[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Zal dit goed werken :p ?
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/7295/dwarffortress.jpg

Ik kan het afvoeren via een trap, 4 z's naar beneden, waar een Well staat voor mijn dwergen :)

de dieren die erin staan slaan nu op berserk :p, zal niet lang duren voor de eerste dwergen en elven het begeven :) Worden ze dan boos? / komen ze ooit terug? (Traders dan he, alle traders blijven daar vast zitten :o !)

Update; de swordsdwarfen en 2 paarden willen niet dood :( Maar er liggen wel 2 steel anvils in :) Hehe.

[ Voor 45% gewijzigd door Bobmeister op 22-01-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Je kan dat soort kanalen beter 2 vakjes breed maken. Als je het 1 breed maakt verliest hij veel kracht omdat er onderweg veel verdampt. Je hebt best kans dat het niveau daarom niet hoog genoeg komt.

Let er ook op dat je geen lijken meespoelt in je well, anders kunnen je dwergen er niks van drinken.

[ Voor 20% gewijzigd door hayate666 op 22-01-2010 17:12 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Das wel heel evil >:)
Traders maken een bereking van "hoeveel risico is er / hoeveel levert me het op"
Dus als je af en toe een heel lucratieve deal maakt, dan blijven ze wel komen.

Je krijgt maar 1 liason, als die dood is kun je dus nooit meer dingen bestellen van de caravaans !

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 22-01-2010 17:09 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:05
ik vind mijn hidden stuff altijd met visual fortress. daar kun je ook de mineral zien enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Misschien wel een idee, maar hoe bepaal je de exacte locatie? Ik kom zelf uit op een eindje ten westen van de vulkaankrater, maar dat laat nog 30 Z-levels aan ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
heuveltje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:08:
Das wel heel evil >:)
Traders maken een bereking van "hoeveel risico is er / hoeveel levert me het op"
Dus als je af en toe een heel lucratieve deal maakt, dan blijven ze wel komen.

Je krijgt maar 1 liason, als die dood is kun je dus nooit meer dingen bestellen van de caravaans !
Ook neit van de elven? :( :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:05
slice voor slice bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
@Nick_S: Is het gelukt met het binnenhalen van de savegame? :)
* VyperX merkt dat hij toch best nieuwsgierig wordt door het gebrek aan nieuws :X
*hangs head in shame* :+

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
VyperX schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:20:
@Nick_S: Is het gelukt met het binnenhalen van de savegame? :)
* VyperX merkt dat hij toch best nieuwsgierig wordt door het gebrek aan nieuws :X
*hangs head in shame* :+
Haha, zie je nu wat wij moesten doorstaan? :)
Ik heb het 15 keer geprobeerd zonder succes.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
I know, I know :)
Bij mijn volgende jaar zal ik beter m'n best doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik heb hem binnen en ik zal hem even via een andere host uploaden. Kijk maar of het dan wel gaat.

Link

Edit: Toch wat FUN weten te vermijden :P Ik heb de glowy pit gevonden voordat ik adamantium tegenkwam. Nu heb ik daardoor een klein magmareservoir per ongeluk lek gestoken waardoor mijn tunnel onderloopt en er een miner een hete douche heeft gehad. Gelukkig graaf ik mijn verkenningstunnels nooit zo breed, waardoor ik het op tijd af heb kunnen muren. Nu zie ik door de hele berg heen precies waar het goeie spul ligt.

[ Voor 80% gewijzigd door hayate666 op 24-01-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Heeft iemand de save ondertussen al geclaimed? We moeten even opletten dat het niet gaat stilvallen nu. Als Nick_S geen tijd meer heeft dan neemt een ander het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 15:02

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik heb hem binnen kunnen halen, van het weekend wel al even kunnen rondkijken, maar ik ga vanavond echt spelen. Hopelijk ook wat pennen. :)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik sta volgende in de lijst, maar ik heb pas donderdag tijd.
Dus mocht hij donderdag nog niet geclaimd zijn, dan stort ik me er wel op !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
de projecten hier zijn bijna klaar (zegt meneer als hij om half 8 s'avonds nog op school zit code te kloppen)

vanaf woensdag heb ik weer genoeg tijd om te kunnen spelen dus ik wil graag op de active lijst worden gezet.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Prima zo jongens! Ik heb Countess als 8e aan de beurt gezet. De bodem van het lijstje begint in zicht te komen :P
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd

Eerste beurt: TWBMS - Verslag 279
Tweede beurt: hayate666 - Verslag 280
Derde beurt: Semmy - Verslag 281
Vierde beurt: DeadKennedy - Verslag 282 eerste halfjaar tweede halfjaar
Vijfde beurt: Sjaakwortel
Vijfde beurt: VyperX - Verslag 283 deel 1 deel 2 deel 3
Zesde beurt: Nick_S
Zevende beurt: heuveltje
Achtste beurt: Countess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Ik moet helaas meedelen, dat door drukte op het werk ik er deze week zeker niet en volgende week waarschijnlijk niet aan toekom. heuveltje, kun jij het overnemen van VyperX. Helaas, misschien een andere keer. Ik blijf het zeker volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 13:47
Nick_S schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:38:
Ik moet helaas meedelen, dat door drukte op het werk ik er deze week zeker niet en volgende week waarschijnlijk niet aan toekom. heuveltje, kun jij het overnemen van VyperX. Helaas, misschien een andere keer. Ik blijf het zeker volgen!
Jammer omdat te horen Nick_S, succes met je werk en bedankt voor het melden!

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Okee, de beurt gaat door naar heuveltje en als die geen tijd heeft naar Countess. Laat even weten wie hem claimed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:33:
Okee, de beurt gaat door naar heuveltje en als die geen tijd heeft naar Countess. Laat even weten wie hem claimed!
IEMAND PAK HEMMMMMMMMMMM
ik wil meer over het verhaal horen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Je hoort het, Heuveltje... We willen spanning en drama!! :+

Maar DF kennende zal dat wel goed komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:33:
Als niemand anders hem claimed, zet mij dan neer voor de 9e beurt.
Mensen die nog niet door gestreept zijn in deze post gaan natuurlijk voor.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
heuveltje heeft echt en paar post hierboven gezegd dat hij hem donderdag (vandaag dus) zou oppakken.
hoe graag ik ook meteen zou willen beginnen denk ik dat it dat wel fff af kunnen wachten :p

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
TWBMS schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Als niemand anders hem claimed, zet mij dan neer voor de 9e beurt.
Mensen die nog niet door gestreept zijn in deze post gaan natuurlijk voor.
Ik doe graag onder voorbehoud de tiende beurt. Als iemand graag wilt spelen die nog niet aan de beurt is geweest mag hij/zij wat mij betreft voor.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Wat een interesse zeg. :o Misschien is het wel leuk als er geen nieuwe aanmeldingen meer zijn om het lijstje weer van voor af aan af te werken. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:02:
Wat een interesse zeg. :o Misschien is het wel leuk als er geen nieuwe aanmeldingen meer zijn om het lijstje weer van voor af aan af te werken. Wat vinden jullie?
Ik vind het zo goed gaan eigenlijk. Als ik het goed hebben alleen brons, woeste woerd en gammro die zich nog niet gemeld voor een jaar spelen. De rest staat ingedeeld of heeft al een keer gespeeld of heeft zijn beurt voorbij laten gaan.

Een korte queue, en het is aan de spelers onderling om in de gaten te houden of er een plekje vrij komt.
Dit zorgt er voor dat we zo min mogelijk uitval hebben omdat mensen niet meer kunnen omdat ze geen tijd hebben, en de nieuwere spelers kunnen snel aan de beurt zijn om een ronde mee te doen.

Af en toe de lijst met geïnteresseerde leeg schoppen zal hier ook wel bij helpen om een duidelijk overzicht te houden.

Op deze manier kunnen we hopelijk het verhaal wat levendig houden en de interesse hoog. En interesse genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 mensen die een beurt willen nemen in deze community game laat echt wel het potentieel zien van df.

zelf kan ik niet wachten op de nieuwe versie.
Ungerground attacks ftw d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Zo! Mijn dwarves kunnen zich eindelijk voorzien van eten, bier en ergens te slapen, nu alleen nog een goed werkend pomp systeem aanleggen... weet iemand hoe je dat goed doet? Bij mij verzoop de laatste keer bijna een dorf! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Zhalix schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:05:
Zo! Mijn dwarves kunnen zich eindelijk voorzien van eten, bier en ergens te slapen, nu alleen nog een goed werkend pomp systeem aanleggen... weet iemand hoe je dat goed doet? Bij mij verzoop de laatste keer bijna een dorf! -O-
pompen zullen water nooit hoger pompen als dat ze zelf staan. dus zolang dat waterdicht is kan er weinig gebeuren.
maar met watervallen bijvoorbeeld moet je oppassen, dus zorg dat je altijd veel meer water afvoer hebt als dat je invoer hebt.
een automatische pomp-stop met een pressure plate is misschien geen slecht idee in zulke gevallen.
en het is eigenlijk altijd wel slim om te zorgen dat je nog toegang hebt tot gebieden die normaal onderwater staat voor onderhoudt, veranderingen of het oplossen van fouten in je eerste ontwerp.

dus een afsluitings-floodgate en iets dat het water weer kan afvoeren is altijd een goed idee.

wat screenshots zijn (naast altijd welkom) ook wel handig om een idee te krijgen met welk probleem je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Is het al bekend wie de save heeft? Ik heb heuveltje hier niet meer gezien. Vandaag graag even duidelijkheid over wie het overneemt. Als heuveltje vandaag niks meer laat horen is de volgende wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:32:
Is het al bekend wie de save heeft? Ik heb heuveltje hier niet meer gezien. Vandaag graag even duidelijkheid over wie het overneemt. Als heuveltje vandaag niks meer laat horen is de volgende wat mij betreft.
Van mij mag Countess het zesde jaar pakken, we wachten nou al lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Prima. Countess heeft de volgende beurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
oké ik ben begonnen... maar moest eerst settlers7 even proberen :p

moet wel fff wennen aan de nieuwe tile-set... gebruikte nog de 'oude' van de tiny-pirate-tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Countess schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:50:
oké ik ben begonnen... maar moest eerst settlers7 even proberen :p
Kan je geen ongelijk geven.
moet wel fff wennen aan de nieuwe tile-set... gebruikte nog de 'oude' van de tiny-pirate-tutorial.
Succes met de game! En hier is op een spoedig verslag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus ondertussen met een nieuw fortress begon ^^.
Heb nu 103 werkwillige ^^. en heb net men eerste siege. Maar jammer genoeg is men leger nog nie zo uitgebreid omwille van enkele sterfgevalle. Heb maar 8 militairen, maar wel bijna allemaal champions.

Men champions moeten het opnemen tegen 16 goblins. En ik gebruik geen traps :o.

Eens zien wat dit geeft :p. Overigens ben ik ook bezig met de plannen om massa's water te dumpen in een magma pipe om te zien wat er gebeurd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
http://www.bay12games.com/dwarves/dev_now.html

De devblogs zijn geweldig om te lezen, kan niet wachten tot de release er is.

En wat betreft dat water in een magma schacht dumpen, dat zal resulteren in een lading stoom en de bovenste laag word obisidian door het afkoelen er van. Als ik het goed in schat, niet dat het leuk is om te zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:20:
http://www.bay12games.com/dwarves/dev_now.html

De devblogs zijn geweldig om te lezen, kan niet wachten tot de release er is.

En wat betreft dat water in een magma schacht dumpen, dat zal resulteren in een lading stoom en de bovenste laag word obisidian door het afkoelen er van. Als ik het goed in schat, niet dat het leuk is om te zien natuurlijk.
Ik lees de devlog al sinds ik het spel speel. Het forum ontvangt mijn bezoek ook iedere dag :).
Heb je trouwens op de wiki al gezien wat er allemaal in de aankomende versie zit? Daar staat een overzichtelijk en vrij uitgebreide changelog ^^.

Link

Ik kan echt niet wachten! Bovendien zou D17 eerdaags uitkomen met volledig herschreven input systeem. Ik hoop dat de menu's nu wat meer conform en rechtlijnig tegenover elkaar zijn. zou een freaking gain zijn :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ja die nieuwe versie gaat hem helemaal worden! Zeker de ondergrondse aanvallen moeten het verdedigen wat veelzijdiger maken dan dat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:09:
[...]
Ik kan echt niet wachten! Bovendien zou D17 eerdaags uitkomen met volledig herschreven input systeem. Ik hoop dat de menu's nu wat meer conform en rechtlijnig tegenover elkaar zijn. zou een freaking gain zijn :D .
Ik hoop het niet. Ik denk dat dat weer een flinke leercurve wordt. De meeste shortcuts ken ik op dit moment uit m'n hoofd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Nick_S schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:47:
[...]

Ik hoop het niet. Ik denk dat dat weer een flinke leercurve wordt. De meeste shortcuts ken ik op dit moment uit m'n hoofd. ;)
Ik hoop vooral op EINDELIJK weer vooruigang in onze succession game.... :O

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
DeadKennedy schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:13:
Ik hoop vooral op EINDELIJK weer vooruigang in onze succession game.... :O
Ik vrees dat we moeten wachten tot Countess genoeg heeft gehad van de settlers 7 beta. >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
TWBMS schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:28:
[...]

Ik vrees dat we moeten wachten tot Countess genoeg heeft gehad van de settlers 7 beta. >:) :+
Die is afgelopen maandag afgelopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Awsom schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:40:
Die is afgelopen maandag afgelopen :p
Dat was wel een korte beta dan, maar goed. Wachten is op Countess voor een reply en status update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
ben bezig jongens, geduld. :p
ben zelfs meteen begonnen nadat ik bovenstaande had gepost want toen had ik de bèta single-player al uitgespeeld.

ik heb nogal veel geherorganiseert, heb 1 dooie gehad en een siege, 1 dwerg (een bekende) een hele bergwand rood zien verven in zijn eentje, de nobles zijn aangekomen, en de lente is nog niet eens helemaal over.

en welke &#$%* heeft een flinke zwik hele nuttige soldaten dwergen omgetoverd tot nutteloze fortress guards!
en nu ze legend zijn kan je ze er niet meer uit halen! GRRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Dat klinkt als een goed verhaal in ieder geval! Zolang je laat weten hoe het er voor staat is het al prima. Later in de speelbeurt heb je gewoonweg veel meer werk en dingen om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Countess schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:43:
en welke &#$%* heeft een flinke zwik hele nuttige soldaten dwergen omgetoverd tot nutteloze fortress guards!
en nu ze legend zijn kan je ze er niet meer uit halen! GRRRR
O-)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Het zal DK ook weer niet zijn, he! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er nu al zin in (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
ohoh... denk dat ik een probleem heb. :/

Kreeg net de melding dat een bronze colussus bij mijn fort was gespot.
Ik heb wel geteld 2 soldaatjes.. dit gaat... interessant worden.

108 dwergjes op moment.. kijken hoeveel ik er straks nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Bronze Colossus? Hilarity ensues >:) Qua megabeasts heb ik alleen nog maar draken gezien. Ik zal nog maar eens een overzichtje posten :P

Wat mij betreft kunnen ook mensen die zelf geen beurt willen maar het wel volgen zich aanmelden om een dwerg naar zich vernoemd te krijgen. Wees zelf deel van het interactieve gebeuren wat Dwarf Fortress is ;)
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd

Zesde beurt: heuveltje
Zesde beurt: Countess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:12:
Bronze Colossus? Hilarity ensues >:) Qua megabeasts heb ik alleen nog maar draken gezien.
Dat kreng is snel! :(
Denk dat ik de haulers ga recruiten en er op afstuur.. heb niet veel keus op moment.
Ik zal nog maar eens een overzichtje posten :P
Wat mij betreft kunnen ook mensen die zelf geen beurt willen maar het wel volgen zich aanmelden om een dwerg naar zich vernoemd te krijgen. Wees zelf deel van het interactieve gebeuren wat Dwarf Fortress is ;)
Ooh, goed idee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

[b][message=33416289,noline]
[...]
Jaaaa! :9

Had op zich wel een beurt gewild maar helaas heb ik maar een fractie van de benodigde kennis om zelf een beurt te spelen, maar volg het topic wel. En vindt het veel te langzaam gaan.

Maar een dwergje vernoemd naar mij zie ik wel zitten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Dan moet je even melden welke dwerg je wilt zijn, of aangeven dat de 'manager' een dwerg mag selecteren voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Maakt eigenlijk niet zovel uit. Maar een noble zou wel leuk zijn.

ik zie het al helemaal voor me. Een speler die mompelt "wat heeft die $#@%^ ZenTex nou weer bedacht!", de idioot! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Countess is nu bezig, dus hij zal wel aangeven welke dwerg hij voor je gekozen heeft.

update met betrekking tot de colossus... ik heb nog maar 12 dwergen.. dat zegt genoeg.
Het was een slachtpartij, volledig eenzijdig. Wist ik met pijn en moeite eindelijk een ballista te laden, mist de pijl!

Ik heb nu wel geteld: 1 baby, 1 baron, 1 child, 1 Duchess Consort, 1 Dungeon master, 1 hammerer, 2 haulers, 2 mechanics, 1 recruit en een tax collector. De Colosses is op dit moment bezig om de laatste restje aan het uit moorden.

edit: om nog even na te trappen krijg ik ook nog een siege voor mijn kiezen.
Die door de colossus omzeep is geholpen..

Een human representative kwam, langs, gaf wat complimentjes over hoe mooi het fort er wel niet bij lag.
En maakte zich daarna uit de voeten. Ik denk dat alle lijken hem wat ontzet hebben...

En net wanneer je denkt.. het kan niet erger.. krijg je 7 nieuwe dwergen. Dus heb nu 17 dwergjes, en een colossus ergens in mijn fort rond hangen.

Colossus is ergens diep in mijn fort gaan zitten, dus heb hem ingemetseld.. hopelijk houd dat hem tegen zodat ik een force kan bouwen om hem te killen.

[ Voor 38% gewijzigd door TWBMS op 05-02-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is het leuke aan df

kennis heb je niet nodig gewoon meedoen aan de succesion game d-;

maakt het voor je opvolger alleen maar leuker d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
TWBMS schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:26:
Countess is nu bezig, dus hij zal wel aangeven welke dwerg hij voor je gekozen heeft.

update met betrekking tot de colossus... ik heb nog maar 12 dwergen.. dat zegt genoeg.
Het was een slachtpartij, volledig eenzijdig. Wist ik met pijn en moeite eindelijk een ballista te laden, mist de pijl!

Ik heb nu wel geteld: 1 baby, 1 baron, 1 child, 1 Duchess Consort, 1 Dungeon master, 1 hammerer, 2 haulers, 2 mechanics, 1 recruit en een tax collector. De Colosses is op dit moment bezig om de laatste restje aan het uit moorden.

edit: om nog even na te trappen krijg ik ook nog een siege voor mijn kiezen.
Die door de colossus omzeep is geholpen..

Een human representative kwam, langs, gaf wat complimentjes over hoe mooi het fort er wel niet bij lag.
En maakte zich daarna uit de voeten. Ik denk dat alle lijken hem wat ontzet hebben...

En net wanneer je denkt.. het kan niet erger.. krijg je 7 nieuwe dwergen. Dus heb nu 17 dwergjes, en een colossus ergens in mijn fort rond hangen.

Colossus is ergens diep in mijn fort gaan zitten, dus heb hem ingemetseld.. hopelijk houd dat hem tegen zodat ik een force kan bouwen om hem te killen.
Dat is wel vet gegaan! Jammer dat het kreng zo snel regenerate, anders had je er nog wat aan gehad.

Ik zit zelf ook met een "probleempje". Ik zit in een fort wat aan de lopende band goblin sieges te verduren krijgt. Het zijn er zoveel dat totems gemaakt van goblinsschedels en kleine kleding de grootste exportproducten van mijn fort zijn geworden. Zo zijn ze tenminste nog nuttig!

Alleen bij de laatste aanval is de helft van mijn leger omgekomen door een paar archers. Nu zijn er te weinig soldaten om het fort te beschermen tegen de volgende aanval. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Versie D17 is uit gereleased zo te zien.

http://www.bay12games.com/forum/index.php?topic=44829.0

Dwarf Therapist werkt er nog niet mee zo ver ik heb kunnen zien.

EDIT: :X Kreeg net de melding dat een Hydra op bezoek is gekomen.
Denk niet dat ik het deze keer overleef, heb namelijk maar 15 dwergen.. waarvan maar 7~ nuttig zijn.

Dit gaat interessant worden.. :P

en twee tellen later krijg ik immigranten zit nu op 22.
De Hydra is nu gezellig dingen aan het jagen in mijn fort, ik ga hem proberen in te bouwen, net als de Colossus.
\o/ Dat is gelukt.. nou hopen dat ze rustig blijven zitten daar.

[ Voor 61% gewijzigd door TWBMS op 06-02-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Ik zou vandaag prima een heel jaar kunnen spelen btw. :O

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Countess is bezig, dus rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:29:
Versie D17 is uit gereleased zo te zien.

http://www.bay12games.com/forum/index.php?topic=44829.0

Dwarf Therapist werkt er nog niet mee zo ver ik heb kunnen zien.

EDIT: :X Kreeg net de melding dat een Hydra op bezoek is gekomen.
Denk niet dat ik het deze keer overleef, heb namelijk maar 15 dwergen.. waarvan maar 7~ nuttig zijn.

Dit gaat interessant worden.. :P

en twee tellen later krijg ik immigranten zit nu op 22.
De Hydra is nu gezellig dingen aan het jagen in mijn fort, ik ga hem proberen in te bouwen, net als de Colossus.
\o/ Dat is gelukt.. nou hopen dat ze rustig blijven zitten daar.
wanneer ga je ze tamen d-;

als iemand d17 werkend krijgt met de mike mayday tileset

dan zou ik hem graag hebben in een zipje ofzo d-;
alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
DeadKennedy schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:48:
Ik zou vandaag prima een heel jaar kunnen spelen btw. :O
ja hoe jij een jaar speelt weten we nu wel :p

ik heb er wel zo'n 24 uur in zitten volgens mij, misschien iets meer zelfs.

ben nu de game aan het uploaden. ik zal zo de link posten.
en da ga ik mijn verslag even verfijnen en hier posten met plaatjes.

edit : sorry zentek lees nu pas dat je graag een dwergje had geadopteerd. dat mag de volgende doen.
als je een noble wilt kan je kiezen uit mijn consort en de tax collector(en met deze kunnen we het nog lastig krijgen... komt wel terug in het verhaal)

edit : zo de link. kan de volgende in theorie van start.
wie is het volgende slachtoffer eigenlijk?

http://www.mediafire.com/?wmzztivw4nz
(eerste keer dat ik met mediafire werkt... ik denk dat ik het zo goed heb gedaan.)

[ Voor 14% gewijzigd door Countess op 07-02-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Ik neem hem over als het goed is, ik heb althans niemand het spel zien claimen die nog niet gespeeld heeft.
Download werkt, dus dat zit goed. Succes met het verslag.
Geen idee, voorlopig niet in elk geval.
Kreeg hierna nog een ambuse te vorduren, wat resulteerde dat ik 4 (nuttige) dwergjes over hield. Waar van 2 gewond ofzo. Kreeg gelukkig weer een lading immigranten, dus zit nu weer op 31~ dwergen.
als iemand d17 werkend krijgt met de mike mayday tileset

dan zou ik hem graag hebben in een zipje ofzo d-;
alvast bedankt.
Ik heb op het forum gelezen dat D17 nog niet echt stabiel is, veel bugs enzo.
Dit zou opgelost worden als ze de merge gaan doen met de 'grote' release enzo.
Hiernaast werkt Dwarf Therapist niet met D17, wat wel een gemist is.

edit:(heb de savegame bekeken)
@Countess: HOE DURF JE! :(

[ Voor 3% gewijzigd door TWBMS op 07-02-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik kijk uit naar je verslag! Als TWBMS de volgende beurt pakt dan pak ik hem erna wel. Dan gaan we het lijstje gewoon weer zo af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Nou een potje gespeeld vandaag... vet spel! Erg verslavend. Ik heb nog problemen met goed trappen bouwen en ramps bouwen lukt al helemaal niet (dat weigert hij als ik het selecteer, maar ik zal het wel verkeerd doen?).

Stuk of 40 dwergen in house nu, maar een hoop dingen kan ik nog niets mee. Heb bijvoorbeeld geen coal, bone, leather etc. dus moet dat nog ff uitzoeken hoe ik daar allemaal aan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Loona35 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:16:
Nou een potje gespeeld vandaag... vet spel! Erg verslavend. Ik heb nog problemen met goed trappen bouwen en ramps bouwen lukt al helemaal niet (dat weigert hij als ik het selecteer, maar ik zal het wel verkeerd doen?).

Stuk of 40 dwergen in house nu, maar een hoop dingen kan ik nog niets mee. Heb bijvoorbeeld geen coal, bone, leather etc. dus moet dat nog ff uitzoeken hoe ik daar allemaal aan kom.
Goed om te horen Loona!
Vergeet niet gebruik te maken van de wiki, hier staat een hoop informatie in.

Coal, kan je op 2 manieren aan komen, door een bepaalde steen soort te vinden, of door hout op te offeren.
Bones krijg je van dode dieren, je voornaamste bron zal bij een butcher vandaan komen. Of van je dode vijanden, net wat je wil. :P
Leather, komt bij een trader vandaan of word verkregen via een butcher. Je moet de 'raw hide' dan nog wel eerst behandelen. Dit moet snel gedaan worden, omdat het anders bederft.

De relevante stukjes op de wiki:
http://dwarffortresswiki.net/index.php/Leather
http://dwarffortresswiki.net/index.php/Coal
http://dwarffortresswiki.net/index.php/Bones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
TWBMS schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:26:
edit:(heb de savegame bekeken)
@Countess: HOE DURF JE! :(
[schijnheilig modus]
wat? O-)
[/schijnheilig modus]
>:)

had gehoopt dat je dat pas later zou ontdekken :p. een aantal beurten later zeg maar ;)

sorry, de nobels kwamen niet helemaal verwacht, meten in het begin van mijn beurt. ik was er niet op voorbereid en er waren verder ook helemaal geen voorbereidingen voor getroffen. (geen bedden over, deuren te kort en een te kort aan wapon racks ect, en de dwergen waren met alles bezig behalve wat nodig was leek het)
dus heb ik het even wat gerecycled om te zorgen dat iedereen minimaal tevreden zou zijn en niet niet jaloers zou gaan worden.
en toen ben ik het vergeten eigenlijk 8)7

het verhaal zal even moeten wachten tot morgen avond ben ik bang, loopt niet helemaal zoals gepland, vriendin is jarig morgen, en aan een 9 tot 5 'baan' hebben moet ik ook nog even wennen.

als je vast verder wilt gaan :
de werkorders voor de materialen die nog nodig zijn om de kas af te maken zijn al bestellend, die hoef je er alleen maar in te zetten als ze klaar zijn (heel handig eigenlijk dat u-m menutje, zeker voor dingen als clear glass waar veel stappen bij komen kijken).
en een paar soldaten lopen rond met zilveren trainingswapens, de rest heeft nog geen wapen.
misschien op termijn vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Countess schreef op maandag 08 februari 2010 @ 01:08:
[...]

[schijnheilig modus]
wat? O-)
\[/schijnheilig modus]

had gehoopt dat je dat pas later zou ontdekken :p. een aantal beurten later zeg maar ;)
Ik zat daar al sinds het begin! :(
Grrr
sorry, de nobels kwamen niet helemaal verwacht, meten in het begin van mijn beurt. ik was er niet op voorbereid en er waren verder ook helemaal geen voorbereidingen voor getroffen. (geen bedden over, deuren te kort en een te kort aan wapon racks ect, en de dwergen waren met alles bezig behalve wat nodig was leek het)
dus heb ik het even wat gerecycled om te zorgen dat iedereen minimaal tevreden zou zijn en niet niet jaloers zou gaan worden.
en toen ben ik het vergeten eigenlijk 8)7
Ach, ja. Heb ik weer voer in om in mijn verhaal te gebruiken. >:)
het verhaal zal even moeten wachten tot morgen avond ben ik bang, loopt niet helemaal zoals gepland, vriendin is jarig morgen, en aan een 9 tot 5 'baan' hebben moet ik ook nog even wennen.
Ok, ik heb al een aantal ideeën die ik wil gaan uitwerken, dus word even wachten tot je jouw verhaal heb gepost. Dan kan ik daar verder op inhaken. >:)
als je vast verder wilt gaan :
de werkorders voor de materialen die nog nodig zijn om de kas af te maken zijn al bestellend, die hoef je er alleen maar in te zetten als ze klaar zijn (heel handig eigenlijk dat u-m menutje, zeker voor dingen als clear glass waar veel stappen bij komen kijken).
en een paar soldaten lopen rond met zilveren trainingswapens, de rest heeft nog geen wapen.
misschien op termijn vervangen.
Ah, thanks. Ik had je kas al gezien, niet zo heel moeilijk om dat af te maken.
Als het even kan laat ik het leger over aan de volgende, maar gezien mijn geluk in mijn eigen fort.. :/

Succes met werk, en de verjaardag van je vriendin!

Ow, en voor ik het vergeet. ZenTex je word een onderdeel worden van mijn verhaal. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
TWBMS schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:23:
[...]

Goed om te horen Loona!
Vergeet niet gebruik te maken van de wiki, hier staat een hoop informatie in.

Coal, kan je op 2 manieren aan komen, door een bepaalde steen soort te vinden, of door hout op te offeren.
Bones krijg je van dode dieren, je voornaamste bron zal bij een butcher vandaan komen. Of van je dode vijanden, net wat je wil. :P
Leather, komt bij een trader vandaan of word verkregen via een butcher. Je moet de 'raw hide' dan nog wel eerst behandelen. Dit moet snel gedaan worden, omdat het anders bederft.

De relevante stukjes op de wiki:
http://dwarffortresswiki.net/index.php/Leather
http://dwarffortresswiki.net/index.php/Coal
http://dwarffortresswiki.net/index.php/Bones
Thanks, ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op maandag 08 februari 2010 @ 03:16:

Ow, en voor ik het vergeet. ZenTex je word een onderdeel worden van mijn verhaal. >:)
eigenlijk vind ik dat zentex gewoon een beurt moet spelen voor de FUN d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
:P
Ik dacht dat DK onze FUN-bron was... Maar inderdaad, je kan nooit genoeg FUN hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

TWBMS schreef op maandag 08 februari 2010 @ 03:16:
[...]
Oh, ik ga bruut aan mijn einde komen? :p

@ Semmy: Ik zal me weer wat proberen te verdiepen in DF en tzt een beurt overnemen.
Ik was DF een beetje zat geworden na 3 crahses achter elkaar. Op die manier zijn uren werk verloren gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
VyperX schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:01:
:P
Ik dacht dat DK onze FUN-bron was... Maar inderdaad, je kan nooit genoeg FUN hebben >:)
Gewoon niet ZenTex en mij na elkaar plannen ;)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Ik was ook bezig met een leuk fortje, echter de HFS heeft roet in het eten gegooid en m'n framerate naar 10fps gegooid.

Voor diegene die nog even willen rondkijken: http://mkv25.net/dfma/map-7996-dream

Level 50 zijn de Old Halls, waar ik ben begonnen, nu uitgestorven.
Level 48 zijn ook Old Halls en huidige hoofdingang.
Level 46 is de ingang van de barracks
Level 43 zijn de Main Halls, met trade depot, living quarters, meetinghall, throneroom, graveyard en prisons.

Misschien ook een tip voor de community game, elke beurt even een mapje uploaden.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick_S op 08-02-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik heb ook nog even het fort na Countess bekeken... Zag er goed uit qua voedsel en industrie. Ook een mooie kas (in aanbouw). :)
Alleen die verdomde Nobles hebben het optrekje van mij en TWBMS overgenomen :(

Ben ook erg benieuwd wat er is gebeurd met
spoiler:
alle dode snakemen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
VyperX schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:45:
Ik heb ook nog even het fort na Countess bekeken... Zag er goed uit qua voedsel en industrie. Ook een mooie kas (in aanbouw). :)

Ben ook erg benieuwd wat er is gebeurd met
spoiler:
alle dode snakemen e.d.
Heb ook even gekeken (met dwarfvis enz.), en het ziet er inderdaad erg cool uit allemaal! Props!

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
ZenTex schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:27:
[...]
Oh, ik ga bruut aan mijn einde komen? :p
Wie weet, misschien is je lot wel erger dan te sterven in mijn snode plannen. >:)
VyperX schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:45:
Hahahaha, ga rond spoken in zijn kamer! Dat zal hem leren. >:) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
TWBMS schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:25:
[...]
Hahahaha, ga rond spoken in zijn kamer! Dat zal hem leren. >:) :>
Jaaa :D

:o ~~ GO AWAY ~~ THIS IS NOT YOUR HOME ~~ :o

Aan de andere kant, ik zag dat Countess een kindje had gekregen.... mijn kans om te reincarneren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
VyperX schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:44:
[...]
Aan de andere kant, ik zag dat Countess een kindje had gekregen.... mijn kans om te reincarneren? O-)
Tuurlijk! Waarom als spook hun leven zuur maken, als je dat ook kan doen als klein lief kind/baby! Geniaal! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik hoor het al, genoeg input voor nieuwe verhaallijnen :D Ik zal nog even een beurtoverzichtje posten.
Aanmeldingen tot nu toe:
- hayate666
- Semmy
- Sjaakwortel
- TWBMS
- Gammro
- VyperX
- DeadKennedy
- heuveltje
- Nick_S
- Brons
- Countess
- Woeste Woerd

Zesde beurt: heuveltje
Zesde beurt: Countess - Verslag 284 volgt
Zevende beurt: TWBMS
Achtste beurt: hayate666
Negende beurt: Semmy of DeadKennedy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:26:
Ik hoor het al, genoeg input voor nieuwe verhaallijnen :D
Ow, echt het word alleen maar beter. Ben aan het experimenteren en de savegame aan het uitpluizen.
Heb al begin van verhalen lijn, en hoe ik het ongeveer ga laten verlopen en waar ik mijn project ga doen.

Ik zal nog even een beurtoverzichtje posten.
Vrees dat DK je voor is geweest met claimen Hayata.
DeadKennedy in "[PC Indie] Dwarf Fortress"
Maar dat vechten jullie zelf maar uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ow dat had ik niet gezien. Het lijkt mij persoonlijk redelijk om gewoon de volgorde weer van voor af aan te pakken. DeadKennedy heeft nog eerder een beurt gehad dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:26
Zo, heb net mijn eerste twee uur in het spel zitten, met drie tutorials ernaast :P maar ik denk dat ik nu eindelijk ongeveer iets ervan begin te begrijpen. Heb in ieder geval al een slaapkamer met wat bedden, en een farm die zijn werk ook doet, maar dat laatste weet ik niet zeker, heb er een food stockpile naast gelegd, en ik heb de indruk dat daar wat spul ligt, maar verder....

Vind het wel leuk om weer eens een spel te hebben waar je ook wat moet uitpluizen, en dat het niet meteen duidelijk is wie je neer moet schieten en waar je heen moet lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
hayate666 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:22:
Ow dat had ik niet gezien. Het lijkt mij persoonlijk redelijk om gewoon de volgorde weer van voor af aan te pakken. DeadKennedy heeft nog eerder een beurt gehad dan ik.
Ik vind alles best, zolang het een beetje doorloopt

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
1st granite 284
ik ben nog onder weg, we hebben wat vertraging opgelopen(wat een locatie hebben ze weer uitgezocht zeg)
nou ja, fashionably late zullen we maar zeggen.
uit voorzorg heb ik alvast wat rapporten onze kant op laten komen per post-cave-swallow zodat ik kan beginnen met orders terug sturen.

--- orde op zaken stellen ---
we beginnen met het hoogst noodzakelijke. de rest kom wel als ik ben gearriveerd

er is niet meer zo veel te drinken, en er zijn geen barrels meer om nieuwe te maken. meteen maar 2 smelters en forges aan het werk gezet om continue nieuwe koperen barrels te maken.
een extra still bij de farm velden in de beurt kan ook geen kwaad.

er is eten genoeg maar.. bijna alleen plump helmets! als ik alleen al naar deze lijsten kijk heb ik al genoeg van plump helmets.
en deze dwergen hebben al 5 jaar lang bijna niks anders gegeten als plump helmet biscuits en plump helmet stew. ik was al lang gek geworden, ongelofelijk.
die TWBMS moet wel echt heeeel erg van plump helmets houden om nog genoeg bij zinnen zijn om deze lijsten te kunnen maken met dit eten.

heb gelijk maar de opdracht gegeven om de 2 grote velden op te breken in meerdere kleinere velden, en plump helmets genoeg voorlopig dus die doen we alleen in de winter wel weer (is toch het enige echt nuttige dat je dan kan kan laten groeien),
en de rest van het jaar zorgen we dat we zo veel mogelijk verschillende (nuttige!) gewassen hebben.

er is blijkbaar ook een klein bovengronds veldje. heb ook gelijk wat samples gevraagd van ze en ik krijg een paar zielige door skeletal eagles aangevreten aardbeitjes opgestuurd... die... *sniff* vaag naar zwavel ruikt? uhmm, juch. nee dat moet beter kunnen.
tegen de tijd dat ik ben gearriveerd hoop ik dat ze me wat meer variatie kunnen bieden want dit is niet wat ik gewend ben natuurlijk.
en ondertussen kunnen ze alvast beginnen om een glas industrie op te zetten.
ik heb een plan.

het banen lijstje kan ook wel een kleine update gebruiken zie ik.
maar met half werk neem ik nooit genoegen dus toch maar even flink gereorganiseerd. tenzij ze meerdere talent hebben gaan alle banen dichter bij elkaar (wat werklocaties betreft)
en all minions krijgen een meer gespecialiseerde taken lijst zodat ze allemaal maar ongeveer 2 haul jobs hebben heeft die vaak voor komen (en misschien nog een paar minder belangrijke taken).
zo word de taken queue's korten en zouden belangrijke dingen (zoals eten op slaan zodat het niet gaat rotten) minder lang moeten blijven liggen terwijl de dwergen bezig zijn om nutteloze stenen te verplaatsen.

en hoe is het met het hout gesteld? oh, schaars op zijn zachts gezegd.
maar wat is dit? er ligt een grote berg hout in de rivier? ze hebben het wel heel klein op deze lijst gezet... zouden ze hopen dat ik het niet zou zien? en ze staan onder gevaarlijk
pech! ik wil het hebben, want we hebben het nodig. zet er maar wat soldaten op wacht.

2de granite 284, heb ik nu al genoeg van de interrupted jobs post die ik krijg door die witte anorexia patiënten buiten. heb dus maar opdracht gegeven tot het bouwen van omheining, maar waarom is het gat tussen de 'gracht' en de baracks maar precies breed genoeg voor een kar? nu kan er geen muur meer bij!
*zucht* amateurs, totaal geen vooruitplanningsvermogen, geen visie!
ja ,ik los het wel op, daar ben ik baroness voor tenslotte.

uhmm, wat doen al die narrow en een paar giant kleren in onze stockpiles?!? daar hebben we toch niks aan?

3de granite 284 ah de puntoren zijn gekomen.
hopelijk hebben ze wat hout mee genomen... hmmmm, ik denk dat ik net de meeste van ons narrow/giant kleren problemen heb opgelost.

de stockpile ruimte onder de workshop locatie flink uitgebreid, en ga ook wat industrieën verhuizen.
alles wat rechtstreeks met planten werk gaat dichter bij de farms zitten, en alle industrieën krijgen hun eigen (grondstof)stockpile ruimtes erboven of eronder als er ruimte voor is. anders er naast.
elke industrie zou zijn grondstoffen uit een stockpile in de beurt moeten kunnen halen. de gemaakte producten zullen misschien wat verder vervoerd moeten worden, maar daar hebben we minions voor(arme sloebers)
de grote centrale magazijnen worden alleen nog maar voor producten die klaar zijn.

heb ook gelijk veel al bestaande stockpiles gereorganiseerd. de metal-ore stockpile opgebroken, elke ore zijn eigen kleinere stockpile. minder bulk haul jobs in een keer en altijd ruimte voor de verschillende ores dicht bij de smelters. ook een kleine stockpile daar voor flux stenen, en opdracht gegeven voor het uitgraven van een aparte ruimte voor het opslaan van alles wat met glas te maken heeft.

zo dat ziet er al een stuk beter uit, al zijn de dwergen waarschijnlijk heel druk bezig met verplaatsen voorlopig.

--- het echt werk kan beginnen ---

16th granite 284
SIEGE!
http://members.upc.nl/v.v...seige%2016th-1granite.png
ik schrok wel een beetje van dit bericht. dat zijn toch wel aardig wat goblins die ineens op onze noordflank staan. en erger, ze zijn wat hoary marmot aan het afmaken. dat is niet zo erg natuurlijk, maar die laten botten achter, en die botten, die willen deze domme dwergen blijkbaar heeeeel graag willen hebben. kort om, even later is een dwerg hard aan het rennen met een paar van de wat meer agile goblin wrestlers achter zich aan. en erger nog hij rent weg van het fort en naar een hoek toe.
hayate to the rescue dan maar.
semmy's en cilob's squads kunnen het fort wel verdedigen.

20th hayate is snel, en heeft de domme dwerg gered voor de goblins bij de hoofdpoort zijn, maar hij komt nooit optijd terug. En de goblins nu ongeveer bij de hoofdpoort, maar wel ietsjes meer verspreid nu. en een andere squad moesten nog wat andere domme dwergen redden ondertussen.
toen de goblins dichtbij genoeg waren gaf de legerleiding opdracht tot de aanval, maar alleen semmy en een van de groentjes reageert snel genoeg, de rest moet nog zijn roes uitslapen of is er juist een aan het opbouwen ofzo. dat gaat nooit goed.
maar ik heb me voor niks zorgen gemaakt, even later heeft voornamelijk semmy toch een hele grote rode smeer achtergelaten op de klif ten noorde van ons, eerst met een kruisboog en later mam tot man en dat alles met alleen leather armor aan.

http://members.upc.nl/v.v...ranite-semmy-in-actie.png
ik kreeg niet al het bloed er op, tot 2 levels hier boven ligt nog meer bloed en lijken, en lichaamsdelen.

16th slate. hé hé eindelijk gearriveerd.
samen met mijn consort (ook wel soms schatje geheten vanaf nu) en de tax collector (altijd een populaire gast) en de hammerer (deze man heeft echt humor, zijn grappen over geplette minion-dwergen hoofden zijn echt hilarische)

ok waar zijn mijn verblijven?
uhmm.. beetje karig. TWMBS, jij en je vrouw willen vast wel jullie verblijf afstaan aan mij. het is natuurlijk maar tijdelijk tot ik grotere verblijven heb gemaakt, dat beloof ik.
(ik bespeur wat tegenzin en ook geloof ik niet dat ik ze helemaal overtuigt heb, maar ze gaan toch weg nadat de hammerer een keer gromde)

20th slate, zie net dat een van mijn voorgangers een up/down stairs heeft gegraven door het dak van de pond waardoor nu af en toe een skeletal frogmen of lizardman mijn dwergen angst aan jaagt. hoogst irritant. toch maar even dicht laten storten, als dat lukt.

27th slate... mijn eerste dode, een minion werd gekilled door een skeletal giant eagle opweg om hout op te pikken uit de rivier... een momentje stilte graag.
(3, 2, 1) okee genoeg getreurd, hoe veel hout moeten we nog uit de rivier halen? en is die eagle al dood? hij vloog tegen een van de verder nutteloze fortress guards aan? a okee, dan is dat ook opgelost.

bijna alle soldaten hebben nu genoeg geworsteld en een aantal zelfs wat armor experiance op gedaan, tijd voor de switch naar weapons. ik heb opdracht geven om metaal armor te smeden voor iedereen en zilveren wapens om een te kunnen trainen: warhammers(goblins zien vliegen is altijd lachen) en natuurlijk battle axes, want dat zijn de enige melee wapens waar een dwerg mee gezien wil worden.
alle andere wapens zijn alleen goed voor mensen en puntoren.

5th felsite die muren bij het meer wilde niet echt lukken, want ze zijn te bang... stelletje watjes.
ik heb semmy's squad er maar even op afgestuurd met een kruisboog en een quiver vol pijlen. resultaat: heel veel botten in the water, allemaal geschoten vanaf dat gat in het plafon.
netjes semmy

16th felsite. ik heb opdracht gegeven voor het maken van as. de dwergen stonden met open mond te kijken toen ze hun kostbare hout in rook (en as) zagen op gaan. ik geloof dat er een aantal twijfelen aan mijn geestelijk gezondheid.

21th felsite, mijn consort haalt zeker een grapje uit... copper items schatje? 1tje? (bekijkt metal ore warehuis waar minimaal 25 stuks van elke copper ore liggen) ja, ik denk dat dat er wel vanaf kan.
wat is mijn schatje toch lief O+

dit in tegen stellen tot die verdomde tax collector die ineens lead items wil, en wel 3!
we hebben geen galena en niks van lood om om te smelten. hopelijk brengen de traders iets mee maar ik ga niet mijn adem inhouden.
ondertussen heb ik de export van tafels aan banden gelegd, al kan ik me niet meer bedenken waarom dat zo'n goed idee leek een paar dagen geleden.

26th felsite. en nu begint twbms ook nog, hij wil 3 dingen van staal... nou ja even houtskool maken en dan komt dat ook wel goed.
Rigoth Abannanir, een van de metal werkers krijgt ineens een secretive mood.
op zich zouden we alles moeten hebben, zelfs shells (nog 2). ben benieuwd wat hij gaat maken.

heb ook gelijk een winkel centrum gebouwd. en de eerste winkels zijn gestart. de dwergen hebben nog geen spaargeld opgebouwd dus de winkels zelf zijn nog niet verkocht maar de eerste shoppers zijn gesignaleerd.
shoppen! altijd leuk. eindelijk weer een nieuwe kleren, wat ik nu aan heb ik in de hoofdstad al zeker 3 maanden de mode.

--- zomer ---

[IRL-mode]
ik moet al in bed liggen, morgen verder.
ik heb te veel getypt volgens mij, duurt veel te lang hehe.
de volgende helft is ietsjes korter.
[/IRL-mode]

[ Voor 1% gewijzigd door Countess op 09-02-2010 09:36 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe nice.

er gebeurt echt fucking veel bij je zeg.

heerlijk dat je wat lekkere sieges hebt.. hayate to the resque (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
er is eten genoeg maar.. bijna alleen plump helmets! als ik alleen al naar deze lijsten kijk heb ik al genoeg van plump helmets.
en deze dwergen hebben al 5 jaar lang bijna niks anders gegeten als plump helmet biscuits en plump helmet stew. ik was al lang gek geworden, ongelofelijk.
die TWBMS moet wel echt heeeel erg van plump helmets houden om nog benoeg bij zinnen zijn om deze lijsten te kunnen maken met dit eten.
Hey! I resent that! :P
Ik heb ook andere dingen aangezet om te verbouwen en te koken... Maar alle andere ingredienten gingen altijd als eerste op. (Waarschijnlijk omdat de koks ook wel eens wat anders wilden maken dan plump helmet biscuits.)

Btw, had je je kindje al meegenomen, of is die geboren in de tweede helft van het jaar? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
@vyperX
ik zei toch ook 'bijna' niks anders. :p en ik zal de vorige savegame nog een keer bekijken maar ik kon alleen plump helmet biscuits en stew vinden in de stockpile. barrels en barrels of the stuff.

kindje komt bijna helemaal aan het einde.
...als dwergen ook 9 maanden zwanger zijn dan zou dat betekenen dat we wel heel snel van start zijn gegaan nadat we zijn aangekomen.
ik denk dat we gelijk even TWBMS bed wilden inwijden misschien? >:)

[ Voor 37% gewijzigd door Countess op 09-02-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Countess schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:28:
kindje komt bijna helemaal aan het einde.
...als dwergen ook 9 maanden zwanger zijn dan zou dat betekenen dat we wel heel snel van start zijn gegaan nadat we zijn aangekomen.
ik denk dat we gelijk even TWBMS bed wilden inwijden misschien? >:)
Weet je, ik hoef die kamer niet eens meer terug te hebben. :X :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Dus daar komt die kutlucht vandaan in het fort. Ranzige dwergenseks tussen nobels :X Is er iets wat Hayate wel neer zou kunnen krijgen? Als ik zie waar jullie haar allemaal alleen op af hebben laten gaan, ongelooflijk! Meestal redden worstelaars het op de lange termijn niet bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Hayate, je was dan ook de enige die al langere tijd rondliep met een (ik geloof iron) warhammer. _/-\o_
Dat zal je ook wel relatief meer kills hebben moeten laten maken.

@TWBMS: Je weet als wie je me mag laten reincarneren >:)

Btw, ik vraag me af hoe we het voor mekaar gaan krijgen met die lead items... volgens mij zit er niet eens lead in de map? Zucht @ rare nobles met hun onmogelijke eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
en mijn 2de deel komen de mensen langs en die hadden lood bij zich.
en ik heb het ook gelijk besteld bij ze voor volgend jaar. dus van de zomer zouden ze het mee moeten hebben.
maar of we de uitstaande mandate gaan halen weet ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Countess op 09-02-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
VyperX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:42:
@Hayate, je was dan ook de enige die al langere tijd rondliep met een (ik geloof iron) warhammer. _/-\o_
Dat zal je ook wel relatief meer kills hebben moeten laten maken.
Nou ja ik heb mijn dwerg geen warhammer gegeven. Ik snap ook niet hoe ze eraan gekomen is eigenlijk, want alle dwergen vochten bij mij unarmed omdat we geen ijzer konden smeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Nick_S schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:40:
Ik was ook bezig met een leuk fortje, echter de HFS heeft roet in het eten gegooid en m'n framerate naar 10fps gegooid.

Voor diegene die nog even willen rondkijken: http://mkv25.net/dfma/map-7996-dream

Level 50 zijn de Old Halls, waar ik ben begonnen, nu uitgestorven.
Level 48 zijn ook Old Halls en huidige hoofdingang.
Level 46 is de ingang van de barracks
Level 43 zijn de Main Halls, met trade depot, living quarters, meetinghall, throneroom, graveyard en prisons.

Misschien ook een tip voor de community game, elke beurt even een mapje uploaden.
Iemand nog commentaar op mijn bouwstijl of indeling? Hoe vergaat het jullie (en de framerate) meestal bij het vinden van de HFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
De framerate schoot vroeger altijd omlaag bij mij totdat de gevangenen die er opgesloten zaten dood waren. Daarna daalde het weer.

Je fort ziet er trouwens lekker efficiënt uit. Ik ben zelf sinds kort begonnen met het toepassen van een dergelijke kubus lay-out, waarin eigenlijk mijn hele fort is opgebouwd rond 10 verdiepingen en veel trappen. Het heeft de zaak veel efficiënter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Ik was alleen vergeten om de hallways met trappen te verbinden, waardoor iedereen door de slaapvertrekken moest. Normaal probeer ik om de vier hoekpunten om m'n slaapvertrekken ook met trappen naar boven en naar onder te verbinden.

En al m'n furniture storages zijn ingedeeld per kwaliteitsnivo, dat kijkt ook wel makkelijk of je nog wat hebt en wat je nog ergens moet plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door Nick_S op 09-02-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:02:
De framerate schoot vroeger altijd omhoog bij mij totdat de gevangenen die er opgesloten zaten dood waren. Daarna daalde het weer.

Je fort ziet er trouwens lekker efficiënt uit. Ik ben zelf sinds kort begonnen met het toepassen van een dergelijke kubus lay-out, waarin eigenlijk mijn hele fort is opgebouwd rond 10 verdiepingen en veel trappen. Het heeft de zaak veel efficiënter gemaakt.
ik ben er laatst achter gekomen dat workshops eens tuk minder ruimte in beslag neemt als dat ik eerst dacht.
Dus slaapzalen en eetzalen liggen nu dus een stuk dichter bij mijn workshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Bij mij ook, maar dan met 10 z-levels verschil ertussen. Workshops zijn onderaan, slaapkamers hoger en daarboven de boerderijen en eetzaal. Iedere dwerg zet maximaal 10 stappen naar de dichtstbijzijnde trap en kan vervolgens heen waar hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
--- Zomer ---

rigoth had nog meer vaardigheden als crafter en heeft dus een craftsdwarf shop over genomen... jammer want ik had wel een legendary blacksmith of weaponsmith willen hebben.
en hij heeft de een na laatste shell van polly gepakt en is nu de gem kast aan het plunderen samen met 3 blokken marmer.
en nou heeft hij ook nog wat van ons kostbare hout gepakt!
this better be good!

heb orders geven tot het uitvragen van een lokatie in de berg met uitzicht op het zuiden. en de productie van clear glass blocks en windows begint op gang te komen.
waarom clear glass? omdat groen glass niet werkt voor kassen natuurlijk! dat snapt iedereen.

10th hematite - human caravan. eens kijken welke rommel ik aan hun kwijt kan en wat voor nuttige dingen ze hebben meegenomen.

17th hematite - onze geheimzinnige metal worker die denk dat hij nog een crafter is zat in zijn workshop te mokken en dingen te tekenen, en na wat zoekwerk door de tekeningen die hij heeft gemaakt zal ik dat hij stacked cloth nodig had... dat hebben we genoeg dacht ik. zou hij silk willen?
na het vrijgeven van wat silk van een van de restanten van een van de caravans sprinten hij gelijk zijn workshop uit... succes rigoth, hopelijk komt hij levend terug.

18th hematite
nadat de dwergen een hoop rommel, uhm... nuttige export producten naar de trade depot hebben gebracht en TWBMS eindelijk is opgehouden met het vervoeren van zaden en het plukken van planten om ook naar het depot te komen kan ik eindelijk kijken wat de mensen hebben meegenomen. ze waren met 5 a 6 wagen dus ik hoop heel veel.

ah! een bar lood. eentje, maar misschien kan ik er toch de order van de belastingdienst-dwerg mee vervullen. gelijk maar eentje van alle andere bars gekocht die we niet zelf hebben
black bronze nickel nickle-silver en zinc.
en met 4 en een half scherm aan goedkoop hout zijn onze hout problemen voorlopig ook wel opgelost verwacht ik.
ook maar gelijk alle goedkope alcohol gekocht (voornamelijk voor de barrels), leer en wat goedkope metal objecten zodat ik die kan omsmelten naar iets nuttigs.

en ik heb er weinig zin in maar ik moet toch zoeken door alle ,inmiddels wat minder dan verse vis op zoek naar een vervanging voor polly. (serious wie neemt er nou zo veel vis mee de bergen in... zonder koeling!)

SUCCES ik zit onder de schubben en stink een uur in de wind, maar ze hebben turtle mee genomen.
hallo polly de tweede. jij gaat waarschijnlijk een dwerg of 5 van de waanzin redden. ja, dat ga jij ja... *kijkt om zich heen* ahum. aan het werk jullie!

21th hematite
rigoth heeft zijn expeditie blijkbaar overleeft en is begonnen aan het bouwen, ben benieuwed. steen gems hout silk en cloth en shell en 3 marble-blocks. een aardige shopping lijst.

25th hematie.
a marble puzzlebox. yay, geweldig.
nouja wel het op 1 na meest waarde volle artifact dat we hebben nu.
de meest waardevolle is een millstone.
uhmm, misschien is het tijd om die eens aan het werk te zetten? dingen vermalen in die quern's zullen de dwergen wel zat zijn inmiddels, en nu we wat hout over hebben kan er wel een waterrad vanaf.

26th eindelijk heeft TWBMS tijd gevonden voor de meeting met de humans(die al 3 dagen achter hem aan loopt, een geduldig man).
wat bars van alle metalen die we nog niet gevonden hebben, hout natuurlijk, turtle, leer en een beetje katten.
zolang we alleen mannelijke katten toe staan zou een catplossion uit moeten blijven maar zijn we wel af van de rottende 2 legged lizard lijken die zomaar overal opduiken en gigantische stinken!
hopelijk is de dwerg na mij slim genoeg om wat meer katten te kopen want nu hebben we er maar 1 los lopen en net eentje bij gekocht van de mensen, en dat is niet genoeg om de omgeving vermin vrij te houden.

3rd maachite
ooops... er ging iets mis met het uitgraven van de plek voor de kassen en heb een cave in gehad helemaal tot in de ondergrondse farm aan toe toe, en een paar gebroken botten bij een van de diggers.

1ste limestone.
de herfst is al weer gekomen. ik denk niet dat ik mijn kas helemaal af kan gaan maken. ik zet voorlopig de helft ervan op met steen. dat kan later worden weg gehaald als er genoeg glass is gemaakt.
ik ben gestart met het maken van billion bin's omdat bins minder vaak worden verplaatst(in tegenstelling to barrels) is het extra gewicht dan niet zo belangrijk.) en nu ik al het zilver wat we hebben heb geblokkeerd krijgen we 2 billion bars uit 1 tetrahedrite ore.
waarom dat is? al sla je me dood. ik weet dat het zo werkt.

de eerste maaltijden die niet alleen uit plump helmets bestaat komen van de lopende band en de hoeveelheid alcohol, en variatie daaraan is heel flink uitgebreid.
de efficiënte veranderingen lijken ook effect te hebben, taken blijven veel minder lang liggen en dingen worden sneller gebouwd.

bomrek alathgesis, een minion is possessed geworden. met een redelijk ruime voorraad shells ben ik er niet zo bang voor, maar ik had liever een andere dwerg gehad, eentje met nuttige skills en aan een possession heb je niks want dan leert de dwerg niks.
vraag me wel af wat hij gaat maken want de enige skills die hij heeft is een beetje farming.

10th limestone
de dwergen caravaan is geariveerd. eens kijken wat ze hebben meegenomen.
bomrak is ook klaar, een willow crown.. unmm hoe zou hij mij staan?

twbms heeft de export van clear glass gebanned. rustig maar twbms dat spul ga ik echt niet weg geven hoor.

niet zo veel bijzonders van de dwergen, meer hout, wat zink en tin en nickel bars en dingen die ik om kan smelten, polly the third (koos naampje : trip) en meer leer en cloth.

5th sandstone
de eerste tower-cap's zijn klaar om te oogsten. zie er goed uit?
maar waar is die ruimte onder de towercaps farm eigenlijk voor? ik ben begonnen met hem op te ruimen. dan kunnen we er in theorie nog een farm maken mocht dat nodig zijn.

18th sandstone, mijn consort wil een copper weaponrack in zijn slaapkamer. tja daar kan ik geen nee tegen zeggen natuurlijk.

1ste moonstone
tbwms is omgekocht door de miners guild en mandateerd dat er 13 mining jobs gedaan moesten worden.
het is dat ik toch al opdracht had gegeven tot het graven van wat verkenningsgangen anders had ik geweiged. ik laat me niet chanteren!

19th moonstone.. een kobald thief sloop de poort binnen, en ging zo de barracks in.
dat was niet zo'n slimme zet, hehe
maar hij heeft wel weer een zooitje achter gelaten zeg, al dat bloed en lichaamsdelen.

17th opal. ik ben moeder geworden! het is een prachtige jonge geworden ik was gewoon druk aan het werk met spullen verslepen en dan opeens ligt er een baby op de grond achter me... ik wist helemaal van niks!, ik denk dat ik even een hartig woordje met mijn consort moet spreken!

20th opal. geen zwangerschaps verlof blijkbaar. ik moet nog steeds doorwerken. nog maar ongeveer anderhalve maand.
weer een minion die ineens een mood krijgt, en weer een possessed.
hij heeft een masons workshop overgenomen. het zal mij benieuwen.

22th opal. de tax collector wil nog meer lead. maar die mugs kan ik niet meer om smelten, en de elven zullen geen lood mee hebben van de lente, dus dat word wachten tot de mensen komen in de zomer, maar dat is een zorg voor de volgende.

28th opal. de minion is begonnen met de contruction. en naast gems en steen altijd maar weer die shells erbij. gelukkig hebben we een kleine voorraad nu.

4th obsidian. een marble weapon rack. ziet er goed uit die wil ik wel in mijn office hebben.

10th obsidian. oops had 3 dwergen ingesloten. ik dacht dat ze door de deuren konden, maar die stonden op forbidden. ze begonnen al te verhongeren. maar niet dat ze dan even kloppen ofzo? nee dat moet ik zelf maar weer uitzoeken!

30th obsidian. zo dat was het voor mij, nu kan ik met zwangerschaps verlof. 1 dode en het fort staat er een heel stuk beter voor als eerst, de kassen zijn bijna af, de benodigede windows en glass blocks zijn besteld. de volgende hoeft niks meer te doen behalve even te wachten tot ze klaar zijn en erin te zetten. de rode trap buiten is tijdelijk en kan worden verwijderd.
als het gedeelte onder het glass ooit te klein word hoeft alleen het stene plafon maar vervangen te worden door clear glass (of crystal glass, we zijn een paar rock cystals tegen gekomen geloof ik)

de muur rond de ingang is af, maar de fortifications en walkway erboven moeten nog even afgemaakt worden.

alle soldaten met voldoende armor training en genoeg armor aan hebben zilveren wapens gekregen om mee te trainen, vergeet die niet te vervangen door ijzeren of stalen later. alle hand-to-hand wapens die we hebben heb ik of om laten smelten als het geen battle axe of hamer is en anders of forbidden gezet.

hier nog wat vakantie kiekjes voor hen die niet mee kunnen kijken.

het nieuw ingedeelde dwergen platteland
http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/farm-en-processing.png

mijn bevalling
http://members.upc.nl/v.v.../Countess-word-moeder.png

de opnieuw opgezette magma workshops
http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/magma-workshops.png

de uitgebreide noble rooms (let vooral op het mooie weaponrack in het midden van de bovenste kamer.
http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/Noble-rooms.png

de nieuwe muur, in aanbouw
http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/Poort.png

en het Pièce de résistance, de clear glass kasse, (nog in aanbouw)
http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/kasse.png

de volgende mag, ik ben op zwangerschapsverlof voor een paar jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 09-02-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Je hebt het over een winkelcentrum; wat bedoel je daarmee?
Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste