Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Als iemand een mogelijkheid weet om de HDX 1000 als Shoutcast Servertje te gebruiken om van buitenaf te benaderen dan hoor ik dit graag :)

Ideaal om van buitenaf jouw media te kunnen laten streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:00:
[...]

De kabel komt van een ISP binnen op een modem. Van de modem gaat er een kabel naar een switch (Zyxel). Zowel de modem als de Zyxel switch staan in de woonkamer. De HDX (ook in woonkamer) is ook aangesloten op de Zyxel. Op deze switch zit ook de Belkin swith aangesloten (andere kamer). Op deze Belkin switch zit de computer aangesloten.

kabel komt binnen via ISP en gaat --> modem
modem --> Zyxel switch
Zyxel switch --> HDX
Zyxel switch --> Belkin switch
Belkin switch --> computer

als ik ipconfig /all intyp krijg ik het volgende:
Ipv4 Address: 77.56.103.195 (preferred)
Subnet mask: 255.255.240.0
Default Gateway: 77.56.96.1
DHCP server: 10.179.64.1
DNS Servers: 62.2.17.60 / 62.2.24.162 / 62.2.17.61 / 62.2.24.158

Als ik op de HDX een getal ingeef als IP of gateway dat begint met 192.168., kan de HDX de PC niet vinden.
Tegelijkertijd kan de PC de HDX ook niet vinden in de "Media source" lijst. Als ik op "Network browser" klik zie ik alleen "NFS".

Als ik op de HDX een getal ingeef met als gateway 77.56.96.1 en een IP adres van bijvoorbeeld 77.56.96.195, dan zie ik de PC nog steeds niet in "Media source". Echter, als ik op "Network browser" klik zie ik zowel "WORKGROUP" als "NFS". Als ik op "WORKGROUP" klik zie ik de "PCH-A100" en mijn "COMPUTER". Als ik vervolgens op "COMPUTER" klik, staat er dat er geen Media content gevonden kan worden.

De vraag is dus met welke nummers (IP, gateway voor de HDX) ik de "COMPUTER" in de media source lijst kan krijgen.
??? Het ip dat je geeft is een internet IP. Je moet als je een gateway wil ingeven max 1 hop maken. Dus als je een situatie hebt als dit:

HDX IP: 10.0.0.10 ---------> Router met LAN IP 10.0.0.1 en WAN IP 77.xx.xx.xx dan moet je gateway 10.0.0.1 zijn. Maar ik zou wel je WAN ip ff weghalen als ik jou was. En waar vraag je dat IP op? Ik denk dat je beschrijving niet helemaal lekker is, of je Modem geeft een IP aan de 1e de beste die online wil en is niet werkend als router.

Je zal je netwerk anders moeten inrichten. Heeft je Modem maar 1 LAN? Je zal je LAN moeten scheiden qua IP range van je Internet WAN ip. Dus een router ipv een switch nemen met de modem op de WAN. De interne switch gebruiken voor je PC en je HDX met bijv ip 192.168.1.x en de router heeft dan voor de WAN een ip 77.xx.xx.xx en op de LAN 192.168.1.x. Dat IP is dan de gateway.

[ Voor 8% gewijzigd door makkie ;) op 09-06-2009 14:06 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Possible schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:25:
Weet iemand of er ook een driver bestaat voor windows 7 om de HDX als extern USB HD te benaderen? Voor vista is de FS driver, maar deze werkt helaas niet i.c.m. met windows 7 rc
Installeren in compatibility mode ;)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Envy007 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:20:
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen hier.
Ik heb op dit moment een CFULLHDMAi van Conceptronic, deze heeft grote problemen om m2ts bestanden met een videobitrate van tussen de 25 en 35 Mbps via het netwerk te streamen. Het resulteert in continue bufferen en stotteren van audio en video.
Werkt dit met de HDX-1000 wel goed? Iemand ervaring mee?
N.a.v. positieve reacties op bovenstaande vraag, heb ik de HDX in huis gehaald en wat een verademing, werkt perfect! Tevreden HDX gebruiker meld zich. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Haha kijk dat is mooi, over een maandje komt daar nog een tevreden HDX gebruiker bij denk ik :D <-- ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Tc-Chub schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:00:
Haha kijk dat is mooi, over een maandje komt daar nog een tevreden HDX gebruiker bij denk ik :D <-- ME!
Heb je hem nou nog niet aangeschaft 8)7 :P :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja ik wil wel maar ik krijg hem voor mijn verjaardag en dat is pas over een maandje en omdat ik altijd op onze vakantie in Spanje jarig ben krijg ik hem dus pas daarna :o :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:30:
Hallo,

Even een vraagje van een beginner. 8)7 Ik heb al op het forum gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden!!
Ik heb regelmatig problemen met het afspelen van MKV en ISO bestanden. Bij de mkv bestanden gebeurd het dat deze helemaal niet wil opstarten en wat nog vaker gebeurd is dat hij na een goed half uur filmpje kijken opeens stopt met spelen.
Mocht iemand weten welk HD bestands versie ik dan beter kan bekijken hoor ik het graag.
En mijn probleem met enkele ISO bestanden is dat ze helemaal niet spelen (ik heb al gekeken of er bv een .jpg bestand in de video.ts map zat, dit was in een geval inderdaad het geval en werkte na het verwijderen wel) en wat ook gebeurd is dat de film na enkele hoofdstukken plotseling stopt en terug gaat naar het menu.
Mochten de bestanden beschadigd zijn is dit in ieder geval niet naar voren gekomen tijdens het uitpakken.

Mocht dit een domme vraag zijn binnen dit forum word dan niet boos :( maar verwijs mij naar een (Nederlandstalige) plek waar ik het wel kan vinden.

Alvast bedankt. ;)

Ps. ik heb de nieuwste versie van de software er al op gezet.
Dit klinkt heel erg als het probleem wat ik had met mijn eerste HDX. Wanneer het beeld weg valt, geeft je TV dan ook aan dat-ie geen video signaal ontvangt? Ik neem aan dat je de HDX via een HDMI kabel hebt aan gesloten op je TV, staat de resolutie instelling in het menu op auto of heb je zelf een resolutie ingesteld?

Ik ben terug gegaan naar de winkel met mijn HDX. Helaas was de winkel niet echt mee werkend wat betreft omruilen/laten repareren en heb ik bij een andere shop een nieuwe HDX besteld. Deze heeft het probleem gelukkig niet.

Edit:

Ik denk dat Ferrariboy en de mensen die hem willen helpen elkaar via DM of mail eens op moeten zoeken. Het probleem is als ik dit zo zie (En zoals de conclusie van meerderen voor mij ook al is) is zijn netwerk niet juist geconfigureerd (er mist een router tussen het modem en evt de switch). Dat is niet iets wat in het HDX-1000 topic thuis hoort of zelfs maar op dit sub-forum.

[ Voor 9% gewijzigd door Yukkie op 09-06-2009 20:41 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met het wireless krijgen van mijn hdx?
Ik heb de wifi usb stick gekocht die aan het begin van dit forum aangeraden wordt. De hdx kan netjes mijn netwerk vinden, wachtwoord loopt ook goed. Vervolgens geef ik via handmatig ip een ip adres, hdx gaat connecten en blijft vervolgens op scanning staan. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hoe kan je de idle time instellen voordat de interne HDD standby gaat? Nu is het 5 minuten, maar dat vind ik veel te snel. Aangezien ik hem ook als NAS gebruik is het vervelend als je elke keer moet wachten totdat de schijf weer opgespind is, een idle time van een uur zie ik liever.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wimpie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:36:
Hoe kan je de idle time instellen voordat de interne HDD standby gaat? Nu is het 5 minuten, maar dat vind ik veel te snel. Aangezien ik hem ook als NAS gebruik is het vervelend als je elke keer moet wachten totdat de schijf weer opgespind is, een idle time van een uur zie ik liever.
Ik word er ook knettergek van en snap ook niet dat mensen er niet over klagen. Ik denk dat je HDD ook vrij snel brak wordt met al die stops en starts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik gebruik em niet als NAS, enkel s'nachts downloaden via usenet, en als ik iets erop kijk. Voor de rest wil ik gewoon geen ratelende hdd :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 11:04
Ik probeer nu voor het eerst via de NMT te downloaden via nieuwsgroepen.
Op de 1 of andere manier komt hij niet boven de 500kb/s uit, terwijl ik een 50mbit lijn heb en via de pc wel gewoon 4mb/s makkelijk haal. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 10:57
Ik ben sinds kort eigenaar van dit geweldige apparaat maar ben inmiddels tegen een eerste probleem aangelopen. Ik heb op ebay een sata naar compact flash adapter gekocht: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=260289633964
En dit CF kaartje: http://www.one2remember.n...o.php?products_id=2620276

Ik heb deze combinatie ingebouwd in mijn hdx 1000. Hij ziet netjes een harde schijf bij media source. Dan ga ik naar maintenance en dan doe ik nmt setup wizard dan kom je na een paar stappen bij het formatteren als ext3, vervolgens doe ik volgende en dan loopt hij vast.

Vervolgens heb de CF eruit gehaald in een cardreader gestopt en aan mijn pc gehangen. Vervolgens als ext3 geformatteerd met qtparted en terug gedaan in de hdx 1000, zelfde verhaal als hierboven.

Volgende stap was googlen en vond toen dit:
http://www.networkedmedia...hp/CF_Alternatives_to_HDD

Heb de sata2cf met cf in mijn pc gehangen. werd netjes herkent. De bios geeft al aan dat hij DMA gebruikt/ondersteunt (hoe zeg je dat). En in windows wordt hij gewoon gezien als vast schijf (niet removable).
Overigens wordt op de ebay site bij de specificaties dit vermeld: Support DMA and Ultra DMA modes(only on flash media card with such features). Tested UDMA mode 4 using AData 266x and Transcend 133x.
Dus daar mag het niet aanliggen.

Laatste opmerking: als ik de sata2cf met cf aan mijn sata poort in mijn pc hang en qtparted boot (Ook linux based). Dan geeft de pc aan dat hij niet kan booten. Dit heeft te maken met die sata2cf aangezien hij het zonder wel doet. Zoals hierboven aangegeven kan ik cf wel gewoon in een cardreader stoppen en laten formatteren door qtparted. Wellicht heeft dit er iets mee te maken?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

ps. Sleepyhead, top topic! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Roncom schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:01:
Op de 1 of andere manier komt hij niet boven de 500kb/s uit, terwijl ik een 50mbit lijn heb en via de pc wel gewoon 4mb/s makkelijk haal. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Wat staat er in het configuratiebestand als snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 11:04
Yippie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 02:29:
[...]

Wat staat er in het configuratiebestand als snelheid ?
# First server, on level 0
# Level of newsserver
Server1.Level=0
# Host-name of newsserver
server1.host=****
# Port to connect to (default 119 if not specified)
Server1.Port=119
# Username to use for authentication
Server1.Username=****
# Password to use for authentication
Server1.Password=****
# Server requires "Join Group"-command (yes, no) (default yes if not specified)
Server1.JoinGroup=yes
# Encrypted server connection (TLS/SSL) (yes, no)
Server1.Encryption=no
# Maximal number of simultaneous connections to this server
Server1.Connections=8

En een stukje verderop (volgens mij voor wat betreft snelheid?):
# Set the maximum download rate in KB/s, "0" means no speed control
DownloadRate=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey Hallo :-)

Ik ben nu een aantal dagen aan het downloaden (ik was wat over actief met nzb's uitzoeken) via dat NZBget.

maar nu is het probleem dat alles in de wachtrij blijft staan voor repareren/uitpakken.
ik download gemiddeld met 4 a 500 kb/s
en er staat nu al zo een 30 dingen in de wachtrij.

Hoort het dat dit zo ontzettend traag gaat?

Ik krijg ook alleen maar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ERROR   Extracting from The One. part083. rar
ERROR   . . . The One. ISO
ERROR   Extracting from The One. part082. rar
ERROR   . . . The One. ISO 33%
ERROR   Extracting from The One. part081. rar
ERROR   Extracting from The One. part080. rar
ERROR   . . . The One. ISO 32%
ERROR   Extracting from The One. part079. rar

het is een dvd9, hij is op 33% en is al 8 1/2 uur bezig.....
Heb ik iets verkeerds ingesteld of is dat kreng echt zo traag (volgens mij is die cpu nog onder de 166 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:08:
Het is geen 'Uber' PC. Het is een videoplayer de toevallig ook een processor heeft. Hij is vreselijk goed in het decoderen van video. Maar totaal niet bedoeld als download machine, nas, fotobook, web browser of muziek speler. Dat hij die andere dingen kan is leuk, maar het is een extraatje.

Een Smart is een auto, reuze handig in de stad, maar niet handig om hijpalen te vervoeren. En een Eurotrailer is ook een auto en kan erg veel vracht vervoeren maar is lastig te parkeren in oud Delfshaven in Rotterdam.

MAW: Gebruik dingen waar ze voor zijn ontworpen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ortep
Daar heb je wel gelijk in, maar ik dacht dat dit een download machine was, die je toevallig ook op je tv kan aansluiten. Zoiets als een smart, met een aanhangwagen :)

Maar dan zal ik me erbij neer moeten leggen dat hij gewoon te traag is naar mijn idee
dan maar niet automatisch uitpakken en alles eerst over mn pc halen, uitpakken, en terug zetten
ach, heb ik de komende weken weer wat te doen Hihi

(38% in 9:30 uur :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ortep schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:37:
[...]

Het is geen 'Uber' PC. Het is een videoplayer de toevallig ook een processor heeft. Hij is vreselijk goed in het decoderen van video. Maar totaal niet bedoeld als download machine, nas, fotobook, web browser of muziek speler. Dat hij die andere dingen kan is leuk, maar het is een extraatje.

Een Smart is een auto, reuze handig in de stad, maar niet handig om hijpalen te vervoeren. En een Eurotrailer is ook een auto en kan erg veel vracht vervoeren maar is lastig te parkeren in oud Delfshaven in Rotterdam.

MAW: Gebruik dingen waar ze voor zijn ontworpen
WAT?

Ik vervoer juist altijd hijpalen met mijn smart ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:04:
@Ortep
Daar heb je wel gelijk in, maar ik dacht dat dit een download machine was, die je toevallig ook op je tv kan aansluiten. Zoiets als een smart, met een aanhangwagen :)

Maar dan zal ik me erbij neer moeten leggen dat hij gewoon te traag is naar mijn idee
dan maar niet automatisch uitpakken en alles eerst over mn pc halen, uitpakken, en terug zetten
ach, heb ik de komende weken weer wat te doen Hihi

(38% in 9:30 uur :-))
Dat was ook de reden dat ik hem kocht downloaden gaat op zich wel goed, maar uitpakken kan je beter doen op de pc. Of bijvoorbeeld als je hem 's-nachts laat downloaden en uitpakken.
Ik gebruik mijn pc gewoon voor het downloaden en uitpakken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

n00bs schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:13:
[...]
WAT?

Ik vervoer juist altijd hijpalen met mijn smart ;(
Natuurlijk kan dat, maar dan moet je ze natuurlijk wel eerst met de hand oprollen voor je ze achterin legt ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:08:
Heey Hallo :-)

Ik ben nu een aantal dagen aan het downloaden (ik was wat over actief met nzb's uitzoeken) via dat NZBget.

maar nu is het probleem dat alles in de wachtrij blijft staan voor repareren/uitpakken.
ik download gemiddeld met 4 a 500 kb/s
en er staat nu al zo een 30 dingen in de wachtrij.

Ik krijg ook alleen maar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ERROR   Extracting from The One. part083. rar
ERROR   Extracting from The One. part082. rar
ERROR   . . . The One. ISO 33%
ERROR   Extracting from The One. part081. rar
ERROR   Extracting from The One. part080. rar
ERROR   . . . The One. ISO 32%
ERROR   Extracting from The One. part079. rar

het is een dvd9, hij is op 33% en is al 8 1/2 uur bezig.....
Heb ik iets verkeerds ingesteld of is dat kreng echt zo traag (volgens mij is die cpu nog onder de 166 MHz)
die errors zijn wel vaag, zou niet moeten. heb je het alleen bij deze of ook bij meer? 25 uur voor een DVD9 is ook wel wat aan de lange kant hoor. zelfs voor een hdx ;) ik zou eerder zeggen 3-4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mijn HDX pakt mkv's van 10gb in +/- anderhalf uur uit. DVD5 +/- 35-45 mins

Denk dat ze of incompleet zijn, of je unrarscript niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Niet spammen.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 10-06-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alles wat ik uitpak krijg ik dezelfde melding:
code:
1
2
ERROR   Extracting from RGY4D- S28KF- 5LZAZ- 5VGUP- YYYNQ- J27RJ. part050. rar
ERROR   . . . de film dus. iso

dus het ligt echt aan het unrar (en of par) programma.
Zodra mn downloads binnen zijn zal ik eens een schone installatie doen en eens kijken voor de stabiele versies van alle programma's want volgens mij staat er nu een enkele beta op dusja

Naja blij te horen dat 24 uur voor een film uit te pakken toch echt wel te lang is en dat de error niet hoort.

PS: Als je nou het lampje naar achter buigt en het breekt spontaan af....
maakt toch voor de rest niets uit?

PPS:
Mooiste foutmelding:
code:
1
ERROR   Wed, 10 Jun 2009 11:20:06 +0000 Post-Process: All OK

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
cypher21 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:10:
Mijn HDX pakt mkv's van 10gb in +/- anderhalf uur uit. DVD5 +/- 35-45 mins

Denk dat ze of incompleet zijn, of je unrarscript niet goed is.
Is er een verschil per unrarscript dan, en kun je anders de jouwe hier posten zodat de mensen bij wie het langzaam gaat deze kunnen overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ze ook wel met die van mij willen vergelijken. mijn tijden waren ook een gok, maar die van cypher21 lijken wel sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:51:
Bij alles wat ik uitpak krijg ik dezelfde melding:
code:
1
2
ERROR   Extracting from RGY4D- S28KF- 5LZAZ- 5VGUP- YYYNQ- J27RJ. part050. rar
ERROR   . . . de film dus. iso

dus het ligt echt aan het unrar (en of par) programma.
Gebruik je wel de nieuwste versie van NZBGet?
Als de bestanden met winrar3.8 zijn ingepakt dan lukt het uitpakken met de standaard bijgeleverde NZBGet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Roncom schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:01:
Ik haal met mijn 20mbit lijn gemiddeld tussen de 1200 en 1300 kb/s, dus dat moet hoger kunnen bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu oversight geinstalleerd en nu lijkt het wel of een dvd5 binnen 2 uur klaar is. par en unrar)
Blijkbaar zit daar ook een unpack functie op

Helaas krijg ik de web interface van oversight niet aan de praat. :(
Als ik in settings wil krijg ik: Admin disabled
Beetje vreemd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
sjibie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:34:

Laatste opmerking: als ik de sata2cf met cf aan mijn sata poort in mijn pc hang en qtparted boot (Ook linux based). Dan geeft de pc aan dat hij niet kan booten. Dit heeft te maken met die sata2cf aangezien hij het zonder wel doet. Zoals hierboven aangegeven kan ik cf wel gewoon in een cardreader stoppen en laten formatteren door qtparted. Wellicht heeft dit er iets mee te maken?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

ps. Sleepyhead, top topic! _/-\o_
Ik heb vandaag ook mijn sata2cf binnengehad en voor de zekerheid een geheugenkaartje van Transcend gehaald omdat ik in dit topic had gelezen dat die goed zouden werken.

Om maar het zekere voor het onzekere te nemen ;)

En wat blijkt, het werkt allemaal in 1 keer >:)

Je moet wel zoals in het vorige deel al opgemerkt is door sleepyhead de rode kaart hebben.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Tc-Chub schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:20:
Ik zou gewoon eens proberen de film af te spelen zonder YAMJ, en als hij dan wel goed speelt dan weet je de oorzaak van het probleem. Speelt hij dan nog niet goed af dan licht het dus echt aan de firmware.
Het ging weliswaar elke "eerste" keer vanuit YAMJ mis, maar na x keer rebooten wou het ook vanuit het gewone menu nog steeds niet. Enfin, hij doet het sinds vandaag spontaan weer, dus ik blijf gewoon voor de zekerheid voorlopig met m'n tengels van YAMJ af *fingers crossed*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 15:31

Lulukai

God's gift to women

Kort vraagje voor iemand met een HDX-1000. Zit er een resumefunctie op of begint ie telkens vanaf het begin te spelen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
ruyckske schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:36:
Kort vraagje voor iemand met een HDX-1000. Zit er een resumefunctie op of begint ie telkens vanaf het begin te spelen?
Zolang er spanning op blijft staan onthoud ie waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
En volgens mij van de laatste 10 videos die je bekeken hebt.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
buzzbuzz68 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:44:
[...]

Zolang er spanning op blijft staan onthoud ie waar je gebleven was.
Voor .avi bestanden dan. Bij mij werkt de resume niet bij films (de bekende VIDEO_TS map films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Het komt er dus op neer dat je bij de NMT de films beter als een .iso kan hebben met titel (MovieJukeboxen herkenning) dan als video_ts of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ik zou me misschien ook een hdx willen aanschaffen. Maar zit toch nog met enkele vraagjes.

Zoals ik kan lezen kan deze mkv ( x.264 ) bestanden afspelen. Dus dat probleem zou al van de baan zijn.
Kan je gewoon je films streamen naar de hdx? Ik heb een nas systeem staan die kan streamen. Dan zou het dus gemakkelijk zijn op die gewoon naar mijn hdx te streamen. Is dit mogelijk? Of moet eerst alles naar de hdx gekopieerd worden voor je er kan naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Roncom schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 07:36:
[...]
..

En een stukje verderop (volgens mij voor wat betreft snelheid?):
# Set the maximum download rate in KB/s, "0" means no speed control
DownloadRate=0
Probeer nog is door deze handmatig aan te passen, en hoe heb je de dl snelheid gemeten, via een progje of de webclient van nzbget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 12:27
Sven_Vdb schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:02:
Ik zou me misschien ook een hdx willen aanschaffen. Maar zit toch nog met enkele vraagjes.

Zoals ik kan lezen kan deze mkv ( x.264 ) bestanden afspelen. Dus dat probleem zou al van de baan zijn.
Kan je gewoon je films streamen naar de hdx? Ik heb een nas systeem staan die kan streamen. Dan zou het dus gemakkelijk zijn op die gewoon naar mijn hdx te streamen. Is dit mogelijk? Of moet eerst alles naar de hdx gekopieerd worden voor je er kan naar kijken?
Jep, dat gaat uitstekend. Streamen (UPnP) of gewoon afspelen vanaf een network share op je NAS is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:29:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem: ik probeer Planet Earth 1080p mkv's af te spelen. Dezelfde dag dat ik de HDX in huis had ging dit prima, na een tijdje weigerden de PE mkv's ineens dienst (ook dezelfde die eerst wel afspeelden). Zojuist de firmware geupdate en tot mijn vreugd werkte het weer.

Totdat ik in een scène kwam met een paar miljoen fladderende vogeltjes. Toen begon het beeld te haperen en viel het geluid weg. Na die scène ging hij gewoon normaal weer verder, maar nieuwsgierig dat ik ben, spoelde ik weer terug. Hij vond het niet zo leuk dat ik hem op zo'n punt op pauze zette, want hij liep vast. En sindsdien werkt geen enkele 1080p mkv meer :'(. 720p's dus nog wel. Rebooten helpt niet.

Heeft de HDX een errorlog ofzo waarin je kan zien wat er überhaupt misgaat? En zijn er mensen die weten wat ik aan bovenstaande kan doen?
Heb hetzelfde probleem. Met die vogels loopt ie bij mij ook vast. Ik heb een externe USB hdd aangesloten. Waar speelde jij die MKV vanaf?
(heb inmiddels al de nieuwste firmware geinstalleerd op mijn hdx)

Weet iemand of een interne HDD de oplossing is, of is via het netwerk ook al voldoende?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:04:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Met die vogels loopt ie bij mij ook vast. Ik heb een externe USB hdd aangesloten. Waar speelde jij die MKV vanaf?
(heb inmiddels al de nieuwste firmware geinstalleerd op mijn hdx)

Weet iemand of een interne HDD de oplossing is, of is via het netwerk ook al voldoende?
Laatste keer dat ik de bird-scene speelde was vanaf netwerk, 2 firmware updates geleden. Zal vanavond thuis eens kijken of het nog werkt, verwacht namelijk gewoon van wel.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik ben van plan om binnenkort een HDX aan te schaffen, en ik wil hier een harde schijf inbouwen.
Nu is mijn vraag: Hoe lang duurt het overzetten van een dvd5, dus 4.5 gb, van mijn pc naar de HDX via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JellyfishNL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:22:
Ik ben van plan om binnenkort een HDX aan te schaffen, en ik wil hier een harde schijf inbouwen.
Nu is mijn vraag: Hoe lang duurt het overzetten van een dvd5, dus 4.5 gb, van mijn pc naar de HDX via usb?
Met mijn ingebouwde Samsung F1 via USB 2.0 gaat het volgens mij rond de 30-40MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
n00bs schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:27:
[...]

Met mijn ingebouwde Samsung F1 via USB 2.0 gaat het volgens mij rond de 30-40MB/sec
Oh, dat is erg snel!

Dan ben ik eigenlijk al overtuigd! ;)

Snel mijn Blu-ray speler proberen te verkopen en dan de HDX halen!

Thnx voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

idd, via usb gaat vele malen sneller dan ethernet :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:40

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik had last van een hoge piep in mijn HDX, en zag ook dat meerdere mensen in dit topic er last van hebben. Ik wou hier wat aan doen en merkte op dat als ik het kabeltje van de cardreader uit het moederbord van mijn HDX haalde dat de piep weg was!

het linker kabeltje op deze foto dus.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_6FcDjD1MzvU/SPvz5msIWlI/AAAAAAAAAEo/H_uKzs8s4p4/s1600/HDX%2B1000%2BOpen%2BBox.jpg

De hoge piep komt trouwens uit de condensator gelijk onder de aansluit header met 8 pinnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gotiniens op 11-06-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de laatste firmware krijg ik nu toch problemen met de weergave van het stemgeluid als ik een film afspeel.
Het geluid van de acteurs is niet meer fatsoenlijk te verstaan.
Ik ben vervolgens naar de voorgaande firmware overgestapt, waardoor het probleem was verdwenen.
Vervolgens overgestapt naar de laatste firmware, waardoor het probleem weer terugkwam.
Voorlopig blijf ik nog maar een firmware achter lopen en wacht ik nog even of dit probleem bij meerdere mensen voorkomt en is het wachten op een mogelijke oplossing van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik merk helaas nu ook een probleem. Na een tijdje spelen kan het gebeuren dat opeens het menu weer te zien is, terwijl het geluid gewoon doorloopt. Niet echt handig natuurlijk
Als ik dan probeer het bestand weer op te starten, krijg ik een fout dat er niet gespeeld kan worden (logisch, want hij is al bezig).
Enige oplossing is stroom er even afhalen en opnieuw opstarten.

Niet bepaald handig. Het is me nu gebeurd bij 2 compleet verschillende bestanden, en in die bestanden meerdere malen. De nieuwe firmware is dus niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Gotiniens schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:52:
Ik had last van een hoge piep in mijn HDX, en zag ook dat meerdere mensen in dit topic er last van hebben. Ik wou hier wat aan doen en merkte op dat als ik het kabeltje van de cardreader uit het moederbord van mijn HDX haalde dat de piep weg was!

het linker kabeltje op deze foto dus.

[afbeelding]

De hoge piep komt trouwens uit de condensator gelijk onder de aansluit header met 8 pinnen.
Wel grappig dat jij dit nu zegt, want de cardreader zorgt er namelijk ook voor dat de bovenste USB aansluiting niet werkt. Heb je dus geen cardreader nodig en vind je de piep irritant en wil je misschien nog een extra USB aansluiting? Dan is dit dus de oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
*snif*
Net een HDX-1000 binnengekregen, maar geen smooth start.
Ik krijg bij vrijwel geen enkele movie digitaal geluid met m'n Logitech Z-5400 setje.
Bij vrijwel allemaal geeft ie "No digital data available", zowel met optical als digital.
Als ik ze op Analog (PCM) zet geen probleem, maar op stereo zit ik natuurlijk niet te wachten.
Any thoughts?

Wat zijn jullie ervaringen met de performance?
Ik speel zojuist een 1080p movie af (Wall-E), maar hij begint te stotteren als het beeld een beetje "druk" wordt"

Laatste firmware is geinstalleerd.
Externe USB HDD aangesloten.
Een Interne HDD volgt nog.

[ Voor 4% gewijzigd door STING op 11-06-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
JellyfishNL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:22:
Een minuutje of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
STING schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:48:
*snif*
Net een HDX-1000 binnengekregen, maar geen smooth start.
Ik krijg bij vrijwel geen enkele movie digitaal geluid met m'n Logitech Z-5400 setje.
Bij vrijwel allemaal geeft ie "No digital data available", zowel met optical als digital.
Als ik ze op Analog (PCM) zet geen probleem, maar op stereo zit ik natuurlijk niet te wachten.
Any thoughts?

Wat zijn jullie ervaringen met de performance?
Ik speel zojuist een 1080p movie af (Wall-E), maar hij begint te stotteren als het beeld een beetje "druk" wordt"

Laatste firmware is geinstalleerd.
Externe USB HDD aangesloten.
Een Interne HDD volgt nog.
Er zijn verhalen over dat het via Externe HDD niet super werkt, ik zou het dus even testen via netwerk of via een interne HDD. Het geluidsprobleem is bij mij niet bekend, je zou in ieder geval even hier kunnen kijken: http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:03:
[...]

Er zijn verhalen over dat het via Externe HDD niet super werkt, ik zou het dus even testen via netwerk of via een interne HDD. Het geluidsprobleem is bij mij niet bekend, je zou in ieder geval even hier kunnen kijken: http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=154
Ik heb goede ervaringen tot 720p via externe usb hdd.
Zodra je 1080p neemt, kan de hdd het niet aan. Het beeld en geluid begint dan te stotteren. Streamen vanaf je pc/server of een interne hdd werkt wel goed met dit formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
Hij stottert helaas ook via SMB.

Geluid snap ik nu hoe het zit, bedankt voor de tip.
WMAPro wordt niet ondersteund door m'n Z-5400, dus heb ik de WMV geconvert naar een MKV.

Echter MKV afspelen is een drama.
De resulterende MKV speelt een paar seconden af, waarna hij ermee stopt.
Vervolgens moet ik rebooten om uberhaupt nog een file af te kunnen spelen.
Overall bit rate : 11.4 Mbps
Encoded date : UTC 2009-06-11 20:59:52
Writing application : mkvmerge v2.9.5 ('Tu es le seul') built on Jun 7 2009 11:07:07
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
VideoID : 2 Format : VC-1
AudioID : 1 Format : AC-3

En weer een andere MKV laat alleen een zwart beeld zien.
Overall bit rate : 5 901 Kbps
Writing application : mkvmerge v2.9.5 ('Tu es le seul') built on Jun 7 2009 11:07:07
Vidoe Format : AVC
Audio Format : AC-3

Hoe kan ik MKV playback verbeteren?
Ik heb zoals je ziet de laatst MKVMerge geprobeerd, maar dat mag ook niet baten.

[ Voor 20% gewijzigd door STING op 11-06-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 13-09 10:57
Mijn HDX is nu ook al een aantal dagen aan het snorren :9 .

Maar ik had nog wat vraagjes.

Ik zet elke avond netjes mijn HDX uit doormiddel van Standby-delete knop en de knop op de achterkant.
Is het nou echt nodig om de HDX uit te zetten als je hem niet nodig hebt.
Of is dit alleen maar goed voor je energierekening en verder schiet je er weinig mee op ?

En kan iemand mij een goeie handleiding geven voor het installeren van SSH ?
Ik kan via Google wel wat links vinden, maar ik kom er niet uit.
Ik heb Dropbear wel geinstalleerd, maar voor het aanmaken van een gebruikersnaam en wachtwoord loop ik een beetje vast.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ben gister tot de ontdekking gekomen dat HD AUDIO nu wel uitstekend wordt weergegeven, bij vorige firmware liep hij vast. Nu niet meer _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 11-09 20:47
MdO82 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:46:
Mijn HDX is nu ook al een aantal dagen aan het snorren :9 .

Maar ik had nog wat vraagjes.

Ik zet elke avond netjes mijn HDX uit doormiddel van Standby-delete knop en de knop op de achterkant.
Is het nou echt nodig om de HDX uit te zetten als je hem niet nodig hebt.
Of is dit alleen maar goed voor je energierekening en verder schiet je er weinig mee op ?

En kan iemand mij een goeie handleiding geven voor het installeren van SSH ?
Ik kan via Google wel wat links vinden, maar ik kom er niet uit.
Ik heb Dropbear wel geinstalleerd, maar voor het aanmaken van een gebruikersnaam en wachtwoord loop ik een beetje vast.
Is er een manier om hem weer fatsoenlijk aan te krijgen? Als ik standby + delete kan ik hem daarna met de afstandsbediening niet meer aanzetten. Moet ik opstaan en de powerknop op de achterkant aan/uit zetten. Is dit normaal??? Anders is het namelijk beetje overbodige functie, je moet hem toch aan/uit doen, ik gebruik het nu ook niet meer kan ik hem beter gelijk uitzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 11-09 20:47
STING schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:35:
Hij stottert helaas ook via SMB.

Geluid snap ik nu hoe het zit, bedankt voor de tip.
WMAPro wordt niet ondersteund door m'n Z-5400, dus heb ik de WMV geconvert naar een MKV.

Echter MKV afspelen is een drama.
De resulterende MKV speelt een paar seconden af, waarna hij ermee stopt.
Vervolgens moet ik rebooten om uberhaupt nog een file af te kunnen spelen.
Overall bit rate : 11.4 Mbps
Encoded date : UTC 2009-06-11 20:59:52
VideoID : 2 Format : VC-1
AudioID : 1 Format : AC-3

En weer een andere MKV laat alleen een zwart beeld zien.
Overall bit rate : 5 901 Kbps
Vidoe Format : AVC
Audio Format : AC-3

Hoe kan ik MKV playback verbeteren?
Ik heb zoals je ziet de laatst MKVMerge geprobeerd, maar dat mag ook niet baten.
Gee flauw idee, zit het niet in het netwerk? Ik speel alleen maar MKV's (convert ze nooit van wmv maar dat mag volgens mij niet zoveel uitmaken) en ze werken hier als een zonnetje nooit iets aan de hand.

Enige manier hoe ik ze vast kan laten lopen is me 20mb usenet account vol aanzetten, me vriendin te laten internetten, en ondertussen een planet earth ofzo streamen naar me HDX. Dan begint hij te haperen en op gegeven moment houd ie het voor gezien. Maar dat ligt voglens mij aan mijn interne netwerk en me cheape sitecom switch :X die het verkeer al niet meer kan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
thefox154 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:05:
[...]

Is er een manier om hem weer fatsoenlijk aan te krijgen? Als ik standby + delete kan ik hem daarna met de afstandsbediening niet meer aanzetten. Moet ik opstaan en de powerknop op de achterkant aan/uit zetten. Is dit normaal??? Anders is het namelijk beetje overbodige functie, je moet hem toch aan/uit doen, ik gebruik het nu ook niet meer kan ik hem beter gelijk uitzetten :+
standby + delete zorgt ervoor dat linux "netjes" afsluit ipv de stroom eraf halen.

Je krijgt em dan idd niet meer aan met de AB, hier is niets aan te doen. Maar goed, het ding gebruikt in standby functie erg weinig stroom. Ik zet em nooit uit :)

laatste keer opnieuw gestart na de firmwareupdate :)
code:
1
2
3
4
5
uptime: 8d 12:27:42
download time:  2:16:16
average download rate:  2052 KB/s
total downloaded:   8.20 GB
free disk space:    296.3 GB

De keer voor de update
code:
1
2
3
4
5
uptime: 52d 16:34:16
download time:  5d 3:14:05
average download rate:  1946 KB/s
total downloaded:   306.94 GB
free disk space:    304.6 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

Is het btw mogelijk om audio out op zowel hdmi en optisch te zetten :? Op slaapkamer heb ik geen versterker maar beneden wel. Nu zit ik als ik de hdx verplaats de instellingen van pcm -> optisch Coax en weer terug.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:36
Bij mij wordt de free disk space in de NZBGet web interface niet goed weergegeven; deze blijft op 0.00 MB. Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Met google kwam ik wel op mensen uit die dezelfde vraag hadden, maar een oplossing kwam niet naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

PoweRoy schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:33:
Is het btw mogelijk om audio out op zowel hdmi en optisch te zetten :? Op slaapkamer heb ik geen versterker maar beneden wel. Nu zit ik als ik de hdx verplaats de instellingen van pcm -> optisch en weer terug.
Is dat niet standaard zo?
Ik heb mijn TV via HDMI aangesloten en mijn versterker via SPDIF en ik moest HDMI audio uitzetten om geen geluid via zowel mijn versterker en TV te hebben.

Edit:
Oh, wacht... mijn coax spdif werkt gewoon direct, moet voor optisch de instellingen aangepast worden soms?

[ Voor 10% gewijzigd door DizzyWeb op 12-06-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 12:27
PoweRoy schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:33:
Is het btw mogelijk om audio out op zowel hdmi en optisch te zetten :? Op slaapkamer heb ik geen versterker maar beneden wel. Nu zit ik als ik de hdx verplaats de instellingen van pcm -> optisch en weer terug.
Helaas niet, het is OF via HDMI, OF optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

DizzyWeb schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:44:
[...]

Is dat niet standaard zo?
Ik heb mijn TV via HDMI aangesloten en mijn versterker via SPDIF en ik moest HDMI audio uitzetten om geen geluid via zowel mijn versterker en TV te hebben.

Edit:
Oh, wacht... mijn coax spdif werkt gewoon direct, moet voor optisch de instellingen aangepast worden soms?
whoops ik heb zelf ook coax :P Ik meen dat ik geen geluid op de versterker en op de tv had. Tv geluid zet ik toch altijd uit. Vanavond nog een keer controleren

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Ik heb nog even een klein vraagje mbt de ondertitels.

Ik download altijd alle films van het usenet met nederlandse ondertiteling, deze zijn dan meestal niet ingebakken maar zitten wel al in de vob files of de iso bestanden verwerkt, zodat ik ze op mijn dvd speler gewoon kan selecteren met de subtitle knop.
Als ik deze films op de hdd zet, kan ik dan gewoon met zo'n zelfde knop op de ab de subs kiezen?
Of moet ik de ondertiteling los gaan downloaden en erbij zetten?
Of geld dit alleen voor divx etc. waar geen subs bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

@JellyfishNL

Zorg er wel voor dat de subs dezelfde filename hebben als de videofile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
n00bs schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:25:
@JellyfishNL

Zorg er wel voor dat de subs dezelfde filename hebben als de videofile.
Ok maar dit geld alleen voor divx en zo toch?

Want als ik de films als vob bestanden in een ts map download, of als een iso bestand, dan kan ik de ondertiteling bestanden niet eens los zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Klopt, je kan het gewoon kiezen als de HDX afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Bij DVD's of iso's kun je geen losse subs toevoegen, wat wel met DivX, Xvid en mkv's lukt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Smarron schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:49:
Bij DVD's of iso's kun je geen losse subs toevoegen, wat wel met DivX, Xvid en mkv's lukt.
Ja precies, da's mooi, want ik download ze altijd met subs dus hoef ik alleen de ondertiteling te selecteren!
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:24
Jongens,

Ik heb een probleem. Ik heb nu al meerdere keren NMT opnieuw geinstallerd. maar hij maakt de map .nzbget niet meer aan. Nu kan ik dus ook niet meer mijn nieuwsgroepinstellingen instellen. Heeft iemand wellicht een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Boinkie schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:05:
Jongens,

Ik heb een probleem. Ik heb nu al meerdere keren NMT opnieuw geinstallerd. maar hij maakt de map .nzbget niet meer aan. Nu kan ik dus ook niet meer mijn nieuwsgroepinstellingen instellen. Heeft iemand wellicht een idee wat dit kan zijn?
Probeer het eens met de Community Software installer, heb je ook meteen de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een aantal films gedownload mbv NZBGet.
Deze heeft hij gepart maar niet uitgepakt.
Hoe kan ik dit uitpakken handmatig triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gehoord door dezelfde nzb te uploaden en dan te hopen dat ie hem goed repareert en dat ie het dan wel uitpakt.

PS: Via oversight worden een aantal films en tv series netjes gecatalogiseerd, maar stel nou dat je erotisch beeld materiaal hebt, hoe kan dat op worden genomen? Nu herkent geen een systeem het. Ook Yamj niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
Echt onvoorstelbaar al die goede reacties over hoe de HDX alles goed af weet te spelen.
Ik krijg geen enkele 1080p goed aan de praat (wmv/mkv/ts). Over USB niet, over netwerk niet.
De meesten laat hem crashen na 5 seconden, de ander laten zwart beeld zien.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het ontbreken van een interne HD dit allemaal zou kunnen veroorzaken.

Inmiddels heb ik al het volgende geprobeerd:
- mkvmerge
- tsdemux

Ook DVD'S/VIDEO_TS via SMB pakt ie totaal niet, alleen via USB hard disk.
Dit ondanks de release notes waar in staat dat het zou moeten werken.

De betreffende movies spelen allemaal prima af in MPC.
Heb er zo echt spijt van dat ik hem heb gekocht :'(

[ Voor 11% gewijzigd door STING op 12-06-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie84 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:18:
Bij mij wordt de free disk space in de NZBGet web interface niet goed weergegeven; deze blijft op 0.00 MB. Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Met google kwam ik wel op mensen uit die dezelfde vraag hadden, maar een oplossing kwam niet naar voren.
Bij versie NZBget 0.7.0.309 het volgende veranderen:

Ga na config--- display. Achter CheckSpaceDir zet je het volgende:/share/Download
Daarna save changes en een restart van je usenet client.

Laat even weten of bovenstaande je oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
95% van de films die ik afspeel gaat vlekkeloos.

Toch heb ik met bepaalde bestanden (avi), waarbij het geluid pas na 2 minuten begint af te spelen. Ook is het opvallend dat bij dezelfde bestanden het vooruitspoelen (10%, 20, 30 of seek) niet werkt.

Op de pc gaat dit wel vlekkeloos met dezelfde bestanden.

Verder had ik een vraagje over het geluid.
Als je optical digital sound out heb.. moet je dan alles in het menu op digital zetten, of boeit dat niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Laatst online: 15:35
Crazybest schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:07:
95% van de films die ik afspeel gaat vlekkeloos.

Toch heb ik met bepaalde bestanden (avi), waarbij het geluid pas na 2 minuten begint af te spelen. Ook is het opvallend dat bij dezelfde bestanden het vooruitspoelen (10%, 20, 30 of seek) niet werkt.

Op de pc gaat dit wel vlekkeloos met dezelfde bestanden.

Verder had ik een vraagje over het geluid.
Als je optical digital sound out heb.. moet je dan alles in het menu op digital zetten, of boeit dat niet echt?
Ik heb het standaard op RAW gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

STING schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:25:
Echt onvoorstelbaar al die goede reacties over hoe de HDX alles goed af weet te spelen.
Ik krijg geen enkele 1080p goed aan de praat (wmv/mkv/ts). Over USB niet, over netwerk niet.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het ontbreken van een interne HD dit allemaal zou kunnen veroorzaken.

- mkvmerge
- tsdemux

Ik gebruik hem hier ook zonder harddisk, maar heb absoluut geen problemen met het afspelen van content. Ook niet met het afspelen van 1080p content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
MKV heb ik nooit problemen mee, ISO/VIDEO_TS wil nog wel eens lastig doen. WMV's werkt surround niet lekker mee met mijn receiver en sommige doen lastig met spoelen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
WMV die niet op de HDX goed spoelen doen dat eigenlijk ook nooit op de PC bij mij. Dat heeft met indexing ofzo te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Als ik bestanden op de interne schijf zou plaatsen, en ik wil van sommige films toch een dvd branden, kan dit dan vanaf de hdx, of moet ik de bestanden dan weer van de hdx terug kopieren naar mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:51

Eboman

Ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:00:
[...]

Ga na config--- display. Achter CheckSpaceDir zet je het volgende:/share/Download

werkt iig voor mij , zelfde probleem

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie

- mkvmerge
- tsdemux

Probeer het is met een ingebouwde schijf, aangezien het lastig is te testen welke problemen met welke bestanden zich voordoen. Ik heb tot nu toe geen enkel bestand gehad die niet goed opent of afspeelt.
Draai inmiddels met de nieuwste fw ook zonder enkel probleem, bij de vorige liep die heel soms wel vast bij het afspelen van slecht geencodedeerde bestanden. Heb nu 1 bestand, maar daar zit de kopieerbeveiliging nog in. Vreemd genoeg kan ik hem wel met WMP afspelen op de PC. Betreft een ISO van een DVD.
JellyfishNL schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:44:
Als ik bestanden op de interne schijf zou plaatsen, en ik wil van sommige films toch een dvd branden, kan dit dan vanaf de hdx, of moet ik de bestanden dan weer van de hdx terug kopieren naar mijn laptop?
Waarom denk je dat dit niet zou kunnen, een ISO blijft een ISO.
Wel aansluiten via USB tenzij je heel lang wilt wachten.

[ Voor 59% gewijzigd door Yippie op 13-06-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

- mkvmerge
- tsdemux

Ik gebruik de HDX ook zonder harde schijf. Ik stream net als Syzzer hierboven ook alles via het netwerk. De vogelscene van Planet Earth draait ook prima. Als ik jouw problemen zo lees, heb je een maandagmorgen geval te pakken. Terugsturen en een nieuwe ontvangen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
peak schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:45:
[...]

Ik heb het standaard op RAW gelaten.
analog (pci) raw of digital raw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Laatst online: 15:35
Crazybest schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:14:
[...]

analog (pci) raw of digital raw? :P
zoals ik zeg; Raw

Aangezien je het zelf al aangeeft. Je hebt een optische DIGITAL kabel.
Dus in jouw geval, Digital raw :P

Dit geeft bij mij geen enkel probleem op als je een DTS ondersteunende receiver hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door peak op 13-06-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
Smarron schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:37:
[...]
Ik gebruik de HDX ook zonder harde schijf. Ik stream net als Syzzer hierboven ook alles via het netwerk. De vogelscene van Planet Earth draait ook prima. Als ik jouw problemen zo lees, heb je een maandagmorgen geval te pakken. Terugsturen en een nieuwe ontvangen.
Het blijkt aan de nieuwe firmware te liggen.
Kennelijk zorgt deze voor problemen bij een aantal mensen.
Gedowngrade naar de firmware van 6 maart en hij speelt nu al een stuk meer.

Wat is jullie ervaring qua bitrate?
Boven de ~47.000 mbps gaat hij stotteren en komt er een streepje te staan bij de Video bitrate. (over netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Ik heb wat hulp nodig want ik kom er zelf niet uit.

Ik heb een home cinema set aangeschaft, de Sony HT-SF100 (http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-sf100)

Hier zit een coaxiale ingang op, waar ik het geluid van de HDX op aansluit. So far so good zou je zeggen. Verder sluit ik de HDX met HDMI kabel aan op mijn tv. Echter, het geluid wordt niet afgespeeld via de surround set, het maakt niet uit wat ik probeer. Iemand nog enig idee wat het kan zijn?

EDIT:

Laat maar, had de verkeerde uitgang te pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door JohnStaakke op 13-06-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]cypher21 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:39:
[...]

standby + delete zorgt ervoor dat linux "netjes" afsluit ipv de stroom eraf halen.

Je krijgt em dan idd niet meer aan met de AB, hier is niets aan te doen. Maar goed, het ding gebruikt in standby functie erg weinig stroom. Ik zet em nooit uit :)

Welke is nou eigenlijk de standby knop?? Dat is toch die grote rode??
Als ik die indruk met daarna de delete knop gebeurt er niks, als ik ze beide tegelijk in druk ook niet.
??
En is er misschien ook ergens een overzicht van sneltoetsen? Ik meen laatst ergens gelezen te hebben dat je ook met 2 of 3 knoppen op de a.b. een herstart kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:00:
[...]

Werkt niet. Als ik de config save en daarna de config opnieuw opvraag, staat hij weer op default (/home/user/nzbget/dst). Ook als ik de server herstart blijft dat er staan. 8)7 Als ik de nzbget.conf ga bekijken staat deze wel op /share/Download |:(

:X

edit:

Ook in de config file naar /home/user/nzbget/dst gezet, ook dat werkte niet.
Zou het misshcien komen omdat ik er een laptop hdd in heb zitten? Kan me toch eigenlijk niet voorstellen :/

[ Voor 13% gewijzigd door Mattie84 op 13-06-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

Mattie84 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:25:
Werkt niet. Als ik de config save en daarna de config opnieuw opvraag, staat hij weer op default (/home/user/nzbget/dst). Ook als ik de server herstart blijft dat er staan. 8)7 Als ik de nzbget.conf ga bekijken staat deze wel op /share/Download |:(
Ik heb net versie 0.7.0.317 online gezet waarin ik het pad meteen goed heb gezet. Update maar eens met CSI en hij zou nu goed moeten staan.

Vergeet niet dat de 'nieuwe' webinterface via
http://[HDX_IP]:9999/NZBget_web/
te bereiken is en niet meer op poort 8086.

[ Voor 11% gewijzigd door FTL op 13-06-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werkt /share/Download ook gewoon :-)

en ik heb nooit via 8066 gewerkt, altijd via 9999 :-)

Maare nu is het tenminste wel te zien hoeveel schrijfruimte er nog over is, alleen ik moest er de client niet voor opnieuw op te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Voor de popcorn hour is er alweer een nieuwere firmware:

meuk: Popcorn Hour A-100 01-17-090204-15-POP-402-000

Ben benieuwd hoe lang we nu op de HDX firmware moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja ik ook, maar de mensen die de HDX flashen voor popcorn hoeven hem echt niet terug te zetten want pch is toch altijd eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Lizard schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:37:
Voor de popcorn hour is er alweer een nieuwere firmware:
Dat is gewoon dezelfde als die voor de A-110, maar dan voor de A-100.

Aangezien de firmware voor de HDX1000 op die voor de A-110 gebaseerd is, zal er voor de HDX1000 nu geen nieuwe uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Mr Magic schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:38:
[...]

Dat is gewoon dezelfde als die voor de A-110, maar dan voor de A-100.

Aangezien de firmware voor de HDX1000 op die voor de A-110 gebaseerd is, zal er voor de HDX1000 nu geen nieuwe uitkomen.
Hmmm, dat van de A-100 en A-110 had ik over het hoofd gezien. Maar beide firmwares hebben wel nog interessante fixes:
  • Fixed long playback of some TS file causing system crash
  • Fixed further DTS dropouts in MKV.
Pagina: 1 ... 9 ... 38 Laatste