Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

cypher21 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:01:
huh?
Nee, je moet instellen dat YAMJ een complete map scant op films.

Het is makkelijk om een config aan te maken met de GUI voor YAMJ. Deze kun je hier downloaden
Hmm, misschien kan ik daarmij mijn probleem oplossen als je YAMJ wil gebruiken op HDD die in de PC zit :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Werkt allemaal.

Echter, de hdd (in de pc, NAS of NMT) moet in windows wel als (netwerk)schijf gemount worden.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Gister de PCH firmware erop geflashed. Lekker dan.
Is er nog een manier om dat weer terug te buigen? Dus weer HDX firmware erop te zetten?

Aan de andere kant, PCH heeft altijd als eerst nieuwe updates...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tip... ik ga er eens een keertje voor zitten zodra mijn dochter van 4 niet elke keer mij afleid met een nieuwe vraag/tekening. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

timovd

Voorsprong door techniek

Sluuz, was te verwachten natuurlijk. Ik heb nu ook sinds een paar dagen de PCH f/w erop gezet. Ik dacht toen ook al om nooit meer terug te gaan naar de HDX, precies om wat jij zegt; "PCH heeft altijd als eerst nieuwe updates".

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Ik heb bij de laatste Ibood-actie ook een HDX-1000 aangeschaft. Erg leuk ding maar heb er helaas maar een paar dagen van mogen genieten, daarna ging hij spontaan niet meer aan. :'( Na het inschakelen gaat alleen het rode lichtje branden en dat was het dan wel (beeld was en bleef zwart). Uiteraard van alles geprobeerd wat ik er maar over kon vinden op internet, resetten, andere videouitgangen gebruiken, andere kabels, via netwerk proberen te benaderen, recoveryprocedure zoals op de HDX1000-site staat, etc. Niets werkte en daarom nu aangeboden ter RMA bij Ibood. Ben benieuwd hoe vlot de RMA-procedure gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
timovd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:55:
Sluuz, was te verwachten natuurlijk. Ik heb nu ook sinds een paar dagen de PCH f/w erop gezet. Ik dacht toen ook al om nooit meer terug te gaan naar de HDX, precies om wat jij zegt; "PCH heeft altijd als eerst nieuwe updates".
tsja, het is maar wat je wilt, 2-3 dagen langer wachten en de fw is er voor de HDX :)

Ik vond het nogal irritant dat het blauwe lampje brandt als de HDX uit staat met de PCH firmware. Aangezien ik de DTS downmix functionaliteit toch niet nodig heb heb ik de HDX weer teruggeflasht naar de officiele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen hier.

Ik heb op dit moment een CFULLHDMAi van Conceptronic, deze heeft grote problemen om m2ts bestanden met een videobitrate van tussen de 25 en 35 Mbps via het netwerk te streamen. Het resulteert in continue bufferen en stotteren van audio en video.

Werkt dit met de HDX-1000 wel goed? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb zelf de bluray van Transformers en The Dark Knight ongeript op de pc staan, en die spelen via het netwerk prima af. Geen idee wat de bitrate is eigenlijk.

Voor de rest durf ik het niet te zeggen want ik speel alles vanaf de interne hdd.

Wat voor router heb je? Kan natuurlijk ook een netwerkprobleem zijn, of de CPU van de conceptronic die de netwerksnelheid het niet trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Lijkt mij idd meer een netwerkprobleem dan een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
cypher21 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:24:
Wat voor router heb je? Kan natuurlijk ook een netwerkprobleem zijn, of de CPU van de conceptronic die de netwerksnelheid het niet trekt
Het ligt aan de Conceptronic zelf, door een kernel update in de firmware is de netwerk troughput dramatisch geworden. Conceptronic heeft totaal geen haast om het te repareren.
Het gaat er mij om dat ik de HDX wil halen en de CFH de deur uit wil doen, maar dan wel wil weten of de HDX het wel gaat doen.

Zijn die bluray rips bestanden van in de 20-30 GB? Dat zijn namelijk de bestanden die ik wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
beide films zijn +/- 45gb ;)

Als het aan de firmware ligt, dan denk ik dat de HDX dat beter kan.*

* Aan dit bericht zijn geen garanties gekoppeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Als ik een grote film stream, van ruim 30 gb, ging dat ook vlekkeloos vanaf me pc. Die heeft snelheid van ongeveer 7 mb per sec :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
cypher21 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:48:
beide films zijn +/- 45gb ;)
Als het aan de firmware ligt, dan denk ik dat de HDX dat beter kan.*
* Aan dit bericht zijn geen garanties gekoppeld ;)
Nou, dat zijn goede testbestanden. :)

Is dit met de oude of de nieuwe versie?
De oude is geloof ik met de cardreader aan de voorkant en coaxiale spdif en de nieuwe is zonder cardreader en met optische spdif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:19:
Ik heb de firmware net ook geupdate, maar zie nu in de setup bij preferences: "rc key repeat" ?

DTS downmixing werkt goed opgelost
Beeld en geluid lijkt redelijk in sync te blijven ook na spoelen half opgelost
Foto's kan ik eindelijk afspelen en ook naar de volgende gaan opgelost
Menu werkt sneller dan voorheen en de HDX boot naar mijn gevoel ook sneller
Problemen met afspelen oude DVD films opgelost
Problemen met afspelen DVD ISO's opgelost
Doorspoelen in audio (mp3) vanaf het begin afspelen opgelost

Probleem met afspelen bepaalde oudere AVI files niet opgelost (HDX CRASHED nog steeds! all)
Harde Schijf gaat nog steeds al na 5 min in stand by niet opgelost

Zie ook mijn lijst met problemen met de vorige firmware n00bs in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

Kunnen meer mensen hier AVI files testen die men zelf ooit heeft gemaakt met een Digicam? bij mij loopt de HDX erop vast en speelt daarna niets meer af, totdat hij een volledige reboot heeft gekregen.
Ik heb ook de hdx geupdate. MKV en M2ts bestanden vertonen bij mij geen sync problemen. Normale 700mb avi's wel. Na een paar minuten loopt het geluid al achter/voor. Bijna alles speelt de hdx af, behalve webcam films en films die ik met een canon camera heb gemaakt. Waarschijnlijk een iets te exotisch codec gebruikt... windows media player speelt het ook niet af maar vlc wel op de computer.

Best wel jammer. Ik heb vrij veel sd materiaal erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Envy007 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:01:
[...]

Nou, dat zijn goede testbestanden. :)

Is dit met de oude of de nieuwe versie?
De oude is geloof ik met de cardreader aan de voorkant en coaxiale spdif en de nieuwe is zonder cardreader en met optische spdif.
De HDX1000 (MET cardreader en zowel optisch als coax)

[ Voor 19% gewijzigd door cypher21 op 05-06-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik denk dat Envy007 de HDX900 bedoelt, maar die is eigenlijk wat ouder dan de HDX 1000 en zelfs nog duurder (Wat ik raar vind, zal wel komen omdat deze minder wordt verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Tc-Chub schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:11:
Ik denk dat Envy007 de HDX900 bedoelt, maar die is eigenlijk wat ouder dan de HDX 1000 en zelfs nog duurder (Wat ik raar vind, zal wel komen omdat deze minder wordt verkocht)
Uhm, ik ben het ook even kwijt, ik bedoelde wel de HDX-1000, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze bij een nieuwe versie de coaxiale spdif en de cardreader hadden laten vallen. 8)7 Laat maar, maakt ook niet uit.

Eens kijken of ik dit weekend er eentje kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
cypher21 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:06:
[...]

tsja, het is maar wat je wilt, 2-3 dagen langer wachten en de fw is er voor de HDX :)

Ik vond het nogal irritant dat het blauwe lampje brandt als de HDX uit staat met de PCH firmware. Aangezien ik de DTS downmix functionaliteit toch niet nodig heb heb ik de HDX weer teruggeflasht naar de officiele firmware.
Nou ja, die DTS downmix liet wel iets langer op zich wachten dan 2-3 dagen he ;)
Maar goed om te weten dat ik altijd weer terug kan. Deed je dat via hetzelfde proces als het PCH flashen, of pakte je gewoon zo'n standaard HDX firmware en knalde die erop?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk bekend wat er gebeurd met je nzb als je tijdens het downloaden van een nzb de machine herstart?

Gaat deze netjes verder waar die gebleven was of gaat de huidige nzb verloren en gaat ie verder met de volgende in de rij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

als jij alles goed heb ingesteld, gaat hij gewoon verder waar hij was.

Doe het alleen niet als hij aan het uitpakken of repareren is, dan moet hij opnieuw beginnen. En dat kan lang duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik heb inderdaad gezien dat het repareren en uitpakken wel een aantal uren kunnen duren.
Dat is wel jammer :(
Ik ben op de hdx1000 overgestapt vanaf een 3200+ cpu dus dit valt wel heel erg tegen :(

Maar mooi dat hij gewoon verder gaat waar die gebleven is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:45
Ik heb sinds kort ook een HDX 1000, alles werkt heel fijn en snel.
Echter is het mij nog niet gelukt om YAMJ erop te installeren. Heeft iemand een duidelijke handleiding?

Tips/tricks over andere leuke apps zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sluuz schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:22:
[...]

Nou ja, die DTS downmix liet wel iets langer op zich wachten dan 2-3 dagen he ;)
Maar goed om te weten dat ik altijd weer terug kan. Deed je dat via hetzelfde proces als het PCH flashen, of pakte je gewoon zo'n standaard HDX firmware en knalde die erop?
Die downmix klopt ja, maar goed die is er nu, dus vanaf nu enkele dagen verschil ;)

het is al een tijdje terug, maar ik geloof dat ik de recovery firmware van de HDX geflasht heb, en daarna geupdate met de nieuwste voor handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
BlackShadow schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:43:
Ik heb sinds kort ook een HDX 1000, alles werkt heel fijn en snel.
Echter is het mij nog niet gelukt om YAMJ erop te installeren. Heeft iemand een duidelijke handleiding?

Tips/tricks over andere leuke apps zijn altijd welkom!
YAMJ installeer je op je PC.
kijk hier eens: YAMJ step-by-step install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BlackShadow

Als je YAMJ in de benen hebt op de PC, dan is dit ook leuk .... http://www.networkedmedia...read.php?tid=16870&page=1

YAMJ + NMTServer = super :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik heb trouwens nog een klein, misschien dom, vraagje. Je kunt in de hdx toch gewoon een SD kaart stoppen met foto's en die dan bekijken? T gaat vooral om SD want ik zag SDHC ofziets staan dus wist het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ja kan gewoon SD en SDHC kaartjes gebruiken.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
cypher21 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:24:
Ik heb zelf de bluray van Transformers en The Dark Knight ongeript op de pc staan, en die spelen via het netwerk prima af. Geen idee wat de bitrate is eigenlijk.

..
Krijg je niet extra informatie als je op INFO klikt, soms 2x klikken. Anders kan je mediainfo gebruiken
Tc-Chub schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:50:
Ik heb trouwens nog een klein, misschien dom, vraagje. Je kunt in de hdx toch gewoon een SD kaart stoppen met foto's en die dan bekijken? T gaat vooral om SD want ik zag SDHC ofziets staan dus wist het niet zeker.
Staat toch in de specs (net onder de 3 foto's halverwege de pagina): SDHC, MS and MMC Card Reader

[ Voor 32% gewijzigd door Yippie op 05-06-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Yippie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:54:
[...]

Staat toch in de specs (net onder de 3 foto's halverwege de pagina): SDHC, MS and MMC Card Reader
Ja maar ik wist niet zeker of SDHC ook SD was omdat ik SDHC niet goed ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-B schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:23:
[...]

Hmm, misschien kan ik daarmij mijn probleem oplossen als je YAMJ wil gebruiken op HDD die in de PC zit :)
Gelukt, met deze tool kon ik me juiste paden vinden, werkt nu wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
Tc-Chub schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:03:
[...]

Ja maar ik wist niet zeker of SDHC ook SD was omdat ik SDHC niet goed ken.
Wikipedia: Secure Digital card
SDHC devices are backward compatible with SD memory cards

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de hdx tevergeefs wireless te krijgen.
Ik heb de wifi usb stick gekocht die aan het begin van dit forum aangeraden wordt. De hdx kan netjes mijn netwerk vinden, wachtwoord loopt ook goed. Vervolgens geef ik via handmatig ip een ip adres, hdx gaat connecten en blijft vervolgens op scanning staan. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokosnoot1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 18:14
iemand enig idee of het mogelijk is om muziek bestanden die op me pc staan,
met de laptop te selecteren om dan weer op de hdx af te spelen.
gebruik nu mediacontroller voor de bestanden op de hdx maar het zou leuk zijn als ik me bestanden op me pc ook af kan spelen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hallo,

Het is mij nog steeds niet gelukt om via de HDX bestanden te streamen vanaf mijn pc. Ik heb een D:/ schijf compleet geshared. De HDX ziet de share & mijn laptop wel, maar zodra ik verder wil gaan krijg ik de melding ''the requested page cannot be found''. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd. Ook handmatig een ''path'' gemaakt via de netwerkbrowser.

Ik draai Windows 7 RC

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Possible schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:51:
Hallo,

Het is mij nog steeds niet gelukt om via de HDX bestanden te streamen vanaf mijn pc. Ik heb een D:/ schijf compleet geshared. De HDX ziet de share & mijn laptop wel, maar zodra ik verder wil gaan krijg ik de melding ''the requested page cannot be found''. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd. Ook handmatig een ''path'' gemaakt via de netwerkbrowser.

Ik draai Windows 7 RC
Wat heb je precies gedaan met het handmatig aanmaken ?

Als je een complete schijf deelt, moet je in elk geval iets meer doen dan een normale map delen (in Vista en 7RC). Bij security moet je nog wat wijzigen.

Ik draai zelf ook 7RC, maar in Vista had ik al geleerd om de security instellingen aan te passen. Helaas werkte dat niet continu. Soms wel schijf zichtbaar, vaak niet. Nu heb ik handmatig mijn shares toegevoegd via de HDX.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik heb dus ook geprobeerd om handmatig de shares toe te voegen op de HDX. Alleen dan is krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om op mijn laptop te komen. (heb zelfs een gebruikersnaam + ww aangemaakt op de laptop en deze ingevuld op de HDX)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan uiteindelijk ook de HDX 1000 aangeschaft. Ik wil simpelweg films streamen van de computer.
Helaas kan de HDX op het moment dat ik naar een netwerk zoek, geen workgroup vinden. Hij vindt wel een server.

Zowel de HDX 1000 en de computer heb ik op een Zylex GS-105A aangesloten. Aangezien het niet werkte heb ik daarna de Zylex weggehaald en er een Belkin voor in de plaats gezet. Dat veranderde helaas niets.

Ik heb tevens geprobeerd manueel een andere DNS, IP adres, gateway etc. in te vullen. Deze nummers heb ik gevonden door cmd uit te voeren en dan ipconfig /all in te vullen. Toen kon de HDX geen server meer vinden. Daarom heb ik de netwerk instellingen maar weer terug op automatisch gezet.

Het zal waarschijnlijk een hele domme vraag zijn, maar wat doe ik verkeerd? Ik heb trouwens geen hard disk aangesloten of geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
rvnieuwh schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:50:
[...]

YAMJ installeer je op je PC.
kijk hier eens: YAMJ step-by-step install
Deze how-to heb ik gevolgd. Echter staat er niet uitgelegd welke paden ik moet invullen in de GUI tool.
Ook spreken ze in het begin van het artikel over een Y:/ drive waar de videobestanden staan, maar verder niets meer. Heeft iemand een screenshot van de GUI die volledig ingevuld is?

Ik stream mijn files momenteel op de HDX van mijn server. Deze files staan op de hdx onder een network share genaamd Video op de hdx, deze files zou ik nu graag via YAMJ hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackShadow op 06-06-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welke software gebruiken jullie op de pc om te streamen ?
Ik zoek iets wat als service draait onder 2003 server zodat er niet ingelogt hoeft te worden.

Op dit moment heb ik hanewin nfs server draaien. Deze is echter niet 100% stabiel. Soms krijg ik de melding op de hdx1000 dat de server niet gevonden is. Daarbij is het pay-ware en zoek eigenlijk iets van freeware of open source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

bgrr schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:39:
Welke software gebruiken jullie op de pc om te streamen ?
Ik zoek iets wat als service draait onder 2003 server zodat er niet ingelogt hoeft te worden.

Op dit moment heb ik hanewin nfs server draaien. Deze is echter niet 100% stabiel. Soms krijg ik de melding op de hdx1000 dat de server niet gevonden is. Daarbij is het pay-ware en zoek eigenlijk iets van freeware of open source
Windows filesharing?
BlackShadow schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:34:
[...]

Deze how-to heb ik gevolgd. Echter staat er niet uitgelegd welke paden ik moet invullen in de GUI tool.
Ook spreken ze in het begin van het artikel over een Y:/ drive waar de videobestanden staan, maar verder niets meer. Heeft iemand een screenshot van de GUI die volledig ingevuld is?

Ik stream mijn files momenteel op de HDX van mijn server. Deze files staan op de hdx onder een network share genaamd Video op de hdx, deze files zou ik nu graag via YAMJ hebben.
Dit plaatje op de YAMJ GUI Config site geeft wel een vrij duidelijk beeld:
http://omertron.com/pch/s...in/GUI%20Config%20v04.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door DizzyWeb op 06-06-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik zou graag mijn hdx willen benaderen van buitenaf om bv torrents toe te voegen, files te bekijken, eventueel te streamen via internet naar mijn werk, heb hiervoor een dyndns account al aangemaakt, wat is het beste hiervoor?
Eventueel een link die ik kan nalezen voor alle mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:02:
@BlackShadow

Als je YAMJ in de benen hebt op de PC, dan is dit ook leuk .... http://www.networkedmedia...read.php?tid=16870&page=1

YAMJ + NMTServer = super :)
Ik vindt de uiterlijk van dat ding nogal lelijk moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik ben nog steeds op zoek naar de "ideale" harde schijf voor in mijn HDX. Welke harde schijf gebruiken jullie en waarom?

Poll: Welke harde schijf kan ik het beste kopen?
Geen enkele omdat...
Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336928&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Link naar selectie in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Heb er net de Samsung F2 Ecogreen ingestoken, is stil, wordt niet warm en is iets sneller dan de F1 eco dacht ik

[ Voor 9% gewijzigd door Graviton12 op 06-06-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik mis de Seagate 7200.12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik mis een optie voor SSD... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Voor degenen die het nog niet gezien hadden; de firmware update met de langverwachte DTS downmixing is beschikbaar :) . In de meuktracker staat er meer over.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 06-06-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ik heb de F1 van samsung. Waarom? Was het goedkoopste en heb al meerdere ervaring mee met die schijven.
Ding is ook helemaal stil als de HDX in stanby staat en verder niet wordt gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
robertwebbe schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:34:
Voor degenen die het nog niet gezien hadden; de firmware update met de langverwachte DTS downmixing is beschikbaar :) . In de meuktracker staat er meer over.
Verwijderd in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

idd, die firmware draait al ruim 2 dagen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik kreeg het 4 juni in de mailbox van HDX 1080 :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week ook de popcorn firmware erop gezet voor DTS downmixing.
Nu de HDX firmware ook DTS downmixing heeft wil ik ook graag weer de HDX firmware erop.

Alleen lukt mij dat niet
Ik heb de popcorn firmware met deze zip erop gezet http://rapidshare.com/files/231865646/PCH-HDX.zip

En net wilde ik weer via dezelfde manier de HDX firmware erop zetten (Ik heb natuurlijk een backup van de oude firmware) maar dan zegt hij "invalid firmware file"
Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 02:14:
Ik heb dan uiteindelijk ook de HDX 1000 aangeschaft. Ik wil simpelweg films streamen van de computer.
Helaas kan de HDX op het moment dat ik naar een netwerk zoek, geen workgroup vinden. Hij vindt wel een server.

Zowel de HDX 1000 en de computer heb ik op een Zylex GS-105A aangesloten. Aangezien het niet werkte heb ik daarna de Zylex weggehaald en er een Belkin voor in de plaats gezet. Dat veranderde helaas niets.

Ik heb tevens geprobeerd manueel een andere DNS, IP adres, gateway etc. in te vullen. Deze nummers heb ik gevonden door cmd uit te voeren en dan ipconfig /all in te vullen. Toen kon de HDX geen server meer vinden. Daarom heb ik de netwerk instellingen maar weer terug op automatisch gezet.

Het zal waarschijnlijk een hele domme vraag zijn, maar wat doe ik verkeerd? Ik heb trouwens geen hard disk aangesloten of geinstalleerd.
Sorry dat ik weer een berichtje stuur maar ben onderhand een beetje desperate :'( . Als ik op http://www.youtube.com/wa...EwWZiUKOQ&feature=related bij 4min:52sec kijk, blijkt dat de HDX 1000 de computer op het netwerk al ziet. Er verschijnt een balkje met de computer onder het balkje "Network Browser". Maar dat gebeurt niet bij mij... Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen?

Ik heb er ondertussen een hard disk ingedaan maar kan de NMT files niet installeren want de HDX kan geen verbinding met het internet vinden (formateren en installatie kunnen niet online plaatsvinden).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Een maat van mij heeft zijn HDX1000 voorzien van een WD 1TB. Nu wilt hij downloaden met newsleecher op zijn laptop zodat de films rechtstreeks op de HD van zijn HDX komen. Dus proberen wij met een USB Kabel de HDX te koppelen via de Slave poort. Alleen herkent windows zijn HDX niet,...onbekend apparaat. Ook hebben wij het progamma Ext2 Installable File System for Windows gedownload,...maar dit biedt ook geen oplossing. Wie heeft de oplossing om de HDX via slave-usb te koppelen aan windows zodat je een stationsletter erbij krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Is die HDD wel geformateerd naar EXT2?

Ik heb een probleem. Ik heb een MKV in 1080p die kwa beeld prima afspeeld, maar geen geluid weergeeft. Wanneer ik deze MKV op mijn computer afspeel, hoor ik het geluid wel gewoon. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 74% gewijzigd door RaJitsu op 06-06-2009 18:11 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Wat voor geluid moet het zijn? DTS? Welke speler heb je precies? De HDX speelde tot voor kort geen DTS af "native". Sinds de recente update wel namelijk.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:54:
[...]

Sorry dat ik weer een berichtje stuur maar ben onderhand een beetje desperate :'( . Als ik op http://www.youtube.com/wa...EwWZiUKOQ&feature=related bij 4min:52sec kijk, blijkt dat de HDX 1000 de computer op het netwerk al ziet. Er verschijnt een balkje met de computer onder het balkje "Network Browser". Maar dat gebeurt niet bij mij... Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen?

Ik heb er ondertussen een hard disk ingedaan maar kan de NMT files niet installeren want de HDX kan geen verbinding met het internet vinden (formateren en installatie kunnen niet online plaatsvinden).
Je kan toch gewoonweg de files downloaden en via usb stick de firmware en NMT upgrade doen?
Volledige uitleg hoe te doen staat op de HDX website.

-Verbindt je via wireless of kabel?
-Welke settings geef je op van DNS/IP/Subnet?
-Je slaat alles op en herstart ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
RaJitsu schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:10:

Ik heb een probleem. Ik heb een MKV in 1080p die kwa beeld prima afspeeld, maar geen geluid weergeeft. Wanneer ik deze MKV op mijn computer afspeel, hoor ik het geluid wel gewoon. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Yep de HDD is geformateerd naar EXT2
We zien hem bij de mediabron gewoon staan.
Tevens als we de usb-kabel aansluiten zie je op de HDX "USB connected to PC"
Alleen dan krijgen we een fotmelding in windows "onbekend apparaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graviton12 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:27:
[...]

Je kan toch gewoonweg de files downloaden en via usb stick de firmware en NMT upgrade doen?
Volledige uitleg hoe te doen staat op de HDX website.

-Verbindt je via wireless of kabel?
-Welke settings geef je op van DNS/IP/Subnet?
-Je slaat alles op en herstart ook?
De NMT upgrade via USB is inderdaad gelukt. De HDX kan mijn PC echter nog steeds niet vinden. Ook een workgroup wordt niet gevonden. De harddisk vindt hij trouwens wel.

Ik verbindt de HDX via de kabel met de router. Ik gebruik de automatische settings voor DNS/IP/subnet. Ik heb het ook geprobeerd met de volgende settings:
DNS server1: 62.2.17.60
DNS server2: 62.2.17.61
Default Gateway: 77.56.96.1
Subnet: 255.255.240.0
IP: 77.56.103.195

Mijn kennis en ervaring is erg beperkt mbt netwerken en dit soort apparaten, dus alvast excuses voor mijn waarschijnlijk domme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:11:
[...]

De NMT upgrade via USB is inderdaad gelukt. De HDX kan mijn PC echter nog steeds niet vinden. Ook een workgroup wordt niet gevonden. De harddisk vindt hij trouwens wel.

Ik verbindt de HDX via de kabel met de router. Ik gebruik de automatische settings voor DNS/IP/subnet. Ik heb het ook geprobeerd met de volgende settings:
DNS server1: 62.2.17.60
DNS server2: 62.2.17.61
Subnet: 255.255.240.0
IP: 77.56.103.195

Mijn kennis en ervaring is erg beperkt mbt netwerken en dit soort apparaten, dus alvast excuses voor mijn waarschijnlijk domme vraag.
Hoe heb je je router ingesteld.

Ik zie in je bericht namelijk een ipadres 77.56.103.195 staan en je router is 77.56.96.1 tevens is je subnetmask 255.255.240.0.

Dit ipadres lijkt mij meer iets van je provider.
Heb je zelf een ipadres opgegeven in je router en gebruik je DHCP instellingen om je pc en HDX te voorzien van een ipadres

Hopelijk kan je het nog volgen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

R-B schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:47:
Ik heb de F1 van samsung. Waarom? Was het goedkoopste en heb al meerdere ervaring mee met die schijven.
Ding is ook helemaal stil als de HDX in stanby staat en verder niet wordt gebruikt :)
meestal dat een harde schijf stil is, wanneer die niet draait 8)7
Ik heb overigens ook een F1 erin zitten (1TB 7200RPM) maar de schijf is zeker wel te horen en natuurlijk vooral bij het booten valt dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

n00bs schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:53:
[...]

meestal dat een harde schijf stil is, wanneer die niet draait 8)7
Ik heb overigens ook een F1 erin zitten (1TB 7200RPM) maar de schijf is zeker wel te horen en natuurlijk vooral bij het booten valt dat op.
Goh, dat meen je. 8)7

Ik doel er meer op, dat er bij sommige wel geluid was te horen als de HDX in standby staat en niks doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Daar is een tool voor dacht ik, kijk hier anders eens http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat is CSI, daarmee kun je apps installeren.

Waar doel je op? Acoustic management voor de NMT? Die werkt niet op samsung schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Satfreak schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:59:
Een maat van mij heeft zijn HDX1000 voorzien van een WD 1TB. Nu wilt hij downloaden met newsleecher op zijn laptop zodat de films rechtstreeks op de HD van zijn HDX komen. Dus proberen wij met een USB Kabel de HDX te koppelen via de Slave poort. Alleen herkent windows zijn HDX niet,...onbekend apparaat. Ook hebben wij het progamma Ext2 Installable File System for Windows gedownload,...maar dit biedt ook geen oplossing. Wie heeft de oplossing om de HDX via slave-usb te koppelen aan windows zodat je een stationsletter erbij krijgt ?
Waarom laat je de HDX niet gewoon zelf downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tc-Chub schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:31:
Er is trouwens ook een nieuwe concurent uitgekomen voor de WD HDTV. Check hier de link: nieuws: Compacte Xtreamer-mediaspeler biedt ruimte aan 2,5"-harddisk

Wel harde feitjes ten opzichte van de WD: Een hd erin.

Toch zie ik het niet als een concurent van de HDX want hij heeft veel minder mogelijkheden met NMT programma's en dergelijke. Ook zitten er minder aansluitingen op. Wat wel een voordeel is met dit apparaat is dat er al een movie jukebox in zit, maar goed die zal dan toch wel in het engels zijn.
Ik heb serieuze interesse in de Xtreamer, met name omdat deze goedkoop is.

Wat ik echter nergens kan vinden: is er naast HDMI nog een andere mogelijkheid om audio in je versterker te doen belanden? Ik heb een Onkyo SR506 en die ondersteunt geen audio over HDMI, vandaar mijn vraag. :)

Dit is het antwoord op mijn vraag. Dank aan Hoedje. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 07-06-2009 11:49 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:10:

ik hoop dat je ext3 bedoelt, ext2 wordt niet meer ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miswen01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 19:32
Na de nieuwe firmware update kan ik geen mkv bestanden meer afspelen, weet iemand hier een oplossing voor of is dit een foutje in de firmware. Met de vorige firmwar kon ik ze nog afspelen, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
pven schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:33:
[...]
Wat ik echter nergens kan vinden: is er naast HDMI nog een andere mogelijkheid om audio in je versterker te doen belanden? Ik heb een Onkyo SR506 en die ondersteunt geen audio over HDMI, vandaar mijn vraag. :)

Dit is het antwoord op mijn vraag. Dank aan Hoedje. :Y)
Moet je beter het stukje op GoT lezen daar staat duidelijk spdif en tulp :-)
Antwoord al gevonden zie ik nu. Link in je bericht was niet te zien in mijn opera mini.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 07-06-2009 12:18 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
DizzyWeb schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:50:

[...]

Als ik dan via playlist op de hdx, de htm file aanduid krijg ik de fout 'Request cannot be processed'.
Iemand een idee wat er fout loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

miswen01 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:59:
Na de nieuwe firmware update kan ik geen mkv bestanden meer afspelen, weet iemand hier een oplossing voor of is dit een foutje in de firmware. Met de vorige firmwar kon ik ze nog afspelen, nu niet meer.
Ik heb een soortgelijk probleem: ik probeer Planet Earth 1080p mkv's af te spelen. Dezelfde dag dat ik de HDX in huis had ging dit prima, na een tijdje weigerden de PE mkv's ineens dienst (ook dezelfde die eerst wel afspeelden). Zojuist de firmware geupdate en tot mijn vreugd werkte het weer.

Totdat ik in een scène kwam met een paar miljoen fladderende vogeltjes. Toen begon het beeld te haperen en viel het geluid weg. Na die scène ging hij gewoon normaal weer verder, maar nieuwsgierig dat ik ben, spoelde ik weer terug. Hij vond het niet zo leuk dat ik hem op zo'n punt op pauze zette, want hij liep vast. En sindsdien werkt geen enkele 1080p mkv meer :'(. 720p's dus nog wel. Rebooten helpt niet.

Heeft de HDX een errorlog ofzo waarin je kan zien wat er überhaupt misgaat? En zijn er mensen die weten wat ik aan bovenstaande kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb ik de volgende situatie:
Ik had een nzb gedownload via nzbget
nu was de hdx bezig om deze te repareren, maar jammer genoeg is de hdx opnieuw opgestart (dom menselijk foutje)
maar die gaat nu verder met repareren en uitpakken.
Hoe kan ik nou dat alsnog doen, zonder alle bestanden naar mn pc te downloaden, uit te pakken, en terug te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:34:
[...]

Hoe heb je je router ingesteld.

Ik zie in je bericht namelijk een ipadres 77.56.103.195 staan en je router is 77.56.96.1 tevens is je subnetmask 255.255.240.0.

Dit ipadres lijkt mij meer iets van je provider.
Heb je zelf een ipadres opgegeven in je router en gebruik je DHCP instellingen om je pc en HDX te voorzien van een ipadres

Hopelijk kan je het nog volgen ;)
Heel erg bedankt voor je antwoord. Helaas werkt het nog allemaal niet soepel :'(

Zoals gezegd als ik in command prompt "ipconfig /all" in typ krijg ik de volgende info:

Ipv4 Address: 77.56.103.195 (preferred)
Subnet mask: 255.255.240.0
DHCP server: 10.179.64.1
DNS Servers: 62.2.17.60 / 62.2.24.162 / 62.2.17.61 / 62.2.24.158

Ik heb geen idee waarom dit IP adres op dat van een provider lijkt.

Ik heb echter een reset van zowel de Belkin als de modem gedaan.

Ik heb de HDX ingesteld op het automatisch vinden van de gateway, IP address, subnet, en DNS servers. Eerst werkte het. Ik kon mijn computer zien in de "Media Source" lijst. Het afspelen van films werkte ook. Vanochtend heb ik de HDX uitgeschakeld (met de power button) omdat hij een vervelend geluid maakt in standby mode (heb ook een Samsung harddisk). Toen ik hem weer aanzette kon ik echter mijn PC niet meer in de "Media source" lijst zien... Ik kon het de HDX ook niet meer op de computer zien (in "Network").

In een poging het probleem op te lossen koos ik voor een manuele configuratie van het IP address, subnet, en DNS servers. Ik heb het volgende ingetypt:
IP address: 77.56.96.1
Gateway: 77.56.103.195
DNS Server1: 62.2.17.60
DNS Server1: 62.2.17.61

Eerst werkte het niet. Ik heb de HDX gereset, en de computer herstart. Het werkte echter nog steeds niet. Ik gaf het op. Een uurtje later zag ik tot mijn verbazing de PC terug in de "Media source" lijst.

Ik heb geen idee meer wat er de hele tijd misgaat. Het geluid in standby modus is vrij vervelend dus ik wil de HDX gewoon uitzetten op het moment dat ik het niet gebruik. Maar ja, dan kan ik daarna de PC niet meer vinden...

Een ander groot probleem is dat wanneer ik de PC zie in de "Media source" lijst, ik vreemd genoeg problemen heb om het internet op te komen met mijn PC. Dit kan ik echter oplossen door naar "the Network and Sharing centre" te gaan, te klikken op "view status", en dan te klikken op "Diagnose". Windows vertelt dan dat het geen probleem kan vinden. Ik klik op "ok" en dan werkt het internet voor ongeveer 2 minuten. Maar ja.. om dit nou elke 2 minuten te doen.. daar wordt je ook moe van.. 8)7

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
cypher21 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:20:
Dat is CSI, daarmee kun je apps installeren.

Waar doel je op? Acoustic management voor de NMT? Die werkt niet op samsung schijven
Als je het over mijn post hebt, er staat een programma tussen met de naam "StopactiveHDDStandby 0.1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:37:
[...]

Heel erg bedankt voor je antwoord. Helaas werkt het nog allemaal niet soepel :'(

Zoals gezegd als ik in command prompt "ipconfig /all" in typ krijg ik de volgende info:

Ik heb geen idee waarom dit IP adres op dat van een provider lijkt.

Ik heb echter een reset van zowel de Belkin als de modem gedaan.

Ik heb de HDX ingesteld op het automatisch vinden van de gateway, IP address, subnet, en DNS servers. Eerst werkte het. Ik kon mijn computer zien in de "Media Source" lijst. Het afspelen van films werkte ook. Vanochtend heb ik de HDX uitgeschakeld (met de power button) omdat hij een vervelend geluid maakt in standby mode (heb ook een Samsung harddisk). Toen ik hem weer aanzette kon ik echter mijn PC niet meer in de "Media source" lijst zien... Ik kon het de HDX ook niet meer op de computer zien (in "Network").

In een poging het probleem op te lossen koos ik voor een manuele configuratie van het IP address, subnet, en DNS servers. Ik heb het volgende ingetypt:
Gateway: 77.56.103.195

lang verhaal..
Deze instellingen gaan zowieso niet werken.
Restart je modem en/of router nog is, doe op je pc nogmaals Start>Uitvoeren>CMD>ENTER>ipconfig /all>Enter

Stel dan in de HDX hetzelfde in behalve het IP Adres, doe daar bijv. +1 dus 77.56.103.196 als je pc x.x.x.195 is. Doe wel eerst een check of het IP dat je wilt gebruiken niet in gebruik is voor het geval je meerdere apparaten op het netwerk hebt aangesloten.

Je kan misschien ook proberen in de router een IP te reserveren voor de HDX, tik dan het IP adres van je gateway in als adres in IE, dan zou je in de webinterface van je router moeten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 07-06-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:30:
[...]

Deze instellingen gaan zowieso niet werken.
Restart je modem en/of router nog is, doe op je pc nogmaals Start>Uitvoeren>CMD>ENTER>ipconfig /all>Enter

Stel dan in de HDX hetzelfde in behalve het IP Adres, doe daar bijv. +1 dus 77.56.103.196 als je pc x.x.x.195 is. Doe wel eerst een check of het IP dat je wilt gebruiken niet in gebruik is voor het geval je meerdere apparaten op het netwerk hebt aangesloten.

Je kan misschien ook proberen in de router een IP te reserveren voor de HDX, tik dan het IP adres van je gateway in als adres in IE, dan zou je in de webinterface van je router moeten komen.
Heb weer alles gerestart. Ik heb toen net na het restarten van alle apparaten ipconfig /all gedaan in CMD. Er stond:
Default gateway: 192.168.100.1
Ipv4 Address: 192.168.100.10
Subnet: 255.255.255.0
DNS: geen opgave

Ik was helemaal verbaasd, dus schreef de getallen op en typte daarna weer ipconfig /all in. Toen kreeg ik echter de oude nummers weer:

Geen idee wat er aan de hand is...

Ik heb toen geprobeerd de volgende nummers in de HDX in te voeren:
IP address: 192.168.100.1
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.100.10

Dit werkte niet...

Toen heb ik de volgende nummers in de HDX ingevoerd:
Gateway: 77.56.103.196

Dit werkte ook niet.

Trouwens, wat voor nummer ik ook in IE typ, ik krijg nooit de webinterface van mijn router of modem.
Daarnaast heb ik meerdere apparaten op het netwerk aangesloten (printer, 2 laptops) maar weet niet hoe ik precies kan controleren of een IP adres reeds bezet is.

UPDATE: typte zonet weer 192.168.100.1 in Internet Explorer in en toen kreeg ik de webinterface van de modem (Scientific Atlanta EPC2203). Echter ik kan hier niets aanpassen. Het geeft alleen wat informatie weer over de modem zelf. Deze informatie wordt weergegeven onder tab "System". Als ik op de tabs "Signal", "Status", "Log" of "EMTA" klik krijg ik de volgende melding:

"This feature is not enabled.
This feature has not been enabled in your cable modem.

Please contact your data services provider for more information about this feature and its availability on the network.

To exit this page, click on the "Back" button on your browser tool bar to return to the previous page or click on the "System" link above."

Maar ja.. het werkt dus nog steeds niet. Zelfs met de instellingen die eerst wel werkten, kan ik de PC nou weer niet meer vinden in de "Media source" lijst van de HDX... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ahh..nou wordt eea duidelijk, vraag me wel af wat voor internetprovider je hebt.

Dat 192.x.x.x adres is voor je lokale netwerkje, het 77.x.x.x adres is wat je krijgt van je ISP.
Hoogstwaarschijnlijk krijg je 1 IP, dus werkt mijn vorige post niet, en verklaart dit ook de "rare" IP range.

Wat je dus moet doen, is de HDX een ip geven uit de 192 range om tot het gewenste resultaat te komen.
Gezien het feit dat je meerdere apparaten hebt, stel ik voor om de volgende gegevens in je HDX te kloppen:

IP 192.168.0.9
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.10

Controleer eerst wel of die niet in gebruik is dmv het PING commando.
Zowel, gebruik een nr lager voor het laatste getal in de 192.x.x.hierdus en herhaal dit.

Vind je modem net op de Cisco website, blijkbaar hebben ze die Scientific Atlanta overgenomen en is het een kabelmodem.

In de specs zie ik dat dit typemodem 1 RJ-45 / netwerkaansluiting heeft, dus moet je er een hub/switch of router achter hebben hangen, kan je ook daarvan het merk model opgeven.

ISP = Ziggo ?

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 07-06-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:37:
nou heb ik de volgende situatie:
Ik had een nzb gedownload via nzbget
nu was de hdx bezig om deze te repareren, maar jammer genoeg is de hdx opnieuw opgestart (dom menselijk foutje)
maar die gaat nu verder met repareren en uitpakken.
Hoe kan ik nou dat alsnog doen, zonder alle bestanden naar mn pc te downloaden, uit te pakken, en terug te uploaden?
gewoon nogmaals de NZB in nzbget uploaden. NZBGET loopt dan kort alle bestanden nogmaals langs en begint vervolgens weer met uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:33:
Ahh..nou wordt eea duidelijk, vraag me wel af wat voor internetprovider je hebt.

Dat 192.x.x.x adres is voor je lokale netwerkje, het 77.x.x.x adres is wat je krijgt van je ISP.
Hoogstwaarschijnlijk krijg je 1 IP, dus werkt mijn vorige post niet, en verklaart dit ook de "rare" IP range.

Wat je dus moet doen, is de HDX een ip geven uit de 192 range om tot het gewenste resultaat te komen.
Gezien het feit dat je meerdere apparaten hebt, stel ik voor om de volgende gegevens in je HDX te kloppen:

IP 192.168.0.9

Controleer eerst wel of die niet in gebruik is dmv het PING commando.
Zowel, gebruik een nr lager voor het laatste getal in de 192.x.x.hierdus en herhaal dit.

Vind je modem net op de Cisco website, blijkbaar hebben ze die Scientific Atlanta overgenomen en is het een kabelmodem.

In de specs zie ik dat dit typemodem 1 RJ-45 / netwerkaansluiting heeft, dus moet je er een hub/switch of router achter hebben hangen, kan je ook daarvan het merk model opgeven.

ISP = Ziggo ?
Ik heb er een Zyxel GS-105A aangesloten. Daarop zit vervolgens een Belkin F5D5131-5 aangesloten
Zyxel: http://www.zyxel.com/web/...83-408F-ABC7-417F724F0419
Belkin: http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=136528

Mijn internet provider is "Cablecom". Ik woon namelijk in Zwitserland.

Okee ik ga het proberen met de nummers die je gaf! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
...
...

-> gewoon weer alles op auto zetten!

daarnaast is het wel handig om zelf te weten welke locale ipadressen worden gebruikt. door het ipadres van je dhcp server/gateway in te tikken kom je waarschijnlijk op de webinterface van je router terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van de hdx via component (dat zijn toch die gele stekkertjes?) op een hd ready lcd (in de slaapkamer)? ik heb wat zitten prutsen net, en na veel gedoe had ik beeld, maar het leek wel SD beeld. Ik zou toch op zijn minst een 720p beeld verwachten, of is dat niet mogelijk over die gele tulpjes?
die hd ready heeft wel een dvi ingang, maar ik heb gehoord dat hdmi->dvi converters het geluid niet meeconverteren, zit er toch een oplossingsrichting in die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
geel is composite (dus dat lijkt niet alleen sd..)
je moet die andere kleuren RGB hebben voor component

ik denk dat je de hdmi/dvi moet hebben/proberen voor beeld en geluid apart moet aansluiten via COAX of Optisch. Uiteraard kun je ook de rood/witte analoge audio aansluiting proberen (naast de gele)
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:14:
heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van de hdx via component (dat zijn toch die gele stekkertjes?) op een hd ready lcd (in de slaapkamer)? ik heb wat zitten prutsen net, en na veel gedoe had ik beeld, maar het leek wel SD beeld. Ik zou toch op zijn minst een 720p beeld verwachten, of is dat niet mogelijk over die gele tulpjes?
die hd ready heeft wel een dvi ingang, maar ik heb gehoord dat hdmi->dvi converters het geluid niet meeconverteren, zit er toch een oplossingsrichting in die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:00:
[...]

Ik heb er een Zyxel GS-105A aangesloten. Daarop zit vervolgens een Belkin F5D5131-5 aangesloten
Zyxel: http://www.zyxel.com/web/...83-408F-ABC7-417F724F0419
Belkin: http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=136528

Mijn internet provider is "Cablecom". Ik woon namelijk in Zwitserland.

Okee ik ga het proberen met de nummers die je gaf! Alvast bedankt!
hmm, met de nummers die je me gaf om in de HDX in te voeren werkt het ook niet:
IP 192.168.0.9

De HDX kan de PC niet zien, en op de PC kan ik de HDX ook niet meer in het netwerk vinden. Mijn gateway dat ik in eerste instantie kreeg was trouwens 192.168.100.1 en niet 192.168.0.9. Maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Probeer het nog is met idd de gateway op 192.168.0.1, ik had verkeerd gelezen uit je vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Misschien voor ons allemaal om 1 duidelijk beeld te krijgen.

Hoe is het allemaal aangesloten bij jouw ?

----> kabel komt binnen via ISP ---> ?? (kan jij dit verder aanvullen hoe het bij jouw aangesloten is).

Dan is het voor ons duidelijker om een beeld te krijgen.

Beide links die je overigens in je bericht neerzetten zijn switches en géén van beide is een router.

Meestal is een modem waar het internet op binnenkomt niet ingesteld als DHCP server. Dus deze geeft geen ipadres af aan het netwerk bij je binnen.

Een router kan worden ingesteld om wel ipadressen aan je overige apparatuur uit te delen binnen je netwerk.

Als ik het nu goed heb begrepen dan komt er een ipadres binnen bij je via de isp aanbieder.
Als je je pc aanzet, dan is het ipadres wat je krijgt van je isp in gebruik.
Als je de HDX aanzet is het ipadres door deze in gebruik.

Je Gateway is nu dus 192.168.100.1 dat is namelijk het adres van je modem.

Welke ipadressen krijg je als je op je pc ipconfig /all intikt en welk ipadres krijg je als je pc aanstaat en je kijkt op de HDX ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:27:
Misschien voor ons allemaal om 1 duidelijk beeld te krijgen.

Hoe is het allemaal aangesloten bij jouw ?

----> kabel komt binnen via ISP ---> ?? (kan jij dit verder aanvullen hoe het bij jouw aangesloten is).

Dan is het voor ons duidelijker om een beeld te krijgen.

Beide links die je overigens in je bericht neerzetten zijn switches en géén van beide is een router.

Meestal is een modem waar het internet op binnenkomt niet ingesteld als DHCP server. Dus deze geeft geen ipadres af aan het netwerk bij je binnen.

Een router kan worden ingesteld om wel ipadressen aan je overige apparatuur uit te delen binnen je netwerk.

Als ik het nu goed heb begrepen dan komt er een ipadres binnen bij je via de isp aanbieder.
Als je je pc aanzet, dan is het ipadres wat je krijgt van je isp in gebruik.
Als je de HDX aanzet is het ipadres door deze in gebruik.

Je Gateway is nu dus 192.168.100.1 dat is namelijk het adres van je modem.

Welke ipadressen krijg je als je op je pc ipconfig /all intikt en welk ipadres krijg je als je pc aanstaat en je kijkt op de HDX ?
De kabel komt van een ISP binnen op een modem. Van de modem gaat er een kabel naar een switch (Zyxel). Zowel de modem als de Zyxel switch staan in de woonkamer. De HDX (ook in woonkamer) is ook aangesloten op de Zyxel. Op deze switch zit ook de Belkin swith aangesloten (andere kamer). Op deze Belkin switch zit de computer aangesloten.

kabel komt binnen via ISP en gaat --> modem
modem --> Zyxel switch
Zyxel switch --> HDX
Zyxel switch --> Belkin switch
Belkin switch --> computer

als ik ipconfig /all intyp krijg ik het volgende:

Als ik op de HDX een getal ingeef als IP of gateway dat begint met 192.168., kan de HDX de PC niet vinden.
Tegelijkertijd kan de PC de HDX ook niet vinden in de "Media source" lijst. Als ik op "Network browser" klik zie ik alleen "NFS".

Als ik op de HDX een getal ingeef met als gateway 77.56.96.1 en een IP adres van bijvoorbeeld 77.56.96.195, dan zie ik de PC nog steeds niet in "Media source". Echter, als ik op "Network browser" klik zie ik zowel "WORKGROUP" als "NFS". Als ik op "WORKGROUP" klik zie ik de "PCH-A100" en mijn "COMPUTER". Als ik vervolgens op "COMPUTER" klik, staat er dat er geen Media content gevonden kan worden.

De vraag is dus met welke nummers (IP, gateway voor de HDX) ik de "COMPUTER" in de media source lijst kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week mn HDX draaiende.. het was even kloten en uitzoeken, maar het begint nu ergens op te lijken. Het enige wat ik nog mis is een werkende internet verbinding op de HDX.

Op dit moment heb ik hem met een UTP kabel aangesloten op mn iMac en maak ik verbinding via FTP voor het overschrijven van bestanden. Weet iemand of het mogelijk is om dmv Internet Sharing op je Mac je HDX van internet te voorzien? Ik heb wat geprobeerd maar ik kwam er niet uit.. Is het zo dat de IP adressen van zowel je AirPort als Ethernet in dezelfde range moeten zitten om Internet Sharing voor de HDX werkend te krijgen, of moet ik wat anders doen?

Alle hulp zou mooi meegenomen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:00:
[...]

De kabel komt van een ISP binnen op een modem. Van de modem gaat er een kabel naar een switch (Zyxel). Zowel de modem als de Zyxel switch staan in de woonkamer. De HDX (ook in woonkamer) is ook aangesloten op de Zyxel. Op deze switch zit ook de Belkin swith aangesloten (andere kamer). Op deze Belkin switch zit de computer aangesloten.

kabel komt binnen via ISP en gaat --> modem
modem --> Zyxel switch
Zyxel switch --> HDX
Zyxel switch --> Belkin switch
Belkin switch --> computer

als ik ipconfig /all intyp krijg ik het volgende:

Als ik op de HDX een getal ingeef als IP of gateway dat begint met 192.168., kan de HDX de PC niet vinden.
Tegelijkertijd kan de PC de HDX ook niet vinden in de "Media source" lijst. Als ik op "Network browser" klik zie ik alleen "NFS".

Als ik op de HDX een getal ingeef met als gateway 77.56.96.1 en een IP adres van bijvoorbeeld 77.56.96.195, dan zie ik de PC nog steeds niet in "Media source". Echter, als ik op "Network browser" klik zie ik zowel "WORKGROUP" als "NFS". Als ik op "WORKGROUP" klik zie ik de "PCH-A100" en mijn "COMPUTER". Als ik vervolgens op "COMPUTER" klik, staat er dat er geen Media content gevonden kan worden.

De vraag is dus met welke nummers (IP, gateway voor de HDX) ik de "COMPUTER" in de media source lijst kan krijgen.
Als jij je PC kan zien vanaf de HDX, heb je dus de juiste IP adressen. Als de HDX daarna geen shares op je PC ziet, dat is een ander probleem. Zo zie ik bijvoorbeeld mijn PC helemaal niet in de Network browser, maar mijn vast ingestelde shares werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

DizzyWeb schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:00:
[...]

Zo zie ik bijvoorbeeld mijn PC helemaal niet in de Network browser, maar mijn vast ingestelde shares werken prima.
Lol, dat probleem heb ik ook, maar het werkt uitstekend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Even een vraagje van een beginner. 8)7 Ik heb al op het forum gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden!!
Ik heb regelmatig problemen met het afspelen van MKV en ISO bestanden. Bij de mkv bestanden gebeurd het dat deze helemaal niet wil opstarten en wat nog vaker gebeurd is dat hij na een goed half uur filmpje kijken opeens stopt met spelen.
Mocht iemand weten welk HD bestands versie ik dan beter kan bekijken hoor ik het graag.
En mijn probleem met enkele ISO bestanden is dat ze helemaal niet spelen (ik heb al gekeken of er bv een .jpg bestand in de video.ts map zat, dit was in een geval inderdaad het geval en werkte na het verwijderen wel) en wat ook gebeurd is dat de film na enkele hoofdstukken plotseling stopt en terug gaat naar het menu.
Mochten de bestanden beschadigd zijn is dit in ieder geval niet naar voren gekomen tijdens het uitpakken.

Mocht dit een domme vraag zijn binnen dit forum word dan niet boos :( maar verwijs mij naar een (Nederlandstalige) plek waar ik het wel kan vinden.

Alvast bedankt. ;)

Ps. ik heb de nieuwste versie van de software er al op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-08 17:04
m00 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:29:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem: ik probeer Planet Earth 1080p mkv's af te spelen. Dezelfde dag dat ik de HDX in huis had ging dit prima, na een tijdje weigerden de PE mkv's ineens dienst (ook dezelfde die eerst wel afspeelden). Zojuist de firmware geupdate en tot mijn vreugd werkte het weer.

Totdat ik in een scène kwam met een paar miljoen fladderende vogeltjes. Toen begon het beeld te haperen en viel het geluid weg. Na die scène ging hij gewoon normaal weer verder, maar nieuwsgierig dat ik ben, spoelde ik weer terug. Hij vond het niet zo leuk dat ik hem op zo'n punt op pauze zette, want hij liep vast. En sindsdien werkt geen enkele 1080p mkv meer :'(. 720p's dus nog wel. Rebooten helpt niet.

Heeft de HDX een errorlog ofzo waarin je kan zien wat er überhaupt misgaat? En zijn er mensen die weten wat ik aan bovenstaande kan doen?
Schijnt een bug in de nieuwe firmware te zijn (zie post #11). Er wordt aan een fix gewerkt:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=19715&pid=168818#pid168818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het lijkt veroorzaakt te worden door een cache-probleem in combinatie met YAMJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
arnoid schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:02:
[...]

Schijnt een bug in de nieuwe firmware te zijn (zie post #11). Er wordt aan een fix gewerkt:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=19715&pid=168818#pid168818
Er zal inderdaad wel aan een fix gewerkt worden. Maar de post waar je naar linkt is al van 31 maart, dus zoveel goede hoop biedt dat nu ook weer niet voor een snelle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de release notes van de laatste firmware staat dat het cache probleem gefixd is, maar blijkbaar helpt het niet. In de post staat overigens ook dat het niet aan YAMJ ligt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik zou gewoon eens proberen de film af te spelen zonder YAMJ, en als hij dan wel goed speelt dan weet je de oorzaak van het probleem. Speelt hij dan nog niet goed af dan licht het dus echt aan de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-08 17:04
Gregoor schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:05:
[...]
Er zal inderdaad wel aan een fix gewerkt worden. Maar de post waar je naar linkt is al van 31 maart, dus zoveel goede hoop biedt dat nu ook weer niet voor een snelle oplossing.
Ja, je hebt gelijk. Had ik niet eens gezien. Het leek mij zo voor de hand liggend dat dit een recent probleem moest zijn.
Er bestaat ook een thread van de nieuwe firmware. Daar kan ik ook niets vinden over het 1080p afspeel probleem... :X
Even in de gaten houden op het NMT forum of er iets over geroepen wordt en zelf een thread starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
DizzyWeb schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:50:

[...]

Als ik dan via playlist op de hdx1000, de htm file aanduid krijg ik de fout 'Request cannot be processed'.
Iemand een idee wat er fout loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat je die Zyxel switch moet gaan vervangen voor een router zodat je je eigen LAN krijgt. Nu hangt alles direct aan het WAN (kabel ISP netwerk) en het kan best zijn dat ze bepaalde poorten blokkeren onderling, zoals de SMB poort.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Weet iemand of er ook een driver bestaat voor windows 7 om de HDX als extern USB HD te benaderen? Voor vista is de FS driver, maar deze werkt helaas niet i.c.m. met windows 7 rc

Pagina: 1 ... 8 ... 38 Laatste