Heel toevallig van de week weer eens begonnen na bijna een jaar niet meer gespeeld te hebben
Aanrader "masterwork fortress mod" heeft en een enorme zwik extra dingen die het interesanter maken, voor de doorgewinterde dwarfenator, maar het alleen maar ingewikkelder maken voor de newbies
Maar daarnaast is er ook de optie om van bv 40 verschillende leren samen te voegen tot 1 leer.
en 3000 verschillende dierenvlees tot "vlees"
Aangezien DF dan nog maar 1/40e hoeft bij te houden kan dat je fps ruim 70% verhogen !
(en je tradelijst word 2/3 korter, ook zeeer handig

)
Orian schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 07:54:
Ik ben sinds kort ook begonnen aan dwarf fortress, maar loop tot nu toe tegen 2 problemen aan:
- Mijn grazende dieren (paarden/buffels etc) gaan allemaal dood. Ik vermoed dat ik een pasture moet aanleggen, maar na dit gedaan te hebben gaan ze nog dood. Ik moet er dus gras (vermoed ik?) in krijgen. Maar hoe doe ik dit?
- Mijn voedsel voorraad is constant beangstigend laag. Ik heb zo'n 30 dwergen, maar maar 20 plants. Dit gaat ook niet omhoog helaas. Ik heb mijn brewer al stil gelegd (200 drank ongeveer). Maar ik krijg constant de melding te weinig plump helmet seeds te hebben. Hoe kom ik aan meer?
1 :
-Zorg dat ie op het gras ligt (dus je zult hem in het begin boven de grond moeten hebben*)
Als je in een regio zonder gras begint ben je dus fecked !
-Zorg dat je pasture groot genoeg is.
-Grazers eten ook cavemos, dus als je dat kunt kweken kun je een onderground pasture bouwen
* merk op dat bovengronds best 20 lvls naar beneden kan liggen, mits je alle grond erboven weg maar weghaalt. (en bv vervangt door glas)
2 kan aan 2 dingen liggen
- je hebt geen zaadjes (kijk onder stocks hoeveel je er hebt):
Afhankelijk van hoe goed je planter is, krijg je van 1 zaadje tussen de 1 en 10(?) PlumpHelmets
ALs je 1 PlumpHelmet brewed of ze worden rouw gegeten, dan krijg voor elke PH 1 zaadje terug.
Als je ze kookt/bakt dan krijg je geen zaadje terug.
Dus zorg dat je en in het begin plump helmets verbied te bakken, en embarken met een lvl5 grewer maakt de rest van je leven een stuk makkelijker !
-je hebt ze wel maar ze zijn niet waar ze moeten liggen :
Zaadjes liggen op een voedselstockpile. Standaard in een vat, waar er iets van 1200 in kunnen
Stockpiles in DF werken zo : er ligt ergens een zaadje. Urist McDonalds loopt naar de stockpile, haalt daar het vat met zaadjes, loopt naar dat zaadje. doet dat in het vat, loopt terug naar de stockpile, bedenkt halverwege dat ie dorst heeft, gaat drinken zoeken, nu die er toch is doet ie wat biertjes mee tijdens het feestje van Urist McFeestbeest aan de stenen tafel, is vervolgens zo moe dat ie maar 4 maanden gaat slapen, en dan 3 maanden later word dat vat met zaadjes nog eens teruggebracht

En al die tijd staat Urist McBoerke ongeduldig je msg balk vol te spammen
Oplossing maakt een kleine stockpile met alleen maar zaadjes, zet die op max 0 vaten, en laat die "taken" vanuit je grote stockpile
Ow laatste waarschuwing, losliggende zaadjes worden opgegeten door vermin, zorg dus dat je of geen losslingerende zaadjes hebt, of iets om de vermin in toom te houden. Katten zijn daar goed voor, dus neem 1 mannetje en een paar vrouwtjes katten mee
[
Voor 42% gewijzigd door
heuveltje op 29-05-2013 10:11
]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d