'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
========================================================================
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd
Eerste beurt: TWBMS - Verslag 279
Tweede beurt: hayate666 - Verslag 280
Derde beurt: Semmy - Verslag 281
Vierde beurt: DeadKennedy - Verslag 282 eerste halfjaar tweede halfjaar
Vijfde beurt: Sjaakwortel
Vijfde beurt: VyperX
Zesde beurt: Nick_S
========================================================================
As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen
Ik hoop in ieder geval voor eten zorgenhayate666 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:06:
Nick_S staat genoteerd voor de zesde beurt. Hopelijk staat het tegen die tijd allemaal nog. VyperX had er zoveel zin in dat ik begin te vrezen wat hij allemaal voor plannen heeft voor dit fort.
WEBN & chill (@IBKR)
en de oprijlaan egaliseren.DeadKennedy schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:42:
[...]
Ik hoop in ieder geval voor eten zorgen
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Och ja omdat die wagens niet over een steen kunnen rijden...
WEBN & chill (@IBKR)
Verwijderd
ik wil pindarotsjes (-;DeadKennedy schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:31:
[...]
Och ja omdat die wagens niet over een steen kunnen rijden...
ben benieuwd wanneer de eerste dramatishe gebeurtenissen komen
Ik hoop alleen dat er met de karavanen dit jaar wel alcohol mee komt, want op eigen kracht duurt het nog een tijdje voordat we kunnen gaan brouwen.
Nu alleen nog kijken als welke dwerg ik deze veranderingen door ga voeren... Of als onze master-chef, of als het vrouwtje van TWMBS
More news as it develops!
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Verwijderd
ach ja het vrouwtje van tmwbs zal je wel medelijden wekken bij ons allen d-;VyperX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:26:
Goed, eerste inventarisatie is gedaan... Ik *denk* dat ik het voedselprobleem wel op kan lossen
Ik hoop alleen dat er met de karavanen dit jaar wel alcohol mee komt, want op eigen kracht duurt het nog een tijdje voordat we kunnen gaan brouwen.
Nu alleen nog kijken als welke dwerg ik deze veranderingen door ga voeren... Of als onze master-chef, of als het vrouwtje van TWMBS
More news as it develops!
Ah.. gezellig. Ik begin een patroon te zien hier..VyperX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:26:
En ik dan?! Niemand medelijden met mij?Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:29:
ach ja het vrouwtje van tmwbs zal je wel medelijden wekken bij ons allen d-;

Lijkt er op dat ik dingen moet gaan plannen voor mijn beurt..
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Wat je ook te horen krijgt TWBMS, je hebt het over jezelf afgeroepen met je subversieve gedrag in het fort. En daarbij, medelijden is voor elven, jij baardloze elvenvriend
Voor wie Dwarf Therapist nog niet gechecked had: ondanks de baard is mijn dwerg een vrouw. Volgens mij is Hayate de dwerg stiekem jaloers dat je met een ander getrouwd bent.
[ Voor 42% gewijzigd door hayate666 op 12-01-2010 16:35 ]
Leuk, maar als je goed kan herinneren vond ze praten met een specifieke dwerg leuker dan mij uit te leggen te geven. Lees de inleiding nog maar eens goed door.hayate666 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:27:
Voor wie Dwarf Therapist nog niet gechecked had: ondanks de baard is mijn dwerg een vrouw. Volgens mij is Hayate de dwerg stiekem jaloers dat je met een ander getrouwd bent.Daarom reageert ze het op jou en de rest van de wereld af! Het geeft haar tenminste een reden om dingen met haar blote handen te vermoorden
![]()
Reden voor dat stukje was het feit dat ze hem als 'lover' beschouwde.
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Maar dwergje TWBMS moet er dan ook maar meer moeite voor doen, de lamstraal! Ze vond hard to get spelen belangrijk denk ik. Het is een krijgster, ze moet veroverd worden! Maar ik ben dan ook niet intiem bekend met de paarrituelen van kleine, alcoholische, gewelddadige en bovenal harige mannetjes en vrouwtjes, dus ik vul alleen maar in.
[ Voor 72% gewijzigd door hayate666 op 12-01-2010 20:59 ]
Met jouw als vriendin kan ik mij daar wel iets bijvoorstellen.hayate666 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:25:
Had mijn dwerg een lover? Geinig, ik had niet door dat ik die dwerg gekozen heb.Zo te zien heeft ze ten tijde van het einde van mijn save een intieme relatie met boer Edëm. Zo te zien leeft die ook nog, zelfs na DeadKennedy meegemaakt te hebben. Het is een overlever blijkbaar.
Denk eerder dat jouw dwergje het arme boertje heeft geïntimideerd.Maar dwergje TWBMS moet er dan ook maar meer moeite voor doen, de lamstraal! Ze vond hard to get spelen belangrijk denk ik. Het is een krijgster, ze moet veroverd worden! Maar ik ben dan ook niet intiem bekend met de paarrituelen van kleine, alcoholische, gewelddadige en bovenal harige mannetjes en vrouwtjes, dus ik vul alleen maar in.
Er moet hoog nodig een update komen...
Ik heb gisteren in mijn eigen fort een oplossing bedacht voor het teveel aan steen probleem. Dwars door mijn fort heb ik een put gegraven van 3 bij 3 die uitkomt op de magmastroom die naar mijn magmaforges lijkt. Bij ieder gat heb ik een garbagezone ingesteld. Nu kan ik op iedere verdieping met d --> b --> c hele ruimtes vol overbodige steen aangeven om te dumpen, waarna mijn dwergen steen in de put gooien die vervolgens smelt in het magma. Het schiet best op met mijn fps zo!
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd
[ Voor 3% gewijzigd door hayate666 op 13-01-2010 11:01 ]
WEBN & chill (@IBKR)
Dat, of we zijn gewoon erg ongeduldig.DeadKennedy schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:26:
Dit schiet écht niet op...
max dwergen kan je instellen op 10Awsom schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:25:
Kun je ook ergens iets instellen met dit spel dat je met 10 dwergen op pad gaat en er geen migranten komen? Dat lijkt me ook wel tofEnorme voorraden ondergronds opslaan en dan de ophaalbrug omhoog
WEBN & chill (@IBKR)
Net wat deadkennedy zegt, je kan de max instellen in de init bestand in data/init.Awsom schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:25:
Kun je ook ergens iets instellen met dit spel dat je met 10 dwergen op pad gaat en er geen migranten komen? Dat lijkt me ook wel tofEnorme voorraden ondergronds opslaan en dan de ophaalbrug omhoog
Als voor geen immigranten.. jammer genoeg is dat niet mogelijk. Er zullen een hoop mensen blij zijn als die functie er in komt.
Jaja, I know...
Tijdje gewacht tot Sjaak zou reageren om de save over te nemen... daarna tot Sjaak hem weer terug gaf... En nu zit ik met real-life dingetjes.
Zodra ik wat heb (het eerste half jaar) zal ik het posten. Wil de game zondag door kunnen geven, dus nog even geduld.
Enne TWBMS, je krijgt geen makkelijk vrouwtje
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Volgens de post van hayata666 is Nick_S genoteerd om het spel over te nemen na VyperX.heuveltje schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:34:
Ben ik nu eigenlijk na ViperX , Of is gamro dan nog ?
Als je maar niet denkt dat ik op de bank ga slapen.VyperX schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:50:
[...]
Enne TWBMS, je krijgt geen makkelijk vrouwtje
[ Voor 30% gewijzigd door TWBMS op 13-01-2010 16:25 ]
Als je je wil aanmelden, zeg gewoon even welke beurt je wilt hebben. Nick_S was het eerste met het claimen van de 6e beurt, maar 7 en 8 zijn nog beschikbaar hoor
Verwijderd
Heb je ook een pomp systeem om het water in je gang dan terug weg te pompen? moet je niet wachten tot het verdampt :dAwsom schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:37:
Hehe mijn val werktIk heb nu een gracht rondom mijn hele fort. Met 3 ingangen (waaronder 2 bruggen die altijd dicht zitten
) , de andere ingang is een trap die naar z-5 gaat. Daarnaast zit nog een gang waar water doorheen stroomt en een kleine opslag voor veel water (7/7). Als er goblins of ander gespuis door heen loopt gaan de bruggen daar beneden omhoog en zitten ze opgesloten. Dan kan ik er water in laten stromen en verdrinken ze
Ja dat is er ookVerwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:52:
[...]
Heb je ook een pomp systeem om het water in je gang dan terug weg te pompen? moet je niet wachten tot het verdampt :d
Ik ben aan het brainstormen over een nobel verwijderingssysteem. Ik wil kamers vol met magma laten lopen en die zo laten om de nobels te offeren aan het vurige bloed van de berg. Nu alleen even kijken hoe ik dat technisch voor elkaar ga krijgen
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd
[ Voor 70% gewijzigd door hayate666 op 14-01-2010 01:18 ]
Handig voor het verhaal: DK = DeadKenedy
1st Granite, 283, Early Spring
TWBMS is weer eens nuchter thuis gekomen... Ik kan hem haast niet uitstaan als hij zo is. Zo kil, zo stijf. Altijd bezig met z'n oefeningen en worstelpartijen. Hoe lang is het wel niet geleden dat hij met mij geworsteld heeft! Och, waar is toch de man gebleven waarmee ik was getrouwd?
Ik kan me nog herinneren hoe het een jaar geleden was, voordat DK haar carte-blanche kreeg. Ik weet precies welke baarden ze daarvoor heeft moeten optillen.
En kijk nu hoe het fort er aan toe is! Geen eten, alleen maar water om te drinken. Hoe kan ik ooit hopen hier een kind gelukkig op te laten groeien? Er moet iets veranderen. Al graaf ik de halve berg af, dit moet anders.
2nd Granite, 283, Early Spring
DK's tijd is voorbij. Ze heeft haar kans gekregen, en het halve fort voor haar laten werken, maar dat is voorbij. Nu moet ik alleen de rest nog hiervan overtuigen.
Een mooi voorbeeld: er schijnt een rotsblok vlak voor de ophaalbrug te liggen. Een reusachtig groot rostblok. Een rostblok zo groot, dat de karavanen vanuit het dal hiernaast al kunnen zien dat ze er niet langs kunnen komen. Vroeger lagen er nog veel meer rotsblokken, maar deze zijn allemaal opgeruimd. Behalve deze. Waarom? OMDAT HET NIET OPGEDRAGEN WAS DOOR DIE MUTS DK!?!! Toen ik ze hier mee confronteerde stonden ze er een beetje schaapachtig bij. "Mja, ja, dat is wel beetje stom, ja." Ik heb maar m'n eigen houweel gepakt en het rotsblok, waar ze bij stonden, aan gruzelementen gehakt. Een half uur later zag ik dat ze zelf begonnen waren om de rest van de rotsen in de buurt weg te halen.
Gelukkig hebben de farmers het al wel door. Ze zijn nu onderweg naar de plantages voor het planten van een hele lading Plump Helmets, ongeacht wat DK maar mag zeggen. Tot die tijd blijft het zoeken naar beestjes... Brrrr!
4th Granite, 283, Early Spring
Vandaag in de eetzaal gepraat met een van onze recente bewoners. Die blijken voor het grootste deel nog geen kamers of bedden te hebben! Niet omdat we geen hout hebben hoor, maar omdat "DK zei dat we wel genoeg bedden hadden". Mijn T heeft laatst nog een inventarisatie gedaan: 26 bedden tegenover 77 inwoners! Ik heb meteen maar even Lorbam Blockadebolts een hint gegeven dat we wel meer bedden mogen krijgen.
Op een persoonlijker vlak: we zijn, al een tijdje blijkbaar, door onze voorraad ores heen. Ik zal dus weer richting onze groeve moeten. Ik vind het nog altijd naar in die buurt. De wetenschap van die constructiefout bij het magma kanaal... Ik wil er niet bij zijn wanneer de fireimps daar naar boven komen!
6th Granite, 283, Early Spring
WAT GAAT ER WEL GOED IN DIT FORT? Zaneg Whisperboat, onze mayor, heeft geen kamers! Hij heeft wel een sterling zilver item ge-eist, maar dat is verloren gegaan in de eisen van pro-muts DK. Het is niet dat we last van onze mayor hebben; hij zit toch het grootste deel van de tijd bij de beestjes, maar het hoort nou eenmaal! Ik zal eens kijken of ik een plekje voor hem kan vinden. Het liefst ergens in een uithoek, zodat hij ons zo min mogelijk kan storen. Wat dat betreft is het optrekje van DK wel ideaal: ze zit ver van ons weg, en met een beetje geluk komt er nog een fire-imp bij haar op bezoek.
Nu nog aan zilver zien te komen voor Zaneg...
Verwijderd
ow god dat gaat leuk worden d-;VyperX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:47:
Eerste mini-update!
Handig voor het verhaal: DK = DeadKenedy; T = TWBMS
![]()
[...]
leuk om het zo te lezen.
ben errug benieuwd

Succes VyperX
WEBN & chill (@IBKR)
HAHAHA, yeah right.DeadKennedy schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:42:
Twbms: volgens mij ga ik je van de "meest afgezeken dwerg" troon stoten
Vrees dat je nog even door moet gaan, sta al 4 jaar sterk op die plaatst.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaakwortel op 14-01-2010 21:41 ]
ow handig ik dacht dat de volgorde van "inschrijven" ook de volgorde van spelen was.TWBMS schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:23:
[...]
Volgens de post van hayata666 is Nick_S genoteerd om het spel over te nemen na VyperX.
[...]
Als je maar niet denkt dat ik op de bank ga slapen.
Nah doe mij maar de volgende beurt dan
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Volgens mij gaat het nog tegenvallen met de fire imps die langskomen. Toen ik gisteren keek was de hele vulkaan leeg, dus DeadKennedy zal wel het een en ander aan de fireimps gevoerd hebben. De passief agressieve toon is echt geweldig! Altijd leuk als iemand werk maakt van zijn verslag.
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd
Vijfde beurt: VyperX - Verslag 283 deel 1
Zevende beurt: heuveltje
[ Voor 12% gewijzigd door hayate666 op 15-01-2010 01:33 ]
Ik zie dat Viper nog niet helemaal klaar. We wachten rustig af.
[ Voor 32% gewijzigd door Nick_S op 15-01-2010 01:32 ]
Hehe, thanks guyshayate666 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:28:
[...]
Volgens mij gaat het nog tegenvallen met de fire imps die langskomen. Toen ik gisteren keek was de hele vulkaan leeg, dus DeadKennedy zal wel het een en ander aan de fireimps gevoerd hebben. De passief agressieve toon is echt geweldig! Altijd leuk als iemand werk maakt van zijn verslag.![]()
[...]
Vind het zelf ook leuk om er wat van te maken... Dit soort dingen zit haast tegen RPGen aan
@Nick_S: Ik zal zelf ook nog tijd nodig hebben dit weekend om mijn jaar af te maken. Ik verwacht dat ik op zondag middag de game aan je door kan geven.
OOC: De elven karavaan wacht een enthusiast welkom....
Verwijderd
kijk dat is iets moois voor de opvolger klaar zettenVyperX schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:16:
[...]
OOC: De elven karavaan wacht een enthusiast welkom....
Buiten:

De enige plek waar je in/uit het fortress kan komen is via de traders-route. Verder is het geheel afgesloten door de rivieren.
Slaapkamers/dining area flink diep onder de grond:

Lava reservoir vlak voor de entree (om invaders dood te branden, zitten kleppen in de vloer die ik open/dicht kan maken):

Hier mijn zoo/meeting area/statue garden en plek voor mijn dwarves om te trainen met pompen:

De Throne Room waar ik mee bezig ben (nog lang niet af):

in 3d:

Hier de entree aan de rand van de map, hier komen traders binnen en zien dan dit:

Traders kunnen ENKEL op die plek binnenkomen, de rest is geblokkeerd door de zelf gegraven rivieren die je kan zien in het overzicht.
Dat grote ding in de lucht wordt een grote pyramide met een 21x21 floor basis. In het midden van iedere zijde bouw ik op ieder level een clear glass window. Het plan is om uiteindelijk dit ding compleet te vullen met lava, wat er aan de top uitstroomt als een vulkaan. Dat gaan nog wel even duren ;-)
Close up:

en vanaf de grond:

Het fort wordt verdedigd door 30 champions (5 hammerchampions, 5 crossbowchampions, 5 swordchampions, de rest wrestlers), die allen een adamantine full-plate armour hebben en adamantine wapens. Een van mijn hammerdwarves vernielt groepen van 30+ goblins zonder een schrammetje op te lopen.
Toen ik de HFS losliet heb ik ongeveer 20 demons vermoord, terwijl er aan mijn kant enkel 1 lichtgewonde dwarf was.
Zo, dit heeft je zeker wel ettelijke minuten gekost om te bouwenSamopsa schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:52:
Hier een overview van het fort waar ik nu mee bezig ben (The Constructive Ropes):
Buiten:
[afbeelding]
De enige plek waar je in/uit het fortress kan komen is via de traders-route. Verder is het geheel afgesloten door de rivieren.
Slaapkamers/dining area flink diep onder de grond:
[afbeelding]
Lava reservoir vlak voor de entree (om invaders dood te branden, zitten kleppen in de vloer die ik open/dicht kan maken):
[afbeelding]
Hier mijn zoo/meeting area/statue garden en plek voor mijn dwarves om te trainen met pompen:
[afbeelding]
De Throne Room waar ik mee bezig ben (nog lang niet af):
[afbeelding]
in 3d:
[afbeelding]
Hier de entree aan de rand van de map, hier komen traders binnen en zien dan dit:
[afbeelding]
Traders kunnen ENKEL op die plek binnenkomen, de rest is geblokkeerd door de zelf gegraven rivieren die je kan zien in het overzicht.
Dat grote ding in de lucht wordt een grote pyramide met een 21x21 floor basis. In het midden van iedere zijde bouw ik op ieder level een clear glass window. Het plan is om uiteindelijk dit ding compleet te vullen met lava, wat er aan de top uitstroomt als een vulkaan. Dat gaan nog wel even duren ;-)
Close up:
[afbeelding]
en vanaf de grond:
[afbeelding]
Het fort wordt verdedigd door 30 champions (5 hammerchampions, 5 crossbowchampions, 5 swordchampions, de rest wrestlers), die allen een adamantine full-plate armour hebben en adamantine wapens. Een van mijn hammerdwarves vernielt groepen van 30+ goblins zonder een schrammetje op te lopen.
Toen ik de HFS losliet heb ik ongeveer 20 demons vermoord, terwijl er aan mijn kant enkel 1 lichtgewonde dwarf was.
WEBN & chill (@IBKR)
Mijn dwergje (het vrouwtje van TWBMS) is net overleden door honger...
D'r zit maar 1 ding op: ze zal als geest maar iemand moeten gaan bezitten
Verwijderd
haha ja DF is het leukst met megalomaane projecten anders is de lol er snel af..DeadKennedy schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:15:
[...]
Zo, dit heeft je zeker wel ettelijke minuten gekost om te bouwenErg gaaf hoor, lekker megalomaan allemaal.
ik ben erg benieuwd naar de definitieve update van je (-:VyperX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:23:
Ok, this is emberassing...![]()
Door de honger? Heeft TWBMS haar zo depressief gemaakt of was er gewoon geen eten?VyperX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:23:
Denk je eindelijk van der af te zijn.. gaat ze in het hiernamaals je nog steeds lastig zitten vallen.VyperX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:23:
Ja, ik heb haar zo vaak verteld hoeveel planten, stukken vlees en alcohol er niet is, dat ze zich van kant heeft gemaakt.hayate666 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:16:
Door de honger? Heeft TWBMS haar zo depressief gemaakt of was er gewoon geen eten?
Dat is gewoon lullig, benieuwd hoe je dit gaat oplossen.VyperX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:55:
Er was gewoon niet genoeg eten... Echt letterlijk de dag voordat de elven alles hadden uitgeladen... Oh well.
[MELTING_POINT:13600]
[BOILING_POINT:15000]
En je kan nog:
[REACTION_CLASS:FLUX]
toevoegen om het ook meteen te kunnen gebruiken om staal te maken, als je geen flux hebt.
Hoogte- en dieptepunten:
- Zelf overlijden door voedselgebrek
- Gedwongen eten inkopen bij elven
- Voedselprobleem opgelost
- Ondergronds meer ontdekken
- Hayate zien vechten met skeletal eagles, marmots, goats, snakemen en turtles.
- Onze burgemeester gek zien worden
- Onze burgemeester afgemaakt zien worden door Hayate
- TWBMS verkozen zien worden tot burgemeester
lava controle is best mogelijk zonder bauxiet. het is allemaal wat lastiger dat zeker maar als je genoeg staal of andere magma-proof metalen hebt of zelfs glass is het te doen.sjaakwortel schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:46:
ik heb net uit frustratie dat ik geen bauxite heb besloten om obsidiaan magma proof te modden. weet iemand waar ik dat kan doen?
een floodgate kan je maken door water van boven af te laten vallen, en met een channel opdracht kan je de 'floodgate' weer veilig ophalen, en voor pompen heb je geen mechanisms nodig, tenminste geen die in lava ondergedompeld hoeven te worden.
alleen multi-level floodgates zijn een probleem.
@Samopsa : die piramide word wel echt super geniaal, hoe verzin je het hehe
[ Voor 203% gewijzigd door Countess op 17-01-2010 21:28 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
The plot thickensVyperX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:07:
Phew... wat kost dat toch veel tijd
Hoogte- en dieptepunten:
- Zelf overlijden door voedselgebrek
- Gedwongen eten inkopen bij elven
- Voedselprobleem opgelost
- Ondergronds meer ontdekken
- Hayate zien vechten met skeletal eagles, marmots, goats, snakemen en turtles.
- Onze burgemeester gek zien worden
- Onze burgemeester afgemaakt zien worden door Hayate
- TWBMS verkozen zien worden tot burgemeester
Gaat goed zoVyperX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:07:
Phew... wat kost dat toch veel tijd
Hoogte- en dieptepunten:
<snip>
Zo.. vrouwtje uit de weg.. burgemeester ook. Nou nog bepalen of ik word opgezet of ik er zelf achter zit.hayate666 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:42:
The plot thickensEen geschifte burgemeester afmaken is wel gaaf zeg! En ik maar vrezen dat mijn dwergje niks zou beleven deze ronde. TWBMS als burgemeester? Wat voor megalomane en vreemd getalspecifieke mandates zal hij instellen?
Verwijderd
moet je je nu nog niet te druk over maken.aicaramba schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:27:
Ik ben het spel ook aan het leren met de tiny pirates guide, maar ik vind het lastig om een class indeling te maken met dwarf manager. Welke classes ik moet maken en welke taken deze classes krijgen, is dat erg of komt dit later allemaal wel?
Kom je later vanzelf achter wat je nodig hebt.
Word ook in de tuturial uitgelegd en probeern anders eens dwarf therapist werkt twintig keer beter
Wat ik wel eens zou willen is een eiland met een brug naar het vasteland, waardoor er toch immigranten en traders komen
Als je de complete wereld wilt verkennen zal je de adventures mode in moeten gaan.Awsom schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:07:
Er is nog iets wat ik niet snap aan dit spel. Je kan een wereld creèren, en dan een embark locatie uitkiezen. Maar dat is nooit die hele wereld, hoe kom je in andere gedeelten? Of kan dat niet?
In Fortress mode is dit niet mogelijk.
Dat is een kwestie van zoeken naar een embark locatie waar je deze situatie heb. sucess daar meeWat ik wel eens zou willen is een eiland met een brug naar het vasteland, waardoor er toch immigranten en traders komenAlleen daarvoor de brug opendoen en dan maar kamperen op dat eiland
( Moet wel steen, lava en veel hout zijn, hehe)
En dan nu het vervolg:VyperX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:47:
Eerste mini-update!
Handig voor het verhaal: DK = DeadKenedy; T = TWBMS
7th Granite, 283, Early Spring,
Kadol Cavewire is gestorven door DK. Verzwakt door honger en dorst heeft hij uiteindelijk het gewoon opgegeven om verder te leven. Het scheen een goede vriend te zijn van Zaneg, dus ik vraag me af hoe hij hier mee om zal gaan. Ik hoop dat hij DK hier mee confronteert en haar helemaal kapot laat hameren! Hoop doet leven, nietwaar?
11th Granite, 283, Early Spring
In de afgelopen paar dagen zijn nog enkele dwergen overleden door voedselgebrek. Ik denk dat dat de reden is waarom iedereen zo enthusiast werd door het nieuws van een elven karavaan. Werkelijk het halve fort is uitgelopen om ze te begroeten!
13th Granite, 283, Early Spring
WAAROM ZIJN DIE PUNTOREN ZO TRAAG? In de tijd die nodig was om bij het depot te komen zijn nog 3 dwergen gestorven, waaronder Lorbam onze carpenter... T was al richting het depot gelopen, maar vanwege de traagheid van de elven is hij weer weggegaan om beestjes te zoeken! GA NAAR HET DEPOT EN _KOOP_ ETEN!!
14th Granite, 283, Early Spring
Ik... ik weet niet wat er is gebeurd... Het ene moment was ik in de voorraad kamer aan het zoeken naar iets, *iets* om te kunnen eten. Ik voelde me een beetje flauw worden... Ik viel op de grond, recht voor onze voorraad barrels. Ik herinner me nog dat ik dacht dat het zo ironisch was dat we zo veel ruimte hadden om eten te bewaren. Daarna was er niks... Niets... Leegte.
Ik ben weer wakker, maar ik ben niet mezelf. De leegte die ik eerst voor honger hield is nu in mijn ziel doorgedrongen. Ik ben dood.
Dit fort, mijn thuis, verdient echter beter dan sterven door honger. Ik zal daar voor zorgen, zelfs na mijn dood.
15th Granite, 283, Early Spring
TWBMS, mijn lieve, incompetente man, heeft zich afgezonderd met een rat... Ik kon het niet aanzien. Ik ben naar boven gedreven en heb Edum Adilgokaz aangetroffen in het depot. Ik heb mezelf in hem geplaatst en hem overgenomen. Ik had geen tijd om te voelen hoe ik het deed, maar ik heb kunnen ruilen met de elven... Ze hadden wel liefst 40 verschillende etenswaren bij zich... 40 op een fort van (nu nog maar) 68 dwergen!! De honderden stukken stof heb ik maar gelaten voor wat ze waren.
20th Granite, 283, Early Spring
Een ambush! De goblins hebben waarschijnlijk geroken dat de elven voedsel bij zich hadden en willen ons aanvallen op het moment dat we het meest afgeleid zijn! Gelukkig hebben we de hendel voor onze brug!
Semmy snelt naar boven om de goblins onder vuur te kunnen nemen!
22nd Granite, 283, Early Spring
De ambush is snel afgeslagen, met 2 gewonde goblins die snel wegvluchten voordat de rest van onze champions erachteraan kunnen gaan.
Onze mayor vind het echter niet goed genoeg en begint een tantrum over het feit dat zijn sterling silver items nog altijd niet zijn gemaakt. Ik hoop maar dat hij geen rare dingen gaat doen...
27th Granite, 283, Early Spring
Onze mayor was nu eindelijk echt doorgedraaid en was berserk onderweg naar de eetzaal! Hayate was gelukkig in de buurt en heeft hem uit zijn lijden verlost. Ik hoop dat de toekomstige mayor meer succes zal hebben.
2nd Slate, 283, Mid-Spring
Doordat er zo veel dwergen zijn overleden door het voedseltekort waren er geen lege doodskisten meer over. De lijken bleven gewoon liggen op de plek waar ze waren neergevallen. Lorbam (onze vorige carpenter) was in de eetzaal bezweken. Er worden nu snel nieuwe doodskisten klaargezet.
4th Slate, 283, Mid-Spring
De rottende geur heeft weer goblins aangetrokken. 2 waren al binnen de omheining, maar zijn in stukken gescheurd door onze war-dogs. Hayate ruimt de rest op!
15th Slate, 283, Mid-Spring
Het nieuws van voedselgebrek heeft duidelijk onze hoofdstad nog niet bereikt, aangezien er 20 nieuwe immigranten zijn aangekomen. We zitten nu weer op een gezonde populatie van 85 dwergen. Hoewel ik de nieuwkomers nog niet erg vertrouw zijn de handen die ze meebrengen meer dan welkom.
2nd Felsite, 283, Late Spring
Onze miners zijn eindelijk toegekomen aan het uithakken van een gang richting wat ijzererts. Wat ze tegenkomen is echter een ondergronds meer, met (skeletal) frogmen en al! Oh crap!
1st Hematite, 283, Early Summer
Na 1 seizoen zo veel te hebben meegemaakt hoop ik dat de rest van het jaar rustiger zal zijn. Maar we weten allemaal hoe dat gaat...
11th Hematite, 283, Early Summer
De jaarlijkse menselijke karavaan wordt overvallen door een skeletal Giant Eagle en een paar skeletal goats... Wat zijn het toch ook een stel mietjes, die mensen.
1st Malachite, 283, Mid-Summer
Yay! Mijn TWBMSje is burgemeester geworden. Het zat er natuurlijk wel dik in, aangezien hij de enige is met enig inzicht in hoe het fort er voor staat. Hij lijkt alleen niet echt om mijn dood te hebben gerouwd.Misschien moet ik hem herinneren met wat engravings op onze kamers...
18th Malachite, 283, Mid-Summer
De inhoud van een van de wagens van de menselijke karavaan is geborgen! Er is een tunnel gegraven tot onder de plek waar de spullen lagen, waarna snel 1 miner naar buiten is gelopen om de grond onder de spullen weg te hakken. Ondanks dat het voedsel was vergaan hebben we toch een feestje gebouwd in de gang voor de eetzaal.
(Ja, vraag mij ook niet waarom ze het niet gewoon in de eetzaal doen)
Zelfs TWBMS doet mee aan de festiviteiten en heeft zijn kleine vriendinnetjes meegenomen![]()
28th Malachite, 283, Late Summer
Opwinding in het fort! Een Skeletal Giant Eagle vond het optrekje van DK wel leuk en is via de gang daar binnen gedrongen in het fort, terwijl DK net onderweg was naar z'n huisje... What is going to happen? Find out, next time!
Verwijderd
we want more we want more we want more
wat ben ik jaloers op jullie actieve jaren zeg d-;
hoe later je bent hoe meer er gebeurt volgens mij d-;
Het is in ieder geval een beurt waarin je je niet hoeft te vervelen zo te zien! Wat is dat optrekje van DK toch een enorm veiligheidsrisico zeg, tijdens zijn beurt liep het daardoor ook al vol met van alles en nog wat. Heb je het al dichtgebouwd of laat je dit zo om wat extra fun stuff aan te trekken?
Dat ondergrondse meer vol ondoden is ook wel een kuttige verrassing, maar wel ideaal om een Tower-cap farm mee aan te leggen! Als we dat rond krijgen dan hoeven we geen hout van de elven meer te hebben!
Ze feesten waarschijnlijk voor de eetzaal omdat ik daar een waterput heb aangelegd. Als iemand die als meeting area heeft ingesteld dan gaan ze daar feestjes organiseren. Met TWBMS aan het hoofd van een of andere dwergenvrouwtjes conga ofzo
edit: Ik denk dat je trouwens best een tweede dwerg naar jezelf mag vernoemen tijdens of na deze beurt. Tijdens je eigen beurt overlijden past niet echt binnen de traditie en zorgt er wel voor dat je dwergje niet veel meemaakt
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd
Vijfde beurt: VyperX - Verslag 283 deel 1 deel 2
[ Voor 17% gewijzigd door hayate666 op 18-01-2010 20:00 ]
Ja, ik wist er al van, maar heb expres niks gezegd waar ie precies zat.
En zo te zien begin ik een harem aan te leggen ofzo? Oo
Anyways, nogmaals excuses richting Nick... Morgenavond heb ik een film avondje, dus woensdag krijg je de game.
Ik vind het wel echt lang duren hoor...hayate666 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 01:03:
Ach zolang je iedereen op de hoogte houdt geeft het niet dat je er langer over doet. Dit gaat prima zo.
WEBN & chill (@IBKR)
Verwijderd
ach wat maakt het uit de andere persoon deed niks en schoten we ook niet op d-;DeadKennedy schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 02:43:
[...]
Ik vind het wel echt lang duren hoor...
laten we het op df houden d-;
Verwijderd
ach vyperx kan vast wel alvast de save plaatsen voor hget weekend d-;Nick_S schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:16:
Ik heb op dit moment nog een rustig weekend volgens planning, dus dat moet goed komen. Als ik dan de game ook heb... Voor het weekend wordt wel lastig.
dn komt het verhaal vanzelf (-;
@DK: Ik had de game zelf ook al eerder klaar willen hebben. Het duurt inderdaad wel lang zo. Naja, jullie horen in ieder geval over de vooruitgangen, het is niet alsof de game helemaal stil staat. (Zo was onze vorige game toch tot een halt gekomen?)
Anyway, ik heb al wat zitten nadenken over een tower-cap farm in de file vanochtend...
En ik ben erg benieuwd hoe het zal aflopen met DK vs Eagle...
Verwijderd
ik stel voor dat we DK in zijn eigen toren opsluiten en de muur dichtmetselen samen met alle andere deuren.VyperX schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:51:
True. Wat ik al zei, Nick krijgt van mij gewoon de game woensdag. Het verhaal netjes uitwerken en de plaatjes kan eventueel nog wat later.
@DK: Ik had de game zelf ook al eerder klaar willen hebben. Het duurt inderdaad wel lang zo. Naja, jullie horen in ieder geval over de vooruitgangen, het is niet alsof de game helemaal stil staat. (Zo was onze vorige game toch tot een halt gekomen?)
Anyway, ik heb al wat zitten nadenken over een tower-cap farm in de file vanochtend...
En ik ben erg benieuwd hoe het zal aflopen met DK vs Eagle...
en we ons binnenin opsluiten d-;
Met de nieuwe versie word dat nogleuker met de ondergrondse aanvallen d-;

Nu ff uitzoeken wat een aquifier is
Nvm, geen leuk eiland. Ik moet zon eiland met overal water aan de randen
of een eilandje in een meer in de bergen
Nvm, je kan de local area aanpassen
[ Voor 54% gewijzigd door Bobmeister op 19-01-2010 13:30 ]
Een aquifier is een laag of lagen grond waar water uit vandaan kan komen. Het is hierdoor (extreem) lastig in de lagen er onder te komen. Voor meer info zie de wiki.
Daar gelaten, het geeft wel een leuke uitdaging.
[ Voor 0% gewijzigd door TWBMS op 19-01-2010 13:19 . Reden: spelling ]
als je de makkelijkste manier wil weten om er doorheen te komen, staat gewoon op de wiki onderaan.
nu ga ik gewoon mijn fort bovengronds van hout bouwen
[ Voor 8% gewijzigd door sjaakwortel op 19-01-2010 13:52 ]
Heb het toen maar opgegeven.
Nu zoek ik nog een mooie map, niet al te evil, maar wel met magma.
Vorige spel heb ik afgebroken. Ik heb maar niet kunnen doorgronden hoe het kon gebeuren dat een paar goblins binnen enkele seconden mijn hele leger uit hebben kunnen moorden (2 schoten per dwarf, dood).
Gelukkig bleken mijn burger-dwarfs, ondanks dat ze geen wapens of armour hadden, veel beter in staat de invasie tegen te houden, maar al met al is het een flinke massacre geweest, en ik zag al het begin van een tantrumepedemie.
Archers zijn ontzettend dodelijk tegen alles wat ze maar kunnen raken. Als je jouw soldaten geen pantser of schilden hebt laten dragen is de kans groot dat ze daardoor ten dode opgeschreven waren. Tegen de tijd dat je burgers zich ermee kwamen bemoeien hadden de goblins waarschijnlijk geen pijlen meer en/of was het effectief om met ongewapende mensen (worstelaars) je tegenstander tegen de grond te werken zodat ze niet meer kunnen schieten. Mijn leger bestaat daarom vaak uit respectievelijk worstelaars, marksdwarves en axedwarves.
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd
Vijfde beurt: VyperX - Verslag 283 deel 1 deel 2
[ Voor 48% gewijzigd door hayate666 op 19-01-2010 16:37 ]
Verwijderd
dan meot je juist doorspelen word het een leuke uitdaging en een leuke klus om in leven te blijvenZenTex schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:58:
Ik heb even zo'n aquifer geprobeerd. Zonder mod ofzo. Na een uur graven eindelijk door 4 lagen water heengekomen, om op de 5e laag nog steeds water aan te treffen waardoor ik na eindeloos graven nog steeds geen doorgang doorheen vond.
Heb het toen maar opgegeven.
Nu zoek ik nog een mooie map, niet al te evil, maar wel met magma.
Vorige spel heb ik afgebroken. Ik heb maar niet kunnen doorgronden hoe het kon gebeuren dat een paar goblins binnen enkele seconden mijn hele leger uit hebben kunnen moorden (2 schoten per dwarf, dood).
Gelukkig bleken mijn burger-dwarfs, ondanks dat ze geen wapens of armour hadden, veel beter in staat de invasie tegen te houden, maar al met al is het een flinke massacre geweest, en ik zag al het begin van een tantrumepedemie.
Het is sowieso een hele uitdaging om wat voor plek dan ook te spelen. Ik heb namelijk de tutorial niet gedaan en zit met nog een heleboel zaken die ik nog niet weet/begrijp.Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:04:
[...]
dan meot je juist doorspelen word het een leuke uitdaging en een leuke klus om in leven te blijven
DF is behoorlijk complex en een aantal zaken zijn gewoon onbegrijpelijk zonder uitleg. Moet zeggen dat ik het al een tijdje niet meer gespeeld heb.
Thankshayate666 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:31:
Ik heb net het fort even bekeken en je hebt er wel werk van gemaakt zeg! Het ziet er veel overleefbaarder uit dan aan het eind van de vorige beurt. Goed gedaan!
Ik wil ook aan Nick (en eventueel volgende beheerders) vragen of ik mag reincarneren als de eerstvolgende baby die geboren word... Dan weet ik zeker dat ik jullie zal overleven
Verdere suggesties:
- Maak nog een aantal ruimtes voor tower-caps... We kunnen het hout de komende tijd wel gebruiken, omdat er nog steeds geen kolen zijn voor staal-productie.
- Ik had het idee voor een ophaal brug in de buurt van de magma pipe, voor hout-expedities daar.
[ Voor 3% gewijzigd door VyperX op 21-01-2010 14:08 ]
Notes zijn voor elven
Ik zou als suggestie willen toevoegen dat de magmapipe ommuurd wordt. Als er een keer een imp naar boven komt steekt hij alles in de fik.
[ Voor 17% gewijzigd door hayate666 op 21-01-2010 15:24 ]
28th Malachite, 283, Late Summer
DK heeft het overleefd.Ze zag net op tijd de Eagle om de hoek naderen en vluchtte snel de trappen op. De Eagle werd ondertussen tegengehouden door 2 loslopende war dogs, waarna Hayate het werk in 1 klap af kon maken.
Situatie voordat Hayate ter redding kwam
Het is duidelijk tijd dat er wat deuren moeten worden geinstalleerd om dit soort spontane invasies te voorkomen.
1st Limestone, 283, Early Autumn
Phew, het eerste half jaar is om... het lijkt veel langer geleden dat DK haar heerschapij afliep. Er is zo veel gebeurt in die tijd. Het is nu vrij rustig in het fort. De voedselvoorziening is al tijden weer op pijl, zelfs zodanig dat we weer uitgebreide maaltijden maken. Ook het werk aan onze tower-cap farm verloopt rustig. Eerst moet een goede ruime hal worden uitgehakt, waarna we met water een goede bodem kunnen maken voor de tower caps. Daarna hebben we onze eigen houtvoorziening!
5th Limestone, 283, Early Autumn
Kumil Lanterntactic heeft een werkplaats ingenomen en vraagt nu naar ongeslepen edelstenen en een shell. Dat eerste kunnen we wel regelen, maar ik weet niet hoe ik hem moet vertellen dat er geen turtles of lobsters hier zijn... Het is maar te hopen dat we die binnenkort met een karavaan kunnen ontvangen.
14th Limestone, 283, Early Autumn
De dwergen karavaan is in aantocht! En Kumil is toch begonnen aan z'n constructie... Blijkbaar waren er nog wat shells van Polly over.
15th Limestone, 283, Early Autumn
De karavaan is in een hinderlaag gelopen! Die groene bandieten zullen niet weten wat hun overkomt als ze kennismaken met een echte hammerdwarf!
16th Limestone, 283, Early Autumn
Oh, wat een vuile wezens zijn het ook! Terwijl de groene voetsoldaten de karavanen aanvielen, kwamen de hammerdwarfs onder vuur te liggen door boogschutters. Een deel van de karavaan is kapot gemaakt, de rest zijn weer snel terug gevlucht. Hayate en haar mannen gaan nu op pad om wraak te nemen op de laffaards!
Hayate geeft de goblins vlieg lessen!![]()
21st Timber, 283, Late Autumn
Wederom een rustig seizoen. De kamer voor onze tower-caps is uitgegraven en bijna klaar voor irrigatie. Verder zijn er een paar goblin ambushes geweest, maar niks wat Hayate niet aankon.
Een nieuw groepje recruten is nu bezig met trainen, zodat we straks 2 melee squads hebben om erop uit te sturen bij noodgevallen.
Oh ja, het artefact wat Kumil had gemaakt is een molensteen geworden. Heeeel fancy![]()
20th Moonstone, 283, Early Winter
Onze tower-cap farm staat op dit moment onder een klein laagje water. Over een maandje moet dit zijn opgedroogd en zullen we hopenlijk daarna de eerste tower-caps zien verschijnen. Onze hout voorraad is op dit moment erg geslonken, waardoor we nog altijd geen staal kunnen maken. IJzer hebben we al wel, maar ook koper begint op te raken. Tijd om meer te gaan minen dus!![]()
3rd Opal, 283, Mid-Winter
Great succes! Onze eerste kleine tower-capjes zijn aan het groeien!![]()
1st Granite, 284, Early Spring
Een jaar is voorbij... Een jaar dat begon met honger en waarvan het eerste half jaar gekenmerkt werd door drama. Maar we zijn er doorheen gekomen. We hebben meer dan genoeg voedsel, onze tower-caps zijn aan het groeien. Maar laten we niet te rustig achterover zitten; de karavanen worden nog steeds overvallen en we komen nog steeds secundaire resources (zoals ores en vooral coal) te kort.
Maar mijn tijd is nu voorbij. Zolang DK (en TWBMS) zich rustig houden heb ik het volle vertrouwen in ons mooie fort. Ik heb er (voor nu) vrede mee...
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd
Vijfde beurt: VyperX - Verslag 283 deel 1 deel 2 deel 3
[ Voor 4% gewijzigd door hayate666 op 22-01-2010 10:46 ]
Jouw groepje loopt erbij met plate en shields, Hayate, hoewel jij nog steeds de enige bent die een melee wapen draagt. De markdwarfs en het nieuwe melee groepje hebben leather armor.
Op zich hebben we wel genoeg wapens (vooral ijzeren), maar ivm trainen is het niet handig als iedereen direct daarmee rondloopt.
Nick kan eventueel wel zilveren oefen-hamers smeden als hij zou willen. (Zilveren wapens doen maar 50% damage of iets in die strekking.)
Verder wil ik eigenlijk ook nog wel een mega-constructie zien bij ons fort
Verwijderd
eens wat een uitdagendere locatie zoeken. En eens wat technische snufjes in men fort proberen te bouwen.
Dat wordt plannen.
Iemand nog tips over hoe ik het best de hidden fun stuff kan localiseren? Op blind geluk graven brengt me niet echt ergens.
Ik heb overigens ook wel een leuk idee voor een megaproject, mocht ik nog een keer aan de beurt komen
Huh hoe krijg je een legendary wrestler zover dat ie een hamer draagt ?hayate666 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:45:
Mooi verhaal hoor! Ik zag dat Hayate tegenwoordig een hamer draagt! Blote handen zijn blijkbaar niet goed genoeg meer![]()
[...]
Ik krijg dan altijd alleen nog "this legend doesnt need to work" or something.....
Neem even die tiny tutorial door, die legt het vrij goed uit.
Maar : Niet op een plek met aquifier beginnen.
Een begin grot moet met 2 dwergen binnen de kortste keren uitgehakt zijn
En met een plump-helmet farm en een beetje farmer ben je ook in no-time van genoeg voedsel voorzien.
Maar regeren is vooruit zien, dus zorg dat je genoeg supplies en een farmer bij je hebt.
Ik neem meestal ook een miner mee, maar das persoonlijk
In het weapon menu. Druk op m voor military en je kan met w de wapen loadout van je soldaten bepalen. Geef je wrestler een hammer en je hebt een hammerdwarf.heuveltje schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:07:
[...]
Huh hoe krijg je een legendary wrestler zover dat ie een hamer draagt ?
Ik krijg dan altijd alleen nog "this legend doesnt need to work" or something.....
Die Plump helmet dingen snap ik nie zogoed, kunnen die alleen binnendeurgrots?!heuveltje schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:44:
Erm goed ?
Neem even die tiny tutorial door, die legt het vrij goed uit.
Maar : Niet op een plek met aquifier beginnen.
Een begin grot moet met 2 dwergen binnen de kortste keren uitgehakt zijn
En met een plump-helmet farm en een beetje farmer ben je ook in no-time van genoeg voedsel voorzien.
Maar regeren is vooruit zien, dus zorg dat je genoeg supplies en een farmer bij je hebt.
Ik neem meestal ook een miner mee, maar das persoonlijk
Je kunt hem er ook 2 geven volgensmij, moet je naar de dwarf zelf toe en dan kun je ergens kiezen '2 weapons'. Dan heb je natuurlijk geen schild...hayate666 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:08:
[...]
In het weapon menu. Druk op m voor military en je kan met w de wapen loadout van je soldaten bepalen. Geef je wrestler een hammer en je hebt een hammerdwarf.
[ Voor 25% gewijzigd door Bobmeister op 22-01-2010 08:31 ]
Verwijderd
is dat niet gewoon onder military ??Awsom schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:30:
[...]
Die Plump helmet dingen snap ik nie zogoed, kunnen die alleen binnendeurgrots?!
[...]
Je kunt hem er ook 2 geven volgensmij, moet je naar de dwarf zelf toe en dan kun je ergens kiezen '2 weapons'. Dan heb je natuurlijk geen schild...
Verwijderd
en daar heb jij verstand van he d-;ZenTex schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:22:
En ja, plump helmets moeten binnengrots. 'T zijn namelijk een soort paddestoelen.
Inderdaad. Ben een grootverbruiker van champignons.