vandaar ook de haakjes
de ene zegt dat het de fun er een beetje uit haalt, de ander zegt van niet.
de ene zegt dat het de fun er een beetje uit haalt, de ander zegt van niet.
As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen
Dat klinkt nou als funEcoR schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:58:
Nou, mijn plannen zijn danig in de war gestuurd door het riool dat ons huis als uiterwaarde ging gebruiken, dus ben er niet aan toegekomen om te spelen
Nou, als DF net zo leuk is al midden in de nacht rioolwater hozen dan weet ik nog niet of het iets voor mij is...
Those who play df for a long time have a twisted sense of FunEcoR schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:54:
[...]
Nou, als DF net zo leuk is al midden in de nacht rioolwater hozen dan weet ik nog niet of het iets voor mij is...
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
[ Voor 12% gewijzigd door Crayne op 09-05-2011 16:40 ]
Verwijderd
Jaloers?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:24:
Geweldig...
2 aanmerkingen.
Waarom doe ik zulk saai werk d-;
En waarom zitten de latrines niet op een week stukje grond boven TWMBS zijn slaapkamer???
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Verwijderd
En waarom help je mij niet met farmenVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:24:
Geweldig...
2 aanmerkingen.
Waarom doe ik zulk saai werk d-;
En waarom zitten de latrines niet op een week stukje grond boven TWMBS zijn slaapkamer???
[ Voor 3% gewijzigd door VyperX op 10-05-2011 07:51 . Reden: Save game toegevoegd ]
Hij moest pissen. Was toch duidelijk?
In je eentje zaaien is niet makkelijkOp mijn vraag of hij Awsom niet moest helpen kreeg ik alleen terug dat hij redelijk zeker was dat je niet met twee man hoefde te zaaien
Absoluut niet. Ik zou hem gewoon op zijn smoel timmeren de volgende keer dat hij er tussenuit naait.
Verwijderd
Ik dacht enkel een traction bench, maar kan goed beide zijn.VyperX schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:53:
Also, ik dacht gelezen te hebben dat je naast bedden in een hospitaal een tafel moet plaatsen, zodat de patient nauwelijks verplaatst hoeft te worden voor een operatie.
Geen graveyard, wel een chamber of coffins. De spoken zullen van gestorven dwergen zijn buiten ons fort, die heb ik ge-F-t (Forbid) om te voorkomen dat in het geval van een invasie terwijl de bruggen nog naar beneden zijn, iedereen vrolijk het fort uitrent om ze te gaan halen.VyperX schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:53:
Spoken? Die arme dwergen...
Sowieso... Hebben we al een graveyard?
Van de DwarfWiki pagina over 'Health care':Also, ik dacht gelezen te hebben dat je naast bedden in een hospitaal een tafel moet plaatsen, zodat de patient nauwelijks verplaatst hoeft te worden voor een operatie.
Ben ik vergeten dus. Feel free to correct my error.Build tables (b-t) for surgeons to perform surgery on. You may perform surgery without tables; it will be more messy.
Place the tables right next to the beds, or you will get "cancels surgery, patient not resting" spam, as moving the sleeping patient more than one square from the bed to the table wakes up the patient
Ik heb via de job manager opdracht gegeven zeep te maken, maar ik heb eerlijk gezegd niet gekeken of het ook kán (lees: we hebben een Soapmaker's Workshop).Hoe staan we trouwens qua zeep?
Verwijderd
De eervolle taak om schone nette dwergjes met stropdassen te creëren is voor jouCrayne schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:41:
Ik heb via de job manager opdracht gegeven zeep te maken, maar ik heb eerlijk gezegd niet gekeken of het ook kán (lees: we hebben een Soapmaker's Workshop).Het was zo laat in mijn beurt dat het toch niet af zou komen. Iets voor Hayate.
Je weet dat ik over het algemeen vooral dwergen creër die met een moordlustige glans in hun ogen, en met slechts één sok strategisch geplaatst op hun lichaam, onder luid gejoel elkaar de magma in pleuren, hè?Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:45:
De eervolle taak om schone nette dwergjes met stropdassen te creëren is voor jou
There I am, just minding my own business, playing a year for a succession game with the nice people over at the Pointless Waste of Time fora and I get an announcement some bearded little freak has crawled into the forges and dropped dead. Seeing as he's lying near the magma channel dug out for the smelters, I figure he wants to be cremated, so I make a garbage dump over the magma and designate his corpse to be dumped. Then I wait for him to be disposed of. A few minutes later I return to find his body missing. I assume he's been cremated as per his last request. Fast forward to a few in-game months later when I find his corpse stinking up what amounts to a closet. Some little fucker stuck his corpse in a broom closet instead of burying it.
Hmmm ken het >_< dwergen bij mij rennen 4 verdiepingen omlaag om wat weg tehakken nadat ze 3 stukjes hebben weggehakt bij een andere opdracht.
Verwijderd
Oplossing qua mining is om steeds kleine stukjes uit te graven. Bij mining is het (bij mijn weten) nog steeds last in, first out. Dus wat je als laatste designate (alle gemarkeerde sectoren in zijn geheel) wordt als eerste opgepakt. Dat betekent dat als je grote stukken tegelijkertijd designate, je ze niets anders meer te doen kunt geven omdat ze anders die grote lap nooit afmaken.Teutates schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:37:
[...]
Hmmm ken het >_< dwergen bij mij rennen 4 verdiepingen omlaag om wat weg tehakken nadat ze 3 stukjes hebben weggehakt bij een andere opdracht.
Prioriteiten stellen jongens....
Verwijderd
ironhand.hayate666 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:24:
Het beeld in mijn eigen versie van Dwarf Fortress is erg verneukt. Ik kan vaak niet zien wat er waar precies gebouwd is. Welke tileset gebruiken jullie? Dat zou het op moeten lossen en dan kan ik eens serieus gaan kijken wat voor overbodig project ik nu weer kan gaan opzetten!
[ Voor 29% gewijzigd door Crayne op 11-05-2011 07:29 ]
Verwijderd
lazy newb pack.Cronax schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:42:
Ik heb mayday geprobeerd maar ik vond dat er een boel dingen ontbraken waardoor het nog niet veel duidelijker werd, maar misschien faalde ik gewoon in het installeren van de tileset...
1st Granite 554
Woorden schieten tekort om te beschrijven wat ik nu meemaak. Al een aantal jaar ben ik diegene die het fort van pantsers voorziet, maar door de komst van een paar gekke dwergen die toevallig wat artefact pantsers in elkaar hebben gezet hebben we twee legendarische smeden op dat gebied. Ik ben overbodig geworden!
Net toen ik daarover in de eetzaal mijn zorgen zat te verdrinken kwam Crayne me vertellen dat hij had gezien dat ik de enige dwerg was die niks nuttigs meer te doen had en dat hij me daarom bij deze benoemde tot nieuwe bestuurder van het fort!
Daar heeft hij een mooi moment voor uitgekozen. Het fort heeft 47 dwergen die niks staan te doen, een horde huisdieren die rondlopen met bloedende organen en een bende goblins buiten die alvast staan te bedenken op hoeveel manieren ze ons kunnen verkrachten als we stom genoeg zijn om de ophaalbrug neer te laten.
Verder hebben we een leger dat bestaat uit slechts zeven dwergen. Volgens mij heb ik daar wel eens een verhaaltje over gelezen, maar dat liep niet goed met ze af.
Het is tijd dat ik ga bedenken wat ik nog meer kan smeden behalve pantsers. Ik ga er mijn missie van maken dit fort om te smeden tot een efficiënte machine! Over machines gesproken...
[ Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 11-05-2011 23:35 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Zodat je een jaar kunt spelen in onze succession game?heuveltje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:29:
God waarom speel ik dit spel ook alweer ?
Hé, als wij zonder aanleiding alles met puntoren in de magma flikkeren, waarom is het dan raar dat het spel dat vantevoren al raadt en de elven eerst laat aanvallen? Just logical thinking really, a preemptive strike.Oppeens een elven ambush
Waarom weet ik niet, nog geen elf gezien heel dit potje.
Even kijken, ja hoor stuk of 20!! elven vergezelt van nog veel meer giant war tigers en war elephants !!
[ Voor 5% gewijzigd door hayate666 op 12-05-2011 12:18 ]
hayate666 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:18:
Engraved on the wall is a masterfully designed image of an elf. The elf is striking a menacing pose. This artwork refers to the elf that invented the preemptive war in 2001.
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door hayate666 op 15-05-2011 00:18 ]
Verdorie wat gaat zo'n jaar snel. Ik wilde een uitgebreide versiering bij de ingang maken die mijn val zou opleuken. Ik zat te denken aan een grote middelvinger die naar de ingang van de val wees ofzo. Het grootste deel van het jaar ben ik aan het knokken geweest met goblins en zooi aan het opruimen geweest die ze hebben achtergelaten. Vandaar dat er ook geen enkel interessant screenshot te maken was.2nd Granite 254
Ik begin met een nieuwe beroepsgroep instellen voor het vele werk dat moet gebeuren. Vers benoemde Teutates en EcoR mogen meteen aan het werk als steenleggers. Ook laat ik een diep gat graven om de mijnwerkers bezig te houden en een verrassing voor toekomstige aanvallers te creëren. Ik laat de soldaten verder trainen zodat ze de siege die op ons staat te wachten kunnen opruimen. Verder zien we wel wat het jaar brengt. Ik ben niet zo van het vooruit plannen.
17th Granite 254
Het werk vordert gestaag. Ik ga binnenkort het leger loslaten op de goblins, maar eerst ga ik een horde wardogs trainen. Het fort loopt over van de wilde dieren overal en daar ga ik ook wat aan doen.
16th Slate 254
Het leger is ver genoeg getraind om de goblins aan te kunnen vind ik. De rest moeten ze maar in de praktijk leren. Ik geef het commando om de brug naar beneden te laten.
Ondertussen verhongeren er een aantal dieren. Gelukkig heb ik net een paar slagers neergezet die wel raad weten met de verse karkassen.
De goblins zijn na even wachten bij de poort aangekomen waar het leger klaar staat. EcoR is niet slim genoeg om van de goblins weg te rennen en wordt doorboord. Zijn leven was kort.
Het leger maakt zo snel gehakt van de goblins dat ik het niet vast kan leggen. Ik geef opdracht alle lijken en wapens te verzamelen.
27th Slate 254
Sebrek Hales krijgt een fey mood en claimt een werkplaats waar bogen gemaakt worden. Ik ben benieuwd! Even later vindt hij alles wat er nodig is en begint hij aan zijn werk.
6th Feliste 254
Een jongen geboren! Welkom EcoR junior!
Ter gelegenheid van de geboorte maakt Sebrek zijn artefact af. Een boog van wilgenhout!
16th Feliste 254
Bij Armok! Elven zijn gearriveerd! Ik stuur snel het leger erop af om er gehakt van te maken! Blood for the blood god!
17th Feliste 254
Oeps. Het bleken handelaren te zijn. Ik zal de stukjes bij elkaar vegen en terugsturen naar de elfenkoning met een excuusbriefje erbij. Gelukkig hebben we gratis hout nu!
Een van de militieleden raakt gehecht aan een ijzeren bijl waar hij mee gevochten heeft tegen het elfengevaar. De ironie is prachtig.
27th Malachite 254
TWBMS heeft een mandaat ingesteld. Hij wil dat er koperen items gemaakt worden. Ik ga mijn best doen dit te negeren.
Crayne is ondertussen al een half jaar in zijn eentje aan het feesten.
11th Galena 254
TWBMS is geadopteerd door een van de vele katten die het fort rijk is. Udil heet het beestje. Dit herinnert me aan iets. Tijd om al het overbodig vlees naar de slager te sturen!
15th Galena 254
Er arriveert een siege tegelijkertijd met een karavaan van de mensen. Dat gaat feest worden! De mensen lopen gewoon door, terwijl de goblins rustig aan komen lopen. Ik stationeer ons dappere leger maar alvast bij de ingang naar ons fort.
Als eerste verschijnen er 5 trollen die de bouwers van mijn nieuwe mini megaproject wegjagen. Gelukkig vluchten ze het fort in! Ons leger maakt gehakt van de trollen en ik kan er nog net 1 spotten die met een afgehakte rechterhand weg probeert te komen. De goblins zijn er ondertussen ook bij gekomen en het feest barst los!
Hydra is in gevecht met 2 cave crocodiles en een goblin hammerlord, maar laat zich niet afschrikken. Hij breekt de ledematen van de goblin terwijl hij alle slagen en beten handig weet te ontwijken tot alle andere soldaten bij hem zijn en alle vijanden zo snel stuk worden geslagen dat ik niet weet waar ik eerst kijken moet.
Wel zijn er 2 dwergen gesneuveld die tussendoor wat buit dachten binnen te halen. Ze hebben het er zelf naar gemaakt.
Verraad! Ondertussen is er een boogschutter van de goblins omgelopen en schiet een van de soldaten in de rug! Alas poor Bim, I knew him well, Urist… In de verwarring blijken er 5 goblins met bogen omgelopen te zijn en schieten nog een militielid dood.
De menselijke karavaan komt ondertussen het fort uit om te helpen met de goblins en dan is het snel afgelopen.
Er zijn veel dieren omgekomen en ons trotse leger is een stuk kleiner geworden. Ook lopen er bijzonder veel gewonde beesten rond met een beschadigde ruggengraat of schade aan interne organen.
20th Galena 254
Crayne heeft een artifact gemaakt. In de chaos van het gevecht was ik hem uit het oog verloren. Het is een legendarische molensteen geworden. Hoera Crayne! Ga maar weer verder feesten jongen.
21th Galena 254
Weer een paar mysterieuze pijlen en weer een soldaat in zijn rug geschoten. Ik kan er niks meer van volgen. Waarom ben ik niet gewoon smid gebleven... Hydra ruimt samen met Zhalix alle boogschutters wel netjes op zodra ze gevonden zijn.
28th Limestone 254
Wat veel doden. Er moeten extra kisten bijkomen en een extra grote vuilstortplaats voor de goblins.
13th Sandstone 254
We hebben nu een spook rondlopen omdat ik alle doden niet kon begraven. Welkom terug Dumat de medic, heb nog even geduld! De kisten worden gebouwd.
Amplicon, onze andere medic, krijgt ondertussen een zoon!
Het mini megaproject vordert gestaag. Alleen nog 10 verdiepingen tegelijk laten instorten en het is af! Wat kan er nou helemaal mis gaan?
21th Sandstone 254
Zhalix is gehecht geraakt aan een schild! Als je ziet van hoeveel boogschutters het hem gered heeft vind ik het niks gek.
11th Timber 254
TWBMS is geadopteerd door een tweede katje!
16th Timber 254
De derde belegering is een feit. Hebben die groene etters niks beters te doen?
Ik weet iedereen op een onbekende dwerg na op tijd naar binnen te krijgen. Er is alleen een ander probleem. De bruggenval die ik heb gemaakt als mini megaproject werkt gedeeltelijk. Het valluik om de goblins binnen te laten doet het, maar de 10 verdiepingen grote kuil is nog niet af. Het gevolg is dat de complete siege binnenvalt bij Bornhald en VyperX die aan het graven zijn om de kuil af te krijgen.
Gelukkig zijn de versuft door de klap en komen Hydra en Zhalix op tijd. Ze maken binnen no time gehakt van alle goblins die binnen komen vallen. Zo wordt de complete belegering beëindigd.
Even later maakt TWBMS het karwei af door de hendel over te halen die de aanmaak van de grote kuil bewerkstelligd waar toekomstige aanvallers in gaan vallen. Een gigantische instorting is het gevolg, waarbij stukjes dode goblin onder tonnen rots terecht komen.
De gehele val wordt automatisch bedient door pressure plates. Ook is er een hendel in de eetzaal die de bruggen handmatig af kan laten gaan als het nodig is. Of als je een karavaan te pletter wil laten storten, mochten de elven nog eens terugkomen.
1st Moonstone 254
Het is winter. Er zijn echt ontzettend veel doden te betreuren en ik heb er nogal een taak aan om de ver afgelegen lijken te verzamelen. EcoR Junior is ook alweer omgekomen op de een of andere manier. Hij ligt begraven, maar een doodsoorzaak kan ik niet meer achterhalen.
16th Moonstone 254
Een spook is te ruste gelegd. Slaap zacht, o dapper en dom dwergje! Jammer genoeg zit er eentje die ik niet weg kan krijgen. Het spook van Dumat, een voormalige medic, dwaalt door de trainingsruimte voor het leger. Ik ga er maar vanuit dat het de soldaten harder maakt.
8th Obsidian 254
Ik heb besloten een carrièreswitch te maken en als speergebruiker bij het leger te gaan. Dan zijn er tenminste weer 5 in plaats van 4 en dan loop ik de betere smeden niet in de weg.
TWBMS stelt een nieuw mandaat in. Deze keer wil hij dat er munten gemaakt worden. Zouden zijn katten hem duivelse gedachten influisteren? Brrr...
1st Granite 255
Het jaar zit erop! Ik had nog zoveel willen doen, maar 3 sieges hebben aardig roet in het eten gegooid. De volgende mag gaan proberen of hij van dit fort een succes kan maken!
Verwijderd
ik moet morgen aan een werkweek(ken) van 10 dagen beginnenhayate666 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 04:14:
[...]
Verdorie wat gaat zo'n jaar snel. Ik wilde een uitgebreide versiering bij de ingang maken die mijn val zou opleuken. Ik zat te denken aan een grote middelvinger die naar de ingang van de val wees ofzo. Het grootste deel van het jaar ben ik aan het knokken geweest met goblins en zooi aan het opruimen geweest die ze hebben achtergelaten. Vandaar dat er ook geen enkel interessant screenshot te maken was.
Ik heb iedereen gedwarfed die op de lijst stond, alleen EcoR heeft tot twee keer toe het jaar niet gehaald. Misschien heeft hij onder mijn opvolger meer geluk![]()
De hendel in de eetzaal laat de blauwe bruggen van de val openklappen. Leuk om een karavaan mee te vangen en hun spul in beslag te nemen. Nog niet in de praktijk getest.
Link naar de savegame
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
[ Voor 35% gewijzigd door hayate666 op 15-05-2011 22:54 ]
hayate666 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:51:
TWBMS was bijzonder braaf voor zijn doen. Behalve dan het adopteren van katten als een of ander gek kattenmannetje en wat nutteloze mandaten instellen dan.
Cats cannot be assigned as pets; instead, cats choose dwarves as owners. Cats randomly choose from all the dwarves on the map, but have a much higher probability of choosing a dwarf who has the preference "admires cats for their aloofness". If a cat is caged, it will not adopt; however, it may adopt the moment it is taken from the cage (perhaps to be immediately butchered), regardless of who removes it from the cage.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door VyperX op 16-05-2011 13:57 ]
[ Voor 49% gewijzigd door Countess op 16-05-2011 15:50 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Ja, dit topic in combinatie met de Let's play Dwarf Fortress Boat Murdered (en overige verhalen die ik later ging lezen) kregen mij zover om een poging te wagen. Lange tijd eerst met de 40D versie geklooid en gewacht tot er een werkbare versie was de 2010-versie verscheen.VyperX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:21:
@Stefandepefan: Gaaf om te horen dat we ook andere mensen zo gek krijgen met DF te beginnen.
daft punk is een van mijn favorieten, zal eens kijken wat ik voor je kan doen... ook al kom ik een 5 te kortVyperX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:23:
Wie het volgende jaar ook heeft: ik verwacht een hoop Daft Punk referenties!
[ Voor 40% gewijzigd door Countess op 16-05-2011 16:30 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Wat impliceert u hiermee mijnheer?Countess schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:58:
ik ben er.ik zeg niet zo veel maar hou het topic scherp in de gaten
heb nog fff tijd dus dat komt goed uit.... alleen nog niet super veel ervaring met de nieuwe versies, maar dat mag de pret niet drukken.
als er geen al te grote dringende problemen zijn ga ik een NUTTIG mega projectje proberen.
Ik denk dat ze zo agressief zijn doordat ze met succes kinderen gestolen hebben uit het fort. Succesvolle diefstallen maken de civilization die het lukt brutaler.VyperX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:23:
Damn, die groene rakkers zijn een stuk aggressiever geworden dan ik me herinner... Gelukkig hebben we genoeg ijzer voor goede armor en wapens.
Ik ben best benieuwd hoe je het systeem met die pressure plates hebt opgezet, Hayate... Zou je daar wat pics van kunnen maken?
[ Voor 74% gewijzigd door hayate666 op 16-05-2011 17:55 ]
niks niks, ik hem mezelf al verduidelijkt.Wat impliceert u hiermee mijnheer?![]()
Het levert kant en klare goblinite af waar iedereen het zonder gevaar op kan pakken en is handig om karavanen te pletter te laten vallen!
Ik had het alleen graag nog wat intensiever gemaakt met opstaande spikes of water/magma en alles net afgewerkt met fortificationsHet is door zijn eenvoud nog niet echt dwarfy.
[ Voor 12% gewijzigd door Countess op 16-05-2011 18:48 ]
[ Voor 43% gewijzigd door hayate666 op 16-05-2011 21:14 ]
Zet mij ook maar op de lijst om gedwarfed te worden. Ik ben ook door dit topic met DF begonnen. Ik bak er nog geen reet van, maar het gaat steeds beterVyperX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:21:
Dwarfing Requests:@Stefandepefan: Gaaf om te horen dat we ook andere mensen zo gek krijgen met DF te beginnen.
- Stefandepefan
- Niemand?
de reden dat ik eigenlijk enkel mannen kies voor het leger tenzij ik een ernstig te kort aan mannen heb, of de vrouwen al veel skills hebben en ik te kort kom.hayate666 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:39:
en kleine EcoR junior liep met zijn moeder mee de trainingszaal in en werd doorboord voor zover ik kan zien.
naar zo blijkt een hele foute aanname...hayate666 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:11:
Ik kon eerlijk gezegd niks vinden dus heb alles geproduceerd via de manager. Ik nam maar aan dat alles er stond wat nodig was
[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 17-05-2011 14:12 ]
[ Voor 11% gewijzigd door hayate666 op 17-05-2011 14:41 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Countess op 17-05-2011 16:45 ]
Ben ik helemaal met je eens, Countess. Volgens mij had ik F1 en F2 al ingesteld, voor de ingang en het bos respectievelijk.Countess schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:15:
[...]
gebruikt niemand van jullie de F1-8 shortcuts?
ik vind ze echt super handig.
eentje bij de ingang, eentje bij de workshops eentje bij de barracks/training ect
kan je veel sneller door je fort een navigeren.
Idd die toetsen schelen zo veelVyperX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:25:
[...]
Ben ik helemaal met je eens, Countess. Volgens mij had ik F1 en F2 al ingesteld, voor de ingang en het bos respectievelijk.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
En dat had je niet 2 sieges geleden kunnnen melden ?hayate666 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:50:
Zilver is het beste non artifact metaal om hamers en maces mee te maken. Zelfs al heb je staal of adamantine dan kun je dat nog het best gebruiken.
Verwijderd
Verwijderd
Héhé, ja ik vind het bouwen van een fort eigenlijk het leukste wat er is in het spel. Nu heb ik een eerste simpele verdediging gezet (4 muren rond mijn ingang van het fort met ophaalbruggen) zodat ik rustig binnen kan verder werken. Binnen deze muren is dan ook een tuin aangelegd zodat mijn dwergjes toch nog buiten kunnen.Stefandepefan schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:58:
Iedereen lijkt weer vrolijk te bouwen hier. Ook mijn fortje gaat gestaag verder en ben vooral bezig met muren bouwen en andere verdedigingsmechanismen om mijzelf te beschermen. Probleem is dat ik binnenkort snel ook barakken moet gaan bouwen om in ieder geval wat soldaten te trainen en vervolgens me serieus te storten op de start van een metaalindustrie.
"It's about time you showed up Fox!"
met k kan je, nadat je er wat van hebt uitgehakt, kijken of de steen ergens nuttig voor is.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:13:
Metaalindustrie ben ik ook nog niet aan begonnen om op te zetten. Probeer wel dingen te zoeken maar ik vind bevoorbeeld geen coal. En verder geraak ik nog niet wijs uit al die verschillende soorten stenenzit tijdens het spelen dan meestal ook meer op df.megawiki dan iets anders
Verwijderd
hmm, is me nog niet opgevallen. Meestal kijk ik na hoe de steen heet en zoek het dan op in de wiki. Is me nog niet opgevallen dat daar ook het materiaal bijstaat. Eens beter kijken vnv, want heb wel al een paar keer stenen tegen gekomen die gebruikt kunnen worden om silver en copper van te makenCountess schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:04:
[...]
met k kan je, nadat je er wat van hebt uitgehakt, kijken of de steen ergens nuttig voor is.
alle metal ore's laten dan zien voor welk metaal ze zijn.
en kolen kan je bij de wood furnace (b-e-w) ook van hout maken.
gebruik nu de ironhand set (denk ik) omdat die er het mooist uitziet. mss dat ik die andere ook eens probeer. Zit die ook in de LNP?Countess schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:04:
verder kan de juiste graphics pack helpen. de ore iconen van phoebus vind ik veruit het duidelijkst.
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=57557.0
(open spoiler: rocks and stuff.)
Je kunt ook gewoon ergens een stone-pile dumpen met alleen metallic-ore aangezet.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:21:
[...]
hmm, is me nog niet opgevallen. Meestal kijk ik na hoe de steen heet en zoek het dan op in de wiki. Is me nog niet opgevallen dat daar ook het materiaal bijstaat. Eens beter kijken vnv, want heb wel al een paar keer stenen tegen gekomen die gebruikt kunnen worden om silver en copper van te maken
[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 19-05-2011 18:24 ]
Kijk hier en hier eens. Waarschijnlijk willen ze de items van een dode dwerg achterhalen waar ze niet bij kunnen. Iedere benoeming van deze situatie die ik tegenkom draait op deze reden uit. Waarschijnlijk is hun echtgenoot overleden en proberen ze de spullen te achterhalen waar ze niet bij kunnen.heuveltje schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:24:
[...]
And now for something completely different :
Ik word compleet platgespamd door 2 dwergen met elk :
Mc Urist A cancels store owned item : item inaccessable
Is er een manier om uit te zoeken om welk item dat gaat ?
Want ik begin moordadige gedachten tegen die 2 te hebben
(en als het geen legendary armor maker was geweest was ie ook al lang aan de lava goden geofferd !! )
[ Voor 16% gewijzigd door hayate666 op 19-05-2011 23:32 ]
Heb ik ook nog steeds in mijn tutorial-save. Al 3 of 4 keer de melding gehad dat ze niet komen. Handelskaravaan is wel langsgeweest. Ben nu maar heel veel spullen aan het maken en muurtjes aan het versieren, hopelijk komt er dan nog wel wat...TWBMS schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:29:
Ze willen niet naar mijn outpost komen, heb nou al enkele malen de melding gehad dat er geen immigranten komen.
Het schiet niet echt op met 4 dwergjes, al is het wel lekker rustig zo.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq