[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Gisteren had ik een vreemd ongeluk... dwergjes waren met Fortifications bezig die eigenlijk mid air werden gebouwd (ze konden er bij komen via een brug). Echter begon de zwaartekracht toch te werken en vermoed dat een dwergje met een stukje Fortification naar beneden storte, want kreeg de melding dat er een stukje "cave" was ingestort. Echter duurde het even voordat ik erachter kwam dat het niet een stuk cave was, maar dat er bouwfout was :)

Overigens had het desbetreffende dwergje geluk dat ie niet alle 6 etages naar beneden is gelazerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
toch knap. het is niet heel makkelijk om iets te bouwen dat meteen in stort. meestal staat de game het niet toe om iets te plannen dat niet ergens anders aan vast zit.

kleine update voor de game... moet nog gaan verhalen maar vast wat plaatjes om jullie zoet te houden (clickbaar)

in de woorden van jerramy clarkson: POWER!!!!!
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/POWER!.png

workshops flink uitgebreid... nu is wel (bijna) alles aanwezig.
inclusief power!ed millstones. die iedereen even komt bewonderen natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/workshops.png
maar werken quern's niet net zo goed? tuurlijk, maar die zijn niet dwarfy

en dan als laatste... de square donut of doom! DOOM!!!!
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/donutofdoom.png

Vyperx was niet zo slim en heeft zichzelf erop gevangen gezet toen hij de 1 na laatste steunbalk weg haalde en toen moest hij de baas er bij roepen zoals je ziet.

[ Voor 9% gewijzigd door Countess op 20-05-2011 14:44 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
D'oh! :$

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik ben ook maar weer een fortje begonnen, maar ben bang dat ik nu een gevalletje "dug too deep" heb, Ik ben in een grote grot terecht gekomen, en heb op het moment nog geen military of traps, misschien een goede tijd om er mee te beginnen :+ Komt er gevaar uit deze grotten (ben bang dat ik het antwoord al weet..) en is dat te houden met wat cage traps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, daar komt gevaar vandaag ja. ;) Als ik nog niet klaar ben om zo'n grot in te gaan (of eigenlijk: om alle onderaardse wezentjes mijn fort in te laten gaan) metsel ik de boel altijd gewoon weer dicht. D'r wil ook nog wel eens iets rondvliegen, dus als je tunnel vanaf boven op de grot uitkomt ben je ook niet altijd veilig.

Altijd leuk als er een forgotten beast in een grot rondloopt, maar je hebt netjes alles dichtgemetseld. Kan je rustig gaan kijken hoe je dat ding gaat aanpakken. Ik heb ook wel eens geprobeerd alle zijkanten van de map in een grot dicht te metselen, maar daar ben je toch behoorlijk lang mee bezig.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
dieren moeten nu eten! :o

http://www.bay12forums.co...709.msg2139372#msg2139372

en sommige dieren hebben VEEL ruimte nodig om niet dood te gaan. (en sommige dieren moeten sneller eten als mogelijk om niet dood te gaan)

alle huisdieren worden gevoed door dwergen blijkbaar als ze dreigen te verhongeren, maar andere dieren niet.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Daarom zet ik alle dieren die gras nodig hebben in de rij voor de slager. :Y)

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
maar waar haal je dan kaas en wol vandaan?

ik bedoel, dwergen moeten wel kaas hebben...
en wol is net als shells, die hebben gekke dwargen ALTIJD nodig als je er je er net geen hebt.

[ Voor 70% gewijzigd door Countess op 22-05-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Internet. Ook wel bekend als de karavanen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaaaaaaas waar haal jij die gekke gedachte vandAan ze eten en vreten maar wat er van plump helemts afkomt.

En als ze geluk hebben op zondag een gebakken turkey eitje en anders rauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
ik heb uit betrouwebare bron (magmawiki) dat er sommige bij zitten die HEEL erg veel van kaas houden.

http://df.magmawiki.com/index.php/File:DF_Cheese.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ze gaan ook houden van dingen die ze krijgen voor zover ik begreep. Als je ze nooit kaas geeft dan sterft als het goed is de voorliefde voor kaas langzaam uit. Wel probeer ik mijn dwergen verschillende soorten eten en drank voor te zetten als ik de kans krijg. Ik merk dat als ik geen gewassen bovengronds verbouw dat er ook geen dwergen tussen zitten die van aardbeien houden bijvoorbeeld.

Misschien ga ik in mijn nieuwe fort wel kaas maken als extraatje.

[ Voor 16% gewijzigd door hayate666 op 23-05-2011 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Countess schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:37:
toch knap. het is niet heel makkelijk om iets te bouwen dat meteen in stort. meestal staat de game het niet toe om iets te plannen dat niet ergens anders aan vast zit.
Nou gister even geëxperimenteerd met dit concept en dat leverde een dode dwerg op en een zwaargewonde dwerg op. Ja, je kan dus iets midair bouwen, maar zodra het geen enkele connectie heeft met een vloer is de kans groot dat het zal instorten. "Opmerkelijk" genoeg is een brug wel een vloer om te kunnen bouwen, maar geen verankering om de boel in de lucht te kunnen houden. En dan vallen je bouwende dwergen met gebouwde Fortification en al naar beneden... Ik zou eens een screenshot moeten plaatsen ter illustratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Yup, datzelfde heb ik ook gehad... Brug tussen 2 punten, en dan vanaf die punten muren willen bouwen. Een dwerg begint in het midden van de brug met het bouwen van de muur, en lazert er zo samen mee naar beneden.

Silly dorfs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik gebruik dat altijd om veilig vloeren te kunnen laten instorten. Support op de onderste verdieping en een brug van 1 vakje bovenaan om de gravende dwerg veilig weg te kunnen laten lopen. Hendel overhalen en boem!

Scheelt veel tijd aangezien je niet alles zelf hoeft uit te graven en het is nog veilig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 09:17
Ik heb een shitload aan magnetite gevonden, maar hoe kan ik het smelten? Ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Jeebeekje schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:19:
Ik heb een shitload aan magnetite gevonden, maar hoe kan ik het smelten? Ik krijg het niet voor elkaar.
http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Metal_industry

Hier kan je alles lezen over het opstarten van een metaal industrie. Mijn ervaring is (als je geen magma hebt of andere fuel) om een woodburner te gebruiken om fuel te creeeren en vervolgens de magnetite te melten door een smelter. Volgens mij levert dat Iron op en dat is altijd fijn voor wapen/armor productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 09:17
Stefandepefan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:49:
[...]

http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Metal_industry

Hier kan je alles lezen over het opstarten van een metaal industrie. Mijn ervaring is (als je geen magma hebt of andere fuel) om een woodburner te gebruiken om fuel te creeeren en vervolgens de magnetite te melten door een smelter. Volgens mij levert dat Iron op en dat is altijd fijn voor wapen/armor productie.
Ah thanks, ik kon zo'n overzicht maar nergens vinden in de wiki. Zo nu eens even een hoop iron wapens en armor maken en die goblins mollen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Jeebeekje schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:08:
[...]
Ah thanks, ik kon zo'n overzicht maar nergens vinden in de wiki. Zo nu eens even een hoop iron wapens en armor maken en die goblins mollen:)
Geen probleem. Overigens mocht je nog vragen over fuel hebben, kan je hier er meer over lezen: http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Fuel

En over de eigenschappen van Magnetite: http://df.magmawiki.com/index.php/Magnetite

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Niet om te zeuren (maar ik ga het toch doen :p), hebben we nu al een update van Countess gehad (met verhaal dus)?

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
sorry ineens druk onverwachts... en ik had eigenlijk gehoopt al klaar te zijn, maar mijn project vergde nog al was experimenteren, en micro management om het op tijd af te krijgen en nog te gebruiken ook in 1 jaar.

ben over de helft met mijn jaar en mijn project is klaar. nu nog even de beste manier vinden om het te gebruiken (het is vrij complex... en erg dwarfy!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:02

BombaAriba

Ondertitel

Ik ga ook eens een kasteeltje bouwen, zie dat er een linux native is dus dan kan ik lekker makkelijk aan de gang. Heb alleen nog geen idee of de linux versie nog achterloopt op de normale?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39
BombaAriba schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:53:
Ik ga ook eens een kasteeltje bouwen, zie dat er een linux native is dus dan kan ik lekker makkelijk aan de gang. Heb alleen nog geen idee of de linux versie nog achterloopt op de normale?
Nee, is zelfde versie. Je zal alleen wat problemen hebben met de tools, zo als DwarfTherapist.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Dwarf Therapist draait prima op Linux. Ook SoundSense draait op Linux. Dan heb je IMHO wel de twee meest essentiële tools te pakken. Voor zover ik weet loopt de Linux versie van DF niet achter op de Windows versie. Ze zitten allebei op versie 0.31.25.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dricus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:01:
Dwarf Therapist draait prima op Linux. Ook SoundSense draait op Linux. Dan heb je IMHO wel de twee meest essentiële tools te pakken. Voor zover ik weet loopt de Linux versie van DF niet achter op de Windows versie. Ze zitten allebei op versie 0.31.25.
soundsense een belangrijke tool d-;

ik mis hier iets

Ik speel inderdaad zelf ook niet zonder dwarf therapist het is te doen maar totaal onoverzichtelijk en een hoop papierwerk om bij te houden hoe en wat.
Speel liever zonder gfx pack dan zonder dwarf therapist tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Tsja, ik vind nou eenmaal dat SoundSense een hele stevige boost geeft aan de beleving van het spel, en ik ben volgens mij bij lange na niet de enige :).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dricus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:34:
Tsja, ik vind nou eenmaal dat SoundSense een hele stevige boost geeft aan de beleving van het spel, en ik ben volgens mij bij lange na niet de enige :).
op raiden in een mmorpg na heb ik altijd gewone muziek aanstaan in games d-;

owja en het BURN HERETIC uit dawn of war 1 blijft het goed doen

maja zo ieder zijn ding.
zal binnenkort de nieuwe soundsense proberen misschien dat hij beter is als een jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dricus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:34:
MMM dat leek me zo'n zinloze mod dat ik hem zelfs nooit geprobeerd heb :)
Misschien toch eens doen dan

* heuveltje heeft altijd 3fm aanstaan onder het dwergen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb een probleem, ik speel dit spel voor de eerste keer (de tutorial uit de openings post) en ik kom ergens niet uit: Mijn carpenters/crafters voeren niets meer uit in de carpenter's workshop, helemaal nooit, zelfs niet af en toe. Ziet iemand wat er verkeerd is?
afbeelding 1
afbeelding 2
afbeelding 3
afbeelding 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

De 1e in de que is een animal trap, die worden niet gemaakt door carpenters, maar door iemand met animal trapping (dont ask me why:) )
Waarschijnlijk is je animal trapper druk bezig met iets anders :)

@countess ik was lekker eerder Nanananaaanaa :)

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 30-05-2011 13:58 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
een animal trap word gemaakt door een trapper, niet een carpenter.
een trapper kan zelfs in een smithse een trap van metaal maken zonder smithing skills (en zelfs zonder fuel... hoe hij van een bar staal en trap maakt... geen idee. met zijn handen?.)

[ Voor 23% gewijzigd door Countess op 30-05-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Dudes, dat was snel :). Had zojuist nog een screenshot gemaakt waar beter te zien is dat ze niets uitvoeren. afbeelding 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Hebben ze wel hout om mee te knutselen? En anders zou ik een 2de workshop maken en ze lekker laten bezighouden met tonnetjes/bedden/andere nuttige spullen laten maken. En mocht je niet weten wat ze moeten doen gooi je ze in het leger.

Ik heb overigens een keer een animal trap als legendary artifact gekregen die was gebouwd met hulp van enkel gems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefandepefan schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:27:
Hebben ze wel hout om mee te knutselen? En anders zou ik een 2de workshop maken en ze lekker laten bezighouden met tonnetjes/bedden/andere nuttige spullen laten maken. En mocht je niet weten wat ze moeten doen gooi je ze in het leger.

Ik heb overigens een keer een animal trap als legendary artifact gekregen die was gebouwd met hulp van enkel gems.
barrels and bins.
standaard 2 carpenter shops die die shit vol continu maken kan je nooit genoeg van hebben d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:31:
[...]

barrels and bins.
standaard 2 carpenter shops die die shit vol continu maken kan je nooit genoeg van hebben d-;
tussen 2 haakjes
Mag ik even uw aandacht op potten vestigen ?

1 of 2 versies geleden geintroduceerd, werken voor veel voedsel producten hetzelfde als barrels.
Grote voordeel ? ze worden gemaakt van STEEN !!! :)

handig als je weer eens ruzie met de elfen begint te krijgen, of als er amper hout te vinden is.

Overigens arie, als ik het goed herinder komen traps in heel die tutorial niet aan de orde, dus denk dat je ergens een verkeerde afslag hebt genomen :)

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 30-05-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
ik heb dus potten gemaakt van steen in onze succession game maar ze staan bijna allemaal mooi in de furnature stockpile en worden niet naar de food stockpile gebracht waar nog zowel veel ruimte is als prepared meals die open en bloot op de grond liggen.

edit: in de stockpile waar de planten enzo liggen worden ze overigens wel gebruikt...

[ Voor 17% gewijzigd door Countess op 30-05-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:34:
[...]

tussen 2 haakjes
Mag ik even uw aandacht op potten vestigen ?

1 of 2 versies geleden geintroduceerd, werken voor veel voedsel producten hetzelfde als barrels.
Grote voordeel ? ze worden gemaakt van STEEN !!! :)

handig als je weer eens ruzie met de elfen begint te krijgen, of als er amper hout te vinden is.

Overigens arie, als ik het goed herinder komen traps in heel die tutorial niet aan de orde, dus denk dat je ergens een verkeerde afslag hebt genomen :)
potten zijn volgens mij voor specific foods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:31:
[...]
barrels and bins.
Dank! Ik kwam even niet op het woord (bins dus).

Wie/waar kon je ook alweer die stenen potten maken? Want de Dwarf Wiki biedt geen uitkomst (of ik zoek verkeerd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Stefandepefan schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:22:
[...]

Dank! Ik kwam even niet op het woord (bins dus).

Wie/waar kon je ook alweer die stenen potten maken? Want de Dwarf Wiki biedt geen uitkomst (of ik zoek verkeerd)...
Craftshop als ik het mij goed herinner.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik wil nog een laatste poging doen een leuk fort op te starten.
Heeft iemand toevallig nog ergens een embark met lava(geen 30zlvls diep) en ijzer ?
Dat lijkt wel niet meer mogelijk te zijn met de huidige versie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
sorry heb er geen liggen, maar ijzer vind je bijna alleen in sediment lagen.
dus probeer een embark met veel soil en klei.

en zet de resources bij worldgen op max.

met een magma piston is ook diepe lava geen super groot probleem trouwens. maar wel vrij veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:41:
sorry heb er geen liggen, maar ijzer vind je bijna alleen in sediment lagen.
dus probeer een embark met veel soil en klei.

en zet de resources bij worldgen op max.

met een magma piston is ook diepe lava geen super groot probleem trouwens. maar wel vrij veel werk.
en anders world embark file mineral scarcity op 250 zetten ipv de gebruikelijke 2500 of 5000

kom je bijna overal alles tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Aardenwerken potten moeten geglazed worden wil je ze voor vloeistoffen kunnen gebruiken. Misschien geldt dat ook voor de prepared meals die in de stockpile liggen.

Tenzij je ze van steen maakt dan gaat dit hele verhaal niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
hayate666 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:42:
Aardenwerken potten moeten geglazed worden wil je ze voor vloeistoffen kunnen gebruiken. Misschien geldt dat ook voor de prepared meals die in de stockpile liggen.

Tenzij je ze van steen maakt dan gaat dit hele verhaal niet op :P
Ah... dus eerst boompjes verbranden tot ash en dan vervolgens mag je dat gebruiken voor de aardenwerken potten. Ik weet niet wat gunstiger is, want hoeveel bars of ash krijg je bij een wood burner? Of je moet geluk hebben met tin, maar dat lijk ik zelden tegen te komen... oftewel houten tonnetjes lijken me nog steeds de beste optie (al is er natuurlijk wel meer uitdaging in het opzetten van deze industrie ;) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:46:
[...]

en anders world embark file mineral scarcity op 250 zetten ipv de gebruikelijke 2500 of 5000

kom je bijna overal alles tegen
Dat had ik bij mijn vorige embark al gedaan.
Maar blijkbaar komt een vulcaan bijna altijd met een type grondlaag (En niet de goede)
Waardoor ik omkom in goud en zilver, maar geen ijzer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Wat ik doe is de mineralen op veel voorkomend zetten en dan een embark op een vulkaan die naast of op bosgebied ligt. Ik heb eigenlijk nog nooit geen ijzer daar uit weten te halen. Nadeel is wel dat het water vaak zout is, aangezien ik dan vaak in een zout water moeras uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
KLAAR

nou ja, met spellen.

hier is de save game alvast voor de volgende
http://www.mediafire.com/?s6dkq5hq81eqevd

moet nog even verhalen... maar ik had een verbazend rustig jaar gezien de hoeveelheid goblin seiges enzo hiervoor. lijkt erop alsof ze het fff opgegeven hadden.

als je niet snapt wat je doet blijf van het mijn megaproject af.... tot nadat je gesaved hebt.
en als je wel denkt te weten wat je doet. save toch maar.

zal ik een user manual schrijven over hoe hij werkt of denken jullie dat de soms cryptische notes genoeg zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Een beetje uitleg lijkt me niet verkeerd anders word het wel heem 'FUN' ^^

Zijn er trouwens nog zaken die geregeld moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
nee, ik geloof dat alles redelijk goed gaat.

ik heb 1 dwerg die ik in de piston burrow heb gezet zodat er altijd iemand onder is, die soms klaagt.
ik heb een aantal steenstockpiles gemaakt met verschillende kleuren en een deel ervan op forbid gezet. zodat je kan kiezen welke kleuren deuren, tafels en mechanisms enzo je wilt. kan zijn dat je raar staat te kijken als je het niet door hebt.

en ik heb een hoop oude armor en weapons op smelten gezet nu we daar geen fuel meer voor nodig hebben, maar daarvoor heb ik misschien wat armor dat buiten lag van forbid afgehaald.

ik geloof niet dat er echt iets op springen staat verder

Magma piston!

hier de uitleg met wat alle hendels doen. (clickbaar)
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/Piston.png

let op. de volgorde van handels is niet helemaal de volgorde voor het gebruik (een paar keer van tactiek moeten veranderen omdat het niet werkte zoals ik dacht ect.)

ik heb shortcuts gemaakt. f3 is voor de workshops maar de handels staat er ook op, en met shift f8 ga je naar de bodem van de piston. (heb nog meer shortcuts gemaakt, kijk maar welke je handig vind)

gebruiksaanwijzingen.

basis principes:
dit is een magma piston. door hem 1 of meer verdiepingen te laten vallen in magma teleporteer je alle magma die er onder zat naar de bovenkant van de piston.
daar word hij opgevangen door de bruggen en weggepompt naar een reservoir.
uit dat reservoir word een klein deel van de magma in combinatie met water gebruikt om de piston weer langer te maken zodat hij weer kan vallen nadat de onderkant opnieuw is uitgegraven.

statistieken
152 z-levels
33 pompen (26 daarvan voor magma)
8 bruggen
12 sluizen
1 dwarf reactor en een groundwater-reactor.
12 gear assemblies en even zo veel axels.

Stappenplan

1 - uitgraven van de piston
controleer eerst of de piston support al is terug gezegd. onder de shift F8 key zie je een deur en een vloer naar de piston toe. die houd de piston omhoog als hij word uitgegraven.
ik heb hem zo gemaakt dat hij elke keer 3 lagen kan vallen. laat miners de 3 lagen uitgraven (de vloeren zijn verbonden met de wand dus kunnen niet vallen. op de onderste laag zet je 1 up-strairs neer op de middelste een up/down, en op de bovenste een down stairs.
als de lagen zijn uitgegraven haal je de de up/down en up stairs weg (die storen niet in namelijk als de piston er op valt)
als er nog magma in de kamer ligt voor de deur zodat je miners niet naar binnen komen moet je even de handel over halen die bij de deuren staat. die activeert een atom smasher(brug) die de laatste restje magma laat verdwijnen.

2 - vullen van de piston
zorg dat alle miners weg zijn, zet de deuren desnoods op forbidden.
haal hendel 1 over (off --> on) en wacht tot de kamer is gevult
haal hendel 1 vervolgens weer over (on-->off)

3 - de drop
controleer of de bruggen(4) naar beneden zijn. (hendel 4 in de off stand) en of de de floodgates voor de waterpompen gesloten zijn (hendel 10 in de off stand) magma daarin vormt obsidian en is bijna niet te herstellen!)
verwijder de vloer bij shift F8
de piston zal nu vallen
haal hendels 2 en 3 over (2 on --> off, 3 off --> on) om de magma uit de kamer benend te halen en om hem boven op te slaan in het reservoir.
bouw de vloer terug bij shift f8

4 - aanvullen piston
- laag 1
zorg dat hendel 6 in de off stand staat en haal 5 over (off-->on) om de water dropper te vullen. (2 water is genoeg maar vol werkt net zo goed, aan water geen gebrek))
als hij vol genoeg is haal 5 weer over (on--> off) om het vullen te stoppen.
zodra boven bijna alle magma is opgezogen, maar VOOR er magma begint te verdampen (zorg dat er nog een paar 2tjes zijn) haal je hendel 3 over (on-->off) om de intake te sluiten.
laat nu het water vallen op het restant van de magma voor de eerste laag door handel 6 over te halen (off--> on) (deze brug blijft voorlopig open)
laat de burgen (4) een keer open en dicht gaan (off->on, wachten on-->off) om het laatste restje magma te verwijderen.

- lagen 2 en 3
als de bruggen weer dicht zijn, haal hendel 5 over (off-->on) om de piston met water te vullen tot de 1ste laag bedekt is met minimaal 2 diep water en haal hendel 5 weer over (on-->off)
dit is het enige dat je echt even in de gaten moet houden want er zit zo te veel in. als er meer als 1 z level aan water tussen zit dan gaat het magma gieten mis omdat niet alles tegelijk valt, en daardoor krijg je gaten.

haal nu hendel 7 over (off-->on) om de magma measurer te vullen.
haal hendel 7 opnieuw over (on-->off) als die helemaal vol zit.
haal hendel 8 over (off-->on)) om de afgewogen hoeveelheid magma in de magma dropper te laten vallen sluit hem dan weer (8 on-->off)
als de magma is gespreid in de dropper haal hendel 9 over (off-->on) en sluit hem zodra de magma is gevallen (9 on-->off)

laag 2 ligt nu.
de 3de laag is een herhaling van laag 2
vul de piston weer met een extra laag water met hendel 5, en doorloop de stappen hierboven met de measureren en magma dropper om de volgende laag magma er op te laten vallen

als deze laag klaar is haal hendel 10 over (off-->on) om het water weg te pompen.
als er bijna alleen 1 diep water ligt rond de piston open dan de brug met 4 en sluit hem daarna weer.

het vallende water zal even tijd nodig hebben om beneden te komen, en daar zal het wat obsidian vormen, als het goed is enkel onderin. laat dit uitgraven* met de upward-ramp commando (d-r) zodat er geen vloeren worden gevormd. dit kan tegelijk met het uitgravan van de piston

(*het is gratis obsidian dus je kan de stenen daarna laten weghalen.) de andere stenen kan je laten liggen, op ook laten ophalen, jouw keuze, ze kunnen niet meer het systeem verstoppen zoals in mijn eerste versie)

ga naar start

en dat was hem, de cirkel is nu grond.
een aantal dingen kunnen tegelijk met andere dingen gebeuren maar ik heb ze hier op de meeste logische volgorden achter elkaar gezet om het verhaal kort en duidelijk te houden.

[ Voor 56% gewijzigd door Countess op 31-05-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SHIIIIIIIIIIIIT dude what the fuck

Heb je dit zelf verzonnen? Echt complimenten.
Heb je hier een bouwtekening van zodat ik ook eens wat na kan maken?

Echt vet ultieme goblin smasher d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Deze lava pomp staat ook op de wiki hoor ;) Maarhe.. Heb je m ook al gebouwd? Dat is wel enorm wreed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Niet slecht! Hoe diep moest je graven voordat je bij de magmazee kwam? In de laatste forten die ik gemaakt heb zat die meer dan 100 z-levels diep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:54:
Niet slecht! Hoe diep moest je graven voordat je bij de magmazee kwam? In de laatste forten die ik gemaakt heb zat die meer dan 100 z-levels diep!
dat is dus wat ik me afvraag.

Ik snap dat 3 lagen steen in lava laten vallen ervoor zorgt dat je lava 3 verdiepingen hoog ligt maar moet je dan niet fucking een toren naar beneden laten storten van 100 tot 125lagen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Inderdaad, maar dat moet wel te doen zijn. neemt niet weg dat het ontzettend gaaf is als het lukt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
niet fucking een toren naar beneden laten storten van 100 tot 125lagen???
dat was eigenlijk wel het idee. en het was 152 in dit geval. :)

het idee voor de magma piston heb ik van het forum. al maanden geleden gelezen (heb er nog over gepost hier geloof ik) maar nog nooit zelf uit kunnen voeren. toen ik het fort kreeg ben ik daar meteen aan begonnen.

hier staan de principes beschreven.
http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Magma_piston

er staat wel een fout in de wiki , bij het uitgraven van de piston. als je die met up/down stairs uit graaft en vervolgen die in wil laten instorten met een cave-in dan werkt dat niet. je moet daarna nog een keer de trappen verwijderen. (dat is wel veilig gelukkig dus dat kan zonder problemen.)

het uitgraven designaten heb ik met quickfort gedaan. met alt+r kan je zeggen doe dit patroon 150 keer naar beneden (snel, maar daar was hij wel fff mee bezig. heb ik zelfs in 2 keer gedaan zodat hij 2 keer een vierkant kon maken, dat ging veel sneller als 4 keer een lijn elk z-level)
Hoe diep moest je graven voordat je bij de magmazee kwam?
ik begon op -10 en de magma sea was ergens bij -164.

ik moet zeggen dat ik hem misschien ook wel over gecompliceerd heb gemaakt. het kan simpeler.
ook omdat ik er later pas achter kwam dat sommige dingen niet werken.
magma stroomt bijvoorbeeld niet zelf de magma zee in zoals water dat wel doet bij een aquafer. en magma droppen op water dat 2 of meer z-levels diep is krijg je altijd gaten in de obsidian laag.
obsidian vormen op een brug is ook funest. je kan de obsidian wel uitgraven, maar de vloer niet meer. dus de burg open of dicht doen heeft geen zin meer (en de piston droppen kan ook niet meer want een vloer geeft support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bedankt countess meerdere nachtjes weinig slaap tijdens proberen...

Poging 1 fail geen van de dingen lijkt te doen wat hij moet. Levers reageren niet met wat ik dacht dat ze moesten doen
Poging 2 fail magma flooded fortress
Poging 3 dwerg onder de piston. Tantrum spiral (mijn eerste) einde fort
Poging 4 halve fort stort in bij activeren piston. 28 dode dwergen met 1 lever flippen
Poging 5 hij lijkt het te doen. Gedeelte stort in caves zichtbaar megabeast goes rampage in mijn fort
Poging 6 hmmmmz designaten bouwen niks doet het meer dankzij systematish gesloopt toetsenbord.

Poging 7 mocht hij komen word het een mega pompstation van glas

Countess he verslag?
De nieuwe shit die ze maken ziet er ook goed uit. Overdraagbare zombies vampieren en weerwolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
This is dwarf fortress, bitch! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 08:18:
De nieuwe shit die ze maken ziet er ook goed uit. Overdraagbare zombies vampieren en weerwolven.
Ben er ook erg benieuwd naar. Het nieuwe vloeksysteem, de steden en andere nieuwe truukjes die we kunnen verwachten in het nieuwste deel van DF zal weer een hoop fun opleveren. Overigens vraag ik me af wat er gaat gebeuren als je allemaal weerwolf of andere weerbeesten-dwergjes hebt (er is meer dan enkel weerwolven in de update)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Spelers:"Reserve lijst": Hydra, Bornhald

Dwarfed:
  • Awsom
  • Crayun
  • Zhalix
  • Grafgraver + Jr. (_H_G_)
  • Glorhil (Andiaen)
  • Jarrean
  • Amplicon
  • Teutates
  • EcoR
  • Stefandepefan
Dwarfing Requests:
  • Zsub
  • Niemand?
@Countess: Whoop! Nice gedaan! :) Ik zal eens kijken of ik de magma piston ook kan gebruiken.
Gaat het je nog lukken om een verhaaltje te schrijven over het jaar? (Hoort er wel een beetje bij ;) )
@Cronax: Ben jij al begonnen aan de game?

[ Voor 0% gewijzigd door VyperX op 07-06-2011 13:18 . Reden: Zsub's dwarf request toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komop mensen... ik ben zo benieuwd hoe nu verder d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Mogen lurkers ook Dwarfing requests doen...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zsub schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:15:
Mogen lurkers ook Dwarfing requests doen...? :)
alleen als je ook een jaar speelt of je eigen ervaringen laat weten d-;

nee hoor lijkt mij geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Door onvoorziene omstandigheden heb ik alweer weinig tijd deze week T_T ik was gisteren wel begonnen maar ik denk niet dat ik voor volgende week klaar ben, als iemand anders liever eerst gaat is dat voor mij OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Semmy, Hydra, Bornhald? First come, first served. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Zit momenteel nog wat krap in mijn tijd (ben nl bezig met solliciteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:40:
Zit momenteel nog wat krap in mijn tijd (ben nl bezig met solliciteren)
Jaja geloof er niks van.... Je zìt dtiekum terraria te spelen (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ook
... maar is meer casual :D maar wel ook echt aan het solliciteren :D

[ Voor 39% gewijzigd door Bornhald op 08-06-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
1ste Granite 555
Eindelijk zijn ze verstandig geworden.
na 4 jaar leiding door plebs met een maar net aan elkaar hangende benden op het punt van instorten tot gevolg, eindelijke iemand met de juiste visie, het juiste verstand, en de juiste achtergrond.
iemand van adel aan de leiding. ik.

deze plek is op dit moment nauwelijks mijn aandacht waard eigenlijk, maar nu ik er toch ben...
eens kijken of we daar verandering in kunnen brengen.

eerst maar eens even orde op zaken stellen.

te beginnen met het project van de vorige af te maken... plebs, niet eens het fatsoen om achter zichzelf op te ruimen... niet dat ik dat doe, daar heb ik andere dwergen voor. maar ik zorg tenminste wel dat het gebeurt is bij de 5!

voor de werklui beginnen eerst maar even het leger naar buiten sturen om de boel te bewaken...
zou een rommeltje worden als de val af gaat terwijl de dwergen er aan aan het werken zijn.

ondertussen naar de werkschema's van iedereen kijken.
.... wat is dit voor dafte zooi? die punks hebben hier duidelijk in geen jaren echt naar gekeken!
dit moet helemaal anders, werken moeten ze! en wel harder, better, faster, stronger!

idle hands moeten we voorkomen, dat zijn de speeltjes van de clowns, ze leiden tot verloren arbeid, verloren productie, en het ergste van allemaal... feestjes onder werk tijd!

ik ben pas net begonnen met het herorganiseren of ik hoor AMBUSH! van buiten komen,
Kogan was een stuk eerder buiten als de rest van het 'leger'
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/dag1-ambush.png
de paar maanden in de danger room ze goed gedaan duidelijk. kogan maakt korte meten met het hele zooitje.
maar volgende keer misschien eerst het leger verzamelen voor ze er op uit te sturen.
nu het leger op zijn plaats is zou het afmaken van de val zo gebeurt moeten zijn.

het nieuwe werkschema is af dus word het tijd om eens de workshops gaan inspecteren.
uhmm... beetje beperkt. westelijk ingesloten door een aqaufer, en oostelijk ingesloten door het feit dat de berg daar ophoudt. dat word passen en meten met de uitbreidingen.
en die zijn nodig want enkel het hoogstnoodzakelijk is aanwezig.

terwijl ik door het workshop gebied loop om plannen te maken hoor ik ineens gegrinnik en gelach en gejammer uit een van de workshops komen. en het gelach klinkt alles behalve vrolijk, eerder nerveus en wanhopig. als ik ga kijken zie ik een dwerg zitten in een jeweler's workshop. hij zit onder een dikke laag stof en de spinnenwebben... die zit er al een tijdje duidelijk.
ik klamp een van het pleb aan een vraag: "wat is er met hem aan de hand?"
hij haalt zijn schouders op en zegt "die wil een artifact maken maar hij heeft silk cloth nodig, en dat ligt niet meer in het warenhuis. alsof pigtail cloth net net zo goed werken. hij lijkt wel een van die omhooggevallen adelij.... ow"
uhmm, het duurt nog veel te lang voor de traders komen, als die al silk bij zich hebben, en ik kan het leger niet zo lang missen om hem te bewaken voor als hij gek word...
ik roep de bookkeeper er bij en vraag om de inventaris lijst van threads en cloth.
1 silk thread. ik wijst het aan en vraag waar die zich bevind.
"het ziekenhuis" zegt de bookkeeper "daar mogen alleen de dokters aan zitten"
dat kan toch niet waar zijn denk ik, ongelofelijk, echt een schande!
"dus we laten deze dwerg al die tijd een prima bruikbare jewelers workshop bezet houden, tot hij gek word een de boel gaat slopen?"
de bookkeeper haalt zijn schouders op en zegt "ik hou alleen de inventaris bij, ik maak de regels niet"

ik geef de opdracht om die ene silk thread the dumpen en weer vrij te geven.
en "daarna zorg je dat er cloth van word gewoven" zeg ik tegen de bookkeeper.
"maar we hebben geen weefgetouwen" zegt hij. en hij kijkt even rond en zegt "en weinig plek om het te bouwen hier"
ik haal mijn palm weer van mijn gezicht en zeg "bouw er maar een de gang voor het ziekenhuis zo lang. dan is het snelst gebeurt."
de bookkeeper rent weg om het door te geven.

ik ga ondertussen door met plannen maken voor het de workshops, ondanks het constant gesnik en gelach.
een paar uur later hoor ik ineens het gelach en gesnik verstommen. ik kijk om en zie de ogen van de dwerg in de workshop wijd open staan. geen idee hoe hij het te weten is gekomen maar hij sprint ineens weg, luid schaterlachend op weg naar een stukje silk cloth neem ik aan... waar een simpele dwerg al niet gelukkig van kan worden.

als ik door het metaalbewerkingsgedeelte loop van de workshops word ik erg bedroeft.
ik roep de burgemeester erbij en vraag "luister eens"
hij spitst zijn oren en luistert aandachtig. "ik hoor niks" zegt hij.
"juist, en waarom hoor je niks?"
"omdat er niemand hier werkt"
"JUIST!, en waarom werkt hier niemand?"
beschaamt hij mompelt iets over kolen op enzo, maar ik frot hem de lijst onder zijn neus die aangeeft hoeveel lignite we hebben.
"verbrand een stuk hout en begin met het verwerken van lignite, en hou er niet mee op tot al het lignite is verwerkt!" zeg ik tegen hem, en hij rent weg om het uit te gaan voeren.

maar het zet me wel aan het denken... lignite is lastig. voor elke cool die je verbrand krijg je er maar 2 terug. het is veel beter als niks, en een stuk beter als het verbranden van schaars hout maar toch....
dat moet anders kunnen.

ik heb wel een idee, maar waar zet je het neer? als er halverwege de grote cavern tussen zit kun je opnieuw beginnen, en 1 jaar tijd is lang niet voldoende om lukraak wat pogingen te doen.

15th Granite
de extra ruimtes voor de nieuwe workshops worden al driftig aan gewerkt, en daarna gaan ze de ruimte er boven uitgraven om als kleine opslag te dienen toegespitst op elke workshop.
allemaal gevoed door de de grote hoofdopslag plaatsen naast de hoofdgang.
dwergen met nuttige skills moeten dat doen, en niet bezig zijn met heen en weer lopen.
terwijl ik de voortgang van het werk vol krijg ik het bericht dat de 10 slabs af zijn... slabs vraag ik? welke slabs?
van de vorige leider zegt de dwerg, we hebben last van wat spoken, in het bijzonder 2 spookdokters op het moment, maar ik denk dat er wel meer gaan komen gezien de hoeveelheid lijken buiten de muren. de slabs zijn om ze....
ik luister maar half maar opeens draag ik mijn hoofd naar hem toe en vraag... nee eis "spoken?!?"
hij deinst wat terug en zegt ja spoken....
een langzame sinistere glimlach begint op mijn gezicht te groeien, de dwerg voor me word er een beetje bang van.
spoken... ja dat moet werken. waar zijn ze mijn beste man.
nou uhm, eentje staat er buiten op de berg, en de andere bij de trainings zaal.
vraag er een om naar mijn kamer te komen wil je, ik heb een voorstel voor ze.
hij kijkt me met open mond aan... hop hop zeg ik.

jaa dit zou heel goed kunnen werken... ik begin te grinniken terwijl ik naar mijn kamer loop, en moet me inhouden om niet in schaterlachen uit te barsten. ik begin die gekke dwerg ineens een stuk beter te begrijpen.
maar mijn meesterwerk zal iets nuttiger worden als een coffin van jasper met afbeeldingen van elven erop.
heb hem in de eetzaal laten zetten... als motivatie voor de andere dwergen, en als schaamtevol ode aan zijn elven-vereringen.
nu ik daar aan terug dacht word ik nog vrolijker en loop luidkeels lachend naar mijn kamer.

[ Voor 255% gewijzigd door Countess op 23-06-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Groot verhaal. Ben benieuwd hoe het afloopt!

En niks tegen mijn slab orders he! :( ;)

[ Voor 34% gewijzigd door hayate666 op 14-06-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer zeker ik ook met plezier gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Inderdaad: leuk geschreven :)
Countess schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:55:
ik heb wel een idee, maar waar zet je het neer? als er halverwege de grote cavern tussen zit kun je opnieuw beginnen, en 1 jaar tijd is lang niet voldoende om lukraak wat pogingen te doen.
Oh, ik dacht dat de hele piston al was gebouwd? Vanwege die caverns vond het ook al verbazend dat iemand het in 1 jaar voor elkaar had gekregen.

edit: ah :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@_H_G_, ik denk dat Countess het verhaal "after the fact" doet. :) Er was nog geen verhaal geschreven over dat jaar namelijk. :)

En inderdaad, goed geschreven! :D

[ Voor 12% gewijzigd door VyperX op 14-06-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik heb zo'n gevoel dat het een dorf-standbeeld wordt die aan het moonen is :+

[ Voor 7% gewijzigd door ItMeAedri op 14-06-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
VyperX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:57:
@_H_G_, ik denk dat Countess het verhaal "after the fact" doet. :) Er was nog geen verhaal geschreven over dat jaar namelijk. :)
het is idd after het fact. duurde langer als ik gehoopt had voor ik er aan kon beginnen maar het begin is er nu :)
de rest van het jaar ga ik wat sneller door heen verwacht ik.

verder zeg ik nog niks.

btw...wie is er verder gegaan? is er iemand al bezig? ben het fff kwijt. hoop niet dat mijn project mensen afschrikt. je HOEFT er niks aan te doen namelijk, en er is nog wat magma op voorraad zelfs als je iets kleins hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Countess op 14-06-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik denk dat mensen nog niet beginnen omdat er nog geen verhaal is. Komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Cronax staat als volgende op het lijstje, maar had nog even geen tijd. Ik zou zelf wel verder hebben gespeeld, maar ook mijn tijd is op dit moment schaars. :)

Zolang Cronax nog niet begonnen is mag iedereen het huidige jaar claimen wat mij betreft. Ik heb liever dat het een beetje vlot door gaat, dan dat we een exacte volgorde aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Had laatst een dwergje die in een strange mood een Mask in elkaar had geknutseld. Echter voordat ik een van mijn military ermee kon voorzien overrompelde goblins mijn nog niet zo goed verdedigde fortje. En dat was echt jammer, want had graag mijn dwergjes met maskers zien rondlopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren is mijn fort ook overlopen door goblins :( het lukt mij maar niet om te vechten tegen goblins hé. Ik maak een leger maar die trainen zo traag dat tegen de goblins er zijn ze nog direct onder de voet worden gelopen.

wel grappig moment: had een duck gevangen in een cage en wou deze in een andere cage stoppen. Maar bij het transporteren ontsnapte ze en begon wild rond te lopen in mijn voorraadkamer. mijn leger dan opdrachtgegeven om ze te doden. Zie je inees 8 dwergen als een gek achter die eend aanlopen 8)7 duurde toch effe voor ze ze hadden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik vind het wel wat spijtig dat er nog steeds niks aan gedaan is om de military wat beter te maken. Of in ieder geval wat makkelijker te trainen en controllen. Het is veruit de grootste klacht op 't forum en ondertussen ontwikkelt 'ie door aan zaken die een stuk minder belangrijk zijn.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoewel ik ook vind dat de military iets makkelijker mag gaf het mij in het vorige spel wel een zeker voldoening toen ik mijn eerste goblin omzeep bracht :D (na -tig forten te proberen :D) mijn fort goed verdedigen lukt nu enkel nog maar door er een muur of gracht rond te bouwen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
16th Granite

Met een bouwtekening in de hand sta ik in gedachte verzonken voor me uit te staren.
dat was het me het avondje wel.
het begon al met het feit dat het spook binnen kwam zonder te kloppen (naar later bleek omdat ze dat niet kunnen) en helemaal te springen om me te helpen stond hij ook niet. maar eindelijk heb ik de informatie uit hem weten te halen die ik nodig heb.
ik kijk op mijn kaart: x marks the spot. daar moeten we graven.
de spoken hebben nu het rust verdient, dus ik geef opdracht om de slabs te graveren en ze in de tombe te plaatsen.

Bornhald! VyperX! roep ik.
niet veel later staan ze voor me, met hun 2 hulpjes erachter.
net als veel andere dwergen kijken ze me wat raar aan na dat mijn meeting met het spook. ik trek me er niks van aan.

"laat het werk hier maar door wat amateurs afmaken" zeg ik, houwelen genoeg en hiervoor dringt de tijd niet. ik heb wat beters voor jullie: een gat. een vierkant gat... een heel diep vierkant gat.
ik laat ze de kaart zien en zegt, hier gaan jullie het graven.
graaf enkel de randen uit.en laat een pilaar over in het midden,
en jullie verlaten die kuil niet meer tot jullie helemaal op de bodem zijn!

en wat als we een grot tegenkomen en niet verder kunnen? wat als we op een aquifer stuiten of op magma stuiten, wat als we...
ik snij hem af en zeg, maak je geen zorgen. daar is allemaal rekening mee gehouden.
gewoon graven, de rest komt vanzelf. eten en drinken word gebracht, jullie hoeven de kuil dus helemaal niet verlaten (sterker nog dat mogen jullie niet) en geen van de normale gevaren zal jullie in de weg zitten.
graaf dit vierkant, maakt me niet uit hoe, maar zorg dat er enkel vloeren of niks tussen elke verdieping zit. vloeren zijn veiliger.
ze kijken elkaar een keer vragend aan maar gaan zonder mopperen op weg.

ik zie de eerste amateur miners al binnen druppelen en aan het werk gaan.
als ze hier klaar zijn misschien eens bij de achterdeur kijken of we daar doorheen willen breken... het bos daar ziet er erg aantrekkelijk uit... zeker nu hout schaars begint te worden.
ondertussen alvast maar barrels en Bins van messing(brass) maken. veel waard, en veruit het beste gebruik van de kolen die we hebben als we de bars direct van de ore's maken.
ook zet ik de smitse aan het werk om onderdelen te maken voor mijn mega project, maar deze moeten van ijzer zijn. en de mechanic heeft voorlopig ook even geen rust vermoed ik.

28 Slate
alles gaat op rolletjes. het gat vordert gestaag en het gebied voor de workshops is af terwijl de warenhuizen erboven dat bijna zijn. de eerste nieuwe workshops worden al gebouwd.
het zou verder een onopmerkelijke dag zijn geweest waren het niet dat TWBMS het op zijn heupen kreeg.
ik had gehoopt dat hij een smitse zou overnemen, daar heeft hij vaardigheden in namelijk, maar nee het moest een leatherworking shop zijn.
en hij had een aardig boodschappenlijstje. Onder andere Peafowl leather... wool, edelstenen, zandsteen en 46 botten!
2 dagen later komt hij naar buiten met... een leather cap? die zal wel zwaar zijn...

18th Felsite
Elven caravan. als het goed is moeten die gewoon over de val heen kunnen gaan. als het goed is... (ben blij dat zij de eerste zijn die hem testen)
is gelijk een mooi moment om een hoop van onze troep kwijt te kunnen aan ze. hopelijk hebben ze wat nuttigs bij, zoals hout.

jammer genoeg maar echt weinig hout bij. wel wat Bins en barrels. met of zonder inhoud ik geef opdracht om ze allemaal te kopen.

19th Felsite
een van de amateur mijnwerkers was bijna verdronken bij het uitgraven van de nieuwe power area.
dat leek me een mooi volgend project nadat de warenhuizen klaar waren.

23th Felsite
TWMBS wil 3 koper items. ik laat wel wat ore omsmelten daar zou hij weer tevreden mee moeten zijn... de mafkees.

20ste Hematite
blijkbaar waren die 3 koper items niet goed genoeg voor om TWBMS zijn hooft erbij te houden. hij riskeert lijf en leven om een slokje prickel berry wine te drinken uit een barrel die een van de soldaten daar heeft achtergelaten...
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/TWBMS-braving-training-spears-for-a-drink.png

en op het moment dat ik opdracht geef om de speren even uit te zetten vertrekken de elven... uhmm bijna verdrinkingen rare requests en nu een dwerg die zichzelf bijna de dood in jaagt voor wat wijn. zouden die elven er meer van weten?
maar ik heb geen bijwijs en ben te druk om me me zorgen te maken om die elven dus laat ze maar gaan.

1ste malachite
meer migranten... op zoek naar een beter leven... en ze komen hier?

13th malachite
vandaag is mijn verjaardag... en wat krijg ik? Een spook! Bedankt jongens.
ook deze maar weer gouw ten ruste legen, we kunnen ons geen ongelukken permitteren.

de andere verrassing is beter. de power area is klaar en zelfs de powered millstones zijn klaar en aangesloten. een prachtig gezicht om al die hard werkende dwergen te zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/POWER!.png
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/workshops.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Fijn leesmateriaal. Ben benieuwd naar het laatste deel en wie er nu verder gaat met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
6th Galena
amplicon is bevallen van een gezond baby dwergje. Ze heet meng unibbebmal.
Een prachtige naam, en een heel uhmm lief kindje.

ik heb ondertussen de amateur dwergen een ingang achter laten uitgraven, en die met een ophaal brug bewaakt. waarna er 3 deuren met waakhonden en vallen zijn om vijanden tegen te houden. het hout daar achter is het risico waard van een extra ingang denk ik, en zelfs als de brug naar beneden is als er hout word gehaald is er met de honden erbij praktische geen risico dat er goblins naar binnen sluipt... zolang de honden vervangen worden mochten ze goblin voer worden teminste.

de goblins zijn opvallend rustig geweest tot nu toe. dus vlug zo veel mogelijk hout kappen en naar binnen halen dus. maar ik laat toch het leger maar even een oogje in het zeil houden voor het geval dat.
behalve wat ondode dier zijn ze echter nog niet dringend nodig geweest gelukkig.

de kuil vordert ook gestaag. het einde komt in zicht.
inmiddels wel 1 cavern tegen gekomen, maar wel geschampt dus de pilaar is intact.
heb gelijk bijna alles af laten muren, een ophaalbrug gebouwd en het weefgetouw opdracht gegeven om wat spinnenwebben op te halen om silk thread te maken... voor de volgende moody dwerg.

toen ik echter ging kijken hoe het er voor stond met silk halen zag ik enkel een paar verdwaasde kleermaken dwergen staan... blijkbaar kunnen ze de weg naar het silk niet vinden ook al staat niks ze in de weg. het moet toch niet gekker worden!
ze maar opdracht gegeven om een weefgetouw naar de cavern beneden te slepen en ze het daar de spinnenwebben te laten spinnen. om een of andere reden snappen ze het dan wel. zo gek als een hoedenmaker zijn ze!

de amateur miners zijn inmiddels ook klaar met het uitgraven van het reservoir en de ruimtes voor de machines die nu haastig worden geïnstalleerd door de mechanics.
en ook square donut hangt klaar aan een zijden draa... nouja vloerdeel eigenlijk.

ik hoop maar dat deze tekeningen kloppen en alle tijd die er in gestopt word beloont wordt. zeker die donut vind ik maar een vreemd iets.
als het niet werkt dan ga ik persoonlijk die slab aan diggelen slaan!, de stukken vermalen tot poeder, en het poeder verwerken in een keramische kamerpot die ik verkoop aan de elven!

16th Timber
goblin ambush... dacht even dat ze ons de rest van het jaar met rust zouden laten. valse hoop naar zo blijkt.
Blijkbaar zijn ze ontdekt door een skeletal mountain goat. Balen voor ze want even later zijn enkel nog stukjes goblin te zien.

een groot deel van het hout is inmiddels binnen nog even goed opletten met de laatste restjes. ik laat het leger patrouilleren om dode dwergen te voorkomen. ik heb ze hard nodig om al het werk te doen.

18th Timber
een van TWBMS katten heeft een snatcher ontmaskerd bij de voordeur. De valkuil werkt daar niet tegen blijkbaar.
Note to self: wardogs ook bij de voordeur.

29th Timber
de kuil heeft inmiddels de onderste regionen bereikt het er worden druk machines geïnstalleerd inclusief een door aardwarmte aangedreven dwarven-reactor om de pompen onder aan te drijven.
de pilaar is uitgegraven maar word nog op elke verdieping omringt door de veiligheidsvloeren.
het is tijd om de donut zijn werk te laten doen...

dit wordt een hele belangrijke mijlpaal of een volledige afgang... ik weet niet of ik iedereen erbij moet roepen om het te aanschouwen of juist niet... misschien beter van niet. als het mis gaat kan ik altijd nog zeggen dat het een ongeluk was...
helemaal geheim houden gaat waarschijnlijk niet lukken.

ik geef een willekeurige dwerg de opdracht om de laatste steun-vloer voor de donut weg te halen.
hij begint gretig aan zijn taak en niet veel later....

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/donutofdoom-animated.gif

met een oorverdovend lawaai stort de donut naar beneden. ik hou mijn hart vast als ik het gevaarte naar beneden zie storen en de eerste vloer zie bereiken, daarna zie ik niks meer.
de stofwolk reikt helemaal tot aan in de workshops en het lawaai is door het gehele fort te horen... en waarschijnlijk ver daarbuiten.
nee geheim houden was inderdaad geen optie.

als na vele minuten het lawaai is opgehouden en het stof wat is gaan liggen kan ik het werk inspecteren. het is gelukt, de pilaar staat geheel vrij. alle vloeren zijn weg. het werk van zeker 2 maanden in een paar minuten gedaan.... ongelooflijk.

gelijk opdracht gegeven om het prep werk aan de onderkant van de pilaar te starten.
de pompen staan klaar om magma uit de magma zee op te pompen. de machines staan op hun plek en zijn aangesloten. de piston engineer is opgesloten in zijn kamer beneden bij de piston om te zorgen dat daar alles snel gebeurt kan zijn, en er is een dwerg toegewezen om niks anders als de hendel te bedienen.

het is bijna zo ver!

2de Moonstoon
alles is klaar. alles is afgesteld, alles is in gereedheid gebracht, iedereen die er moet zijn staat op zijn plek, en de andere staan zo dicht mogelijk erbij om te kijken wat er gaat gebeuren.
normaal zou ik ze uit snauwen en ze weer aan het werk zetten, maar op dit moment kan het mee niet interesseren. vele maanden hard werk zitten hier in, komen neer op dit moment.

het idee dat ik had al die maanden geleden was haast krankzinnig, zeker om het in 1 jaar te proberen, en nagenoeg alles mankracht van het fort in het teken van dat project zetten was een groot risico. zeker omdat er niemand was in de levende geschiedenis die iets dergelijks ooit heeft gezien met zijn eigenlijk ogen laat staan het heeft zien werken. enkel legende vertellen over dergelijke machines, dergelijke mega-projecten.

zelfs het spook kon me enkel vertellen waar ik moest graven om deze pilaar, deze piston, dit meesterlijke staaltje technologic mogelijk te maken. maar zelfs hij wist niet of het zou werken.

opnieuw zou het weghalen van 1 enkel vloerdeel mij verlossing geven, mij voor altijd in de legendes doen opnemen, als held en groot denker... of als mislukkeling.

de piston engineer gaat vakkundig te werk om het vloerdeel te verwijderen, en opnieuw ontketend deze simpele handeling een oorverdovend lawaai. ik hang met mijn hoofd een aantal verdiepingen boven de piston. eerst zie ik niks door de stof en as wolken. maar dan voel ik een enorme stoot schroeiende lucht langs mijn gezicht blazen.

SUCCESS!
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/game2/SUCCES!.png
MAGMA! heten schroeiende verzengende gloeiende glorieuze magma!

de eerste lading magma word snel weg gepompt. en terwijl de pilaar aan de onderkant weer korter word gemaakt wordt hij aan de bovenkant laag voor laag weer opgebouwd.

8th Moonstone
nadat de piston zijn oorspronkelijke hoogte weer had bereikt blijkt er nog ruim voldoende magma over te zijn. het pomp en giet systeem zijn bijzonder effectief en efficiënt gebleken. het deel van het reservoir dat gereserveerd is voor het opnieuw opbouwen van de pilaar zit nog bijna helemaal vol ondanks dat de gietkamers al gevuld zijn voor de volgende cyclus.

hopelijk kunnen de volgende cyclussen nog iets sneller doorlopen worden.
de voorbereidingen voor de magma forges zijn in volle gang. de oude workshops zijn al gesloopt en de magma ruimte wordt nu uitgegraven en dichtgemetseld.

1ste Opal
de magma forges zijn in volle gang. een geweldig gezicht en eentje waar ik al lang naar uit heb gekeken.
dag en nacht heeft de magma piston gewerkt om magma naar boven te halen. regelmatig heeft dat ding me wakker gemaakt... maar elke keer kon ik met een breedte glimlach weer verder slapen.

de eerste steel bars rollen van de band en ik heb gelijk onze legendarisch armorer aan het werk gezet om onze soldaten in staal uit te rusten. ook laat ik gelijk een hoop oude armor meuk, voornamelijk goblonite, omsmelten en zet ik de productie van brass bins en barrels op een hoger pitje.

17th Obsidian
alles loopt op rolletjes, en hoewel de goblins weer wat onrustiger worden is er op dit moment weinig reden om naar buiten te gaan. zelfs de (kleinere) grazende dieren kunnen nu binnen mos vinden om te eten.
maar toch op de valkeer nog een dwerg die het op zijn heupen krijgt. een verder niet interessante peon zonder bijzondere skils die een craftdwarf workshop claimed. misschien een ode aan mijn mooie prestatie? we zullen zien....

een paar dagen later krijg ik het onder ogen te zien. mijn handen jeuken om die dwerg te kelen.
het is een septer. een bijzonder waardevolle Septer zelfs. maar hij is 'versiert' met plaatjes van dwergen die door een trol worden afgeslacht en plaatjes die een of andere elf vereert die blijkbaar giant eagles heeft getemd!

ARG ik heb het gehad met dit fort, ik ruim nog even op achter mezelf, draag het netjes over en dan mag iemand anders dit elfenliefhebbende zooitje ongeregeld leiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
_/-\o_

Heerlijk geschreven, Countess!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
.. _/-\o_ Dit is Dwarf Fortress.

Vraag me nog wel af hoe die piston engineer overleeft.. Mag ie af en toe naar boven om te genieten van een plump helmet en een biertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
_H_G_ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:29:
.. _/-\o_ Dit is Dwarf Fortress.

Vraag me nog wel af hoe die piston engineer overleeft.. Mag ie af en toe naar boven om te genieten van een plump helmet en een biertje?
natuurlijk niet!
hij heeft een privé stockpile met eten en alcohol, continue gevuld vanuit het hoofd magazijn. (best handig die feature om het enige magazijn altijd aan te vullen vanuit een ander.)

soms lopen andere dwergen er ook naar toe... misschien wat locked hatches plaatsen... alleen niet vergeten af en toe weer open te maken als die dwerg gaat klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super... ben wel doodsbang voor die piston d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Alle dwergjes zijn op vakantie? Of is er nog iemand bezig met deze succession game?

Ik moet toegeven dat ook mijn activiteiten met deze game de laatste tijd wat stil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefandepefan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:16:
Alle dwergjes zijn op vakantie? Of is er nog iemand bezig met deze succession game?

Ik moet toegeven dat ook mijn activiteiten met deze game de laatste tijd wat stil ligt.
ik ben bang dat de meeste of heeeeeeeel druk zijn zoals mij of van het mooie weer genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
het regent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb (opnieuw) een probleem. Nog altijd in mijn eerste kasteel, en het lijkt aardig goed te gaan, zit in jaar zes en lijk voor het eerst een mandate niet voor elkaar te krijgen. Nu heeft iedereen het er over dat je de dwergen dan maar moet slopen, maar dat was ik nog niet van plan. Zeker omdat ik volgens mij deze mandate zeker moet kunnen vervullen als ik alles goed heb gelezen.
Die Hammerdude Baron Consort wil graag 2 large gems. Nu lees ik overal terug dat (ongeveer) 1/3 van alle ruwe edelstenen een grote wordt als deze bewerkt wordt, onafhankelijk van de vaardigheden van de bewerker. Nu heb ik al zeker 20 edelstenen bewerkt en nog geen enkele is een "large gem" geworden, doe ik iets verkeerd of is het gewoon bad luck?
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/dwarff/large_gem.PNG
edit: Het is niet Hammerdude, maar baron consort. Even bijgevoegd een prtscn van het mandaat.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/dwarff/mandate.PNG

[ Voor 10% gewijzigd door Arie- op 12-07-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Ik denk een case of bad luck of misschien een wens om een specifieke large gem soort? Overigens had ik me nooit zo verdiept in large gems totdat jij het aan het licht bracht. Maar eens DF starten en kijken in wat bestaande forten hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het met de ontwikkeling van het spel? Zijn de makers nog flink bezig met het spel. Zit er een kans in dat dit spel ooit wat noobvriendelijker gaat worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Waarschijnlijk is dat iets wat je niet wilt. Diepgang is juist een onderdeel van het spel. Kijk bijvoorbeeld naar een spel als OpenTTD, dat is ook veel complexer dan een spel als Locomotion of Sid Meier's Railroads, echter op het moment dat je diepgang wilt en complexere situaties dan voldoen die spellen niet meer en zul je toch teruggrijpen naar OpenTTD. Voor casual gamers misschien minder interessant, voor de verslaafden aan een bepaald genre toch wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:34:
Waarschijnlijk is dat iets wat je niet wilt. Diepgang is juist een onderdeel van het spel. Kijk bijvoorbeeld naar een spel als OpenTTD, dat is ook veel complexer dan een spel als Locomotion of Sid Meier's Railroads, echter op het moment dat je diepgang wilt en complexere situaties dan voldoen die spellen niet meer en zul je toch teruggrijpen naar OpenTTD. Voor casual gamers misschien minder interessant, voor de verslaafden aan een bepaald genre toch wel een vereiste.
Tutorials, campaigns, scenario's zouden het spel denk ik wat noobvriendelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
@Arie-

Check de status scherm van de dwerg welke dingen hij leuk vind.
Ongetwijfeld zal je hier in vinden welke gem of gems hij het leukst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:36:
[...]

Tutorials, campaigns, scenario's zouden het spel denk ik wat noobvriendelijker maken.
klopt maar er werkt hier 1 persoon aan de game..

ik heb liever dat hij zich concentreert op wat belangrijk is het spel.
Noobvriendelijk maken hebben we videotutorials voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:33:
[...]

klopt maar er werkt hier 1 persoon aan de game..
Is het winstgevend? Zou het meer winst kunnen maken? Denkt hij aan uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Winstgevend? Tarn werkt aan de game... en ontvangt er donaties voor die zijn inkomen zijn. Elke maand raporteert hij hoeveel donaties zijn ontvangen, meestal ligt dit tussen de 3k en 4k. Zijn broer Zach werkt ook mee aan de code, maar ik weet niet zeker of ook hij (volledig) afhankelijk is van de donaties.

Zou het meer winst kunnen maken? Euh... misschien? Dunno? Het spel is zodanig complex dat er maar een beperkt publiek voor is. Dat publiek is wel ontzettend enthousiast, en doneert regelmatig. Als ze het spel zouden willen verkopen, dan zou dat allereerst een hoop werk kosten om het gebruikersvriendelijker te maken. Daarna is het maar de vraag of het grote publiek uberhaupt zit te wachten op zoiets.

Denkt hij aan uitbreiden? Oh ja, ideeen voor uitbreidingen zijn er zat, het grootste punt is dat ze zich zo min mogelijk willen beperken, en dus alles willen simuleren/genereren. :D
Oh, je bedoelde of hij meer mensen zou willen laten werken aan de code? Ik denk het niet... Tarn leeft als een echte indie-developer van week tot week, waarbij hij telkens kijkt wat er nu weer voor dingen zijn om uit te breiden dan wel af te maken. Met extra mensen zou hier veel meer overleg bij nodig zijn, waardoor ik dit in ieder geval niet zie gebeuren.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste