[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Building_destroyer

er is building destory 1 en 2.
2 maakt idd alles kapot, 1 alleen houten deuren en luiken enzo.

undead vallen onder 1

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 09-04-2011 14:04 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
VyperX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:51:
@Teutates: Scrollen is meestal iets van boven/beneden, of alt+boven/alt+beneden, of +/-. Ik moet zelf meestal ook een beetje proberen.
+/- was het idd :)

Eerste save game met tutorial alweer opgegeven :P
gebrek aan genoeg eten/drinken zorgde dat alles stil kwam te staan :)

Heb nu een nieuwe wereld gerenderd en kan nu aantal dingen al zelf regelen dus komt wel goed :P

Voedsel stond in tutorial niet zo hoog als prioriteit :P maar weet ik dat het wel goed moet bij houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ben ik nou een hippie die plantjes plukt?! Waar gaat dat heen met de fortress wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04

Year 551 - Part 3 - Door VyperX

Expeditie log: 19th Limestome 551, Early Autumn
Tijd voor een lekkere slok dwarven ale... Aaah, dat doet een dwerg goed. Raar om te bedenken dat de zomer alweer voorbij is. Bornhald en ik zijn zo druk bezig geweest dat we nauwelijks tijd hebben gehad om naar buiten te gaan.

Het eerste gedeelte van de huisvesting is klaar, maar onze industrie moet nog een hoop aan gebeuren. Gelukkig zijn er een paar dwergen druk bezig geweest met het maken van trinkets, zodat we van de traders een aambeeld kunnen krijgen.

Het is hard nodig ook, want we beginnen door ons hout heen te raken. Ik snap niet wat er met die Hydra aan de hand is... Nadat ik hem had gezegd dat hij z'n axe ook kon gebruiken om zichzelf te verdedigen, heeft ie hem neergelegd in de storage, en er niet meer naar omgekeken. Toen ik hem hierover aansprak had ie een vaag verhaal over dat wapens niet gebruikt mochten worden voor 'burgerlijke taken'. Wtf?

Over wtf gesproken... wat is er buiten aan de hand?
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2ld83no_th.jpg
Oh nee, he? Niet nog meer klaplopers! We hebben niet eens genoeg bedden voor iedereen op dit moment! (Mede dankzij Hydra z'n geklooi.)

Waar ben ik aan begonnen?!?

Expeditie log: 6th Sandstone 551, Mid-Autumn
Het fort staat er op dit moment redelijk bij. We hebben genoeg storage voor onze ores en fuel, maar we missen nog een aambeeld om er goed gebruik van te gaan maken. Ik heb opdracht gegeven tot het maken van cokes van alle bruinkool die we hebben uitgegraven.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/14x1owp_th.png

Aan de andere kant van de gang ligt onze grote voorraad kamer... die slechts nauwelijks is gevuld. :(
Ik kan wel een farm laten aanleggen met een grote lading plump helmets, maar uiteindelijk zullen we toch een diverser dieet moeten gaan krijgen. Misschien moeten we toch wat meer bessen enzo uit het bos gaan verzamelen.

Onze eetzaal is klein, maar ruim genoeg om ruimte te bieden aan de huidige groep mensen, zolang er geen grote feestjes worden gehouden.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2nbu3rn_th.png

Expeditie log: 18th Sandstone 551, Mid-Autumn
Die skeletal Giant Eagles worden steeds brutaler. De laatste besloot om te landen op ons plateau, en om Udib te grazen te nemen, door z'n hand proberen op te eten!
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/sqp2yw_th.jpg

Gelukkig schoten onze war dogs hem te hulp en trokken de Eagle uit elkaar. Of Udib z'n hand zal genezen moeten we nog zien... Hoe kan je als wever werken zonder hand??

(Overzicht van het plateau)
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2cp2w6u_th.jpg
@Zhalix: Ik heb je wat meer verantwoordelijkheden gegeven... Je bent gepromoveert tot Mason :P

Also, het lijkt dat er vlak boven mijn fort een aquifier ligt van 3 lagen hoog... Kunnen jullie alvast plannen gaan maken hoe jullie die willen gaan gebruiken. Is iets te veel fun voor mij ;)

Verder lijkt er een bug(je) te zijn met het gebruik van wapens... Als een wapen eenmaal voor iets militairs is gebruikt, kan deze niet meer worden ingezet voor andere dingen. Dus de axe waarmee ik Hydra uitgerust had, wil hij nu niet meer gebruiken voor het houthakken. Daarom heb ik op dit moment nogal moeite met het maken van dingen als bedden, bins en barrels. Oh well :P

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Woop woop! Sta ik niet meer uit mijn neus te vreten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Zijn skeletal eagles van die watjes geworden of zijn onze dwergen zo macho dat ondode vliegende beesten niks meer voorstellen?

Startpost bijgewerkt!

[ Voor 9% gewijzigd door hayate666 op 09-04-2011 20:21 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Geweldig!

En dat Stonesense is niet verkeerd :) Nooit echt naar gekeken, maar maakt zo'n update toch een stuk meer duidelijk.

Nog ideeën om die rivier in te dammen? Zo te zien is t vrij koud en zal ie vaak bevroren zijn, wat het indammen wat gemakkelijker maakt. Niet dat ik weet dat het veel uitmaakt voor de FPS, maar het lijkt in mijn games toch wat invloed te hebben (zodra de boel ondooit).

Ik wist niet eens dat deuren ook een blokkade waren.. Houdt dat ook dieven en kidnappers tegen? (als die nog komen in deze versie.. In m'n laatste game kwamen gelijk de goblin lashers).

[ Voor 8% gewijzigd door _H_G_ op 10-04-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:19
Hmm, StoneSense werkt hier niet. Hij sluit zichzelf telkens af en start zichzelf dan weer op. Moet hem telkens stoppen door het proces te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@gm1999: Je moet wel de nieuwe Memory.xml downloaden van de Stonesense website. Daarna zou ie wel moeten kunnen starten. Datzelfde bestand heb je ook nodig bij Overseer trouwens.

Bij het afsluiten van StoneSense kan het voorkomen dat DF blijft hangen, je moet dan het 'dfunstuck.exe' programma gebruiken dat bij StoneSense wordt meegeleverd. (Staat ook uitgelegd in de readme.)

[ Voor 6% gewijzigd door VyperX op 10-04-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
Werkt nogsteeds niet. Hoe maak je trouwens een muur?

[ Voor 42% gewijzigd door SideSplitter op 10-04-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Wel de Memory.xml vervangen in de directory van StoneSense? (Just double-checking.)

Muren kan je maken met 'b -> C -> w' (Build - Construction - Wall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
Jep, heb het echt vervangen.

Kwam er net achter, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
In dat geval, welke versie van DF gebruik je? :) De Memory.xml die ik linkte is bedoeld voor versie 31.25. Als je de DF gebruikt van de TinyPirate tutorial, dan heb je een heel oude versie.

Anders moet je op de website van StoneSense kijken naar een Memory.xml die bij je versie van DF hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
Blijkbaar is mijn versie(0.31.25) te nieuw voor die van StoneSence(0.31.21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Jongens... Gebruik nu gewoon Lazy Newb Pack, dan loop je niet meer met versies te klooien, maar werken al dit soort dingen out of the box (inclusief StoneSense) :P.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Dricus schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:48:
Jongens... Gebruik nu gewoon Lazy Newb Pack, dan loop je niet meer met versies te klooien, maar werken al dit soort dingen out of the box (inclusief StoneSense) :P.
Ziet er goed uit :)
Heeft iemand tips voor voedsel ?
Ik heb 2 farms en heb nog een hoop planten die verzameld moeten worden.(ze zijn al zwart dat ze dat als taak opgegeven is)
Maar ik kom telkens zonder voedsel/resources voor bier tezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Teutates schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:01:
[...]

Ziet er goed uit :)
Heeft iemand tips voor voedsel ?
Ik heb 2 farms en heb nog een hoop planten die verzameld moeten worden.(ze zijn al zwart dat ze dat als taak opgegeven is)
Maar ik kom telkens zonder voedsel/resources voor bier tezitten.
heeft er al een dwerg de taak om planten te verzamelen? en zo ja, is hij niet druk met andere dingen.?

zeker als je nog weinig voorraad heb is het slim om goed op te letten dat de dwergen met dit soort noodzakelijke taken niet overspoeld worden door hun andere taken.

[ Voor 15% gewijzigd door Countess op 10-04-2011 15:11 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Countess schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:09:
[...]

heeft er al een dwerg de taak om planten te verzamelen? en zo ja, is hij niet druk met andere dingen.?

zeker als je nog weinig voorraad heb is het slim om goed op te letten dat de dwergen met dit soort noodzakelijke taken niet overspoeld worden door hun andere taken.
Dat was het inderdaad bedankt :)
(1 had die taak alleen en ik was in de veronderstelling dat ze die taak allemaal hadden)

Heeft iemand nog een tip voor farming boven de grond ?
Ben me nog aan het inlezen over irrigatie maar snap nog niet hoe ik boven de grond werkend krijg.
(mijn farm ondergronds gebruikt geen water ? op het moment .... tenminste ik heb er nog niks voor aangelegd en het schijnt te werken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Denk dat je op soil/clay aan het verbouwen bent? Zover ik weet heeft dat geen water nodig. Maar ik loop misschien wat achter: toch maar weer eens een fortje beginnen :)

Ik zie dat soundSense nu ook een update knopje heeft, al is het wel rapper om de soundpack apart te downloaden. Vind het een stuk aangenamer om zo te spelen (en standaard sound uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
_H_G_ schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:32:
Denk dat je op soil/clay aan het verbouwen bent? Zover ik weet heeft dat geen water nodig. Maar ik loop misschien wat achter: toch maar weer eens een fortje beginnen :)

Ik zie dat soundSense nu ook een update knopje heeft, al is het wel rapper om de soundpack apart te downloaden. Vind het een stuk aangenamer om zo te spelen (en standaard sound uit).
Binnen op clay inderdaad :)

Maar probeer een farm buiten temaken :P zodat ik meer voedsel verbouw.
Aangezien ik constant voedsel/bier tekort heb terwijl ik ook planten verzamel.

Verder ben ik ook bezig met een flootgate en lever die nog niet helemaal werken...

[ Voor 6% gewijzigd door Teutates op 11-04-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
VyperX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:17:

Year 551 - Part 3 - Door VyperX

Verder lijkt er een bug(je) te zijn met het gebruik van wapens... Als een wapen eenmaal voor iets militairs is gebruikt, kan deze niet meer worden ingezet voor andere dingen. Dus de axe waarmee ik Hydra uitgerust had, wil hij nu niet meer gebruiken voor het houthakken. Daarom heb ik op dit moment nogal moeite met het maken van dingen als bedden, bins en barrels. Oh well :P
Heb je die taakveranderingen met Dwarf Therapist (ik blijf dat lezen als "dwarf the rapist", zucht...) gedaan?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Leuke verslagen zijn het weer! Ik zie dat ik (Glorhil) eindelijk gearriveerd ben bij het kamp. Mezelf kennende zal ik nog niet veel gedaan hebben.
Hydra blijft het Chuck Norris gevoel houden zie ik! Lekker ouderwets met die handen flapperen!
Ook Udib is flink aan het huishouden zie ik! Ben benieuwd wanneer of Hydra of Udib meer dan alleen een hand / been verliest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Hydra: Nope, ik heb het militaire systeem gebruikt. Eerst wielde je je axe om bomen te kunnen kappen. Toen ik je daarna als militair activeerde schakelde je terug naar je vuisten.

Later bedacht ik me dat je die axe niet als militair ge-equiped had, dus bij de volgende keer probeerde ik dat. In eerste instantie kon ik toen de axe niet eens kiezen, en had ik maar aangegeven dat je elke axe mocht kiezen die je wilde. Dat was het tweede gevecht, maar ook daarbij vocht je met je vuisten.

Sterker nog, je probeerde eerst je axe (hauled) naar de stockpile te brengen. Aangezien ik de marmots wat meer prioriteit vond, deed ik een forbid op de axe, waarna je hem dropte en de marmots te lijf ging. Na het gevecht deed ik een (re)claim op de axe, waarna je hem oppakte (als militair). Ik dacht: succes! Daarna schakelde ik je squad weer uit, en je ging meteen de axe terug brengen naar de algemene stockpile. Daarna heb je het ding (als woodcutter) niet meer opgepakt.

tl;dr: Hydra had z'n axe vast, dropte hem, pakte hem weer op en bracht het ding naar de stockpile. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ah, okay. Wat ik merkte nl. is dat taakwisselingen in DT niet altijd goed gaan. Ik vermoed zo dat als je bijvoorbeeld carpentry of mining 'aanzet' ze ook een order moeten krijgen om daarvoor een axe of pick te gebruiken. En dat gebeurt niet met DT alleen. Maargoed, di's vooral een theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:36:
@Hydra: Nope, ik heb het militaire systeem gebruikt. Eerst wielde je je axe om bomen te kunnen kappen. Toen ik je daarna als militair activeerde schakelde je terug naar je vuisten.

Later bedacht ik me dat je die axe niet als militair ge-equiped had, dus bij de volgende keer probeerde ik dat. In eerste instantie kon ik toen de axe niet eens kiezen, en had ik maar aangegeven dat je elke axe mocht kiezen die je wilde. Dat was het tweede gevecht, maar ook daarbij vocht je met je vuisten.

Sterker nog, je probeerde eerst je axe (hauled) naar de stockpile te brengen. Aangezien ik de marmots wat meer prioriteit vond, deed ik een forbid op de axe, waarna je hem dropte en de marmots te lijf ging. Na het gevecht deed ik een (re)claim op de axe, waarna je hem oppakte (als militair). Ik dacht: succes! Daarna schakelde ik je squad weer uit, en je ging meteen de axe terug brengen naar de algemene stockpile. Daarna heb je het ding (als woodcutter) niet meer opgepakt.

tl;dr: Hydra had z'n axe vast, dropte hem, pakte hem weer op en bracht het ding naar de stockpile. *zucht*
als je nu eerst het squad uitschakeld en het hem daarna laat oppakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hmmm... misschien kan ik dat nog proberen. Ik heb nu alleen de squad inactief gemaakt... Zal eens kijken wat er gebeurt als ik deze helemaal verwijder. Edit: En wat er gebeurt als ik woodcutting uit en weer aan zet.

Anyway, ik heb m'n smelters net opgestart... Met een beetje geluk kan ik bij de traders een anvil regelen, dan zijn we wat dat betreft ook weer zelfvoorzienend. :)

Als ze geen anvil en/of axe bij zich hebben... Dan zijn we al redelijk fscked voordat we echt begonnen zijn :P

Aan de andere kant, een jaartje met alleen baracks zou nog te overleven moeten zijn, toch? :X

[ Voor 30% gewijzigd door VyperX op 11-04-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
VyperX schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:55:
Als ze geen anvil en/of axe bij zich hebben... Dan zijn we al redelijk fscked voordat we echt begonnen zijn :P
Zover ik weet kan je met een wooden training axe ook een boom vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hmmm... Dat kon in Minecraft ook al...

Het probleem is alleen dat ik nog maar 2 logs heb... Eerst even ergens anders testen desnoods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:52:
Hmmm... Dat kon in Minecraft ook al...

Het probleem is alleen dat ik nog maar 2 logs heb... Eerst even ergens anders testen desnoods :)
of gewoon doen en zien waar het schip strand...

wie niet waagt wie niet wint wie niet .........................................

bedoel das de fun toch (-;
je moet het niet te makkelijk maken voor je opvolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
VyperX schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:52:
je kar al gesloopt? levert weer, ik geloof, 9 logs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39
3 logs, en ja het is mogelijk om met een houten axe bomen te kappen.
Zo begin ik meestal, alleen wat eten en drinken meenemen en dan kijken waar het schip strand.

Je kan dan net 1 carpenters shop maken en 2 training axes en vandaar uit bouw je verder.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Eerste actie na embarkment: q -> x

Nou, even nuanceren, na embarkment in non-evil surroundings. In evil surroundings wil de eerste actie nog wel eens sterven zijn omdat er zombie [animal of choice] op de loer liggen. ;)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Yup, kar is al afgebroken. Ik zal (zodra ik weer tijd heb om te spelen deze week) jullie suggesties uitproberen. :)

@Hydra: Ik zorg er in ieder geval voor dat je zaterdag middag uiterlijk de game krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik ga hier effe stoppen met lurken en eens actief deelnemen aan het topic :-)

Vind DF echt een zalig spel omdat het zoveel mogelijkheden heeft maar dit zorgt er ook voor dat het spel zwaar bombastisch overkomt.

Nu ben ik al een paar keer met een fort begonnen en de basis opzetten lukt mij altijd goed (fortje uitgraven, farm aanmaken + still voor wat bier, manson & carpentry opzetten voor deuren stoelen tafels enz.. maar dan loop ik meestal vast. Is er ergens een plek waar je een overzicht vind van hoe verschillende industrieën op te zetten? de wiki is zo uitgebreid dat ik moeilijk mijn weg er in vind :? ik zou liefst een korte samenvatting vinden hoe je verschillende industrieën opzet.

iets in de aard van (stenen uitgraven => manson => deuren) want nu loop ik meestal vast op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik vind dit wel een handige flowchart ;) (gevonden op de wiki)

[ Voor 7% gewijzigd door Jarrean op 12-04-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hmm. Er is dus geen Lava in ons spel, afgezien van wat er 150 levels lager zit? Meh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Hydra schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:47:
Hmm. Er is dus geen Lava in ons spel, afgezien van wat er 150 levels lager zit? Meh :(
magma piston!

met quickfort redelijk snel te maken(nouja, designaten).
http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Magma_piston

moeten we alleen even een plek vinden met zo min mogelijk caves erin van boven tot onder. (een paar is niet zo erg, die kan je ook in laten storen, word de piston iets korter maar dat is niet zo'n probleem.)

[ Voor 133% gewijzigd door Countess op 12-04-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hmmm... misschien had ik dat ook als vraag mee moeten nemen bij de enquete... Leermomentje :P

Ik wist alleen dat er tegenwoordig altijd magma onder je map zit... Ik wist niet dat het zo diep zou zitten. :X
Oh well... Dan wordt de zoektocht naar magma een leuk moment voor fun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
soms is de magma sea het maar 30 lagen diep... maar dan moet je wel in een laag gebied zitten van de map.
zodra je de bergen in gaat word het snel 100 of meer lagen.

als we nog geen magma hebben tegen de tijd dat ik aan de beurt ben dan zal ik eens kijken of ik zo'n piston kan bouwen. maar andere zijn natuurlijk welkom om er eerst aan te beginnen. dan ga ik kijken of ik hem zo veel mogelijk kan automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
VyperX schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:59:
Hmmm... misschien had ik dat ook als vraag mee moeten nemen bij de enquete... Leermomentje :P

Ik wist alleen dat er tegenwoordig altijd magma onder je map zit... Ik wist niet dat het zo diep zou zitten. :X
Oh well... Dan wordt de zoektocht naar magma een leuk moment voor fun :P
Mhua, of het nou echt snel nodig is. Zo'n piston (of de boel naar boven pompen) is op lange duur ook geinig. Ik heb eerlijk gezegd liever 130 lagen met mineralen en Fun en zonder magma, dan 10 lagen mineralen met snelle magma. Bij bepaalde versie, .20 geloof ik, krijg ik allemaal van dat soort maps. Je kan dan wel spieken, maar neemt imho een deel van de lol weg.

Persoonlijk krijg ik het ook niet voor elkaar om fatsoenlijke magma traps te maken zonder flink te knokken, dus ben meer aan het kijken naar military. Schijnbaar trainen ze wel goed in groepjes van twee met gelijkwaardige skill, of met een goede leider met teacher skill (en om de paar maanden een rustpauze: geen idee waarvoor.. vorige keer deden ze niet veel anders dan rusten :P). De vorige keer kreeg ik het dus niet voor elkaar en afgehaakt: ga het nog eens een keer proberen met die tips.

Kort: zo te horen klinkt het wel als een mooie map hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik vind juist magma traps maken zo cool :) Heb menig goblin verbrand. Ideaal is ook dat alleen het ijzer achterblijft en alle armor e.d. gewoon verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
nvm

[ Voor 93% gewijzigd door Bobmeister op 14-04-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Heh. Ze gezegd zo gedaan. barracks, 2 militairen een training axe gegeven en trainen maar. Nope, nog niet. Ze staan een partij te niksen en skill gaat traag omhoog. Later hoor ik opeens toch geluiden! Jaaa! *Whoosh!* *Blam!*, maar vals alarm: een paard wordt knettergek, beukt de hersenen in van een ander paard en gaat daarna los op een lama _O-

(Had het ook wel verwacht, maar was helemaal vergeten dat ik nog een groter graasveld moest maken. hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
_H_G_ schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:08:
Heh. Ze gezegd zo gedaan. barracks, 2 militairen een training axe gegeven en trainen maar. Nope, nog niet. Ze staan een partij te niksen en skill gaat traag omhoog.
Stel de minimum aantal dwergen bij naar 2, dan zullen ze waarschijnlijk wel gaan trainen.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ah, sorry. Dat doe ik altijd al. Trainen ze bij jou wel dan? Als de forums lees lijkt zowat iedereen hier last van te hebben en stappen ze snel over naar de danger rooms enzo.

edit: hmm. Ergens anders een tip gelezen om ze een keer een Move actie te geven, dat ze dan missende equipment gaan halen. Ze ging naar de locatie en deden niks, daar ze de equipment hadden die ze moesten hebben. Na move actie cancellen gingen ze terug naar de barrakken en ging vrolijk knokken 8) Ik denk dat er toch nog wat equip-bugjes in zitten.

[ Voor 55% gewijzigd door _H_G_ op 14-04-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX

Year 551 - Part 4 - Door VyperX

Expeditie log: 24th Sandstone 551, Mid-Autumn
Glorhil lijkt in ons fort nog het meeste te weten over hoe je een hand moet behandelen, dus heb ik hem maar tot Chief Medical Dwarf gepromoveerd. Nu maar hopen dat ie de hand van Udib kan redden. :X
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/21dip8o_th.png

Ik heb maar tegen Hydra gezegd dat ie niet meer in een squad zit, omdat er toch geen dreiging is op dit moment. Willen we een echt goede verdediging opzetten, dan zal dat toch structureel aangepakt moeten worden.

Vervolgens zie ik hem vol blijdschap naar de stockpiles rennen om z'n axe op te halen. Wtf? Ik zal die gast nooit snappen!

Expeditie log: 19th Timber 551, Late Autumn
Armok zij geprezen! Vanuit de verte zien we twee afgeladen dieren verschijnen, samen met een aantal dwergen. Blijkbaar hebben ze ons niet vergeten in de hoofdstad, en hebben ze ons extra spullen gestuurd! Ik ben wel weer toe aan iets anders dan Plump Helmets en dwarven ale.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2njf52t_th.png

Expeditie log: 24th Timber 551, Late Autumn
Terwijl de dieren worden afgeladen, komt een van de dwergen mijn kant op... Wat zou die nou weer moeten?
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2yosgac_th.png

Expeditie log: 6th Moonstone 551, Early Winter
WHAT THE KITTY STRANGLING FUCK IS DIT? In plaats van dat deze gasten ons supplies komen brengen, komen ze om te ruilen! Alsof wij hier een leuk knutselhokje hebben ofzo!

Oh, en dan hebben ze ook nog het gore lef om ons te vertellen wat ze volgende keer willen hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2uiyx5e_th.png

Ik ga hier geen moeite voor doen hoor! Als ze zo graag willen ruilen, dan krijgen ze maar wat we hebben.

Terwijl de dwerg, Nomal heet ie, weg loopt draait hij zich nog even om.
   "Oh ja. Ik moest je ook nog dit geven." zegt Nomal, en drukt een dichte envelop in m'n handen.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/34s4j9z_th.png

Ik blijf met de envelop in m'n handen staan terwijl hij richting de traders verdwijnt. Nirmek en Ral beware mij... Wat moet ik nu...?

Met bibberende vingers maak ik de envelop open. Op het briefje staat slechts 1 regel...
Bereid je voor op oorlog.

Expeditie log: 17th Moonstone 551, Early Winter
Bornhald, je bent goed bezig! O+
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2hfv0h3_th.png

Ik heb nog lang over mijn opdracht na lopen denken... en ik denk dat ik weet wat ik kan doen ter onze verdediging.

Expeditie log: 21st Obsidian 551, Late Winter
Langzaam maar zeker wordt ons fort zelfvoorzienend. We hebben een simpele metaal industrie opgezet, hebben toegang tot vers water... En buiten is onze eerste verdedigingslinie bijna af:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/257j0bs_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2rwx4qs_th.jpg

Het is alweer bijna een jaar geleden dat we hier zijn aangekomen. We begonnen met 7 dwergen, en zijn ondertussen al gegroeid tot 19! Ik ken ze niet allemaal even goed, maar toch wil ik een aantal dingen over 'mijn' dwergen opschrijven.

• Mijn vriend Bornhald is een relatie begonnen met Hydra. Blijkbaar is onze woodcutter een zij... Zou dat de wazige handelingen verklaren met de bijlen? Ik ga het haar maar niet vragen, de skeletal hoary marmots heeft ze toen goed ter graze genomen. Bornhald zelf is naast het graven goed bezig als smid.
  • Countess is onze beste brouwer. Hoewel hij altijd klaagt dat we niet genoeg barrels hebben, zorgt hij toch voor de belangrijkste levensbehoefte hier in het fort. O+
  • Crayne is onze hoofd-mason. Hij heeft een hoop nuttige dingen bijgedragen aan de constructie van onze verdediging, hoewel hij nog veel meer ideeen leek te hebben over hoe dit verbeterd kan worden.
  • Semmy en Awsom zorgen samen voor onze farms, ervoor zorgend dat we altijd lekkere plump helmets hebben om te eten. :)
  • Hayate is onze master-armorer. Voor de toekomstige militairen zal hij hun uitrusting gaan samenstellen. _/-\o_
  • TWBMS heeft veel ervaring met leerbewerking, een industrie waar we nog aan moeten beginnen. Verder vertrouw ik haar niet erg... Er lijkt iets niet te kloppen met haar. :?
    Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2nbhjtf_th.jpg
  • Over de rest kan ik kort zijn:
    • Zhalix is een van de masons, maar ook met talent voor plant processing.
    • Crayun is de laatste mason, voornamelijk omdat we nog geen scheerder nodig hebben gehad.
    • Glorhil heeft de belangrijke taak van chief medical dwarf. Hij moet nog bewijzen of hij die verantwoordelijkheid aankan. 8)
    • Grafgraver is.... een hauler :P
  • De rest van de dwergen ken ik niet goed genoeg om er iets over te zeggen...
Overzicht van het fort:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1zpk3sn_th.png
De workshops
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/4vojts_th.png
De legendary dining room (mede dankzij een aantal masterpiece tafels)
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/11ipaww_th.png
De slaapkamers
De savegame kan je hier vinden.

@Hydra: Succes! :D

[ Voor 0% gewijzigd door VyperX op 16-04-2011 14:38 . Reden: Save link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Jarrean schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:28:
Ik vind dit wel een handige flowchart ;) (gevonden op de wiki)
Erg handig tnks :)

Ik heb nu geen meldingen meer dat mijn dwarven niks tedrinken hebben of teweinig voedsel hebben.

waar ik nog wel last van heb.
-dieren sterven door uithongering (that cant be good) en heb nog niet kunnen vinden hoe of wat ze moeten eten...
-heb verschillende workshops met taken maar volgens mij gebeurt er nogal weinig ...
-gemiddeld heb ik 20 van de 26 dwarfs die aan het idlen zijn terwijl ik genoeg taken heb die moeten gebeuren.
misschien taakverdeling/geen tools ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Teutates schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 00:04:
-dieren sterven door uithongering (that cant be good) en heb nog niet kunnen vinden hoe of wat ze moeten eten...
Je moet een zone (i) aanwijzen waar die "Stray" dieren kunnen grazen. Na een tijdje zie je wel hoeveel ze grazen (als een aanzienlijk gedeelte kaalgevreten is moet je het wat groter maken, of wat dieren promoveren tot noodrantsoen).
-heb verschillende workshops met taken maar volgens mij gebeurt er nogal weinig ...
-gemiddeld heb ik 20 van de 26 dwarfs die aan het idlen zijn terwijl ik genoeg taken heb die moeten gebeuren.
misschien taakverdeling/geen tools ?
Via Dwarf Therapist kan je goed zien wat ze aan het doen zijn en eventueel die taken uitschakelen, als je ze belangrijke dingen wil laten doen. Bijvoorbeeld stone/wood/item/food hauling wegstrepen bij je Mason en dat overlaten aan die arme idlers die verder geen taken hebben (zoals Grafgraver *grumble*. Is ie zo nutteloos? :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Voor dieren moet je een pasture zone maken. Dus, een zone aanmaken met 'i', en aangeven met 'n' dat het een pasture is. Daarna kan je (in hetzelfde menu nog) met 'N' aangeven welke beesten in die zone gezet moeten worden.

Wat de andere twee punten: download/gebruik Dwarf Therapist. Dat is een extern tooltje waarmee je kan zien wie welke taken heeft. Ik heb bijvoorbeeld bij de succession game nu 4 dwergen met de 'mason' job, waardoor het bouwen van muren enzo een stuk sneller gaat.

Qua tools: er zijn maar 2 taken waarvoor echt equipment nodig is: mining en woodcutting. Als je dus meer dwergen aan het minen wil, dan moet je extra picks maken, zelfde voor woodcutting met axes.

@_H_G_: Grafgraver (en Zhalix) staan bovenaan mijn lijstje om gepromoot te worden naar military, aangezien ze daar beiden al wat skill in hebben. Trust me, je bent niet nutteloos. :)

[ Voor 11% gewijzigd door VyperX op 16-04-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Het is rustig, maar de fundamenten voor een dosis pret worden al gelegd. Dit gaat helemaal goed komen! De volgende beurt is voor Hydra. Laat het even weten wanneer je begint.

Startpost is weer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ach ja, het eerste jaar is meestal rustig. :)
Daarna begint de echte fun pas >:)

Anyway, ik denk dat ik het fort wel in redelijke toestand heb achtergelaten... Dat gedoe met die drawbridge heb ik nog niet eeder (op zo'n manier) geprobeerd... Maar goed, het zou moeten werken.
Misschien dat je nog een atom smasher in het onderste gedeelte zou kunnen maken. Hmmmm.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
VyperX schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 00:15:
Voor dieren moet je een pasture zone maken. Dus, een zone aanmaken met 'i', en aangeven met 'n' dat het een pasture is. Daarna kan je (in hetzelfde menu nog) met 'N' aangeven welke beesten in die zone gezet moeten worden.

Wat de andere twee punten: download/gebruik Dwarf Therapist. Dat is een extern tooltje waarmee je kan zien wie welke taken heeft. Ik heb bijvoorbeeld bij de succession game nu 4 dwergen met de 'mason' job, waardoor het bouwen van muren enzo een stuk sneller gaat.

Qua tools: er zijn maar 2 taken waarvoor echt equipment nodig is: mining en woodcutting. Als je dus meer dwergen aan het minen wil, dan moet je extra picks maken, zelfde voor woodcutting met axes.
hmmm bedankt kon het niet echt vinden op de wiki bij animals en pets hoe ik ze eten moest geven.
Ik gebruik de lazy newb pack :P dus heb alle tools.
ik gebruik ook dwarf therapist om ze taken te geven.
maar weet ik nog niet waarom ze niks aan het doen zijn..
Moet maar is kijken waar het probleem ligt misschien bij de resources dan ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Hydra: Ik heb gisteravond nog even een stukje verder gespeeld om te kijken hoe het zou gaan, maar ik heb blijkbaar een foutje gemaakt met de drawbridge. Zou jij deze opnieuw willen constructen? Oh, en let er dan ook bij op dat de dwergen niet in het midden beginnen met het maken van de muur langs de brug. :>

Punten van aandacht:
  • Meer slaapkamers
  • Meer soorten ore + fluxstone
  • Military en alles wat daarbij hoort
Het enige wat ik nog zal zeggen: ons fort is RIJK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
VyperX schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:24:

Year 551 - Part 4 - Door VyperX

De savegame kan je hier vinden.
Die safegame link klopt niet, overigens is het irritant dat je moet inloggen om er bij te kunnen komen.
Of ik doe iets fout.. dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:18:
[...]

Die safegame link klopt niet, overigens is het irritant dat je moet inloggen om er bij te kunnen komen.
Of ik doe iets fout.. dat kan ook nog.
nee is niet de juiste plek inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Gooi het anders even op Mediafire of zo, VyperX. Kan ik me vast voorbereiden met jouw save. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik heb even de link aangepast. Iedereen zou er nu bij moeten kunnen.

Link: https://docs.google.com/l...TItNGE2MTU5YzQ4MmVk&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Als het goed is heb ik dinsdagavond tijd om er mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hadden andere mensen nog naar de map gekeken? Ben wel benieuwd wat jullie van de opzet van het fort vinden...

Sinds kort gebruik ik 7x7 kamers waarin 4 (dezelfde) workshops geplaatst kunnen worden, met dan in het midden trappen naar boven en beneden voor de grondstoffen en het uiteindelijke product. Leek nu wel redelijk te werken, afgezien van de irritante aquifier die roet door het eten gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Gooi het anders even op de DF Map Archive, kan iedereen die wil er zelf even doorheen stappen:

http://mkv25.net/dfma/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:52
Pff, ik heb ook eindelijk maar eens mijn eerste echte fort lopen. Maar ik ben het overzicht helemaal kwijt. Ik heb 3/4 van mijn dwergen idlen. Ik moet echt een fatsoenlijke lay-out gaan bedenken voor de workshops. Verder weet ik niet echt welke industrieën ik moet opzetten en hoe. En mijn leger wil maar niet van de grond komen:S

Maargoed, FUN is het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Als je vragen hebt over een bepaalde industrie of wat dan ook kan je ze hier ook stellen he!

Eindelijk weer een fatsoenlijke map voor mezelf gevonden. Vulkaan op een toendra. Al het water is het hele jaar bevroren en nog zout ook. Er is een aquifer. Dit gaat wat worden! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hmm. Ik ga deze week en de eerste helft van vorige week geen tijd hebben. Wil iemand 't stokje van me overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Hydra schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:32:
Hmm. Ik ga deze week en de eerste helft van vorige week geen tijd hebben. Wil iemand 't stokje van me overnemen?
Ik wil hem wel overnemen van je, tenzij iemand bezwaar heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TWBMS schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:16:
[...]

Ik wil hem wel overnemen van je, tenzij iemand bezwaar heeft. :P
Be my guest :) Combinatie van drukke weken, Portal 2 en mooi weer vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ga je gang wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Ik vind het ook prima, neem ik hem daarna weer van je over zoals gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@TWBMS: Klinkt goed! :) Heb het liefst dat de game lekker door blijft lopen. :)

Spelers:"Reserve lijst": Semmy, Countess

Dwarfed:
  • Awsom
  • Crayun
  • Zhalix
  • Grafgraver (_H_G_)
  • Glorhil (Andiaen)
Dwarfing Requests:
  • Jarrean
  • Amplicon
Mochten er meer mensen gedwarfed willen worden: we hebben meer dan genoeg dwergjes beschikbaar. (En anders gaan we wel de mods dwarfen :P)

[ Voor 3% gewijzigd door VyperX op 21-04-2011 15:17 . Reden: Jarrean en Amplicon toegevoegd aan dwarfing requests ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK hoop dat ik in de toekomst nog voor opschudding ga zorgen :+ . En het zier er alweer nice uit ^_^.

Overigens kan iemand mij uitleggen waarmee Toady nu bezig is? Want ik kan niet meer zo goed volgen.
Keep up the good work/fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hij is nu bezig met het genereren van stads layouts. Met het idee dat je een stad kan bezoeken in Adventure mode, of er een fort in de buurt bouwen in Fortress mode. Ze willen (net zoals alle andere aspecten) de stad zo goed mogelijk modelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik ben intussen al een tijdje aan het lurken hier, heb wat weinig tijd om te spelen maar geniet van de verhalen. Als ik dus gedwarft zou kunnen worden, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwarf me plxplox!

Ben zelf ook eens begonnen met een rondje DF. Ik ken het spel al langer, voornalemlijk van de verhalen die als "Let's play" geschreven zijn op de SA forums. Ik heb de eerste serie van CptnDuck de vid tutorials gevold en het lukt me nu aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Jarrean en @Amplicon: done :) Jullie staan in de lijst. TWBMS zal jullie er wel bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Tijd voor een verhaaltje vanuit mijn eigen fort.

Rigoth is een mijnwerkster met een hele verzameling aan vaardigheden. Ze is met een redelijke vaardigheid in steenhouwen binnengekomen, maar ze heeft altijd alleen als graver gewerkt. Ze trouwt zelfs en ze krijgt een kind, wat ze trots overal mee naartoe neemt. Moeder mijnwerkster werkt hard en snel. Al gauw is ze legendarisch is en zeer sterk. Maar net zoals alle geluk mag dit niet eeuwig duren.

Ze raakt bezeten door een vreemde gedachte die ze maar niet kan loslaten. De stage die ze in haar jeugd als steenhouwer heeft gelopen neemt bezit van haar en ze neemt een werkplaats in beslag. Vervolgens begint ze driftig verschillende voorwerpen te verzamelen.

Lichaamsdelen van verschillende dieren, edelstenen ruw en bewerkt, leer en 3 verschillende soorten steen. Ze sleept het in rap tempo de werkplaats in terwijl ze tegen haar baby mompelt over het moois wat ze ermee gaat maken. Tot ze bij het laatste ingrediënt is aangekomen. Gesponnen wol. Een simpel bolletje wol...

Ze begint steeds harder vanuit haar werkplaats te roepen. Uit voorzorg laat ik een deur plaatsen die af te sluiten is mocht het gevaarlijk gaan worden. Maanden klinkt het geschreeuw vanachter de deur, tot op een gegeven moment haar geest het niet meer aankan.

In een blinde woede richt ze zich op het enige levende wezen wat ze tot haar beschikking heeft. Met een ferme slag van haar pikhouweel, die haar altijd zo trouw gediend heeft, slaat ze haar baby op het hoofd. De volgende slagen voelt het arme kind niet meer...

Zou ze ooit beseffen wat ze gedaan heeft? Dit vraag ik me af terwijl ik toekijk hoe ze als een bezetene tekeer gaat in de bloederige werkplaats die besmeurd is met het bloed en de lichaamsdelen van haar eigen kind. Ik hoop voor haar van niet. Een koude doodskist is alles wat haar en haar kind nog rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
:o

Damn, dat is... kil...

* VyperX maakt een mental note om voortaan voor wol te zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
>:)

Zo, heb eindelijk een draad gevonden om te volgen.
- Prelude -

Een kamer zo als elk ander, met een bed en hier en daar nog wat rommel van het mijnen.
De deur van de kamer zwaait open, en daar staat een dwerg met een brede grijns en glunder
in haar ogen. Ze stap de kamer in en doet de deur goed dicht. Ze gaat op bed zitten, en
geeft haar kat een aai over zijn bol.

Ze bukt voorover om iets onder het bed vandaan te pakken. Een boek, met de woorden 'Deler'
op de kaft. De dwerg slaat het boek open en begint er rustig door heen te bladeren.
Ze mompelt af en toe iets naar haar zelf in een lachend toontje. Dit gaat zo door tot ze
een lege pagina tegen komt. Nogmaals pakt ze iets van onder het bed, dit maal een potje
inkt en een veer. Ze begint te schrijven in haar boek.

28st Obsidian, 551

DELER! Ik kan het niet geloven! Ik mag het komende jaar 552 het fort
beheren! Ik weet dat u daar iets mee te maken heeft gehad, het kan niet anders.

Ik had niet verwacht dat mijn kans zo snel zou komen toen ik hier heen verhuisde
met de andere immigranten. Eindelijk heb ik de kans om het pad te volgen dat u
voor mij heeft uitgekozen. Het maken van dat legendarische item in uw naam, dat is
mijn droom, mijn vurige wens om te vervullen.

Ik zal snel gaan slapen, er is een hoop te doen morgen.

Ze bergt de spullen op onder haar bed, geeft haar kat nogmaals een aai over zijn bol en gaat slapen.

Die avond heeft twbms Kegethiden een hele rare droom, over een rood gekleurd fort,
Dwergen die trots hun armor en wapens dragen. Op de ringmuur lopen dwergen rond met kruisbogen,
die de omgeving in de gaten houden. De zweer is gespannen. BAM! Ze schrikt wakker.
Ze ziet de deur open staan met een dwerg in de deur opening.

"Verdomme, kan je die deur niet zachter open doen" sneert twbms naar de dwerg.
"Sorry, schat" Stamelde grafgraver terwijl deze richting het bed liep. "Ik hoorde net het nieuws, en wou je komen feliciteren." Zei hij met een opgewonden stem. Ze praten nog wat voor dat grafgraver weg gaat, verder met zijn werkzaamheden. twbms valt daarna weer snel in slaap, dit maal zonder dromen.
Wie zegt dat ik een boekhouder moet zijn om ellende te maken. :>

Kan nu nog wel even, stiekem updaten. >:)
7st Granite, 552

Een groep dwergen heeft zich verzameld in de eetzaal rondom GrafGraver en zijn druk aan
het discussiëren met hem. "Dit is ongehoord!" zegt een van de dwergen "Nog nooit hebben we iemand gehad die niet meteen op de eerste dag een lading orders uitdeelde. En het is nu bijna een week sinds we.." "iets van haar hebben gehoord." viel Grafgraver hem in de rede.

"Maak jullie nou maar geen zorgen, ze heeft al zo lang naar zo'n kans zitten uitkijken dat ze optimaal gebruik wil maken van de tijd die ze heeft gekregen." zei GrafGraver tegen de dwergen. "Ze is gewoon.." "KLAAR!" bulderde een stem achter hem, een die hij maar al te goed kende. Hij draaide zich om en daar stond twbms met een brede grijns en glunderende oogjes naar de menigte te kijken.

"Roep de rest er ook even bij, dan kunnen we meteen alles bespreken." Zei twbms tegen een van de dwergen. Het duurde niet lang voor dat iedereen zich in de eetzaal bevond rond om een tafel met daarop
verschillende vellen papier met aantekening en schema's.

"Dit gaan we bouwen" zei twbms trots terwijl ze naar een van de tekeningen wijst dit tot grote vreugde van VyperX. "Dit zal er voor zorgen dat onze vijanden buiten de deur blijven." zei VyperX verheugt terwijl zijn ogen glimmen van plezier. "Maar we hebben te weinig mensen om dit binnen redelijke tijd voor elkaar te krijgen" zei Crayne "Er zijn namelijk maar vier metselaars, waarvan 2 beginners." twbms knikte en gaf Crayne een vel met aantekeningen daar op.

"Door ze eerste blokken van de stenen te maken, kunnen we ze snel trainen en zal het bouwen sneller gaan." zei twbms "Daarnaast geeft het een beter resultaat dan wanneer er ruige stenen worden gebruikt. Overigens wil ik wat taken verschuiven zodat we een leger paraat hebben staan in het geval van nood."

Hier op gaf twbms Hydra een vel papier met daarop een aantal namen. "Dat worden je soldaten" Zei ze "En hier is een training schema, het is wat rustig zodat er tijd over blijft om hier en daar mee te helpen tot we weer een lading immigranten krijgen. Dan kunnen we je schema aanpassen tot een dedicated leger." ging ze verder. Hydra ging zitten en nam een stevige slok bier en liet het zich even goed inzinken. Op het vel stonden de namen Zhalix, GragGraver, Crayun, Hayate en Hydra eigen naam stond boven aan.

twbms gaf de andere dwergen hun taken voor de komende tijd en ging toen weer weg.

[ Voor 35% gewijzigd door TWBMS op 23-04-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Dun dun dunnnnn!

:D

Gaaf geschreven, TWBMS... Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Damn.. komen even wat immigranten binnen vallen.. ga van 19 naar 46 dwergen in een klap.
Ik kom in elk geval geen werkers te kort. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
Heeft er iemand misschien een link naar een _goede_ military tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Haha, nice :)
Ik had al zoiets gezegd.... We zijn "nogal" rijk :P

Also, had je nog geprobeerd om mijn brug te fixen? (Of heb je een alternatieve oplossing?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Awsom schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:29:
Heeft er iemand misschien een link naar een _goede_ military tutorial?
YouTube: Kanaal van captnduck

en dan even zoeken op "Dwarf Fortress tutorial 2010", hij schijnt een goede uitleg te geven.
VyperX schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:36:
Haha, nice :)
Ik had al zoiets gezegd.... We zijn "nogal" rijk :P
Dat stukje moet ik gemist hebben dan, maar kan nu in elk geval mensen in de juiste taken zetten. >:)
Also, had je nog geprobeerd om mijn brug te fixen? (Of heb je een alternatieve oplossing?)
Alternatieve oplossing natuurlijk. :>

Ow, en heb Jarrean en Amplicon toegevoegd. Dus kijk maar uit naar de volgende update.

[ Voor 5% gewijzigd door TWBMS op 23-04-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
@TWBMS: Ik denk dat het voor je verhaal beter is om niet alle namen tussen quotes te zetten, daar wordt het leesbaarder van.

Verder gaaf idee om het zo te schrijven!

* Zsub goes back to lurk-mode.

* Zsub out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Zsub schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:52:
@TWBMS: Ik denk dat het voor je verhaal beter is om niet alle namen tussen quotes te zetten, daar wordt het leesbaarder van.

Verder gaaf idee om het zo te schrijven!

* Zsub goes back to lurk-mode.

* Zsub out.
Done :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Zit ik weer in het leger! Ik heb nog steeds nachtmerries van de tentacle demons van de vorige keer :'(

Damn you, Japan! :(

edit: startpost bijgewerkt

[ Voor 21% gewijzigd door hayate666 op 23-04-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:10:
Zit ik weer in het leger! Ik heb nog steeds nachtmerries van de tentacle demons van de vorige keer :'(
Ik kan je ook bij de mijners stoppen, dan mag je de eerste zijn die hell binnen breekt. :> >:)

ps: ik kijk wel even wat ik kan doen voor je. Zo slecht ben ik nou ook weer niet. :D (en fixed.)

[ Voor 13% gewijzigd door TWBMS op 23-04-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
TWBMS schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:28:
Damn.. komen even wat immigranten binnen vallen.. ga van 19 naar 46 dwergen in een klap.
Ik kom in elk geval geen werkers te kort. >:)
Ik neem aan dat het beddenprobleem ook opgelost is? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
_H_G_ schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:55:
Ik neem aan dat het beddenprobleem ook opgelost is? >:)
Je gaat er van uit dat ze de kans krijgen om hun bed in te duiken.. werken zullen ze! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
VyperX schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:14:
Hadden andere mensen nog naar de map gekeken? Ben wel benieuwd wat jullie van de opzet van het fort vinden...

Sinds kort gebruik ik 7x7 kamers waarin 4 (dezelfde) workshops geplaatst kunnen worden, met dan in het midden trappen naar boven en beneden voor de grondstoffen en het uiteindelijke product. Leek nu wel redelijk te werken, afgezien van de irritante aquifier die roet door het eten gooide.
Eerlijk gezegd.. Had ik nog nooit over zo'n constructie nagedacht. Klinkt erg goed! Ik heb de neiging om central shafts met zijgangen te maken. Bij jouw opzet lopen ze een stuk minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
True :)
Het enige probleem wat je kan krijgen, is als dwarfs met een mood niet aan hun materialen kunnen komen. In zo'n 7x7 kamer kan je ze dan niet echt makkelijk opsluiten.

Naja, latere zorg zeg ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
TWBMS schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:31:
[...]

Ik kan je ook bij de mijners stoppen, dan mag je de eerste zijn die hell binnen breekt. :> >:)

ps: ik kijk wel even wat ik kan doen voor je. Zo slecht ben ik nou ook weer niet. :D (en fixed.)
Oh dat was niet 100% serieus hoor. Jij bent de almachtige overlord dit jaar, dus jij mag beslissen. O+

In het leger maak je zat fun mee, alleen met een hoog risico op sterven. Ik denk niet dat ik zoveel mazzel heb als de vorige keer en weer eindig als een hamer-hanterende incarnatie van Armok op aarde.

Als je me in het leger houdt, laat me wel met een alternatief wapen vechten! Een speer zou wel gaaf zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door hayate666 op 24-04-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op zondag 24 april 2011 @ 02:23:
[...]

Oh dat was niet 100% serieus hoor. Jij bent de almachtige overlord dit jaar, dus jij mag beslissen. O+

In het leger maak je zat fun mee, alleen met een hoog risico op sterven. Ik denk niet dat ik zoveel mazzel heb als de vorige keer en weer eindig als een hamer-hanterende incarnatie van Armok op aarde.

Als je me in het leger houdt, laat me wel met een alternatief wapen vechten! Een speer zou wel gaaf zijn.
Het is al goed, je skills als armor zijn gewild op het moment, dus het kwam wel goed uit. :D

------

Zo, ben klaar met het jaar spelen. Heb het op een of andere manier mijn doel weten te bereiken.
Hier hebben jullie vast een iets om jullie bezig te houden. :P

http://twbms.nl.eu.org/got_df/teaser_42011-552-1.png

[ Voor 15% gewijzigd door TWBMS op 25-04-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Whoohoo :)
Ziet er nice uit... Ik wist wel dat het Bauxiet van pas zou komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Ik ben nogsteeds huiverig om 7x7 kamers te maken. teveel 2d forten op die manier naar een vroeg einde gebracht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Een update ;)
18th Granite, 552

Ast Rhymedrampart kijkt verveelt voor zich uit, het is vandaag zijn taak om als uitkijk te staan.
Niet dat er iets bijzonders gebeurd, wat ondode beestjes in de verte, wat vliegende geraamtes hier en daar en een stofwolk in de verte. Zo als gewoonlijk... Wacht een stofwolk!? Ast gaat goed op staan en kijkt nog eens goed. ja, er is echt een stofwolk in de verte. Ast schrikt.. zag hij nou iets bewegen in die wolk of niet. Hij staart nog beter... ja! Daar zag hij het weer. De langer hij keek de meer schaduwen hij zag verschijnen in de stofwolk.

"ER KOMT EEN GROEP DEZE KANT OP!" Bulderde Ast naar de andere dwergen. "Waar bestaat die groep uit?" kreeg hij droog terug. "Geen idee, De stofwolk blokkeert het zicht." zei Ast. Hydra gaf uit voorzorg de opdracht om alle dwergen naar binnen te brengen voor de zekerheid. "Als het maar geen groep Goblins zijn.." mompelde Hydra voor zich uit.

De dwergen hadden zich verzameld in de eetzaal, en terwijl ze wachten op het bericht dat ze weer verder konden werken aten, drinken en sliepen ze waar ze konden. Ze hoorde voetstappen van de trap af komen.
Daar stond Hydra met een grote groep onbekende dwergen achter hem. "Dit zijn immigranten die hier komen wonen." Zei Hydra met een merkbare opluchting.

VyperX begon de dwergen te tellen... 27 dwergen. "Goed, welkom allemaal." Zei VyperX met een geruststellende stem. "Ik ben VyperX en ben de expeditie leider van deze outpost. Ik wil graag jullie namen en ervaringen noteren zodat we jullie kunnen indelen voor de werkza..." "WAT ZIJN JULLIE AAN HET DOEN DAAR BENEDEN!" klonk het van uit het trap gat.

Daar kwam twbms aangelopen met een zuur gezicht tot ze de nieuwe dwergen zag. Haar gezicht klaarde meteen op. Haalde diep adem en begon iedereen in te delen op basis van de werkzaamheden die ze konden verrichten. De meeste eindigde op in de mijners, metselaars of het leger. Op 3 na, die bleken een degelijke medische kennis te beschikken, wat niet gezegd kon worden van Glorhil. twbms dacht geen seconden na en voegde Glorhil toe aan het leger tot onvreugde van Glorhil.

"Wat zijn jullie namen?" vroeg twbms de drie dwergen. Jarrean, Amplicon en Dumat klonk het practisch in koor. "Welkom, als jullie mij volgen zal ik jullie naar de ziekenboeg brengen. Als er wensen zijn kunnen jullie die bij VyperX bekend maken." Zei twbms, ze draaide zich nog tot de rest van de groep "WAT DOEN JULLIE HIER NOG, HUP AAN HET WERK!" bulderde ze. Nog voor ze konden reageren was ze al weer de trap op gesneld met de drie dwergen in touw.

2nd Slate, 552

Hydra vloekte toen hij de slaapkamer binnen kwam lopen. twbms keek op, "Kan je kloppen?!" sneerde ze naar hem. "Vijf dooie" Gaf Hydra als antwoord. "Drie eikels besloten om spullen te gaan verzamelen die de immigranten achter hadden gelaten. Even vergeten dat er ondode Yak's in de beurt waren. 3 burgers en 2 soldaten in training zijn om gekomen." ging Hydra verder.

twbms zuchtte, zo komt het project natuurlijk nooit af dacht ze. "Geef de metselaars de opdracht om wat kisten maken en laat de mijners een goede plek uitkiezen om de begraafplaats te maken. VyperX weet wel wat hij moet doen." Hydra knikte en ging weer weg.

14th Slate, 552

Amplicon kwam bleek de ziekenboeg binnen lopen, Jarrean keek op en zei "Wat is er aan de hand?".
Amplicon schrok van het plotselinge geluid en stamelde "Niks, niks...". "Maar.." ging Jarrean verder om toch een antwoord er uit te krijgen. "Twbms heeft een dochter gekregen.." zei Amplicon met een zucht.
"Dat is toch goed nieuws?" zei Jarrean "Of mis ik iets?". Amplicon keek Jarrean aan en zei "Een vulgair woordenboek.. dat is wat je mist." Amplicon liep snel de ziekenboeg uit voor Jarrean nog meer vragen kon stellen.

2nd Felsite, 552

twbms werd wakker van een luid kabaal van boven. Ze kleedde zich aan en ging kijken wat er aan de hand was.
Het duurde niet lang voor ze zag waar het probleem aan lag.. Countess had een 'feestje' georganiseerd.

12th Felsite, 552

VyperX was op zoek naar twbms, "Verdomme, waar hangt ze uit!" Mopperde Vyperx "Wie?" Hoorde ze een van de smelters vragen. "twbms" zei VyperX met een zucht. "Ow, ze is aan het werk bij de forge, maar ik denk niet dat je haar aandacht kan krijgen." Zei de smelter tegen VyperX. Hij keek verbaast maar voor hij de kans kreeg was de smelter al weer weg. Hij haalde zijn schouders op liep richting de forge.

Aangekomen zag hij twbms inderdaad hard aan het werk in de forge. "twbms..." begon hij maar ze reageerde niet. "TWBMS!" zei VyperX nu lichtelijk geïrriteerd. Maar nog steeds geen reactie. Hij kwam wat dichter bij en hoorde twbms wat mompelen 'Deler, uw werk word geprezen. Uw Domein is heilig.' terwijl ze druk bezig was met een stuk metaal op te werken en in vorm te slaan. VyperX probeerde nogmaals haar aandacht te krijgen, maar kreeg alleen een ijzige staar van haar als reactie. "Zo is ze nou eenmaal" Hoorde hij van achter komen. VyperX draaide zich op en zag GrafGraver staan. "Ze is een volger van Deler, de deity van Vuur en Metaal." zei hij. "We zijn hier heen gekomen omdat Deler haar een visioen heeft gegeven. Waar in ze grote plannen met haar had, maar daarvoor moest ze hier heen komen." ging GrafGraver verder.

"Als ze eenmaal bezig is met metaal te bewerken dan raakt ze in een soort trance en is ze er moeilijk uit te te krijgen." VyperX onderbreekt hem "Maar als ze zo graag met metaal werkt, waarom is ze dan zo goed met leer?!" vroeg hij GrafGraver. "Haar ouders vonden het maar niks en hebben haar verboden om zich met metaal bezig te houden. Niet dat het hielp.. enige wat het in resulteerde is dat ze een goede leugenaar werd." Zei Grafgraver. "Een aparte maar interessante tik om het zo maar te zeggen."

"Goed.. maar wat gaan we doen met de Elven Karavaan die buiten staat te wachten?" vroeg VyperX zich af hard op. "Geen idee." Zei Grafgraver en draaide zich om. "Ik moet weer verder trainen, Hydra werkt ons tot het bot met zijn schema."

VyperX bleef nog even staan om alles tot zich te nemen, hield zijn schouders op en ging verder met zijn eigen werkzaamheden.

19th Felsite, 552

Er werd op de deur geklopt van haar slaapkamer. "Hij is los." riep twbms richting de deur. De deur ging open en Hydra liep naar binnen. twbms kon van haar gezicht af lezen dat ze het bericht niet leuk ging vinden.
"Een goblin dief wist het fort binnen te sluipen, waar hij werd gesnapt door een van de dwergen." zei Hydra. "Ow.. en is hij gepakt door de het leger? vroeg ze voorzichtig. "Nee, tijdens zijn ontsnapping kwam het Crayun tegen, een van mijn soldaten. Hij probeerde de goblin tegen te houden zonder uitrusting en heeft het moeten bekopen met zijn leven." Zei Hydra. "Op het moment dat Crayun een stap vooruit deed om de goblin te ontwapenen, stak de goblin zijn zwaard in Crayun's hoofd. Hij was op slag dood."

twbms zuchte.. en seinde Hydra dat zij kon gaan. "bedankt voor het melden." Zei ze terwijl zij de kamer verliep. twbms ging op bed zitten en pakte haar logboek er nog eens bij.

"Deler.." begon ze "Dit gaat een bloederig pad worden niet?". Ze wachten even als of ze spontaan een antwoord zou krijgen, maar er gebeurde niks. Ze borg de spullen weer op onder haar bed en probeerde wat te slapen.
Foutje in de naam der dwergen.. Crayne leeft nog.. Crayun is de pijp uit. Ik geef VyperX de schuld omdat ik dat kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
De eerste doden zijn alweer gevallen! Ondode yaks en goblin dieven... Arme Crayne!

Startpost bijgewerkt!

[ Voor 13% gewijzigd door hayate666 op 27-04-2011 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Arme Crayne Crayun indeed!

Hebben we wel guard dogs bij de ingang(en) van ons fort staan? :)

Ben erg benieuwd wat er verder nog gaat gebeuren.... :)
(Zolang er maar niet meer slachtoffers vallen. :X )

[ Voor 3% gewijzigd door VyperX op 27-04-2011 12:04 . Reden: Crayne -> Crayun ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
VyperX schreef op woensdag 27 april 2011 @ 07:37:
Arme Crayne indeed!

Hebben we wel guard dogs bij de ingang(en) van ons fort staan? :)

Ben erg benieuwd wat er verder nog gaat gebeuren.... :)
(Zolang er maar niet meer slachtoffers vallen. :X )
Ach, slachtoffers is niet zo erg, zolang het maar geen bekende (named dwergjes) zijn. en er geen deathspiral gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Nou, mooi is dat. Je begrijpt dat ik mijn update nu moet gaan schrijven als zombie.

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste