[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Heb na alle verhalen hier interesse gekregen het zelf even uit te proberen, vooral na tig episodes uit "Boatmurdered" gelezen te hebben. (ik heb olifanten nooit echt vertrouwd).

Enfin, aan de slag gegaan met Tinypirates client. Maar het wil nog niet echt vlotten. Zo weigeren mijn dwarfs bijvoorbeeld om mijn carpenters workshop te bouwen, en farms idem dito. De spullen zijn wel voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb je wel een carpenter of farmer dwerg ?
Zonder die kom je niet ver :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kben nadat ik ene aantal dagen geleden men fort heb laten overstromen (a), begonnen met een nieuw. En ik dacht om men puppets beetje plezier te geven buiten een dinner room te maken. Dus bouw ik alle muren en leg ik de grond vol met mooie tegels. Blijkt dat ik buiten geen tafels kan zetten :o.

Ik ben nu bezig met het een plafond te geven en te hopen dat het dan wel werkt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

heuveltje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:43:
Heb je wel een carpenter of farmer dwerg ?
Zonder die kom je niet ver :)
Volgens mij wel. Maar goed, ben overnieuw begonnen en alles loopt nu.
Overigens zijn de functies van de dwergen lastig te vinden. Heb voor de zekerheid nu bij 2 dwarfs alles maar aangezet. :)

Nu moet ik nog uitvinden hoe ik een trade depot maak. De handelaars zitten ongeduldig te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je alles vindt :p, en anders zou je eens in de video tutorials van captain duck moeten gaan kijken, ze staan per onderwerp op het forum van bay12games.

Hier is de link KLIK

Ondertussen heb ik mijn dinning room boven gronds maar niemand gebruikt ze :o
en ja er is toegang :p en heb weldegelijk de kamer gedesignated als dinning room :).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ZenTex schreef op woensdag 30 december 2009 @ 04:22:
[...]

Volgens mij wel. Maar goed, ben overnieuw begonnen en alles loopt nu.
Overigens zijn de functies van de dwergen lastig te vinden. Heb voor de zekerheid nu bij 2 dwarfs alles maar aangezet. :)

Nu moet ik nog uitvinden hoe ik een trade depot maak. De handelaars zitten ongeduldig te wachten.
Tradedepot zit gewoon onder het build menu, kun je doorheenscrollen met + en - :)

Je gebruikt toch wel iets als "dwarf therapist" mag ik hopen ?
Zonder dat is het idd ernstig kl*te om iets te vinden, met is het heerlijk overzichtelijk.
(tip maak een paar custom professions, bv voedsel. steenbewerking en sjouwers. Deel iedereen in zijn eigen groepje (je zult merken dat na een tijdje 70% van je dwergen sjouwers/reserve leger word). dan word alles veel overzichtelijker)

Ben nu de grootste vijand uit heel DF tegengekomen, en ik krijg hem niet verslagen :(
De Framerate......... Er lopen 180 dwergen door me fort en me cpu kan het gewoon niet meer aan.
Stappen duuren tientallen seconden, en allerlei dingen lopen gewoon vast in zichzelf.
bv me drankopslag is half leeg. me stills zo cluttered dat ze niks meer kunnen maken, en alle dwarves met hauling lopen te idlen

En dit alles op een X3-720 toch niet de minste der processoren :(
Wel jammer had nog grote plannen voor dit fort.

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 30-12-2009 08:54 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:50:
[...]

Tradedepot zit gewoon onder het build menu, kun je doorheenscrollen met + en - :)

Zonder dat is het idd ernstig kl*te om iets te vinden, met is het heerlijk overzichtelijk.
(tip maak een paar custom professions, bv voedsel. steenbewerking en sjouwers. Deel iedereen in zijn eigen groepje (je zult merken dat na een tijdje 70% van je dwergen sjouwers/reserve leger word). dan word alles veel overzichtelijker)

Ben nu de grootste vijand uit heel DF tegengekomen, en ik krijg hem niet verslagen :(
De Framerate......... Er lopen 180 dwergen door me fort en me cpu kan het gewoon niet meer aan.
Stappen duuren tientallen seconden, en allerlei dingen lopen gewoon vast in zichzelf.
bv me drankopslag is half leeg. me stills zo cluttered dat ze niks meer kunnen maken, en alle dwarves met hauling lopen te idlen

En dit alles op een X3-720 toch niet de minste der processoren :(
Wel jammer had nog grote plannen voor dit fort.
een overvloed aan ongebruikte stenen endergelijke zorgen vaak voor problemen.
Door de hoeveelheid idle dorfs heb ik de game altijd gecapped staan op 125 dwergen
heb een quadcore 3.2 dus moet wat kunnen maar neem het risico lekker niet.

meer als 50 dwergen heb je eigenlijk toch niet nodig (-;

Leuk om je hier te zien ZenteX \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:25:
[...]

een overvloed aan ongebruikte stenen endergelijke zorgen vaak voor problemen.
Door de hoeveelheid idle dorfs heb ik de game altijd gecapped staan op 125 dwergen
heb een quadcore 3.2 dus moet wat kunnen maar neem het risico lekker niet.

meer als 50 dwergen heb je eigenlijk toch niet nodig (-;

JA die heb ik ook nog boatloads. en ik wilt niet weten hoeveel (narrow leeren speelpakje) van tig goblin-raids.
Maar hoe verminder ik dat dan ? Stomme elfen brengen alleen maar hout mee, en de dwergen ook niet genoeg kostbare dingen om het allemaal te verhandelen. en ik heb ook al geen bottemless pit om het in te dumpen

Of je nu trouwens een single of hex core hebt in dit spel maakt helaas weinig uit :(
Zou toch niet zo moeilijk voor toady moeten zijn om BV alle enemy en beast AI op een andere core te laten zetten..........

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 30-12-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:55:
[...]

JA die heb ik ook nog boatloads. en ik wilt niet weten hoeveel (narrow leeren speelpakje) van tig goblin-raids.
Maar hoe verminder ik dat dan ? Stomme elfen brengen alleen maar hout mee, en de dwergen ook niet genoeg kostbare dingen om het allemaal te verhandelen. en ik heb ook al geen bottemless pit om het in te dumpen

Of je nu trouwens een single of hex core hebt in dit spel maakt helaas weinig uit :(
Zou toch niet zo moeilijk voor toady moeten zijn om BV alle enemy en beast AI op een andere core te laten zetten..........
je kan alles offeren aan een caravaan.
En ik laat altijd dure metalen overkomen met de caravanen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:46:
[...]

je kan alles offeren aan een caravaan.
En ik laat altijd dure metalen overkomen met de caravanen
Ja maar ik geef die stomme caravaan altijd al tonnen aan goudwaarde te veel mee :(
Wil eigenlijk toch wel iets van tegenwaarde krijgen .........

Wat betreft die metalen.
Stomme puntoren nemen alleen hout mee en lopen te zeiken dat ik te veel omhak.
Maar krijg geen scherm meer waarmee ik kan kiezen waar ze mee aan moeten komen zetten.
Is degene die dat moet regelen dezelfde als die om die de houthakkers loopt te eikelen ?

Human caravaan 1 komt maar om de tig jaar en neemt geen liason mee.
Meneer wou naar buiten lopen terwijl daar ongeveer 40 goblins kamp hadden opgeslagen.
Vond ik niet zo'n strak plan dus ik had ik alle deuren op slot gedaan.
Meneer uitte zijn frustratie door mijn elite hammerdwarf aan te vallen, ook al niet zo'n strak plan :)

Human caravaan is 2 keer door goblins aangevallen, toen ze de derde keer door een draak werden geflambeerd hielden ze het compleet voor gezien.

En de dwarfen caravaan komt nog braaf af en toe. Maar de liason heeft het ooit willen uitvechten met een riedel undead cougars, dat was hem ook al niet bevallen.

Dus vreemd genoeg heb niet echt de mogelijkheid meer om te kiezen wat ik krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:44:
[...]

Ja maar ik geef die stomme caravaan altijd al tonnen aan goudwaarde te veel mee :(
Wil eigenlijk toch wel iets van tegenwaarde krijgen .........

Wat betreft die metalen.
Stomme puntoren nemen alleen hout mee en lopen te zeiken dat ik te veel omhak.
Maar krijg geen scherm meer waarmee ik kan kiezen waar ze mee aan moeten komen zetten.
Is degene die dat moet regelen dezelfde als die om die de houthakkers loopt te eikelen ?

Human caravaan 1 komt maar om de tig jaar en neemt geen liason mee.
Meneer wou naar buiten lopen terwijl daar ongeveer 40 goblins kamp hadden opgeslagen.
Vond ik niet zo'n strak plan dus ik had ik alle deuren op slot gedaan.
Meneer uitte zijn frustratie door mijn elite hammerdwarf aan te vallen, niet zo'n strak plan :)

Human caravaan is 2 keer door goblins aangevallen, toen ze de derde keer door een draak werden geflambeerd hielden ze het compleet voor gezien.

En de dwarfen caravaan komt nog braaf af en toe. Maar de liason heeft het ooit willen uitvechten met een riedel undead cougars, dat was hem ook al niet bevallen.

Dus vreemd genoeg heb niet echt de mogelijkheid meer om te kiezen wat ik krijg :)
Dat vraagt om een megaproject.

Maak een grote toren van saruman ofzo verzin wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
heuveltje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:55:
[...]

Maar hoe verminder ik dat dan ? <snip>
en ik heb ook al geen bottemless pit om het in te dumpen
de atom smasher? alle pakjes opstappelen op de landingsplaats van de brug (met een dump is dat het makkelijkste) en dan de brug neer laten gaan. resultaat : alles dat onder de brug terecht komt is weg.

p.s. ik kom net tot mijn schrik tot de ontdekking dat mijn soldaten geen alcohol meer drinken... waarom doen ze dat niet meer?
ik had wel een heel tijdje, carry water aan gezet maar dat staat al een tijdje uit, en nog steeds allemaal kunnen ze zich de laatste keer dat ze alcohol hebben gehad niet herinneren.

edit : okee de eerste paar hebben nu weer alcohol gedronken. de rest zal wel snel volgen.
gelukkig dat ik er optijd achter kom... had heel fout af kunnen lopen als mijn hele leger ongeveer tegelijkertijd op rampage was gegaan...

edit 2 : maar nu nemen ze dus geen water meer mee als ze naar buiten gaan.... lastig als ze ineens dorst hebben als ik ze naar buiten moet sturen.... en om dan te zeggen dat ze wel water mee moeten nemen is ook lastig want dan moeten ze eerst dat gaan pakken, maar meestal heb ik ze meteen nodig.
iemand een idee?

[ Voor 23% gewijzigd door Countess op 30-12-2009 18:25 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik dit draadje hier tegenkwam kreeg ik ook zin om het uit te proberen. Mijn eerste 2 fortjes zijn beiden gefaald (Dwergen die van dorst in half hoog water sterven :/ na een kleine vergissing in het graven) en de tweede is vernietigd nadat ik erachter kwam dat Dwergen erg rommelig zijn en dat daardoor bepaalde deuren niet dicht kunnen).

Nu begonnen met mijn derde fortje en ben erg tevreden met hoe het gaat. Populatie van ongeveer 100, 2 sieges afgeslagen en lekker aan het doormijnen en uitbouwen. Wat me wel opvalt is dat je steeds een idle populatie behoud (dwergen die pauze hebben zijn ook idle, klopt dat?), terwijl je nog 10 taken uit hebt staan.

Verder een vraagje met hoe jullie de taakverdeling maken? Welke dwerg doet wat? In het begin is het nog wel goed te overzien, maar na 80 dwergen vind ik het moeilijk een balans te vinden tussen de taken die dwergen (en dan vooral nieuwkomers) moeten doen. Ik stuur altijd alle peasants door naar de military en de rest verdeel ik de taken zo goed mogelijk onder.

Verder nog 2 plaatjes;

http://img46.imageshack.us/img46/1306/dwarvenfortress1.jpg

Mijn centrale woon / werkplaats. Ik ben niet zo van het functionele bouwen (dus dat alles het meest effectief loopt), ik heb liever dat er mooi uitziet. Zodra de dwarven economy aan gaat zal daar ook de markplaats komen.

http://img684.imageshack.us/img684/6060/dwarvenfortress2.jpg

Mijn ingang (enkel de bovenste verdieping, de verdieping eronder is enkel heel saai getrapped en een flink aantal balista's). Boven het gedeelte dat blauw omgegeven is zit een reservoir vol met water. als het goed is (nog niet getest, komt bij de volgende siege) spoelt het water het alle vijanden van de toegangsweg en zo 6 tiles diep de afgrond in, waar nog traps staan voor het geval ze het overleven. :P Verder een beestje om me in ieder geval te waarschuwen als er vijanden aankomen (en de soldaten weer eens hun roes aan het uitslapen zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 20:47 . Reden: Plaatjes deden het niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:39:
Verder een vraagje met hoe jullie de taakverdeling maken? Welke dwerg doet wat? In het begin is het nog wel goed te overzien, maar na 80 dwergen vind ik het moeilijk een balans te vinden tussen de taken die dwergen (en dan vooral nieuwkomers) moeten doen. Ik stuur altijd alle peasants door naar de military en de rest verdeel ik de taken zo goed mogelijk onder.
je hebt iets als dwarf therapist? anders is het idd niet te doen.

verder moet je zorgen dat je meer als genoeg haulers hebt. en dat zijn dus de peasants als ze aankomen.
je kan ook gewoon een fiks aantal dwergen hebben die niks anders doen als dingen verplaatsen.

voor de rest ziet je fort er mooi uit, zeker die breede slingerende gang bij de ingang vind ik wel wat hebben.

btw, als je wil kan je gemakkelijk al die losse stenen die je hebt liggen opruimen
d->b->d
en dan kan je een vierkant maken en alle losse dingen die in dat vierkant zitten zullen je dwergen naar een garbage zone brengen (die maak je met i, en dan (nadat je hem hebt gemaakt) druk je op g om er een dump van te maken.
zo kan je bijvoorbeel alle stenen naar 1 plek verplaatsen in je ford. of als je niet zo veel tijd hebt alles naar in plek in de kamer of buiten op de gang. (op 1 vierkantje kan je oneindig veel stenen kwijt in een garbage dump)

[ Voor 30% gewijzigd door Countess op 30-12-2009 21:59 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:40:
[...]

je hebt iets als dwarf therapist? anders is het idd niet te doen.

verder moet je zorgen dat je meer als genoeg haulers hebt. en dat zijn dus de peasants als ze aankomen.
je kan ook gewoon een fiks aantal dwergen hebben die niks anders doen als dingen verplaatsen.
Ik werk op dit moment met de dwarf manager, maar dat vind ik op den duur ook chaotisch worden. Is het beter bestuurbaar met dwarf therapist? Ik heb sowieso alle dwergen (behalve essentiële taken (voedsel, graven en metaalindustrie) zodra er meer zijn dan 50 man) op hauling staan, want anders is er gauw een enorm gebrek aan materialen voor mijn gevoel.

Edit: Nu ik toch aan het vragen ben.. Zijn er ook beesten die meer over afgronden heen kunnen springen of klimmen? Ik heb op de wiki gekeken maar heb daar niks over gelezen, wel over dat sommige beestjes kunnen vliegen. Vreemd, want je zou zeggen met zo'n uitgebreid spel dat dat er ook wel in zou zitten (om cheats met één klein lullig kanaaltje om zo een mega-monster tegen te houden) tegen te gaan.
Countess schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:40:
[...]btw, als je wil kan je gemakkelijk al die losse stenen die je hebt liggen opruimen
d->b->d
en dan kan je een vierkant maken en alle losse dingen die in dat vierkant zitten zullen je dwergen naar een garbage zone brengen (die maak je met i, en dan (nadat je hem hebt gemaakt) druk je op g om er een dump van te maken.
zo kan je bijvoorbeel alle stenen naar 1 plek verplaatsen in je ford. of als je niet zo veel tijd hebt alles naar in plek in de kamer of buiten op de gang. (op 1 vierkantje kan je oneindig veel stenen kwijt in een garbage dump)
Maakt die methode de stenen niet 'forbidden'? Als dat zou gebeuren zou ik natuurlijk mijn steen industrie verliezen. Of kan ik dat weer aan zetten door reclaim te doen?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
ik ben laatst over gegaan op therapist van manager. is eigenlijk het zelfde maar stabieler en je krijgt meer informatie en meer opties om het te sorteren.
alleen de custom jobs vind ik iets minder intuïtief werken, maar als je dat hebt uitgevogeld werkt het prima.

als je je dwergen een eigen custom job geeft, dan past hij ook de job titel aan, dan zou het een heel stuk gemakkelijker moeten maken om in game (onder het u menu bijvoorbeeld) alle dwergen met een bepaalde taak te vinden en uit te vinden wat ze aan het doen zijn en waar(wat ze doen of gaan doen laat therapist ook al zien trouwens)

(p.s. had mijn vorige post nog iets geedit, weet niet of je dat al gezien had)

[ Voor 8% gewijzigd door Countess op 30-12-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:02:
ik ben laatst over gegaan op therapist van manager. is eigenlijk het zelfde maar stabieler en je krijgt meer informatie en meer opties om het te sorteren.
alleen de custom jobs vind ik iets minder intuïtief werken, maar als je dat hebt uitgevogeld werkt het prima.

als je je dwergen een eigen custom job geeft, dan past hij ook de job titel aan, dan zou het een heel stuk gemakkelijker moeten maken om in game (onder het u menu bijvoorbeeld) alle dwergen met een bepaalde taak te vinden en uit te vinden wat ze aan het doen zijn en waar(wat ze doen of gaan doen laat therapist ook al zien trouwens)

(p.s. had mijn vorige post nog iets geedit, weet niet of je dat al gezien had)
Ik heb het gezien, mijn reactie daar ook weer op gepost. Ik ga volgend weekend dan even die therapist uitproberen. Wat mij verder opviel is dat de path-finding ook wel eens heel apart is. Het zou handig zijn als je bepaalde gebieden in het fort (zonder gebruik te maken van deuren) ook verboden kon maken via zoning.

Wat wel geniaal is dat ik er vandaag achter kwam dat mijn beste smid schijnbaar (hij heeft geworsteld met een paar goblins) enkel nog z'n twee wijsvingers heeft en nog steeds uitstekend kan smeden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
je kan idd daarna je stenen weer reclaimen met d->b->c

maar ik merk net zelf iets op. je dwergen geven de voorkeur aan het dumpen van dingen op plekken waar ze het ook echt naar beneden kunnen gooien.... ik zag dus net een steenlading in mijn splinter nieuwe magma dump gat verdwijnen... zat niks waardevols tussen gelukkig maar ik kon ze ook niet stoppen.
vlug maar even een deur voor gebouwd die ik op slot kan doen en de zone weg gehaald tot ik hem echt nodig heb. (maar de deur duurde even, en het weg halen van de zone stopte veel dwergen niet om alsnog het dumpen af te maken waar ze al mee bezig waren)

dus als je zelf ook een dumpzone hebt ergens waarvan een kan ofwel een downramp is ofwel een gat, dan zullen ze altijd daar heen lopen, en het naar beneden gooien. dus pas er mee op.

path finding doet idd soms rare dingen op het eerste gezicht. maar ze gaan altijd naar het dichtstbijzijnde ding zoals de vogel vliegt. als een vogel door steen heen zou kunnen vliegen dan.
en het maakt voor een dwerg niet uit of hij recht of diagonaal gaat. kost niks meer of minder.

[ Voor 28% gewijzigd door Countess op 30-12-2009 22:45 ]

Verwijderd

Countess schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:42:
je kan idd daarna je stenen weer reclaimen met d->b->c

maar ik merk net zelf iets op. je dwergen geven de voorkeur aan het dumpen van dingen op plekken waar ze het ook echt naar beneden kunnen gooien.... ik zag dus net een steenlading in mijn splinter nieuwe magma dump gat verdwijnen... zat niks waardevols tussen gelukkig maar ik kon ze ook niet stoppen.
vlug maar even een deur voor gebouwd die ik op slot kan doen en de zone weg gehaald tot ik hem echt nodig heb. (maar de deur duurde even, en het weg halen van de zone stopte veel dwergen niet om alsnog het dumpen af te maken waar ze al mee bezig waren)

dus als je zelf ook een dumpzone hebt ergens waarvan een kan ofwel een downramp is ofwel een gat, dan zullen ze altijd daar heen lopen, en het naar beneden gooien. dus pas er mee op.

path finding doet idd soms rare dingen op het eerste gezicht. maar ze gaan altijd naar het dichtstbijzijnde ding zoals de vogel vliegt. als een vogel door steen heen zou kunnen vliegen dan.
en het maakt voor een dwerg niet uit of hij recht of diagonaal gaat. kost niks meer of minder.
dat is niet waar countess

je dwergen zullen altijd alles dumpen op de plek die jij als garbage zone hebt aangegeven.
Ikzelf zet deze altijd naast mijn masonry of stonecrafter zodat ze minder lopen en duizenden stenen op 1 plek nooit verkeerd.

Vergeet dus nooit een garbage zone te maken via "i"

• Countess
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:52:
[...]dat is niet waar countess

je dwergen zullen altijd alles dumpen op de plek die jij als garbage zone hebt aangegeven.
Ikzelf zet deze altijd naast mijn masonry of stonecrafter zodat ze minder lopen en duizenden stenen op 1 plek nooit verkeerd.

Vergeet dus nooit een garbage zone te maken via "i"
ik had het ook over de garbage zone met i-->g en sorry maar ik heb ze toch echt 4 deuren en 3 trappen, anderhalf scherm en 3 verschillende dump plaatsen voorbijzien lopen om hun stenen in een pit te gooien waarbij ze het naar beneden konden gooien.
na die zone weggehaald te hebben gaan ze gewoon weer naar de dichtstbijzijnde.

[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 31-12-2009 14:25 ]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

heuveltje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:50:
[...]

Nope. Geen dwarf manager. Gebruik weliswaar tiny's client maar ben het niet tegengekomen. Ik zal even snuffelen in de files.
Ik kan ook wel wat dwarf management gebruiken want ineens vertikken die verdomde "lawn ornaments" het om hout te gaan hakken. Dat heeft 5 dwergen hun leven gekost want mijn metalsmith dwerg kreeg de kolder in z'n kop en wou metal bars hebben, die ik niet kon leveren vanwege missend hout om houtskool te maken om zilver te smelten. Die ging dus berserk.
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:25:
[...]
o/ Semmy. NF alweer een tijdje zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op donderdag 31 december 2009 @ 23:32:
[...]
[...]
o/ Semmy. NF alweer een tijdje zat?
ja het werd te repetatief.

maar ontopic dan maar

gebruik dwarf therapist mensen
gewoon even op wiki zoeken heb je hem

vervolgens de nieuwste stonesense erbij en je bent set to go.
Dwarf therapist maakt het leven zoveel makkelijker.
Stats attributes feelings alles staat erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47
Is er nog wat gebeurd rondom de community game?
Als het goed is was Vyperx aan de beurt.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Really? Ik had me als 6de ingeschreven, volgens mij moesten Sjaakwortel en DeadKennedy nog voor mij... Sjaak had misschien geruild met DeadKennedy, maar dan zou het nog steeds niet mijn beurt zijn :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Eerste beurt: TWBMS
Tweede beurt: hayate666
Derde beurt: Semmy
Vierde beurt: Sjaakwortel
Vijfde beurt: DeadKennedy
semmy is geweest, en sjaakwortel heeft zichzelf verplaatst naar volgende week.

DeadKennedy is als het goed is nu nog bezig. (heeft hij gezegt)

het was een beetje optimistische van mij om in een vorige post van mij te zeggen dat vyperx zijn beurt misschien al af kon hebben voor zondag(morgen). maar de eerste beurten gingen best snel.

[ Voor 29% gewijzigd door Countess op 02-01-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Ok, mijn fout ik was dus in de veronderstelling dat VyperX aan de beurt was.
Toch, wat nieuws over de voortgang zou prettig zijn, houd het wat levendig hier.

En de eerste games zullen altijd wat sneller zijn, draaid soepeler, en meer gericht werken. (aka opzetten van de basis dingen).

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:50:
Ok, mijn fout ik was dus in de veronderstelling dat VyperX aan de beurt was.
Toch, wat nieuws over de voortgang zou prettig zijn, houd het wat levendig hier.

En de eerste games zullen altijd wat sneller zijn, draaid soepeler, en meer gericht werken. (aka opzetten van de basis dingen).
daarom met sieges begint het drama pas echt.
Of kijk naar het hebben van 200 dwergen kan altijd leuk worden d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Okee mensen ik ben er weer, dus ik kan de beurten weer gaan organiseren. Wie speelt er momenteel? Ik geloof dat de volgorde niet helemaal meer klopt nu. Deze pas ik aan zodra ik meer weet. De modjes vonden een eigen topic niet nodig, dus ik maak gewoon verwijzingen naar iedere speelbeurt in de aanmeldingenlijst die ik regelmatig meepost.

Die beurt van Semmy is ongeveer verlopen zoals de mijne zo te zien. Vooral wachten tot je weer hout hebt omdat je niemand bedden kan geven, maar Semmy had tenminste nog een aambeeld om mee te werken :+ Gelukkig zijn dwergen een onuitputtelijke resoruce als je er zuinig op bent >:) Er is op de map zat koper te vinden in ieder geval, dus daar kan je ook barrels en manden mee maken. Verder is het toch niet echt ergens goed voor.

Al die honden heb ik vooral laten leven omdat het erg handig aas is voor adelaars die rondvliegen. Ze proberen de puppies te pakken en terwijl ze daarmee bezig zijn kunnen de worstelaars dichterbij komen.

TWBMS was bij mij op het laatst ook al zo'n losgeslagen feestbeest. Aanvankelijk kwam hij bijna zijn kamers niet uit, maar toen er weer alcohol was bleef hij feestjes organiseren. Gefeliciteerd met je huwelijk hoor ;)

Hebben alle worstelaars het tot nu toe nog overleefd? Ik sta er van te kijken dat het gebrek aan bepantsering ze geen parten speelt tegen de ondoden en goblins.

[ Voor 18% gewijzigd door hayate666 op 04-01-2010 00:42 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
volgens mij klopt het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59
Het nieuws van de trouwerij van Twbms en Medtob had niet op een ongelukkiger moment kunnen komen. Mijn ouders zaten al tijden achter mijn leather leggings aan om eens een vrouw te vinden, en nu hebben ze via hun connecties mij geplaatst weten te krijgen in dat verduivelde fort in de bergen. Ja, "Chewtours" ja. Nu goed, prima, ik hoef er maar een jaar te zitten, het is net lente, hoe erg kan het nu werkelijk zijn...

1st Granite, 282, lente.
Ik ben gelukkig in behoorlijke luxe en heelhuids hier aangekomen, maar de lijfwachten keren weer terug naar het hof in het veilige thuisland, ik zal het hier met de aanwezige soldaten moeten doen. Laat ik die maar als eerste inspecteren.
Ik zie dat twee van mijn voorgangers, Semmy en Hayate zichzelf de taak hebben opgelegd dit ellendige fort te verdedigen. Ik moet zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben van de soldaten, alleen Hayate loopt met een zwaard rond, de rest denkt schijnbaar dat de blote vuist beter is dan dwergenstaal? Ik snap er niks van. Na wat sparring geobserveerd te hebben begrijp ik het al beter, deze figuren wil ik te vriend houden. Semmy en zijn maat Ustuth zijn bezig met de kruisboog, prima.
Erith Onulnefek zit in de gevangenis, maar er is hier niet eens een gevangenis! Ze heeft een opdracht van Twbms genegeerd heb ik begrepen. Duidelijk dat deze slaaf wat discipline bijgebracht moet worden, dit soort wangedrag kan niet getolereerd worden van het gepeupel.
Semmy en Hayate stellen voor om de rest van het volk te inspecteren, maar ik laat het maar voor wat het is. Al die beroepen, wensen, namen, vrienden, enzovoorts interesseren mij verder geen donder. Naar mijn mening heb je soldaten, gepeupel, en de baas. En de baas, dat ben ik. Waar is het bier, en waar is mijn kamer?
Na een paar dagen rondgelopen te hebben vind ik dit toch wel erg fijn om te zien.

[Magma forges: http://img503.imageshack.us/img503/5679/forges.jpg ]

Dwergen die erts aan het verwerken zijn tot mooie voorwerpen. Erg jammer dat er geen staal is om die arme wachters te voorzien van wat degelijk materieel, maar ik word vrolijk van het zilver en biljoengoud. Ik begin het punt van zo'n fortje wel in te zien. Graven zal het gepeupel, en metaal smelten voor de glorie van de dwergen! Ook heb ik veel ruwe edelstenen en marmer gezien, het wordt hier nog wel wat. Ik ga maar eens een optrekje voor mijzelf in elkaar laten knutselen. Totdat dat klaar is vermaak ik mij prima met de soldaten, goed volk!

[Begin optrekje: http://img109.imageshack.us/img109/7860/beginhuis.jpg ]

14th Granite 282.
ELVEN! Beman de torens, pak de zwaarden! Bestrijd ze te vuur en te zwaard, een hinderlaag!
Ah. Volgens Hayate gebeurt dit wel vaker, en betreft het een handelskaravaan. Prima, kijken wat die puntoren te bieden hebben. Prettig ook dat het geen aanval betreft aangezien ik de hele verdediging van het fort om zeep heb geholpen ten gunste van het sneller bouwen van mijn privé optrekje.

[Elven: http://img682.imageshack.us/img682/9450/elven.jpg ]

21st Granite 282.
Goblins! Fijn! Kijken wat zij te verhandelen hebben!
Ah. Blijkbaar is dit dan weer wél een hinderlaag, wordt mij verteld. Op advies van Semmy en Hayate laat ik de gang richting mijn optrekje volstorten met mica, wat dat dan ook moge zijn, opdat onze verdediging zijn werk kan doen. Ik hoor ook nog iets over een brug maar daar hecht ik maar niet teveel waarde aan. Ik ga eens kijken hoe het met de biervoorraad staat.

25 Granite.
Nou, ze zijn er hoor, die goblins. Het woord "brug" heb ik maar verboden, op straffe van het werk van Twmbs overnemen voor twee dagen, ik werd er dood moe van, dat gezeur aan mijn hoofd. Kijken hoe dit fortje het houdt tegen een stelletje groenhuiden. Ondertussen durft Twbms niet naar buiten, zelfs niet die paar stapjes naar het handelsdepot. Wat een held.

28 Granite.
Degel, een prima kerel die ik met de soldaten mee had laten trainen is dood. De eerste groep goblins hield ons bezig, toen er een tweede uit het niets verscheen. Etters. Ik heb mijn soldaten maar eens opdracht gegeven op te houden met trainen. Direct rennen ze naar de ingang van het fort, de "overgang" zoals ze het nu noemen (niemand wil Twmbs z'n werk), en slaan heldhaftig een goblin en twee marmotten neer. Oh ja, de rest is aan het verhongeren om één of andere reden. Ik heb zelf nog genoeg wijn en dimple cups.

[Goblin ambush: http://img109.imageshack.us/img109/435/goblinambush.jpg ]

8th Slate.
Twbms durft nog steeds niet naar het handelsdepot, wat een mietje. Blijkbaar heeft dit ook een negatief effect op zijn relatie. Zijn vrouw geeft een feestje, maar hij is niet uitgenodigd. De goblins met bogen staan een eindje verderop te kamperen zonder schijnbaar doel. Ik heb er genoeg van en zet iedereen weer aan het werk. Dwergen zijn toch niet bang voor wat goblins?

[Twbms mag niet naar het feest: http://img697.imageshack.us/img697/8069/twbmsfeest.jpg ]

12th Slate.
Blijkbaar wel. Prima jongens, ga maar weer naar binnen. Niemand dood?

19th Slate.
Blijkbaar wel. Eindresultaat: een stuk of 5 dode nietsnutten, één soldaat en een paar dode goblins. Twbms heeft het nooit tot het handelsdepot gered. Wát een fort.

21st Slate.
Wat is er NU weer?! Niemand durft te werken want er zit een goblin in onder de overgang. Ik begin met het aanleggen van een goblin trap. Ja. Een trap voor de goblin. Het moet niet veel zotter worden hier.

[Goblin onder overgang: http://img191.imageshack.us/img191/552/grachtgoblin.jpg ]

7th Felsite.
Het is af hoor, de trap. Kijken wat er gebeurt.

8th Felsite.

Dode goblin, bloedige trap, werkende dwergjes.

[Bloedige trap: http://img191.imageshack.us/img191/3319/bloedigetrap.jpg ]

9th Felsite.
Van 48 naar 65 dwergen, prima! Komt er eindelijk wat schot in de zaak. De zaak hierin is mijn optrekje. Nu wij hier zoveel dwergen hebben, mag de titel Dungeon Master aan één van ons toekomen. Dit klinkt niet eens zo onaardig...

11 Hematite.
De rest van de lente is omgevlogen, en mijn optrekje begint ergens op te lijken. Dat wil zeggen. Er staat bijna een muur om heen. Er zijn een week geleden nog goblins gespot, maar die staan ergens op een andere berg te kamperen, dus ik laat ze maar. Oh, er is ook nog een mensenkaravaan gespot, maar die zagen geen manier om bij mijn fort te geraken.

19th Hematite.
Hebben ze het nou toch gevonden? De zegsman van de mensen vraagt wat ik wil, en ik antwoord: ijzer, wapens, harnassen. Hij wil om een of andere reden graag.... GIANT SKELETAL EAGLE wat is DIT nu weer?! Het vreet een hond en een slaaf op, waarna mijn zojuist geïnstalleerde Fortress Guard hem vakkundig in elkaar tikt en de puppy van de hond in veiligheid brengt. De mensen willen juwelen, ik ook!

14th Malachite.
Mijn zilveren br... ehhh overgang over de magmakrater werkte niet naar behoren. Één slaafje is lichtgewond geraakt, zilveren b.. overgang ingestort. Plan B.

2nd Galena.
Aan het einde van de zomer beginnen er eindelijk fundamenten aan mijn woning te komen, nu beginnen ze weer te zeuren over Skeletal Fire Imps en Giant Skeletal Eagles en wat dies meer zij. Doorploegen! Ik wil eindelijk een echt bed! Enkele slaven gaan dood door de hitte trouwens, het is zomer en ze werken nonstop boven magma.

3rd Galena.
Ah, de Giant Skeletal Eagle zit ín mijn fort. Die floor hatches zijn er dus niet voor niets. Hopen dat hij niet heel erge honger krijgt... Voordeel: ze kunnen aan mijn woning rustig doorwerken.

11th Galena.
De Giant Skeletal Eagle en zijn hapje lagen allebei kreupel op de vloer, geen probleem vond ik, maar mijn constructie lag er door stil. Ik heb Hayate erheen gestuurd en het was binnen een minuutje gepiept. Er komen direct weer migranten aan om de gevallenen aan te vullen. We zijn weer met zijn 69en, één meer dan na de
vorige 15 of iets daaromtrent migranten.

[Eagle in het fort: http://img109.imageshack.us/img109/4104/giantbinnen.jpg ]

26th Galena.
Heb ik eindelijk een juwelier aan de gang, komt een of ander ondood vuurwezen het in de war schoppen. Ik roep Hayate er maar weer bij.

27th Galena.
Het vuurbeest is weer vertrokken na een hoop geraas en getier, ik houd Hayate er maar even bij. Ondertussen is het Twbms genoeg. Hij heeft het gehad. Hij zit er door heen. Hij kapt. Geen idee waarmee, aangezien niemand precies weet wat hij nou uitspookt in die kamers van hem, maargoed, adieu Twbms, veel plezier in je mason's workshop! Hij tekent allerlei plaatjes van leer en juwelen, niemand weet precies waar hij mee bezig is maar iedereen wenst hem succes en gaat weer verder met waar ze mee bezig waren. Ik houd m'n hart vast, kolder in de kop betekent weinig goeds, ik maak alvast ergens een cel om hem op te sluiten mocht het nodig zijn.

[Twbms met kolder in de kop: http://img109.imageshack.us/img109/4608/kolder.jpg ]

13th Limestone.
De dwergen zijn er! Fijn, eindelijk fatsoenlijke handelspartners. Ze melden weer dat ze geen weg zien tot mijn fort, maar uiteindelijk komen ze er toch. Ik vraag wederom om staal, wapentuig en harnassen, maar heb verder geen trek in handelen eigenlijk. Zij zoeken blijkbaar rugzakken en poeder. Hayate en Edem zijn ondertussen nog geen 10 meter verder een Giant Skeletal Eagle in elkaar aan het tikken.

15th Limestone.

Nog een eagle in elkaar geslagen, toch niet zo spannend eigenlijk. Ik heb ook het Twbms-afdak gemaakt om er voor te zorgen dat onze handelaar zonder zonlicht te hoeven zien naar het handelsdepot kan komen. Gaat nu natuurlijk niks opleveren aangezien Twmbs de kolder in de kop heeft, maargoed. De dwergen hebben veel hout en leer bij zich, ik maak ze maar wat afhandig. Ook een schildpad, die ik Polly noem. Misschien heeft Twbms nog wat aan haar schild. Pollysoep vanavond. Twbms blij.

Dit is dus bijna een half jaar, rest komt zsm. Duurt een stuk langer dan ik dacht!

[ Voor 4% gewijzigd door DeadKennedy op 03-01-2010 23:06 . Reden: plaatjes ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Echt veeg me op _/-\o_ Geweldig beschreven allemaal! De liefdesperikelen van TWBMS met zijn ondankbare kutwerk, de ontzettend laffe dwergen (herkenbaar) en het opruimen van lastige skeletal eagles wat routine is geworden voor mijn dwergje >:) Je bent zelfs met een of ander megalomaan project begonnen!

Vechten alle soldaten nog steeds naakt eigenlijk? Wat doet mijn dwerg met een zwaard? Hij had er geen toen ik begon en heb niks gesmeed in mijn beurt. Van wie is die 2e tombe in de barakken?

Ik heb me trouwens laten vertellen dat er ijzererts (hematite) rechts van de ophaalbrug zit. Misschien kun je intern daar naartoe graven zodat je tenminste kan beginnen met staal maken.

========================================================================
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess (misschien, met interesse)

Eerste beurt: TWBMS - Verslag 279
Tweede beurt: hayate666 - Verslag 280
Derde beurt: Semmy - Verslag 281
Vierde beurt: DeadKennedy - Verslag 282 eerste halfjaar
Vijfde beurt: Sjaakwortel
Zesde beurt: VyperX

[ Voor 12% gewijzigd door hayate666 op 04-01-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Heerlijk om te lezen! :P
Ik verheug me al helemaal op mijn beurt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op maandag 04 januari 2010 @ 07:38:
Heerlijk om te lezen! :P
Ik verheug me al helemaal op mijn beurt >:)
geweldig hoe later je beurt hoe bizarder de projecten zijn die je kan starten d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Is er zo weinig hout in die wereld dan :p ? Ik ben nu de tinypirate tutorial (incl. tileset) aan het volgen maar dit lijkt me wel een toffe wereld :p

* Bobmeister download de savegame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Goed verhaal! Kan niet wachten op de andere helft.
Ik hoop voor je dat je je project af krijg tijdens jouw beurt.

En zo te zien maak ik al voortgang, ik doe nu al pogingen om naar de depot toe te komen.
Ik hoop dat ik mijn mood overleef.

Nadeel van de eerste zijn, het duurt zo lang voor je weer aan de beurt bent. :/

@Awsom, er is genoeg hout in de wereld die gebruikt word.
Het is puur die locatie waar weinig hout aanwezig is. Dat en het lijkt er op dat we wat problemen hebben met de toegankelijkheid van de depot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
goed verhaal deadkennedy erg grappig om te lezen.
maar als je project niet af is voor ik aan de beurt bent. of je bent dood gegaan, dan begraaf ik je daar en zet er een label bij "dead deadkennedy's folly" ;p

maar waarom heb je niet ook wat hout gevraagd aan de karavaan ipv alleen staal en weapons?
TWBMS schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:29:
Dat en het lijkt er op dat we wat problemen hebben met de toegankelijkheid van de depot.
dan kan je toch controleren.... en dan zou het redelijk simpel moeten zijn om een expeditie er op uit te sturen om wat af te graven dan wel bij te bouwen (maar ik zou voor afgraven gaan... sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Countess schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:51:
dan kan je toch controleren.... en dan zou het redelijk simpel moeten zijn om een expeditie er op uit te sturen om wat af te graven dan wel bij te bouwen (maar ik zou voor afgraven gaan... sneller)
Tijdens mijn beurt heb ik een tunnel gegraven zodat de depot bereikbaar is. Dus waarom de wagens nou niet meer aankomen weet ik niet. Overigens je moet niet vergeten dat de de caravans onderweg gegrepen kunnen worden door de ondode wezens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Het hangt ook af aan welke kant van de map ze spawnen natuurlijk. Volgens mij is dat niet altijd hetzelfde. Ik betwijfel trouwens of TWBMS zijn mood overleeft, aangezien hij leer wil hebben. We weten allemaal hoe het met de bezeten leatherworker tijdens mijn beurt afgelopen is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Awww... doe eens lief! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
TWBMS schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:23:
[...]
Dus waarom de wagens nou niet meer aankomen weet ik niet
uiteindelijk zijn ze wel aangekomen volgens het verhaal maar het duurt soms blijkbaar nogal lang.

leer hadden de dwergen toch bij zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Lief zijn is voor elven, jij baardloze elvenvriend >:)

offtopic:
We hebben echt een baard smiley nodig...

[ Voor 70% gewijzigd door hayate666 op 04-01-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:23:
[...]

Tijdens mijn beurt heb ik een tunnel gegraven zodat de depot bereikbaar is. Dus waarom de wagens nou niet meer aankomen weet ik niet. Overigens je moet niet vergeten dat de de caravans onderweg gegrepen kunnen worden door de ondode wezens.
klopt ze komen altijd random maar dat maakt het wel leuk

misschien een megaproject voor iemand grote weg rondom de map maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
2nd Sandstone.
Twbms heeft een luik gemaakt, en het "Het incidentele getal" genoemd, na 3 jaar boekhouden is Twbms dan nu werkelijk totaal alle banden met de realiteit kwijt. Mijn nederige stulpje lijkt ook nog nergens op.

8th Timber.
Nog 8 dwergen erbij. Wat ze hier verder te zoeken hebben is mij een raadsel.

18th Obsidian.
Nu begint wel echt iédereen te klagen over het gebrek aan eten. Ik heb ze gezegd dat ze weer dimple cups mogen gaan verbouwen, maar volgens Twbms duurt dit altijd een paar maanden. Pot jan, moet ik dan alles zelf doen? Ik meld de slager dat hij de helft van al het loslopend wild (voornamelijk puppies) de nek om mag draaien. Al het eten is verder op. Mijn huis lukt verder prima!

19th Obsidian.
Blijkbaar leidt de honger wel tot creativiteit, er is weer eens iemand begonnen met een intrigerend knutselwerk. Wellicht nóg indrukwekkender dan dat luik met Polly er op van Twbms.

22nd Obsidian.

Nounou, poe poe, een kaktuskroon genaamd "Het gespleten kasteel". Is dit een politiek statement over het verschil tussen het hongerlijdende fort en mijn nieuwe optrekje? Ik laat het maar gaan.

1st Granite 283.
Mijn tijd is op. Wat heb ik hier gepresteerd? Een half-klaar huis dat nog in de steigers staat. Ondertussen bevalt alle roem en eer mij hier wel, al heb ik geloof ik weinig vrienden gemaakt. Oh en iedereen heeft honger, terwijl we bijna door de puppies heen zijn. Ik blijf nog wel even rondhangen om te zien wat er gebeurt, hier zeuren mijn ouders mij tenminste niet zo aan de kop, en met het gevaar valt het ook allemaal wel mee, ondode reuzenadelaars is al geen reden tot paniek meer. Sterkte, opvolger, ik vermaak mij hier wel. Hou jij je maar met het gepeupel bezig.

SAVE: http://www.mediafire.com/?myrmcjtw5ym http://www.filefactory.com/file/a17ad58/n/GS2.rar

Mijn minder dan epische, nog reeds in de steigers staande optrekje waar ik nog véél meer mee had gedaan ware het niet dat de dwergen altijd druk waren met bang zijn, sterven of verhongeren...Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/183/huisinsteigers.jpg

TWBMS z'n epische artifact: http://img686.imageshack.us/img686/4762/twbmsartifact.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DeadKennedy op 04-01-2010 19:34 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
IK LEEF!!!!! _/-\o_ _/-\o_

btw, je weet dat dimple cups niet eet baar zijn? Als goed is worden die alleen gebruikt voor het kleuren van kledingstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
TWBMS schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:45:
IK LEEF!!!!! _/-\o_ _/-\o_

btw, je weet dat dimple cups niet eet baar zijn? Als goed is worden die alleen gebruikt voor het kleuren van kledingstukken.
Je leeft en je bent legendary miner ;)
Ik heb deze beurt expres niet goed gespeeld, om te kijken hoe het dan zou gaan. Niet teveel opbouwen, de dwergen laten voor wat ze zijn (wel zorgen dat het met Semmy Hayate en Twbms goed gaat natuurlijk, zo vervelend ben ik nou ook weer niet :)), en een beetje roleplayen als nietsnuttig rijkeluiskind. Het ging allemaal eigenlijk érg goed! Uiteindelijk zijn er méér dwergen in het fort het leger is sterker geworden, en er zijn twee artifacts bij (Polly!). Ik heb de ophaalbrug geen één keer opgehaald, en zelfs debacles als undead eagles in het fort laten rondvliegen zonder snelle reactie heeft niet echt consequenties gehad. Nu zitten ze wel écht zonder eten, kijken of dat nog ergens toe leidt ;)
Countess schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:59:
[...]

uiteindelijk zijn ze wel aangekomen volgens het verhaal maar het duurt soms blijkbaar nogal lang.

leer hadden de dwergen toch bij zich?
Ze komen altijd aan, maar wel ná de melding "their wagons have bypassed your inaccessible site". Beetje raar. Leer hadden de dwergen bij zicht, heb iets van 3 leather bins gekocht.
Countess schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:51:
goed verhaal deadkennedy erg grappig om te lezen.
maar als je project niet af is voor ik aan de beurt bent. of je bent dood gegaan, dan begraaf ik je daar en zet er een label bij "dead deadkennedy's folly" ;p

maar waarom heb je niet ook wat hout gevraagd aan de karavaan ipv alleen staal en weapons?
Ai, het is nog niet af :) Wel bijna! (maargoed, dat was het in de eerste lente al IMO, 1 jaar is te kort!)
Ik wilde er nog vanalles mee doen, maar dat laat ik maar aan mijn opvolgers na. Alles wat daar van Mica is gebouwd is slechts als steiger bedoeld btw.
Hout? Wat moet ík daar nou mee? :) Mijn rijkeluiszoontje interesseert dat niets. Ik heb trouwens nog best wat hout gekapt op de plek rond mijn huis, of nu ja hout, kaktus voornamelijk.

Ik had trouwens alle wensen van "mijn" dungeon master laten maken in de forge, van zilver, maar de armor stands kan ik niet plaatsen? Heb er drie laten maken uiteindelijk, maar er bleef enkel een Felsite armor stand over als optie. Beetje maf, als je ze vindt hoor ik het graag :)

[ Voor 45% gewijzigd door DeadKennedy op 04-01-2010 19:01 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Ah, well played!

Benieuwd hoe de volgende de problemen gaat aanpakken.

Grote kans dat je statue's geplanned staan om gesleept te worden, tot dat ze op hun plaats van bestemming zijn zullen ze niet in het menu te voor schijnt komen.

[ Voor 100% gewijzigd door TWBMS op 04-01-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
TWBMS schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:00:
Ah, well played!

Benieuwd hoe de volgende de problemen gaat aanpakken.

Grote kans dat je statue's geplanned staan om gesleept te worden, tot dat ze op hun plaats van bestemming zijn zullen ze niet in het menu te voor schijnt komen.
Had zelfs nog speciaal een schildpad voor je gekocht en een cel voor je gemaakt, zodat je tenminste niet ge-hammered zou worden als het alsnog niet zou lukken :) (ook al was er nog geen hammerer...)

De magma forge was nog niet cluttered, dus ging er van uit dat ze al weg waren gesjouwd. De andere dingen waren allemaal binnen een dag gereed, alleen op deze heb ik een maand gewacht..

[ Voor 14% gewijzigd door DeadKennedy op 04-01-2010 19:09 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
TWBMS schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:00:

ik vrees dat je je save game even moet na kijken. Heb hem nu twee keer geprobeerd te downloaden en uit te pakken en krijg CRC errors.
http://www.filefactory.com/file/a17ad58/n/GS2.rar

opnieuw gerarred en andere host

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je goed kijkt zul je zien
dat het voetjesvolk van de caravaan aankomt maar niet de wagens

de echt leuke shit zal dus nooit bij je dorpje aankomen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Ok, die is wel goed. :D

edit:
Net even zitten kijken, maar wat een puinhoop.
Er is letterlijk geen voedsel of alcohol in het fort, en ik heb meerdere dwergen gezien die op 'starving' en de rest hang op 'hungry' staan. Er zijn nog wel wat dieren over om te slachten, maar of het genoeg is..

Ergens toch een goed plan geweest om de kerkhof zo groot te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door TWBMS op 04-01-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Zonde van het voedselgebrek. Het is wel een beetje vroeg om het fort expres de grond in te draaien. Ik denk dat het megalomane project al genoeg was geweest om dit te bereiken. Het is maar goed dat je voor mij en Semmy gezorgd hebt, wij zijn het enige wat dit gat in de grond nog overeind houdt! >:) Jammer dat je project niet gelukt is, maar TWBMS heeft het tenminste overleefd met zijn legendarische dekseltje. O+
offtopic:
Zo lief genoeg TWBMS? ;)

Wie pakt de volgende beurt?

Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons

Vierde beurt: DeadKennedy - Verslag 282 eerste halfjaar tweede halfjaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:02:
Zonde van het voedselgebrek. Het is wel een beetje vroeg om het fort expres de grond in te draaien. Ik denk dat het megalomane project al genoeg was geweest om dit te bereiken. Het is maar goed dat je voor mij en Semmy gezorgd hebt, wij zijn het enige wat dit gat in de grond nog overeind houdt! >:) Jammer dat je project niet gelukt is, maar TWBMS heeft het tenminste overleefd met zijn legendarische dekseltje. O+
offtopic:
Zo lief genoeg TWBMS? ;)

Wie pakt de volgende beurt?

Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons

echt geweldig ja

Ik had volgens mij nogwel aangegeven dat ik de plumphelmet productie even stil had gelegd omdat er meer als 1000 door het fort zwierven en veel barrels innamen. En daar we geen hout hadden vandaar

En die 2e tombe in de barracks is van mij.
Wij als groot dictators zullen worden begraven tussen het militaire regime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:11:
[...]omdat er meer als 1000 door het fort zwierven en veel barrels innamen. En daar we geen hout hadden vandaar
je kan per stockpile aangeven hoeveel barrels en/of bins er maximaal op mogen staan.
met q erop en dan met e en r kan je meer of minder geven, en met E en R kan je tussen 0 en maximum switchen.

edit : je kunt ook met zaden koken! fff de pulmp helmet spawn aanzetten in de keuken. van de 200 kunnen we er best wat missen volgens mij. met 2 zaden zou je 1 basic meal moeten kunnen maken volgens dwarfpedia.
en vet is ook bij het maken van een maaltijd bruikbaar (na het renderen van dat fat naar tallow), daar hebben we ook nog wat van liggen(~90)

edit 2 : er zit een boulder in de weg voor de trade caravans vlak na de ophaalbrug. (kan je zien met Shift D)
als je die weg haalt zou het er een stuk beter uit moeten zien.
een vloer overheen bouwen is het makkelijkst volgens mij.

[ Voor 50% gewijzigd door Countess op 04-01-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Sjaak, als jij de game wil overnemen moet je voor woensdag reageren. Morgen avond ben ik druk bij vrienden, maar anders neem ik woensdag de game wel over. :)

*cross fingers*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Hoe jullie het volhouden zonder hout zeg :9.

Ik heb de tinypirate tutorial inmiddels afgerond. En heb nu ook het manager menu ontdekt :p erg handig. Ben mn leger aan het bepantseren, heb nu 6 full-time soldaten en 7 part-time :p Pakken die ook uit zichzelf een steel helm etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Countess schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:52:
[...]

je kan per stockpile aangeven hoeveel barrels en/of bins er maximaal op mogen staan.
met q erop en dan met e en r kan je meer of minder geven, en met E en R kan je tussen 0 en maximum switchen.

edit : je kunt ook met zaden koken! fff de pulmp helmet spawn aanzetten in de keuken. van de 200 kunnen we er best wat missen volgens mij. met 2 zaden zou je 1 basic meal moeten kunnen maken volgens dwarfpedia.
en vet is ook bij het maken van een maaltijd bruikbaar (na het renderen van dat fat naar tallow), daar hebben we ook nog wat van liggen(~90)

edit 2 : er zit een boulder in de weg voor de trade caravans vlak na de ophaalbrug. (kan je zien met Shift D)
als je die weg haalt zou het er een stuk beter uit moeten zien.
een vloer overheen bouwen is het makkelijkst volgens mij.
Je maakt het wel saai zo hoor :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Awsom schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:49:
Pakken die ook uit zichzelf een steel helm etc.?
met de manager kan je w drukken voor weapon en daar kan je ook armor aangeven. daar zeg je welk type armor ze moeten pakken, maar niet perse waar het van gemaakt is(copper of staal, ze gebruiken het als je het hebt liggen, maar staal is beter natuurlijk. en ik geloof wel dat ze een voorkeur hebben voor beter materiaal)
hou er rekening mee dat zwaar armor, zoals dat van staal en plate-armor) je legerdwergen wel zal vertraggen tot ze leren er mee om te gaan.

(bijna?) alle dingen die je in die dwarf manager kan doen kan je ook met dwarf therapist doen trouwens
maar dan veel overzichtelijker en gemakkelijker. en nog veel meer.

edit 2 @ deadkennedy : haha sorry.... :p
hey ik ga teminste nog niet verraden met reveal waar ijzer of meer koper ofzo te vinden is.

[ Voor 37% gewijzigd door Countess op 04-01-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Countess schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:52:
[...]

met de manager kan je w drukken voor weapon en daar kan je ook armor aangeven. daar zeg je welk type armor ze moeten pakken, maar niet perse waar het van gemaakt is(copper of staal, ze gebruiken het als je het hebt liggen, maar staal is beter natuurlijk.)
hou er rekening mee dat zwaar armor, zoals dat van staal en plate-armor) je legerdwergen wel zal vertraggen tot ze leren er mee om te gaan.

(bijna?) alle dingen die je in die dwarf manager kan doen kan je ook met dwarf therapist doen trouwens

edit 2 @ deadkennedy : haha sorry.... :p
hey ik ga teminste nog niet verraden met reveal waar ijzer of meer koper ofzo te vinden is.
rechts van de ophaalbr...overgang? :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:02:
Zonde van het voedselgebrek. Het is wel een beetje vroeg om het fort expres de grond in te draaien.<snip> Jammer dat je project niet gelukt is, maar TWBMS heeft het tenminste overleefd met zijn legendarische dekseltje. O+
offtopic:
Zo lief genoeg TWBMS? ;)
:$
Awsom schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:49:
Hoe jullie het volhouden zonder hout zeg :9.
Niet zo heel moeilijk, het enige dat er van hout gemaakt moet worden zijn bedden.
Daarna word het pas gebruikt voor dingen zo als bin's en/of barrels.

Het zou wel handig zijn als er een ruimte word gezet met alleen bedden er in.
DeadKennedy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:02:
[...]
rechts van de ophaalbr...overgang? :)
Ik zie dat niemand mijn job wilt overnemen, bedankt voor de hoge 'jobsecurity'. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ach, het is ook wel een ongeschreven regel dat je voormalige leiders niet expres om zeep helpt of hun job afpakt. Buiten dat je gewoon kutwerk hebt natuurlijk ;)
VyperX schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:32:
Sjaak, als jij de game wil overnemen moet je voor woensdag reageren. Morgen avond ben ik druk bij vrienden, maar anders neem ik woensdag de game wel over. :)

*cross fingers*
Lijkt me een prima idee. Voedseltekort is wel een van de slechtste manieren om een fort te beëindigen vind ik. Ik zou liever zien dat mensen richting de hidden fun stuff gaan graven, de puntoren pissig maken of een megaproject rond de vulkaankrater verknallen.

Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons

Vijfde beurt: Sjaakwortel - voor woensdag claimen!

[ Voor 5% gewijzigd door hayate666 op 05-01-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Ik snap eigenlijk niet dat jullie massaal het voedseltekort als apocalyps zien, er zijn zóveel oplossingen voor...

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Nou nog niet als apocalyps, maar het is wel een goede stap er naartoe zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Inderdaad :P
Zonder goed voedsel (en vooral alcohol!) worden ze grumpy en dan hoeft maar iets te gebeuren of je hebt een reeks tantrums :)

Maar idd, dat moet best op te lossen zijn...
Er zijn leukere problemen in een fort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:08:
Inderdaad :P
Zonder goed voedsel (en vooral alcohol!) worden ze grumpy en dan hoeft maar iets te gebeuren of je hebt een reeks tantrums :)

Maar idd, dat moet best op te lossen zijn...
Er zijn leukere problemen in een fort :)
voedseltekort is de manier om je fort te eindigen of in leven te blijven
zie maar eens door die tantrum heen te komen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Tantrum chains.. daar ben ik al meerdere forts aan kwijt geraakt.
Maar ik ben het wel eens deadkennedy, het probleem is vrij makkelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:29:
Tantrum chains.. daar ben ik al meerdere forts aan kwijt geraakt.
Maar ik ben het wel eens deadkennedy, het probleem is vrij makkelijk op te lossen.
inderdaad alleen je seeds gebruiken levert wel eens het risico op dat je al je seeds burned en nog verder van huis bent.

misschien meot iemand een boerderij opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn fort is voor het eerst de 120 dwarves gepasseerd. Mijn 5'de siege achter de rug en inderdaad, de watertrap doet het naar behoren, enkel moet je wel zorgen dat je een groot gat hebt om het water doorheen te laten vallen en een belachelijk groot reservoir. Maar om ze dan naar beneden te zien vallen nadat ze wanhopig proberen stand te houden tegen de waterval die op hun kop valt, dat maakt het helemaal goed. :D

Countess, ik zou heel erg oppassen met koken met zaden. Ik heb het meer dan eens meegemaakt dat per ongeluk al je zaden opgekookt zijn en dat je dan opeens met een melding zit dat je dwergen ziek, zielig en hongerig door het fort lopen. Persoonlijk zou ik liever de farms stil leggen dan zaden gaan koken. Want met de eerste variant kan je tenminste direct weer aan het boeren slaan (en ben je meestal nog wel op tijd om een complete Tantrum-chain te voorkomen), bij de tweede ben je machteloos (tenzij je je dwergen aan pikes, elephants of undeads wil opofferen tijdens het jagen / vissen) zodra alles op is.

Ik heb over 3 weken tentamen, maar daarna wil ik ook best een rondje het fort op mij nemen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 11:38 . Reden: Spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Volgens mij was er een boerderij, stond die alleen ff op "on hold"
Maar vooral plump-helmets groeien zo snel en gemakkelijk dat je eigenlijk nooit echt een tekort daaran kan hebben. Ter vergelijking, mijn gehele fort van 190 dwergen leeft van een 5X4 veldje met plump helmets en nog zo'n veldje met van die sunshine-bessen. Combineer dat met een legendary cook en brewer en heel je voedselchain is compleet ...........

En van 2 zaadjes kun je binnen een jaar naar een vol veld gaan, dus das ook niet zo'n probleem :)

Eigenlijk is het hele voedselgebeuren gewoon overpowered :)

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 05-01-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:39:
Volgens mij was er een boerderij, stond die alleen ff op "on hold"
Maar vooral plump-helmets groeien zo snel en gemakkelijk dat je eigenlijk nooit echt een tekort daaran kan hebben. Ter vergelijking, mijn gehele fort van 190 dwergen leeft van een 5X4 veldje met plump helmets en nog zo'n veldje met van die sunshine-bessen. Combineer dat met een legendary cook en brewer en heel je voedselchain is compleet ...........

Eigenlijk is het hele voedselgebeuren gewoon overpowered :)
niet alleen het voedselgebeuren is overpowered wat dacht je van wrestling

je kan in no time legendary wrestlers trainen.
ook het feit dat moates je compleet veiligstellen en muren maakt het te makkelijk
die sieges moeten echt moeilijker of gewoon ondergrondse aanvallen op je fort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:35:
[...]inderdaad alleen je seeds gebruiken levert wel eens het risico op dat je al je seeds burned en nog verder van huis bent.
voor je door de 200 plump helmet spawn heen bent met koken hebben je dwergen al het hele plumphelmet veld volgeplant.... tenminste zo lang ze niet te lang bezig zijn met naar vermin zoeken om te eten, maar dat geld ook voor koken.

het enige wat je niet moet doen is vergeten de spawn weer uitzetten voor de keuken als de eerste plump helmets binnnen komen

[ Voor 16% gewijzigd door Countess op 05-01-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:33:
[...]

voor je door de 200 plump helmet spawn heen bent met koken hebben je dwergen al het hele plumphelmet veld volgeplant.... tenminste zo lang ze niet te lang bezig zijn met naar vermin zoeken om te eten, maar dat geld ook voor koken.

het enige wat je niet moet doen is vergeten de spawn weer uitzetten voor de keuken als de eerste plump helmets binnnen komen
klopt maar we toch zou een grote puppyfarm niet verkeerd zijn d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:41:
[...]

ook het feit dat moates je compleet veiligstellen en muren maakt het te makkelijk
Komt eraan volgens de dev :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt
maar toch moeten buitensieges ook beter.

lijkt nu nog nergens op d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Weet iemand hoe ik een map krijg waar veel steen in de bergen zit? Ik kwam er een keertje toevallig een tegen, maar nu vind ik alleen maar mappen waar je geen steen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 13-09 10:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Bedoel je erts? Want steen zit volgens mij overal?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Zhalix schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:50:
Weet iemand hoe ik een map krijg waar veel steen in de bergen zit? Ik kwam er een keertje toevallig een tegen, maar nu vind ik alleen maar mappen waar je geen steen hebt.
Als je diep genoeg graaft kom je altijd steen tegen. Als je nuttige erts wil hebben moet je bij de locatiefinder zoeken op flux. Dit zijn gesteenten waarin ijzererts te vinden is. Embarken op een vulkaan of gebergte wil ook wel helpen.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:41:
[...]

Wrestlers hebben als groot nadeel dat ze zeer kwetsbaar zijn voor archers en spearmen. Ik ben wel eens 2 legendarische worstelaars verloren aan 1 goblin archer. Allebei kapotgeschoten organen en pijlen in ledematen.

Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Woeste Woerd

Vijfde beurt: Sjaakwortel - voor woensdag claimen!

[ Voor 7% gewijzigd door hayate666 op 05-01-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhalix schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:50:
steen zit overal.
En lees df wiki eens
daar staat in in welke lagen grond je wat vind.
Kan je bij biomes vinden voordat je embarked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
ik ga vanavond nog beginnen. Hoop dat ik een beetje kan zien hoe de boel werkt en waar dat mini kasteeltje op moet lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Prima. De vijfde beurt is officieel van jou en VyperX mag nog een paar dagen duimen draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Waaaaah.... :D
Weet nog niet of ik blij mee moet zijn... Sjaak kan de huidige problemen (hopenlijk) makkelijk oplossen... maar mij met ergere opzadelen.. :o

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Even een vraagje :p Ik heb nu een kanaal gegraven (met water erin :9 ) zodat er "als het goed is" geen enge beestjes meer spawnen. Komen die altijd van een rand of kunnen die goblins ook vlak voor mijn fort hoofdingang spawnen? Anders gooi ik de ophaalbruggen dicht (doei sieges), want ik kan alles wel uit die lap grond binnen mn kanaal halen..

2. Hoe belangrijk is het om in je fort water te hebben? En hoe ga ik dat ooit voor elkaar krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Water heb je nodig als je geen alcohol meer hebt, en voor je gewonden dwergen. Dat is namelijk het enige wat ze willen drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Awsom schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:33:
Even een vraagje :p Ik heb nu een kanaal gegraven (met water erin :9 ) zodat er "als het goed is" geen enge beestjes meer spawnen. Komen die altijd van een rand of kunnen die goblins ook vlak voor mijn fort hoofdingang spawnen? Anders gooi ik de ophaalbruggen dicht (doei sieges), want ik kan alles wel uit die lap grond binnen mn kanaal halen..

2. Hoe belangrijk is het om in je fort water te hebben? En hoe ga ik dat ooit voor elkaar krijgen :p
Water krijg je binnen door een kanaal of tunnel te graven. Lees op de Dwarf Fortress wiki het stukje over water pressure. Als je die stappen volgt dan kan je je fort bijna niet onder water laten lopen. Ik zorg altijd voor een waterput zodat niet meteen de pleuris uitbreekt als ik geen alcohol meer heb. Zeker omdat ik op maps embark waar weinig hout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ligt het aan mij, of is de gitaar intro bij Muse - Screenager vrijwel gelijk aan de muziek in Dwarf Fortress? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Heb nu eindelijk migranten gekregen :D ik heb zelfs een klein kanaaltje gemaakt naar mijn fortress, maar kan ik ook in het kanaaltje vissen? Er zit een grate in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Die grate zorgt ervoor dat er geen vissen doorheen kunnen !
Dus ja je kunt vissen, je vangt alleen niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Haha :P lekker is dat, moet ik even een tweede beekje maken waar mijn vissertje kan vissen dan! Maar nu zit ik met het probleem dat mijn dwarves helemaal naar de rivier lopen, terwijl daar pike zitten :(

[ Voor 36% gewijzigd door ItMeAedri op 07-01-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhalix schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:01:
Haha :P lekker is dat, moet ik even een tweede beekje maken waar mijn vissertje kan vissen dan! Maar nu zit ik met het probleem dat mijn dwarves helemaal naar de rivier lopen, terwijl daar pike zitten :(
dan is je alcohol op (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Zhalix schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:01:
Stel een drinking zone in als tijdelijke maatregel en graaf zo snel mogelijk een waterput met het water van je afgedamde beekje. Dwergen geven altijd de voorkeur aan een waterput boven de rivier. Het levert ze zelfs positieve gedachten op geloof ik.

Hoe gaat het momenteel met de succession game trouwens? Al wat eerste gedachtes nu je alles gezien hebt Sjaakwortel?

[ Voor 9% gewijzigd door hayate666 op 07-01-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Of het eten, dan gaan ze vissen.
Of je hebt gewonden, dan willen ze die water geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
hayate666 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:59:
[...]

Stel een drinking zone in als tijdelijke maatregel en graaf zo snel mogelijk een waterput met het water van je afgedamde beekje. Dwergen geven altijd de voorkeur aan een waterput boven de rivier. Het levert ze zelfs positieve gedachten op geloof ik.

Hoe gaat het momenteel met de succession game trouwens? Al wat eerste gedachtes nu je alles gezien hebt Sjaakwortel?
Ik wacht ook in spanning af :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Heeft er iemand ondertussen al iets van Sjaak gehoord? Het zou leuk zijn als iedereen op de hoogte gehouden wordt over hoe het ermee staat. Geldt ook voor volgende spelers die dat nog niet wisten ;)

Ondertussen ben ik een eigen nieuw fort begonnen in een gebied waar al het water 24/7 bevroren is. Ik heb dit opgelost door magma onder de bevroren rivier door te leiden en het water in mijn fort te laten stromen. Hier kunnen de dwergen het met een waterput weer boven halen. Echt geweldig hoe dit soort dingen in het spel verwerkt zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Haha, gaaf gedaan Hayate :)

Ook ik wacht met spanning af wat Sjaak ervan gemaakt heeft... Ik heb nog niet naar de savegame gekeken, dus ik ben van plan om er als verse immigrant wat van te gaan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:29:
Heeft er iemand ondertussen al iets van Sjaak gehoord? Het zou leuk zijn als iedereen op de hoogte gehouden wordt over hoe het ermee staat. Geldt ook voor volgende spelers die dat nog niet wisten ;)
ik zit inderdaad ook vol smart elke dag te wachten op een update.

SJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK wakker worduhhhhhhhhhhhhhhh d-;

En df blijft humor jammer dat de developer ziek is geweest dat de volgende versie dus een beetje vertraging heeft,
Stonesense gaat misschien ook items weergeven die op de grond liggen d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
ik heb in de afgelopen week belachelijk weinig tijd gehad en het ziet er naar uit dat school niet rustiger gaat worden. het komt er op neer dat ik +/- 3 maanden heb kunnen spelen en nu heb ik iets met een corrupte save game,(is me al een eerder gebeurt bij mijn 12 jaar oude fort). Helaas kan ik mijn beurt niet afmaken. :( want ik heb geen zin(en geen tijd) om opnieuw te beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaakwortel op 10-01-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Jammer Sjaak, misschien de volgende keer beter. ;) Ik denk dat VyperX nu aan de beurt is. Begin het spel maar bij de save van DeadKennedy. Beginnen we na VyperX gewoon weer vooraan in de rij? Ik heb anders ook wel weer zin in nog een beurt :P

Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Woeste Woerd

Vijfde beurt: VyperX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:38:
. Beginnen we na VyperX gewoon weer vooraan in de rij? Ik heb ook wel weer zin in een beurt :P
volgens mij hebben we nog een berg mensen in de rij staan.
die mogen van mij allemaal eerst.
heerlikje chaos word het dan
en ik denk tevens dat ik niet nogmaals jouw dictatuur over het fort wil hebben
niet goed voor de populatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Dat was niet mijn dictatuur, ze deden het allemaal zelf! :( Ik moest die etters vastbinden in het fort om te voorkomen dat ze zich doodliepen. Nadat ik ze vastgebonden had is er geen een meer doodgegaan. In zekere zin heeft mijn dictatoriale gedrag het fort gered. There's no choice like no choice! >:)

In ieder geval, aanmeldingen voor de volgende beurten staan nog open. Graag reageren als je tijd en zin hebt. Bij gebrek aan een van die twee, laat een ander het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik zal deze week wel bezig gaan met de save :D
Zal in ieder geval voor volgende week zondag mijn jaar posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Mooi streven en ik ben benieuwd wat je er van weet te bakken. Het is op zich allemaal wel te doen, maar een klein foutje heeft op een map als deze al flinke gevolgen. :P

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste