blijft wederom alleen het rode lampje branden, verder gebeurt er niks. Iemand dit eerder meegemaakt en enig idee hoe dit op te lossen is?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
@allen
Ik ben nieuw hier en ben hier terecht gekomen nadat ik op zoek ben gegaan naar een multi media player met interne hdd. De vele dvd's die ik moest branden om films van mijn pc te bekijken op m'n dvdspelers in huis- en slaapkamer, werd ik zat. Ging dus op zoek naar een andere oplossing.
Ik ben verder geen expert op het gebied van computers en dergelijke, dus kocht in eerste instantie een hdd mediaplayer van La Cie. Bij thuiskomst bleek dat hij niet de juiste bestanden kon afspelen. Dvd bestanden speelde liet hij niet het menu zien, wat ik wel graag wil.
Toen een Dane Elec So Speaky aangeschaft met 1tb hdd, ik wil namelijk niet 2 losse apparaten steeds mee te moeten zeulen van huis naar slaapkamer en vice versa. Dit apparaat speelt wel alles naar behoren af. Ook de divx bestanden, voornamelijk Amerikaanse tvseries en programma's. Wat me bij dit apparaat echter tegen staat is het geluid van de fan. Vooral als ik savonds nog in bed een film wil kijken is dit storend. Niet alleen voor mij maar ook voor m'n patner die wil slapen ;-)
Nu lees ik veel over de hdx 1000. Wat vragen heb ik nu nog:
- maakt hij ook zelf veel geluid? Met of zonder ingebouwde hdd?
- ik kan geen netwerk kabel trekken en draadloos werkt niet door betonnen muren en vloeren. Is het dan een optie om via stopcontacten een netwerk te maken? (m'n pc staat boven wel in verbinding via utp kabel met modem)
- kan ik dvdbestanden incl menu afspelen?
- wat is een goede prijs op dit moment?
Ik ben nieuw hier en ben hier terecht gekomen nadat ik op zoek ben gegaan naar een multi media player met interne hdd. De vele dvd's die ik moest branden om films van mijn pc te bekijken op m'n dvdspelers in huis- en slaapkamer, werd ik zat. Ging dus op zoek naar een andere oplossing.
Ik ben verder geen expert op het gebied van computers en dergelijke, dus kocht in eerste instantie een hdd mediaplayer van La Cie. Bij thuiskomst bleek dat hij niet de juiste bestanden kon afspelen. Dvd bestanden speelde liet hij niet het menu zien, wat ik wel graag wil.
Toen een Dane Elec So Speaky aangeschaft met 1tb hdd, ik wil namelijk niet 2 losse apparaten steeds mee te moeten zeulen van huis naar slaapkamer en vice versa. Dit apparaat speelt wel alles naar behoren af. Ook de divx bestanden, voornamelijk Amerikaanse tvseries en programma's. Wat me bij dit apparaat echter tegen staat is het geluid van de fan. Vooral als ik savonds nog in bed een film wil kijken is dit storend. Niet alleen voor mij maar ook voor m'n patner die wil slapen ;-)
- ik kan geen netwerk kabel trekken en draadloos werkt niet door betonnen muren en vloeren. Is het dan een optie om via stopcontacten een netwerk te maken? (m'n pc staat boven wel in verbinding via utp kabel met modem)
- ik vind van niet, er zit geen fan in, dus zonder hdd hoor je 'm nietVerwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:04:
>>knip<<
- dit staat los van de dhx1000; maar ja, dat kan.
- ja, heb hier ca 500GB aan dvd's (VIDEO_TS), wordt als een 'normale' dvd herkent
- http://www.hdx1080.nl/wheretobuy.php ik vind de adviesprijs al een goede prijs voor zo'n compleet apparaat.
Verwijderd
Hoe is het met het geluid als er een HDD van WD geplaatst wordt? Lees over model green dat de niet veel geluid maakt, dus zonder fan?webmail schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:50:
[...]
- ik vind van niet, er zit geen fan in, dus zonder hdd hoor je 'm niet
- dit staat los van de dhx1000; maar ja, dat kan.
- ja, heb hier ca 500GB aan dvd's (VIDEO_TS), wordt als een 'normale' dvd herkent
- http://www.hdx1080.nl/wheretobuy.php ik vind de adviesprijs al een goede prijs voor zo'n compleet apparaat.
Iemand ervaring met een netwerk via het stopcontact?
Redelijk offtopic maar de WD Cavier Green en de Samsung EcoGreen F2 zijn van beide merken de stille en "groene" variant. Volgens de meeste reviews zijn ze erg vergelijkbaar, dus ik zou gewoon de beste deal nemen in de grootte die wilt.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:00:
Hoe is het met het geluid als er een HDD van WD geplaatst wordt? Lees over model green dat de niet veel geluid maakt, dus zonder fan?
Over stopcontact netwerken lees bijvoorbeeld dit: http://www.hardware.info/...ontact_onverwacht_handig/
Al met al een stuk stabieler dan draadloos maar een utp trekken is altijd beter. Héél af en toe valt het weg of moesten de kastjes gereset worden maar verder werkt het prima.
Ik heb er een WD10EADS en via die tweak tool heb ik hem stiller gemaakt. Als er geen data gestreamd wordt of er geen download plaatsvind dan staat de schijf stil en hoor je niets. Als hij wel actief is dan is dat zeer zachtjes en niet storend (en ik ben best kritisch met geluid). Maar ik zou hem niet naast je bed zetten, dan hoor je hem wel. Ik heb voor op de slaapkamer een Popcorn A110 gekocht zonder HD. Aangezien ik geen internetaansluiting daar heb, heb ik zo'n powerline setje gekocht, de snelst mogelijke variant. Bij mij werkt dat prima voor SD content maar HD content gaat schokken.
Nu is de netto bandbreedte sterk afhankelijk van je de bekabeling waar je het gaat gebruiken. Als de afstand te groot wordt, de bekabeling oud of als er veel storing op het net staat (oude apparaten), dan neemt de bandbreedte snel af. Ik ga toch maar de kabel TV antenne eruit trekken en de buis gebruiken voor een RJ45 kabel. Voor gewone TV heb ik nu zo'n Digitenne PVR gekocht dus is de kabel niet meer nodig.
Nu is de netto bandbreedte sterk afhankelijk van je de bekabeling waar je het gaat gebruiken. Als de afstand te groot wordt, de bekabeling oud of als er veel storing op het net staat (oude apparaten), dan neemt de bandbreedte snel af. Ik ga toch maar de kabel TV antenne eruit trekken en de buis gebruiken voor een RJ45 kabel. Voor gewone TV heb ik nu zo'n Digitenne PVR gekocht dus is de kabel niet meer nodig.
Ik heb er nog een 160GB standaard maxtor erin zitten. Deze hoor ik amper, dus lijkt me als je er een "Green" HDD er inzet, zoals boven al genoemd, dat je daar weinig van merkt. Misschien bij het opstarten, maar verder tijdens de film e.d. echt niet.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:00:
[...]
Hoe is het met het geluid als er een HDD van WD geplaatst wordt? Lees over model green dat de niet veel geluid maakt, dus zonder fan?
Op de site van Huub Mons lees ik dit:
Zet ALTIJD je NMT netjes uit! Dat doe je met de STANDBY toets en vervolgens de DELETE toets. Het is een Linux systeem, als je het niet doet, dan kan je harde schijf corrupt raken.
Hoe kan mijn HD corrupt raken als ik de HDX niet op die manier uitzet maar hem uitsluitend op standby laat staan? Of wordt bedoeld dat het mis kan gaan als je de stekker uit een standby slapende HDX trekt?
Als ik altijd op die manier moet afsluiten is dat op zich nog niet zo'n probleem (extra stapje inbouwen in mijn universele remote) maar het opnieuw opstarten wordt dan wel telkens een gedoe. Dan moet altijd de stroom eraf en weer erop, eventueel middels de knop aan de achterzijde. Je krijgt 'm immers met de afstandbediening niet meer aangezet als je 'm met standby+delete helemaal uitzet. Dat is wel bloedirritant.
Hmm, in het uiterste geval kan ik ook een klikaanklikuit-schakelaar opnemen in de sequence die mijn HDX+TV+stereo inschakelt, zodat altijd bij het aanzetten de stroomtoevoer even wordt onderbroken. Maar liever laat ik het apparaat continu standby staan. Dan maar het risico dat de stroom er af en toe eens af knalt. Is de kans groot op corrupte data bij een harde power-off vanuit standby? En wat gaat er dan stuk? Is dan alleen de data corrupt of kan de hele HD/HDX aan gort gaan? Hoe herstelbaar is zoiets?
Zet ALTIJD je NMT netjes uit! Dat doe je met de STANDBY toets en vervolgens de DELETE toets. Het is een Linux systeem, als je het niet doet, dan kan je harde schijf corrupt raken.
Hoe kan mijn HD corrupt raken als ik de HDX niet op die manier uitzet maar hem uitsluitend op standby laat staan? Of wordt bedoeld dat het mis kan gaan als je de stekker uit een standby slapende HDX trekt?
Als ik altijd op die manier moet afsluiten is dat op zich nog niet zo'n probleem (extra stapje inbouwen in mijn universele remote) maar het opnieuw opstarten wordt dan wel telkens een gedoe. Dan moet altijd de stroom eraf en weer erop, eventueel middels de knop aan de achterzijde. Je krijgt 'm immers met de afstandbediening niet meer aangezet als je 'm met standby+delete helemaal uitzet. Dat is wel bloedirritant.
Hmm, in het uiterste geval kan ik ook een klikaanklikuit-schakelaar opnemen in de sequence die mijn HDX+TV+stereo inschakelt, zodat altijd bij het aanzetten de stroomtoevoer even wordt onderbroken. Maar liever laat ik het apparaat continu standby staan. Dan maar het risico dat de stroom er af en toe eens af knalt. Is de kans groot op corrupte data bij een harde power-off vanuit standby? En wat gaat er dan stuk? Is dan alleen de data corrupt of kan de hele HD/HDX aan gort gaan? Hoe herstelbaar is zoiets?
Zelf heb ik er een 500GB WD Green in zitten, die hoor je enkele bij het opstarten, verder niet.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:00:
[...]
Het lijkt me ook moeilijk om tegenwoordig nog een HD te vinden die nog boven het geluid van je HT uitkomt.
@JME. Die van mij gaat ook nogal eens zo uit zonder dat ik hem m.b.v. de DELETE knop heb uitgezet.
Ik heb nog geen last gehad van corrupte data.
[ Voor 13% gewijzigd door rvrbtcpt op 31-08-2009 11:07 ]
Huub bedoelt hiermee dat je 'm niet met de aan/uit schakelaar op de achterzijde uit moet zetten.JME schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:53:
Op de site van Huub Mons lees ik dit:
Als je 'm gewoon standby laat staan (staat hij bij mij ook altijd) kan je HD niet corrupt raken.
Je harddisk kan hooguit corrupt raken als je tijdens het schrijven de stroom eraf gooit.
OK, dank voor de uitleg. Kleine aanvullende vraag nog: stel de stroom klapt er tijdens het schrijven vanaf (ik wil de HDX als downloader gaan gebruiken) en de schijf raakt inderdaad corrupt, is dan alleen de data corrupt of is ook echt de schijf (of erger: de HDX) aan gort? En als er data corrupt is, is dan de overige data nog wel benaderbaar?
Voel me weer een heerlijke n00b...
Voel me weer een heerlijke n00b...
Tijdens het kopieren van wat films naar de hdx via wifi, zijn wat files niet compleet afgemaakt en ik kan deze niet meer verwijderen. weet iemand een manier? Via de normale web interface lukt het niet.