ik zou 'm gewoon even als een slave aan je pc/laptop hangen. ik heb sowieso dat benaderen als windows share voor hele vervelende problemen zorgt, vooral omdat windhoos niet zo heel netjes met hoofd- en kleine letters omgaat. Zo heb ik dubbele directories en directories die ineens leeg zijn. fijn hoor.
Normaal gesproken is alleen datgene wat hij op dat moment aan het wegschrijven is corrupt (hij kan de schrijfbewerking niet afmaken) Als dat op dat moment zoals bij windows je register is (ik weet niet of dat bij linux ook zo is) dan heb je een probleem.JME schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:14:
OK, dank voor de uitleg. Kleine aanvullende vraag nog: stel de stroom klapt er tijdens het schrijven vanaf (ik wil de HDX als downloader gaan gebruiken) en de schijf raakt inderdaad corrupt, is dan alleen de data corrupt of is ook echt de schijf (of erger: de HDX) aan gort? En als er data corrupt is, is dan de overige data nog wel benaderbaar?
Voel me weer een heerlijke n00b...![]()
Je downloadprogramma hervat als de spanning er weer op komt normaal waar het mee bezig was en zal je er niets van merken.
Als je harddisk echt fysiek crasht dan is hij al behoorlijk gaar, zal met een vrij nieuwe schijf niet snel gebeuren, normaal gesproken springt hij met de restspanning naar de parkeerstand.
De HDX zelf kan daardoor niet defect raken.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkAboutIt op 31-08-2009 14:36 ]
Dat stelt me voldoende gerust. Dan laat ik 'm voortaan lekker op het rode lampje staan!
Hikje ook hier present! Speel de "killa sample" vogelscene af vanaf een ingebouwde HD.renzo4000 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:49:
Als het filmpje afgelopen is (fade out moment, laatste seconde) geeft ie bij jou dan ook een kort hikje?
Helaas zie ik ook een flinke hik ergens halverwege. Heb begrepen dat dit pas vanaf een bepaalde firmware zou optreden en dat er aan een oplossing wordt gewerkt. Iemand bekend mee? En zou die bug ook nog in de meest recente firmware zitten?
Wat ik zelf denk, is dat er mensen zijn die de HDX terwijl hij aanstaat (ook al speelt hij geen film af) verplaatsen en door de rubberen dopjes aan de onderkant dit erg schokkerig gaat; Met als gevolg: koppen die over de platters krassen terwijl de platters draaien...ThinkAboutIt schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:34:
[...]
Normaal gesproken is alleen datgene wat hij op dat moment aan het wegschrijven is corrupt (hij kan de schrijfbewerking niet afmaken) Als dat op dat moment zoals bij windows je register is (ik weet niet of dat bij linux ook zo is) dan heb je een probleem.
Je downloadprogramma hervat als de spanning er weer op komt normaal waar het mee bezig was en zal je er niets van merken.
Als je harddisk echt fysiek crasht dan is hij al behoorlijk gaar, zal met een vrij nieuwe schijf niet snel gebeuren, normaal gesproken springt hij met de restspanning naar de parkeerstand.
De HDX zelf kan daardoor niet defect raken.
Zelfs in gebruik kan een HD toch nog best redelijk wat aan schokken weerstaan hoor. Een beetje schuiven met het apparaat lijkt me niet dusdanige schokken te veroorzaken dat de HD aan gort raakt.n00bs schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:01:
[...]
Wat ik zelf denk, is dat er mensen zijn die de HDX terwijl hij aanstaat (ook al speelt hij geen film af) verplaatsen en door de rubberen dopjes aan de onderkant dit erg schokkerig gaat; Met als gevolg: koppen die over de platters krassen terwijl de platters draaien...
Enigste wat ik vreemd vind is dat zelfs na het HD-tooltje de HD hier vaak de hele dag staat te draaien op standby.
Als ik hem 's avonds op standby zet na een film hoor ik de HD stilvallen maar vaak als ik dan 's morgens in de kamer kom staat ie weer vrolijk te spinnen?
Als ik hem 's avonds op standby zet na een film hoor ik de HD stilvallen maar vaak als ik dan 's morgens in de kamer kom staat ie weer vrolijk te spinnen?
Heb je de NMT Apps geinstalleerd staan (en draaiend)?coob schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:05:
Enigste wat ik vreemd vind is dat zelfs na het HD-tooltje de HD hier vaak de hele dag staat te draaien op standby.
Als ik eerst mijn HDX1000 aanzet en later mijn TV dan krijg ik geen beeld, zelfs niet als ik de HDX even op standby zet en dan weer wakker maak met de afstandbediening. De HDX moet dus met de resetknop uit en aangezet worden om beeld te krijgen; het helpt zelfs niet om te TV een paar keer aan en uit te doen of hem helemaal uit te schakelen!
Ik neem aan dat het hier een handshaking issue betreft m.b.t de HDMI-verbinding. Het is erg irritant bijvoorbeeld als ik de HDX aanzet om hem via het netwerkt een torrentje te sturen. Als hij dan eenmaal staat te downloaden en ik wil een film gaan kijken dan moet hij helemaal uit en weer aan.
Is hier een oplossing voor? En betreft het niet een of andere vage feature?
Verder nog iets; is er een mogelijkheid om mijn interne en externe schijven een beetje te sparen? Telkens als ik dat ding uitzet hoor je een harde klik. Ik weet uit ervaring dat dit niet goed is voor harde schijven. Kun je niets met de ejectknop op de afstandbediening doen of iets in die richting? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie hoor, ik ben de laatste tijd nogal chaotisch omdat ik het zo druk heb met andere dingen...
Graag hulp
Ik neem aan dat het hier een handshaking issue betreft m.b.t de HDMI-verbinding. Het is erg irritant bijvoorbeeld als ik de HDX aanzet om hem via het netwerkt een torrentje te sturen. Als hij dan eenmaal staat te downloaden en ik wil een film gaan kijken dan moet hij helemaal uit en weer aan.
Verder nog iets; is er een mogelijkheid om mijn interne en externe schijven een beetje te sparen? Telkens als ik dat ding uitzet hoor je een harde klik. Ik weet uit ervaring dat dit niet goed is voor harde schijven. Kun je niets met de ejectknop op de afstandbediening doen of iets in die richting? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie hoor, ik ben de laatste tijd nogal chaotisch omdat ik het zo druk heb met andere dingen...
Graag hulp
Verwijderd
ik merk dat je soms wel even geduld moet hebben. meestal rag ik een paar keer op de home of back knop en dan wordt ie vanzelf wel een keer wakker. Duurt soms echt 10-20 seconden hoor.Alexio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:46:
Als ik eerst mijn HDX1000 aanzet en later mijn TV dan krijg ik geen beeld, zelfs niet als ik de HDX even op standby zet en dan weer wakker maak met de afstandbediening. De HDX moet dus met de resetknop uit en aangezet worden om beeld te krijgen; het helpt zelfs niet om te TV een paar keer aan en uit te doen of hem helemaal uit te schakelen!
Verwijderd
Als ik mijn NMT op standby zet, dan stopt de HD ook. Maar na een 10-tal seconden spint hij weer op. Heb niet afgewacht of hij weer stopte, maar ik zet hem voortaan gewoon helemaal uit.coob schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:05:
Ja met de knoppen combinatie POWER + DELETE krijg je de nmt volledig en netjes uit. De schakelaar aan de achterkant blijft dan wel ingedrukt maar dat maakt verder niet uit. Dit zorgt er inderdaad voor dat je harde schijf niet corrupt raakt, kapot gaat.Alexio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:46:
Graag hulp
Beetje raar, dan moet je daarna weer die knop uit drukken en daar weer indrukken om hem aan te krijgen. Maar als je hem met de knop uitzet dan gaat hij idd wel in 1x uit.Tc-Chub schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:36:
Ja met de knoppen combinatie POWER + DELETE krijg je de nmt volledig en netjes uit. De schakelaar aan de achterkant blijft dan wel ingedrukt maar dat maakt verder niet uit. Dit zorgt er inderdaad voor dat je harde schijf niet corrupt raakt, kapot gaat.
Meestal als ik geen beeld heb dan druk ik een keer op TV-mode en dan krijg ik binnen een paar seconden gewoon beeld.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Heb ik in het begin ook gehad. Kijk eens bij je NMT Applications: welke draaien er wel maar gebruik je niet? Zet die dan eens uit, grote kans dat je HD telkens opspint omdat er op de achtergrond een applicatie blijft draaien die continu contact probeert te maken met een server ergens.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:26:
Als ik mijn NMT op standby zet, dan stopt de HD ook. Maar na een 10-tal seconden spint hij weer op. Heb niet afgewacht of hij weer stopte, maar ik zet hem voortaan gewoon helemaal uit.
Verwijderd
Zal ik naar kijken. Thanks.JME schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:01:
[...]
Heb ik in het begin ook gehad. Kijk eens bij je NMT Applications: welke draaien er wel maar gebruik je niet? Zet die dan eens uit, grote kans dat je HD telkens opspint omdat er op de achtergrond een applicatie blijft draaien die continu contact probeert te maken met een server ergens.
Even de HDX middels USB aan je computer verbinden en het dan proberen?lordloeder schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:21:
Tijdens het kopieren van wat films naar de hdx via wifi, zijn wat files niet compleet afgemaakt en ik kan deze niet meer verwijderen. weet iemand een manier? Via de normale web interface lukt het niet.
B.S.U.R.
Ik zal het eens checken, tnx!DizzyWeb schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:12:
[...]
Heb je de NMT Apps geinstalleerd staan (en draaiend)?
Hoe gaan jullie eigenlijk om met .rars via torrents?
Ik las dat je die via LLINK direct kon afspelen?
Zijn er ook andere manieren?
Ik las dat je die via LLINK direct kon afspelen?
Zijn er ook andere manieren?
Met TV-Mode + Cijfer, kan je een bepaalde beeldinstelling afdwingen zonder dat je beeld hebt. Als je je HDX dus aan een LCD hebt gehangen (Full HD) en je hangt hem daarna aan een oude glasbak dan krijg je vaak geen beeld. TV Mode + 2 zorgt er dan bijvoorbeeld voor dat je HDX omschakelt naar PAL 576. Betreffende die klik van de hade schijf. Dat lijkt mij geen HDX issue, maar meer een HD-ssue. Volgens mij lockt de HD gewoon de naald, zodat fixed is als hij uitstaat. Lijkt mij een veiligheidsaspect van de HD.
Emos
Verwijderd
Kan iemand nu bevestigen of ik YAMJ icm mijn macbook? Gaat om een witte macbook 3.1 , 2.2 core 2 duo.
Ik moet java 1.6 gebruiken wat alleen voor 64bits is.
Ik moet java 1.6 gebruiken wat alleen voor 64bits is.
Verwijderd
Ik heb gisteren m'n hdx voorzien van een hdd, WD Caviar Green 1TB.
Na wat geklungel heb ik hem vandaag kunnen formatteren. Echter krijg ik geen aps geïnstalleerd
Hij geeft dan de melding : installeren mislukt, bron niet geldig (geloof ik) en dan moet ik restarten
Nu sluit ik de hdx via usb aan op mijn pc, draait op XP, maar kan de drive niet zien, dus geen bestanden overzetten.
Wie helpt mij??
Na wat geklungel heb ik hem vandaag kunnen formatteren. Echter krijg ik geen aps geïnstalleerd
Hij geeft dan de melding : installeren mislukt, bron niet geldig (geloof ik) en dan moet ik restarten
Nu sluit ik de hdx via usb aan op mijn pc, draait op XP, maar kan de drive niet zien, dus geen bestanden overzetten.
Wie helpt mij??
@Jimmy heb je de driver geinstalleerd voor extfs filesysteem ?
Verwijderd
@punisherpunisher007 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:39:
@Jimmy heb je de driver geinstalleerd voor extfs filesysteem ?
waar haal ik die driver vandaan en waarop moet ik die installeren? (m'n pc denk :-s)
heb je ook enig idee waarom ik de nmt apps niet geïnstalleerd krijg? Heb ze van de hdx site gedownload en naam veranderd. Daarna op een USB stick gezet, maar dan geeft hij die melding.
Thanks
Verwijderd
Zo zou het wel moeten gaan lees ik overal, maar bij mij komt er steeds bovenstaande foutmeldingjopie schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:20:
De apps installeert hij toch zelf?
heb met verschillende sticks gedaan, maar geeft aan dat de bron niet geldig is(zal morgen de letterlijke tekst van de melding posten)
Maar waarom een stick? Ik zou hem eens op internet aansluiten, en dan in het hoofdmenu iets van harddisk setup. Bij mij ging ie formatteren, en daarna software installeren. Daarna geen tijd meer gehad om te kijken wat ik er mee kan, maar het staat er wel op.
Verwijderd
Je firmware is te oud. Update die eerst (via USB) en installeer daarna de apps. Vanaf een bepaalde release moet dat blijkbaar gebeuren. Ik had precies hetzelfde.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:25:
[...]
Zo zou het wel moeten gaan lees ik overal, maar bij mij komt er steeds bovenstaande foutmelding
heb met verschillende sticks gedaan, maar geeft aan dat de bron niet geldig is(zal morgen de letterlijke tekst van de melding posten)
Op 30 augustus een ticket achtergelaten via de website, maar tot op heden nog niks mee gebeurd. Duurt dat altijd zo lang ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ik had de firmware ook bekeken en volgens mij is dat de laatste versie. Zal vanmiddag eens nakijken en voor de zekerheid updaten. Hoop dat ie de firmware wel pakt en niet dezelfde foutmelding geeft.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:09:
[...]
Je firmware is te oud. Update die eerst (via USB) en installeer daarna de apps. Vanaf een bepaalde release moet dat blijkbaar gebeuren. Ik had precies hetzelfde.
Via internet gaat helaas niet, heb namelijk nog geen netwerkkabel in de buurt van mijn tv. Ben bezig om een draadloze verbinding te installeren, maar wil ook nog niet vlotten.
Wellicht open deur, maar je gebruikt wel de goede usb-poort op je hdx? De bovenste doet het niet...
Verwijderd
zo'n netwerkkabel mag heeeel lang zijn hoorVerwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:28:
Via internet gaat helaas niet, heb namelijk nog geen netwerkkabel in de buurt van mijn tv. Ben bezig om een draadloze verbinding te installeren, maar wil ook nog niet vlotten.
Verwijderd
Geeft niet, ik sta open voor alle suggesties. Ik gebruik inderdaad de onderste USB poort. ThanksJME schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:34:
Wellicht open deur, maar je gebruikt wel de goede usb-poort op je hdx? De bovenste doet het niet...
Verwijderd
Hahaha!! Weet ik. Heb de modem in de meterkast hangen op de begane grond en vanaf daar een kabel getrokken via een lege leiding naar de 2e verdieping. Heb echter niet zo'n leiding nog naar de huiskamer, dus probeer het nu draadloos daarheen.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:51:
[...]
zo'n netwerkkabel mag heeeel lang zijn hoor
Waarom gebruik je geen powerline om het resterende gedeelte op te vangen?Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:35:
[...]
Hahaha!! Weet ik. Heb de modem in de meterkast hangen op de begane grond en vanaf daar een kabel getrokken via een lege leiding naar de 2e verdieping. Heb echter niet zo'n leiding nog naar de huiskamer, dus probeer het nu draadloos daarheen.
Verwijderd
Dat is via het elektriciteitsnet toch? Is dat stabieler?Smarron schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:43:
[...]
Waarom gebruik je geen powerline om het resterende gedeelte op te vangen?
Mijn ervaring met powerline adapters aan de hdx is dat HD films schokkerig worden afgespeelt..Andere hoor ik dat het wel lukt, maar zelf zeer slechte ervaringen mee (nieuwe type d-link adapters), maar is natuurlijk ook erg afhankelijk van de kwaliteit en lengte van de bekabeling..Smarron schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:43:
[...]
Waarom gebruik je geen powerline om het resterende gedeelte op te vangen?
[ Voor 9% gewijzigd door jeroenvdnberg op 03-09-2009 09:48 ]
Stabiel is het zeker, maar er zitten inderdaad nadelen aan:Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:09:Dat is via het elektriciteitsnet toch? Is dat stabieler?
Ik heb de 200mbit adapters van Konig en ervaar geen problemen met HD content tot 30mbit. Daarboven is het inderdaad bufferen en werkt het weleens schokkerig.jeroenvdnberg schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:18:
Mijn ervaring met powerline adapters aan de hdx is dat HD films schokkerig worden afgespeelt..Andere hoor ik dat het wel lukt, maar zelf zeer slechte ervaringen mee (nieuwe type d-link adapters), maar is natuurlijk ook erg afhankelijk van de kwaliteit en lengte van de bekabeling..
Maar ik heb niet het idee dat wireless sneller zal gaan dan 30mbit, dus wellicht is het nog een optie.
Hier exact dezelfde situatie. Verbinding naar de huiskamer loopt echter via de kruipruimte! Idee? En als je TV-kabel toevallig ook vanuit de meterkast komt, dan kun je dezelfde gaten gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:35:
Hahaha!! Weet ik. Heb de modem in de meterkast hangen op de begane grond en vanaf daar een kabel getrokken via een lege leiding naar de 2e verdieping. Heb echter niet zo'n leiding nog naar de huiskamer, dus probeer het nu draadloos daarheen.
Hmmm, ik zag hierboven ook al een dergelijke melding staan. Ik had hem ook. Toen heb ik de firmware/apps geïnstalleerd vanaf een USB stick. Dat ging toen zonder problemen. Het lijkt er op dat er door een bug in de firmware geen netwerk/internet connectiviteit is voor het updaten van apps/firmware?Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:17:
Heb net de firmware geupdate. Heb de bovenste van de downloadpagina genomen. Dat lukte wel. Maar daarna kreeg ik nog steeds dezelfde melding:
Installatie MISLUKT!!
Geen geldige bron
Gaarne herstarten
en dan kan ik niets anders doen dan herstarten
We've got that ring of confidence
Verwijderd
Ik heb tot nu toe alleen apps van de site van hdx zelf geprobeerd. Welke apps zijn hiervan essentieel of nuttig?Yukkie schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:37:
[...]
Hmmm, ik zag hierboven ook al een dergelijke melding staan. Ik had hem ook. Toen heb ik de firmware/apps geïnstalleerd vanaf een USB stick. Dat ging toen zonder problemen. Het lijkt er op dat er door een bug in de firmware geen netwerk/internet connectiviteit is voor het updaten van apps/firmware?
Lees ook Posts over yamj en myihome. Wat ze precies doen ben ik nog niet achter.
Ik wil bestanden op mn hdd zetten via USB en dan afspelen op verschillende plaatsen. Dus ik wil de hdx regelmatig verplaatsen om bestanden te bekijken. Maar tot nu toe kan ik de hdd niet zien op m'n pc als ik de hdx aansluit via USB. Komt dit omdat ik de apps niet geinstalleerd krijg? Eerder poste iemand over een driver voor ext3, waar haal ik die vandaan?
Yamj is voor mij op de torrent app na het belangrijkste programma.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:15:
[...]
Ik heb tot nu toe alleen apps van de site van hdx zelf geprobeerd. Welke apps zijn hiervan essentieel of nuttig?
Lees ook Posts over yamj en myihome. Wat ze precies doen ben ik nog niet achter.
Ik wil bestanden op mn hdd zetten via USB en dan afspelen op verschillende plaatsen. Dus ik wil de hdx regelmatig verplaatsen om bestanden te bekijken. Maar tot nu toe kan ik de hdd niet zien op m'n pc als ik de hdx aansluit via USB. Komt dit omdat ik de apps niet geinstalleerd krijg? Eerder poste iemand over een driver voor ext3, waar haal ik die vandaan?
krijg je tenminste je films met info in een mooie lijst:

Verwijderd
Moet dan alles op je hdd van de HDX staan of juist op die van je PC?vandevorst schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:53:
[...]
Yamj is voor mij op de torrent app na het belangrijkste programma.
krijg je tenminste je films met info in een mooie lijst:
[afbeelding]
Sorry, ben er nog niet helemaal in thuis en wordt er een beetje gek van dat ik niet verder kom...

Verwijderd
begin maar eens bij het begin; zorgen dat die firmware en NMT apps goed geinstalleerd zijn en je hdd geformatteerd.
Dan kan je eens de CSI op je pc downloaden en kijken wat je daarvan naar je HDX wil installeren.
Dan kan je eens de CSI op je pc downloaden en kijken wat je daarvan naar je HDX wil installeren.
Verwijderd
Je moet/kan de films op je HDX zetten. Je kan gewoon in de yamj 'creator' aangeven waar de films staan. De gecreerde bestanden na generatie van de jukebox kan je op je PC of je HDX saven. Zolang je ze ooit maar naar de HDX kopieert (de index en de map met zooi).Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:17:
[...]
Moet dan alles op je hdd van de HDX staan of juist op die van je PC?
Sorry, ben er nog niet helemaal in thuis en wordt er een beetje gek van dat ik niet verder kom...
Verwijderd
Klinkt mij goed in de oren maar hoe ga ik dat doen?Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:22:
begin maar eens bij het begin; zorgen dat die firmware en NMT apps goed geinstalleerd zijn en je hdd geformatteerd.
Heb deze firmware erop staan, vanmorgen geupdate:
Release Date : 4 June 2009
Firmware Version: 50-17-090204-15-HDD-403-000
Neem aan dat alle voorgaande updates hierin verwerkt zijn toch?
Verwijderd
Begrijp ik het goed dat ik CSI nodig heb om films op de HDD van de HDX te zetten?Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:22:
Wireless gaat volgens mij ook niet echt sneller op de HDX. Ik kreeg uiteindelijk maar 10mbit over de 200mbit powerline adapters, (gemeten vanaf een stopcontact in de meterkast naar zolder, gemeten vanaf de switch 1e verdieping naar zolder en gemeten vanaf de meterkast direct). Bij HD content zag je gelijk dat hij ging bufferen of gewoon echt stopte..Smarron schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:08:
Ik heb de 200mbit adapters van Konig en ervaar geen problemen met HD content tot 30mbit. Daarboven is het inderdaad bufferen en werkt het weleens schokkerig.
Maar ik heb niet het idee dat wireless sneller zal gaan dan 30mbit, dus wellicht is het nog een optie.
Uiteindelijk maar gekozen om extra gaten te boren voor een kabel, was ik gelijk overal vanaf..
Verwijderd
Iemand een nederlandse handleiding ergens kunnen vinden om YAMJ via een mac te installeren? Ik krijg de moviejukebox.sh volgens mij niet eens goed. Om maar niet te spreken over de libraries.xml .
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 23:17 ]
Als je slim bent download je gewoon de Grafische configuratie op www.omertron.com/pch
Je kan hier gewoon alles aanklikken en dan stelt hij t zelf in, lekker makeklijk dus!
Je kan hier gewoon alles aanklikken en dan stelt hij t zelf in, lekker makeklijk dus!
Nee, daarvoor zijn de NMT Applications genoeg. Daar zit een Samba en FTP server in, o.a.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:28:
[...]
Begrijp ik het goed dat ik CSI nodig heb om films op de HDD van de HDX te zetten?
Verwijderd
Ik ben sinds kort in het bezit van een HDX 1000.
Ik heb alleen problemen met het afspelen van .mkv bestanden. niet alleen het afspelen, de HDX ziet ze niet eens staan mijn folders?? de namen veranderen (korter maken) heb ik al geprobeerd.
Iemand een oplossing?
Update: Hij vind helemaal nu geen films meer!!! What to do?
Ik heb alleen problemen met het afspelen van .mkv bestanden. niet alleen het afspelen, de HDX ziet ze niet eens staan mijn folders?? de namen veranderen (korter maken) heb ik al geprobeerd.
Iemand een oplossing?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:43 ]
Verwijderd
Staand ze op je HD, stream je ze over het netwerk of USB-HD?Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:31:
Ik ben sinds kort in het bezit van een HDX 1000.
Iemand een oplossing?
Ben je b.v. d.m.v. het video-icoon de .mkv's aan het zoeken of middels het bestand-icoon?
Verwijderd
Ik snap er de ballen vanTc-Chub schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:29:
Als je slim bent download je gewoon de Grafische configuratie op www.omertron.com/pch
Nou ja, dan zal ik dat ook wel weer even voorkauwen....
Je kunt hem hier downloaden: http://www.omertron.com/p...onfig_v0_43_zip_11923.zip
En het ziet er zo uit:

Moeilijk of niet dan?
Je kunt hem hier downloaden: http://www.omertron.com/p...onfig_v0_43_zip_11923.zip
En het ziet er zo uit:

Moeilijk of niet dan?
Verwijderd
Best moeilijk inderdaad. Of ik ben heel erg blind, of jij hebt mijn bericht niet goed gelezenTc-Chub schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:34:
Nou ja, dan zal ik dat ook wel weer even voorkauwen....
En het ziet er zo uit:
[afbeelding]
Moeilijk of niet dan?
Aan een .exe heb ik dus niet zoveel en blijkbaar is er helaas nog geen GUI voor mensen die werken met een mac
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 19:03 ]
Sorry mijn excuses, inderdaad jou bericht niet goed gelezen. In principe werkt het handmatig instellen van YAMJ hetzelfde op de mac als op windows dus lijkt het me handig om even dit stukje te lezen. Hiermee zal je er wel uit moeten komen
http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=130
http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=130
Verwijderd
Update:DizzyWeb schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:45:
[...]
Nee, daarvoor zijn de NMT Applications genoeg. Daar zit een Samba en FTP server in, o.a.
Ik heb vandaag de wifi verbinding op gang kunnen krijgen. Heb vanmiddag geprobeerd de nmt applicaties te installeren via internet, dus niet via een USB stick. Leek heel goed te gaan... Hij was een tijd bezig en op het scherm kwam te staan: werk in uitvoering(of iets in die richting), maar opeens ging alles op zwart. Had m via hdmi aangesloten, dus via video kabel aangesloten (rood/wit/geel) en kreeg alleen een flikkerend beeld.
Dacht dat ie op ntsc was gesprongen. Heb middels tvout knop en combinaties met cijfers geprobeerd om de tvinstelling aan te passen. Hij reageerde echter nergens meer op. Heb m toen aan de achterkant uitgezet en na een lange tijd weer aangezet. (ik zag ook dat de hdx site niet bereikbaar is vandaag, misschien ook daarmee te maken??)
Zag helaas geen veranderingen in het menu of iets dergelijks. Kan iemand een afbeelding posten van hoe het er na installatie uit zou moeten zien svp?
Ben nu wel via USB mijn films van pc naar de hdd van de hdx aan het kopiëren. Hopelijk kan ik straks wel films kijken
btw, via wifi kwam ik wel in mijn bestanden via het netwerk, maar een film afspelen ging heel stotterend dus geen succes. Zal via powerplugs gaan proberen. Als dat ook niets wordt, dan zal ik op de een of andere manier netwerkkabels moeten trekken of een netwerkverbinding met de hdx uit mijn hoofd zetten.
Heb zo ongeveer alles ook aan de hand gehad waar je nu melding van maakt.
Frustrerend he
Heb je de laatste nieuwe firmware versie al geinstalled?
NMT install was geen probleem daarna.
Wifi streamen zal moeilijk worden met HD content, je haalt max iets van een 4 MB/sec, zelfs via kabel en ftp of eender welk protocol iets van 6MB/sec.
Gewoon de dingen die je wilt afspelen niet streamen maar eerst overpompen.
Ik had het ook graag kunnen streamen omdat je daarvoor toch een mediaplayer koopt denk ik dan maar het is niet anders
Frustrerend he

Wifi streamen zal moeilijk worden met HD content, je haalt max iets van een 4 MB/sec, zelfs via kabel en ftp of eender welk protocol iets van 6MB/sec.
Ik had het ook graag kunnen streamen omdat je daarvoor toch een mediaplayer koopt denk ik dan maar het is niet anders

[ Voor 13% gewijzigd door Graviton12 op 04-09-2009 21:06 ]
Hoi
Ik heb ook een probleem met mijn HDX en dan vooral met de internetverbinding. Hopelijk weet iemand hoe ik het het beste kan oplossen.
In het onderste USBslot zit de wifi dongle, mijn instellingen:
handmatig IP (draadloos)
Macadres zichtbaar
IP adres, zelf ingesteld, klopt ook in router
connectie: WIFI connected (ik zie de HDX in mijn netwerk, kan er bv ook torrents en nzb's naar toe uploaden, snelheid blijft 0)
gateway: ip adres van provider
1ste en 2de DNS kloppen ook met router
geen beveiliging en geen vreemde tekens in ssid
snelheid bij downloaden van torrent blijft 0
Als ik echter via de webservices verbinding probeer te maken met het internet krijg ik de foutmelding: Request cannot be processed, press return etc.
firmware update via 'onderhoud lukt ook niet.
internet radio e.d. lukt niet.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb ook een probleem met mijn HDX en dan vooral met de internetverbinding. Hopelijk weet iemand hoe ik het het beste kan oplossen.
handmatig IP (draadloos)
Macadres zichtbaar
connectie: WIFI connected (ik zie de HDX in mijn netwerk, kan er bv ook torrents en nzb's naar toe uploaden, snelheid blijft 0)
Als ik echter via de webservices verbinding probeer te maken met het internet krijg ik de foutmelding: Request cannot be processed, press return etc.
Verwijderd
Ja heb gisteren de firmware met releasedatum 9 juni geloof ik erop gezet. Dat veranderde niks aan de situatieGraviton12 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:03:
Frustrerend he![]()
![]()
Had echt goede hoop toen ie vanmiddag via wifi aan de slag ging, maar helaas.
Als ik nou eens de netwerkkabel uit m'n pc in de hdx plug, kan dat? Maakt het ook nog uit dat de site van hdx er nu uit ligt?
Zou me niet verbazen als hdx failliet is of er iets anders mis is want ook support werkt al ruim een maand zo niet meerdere maanden al niet meer. Krijg gewoon geen antwoord meer
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat zou al redelijk wat verklaren:DjWannaB2002 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:20:
Zou me niet verbazen als hdx failliet is of er iets anders mis is want ook support werkt al ruim een maand zo niet meerdere maanden al niet meer. Krijg gewoon geen antwoord meer
Smarron schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:19:
Op 30 augustus een ticket achtergelaten via de website, maar tot op heden nog niks mee gebeurd. Duurt dat altijd zo lang ?
Verwijderd
Kan misschien nog net m'n hdx op tijd terug brengen dan.... en een ander merk nmt halen...DjWannaB2002 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:20:
Of worden er dan gewoon nog steeds softwareupdates ontwikkeld en applicaties?
Verwijderd
Moet niet alles meteen aannemenVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:39:
[...]
Kan misschien nog net m'n hdx op tijd terug brengen dan.... en een ander merk nmt halen...
Of worden er dan gewoon nog steeds softwareupdates ontwikkeld en applicaties?
Nee hoor maak je maar niet druk, indien HDX echt failliet gaat is er altijd nog een manier om de Popcorn hour firmware op je hdx te zetten dus het komt allemaal goed
30 Augustus is nog niks. heb er week of 4 geleden al 1 ingediend maar nog altijd geen antwoord. Een vorige ticket is opeens verwijderd zonder ook maar ooit beantwoord te zijn. Ik heb er in ieder geval geen goed gevoel over. Eerst die ontslagen een tijd terug en dan nu totaal geen antwoord meer. Wordt er niets over gezegd op de diverse nmt fora?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Ja, had al ergens gelezen dat de hdx op hetzelfde OS draait als de Popcorn hour en nog wat andere nmt's. Als er een nieuwe firmware uitgebracht wordt dan komt die eerst uit voor de popcorn en wat later voor de hdx. Dat betekent dat er toch nog wat aan gesleuteld moet worden voordat die firmware op de hdx kan.Tc-Chub schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:47:
Nee hoor maak je maar niet druk, indien HDX echt failliet gaat is er altijd nog een manier om de Popcorn hour firmware op je hdx te zetten dus het komt allemaal goed
Wie gaat dat doen als Hdx echt failliet zou zijn?
Dit moet wel het IP adres van je router zijn normaal gezien ...Marx123 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:16:
Hoi
handmatig IP (draadloos)
Macadres zichtbaar
Reden van nmt is dat ze compatible zijn niet?Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:58:
[...]
Ja, had al ergens gelezen dat de hdx op hetzelfde OS draait als de Popcorn hour en nog wat andere nmt's. Als er een nieuwe firmware uitgebracht wordt dan komt die eerst uit voor de popcorn en wat later voor de hdx. Dat betekent dat er toch nog wat aan gesleuteld moet worden voordat die firmware op de hdx kan.
Is het eigenlijk mogelijk om bestanden van de usb stick welke in de hdx zit naar de harddisk van de hdx te copieren? Als ik het met behulp van de pc doe gaat het over het wireless netwerk waardoor het zeer traag gaat. Zit er niet een soft file explorer in de hdx?
[ Voor 38% gewijzigd door degranulatie op 05-09-2009 13:47 ]
Yep, met de FILE MODE knop, meen ik.degranulatie schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:41:
Is het eigenlijk mogelijk om bestanden van de usb stick welke in de hdx zit naar de harddisk van de hdx te copieren? Als ik het met behulp van de pc doe gaat het over het wireless netwerk waardoor het zeer traag gaat. Zit er niet een soft file explorer in de hdx?
Die ticketfunctie moet je ook niet al te serieus nemen. Ik heb er ook wel eens een aangemaakt, en die was later ook opeens verdwenen. Gewoon via het forum je vragen stellen.DjWannaB2002 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 09:01:
30 Augustus is nog niks. heb er week of 4 geleden al 1 ingediend maar nog altijd geen antwoord. Een vorige ticket is opeens verwijderd zonder ook maar ooit beantwoord te zijn. Ik heb er in ieder geval geen goed gevoel over. Eerst die ontslagen een tijd terug en dan nu totaal geen antwoord meer. Wordt er niets over gezegd op de diverse nmt fora?
B.S.U.R.
iemand nog een tip?
teruggekomen van vakantie heb al me apparatuur op een stekkerblok met schakelaar staan.
me vriendin zet het blok aan maar de hdx stond nog met ingedrukte schakelaar.
volgens haar werd de led meteen blauw ze heeft hem met shift delete uitgezet zegt ze.
maar nu start hij niet op led blijft rood via compositiet zie ik wel even het opstart scherm.
denk zelf dat de firmware corrupt is geraakt.
probleem is dat ik de firmware recovery nodig heb maar de hdx1080p site ligt er al een paar dagen uit.
weet iemand nog een andere download locatie??
teruggekomen van vakantie heb al me apparatuur op een stekkerblok met schakelaar staan.
volgens haar werd de led meteen blauw ze heeft hem met shift delete uitgezet zegt ze.
maar nu start hij niet op led blijft rood via compositiet zie ik wel even het opstart scherm.
probleem is dat ik de firmware recovery nodig heb maar de hdx1080p site ligt er al een paar dagen uit.
ok die had ik maar heb de boot ini nodig of kan ik die van de popcorn gebruiken en deze firmware hernoemen naar up5fw2TP.bin.
ps bedankt voor je snelle reactie
[ Voor 5% gewijzigd door kokosnoot1 op 05-09-2009 19:56 ]
Als ik me goed herinner staat in de help file van firmware dat je de file sowieso moest hernoemen indien je handmatig wilt upgraden dus lijkt me wel mogelijk met de popcorn omdat het allemaal nmt's zijn.
Misschien beter ff wachten tot iemand anders er meer over weet
Misschien beter ff wachten tot iemand anders er meer over weet
Ik heb aangezien de hdx site offline is even tijdelijk de recovery firmware online gezet.kokosnoot1 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:26:
iemand nog een tip?
klik hier HDX1000 Recovery Firmware Voor verdere uitleg over wat je moet doen moet je even de NMT topic doornemen.
Succes!
Ik help alleen even door de firmware online te zetten en de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de firmware's
[ Voor 6% gewijzigd door Mabili op 06-09-2009 01:50 ]
Nee zo werkt het niet helemaal. Popcorn maakt inderdaad die firmware en die past in principe met een methode ook gewoon op de HDX. Echter omdat die voor de popcorn is gemaakt moeten er nog wat aanpassingen gebeuren voordat hij bij de hdx ook helemaal klopt (Logo, lampjes kleuren etc). Indien dit dus niet gebeurd kan je alsnog de popcorn firmware erop zetten en dan ziet het er gewoon iets anders uit maar werkt het wel gewoon hetzelfde.Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:58:
[...]
Ja, had al ergens gelezen dat de hdx op hetzelfde OS draait als de Popcorn hour en nog wat andere nmt's. Als er een nieuwe firmware uitgebracht wordt dan komt die eerst uit voor de popcorn en wat later voor de hdx. Dat betekent dat er toch nog wat aan gesleuteld moet worden voordat die firmware op de hdx kan.
Verwijderd
Mijn probleem:
Als ik de usb dongle (tl-WN821N) in de HDX plaats (bij iedere aansluiting) vind hij geen draadloos netwerk. Dien ik hiervoor eerst iets te installeren?
Als ik de usb dongle (tl-WN821N) in de HDX plaats (bij iedere aansluiting) vind hij geen draadloos netwerk. Dien ik hiervoor eerst iets te installeren?
Je moet de instellingen goed zetten in je HDX en switchen van bedraad naar wireless, eventueel vast ip opzetten en wachtwoord etc ingeven.
Het duurt ooit wel 5 minuten eer ie connectie heeft.
Het duurt ooit wel 5 minuten eer ie connectie heeft.
Verwijderd
Ik lees steeds bij de wiki's en op forums dat ik het bestand moet uitpakken dat ik gedowload heb om de nmt applicaties te installeren. Als ik dat bestand wil uitpakken lukt dat niet. Daarom krijg ik steeds een foutmelding als ik het wil installeren vermoed ik.Graviton12 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:03:
Frustrerend he![]()
![]()
Weet iemand waar ik aan het juiste bestand kan komen? Een zip bestand of iets dergelijks neem ik aan.
Of kan iemand mij het juiste bestand mailen als die het nog heeft?
Verwijderd
Maar als ik de dongle erin plaats, kan ik nog steeds niet schakelen naar wireless. Heb de DNS instellingen uit de router in de hdx gezet, maar ook dan geen wireless optie...Graviton12 schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:28:
Je moet de instellingen goed zetten in je HDX en switchen van bedraad naar wireless, eventueel vast ip opzetten en wachtwoord etc ingeven.
bedankt Mabili voor het plaatsen van de recovery.
iemand hier voorderest nog ervaring mee?
hdx wil niet meer booten lamp blijft rood.
enigste manier die mij werkt is jumper erop usb stick erin en aan zetten.
krijg rood scherm waar de puntjes lopen en hier volgt een wit scherm hier heb ik een paar uur gewacht.
hdx uitgezet jumper eraf proberen te booten maar lukt nog steeds niet.
zou hij nu weer moeten werken dan??
of moet ik nu de recovery nog een keer uitvoeren zonder jumper??
lees namelijk dat je dan de usb moet plaatsen en een half uur moet wachten maar er gebeurt niks heb uren gewacht maar de ledjes op de usb stick flikkeren ook niet.
heb ook de guide van huub geprobeert met jumper erop zonder usb en wachten tot wit scherm maar dit gebeurt niet.
heb me hdx bij nmtank.fr gekocht maar die bestaat volgens mij niet meer neemt hdland fr de garantie over??
krijg rood scherm waar de puntjes lopen en hier volgt een wit scherm hier heb ik een paar uur gewacht.
lees namelijk dat je dan de usb moet plaatsen en een half uur moet wachten maar er gebeurt niks heb uren gewacht maar de ledjes op de usb stick flikkeren ook niet.
heb ook de guide van huub geprobeert met jumper erop zonder usb en wachten tot wit scherm maar dit gebeurt niet.
heb me hdx bij nmtank.fr gekocht maar die bestaat volgens mij niet meer neemt hdland fr de garantie over??
Ik heb een ervaring, maar geen goede. Met de backup firmware en USB-stick erin gebeurt er niks. Lampje blijft rood.kokosnoot1 schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:42:
bedankt Mabili voor het plaatsen van de recovery.
Kun je mij meer vertellen over die jumper? Ik kan dit zo 1-2-3 niet zo snel vinden op de website van Huub Mons.
Steek dongle erin (in de goede poort), herstart HDX, wacht 5 minuten en kijk opnieuwVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:38:
[...]
Maar als ik de dongle erin plaats, kan ik nog steeds niet schakelen naar wireless. Heb de DNS instellingen uit de router in de hdx gezet, maar ook dan geen wireless optie...
Als dat niets oplevert kan je misschien best een picture posten van de netwerk pagina met lijst zichtbaar waar het zegt "bedraad".

Verwijderd
Goeienavond allen,
hoop dat iemand mij wat advies kan geven hoe ik eea aan dien te sluiten in combinatie met de HDX-1000.
Ik ben echt een leek op dit gebied en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik beschik over de volgende apparatuur:
PHILIPS 42PFL7404 lcd-tv met hdmi
SONY DAV-F200 home cinema met hdmi
HDX-1000
Ik heb wat in dit forum zitten neuzelen en ben nogal verward. Wil uiteraard het geluid via de Sony laten lopen. Nu heeft mijn Sony alleen een HDMI uitgang. Deze gaat naar mijn TV toe neem ik aan. Hoe kan ik dan het beste de HDX aan de Sony koppelen?
Kan er ook helemaal naast zitten hoor. Hoop dat iemand mij in peppie-en-kokkie-taal uit kan leggen wat ik het beste kan doen.
Alvast enorm bedankt!!!
hoop dat iemand mij wat advies kan geven hoe ik eea aan dien te sluiten in combinatie met de HDX-1000.
Ik ben echt een leek op dit gebied en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik beschik over de volgende apparatuur:
PHILIPS 42PFL7404 lcd-tv met hdmi
SONY DAV-F200 home cinema met hdmi
HDX-1000
Ik heb wat in dit forum zitten neuzelen en ben nogal verward. Wil uiteraard het geluid via de Sony laten lopen. Nu heeft mijn Sony alleen een HDMI uitgang. Deze gaat naar mijn TV toe neem ik aan. Hoe kan ik dan het beste de HDX aan de Sony koppelen?
Kan er ook helemaal naast zitten hoor. Hoop dat iemand mij in peppie-en-kokkie-taal uit kan leggen wat ik het beste kan doen.
Alvast enorm bedankt!!!
@adam020: 
Je moet de HDX op de home cinema aansluiten met een optische kabel (spdif) en tevens de hdx aansluiten via HDMI naar de tv
Je moet de HDX op de home cinema aansluiten met een optische kabel (spdif) en tevens de hdx aansluiten via HDMI naar de tv
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Op de sony site lees ik dat ie optische en coaxiale digitale audio ingangen heeft.
Als je die gebruikt voor het geluid, en HDMI voor beeld moet het volgens mij lukken.
Ik heb mijn HDX met component aangesloten op mijn versterker voor beeld, en optisch voor geluid, en schakel het beeld dan door naar mijn tv. (maar het beeld is hier voor jou niet van belang, dat loopt bij jou rechtstreeks naar de tv)
Als je die gebruikt voor het geluid, en HDMI voor beeld moet het volgens mij lukken.
Ik heb mijn HDX met component aangesloten op mijn versterker voor beeld, en optisch voor geluid, en schakel het beeld dan door naar mijn tv. (maar het beeld is hier voor jou niet van belang, dat loopt bij jou rechtstreeks naar de tv)
Verwijderd
Bedankt Cypher & Jopie voor de snelle reacties. Vraag me nog af of ik de HDX met de Sony moet verbinden met alleen de optische kabel of ook de coax erbij?
Thnx again!
Utter030
Thnx again!
Utter030
je mag kiezen, ze doen allebei hetzelfde. Je Sony zal maar van 1 tegelijkertijd het signaal pakken.
Het is net zoiets als een externe drive via USB/Firewire/E-Sata aansluiten, er werkt er maar 1 tegelijk.
Het is net zoiets als een externe drive via USB/Firewire/E-Sata aansluiten, er werkt er maar 1 tegelijk.
dit werkt bij mij dus niet http://www.huubmons.nl/nm...9&p=1420&hilit=rode#p1420Smarron schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:48:
[...]
Ik heb een ervaring, maar geen goede. Met de backup firmware en USB-stick erin gebeurt er niks. Lampje blijft rood.
Kun je mij meer vertellen over die jumper? Ik kan dit zo 1-2-3 niet zo snel vinden op de website van Huub Mons.
dit werkt bij mij wel(http://www.networkedmedia...tid=8193&highlight=jumper) alleen wat er daarna moet gebeuren |(na het witte scherm???).
als het bij jou werkt laat het me dan even weten zit nu ook met een niet werkende hdx.
Verwijderd
Ben er er achter gekomen dat je idd via de video link moet werken en niet via de bestandslink. Bedankt!!Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:47:
[...]
Staand ze op je HD, stream je ze over het netwerk of USB-HD?
Ben je b.v. d.m.v. het video-icoon de .mkv's aan het zoeken of middels het bestand-icoon?
Verwijderd
Ik heb die prachtige Apple trailers plugin geinstalleerd via CSI (Apple Trailers 2). Mooie interface btw. Maar zodra ik de trailer zelf wil afspelen krijg ik could not play.
Zelf al wat aan het googelen geweest:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=26477&page=1
Maar die jongens schijnen er ook niet uit te komen, iemand een oplossing?
Zelf al wat aan het googelen geweest:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=26477&page=1
Maar die jongens schijnen er ook niet uit te komen, iemand een oplossing?
Kan het ermee te maken hebben dat Apple onlangs al die trailers van hun site heeft gehaald?
Verwijderd
Kun je een externe hardeschijf via usb formateren als ext3?
Want ik heb nu een schijf als ntfs, maar dan is die alleen lezen....
en als ik hem FAT32 maak kan ik er geen grote iso's op kwijt (>1gb)
maar op windows kan ik geen ext3 er van maken en een linux server hek nie meer
Dus, zou iemand me kunnen helpen hoe ik die ext3 kan maken?
Want ik heb nu een schijf als ntfs, maar dan is die alleen lezen....
en als ik hem FAT32 maak kan ik er geen grote iso's op kwijt (>1gb)
maar op windows kan ik geen ext3 er van maken en een linux server hek nie meer
Dus, zou iemand me kunnen helpen hoe ik die ext3 kan maken?
Je kunt via CSI een programma installeren waarmee je op NFTS schijven ook kan schrijven. Dat dan even installeren en dan moet het werken.
Je kan ook gewoonweg ext2 onder windows installen.
Verwijderd
Jopie en Cypher, bedankt voor het advies!
Binnenkort de boel aansluiten. Laat nog van me horen als het gelukt is.
Binnenkort de boel aansluiten. Laat nog van me horen als het gelukt is.