Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Tv mode + 0 (auto detect) al geprobeerd ?

Van de hdx wiki: http://www.hdx1080.com/wi...X_1000_connected_via_HDMI
Help, my TV is not getting any signal from the HDX 1000 connected via HDMI

This is likely due to HDMI handshaking issue with your TV. To workaround this follow the below steps.

1. Turn of the HDX 1000 and unplug the HDMI cable
2. Connect the HDX 1000 via composite video (yellow socket) to your TV
3. Turn on the HDX 1000 and select composite input according to your TV specification.
4. Wait for the RED LED (bootup sequence) to turn BLUE. You should see the HDX 1000 menu screen.
5. Goto setup -> audio and video -> select the HDMI resolution suitable for your TV and SAVE.
6. Turn off your HDX 1000, connect the HDMI cable and turn back on.
7. Your TV should receive signal from the HDX 1000.
What are the TV-mode shortcut keys command?
!!!PLEASE WAIT TWO SECONDS BETWEEN PRESSING THE KEYS!!!
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- TV Mode + 1 = Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Toggles between 50/60 Hz
Iets meer moeite doen mag ook wel, kijk dus volgende keer eerst op de HDX Wiki, en NMT Wiki, daar zijn ze voor.
Staan ook gewoon in de startpost op pag 1 van elk deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een hdx gekocht. Probeer gebruik te maken van webservices. Lukt niet!
Hij maakt geen verbinding met internet. IP handmatig ingevoerd. Open DNS toegepast.

Wat gaat hier fout? Hij zit via een lan kabel op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Probeer het eens via DHCP, Auto IP dus.. Maar wel van te voren op je router ook zo instellen :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
mehdiibrahim schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:51:
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een HDX1000, maar kan er nog geen vrienden mee worden. Op de diverse sites heb ik nog geen goed antwoord op mn vraag kunnen vinden, dus ik wil m ook graag hier neerleggen. Na het veranderen van mijn resolutie (vanwege traag beeld) kan ik helemaal niets meer met mn hdx omdat ikgeen beeld heb. Zie ook mijn post hieronder. Alles met opnieuw opstarten en andere aansluitingen (composiet ipv hdmi enzo) heb ik ook al geprobeerd. Ik hoop dat hier nog iemand een oplossing heeft! Bedankt!

I'm new to the HDX and to this site, so excuse me if I'm asking a question that has been asked before.

When I first played a movie with my HDX-1000, it worked well but the image was slow. I changed the resolution settings. After this, I can't do anything with the HDX anymore. When I startup it does load with the HDX logo, but after that all I get is the message from my (Sony Bravia full HD) TV that "this signal is not supported. Check the connections of your device". So I can't even go back to the HDX menu to try and change it back. I have tried component connections, and I've tried to fix it using my computer, but the same result there.

Is this a familiar problem to anyone? Any suggestions to make it work again? Simply pressing standby-delete-and back on, switching off electricity for a while and such first measures were unsuccesful. Your help would be much appreciated!
probeer de hdx eerst eens met tulp stekkers aan te sluiten en dan de instellingen goed zetten. daarna met hdmi/component dit werkte voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs hebben wij de hdx1000 aangeschaft en werkt alles, voor ons, naar behoren. We zijn er op zich heel tevreden over.
Ook hebben wij het programma nzbget eindelijk werkend gekregen en is de hdx lekker aan het downloaden voor ons. Hier hebben we eigenlijk geen omkijken meer naar ...
Er is echter 1 klein probleempje wat we niet echt kunnen vinden. Misschien dat iemand hier ons kan helpen?
Wij hebben televisie van tele2 en ook ons internet komt van tele2. Nu is het zo dat wanneer de hdx dus aan het downloaden is, we storing op de tv hebben. Als we de internetkabel uit de hdx halen, is het dát probleeem opgelost.
Weet iemand hier een andere oplossing voor? Als we met de pc via nieuwsgroepen downloaden, hebben we ook gewoon goede tv, waarom dan met de hdx niet ?
Ik hoop dat iemand kan helpen ?

mvg Miranda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dat is vreemd, misschien kan je router het niet aan. Probeer de snelheid voor de download is aan te passen (naar beneden).
Dat kan via het conf bestand, of via de NZBget webinterface: http://ipvanjenmt:8066

Inloggen met standaard login en wachtwoord, dat is NMT en 1234 als je het niet veranderd hebt
Meer info kan je hier vinden: http://www.networkedmediatank.com/printthread.php?tid=7033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Wat mij nu twee keer is opgevallen bij het afspelen van full HD films (dit is mijn tweede HDX, bij de vorige had ik dat niet) is dat het beeld soms erg schokkerig gaat, en dan opeens gewoon weer soepel. Ik heb dit nu met twee films gehad. Zal eens kijken met andere films die ik al gezien heb of het daar nu ook bij is, om zo uit te sluiten dat het niet aan de film zelf ligt.
Ook waren het niet super hoge bitrate fragmenten oid.

Misschien dat het nog te maken kan hebben met het automatisch aanpassen van de fps (PAL/NTSC/24p)?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n HDX van ibood. Tot nu toe een geweldig apparaat. Alleen wat ik wel vervelend vind is dat je maar tot 8x vooruit kan spoelen en dat 'ie geen chapters maakt in een mkv'tje bv zodat je sneller ergens heen kan skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Druk eens op de cijfer toetsen. 1,2,3,etc zo ga je ook snel door een film heen ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:12:
[...]
je hoeft je luie stoel niet uit hoor
Als je eject en daarna standby indrukt restart de HDX vanzelf.
Zie http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=126 onder de kop afstandsbediening
Ah, dat is mooi. Toch maar even de eject-knop in m'n Philips Pronto a.b. programmeren dan. Dacht al waarom zit er nou een eject knop op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

sverzijl schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 07:06:
[...]

Ah, dat is mooi. Toch maar even de eject-knop in m'n Philips Pronto a.b. programmeren dan. Dacht al waarom zit er nou een eject knop op:)
Als je een DVD drive via USB aansluit, dan is het handig om op afstand de lade te kunnen openen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 04:19:
Druk eens op de cijfer toetsen. 1,2,3,etc zo ga je ook snel door een film heen ;)
En de pijlen naar links rechts om stapjes van 30 seconden te maken, of de seek knop om gewoon een tijd in te voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:17:
[...]

En de pijlen naar links rechts om stapjes van 30 seconden te maken, of de seek knop om gewoon een tijd in te voeren ;)
you're kidding, werkt dat? OMG.... toch eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Toch nog maar eens een vraag die ik eerder stelde betreft overdrachtsnelheid met de HDX.

Ik heb de HDX bedraad liggen aan me router, klopt het dan ik via FTP mode met de HDX1000 maar hooguit 7.1 mb per seconde haal?

Kabel is +- 10 meter
Router: Linksys WRT160N Wireless-N

---
Met jukeboxen, weet iemand ook of je dit systeem kan creeren als je HDD schijf uit je PC nadert via netwerk? Denk het wel zolang je al je paths goed insteld.. Vanmiddag eens mee kloten :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:11:
[...]

you're kidding, werkt dat? OMG.... toch eens proberen!
Staat gewoon bij de remote-control sectie op de wiki hoor: http://www.hdx1080.com/wi..._Page#Remote_and_Keyboard

[ Voor 39% gewijzigd door Jelte op 02-06-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

R-B schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:13:

Ik heb de HDX bedraad liggen aan me router, klopt het dan ik via FTP mode met de HDX1000 maar hooguit 7.1 mb per seconde haal?
Ja, met een beetje geluk en 2-3 streams haal je 8.2 tot 8.5.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:23:
[...]

Ja, met een beetje geluk en 2-3 streams haal je 8.2 tot 8.5.
Knap, als ik via Total Commander files kopieer van pc naar de HDX1000 (via enkelvoudige FTP sessie of via een share) dan haal ik max. 2 tot 2,3 MB/sec. Via DLINK DIR622 router, alles bedraad via 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Als ik bedraad via Vista share gewoon wat overzet kom ik om 4,5mb/s wat ik al traag vond. Maar het is dus redelijk normaal..

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik haal bij het overzetten van een dvd in filezilla via ftp ongeveer 4 Mb/s per stream (2 streams)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Sendar schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:24:
Als ik bedraad via Vista share gewoon wat overzet kom ik om 4,5mb/s wat ik al traag vond. Maar het is dus redelijk normaal..
Dan gebruik je tog ftp? hier gewoon 8MB/s dus zegmaar 75Mbit/s vind dat tog aardig snel en dat voor best trage cpu in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
devil-strike schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:30:
[...]
Dan gebruik je tog ftp? hier gewoon 8MB/s dus zegmaar 75Mbit/s vind dat tog aardig snel en dat voor best trage cpu in dat ding.
Ja, dat zou inderdaad de snellere oplossing zijn, maar vistashare zorgt voor meer gemak. Maar ik zal eraan denken, want zit toch vaak te wachten ;)

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

oh, dan heb ik ook geen klagen met de ruime 7 mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Misschien vanavond eens kijken hoelang het duurt via een share (XP) en hetzelfde via FTP.

Snelste is via usb geloof ik, maar dan moet je dat kastje weer loshalen enzo...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op maandag 01 juni 2009 @ 19:37:
[...]
Overigens zit ik nog steeds met mijn vraag over de Spinpoint F2. Ik dacht dat dit een nieuwere versie was van de Spinpoint F1 die iedereen om de een of andere reden heeft. Is die F1 dan toch stiller? Of iig i.c.m. de HDX1000? Buiten de HDX is de F2 echt erg stil, maar wanneer ik aan het downloaden ben via de HDX, hoor ik hem spinnen en ratelen. Is dat niet zo bij de F1? Het hoe zit het met de WD-schijven waar ook nog eens een tooltje voor beschikbaar is om hem stiller te maken? Ik koos voor de Samsung omdat hij niet veel duurder was dan de F1, en omdat Samsung 5 jaar garantie biedt, tegen de drie jaar van WD.
Ik Heb de HDX1000 sinds afgelopen vrijdag (via iBood) en kan bevestigen dat de Samsung EcoGreen F2 HD154UI (1,5 TB) prima werkt in de HDX1000.
Formateren (ext3) was geen probleem, alleen duurde het vanwege de grote ,zoals verwacht, wel een uurtje of 2 eer dat gereed was.

Ik heb in mijn pc 2x een F1 van 750 Gb zitten en deze zijn samen stiller dan de F2 schrijf.
De F2 laat zich vooral horen tijdens spin-up en down waarbij een duidelijke hoge fluit toon hoorbaar is.
Eenmaal op snelheid is de schrijf redelijk geruisloos maar zeker niet zo stil als een F1.
Schrijfacties zijn, geheel tegen wat ik van Samsung gewend ben, duidelijk hoorbaar. Irritant vind ik het niet want de HDX staat bij mij in het audiomeubel achter een klep (met een IR extender).
De warmteafgifte is prima, dat wil zeggen, zelfs zonder tweaks, vind ik de drive zeker niet te warm worden.
Overigens gebruik nu ook het sound management tooltje om de drive iets rustiger te laten draaien. Dit heeft geen invloed op de performance. De doorvoersnelheid is ruim voldoende.

Ik hoop dat deze info je wat meer duidelijkheid geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sendar schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:32:
Ja, dat zou inderdaad de snellere oplossing zijn, maar vistashare zorgt voor meer gemak. Maar ik zal eraan denken, want zit toch vaak te wachten ;)
Je kan een 'networkplace' aanmaken in Vista. En als dat een FTP place is kan je het gewoon benaderen via drag en drop. Je merkt niet eens dat het FTP is. Het enige verschil is dat het geen driveletter heeft maar een naam

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:24:
Ik heb er vandaag een tijdje mee zitten spelen nadat hij binnen was. Vorige maand had ik de wd player op bezoek.

Conclusie:

HDX-1000 mag weer weg en WD komt weer terug.

Wat een omslachtigheid allemaal om een filmpje te kijken zeg. Interface is retetraag. kopieren is traag. Beeldkwaliteit tegenover de WD is stukken minder. Streamen gaat dan nog wel maar was geen must voor mij. HD wordt heet. Loopt vast. Geluid ook niet echt stil.

Ik begrijp best dat hier mensen zitten die de volledige mogelijkheden benutten van dat ding, maar zoals de reviews al zeggen. Heb je nog geen mediaplayer en is streamen geen must koop dan een wd player of beter WD player 2.

Dus bij deze is hij te koop.

Gloednieuw dus.

Ik hoor het wel.
Bij mij was het juist omgekeerd. Ik had eerst een WD, dat ding trok gewoon op niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een grappig apparaat.
Film kijken gaat vlekkeloos (na een paar seconden wachten om een film op te starten)
Alleen kan ik nu niet meer op de nzbGet interface komen.
Spontaan na een reset van het apparaat kan ik er met geen mogelijkheid opkomen.
Heeft iemand hier misschien dit probleem ook gehad en heeft hier een oplossing voor?

eerst kon ik er netjes op komen via http://192.168.0.xxx:9999/NZBget_web/
maar dat werkt niet. In de config file staat ook poort 9999, maar ook 8066 werkt niet.

Andere diensten werken wel zoals de torrents downloader e.d.
Echt vreemd dit :-(
Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Staat het programma wil aan bij de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel,
onder services in het menu staat hij gewoon ertussen, en gestart
en aan de download map te zien is die ook gewoon aan het downloaden.
Alleen kan ik um niet benaderen :S
code:
1
2
3
Unable to connect

Firefox can't establish a connection to the server at 192.168.0.xxx:9999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Controleer bij instellingen op de HDX zelf even het IP adres.. ;) Zo nodig aanpassen in je adres naar NZBget :)

Weet iemand wat ik hier fout doe?
Heb een jukebox gecreëerd op een schijf van me pc die ik benader met me HDX. Ik krijg dat mooie scherm waar alle info van de films staat, ik kan alleen op geen enkele manier PLAY drukken?

Ik heb meerdere malen in de moviejukebox.properties file het destination path aangepast, waar hij de film moet openen.. Maar geen succes?

[ Voor 62% gewijzigd door R-B op 02-06-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:30:
Controleer bij instellingen op de HDX zelf even het IP adres.. ;) Zo nodig aanpassen in je adres naar NZBget :)

Weet iemand wat ik hier fout doe?
Heb een jukebox gecreëerd op een schijf van me pc die ik benader met me HDX. Ik krijg dat mooie scherm waar alle info van de films staat, ik kan alleen op geen enkele manier PLAY drukken?

Ik heb meerdere malen in de moviejukebox.properties file het destination path aangepast, waar hij de film moet openen.. Maar geen succes?
Het ipadres is goed want de andere webservices doen het wel (torrent, amule, tvnzb e.d.)
Dat is nou juist het rare, er is (blijkbaar dus wel) naar mijn idee niets veranderd aan het systeem of config e.d.

En met Yamj had ik hetzelfde probleem. Bij een enkeling kon ik geen eens de playknop indrukken en bij de films waar het wel mogelijk, werd het beeld zwart enzo maar daarna ging de film niet afspelen en was ik terug op het vorige scherm.
Erg raar want volgens mij staan de paden wel goed....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Dat zwart worden van het scherm had ik ook eerder, maar dat lag aan beeldoutput instelling die niet goed stond.

Hij doet nu gewoon werkelijk niks als ik op "enter" of "play" druk. Waarschijnlijk omdat hij het doel niet ziet..

Heb nu dit:

mjb.nmtRootPath=/Films/
of
mjb.nmtRootPath=file:///Films/
of
mjb.nmtRootPath=file:///K:/Films/
of
mjb.nmtRootPath=file:///<naam PC>/K:/Films
of
mjb.nmtRootPath=file:///<naam PC>/Films

Werkt allen niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

R-B schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:46:
Dat zwart worden van het scherm had ik ook eerder, maar dat lag aan beeldoutput instelling die niet goed stond.

Hij doet nu gewoon werkelijk niks als ik op "enter" of "play" druk. Waarschijnlijk omdat hij het doel niet ziet..

Heb nu dit:

mjb.nmtRootPath=/Films/
of
mjb.nmtRootPath=file:///Films/
of
mjb.nmtRootPath=file:///K:/Films/
of
mjb.nmtRootPath=file:///<naam PC>/K:/Films
of
mjb.nmtRootPath=file:///<naam PC>/Films

Werkt allen niet :X
Dat moet ook het pad zijn waar de NMT de films kan vinden.
Als ik dit zo lees zal het iets van dit zijn:
code:
1
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Films

Daar is Films dus de naam van de share zoals je 'm in je HDX hebt opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja of ga even naar www.huubmons.nl/hdx daar zit een uitleg bij hoe alles werkt en je kan vragen stellen in het forum. Wel een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:00:
eerst kon ik er netjes op komen via http://192.168.0.xxx:9999/NZBget_web/
maar dat werkt niet. In de config file staat ook poort 9999, maar ook 8066 werkt niet.
Bij mij staat ie zo ....

http://jouwNMT:8066/index.php5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

The Chub, daar heb ik het ook vandaan. Dat is alleen puur gebaseerd op een Jukebox die op een hardeschijf in je HDX zit. En dat werkt prima!

Wat ik nu doe, Jukebox zetten op hardeschijf die in je PC zit :P

@ andere tip. Zal het nogmaals met zoiets proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ooh haha oke dat had ik niet door. Nee ik wil graag dat ook hebben maar heb NOG geen HDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet uit. Ik ben geen kenner op dit gebied van NMT maar wat ik wil lijkt me niet teveel gevraagd van een HDX.

Als eerste de firmware en NMT-ware geinstalleerd. Ging goed :)
Ik wil gedownloade films en concerten kijken vanaf het apparaat. Dit lukt!
Verder wil ik graag muziekclipjes van bijvoorbeeld youtube kunnen kijken. Maar ik krijg op geen enkele wijze een netwerkverbinding tot stand. Ben ik de enige hierin? Ik hoor niemand hierover?? :?

Ik heb handmatig het ip adres ingevoerd 192.168.1.49
met subnetmask 255.255.255.0
en gateway 192.168.1.254

Bij de DNS-en heb ik zowel; DNS telfort als open DNS als gewoon the gateway allemaal geprobeerd.
Dat helpt me ook niet.

In mijn router heb ik de poort 8066 gekoppeld aan het bovenstaande ip adres.

Maar niets helpt? Wat doe ik nu fout? Moet ik nog iets doen met die NMT app lijst? :?

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Probeer eens Auto-IP te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:23:
Ingekort..
In mijn router heb ik de poort 8066 gekoppeld aan het bovenstaande ip adres.

Maar niets helpt? Wat doe ik nu fout? Moet ik nog iets doen met die NMT app lijst? :?

Kan iemand mij helpen?
Wat voor router heb je ?
Werkt het niet op Auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker geen poorten gaan koppelen aan een ip adres.
Standaard laat je router alle poorten door (behalve bekende uitzonderingen) of je moet een erg neurotische inslag hebben en alles dichtgezet hebben. In dat geval zal je steeds specifiek een poort open moeten zetten.

Staat je gateway adres wel goed ? Dat lijkt me de eerste om naar te kijken.
Onder Vista even via de promt het commando CMD geven en in de DOS box ipconfig intikken.
Check even je gateway adres.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:47:
[...]

Ik Heb de HDX1000 sinds afgelopen vrijdag (via iBood) en kan bevestigen dat de Samsung EcoGreen F2 HD154UI (1,5 TB) prima werkt in de HDX1000.
Formateren (ext3) was geen probleem, alleen duurde het vanwege de grote ,zoals verwacht, wel een uurtje of 2 eer dat gereed was.

Ik heb in mijn pc 2x een F1 van 750 Gb zitten en deze zijn samen stiller dan de F2 schrijf.
De F2 laat zich vooral horen tijdens spin-up en down waarbij een duidelijke hoge fluit toon hoorbaar is.
Eenmaal op snelheid is de schrijf redelijk geruisloos maar zeker niet zo stil als een F1.
Schrijfacties zijn, geheel tegen wat ik van Samsung gewend ben, duidelijk hoorbaar. Irritant vind ik het niet want de HDX staat bij mij in het audiomeubel achter een klep (met een IR extender).
De warmteafgifte is prima, dat wil zeggen, zelfs zonder tweaks, vind ik de drive zeker niet te warm worden.
Overigens gebruik nu ook het sound management tooltje om de drive iets rustiger te laten draaien. Dit heeft geen invloed op de performance. De doorvoersnelheid is ruim voldoende.

Ik hoop dat deze info je wat meer duidelijkheid geeft.
Erg bedankt voor je reactie. Toch maar eens kijken wat ik ga doen dan. Welke schijf is aan te raden voor mijn tweede HDX1000? Een F1 die kennelijk stiller, of toch een WD? Wat waar ik dacht dat het betreffende tooltje voor WD-schijven alleen beschikbaar en bruikbaar was, werkt het kennelijk ook voor Samsung schijven. Ik zal het soundmanagementtooltje eens proberen en zal melden hoe ik het verschil ervaar.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een standaard zyxel router van tiscali 2602-63C. Op auto geeft hij een raar ip adres 169.....
Op de beschikbare sites had ik al gelezen dat auto niet goed werkt.

Gateway gecheckt en klopt. Dus daar zit het hem ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:58:
Ik heb een standaard zyxel router van tiscali 2602-63C. Op auto geeft hij een raar ip adres 169.....

169.x.x.x. is wat die krijgt/neemt als die geen IP krijgt via DHCP. Eigenlijk een nep adres dus.
Als je hem handmatig een IP geeft, kan je er dan wel naar pingen etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, net nog gedaan en geeft time out.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:01:
Nee, net nog gedaan en geeft time out.....
Doe dan is een ipconfig op je pc en geef de hdx hetzelfde ip+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:58:

Toevallig niet dat dat poortje op de router niet klopt.

* heuveltje die eerst 2 dagen met zijn HDX heeft lopen kloten, eer te herinderen dat lanpoort 1 op mijn tele2 router alleen voor digitale tv is........................

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:15:
[...]

Bij mij staat ie zo ....

http://jouwNMT:8066/index.php5 ;)
ik zie inderdaad veel poort 8066, maar bij was het spontaan 9999.

In mijn httpd.conf staat hetvolgende :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Port 9999
Listen 9999
<VirtualHost *:9999>
    ScriptAlias /php/ /mnt/syb8634/server/
    AddType application/x-httpd-php5 .php
    Action application/x-httpd-php5 /php/php5-cgi
    DocumentRoot /share/Apps/AppInit/websites
    DirectoryIndex index.php index.cgi index.html
    ServerName 192.168.0.xxx
</VirtualHost>

<Directory /share/Apps/AppInit/websites>
    Options +ExecCGI
    AllowOverride All
    AddHandler cgi-script .cgi
</Directory>

Ik ga er dus vanuit dat op poort 9999 wordt geluisterd.
Maar ik kan poort 9999 niet bekijken in de browser.

Erg vreemd dit. Kent iemand het probleem ?

PS: ik heb Zebedee ook geinstalleerd en dan kan ik via de hdx wel op die interface. Dus er is echt iets mis met de webgui van getnzb

PPS:
Nog een vraagje, is het mogelijk om subversion erop te draaien?
Ik ging gisteren het pakketje uitpakken op de hdx via ssh maar toen liep alles vast en deed ie niets meer. Toen moest ik hem resetten... (sinds dat moment heb ik het probleem beschreven hierboven)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 11:04 . Reden: Extra Informatie+Vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond ga ik er weer mee aan de slag. Ik zal jullie raad uitvoeren eens kijken of ik die netwerkverbinding tot stand kan krijgen.

Voor het maken van een netwerkverbinding hoef je bij mijn weten niet de NMT appl. te installeren. Ik heb dat nu wel gedaan omdat het eerder niet wilde lukken. Dat klopt toch.

Via de portal moet ik toch zo het internet op kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
Ik heb zojuist mn hdx geflasht met de firmware van de popcorn.
Is toch wel een verbetering firmware die een stuk vaker geupdated word.
DTS analoog afspelen, Extra software.

Ik kan het iedereen aanraden!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:03:
Vanavond ga ik er weer mee aan de slag. Ik zal jullie raad uitvoeren eens kijken of ik die netwerkverbinding tot stand kan krijgen.

Voor het maken van een netwerkverbinding hoef je bij mijn weten niet de NMT appl. te installeren. Ik heb dat nu wel gedaan omdat het eerder niet wilde lukken. Dat klopt toch.

Via de portal moet ik toch zo het internet op kunnen?
Ja dat klopt je kan zonder nmt software gebruik maken van je intenetconnectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:26:
Ik heb zojuist mn hdx geflasht met de firmware van de popcorn.
Is toch wel een verbetering firmware die een stuk vaker geupdated word.
DTS analoog afspelen, Extra software.

Ik kan het iedereen aanraden!
Kun je mij een linkje doorgeven waar ik deze software kan vinden. Misschien moet ik deze maar eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Weet iemand of je http://www.youtube.com/xl ook kan gebruiken op he HDX? En werkt het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Sendar schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:41:
Weet iemand of je http://www.youtube.com/xl ook kan gebruiken op he HDX? En werkt het een beetje?
Waarom deze gebruiken als er al een standaard progje in zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:29:
[...]

Kun je mij een linkje doorgeven waar ik deze software kan vinden. Misschien moet ik deze maar eens proberen. :)
Na veel methodes getetst te hebben ik deze tip van het got gevolgd:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31825866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
EDIT: Overbodig

[ Voor 100% gewijzigd door robbinonline op 03-06-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 16:25
Moet er een hardeschijf in mn HDX zitten als ik de pch firmware op die manier installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
pimsch schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:53:
Moet er een hardeschijf in mn HDX zitten als ik de pch firmware op die manier installeer?
Ja dat klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
robbinonline schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:18:
[...]

Maar goed, je hebt dus wel kans op een gebrickte HDX en dan heb je toch wel echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:16:
[...]

Is dat voor betere kwaliteit misschien?
Want ik vind nu de youtube filmpjes erg slecht van kwaliteit op een tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Tc-Chub schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:32:
[...]

Maar goed, je hebt dus wel kans op een gebrickte HDX en dan heb je toch wel echt een probleem.
Heb er al 2 zo omgezet 1tje brickte maar dat is zo hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:18:
[...]

Met deze zip is het mij ook heel makkelijk en snel gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 16:25
Is er een manier om DTS downmixing te krijgen op een HDX zonder HD?

Is het 't beste als je de HDX altijd op 24p laat staan of moet ik dat per film bekijken en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De meest recente firmware zou de framerate moeten detecteren en de output daaraan aanpassen. maar ik heb onlangs nog een PAL rip gehad die wat schokkerig aandeed... Dus ik weet niet of het 100% werkt, maar ik heb 'm in ieder geval al een tijdje niet meer moeten bijstellen :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
pimsch schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:37:
Is er een manier om DTS downmixing te krijgen op een HDX zonder HD?

Is het 't beste als je de HDX altijd op 24p laat staan of moet ik dat per film bekijken en zo ja, hoe?
Gewoon de firmware van de PCH gebruiken zoals aangegeven ? Kan gewoon via usb stick of sd-kaart.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
He gasten,

Ik heb ook een tweetal vragen.

1. Hoe kan ik mappen voor de hdx onzichtbaar maken?
2. fixed :P

[ Voor 34% gewijzigd door Boinkie op 04-06-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind dat het onderhand erg lang duurt voordat HDX eindelijk eens nieuwe firmware uitbrengt voor de vele bugs die er zijn in tegenstelling tot Popcornhour.

Zijn er mensen ook lid op het HDX forum en hebben jullie daar ook jullie problemen neergelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
robbinonline schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:16:
[...]

Tja, wellicht overbodig :P Niet bij nagedacht, maar vind het eigenlijk nooit prettig werken. Dacht dit is speciaal voor tv ontwikkeld misschien iets beter?!

Begin nu ook wel steeds meer te denken om de firmware over te zetten naar de PCH.. Ben er nooit fan van om in firmware bestanden te gaan rommelen, maar HDX heeft nou niet bepaald zijn probleempjes opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door Sendar op 04-06-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Weet iemand misschien hoe ik custom ondertiteling krijg bij een dvd iso? Ik heb een .srt bestand met dezelfde benaming als de .iso in dezelfde map staan, maar ik kan hem niet uitkiezen in de film met de subtitle knop. Betekent dit dat ik gedwongen ben om de iso te herschrijven om de Nederlandse ondertiteling erin te prakken?

Indien dat laatste het geval is, hoe kan ik dat het beste aanpakken? Welke programma's heb ik daarvoor nodig?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

punisher007 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:15:
[...]

Gewoon de firmware van de PCH gebruiken zoals aangegeven ? Kan gewoon via usb stick of sd-kaart.
Moet idd ook met USB stick kunnen. In de meuktracker staat een linkje (RapidShare). Heb er alleen zelf geen ervaring mee.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Rexomnium schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:07:
Weet iemand misschien hoe ik custom ondertiteling krijg bij een dvd iso? Ik heb een .srt bestand met dezelfde benaming als de .iso in dezelfde map staan, maar ik kan hem niet uitkiezen in de film met de subtitle knop. Betekent dit dat ik gedwongen ben om de iso te herschrijven om de Nederlandse ondertiteling erin te prakken?

Indien dat laatste het geval is, hoe kan ik dat het beste aanpakken? Welke programma's heb ik daarvoor nodig?
Die srt's werken niet bij DVD's, alleen bij xVids en mkv's etc.

Het makkelijkste is een ander bestandsformaat te nemen (Indien deze beschikbaar is).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Er is trouwens ook een nieuwe concurent uitgekomen voor de WD HDTV. Check hier de link: nieuws: Compacte Xtreamer-mediaspeler biedt ruimte aan 2,5"-harddisk

Wel harde feitjes ten opzichte van de WD: Een hd erin.

Toch zie ik het niet als een concurent van de HDX want hij heeft veel minder mogelijkheden met NMT programma's en dergelijke. Ook zitten er minder aansluitingen op. Wat wel een voordeel is met dit apparaat is dat er al een movie jukebox in zit, maar goed die zal dan toch wel in het engels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Hoe kan ik eigenlijk al mijn torrents zien wanneer ik de client inkijk vanaf de HDX zelf/tv? Ik zie er maar 4, en kan er n iet doorheen scrollen oid. Via de browser op de PC zie ik ze wel. Maar de bediening ia de browser laat nog het nodige te wensen over (zoals het feit dat ik zelden de status van een torrent kan veranderen).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Heb zelf geen HDD in de HDX (dus geen torrent server) maar kan dat niet met de page down?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
timovd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:11:
Heb zelf geen HDD in de HDX (dus geen torrent server) maar kan dat niet met de page down?
Dat inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Its a wonderful day for all HDXers!
Thursday, 04 June 2009 16:26
Dear HDXers,

Today is a wonderful day over at HDX, you may have guessed it. YES, finally DTS downmixing is released. We like to thank all our valued customers for your support and your trust in us. There were some rumors about HDX going out of business etc etc, we understand that some users are frastruated with the fact that we are very late with the promised released date. On behalf our HDX, i extend our sincere apologies if the wait has been too painful.

I like to add that we are now stronger than ever, since we are the 2nd NMT to release the DTS! Without your continous support, we cannot achieve this.

Thank you!

Here's the release note:

Release Date : 4 June 2009
Firmware Version: 50-17-090204-15-HDD-403-000

Release Note :
1. No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-HDD-403
2. Some critical patches on 00-17-090125-15-HDD-403
3. Fixed Video_ts playback over SAMBA, with whitespace in share name, will crash.
4. Turkish codepage fix.
5. Remove "Audio */*: ***" message at start of video playback (e.g. TS).
6. PNG read failure cause crash.
7. Fixed ISO with single subtitle track cannot be display
8. Internet Radio link added in Web Services
9. MP3 volume soft after ISO/IFO playback workaround
10. Workaround DirecTV UPnP crash issue
11. Image cache issue fixed
12. Fixed long playback of some TS file causing system crash
13. Fixed formatting SATA HDD failure on some large capacity HDD
14. Fixed further DTS dropouts in MKV.
15. DTS 2-Channel downmix Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
jup, ik zag het. Heb net geupdate. draait prima, ik merk tot nu toe geen verschillen, maar ben d'r ook niet echt mee bezig :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Laatst online: 27-06 17:34
Zo ook is uitproberen :) Weet iemand of de optie om 4:3 fullscreen op 16:9 te kijken (zonder naar 4:3 te switchen) weer toegevoegd is?

edit:
Nee dus ;(

[ Voor 9% gewijzigd door jordz. op 04-06-2009 20:35 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hoef je tegenwoording het firmwarebestand niet meer te renamen naar syb8634.nmt ? Dit wordt in de huidige readme.txt niet meer genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffvdb
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gaaf! zat er net aan te denken om er popcorn-hour firmware op te knallen (vooral ivm de dropouts in MKV). Nu hoeft dat niet meer.
Toch mooi dat HDX1000 nog firmware aandacht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Nice, had het toch niet nodig, dus ik ga voor de overige fixes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kan ik mijn Pa blijmaken met deze update.
Ik kan DTS gewoon via mijn av set af laten spelen, maar bij mijn pa zit hij direct op de TV.

Vanavond gaat niet meer lukken (aangezien ik tot laat op kantoor zit)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vandaag mijn HDX-1000 opgehaald op het UPS kantoor (van de laatste iBood). Na het updaten van de firmware geeft hij echter als device naam weer 'PCH-A100'. Klopt dit?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Damn, die HDX is over het algemeen veel sneller met bladeren door mappen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
@ R-B - Bedoel je dat hij na die nieuwe firmware sneller is met het bladeren door mappen?

@Wimpie, heb je soms de popcorn hour firmware op je hdx geinstalleerd? Want als dat zo is dan kan dat wel kloppen ja, is dat niet zo probeer dan even die nieuwe firmware van een paar posts hierboven en dan moet het kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tc-Chub schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:59:
@Wimpie, heb je soms de popcorn hour firmware op je hdx geinstalleerd? Want als dat zo is dan kan dat wel kloppen ja, is dat niet zo probeer dan even die nieuwe firmware van een paar posts hierboven en dan moet het kloppen.
Nee, gewoon out of the box in het menu de optie firmware upgrade gekozen. Zojuist nogmaals met de vandaag gereleasde firmware, device name blijft 'PCH-A100'. Op een ander forum geeft iemand aan dat dat mogelijk is, maar blijf het toch vreemd vinden.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

@ Chub, Ja, ik merk het iig wel met doorbladeren na het updaten.. :)

@ Wimpie, ik had dat probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
wimpie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:52:
Vandaag mijn HDX-1000 opgehaald op het UPS kantoor (van de laatste iBood). Na het updaten van de firmware geeft hij echter als device naam weer 'PCH-A100'. Klopt dit?
Dat is normaal (by design). Je kunt eenvoudig de devicenaam wijzigen ;)

Veel plezier met je HDX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

timovd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:11:
* RaJitsu kijkt op zijn afstandsbediening, en warempel, de vol up/down blijkt eveneens een page Up/Down te zijn :).
Millgate schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:14:
[...]

Dat is normaal (by design). Je kunt eenvoudig de devicenaam wijzigen ;)

Veel plezier met je HDX!
Idd, had ik ook. Ik dacht dat het standaard was, maar gezien de reacties van sommigen hier, kennelijk niet.

[ Voor 34% gewijzigd door RaJitsu op 04-06-2009 21:50 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
@R-B, kijk dat is dus weer een pluspunt :D. T probleem is dat ik hem voor mijn verjaardag ga vragen dus moet ik nog even wachten, wat ik natuurlijk niet kan want het liefst wil ik hem à la minute hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
wimpie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:09:
[...]

Nee, gewoon out of the box in het menu de optie firmware upgrade gekozen. Zojuist nogmaals met de vandaag gereleasde firmware, device name blijft 'PCH-A100'. Op een ander forum geeft iemand aan dat dat mogelijk is, maar blijf het toch vreemd vinden.
Kan je toch wijzigen naar wat je wil ?
Setup>NMT Applications>Device name, niet vergeten op te slaan, en pas indien van toepassing share's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ook ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd. Menu is veel soepeler dan voorheen. En het belangrijkste: willy1986 in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." = opgelost :)
Geen ruis meer bij mkv's... Geen haperingen of andere kieskeurig geneuzel van mijn HDX :9
Het wachten op deze firmware was het waard!

[ Voor 14% gewijzigd door willy1986 op 04-06-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb de firmware net ook geupdate, maar zie nu in de setup bij preferences: "rc key repeat" ?

DTS downmixing werkt goed opgelost
Beeld en geluid lijkt redelijk in sync te blijven ook na spoelen half opgelost
Foto's kan ik eindelijk afspelen en ook naar de volgende gaan opgelost
Menu werkt sneller dan voorheen en de HDX boot naar mijn gevoel ook sneller
Problemen met afspelen oude DVD films opgelost
Problemen met afspelen DVD ISO's opgelost
Doorspoelen in audio (mp3) vanaf het begin afspelen opgelost

Probleem met afspelen bepaalde oudere AVI files niet opgelost (HDX CRASHED nog steeds! all)
Harde Schijf gaat nog steeds al na 5 min in stand by niet opgelost

Zie ook mijn lijst met problemen met de vorige firmware n00bs in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

Kunnen meer mensen hier AVI files testen die men zelf ooit heeft gemaakt met een Digicam? bij mij loopt de HDX erop vast en speelt daarna niets meer af, totdat hij een volledige reboot heeft gekregen.

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 04-06-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met deze nieuwe firmware wel weer een ander gevalletje erbij. Iets wat juist in de vorige firmware was opgelost...
De harddisk gaat niet meer idle ook al staat de HDX op standby.
Wanneer ik op standby druk dan stopt de harddisk even maar even later start ie weer op en gaat niet meer op idle.

Iemand anders met hetzelfde probleempje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 07:45:
Heb met deze nieuwe firmware wel weer een ander gevalletje erbij. Iets wat juist in de vorige firmware was opgelost...
De harddisk gaat niet meer idle ook al staat de HDX op standby.
Wanneer ik op standby druk dan stopt de harddisk even maar even later start ie weer op en gaat niet meer op idle.

Iemand anders met hetzelfde probleempje ?
Ik moet zeggen dat ik hier geen problemen heb gehad, vannacht was mijn HDX stil _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 07:45:

Ik had dit met zowel de oude als de nieuwe firmware. Maar een tip elders op dit forum heeft het voor mij opgelost, je moet je bittorrent service uitzetten. Daarna voor mij geen opspinnende HD meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wordt je hardeschijf gewist na het upgraden van de firmware en de originele apps die al geinstalleerd staan... blijven die dan ook nog erop staan of moet je ze dan opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een HELE stomme noob vraag...
Ik ben niet iemand die gemakkelijk in registers zit te klooien, maar ik ben ook niet iemand die je moet uitleggen hoe een muis werkt...
Mijn vraag: Ik heb een movie-jukebox geïnstalleerd in de juiste dirs en dergelijke...
Moet ik nu handmatig voor elke film en tv-programma een scriptje schrijven om een thumbnail op mijn tv scherm te kunnen zien, of moet ik slechts 1 scriptje maken... en zoja WAAR en HOE?
Als iemand mij op weg kan helpen naar een link van een tutorial die ook IK kan begrijpen ofzo zal ik hem of haar erkentelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
huh?
Nee, je moet instellen dat YAMJ een complete map scant op films.

Het is makkelijk om een config aan te maken met de GUI voor YAMJ. Deze kun je hier downloaden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Liquid schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:58:
Wordt je hardeschijf gewist na het upgraden van de firmware en de originele apps die al geinstalleerd staan... blijven die dan ook nog erop staan of moet je ze dan opnieuw installeren?
Nee je kan hem gewoon updaten!

Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste