[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Crayne schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:03:
Nou, mooi is dat. Je begrijpt dat ik mijn update nu moet gaan schrijven als zombie.
Verhaaltechnisch is het toch wel leuk denk ik, als undead pupetmaster een dwergenfortje bestieren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Is het ook. ;)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39
Of als spook, geloof dat iemand anders dat ook al een keer heeft gedaan.

edit:
Of je typt de verkeerde naam in... |:( en je leeft nog. Het is Crayun die dood is niet Crayne.
Heb de naam aangepast in de tekst. Crayne is overigens een metselaar en heeft absoluut niks met het leger te maken.

[ Voor 68% gewijzigd door TWBMS op 27-04-2011 11:44 ]

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
:P
Ik heb als spook wat gedaan... en als een reincarnatie... Geen probleem, genoeg creatieve oplossingen. :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

@TWBMS: Vond het al raar, aangezien ik voorheen fijn met bakstenen bezig was en nu plotseling zwaarden ving met mijn voorhoofd, maar dat verklaart een hoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
D'oh! Alsnog... Arme Crayun. :P

Edit: Het zal wel door mijn slechte handschrift zijn gekomen ofzo }:O

[ Voor 54% gewijzigd door VyperX op 27-04-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Als zombie moeten schrijven lijkt me niet erg makkelijk om te lezen eerlijk gezegd.
Jaar 553

1st Granite
Brains! Brains brains braaaaains... :'( Brains TWBMS! :( Braaaaaains. |:(

5th Granite
Brains brains. Brains brains brains, brains braaains. :)

10th Granite
Brains VyperX braaaains :9~ Braaains.. })

18th Granite
Brains VyperX ;w :-( Brains brains braaains iron helmet :/

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Braaaains :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk het weer eens opgepakt

hoe maak ik ook alweer een dump locatie waar ik al die klotesteen kwitjkan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Garbage zone designaten via i. Vervolgens de mass dump tool: d --> b ---> d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:11:
Garbage zone designaten via i. Vervolgens de mass dump tool: d --> b ---> d.
owja shit

ff verschil tussen garbage en refuse vergeten d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
En het laatste stukje.
24th Hematite, 552

Hayate zat in de eetzaal een beetje voor zich uit te staren. "Wat is er?" vroeg de persoon naast haar.
Hayate keek op en zag dat twbms naast haar was komen zitten om te gaan eten. "Ik wil weer in de forge werken." zei Hayate tegen haar. "Zeker na de dood van Crayun is het duidelijk dat we degelijke uitrusting nodig hebben." gin ze verder. "Ik begrijp het" zei twbms "maar op dit moment zijn er niet genoeg dwergen.." Hydra onderbrak haar en zei "Niet genoeg?!" twbms keek verbaasd op en vroeg "Hoe bedoel je dat?".

Hydra legde uit dat er vandaag een groep immigranten was aangekomen en ze had al een aantal dwergen gezien die ze graag in het leger wilt hebben. "Ok.. had je bezwaar als Hayate zijn functie als smith weer opneemt dan?" vroeg twbms nog maar Hydra knikte positief. "Ik zal het met trots dragen zei ze tegen Hayate.

twbms at snel haar bord leeg en deelde wat orders uit om nog een forge te bouwen. "Als ie klaar is, kan je direct aan de slag." Zei twbms tegen Hayate al vorens ze weer verdween de trap op.

4th Malachite, 552,

twbms ging vlug haar kamer in en pakte haar logboek. "DELER!" schreef ze "Ik hoorde vandaag het bericht dat de dwerg met uw naam vandaag een shop had overgenomen. Niemand kon tot hem door dringen en ze begon spontaan dingen te verzamelen!" twbms probeerde zich zelf te kalmeren zodat ze verder kon schrijven,
haar handen trilde helemaal. Toen ze wat rustiger was ging ze verder "Ik hoop zo dat ik de kans krijg om in uw naam een legendarische item te mogen maken." Hier op sloeg ze het boek dicht en ging weer aan het werk.

5th Malachite, 552

Die avond schreef twbms in haar boek "Deler, ze is vandaag begonnen met het maken van haar item. Ik zal harder werken om uw vertrouwen in mij waar te maken!" Hier op ging ze slapen.

9th Malachite, 552

"Het was 5 dagen terug dat ze begon met het maken van haar item, Een prachtige amulet!" Schreef twbms in haar logboek. "Het is jammer genoeg wel van hout." mompelde ze voor zich uit zachtjes. "Ik heb haar gevraagd hoe het voelde, maar ze kon geen antwoord geven op die vraag behalve dat mijn tijd wel komt."
TWBMS Zuchtte nog eens diep en ging toen slapen.

3rd Galena, 552

Kidnapper - Nish Teloddom
VyperX noteerde in de logboeken "Nish Teleddom, Ontvoert door Goblins".
"Joost mag het weten wat ze met onze kinderen doen." Mopperde hij.

12th Timber

"Weer een dwerg in een trance.." schreef twbms angstvol "Ik hoop dat ik nog genoeg tijd heb om meer te leren in de forge voor het mijn beurt is. Gelukkig gaat het fort wel goed voor uit, de metselaars maken goede voortgang kreeg ik van Crayne te horen vandaag. Dus dat is een opluchtig." schreef ze verder.

"Ik maak mij alleen zorgen over de achter ingang, ik weet niet precies wie besloten heeft om die tunnel te graven maar de goblin die Crayun dode kwam via die gang naar binnen. Misschien is het beter als we die tunnel dichten." Een zorg voor morgen dacht ze en ging slapen.

13th Timber

Een Caravan met mensen is vandaag aangekomen, tot grote opluchting van twbms. Tekkud, de dwerg die in trance is geraakt, stond al een paar dragen te brullen om materialen die we niet hadden. Snel gaf ze de opdracht om alle hebbe dingetjes en weet ik wat naar de depot te brengen om te kunnen ruilen. Het belangrijkste was verschillende soorten stof.

Het onder handelen was nog niet klaar of Tekkud stond al te graaien in een van de kisten met stof.
Vol trost haal hij daar een rol zijde uit vandaag en rende snel terug naar zijn werkplaats.
twbms zuchtte nog eens diep.. blij dat haar grootste angst niet gebeurde.

21st Timber

Tekked begon aan zijn constructie met een hoop kabaal.

24th Timber

Tot grote on vreugde van Countess, die er niet van houd om overtroeft te worden, organiseerde Semmy een groot feest.

25th Timber

Tekkud kwam vol trotst zijn werkplaats uit en toonde zijn creatie aan iedereen. Een legendarische Cabinet, van steen dat wel.

5 Opal,

Crayne melde zich bij twbms, "We zijn klaar." zei zij tegen haar. Twbms' der ogen glinsteren bij het horen van dit nieuws. Snel volgde ze Crayne naar buiten om het resultaat te bewonderen.

Hier op gaf ze snel nieuwe orders uit, ze waren bijna door hun voorraad choke en ijzer heen en deze moest snel bij gevuld worden om aan de vraag te kunnen voldoen.

Hydra kreeg de opdracht om wat muren te plaatsen in de grote opening die gemaakt is tijdens het mijnen naar Bauxite. "Hydra heeft gevraagd voor een plaats om te trainen." zei ze tegen Crayne.

13th Opal,

Jarrean had vandaag de eer om het kind van Amplicon de wereld in te mogen helpen, het is een jongen.

16th Opal

VyperX openende zijn logboek maar weer eens, en noteerde "Weer een kind gestolen door een goblin."
Hij zucht nog eens diep.. "Hoog tijd de Hydra zijn werk eens gaat doen." Mompelde hij voor zich uit.

21st Opal

"JIJ gaat" Brulde Amplicon tegen Jarrean "Ik ben verdomme nog aan het herstellen van mijn eigen bevalling." Jarrean stamelde "Maar.." "NIKS MAAR!" Brulde ze nog harder. Een uur later kwam Jarrean terug, met een merkbaar opgelucht gezicht. "En?" vroeg Amplicon "ze heeft een jongen" zei Jarrean gaf hij als antwoord. "Tss.. die grafgraver weet het wel te versieren niet.." dacht Amplicon hard op.

10th Obsidian

VyperX pakte zijn logboek maar weer eens, al vloekend op Hydra en noteerde dat er weer een goblin met een kind vandoor gegaan is.
Zo dat was hem. :P
Er is nu een mooie ingang, gemaakt van Bauxite, Dus prachtig rood.
Scheelt met schoonmaken. >:)
Ow en werkende ophaal bruggen.

De dwergen zijn nu een beetje ingedeeld om snel choke te maken van lignite en ijzer te maken van Magnetite en Hematite.

pics:3 4 5 6 7 8 9 10
savegame: http://twbms.nl.eu.org/got_df/region3_552.7z

Succes aan de volgende. :)

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Het fort is nog gevaarlijker dan een Amsterdams kinderdagverblijf! Arme kleine dwergbaby's ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Inderdaad... Ik hoop maar dat we daar geen problemen mee gaan krijgen.

Ik had eerst nog het idee om een ophaalbrug te maken in de gang naar het bos (en die standaard omhoog hebben staan), maar daar is toen niks meer van gekomen. Misschien moeten we in ieder geval er een paar guard dogs plaatsen.

@Hydra: Je staat op het lijstje om als volgende het fort over te nemen... Komt het je nu beter uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Enige '' probleem" dat het kan opleveren is dat we over een paar jaar, als het fort het zo lang uit houd, een van die dwergen een raiding party kan leiden op ons fort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Mwoah, ik dacht meer aan het feit dat ontvoerde kinderen in het algemeen unhappy thoughts veroorzaken... Maar gelukkig hebben we redelijk wat mogelijkheden om dat te compenseren op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
VyperX schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:48:
Ik had eerst nog het idee om een ophaalbrug te maken in de gang naar het bos (en die standaard omhoog hebben staan), maar daar is toen niks meer van gekomen. Misschien moeten we in ieder geval er een paar guard dogs plaatsen.
Hmm, ontwijken goblin dieven ook pressure plates?

Had in m'n fortje wel een soort trap gemaakt (pressure plate opent hatch er achter, waardoor ie niet verder kan), maar de dieven/babysnatchers lijken hier wel uitgestorven.

Heh:
Grafgraver is naturally trustful of everybody.
Grafgraver does not go out of own way to help others.
(edit: ah, indefatigable. Dat verklaart wat)

Lambal.. Zeker 1% combattraining en 99% flirten met TWBMS _O-

edit: ik weet het nog niet.. In m'n eigen fortje lijken ze toch wat meer te trainen als ze in kleine groepjes zitten. Al heb ik nog niet zoveel gespeeld en moet nog verder experimenteren met:
- groepjes van 2-3 van gelijkwaardige skill
- groepjes van 3-4 met een goeie vechter en een paar niksnutten

edit2: en er zitten teveel dieren in die pen/pasture denk ik. Vandaar dat ze elkaar naar de bloodgod helpen.

edit3: hematite/magnetite.. Let the good times roll!

[ Voor 25% gewijzigd door _H_G_ op 27-04-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik heb totaal geen ervaring met de nieuwe military... geen idee...

Wat betreft de dieren: het zou me niks verbazen als er te veel er in zitten. Ook helpt het niet dat in de winter alles bedekt ligt met sneeuw, waardoor ze moeten vechten om de laatste resten.

En met ijzer komt het wel goed. :D
Nu moeten we alleen nog even een lading flux stone zien te vinden voor staal.

Mmmmm.... staal... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

_H_G_ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:33:
Grafgraver is naturally trustful of everybody.
Grafgraver does not go out of own way to help others.
(edit: ah, indefatigable. Dat verklaart wat)
Ik snap hem even niet in de gegeven context. Wat verklaart de eigenschap indefatigable? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
volgens google:
Origin:
1580–90; < Latin indēfatīgābilis untiring, equivalent to in- in-3 + dēfatīgā ( re ) to tire out ( see de-, fatigue) + -bilis -ble

—Related forms
in·de·fat·i·ga·bil·i·ty, in·de·fat·i·ga·ble·ness, noun
in·de·fat·i·ga·bly, adverb

—Synonyms
tireless, inexhaustible, persevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Ik weet prima wat het woord betekent. Ik zie de relevantie alleen niet ten opzichte van de zinsnedes erboven. Indefatigable heeft niets te maken met anderen vertrouwen of niet alles willen doen om anderen te helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Crayne schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:50:
Ik weet prima wat het woord betekent. Ik zie de relevantie alleen niet ten opzichte van de zinsnedes erboven. Indefatigable heeft niets te maken met anderen vertrouwen of niet alles willen doen om anderen te helpen. ;)
Eerder met de zin er onder... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik moet wel meegeven dat ik het niet direct wist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Crayne schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:50:
Sorry, ik had de map gisteren bekeken om te zien wat Grafgraver aan het doen is. Ik kon "Tss.. die grafgraver weet het wel te versieren niet" namelijk ook niet helemaal volgen.

Maar toen zag ik het: twee babies.. Als ie nou eens met z'n indefatigable non-stop ging trainen, maar nee: blijkbaar andere prioriteiten ;) Geen idee hoor, of die andere character details uberhaupt van invloed zijn, of dat het betekent dat ie vertrouwen heeft in de rest en zelf geen bal uitvoert (op de babies na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
VyperX schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:48:
@Hydra: Je staat op het lijstje om als volgende het fort over te nemen... Komt het je nu beter uit? :)
Hydra heeft 2 dagen niks van zich laten horen, ik stel voor dat we door schuiven naar Crayne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Ik kan sowieso pas volgende week maandag beginnen, dus ik stel voor dat Hydra tot en met zondag heeft om zich te melden en zijn beurt te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
TWBMS schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:44:
Hydra heeft 2 dagen niks van zich laten horen, ik stel voor dat we door schuiven naar Crayne.
Oh, sorry guys. Ja, druk druk druk (kutexcuus, I know, maar ik heb op dit moment nieteens tijd Portal 2 uit te spelen :(). Schuif maar door en zet mij maar onderaan ofzo.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Sorry heren, afgelopen twee weken op vakantie geweest en heb helaas niet mee kunnen lurken.
Ik ga de schade weer in halen en heb genoten van jullie prachtige verhalen!
Glorhil heeft de belangrijke taak van chief medical dwarf. Hij moet nog bewijzen of hij die verantwoordelijkheid aankan.
Dat is mooi, ik heb mezelf altijd gezien als het verzorgende type! Ubdib, hoe is het met je hand? Zit hij er nog aan?

TWMBS, bedankt voor het ineenstorten van mijn carriére als head medical :P
Nu ben ik weer overgeleverd aan de grillen van commandant Hydra en zijn haar privé legertje waar ik bij behoor. Hopp dat ik een langer leven heb dan de andere dwergen die in het leger zitten.... ;)

Is er trouwens een manier om de (social) skills van de dwergen te zien? Ik ben benieuwd of ik uberhaupt wat geleerd heb van mijn medicijnmannentijd en het wapens poetsen in het leger.

[ Voor 0% gewijzigd door Andiaen op 02-05-2011 11:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Andiaen schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:37:
Sorry heren, afgelopen twee weken op vakantie geweest en heb helaas niet mee kunnen lurken.
Ik ga de schade weer in halen en heb genoten van jullie prachtige verhalen!

[/quote]Glorhil heeft de belangrijke taak van chief medical dwarf. Hij moet nog bewijzen of hij die verantwoordelijkheid aankan. [/quote]

Dat is mooi, ik heb mezelf altijd gezien als het verzorgende type! Ubdib, hoe is het met je hand? Zit hij er nog aan?
Volgens mij bloed de wond nog.. weet het niet zeker.
TWMBS, bedankt voor het ineenstorten van mijn carriére als head medical :P
Nu ben ik weer overgeleverd aan de grillen van commandant Hydra en zijn haar privé legertje waar ik bij behoor. Hopp dat ik een langer leven heb dan de andere dwergen die in het leger zitten.... ;)
Graag gedaan, maar je moet eigenlijk Jarrean and Amplicon bedanken. :D
Kan er weinig aan doen dat ik eens met 3/4 goede dwergen zat die samen alle medical skills hebben die we nodig hebben.
Is er trouwens een manier om de (social) skills van de dwergen te zien? Ik ben benieuwd of ik uberhaupt wat geleerd heb van mijn medicijnmannentijd en het wapens poetsen in het leger.
Het beste kan je dan DwarfTherapist gebruiken, daar kan je alle skills in zien en hun level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Spelers:"Reserve lijst": Semmy, Countess, Hydra

Dwarfed:
  • Awsom
  • Crayun
  • Zhalix
  • Grafgraver (_H_G_)
  • Glorhil (Andiaen)
  • Jarrean
  • Amplicon
Dwarfing Requests:
  • Teutates
@Crayne: het lijkt erop dat jij aan de beurt bent... Succes! *O*
@Andiaen: Je kan met Dwarf Therarapist ook de social skills bekijken En te laat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
VyperX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:52:
Spelers:"Reserve lijst": Semmy, Countess, Hydra

Dwarfed:
  • Awsom
  • Crayun
  • Zhalix
  • Grafgraver (_H_G_)
  • Glorhil (Andiaen)
  • Jarrean
  • Amplicon
Dwarfing Requests:
  • Niemand?
@Crayne: het lijkt erop dat jij aan de beurt bent... Succes! *O*
@Andiaen: Je kan met Dwarf Therarapist ook de social skills bekijken En te laat... :)
Doe mij maar als dwarf :D
Als speler ben ik nog niet zo goed ... dus dat doe ik jullie niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Teutates schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:05:
[...]

Doe mij maar als dwarf :D
Als speler ben ik nog niet zo goed ... dus dat doe ik jullie niet aan.
Tuurlijk wel, het spelen van het spel is het kleinste moeite.
Het verslag schrijven neemt het meeste van de tijd in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Dan wachten we gewoon tot maandag Crayne. Wel goed dat jullie goed aangeven wanneer je kan beginnen. Scheelt een hoop in de organisatie! Mocht het alsnog niet kunnen schuiven we gewoon door.

Mijn beurt komt steeds dichterbij zo })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
TWBMS schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:49:
[...]

Tuurlijk wel, het spelen van het spel is het kleinste moeite.
Het verslag schrijven neemt het meeste van de tijd in beslag.
-hongersnood
-biernood
-waternood(gebrek aan)
-dwarf die rest opjaagt en alle productie daarmee cancelt

:P dit is iets wat op het moment allemaal nog speelt op mijn saveje toen ik voor het laast speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Watersnoods is geen punt... Tenzij je bedoelt dat er water vanuit de aquifier boven ons in het fort terecht komt. :X

Download anders een keer de save en kijk hoe het je afgaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
die dwerg die de rest op jaagt, klinkt als of hij beserk is gegaan na het valen van een 'mood'.
Enige wat je dan kan doen is hem snel afmaken met je soldaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
In een incident in mijn fort kreeg de dierentrainer een mood die ik niet kon vervullen, aangezien ik nog geen werkbaar metaal had opgegraven en de karavaan voorlopig niet zou komen. Hij werd gevolgd door een stuk of 15 wardogs die hij zelf had getrained. Ik voorzag zelf geen probleem, want al zou hij berserk gaan dan vreten die honden hem wel op. Toch?

Niet dus. Urist McDierentrainer gaat berserk en slaat met zijn blote handen 15 getrainde wardogs en een zooi puppy's tot moes. Wel liggen al zijn vingers en tenen open van de beten van de honden. Vervolgens gaat hij achter een paar haulers aanrennen, waarvan hij er een te pakken krijgt en hem met een klap bewusteloos slaat. Ik rekruteer snel mijn mijnwerkers in een squad en stuur ze op de dolle dwerg af. Een enkele slag door het hoofd is al wat nodig is om het gevaar te beëindigen.

Voortaan sluit ik die geschifte dwergen wel weer gewoon op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

En al die mogelijkheden voor fun ontwijken zeker? Echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
* VyperX ziet een conflict ontstaan....

Fight! Fight! Fight! *O*

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd de mogelijkheid om mijn workshops met een deur af te sluiten..

Nou was mijn eerste potje wat ik van de week weer speelde een zodanig probleem.
Dat ik bij 7 dwergen een mood kreeg.
En ja hoor de mason.
Die ging dus die fucking workshop in terwijl mijn deuren opwaren..
ZUCHT...
Is uiteindelijk goed gekomen.

Zal vanavond van mijn fort in aanbouw wat stonesense screenshotjes plaatsen.
Nog geen vijand gezien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
TWBMS schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:21:
die dwerg die de rest op jaagt, klinkt als of hij beserk is gegaan na het valen van een 'mood'.
Enige wat je dan kan doen is hem snel afmaken met je soldaatjes.
probleem is alleen die heb/had ik nog niet xD
VyperX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:28:
Watersnoods is geen punt... Tenzij je bedoelt dat er water vanuit de aquifier boven ons in het fort terecht komt. :X

Download anders een keer de save en kijk hoe het je afgaat... :)
Watersnood gebrek aan water :P ( als je een lange tijd geen bier hebt en geen water gaan ze ook klagen dat ze geen water hebben)

EDIT: nieuw saveje begonnen met een nieuwe wereld >_< aangezien ik geen goede zonder Aquifer kon vinden heb ik er eentje met Aquifer gekozen xD

Na 2de verdieping stuite ik op water >_<
Geen probleem ik graaf ergens anders verder omlaag... ehh water...
Nu heb ik mezelf een beetje gespoiled en een van de tools gebruikt om te kijken of ik nou telkens in een meer graaf.... of dat er wat anders aan de hand was....

Ik heb een atlantische oceaan onder mij zitten.... >_< het bedekt 80% van de berg waar ik inzit.
Dit is ruim 8 floors waar hij bij de 9de veel kleiner wordt. ( freaking oceaan.... :9 )

Iemand tips om te werken met een map met Aquifer ? want het is nogal .... nat ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Teutates op 01-05-2011 00:28 . Reden: nieuwe situatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Beste advies: kijk in de DF Wiki.

Maar, idd... Aquifiers zijn "vervelend". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
VyperX schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:46:
Beste advies: kijk in de DF Wiki.

Maar, idd... Aquifiers zijn "vervelend". :+
Heb een droog plekje gevonden waar ik omlaag kon...

Dit is mijn Aquifier map... http://s128.photobucket.com/albums/p199/cristiaan1989/df/ >_<
(reveal trick + D en dan op minen zorgt dat het water in de ore zichtbaar is... niet standaard aan maar wou eventjes zien hoeveel water er nou zat xD)

nogal nat :) maar wel "fun".

Voorlopig gaat deze map erg goed.
-geen eten tekort
-genoeg booz
-happy dwarfs
-coal en ijzer
-geen water tekort..... xD

Industrie en leger opzetten :) en dan kijken hoe of wat er gebeurt :P

Begin de basis onder controle tekrijgen ^^ kan ik uiteindelijk ook me aanmelden voor doorgeef save game xD

[ Voor 9% gewijzigd door Teutates op 01-05-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zonder die basis kan je meedoen hoor.
(-;

Leer je misschien nogwel meer van omdat je een kant en klaar fort krijgt.
En ach anders heeft degene na jou een hoop fun

Zelf een nieuw projectje begonnen.
Laatste keer helaas vergeten op een evil biome te beginnen.
Nu maar weer gedaan.
Een platte met alles erop en eraan op vulkaan na.
Meerdere metalen flux klei de hele teringzooi.
MAAR
Dit fort gaat iets minder conventioneel gebouwd worden.
Ik ga proberen er een echt stadje van te maken met wegen huisjes alles.

Kijken of dit wat word (-:
In het midden van de stad grote woontorens.
Workshops per 2 van dezelfdesoort in kleine gebouwtjes allemaal om een centraal magazijn heen gebouwd.
Hieromheen moet natuurlijk een groot kasteel gemaakt worden.

Nu zit ik alleen nog te twijfelen of ik de gebouwen ga opbouwen met construction of dat ik ze uit ga graven.
Bijde is wel een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Construction is wel de way to go vind ik. Maar dan alleen blocks gebruiken om bewerkte steen weer te geven die in bovengrondse constructies gebruikelijk is! Die je alleen als in een steengroeve mag afgraven!

[ Voor 14% gewijzigd door hayate666 op 02-05-2011 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

1st Granite 553

Met een kop vol zweet word ik wakker uit een nachtmerrie waarin ik een zwaard kopte. Ik moet er niet aan denken, strijd. Ik speel het liever via mijn kunst. Mijn handen strijden ook, niet met wapens maar met een beitel. Al zou ik dat waarschijnlijk ook uitermate goed kunnen gebruiken als wapen. Hmmm...

In ieder geval, vanochtend kwam TWBMS mijn kamer binnengerend. Ze smeet een ring op mijn bed en riep iets over dat het mijn beurt was. Een beetje minder ceremonie dan ik gewend ben. Maar ja, wat ben ik eigenlijk gewend? Toen ik de kamer uit kwam, stonden er een aantal dwergen hoopvol te wachten.

"En nu?" klonk het van alle kanten. "En nu heb ik honger. Ik weet niet wat jullie doen, maar ik ga ontbijten."

Ik liet ze enigszins verward achter. Blijkbaar was dat niet wat men verwachtte, maar wat moet je als je maag rommelt zoals de mijne? Terwijl ik even later aan mijn dagelijkse brood met gebakken grotchampignonnetjes zat, voorzien van een grote kelk met rum, werd ik alweer lastiggevallen.

"Udib Itongulnas heeft een timmermansatelier geclaimd, baas."
"Da's mooi voor hem."
"Hij kijkt raar uit zijn ogen."
"Doe ik ook wel eens. Vast alcohol."
"Nee, ik denk dat hij inspiratie heeft."

Ik verslikte me.
"INSPIRATIE?!?"
Stukjes brood en champignon vlogen over de tafel. De dwerg die me het nieuws had verteld stapte voorzichtig achteruit en nam de vluchtwegen goed in zich op. Ik sloeg met mijn vuist op tafel.
"Inspiratie is gevaarlijk, jongen. Inspiratie ruïneert levens. Inspiratie vernietigt. Alleen als je de kracht van steen kunt onderwerpen zoals ik, pas dan kun je inspiratie overleven."
De jonge dwerg snelde weg. Iedereen keek me vreemd aan in de eetzaal.

9th Granite 553

Hij staat er nog steeds, in zijn timmermansatelier. Inspiratie doodt.

15th Slate 553

En ja hoor, meneer poept in zijn broek, trekt een sok over zijn piemel en wandelt luidkeels gillend door de gangen. De kreten van "Blauw blauw blauw, mijn neus is een komkommer en jouw oren zijn zo mooi." en "Wat is een hoedje als de zon ondergaat in mijn keel!?!" zijn niet van de lucht.

16th Slate 553

Ik geef orders om ons leger, die 10 hele pannenkoeken met scherpe stokjes, wat beter te kunnen laten trainen. Ze hebben nu gewoon een soort grote hal, maar niets om daar echt in te doen. Ik laat een kleiner kamertje bouwen, zodat we daar een set spikes kunnen neerzetten die we aan een hendel gaan hangen. Als ze staande houten speren kunnen ontwijken, lukt dat vast ook wel met goblins. Denk ik.

23rd Slate 553

Iemand rent me tegemoet als ik op weg ben naar mijn driewekelijkse zandbad. Blijkbaar zijn er glimmend kale hoofden ontdekt aan de horizon, migranten die in willen trekken. Waar? Denk ik dan? Tussen de stenen? Zoek maar een bed. Zeker nu onze enige houtbewerker met zijn vuile onderbroek over zijn hoofd getrokken rondrent en schreeuwt over reuzemarmotten die op zijn neus gaan landen.

27th Slate 553

Nu de migranten er zijn is het tijd om ons legertje eens tegen het licht te houden en het dode hout te snoeien. Een aantal van hen verlaten met plezier de trainingsruimte, anderen moeten eruit gesmeten worden, maar toch gaat het allemaal redelijk pijnloos. Een aantal van de migranten is al erg getalenteerd als het gaat om het doden van dingen die niet horen te (on)leven, dus die krijgen een helm op hun smoel en een prikker in hun hand. Of een hamer, of een bijl. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit.

14th Felsite 553

Weet je wat het voordeel is van elven? Dat ze nooit bewakers meenemen als ze langskomen om hun onzin te slijten. Een karrevracht gratis spullen noemen we dat. En kom nog eens langs jongens!

10th Hematite 553

Oh god. Weer zo'n speciaal sneeuwvlokje dat zich terugtrekt in zijn atelier, deze keer een smid die onze wapenrustingen maakt. Ik hoop dat deze malloot wel zijn spullen kan vinden, anders heeft Udib McLoony straks een vriendje.

11th Hematite 553

Zowaar, hij staat niet te mokken en begint aan iets. Ik zweer het, als die sukkel een armband produceert flikker ik hem en zijn sieraden van de berg af. Ik duim.

13th Hematite 553

Gelukkig, geen vliegende smeden vandaag. Hij produceert een artefact ijzeren maliënbroek genaamd 'Tadar Lolor' oftewel 'De moraliteit van letters'. Ergens heb ik toch het idee dat onze vriend teveel lijm heeft gesnoven, maar is in ieder geval geen godvergeten armband.

21st Hematite 553

Eindelijk is onze dorpsgek dan toch overleden. Ergens op een rots is hij gaan zitten en nooit meer opgestaan. RIP Udib McLoony.

24th Hematite 553

Je gelooft het gewoon niet, maar nog meer baardmensjes weten de weg te vinden naar ons excuus voor een fort. Nou, mensJES, er is er één. Nou, welkom.

8th Malachtite 553

Dus. Ik had in het geheim de opdracht gegeven om een diepe put onder het Trade Depot te graven en mijn vrienden met affiniteit met steen hebben netjes gehoor gegeven. Helaas liep één van onze mijnwerkers op het laagste niveau tegen een muur aan die spontaan water begon te lekken toen zijn houweel erin ging. En nu rent hij daar beneden voor zijn leven in een poging om het water voor te blijven. *zucht*

20th Malachtite 553

Het heeft even geduurd, maar onze ongelukkige mededwerg heeft een weg rond de aquifer gevonden en is aan het bekomen van zijn hachelijke avontuur. De boel wordt gesealed en het niveau erboven wordt betegeld om ongelukken te voorkomen.

2nd Galena 553

Echt. Serieus. BORNHALD! Wat de neuk doe je daar? Ik heb gezegd dat je de ramps weg moest halen. Niet dat je dat moest doen door er van onderen aan te beginnen. Nu staat hij te verzuipen in het gat "ON BREAK". Malloot!

16th Galena 553

En natuurlijk komt er pas iemand roepen dat we worden overvallen door goblins EN dat er een menselijke handelsmissie aankomt als de goblins al over de bruggen komen en de mensen al zichtbaar zijn aan de overkant van onze gracht. Argh! Snel laat ik alle bruggen optrekken voor het geval er nog meer groen gespuis is, maar het is al te laat. Ze rennen het handelsdepot binnen en meppen links en rechts honden dood. Ik laat het leger aanrukken, maar ik weet niet of het gaat helpen. Gelukkig zijn er geen zweepgoblins of boogschutters bij.

Een sloot aan dieren, een mijnwerker, drie onbekende militialeden en Grafgraver delven het onderspit (pun intended) maar dan zijn de goblins die over de brug raakten voor we ze optrokken ook dood. En hun vriendjes komen zoals verwacht al aansnellen. Een boogschutter, meerdere zwaardgoblins en een leider staan te dringen, maar ze komen er niet in. Het wordt nu wachten tot ze het beu zijn...

21st Galena

Gelukkig, Bornhald weet uiteindelijk toch iets uit te vogelen als er een ladder naar beneden wordt geschoven en rent gillend weg van het water.

20th Limestone

Goddomme, nog meer malloten voor de vleesmolen. Waar ga ik die nu weer laten? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Leuk rapport! Ik hoop dat er wat meer dorfs ter sprake komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Crayne schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:54:
[...]Een sloot aan dieren, een mijnwerker, drie onbekende militialeden en Grafgraver delven het onderspit (pun intended) maar dan zijn de goblins die over de brug raakten voor we ze optrokken ook dood. [...]
Hmm, weet nou niet of ik triest of blij moet zijn daarmee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Damn, al meteen een hoop actie... Ik hoop maar dat we de goblins een beetje beter kunnen tegenhouden... *cross fingers*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Dat was te verwachten met alle pogingen tot diefstal en/of ontvoering van de goblins.
Nu krijgen we eerst een tijdje Raid groepen van ze te verduren en daarna sieges. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Tijd voor lockdown, en dan trainen met crossbows? :X
Gelukkig hebben we genoeg resources om dat een tijdje vol te houden, maar uiteindelijk gaan we toch traders nodig hebben om voldoende stof en leer binnen te krijgen. Ook extra hout voor bedden gaat nog een leuk punt worden. :P

@Crayne: Mooie opzet voor fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:40:
Dat was te verwachten met alle pogingen tot diefstal en/of ontvoering van de goblins.
Nu krijgen we eerst een tijdje Raid groepen van ze te verduren en daarna sieges. *O*
Hey hoort er een beetje bij toch d-;

Ben benieuwd of de military het gaat redden.
Heb een beetje het idee dat dat ons aller slapste punt is d-;
Is het niet ingame dan wel kwa kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Tijd voor een overdreven megalomaan en marginaal effectief project om ons fort te beveiligen tegen iedere denkbare bedreiging!

Vooral elven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Daar hebben we 10 6 ramgrage pannenkoeken voor die maar al te graag elven tot moes maaien. Daar is geen marginaal effectief project voor nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Dat moet beter kunnen. Een fort kan zo'n 200 dwergen hebben standaard.
Het moet dus mogelijk zijn om als doel te stellen dat we een leger van 150~ dwergen maken.
Als daar nog iets door heen weet te komen, weet ik het ook niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Geen probleem. Regel ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Arme Grafgraver en Udib....

Nou ja, maar arme Grafgraver dan, Udib heeft me niet de kans gegeven om dat gat in zijn hand dicht te laten naaien (hier spreekt Glorhil de voormalige medicus).
Ik ben overigens allang blij dat ik het gevecht met de goblins heb overleefd! Al zou het me niets verbazen als ik ergens in een hoekje heb zitten schuilen om te wachten tot de goblins weer weg zijn.
Al met al mooi verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Arme dwergjes, ja...

Also, Crayne... Zou je een paar plaatjes kunnen maken van het fort? (Liefst met rondslingerende goblin ledematen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Doe ik, komen morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
bibankeskal werd wakker... hij dacht aan hoe het verder moet. hij had met een paar vrienden eigenhandig deze stad opgebouwd. hij had de hele stad ingericht en ook een groot gedeelte uitgehakt.
aban en kivisch hielpen ook mee... maar die waren snel afgeleid wanneer ze gingen steenhakken verdwenen ze al snel een aantal verdiepingen lager om daar verder te gaan... paar muren en kwamen ze weer naar boven om daar te helpen... het is maar goed dat de dieren buiten stonden anders gingen ze die ook nog aaien als ze die zagen.

Jahoor daar aan de horizon weer nieuwe dwergen .... we hebben van alles gevonden maar geen goud dus wat zoeken ze hier... we hadden net genoeg bedden ze slapen voorlopig maar in een kuil hoor...

Bier en eten, leuk hoor die asielzoekers die bij ons komen inwonen maar nemen ze hun eigen eten mee... nee hoor dat mogen wij weer regelen... want als we dat niet doen gaan de socialisten onder ons die alles willen delen... maar ze worden chagrijnig wanneer wij dat niet doen.

Eten ja laat ik maar een farm aanleggen... een van die nieuweling mag lekker buiten spelen... beetje in de aarde spelen...

Wacht is even.... onze jager had pas geleden iets mee genomen een lijk van een panda..... hij was alleen vergeten dat de ouders van het dier misschien niet zo blij waren dat wij lekker vers vlees hebben...
Dus muren hebben we al... maar misschien een kuil zodat het extra veilig is .... lekkere aardbeien..
Veel trappen aanleggen en dan maar weghalen ....

Zo gezegd zo gedaan het is wel uitkijken met instorten zij aban tenminste ik denk dat hij dat zij want hij vertrok weer... moest zo nodig ores afgraven onder onze oceaan.... gelukkig kwam kivisch wel helpen...

Bijna klaar met afgraven.... wat hoor ik daar,kivisch is dat jouw maag... ?
terwijl ik het vraag zak ik weg .... een aardverzakking :o
kivisch gaat het goed.....? "ehh jahoor jij brak mij val heb alleen een gebroken arm... hoe gaat het met jouw ?"
naast een gebroken arm en een gebroken been gaat het wel redelijk denk ik.... o wacht hoeveel liter bloed heeft een dwerg gemiddeld...? want ik voel nattigheid maar het plakt nogal...

Kivisch: bij Berronar Truesilver we hebben een genezer nodig !

Kivisch ziet bibankeskal nog een paar meter verder kruipen... maar het mocht niet baten...
bibankeskal roept nog een ding... Bier en voedsel je hebt nooit genoeg bier...

bibankeskal stierf die dag denkend aan voedsel voor zijn vrienden met zijn pickhouweel in zijn hand...

(redelijk chaotisch maar wou wat schrijven toen mijn aangewezen leider stierf door mijn "fun" >_< moet een nieuwe aanwijzen....)

denk dat bibankeskal begrafenis een viking begrafenis wordt... in de binnen oceaan is het toch nog ergens goed voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Andiaen schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:55:
Arme Grafgraver en Udib....

Nou ja, maar arme Grafgraver dan, Udib heeft me niet de kans gegeven om dat gat in zijn hand dicht te laten naaien (hier spreekt Glorhil de voormalige medicus).
Ach ja.. BLOOD FOR THE BLOODGOD!! Maar misschien kan Crayne een van de kinderen Grafjr noemen? Of zijn Grafgravers kinderen ondertussen gekidnapt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
_H_G_ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:45:
[...]

Ach ja.. BLOOD FOR THE BLOODGOD!! Maar misschien kan Crayne een van de kinderen Grafjr noemen? Of zijn Grafgravers kinderen ondertussen gekidnapt ;w
Als het goed is zijn alle kids van ons er nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
TWBMS, een goede moeder? :? Wie had dat verwacht?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

_H_G_, ik heb één van jullie kinderen hernoemd naar Grafgraver Junior. :)

Onze nieuwe trainingroom
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g300/CrayneNL/df/Trainingroom.png

Onze binnenplaats. Vol lijken.
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g300/CrayneNL/df/Goblin_invasion_aftermath.png

[ Voor 13% gewijzigd door Crayne op 03-05-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Crayne schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:24:
_H_G_, ik heb één van jullie kinderen hernoemd naar Grafgraver Junior. :)
De dochter of de zoon? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://store.steampowered.com/app/35480/
Dwarfs!? offers an addictive, fast paced arcade-like experience, with plenty of difficulty levels and game modes to play, in the tradition of great games such as "Lemmings" and "Dwarf Fortress."

Kwam ik toevallig tegen. Dacht mss is er hier wel een dwerf fetisjist die het leuk vind.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik wil mezelf graag even van de speel lijst af laten halen. Momenteel is RL een beetje druk geworden :) helaas geen tijd om me helemaal te verdiepen in het runnen van een fortje en daar ook nog een leuk verslag over te schrijven :'(

EDIT (en off topic):
trouwens, kwam dit op steam tegen.. http://store.steampowered.com/app/35480/ iemand die het kent, het principe lijkt me gejat van DF. Helemaal met een credo als "There are only 3 certainties in this world: death, taxes and that Dwarfs always dig too deep!"
voor de rest lijkt het me wel geinig, en toch een ripoff :)

[ Voor 42% gewijzigd door Bornhald op 05-05-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Edit: aangepast naar aanleiding van Cronax. Zie: VyperX in "[PC Indie] Dwarf Fortress"

[ Voor 95% gewijzigd door VyperX op 05-05-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Kan je mij een plekje opschuiven? Ik heb deze week en begin volgende week geen tijd maar daarna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Dun dun dun >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Sinds ik laatst mijn xbox heb verkocht ben ik me weer wat meer aan het verdiepen in de wat ingewikkeldere spellen. Hele tijd geleden heb ik al eens een poging gedaan DF te snappen, maar haakte toen redelijk snel af door gebrek aan doorzettingsvermogen en de lonkende Xbox.

Binnenkort ga ik eens kijken of ik me weer door een zooi tutorials kan worstelen zodat ik hier een beetje kan meepraten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
EcoR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:55:
Sinds ik laatst mijn xbox heb verkocht ben ik me weer wat meer aan het verdiepen in de wat ingewikkeldere spellen. Hele tijd geleden heb ik al eens een poging gedaan DF te snappen, maar haakte toen redelijk snel af door gebrek aan doorzettingsvermogen en de lonkende Xbox.

Binnenkort ga ik eens kijken of ik me weer door een zooi tutorials kan worstelen zodat ik hier een beetje kan meepraten :)
Tutorials en trial en error :P doen het voor mij :)

Alleen leger en handel heb ik zelf nog niet echt onder de knie :P
( en voorlopig leger ook niet nodig gehad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Spelers:"Reserve lijst": Semmy, Countess, Hydra, Bornhald

Dwarfed:
  • Awsom
  • Crayun
  • Zhalix
  • Grafgraver + Jr. (_H_G_)
  • Glorhil (Andiaen)
  • Jarrean
  • Amplicon
  • Teutates
Dwarfing Requests:
  • Niemand?
@EcoR: Zin om alvast gedwarfed te worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
VyperX schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:06:
Spelers:"Reserve lijst": Semmy, Countess, Hydra, Bornhald

Dwarfed:
  • Awsom
  • Crayun
  • Zhalix
  • Grafgraver + Jr. (_H_G_)
  • Glorhil (Andiaen)
  • Jarrean
  • Amplicon
  • Teutates
Dwarfing Requests:
  • Niemand?
@EcoR: Zin om alvast gedwarfed te worden? :)
zet mij alvast achteraan op de reserve lijst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
@VyperX: Welja, dwarf me maar alvast, mooie stok achter de deur om een beetje betrokken te blijven :)

Zit net even te kijken, maar is TinyPirate zijn tutorial nog steeds de beste? Ook al is het niet de nieuwste versie, om het echt stap voor stap te leren lijkt me die nog steeds de duidelijkste van wat ik kan vinden. Of is er ondertussen ook al een mooie uitgebreide voor de meest recente versie? Liefst eentje waarbij je (zoals bij Tinypirate) zowat aan de hand wordt meegenomen in de beginfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik heb de startpost even bijgewerkt en ook een overzichtje erbij gedaan van welke genaamde dwergen al overleden zijn en hun doodsoorzaak erbij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
EcoR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:39:
Zit net even te kijken, maar is TinyPirate zijn tutorial nog steeds de beste? Ook al is het niet de nieuwste versie, om het echt stap voor stap te leren lijkt me die nog steeds de duidelijkste van wat ik kan vinden. Of is er ondertussen ook al een mooie uitgebreide voor de meest recente versie? Liefst eentje waarbij je (zoals bij Tinypirate) zowat aan de hand wordt meegenomen in de beginfase.
Vond die van captnduck wat beter, maar dat kan goed aan mij liggen. Vond zijn stem en humor best prettig.

Hij heeft ook een nieuw filmpje gemaakt over de huidige DF versie, die ik ondertussen gezien heb. Qua tutorial vond ik die toch wat minder: Hij legt het wel uit, maar soms niet helemaal duidelijk welke functie hij nu gebruikt. Als je bekend met de interface bent, dan is het goed te volgen (maar dan is er weer niks aan, omdat je de gameplay dan vast ook kent). Z'n oudere (DF2010 tut) filmpjes waren beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Maandag komt het tweede en laatste deel van jaar 553. Deze week is het na maandag plots erg druk geworden op het werk en vandaag en morgen ben ik vrij (en ik ben vergeten de save van mijn werkplek te halen, malloot die ik ben.)

Stay tuned for death, disease and goblins. Possibly all at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
Crayne schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:18:
Maandag komt het tweede en laatste deel van jaar 553. Deze week is het na maandag plots erg druk geworden op het werk en vandaag en morgen ben ik vrij (en ik ben vergeten de save van mijn werkplek te halen, malloot die ik ben.)

Stay tuned for death, disease and goblins. Possibly all at the same time.
Speel jij DF op je werk :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 03:42:
http://store.steampowered.com/app/35480/
Dwarfs!? offers an addictive, fast paced arcade-like experience, with plenty of difficulty levels and game modes to play, in the tradition of great games such as "Lemmings" and "Dwarf Fortress."

Kwam ik toevallig tegen. Dacht mss is er hier wel een dwerf fetisjist die het leuk vind.
ist het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Ja hoor, twee schermen, gewoon laten draaien tot er iets gebeurt en in de tussentijd netjes mijn werk afhandelen. Mijn collega speelt Evony. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Er is een demo. Ik heb m heel even geprobeerd, maar tijdens eerste tutorial kreeg ik al een berichtje dat er een onverwachte crash was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
zojuist DF gedownload, en zit nu maar ff wat tutorials te kijken.

@EcoR
ik bekijk op het moment deze:
YouTube: Kanaal van FogeyGaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
EcoR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:39:
@VyperX: Welja, dwarf me maar alvast, mooie stok achter de deur om een beetje betrokken te blijven :)

Persoonlijk heb ik de tutorial gevolgd die volgens mij op de officiele wiki staat. Hij is niet perfect en ik ken nog niet alles, maar de basis toch al wel, de rest zelf ontdekken zorgt voor meer 'fun' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Nou, ik ga er morgen eens goed voor zitten met een laptop in de tuin. Ik ga gewoon met die van TinyPirate beginnen en dan zie ik wel waar het schip strandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

@_H_G_: geen idee, zal maandag voor je kijken. Gewoon de eerste. ;)
EcoR schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:50:
Nou, ik ga er morgen eens goed voor zitten met een laptop in de tuin. Ik ga gewoon met die van TinyPirate beginnen en dan zie ik wel waar het schip strandt :)
Bij de volledige vernietiging van al je dwergen als je geluk hebt. Daar leer je vaak het meest van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Crayne schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:49:
@_H_G_: geen idee, zal maandag voor je kijken. Gewoon de eerste. ;)
Maakt mij niet uit. Het zijn toch allemaal bloeddorstige bebaarde dwergen :) Ik heb zelf ook nog nooit een kind zien opgroeien: meestal kruipen ze achter mamma aan over het slagveld _O-

[ Voor 0% gewijzigd door _H_G_ op 06-05-2011 15:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij toevallig kan vertellen hoe het met de kracht van een wapen ten opzichte van het materiaal..

Ik kan nergens een makkelijk lijstje vinden waar gewoon een lijst staat van sterk naar zwak materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:51:
Iemand die mij toevallig kan vertellen hoe het met de kracht van een wapen ten opzichte van het materiaal..

Ik kan nergens een makkelijk lijstje vinden waar gewoon een lijst staat van sterk naar zwak materiaal.
http://df.magmawiki.com/i...#Weapon_.26_Armor_Quality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent mijn held..

en eindelijk ontdekt waarom ik elke keer gewiped word d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Omdat je leren pantsers en houten wapens gebruikt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee omdat ik vol trots met geluk 2 stukjes adementite bovenin vond.
2 hele mooie hamers maakte.
En in no time 2 dorfs kwijt was...

Adamantite moet dis in axed en steel hammers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Zilver werkt het best in hamers. Aangezien dat het zwaarste metaal is waar je hamers van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een dwergje was ooit zo aardig om een gouden hamer voor me te maken als artifact, dat werkt nog net wat beter denk ik. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

bwerg schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:16:
Een dwergje was ooit zo aardig om een gouden hamer voor me te maken als artifact, dat werkt nog net wat beter denk ik. :P
Denk je ?
Goud is een van de zachtste metalen die er zijn :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Maar wel zwaar en dat is het voornaamste bij hamers in Dwarf Fortress. Slijtage van wapens speelt nog geen rol. Zodra ze dat gaan invoeren gaan de verhoudingen wel veranderen denk ik.

Materialen als goud, zilver en lood zijn compleet ongeschikt voor zwaarden of alles wat scherp moet zijn, maar voor alles wat alleen zwaar moet zijn is het perfect. Gouden en loden hamers kan je alleen krijgen met een hoop mazzel bij een bezeten dwerg. Vandaar dat ik zilver noemde als zwaarste metaal waar je hamers van kan maken.

[ Voor 47% gewijzigd door hayate666 op 08-05-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
damn, best vermakelijke game, alleen snap er nog niet veel van, had uiteindelijk zoveel steen en geen plek om het te dumpen, om vervolgens de ene na de andere dwarf te zien sterven door geen slaap of honger XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steen lekker steen maken..
En bedden meteen aan het begin van hout maken.

Klein kamertje graven 10 bedden erin en barracks van maken.

Deur erin klaar.

Wat je wel met je steen kan doen is een kleine garbage zone bij je mason maken

i dan aangeven waar dan g

en dan de steen die in de weg ligt bet d-b-d daar laten dumpen

met d-b-c kan je de steen reclaimen en word het door je workshop gebruikt.
en alles ligt op 1 vakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
over die stone 'cheat' had ik idd wat gezien/gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raxious schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:03:
over die stone 'cheat' had ik idd wat gezien/gehoord
cheat cheat

als het zo erg zou zijn was hij er allang uit..
anders kan je altijd nog de atomsmasher maken
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste