Het nieuws van de trouwerij van Twbms en Medtob had niet op een ongelukkiger moment kunnen komen. Mijn ouders zaten al tijden achter mijn leather leggings aan om eens een vrouw te vinden, en nu hebben ze via hun connecties mij geplaatst weten te krijgen in dat verduivelde fort in de bergen. Ja, "Chewtours" ja. Nu goed, prima, ik hoef er maar een jaar te zitten, het is net lente, hoe erg kan het nu werkelijk zijn...
1st Granite, 282, lente.
Ik ben gelukkig in behoorlijke luxe en heelhuids hier aangekomen, maar de lijfwachten keren weer terug naar het hof in het veilige thuisland, ik zal het hier met de aanwezige soldaten moeten doen. Laat ik die maar als eerste inspecteren.
Ik zie dat twee van mijn voorgangers, Semmy en Hayate zichzelf de taak hebben opgelegd dit ellendige fort te verdedigen. Ik moet zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben van de soldaten, alleen Hayate loopt met een zwaard rond, de rest denkt schijnbaar dat de blote vuist beter is dan dwergenstaal? Ik snap er niks van. Na wat sparring geobserveerd te hebben begrijp ik het al beter, deze figuren wil ik te vriend houden. Semmy en zijn maat Ustuth zijn bezig met de kruisboog, prima.
Erith Onulnefek zit in de gevangenis, maar er is hier niet eens een gevangenis! Ze heeft een opdracht van Twbms genegeerd heb ik begrepen. Duidelijk dat deze slaaf wat discipline bijgebracht moet worden, dit soort wangedrag kan niet getolereerd worden van het gepeupel.
Semmy en Hayate stellen voor om de rest van het volk te inspecteren, maar ik laat het maar voor wat het is. Al die beroepen, wensen, namen, vrienden, enzovoorts interesseren mij verder geen donder. Naar mijn mening heb je soldaten, gepeupel, en de baas. En de baas, dat ben ik. Waar is het bier, en waar is mijn kamer?
Na een paar dagen rondgelopen te hebben vind ik dit toch wel erg fijn om te zien.
[Magma forges:
http://img503.imageshack.us/img503/5679/forges.jpg ]
Dwergen die erts aan het verwerken zijn tot mooie voorwerpen. Erg jammer dat er geen staal is om die arme wachters te voorzien van wat degelijk materieel, maar ik word vrolijk van het zilver en biljoengoud. Ik begin het punt van zo'n fortje wel in te zien. Graven zal het gepeupel, en metaal smelten voor de glorie van de dwergen! Ook heb ik veel ruwe edelstenen en marmer gezien, het wordt hier nog wel wat. Ik ga maar eens een optrekje voor mijzelf in elkaar laten knutselen. Totdat dat klaar is vermaak ik mij prima met de soldaten, goed volk!
[Begin optrekje:
http://img109.imageshack.us/img109/7860/beginhuis.jpg ]
14th Granite 282.
ELVEN! Beman de torens, pak de zwaarden! Bestrijd ze te vuur en te zwaard, een hinderlaag!
Ah. Volgens Hayate gebeurt dit wel vaker, en betreft het een handelskaravaan. Prima, kijken wat die puntoren te bieden hebben. Prettig ook dat het geen aanval betreft aangezien ik de hele verdediging van het fort om zeep heb geholpen ten gunste van het sneller bouwen van mijn privé optrekje.
[Elven:
http://img682.imageshack.us/img682/9450/elven.jpg ]
21st Granite 282.
Goblins! Fijn! Kijken wat zij te verhandelen hebben!
Ah. Blijkbaar is dit dan weer wél een hinderlaag, wordt mij verteld. Op advies van Semmy en Hayate laat ik de gang richting mijn optrekje volstorten met mica, wat dat dan ook moge zijn, opdat onze verdediging zijn werk kan doen. Ik hoor ook nog iets over een brug maar daar hecht ik maar niet teveel waarde aan. Ik ga eens kijken hoe het met de biervoorraad staat.
25 Granite.
Nou, ze zijn er hoor, die goblins. Het woord "brug" heb ik maar verboden, op straffe van het werk van Twmbs overnemen voor twee dagen, ik werd er dood moe van, dat gezeur aan mijn hoofd. Kijken hoe dit fortje het houdt tegen een stelletje groenhuiden. Ondertussen durft Twbms niet naar buiten, zelfs niet die paar stapjes naar het handelsdepot. Wat een held.
28 Granite.
Degel, een prima kerel die ik met de soldaten mee had laten trainen is dood. De eerste groep goblins hield ons bezig, toen er een tweede uit het niets verscheen. Etters. Ik heb mijn soldaten maar eens opdracht gegeven op te houden met trainen. Direct rennen ze naar de ingang van het fort, de "overgang" zoals ze het nu noemen (niemand wil Twmbs z'n werk), en slaan heldhaftig een goblin en twee marmotten neer. Oh ja, de rest is aan het verhongeren om één of andere reden. Ik heb zelf nog genoeg wijn en dimple cups.
[Goblin ambush:
http://img109.imageshack.us/img109/435/goblinambush.jpg ]
8th Slate.
Twbms durft nog steeds niet naar het handelsdepot, wat een mietje. Blijkbaar heeft dit ook een negatief effect op zijn relatie. Zijn vrouw geeft een feestje, maar hij is niet uitgenodigd. De goblins met bogen staan een eindje verderop te kamperen zonder schijnbaar doel. Ik heb er genoeg van en zet iedereen weer aan het werk. Dwergen zijn toch niet bang voor wat goblins?
[Twbms mag niet naar het feest:
http://img697.imageshack.us/img697/8069/twbmsfeest.jpg ]
12th Slate.
Blijkbaar wel. Prima jongens, ga maar weer naar binnen. Niemand dood?
19th Slate.
Blijkbaar wel. Eindresultaat: een stuk of 5 dode nietsnutten, één soldaat en een paar dode goblins. Twbms heeft het nooit tot het handelsdepot gered. Wát een fort.
21st Slate.
Wat is er NU weer?! Niemand durft te werken want er zit een goblin in onder de overgang. Ik begin met het aanleggen van een goblin trap. Ja. Een trap voor de goblin. Het moet niet veel zotter worden hier.
[Goblin onder overgang:
http://img191.imageshack.us/img191/552/grachtgoblin.jpg ]
7th Felsite.
Het is af hoor, de trap. Kijken wat er gebeurt.
8th Felsite.
Dode goblin, bloedige trap, werkende dwergjes.
[Bloedige trap:
http://img191.imageshack.us/img191/3319/bloedigetrap.jpg ]
9th Felsite.
Van 48 naar 65 dwergen, prima! Komt er eindelijk wat schot in de zaak. De zaak hierin is mijn optrekje. Nu wij hier zoveel dwergen hebben, mag de titel Dungeon Master aan één van ons toekomen. Dit klinkt niet eens zo onaardig...
11 Hematite.
De rest van de lente is omgevlogen, en mijn optrekje begint ergens op te lijken. Dat wil zeggen. Er staat bijna een muur om heen. Er zijn een week geleden nog goblins gespot, maar die staan ergens op een andere berg te kamperen, dus ik laat ze maar. Oh, er is ook nog een mensenkaravaan gespot, maar die zagen geen manier om bij mijn fort te geraken.
19th Hematite.
Hebben ze het nou toch gevonden? De zegsman van de mensen vraagt wat ik wil, en ik antwoord: ijzer, wapens, harnassen. Hij wil om een of andere reden graag.... GIANT SKELETAL EAGLE wat is DIT nu weer?! Het vreet een hond en een slaaf op, waarna mijn zojuist geïnstalleerde Fortress Guard hem vakkundig in elkaar tikt en de puppy van de hond in veiligheid brengt. De mensen willen juwelen, ik ook!
14th Malachite.
Mijn zilveren br... ehhh overgang over de magmakrater werkte niet naar behoren. Één slaafje is lichtgewond geraakt, zilveren b.. overgang ingestort. Plan B.
2nd Galena.
Aan het einde van de zomer beginnen er eindelijk fundamenten aan mijn woning te komen, nu beginnen ze weer te zeuren over Skeletal Fire Imps en Giant Skeletal Eagles en wat dies meer zij. Doorploegen! Ik wil eindelijk een echt bed! Enkele slaven gaan dood door de hitte trouwens, het is zomer en ze werken nonstop boven magma.
3rd Galena.
Ah, de Giant Skeletal Eagle zit ín mijn fort. Die floor hatches zijn er dus niet voor niets. Hopen dat hij niet heel erge honger krijgt... Voordeel: ze kunnen aan mijn woning rustig doorwerken.
11th Galena.
De Giant Skeletal Eagle en zijn hapje lagen allebei kreupel op de vloer, geen probleem vond ik, maar mijn constructie lag er door stil. Ik heb Hayate erheen gestuurd en het was binnen een minuutje gepiept. Er komen direct weer migranten aan om de gevallenen aan te vullen. We zijn weer met zijn 69en, één meer dan na de
vorige 15 of iets daaromtrent migranten.
[Eagle in het fort:
http://img109.imageshack.us/img109/4104/giantbinnen.jpg ]
26th Galena.
Heb ik eindelijk een juwelier aan de gang, komt een of ander ondood vuurwezen het in de war schoppen. Ik roep Hayate er maar weer bij.
27th Galena.
Het vuurbeest is weer vertrokken na een hoop geraas en getier, ik houd Hayate er maar even bij. Ondertussen is het Twbms genoeg. Hij heeft het gehad. Hij zit er door heen. Hij kapt. Geen idee waarmee, aangezien niemand precies weet wat hij nou uitspookt in die kamers van hem, maargoed, adieu Twbms, veel plezier in je mason's workshop! Hij tekent allerlei plaatjes van leer en juwelen, niemand weet precies waar hij mee bezig is maar iedereen wenst hem succes en gaat weer verder met waar ze mee bezig waren. Ik houd m'n hart vast, kolder in de kop betekent weinig goeds, ik maak alvast ergens een cel om hem op te sluiten mocht het nodig zijn.
[Twbms met kolder in de kop:
http://img109.imageshack.us/img109/4608/kolder.jpg ]
13th Limestone.
De dwergen zijn er! Fijn, eindelijk fatsoenlijke handelspartners. Ze melden weer dat ze geen weg zien tot mijn fort, maar uiteindelijk komen ze er toch. Ik vraag wederom om staal, wapentuig en harnassen, maar heb verder geen trek in handelen eigenlijk. Zij zoeken blijkbaar rugzakken en poeder. Hayate en Edem zijn ondertussen nog geen 10 meter verder een Giant Skeletal Eagle in elkaar aan het tikken.
15th Limestone.
Nog een eagle in elkaar geslagen, toch niet zo spannend eigenlijk. Ik heb ook het Twbms-afdak gemaakt om er voor te zorgen dat onze handelaar zonder zonlicht te hoeven zien naar het handelsdepot kan komen. Gaat nu natuurlijk niks opleveren aangezien Twmbs de kolder in de kop heeft, maargoed. De dwergen hebben veel hout en leer bij zich, ik maak ze maar wat afhandig. Ook een schildpad, die ik Polly noem. Misschien heeft Twbms nog wat aan haar schild. Pollysoep vanavond. Twbms blij.
Dit is dus bijna een half jaar, rest komt zsm. Duurt een stuk langer dan ik dacht!
[
Voor 4% gewijzigd door
DeadKennedy op 03-01-2010 23:06
. Reden: plaatjes ]