[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
TWBMS schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:14:
@Arie-

Check de status scherm van de dwerg welke dingen hij leuk vind.
Ongetwijfeld zal je hier in vinden welke gem of gems hij het leukst vind.
Ok, hier staat crystal glass tussen, jammer genoeg is die tutorial map waar ik nog altijd in speel er een zonder zand, ik ga dit product dus niet kunnen maken. Twee vragen nu dus:
- Wat gaat er gebeuren als ik zo'n mandaat niet vervul?
- Wat is een goede manier om iemand dood te maken zonder een shitload aan negatieve gedachten in mijn kasteeltje?

edit: Overigens even in mijn stock gekeken en daar staan 85 cut gems en 10 large gems, er zijn dus wel large gems geproduceerd, maar minder dan 1/3 naar ik vermoed. Ik ben naar Stefans advies nu een extra hokje aan het uitbeitelen. Hoe nu even uitzoeken hoe ik er voor kan zorgen dat ik er zeker van ben dat er water en eten aanwezig is.

[ Voor 21% gewijzigd door Arie- op 12-07-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08 19:05
Arie- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:59:
[...]

Ok, hier staat crystal glass tussen, jammer genoeg is die tutorial map waar ik nog altijd in speel er een zonder zand, ik ga dit product dus niet kunnen maken. Twee vragen nu dus:
- Wat gaat er gebeuren als ik zo'n mandaat niet vervul?
- Wat is een goede manier om iemand dood te maken zonder een shitload aan negatieve gedachten in mijn kasteeltje?
Sluit hem op in een kamer met een sluis naar een kamer met eten en drinken. Zorg voor een mooi gebeiteld wandje zodat ie "blij" blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-07 20:10
Voor de liefhebber: interview met de maker:

http://www.nytimes.com/20...technology&pagewanted=all

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14
Meanwhile, the smash success of the world-building game Minecraft, which is in many ways a more user-friendly version of Dwarf Fortress (and which has earned its Dwarf Fortress-loving creator millions of dollars), has only been good for Tarn, driving curious new players his way. Still, in the only moment I heard him speak with anything like bitterness, Tarn called Minecraft a “depressing distillation of our own stuff.” He paused, adding more magnanimously that the game “has its own things going for it.” The problem, he concluded, “isn’t with Minecraft so much as it’s with society.”
Pff.

Misschien zou Tarn de hint eens moeten oppakken dat DF geen 'beter' spel wordt met meer gesimuleerde huidlagen...

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 31-07-2011 15:29 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 16:13
Helemaal mee eens. Laat ze eens wat aan optimaliseren doen in plaats van steeds nieuwe features toevoegen die maar half werken.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Interessant artikel. Overigens maakte ik eruit dat het nog 20 jaar zal duren voordat de game done is.
I asked Tarn when he thought he and Zach would reach version 1.0. “Twenty years from now,” he replied. “That’s the number we talk about.” He chuckled at the prospect, adding that even when that milestone arrived, Dwarf Fortress would keep growing. “This is going to be my life’s work.”
Dus we hebben nog even te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 13:32
Hydra schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:29:
Misschien zou Tarn de hint eens moeten oppakken dat DF geen 'beter' spel wordt met meer gesimuleerde huidlagen...
Het is iid een apart figuur. Aan de ene kant is het een geniaal spel: wie verzint die diepgang. Kudos. Aan de andere kant: ik dacht eerlijk gezegd dat ie maar af en toe code. Als hij alle tijd code dan had ik toch wat meer verwacht: zoals gebruiksvriendelijkheid of add-on/mod support. Ik vind het al lastig genoeg met al die tools ;) Zonder zou ik echt niet aan begonnen zijn. Hoop voor hem dat z'n 3rd-party tools fans m ook 20 jaar ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb weer eens een vraag, ik heb ooit met mijn stockpiles zitten knooien en nu zitten er in sommige bins een hoop dingen door elkaar. Nu is dit vervelend omdat leder bijvoorbeeld tussen rock crafts zitten en metalen muziek instrumenten (die ik nog moet omsmelten). Ik heb nu verschillende stockpiles voor verschillend materiaal om dit in de toekomst te voorkomen, maar voorwerpen reeds in een bin worden volgens mij niet opnieuw ingedeeld, ook niet als ik de stockpile onder een bin weg haal, in dat geval blijven de bins staan waar ze staan (er is immers geen stockpile meer die alle materialen in een specifieke bin toestaat). Weet iemand hier een oplossing voor of is het wachten tot alle overbodige inhoud in een bin verkocht / gedumpt / omgesmolten is voordat een van deze bins weer verplaatst gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je niet vanop een andere stockpile met leder zeggen take from stockpile en dan deze gemeenschappelijke aanduiden? dan zou hij volgens mij alle leder naar die andere moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Dat is een goede, ga ik proberen als ik het spel weer ga spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Je kan ook bij de stockpileinstellingen alles verbieden wat je er niet in wil hebben. Als het goed is gaan de dwergen er dan vanzelf mee aan de haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Dit gaat irritant worden:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/dwarff/df-infant-lost-01.PNG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/dwarff/df-infant-lost-02.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-08 12:12
Hydra schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:29:
Pff.

hayate666 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 04:14:
Helemaal mee eens. Laat ze eens wat aan optimaliseren doen in plaats van steeds nieuwe features toevoegen die maar half werken.
Inderdaad ja.

Aan de ene kant, is de complexiteit en hoeveelheid detail erg interessant, maar een hoop dingen zijn (vrijwel) overbodig of maar half uitgewerkt. En er komt (imho) steeds meer onzin in.

Not to mention de werkelijke showstoppers. Absurde systeemeisen, een volledig inconsistente user-interface met hotkeys die werkelijk nergens op slaan, nul-komma-nul mouse-support en geen mod support (API's, scripts, etc) om die bovengenoemde problemen door de community op te laten lossen. Er word zelfs geen enkele moeite gedaan om alle 'objecten' unieke ID's mee te geven zodat die graphic-packs geen iconen dubbel hoeven te gebruiken. :/

Toady had daarnaast aangegeven, dat hij aan zulke dingen (performance, graphics, usability) pas zou gaan werken, zodra hij 'te weinig' donations zou krijgen, en "nieuw volk" aan wil trekken.
Dus tja, wat mij betreft vertrekt de helft van de huidige user-base gewoon, hebben we over een jaar misschien een wat beter speelbaar spel. _O-

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op maandag 19 september 2011 @ 00:21:
[...]

[...]

Inderdaad ja.

Aan de ene kant, is de complexiteit en hoeveelheid detail erg interessant, maar een hoop dingen zijn (vrijwel) overbodig of maar half uitgewerkt. En er komt (imho) steeds meer onzin in.

Not to mention de werkelijke showstoppers. Absurde systeemeisen, een volledig inconsistente user-interface met hotkeys die werkelijk nergens op slaan, nul-komma-nul mouse-support en geen mod support (API's, scripts, etc) om die bovengenoemde problemen door de community op te laten lossen. Er word zelfs geen enkele moeite gedaan om alle 'objecten' unieke ID's mee te geven zodat die graphic-packs geen iconen dubbel hoeven te gebruiken. :/

Toady had daarnaast aangegeven, dat hij aan zulke dingen (performance, graphics, usability) pas zou gaan werken, zodra hij 'te weinig' donations zou krijgen, en "nieuw volk" aan wil trekken.
Dus tja, wat mij betreft vertrekt de helft van de huidige user-base gewoon, hebben we over een jaar misschien een wat beter speelbaar spel. _O-
voor mij is de user interface geen probleem.
Hoort een beetje bij de sfeer en het spel.
Waar ik me wel aan erger is het nog niet naar behoren werken van de fortress mode.

Ik wil in alle kleuren en geuren mijn fortje bouwen en niet door rare dingen weer overnieuw moeten beginnen.
Tevens de lang verwachte siege improvements zijn er nogsteeds niet.

En muur en kanaaltje om je kasteel heen en je bent zo veilig als ik weet niet wat die paar flying critters schiet je wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 09:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:45:
[...]

voor mij is de user interface geen probleem.
Hoort een beetje bij de sfeer en het spel.
Waar ik me wel aan erger is het nog niet naar behoren werken van de fortress mode.

Ik wil in alle kleuren en geuren mijn fortje bouwen en niet door rare dingen weer overnieuw moeten beginnen.
Tevens de lang verwachte siege improvements zijn er nogsteeds niet.

En muur en kanaaltje om je kasteel heen en je bent zo veilig als ik weet niet wat die paar flying critters schiet je wel weg
Jup een muurtje of rij met vallen en je bent veilig.
3 dwergen en een miniscuul akkertje en je hebt genoeg drank en voedsel.
Alle andere dingen zijn sowieso al allemaal optioneel.

De laatste forten die ik gemaakt het zijn gestorven aan een fps dood. frustratie omdat alle dwergen zo inefficient aan het werk zijn dat er niks meer gebeurd, of gewoon uit gehele verveling.

Dat van die User Interface ben ik niet met je eens.
Met die UI valt opzich wel te werken, maar het beperkt je gruwelijk.
Van de niet uitgewerkte stockpiles, tot aan de onmogelijkheid om ook maar iets te zien aan een dwerg
(je kunt pagina's vol informatie vinden over die dwerg, wat ie leuk vind, of ie met iemand ruzie heeft).
Waardoor al dat soort dingen totaal niet gebruikt worden in het spel
De enige reden waarom dit spel complex is, is omdat de UI complex is.
Zonder dat stelt het gruwelijk mee.....

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 19-09-2011 11:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:30
Zijn er nog mensen hier die nog spelen? Hoe is de laatste build?

Verwijderd

Awsom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:30:
haha
ik vroeg me gister toevallig hetzelfde af maar was me teveel moeite dit topic te vinden d-;

ow en skyrim heeft een beetje schuld

• hayate666
Al een tijdje niet meer mee bezig geweest eerlijk gezegd. Ik heb me er nog niet toe kunnen zetten om weer zoveel dingen opnieuw te moeten leren die zijn omgegooid. :/

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Awsom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:30:
Laatste build is nog van maart. dus niks veranderd de afgelopen maanden.
BLijft een lollig spel, maar zolang hij zich meer blijft toeleggen op het simuleren van het regendruppels en toevoegen van nog meer wazige toevoegingen, dan echt "essentiele" elementen goed uitregelen (of onderhand multicore fixen dammit). Geloof ik het eigenlijk wel.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb DF helaas naast me neergelegd. Ben een heel eind gekomen met de tutorials, maar uiteindelijk zitten er zoveel dingen in die je MOET onthouden wil het allemaal een beetje lekker lopen, dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik veel te veel casual gamer ben om dat allemaal te willen onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
heuveltje schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:03:
[...]

Laatste build is nog van maart. dus niks veranderd de afgelopen maanden.
BLijft een lollig spel, maar zolang hij zich meer blijft toeleggen op het simuleren van het regendruppels en toevoegen van nog meer wazige toevoegingen, dan echt "essentiele" elementen goed uitregelen (of onderhand multicore fixen dammit). Geloof ik het eigenlijk wel.
Is er dan helemaal niks gebeurt sinds maart?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Awsom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:39:
[...]

Is er dan helemaal niks gebeurt sinds maart?!
Hij is druk aan het coden, iets met weervolven ondoden en weer meer gedoe met steden.
Maar voorals nog is de laatste build uit maart.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
heuveltje schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:45:
[...]

Hij is druk aan het coden, iets met weervolven ondoden en weer meer gedoe met steden.
Maar voorals nog is de laatste build uit maart.!
Aah, Toady is dus nog steeds bezig met nieuwe dingen verzinnen en niet met bugs oplossen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:30:
[...]

Aah, Toady is dus nog steeds bezig met nieuwe dingen verzinnen en niet met bugs oplossen :O
hij heeft voor de nieuwe release ook een hele hoop opgelost.
Ben zelf wel heel erg benieuwd.

Misschien dat ik het van de week weer eens een gooi geef (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Toch zou het fijn zijn als het eens een keer echt gestreamlined wordt. Niet 100 bugs erin laten zitten en doen alsof het unintentional features zijn die het verliezen nog leuker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Het zag er wel geinig uit dus ik heb het gedownload, ik heb alleen echt totaal geen idee wat ik aan het doen ben :P Ik heb de tutorial op de wiki gevolgd en het voor elkaar gekregen om binnen in een berg een stockpile te maken, alleen de halve stockpile zit vol met bauxite waardoor er niks neergegooid kan worden, hoe haal ik dit weg? Of moet ik dan ergens anders een speciale stockpile voor stone etc aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frerk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:22:
Het zag er wel geinig uit dus ik heb het gedownload, ik heb alleen echt totaal geen idee wat ik aan het doen ben :P Ik heb de tutorial op de wiki gevolgd en het voor elkaar gekregen om binnen in een berg een stockpile te maken, alleen de halve stockpile zit vol met bauxite waardoor er niks neergegooid kan worden, hoe haal ik dit weg? Of moet ik dan ergens anders een speciale stockpile voor stone etc aanleggen?
met d b d kan je dingen dumpen geloof ik
moet je wel ff een garbage locatie of dump zone maken hoe dat ging is me ff ontgaan d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:26:
[...]

met d b d kan je dingen dumpen geloof ik
moet je wel ff een garbage locatie of dump zone maken hoe dat ging is me ff ontgaan d-;
Ah geweldig!
Ik heb zelf al uit weten te vinden dat je met i een activity zone kan maken voor garbage dumping, maar zo kom ik van al die troep af dus, ideaal, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frerk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:30:
[...]

Ah geweldig!
Ik heb zelf al uit weten te vinden dat je met i een activity zone kan maken voor garbage dumping, maar zo kom ik van al die troep af dus, ideaal, bedankt!
ja en met d b d kan je hele zones designaten terwijl je het via info ook per steentje kan doen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Geweldig, inmiddels een zooi workshops op een lagere verdieping gemaakt en een ondergrondse boerderij voor alle seizoenen aangelegd, vanmiddag maar eens wat huisvesting maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Frerk schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:47:
Geweldig, inmiddels een zooi workshops op een lagere verdieping gemaakt en een ondergrondse boerderij voor alle seizoenen aangelegd, vanmiddag maar eens wat huisvesting maken :D
Vergeet ook je verdediging niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

heuveltje schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:06:
[...]

Vergeet ook je verdediging niet :)
Ik heb nu twéé stone fall traps die de ingang, ja, wat, blokkeren? en twee honden, een aan iedere kant, moet ik nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frerk schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:47:
[...]

Ik heb nu twéé stone fall traps die de ingang, ja, wat, blokkeren? en twee honden, een aan iedere kant, moet ik nog meer?
2 stone fallszullen een grote aanval niet stoppen 1 van de meest zekere dingen is een gracht met ophaalbrug verbonden met een lever in je diningroom of tussen je workshops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:45:
[...]

2 stone fallszullen een grote aanval niet stoppen 1 van de meest zekere dingen is een gracht met ophaalbrug verbonden met een lever in je diningroom of tussen je workshops
Gedaan :D ik ben nu bezig met het opzetten van een metaalindustrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Aw, mijn dwarfs afgeslacht door een Goblin Siege :( Wel veel van geleerd gelukkig, ik heb een betere startpositie gekozen(nu wel met de search functie) en mijn fortress veel beter te verdedigen aangelegd(Langere toegangsweg bijvoorbeeld, ruimte voor cage traps etc.), eens zien of ze het nu wel houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Frerk schreef op maandag 05 december 2011 @ 08:35:
eens zien of hoe lang ze het nu wel uit houden :D
fixed

Ik ben nooit heel veel verder gekomen dan de goblin sieges ;)

Weet iemand of trainen ondertussen fatsoenlijk werkt? Da's eigenlijk de enigste reden waarom ik gestopt ben: het werd gewoon elke game een frustratie om ze aan de gang te krijgen/houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

_H_G_ schreef op maandag 05 december 2011 @ 08:56:
[...]

fixed

Ik ben nooit heel veel verder gekomen dan de goblin sieges ;)

Weet iemand of trainen ondertussen fatsoenlijk werkt? Da's eigenlijk de enigste reden waarom ik gestopt ben: het werd gewoon elke game een frustratie om ze aan de gang te krijgen/houden.
Een entryway van 2x20 met cage traps moet toch een en ander tegenhouden, ik heb alleen geen idee wat ik met die gevangen goblins aan moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

IN principe houd dat alles tegen, of het er leuker op word is een andere vraag :)
Daarnaast moet je in de gaten houden dat je die dingen dus onder vuur moet kunnen vervangen.
Ow en mocht je vliegende vijanden hebben kan dat nog leuk worden :)
Het leukste is om ze te ontdoen van wapens en ze dan in een arena te gooien met een hammer dwarf.
Enige jammere is dat er geen veilige en makkelijke manier is omdat snel te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 05-12-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:33:
IN principe houd dat alles tegen, of het er leuker op word is een andere vraag :)
Daarnaast moet je in de gaten houden dat je die dingen dus onder vuur moet kunnen vervangen.
Ow en mocht je vliegende vijanden hebben kan dat nog leuk worden :)
Het leukste is om ze te ontdoen van wapens en ze dan in een arena te gooien met een hammer dwarf.
Enige jammere is dat er geen veilige en makkelijke manier is omdat snel te doen.
Ow bij mij gaat dat altijd veilig ik heb een stuk of 8 cage traps maximaal en de rest laat ik over aan mijn defences.
Ik gebruik uit principe geen gracht omdat ik dat als een klein beetje valsspelen ervaar.

De goblins in cage gaan altijd naar het Colosseum.
Dat is een 10*10 kamer met aan de ene kant de opslag kamer van de goblins met gate (geconnect aan lever) de cages worden ook allemaal aan een lever geconnect.
Aan de andere kant zit de centrale ingang met SUPERDELUXE appartement van Conan.
Ja hij moest zo heten na het zien van de laatste film (-;

De voordeur kan dicht met een lever en met een andere lever kan alles weer open.
De dining room zijn de 2 nivo's om de arena heen. Dus de goblins zien en een spektakel stukje en ze krijgen bier en biscuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hayate666 schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:44:
Toch zou het fijn zijn als het eens een keer echt gestreamlined wordt. Niet 100 bugs erin laten zitten en doen alsof het unintentional features zijn die het verliezen nog leuker maken.
Sowieso, "verliezen is leuk" is nogal een irritante domme dooddoener daar op dat forum. Een fuckup maken is grappig ja, als je een save van een half uur eerder kan laden en dan verder kan gaan met je fort waar je 2 dagen tijd ingestoken hebt. Door domme bugs uren werk kwijtraken is niet leuk. Na uren werk opeens je fort opgevreten zien worden door beesten omdat je je military door bugs niet aan de gang kan krijgen is ook alles behalve leuk.

Maargoed, daarover klagen mag niet op het DF forum want "verliezen is leuk" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Hydra schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:20:
[...]

Sowieso, "verliezen is leuk" is nogal een irritante domme dooddoener daar op dat forum. Een fuckup maken is grappig ja, als je een save van een half uur eerder kan laden en dan verder kan gaan met je fort waar je 2 dagen tijd ingestoken hebt. Door domme bugs uren werk kwijtraken is niet leuk. Na uren werk opeens je fort opgevreten zien worden door beesten omdat je je military door bugs niet aan de gang kan krijgen is ook alles behalve leuk.

Maargoed, daarover klagen mag niet op het DF forum want "verliezen is leuk" :')
Ik werd gewoon afgeslacht door een siege, maar ik heb al weer plannen om mijn volgende fort beter te bouwen, maar als je door bugs kapot gemaakt wordt dan heb je ook geen idee wat er praktisch gezien mis was met je fort, alleen dat het spel nog niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
bumpje

Is het beginners vriendelijk? Is zie alleen maar codes & scripts. Hoe kan dit leuk zijn? Of is het een kwestie van wennen? :P is Dwarfs!? niet leuker?

[ Voor 8% gewijzigd door LikeAKing op 23-12-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Het is niet beginnersvriendelijk. Het is een kwestie van wennen. Dwarfs is niet te vergelijken met Dwarf Fortress, het zijn totaal verschillende games en ze zijn beide op hun eigen manier leuk :). In de topicstart vind je linkjes naar tutorials.

De interface is te verfraaien met met graphics sets als Phoebus of MayDay (zie topicstart voor linkjes).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Dricus schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:27:
Het is niet beginnersvriendelijk. Het is een kwestie van wennen. Dwarfs is niet te vergelijken met Dwarf Fortress, het zijn totaal verschillende games en ze zijn beide op hun eigen manier leuk :). In de topicstart vind je linkjes naar tutorials.

De interface is te verfraaien met met graphics sets als Phoebus of MayDay (zie topicstart voor linkjes).
gebruiken jullie dat soort graphics sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LikeAKing schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:36:
bumpje

Is het beginners vriendelijk? Is zie alleen maar codes & scripts. Hoe kan dit leuk zijn? Of is het een kwestie van wennen? :P is Dwarfs!? niet leuker?
Nee. (Maar ik ben een verbitterde ouwe knor die geen zin heeft om youtube tutorials te kijken).

Ik zit hier alleen maar omdat mensen zo leuk vertellen over dit spel. En ik het verscheidene keren heb gepoogd ook aan dit spel te beginnen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

LikeAKing schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:40:
gebruiken jullie dat soort graphics sets?
Ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld, maar ik heb beide varianten (origineel text-based en met graphics set dus) gebruikt. Met een graphics set ziet alles er net wat leuker uit, met de text-based interface zal je eigen fantasie wat meer aan het werk moeten.

Beide varianten hebben zo zijn voordelen: Met text-based past er een behoorlijk groot stuk van de map op je scherm, meer dan als je een graphics set gebruikt. Een graphics set heeft zoals gezegd wat meer eye-candy, maar tenzij je uitzoomt (waardoor alles kleiner wordt, dus ook de tekst) zie je wat minder.

Spelen met text-based is wel leuk als je digibete vrouw/vriendin over je schouder meekijkt. Die van mij lachte me vierkant uit omdat ik weer eens met een enorm nerderig spelletje bezig was :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Hoe stel ik een max aantal dwarfs in? Dit is me nog nooit goed gelukt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:53:
Hoe stel ik een max aantal dwarfs in? Dit is me nog nooit goed gelukt :s
dwarfs.ini

• Stefandepefan
Hoe ver zitten de underground caverns tegenwoordig verstopt? Of heb ik het geluk ze te ontwijken? Want terwijl er boven de grond er amper boompjes groeien (alles is bevroren) heb ik wel behoefte om ondergronds wat nieuwe bruikbare grond aan te treffen...

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Stefandepefan schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:54:
Hoe ver zitten de underground caverns tegenwoordig verstopt? Of heb ik het geluk ze te ontwijken? Want terwijl er boven de grond er amper boompjes groeien (alles is bevroren) heb ik wel behoefte om ondergronds wat nieuwe bruikbare grond aan te treffen...
normaal gesproken een lvl of 8 maar, dat ligt aan de instellingen waarmee de world verzonnen is.

• Stefandepefan
heuveltje schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:12:
[...]
normaal gesproken een lvl of 8 maar, dat ligt aan de instellingen waarmee de world verzonnen is.
Dank voor de snelle reply. Dan moet ik me toch maar eens verdiepen waar ik die info uit kan halen, want creeer alle werelden automatisch, maar misschien moet ik rond die levels eens beter gaan zoeken :)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Stefandepefan schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:30:
[...]

Dank voor de snelle reply. Dan moet ik me toch maar eens verdiepen waar ik die info uit kan halen, want creeer alle werelden automatisch, maar misschien moet ik rond die levels eens beter gaan zoeken :)
Grappig. ik heb altijd het probleem dat ik in zon ding kom terwijl ik daar totaal geen interesse in heb,
Vandaar dat ik ze altijd minstens 30z lvls naar beneden spawn :)

Overigens zijn er omstandigheden waardoor ze meteen in de eerste seconden instorten, of uberhaubt niet gespawnd worden,,

• Stefandepefan
heuveltje schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:13:
[...]
Grappig. ik heb altijd het probleem dat ik in zon ding kom terwijl ik daar totaal geen interesse in heb,
Vandaar dat ik ze altijd minstens 30z lvls naar beneden spawn :)

Overigens zijn er omstandigheden waardoor ze meteen in de eerste seconden instorten, of uberhaubt niet gespawnd worden,,
Normaliter wil ik er ook niet mee verrast worden, maar nu ik met mijn huidige fort bezig ben en eindelijk denk dat ik de game begin te snappen, wil ik wel met die cavern gebruiken voor zijn bruikbare materialen. Al moet ik wel de hele boel goed dichttimmeren voor onnodige "fun" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ben er net mee begonnen maar ik snap het soms even niet meer. Probeer te tutorial te volgen en bouw dus een workshop: mason. Niemand ging hem bouwen, ondanks dat ik gasten op mason had gezet. Dus ik heb 1 dwarf specifiek op mason gezet en de rest voor hem uit. Maar hij doet nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

heb je de benodigde materialen (steen uit mijn hoofd) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ook, heel vreemd allemaal. Heb maar restart gedaan en nu doet wel alles het goed. Zal wel foutje zijn geweest, misschien toch iets met materiaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Na ~48uur aan inlezen en tutorials en test potjes en tiles uitproberen ;) .. (mijn hemel wat een leer curve, maar eenmaal daar is het eigenlijk super simpel) mijn eerste mooie fort gemaakt die net helemaal afgeslacht is door goblins :(
Ik had nog wel een gracht, maar was net bezig via een ondergrondse tunnel ergens verderop een groter landgoed voor al mijn vee met een wall erom te bouwen.. precies toen een inval, eerst allemaal thiefs die in mijn traps zaten, maar toch nog een baby wisten te pakken.
En toen ineens een invasie die zo door kon lopen in de nog niet afgeschermde nieuwe vee tunnel :(

Overigens, in de wiki staat dat als je hives maakt de bee-man vanzelf 'hives' gaat maken.. alleen krijg ik alleen een 'dangerous animal' warning oid.. maar er gebeurd weinig met de hives :P Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
CT schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:39:
En toen ineens een invasie die zo door kon lopen in de nog niet afgeschermde nieuwe vee tunnel :(
Nog een idee waardoor je bent afgemaakt? Lang geleden was het lang niet altijd een ramp: er gingen wel een hoop dwergen dood, maar er waren er toch altijd wel enkele die het overleefde (en gelijk in m'n leger gingen, ongeacht wat ze daar voor deden). Maar nu als het bijvoorbeeld goblin lashers (of hoe die whip gasten ook tegenwoordig mogen heten) waren, dan is het niet zo raar. Een van de redenen waarom ik gestopt ben: die gasten slopen zelfs de getrainde bepantserde dwergen.

Ik heb vorige week nog een kleine poging gedaan, maar trainen ging nog steeds niet fatsoenlijk.. Het blijft een uniek spel, maar blijf bewust dat "kleine bugjes" je fort beëindigen. Schijnbaar komt er binnenkort een nieuwe versie uit. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
_H_G_ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:09:
[...]
Schijnbaar komt er binnenkort een nieuwe versie uit. Ben benieuwd!
Ik hoop dat er snel een nieuwe versie komt, maar vrees dat hier weer nieuwe 'bugjes' zitten om je leven zuur te maken. Alsnog blijf ik van dit spel genieten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

In zijn laatste report geeft ToadyOne aan dat de release op zijn vroegst op 15 januari (als ik het me goed herinner, ik kan het hier ff niet checken) komt. Er staan echter wel een paar dingen op zijn toto-list die elk zomaar een week aan de ETA toe kunnen voegen, dus die datum is allerminst zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

_H_G_ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:09:
[...]

Nog een idee waardoor je bent afgemaakt? Lang geleden was het lang niet altijd een ramp: er gingen wel een hoop dwergen dood, maar er waren er toch altijd wel enkele die het overleefde (en gelijk in m'n leger gingen, ongeacht wat ze daar voor deden). Maar nu als het bijvoorbeeld goblin lashers (of hoe die whip gasten ook tegenwoordig mogen heten) waren, dan is het niet zo raar. Een van de redenen waarom ik gestopt ben: die gasten slopen zelfs de getrainde bepantserde dwergen.

Ik heb vorige week nog een kleine poging gedaan, maar trainen ging nog steeds niet fatsoenlijk.. Het blijft een uniek spel, maar blijf bewust dat "kleine bugjes" je fort beëindigen. Schijnbaar komt er binnenkort een nieuwe versie uit. Ben benieuwd!
Mijn fortress zat vol goblins (de save nog ff op continue gezet om te zien wat er ging gebeuren) en ze slachten de kids af.. maar uiteindelijk was mijn legertje er ook en toen rende ze zomaar weg allemaal (ze hadden makkelijk kunnen winnen). Dus de schade is niet mega, het valt allemaal nog te fixen.
Maar ik heb onderhand al een beter idee voor indeling e.d. :) dus wilde sowieso al is opnieuw beginnen ;)
Alleen nu met soundsense erbij en dfhack voor stonesense 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Laatst weer met een nieuw fort gestart. Mijn vorige ijsavontuur was interessant, maar de ontdekking van de underground cavern in mijn ijsfort leverde niet de benodigde materialen waar ik op hoopte en geen (stromend) water zou het niet perse de fun opleveren waar ik op zat te wachten.

Nieuw fort gestart dus en alles liep goed en vredig totdat ik gisteren een caravan van elven met in hun navolging goblins op bezoek kreeg. Echter mijn leger er op afsturen zou zelfmoord zijn geweest want de goblins schoten met hun pijl en boog alsof het een machinegeweer was. Uiteindelijk 6 kunnen vangen in cage traps en een paar te grazen genomen (ten koste van een paar soldaten en burgers door een bouwfoutje). Helaas moest ik toen stoppen, dus ben benieuwd wat voor gevolgen dit allemaal gaat hebben voor dit fort. In ieder geval heb ik 6 goblins die ik kan gebruiken voor practice voor het leger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:10
Volgens de blog van bay12games zal de nieuwe versie er binnen kort aankomen.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Ik las het net ook. Ik ben vooral heel benieuwd naar de nieuwe Adventure Mode. De laatste tijd heb ik dat vooral gespeeld, maar het gaat op een gegeven moment een klein beetje vervelen omdat het vrij eentonig en incompleet is. Alleen het vechten vind ik geweldig leuk vanwege het enorme detailniveau.

Anyhoo, ik kan niet wachten op de nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dricus schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:22:
Ik las het net ook. Ik ben vooral heel benieuwd naar de nieuwe Adventure Mode. De laatste tijd heb ik dat vooral gespeeld, maar het gaat op een gegeven moment een klein beetje vervelen omdat het vrij eentonig en incompleet is. Alleen het vechten vind ik geweldig leuk vanwege het enorme detailniveau.

Anyhoo, ik kan niet wachten op de nieuwe release.
ik zit nogsteeds op een werkende complete fortress mode...
Een werkende siege en een gebalanceerd vechtsysteem eigenlijk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:29:
ik zit nogsteeds op een werkende complete fortress mode...
Een werkende siege en een gebalanceerd vechtsysteem eigenlijk dus
Ik heb het over Adventure mode. Wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Dricus schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:34:
Ik heb het over Adventure mode. Wat is je punt precies?
Ik denk een typevoutje. Zoals velen te wachten op een werkende DF mode, met werkende military en geen maffe one-shot whipping goblins of onverwoestbare FBs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-07 15:07
Eindelijk, hij is er! Dwarf Fortress 0.34.01

Info: http://www.bay12games.com/dwarves/index.html

Ziet er weer goed uit, binnenkort maar weer eens een avondje (en waarschijnlijk nachtje) vrijplannen :P

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Geen military fixes :(

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 14-02-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Fijn dat de update er eindelijk is. Had de game weer even neergelegd en was met andere dingen aan de slag gegaan. Binnenkort maar downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Eerst maar wachten tot dwarf manager gefixed word. zonder dat kan ik er niks mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 15-02-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 10:56
Yay! Eindelijk de nieuwe DF! :D

Heb ook meteen weer een nieuwe bijdrage overgemaakt naar Bay12. Zo veel respect voor die gasten. _/-\o_

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:00:
Yay! Eindelijk de nieuwe DF! :D

Heb ook meteen weer een nieuwe bijdrage overgemaakt naar Bay12. Zo veel respect voor die gasten. _/-\o_
helaas voornamelijk adventure mode als ik het goed begrijp )-:

eigenlijk een zware teleurstelling.
http://www.paradoxplaza.com/games/a-game-of-dwarves

zelfs grote publishers hebben df gevonden zie ik

• Bobmeister
Hebben mensen hier al de nieuwe versie gespeeld? Hoe bevalt hij? Opvallende verbeteringen of niet?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Awsom schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:46:
Hebben mensen hier al de nieuwe versie gespeeld? Hoe bevalt hij? Opvallende verbeteringen of niet?
Tijdje wezen spelen met een nieuw fort, opzich geen dramatische veranderingen zo ver ik weet, maar wel af en toe nieuwe berichten (dat mijn vee verdwaald was?) en nieuwe vijanden dat soort zaken.
Denk dat adventure vooral beter is? Maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gespeeld (vroeger en nu).. aangezien ik me nog niet verveel in bouw-modus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:10
Heb een fort gespeeld met de 34.01 versie, enige bijzondere was dat het "Human blood" regende wat voor negatieve gedachtes zorgde. Verder waren er zo'n 200~ grote muggen een invasie begonnen, en toen kwam versie 34.02 uit.

Met die versie heb ik nu al 2 forts gebouwt, en die geprobeert te reclaimen nadat de zombies en andere ondodelijke wezens mijn dwergen wisten uit te moorden. Wat er alleen voor zorgde dat die groepen werden weg gevaagd door de ondodelijke restanten van de vorige groep(en).

Bij deze laatste regende het in het "terryfing" gebied trouwens Acrid sludge, wat de dwergen bewusteloos sloegen en hun lichaam onder de blauwe plekken komen te zitten. En dan zal ik waarschijnlijk alleen nog maar het topje van de berg te pakken hebben gehad.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ben erg benieuwd wat het wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:05:
[...]

Ben erg benieuwd wat het wordt :)
ik ook misschien dat het me bezighoud totdat ze eindelijk military en sieges onder handen nemen.
En hier een werkend geheel van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
TWBMS schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:38:
Heb een fort gespeeld met de 34.01 versie, enige bijzondere was dat het "Human blood" regende wat voor negatieve gedachtes zorgde. Verder waren er zo'n 200~ grote muggen een invasie begonnen, en toen kwam versie 34.02 uit.
Ah! Tijd om te updaten dus naar 34.02. Was al gestart met een fort, maar had nog niet de tijd gehad om er echt veel mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-08 04:35

ZenTex

Doet maar wat.

Een vraagje aan de huidige spelers; ik heb me een tijdje geleden zeer vermaakt met DF. Het leukste was de uitdaging om naast de aanvallen en sieges een mega projekt te bouwen. Echter heb ik toen de nieuwe versie geprobeerd en daar neemt men "losin is fun" te letterlijk. 2-3 jaar na start van het fort kwam er steevast een megabeast langs die schijnbaar onoverwinnelijk was en elk nieuw fort compleet uitroeide, ook de militaity schortte het eea aan, trainen ging moeizaam of helemaal niet.

Is dit nu opgelost? Ik lees over de goblin whippers of doom hier, maar misschien zijn de issues met trainen en megabeasts wél minder geworden?
Wat is er veranderd sinds die tijd? Buiten de toevoeging van huid, organen en al dat soort onzin, ik doel meer op het fixen van de issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:12:
ik ook misschien dat het me bezighoud totdat ze eindelijk military en sieges onder handen nemen.
En hier een werkend geheel van maken.
Van DF kun je wel vergeten dat het ooit een spel wordt waar geen enorme bugs in zitten. Toady is gewoon een rare snuiter die niet doorheeft wat het zou kunnen zijn als hij zich op de juiste zaken zou focussen.

Ik vind het dan wel mooi dat een 'professionele' club het idee oppakt en er iets leuks van gaat maken. Heb zelf ook al overwogen een DF kloon te bouwen ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Hydra op 20-02-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Hydra schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:49:
[...]

Van DF kun je wel vergeten dat het ooit een spel wordt waar geen enorme bugs in zitten. Toady is gewoon een rare snuiter die niet doorheeft wat het zou kunnen zijn als hij zich op de juiste zaken zou focussen.

Ik vind het dan wel mooi dat een 'professionele' club het idee oppakt en er iets leuks van gaat maken. Heb zelf ook al overwogen een DF kloon te bouwen ;)
Ja dat is waar, maar alleen al in het wereld genereren ben je als developer maanden kwijt om te maken..
En als je dan alles 'na maakt' en in een GUI jasje steekt ben je al snel gillend weggerend van dit project :)
Of ook een excentriek persoon..

Kijk naar bijv. minecraft, leuk project, kan je zo zelf namaken en je ziet het na succes al gelijk stranden als een vrij standaard product (het kan zoveel meer zijn, bijv 3d dwarffortress). Maar "normale" mensen zullen wellicht na een aantal maanden echt wel weer is iets 'nieuws' willen.. die Toady wilt blijkbaar een soort 'levens' project.

Persoonlijk ben ik *erg* benieuwd waar dit gaat eindigen.
Ik verwacht ook nog als ik 40 of zelfs 50 ben nog is een versie te downloaden en te denken *OMG* hij flikt het toch wel ff (terwijl ik een smirk maak naar mijn nieuwe 4D 80" Google Apple Game Console Screen Projector).
maw. Hopelijk springt die Toady niet na wat levens inzichten van een gebouw :P

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Weet niet of dit te offtopic is maar de laatste Indie Royale Alpha bundel die nu uit is heeft Towns Alpha er in zitten, en het lijkt een beetje Dwarf Fortress lightish met een graphic interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Pheace schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:46:
Weet niet of dit te offtopic is maar de laatste Indie Royale Alpha bundel die nu uit is heeft Towns Alpha er in zitten, en het lijkt een beetje Dwarf Fortress lightish met een graphic interface.
De developer schreef
Drawing inspiration from games such as Diablo, Dungeon Keeper, Dwarf Fortress or Majesty, the game has you managing a settlement on top of an active dungeon. Instead of playing the hero who delves deep into the dungeon, you control the town that houses and caters to the hero's needs.
:Y)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Ondertussen is er alweer versie 0.34.07 uitgekomen en is Toady weer bezig met de volgende set van updates, waar ik persoonlijk enthousiast van raak. We mogen straks met kruiwagens/mijnkarretjes los gaan :D

Als ik de site zo las kan je straks sporen in stenen vloeren/ramps creëren waar de mijnkarretjes over heen kunnen rollen en zo spullen kunnen vervoeren. Ook zullen je dwergen efficienter spullen gaan rondbrengen (dus niet 1 Plump Helmet zaadje per dwerg).

Moet zelf nog met 0.34.07 aan de slag gaan. Had wel al 0.34.06 geinstalleerd, maar had de nieuwe features (kleding & animal training) nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik heb het laatst ook weer eens gespeeld. Er is wel een heleboel verbeterd sinds de laatste keer. Het ziekenhuis werkt nu goed en ook soldaten gaan gewoon trainen en orders uitvoeren. Maakt de frustratiegraad wel een stuk lager!

Verder ook gewoon leuke features toegevoegd als vampieren en necromancers. Ik heb nu in ieder geval niet het gevoel dat als er iets gebeurt dat ik er niks aan had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ook maar weer eens kijken :)

Al zit ik niet op te letten en geen boom te bekennen.. M'n kar gesloopt en ze moeten voorlopig maar de drie bedden delen _O-

Captnduck heeft ook al weer aardig wat videos gemaakt. Een paar over nieuwe patchnotes en een nieuwe tutorial serie voor beginnende spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik ga het denk ik ook weer eens proberen als de mijnkarretjes er zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefandepefan schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:06:
Ondertussen is er alweer versie 0.34.07 uitgekomen en is Toady weer bezig met de volgende set van updates, waar ik persoonlijk enthousiast van raak. We mogen straks met kruiwagens/mijnkarretjes los gaan :D

Als ik de site zo las kan je straks sporen in stenen vloeren/ramps creëren waar de mijnkarretjes over heen kunnen rollen en zo spullen kunnen vervoeren. Ook zullen je dwergen efficienter spullen gaan rondbrengen (dus niet 1 Plump Helmet zaadje per dwerg).

Moet zelf nog met 0.34.07 aan de slag gaan. Had wel al 0.34.06 geinstalleerd, maar had de nieuwe features (kleding & animal training) nog niet uitgeprobeerd.
leuk maar nogsteeds zijn sieges uberfail.

Gracht en hatches op je tunnel en klaar.
Laat hem eens zorgen voor echte sieges en veldslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:12:
[...]

leuk maar nogsteeds zijn sieges uberfail.

Gracht en hatches op je tunnel en klaar.
Laat hem eens zorgen voor echte sieges en veldslagen
Of verplicht je eigen geen gracht of lange gang met traps te bouwen, en zie hoe "fun" het word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
In de laatste update op de site van DF las ik deze ochtend dat men straks ook dwergen in mijnkarretjes kan vervoeren. Rollercoaster meets Dwarf Fortress :D waarbij de mijnkarretjes met genoeg snelheid in de lucht kunnen schieten. Als dat geen fun gaat opleveren...

Overigens zou het fijn zijn als er een tussenrelease zou komen waarbij de dwergen efficienter spullen zouden tillen. Nu nog steeds moeten er drie dwergen aan pas komen om drie crafts te verslepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Stefandepefan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:56:
In de laatste update op de site van DF las ik deze ochtend dat men straks ook dwergen in mijnkarretjes kan vervoeren. Rollercoaster meets Dwarf Fortress :D waarbij de mijnkarretjes met genoeg snelheid in de lucht kunnen schieten. Als dat geen fun gaat opleveren...

Overigens zou het fijn zijn als er een tussenrelease zou komen waarbij de dwergen efficienter spullen zouden tillen. Nu nog steeds moeten er drie dwergen aan pas komen om drie crafts te verslepen...
Ik neem aan dat dat met die kruiwagens gaat gebeuren
Mijn vraag, wat moet ik met 200 dwergen als ze eens echt efficient gaan werken ?
Dan word het echt 24/7 feesten............... verdomde lamzakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
heuveltje schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:59:
[...]
Ik neem aan dat dat met die kruiwagens gaat gebeuren
Mijn vraag, wat moet ik met 200 dwergen als ze eens echt efficient gaan werken ?
Dan word het echt 24/7 feesten............... verdomde lamzakken
Nou ja, dat is een goede vraag. Ik dacht zelf dat de dwergen zelfstandig al meerder objecten konden dragen, met kruiwagen nog meer en met een minecart een boel.
Overigens voorzie ik geen problemen met dwergen die te efficient zullen werken. De overbodige zullen in het leger worden geplaatst en constant mogen trainen (nu neig ik nog een bende achter de hand te houden voor het ronddragen van spul).

En het scheelt weer dat er geen dieren aan de minecarts hoeven te worden gekoppeld (met de daarbij logistieke problemen als voedselvoorziening) maar laat ik ze zelf met de karretjes rondracen. Natuurlijk eerst zien hoe efficiënt die update zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Drie jaar er op zitten: het trainen lijkt enigzins opgelost te zijn. Ze trainen nu best goed: soms lijkt het vast te zitten, maar 1-2 maanden (door m'n guard/training rotatie) later gaat het weer ok.

Er zitten nog wel wat bugs in. Guard-duty dwergen zit te zeuren om eten, terwijl ze een rugzak vol met allerlei goodies hebben. Schijnbaar is dit op te lossen door minimum assigned lager te zetten dan het aantal beschikbare dwergen in de squad, maar dat zou niet meer hoeven. Handmatig wel op te lossen, maar je fort zou zo te maken moeten zijn dat je niet meer hoeft te pauzeren/controleren.

En de lashers schijnen er nog steeds in te zitten, maar ik heb ze nog niet gezien (schijnbaar m'n fort te dicht bij iets evils geplaatst ofzo: twee undead sieges gehad die niet veel bijzonders deden).

Over sieges: de beste sieges heb ik met Genesis Mod gehad, maar of deze mod nog steeds goed is.. Wellicht interessant als je meer tijd dan ik heb ;)

edit: minimum lager dan squad werkt trouwens (1 minder dan grootte squad). Als een guard honger/dorst heeft, gaat ie even de keuken bestormen en neemt een ander het over. Je krijgt wel een hoop berichten over de wisseling, maar het belangrijkste is dat het werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door _H_G_ op 16-04-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 19:42
Voor leuke sieges kun je ook DF defence mod proberen, 8 redelijk sterke extra enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Nou, het fort was niet zo'n succes... Guards waren toch niet geheel tevreden en dreigde uit de hand te lopen. ipv te fixen maar overnieuw begonnen: In het nieuwe fort gaat het wat beter met een "legendarische" dinerkamer en zorgen dat ze automatisch regelmatig daar even langs gaan.

Op een gegeven moment besloten om clothing te laten vervangen door armor, maar die setting lijkt ook nog buggy: military begonnen weer op elkaar in te beuken doordat ze "zich schaamde dat ze naakt waren".. Snel weer teruggezet en wat kleren gemaakt, waardoor ze nu in stijgende lijn zijn qua vrolijkheid :)

Nu moet ik deze migrant nog in de gaten houden:
Dwarf Fortress Suspect
Verder heeft ie qua opmerkelijke statistieken:
"His right eye is gone" (is dat alles na al die gevechten?)
"He has a habit of licking his lips"
Schijnbaar is het met de huidige versie wat moeilijker om vampieren te detecteren, maar dat moet er toch wel een zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
_H_G_ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:37:
Nu moet ik deze migrant nog in de gaten houden:
[afbeelding]
Verder heeft ie qua opmerkelijke statistieken:
"His right eye is gone" (is dat alles na al die gevechten?)
"He has a habit of licking his lips"
Schijnbaar is het met de huidige versie wat moeilijker om vampieren te detecteren, maar dat moet er toch wel een zijn >:)
Een vampier? Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar misschien moet ik wat meer aandacht besteden aan alle dwergen die ik heb rondlopen in mijn fort.

Edit: Afgelopen weekend een tweede invasie van goblins/trolls overleefd, dankzij een hoop traps, maar wel ten koste van twee squads van 10 man door een ongelukkige order. Nu vele kooien vol met trolls en goblins, waar ik mijn toekomstige squads op laat oefenen. Ik denk ook wat extra weapon traps toe te voegen gevuld met serrated discs en extra plekken toe te voegen waar archers de vijand veilig kan aanvallen met pijlen.

Waarom bijzonder? Eigenlijk kom ik nooit verder dan een eerste siege omdat ik dan de boel opgeef of het hele fort uitgemoord is. Maar nu ik steeds beter word in het spel, ga ik meer uitdagingen aan :)

[ Voor 32% gewijzigd door Stefandepefan op 07-05-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Een ongeneerde kick, ondanks dat ik de laatste post heb geplaatst. Versie 0.34.8 is uit!

Ik kan niet de dev log plaatsen, maar een kleine samenvatting (wat ik persoonlijk als een verbetering zie) van de nieuwe features:
- Minecarts! Met de opties om rails aan te leggen, je dwergen de karretjes volledig te duwen, slechts een zetje om de boel in gang te krijgen of de karretjes te berijden :)
- Naast de mijnkarretjes zijn er ook kruiwagens om goederen rond te brengen. Erg handig, omdat stenen (en andere zware objecten) nu veel zwaarder zijn geworden en het langer duurt voordat ze worden geleverd.
- Minder opbrengst van loos steen bij mining ondanks de skill van miners (en hogere opbrengst van metalen). Ben overigens benieuwd hoe dit gaat uitpakken...

Helaas voor de twee forten waar ik recentelijk mee bezig was, want vrees dat ik het model van huidige forten moet omgooien om de nieuwe mijnkarretjes aan het ontwerp toe te voegen. Ik kan echter niet wachten om er mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Ha, klinkt goed. Misschien dat ik ook maar weer eens moet gaan kijken. Na een aantal buggy versies een tijd niet meer gespeeld. Is de militairy al wat beter te doen?

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Heli0s schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:51:
Ha, klinkt goed. Misschien dat ik ook maar weer eens moet gaan kijken. Na een aantal buggy versies een tijd niet meer gespeeld. Is de militairy al wat beter te doen?
Ik heb niet echt problemen gehad met de military in versie 34.07 gehad. Ze trainden goed genoeg om een legertje te kunnen vormen en ze hebben menig vijand in de pan gehakt. Natuurlijk is het niet perfect, maar echt grote problemen? Mwoh... niet echt.
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste