Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ophoping van warmte is het volgens mij niet, want de HDX wordt niet erg warm.
De cache zal het probleem ook niet zijn, want ook na het uit / aan zetten van de HDX gaat het probleem direct al op.
Verder heb ik geen programma's op de achtergrond lopen.

Ik ben zojuist op de "streaming" vraag van Cypher21 het volgende te weten gekomen:
- streamen vanaf de HD van mijn computer via de HDX --> perfect beeld / geluid :*)
- direct afspelen vanaf de HD in de HDX1000 --> slow motion beeld / geen geluid :(

Het lijkt erop dat het aan de HD in de HDX1000 ligt, al heb ik daar toch mijn grote twijfels over.
De Samsung Spinpoint HD103UI die ik in de HDX heb zitten, is volgens schrijven 100% geschikt voor de HDX.
En voor alle duidelijkheid nogmaals, de HDX wordt niet erg warm, wat het probleem had kunnen veroorzaken.

Om nu zomaar een nieuwe HD te kopen lijkt me (nog) iets vroeg, zeker omdat het een ander probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Je zegt hij wordt niet erg warm??? dat doet mij juist vermoeden dat hij zijn warmte niet kwijt kan ;) anders zou de behuizing toch warm worden :D
Ik heb zelf de HDX met een Samsung 1TB F1 erin en hij wordt bij HD films toch echt wel redelijk warm. Eerst deed hij dit overigens niet bij mij en heb ik de aanpassingen gedaan die in een eerdere posting van mij zijn te zien. Ik had ook met bijna alle films problemen met het uit sync lopen van de audio, dat nu opeens weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:14:
Je zegt hij wordt niet erg warm??? dat doet mij juist vermoeden dat hij zijn warmte niet kwijt kan ;) anders zou de behuizing toch warm worden :D
Ik heb zelf de HDX met een Samsung 1TB F1 erin en hij wordt bij HD films toch echt wel redelijk warm. Eerst deed hij dit overigens niet bij mij en heb ik de aanpassingen gedaan die in een eerdere posting van mij zijn te zien. Ik had ook met bijna alle films problemen met het uit sync lopen van de audio, dat nu opeens weg is.
Als jij ook de 5400rpm versie hebt, dan hebben we dezelfde HD Samsung Ecogreen F1 HD103UI).
"Met niet erg warm", bedoel ik een graag of 40C / 45C (bovenkant van de HDX).
Toch kan ik me niet voorstellen dat dit het probleem is, omdat het "slow motion verschijnsel" zich al vrij snel (lees: direct) voordoet.
Anyway, ik zal je eerdere postings eens bekijken (welke moet ik specifiek hebben?).
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@n00bs:

Ik kan de juiste "eerdere postings" niet echt vinden :o
Kan je ze misschien even linken?
Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:04:
@n00bs:

Ik kan de juiste "eerdere postings" niet echt vinden :o
Kan je ze misschien even linken?
Thanks _/-\o_
n00bs in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:04:

Ik ben zojuist op de "streaming" vraag van Cypher21 het volgende te weten gekomen:
- streamen vanaf de HD van mijn computer via de HDX --> perfect beeld / geluid :*)
- direct afspelen vanaf de HD in de HDX1000 --> slow motion beeld / geen geluid :(
In dat geval lijkt me het duidelijk dat de HDD in je HDX brak is en dat het niet aan warmte oid ligt, want streamen is veel zwaarder voor de CPU.

Ik heb overigens dezelfde HDD en mijne werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-07 08:50
Hoi, ik wil graag de bestanden van mijn interne hdx-schijf kopiëren naar mijn laptop. Ik heb de usb-slave aangesloten op de usb van mijn laptop, de schijf word keurig herkend in apparaatbeheer. Maar hoe kan ik de schijf benaderen op de laptop en gaan kopiëren?

Grtz Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stifler70 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:36:
[...]

Ja, alles klopt verder bestandsnamen zijn hetzelfde op de extentie na. Heb de complete serie van friends in avi. De ene aflevering doet het wel de ander niet. Heel vreemd.
Heb juist hetzelfde voor, de ene film geen enkel probleem, de andere, bvb 12 Monkeys, niks te zien van OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:00:
[...]

Ik heb de HDX "vanzelfsprekend" meerdere malen opnieuw opgestart, maar het euvel bleef / blijft.
De films heb ik of via mijn computer naar de HD van de HDX gekopieerd of via nzbget van newsgroepen gedownload. Ze staan er in iedergeval prima op, want ze liepen voorheen prima!!!
Zover ik weet heb ik geen geen programma's lopen gelijktijdig met het afspelen van films.
Ennuhhhh ..... wat bedoel je precies met "programma's geinstalleerd via CSI"?
Herwini: kijk hier eens. Is een tooltje voor als de HDD (file table, whatever :P ) corrupt raakt, meestal veroorzaakt door vaak uit/aan zetten.

Misschien dat dat je problemen oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaringen met compatibele 1,5 of 2TB schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
Seagate 1,5TB werkt prima bij mij in zowel HDX als PCH.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm......klik
Iemand ervaring met WD schijven van 1,5 of 2TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
stifler70 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:36:
Ja, alles klopt verder bestandsnamen zijn hetzelfde op de extentie na. Heb de complete serie van friends in avi. De ene aflevering doet het wel de ander niet. Heel vreemd.
Als een SRT file in Unicode formaat is werkt het niet. Even openen in notepad en opslaan als ANSI, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 13-09 17:27
Lastige vraag:
Nieuwe TV tot 100Hz met ondersteuning voor 24p (bravia 40W5500)

Nu heb ik content die ook 24p is maar ook content met andere framerates. Wat is de optimate framerate om je HDX dan op in te stellen.
Voor elke video opnieuw instellen of op 60Hz zetten. Wel kut dat je niet kan resumen na het aanpassen aangezien me HDX dan geen enkele video meer wil afspelen.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
cybermans schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:33:
Lastige vraag:
Nieuwe TV tot 100Hz met ondersteuning voor 24p (bravia 40W5500)

Nu heb ik content die ook 24p is maar ook content met andere framerates. Wat is de optimate framerate om je HDX dan op in te stellen.
Voor elke video opnieuw instellen of op 60Hz zetten. Wel kut dat je niet kan resumen na het aanpassen aangezien me HDX dan geen enkele video meer wil afspelen.
Ik zou hem dan juist op automatic instellen. Heb ik thuis op mijn Philips 42PFL9603 ook prima werkend. TV schakelt zelf wel om naar de juiste display mode.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
juist niet automatic, zet em op 24p (check NMT forums, automatic settings kun je beter vermijden)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
cypher21 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:51:
juist niet automatic, zet em op 24p (check NMT forums, automatic settings kun je beter vermijden)
Wat zijn nou eigelijk de ideale instellingen? Ik heb nog steeds problemen met het afspelen van full hd materiaal.
Films worden niet geladen, of juist wel maar dan met brak/ruis/geen geluid. AVI en mp3 spelen wel gewoon goed af zonder storing. Wie wil zijn instellingen van beeld en geluid fotograferen en hier neerzetten? :)
Heb al diverse combinaties van audio afspelen (spdif of geluid via hdmi kabel) diverse keren gereset, factory settings terug gezet... Maar helaas geen resultaat.

Verder vind ik het menu nogal traag; hoort dit zo? (elke keuze geeft een wachttijd van één seconde of 2+) Heb de nieuwste firmware direct geïnstalleerd...

En heeft iemand ervaring met deze harde schijf: pricewatch: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB ? Wil deze gaan kopen maar ben nog niet helemaal overtuigd door deze harde schijf en van de mogelijkheden met de HDX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric
  • Laatst online: 22-08 12:55
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:21:
Hmmm......klik
Iemand ervaring met WD schijven van 1,5 of 2TB?
Ik heb er een schijf van 1,5 TB van WD in zitten, de WD15EADS:
http://www.salland.eu/pro...-ata-ii-300-wd15eads.html

Tot nu toe ben ik nog geen problemen tegengekomen, had verder ook geen problemen om de schijf te formatteren... Als ik de NMT via netwerkshares benader wordt hij ook netjes als 1,3 TB aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
cypher21 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:51:
Kan je dat onderbouwen? Ik kan namelijk alleen iets vinden over aspect ratios waarom je hem niet op auto-resolution moet zetten (dat is dus wat anders als auto-framerate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Mijn settings op mijn Panasonic tv:

Video output: 1080p 50Hz
Framerate Sync: NTSC/PAL/24p
Videozoom: Fit to screen
Tv type: 16:9
Colorspace: 16-235

HDMI Audio: Off
Surround mode: 5.1
DTS: Digital (RAW)
AC3: Digital (RAW)
AAC: Digital (RAW)
WMA Pro: Analog (PCM)

Misschien heb je er wat aan.
Heb zelf nog geen problemen ervaren met de framerate sync instellingen zoals ze nu staan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

50Hz? zijn de meeste TV's niet 60Hz en hoger.
Colorspace heb ik op 0-255 staan, breder kleurenspectrum dus in principe mooier beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Na lang wachten heb ik eindelijk mijn geld terug ontvangen van iBood voor de HDX-1000. Ik had de pech om er net een te ontvangen met het probleem dat hij niet verder gaat dan het boot-logo :) Blijf het toch wel apart vinden om een product op de markt te brengen waarbij dit vaker voorkomt en dat er dan niets ander rest dan het ding geheel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
n00bs schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:50:
Colorspace heb ik op 0-255 staan, breder kleurenspectrum dus in principe mooier beeld.
Weet ik niet, volgens mij niet. Ze adverteren toch altijd met 100Hz, volgens mij heeft sony nu zelfs een 200Hz tv. Volgens mij is het altijd 50-100 of een veelvoud daarvan geweest.

Kan zelf nou niet echt zeggen dat ik verschil zie tussen die twee wat betreft de kleuren. Vraag me ook beetje af waarom die functie erop zit....

Sterker nog vanaf een ander forum gehaald dat bij dvd/blu-ray toch alleen maar gebruik wordt gemaakt van 16-235:
Het originele film matriaal heeft de waarde 0-255. Als dit word omgezet wordt naar DVD of Blu ray wordt dit "vertaald" naar 16-235.
Om film te kijken heeft de 0 - 255 setting dan ook niet echt veel nut.

Zie ook deze thread:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=78611.0

Het komt er volgens mij op neer dat de 0-255 range in de HDMI 1.3 specs zit verwerkt en vandaar dat je dit dan kan kiezen echter staat dit niet in de DVD of Blu ray specs vermeld, wat ik heb kunnen nagaan is de range dan ALTIJD: 16-235.
Rave17 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:56:
Na lang wachten heb ik eindelijk mijn geld terug ontvangen van iBood voor de HDX-1000. Ik had de pech om er net een te ontvangen met het probleem dat hij niet verder gaat dan het boot-logo :) Blijf het toch wel apart vinden om een product op de markt te brengen waarbij dit vaker voorkomt en dat er dan niets ander rest dan het ding geheel te vervangen.
Ze hoeven in princiepe niet het hele ding te vervangen volgens mij. Printplaat alleen zou voldoende moeten zijn, maar voor het gemak vervangen ze maar het hele ding. Printplaat is zo met vervoer ook veiliger dan als die los vervoerd zou moeten worden. Laat staan die mensen die prutsen om hem eruit te krijgen en daarmee nog meer verpesten.

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 19-05-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:11:

[...]

Ze hoeven in princiepe niet het hele ding te vervangen volgens mij. Printplaat alleen zou voldoende moeten zijn, maar voor het gemak vervangen ze maar het hele ding. Printplaat is zo met vervoer ook veiliger dan als die los vervoerd zou moeten worden. Laat staan die mensen die prutsen om hem eruit te krijgen en daarmee nog meer verpesten.
Ja dat het moederbord vervangen zou moeten worden had ik ook al begrepen, maar daardoor krijg ik juist het idee dat het een ontwerpfout is net als de ruimte tussen de chip en de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
n00bs schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:50:
Buizen televisies in Europa zijn 60Hz (PAL) en in de US 50Hz (NTSC)

LCD Televisies zijn vrijwel overal over het algemeen een veelvoud van 50Hz maar meestal 100Hz. Sony heeft inderdaad ook 200Hz televisies.

Het meest ideale, voor 24P films, is echter een televisie die een veelvoud daarvan weergeeft. Zulke TV's hebben dan een 120Hz verversingsfrequentie. Die kom je echter niet zo heel veel tegen. Voordeel is dat deze TV's ook PAL beelden (30 fpsx4) vrij natuurgetrouw kunnen weergeven.

De beelden worden dan gewoon 4x keer geprojecteerd per seconde en bij een 24P film 5keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:34:
Mijn settings op mijn Panasonic tv:

Video output: 1080p 50Hz
Framerate Sync: NTSC/PAL/24p
Videozoom: Fit to screen
Tv type: 16:9
Colorspace: 16-235

HDMI Audio: Off
Surround mode: 5.1
DTS: Digital (RAW)
AC3: Digital (RAW)
AAC: Digital (RAW)
WMA Pro: Analog (PCM)

Misschien heb je er wat aan.
Heb zelf nog geen problemen ervaren met de framerate sync instellingen zoals ze nu staan.
Thanks!
Ik heb bovenstaande instellingen getest... maar ik heb nog steeds ruis. Mijn mini stereoset krijgt eerst 41,1 kHz binnen. Tijdens het afspelen van 1080p films gaat dit naar 48kHz en hoor ik ruis. :O
Op mijn tv (32LG5700) hoor ik helemaal niets. Op mijn stereo dus ruis. Ook het analoog aansluiten helpt niets. Dan hoor ik helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Dan kan het of aan je radio liggen of aan de HDX.
Al andere kabels geprobeerd? Andere radio geprobeerd? Misschien mp3speler met line-in ingang die je kan proberen kijken of je daarmee ook ruis hoort?

Misschien overbodig. Maar wil je analoog luisteren dan moet je dus ook wel signaal op Analog (PCM) zetten. en bij DTS heeft dit nog geen zin om dit nog niet ondersteund wordt. Dus dan kan het kloppen dat je niks hoort. Maar goed zoals ik zei, daar heb je misschien al wel rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:04:
Dan kan het of aan je radio liggen of aan de HDX.
Al andere kabels geprobeerd? Andere radio geprobeerd? Misschien mp3speler met line-in ingang die je kan proberen kijken of je daarmee ook ruis hoort?

Misschien overbodig. Maar wil je analoog luisteren dan moet je dus ook wel signaal op Analog (PCM) zetten. en bij DTS heeft dit nog geen zin om dit nog niet ondersteund wordt. Dus dan kan het kloppen dat je niks hoort. Maar goed zoals ik zei, daar heb je misschien al wel rekening mee gehouden.
Ik heb 2 andere optical kabels getest. Ook deze geven alle 2 ruis.
Ook heb ik de HDX dmv een tulp > 3,5 inch snoer verbonden met mijn laptop. Dan krijg ik geen geluid.
Het gekke; mp3 en avi films worden wel goed afgespeeld en het geluid ook optisch of analoog. Alleen bij 1080p films krijg ik of ruis of gewoon geen geluid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:43:
[...]

Herwini: kijk hier eens. Is een tooltje voor als de HDD (file table, whatever :P ) corrupt raakt, meestal veroorzaakt door vaak uit/aan zetten.

Nieuwsgierig: heb je dit nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
willy1986 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:32:
[...]

Ik heb 2 andere optical kabels getest. Ook deze geven alle 2 ruis.
Ook heb ik de HDX dmv een tulp > 3,5 inch snoer verbonden met mijn laptop. Dan krijg ik geen geluid.
Het gekke; mp3 en avi films worden wel goed afgespeeld en het geluid ook optisch of analoog. Alleen bij 1080p films krijg ik of ruis of gewoon geen geluid. :(
En dat zijn dan geen 1080p films waar DTS geluid in zit? Want die zijn dus gewoon nog niet analoog te beluisteren. kan je beter een 1080p film nemen met AAC geluid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Even een vraagje tussen door:
Als ik mijn hdx met interne hd via usb wil kopelen aan mijn mac krijg ik de melding dat mijn mac de hd niet kan lezen.
Is het uberhaubt wel mogelijk je hd via usb vanaf een mac te benaderen ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:11:
[...]

Weet ik niet, volgens mij niet. Ze adverteren toch altijd met 100Hz, volgens mij heeft sony nu zelfs een 200Hz tv. Volgens mij is het altijd 50-100 of een veelvoud daarvan geweest.

Kan zelf nou niet echt zeggen dat ik verschil zie tussen die twee wat betreft de kleuren. Vraag me ook beetje af waarom die functie erop zit....

Sterker nog vanaf een ander forum gehaald dat bij dvd/blu-ray toch alleen maar gebruik wordt gemaakt van 16-235:
Die functie zit erop zodat je een juiste colormapping krijgt als je de HDX op een scherm aansluit dat alleen de volledige (0-255) colormapping ondersteund. Vaak zijn dit (pc) monitoren e.d. Zou de colormapping van de HDX dan nog op 16-235 staan, wordt zwart weergegeven als donkergrijs.

Als je het op de tv/monitor/beamer ook kan instellen maakt het in principe niet uit, zolang de HDX maar hetzelfde ingesteld staat als je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Klopt dus gedeeltelijk wat je zegt. Je tv kan 0-255 ondersteunen, maar dvd's en blu-rays ondersteunen dit dus niet. En zullen er dus ook geen gebruik van maken lijkt me. DVD's en Blu-ray maken altijd gebruik van 16-235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

DjWannaB2002 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:20:
Klopt dus gedeeltelijk wat je zegt. Je tv kan 0-255 ondersteunen, maar dvd's en blu-rays ondersteunen dit dus niet. En zullen er dus ook geen gebruik van maken lijkt me. DVD's en Blu-ray maken altijd gebruik van 16-235
Wat jij zegt klopt gedeeltelijk :P dvd en blu-ray hebben inderdaad content met 16-235, maar zodra een blu-ray speler/HDX/etc op full color staat worden deze kleuren ge-remapped naar 0-255.
Als dit niet zo was, zou content nooit correct op full-color-only devices afgebeeld kunnen worden, daarom is het belangrijk beide hetzelfde in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Maar dan nog is het niet logisch voor mijn gevoel. Als er op een dvd maar een kleur bereik staat van 15-235, kan dat toch nooit zomaar 0-255, ongeacht waar je device is op afgesteld. Of de kleuren moeten kunstmatig aangevuld worden, maar of het daar nou zoveel beter van wordt dat vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:11:
[...]

@Mecallie:
Vreemd genoeg gaat het afspelen via de HD in de HDX plotseling "dan weer goed en een volgende dag weer niet (slow motion)", zonder dat ik iets heb veranderd.
Ik heb trouwens gisteren de laatste firmware en laatste nmt software geinstalleerd, want ik bleek nog oude versies in de nmt te hebben staan, oops 8)7
Ik ben benieuwd hoe de situatie zich nu zal ontwikkelen (time will tell).
Ik heb inmiddels ook het HDD tooltje, maar kan pas na dit lange drukke weekend de schijf testen (indien nog nodig ;) ).
Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Rave17 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:56:
Waren de iBood exemplaren niet refurbished (=gerepareerd en opnieuw verpakt) modellen? Op zich niet vreemd dat er dan enkele bij zitten die toch nog problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

DjWannaB2002 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:39:
Maar dan nog is het niet logisch voor mijn gevoel. Als er op een dvd maar een kleur bereik staat van 15-235, kan dat toch nooit zomaar 0-255, ongeacht waar je device is op afgesteld. Of de kleuren moeten kunstmatig aangevuld worden, maar of het daar nou zoveel beter van wordt dat vraag ik me af.
Er worden geen kleuren aangevuld. Wat ze doen is de kleurwaarde herschalen naar een grotere range zodat het compatible wordt met hoe het display device het interpreteert. Dit is de enige logische handeling als je bijvoorbeeld de HDX compatible wilt hebben met een monitor die het input signaal alleen als true-color kan behandelen.

Tevens is het handig als je de HDX aangesloten hebt op een tv of beamer waar je ook regelmatig een pc op aansluit, die wel van de true-color range gebruik kan maken. Dit voorkomt dus dat je elke keer de instelling moet veranderen in je tv/beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik krijg YAMJ niet lekker aan de gang op m'n HDX1000. Ik heb de step-by-step guide op de YAMJ-wiki page gevolgd en probeer als test-vehicle een geshare-de folder DVD/VIDEO_TS folders op m'n PC te benaderen. De index.htm-toestand staan ook op de PC. Alles zo'n beetje default gelaten, default skin, my_library.xml file aangemaakt met de GUI-tool.

Wat lukt: ik kan de index.htm openen vanuit de HDX en kan hiermee door m'n films bladeren
Wat lukt niet: kan geen film afspelen vanuit de YAMJ: zwart scherm -> blauw HDX laad-film-scherm -> zwart scherm -> terug bij de filmbeschrijving in YAMJ. De film begint niet te spelen. Buiten YAMJ om heb ik totaal geen problemen met het afspelen van de content.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
catchingfire schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:23:
Ik krijg YAMJ niet lekker aan de gang op m'n HDX1000. Ik heb de step-by-step guide op de YAMJ-wiki page gevolgd en probeer als test-vehicle een geshare-de folder DVD/VIDEO_TS folders op m'n PC te benaderen. De index.htm-toestand staan ook op de PC. Alles zo'n beetje default gelaten, default skin, my_library.xml file aangemaakt met de GUI-tool.

Wat lukt: ik kan de index.htm openen vanuit de HDX en kan hiermee door m'n films bladeren
Wat lukt niet: kan geen film afspelen vanuit de YAMJ: zwart scherm -> blauw HDX laad-film-scherm -> zwart scherm -> terug bij de filmbeschrijving in YAMJ. De film begint niet te spelen. Buiten YAMJ om heb ik totaal geen problemen met het afspelen van de content.

Iemand een tip?
Ja, je HDX volledig rebooten. Dit helpt bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik zou graag willen weten of iemand al draait met YAMJ en moviemeter plugin.

Ik krijg het namelijk met geen mogelijkheid aan de praat.

Zo iemand zijn instellingen hier willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

vwtune schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:15:
[...]

Als het dan nog niet werkt, is het handig om een voorbeeld-URL te posten, die onder het PLAY-knopje in YAMJ getoond wordt. Hiermee bedoel ik het scherm waar de info over de film staat, dat PLAY-knopje. Met je muis-pointer erboven gaan staan, rechtermuisknop, 'Copy Shortcut' (of Kopieer snelkoppeling o.i.d.) (dan ga ik er maar even vanuit dat je IE hebt!) en dat dan hier posten.

Even nog ter probeersel: heb je die share ook in je HDX gedefineerd? Hoeveel shares heb je al gedefinieerd in je HDX (ik kan even niet op de naam komen hoe dat genoemd wordt in de HDX....)

Waarom ik dit vraag? Ik denk dat je share niet gemount is in de HDX.

[ Voor 22% gewijzigd door NaN op 22-05-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
vwtune schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:15:
... dat helpt helaas niet, al enkele keren geprobeerd.
Sangroid schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:48:
Als het dan nog niet werkt, is het handig om een voorbeeld-URL te posten, die onder het PLAY-knopje in YAMJ getoond wordt....
Voorbeeldje:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/HTPC%20Movies/Movies/DVD/Inland%20Empire/VIDEO_TS
Even nog ter probeersel: heb je die share ook in je HDX gedefineerd? Hoeveel shares heb je al gedefinieerd in je HDX (ik kan even niet op de naam komen hoe dat genoemd wordt in de HDX....)
Ik heb op de HDX een share aangemaakt met de naam "HTPC Movies" met pad "smb://HTPC/Movies"
In dat pad heb ik dan bijvoorbeeld DVD/Inland Empire/VIDEO_TS/
Dit is momenteel de enige share die ik in de HDX heb staan.

De YAMJ folder staat op dit nivo: HTPC Movies/YAMJ/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, maakt het nog iets uit welke wifi usb stick ik gebruik in mijn HDX?
Ik heb deze router:
Linksys WRT610N-EU Dual-Band Wireless-N Gigabit Router with Storage Link
en wil graag deze usb stick gaan gebruiken:
Linksys WUSB600N-EU WLAN USB Network Adapter 802.11n (ML)
Werkt die of moet je een specifieke usb stick hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis ff een hele stomme vraag...
Zit eraan te denken om dit apparaat aan te schaffen.
Alleen moet ie ook op een ouderwetse (5jaar oude) CRT tv worden aangesloten.
Is dit mogelijk? BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@ vorige 2 personen .... check specificaties en gebruik search.
@stefimke gooi de moviejukebox dir eens leeg en laat hem eens opnieuw opbouwen ?

[ Voor 39% gewijzigd door punisher007 op 22-05-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezocht en niet echt gevonden...

Wil gewoon analoge tv aansluiten via de composite tv uitgang, kan dit?
B.V.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
punisher007 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:55:
@stefimke gooi de moviejukebox dir eens leeg en laat hem eens opnieuw opbouwen ?
Ook al vele malen gedaan, helpt niet.

Ik heb nu ook films op de interne HDD van de HDX toegevoegd aan YAMJ. Deze kan ik WEL afspelen via de play-knop in YAMJ! Maar de content die op een share staat (op een PC) nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

catchingfire schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:23:

Voorbeeldje:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/HTPC%20Movies/Movies/DVD/Inland%20Empire/VIDEO_TS

Ik heb op de HDX een share aangemaakt met de naam "HTPC Movies" met pad "smb://HTPC/Movies"
In dat pad heb ik dan bijvoorbeeld DVD/Inland Empire/VIDEO_TS/
Dit is momenteel de enige share die ik in de HDX heb staan.

De YAMJ folder staat op dit nivo: HTPC Movies/YAMJ/index.htm
Volgen mij klopt iets niet in je eerste path. Ik zie 2x het woord Movies in je path staan.

Dit zou het juiste path moeten zijn:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/HTPC%20Movies/DVD/Inland%20Empire/VIDEO_TS

Probeer dit maar eens met de hand erin te zetten (alleen even voor deze film, he!) Als het dan wel werkt, moet je je YAMJ-config nog eens goed nakijken.

En hoe heet de share op je computer? Movies, neem ik aan? En die share slaat dan op de map: D:\Movies of zo?

Voorbeeldje van mijn setup:
Een folder gedeeld op mijn 'server':
H:\Media geshared als "Media"
Op de HDX een "share" (erg verwarrend zo!) aangemaakt naar smb://Server/Media

(OOooh, heb je een harde schijf in je pc zitten? Ik wel, dan verschilt mijn setup in ieder geval wel van de jouwe, want mijn YAMJ index.htm staat in ieder geval op de ingebouwde HD)

Nou, ik ga verder:

In libraries.xml (die op de 'server' staat heb ik dit (o.a.) staan:
<path>H:\MEDIA</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MEDIA/</nmtpath>

Op de harde schijf in de HDX een map YAMJ, met daarin de index.htm.

Ik krijg dan als path bijvoorbeeld:

file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MEDIA/3000%20Miles%20To%20Graceland/VIDEO_TS

[ Voor 38% gewijzigd door NaN op 23-05-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Een vriend van mij heeft ook een HDX-1000 gekocht met een WD Caviar 1TB hardddisk. Alles ingebouwd en via het internet laten updaten,..no problem. Toen de NMT installatie hulp gebruikt en de harddisk naar EXT3 laten formatteren. Tot hier gaat alles super !! Alleen lopen we tegen 1 probleem aan,...ik wil namelijk newsleecher zo instellen dat de films op de harddisk van de HDX worden gezet. Dan kan hij ze zo afspelen. Maar dit wil helaas niet lukken,...ook niet na veel lezen op diverse forums en op tweakers. Wie heeft hier de oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:16:
Ik zou graag willen weten of iemand al draait met YAMJ en moviemeter plugin.

Ik krijg het namelijk met geen mogelijkheid aan de praat.

Zo iemand zijn instellingen hier willen posten?
Ik draai al weken YAMJ (r965) met de moviemeter plugin icm NMTServer. Werkt bijna perfect. De beschrijvingen van al mijn films zijn in het Nederlands alleen de TV series niet, dit omdat moviemeter geen TV series bijhoud. De beschrijvingen van de TV series zijn in het engels en worden van thetvdb gehaald.

Dit is wat ik in moviejukebox.properties hebt staan.
code:
1
2
#mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.ImdbPlugin
mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satfreak schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:10:ik wil namelijk newsleecher zo instellen dat de films op de harddisk van de HDX worden gezet. Dan kan hij ze zo afspelen. Maar dit wil helaas niet lukken,...ook niet na veel lezen op diverse forums en op tweakers. Wie heeft hier de oplossing voor ?
nzbget gebruiken die met de nmt apps mee geinstalleerd wordt.... die zet de bestanden direct op de interne harddisk. of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil muziek via m'n hdx1000 afspelen op m'n stereo-installatie. De muziekbestanden staan op mijn NAS.

Nu vraag ik me het volgende af: als je niet iedere keer als je muziek wil luisteren de tv aan wil zetten, zijn er dan andere mogelijkheden om de muziekbestanden te selecteren? Via mn pda of zo?

Groet,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:39:
Hallo,

Ik wil muziek via m'n hdx1000 afspelen op m'n stereo-installatie. De muziekbestanden staan op mijn NAS.

Nu vraag ik me het volgende af: als je niet iedere keer als je muziek wil luisteren de tv aan wil zetten, zijn er dan andere mogelijkheden om de muziekbestanden te selecteren? Via mn pda of zo?

Groet,

Marcel
http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wel een newbie vraag (ik ben niet zo'n tweaker)
Als mijn HDX opstart vanuit standby, of vanuit de hardware-aan/uit knop, heb ik regelmatig geen verbinding met de pc waarop de media-files staan. Alle andere pc's in huis staan er altijd op (indien die pc's aanstaan) maar de media pc regelmatig niet. (soms wel) Wel kan ik vanuit die media-pc gewoon de HD in de NMT benaderen om dan maar nieuwe films naar de interne HD van de NMT te kopieeren, maar desondanks word de pc niet in het bron-menu van de HDX getoond.
Ik heb geprobeerd met de volgorde van aanzetten van zowel de pc en de HDX (niet dat dat iets uitmaakt met de andere pc's)
Ik heb alleen op de media-pc MYIHOME draaien, maar dat maakt geen enkel verschil of die server draait of niet. En dan plotseling komt het voor na het aanzetten van de HDX dat mijn pc wel gezien word... maar dat is dan zo random, dat ik maar niet snap waarom de ene keer wel, en de andere keer niet.
voor info: de pc die de media-files heeft is een XP, de andere pc's draaien vista, en alles in mijn huis is bekabeld (omdat de buren met hun wire-less modems altijd mijn WLAN netwerk overstemmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:03:
Gezocht en niet echt gevonden...

Wil gewoon analoge tv aansluiten via de composite tv uitgang, kan dit?
B.V.D.
Ja.
Toevallig zojuist even gedaan. Omdat de netwerkkabel in de slaapkamer niet helemaal jofel is oid even beneden de boel geupdatet. Beneden staat nog een CRT. De HDX-1000 stond aangesloten via composiet. Ik heb gelijk even wat reguliere divxjes gekeken van Top Gear. Het beeld was ongeveer vergelijkbaar met digitale televisie. Niet verkeerd dus.

[ Voor 43% gewijzigd door RaJitsu op 24-05-2009 08:03 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nog steeds geen antwoord op al mijn vragen en antwoorden, maar kan iemand mij vertellen hoe je foto's kan bekijken? als ik 1 foto aanklik, komt er geen diashow, noch kan ik naar de volgende foto in dezelfde map :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleetwood
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Als je de in de map met foto's bent, dan moet je niet de foto aanklikken met enter,
maar op play drukken, dan geeft ie hier wel een diashow.

bij de instellingen kun je de tijd aangeven en hoe die wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil via cidero op mn laptop muziek afspelen op mn hdx 1000.

omdat ik films etc. opgeslagen heb op mn NAS, heb ik geen harde schijf in mn hdx gezet.

om muziek via de hdx af te spelen, moet ik o.a. volgende handeling verrichten: 1) Op de NMT de "UPnP AV Server" AAN zetten.

is die server onderdeel van de NMT-applicaties? kan ik die applicaties op een of andere manier installeren op een geheugenkaartje, zodat ik geen harde schijf hoef in te bouwen?

ben benieuwd, alvast bedankt!

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey HDX bezitters.

Inmiddels ook de trotse eigenaar van de HDX! Echter heb ik nog een klein probleem (alhoewel probleem is groot woord).

Ik heb YAMJ geïnstalleerd en werkt goed. Echter haalt hij bij sommige films onjuiste gegevens op van imdb.
Ik heb gedaan wat er in de fora gezegd werd namelijk:

1. Open KLADBLOK en maak een nieuw (leeg) bestand aan.
2. Ga naar www.imdb.com en zoek de film, bijvoorbeeld "The Green Mile".
3. Klik één van de gevonden resultaten aan en kopieer de URL uit je browser, in dit geval http://www.imdb.com/title/tt0120689/
4. Zet deze link in het lege Kladblok bestand en sla het op in dezelfde map waar je filmbestand staat, met de naam NAAM_VAN_DE_FILM.nfo

Tekst bestand komt er zo uit te zien:NAAM_VAN_DE_FILM.nfo.txt
Kan dat .txt niet verwijderen misschien is dat de oorzaak?

Deze file heb ik bij de AUDIO_TS & VIDEO_TS map gezet maar geen resultaat.
Iemand ervaring?

Gr.
Joris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Joris

Als je in notepad naar File>Save As gaat, moet je in het Save as type veld "text documents" wijzigen naar "all files". Althans dit is in de engels versie, geen idee hoe dat in het NL's heet, maar daar kom je wel uit.

Als het goed is verandert het icoon naar een LCD met een i in een blauwe cirkel.
Afbeeldingslocatie: http://forums.mystery-axiom.com/images/FAQ/read_nfos_first/nfo-sample10Ru.jpg
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:40:
ik wil via cidero op mn laptop muziek afspelen op mn hdx 1000.

omdat ik films etc. opgeslagen heb op mn NAS, heb ik geen harde schijf in mn hdx gezet.

om muziek via de hdx af te spelen, moet ik o.a. volgende handeling verrichten: 1) Op de NMT de "UPnP AV Server" AAN zetten.

is die server onderdeel van de NMT-applicaties? kan ik die applicaties op een of andere manier installeren op een geheugenkaartje, zodat ik geen harde schijf hoef in te bouwen?

ben benieuwd, alvast bedankt!

Marcel
Marcel, een hoop, zo niet alle vragen kan je vinden in de Wiki ( zie startpost ) eventueel aangevuld met http://www.networkedmediatank.com/index.php ( zou overigens handig zijn als die opgenomen werd in de startpost ), voor dit probleem zie:
http://www.lundman.net/wiki/index.php/NMT:Apps

Het kan dus wel.
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 07:45:
misschien wel een newbie vraag (ik ben niet zo'n tweaker)
Als mijn HDX opstart vanuit standby, of vanuit de hardware-aan/uit knop, heb ik regelmatig geen verbinding met de pc waarop de media-files staan. Alle andere pc's in huis staan er altijd op (indien die pc's aanstaan) maar de media pc regelmatig niet. (soms wel) Wel kan ik vanuit die media-pc gewoon de HD in de NMT benaderen om dan maar nieuwe films naar de interne HD van de NMT te kopieeren, maar desondanks word de pc niet in het bron-menu van de HDX getoond.
Ik heb geprobeerd met de volgorde van aanzetten van zowel de pc en de HDX (niet dat dat iets uitmaakt met de andere pc's)
Ik heb alleen op de media-pc MYIHOME draaien, maar dat maakt geen enkel verschil of die server draait of niet. En dan plotseling komt het voor na het aanzetten van de HDX dat mijn pc wel gezien word... maar dat is dan zo random, dat ik maar niet snap waarom de ene keer wel, en de andere keer niet.
voor info: de pc die de media-files heeft is een XP, de andere pc's draaien vista, en alles in mijn huis is bekabeld (omdat de buren met hun wire-less modems altijd mijn WLAN netwerk overstemmen)
Het duurt even voordat de UpNp server op de HDX is gestart, wellicht helpt het om vaste IPs te geven aan beide apparaten. Als je Vista gebruikt, staat gewoon in de startpost:

Hoe kan ik bij mijn vista shares?
quote:
MeO schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:52:
[...]

Ik neem aan dat je op je NMT de shares op je Vista PC wilt zien. Maar volgens mij heeft vista geen standaard nfs server. Maar eigenlijk heb je die ook helemaal niet nodig. Gebruik gewoon samba. Dit werkt ook prima. Vul in URL dan dit in:

smb://ipadresvanjepc/share of smb://computernaam/share

[ Voor 105% gewijzigd door Yippie op 24-05-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:31:
@Joris

Als je in notepad naar File>Save As gaat, moet je in het Save as type veld "text documents" wijzigen naar "all files". Althans dit is in de engels versie, geen idee hoe dat in het NL's heet, maar daar kom je wel uit.

Als het goed is verandert het icoon naar een LCD met een i in een blauwe cirkel.
[afbeelding]
Thankx Yippie!
Bovenstaande geprobeerd. Icoon veranderd inderdaad. Maar niet in het icoon hierboven, maar zoals hieronder is te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jjdrive-in.nl/media/logo/1.jpg
Linker bestand is .nfo bestand. rechts en gewoon .txt bestand.
Echter doet YAMJ er (nog) niks mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Joris, gebruikt je Vista ?

Probeer is in DOS mode de naam cq extensie te wijzigen, als je niet weet hoe, zie dan hieronder:

Probeer anders is met deze: http://download.cnet.com/...3000-2381_4-10122596.html
of Notepad++

Bedenk me net dat het nog makkelijker kan, als je er al 1 hebt die wel goed is, maak een copy en gebruik die als template voor de volgende keren door steeds de inhoud/naam te wijzigen.

[ Voor 25% gewijzigd door Yippie op 25-05-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:51

The Zep Man

🏴‍☠️

HDX-1000 is vandaag in de aanbieding bij iBOOD voor € 179,95 + € 4,95 verzendkosten.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 25-05-2009 00:09 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
The Zep Man schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:08:
HDX-1000 is vandaag in de aanbieding bij iBOOD voor € 179,95 + € 4,95 verzendkosten.
Tnx, besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Gisteren dan eindelijk mijn HDX-1000 geupdate en de NMT-applicaties geïnstalleerd. Alleen het vreemde is dat ik nu in de standby modus, de hardeschijf gewoon hoor, terwijl er geen activiteit is. Iemand ook deze ervaring? Voorheen hoorde ik helemaal niets, en na het updaten opeens wel.... Het apparaat staat in mijn slaapkamer, dus het is best vervelend. Ik gebruik een Samsung Ecogreen F2 HDD (1TB).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al enkele maanden een tevreden hdx gebruiker, zo tevreden dat ik enkele maanden terug een 2e heb gekocht via ibood.
Alleen wil deze geen dvds afspelen, divx, wmv en alle andere formaten gaat prima, maar zodra ik een dvd wil afspelen word het beeld zwart en geeft de tv/monitor aan "no input signal". Dit heb ik zowel bij het afspelen vanaf de interne hdd alsook via het netwerk.
ik gebruik de laatste firmware, iemand enig idee wat dit kan zijn ? Bij sommige dvds hoor ik wel het geluid trouwens terwijl het beeld zwart blijft.
De hdx is op een 24"vga monitor aangesloten middels een HDMI naar DVI kabel, deze kabel werkt op mijn andere hdx prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Haha, ik ook, zag het vannacht om en 0.16 besteld :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Argh. Heb er al een tijdje één.. Zit een excuus te verzinnen om er nog 1 te kopen ;)

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
R-B schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:09:
[...]

Haha, ik ook, zag het vannacht om en 0.16 besteld :)
Op het forum staat dat diegene die voor 11.30 besteld zijn vandaag al de deur uit gaan. Dus als het goed is kunnen we morgen genieten van de hdx. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorige keer helaas gemist, maar nu dan eindelijk besteld. Er wordt geroepen dat mijne vandaag al wordt verstuurd, ben benieuwd.
Maar als hij eenmaal binnen is, zal ik dit topic wat strakker volgen en waarschijnlijk zelf ook wat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

heb hem vanmorgen ook besteld, nu al een mailtje dat hij is verzonden. Echter kan UPS nog niet de status van de tracking-code laten zien. Maar in theorie (als de post etc. zijn werk doet) heb ik morgen de hdx binnen. De afspraak voor morgenavond maar even afzeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Airwolf schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:35:
[...]

Op het forum staat dat diegene die voor 11.30 besteld zijn vandaag al de deur uit gaan. Dus als het goed is kunnen we morgen genieten van de hdx. :-)
Let's hope so _/-\o_
jabberwock schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:45:
heb hem vanmorgen ook besteld, nu al een mailtje dat hij is verzonden. Echter kan UPS nog niet de status van de tracking-code laten zien. Maar in theorie (als de post etc. zijn werk doet) heb ik morgen de hdx binnen. De afspraak voor morgenavond maar even afzeggen... ;)
Juist, ik krijg hem nu ook binnen die mail. Is onderweg dus. IBOOD heeft geleerd van de vorige keer _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door R-B op 25-05-2009 15:19 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Mecallie schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:43:
[...]
quote:
Herwini: kijk hier eens. Is een tooltje voor als de HDD (file table, whatever ) corrupt raakt, meestal veroorzaakt door vaak uit/aan zetten.
[...]

@Mecalli
Nee ik heb het HDD controle progje niet meer geprobeerd.
Gek genoeg doet het "vertragings" verschijnsel zich nu ook op bij streamen vanaf mijn computer :(
Ik wordt gek |:(
Ik zal straks in een volgende reactie even een samenvatting geven (voor degenen) die mijn probleem niet gevolgd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:02:
@Joris, gebruikt je Vista ?

Probeer is in DOS mode de naam cq extensie te wijzigen, als je niet weet hoe, zie dan hieronder:

Probeer anders is met deze: http://download.cnet.com/...3000-2381_4-10122596.html
of Notepad++

Bedenk me net dat het nog makkelijker kan, als je er al 1 hebt die wel goed is, maak een copy en gebruik die als template voor de volgende keren door steeds de inhoud/naam te wijzigen.
Hmmm....ook geen resultaat. Aangemaakte .nfo bestandje is precies hetzelfde als het bestandje aangemaakt met kladblok en heeft echt een .nfo extensie.
Dus ben wat anders gaan proberen. Ik heb gewoon met de naam van de map lopen spelen.
Voorbeeld:
The Butterfly Effect 2 ---> The Butterfly Effect2 -2 genoemd dan pakt hij wel goede film.
Zelfde geld voor Spiderman 2 ;) Tevens had ik achter elk film het jaartal staan dus:
Spiderman 2 - 2001 Dit heb ik weggehaald. Vooralsnog werkt het om een beetje met de naam lopen te spelen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Joris-makker, als ik problemen heb morgen, trek ik je vrijdag aan je oren voor hulp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:10:
Gek genoeg doet het "vertragings" verschijnsel zich nu ook op bij streamen vanaf mijn computer :(
Ik wordt gek |:(
Ik zal straks in een volgende reactie even een samenvatting geven (voor degenen) die mijn probleem niet gevolgd hebben.
Ik zag je post staan in een apart topic en ik heb sinds 3 dagen precies hetzelfde probleem. Al maanden lang stream ik probleemloos (via utp kabel), en nu ineens gaat de HDX op willekeurige momenten in slowmotion en valt het geluid uit.

Ik dacht eerst dat er iets mis was met de encoding van nieuwe films, maar ook films die in het verleden goed afspeelden hebben dit probleem. Daarna de usb harddisk rechtstreeks op de HDX aangesloten om de pc/bekabeling uit te sluiten, en daarmee treedt het probleem zelfs vaker op.

Dus.. HDX opengemaakt om koeling te checken en inderdaad ruimte tussen koelelement en behuizing. Maar ondanks dat dit nu verholpen is blijft het probleem optreden, dus de enige logische conclusie die ik kan trekken is dat er al iets beschadigd is aan de componenten door oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
DCFreak schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:21:
Ik zag je post staan in een apart topic en ik heb sinds 3 dagen precies hetzelfde probleem. Al maanden lang stream ik probleemloos (via utp kabel), en nu ineens gaat de HDX op willekeurige momenten in slowmotion en valt het geluid uit.
Ik heb dit fenomeen de laatste tijd ook (met een HDX en koelings-mod). Echter, bij mij valt dit -elke- keer samen met activiteit op de disk in m'n PC wat vanuit de PC zelf geinitieerd is. Ik kan niks meer downloaden tijdens het kijken van een film want als er een flinke file wordt weggeschreven/quickpar'd/unrar'd dan moet ik een film op pauze zetten, is niet meer naar te kijken. Eerst dacht ik dat 't alleen bij HD-content gebeurde, maar het is ook bij een simpele DVD5 't geval.

Is er niet een manier om de buffer van de HDX te vergroten zodat ie niet bij de kleinste glitch tijdens het streamen de weg kwijt raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:08:
[...]

Hmmm....ook geen resultaat. Aangemaakte .nfo bestandje is precies hetzelfde als het bestandje aangemaakt met kladblok en heeft echt een .nfo extensie.
Dus ben wat anders gaan proberen. Ik heb gewoon met de naam van de map lopen spelen.
Voorbeeld:
The Butterfly Effect 2 ---> The Butterfly Effect2 -2 genoemd dan pakt hij wel goede film.
Zelfde geld voor Spiderman 2 ;) Tevens had ik achter elk film het jaartal staan dus:
Spiderman 2 - 2001 Dit heb ik weggehaald. Vooralsnog werkt het om een beetje met de naam lopen te spelen. ;)
Vaag, maar als het werkt...
Ik heb ook vaak jaartallen in de folder of bestandsnaam, nooit een soort gelijk probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

1 woord:

W-O-W.. :D

Wat een geweldig apparaatje, damnnn! een bluray rip van Bolt, 22 gb, speelt ie vlekkeloos, en mooi dat het beeld is!

Zeer tevreden, nu al :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjalex
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:25
Kun je de HDX-1000 ook besturen met een Nokia met S60v3 software (N95 8gb)?
Daarmee bedoel ik dat je liedjes kunt afspelen vanaf je telefoon die je dan via je HDX-1000 kunt horen.
Ik kan iTunes op m'n computer bijvoorbeeld besturen met Sailing Clicker op mijn N95..

[ Voor 31% gewijzigd door adjalex op 26-05-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hmm, hardeschijf ook maar besteld :z

Kan toch niet zonder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:43:
Ik ben al enkele maanden een tevreden hdx gebruiker, zo tevreden dat ik enkele maanden terug een 2e heb gekocht via ibood.
Alleen wil deze geen dvds afspelen, divx, wmv en alle andere formaten gaat prima, maar zodra ik een dvd wil afspelen word het beeld zwart en geeft de tv/monitor aan "no input signal". Dit heb ik zowel bij het afspelen vanaf de interne hdd alsook via het netwerk.
ik gebruik de laatste firmware, iemand enig idee wat dit kan zijn ? Bij sommige dvds hoor ik wel het geluid trouwens terwijl het beeld zwart blijft.
De hdx is op een 24"vga monitor aangesloten middels een HDMI naar DVI kabel, deze kabel werkt op mijn andere hdx prima.
Ik heb/had exact het zelfde probleem! de mijne is terug naar de winkel. Zij geven nu aan dat de resolutie instellingen niet goed waren, deze zouden op auto moeten staan. Aangezien ik zowat alle mogelijke opties (en zeer zeker ook de automatische resolutie instellingen) heb geprobeerd, neem ik geen genoegen met deze oplossing. Kun jij bevestigen dat het gebruiken van de automatische resolutie settings het probleem niet oplost? En heb jij beide HDX'en voorzien van exact dezelfde firmware/instellingen? Dan heb ik ten minste weer wat munitie om een werkende HDX te krijgen.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanmiddag ook m'n HDX 1000 ontvangen, en aangezien dit mijn eerste media player is heb ik dit forum al aandachtig gelezen. Echter...

Ik heb een ext. HD eraan gekoppeld en ik kan probleemloos een ISO bestand afspelen..
Echter heb ik problemen met een .VOB film welke in een video_ts map zit...
In het menu van de HDX kies ik films, vervolgens m'n ext. USB en daarin zit een map en die heet bijvoorbeeld mijnfilm. In deze map zit dan vervolgende audio_ts en de video_ts. Hoe krijg ik deze dan op video_ts zodat hij kan afspelen ? Als ik op enter druk krijg ik alleen een zwart scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

is die naam met hoofdletters? VIDEO_TS?

Ik kwam dat namelijk ergens tegen, dat dat problemen kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:31:
is die naam met hoofdletters? VIDEO_TS?

Ik kwam dat namelijk ergens tegen, dat dat problemen kan geven
Het staat inderdaad met hoofdletters. Dus dat zou het niet mogen zijn ?
Volledig mapnaam is trouwens TRANSFORMERS.2007.NTSC.DTS.DVDr.DUMONDE
Wellicht dat het hier mee te maken zou kunnen hebben ? Ik zal het eens afkorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Dat zou niet uit moeten maken.
Staan er niet nog submappen in per ongeluk. Dat is iets wat ook niet goed kan gaan.
Probeer hetzelfde bestand eens te streamen vanaf je pc, hoe gaat dat? Levert dat ook problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik zit ook met een probleempje. Ik heb een harddisk erin zitten en ik heb nzbget erop geinstalleerd. Nu maakt 500kB/s meer of minder mij niet uit, maar op de HDX kom ik niet verder als 700kB/s, terwijl ik hier een 30mbit lijntje heb liggen en op mijn pc dan ook gewoon leuk naar de 2,5mB/s ga.

Is dit het maximum van de HDX wat hij kan halen? Want hd snelheid en netwerksnelheid is er voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Waarom maken de mensen die problemen hebben met VOB's niet gewoon een ISO.
Heb je ook de voordelen van een DVD menu, 1 bestand tov meerdere etc.
adjalex schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:01:
Kun je de HDX-1000 ook besturen met een Nokia met S60v3 software (N95 8gb)?
Daarmee bedoel ik dat je liedjes kunt afspelen vanaf je telefoon die je dan via je HDX-1000 kunt horen.
Ik kan iTunes op m'n computer bijvoorbeeld besturen met Sailing Clicker op mijn N95..
Grappig, dat je erover begint, was hiermee aan het spelen en het werkt met mijn N95 icm HDX1080.
Kan dus bestanden opgeslagen op de interne HD van mijn HDX via mijn N95 opstarten.

N95>Menu>Instrumenten>Connectiviteit>Eigen media, dan de wizard even doorlopen.
Als je dan op media source klikt op de hdx zie je hem staan als je bestanden op je tel deelt.

[ Voor 71% gewijzigd door Yippie op 27-05-2009 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Yippie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 02:50:
Waarom maken de mensen die problemen hebben met VOB's niet gewoon een ISO.
Heb je ook de voordelen van een DVD menu, 1 bestand tov meerdere etc.
Ik heb juist met ISO's meer problemen dan met VIDEO_TS, dat werkt altijd, op een HDX en op de PC met MPC-HC. Met ISO's vaak geen werkend menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:43:
Dat zou niet uit moeten maken.
Staan er niet nog submappen in per ongeluk. Dat is iets wat ook niet goed kan gaan.
Probeer hetzelfde bestand eens te streamen vanaf je pc, hoe gaat dat? Levert dat ook problemen op?
Er zit ook nog een map in AUDIO_TS. Op de PC streamen met PowerDVD is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Gisteren mijn HDX1000 ontvangen van Ibood :)

Gelijk een UPnP mediastreamer op mijn CH3SNAS geinstallerd alleen het gaat nog niet vlekkeloos.
Met Mediatomb van Fonz kan ik geen filmpjes afspelen. Ik krijg steeds Request cannot be processed, press returnkey to return to the previous page". Is er een speciale config nodig voor de HDX1000? Ik kan geen mkv/avi afspelen via deze manier. (via de standaard UPnP van conceptronics wel)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 07:27:
[...]

Er zit ook nog een map in AUDIO_TS. Op de PC streamen met PowerDVD is geen probleem.
Streamen met Power DVD? Ik bedoel meer dat je hem in een gedeelde map zet op je pc, die map met de HDX opzoekt en dan afspeelt op de HDX. Gaat dat goed? Niet afspelen met Power DVD want dan gebruik je een ander programma. Of zie ik het verkeerd?

Hoe is het met andere films die je vanaf dezelfde usb stick afspeelt, werkt dat wel? En dan ook wel .vob nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een HDX1000 (besteld via IBOOD) en ben tot nu toe erg tevreden. Ik was al in het bezit van een Popcornhour A100 en wilde er graag nog een apparaat bij voor op de slaapkamer.

Ik ben erg tevreden over de Popcornhour maar vind de HDX er toch net wat beter uitzien voor in de woonkamer, vandaar de keuze voor de HDX, anders had ik als tweede apparaat een Popcornhoud A110 besteld.

Wat gemak betreft (eerste ervaringen) lijkt de HDX een stukje vriendelijker. De software lijkt wat sneller te reageren dan bij de Popcornhour, zeker wanneer een film (veelal .mkv) wordt gestopt om vervolgens een nieuwe te starten (bij de Popcornhour duurt het dan echt even voordat ik weer in het 'menu' scherm kom en bij de HDX staat het er direct.

Zodra ik wat meer ervaring heb met de HDX1000 zal ik dit ook posten voor de mensen die een keuze willen maken tussen beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjalex
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:25
Yippie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 02:50:

Grappig, dat je erover begint, was hiermee aan het spelen en het werkt met mijn N95 icm HDX1080.
Kan dus bestanden opgeslagen op de interne HD van mijn HDX via mijn N95 opstarten.

N95>Menu>Instrumenten>Connectiviteit>Eigen media, dan de wizard even doorlopen.
Als je dan op media source klikt op de hdx zie je hem staan als je bestanden op je tel deelt.
Oke thanks, zal het proberen.
Eigen media werkt in ieder geval al wel op m'n pc (wmp), alleen ik kan dan geen bestandjes via m'n telefoon laten afspelen op m'n computer.. Misschien dat het wel werkt op de HDX :)
Alvast bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:35:
Zodra ik wat meer ervaring heb met de HDX1000 zal ik dit ook posten voor de mensen die een keuze willen maken tussen beide apparaten.
daar ben ik wel eens benieuwd naar ;) er zijn mensen die boos hun HDx inruilen voor een PCH (iets met DTS downmixing geloof ik), ben benieuwd hoe terecht dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Neem aan dat de tweakers hier niet blind zo een apparaat aanschaffen, om vervolgens erachter komen dat hij geen DTS downmixen heeft aangezien ze geen receiver hebben die dan op kan pakken..

Toch?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
R-B schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:50:
Neem aan dat de tweakers hier niet blind zo een apparaat aanschaffen, om vervolgens erachter komen dat hij geen DTS downmixen heeft aangezien ze geen receiver hebben die dan op kan pakken..

Toch?? :)
Tuurlijk wel, extra uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Hier nog een iBood klant :P. Een tevreden klant welteverstaan. Hoewel het best wel ff wennen is als je XBMC gewend bent; het navigeert een stuk langzamer door de menu's en de documentatie kan ook veel beter georganiseerd. Daar krijg je wel haarscherpe HD voor terug natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Voor degenen die alsnog dts downmixing willen op hun HDX-1000 en die het wachten op de beloofde dts downmix firmware zat zijn : punisher007 in "Networked Media Tank - deel 3"

Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste