[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 13:32
Stefandepefan schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:56:
Ik heb niet echt problemen gehad met de military in versie 34.07 gehad. Ze trainden goed genoeg om een legertje te kunnen vormen en ze hebben menig vijand in de pan gehakt. Natuurlijk is het niet perfect, maar echt grote problemen? Mwoh... niet echt.
Bij mij schiet melee trainen anders voor geen meter op. Archery gaat wel geweldig, maar vind ik persoonlijk wat saai t.o.v. melee.

Happiness van squads gaat bij mij ook nog steeds magertjes. Ze vinden vanalles geweldig, maar klagen nog steeds over lange patrol duties (bug) en eten niet uit rugzak (bug). Misschien is het opgelost in 34.08, maar volgens bugtracker nog niet. Ik heb nog geen tantrum spiral gehad, dus tot dusver is het goed, maar een happiness van 150 -terwijl alles zowat perfect is- belooft niet veel goeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08 19:05
_H_G_ schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:18:
[...]

Bij mij schiet melee trainen anders voor geen meter op. Archery gaat wel geweldig, maar vind ik persoonlijk wat saai t.o.v. melee.

Happiness van squads gaat bij mij ook nog steeds magertjes. Ze vinden vanalles geweldig, maar klagen nog steeds over lange patrol duties (bug) en eten niet uit rugzak (bug). Misschien is het opgelost in 34.08, maar volgens bugtracker nog niet. Ik heb nog geen tantrum spiral gehad, dus tot dusver is het goed, maar een happiness van 150 -terwijl alles zowat perfect is- belooft niet veel goeds ;)
Ik heb gelezen dat de happiness van squads ook afhangt van de ervaring van de dwergen. Hebben ze enige vechters- en/of wapenervaring dan kan je er van uit gaan dat ze niet unhappy worden als ze in een squad worden gedaan. Echter dwergen die dit niet hebben wel gaan klagen. Ik probeer sowieso dwergen tevreden te houden die in het leger zitten, door ze meer voorzieningen te geven dan de rest. Enig probleem is dat ik niet weet, wat de rest daar van vind. Ik speel het spel op een Macbook en daar werkt Dwarf Therapist (nog) niet.

Gisteren overigens versie 34.08 geinstalleerd en een fort gestart, maar nog niet echt geexperimenteerd met de mijnkarretjes. Je merkt wel dat steen veel zwaarder is en dat het aan te raden is om kruiwagens mee te nemen of snel te bouwen. Ook met stockpiles kan er nu veel meer. Hopelijk kan ik binnenkort er meer mee aan de slag gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Stefandepefan schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:58:
[...]
Enig probleem is dat ik niet weet, wat de rest daar van vind.
enkel nobels hebben last van jaloezie. en volgens mij alleen met andere nobels.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
En sinds gister/vandaag (?) is versie 0.34.09 uit, waarbij het een x aantal problemen oplost die in 34.08 waren ontstaan. Ik had zelf nog amper de tijd gehad om in de voorgaande versie iets uit de grond te stampen, dus ik stap maar direct over naar deze versie. Hopelijk zitten hier niet al te veel nieuwe problemen in.

Wat me wel opvalt is dat het verstandiger is om eerst een hoop kruiwagens te bouwen voordat je een stone stockpile neerzet. Anders gaan alle dwergen de veel te zware stenen sjouwen en blijven andere taken liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefandepefan schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:42:
En sinds gister/vandaag (?) is versie 0.34.09 uit, waarbij het een x aantal problemen oplost die in 34.08 waren ontstaan. Ik had zelf nog amper de tijd gehad om in de voorgaande versie iets uit de grond te stampen, dus ik stap maar direct over naar deze versie. Hopelijk zitten hier niet al te veel nieuwe problemen in.

Wat me wel opvalt is dat het verstandiger is om eerst een hoop kruiwagens te bouwen voordat je een stone stockpile neerzet. Anders gaan alle dwergen de veel te zware stenen sjouwen en blijven andere taken liggen.
stenen sjouw je ook niet maar dump je
selecteer ze allemaal en dan DUMP
dan maak je een 1*1 dump vakje naast je stone workshop
en komen ze allemaal in dat ene vakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 19:42
dat is dus iets veranderd, met het nieuwe hauling systeem kun je veel leuke dingen doen, maar minecarts zijn ongeveer even lastig als het militaire menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:09:
[...]
stenen sjouw je ook niet maar dump je
selecteer ze allemaal en dan DUMP
dan maak je een 1*1 dump vakje naast je stone workshop
en komen ze allemaal in dat ene vakje
Dat is ook een interessante optie, maar kan je dan ook wheelbarrows aan een dump plek toekennen? Want stenen verslepen kost zoveel tijd nu. Ik heb inderdaad wat stomme fouten gemaakt met te grote stone stockpiles, waardoor iedereen alles ging verslepen en dit gevolgen had voor de verdere productie. En ik heb nog steeds geen minecart aan het werk kunnen zetten (heb je daar ook geen stockpiles voor nodig?). Ofwel ik moet de Dwarf Wiki eens doornemen om dit gehele nieuwe systeem te leren.

Anyhoe, versie 0.34.10 is uit. Ben benieuwd wanneer de volgende update is, want dan wacht ik nog even met het maken van een nieuw fort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
opnieuwe leren.

had al iemand op het forum gezien die met een minecart en een beetje rails weer een quantum stockpile kon maken (zodat je alle stenen op 1 vlak hebt liggen zoals je hiervoor had met dumpen
maar daar had hij dus 1 minecart en 2 stockpiles voor nodig waarvan er 1 zo veel mogelijk wheelbarrow moet hebben.

edit: hey, versie .10 staat hogere schermen toe in de GUI!.
nu kan je de hele wereld zien in world gen, en hopelijk ook veel meer trade items, en alle workshops op 1 pagina ect.

[ Voor 24% gewijzigd door Countess op 22-05-2012 00:39 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
YouTube: DFVIDTUTS2012 part 21 - Minecarts

Geweldig. Rond 11:00 zit ie uit te leggen dat hij bepaalde tiles restricted heeft gemaakt om ongelukken te voorkomen, terwijl 4 minuten eerder Urist explodeert door het betreffende mijnkarretje :+

Ik wacht toch nog maar even denk ik..

edit: al doet dit me herinneren aan iemand hier die de gewoonte had om stockpiles boven/onder de workshops de bouwen. Dat klinkt i.c.m. die mijnkarretjes een stuk beter om restricted tiles te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door _H_G_ op 24-05-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
En versie 0.34.11 is al weer een paar dagen uit. Ik heb het echter nog niet kunnen proberen, maar las zo in de logs dat er een hoop problemen mee zijn verholpen. Overigens merk ik dat het nu veel interessanter is om meer meubels met hout te maken dan voorheen, aangezien het verslepen van steen zoveel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:10
Stefandepefan schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:15:
En versie 0.34.11 is al weer een paar dagen uit. Ik heb het echter nog niet kunnen proberen, maar las zo in de logs dat er een hoop problemen mee zijn verholpen. Overigens merk ik dat het nu veel interessanter is om meer meubels met hout te maken dan voorheen, aangezien het verslepen van steen zoveel tijd kost.
Alleen de rouwe stenen slepen kost een hoop tijd.
Wat overigens groten deels ingekort kan worden door gebruik te maken van de wheelcarts en minecarts.
Kwestie van een stone stockpile dicht bij je werkshops te plaatsen en daarna die stockpile stenen laten geven aan je workshop. Dan is de kans dat je dwerg met een steen gaat slepen van af de andere kant van je fort ook minimaal.

Als je stenen muren wilt gaan bouwen, kan je het beste blocks gebruiken, je krijgt 3 blocks uit 1 steen vandaan.
En ze zijn lichter dus makkelijker op hun plek te krijgen.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
TWBMS schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:10:
[...]

Alleen de rouwe stenen slepen kost een hoop tijd.
Wat overigens groten deels ingekort kan worden door gebruik te maken van de wheelcarts en minecarts.
Kwestie van een stone stockpile dicht bij je werkshops te plaatsen en daarna die stockpile stenen laten geven aan je workshop. Dan is de kans dat je dwerg met een steen gaat slepen van af de andere kant van je fort ook minimaal.

Als je stenen muren wilt gaan bouwen, kan je het beste blocks gebruiken, je krijgt 3 blocks uit 1 steen vandaan.
En ze zijn lichter dus makkelijker op hun plek te krijgen.
Klopt, dat is ook wat ik tot heden vooral gebruikte, maar het enige nadeel is dat je vooral in het begin (met het opzetten van het fort) je dwergen kwijt kan raken aan een sjouwklus als je per ongeluk geen wheelcart hebt. 1 stockpile is geen probleem, maar 2 stockpiles (1 gewoon steen en 1 voor ores) moet je nu iets beter gaan inplannen. Voor muurtjes bouwen is het inderdaad nu makkelijker om blocks te creeëren en daarmee aan de slag te gaan.

Enige nadeel wat ik nu heb is dat je geen traps meer kan gebruiken op de route die een caravan moet afleggen. Hierdoor moet ik weer wat veranderingen maken in mijn huidige forten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Stefandepefan schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:44:
Enige nadeel wat ik nu heb is dat je geen traps meer kan gebruiken op de route die een caravan moet afleggen. Hierdoor moet ik weer wat veranderingen maken in mijn huidige forten... :D
Het heeft ook een voordeel.

Voor trade caravans maak je een hele lange non-trap route. Al kan je daar natuurlijk wel andere "traps" in gebruiken (water/lava). Voor je dwarves een korte route met veel traps. Invaders pakken dan de korte route.

Al heb ik het zelf nog niet geprobeerd :) De fixes, zoals het zuipen/vreten van military en kleren, maken het toch weer interessant om een poging te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 00:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er toevallig een goede tutorial die de nieuwe dingen goed uitlegt?

zodat ik er misschien iets makkelijker weer in kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:44:
is er toevallig een goede tutorial die de nieuwe dingen goed uitlegt?

zodat ik er misschien iets makkelijker weer in kom
Ik heb hem zelf niet aangeschaft, maar ik las in het DF-topic van Something Awful, waar naar mijn idee best wel wat ervaren spelers zitten, dat dit boek heel veel goede info biedt voor zowel beginners als ervaren spelers. En als je de Ebook variant hier van aanschaft, krijg je ook nog gratis updates mocht er weer nieuwe content zijn.

En anders kan je nog de Captain Duck-tutorials kunnen volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-08 04:35

ZenTex

Doet maar wat.

Zelf ook maar weer eens een poging gewaagd na 3 jaar dwarfloosheid.
(Toen gestopt omdat elk nieuw fort steevast na 3 jaar ten onder ging aan een megabeast en een niet functionerend/trainend leger, nooit na 2 jaar, ook niet na 4 jaar, altijd exact 3 jaar)

Moet zeggen, best wel een domper. Heel veel dingen zijn bij het oude gebleven, dezelfde dingen waar ik me 3 jaar geleden al enorm aan stoorde. UI kan nog steeds een flinke update gebruiken en is door alle toevoegingen enkel onoverzichtelijker geworden.

En verder: wheelbarrows en minecarts...
Na vele verwoede pogingen een minecart systeem werkend gekregen. Met precies de zelfde instellingen als de vorige pogingen.
Enfin, aanvankelijk werkte het perfect, mason workshops>block stonepile naast workshop>block stonepile bij bouwplaats.
Echter na verloop van tijd bleven de stonepiles op de bouwplaats steeds leger, totdat het gehele systeem stokte.
Daarna op de oude manier met sjouwers de blocks gaan verplaatsen, veel sneller dan minecart systeem als je standaard 100+ idlers hebt. Maar ook dat systeem stokte en de bouwplaats is weer leeg.
Erg lastig als je graag megaprojekten bouwt en je op nog geen 1% voortgang bevind.

Her en der wel leuke toevoegingen, wat bugfixjes, wat nieuwe bugs etc. Maar de voortgang van DF in 3 jaar tijd is om te huilen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14
ZenTex schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:45:
Her en der wel leuke toevoegingen, wat bugfixjes, wat nieuwe bugs etc. Maar de voortgang van DF in 3 jaar tijd is om te huilen. Jammer.
Maar je hebt wel realistisch gesimuleerde huid en vetlagen he ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
In het artikel staat ook een linkje naar een DF comic. Ik kende die nog niet :)
http://www.timdenee.com/oilfurnace/

Ugh, nu heb ik ook weer zin spelen, om die aquafir oplossing van die pagina te proberen: ik heb vaak moeilijk gedaan met aquafirs (pompen of verzuipen). Stom dat ik nooit geprobeerd heb om gewoon een kolom naar beneden te laten storten..

Het is een enorm bugfestijn, maar toch blijft het leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook zin an.
helaas ben ik bang dat het weer een net niet ervaring is.

Hij lijkt zijn site lezend vooral bezig te zijn met adventure mode en niet met fortresses.

Misschien proberen of niet hmmmmz
bang dat als het weer een net niet moment is dat het ook de laatste keer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schop

is er tegenwoordig nog zo'n pack waar de dwergmanager en de tilesets inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:06:
schop

is er tegenwoordig nog zo'n pack waar de dwergmanager en de tilesets inzitten?
Google even op LazyNewbPack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:09:
[...]

Google even op LazyNewbPack :)
die zocht ik ja d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
_H_G_ schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 07:58:
[...]

In het artikel staat ook een linkje naar een DF comic. Ik kende die nog niet :)
http://www.timdenee.com/oilfurnace/

Ugh, nu heb ik ook weer zin spelen, om die aquafir oplossing van die pagina te proberen: ik heb vaak moeilijk gedaan met aquafirs (pompen of verzuipen). Stom dat ik nooit geprobeerd heb om gewoon een kolom naar beneden te laten storten..

Het is een enorm bugfestijn, maar toch blijft het leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is :)
Op zich wel, alleen zorgt dat bugfestijn over het algemeen dat m'n Fort nooit meer dan 2-3 jaar oud wordt. Dan heb je alles wel een beetje op rolletjes, kan je echt mooie dingen gaan bouwen, gaat er iemand 'belangrijk' dood en krijg je opeens een tantrum spiral. Is daar geen cheat voor om unhappyness gewoon uit te schakelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me er toch maar weer ingestort en wat een geweldig spel blijft het

leuke veranderingen.
wel jammer dat er nog maar zo weinig steen valt.
Megaproject worden moeilijker d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Hydra schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:24:
[...]

Op zich wel, alleen zorgt dat bugfestijn over het algemeen dat m'n Fort nooit meer dan 2-3 jaar oud wordt. Dan heb je alles wel een beetje op rolletjes, kan je echt mooie dingen gaan bouwen, gaat er iemand 'belangrijk' dood en krijg je opeens een tantrum spiral. Is daar geen cheat voor om unhappyness gewoon uit te schakelen ofzo?
waterval/mist generator bouwen bij de eetzaal. instant ecstatic year round.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:12:
me er toch maar weer ingestort en wat een geweldig spel blijft het

leuke veranderingen.
wel jammer dat er nog maar zo weinig steen valt.
Megaproject worden moeilijker d-;
Je kunt blocks maken van rock met een Mason's Workshop. Elke rock geeft 4 blocks. De blocks kun je weer gebruiken om te bouwen (muren, vloeren, etc).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• Hydra
Dricus schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:10:
Je kunt blocks maken van rock met een Mason's Workshop. Elke rock geeft 4 blocks. De blocks kun je weer gebruiken om te bouwen (muren, vloeren, etc).
Heeft ook als voordeel dat ze lichter zijn en dus veel sneller te verslepen.

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:08:
[...]

Heeft ook als voordeel dat ze lichter zijn en dus veel sneller te verslepen.
ok dat wist ik niet d-;

kan je ook statues enzo van blocks maken?

• Dricus

Dricus

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:54:
ok dat wist ik niet d-;

kan je ook statues enzo van blocks maken?
Zie http://dwarffortresswiki.org/index.php/Block.
A single block is required in order to build a well, screw pump, or ashery. Blocks can also be used in place of raw stone or wood in roads, bridges, workshops and constructions (but not in items like crafts or furniture). Stone blocks are sometimes used as materials during strange moods.
Niet voor furniture en crafts dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat ambushes soms heel lang duren.

Ik heb ondertussen 4 of 5 immigrant waves gehad. 2 keer trade caravan.
Ga dus uit dat ik ergens eind jaar 2 zit
Maar nog geen enkele aanval om mijn kiezen gehad.

Als dat niet gebeurt is de lol natuurlijk gauw van een fortje af d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen waarom mijn crossbowdwerges niet trainen.

Ze staan active
Ze hebben een crossbow
Ze hebben een trainingsscheme all year around\
Ze hebben archery targets
Ze zijn gedesignate als archery range
en JA Ze hebben bolts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Dat probleem heb ik ook. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 09:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:43:
Kan iemand me vertellen waarom mijn crossbowdwerges niet trainen.

Ze staan active
Ze hebben een crossbow
Ze hebben een trainingsscheme all year around\
Ze hebben archery targets
Ze zijn gedesignate als archery range
en JA Ze hebben bolts
Hebben ze ook een barrack ?
Om een of andere reden willen ze bij mij niet trainen zonder dat

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De barracks liggen ernaast maar ze komen de dining room niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Hebben ze ook quivers?

Archery range in goede richting? Archery range lang genoeg? Ik geloof minimaal 6.

Als laatste kan je nog proberen kleine trainingsorders te maken: ipv één trainingsorder van minimaal 6 dwergen, stack je drie trainingsorders van minimaal 2 dwergen.

[ Voor 0% gewijzigd door _H_G_ op 21-08-2012 12:37 . Reden: tikvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:43:
Hebben ze ook quivers?

Archery range in goede richting? Archery range lang genoeg? Ik geloof minimaal 6.

Als laatste kan je nog proberen kleine trainingsorders te maken: ipv één trainingsorder van minimaal 6 dwergen, stack je drie trainingsorders van minimaal 2 dwergen.
allemaal gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Hydra schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:41:
[...]

Maar je hebt wel realistisch gesimuleerde huid en vetlagen he ;)
Lol. :+
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:25:
De barracks liggen ernaast maar ze komen de dining room niet uit.
Squad op actief gezet?
EDIT: niet goed gelezen, ja dus.
Bij mij wil dit ook nooit lukken. Echter heb ik laatst 2 hunters als melee units gerecruteerd. Ze hadden hun crossbows nog aangezien ik ze als hammerdwarves wou laten trainen. Ze trainden echter wat af, puur demonstraties (?) en waren binnen notime legendary zonder ooit een schot gelost te hebben.

Zelf heb ik ook nog een vraagje. Begin gemaakt met een projectje, echter op z+6 stort de muur in elkaar. (ik gebruikte bruggen als steigers) Darna even op de oude manier, met up/down stairs als steigers. Om 1 of andere reden stort de boel na 10 Z levels nog niet in elkaar (testmuur), ook niet na de steigers afgebroken te hebben, maar de steigers afbreken van een testmuur van 10 hoog en 5 breed heeft aan 7 dwarves het leven gekost.
Hoe kan ik nu een toren bouwen van 50 Z levels zonder bruggen te gebruiken en zonder dat het aan 1000 dwarves het leven kost als ik de steigers afbreek?

[ Voor 51% gewijzigd door ZenTex op 26-08-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:19:
[...]

Lol. :+
[...]

Squad op actief gezet?
EDIT: niet goed gelezen, ja dus.
Bij mij wil dit ook nooit lukken. Echter heb ik laatst 2 hunters als melee units gerecruteerd. Ze hadden hun crossbows nog aangezien ik ze als hammerdwarves wou laten trainen. Ze trainden echter wat af, puur demonstraties (?) en waren binnen notime legendary zonder ooit een schot gelost te hebben.

Zelf heb ik ook nog een vraagje. Begin gemaakt met een projectje, echter op z+6 stort de muur in elkaar. (ik gebruikte bruggen als steigers) Darna even op de oude manier, met up/down stairs als steigers. Om 1 of andere reden stort de boel na 10 Z levels nog niet in elkaar (testmuur), ook niet na de steigers afgebroken te hebben, maar de steigers afbreken van een testmuur van 10 hoog en 5 breed heeft aan 7 dwarves het leven gekost.
Hoe kan ik nu een toren bouwen van 50 Z levels zonder bruggen te gebruiken en zonder dat het aan 1000 dwarves het leven kost als ik de steigers afbreek?
pfffft moeilijke zeg.
is er niet gewoon een hoofdtrap die je zowiezo nodig hebt die je kan gebruiken?

of een single line floor naar elke verdieping muur
en die langzaam aan vanaf het einde afbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Vloeren zijn geen optie, je moet sowieso een trap omhoog hebben. Vanuit die trap vloeren leggen gat wel, maar enkel van die trap uit, dus 10+ masons tegelijk aan het werk houden werkt niet.
En dan nog blijf je met hetzelfde probleem zitten dat de dwarves naar beneden kukelen. Urist Mcdebiel gaat nog steeds vrolijk op de tile zitten die 'ie aan het afbreken is. Da's het mooie van bruggen, die afbreken gaat geleidelijk aan en dwergen kunnen er niet op zitten bij het afbreken. (buiten het voordeel dat je voor een brug van 10 tiles maar 3 blocks nodig hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de muur zelf opbouwen van buiten uit.
dan heb je geen floors en 1 laag stairs kunnen ze dus nooit vallen.

wel veel micromanagement.
Maar zo do ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaamteloze kick

ik wil jullie toch even wijzen op deze clone

http://store.steampowered.com/app/215140/

ziet er super uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cool. FF trailer gekeken en volgens mij zit alles wat ik aan DF leuk vind erin zonder de irritante aspecten :)

Edit; heb dit filmpje gekeken en ben een fan: http://www.twitch.tv/paradoxinteractive/b/313145546

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 11-10-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=98196.0

gafe DF mod..

Alles erin en meer als 2500 opties om alles aan te passen.

mijn laatste poging df te laten werken en anders wachten op timber and stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:47
Ik zag net Timber & Stone pas voor het eerst, maar dat ziet er wel gaaf uit zeg :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Awsom schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:57:
Ik zag net Timber & Stone pas voor het eerst, maar dat ziet er wel gaaf uit zeg :o :9
Ik had 'em ook gemist. Erg cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ook een hele kleine stille hint d-;

50$ pledged hier.
ben errug errug benieuwd vooral het koeien schieten met je katapult d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Kan iemand me helpen.

Er komen komende tijd voor zover ik weet 3 DF klonen uit (of worden ontwikkelt). De eerste is A game of Dwarves, deze komt vandaag uit. De 2de is Timber & Stone wat nu in ontwikkeling is. Maar ik weet zeker dat er nog een 3de is die uitkomt dit jaar maar ik ben de naam kwijt. Iemand die het weet?

Het is ook een kruising van DF en minecraft maar ziet er wat netter uit als timber en stone. DIt leek me zo snel de beste plek om het te vragen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Postius schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:03:
Kan iemand me helpen.

Er komen komende tijd voor zover ik weet 3 DF klonen uit (of worden ontwikkelt). De eerste is A game of Dwarves, deze komt vandaag uit. De 2de is Timber & Stone wat nu in ontwikkeling is. Maar ik weet zeker dat er nog een 3de is die uitkomt dit jaar maar ik ben de naam kwijt. Iemand die het weet?

Het is ook een kruising van DF en minecraft maar ziet er wat netter uit als timber en stone. DIt leek me zo snel de beste plek om het te vragen.
Towns? Gnomeria? Dit zijn twee titels die in me boven komen drijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:11
Stefandepefan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Towns? Gnomeria? Dit zijn twee titels die in me boven komen drijven...
Gnomoria levert trouwens zoekresultaten op, nog niet niet populair genoeg om opgepakt te worden door de google autocorrect zo te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hoi nee het was niet gnomoria. Dat is letterlijk df 1 op 1 met een betere UI. Andere game was echt meer minecraft + DF. Maar zo irritant dat ik de naam kwijt ben.

Edit:even zoeken op towns.

Nee, het ziet er beter uit dan dat. Denk letterlijk minecraft graphics maar dan iets "smoother" dus wel de hoekigheid maar iets netter afgewerkt qua textures. In ieder geval is het nog steeds in ontwikkeling.

[ Voor 35% gewijzigd door Postius op 23-10-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tows gnomoria en a game of dwarfs en timber and stone zijn echt de enige die ik zo even weet en ik speur het hele inet af naar zulk soort games....

OWWWWW wacht was het niet die ene dat je een goblin civ leid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-08 12:00
Niet toevallig Castle Story?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zegt dat het op df leek d-;

castle story lijkt er nieteens op

denk dat het die goblin versie moet zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-08 12:00
Het overall concept is anders erg gelijk. Mine en bouw dingen en verdedig tegen invasies. In dat opzicht lijkt het wel op DF, alleen de uitvoering ervan is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dat was em dankjewel! Meteen ff de kickstarter in mijn favorieten gezet!

@Semmy: Ik weet dat DF wel diepgaander is, maar als je eht concept filmpje bekijkt komt bij toch wel, mincraft+DF naar boven (alleen dan DF zonder draak van een interface :9 ). Ik weet niet of het spelletje wat wordt maar het leek me leuk genoeg om in de gaten te houden. Al is het maar omdat kasteeltjes bouwen leuk is :P

Overigens, A Game of Dwarfs ge-preorderd op steam. Zitten de preorders nog steeds op slot! :( Ook de allerlaatste keer ooit dat ik wat preorder (het was pas de 2de keer maar toch, het is onzinnig :9 )

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 23-10-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:51:
[...]

Dat was em dankjewel! Meteen ff de kickstarter in mijn favorieten gezet!

@Semmy: Ik weet dat DF wel diepgaander is, maar als je eht concept filmpje bekijkt komt bij toch wel, mincraft+DF naar boven (alleen dan DF zonder draak van een interface :9 ). Ik weet niet of het spelletje wat wordt maar het leek me leuk genoeg om in de gaten te houden. Al is het maar omdat kasteeltjes bouwen leuk is :P
Ik heb hem gespeeld. en iets teveel al eigenlijk en vind hem er weinig tot helemaal niks van hebben tbh d-:

meet the settlers meets minecraft.

maar voorlopig doet mijn steam het niet dus geen GoD voor mij |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Ik heb hem gespeeld. en iets teveel al eigenlijk en vind hem er weinig tot helemaal niks van hebben tbh d-:

meet the settlers meets minecraft.

maar voorlopig doet mijn steam het niet dus geen GoD voor mij |:(
Dwarf Fortress en kastelen bouwen. En verder zie ik toch wel meer overeenkomsten. Verder is het min of meer het zelfde genre namelijk een god-game oftewel voornamelijk indirect control. Maar zoals ik eerder al zei niet veel van het spel gezien dus dan vindt ik de omschrijving minecraft + Dwarf fortress niet echt ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:31:
[...]

Dwarf Fortress en kastelen bouwen. En verder zie ik toch wel meer overeenkomsten. Verder is het min of meer het zelfde genre namelijk een god-game oftewel voornamelijk indirect control. Maar zoals ik eerder al zei niet veel van het spel gezien dus dan vindt ik de omschrijving minecraft + Dwarf fortress niet echt ver gezocht.
ik zal de link niet gelegd hebben omdat ik ze allebei gespeeld heb en daardoor aan castle story een compleet ander gevoel hang...

Het geeft mij echt meer een stronghold minecraft the settlers gevoel.

Ik kan hem wel aanraden hij is alle moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ben Game of Dwarves aan 't downloaden...Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-08 08:28
Paradox game, gebaseerd op dwarve fortres... hmm. ziet er erg leuk uit zeg..

... ff op steam kijken..

10 euro maar?

*gaat downloaden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Las op een andere site dat Game of Dwarves aardig op Dungeon Keeper leek. Alleen was zijn enthousiasme aardig beperkt over de mogelijkheden/uitdagingen in de game. Ben dan ook aardig benieuwd naar de ervaringen van mensen hier, want 10 euro is geen groot bedrag, maar toch net een drempel te hoog om hem blindelings aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik heb alleen de eerste 2 tutorial levels gespeeld en ik vind het leuk :) Ga vanavond verder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Voor 10 euro kan ik hem je niet aanraden. Het is een kinderspel. De game mechanics stellen niks voor en de rest is ook niet echt heel goed. Het is te simpel en te oppervlakkig en je kan te weinig. (kamers bouwen hoeft niet, sterker nog het is niet handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat laat df zich weer lekker spelen met de masterwork addon..
Heb alleen de extra recepten erin staan waren er toch al teveel.

En de optie minder verschillende soorten kleding ook aan.
Wat zijn mijn stockpiles netjes d-;
En amen to the blunderbuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:36:
wat laat df zich weer lekker spelen met de masterwork addon..
Heb alleen de extra recepten erin staan waren er toch al teveel.

En de optie minder verschillende soorten kleding ook aan.
Wat zijn mijn stockpiles netjes d-;
En amen to the blunderbuss
Heb naar die masterwork is gegeken en ziet eruit als een gigantische mod. Werkt het ook nog? Want je ziet meer bij dit soort spellen als DF dat er wel mods voor uitkomen terwijl de ontwikkeling nog niet klaar is. En moet je eerst DF snappen voordat je die masterwork erbij neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Postius schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Heb naar die masterwork is gegeken en ziet eruit als een gigantische mod. Werkt het ook nog? Want je ziet meer bij dit soort spellen als DF dat er wel mods voor uitkomen terwijl de ontwikkeling nog niet klaar is. En moet je eerst DF snappen voordat je die masterwork erbij neemt?
Ben het nu aan het spelen.
Het levert NOG meer opties op dan de gewone versie van DF.
Dus als je DF ansich nog niet beheerst, zou ik hier nog niet aan beginnen.
Of gewoon alles afzetten behalve de FPS opties, dat zou ook moeten werken.

Het enige dat ik ben tegengekomen is dat MW je de optie geeft individuele drankten te quen (maak rum) wat zeer handig is, en dat toady dat 2 updates later kapot heeft gemaakt, niet zo handig.
Wel leuk om een 500L rum zwembad te maken, dat moet ik nog eens proberen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Ben het nu aan het spelen.
Het levert NOG meer opties op dan de gewone versie van DF.
Dus als je DF ansich nog niet beheerst, zou ik hier nog niet aan beginnen.
Of gewoon alles afzetten behalve de FPS opties, dat zou ook moeten werken.

Het enige dat ik ben tegengekomen is dat MW je de optie geeft individuele drankten te quen (maak rum) wat zeer handig is, en dat toady dat 2 updates later kapot heeft gemaakt, niet zo handig.
Wel leuk om een 500L rum zwembad te maken, dat moet ik nog eens proberen :)
Ik vind vooral het beter maken van wapens en armor een leuke toevoeging.

Ook de 11.000.000 verschillende soorten bomen planten stenen verminderen is erg erg erg fijn.

De siege races voegen ook echt waarde toe. Maakt het net wat makkelijker als vaargeul om je fort heen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

Ik vind vooral het beter maken van wapens en armor een leuke toevoeging.

Ook de 11.000.000 verschillende soorten bomen planten stenen verminderen is erg erg erg fijn.

De siege races voegen ook echt waarde toe. Maakt het net wat makkelijker als vaargeul om je fort heen en klaar
Het is wel verdomd veel pittiger geworden met die mod :)
Normaal speel ik het ff tot ik op een gegeven moment een "af" fort en verdediging heb, en door diks meer te doen en fps dood het weer een beetje vergeet.
Nu zijn de laatste 6 forts al voor het 3 levensjaar al ten onder gegaan aan invasions, lone wolfman, onbegrip over boompjes kweken, en 1 of andere rare artifact die in een oogwenk de onderste 4 lagen van mijn fort onder water zette 8)7 .

En dan heb ik het nog niet eens over die waves met schietende robotjes :X

Affin ik heb iig maar weer 15$ aan de toad gedoneerd, want ik blijf verslingerd aan die dwaze dwergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:39:
[...]

Het is wel verdomd veel pittiger geworden met die mod :)
Normaal speel ik het ff tot ik op een gegeven moment een "af" fort en verdediging heb, en door diks meer te doen en fps dood het weer een beetje vergeet.
Nu zijn de laatste 6 forts al voor het 3 levensjaar al ten onder gegaan aan invasions, lone wolfman, onbegrip over boompjes kweken, en 1 of andere rare artifact die in een oogwenk de onderste 4 lagen van mijn fort onder water zette 8)7 .

En dan heb ik het nog niet eens over die waves met schietende robotjes :X

Affin ik heb iig maar weer 15$ aan de toad gedoneerd, want ik blijf verslingerd aan die dwaze dwergen
ik ken het gevoel. en hier ook weer een 10tje die kant op..

zelf zet ik met de mod niet teveel rare dingen aan. en maar 2 easy siege races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ah maar die vreemde dingen maken het juist spannend :)
Huidige ford loopt redelijk, alleen ik word continu gezerkt door schietende robotjes.
Ik heb nu 3 verdedigings lagen als het ware, want met mijn standaard taktiek van een muurtje en een ophaalbrug kom je inderdaad niet ver meer :). Tis maar goed dat ik een complete z-laag aan brandstof heb, want dit vreet bolts.

Ik probeer nu blue prints voor de armory te pakken te krijgen, want ik heb nu wel wat clockwork dingen te pakken gekregen, waarmee ik blijkbaar een turret moet kunnen maken >:)

Nevermind daar ging fort nr 6
Zo druk op die robotjes aan het jagen met 10 crosbow dwergen, dat ik niet in de gate had dat er een tweetal Giant woestijnschorpioentjes van de andere kant aan kwamen ................

Was er niet een manier om een fort te reclaimen ?

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 13-11-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:59:
Ah maar die vreemde dingen maken het juist spannend :)
Huidige ford loopt redelijk, alleen ik word continu gezerkt door schietende robotjes.
Ik heb nu 3 verdedigings lagen als het ware, want met mijn standaard taktiek van een muurtje en een ophaalbrug kom je inderdaad niet ver meer :). Tis maar goed dat ik een complete z-laag aan brandstof heb, want dit vreet bolts.

Ik probeer nu blue prints voor de armory te pakken te krijgen, want ik heb nu wel wat clockwork dingen te pakken gekregen, waarmee ik blijkbaar een turret moet kunnen maken >:)

Nevermind daar ging fort nr 6
Zo druk op die robotjes aan het jagen met 10 crosbow dwergen, dat ik niet in de gate had dat er een tweetal Giant woestijnschorpioentjes van de andere kant aan kwamen ................

Was er niet een manier om een fort te reclaimen ?
ja je embark over dezelfde plek zetten kan je reclaimen wel vet hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Hey ben sinds gisteren met DF begonnen, ziet er tot nu toe egt al vet uit, volg ook de tutorial vanuit de eerste post. Zijn er nog mensen die het actief spelen?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben toevallig vorige week een keer begonnen met een nieuw potje na het spel ook een jaar niet meer te hebben gespeeld, maar het spel loopt bij mij al rete langzaam bij ongeveer 100 dwergen. Ik ben er daarom wel snel weer mee gestopt, gewoon niet te spelen daardoor. Ik download altijd de laatste versie van de Lazy Newb pack. Ik raad je inderdaad aan om die tutorial op afteractionreporter.com eerst te volgen.
Als je het spel een keer doorgespeeld hebt zou je de tutorials van Captain Duck op YouTube kunnen volgen, deze passen beter bij nieuwere DF versies. afteractionreporter.com is makkelijker te volgen, je kunt zaken meer dan eens lezen en er wordt beter uitgelegd waarom, een uitstekend beginpunt. Als je het spel een beetje doorhebt en de basis kent, leer je hetzelfde van Captain Duck, alleen dan een net iets andere insteek waardoor je verschillende aanpakken leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook begonnen aan dwarf fortress, maar loop tot nu toe tegen 2 problemen aan:
- Mijn grazende dieren (paarden/buffels etc) gaan allemaal dood. Ik vermoed dat ik een pasture moet aanleggen, maar na dit gedaan te hebben gaan ze nog dood. Ik moet er dus gras (vermoed ik?) in krijgen. Maar hoe doe ik dit?
- Mijn voedsel voorraad is constant beangstigend laag. Ik heb zo'n 30 dwergen, maar maar 20 plants. Dit gaat ook niet omhoog helaas. Ik heb mijn brewer al stil gelegd (200 drank ongeveer). Maar ik krijg constant de melding te weinig plump helmet seeds te hebben. Hoe kom ik aan meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heel toevallig van de week weer eens begonnen na bijna een jaar niet meer gespeeld te hebben
Aanrader "masterwork fortress mod" heeft en een enorme zwik extra dingen die het interesanter maken, voor de doorgewinterde dwarfenator, maar het alleen maar ingewikkelder maken voor de newbies :)

Maar daarnaast is er ook de optie om van bv 40 verschillende leren samen te voegen tot 1 leer.
en 3000 verschillende dierenvlees tot "vlees"
Aangezien DF dan nog maar 1/40e hoeft bij te houden kan dat je fps ruim 70% verhogen !
(en je tradelijst word 2/3 korter, ook zeeer handig :) )
Orian schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 07:54:
Ik ben sinds kort ook begonnen aan dwarf fortress, maar loop tot nu toe tegen 2 problemen aan:
- Mijn grazende dieren (paarden/buffels etc) gaan allemaal dood. Ik vermoed dat ik een pasture moet aanleggen, maar na dit gedaan te hebben gaan ze nog dood. Ik moet er dus gras (vermoed ik?) in krijgen. Maar hoe doe ik dit?
- Mijn voedsel voorraad is constant beangstigend laag. Ik heb zo'n 30 dwergen, maar maar 20 plants. Dit gaat ook niet omhoog helaas. Ik heb mijn brewer al stil gelegd (200 drank ongeveer). Maar ik krijg constant de melding te weinig plump helmet seeds te hebben. Hoe kom ik aan meer?
1 :
-Zorg dat ie op het gras ligt (dus je zult hem in het begin boven de grond moeten hebben*)
Als je in een regio zonder gras begint ben je dus fecked !
-Zorg dat je pasture groot genoeg is.
-Grazers eten ook cavemos, dus als je dat kunt kweken kun je een onderground pasture bouwen

* merk op dat bovengronds best 20 lvls naar beneden kan liggen, mits je alle grond erboven weg maar weghaalt. (en bv vervangt door glas)

2 kan aan 2 dingen liggen
- je hebt geen zaadjes (kijk onder stocks hoeveel je er hebt):
Afhankelijk van hoe goed je planter is, krijg je van 1 zaadje tussen de 1 en 10(?) PlumpHelmets
ALs je 1 PlumpHelmet brewed of ze worden rouw gegeten, dan krijg voor elke PH 1 zaadje terug.
Als je ze kookt/bakt dan krijg je geen zaadje terug.
Dus zorg dat je en in het begin plump helmets verbied te bakken, en embarken met een lvl5 grewer maakt de rest van je leven een stuk makkelijker !

-je hebt ze wel maar ze zijn niet waar ze moeten liggen :
Zaadjes liggen op een voedselstockpile. Standaard in een vat, waar er iets van 1200 in kunnen
Stockpiles in DF werken zo : er ligt ergens een zaadje. Urist McDonalds loopt naar de stockpile, haalt daar het vat met zaadjes, loopt naar dat zaadje. doet dat in het vat, loopt terug naar de stockpile, bedenkt halverwege dat ie dorst heeft, gaat drinken zoeken, nu die er toch is doet ie wat biertjes mee tijdens het feestje van Urist McFeestbeest aan de stenen tafel, is vervolgens zo moe dat ie maar 4 maanden gaat slapen, en dan 3 maanden later word dat vat met zaadjes nog eens teruggebracht :)
En al die tijd staat Urist McBoerke ongeduldig je msg balk vol te spammen
Oplossing maakt een kleine stockpile met alleen maar zaadjes, zet die op max 0 vaten, en laat die "taken" vanuit je grote stockpile

Ow laatste waarschuwing, losliggende zaadjes worden opgegeten door vermin, zorg dus dat je of geen losslingerende zaadjes hebt, of iets om de vermin in toom te houden. Katten zijn daar goed voor, dus neem 1 mannetje en een paar vrouwtjes katten mee >:)

[ Voor 42% gewijzigd door heuveltje op 29-05-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jaren de kat uit de boom gekeken te hebben wordt het misschien toch eens tijd hiermee te beginnen. KSP is inmiddels een favoriet spel hier en ik merk dat ik juist naar diepgang trek.

Nu nog de tijd zien te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:00:
Ow laatste waarschuwing, losliggende zaadjes worden opgegeten door vermin, zorg dus dat je of geen losslingerende zaadjes hebt, of iets om de vermin in toom te houden. Katten zijn daar goed voor, dus neem 1 mannetje en een paar vrouwtjes katten mee >:)
NEE NEE en nog eens NEE
als beargumentatie 2 woorden

CAT PLOSION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:50:
[...]

NEE NEE en nog eens NEE
als beargumentatie 2 woorden

CAT PLOSION
party pooper !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Merci, maar eens verdiepen in glas maken dan. Moet wel weer opnieuw beginnen, want inmiddels was bijna iedereen van de honger doorgedraait/dood gegaan, en de rest was door een een foutje verzopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heerlijk weer aan de df
komen weer slapeloze nachtjes aan d-;

eerst 500keer overnieuw beginnen voor een leuke startlocation en dan knallen.
owja 1 tip niet bij necromancers starten fucking hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaar 2 megabeasts zijn funest voor je fort btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Klopt het dat er sinds vorig jaar Jun geen updates meer geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

jup :)
Masterwork mod voegt echter wel gigantisch wat toe imho

[ Voor 82% gewijzigd door heuveltje op 30-05-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:14:
jup :)
Masterwork mod voegt echter wel gigantisch wat toe imho
en die word geregeld nog geupdate...

geloof dat toady met vanalles bezig is maar niks af maakt momenteel d-:

in ieder geval niet voor de fortress mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:16:
[...]

en die word geregeld nog geupdate...

geloof dat toady met vanalles bezig is maar niks af maakt momenteel d-:

in ieder geval niet voor de fortress mode
Als die kerel niet zo'n rare snuiter was geweest had DF veel groter kunnen zijn. Kijk maar naar MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als die kerel niet zon rare snuiter was geweest, dan was DF er ook nooit geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Pff, het opzetten van een military is nog niet zo makkelijk. Ik heb een rijtje met dingen die je nodig hebt gemaakt, iemand die dat misschien even kan checken?

- Metaal
- Wood burner (voor charcoal)
- Metaalbewerker (ben ff de naam kwijt)
- Soldaten

Nog meer dingen die ik mis? En hoe kom je eigenlijk aan metaal, behalve het kopen van een trade caravan? Ben het nog niet in de grond tegengekomen tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Orian schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:09:
Pff, het opzetten van een military is nog niet zo makkelijk. Ik heb een rijtje met dingen die je nodig hebt gemaakt, iemand die dat misschien even kan checken?

- Metaal
- Wood burner (voor charcoal)
- Metaalbewerker (ben ff de naam kwijt)
- Soldaten

Nog meer dingen die ik mis? En hoe kom je eigenlijk aan metaal, behalve het kopen van een trade caravan? Ben het nog niet in de grond tegengekomen tot nu toe...
je hebt aan de ene kant het equipen van soldaten.
Dat kan je zelf maken, meenemen vanaf embark, stelen van je vijanden, of kopen van de caravan.
Metaal krijg je door metaal ore te smelten, en dat vind je weer door het te mijnen.
Maar afhankelijk van welke wereld je gent, kan dat verschillen tot zoveel dat je er gek van word (ik had ooit een werekd met letterlijk 2 complete z lvls aan koper ore.) tot amper zeer zeldzaam (in mijn huidige wereld zit het metaal op -50z tussen de cave crockodiles in.)

Soldaten trainen zelf gaat TRAAG ! Je kunt ze vast een paar houten zwaarden geven om te trainen terwijl je je metaal industrie opzet.

Volledig antwoord is meerdere pagina's typen, dus ik verwijs je met veel plezier door naar de WIKI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:55:
[...]

je hebt aan de ene kant het equipen van soldaten.
Dat kan je zelf maken, meenemen vanaf embark, stelen van je vijanden, of kopen van de caravan.
Metaal krijg je door metaal ore te smelten, en dat vind je weer door het te mijnen.
Maar afhankelijk van welke wereld je gent, kan dat verschillen tot zoveel dat je er gek van word (ik had ooit een werekd met letterlijk 2 complete z lvls aan koper ore.) tot amper zeer zeldzaam (in mijn huidige wereld zit het metaal op -50z tussen de cave crockodiles in.)

Soldaten trainen zelf gaat TRAAG ! Je kunt ze vast een paar houten zwaarden geven om te trainen terwijl je je metaal industrie opzet.

Volledig antwoord is meerdere pagina's typen, dus ik verwijs je met veel plezier door naar de WIKI :)
muren en kruisbogen.
ben je met je butcher klaar d-;

bone crossbow en bone boog d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Merci voor alle tips! Ik heb nu maar +-15 dwarves, daarvan een legertje van 3 gemaakt. Gelukkig heb ik daarnaast twee verdrinkingtraps, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit gaat lopen als er vijanden komen. Moet je soldaten 'toewijzen' aan vijanden, of gaan ze er zelf op af (in dat geval zit het er dik in dat ze verzuipen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Orian schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:06:
Merci voor alle tips! Ik heb nu maar +-15 dwarves, daarvan een legertje van 3 gemaakt. Gelukkig heb ik daarnaast twee verdrinkingtraps, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit gaat lopen als er vijanden komen. Moet je soldaten 'toewijzen' aan vijanden, of gaan ze er zelf op af (in dat geval zit het er dik in dat ze verzuipen...)
Als ze een vijand zien binnen X vakjes vanaf waar ze zijn rennen ze er idd op af.
Maar het is niet zo dat ze ze actief gaan zoeken, of veel moeite doen om andere te helpen :)

In het begin zijn muurtjes en cagetraps je beste hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cagetraps zowiezo geweldig.

Gladiator 2.0 zegmaar.

Bouw cagetraps
een animal stockpile met daarnaast een pit waarboven dwergen naar beneden kunnen kijken.
stuur er een squad stoere dwergen naar binnen.

ontdoe de beesten van hun wapens armor valuables. smelt die om whatever je zelf wilt.
zet de cagetraps in de fighting pit. koppel er een lever aan.
deuren afgrendelen.

AND UNLEASH THE CHAOS.
perfecte training voor je dwergen in mijn opinie en door de anderen te laten kijken hoe de vijand in elkaar gerost word en de dwergen uber zijn is leuk voor de motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hmm, ik zou graag eens wat vijanden aanpakken/opsluiten in kooien, maar dan moeten ze wel komen. Tot nu toe (jaar 3 volgens mij) krijg ik alleen maar kobols thiefs, verder geen echte aanvallen. Die thiefs zijn niet te grijpen tot nu toe, en andere vijanden zijn er dus niet. Beetje saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orian schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:27:
Hmm, ik zou graag eens wat vijanden aanpakken/opsluiten in kooien, maar dan moeten ze wel komen. Tot nu toe (jaar 3 volgens mij) krijg ik alleen maar kobols thiefs, verder geen echte aanvallen. Die thiefs zijn niet te grijpen tot nu toe, en andere vijanden zijn er dus niet. Beetje saai...
Thiefs grijpen simpel

Ik maak altijd een gang 3 breed en 20 diep de berg in zegmaar

de eerste 4 diep 3 breed is cage traps.
Op 10 diep zet ik 2 honden neer mannetje en vrouwtje kennen ze lekker pups brouwen.
Ik restraint ze en die spotten de thiefs

die rennen weg en tadaaaaa trapped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog hoe je je xbow mennekes aan het trainen krijgt?

ik doe iets verkeerd maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:45:
weet iemand nog hoe je je xbow mennekes aan het trainen krijgt?

ik doe iets verkeerd maar wat?
Vergeten munitie toe te wijzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:58:
[...]

Vergeten munitie toe te wijzen ?
nee was 1 of ander duister knopje wat ik niet gezien had. en die heb ik nu weten te raken d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb ik toevallig iets gemist in de laatste uitgave ?

Ik had een grote watertrap gebouwd in mijn fort (invase van 24 lashers ?, geen probleem ! 2 knopjes en iedereen is verzopen :> ) Die werkte goed.
Totdat 1 jaar geleden opeens een van de floodgate's kapot was en het ding nu permanent onder water staat :( Ik dacht toen dan zal er wel per ongeluk een building destroyer doorheengeslopen zijn.
Ding maar gebombardeerd tot ondergrondse visvijver, en verder niet aan gedacht

Maaar nu staat opeens mijn complete epic dinerroom 2 onder water, omdat er 2 lagen verder naar beneden een floodgate aan diggelen ligt die het water van mijn waterval reguleerde :? Ik snap niet hoe dat ding kapot is gegaan, zover ik weet is er geen invasie zo ver mijn fort aan gekomen.
Is er een of ander bug/vreemdeling die mijn floodgates sloopt :?

Nu nog de vraag of ik mijn farmveld en slaapruimtes ga vernachtellen, of de huidige bombardeer als duikbad, en dieper naar beneden een nieuwe dinerroom ga bouwen. (en dit keer plaats ik de lever om alles af te sluiten niet in de diningruimte die nu compleet onder water staat, je zou zeggen dat ik dat na 100 forts wel geleerd moest hebben)

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 03-06-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:33:
Heb ik toevallig iets gemist in de laatste uitgave ?

Ik had een grote watertrap gebouwd in mijn fort (invase van 24 lashers ?, geen probleem ! 2 knopjes en iedereen is verzopen :> ) Die werkte goed.
Totdat 1 jaar geleden opeens een van de floodgate's kapot was en het ding nu permanent onder water staat :( Ik dacht toen dan zal er wel per ongeluk een building destroyer doorheengeslopen zijn.
Ding maar gebombardeerd tot ondergrondse visvijver, en verder niet aan gedacht

Maaar nu staat opeens mijn complete epic dinerroom 2 onder water, omdat er 2 lagen verder naar beneden een floodgate aan diggelen ligt die het water van mijn waterval reguleerde :? Ik snap niet hoe dat ding kapot is gegaan, zover ik weet is er geen invasie zo ver mijn fort aan gekomen.
Is er een of ander bug/vreemdeling die mijn floodgates sloopt :?

Nu nog de vraag of ik mijn farmveld en slaapruimtes ga vernachtellen, of de huidige bombardeer als duikbad, en dieper naar beneden een nieuwe dinerroom ga bouwen. (en dit keer plaats ik de lever om alles af te sluiten niet in de diningruimte die nu compleet onder water staat, je zou zeggen dat ik dat na 100 forts wel geleerd moest hebben)
kan zijn dat er clutter voor de floodgates is komen te liggen.
of een rare vis building destroyer.
ik heb alle nieuwe beesten en troep van masterwork uit staan tbh.

alleen het versimpelen van alle soorten hout voedsel leer etc staat aan zodat ik niet 20.000.000.000.000.000.000.000.000.000 van alles heb
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste