[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

over de muur zelf opbouwen van buiten uit.
dan heb je geen floors en 1 laag stairs kunnen ze dus nooit vallen.

wel veel micromanagement.
Maar zo do ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schaamteloze kick

ik wil jullie toch even wijzen op deze clone

http://store.steampowered.com/app/215140/

ziet er super uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:56
Cool. FF trailer gekeken en volgens mij zit alles wat ik aan DF leuk vind erin zonder de irritante aspecten :)

Edit; heb dit filmpje gekeken en ben een fan: http://www.twitch.tv/paradoxinteractive/b/313145546

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 11-10-2012 13:53 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=98196.0

gafe DF mod..

Alles erin en meer als 2500 opties om alles aan te passen.

mijn laatste poging df te laten werken en anders wachten op timber and stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:04
Ik zag net Timber & Stone pas voor het eerst, maar dat ziet er wel gaaf uit zeg :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Awsom schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:57:
Ik zag net Timber & Stone pas voor het eerst, maar dat ziet er wel gaaf uit zeg :o :9
Ik had 'em ook gemist. Erg cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was ook een hele kleine stille hint d-;

50$ pledged hier.
ben errug errug benieuwd vooral het koeien schieten met je katapult d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Kan iemand me helpen.

Er komen komende tijd voor zover ik weet 3 DF klonen uit (of worden ontwikkelt). De eerste is A game of Dwarves, deze komt vandaag uit. De 2de is Timber & Stone wat nu in ontwikkeling is. Maar ik weet zeker dat er nog een 3de is die uitkomt dit jaar maar ik ben de naam kwijt. Iemand die het weet?

Het is ook een kruising van DF en minecraft maar ziet er wat netter uit als timber en stone. DIt leek me zo snel de beste plek om het te vragen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:19
Postius schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:03:
Kan iemand me helpen.

Er komen komende tijd voor zover ik weet 3 DF klonen uit (of worden ontwikkelt). De eerste is A game of Dwarves, deze komt vandaag uit. De 2de is Timber & Stone wat nu in ontwikkeling is. Maar ik weet zeker dat er nog een 3de is die uitkomt dit jaar maar ik ben de naam kwijt. Iemand die het weet?

Het is ook een kruising van DF en minecraft maar ziet er wat netter uit als timber en stone. DIt leek me zo snel de beste plek om het te vragen.
Towns? Gnomeria? Dit zijn twee titels die in me boven komen drijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12
Stefandepefan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Towns? Gnomeria? Dit zijn twee titels die in me boven komen drijven...
Gnomoria levert trouwens zoekresultaten op, nog niet niet populair genoeg om opgepakt te worden door de google autocorrect zo te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hoi nee het was niet gnomoria. Dat is letterlijk df 1 op 1 met een betere UI. Andere game was echt meer minecraft + DF. Maar zo irritant dat ik de naam kwijt ben.

Edit:even zoeken op towns.

Nee, het ziet er beter uit dan dat. Denk letterlijk minecraft graphics maar dan iets "smoother" dus wel de hoekigheid maar iets netter afgewerkt qua textures. In ieder geval is het nog steeds in ontwikkeling.

[ Voor 35% gewijzigd door Postius op 23-10-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tows gnomoria en a game of dwarfs en timber and stone zijn echt de enige die ik zo even weet en ik speur het hele inet af naar zulk soort games....

OWWWWW wacht was het niet die ene dat je een goblin civ leid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:06
Niet toevallig Castle Story?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij zegt dat het op df leek d-;

castle story lijkt er nieteens op

denk dat het die goblin versie moet zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 23-10-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:06
Het overall concept is anders erg gelijk. Mine en bouw dingen en verdedig tegen invasies. In dat opzicht lijkt het wel op DF, alleen de uitvoering ervan is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dat was em dankjewel! Meteen ff de kickstarter in mijn favorieten gezet!

@Semmy: Ik weet dat DF wel diepgaander is, maar als je eht concept filmpje bekijkt komt bij toch wel, mincraft+DF naar boven (alleen dan DF zonder draak van een interface :9 ). Ik weet niet of het spelletje wat wordt maar het leek me leuk genoeg om in de gaten te houden. Al is het maar omdat kasteeltjes bouwen leuk is :P

Overigens, A Game of Dwarfs ge-preorderd op steam. Zitten de preorders nog steeds op slot! :( Ook de allerlaatste keer ooit dat ik wat preorder (het was pas de 2de keer maar toch, het is onzinnig :9 )

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 23-10-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postius schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:51:
[...]

Dat was em dankjewel! Meteen ff de kickstarter in mijn favorieten gezet!

@Semmy: Ik weet dat DF wel diepgaander is, maar als je eht concept filmpje bekijkt komt bij toch wel, mincraft+DF naar boven (alleen dan DF zonder draak van een interface :9 ). Ik weet niet of het spelletje wat wordt maar het leek me leuk genoeg om in de gaten te houden. Al is het maar omdat kasteeltjes bouwen leuk is :P
Ik heb hem gespeeld. en iets teveel al eigenlijk en vind hem er weinig tot helemaal niks van hebben tbh d-:

meet the settlers meets minecraft.

maar voorlopig doet mijn steam het niet dus geen GoD voor mij |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 23-10-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Anoniem: 63800 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Ik heb hem gespeeld. en iets teveel al eigenlijk en vind hem er weinig tot helemaal niks van hebben tbh d-:

meet the settlers meets minecraft.

maar voorlopig doet mijn steam het niet dus geen GoD voor mij |:(
Dwarf Fortress en kastelen bouwen. En verder zie ik toch wel meer overeenkomsten. Verder is het min of meer het zelfde genre namelijk een god-game oftewel voornamelijk indirect control. Maar zoals ik eerder al zei niet veel van het spel gezien dus dan vindt ik de omschrijving minecraft + Dwarf fortress niet echt ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postius schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:31:
[...]

Dwarf Fortress en kastelen bouwen. En verder zie ik toch wel meer overeenkomsten. Verder is het min of meer het zelfde genre namelijk een god-game oftewel voornamelijk indirect control. Maar zoals ik eerder al zei niet veel van het spel gezien dus dan vindt ik de omschrijving minecraft + Dwarf fortress niet echt ver gezocht.
ik zal de link niet gelegd hebben omdat ik ze allebei gespeeld heb en daardoor aan castle story een compleet ander gevoel hang...

Het geeft mij echt meer een stronghold minecraft the settlers gevoel.

Ik kan hem wel aanraden hij is alle moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ben Game of Dwarves aan 't downloaden...Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:35
Paradox game, gebaseerd op dwarve fortres... hmm. ziet er erg leuk uit zeg..

... ff op steam kijken..

10 euro maar?

*gaat downloaden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Las op een andere site dat Game of Dwarves aardig op Dungeon Keeper leek. Alleen was zijn enthousiasme aardig beperkt over de mogelijkheden/uitdagingen in de game. Ben dan ook aardig benieuwd naar de ervaringen van mensen hier, want 10 euro is geen groot bedrag, maar toch net een drempel te hoog om hem blindelings aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik heb alleen de eerste 2 tutorial levels gespeeld en ik vind het leuk :) Ga vanavond verder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Voor 10 euro kan ik hem je niet aanraden. Het is een kinderspel. De game mechanics stellen niks voor en de rest is ook niet echt heel goed. Het is te simpel en te oppervlakkig en je kan te weinig. (kamers bouwen hoeft niet, sterker nog het is niet handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat laat df zich weer lekker spelen met de masterwork addon..
Heb alleen de extra recepten erin staan waren er toch al teveel.

En de optie minder verschillende soorten kleding ook aan.
Wat zijn mijn stockpiles netjes d-;
En amen to the blunderbuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Anoniem: 63800 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:36:
wat laat df zich weer lekker spelen met de masterwork addon..
Heb alleen de extra recepten erin staan waren er toch al teveel.

En de optie minder verschillende soorten kleding ook aan.
Wat zijn mijn stockpiles netjes d-;
En amen to the blunderbuss
Heb naar die masterwork is gegeken en ziet eruit als een gigantische mod. Werkt het ook nog? Want je ziet meer bij dit soort spellen als DF dat er wel mods voor uitkomen terwijl de ontwikkeling nog niet klaar is. En moet je eerst DF snappen voordat je die masterwork erbij neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Postius schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Heb naar die masterwork is gegeken en ziet eruit als een gigantische mod. Werkt het ook nog? Want je ziet meer bij dit soort spellen als DF dat er wel mods voor uitkomen terwijl de ontwikkeling nog niet klaar is. En moet je eerst DF snappen voordat je die masterwork erbij neemt?
Ben het nu aan het spelen.
Het levert NOG meer opties op dan de gewone versie van DF.
Dus als je DF ansich nog niet beheerst, zou ik hier nog niet aan beginnen.
Of gewoon alles afzetten behalve de FPS opties, dat zou ook moeten werken.

Het enige dat ik ben tegengekomen is dat MW je de optie geeft individuele drankten te quen (maak rum) wat zeer handig is, en dat toady dat 2 updates later kapot heeft gemaakt, niet zo handig.
Wel leuk om een 500L rum zwembad te maken, dat moet ik nog eens proberen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Ben het nu aan het spelen.
Het levert NOG meer opties op dan de gewone versie van DF.
Dus als je DF ansich nog niet beheerst, zou ik hier nog niet aan beginnen.
Of gewoon alles afzetten behalve de FPS opties, dat zou ook moeten werken.

Het enige dat ik ben tegengekomen is dat MW je de optie geeft individuele drankten te quen (maak rum) wat zeer handig is, en dat toady dat 2 updates later kapot heeft gemaakt, niet zo handig.
Wel leuk om een 500L rum zwembad te maken, dat moet ik nog eens proberen :)
Ik vind vooral het beter maken van wapens en armor een leuke toevoeging.

Ook de 11.000.000 verschillende soorten bomen planten stenen verminderen is erg erg erg fijn.

De siege races voegen ook echt waarde toe. Maakt het net wat makkelijker als vaargeul om je fort heen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 63800 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

Ik vind vooral het beter maken van wapens en armor een leuke toevoeging.

Ook de 11.000.000 verschillende soorten bomen planten stenen verminderen is erg erg erg fijn.

De siege races voegen ook echt waarde toe. Maakt het net wat makkelijker als vaargeul om je fort heen en klaar
Het is wel verdomd veel pittiger geworden met die mod :)
Normaal speel ik het ff tot ik op een gegeven moment een "af" fort en verdediging heb, en door diks meer te doen en fps dood het weer een beetje vergeet.
Nu zijn de laatste 6 forts al voor het 3 levensjaar al ten onder gegaan aan invasions, lone wolfman, onbegrip over boompjes kweken, en 1 of andere rare artifact die in een oogwenk de onderste 4 lagen van mijn fort onder water zette 8)7 .

En dan heb ik het nog niet eens over die waves met schietende robotjes :X

Affin ik heb iig maar weer 15$ aan de toad gedoneerd, want ik blijf verslingerd aan die dwaze dwergen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:39:
[...]

Het is wel verdomd veel pittiger geworden met die mod :)
Normaal speel ik het ff tot ik op een gegeven moment een "af" fort en verdediging heb, en door diks meer te doen en fps dood het weer een beetje vergeet.
Nu zijn de laatste 6 forts al voor het 3 levensjaar al ten onder gegaan aan invasions, lone wolfman, onbegrip over boompjes kweken, en 1 of andere rare artifact die in een oogwenk de onderste 4 lagen van mijn fort onder water zette 8)7 .

En dan heb ik het nog niet eens over die waves met schietende robotjes :X

Affin ik heb iig maar weer 15$ aan de toad gedoneerd, want ik blijf verslingerd aan die dwaze dwergen
ik ken het gevoel. en hier ook weer een 10tje die kant op..

zelf zet ik met de mod niet teveel rare dingen aan. en maar 2 easy siege races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ah maar die vreemde dingen maken het juist spannend :)
Huidige ford loopt redelijk, alleen ik word continu gezerkt door schietende robotjes.
Ik heb nu 3 verdedigings lagen als het ware, want met mijn standaard taktiek van een muurtje en een ophaalbrug kom je inderdaad niet ver meer :). Tis maar goed dat ik een complete z-laag aan brandstof heb, want dit vreet bolts.

Ik probeer nu blue prints voor de armory te pakken te krijgen, want ik heb nu wel wat clockwork dingen te pakken gekregen, waarmee ik blijkbaar een turret moet kunnen maken >:)

Nevermind daar ging fort nr 6
Zo druk op die robotjes aan het jagen met 10 crosbow dwergen, dat ik niet in de gate had dat er een tweetal Giant woestijnschorpioentjes van de andere kant aan kwamen ................

Was er niet een manier om een fort te reclaimen ?

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 13-11-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:59:
Ah maar die vreemde dingen maken het juist spannend :)
Huidige ford loopt redelijk, alleen ik word continu gezerkt door schietende robotjes.
Ik heb nu 3 verdedigings lagen als het ware, want met mijn standaard taktiek van een muurtje en een ophaalbrug kom je inderdaad niet ver meer :). Tis maar goed dat ik een complete z-laag aan brandstof heb, want dit vreet bolts.

Ik probeer nu blue prints voor de armory te pakken te krijgen, want ik heb nu wel wat clockwork dingen te pakken gekregen, waarmee ik blijkbaar een turret moet kunnen maken >:)

Nevermind daar ging fort nr 6
Zo druk op die robotjes aan het jagen met 10 crosbow dwergen, dat ik niet in de gate had dat er een tweetal Giant woestijnschorpioentjes van de andere kant aan kwamen ................

Was er niet een manier om een fort te reclaimen ?
ja je embark over dezelfde plek zetten kan je reclaimen wel vet hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Hey ben sinds gisteren met DF begonnen, ziet er tot nu toe egt al vet uit, volg ook de tutorial vanuit de eerste post. Zijn er nog mensen die het actief spelen?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben toevallig vorige week een keer begonnen met een nieuw potje na het spel ook een jaar niet meer te hebben gespeeld, maar het spel loopt bij mij al rete langzaam bij ongeveer 100 dwergen. Ik ben er daarom wel snel weer mee gestopt, gewoon niet te spelen daardoor. Ik download altijd de laatste versie van de Lazy Newb pack. Ik raad je inderdaad aan om die tutorial op afteractionreporter.com eerst te volgen.
Als je het spel een keer doorgespeeld hebt zou je de tutorials van Captain Duck op YouTube kunnen volgen, deze passen beter bij nieuwere DF versies. afteractionreporter.com is makkelijker te volgen, je kunt zaken meer dan eens lezen en er wordt beter uitgelegd waarom, een uitstekend beginpunt. Als je het spel een beetje doorhebt en de basis kent, leer je hetzelfde van Captain Duck, alleen dan een net iets andere insteek waardoor je verschillende aanpakken leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook begonnen aan dwarf fortress, maar loop tot nu toe tegen 2 problemen aan:
- Mijn grazende dieren (paarden/buffels etc) gaan allemaal dood. Ik vermoed dat ik een pasture moet aanleggen, maar na dit gedaan te hebben gaan ze nog dood. Ik moet er dus gras (vermoed ik?) in krijgen. Maar hoe doe ik dit?
- Mijn voedsel voorraad is constant beangstigend laag. Ik heb zo'n 30 dwergen, maar maar 20 plants. Dit gaat ook niet omhoog helaas. Ik heb mijn brewer al stil gelegd (200 drank ongeveer). Maar ik krijg constant de melding te weinig plump helmet seeds te hebben. Hoe kom ik aan meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heel toevallig van de week weer eens begonnen na bijna een jaar niet meer gespeeld te hebben
Aanrader "masterwork fortress mod" heeft en een enorme zwik extra dingen die het interesanter maken, voor de doorgewinterde dwarfenator, maar het alleen maar ingewikkelder maken voor de newbies :)

Maar daarnaast is er ook de optie om van bv 40 verschillende leren samen te voegen tot 1 leer.
en 3000 verschillende dierenvlees tot "vlees"
Aangezien DF dan nog maar 1/40e hoeft bij te houden kan dat je fps ruim 70% verhogen !
(en je tradelijst word 2/3 korter, ook zeeer handig :) )
Orian schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 07:54:
Ik ben sinds kort ook begonnen aan dwarf fortress, maar loop tot nu toe tegen 2 problemen aan:
- Mijn grazende dieren (paarden/buffels etc) gaan allemaal dood. Ik vermoed dat ik een pasture moet aanleggen, maar na dit gedaan te hebben gaan ze nog dood. Ik moet er dus gras (vermoed ik?) in krijgen. Maar hoe doe ik dit?
- Mijn voedsel voorraad is constant beangstigend laag. Ik heb zo'n 30 dwergen, maar maar 20 plants. Dit gaat ook niet omhoog helaas. Ik heb mijn brewer al stil gelegd (200 drank ongeveer). Maar ik krijg constant de melding te weinig plump helmet seeds te hebben. Hoe kom ik aan meer?
1 :
-Zorg dat ie op het gras ligt (dus je zult hem in het begin boven de grond moeten hebben*)
Als je in een regio zonder gras begint ben je dus fecked !
-Zorg dat je pasture groot genoeg is.
-Grazers eten ook cavemos, dus als je dat kunt kweken kun je een onderground pasture bouwen

* merk op dat bovengronds best 20 lvls naar beneden kan liggen, mits je alle grond erboven weg maar weghaalt. (en bv vervangt door glas)

2 kan aan 2 dingen liggen
- je hebt geen zaadjes (kijk onder stocks hoeveel je er hebt):
Afhankelijk van hoe goed je planter is, krijg je van 1 zaadje tussen de 1 en 10(?) PlumpHelmets
ALs je 1 PlumpHelmet brewed of ze worden rouw gegeten, dan krijg voor elke PH 1 zaadje terug.
Als je ze kookt/bakt dan krijg je geen zaadje terug.
Dus zorg dat je en in het begin plump helmets verbied te bakken, en embarken met een lvl5 grewer maakt de rest van je leven een stuk makkelijker !

-je hebt ze wel maar ze zijn niet waar ze moeten liggen :
Zaadjes liggen op een voedselstockpile. Standaard in een vat, waar er iets van 1200 in kunnen
Stockpiles in DF werken zo : er ligt ergens een zaadje. Urist McDonalds loopt naar de stockpile, haalt daar het vat met zaadjes, loopt naar dat zaadje. doet dat in het vat, loopt terug naar de stockpile, bedenkt halverwege dat ie dorst heeft, gaat drinken zoeken, nu die er toch is doet ie wat biertjes mee tijdens het feestje van Urist McFeestbeest aan de stenen tafel, is vervolgens zo moe dat ie maar 4 maanden gaat slapen, en dan 3 maanden later word dat vat met zaadjes nog eens teruggebracht :)
En al die tijd staat Urist McBoerke ongeduldig je msg balk vol te spammen
Oplossing maakt een kleine stockpile met alleen maar zaadjes, zet die op max 0 vaten, en laat die "taken" vanuit je grote stockpile

Ow laatste waarschuwing, losliggende zaadjes worden opgegeten door vermin, zorg dus dat je of geen losslingerende zaadjes hebt, of iets om de vermin in toom te houden. Katten zijn daar goed voor, dus neem 1 mannetje en een paar vrouwtjes katten mee >:)

[ Voor 42% gewijzigd door heuveltje op 29-05-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Na jaren de kat uit de boom gekeken te hebben wordt het misschien toch eens tijd hiermee te beginnen. KSP is inmiddels een favoriet spel hier en ik merk dat ik juist naar diepgang trek.

Nu nog de tijd zien te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:00:
Ow laatste waarschuwing, losliggende zaadjes worden opgegeten door vermin, zorg dus dat je of geen losslingerende zaadjes hebt, of iets om de vermin in toom te houden. Katten zijn daar goed voor, dus neem 1 mannetje en een paar vrouwtjes katten mee >:)
NEE NEE en nog eens NEE
als beargumentatie 2 woorden

CAT PLOSION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 63800 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:50:
[...]

NEE NEE en nog eens NEE
als beargumentatie 2 woorden

CAT PLOSION
party pooper !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Merci, maar eens verdiepen in glas maken dan. Moet wel weer opnieuw beginnen, want inmiddels was bijna iedereen van de honger doorgedraait/dood gegaan, en de rest was door een een foutje verzopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heerlijk weer aan de df
komen weer slapeloze nachtjes aan d-;

eerst 500keer overnieuw beginnen voor een leuke startlocation en dan knallen.
owja 1 tip niet bij necromancers starten fucking hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaar 2 megabeasts zijn funest voor je fort btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Klopt het dat er sinds vorig jaar Jun geen updates meer geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

jup :)
Masterwork mod voegt echter wel gigantisch wat toe imho

[ Voor 82% gewijzigd door heuveltje op 30-05-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:14:
jup :)
Masterwork mod voegt echter wel gigantisch wat toe imho
en die word geregeld nog geupdate...

geloof dat toady met vanalles bezig is maar niks af maakt momenteel d-:

in ieder geval niet voor de fortress mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 63800 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:16:
[...]

en die word geregeld nog geupdate...

geloof dat toady met vanalles bezig is maar niks af maakt momenteel d-:

in ieder geval niet voor de fortress mode
Als die kerel niet zo'n rare snuiter was geweest had DF veel groter kunnen zijn. Kijk maar naar MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als die kerel niet zon rare snuiter was geweest, dan was DF er ook nooit geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Pff, het opzetten van een military is nog niet zo makkelijk. Ik heb een rijtje met dingen die je nodig hebt gemaakt, iemand die dat misschien even kan checken?

- Metaal
- Wood burner (voor charcoal)
- Metaalbewerker (ben ff de naam kwijt)
- Soldaten

Nog meer dingen die ik mis? En hoe kom je eigenlijk aan metaal, behalve het kopen van een trade caravan? Ben het nog niet in de grond tegengekomen tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Orian schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:09:
Pff, het opzetten van een military is nog niet zo makkelijk. Ik heb een rijtje met dingen die je nodig hebt gemaakt, iemand die dat misschien even kan checken?

- Metaal
- Wood burner (voor charcoal)
- Metaalbewerker (ben ff de naam kwijt)
- Soldaten

Nog meer dingen die ik mis? En hoe kom je eigenlijk aan metaal, behalve het kopen van een trade caravan? Ben het nog niet in de grond tegengekomen tot nu toe...
je hebt aan de ene kant het equipen van soldaten.
Dat kan je zelf maken, meenemen vanaf embark, stelen van je vijanden, of kopen van de caravan.
Metaal krijg je door metaal ore te smelten, en dat vind je weer door het te mijnen.
Maar afhankelijk van welke wereld je gent, kan dat verschillen tot zoveel dat je er gek van word (ik had ooit een werekd met letterlijk 2 complete z lvls aan koper ore.) tot amper zeer zeldzaam (in mijn huidige wereld zit het metaal op -50z tussen de cave crockodiles in.)

Soldaten trainen zelf gaat TRAAG ! Je kunt ze vast een paar houten zwaarden geven om te trainen terwijl je je metaal industrie opzet.

Volledig antwoord is meerdere pagina's typen, dus ik verwijs je met veel plezier door naar de WIKI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:55:
[...]

je hebt aan de ene kant het equipen van soldaten.
Dat kan je zelf maken, meenemen vanaf embark, stelen van je vijanden, of kopen van de caravan.
Metaal krijg je door metaal ore te smelten, en dat vind je weer door het te mijnen.
Maar afhankelijk van welke wereld je gent, kan dat verschillen tot zoveel dat je er gek van word (ik had ooit een werekd met letterlijk 2 complete z lvls aan koper ore.) tot amper zeer zeldzaam (in mijn huidige wereld zit het metaal op -50z tussen de cave crockodiles in.)

Soldaten trainen zelf gaat TRAAG ! Je kunt ze vast een paar houten zwaarden geven om te trainen terwijl je je metaal industrie opzet.

Volledig antwoord is meerdere pagina's typen, dus ik verwijs je met veel plezier door naar de WIKI :)
muren en kruisbogen.
ben je met je butcher klaar d-;

bone crossbow en bone boog d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Merci voor alle tips! Ik heb nu maar +-15 dwarves, daarvan een legertje van 3 gemaakt. Gelukkig heb ik daarnaast twee verdrinkingtraps, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit gaat lopen als er vijanden komen. Moet je soldaten 'toewijzen' aan vijanden, of gaan ze er zelf op af (in dat geval zit het er dik in dat ze verzuipen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Orian schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:06:
Merci voor alle tips! Ik heb nu maar +-15 dwarves, daarvan een legertje van 3 gemaakt. Gelukkig heb ik daarnaast twee verdrinkingtraps, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit gaat lopen als er vijanden komen. Moet je soldaten 'toewijzen' aan vijanden, of gaan ze er zelf op af (in dat geval zit het er dik in dat ze verzuipen...)
Als ze een vijand zien binnen X vakjes vanaf waar ze zijn rennen ze er idd op af.
Maar het is niet zo dat ze ze actief gaan zoeken, of veel moeite doen om andere te helpen :)

In het begin zijn muurtjes en cagetraps je beste hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cagetraps zowiezo geweldig.

Gladiator 2.0 zegmaar.

Bouw cagetraps
een animal stockpile met daarnaast een pit waarboven dwergen naar beneden kunnen kijken.
stuur er een squad stoere dwergen naar binnen.

ontdoe de beesten van hun wapens armor valuables. smelt die om whatever je zelf wilt.
zet de cagetraps in de fighting pit. koppel er een lever aan.
deuren afgrendelen.

AND UNLEASH THE CHAOS.
perfecte training voor je dwergen in mijn opinie en door de anderen te laten kijken hoe de vijand in elkaar gerost word en de dwergen uber zijn is leuk voor de motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hmm, ik zou graag eens wat vijanden aanpakken/opsluiten in kooien, maar dan moeten ze wel komen. Tot nu toe (jaar 3 volgens mij) krijg ik alleen maar kobols thiefs, verder geen echte aanvallen. Die thiefs zijn niet te grijpen tot nu toe, en andere vijanden zijn er dus niet. Beetje saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orian schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:27:
Hmm, ik zou graag eens wat vijanden aanpakken/opsluiten in kooien, maar dan moeten ze wel komen. Tot nu toe (jaar 3 volgens mij) krijg ik alleen maar kobols thiefs, verder geen echte aanvallen. Die thiefs zijn niet te grijpen tot nu toe, en andere vijanden zijn er dus niet. Beetje saai...
Thiefs grijpen simpel

Ik maak altijd een gang 3 breed en 20 diep de berg in zegmaar

de eerste 4 diep 3 breed is cage traps.
Op 10 diep zet ik 2 honden neer mannetje en vrouwtje kennen ze lekker pups brouwen.
Ik restraint ze en die spotten de thiefs

die rennen weg en tadaaaaa trapped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand nog hoe je je xbow mennekes aan het trainen krijgt?

ik doe iets verkeerd maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:45:
weet iemand nog hoe je je xbow mennekes aan het trainen krijgt?

ik doe iets verkeerd maar wat?
Vergeten munitie toe te wijzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:58:
[...]

Vergeten munitie toe te wijzen ?
nee was 1 of ander duister knopje wat ik niet gezien had. en die heb ik nu weten te raken d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb ik toevallig iets gemist in de laatste uitgave ?

Ik had een grote watertrap gebouwd in mijn fort (invase van 24 lashers ?, geen probleem ! 2 knopjes en iedereen is verzopen :> ) Die werkte goed.
Totdat 1 jaar geleden opeens een van de floodgate's kapot was en het ding nu permanent onder water staat :( Ik dacht toen dan zal er wel per ongeluk een building destroyer doorheengeslopen zijn.
Ding maar gebombardeerd tot ondergrondse visvijver, en verder niet aan gedacht

Maaar nu staat opeens mijn complete epic dinerroom 2 onder water, omdat er 2 lagen verder naar beneden een floodgate aan diggelen ligt die het water van mijn waterval reguleerde :? Ik snap niet hoe dat ding kapot is gegaan, zover ik weet is er geen invasie zo ver mijn fort aan gekomen.
Is er een of ander bug/vreemdeling die mijn floodgates sloopt :?

Nu nog de vraag of ik mijn farmveld en slaapruimtes ga vernachtellen, of de huidige bombardeer als duikbad, en dieper naar beneden een nieuwe dinerroom ga bouwen. (en dit keer plaats ik de lever om alles af te sluiten niet in de diningruimte die nu compleet onder water staat, je zou zeggen dat ik dat na 100 forts wel geleerd moest hebben)

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 03-06-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:33:
Heb ik toevallig iets gemist in de laatste uitgave ?

Ik had een grote watertrap gebouwd in mijn fort (invase van 24 lashers ?, geen probleem ! 2 knopjes en iedereen is verzopen :> ) Die werkte goed.
Totdat 1 jaar geleden opeens een van de floodgate's kapot was en het ding nu permanent onder water staat :( Ik dacht toen dan zal er wel per ongeluk een building destroyer doorheengeslopen zijn.
Ding maar gebombardeerd tot ondergrondse visvijver, en verder niet aan gedacht

Maaar nu staat opeens mijn complete epic dinerroom 2 onder water, omdat er 2 lagen verder naar beneden een floodgate aan diggelen ligt die het water van mijn waterval reguleerde :? Ik snap niet hoe dat ding kapot is gegaan, zover ik weet is er geen invasie zo ver mijn fort aan gekomen.
Is er een of ander bug/vreemdeling die mijn floodgates sloopt :?

Nu nog de vraag of ik mijn farmveld en slaapruimtes ga vernachtellen, of de huidige bombardeer als duikbad, en dieper naar beneden een nieuwe dinerroom ga bouwen. (en dit keer plaats ik de lever om alles af te sluiten niet in de diningruimte die nu compleet onder water staat, je zou zeggen dat ik dat na 100 forts wel geleerd moest hebben)
kan zijn dat er clutter voor de floodgates is komen te liggen.
of een rare vis building destroyer.
ik heb alle nieuwe beesten en troep van masterwork uit staan tbh.

alleen het versimpelen van alle soorten hout voedsel leer etc staat aan zodat ik niet 20.000.000.000.000.000.000.000.000.000 van alles heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Hoe groot is DF met die mod zipped?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544759

Oh wow, yay, een Dwarf Fortress thread. Nu voel ik me thuis.

Dan kan ik net zo goed als introductie mijn eerste afgeronde mega project laten zien, Danglecastle, een fort wat van het plafond van een gigantische cavern hangt:

http://mkv25.net/dfma/map-11880-danglecastle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 551526

Gebruiken jullie allemaal de Lazy Newb Pack om Dwarf Fortress te spelen, of zijn er hier ook spelers die het standaard spelen met een zelf ingestelde Graphic Set?

Ik vraag me stiekem af hoe veilig en virusvrij de Lazy Newb Pack is. Heeft iemand ooit problemen ondervonden door het gebruik hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:49

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het is gewoon een verzameling van tools. Een GUI om makkelijk zelf de grfx te vervangen.
Zelf heb ik best lang gespeeld met 'puur' df en phoebus graphics als package gedownload van het forum.
En dan soundsense en therapist los erbij gedownload.
Prima te doen als je de newbie pack niet vertrouwd. Maar daar zit (100% zeker) geen virus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544759

Dingen als de lazy newb pack kunnen het vaak wat makkelijker maken om in het spel te komen. Hell, zo ben ik er ook mee begonnen, maar na een tijdje, en vooral als er nieuwe versies uitkomen, dan begin je vanzelf aan de "pure" versie.

Dwarf Therapist blijft wel een handige tool, gewoon omdat het anders vrij onhandig kan zijn om alles bij te houden, zeker als je in een klap 30 immigranten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de masterwork pack download heb je alles in 1.

Ben je meteen klaar.

Anoniem: 551526

Anoniem: 63800 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:59:
Als je de masterwork pack download heb je alles in 1.

Ben je meteen klaar.
Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 12:02

.je

Zijn er nog mensen die dit spel spelen?

Ik merk dat dit topic nagenoeg dood is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Neen, ik ben behoorlijk teleurgesteld in het feit dat het spel, bij een in mijn ogen klein aantal dwergen van ongeveer ongeveer 100, verschrikkelijk traag is. Toevallig afgelopen weekeinde gekeken naar wat ontwikkelingszaken, blijkt dat hij dingen als geur en reuk aan het implementeren is. Allemaal heel leuk en knap natuurlijk maar zolang het spel een beest van een CPU nodig heeft om al die dingen door te rekenen laat ik het spel links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Probleem is dat die beest van een CPU niet echt bestaat :) Spel is singlethreaded, en cpu's worden daar eerder trager dan sneller in tegenwoordig.

Al is 100 dwergen niet het probleem, het is alle andere meuk die het zo traag maken.
De Masterwork mod kan je fps zomaar verdubbelen. Maar na verloop van tijd sterf je idd een FPS dood, ook omdat er geen "endgame" is, als je de eerste paar jaar overleeft blijft je fort meestal wel overeind.

Het grootste probleem is eigenlijk dat het spel al 2 jaar niet meer geupdate is dus er is niet zoveel meer te vertellen :) En een hoop mensen (incl. ik) hebben zoiets van we pikken het wel weer op als er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ja van die mensen die elke keer dat dit topic weer hoger staat denken, ah update! Eindelijk!

Grr...

Alhoewel ik eigenlijk pas weer wil gaan spelen, als die fps problemen zijn opgelost. Nu zit de uitdaging er vooral in om het zo lang mogelijk speelbaar te houden.
Niet teveel meuk produceren, dierenpopulatie in toom houden, atom smashers, df hack. Kleding stroomlijnen. Goblin zooi laten verdwijnen. Temperatuur uit, weer uit, waterdiepte uit.

Ondanks dat ik het een heerlijk spel vind, beginnen die fps problemen een steeds grotere domper te worden.

Ik vraag mij ook of de 2014 update er uberhaupt nog wel aankomt, als ik zie waar Toady allemaal nog weer mee bezig is om te implementeren. Dat kan nog wel even doorgaan, voordat er weer een update is. Het wordt ook volgens mij alleen maar weer ingewikkelder. En steeds moeilijker voor nieuwe spelers om te leren.

Ik zit persoonlijk ook nog steeds met die mijnkarren te klieren, ik zit nogal stug vastgeroest in mijn fort-designs, en die karren krijg ik er maar niet echt in verweven. Ook omdat ik zo'n enorme micromanagement trut ben, dat ik daar eigenlijk nooit aan toekom.

Blijft wel echt een geniaal spel, ooit de temperatuur uitgezet om fps te besparen, was ik vergeten deze weer in te schakelen toen ik een nieuwe fort begon. Waardoor het ijs weigerde te smelten, en het nieuwe fort binnen no time uitdroogde. Temperatuur aan, nieuw fort, krijg ik een zeer ongelukkig kind uit dat vorige fort in een migrantengolf binnen. Die begon gelijk met een pig tail sock alles aan te vallen wat hij tegenkwam, honden, broertje, babies, volwasen. Leuk zo'n sociopaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik kan je vertellen dat die fps problemen waarschijnlijk alleen maar groter worden :(
Ik heb niet het idee dat toady het oplossen daarvan niet hoog op de agenda heeft. (of uberhaubt erop)
Daarnaast zou het een rewrite van een zeer groot gedeelte van de engine, en dus eigenlijk het spel inhouden (iirc uit een post van hem). Hoewel er zeer veel forummers beweerden dat het niet zo moeilik kon zijn om de pathfinding over meerdere cores te verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Ik las, dat hij eindelijk zijn werk aan het oppoetsen is voor de nieuwe release. Joehoe!

Die fps-problemen oplossen is natuurlijk ook veel minder leuk dan zijn huidige speelwereld verder uitbreiden.

Ik had trouwens begrepen, dat de meeste problemen eruit voortkwamen, dat alles wat ooit op de map kwam, ofwel gemaakt ergens in een file bleef staan. En dat is ook mijn ervaring. Pathfinding sloopt veel. Maar hoe beperkt en efficiënt ik mijn forten ook bouw. Hoe weinig meuk ik ook produceer en laat rondslingeren.
Het blijft onspeelbaar worden uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 03:57
Heb je een bron daarvan? Ik ben wel benieuwd naar wat hij op wil poetsen en hoe lang dat nog gaat duren.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nog even en de hel gaat bevriezen :P
06/01/2014 Threetoe It's almost here! After over two years in the making, we plan to release the next version of Dwarf Fortress in the beginning of July. We are very grateful to those that made it possible by supporting us financially all this time. Dwarf Fortress has become more than a game in the twelve years since we started. It is now a crazy art project that everyone can engage in! Whether it's creating the awesome mods, or helping newbies learn to play, everybody helps out. There are going to be a lot of bugs in the beginning so one major way to help out would be to contribute to the bug tracker. Dwarf Fortress would never have made it this far without such a strong community. Thanks to everyone on the Bay 12 forums and beyond for spreading the word. It's going to be a busy few months coming up so thank you again in advance for your patience and generosity!
Natuurlijk gaat de volgende post weer over : "When I was testing a werewolf bug, I found I had to restructure all of the generated raw object processing, "

Maar er lijkt schot in te zitten :P
Nu alleen hopen dat het ook wat langer speelbaar is gebleven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Yups, ik zag het al voorbij komen!

Vandaag weer even nieuwsgierig of het niet alweer afgeblazen is, maar lijkt toch echt schot in de zaak te zitten.

"The truck? It trucks. I think we have 35 issues/checks left, starting from 122 or something this month."

Nu hopen dat er geen erg bugs in zitten, en dat er geen hittegolf in juli is! Want dat is wel heel zonde om dan achter mijn pc geplakt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:41
Ik ben een complete noob die dit spel graag binnenkort weer eens opstart. Heb het vorig jaar een keer geprobeerd maar kwam op een gegeven moment niet verder en werd ik toch weer aangetrokken door de flashy games die in m'n steam-list stonden. Denk binnenkort toch weer eens op een adventure te embarken. Iemand tips voor de opties mbt de embark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

Voor mensen met nog interesse naar het spel; Er is iets extra's mogelijk:

Rock Paper Shotgun: Review "control dwarf fortress with isometric graphics and mouse"

[ Voor 21% gewijzigd door .je op 26-06-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat hij de adventure mode eens links laat liggen.

En eindelijk sieges fotresses en alles laat werken zoals het hoort zodat ik met mijn volgende megaproject aan de slag kan en niet weer door ergenissen stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

Fok!Games: Dwarf Fortress krijgt enorme update

[ Voor 26% gewijzigd door .je op 14-07-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Zo, fps is nu helemaal killing.

Zelfs op een pocket world, met short history, zit ik na drie jaar op 40fps, wat op zich nog redelijk is, maar zo nu en dan zijn er enorme drops.

Wel leuk, was mijn fort wel weer een beetje zat. Dus nu een reclaim gedaan, van een van de ingame gegenereerde dwergenforten. Niet veel meer dan een grote hal, met een trade depot. en een helling naar beneden waar een flink aantal magma furnaces boven de magma zee gebouwd zijn.

Waar de "clowns" al zijn ontsnapt. Maar dat vormt alleen maar een extra leuke uitdaging, om wat van die nederzetting te gaan maken.

Zonder dwarf therapist wel echt een gedoe zeg. Om een beetje controle te houden en inzicht te hebben over de skills van de dwergen. Ik was alweer helemaal vergeten hoe dat ook alweer ging zonder therapist.

Eveneens het spelen zonder dfhack. Toch wel handig om zo nu en dan even te spieken, welke mineralen er allemaal waar te vinden zijn. En te kijken waar de caverns zijn.
Of te forceclosen, om een save te laden, nadat al je 88 dwergen zijn afgeslacht door een web spugende titaan, die sneaky via een niet te smoothen muur van zand je fort binnen is geklommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

sugarlevi01 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:28:
<...>
Eveneens het spelen zonder dfhack. Toch wel handig om zo nu en dan even te spieken, welke mineralen er allemaal waar te vinden zijn. En te kijken waar de caverns zijn.
Of te forceclosen, om een save te laden, nadat al je 88 dwergen zijn afgeslacht door een web spugende titaan, die sneaky via een niet te smoothen muur van zand je fort binnen is geklommen.
Vergeet jij ook wel eens een hele tijd te saven om er dan vervolgens achter te komen wanneer bijna iedereen is afgeslacht? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Ik heb jaarlijkse saves aanstaan. :)

Seasonal is mij vaak wat te kantje boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Ik heb gisteren eindelijk het nieuwste deel van DF weer eens gedownload en een half uurtje in Fortress mode gespeeld. Moet eerlijk bekennen dat ik niet helemaal goed weet wat er allemaal anders is dan in het vorige deel, maar dat de bomen nu echt bomen zijn is te merken (kunnen dwergen onder een vallende boom terecht komen?). Ook tijdens graven kwam ik wortels tegen en heb eerlijk gezegd geen idee wat het betekent als ik die verwijder (stort dan een boom op je neer?). Maar toch, heerlijk spel weer om op te pakken. Ga gewoon een beetje free style bouwen en zie later wel wat het resultaat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:28

KipCurreh

Nightcrawler

Via een medespeler in onze ArmA3 milsim unit ook hiermee in contact gekomen...

Heb nog maar even kunnen bekijken en nu dus vooral starter guides en wiki's aan het bestuderen, want dit lijkt me ook nodig op 't eerste zicht :)

Zijn er nog actieve medeTweakers die zich hier nog mee bezig houden ? Zitten ondertussen aan v 0.42.03

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
KipCurreh schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:03:
Via een medespeler in onze ArmA3 milsim unit ook hiermee in contact gekomen...

Heb nog maar even kunnen bekijken en nu dus vooral starter guides en wiki's aan het bestuderen, want dit lijkt me ook nodig op 't eerste zicht :)

Zijn er nog actieve medeTweakers die zich hier nog mee bezig houden ? Zitten ondertussen aan v 0.42.03
Jup! Ik ben er weer mee actief geraakt sinds 0.42.01 :) Recentelijk geupgraded naar 0.42.03, maar ben vooral nu bezig met de Adventure mode. Het is een lastig spel om onder de knie te krijgen, maar het kan een hoop leuke dingen teruggeven (naar mijn idee). Het spel heeft (nog) geen einddoel, het heeft z'n rare kuren, maar het word steeds completer (en daarmee soms ook complexer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:28

KipCurreh

Nightcrawler

Stefandepefan schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:02:
[...]

Jup! Ik ben er weer mee actief geraakt sinds 0.42.01 :) Recentelijk geupgraded naar 0.42.03, maar ben vooral nu bezig met de Adventure mode. Het is een lastig spel om onder de knie te krijgen, maar het kan een hoop leuke dingen teruggeven (naar mijn idee). Het spel heeft (nog) geen einddoel, het heeft z'n rare kuren, maar het word steeds completer (en daarmee soms ook complexer).
Het is enorm lastig om te leren, heb er al een serieuze tijd opzitten met wiki's en youtube-filmpjes te bekijken...

Alles voor en tijdens de embark (createn en embarken zelf) snap ik nou wel al een beetje, nu nog een beetje die z-layers begrijpen en dan eindelijk eens beginnen graven/bouwen... Knap lastig !

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
KipCurreh schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:54:
[...]

Het is enorm lastig om te leren, heb er al een serieuze tijd opzitten met wiki's en youtube-filmpjes te bekijken...

Alles voor en tijdens de embark (createn en embarken zelf) snap ik nou wel al een beetje, nu nog een beetje die z-layers begrijpen en dan eindelijk eens beginnen graven/bouwen... Knap lastig !
Gewoon beginnen en zien waar het eindigt. Je zal nooit alles in je eerste beurt goed krijgen en 10 pogingen later ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Na een lange tijd weer een nieuw fort gemaakt. De aanpassingen sinds 34.XX zijn echt geweldig, nog geen een uit geprobeerd maar als ik zo lees wat je nu allemaal kan en kan toevoegen wordt het wel steeds leuker :D

42.05 is ook gereleased trouwens :)

[ Voor 8% gewijzigd door DieVeenman op 19-01-2016 10:29 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo Hendriks
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09-2022
Om dit topic toch weer wat leven in te blazen, Dwarf Fortress komt naar STEAM! _/-\o_ https://store.steampowered.com/app/975370/Dwarf_Fortress/

Wat vinden jullie van deze release + nieuwe graphics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:49

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik vind met name het verhaal achter deze plotselinge steam-release erg bedroeft. Wel ga ik 'm kopen (om die reden) maar spelen weet ik niet, denk dat ik de 'echte' versie leuker blijf vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
CT schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:39:
Ik vind met name het verhaal achter deze plotselinge steam-release erg bedroeft. Wel ga ik 'm kopen (om die reden) maar spelen weet ik niet, denk dat ik de 'echte' versie leuker blijf vinden.
Ik lees zo 123 dat je dan beter een directe donatie kunt doen via hun website. Dan snoept Steam er geen percentage vanaf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefandepefan
Bo Hendriks schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:43:
Om dit topic toch weer wat leven in te blazen, Dwarf Fortress komt naar STEAM! _/-\o_ https://store.steampowered.com/app/975370/Dwarf_Fortress/

Wat vinden jullie van deze release + nieuwe graphics?
En om een schopje aan dit bericht te geven. Er is een releasedatum!

Kan niet wachten tot het 6 december is _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

jdh009

FP ProMod
Eergister aangeschaft via Steam en wat een game... vond het vroeger al best ok spelen maar kon nooit echt om de graphics heen.

Om in te komen vond ik deze flow wel heel verhelderend
https://dwarffortresswiki.org/images/e/e6/FlowchartDF.png

Schematische blueprint
https://i.imgur.com/o0gZs.png

En wat beginnerstips:
https://dwarffortresswiki...p/User:Calite/Gloss_Guide

[ Voor 54% gewijzigd door jdh009 op 13-12-2022 20:03 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 23:42
Vorige week aangeschaft, via Steam. Was nog een aardige klus om het aan de praat te krijgen onder macOS met Wine/PortingKit (had geen zin om te wachten tot de macOS release volgend jaar). Uiteindelijk Steam in Wine geïnstalleerd en daar het spel gedownload (want in Steam op de Mac mag je geen windows spellen downloaden blijkbaar). En het werkt nu prima. Had eerst nog wat problemen met de mouseclicks die traag doorkwamen, maar dat is opgelost met de juiste scherminstellingen (in winecfg, graphics, mouse capture in fullscreen aanzetten en uitsluitend in fullscreen spelen). Even later het spel gerefund op Steam (en ik kon het gewoon door blijven spelen, lol) en opnieuw gekocht op Itch.io, want daar krijg je wel gewoon een download (en ook nog eens een Steam key).

Als met al leuk spel, een stuk toegankelijker dan de vorige release. Het is gelijk duidelijk wat dingen voorstellen ipv cryptische icoontjes, iets wat me bij de vorige releases er van weerhield te spelen. De meeste dingen die je moet weten zijn ook makkelijk te vinden in menu's. Dat, samen met een ingame tutorial en een boel Youtube tutorials zorgt dat je de basis zo onder de knie hebt.

Wat betreft "fun" staan beide forten nog. Wel was mijn miner bij het graven van een trap door het plafond van de cave gevallen (in een plas water gelukkig), maar voordat ik hem terugvond en weer een weg naar boven kon laten graven was ik wel een eind verder (en een boel meer kennis over hoe trappen werken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EZ88
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-06 12:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fj_keUr0SdtvBM--LDA9emov0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwHbosRZEuX6TAvKCHHXgGUw.jpg?f=fotoalbum_large

Moest even wennen aan de graphics en nieuwe controls, maar het blijft toch wel een leuk spel. Zie hier mijn bibliotheek nadat een deel van het fort ontwaakte als "werelizard". En dat alleen maar omdat 1 dwarf een standbeeld omgooide en vervloekt werd :'( Daarna volgde ook nog een invasie van ratmensen vanaf het eerste grotten systeem, en zonder overlevend leger bleef er weinig over van de rest.

Piek van 200+ dwergen, nu nog maar 1 kind(werelizard ook) over die letterlijk en figuurlijk in de put zit. Die put staat nu droog maar zodra het lokale stroompje gaat smelten in de zomer is het ook gedaan met haar. Het was weer mooi ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
Er is al een hele tijd niet gepost in dit topic. Sinds 2023 is er veel gebeurd. Zijn er nog mensen die spelen?

Een leuke 4-luik docu over DF kwam ik hier tegen op youtube:

YouTube: The Origins of Dwarf Fortress - (Series Episode One)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:09
Bobmeister schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 04:31:
Er is al een hele tijd niet gepost in dit topic. Sinds 2023 is er veel gebeurd. Zijn er nog mensen die spelen?

Een leuke 4-luik docu over DF kwam ik hier tegen op youtube:

YouTube: The Origins of Dwarf Fortress - (Series Episode One)
Staat nog steeds geïnstalleerd, maar wordt te weinig gespeeld.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste