Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Sangroid schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:16:
Volgen mij klopt iets niet in je eerste path. Ik zie 2x het woord Movies in je path staan.

Dit zou het juiste path moeten zijn:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/HTPC%20Movies/DVD/Inland%20Empire/VIDEO_TS

Probeer dit maar eens met de hand erin te zetten (alleen even voor deze film, he!) Als het dan wel werkt, moet je je YAMJ-config nog eens goed nakijken.
Thanks! Dit was 't inderdaad. M'n share heet "HTPC Movies" en het pad wat daaraan gekoppeld is is \\HTPC\Movies, dit is lokaal op de HTPC J:\Movies. Inland Empire staat dan in J:\Movies\DVD\Inland Empire\VIDEO_TS

Als ik dit deze paden selecteer in de GUI krijg ik automatisch het "Movies/Movies" gebeuren... ik kan dan handmatig 1x "Movies" wegknippen in dat pad en dat gaat 't goed. Eens kijken of ik ergens een bugreport kan melden.

Ik heb tijdelijk de YAMJ/index.htm nog op de HTPC staan, ben nog met m'n "feasibility study" bezig voor wat YAMJ betreft. Gelukkig nu het Movies/Movies probleem opgelost, nu eens kijken hoe goed hij automatisch m'n films herkend. Ik heb m'n Disney collectie (==groot) ingedeeld in een Disney Classics\2008 - Bolt\VIDEO_TS achtige structuur, ik heb 't idee dat ie dat jaartal in de foldernaam ook niet echt fijn vind... wordt een hele klus met .nfo files. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:27:
[...]

Streamen met Power DVD? Ik bedoel meer dat je hem in een gedeelde map zet op je pc, die map met de HDX opzoekt en dan afspeelt op de HDX. Gaat dat goed? Niet afspelen met Power DVD want dan gebruik je een ander programma. Of zie ik het verkeerd?

Hoe is het met andere films die je vanaf dezelfde usb stick afspeelt, werkt dat wel? En dan ook wel .vob nemen.
Sorry, streamen bedoel ik eigenlijk gewoon kijken..
Ik hang er morgen een andere HD in en dan zal ik nogmaals wat verschillende films proberen. Heb zojuist ook het verhaal gelezen over de slecht .BUP bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

catchingfire schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:27:
[...]

Ik heb m'n Disney collectie (==groot) ingedeeld in een Disney Classics\2008 - Bolt\VIDEO_TS achtige structuur, ik heb 't idee dat ie dat jaartal in de foldernaam ook niet echt fijn vind... wordt een hele klus met .nfo files. :|
Probeer eens een folder aan te maken: "[SET Disney Classics] Bolt 2008" (ZONDER aanhalingstekens!) en dan daarin de VIDEO_TS mappenstructuur. Dan krijg je een zgn. set van Disney films. Zoals je het nu doet, zal het niet werken.

De rest van je Disney Classics dan ook in folders zetten die beginnen met: "[SET Disney Classics] FilmMap".

[ Voor 9% gewijzigd door NaN op 28-05-2009 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:50:
Neem aan dat de tweakers hier niet blind zo een apparaat aanschaffen, om vervolgens erachter komen dat hij geen DTS downmixen heeft aangezien ze geen receiver hebben die dan op kan pakken..

Toch?? :)
Daar zal ik geen problemen mee hebben, mijn Popcprnhour A100 heeft dat namelijk ook niet. Ik heb een goede versterker die alles goed afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Sangroid schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:18:
Probeer eens een folder aan te maken: "[SET Disney Classics] Bolt 2008" (ZONDER aanhalingstekens!) en dan daarin de VIDEO_TS mappenstructuur. Dan krijg je een zgn. set van Disney films. Zoals je het nu doet, zal het niet werken.

De rest van je Disney Classics dan ook in folders zetten die beginnen met: "[SET Disney Classics] FilmMap".
Oke dus iets als :
\Movies\Kids\Disney\Disney Classics[SET Disney Classics] Bolt 2008\VIDEO_TS\
\Movies\Kids\Disney\Disney Classics[SET Disney Classics] Assepoester 1950\VIDEO_TS\
\Movies\Kids\Disney\Disney Pixar[SET Disney Pixar] Toy Story 1995\VIDEO_TS\

De filmnaam moet direct achter de SET definitie staan, niet eerst het jaartal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:23:
[...]

Daar zal ik geen problemen mee hebben, mijn Popcprnhour A100 heeft dat namelijk ook niet. Ik heb een goede versterker die alles goed afspeelt.
kijk voor de grap maar eens op de community forums van oa HDX1080, daar is bijna een hetze ontstaan over het niet hebben van die feature op de HDX. Ik snap het ook niet hoor, de eerste de beste flutreceiver heeft DTS tegenwoordig en er is toch genoeg content te vinden die niet DTS gecodeerd is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben net eigenaar van m'n HDX1000 sinds gisteren, ex Tuned Xbox (XBMC) user.

Ik lees overal (op verschillende fora) dat de HDX1000 rar files kan openen, of althans de files erin lezen.
Bij mij zegt hij "No Content found"

Wat doe ik verkeerd? wat vergeet ik? of is m'n info verkeerd en doet de HDX1000 dit niet? Puur via samba uiteraard, ik weet dat het zou kunne lukken via webservices.

Laatste nieuwe firmware via interface gedownload, Ik heb wel geen HD in m'n HDX1000 gestoken, moest dit iets uitmaken

Thx
Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

De HDX1000 kan inderdaad alles automatisch uitpakken etc.. Zodra je alles goed ingesteld heb ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:49:
[...]

kijk voor de grap maar eens op de community forums van oa HDX1080, daar is bijna een hetze ontstaan over het niet hebben van die feature op de HDX. Ik snap het ook niet hoor, de eerste de beste flutreceiver heeft DTS tegenwoordig en er is toch genoeg content te vinden die niet DTS gecodeerd is :?
Er is genoeg content te vinden die louter DTS gecodeerd is en waar geen alternatief voor te downloaden is. Sommige mensen hebben nou eenmaal een analoge stereoversterker. Ik heb dat ook omdat ik meer naar muziek luister dan naar films kijk. De films die ik wel kijk, bevatten geen grootse special effects of andere zaken waar DTS echt iets toevoegt aan de film. DTS downmixing is simpelweg een feature die wat mij betreft jammerlijk ontbreekt op de HDX. De HDX is verder een prima apparaat.

Het staat mensen zoals ik dan ook vrij om op zoek te gaan naar een oplossing hiervoor en deze kwestie te berde te brengen op een forum. Ik vind het dan ook een beetje onzinnig om dat af te doen als gezeur of 'het niet snappen'. Laat de mensen die wél DTS downmixing willen, het daar gewoon over hebben.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

R-B schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:18:
De HDX1000 kan inderdaad alles automatisch uitpakken etc.. Zodra je alles goed ingesteld heb ;)
Hij bedoelt dat-ie bij het browsen binnen rar-bestanden kan lezen (zoals XBMC dat kan). Voor zover ik weet, correct me if I'm wrong, kan de HDX dat niet. Wel kan hij na het downloaden alles uitpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:29:
[...]

Hij bedoelt dat-ie bij het browsen binnen rar-bestanden kan lezen (zoals XBMC dat kan). Voor zover ik weet, correct me if I'm wrong, kan de HDX dat niet. Wel kan hij na het downloaden alles uitpakken..
Klopt, op de Xbox zag ik de .rar files, kon er meteen in, en kon er de media in afspelen
Hier zie ik ze zelf niet

Heb wat zoekwerk verricht, blijkbaar doen de meeste mensen dit met LLink of een andere applicatie die op de server staat en via http streamed, die kunnen het wel. Dit werkt voor mij niet want zit met een NAS met een busybox linux waar dit niet voor is.

Ik wacht wel tot NMT het in een firmware upgrade uitbrengt; zal ondertussen manueel unrarren

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:49:
[...]

Noem eens een goedkope flut receiver met DTS decoder voor minder dan 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Mag 109 ook?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Weet iemand of het mogelijk is om verschillende jukeboxen naast elkaar te hebben? Ik zou graag vanuit het home menu die jukeboxen willen opstarten. Bijvoorbeeld YAMJ als ik video's selecteer, of Music Jukebox bij muziek etc.

Nu moet ik naar dat vierde ding (file mode ofzo?), en dan een index.htm opzoeken. Beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb lekker even wat met mijn hdx-1000 gespeeld, maar ik zit nog met een paar dingetjes. Misschien weet iemand hier een oplossing daarvoor.

Als ik mijn hdx-1000 stanby zet dan spint de hd netjes down, maar na ~15seconden spint die weer up. Aangezien ik in dezelfde kamer slaap als mijn hdx staat is dat nogal vervelend. Maar er staat niks meer te downloaden of wat dan ook. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Als ik mijn versterker (heeft hdmi throughput) en aangezet, nadat de hdx aanstaat dan krijg ik geen input signaal meer. Dan moet ik de hdx helemaal resetten, voordat ik weet wat op mijn scherm zie. Kan ik nog iets daaraan doen?

Ik gebruik torrentwatch om nzb's automatisch te downloaden, maar die webinterface werkt bij mij gewoon niet. Er is een wizard waar je alles instelt, maar zodra hij tv-shows zou moeten weergeven komt er gewoon niets in beeld. Gebeurt zowel bij Safari, Camino als IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Airwolf schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:06:
Ik heb lekker even wat met mijn hdx-1000 gespeeld, maar ik zit nog met een paar dingetjes. Misschien weet iemand hier een oplossing daarvoor.

Als ik mijn hdx-1000 stanby zet dan spint de hd netjes down, maar na ~15seconden spint die weer up. Aangezien ik in dezelfde kamer slaap als mijn hdx staat is dat nogal vervelend. Maar er staat niks meer te downloaden of wat dan ook. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Waarschijnlijk helemaal uitzetten, ben je meteen van dat rode lampje af snachts ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Airwolf schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:06:
Dit is inderdaad vervelend, en heb ik ook met mijn Samsung Spinpoint Ecogreen F2. Het schijnt dat andere schijven daar veel minder last van hebben, terwijl de F2 toch erg stil is wanneer je hem buiten de HDX-1000 houd. Maar goed, het opspinnen kun je enkel laten ophouden wanneer je de NMT-apps uitzet, en dan één voor een, en niet zomaar achter elkaar (dus stoppen, en dan refreshen om te zien dat het ook daadwerkelijk uitgeschakeld is). Vervolgens moet je MyIhome service weer opstarten, en dan weer uitschakelen. Hetzelfde doe je met de Samba-service. Vervolgens zou het over moeten zijn, en zalde HDD in standby alleen spinnen als er daadwerkelijk toegang nodig is (bijv. als de torrentclient draait en er iets gedownlod wordt).

Kennelijk zit er een bug in de firmware die ervoor zorgt dat er toch gedacht wordt dat er netwerkconnectie nodig is (zelfs als de wifistick/ethernetkabel er niet in zit) en dat de HDD actief moet zijn.

Wat ik me afvroeg, hoe staan de instellingen van de torrentclient in de HDX-1000? Hoeveel torrents kun je tegelijkertijd downloaden? Ik zie nergens dat het ingesteld kan worden oid.

[ Voor 8% gewijzigd door RaJitsu op 28-05-2009 13:28 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

tegelijkertijd.. Maar 1? Denk dat het eerder een wachtlijst is die je opzet, net zoals bij nzb's van usenet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Het is sowieso minimaal twee. Er staan er nu zes ingeladen, en de eerste twee zijn aan het downloaden. Jammer dat het niet een meer uitgebreide client is. De laatste twee in de lijst komen van een private tracker, en zouden op mijn computer met een snelheid binnenkomen van rond de 1 Mb/s. Je kan ze ook niet verschuiven in de lijst oid, en ook de trackinggegevens kun je niet inzien.
Ik zou het ideaal vinden als ik deze gewoon aan kon laten staan en een gelijkwaardige downloadoplossing zou hebben aan de combinatuie utorrent met een PC. Is toch een betere oplossing dan mijn computer een nacht aan te laten staan.
Op deze manier zou je je kunnen afvragen of dat als het niet goed/volledig uigevoerd kan worden, het wel een echte meerwaarde heeft, en of het niet beter is dergelijke zaken (denk ook aan de SD-kaart-reader terwijl de foto-afspeelfunctie zeer beperkt is) weggelaten kunnen worden ten behoeve van de stroommanagement, snelheid van het OS, etc..

[ Voor 5% gewijzigd door RaJitsu op 28-05-2009 14:47 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rexomnium schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:19:
[...]

Het staat mensen zoals ik dan ook vrij om op zoek te gaan naar een oplossing hiervoor en deze kwestie te berde te brengen op een forum. Ik vind het dan ook een beetje onzinnig om dat af te doen als gezeur of 'het niet snappen'. Laat de mensen die wél DTS downmixing willen, het daar gewoon over hebben.
voor we de discussie hier ook nog uitgebreid krijgen:
ja, ik vind dat het downmixing ook geimplementeerd moet worden, al was het alleen maar omdat het beloofd is. Dus nee, ik vind het geen gezeur (heb ik dat woord gebruikt? ;)). Ik heb alleen niet begrepen waarom er zo'n woede over bestaat bij sommige mensen. dat is alles... er is een nuance tussen het 'er gewoon over hebben' en tientallen topics gaan openen op dergelijke forums en te lopen ranten. that's all :) nogmaals, DTS dm mag er van mij best in en ik begrijp de wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Lol, die 109 is dus net verwijderd.....
Apart.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hardeschijf is binnen en gemonteerd, nu aan het formatteren..

Zo direct maar eens uitvogelen wat de volgende stappen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

catchingfire schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:41:
[...]

Oke dus iets als :
\Movies\Kids\Disney\Disney Classics[SET Disney Classics] Bolt 2008\VIDEO_TS\
\Movies\Kids\Disney\Disney Classics[SET Disney Classics] Assepoester 1950\VIDEO_TS\
\Movies\Kids\Disney\Disney Pixar[SET Disney Pixar] Toy Story 1995\VIDEO_TS\

De filmnaam moet direct achter de SET definitie staan, niet eerst het jaartal?
Yup, bij mij staan de jaartallen ook nog tussen haakjes (iMDB-gelijk), maar ik weet niet zeker of dat noodzakelijk is.

Probeer het maar eens, je zult aangenaam verrast zijn... Ik weet alleen niet welk plaatje YAMJ zal gebruiken voor je set... ;)

En als er films nog niet herkend worden, dan met NFO's aan de gang gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 28-05-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:48:
Weet iemand of het mogelijk is om verschillende jukeboxen naast elkaar te hebben? Ik zou graag vanuit het home menu die jukeboxen willen opstarten. Bijvoorbeeld YAMJ als ik video's selecteer, of Music Jukebox bij muziek etc.

Nu moet ik naar dat vierde ding (file mode ofzo?), en dan een index.htm opzoeken. Beetje omslachtig.
Misschien is NMTServer een oplossing voor je.

Zie http://www.networkedmedia...read.php?tid=16870&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
bijv kdoske skin gebruiken en die aanpassen ?

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
m00 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:48:

Ik heb met Kdoske NMT Customizer een eigen menu gemaakt ipv het standaard menu. Er wordt gezegd dat het soms door geheugengebruik problemen opleverd, maar vooralsnog werkt het bij mij prima. Je maakt hiermee een eigen hoofdscherm en bepaalt zelf hoeveel knoppen er op komen en wat er achter elke knop zit. Is heel flexibel en ziet er heel gelikt uit. Zo heb ik ook maar meteen Apple Trailers op de hoofdpagina gezet :D
Kijk maar eens op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort een HDX-1000 nu heb ik de volgende instelling:

bij NMT programma's:
toestel naam: HDX1000
Samba Werkgroep: WERKGROEP
alles staat aan.

bij netwerk:
mode: auto. ip (kabel)

bij startpagina:
HARD_DISK
Network browser: daarna WERKGROEP en NFS Server (NFS Server werkt niet) bij WERKGROEP zie ik HDX1000 en mijn pc. PC geen inhoud gevonden
myihome (computernaam): kan ik wel streamen van mijn pc nadat ik mijn firewall uit heb staan (staat nu tijdelijk uit totdat deel partitie werkt)

nu voeg ik de gedeelde mappen toe via de menu 'Gedeelde mappen' en daarna toevoegen. met de volgende gegevens:
Share naam: Muziek (zelfde als op pc)
URL smb://ipadresvanjepc/share of smb://computernaam/share (alletwee heb ik geprobeert en het werkt)
user name: mijn gebruikersnaam met voledige toegang tot pc
Wachtwoord: mijn wachtwoord dat ik via een toetsenbord intik en klopt
daarna toevoegen

als ik nu naar de toegevoerde map ga krijg ik dat de USER or Password niet klopt en kan daarna niet meer verder.

kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Probeer eens:
Inlog: nmt
Wachtwoord: 1234

;)

------------

Hier nu ook HDD geinstalleerd vanavond. Progrogramma's erop. Automatisch downloaden heerlijk B)
Voorlopig werkt hij goed naar behoren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

R-B schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:32:
Probeer eens:
Inlog: nmt
Wachtwoord: 1234

;)

------------

Hier nu ook HDD geinstalleerd vanavond. Progrogramma's erop. Automatisch downloaden heerlijk B)
Voorlopig werkt hij goed naar behoren :>
Da's als je de share van de HDX wil benaderen, niet als je vanaf de HDX je PC wil benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:42:
[...]

Lol, die 109 is dus net verwijderd.....
Apart.
http://www.kieskeurig.nl/receiver/jvc/rx-5062/165355/
151€ vind ik anders ook een schijntje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:50:
ik heb sinds kort een HDX-1000 nu heb ik de volgende instelling:

bij NMT programma's:
toestel naam: HDX1000
Samba Werkgroep: WERKGROEP
alles staat aan.

bij netwerk:
mode: auto. ip (kabel)

bij startpagina:
HARD_DISK
Network browser: daarna WERKGROEP en NFS Server (NFS Server werkt niet) bij WERKGROEP zie ik HDX1000 en mijn pc. PC geen inhoud gevonden
myihome (computernaam): kan ik wel streamen van mijn pc nadat ik mijn firewall uit heb staan (staat nu tijdelijk uit totdat deel partitie werkt)

nu voeg ik de gedeelde mappen toe via de menu 'Gedeelde mappen' en daarna toevoegen. met de volgende gegevens:
Share naam: Muziek (zelfde als op pc)
URL smb://ipadresvanjepc/share of smb://computernaam/share (alletwee heb ik geprobeert en het werkt)
user name: mijn gebruikersnaam met voledige toegang tot pc
Wachtwoord: mijn wachtwoord dat ik via een toetsenbord intik en klopt
daarna toevoegen

als ik nu naar de toegevoerde map ga krijg ik dat de USER or Password niet klopt en kan daarna niet meer verder.

kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

alvast bedankt
Vista?

Zo ja, zet bij het netwerkcentrum uit dat je een wachtwoord in moet tikken om de share te benaderen
1. In the Sharing and Discovery section of the Network and Sharing Center window, click the down arrow next to Password protected sharing.
2. Within the Password protected sharing settings, click Turn off password protected sharing, and then click Apply.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik ben ook lekker bezig met mijn nieuwe HDX-1000. Bevalt erg goed, maar...
Ik hoor de hele tijd een ultrahoge piep (ligt nog net in mijn gehoorbereik). Hebben jullie / heeft iemand dat ook en is daar iets aan te doen?
Zowel voor als na het installeren hoor ik deze hoge pieptoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

salgera schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:17:
Ik ben ook lekker bezig met mijn nieuwe HDX-1000. Bevalt erg goed, maar...
Ik hoor de hele tijd een ultrahoge piep (ligt nog net in mijn gehoorbereik). Hebben jullie / heeft iemand dat ook en is daar iets aan te doen?
Zowel voor als na het installeren hoor ik deze hoge pieptoon.
Bij mij was het de externe voeding die de piep veroorzaakte. Een paar tikken met de hamer erop deed wonderen. Het was inderdaad zo'n 18 kHz piep die de meesten niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:35:
[...]

Bij mij was het de externe voeding die de piep veroorzaakte. Een paar tikken met de hamer erop deed wonderen. Het was inderdaad zo'n 18 kHz piep die de meesten niet horen.
is dat dan zo'n voeding die zichzelf uitschakelt? Het viel me op dat ik de piep soms ook hoorde maar alleen als hij aanstond, in standby, of uit via OFF+DELETE op de remote. Zodra ik de schakelaar achterom uitzette was het stil. De externe voeding zit dan nog wel in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:00:
[...]

is dat dan zo'n voeding die zichzelf uitschakelt? Het viel me op dat ik de piep soms ook hoorde maar alleen als hij aanstond, in standby, of uit via OFF+DELETE op de remote. Zodra ik de schakelaar achterom uitzette was het stil. De externe voeding zit dan nog wel in het stopcontact.
Idd, ik hoor de piep ook alleen als ie aan staat, niet als ie op standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:08:
[...]

Vista?

Zo ja, zet bij het netwerkcentrum uit dat je een wachtwoord in moet tikken om de share te benaderen

[...]
nee was dat maar zo dan was het zo gepiept. maar voor zie iets ben ik wel instaat om vista op mijn pc te knallen. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Heb je ook dit geprobeerd?

Inlog: <JOU PC NAAM>\<JOU INLOG NAAM@PC>
Voorbeeld: tweakerspc\R-B

En dan gewoon je wachtwoord om je pc te benaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:55:
Heb je ook dit geprobeerd?

Inlog: <JOU PC NAAM>\<JOU INLOG NAAM@PC>
Voorbeeld: tweakerspc\R-B

En dan gewoon je wachtwoord om je pc te benaderen :)
moet ik dit invullen bij handmatig gedeelde mappen invullen dus

share naam: muziek
url die smb://ip pc/muziek
user voorbeeld tweakerspc\R-B ??

EDIT:

geprobeerd werkt niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Misschien dat iemand het hier weet, ik heb me HDX1000 op moment met een UTP kabel aan me router hangen alles werkt.

Als ik via FTP iets erop wil zitten, klopt het dat het "maar" met 6 a 7 mb per sec gaat? of zie ik instelling over het hoofd dat het sneller kan en moet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Hoe lang is die kabel? Heb je nog andere bezigheden die lopen? Ik krijg sowieso de indruk dat de lan-toepassing van de HDX-1000 niet hele jofel zijn. Youtube-filmpjes heb ik zelden buffermeldingen voor wanneer ik kijk vanaf mijn PC. Maar via de MPS is het gewoon klote. Torrents lopen ook lang niet zo snel.

Weet iemand trouwens welke services ik precies aan heb moeten staan om toegang te krijgen tot de HDX-1000 vanaf mijn PC middels gewoon het ip-adres? Ik wil namelijk de torrentclient op afstand kunnen aan- en uitzetten, in verband met een spinnende hardeschijf waar ik last van heb tijdens het slapen. Ja, ik kan er naartoe lopen en het effe via de afstandbediening doen of gewoon het knopje in te drukken, maar het gaat me om het principe. Verder, als ik beneden zit, wil ik ook nog wel eens een torrent toevoegen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Metertje of 10 denk ik..

Nee, maakt niet uit, als ik veel of weinig doe, even (langzaam..) snel..

Maar als ik alles draadloos doe, dus via WiFi USB Adapter op de HDX1000 is me overdrachtssnelheid slechts 2 mb per sec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Smarron schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:10:
Ik heb een vervelend probleem met de HDX sinds de laatste firmware. Ik stream alles over het netwerk, dus geen harde schijf erin.

Het komt nu vaak keer voor dat wanneer ik de HDX aanzet, hij mijn netwerk niet meer kan vinden. Het stomme is, is dat hij mijn standaard shared map van Vista wel kan zien, maar mijn handmatig gedeelde mappen niet. Na 10x opstarten (zowel PC als HDX) is mijn netwerk opeens wel weer zichtbaar en kan ik alles kijken wat ik wil.

Ik heb al handmatig IP's ingesteld, maar handmatig op automatisch heeft geen logica opgeleverd. Soms ziet de HDX het netwerk wel, soms weer niet. Het moet ergens in de opties van Vista netwerkbeheer zitten, maar wat nou de oorzaak is weet ik niet. Iemand ook weleens last hiervan ?

Ik gebruik Vista x64 met SP1. Windows firewall staat uit. In het network and sharing scherm heb ik de volgende instellingen:
  • Network discovery: On
  • File sharing: On
  • Public folder sharing: On
  • Printer sharing: Off
  • Password protected sharing: Off
  • Media sharing: On
Als ik Media sharing uitklap en customize kies, dan is de HDX al toegevoegd als geaccepteerd medium om mijn gedeelde bestanden te zien. Wie kan mij helpen?!
Ik ben inmiddels overgestapt naar Windows 7, maar bovenstaand probleem is gewoon weer teruggekomen. De HDX ziet mijn PC wel, want de standaard shared folder is toegankelijk, maar als ik over het netwerk zoek, vind hij mijn PC niet, alleen de NFS server, waar normaal gesproken dus mijn netwerk zichtbaar moet worden. Iemand met een helder idee ??

edit:

Nevermind, ik heb het al opgelost door de shares handmatig toe te voegen.

smb://[IPadres]/[Folder]

Ik wist niet dat het zo simpel kon zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 29-05-2009 21:07 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, ik ga een nieuwe happy gebruiker worden van dit apparaat.
alleen zat ik nog met een vraagje.

is het ook mogelijk om standaard linux programmas te installeren? zoiets als cvs?
ik heb nu een home server met cvs erop en dat werkt heerlijk voor programeerwerk en mn websites en dat zou ik graag nu hierop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:35:
[...]

Hier heb ik ook last van. Zwaar irritant! :(

Mijn HDX heeft nog steeds problemen met het afspelen van diverse mkv's... Avi films afspelen lukt wel maar daar heb ik hem niet voor gekocht. De mkv's staan op mijn pc en op een externe hd. In beide situaties heb ik dit probleem.

Twijfel daarnaast ook over de aanschaf van een hd voor in de HDX. Wat mij tegenhoud is bovenstaand probleem + traag menu + piep geluid van de voeding. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Willy, ik had exact zelfde probleem. Oplossing:

Output beeld goed zetten. Stond bij mij op "Auto". Zet dat op dat gene wat je tv aankan. bij mij dus "720P 50Hz"
En voorlopig HDMI-Audio op uit, en DTS op Raw ipv HD Raw.. :)

Toen mijn beeld nog fout stond stond en ik speelde 1080P materiaal af, deed de boel raar ;)
Als ik nu 1080P materiaal afspeel, werkt het wel.. Nadat ik die instelling voor beeld had aangepast. 8)7

Iemand enig idee waarom een DVD met een VIDEO_TS map (Geen iso dus) niet afspeelt zodra je deze streamt? Als ik hem op de vaste HDD in de HDX zet, werkt hij wel :X

[ Voor 30% gewijzigd door R-B op 30-05-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
R-B schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:52:
Willy, ik had exact zelfde probleem. Oplossing:

Output beeld goed zetten. Stond bij mij op "Auto". Zet dat op dat gene wat je tv aankan. bij mij dus "720P 50Hz"
En voorlopig HDMI-Audio op uit, en DTS op Raw ipv HD Raw.. :)

Toen mijn beeld nog fout stond stond en ik speelde 1080P materiaal af, deed de boel raar ;)
Als ik nu 1080P materiaal afspeel, werkt het wel.. Nadat ik die instelling voor beeld had aangepast. 8)7

Iemand enig idee waarom een DVD met een VIDEO_TS map (Geen iso dus) niet afspeelt zodra je deze streamt? Als ik hem op de vaste HDD in de HDX zet, werkt hij wel :X
De beeld output instellingen had ik al aangepast. mkv's spelen dan vaak wel af. Maar dan wel met een irritante ruis. Zie ook mijn eerdere post hierover Ik heb dus bij het afspelen van films wel beeld maar geen goed geluid. Alleen maar ruis. En dat is dus bij alle mkv's :( HDX analoog aangesloten geeft geen geluid en ook geen ruis. Optisch wel ruis. Wanneer ik het geluid over hdmi zet hoor ik niets op mijn tv.
Met het afspelen van avi's heb ik geen problemeen.

Mijn HDX is gewoon kieskeurig in het mkv materiaal. Zie ook deze post; stifler70 in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." stifler70 kan wel een band of brothers mkv probleemloos afspelen. (zelfde bestand als wat ik heb staan op mijn externe harde schijf. Ik krijg wel beeld, maar geluid is ruis. Het gekke; Constantine.2005.1080p.HDDVD.x264-hV.mkv speelt wel goed af inclusief geluid via optical. En geen ruis dus. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door willy1986 op 30-05-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hmm, raar.. Ruis. Daar heb ik ook helemaal geen last van.. *klop* *klop*

iig, het is belangrijk dat instellingen goed staan, anders loopt je HDX flink te kloten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net mijn HDX1000 binnen met daaraan een WD My Passport Essential 500 GB gekoppeld.
Het is misschien nog de bedoeling een interne erin te zetten maar ik zie daar nog niet echt het voordeel van.
Nu mijn vraagje: Mag de HDX1000 op zijn zij staan ? Ik zou niet weten waarom niet, maar wie weet weet iemand of dit kwaad kan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

de hardware functioneert in je PC toch ook op zijn zijkant? :9

Er zit niks bewegends in, de HDD is ook vastgeschroeft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

salgera schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:31:
[...]
Idd, ik hoor de piep ook alleen als ie aan staat, niet als ie op standby staat.
Dan hebben jullie denk ik een andere piep dan ik. Of heeft te maken met een bepaalde minimale stroomafname waardoor de voeding gaat piepen. Je kunt het simpel testen door met iets hards op de voeding te tikken, bij mij hielpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hallo allemaal, ik ben dit topic een beetje aan het lezen omdat ik ook een goede mediaspeler zoek om via nieuwsgroepen gedownloade films mee te bekijken. Ik wil er echter graag een aantal dingen over weten voordat ik hem ga kopen.

Check = Dat hij t zeker heeft
? is dat ik niet zeker weet of hij t heeft.

Full HD > Check
HDMI 1.3 > Check
Streaming via Internet > Check
Eventueel programma's installeren > Check
Kan HD Inbouwen > Check
Uitzendinggemist etc > Check
Via nieuwsgroepen downloaden en daarna gelijk kijken zonder computer > ????
Eventueel later een programma installeren om mee op te nemen vanuit je upc hd box/alternatief > ???
UP to date met firmware als er bijvoorbeeld een nieuw videoformaat/container uitkomt. >> ???
Foto's dmv een slideshow bekijken > ???
Last but not least, in een netwerk zetten en vanaf externe HDD die met de PC verbonden is rechstreeks film kijken > ????

Ik zou het erg waarderen als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen. Heb al wel gegoogled enzo maar ben niet zo denderdend goed in engels dat ik het allemaal eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
Tc-Chub schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:12:
Hallo allemaal, ik ben dit topic een beetje aan het lezen omdat ik ook een goede mediaspeler zoek om via nieuwsgroepen gedownloade films mee te bekijken. Ik wil er echter graag een aantal dingen over weten voordat ik hem ga kopen.

Full HD > Check
HDMI 1.3 > Check
Kan HD Inbouwen > Check
Eventueel later een programma installeren om mee op te nemen vanuit je upc hd box/alternatief > ???
UP to date met firmware als er bijvoorbeeld een nieuw videoformaat/container uitkomt. >> ???
Last but not least, in een netwerk zetten en vanaf externe HDD die met de PC verbonden is rechstreeks film kijken > ????

Ik zou het erg waarderen als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen. Heb al wel gegoogled enzo maar ben niet zo denderdend goed in engels dat ik het allemaal eruit kan halen.
Via nieuwsgroepen downloaden en daarna gelijk kijken zonder computer > Ja, de nmt kan de bestanden parren etc. (hoe dat ook allemaal heet ;)) en zorgt dat je een afspeelbare film krijgt. Deze is uiteraard meteen te bekijken. Hetzelfde geld voor torrents

Eventueel later een programma installeren om mee op te nemen vanuit je upc hd box/alternatief > Opnemen is hiermee niet mogelijk, namelijk geen tv-in

UP to date met firmware als er bijvoorbeeld een nieuw videoformaat/container uitkomt. >> Ja, er komen veel softwareupdates.

Foto's dmv een slideshow bekijken > Ik geloof niet dat hier een goed programma voor is

Last but not least, in een netwerk zetten en vanaf externe HDD die met de PC verbonden is rechstreeks film kijken > Ja, je kunt films streamen (vanaf pc naar de NMT) je kunt ook een netwerk hdd gebruiken om films vanaf te halen, geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Tonkey op 30-05-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Full HD > Check
HDMI 1.3 > Check
Kan HD Inbouwen > Check
Via nieuwsgroepen downloaden en daarna gelijk kijken zonder computer > ???? ja, zijn apps voor (weet zelf niet welke)
Eventueel later een programma installeren om mee op te nemen vanuit je upc hd box/alternatief > ??? Nee
UP to date met firmware als er bijvoorbeeld een nieuw videoformaat/container uitkomt. >> ??? Waarschijnlijk wel;
Foto's dmv een slideshow bekijken > ??? ja
Last but not least, in een netwerk zetten en vanaf externe HDD die met de PC verbonden is rechstreeks film kijken > ???? Ja, gewoon op de externe schijf een shared folder maken.
Edit: @ vandevorst: Als je op [play] drukt kun je toch de foto's in slideshow weergeven?

[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 30-05-2009 17:21 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Full HD > Check
HDMI 1.3 > Check
Kan HD Inbouwen > Check

Betreft de HDX1000:

Via nieuwsgroepen downloaden en daarna gelijk kijken zonder computer > Ja, alleen het uitpakken en repareren duurt vrij lang.. Maar het kan wel ;)

UP to date met firmware als er bijvoorbeeld een nieuw videoformaat/container uitkomt. >> Dat is mogelijk ja, maar hangt af hoe snel de maker van de HDX1000 de firmware update :)

Last but not least, in een netwerk zetten en vanaf externe HDD die met de PC verbonden is rechstreeks film kijken > Ja! Dat moet toch sowieso al, wil je kunnen downloaden? ;) Maar ja, je kan ook schijven delen op je PC en die benaderen vanaf je HDX1000 :)

[ Voor 0% gewijzigd door R-B op 30-05-2009 17:23 . Reden: Lol, ik was net te laat.. Maargoed.. :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ok kijk dan weet ik al wat meer. Hij kan in princiepe alles behalve het opnemen van programma's maar als we dan een UPC HD RECORDER box in het abbonoment nemen kunnen we alsnog HD programma's opnemen. De slideshow zal dan wel kunnen via bepaalde programma's denk ik.

Maar dan nog een vraagje die me te binnnen schiet, heb je voor het streamen van Films in een netwerk en het installeren van programma's een ingebouwde HD nodig of kan dat ook zonder?

Al met al wel een gecompliceerd ding zie ik al. Verder nog leuke opties die het vermelden waard zijn zoals bijvoorbeeld het luisteren van muziek of iets of radio luisteren?

Edit: Is er nog eigenlijk iets wat hij echt mist, dat je zou zeggen van, dat moet er echt bij! (1 usb poort maakt niet uit, draadloos ook niet)

[ Voor 10% gewijzigd door Tc-Chub op 30-05-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Tc-Chub schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:24:
Ok kijk dan weet ik al wat meer. Hij kan in princiepe alles behalve het opnemen van programma's maar als we dan een UPC HD RECORDER box in het abbonoment nemen kunnen we alsnog HD programma's opnemen. De slideshow zal dan wel kunnen via bepaalde programma's denk ik.

Maar dan nog een vraagje die me te binnnen schiet, heb je voor het streamen van Films in een netwerk en het installeren van programma's een ingebouwde HD nodig of kan dat ook zonder?

Al met al wel een gecompliceerd ding zie ik al. Verder nog leuke opties die het vermelden waard zijn zoals bijvoorbeeld het luisteren van muziek of iets of radio luisteren?
Maar dan nog een vraagje die me te binnnen schiet, heb je voor het streamen van Films in een netwerk en het installeren van programma's een ingebouwde HD nodig of kan dat ook zonder? Niet nodig, werkt uitstekend zonder! Maar ik heb het achteraf toch wel gedaan. Gewoon fijner, zonder HDD kan je ook niet erop downloaden namelijk ;)

Leuke functies?

- Webservices. Youtube kijken op je TV bijvoorbeeld _/-\o_

- Jukebox creeeren op je HDX1000 (Vereist wel interne HDD ;))

[ Voor 4% gewijzigd door R-B op 30-05-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
R-B schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:27:
[...]

- Jukebox creeeren op je HDX1000 (Vereist wel interne HDD ;))
Dat is niet juist, de HDX heeft niet voor niets een kaartslot. Een simpel sd kaartje voldoet ook al (ik gok zelfs dat 1 of 2GB al genoeg is voor je programma's.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

vandevorst schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:33:
[...]

Dat is niet juist, de HDX heeft niet voor niets een kaartslot. Een simpel sd kaartje voldoet ook al (ik gok zelfs dat 1 of 2GB al genoeg is voor je programma's.)
Juist.. Maar ga je dvd's gebruiken dan heb je er niet genoeg aan.. Of Bluray rips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik heb trouwens mijn vragenlijst geëdit met de vraag: Is er nog eigenlijk iets wat hij echt mist, dat je zou zeggen van, dat moet er echt bij! (1 usb poort maakt niet uit, draadloos ook niet)

Sorry voor al dat gevraag maar ben gewoon echt nieuwsgierig. Had net op HD-supplies een vergelijking gedaan met deze, de PH 110A en een Divco Mtix 6500 (ofzoiets) maar deze kan alle netzo als die andere en is mooier dan de popcorn en goedkoper als de divco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
R-B schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:33:
[...]

Juist.. Maar ga je dvd's gebruiken dan heb je er niet genoeg aan.. Of Bluray rips :)
Je kunt de films toch op je pc laten staan, of een externe hdd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik zat me trouwens nog iets af te vragen he als echte tweaker. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dat je een DVD/Blu-ray speler in je computer hebt, die laat je delen over een netwerk en dan bij de HDX-1000 (of iets dergelijks) die DVD-drive aanvinken als mediabron?

Is echt een tweakeractie lijkt me toch zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb de harde schijf er maar heel even in gehad. Toch er weer uit gehaald wegens het geluid en alles duurt gewoon langer. Ook het aan en uit gaan van de harde schijf irriteerde me mateloos.

Nu gewoon alles over het netwerk gestreamed, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja ik heb het er met mijn vader over gehad en we willen hem wel hebben maar dan moet er een harde schijf in. Maar als hij dus zoveel geluid maakt, is er dan iemand met een tip voor een goede harde schijf van 500 gigabyte (320 of iets dergelijks mag ook, als t maar meer is dan 200)

En dan even nog een reactie op dat tweakerberichtje, ik heb het uitgetest en heb mijn dvd drive op delen gezet en kon ik bij mijn broertje op zijn pc gewoon film kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Smarron schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 19:42:
Ik heb de harde schijf er maar heel even in gehad. Toch er weer uit gehaald wegens het geluid en alles duurt gewoon langer. Ook het aan en uit gaan van de harde schijf irriteerde me mateloos.

Nu gewoon alles over het netwerk gestreamed, werkt perfect!
Welke merk/type harde schijf was dat?

Ik zoek nog een stille harde schijf welke ik niet wil horen als de HDX in standby staat en als ik slaap.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Als geld geen probleem is een SSD, anders een 5200 RPM schijf nemen, voorkeur voor de Green serie van bijv WD. Deze is ook nog is energiezuinig.

Deze HDD compatibility lijst kan je goed op weg helpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Yippie op 30-05-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Yippie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:26:
Als geld geen probleem is een SSD, anders een 5200 RPM schijf nemen, voorkeur voor de Green serie van bijv WD. Deze is ook nog is energiezuinig.

Deze HDD compatibility lijst kan je goed op weg helpen.
SSD is mij te prijzig.

Na het lezen van deze post Tutti-frutti in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." twijfel ik over de aanschaf van de Samsung F2 5400 rpm.
En na het lezen van dit bericht http://www.networkedmedia...0686&pid=175267#pid175267 twijfel ik ook over de WD Green harde schijven.
Welke harde schijf raden jullie aan? En klopt het dat harde schijven blijven draaien, ook al zet je je HDX uit?

[ Voor 18% gewijzigd door willy1986 op 30-05-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Uit of standby, scheelt nogal ;)

Standby blijft de HDD zachtjes draaien
Uit is ook echt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

willy1986 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:11:
[...]

Welke merk/type harde schijf was dat?

Ik zoek nog een stille harde schijf welke ik niet wil horen als de HDX in standby staat en als ik slaap.
Iemand tips?
3 schijven getest, maar ik heb het vergeleken met stilte zonder schijf, dus het blijft een toename van geluid, ook al is het niet overdreven veel.

Samsung Spinpoint T166 500GB
Samsung Spinpoint F1 750GB
Samsung Spinpoint F1 1TB

Zijn stuk voor stuk stille schijven, ik heb er nu 3 in de PC zitten en met voldoende demping echt onhoorbaar, maar de HDX dempt totaal geen geluid. Een 5200rpm schijf is dan inderdaad beter. Maar buiten de geluidsproductie vond ik de vertraging in de menu's vooral erg irritant (Als de schijf even niet wordt gebruikt, stopt hij en moet vervolgens weer opspinnen, dat kost tijd. Zelfs als ik de schijf zelf niet eens benader, maar een andere bron). Ik was het netwerk al gewend en dat is klikken en direct resultaat. Dus zitten er nu 3x 1TB schijven in de PC en dat werkt prima.

Als ik de HDX op standby zette, stopte de harde schijf overigens ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ok, ja ik ben wel van plan er een Harde schijf in te zetten en dat hij geluid maakt in standby of iets maakt niet uit want hij komt niet op mijn slaapkamer. Ik wil er dus een die bovenstaand probleem met dat opnieuw spinnen als hij wordt aangevinkt en die vertraging in de menu's dus liever niet. Kan iemand mij dan een goede 200 tot 500 gigabyte HDD aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
R-B schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:53:
Uit of standby, scheelt nogal ;)

Standby blijft de HDD zachtjes draaien
Uit is ook echt uit :)
Ik bedoelde daar standby, dmv de power knop op de ab. Dus niet volledig uit dmv die knop op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
willy1986 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 09:39:
[...]

Ik bedoelde daar standby, dmv de power knop op de ab. Dus niet volledig uit dmv die knop op de achterkant.
Hij blijft draaien, omdat de services zoals torrent en usenet clients actief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Smarron schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:54:
[...]

Als ik de HDX op standby zette, stopte de harde schijf overigens ook gewoon.
Nope. Luister maar eens als je je oor vlak bij de HDX heb. Je hoort zeker de HDD nog. Maar heel erg langzaam :) Als hij niks aan het doen is.. Mocht je aan het downloaden zijn en op standby zetten, gaan de downloads gewoon door.. Dan draait hij wel harder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik had overigens alle services uitgezet. Ik download toch alles via de PC. Mijn harde schijf ging dus echt wel daadwerkelijk uit.

Maar wie gebruikt de HDX met harde schijf en netwerkshares? Heeft niemand last van de vertraging of blijft de harde schijf dus altijd draaien ook al kijk je iets via het netwerk? Want als dat zo is, heeft het sowieso te maken met de services die draaien.
R-B schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:29:
Juist, dan pas gaat hij echt uit ;) Maar dan moet je het wel erbij vermelden ;)
Klopt, was ik even vergeten. Ik ben blijkbaar zowat de enige die de services niet gebruikt. :)

[ Voor 76% gewijzigd door Smarron op 31-05-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Juist, dan pas gaat hij echt uit ;) Maar dan moet je het wel erbij vermelden ;)

Toevoeging:
haha, ja, maar als je alles streamt heb je idd geen services nodig :)

[ Voor 35% gewijzigd door R-B op 31-05-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vandaag een tijdje mee zitten spelen nadat hij binnen was. Vorige maand had ik de wd player op bezoek.

Conclusie:

HDX-1000 mag weer weg en WD komt weer terug.

Wat een omslachtigheid allemaal om een filmpje te kijken zeg. Interface is retetraag. kopieren is traag. Beeldkwaliteit tegenover de WD is stukken minder. Streamen gaat dan nog wel maar was geen must voor mij. HD wordt heet. Loopt vast. Geluid ook niet echt stil.

Ik begrijp best dat hier mensen zitten die de volledige mogelijkheden benutten van dat ding, maar zoals de reviews al zeggen. Heb je nog geen mediaplayer en is streamen geen must koop dan een wd player of beter WD player 2.

Dus bij deze is hij te koop.

Gloednieuw dus.

Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Omslachtig ? Druk op Play..

Dat het apparaat niet voldoet aan jou eisen/verwachtingen wil niet zeggen dat het apparaat niet goed is.
Als je tevreden was over de WD mediaplayer, waarom geef je meer dan 2x zoveel uit aan een ander apparaat.
Wellicht miste je functionaliteit, die je hoopte te vinden in de HDX. Zou handiger zijn dan als je vermeld wat er niet aan voldoet, zodat je weet of het wel of niet kan.

Hete harde schijf, hier hebben sommigen wel last van, anderen niet. Kan aan de harddisk keuze liggen.
Geluid, wederom ligt aan de keuze van de HD, kastje zelf maakt namelijk geen lawaai.
Trage interface, is bekend.
Lage transfersnelheid, is bekend.
Beeldkwaliteit, kan ik niks over zeggen, omdat ik het niet kan vergelijken, maar lijkt me op zijn minst gelijk zo niet beter. In ieder geval speelt die meer af.

Hoe dan ook, je mag je mening geven, en ja het apparaat heeft zijn minpunten en/of tekortkomingen, maar ik ben nog geen alternatief tegengekomen die doet wat het moet doen, met de bijbehorende energieconsumptie.

Omdat ik nu download en kijk via de HDX hoeft mijn pc veel minder urem aan te staan, en heb ik hem zo terug verdiend.

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 31-05-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:24:
Ik heb er vandaag een tijdje mee zitten spelen nadat hij binnen was. Vorige maand had ik de wd player op bezoek.

Conclusie:

---Quote ingekort----
Ja het ligt er inderdaad aan welke harde schijf je in het apparaat inbouwd. Sommige draaien op 5400 RPM en sommigen op 7200. Je Zal dus eigenlijk op de compitaliteitspagina even moeten kijken welke HD perfect werkt. Ook zal een 1 TB hd altijd slomer zijn dan eentje van 500 gig. Maar trage menu's maakt niets uit, want dvd spelers zijn allemaal traag met het lezen van een dvd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:08
heb de HDX nu enkele dagen en moet zeggen dat het ding juist enorm eenvoudig werkt.. Nadat ik de shares toegevoegd heb, kan ik met enkele klikken op -enkel- de zwarte pijlen en OK knop alles starten wat ik wil..

Het start snel, en alles draait. Ik zie dus ook echt totaal geen omslachtigheid zoals ik hierboven wel lees. Zelfs als ik 500gb over het netwerk overgooi naar de HDD in de HDX, dan -nog- reageert het ding netjes maar wel een stuk trager (niet zo gek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Haha dat is mooi. Veel positieve reacties gelukkig. Ik ben heel erg actief in dit topic en ik stel maar vragen omdat ik hem graag wil hebben en ik heel erg bang ben voor een miskoop omdat ik hem namelijk niet helemaal zelf betaal.

Ik las zonet ook dat je er een Movie jukebox van kan maken maar is er eentje waarbij je geen computer nodig hebt alleen een internetaansluiting?

En waar kan je hem het beste kopen? Ik was van plan om hem via de hdx1080.com site te bestellen omdat hij daar maar 200 euro is of is dat misschien niet slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03

Conclusie:

Wat een omslachtigheid allemaal om een filmpje te kijken zeg. Interface is retetraag. kopieren is traag. Beeldkwaliteit tegenover de WD is stukken minder. Streamen gaat dan nog wel maar was geen must voor mij. HD wordt heet. Loopt vast. Geluid ook niet echt stil.

Ik begrijp best dat hier mensen zitten die de volledige mogelijkheden benutten van dat ding, maar zoals de reviews al zeggen. Heb je nog geen mediaplayer en is streamen geen must koop dan een wd player of beter WD player 2.

Dus bij deze is hij te koop.

Gloednieuw dus.

Ik hoor het wel.
Weet niet hoe jij heb zitten prutsen, maar ingewikkeld? Traag??? Gebruik je soms wifi of een 10mbit netwerk 8)7 Heb ook de wd gehad, maar die speelde de helft niet af, hd helemaal (oke is ie ook niet voor bedoeld). Heb hier een paar maanden mee zitten kloten tot de hond van me ouders besloot dat het genoeg was en hem vakkundig heeft vernietigd door middel van een grote staart en een glas cola :X De dag erna kwam ibood met de hdx, direct besteld. Wat een verademing, ding speelt alles, ook hd, er ging een wereld open :+ . Geen gekloot met dts of niet afspelende files etc. Beeld is vele malen beter! Zeker een xvid of dvd5 ziet er op de hdx een stuk beter uit.HD helemaal super.

Enigste nadeeltje is dat je na het spelen van bepaalde iso's soms een 'hardreset' moet geven voordat hij HD afspeelt, maar goed met alle voordeel kan ik hier goed mee leven 8) Wacht wel op een firmwaretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Conclusie:

Omslachtig? No way? wat je ook wilt op je HDD douwen en op play drukken? :) Zelfs vanaf een USB iets is het plug and play :O

Maargoed.. Hij speelt echt alles af het apparaat, beetje leren om ermee om te gaan en dan is het een subliem apparaatje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle HD die ik tegen de WD aangooide speelde hij gewoon. EN DTS via reciever was ook geen probleem..

Zelf gebruik ik een mac en via smb geshared. Na een tijdje prutsen lukte het ook wel, maar wat ik zeg. Ik hang net zo graag een externe HD aan me mac en kopieer het dan zo.

Waarom ik hem dan had gekocht. Vergeleken met de WD kwam hij eigenlijk niet veel duurder uit, omdat ik hier al schijven had liggen en bij de wd er nog 1 bij moest halen dat eigenlijk dan neer kwam op dezelfde prijs. EN dan heeft de HDX meer functionaliteit dus koos ik voor die.

Kwa gebruiksgemak is de WD gewoon een betere keus voor mij. 1 stroomkabel en een hdmi en klaar. Niet nog eens een ethernetkabel trekken en een dongle is ook niet alles om te streamen.

Vanaf zal ik dus verder gaan in het WD topic.

Veel plezier met de HDX verder
thefox154 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:41:
[...]

Weet niet hoe jij heb zitten prutsen, maar ingewikkeld? Traag??? Gebruik je soms wifi of een 10mbit netwerk 8)7 Heb ook de wd gehad, maar die speelde de helft niet af, hd helemaal (oke is ie ook niet voor bedoeld). Heb hier een paar maanden mee zitten kloten tot de hond van me ouders besloot dat het genoeg was en hem vakkundig heeft vernietigd door middel van een grote staart en een glas cola :X De dag erna kwam ibood met de hdx, direct besteld. Wat een verademing, ding speelt alles, ook hd, er ging een wereld open :+ . Geen gekloot met dts of niet afspelende files etc. Beeld is vele malen beter! Zeker een xvid of dvd5 ziet er op de hdx een stuk beter uit.HD helemaal super.

Enigste nadeeltje is dat je na het spelen van bepaalde iso's soms een 'hardreset' moet geven voordat hij HD afspeelt, maar goed met alle voordeel kan ik hier goed mee leven 8) Wacht wel op een firmwaretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 06:47:

Kwa gebruiksgemak is de WD gewoon een betere keus voor mij. 1 stroomkabel en een hdmi en klaar. Niet nog eens een ethernetkabel trekken en een dongle is ook niet alles om te streamen.
Je doet net alsof het de WD het zonder internet wel kan. Zonder internetkabel kan je gewoon niet streamen. Als je hem niet daarop aan sluit zul je alleen een externe HD erbij moeten kopen en wil je dat ding meenemen zul je en die externe HDD moeten meenemen en de WD moeten meenemen. Ook zul je ze allebei van voeding moeten voorzien. De HDX is gewoon éen kastje met alles erin en klaar is Chub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
met een 2,5 inch disk kun je power via usb gebruiken. Echter dit geld natuurlijk zowel voor hdx als voor de WD.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja maar je zult je toch wel allebei moeten meenemen en met een HDD 2.5 inch en dan meer dan 500 gig ben je al gauw meer dan 120 euro kwijt + 100 euro WD is al weer even duur als de HDX terwilj op de WD geen programma's enzo kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

zoo, mijn Jukebox werkt nu ook naar behoren, eindelijk goede instellingen ergens gevonden in de files :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-08 17:04
Weer even een update over het DTS dropout probleem met MKV bestanden.
Ik las op het NMT forum dat er vandaag (1/6/2009) nieuwe firmware voor de A-110 is uitgebracht dat dit probleem nu eindelijk oplost.

De nieuwe release notes van de nieuwe firmware:
Release Date:01 June 2009
Firmware Version:01-17-090204-15-POP-403-000

Release Note:
1. No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-POP-403
2. Fixed long playback of some TS file causing system crash
3. Fixed formatting SATA HDD failure on some large capacity HDD
4. Fixed further DTS dropouts in MKV.

Het is kwestie van tijd dat deze firmware dus ook naar de HDX-1000 komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Digitech liep al een firmware achter de PCH. Nu deze uit is, lopen ze er twee achter. De developers moeten nu echt een schop onder hun kont.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zeg ik dat de wd het zonder internet kan. Ik heb gezegd dat de streaming mogelijkheden mij niet zo kunnen bekoren. Alleen de WD2 zal wel streaming bieden, maar dat kan me niet bekoren. Ook zijn de firmware releases vele malen sneller dan HDX die retetraag is. Ergens las ik dat ze op de fles gegaan zijn dus waarom zouden ze zich nog inspannen voor releases.

Kwaliteit van een externe schijf is vele malen beter dus waarom zou ik streamen~? Alleen omdat ik dan te lui ben om van me stoel te komen om even 10 minutjes dat ding aan me pc te hangen. en idd die 2,5 inch schijven hebben geen stroom nodig en zijn reteklein. Die extra programma heb ik ook niet veel mee.

Ding m0oet gewoon spelen zonder al te veel gezeik.

Volgend jaar hebben we allemaal weer iets anders wat weer 10x beter is. Das de evolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:44:Ook zijn de firmware releases vele malen sneller dan HDX die retetraag is.
Wat is dan zo 'retetraag' ? De snelheid waarmee nieuwe firmware wordt uitgebracht, of de bediening van het apparaat ?
Ik browse door m'n films/series heen zonder dat ik vertraging merk. Starten van een film duurt ongeveer 4 seconden (inclusief buffering vanaf m'n NAS). Is dat echt zo traag dan ?
Misschien ben ik sneller tevreden omdat ik ook een Siemens en Samsung digitale (ziggo) ontvanger heb.. Die zijn pas echt traag! (daarbij vergeleken is de HDX bloedsnel)
Kwaliteit van een externe schijf is vele malen beter dus waarom zou ik streamen~?
Omdat dat 'vele malen' makkelijker is misschien? Ik bedoel kom op, we leven in 2009 waarin alle devices met gemak aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Dan ga je toch niet heen en weer lopen met een HD onder je arm om die dan weer aan je NMT, dan weer aan je PC te knopen? Laat mij dan maar een volle 4 seconden wachten bij het opstarten van een film. Ik hoef er in ieder geval m'n luie stoel niet voor uit ;). Sterker nog, ik kan zowel beneden in de woonkamer vanaf m'n HDX als in de slaapkamer vanaf m'n 2e HDX van dezelfde NAS m'n films/series bekijken. Ik wil niet weten hoe dat gaat als je er een HD aan moet koppelen (die je weer vergeet mee te nemen naar boven/beneden..ik ken mezelf;)
Volgend jaar hebben we allemaal weer iets anders wat weer 10x beter is.
Maar daar heb je _nu_ toch niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
..ook de HDX is natuurlijk niet perfect. Ik heb nu in de afgelopen maanden al een keer of 3 meegemaakt dat als ik een film pauzeer, en daarna weer door laat spelen, het geluid ineens weg is. Het geluid komt dan ook niet meer terug tot ik een harde reset geef (waarvoor ik dan toch uit m'n luie stoel moet :( ). Ik heb dit probleem nog maar op 1 van m'n 2 HDX-en gemerkt, dus het zou een probleem met die ene HDX kunnen zijn.. Nog meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

sverzijl schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:12:
..ook de HDX is natuurlijk niet perfect. Ik heb nu in de afgelopen maanden al een keer of 3 meegemaakt dat als ik een film pauzeer, en daarna weer door laat spelen, het geluid ineens weg is. Het geluid komt dan ook niet meer terug tot ik een harde reset geef (waarvoor ik dan toch uit m'n luie stoel moet :( ). Ik heb dit probleem nog maar op 1 van m'n 2 HDX-en gemerkt, dus het zou een probleem met die ene HDX kunnen zijn.. Nog meer mensen hier last van ?
Niet helemaal. Ik dacht dat ik precies hetzelfde had als jij, totdat ik het deel las dat het geluid helemaal niet meer terug komt. Bij mij komt het na een tijdje (5-10 seconden) weer terug....

Overigens zit ik nog steeds met mijn vraag over de Spinpoint F2. Ik dacht dat dit een nieuwere versie was van de Spinpoint F1 die iedereen om de een of andere reden heeft. Is die F1 dan toch stiller? Of iig i.c.m. de HDX1000? Buiten de HDX is de F2 echt erg stil, maar wanneer ik aan het downloaden ben via de HDX, hoor ik hem spinnen en ratelen. Is dat niet zo bij de F1? Het hoe zit het met de WD-schijven waar ook nog eens een tooltje voor beschikbaar is om hem stiller te maken? Ik koos voor de Samsung omdat hij niet veel duurder was dan de F1, en omdat Samsung 5 jaar garantie biedt, tegen de drie jaar van WD.

Ik krijg binnenkort een extra HDX1000 binnen (van die vertaling, weetjewel :)), en wil daar ook een HDD in zetten, en misschien voor mijn huidige HDX1000 een andere HDD, aangezien de HDD die er nu in zit, ook in mijn nieuwe systeem kan (ik moet immers ìets met die F2 :)).

Story of my life. Ik krijg iets gratis binnen, en vervolgens maak ik flinke kosten 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door RaJitsu op 01-06-2009 19:53 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32022550,noline]
dat waag ik nog wel te betwijfelen. ik heb het nooit werkende gekregen, ondanks alle tutorials op internet en vragen in diverse fora. Dus als het voor jou een USP is, denk nog even na ;)

wat de hdx echt mist? goeie jukeboxfunctie, voor video is het ok maar voor je mp3 collectie is het gewoon ruk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:12:
je hoeft je luie stoel niet uit hoor
Als je eject en daarna standby indrukt restart de HDX vanzelf.
Zie http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=126 onder de kop afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
timovd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:53:
Digitech liep al een firmware achter de PCH. Nu deze uit is, lopen ze er twee achter. De developers moeten nu echt een schop onder hun kont.
Of je bouwt de HDX1000 om tot een PCH A110:

http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000

Heb je meteen DTS downmixing en kun je voortaan upgraden met de firmware voor de A110 (vanmiddag de nieuwe firmware op m'n HDX1000 gezet en dat werkte perfect).

Enige nadeel is dat de kleur van de powerled wordt omgedraaid (blauw=standby en rood=aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:06:
[...]

Wat is dan zo 'retetraag' ? De snelheid waarmee nieuwe firmware wordt uitgebracht, of de bediening van het apparaat ?
Ik browse door m'n films/series heen zonder dat ik vertraging merk. Starten van een film duurt ongeveer 4 seconden (inclusief buffering vanaf m'n NAS). Is dat echt zo traag dan ?
Misschien ben ik sneller tevreden omdat ik ook een Siemens en Samsung digitale (ziggo) ontvanger heb.. Die zijn pas echt traag! (daarbij vergeleken is de HDX bloedsnel)

[...]

Omdat dat 'vele malen' makkelijker is misschien? Ik bedoel kom op, we leven in 2009 waarin alle devices met gemak aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Dan ga je toch niet heen en weer lopen met een HD onder je arm om die dan weer aan je NMT, dan weer aan je PC te knopen? Laat mij dan maar een volle 4 seconden wachten bij het opstarten van een film. Ik hoef er in ieder geval m'n luie stoel niet voor uit ;). Sterker nog, ik kan zowel beneden in de woonkamer vanaf m'n HDX als in de slaapkamer vanaf m'n 2e HDX van dezelfde NAS m'n films/series bekijken. Ik wil niet weten hoe dat gaat als je er een HD aan moet koppelen (die je weer vergeet mee te nemen naar boven/beneden..ik ken mezelf;)

[...]

Maar daar heb je _nu_ toch niets aan?
Dat is het nou juist. Ik blijf graag in beweging :) . Firmware releases zijn traag bedoelde ik en het overzetten van content naar je hd is ook niet erg vlug. Misschien heb ik niet genoeg tijd genomen om precies het fijne uit de HDX te halen, maar eerlijk gezegd had ik daar ook niet echt zin in. JE bent uren bezig om door te lezen hoe je dit en dat moet installen. Terwijl het allemaal gewoon veel simpeler moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:19:
[...]

Dat is het nou juist. Ik blijf graag in beweging :) . Firmware releases zijn traag bedoelde ik en het overzetten van content naar je hd is ook niet erg vlug. Misschien heb ik niet genoeg tijd genomen om precies het fijne uit de HDX te halen, maar eerlijk gezegd had ik daar ook niet echt zin in. JE bent uren bezig om door te lezen hoe je dit en dat moet installen. Terwijl het allemaal gewoon veel simpeler moet kunnen.
Mwoh, zover ik kon zien zat er zo goed als geen gebruikershandleiding bij, maar ik wist vrij snel hoe alles werkte. Dat apparaat zit echt niet moeilijk in elkaar.

Ik gebruik dus juist geen harde schijf en dat maakte de keus voor de HDX makkelijker dan toen ik de WD ook wilde in eerste instantie. Ik denk toch dat je er wellicht iets te snel naar hebt gekeken en teveel gewend bent geraakt aan de WD. Geen probleem natuurlijk, maar zoals je kunt zien zijn de gebruikers van de HDX eigenlijk allemaal positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehdiibrahim
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 08:43
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een HDX1000, maar kan er nog geen vrienden mee worden. Op de diverse sites heb ik nog geen goed antwoord op mn vraag kunnen vinden, dus ik wil m ook graag hier neerleggen. Na het veranderen van mijn resolutie (vanwege traag beeld) kan ik helemaal niets meer met mn hdx omdat ikgeen beeld heb. Zie ook mijn post hieronder. Alles met opnieuw opstarten en andere aansluitingen (composiet ipv hdmi enzo) heb ik ook al geprobeerd. Ik hoop dat hier nog iemand een oplossing heeft! Bedankt!

I'm new to the HDX and to this site, so excuse me if I'm asking a question that has been asked before.

When I first played a movie with my HDX-1000, it worked well but the image was slow. I changed the resolution settings. After this, I can't do anything with the HDX anymore. When I startup it does load with the HDX logo, but after that all I get is the message from my (Sony Bravia full HD) TV that "this signal is not supported. Check the connections of your device". So I can't even go back to the HDX menu to try and change it back. I have tried component connections, and I've tried to fix it using my computer, but the same result there.

Is this a familiar problem to anyone? Any suggestions to make it work again? Simply pressing standby-delete-and back on, switching off electricity for a while and such first measures were unsuccesful. Your help would be much appreciated!
Pagina: 1 ... 6 ... 38 Laatste