As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen
[ Voor 4% gewijzigd door sjaakwortel op 06-11-2009 20:22 ]
Verwijderd
Begin eens met wat meer info. Waar heb je hem gedownload en wat is de foutmelding precies? Ben je zelf met bepaalde graphic packs aan de gang geweest misschien?sjaakwortel schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:36:
ik wil dit spel erg graag spelen, alleen kan ik het niet opstarten. na de message die vraag om full screen krijg ik gewoon de melding dat hij onverwacht is opgehouden(winxp) iemand ideeen ??
ik vermoed dat het aan deze computer ligt, heb wel bij meer programma's rare crashes terwijl al mijn drivers gewoon up to date zijn(voor een 8 jarige PC). Hij werkt trouwens wel op mijn andere computer,
mijn fortress is daar een grote chaos, maar toch wel grappig om alle productie processen te voltooien.
en iedereen is net dood gegaan nadat er paniek onstond door een goblin siege.
[ Voor 29% gewijzigd door sjaakwortel op 11-11-2009 16:50 ]
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 21:17 ]
Download anders de versie die ik een paar posts hierboven gelinked heb. De tileset vind ik veel prettiger, omdat alle letters vervangen zijn door plaatjes.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:16:
Kan iemand ff snel uitleggen hoe het nu zit met die 2d, is dat kleine patch of stuff to come? Wil namelijk graag weer es beginnen, gameplay kon me zeker boeien alleen dat ik echt niks normaals zag, was voor mij genoeg reden om te stoppen, helaas.
Verwijderd
Is het saven verder nog steeds zo bagger dat je save games niet normaal terug kan vinden etc? Dat vond ik best wel bagger.sjaakwortel schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:24:
bij de laatste link is er iets veranderd met de save games toch, als je abandon fort doet delete hij ook de savegame bij mij. wat best onpraktisch is.
Verwijderd
dwarf manager doet het helaas niet goed bij mij al vanalles geprobeert.
op deze manier je dwergen bijhouden is wel errrrrrug vervelend.
ze doen vanalles wat ze niet moeten doen.
http://dwarffortresswiki....Utilities#Major_Utilities
bij mijn geeft hij ook soms foutmeldingen(zeker met scrollen om een of andere vage reden), maar dwarf fortress op pauze zetten help bij mij vrij veel
[ Voor 42% gewijzigd door Countess op 23-11-2009 17:18 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Verwijderd
denk niet dat ik dan ooit nog eens wat anders in mijn pc zou ketsen als dat spelleke
nu al te verslavend voor woorden.
Maar goed op naar een nieuw fort (-:
Heeft er tevens iemand een goede tutorial om hoe je met pompen endergelijke moet werken ik krijg dat gewoon echt niet voor mekaar.
En wil graag een werkende indoor rivier maken
Waar het water door mijn fort heenstroomt en het water onder de putten goed blijft.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 12:31 ]
Ik heb ergens in het begin van deze thread een klein verslagje geplaatst van mijn indoor waterval. Op de wiki staat ook een goede handleiding! Hier bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:43:
Heeft er tevens iemand een goede tutorial om hoe je met pompen endergelijke moet werken ik krijg dat gewoon echt niet voor mekaar.
En wil graag een werkende indoor rivier maken
Waar het water door mijn fort heenstroomt en het water onder de putten goed blijft.
Verwijderd
beiden had ik gezien maar word er niet veel wijzer uitSamopsa schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:57:
[...]
Ik heb ergens in het begin van deze thread een klein verslagje geplaatst van mijn indoor waterval. Op de wiki staat ook een goede handleiding! Hier bijvoorbeeld.
zal ze nog eens goed doorbladeren en anders jammer dan d-;
dan maar bier bier bier
Verwijderd
ach ik ga wel wat prutsen dan.Samopsa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:42:
Of maak een mooi systeem met gears/axles/windmills/waterwheels, hoef je geen dwergen te gebruiken
momenteel is het gewoon een aftakking van een rivier die gewoon de magma inloopt zodat er door een schacht een mooi rookpluimpje omhoog loopt.
Maar het zou gewoon leuk zijn om je dining room endergelijke van mooie stroompjes en vijfers te voorzien.
en wat is er nou leuker dan goblins in je vijfer te dumpen d-;
Verwijderd
iemand een idee wat de populatie limiet daarvoor is dan.hayate666 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:04:
Ze komen vanzelf en at random. Vanaf een bepaalde populatie in je fort verschijnen er megabeasts. Ik heb ondertussen 3 draken op bezoek gehad. Gelukkig zijn ze zwak tegen pijlen door hun interne organen
ik heb in de init mijn popmax lager staan omdat ik op de laptop van de vriendin zit te rommelen.
Tevens is er een mod waarmee ik heel snel wat steentjes kan markeren en gewoon verwijderen.
Ik denk als ik zo'n 30K stones verwijder het spel vast wat soepeler word d-;
momenteel valt er niet echt van te genieten moet ik eerlijk zeggen.
maar de stonesense mod maakt er dan wel weer iets heel erg leuks van.
erg mooi om zo naar df te kijken
van mij mogen ze daar wel een echte versie van maken waarin je kan bouwen en doen.
zou wel errug kicke zijn.
Ik had daar gewoon een macro'tje voor gemaakt,Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:10:
[...]
Tevens is er een mod waarmee ik heel snel wat steentjes kan markeren en gewoon verwijderen.
Ik denk als ik zo'n 30K stones verwijder het spel vast wat soepeler word d-;
cursor naar rechts, verwijder steen, cursor naar rechts, verwijder steen, etc....
En zo in een blok van 3x3 6x6 en 15x15.
Werkte prima
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
en die wil jij vast en zeker bij mij in de pm parkeren d-;heuveltje schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 03:42:
[...]
Ik had daar gewoon een macro'tje voor gemaakt,
cursor naar rechts, verwijder steen, cursor naar rechts, verwijder steen, etc....
En zo in een blok van 3x3 6x6 en 15x15.
Werkte prima
puur en alleen de snelheid van het spel maakt dat erg noodzakelijk
op deze manier is er soms bijna niet te spelen.
en ik ga nu eens op een haunted plek spelen ben errug benieuwd hoe dat gaat d-;
Verwijderd
Ga ik zeker proberenhayate666 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:00:
Haunted = painOveral skeletten en zombies, die agressiever zijn dan de soort waar ze vanaf gekomen zijn. Hou ons vooral op de hoogte van hoe het gaat! Ik lees altijd wel graag de avonturen van anderen.
Heb nu een map waarvan 2 blokjes van de biome haunted zijn en de andere gewoon high savage
dus ik heb olifanten alles rondrennen ben erg benieuwd wat het in de toekomst gaat brengen mijn max dwergen heb ik wel op 75 gezet daar ik op de laptop van het vrouwtje nogsteeds moet spelen
vandaar ook dat ik graag iets wil wat makkelijks die duizenden stenen uit mijn map verwijdert.
gaat het alleen maar makkelijker speelbaar maken voor me hoop ik d-;
Verwijderd
dat weet ik maar stenen dumpen is echt een pain in the asshayate666 schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:20:
Je kan ook een complete zone aangeven voor dumpen met d --> b --> d . Hiermee kom je in een menu waar je een zone kan instellen waarin alles gedumpt wordt. Hiervoor moet je wel eerst een afvalberg instellen, dit doe je via het activity zone menu ( i --> g ) Misschien dat steen dumpen hierdoor wat makkelijker wordt.
heb je wel eens dwergen gezien die steen verplaatsen die zijn pas echt traag
en dan liggen de stenen er alsnog in je afval.
zoek gewoon een modje wat die duizenden stukken granite enzo weghalen waar ik niks mee doe
Verwijderd
geweldig inderdaad helemaal met de stonesense plaatjes erbij.sjaakwortel schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:26:
haha, had bijna hetzelfdealleen een beetje kleinere schaal. een sword dwarf werd geambushed toen hij water ging halen. 8 kills zonder gewond te raken. goed verhaal !
Zou het leuk vinden als er weer meer mensen hier ook verhalen en plaatjes erbij gingen posten
Zal het zelf zeker weer gaan doen vanaf mijn eerst komende nieuwe fort.
Nu iets te druk met de kleine en het vrouwtje
Verwijderd
Gezien het feit dat stonesense straks ook bodyparts gaat ondersteunen word het alleen maar leuker om te posten en verhalen erbij te schrijven..
Ik ben toevallig net overnieuw begonnen en heb net mijn eerste migranten binnen.
De voorbereidingen voor de muur met torens ter verdediging worden momenteel aangelegd..
Weet iemand hoe hoog je toren maximaal mag zijn om nog nut te hebben hoe zit dat precies????
Als ik zelf wat leuks meemaak zal ik dat natuurlijk zeker laten weten.
Hieronder heb ik de 3 niveaus waarover mijn verdediging zich uitspreidt. Op de begane grond zit de hendel voor het magmaluik in de barakken, waar altijd genoeg dwergen aanwezig zijn om hem over te halen. De hendel voor de ophaalbrug zit een aantal Z levels lager in de centrale eetzaal. Er liggen voor de ingang veel kleren verspreid van goblins die de vele sieges niet hebben kunnen navertellen na een ontmoeting met mijn worstelaars. Boven en onder het centrale vierkant zitten wat sluisdeuren die opengaan als ik het magma laat vallen. Zo zou het merendeel veilig afgevoerd moeten worden, zodat mijn dwergen snel weer naar buiten kunnen.
Niveau 1 valt op door de magma die over de muren heenloopt en buiten neervalt op de begane grond. Hiervoor heb ik 2 diepe putten gegraven die het teveel aan magma moeten opvangen. Het centrale donkerrode vierkant is de inhaalbrug waar magma opligt. De inhaalbrug is gemaakt van magmaveilige materialen (bauxiet).
Op niveau 2 heb ik een loopbrug over de magma heen gemaakt en deze bewerkt met kantelen. Zo kunnen mijn boogschutters altijd de vijand beschieten. De enige gang naar mijn fort is opengelaten, zodat ze letterlijk tussen mijn boogschutters door moeten die ze ondertussen kunnen bestoken.
De enige zwakheid tot nu toe is dat dwergen die buiten bezig zijn het vaak niet meer naar binnen redden als er een siege langskomt. Nu zijn dat eigenlijk alleen maar vissers, aangezien ik voor jaren hout in voorraad heb en mijn boerderijen veilig binnen de muren liggen, maar ik zou er toch graag een oplossing voor willen. Iemand ideeën?
Begane grond met de hoofdingang

Niveau 1

Niveau 2

[ Voor 79% gewijzigd door hayate666 op 30-11-2009 19:08 ]
Verwijderd
Om er vervolgens achter te komen dat alleen met de ini veranderen naar snelle dwergen je ze optijd binnen kan krijgen
Maar dat is in mijn ogen cheaten waar ikme niet echt in kan vinden.
Dus offer ik hier en daar wel wat dwergen op.
Wat voor mij zowiezo erg zwaar valt sinds ik mijn dwergen limiet ergens tussen de 80 en 100 heb staan.
Omdat ik op een wat langzame laptop speel.
Voordeel is wel dat ik niet veel nobles krijg op deze manier d-;
En je de verloren dwergen altijd wel aanvult.
Tevens is het een leuke extra uitdaging daar je wel genoeg verdediging endergelijke moet proberen te creeeren om tegen de steeds groter wordende hordes goblins te kunnen vechten.
Wel vraag ik me af of DF ooit een fatsoenlijke siegemodus krijgt.
Want zogauw je een gracht om je ingang graaft met een fort ben je zogoed als onkwetsbaar.
Maargoed we zullen het zien.
Kan je trouwens met pompen je magma omhoog pompen ofniet?
Mijn magma moet namelijk van best een eindje komen wil ik het bij mijn ingang laten komen.
Kan je trouwens wat leuke plaatjes maken met stonesense.
Ben erg benieuwd hoe je fort er dan uit ziet
Ik heb wat foto's gemaakt met Stonesense, dus ik post wat en geef er een beschrijving bij.

Dit is de ingang naar mijn fort. Je ziet de goot waar alle magma doorheen komt duidelijk lopen. Rechtsonder zie je nog net de grote poelen waarin de magma zich verzamelt als het door het systeem heen gelopen is. De vier bruine vierkanten bovenin zijn mijn buitenboerderijen.

Dit zijn de barakken recht achter de ingang. Er is nog 1 boerderij binnen. Rechts zie je mijn trade depot. Tussen de twee barakken in ligt de archery range, met een kleine voorraadkamer voor eten erachter. Er liggen 9 cagetraps in de ingang als laatste linie, mochten ze langs mijn dwergen komen.

Hier is aardig wat te zien. Linksboven is de grote eetzaal. Schuin daaronder is de dierentuin te zien, waar 9 resusaapjes te zien zijn. Vreemd genoeg is dit de meest bezochte ruimte van het fort. Direct aan de dierentuin grenst de publieke begraafplaats. Verder naar onderen zijn wat privétombes. In de hoek rechtsonder is net mijn gevangenis te zien.

Dit zijn de workshops, met rechtsboven de magmaforges. Het is allemaal ruim opgezet zodat ik kan uitbreiden als het nodig is. De ommuurde workshop is de slagerij. Zo komen de paarse wolken het fort zo min mogelijk in.

De laatste is bijzonder. Dit is een mislukt project om een obsidianfabriek te maken. Deze ruimte zou vol moeten lopen met water, wat vervolgens een paar Z levels omlaag zou moeten vallen in een hervulbaar magmareservoir. Alles wordt bedient met sluizen. Vreemd genoeg is de waterdruk niet hoog genoeg om de kamer compleet vol te laten lopen, wat hem helaas nutteloos heeft gemaakt.
Ik ga nog experimenteren met de kamer verkleinen, maar ondertussen is het een Hammerer Disposal Unit (HDU) geworden. Op het weinig loopbare gedeelte staat alles wat nodig is om de Hammerer tevreden te houden, maar als hij lastig wordt dan sluit ik de sluisdeuren en laat hem verhongeren. Voor extra sadisme laat ik de kamer gedeeltelijk onder water lopen, zodat hij niet kan verdrogen voordat hij van de honger omkomt. Of ik kan hem via de inklapbare vloeren een paar niveaus omlaag laten vallen. Best bevredigend als hij je enige legendarische mijnwerker met een beschadigde ruggengraat het ziekbed ingeslagen heeft
[ Voor 92% gewijzigd door hayate666 op 30-11-2009 22:48 ]
Verwijderd
ziet er prachtig uit ik ben net bezig de verdedigingswerken aan te leggen als ze af zijn zal ik ze zeker laten zien.
helaas heb ik momenteel het probleem dat bij het tradescherm niet alle informatie te zien is.
Zal wel iets in de ini verkeerd staan ofzo.
Van de week maar eens even uitzoeken.
Want geen zin om "weer" alles overnieuw te moeten bouwen al vind je altijd wel een reden dingen anders te doen toch d-;
toch maar df opnieuw geinstalleerd erg vervelend als je in je trade window de waardes niet te zien krijgt.
Heel vreemd dat ik er last van heb en zou niet weten hoe ik het moet oplossen IEMAND?????
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 12:54 ]
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
[ Voor 11% gewijzigd door hayate666 op 01-12-2009 13:36 ]
Verwijderd
Want vroeger zag ik zonder accountant ook de waardes bij trade
nu zie ik alleen de waardes per item maar niet meer hoeveel ik totaal heb en hoeveel hij totaal heeft.
Wat het traden neit makkelijker maakt d-;
Verwijderd
En normaal heb ik daar nooit zo problemen mee.
Eigenlijk nognooit eerder gehad.
Zie wel excess weight maar krijg het totaal van mij en van hem nergens in mijn scherm te zien heeft volgens mij niet met je dwergen te maken maar meer een instelling.
Zal nogwel eens verder kijken kan ook zijn omdat de laptop van het vrouwtje het net niet helemaal lekker pakt.
toch tijd om mijn eigen bakkie te verhuizen.
Df speelt veel lekkerder op 24" hd breedbeeld d-;
in ieder geval een stuk sneller.
Zal wel wat plaatjes laten zien van het weekend van mijn verdedigingswerken.
Bouw het iets anders op als dat jij doet en totnutoe zonder magma.
Zelf gebruik ik eigenlijk geen traps.
Want als je je brug over je gracht open hebt komt er geen tegenstander meer binnen en gebeurt er eigenlijk niks.
Op het moment dat je een selfsufficient fort hebt heb je daardoor dus nergens meer last van.
Wat opzich jammer is zou graag zien dat de gobbo's op de een of andere manier binnen komen of met grote stenen gaan gooien..
Of gebeurt dit na meerdere jaren wel? of moet ik gewoon mijn gracht weghalen d-;
Verwijderd
Toady zou er goed aan doen door zulk soort dingen uit te breiden. Zou toch wel cool zijn als ze zelfgemaakt bruggen meenemen of je muren gaan bestoken of gewoon van een afstand met catapults je gaan bestoken zodat je wel naar buiten moet..
Hoe doen jullie dat allemaal om de moeilijkheidsgraad leuk te houden??
Ik heb zelf vaak een zodanige constructie dat alles kapot gaat en nieteens binnen kan komen.
Ik zal waarschijnlijk in de toekoms ook op een vlak stuk grond beginnen zodat ik geen berg heb waar ik mezelf naar binnen kan graven.
Al was het alleen al voor de moeilijkheidsgraad van jezelf veilig stellen.
Ik heb wel wat interesante leuke ideeen maar niet alles gaat werken.
Ik zie het wel in de toekomst.
met maar 75 dwergen word hetzowiezo al een stuk interesanter.
een military van 15 man is niet veel.
2*5dwergen met crossbows en 1 groep hammer/axedwarfs op een evil grondgebied d-;
kan alleen maar gezellig worden.
Moet nog even kijken of ik 2 guarddogs per hammerdwarf kan neerzetten.
* Geen vallen gebruiken, alleen soldaten en ophaalbruggen.
* Bouw een fort in de woestijn of in de sneeuw. Water is veel moeilijker te vinden, waardoor je het erg moeilijk kan krijgen als er een dwerg gewond raakt. Bonuspunten voor evil zones
* Iedere handelaar die langskomt afmaken. Vooral de elven worden daar pissig over en verklaren je de oorlog. Als je toch bezig bent, probeer alles wat je tegenkomt dwergen te laten haten.
* Alleen idioot complexe verdedigingsmechanismen toestaan. Overspoel de wereld met magma zodra er mogelijk een goblin of handelskaravaan voorbij komt. (Zie ook: Boatmurdered)
* Gebruik alleen je oorspronkelijke 7 dwergen en vermoord alles wat van buitenaf komt.
Of begin een megaproject. Op de dwarf fortress wiki staan zat ideeën.
Ik wil zelf mijn volgende project in de woestijn laten plaatsvinden, hopelijk met wat magma erbij zodat ik een glazen fort kan opbouwen. Of misschien probeer ik er een van zeep te maken, dat schijnt ook te kunnen.
[ Voor 9% gewijzigd door hayate666 op 01-12-2009 18:14 ]
Verwijderd
maar hoe verwijder je al bestaande muren en gebouwen??
volgens mij niet mogelijk ofwel?
Maargoed ik rommel lekker aan.
Misschien ga ik met een populatie van welgeteld 125 dwergen spelen gezien het feit dat een bepaalde wealth en 100 dwergen nodig is voor megabeasts.
Zowiezo ga ik weer mijn befaamde Colosseum bouwenThe type of megabeast appears to be random, but the timing may not be. A certain wealth or a population of around 100 may trigger one.Verify Force-quitting and loading a fortress from a few days before a megabeast attack may result in a different type arriving on the same dayv0.28.181.40d, depending on what has survived world generation.
ga in een evil place beginnen met 1 hammerdwarf die krijgt zijn eigen squad en komt vanaf het moment dat ik een normaal leger heb in het Colosseum. daar zal hij tegen meer en meer en meer tegenstanders vechten.
Het lang leve de lol (-; komt natuurlijk in het midden van de dining room te staan als entertainment...
Ben benieuwd wat er allemaal in cages past om hem zo gek mogelijk te maken d-;
toch hoop ik dat er in de toekomst zwaardere aanvallen op je fort komen in df zou het spel wat uitdagender maken.
Gaan je torens en muren nog eens nut hebben ook (-;
Trouwens een glazen fort klinkt ook leuk...
Misschien een houten als alternatief. Heb je een leuk gevechtje met alles wat vuur spuwt d-;
alles past in een cage tot en met een dragon dus die hammerdwarf krijgt het wel lastig waarschijnlijk.
Verwijderd
inderdaadsjaakwortel schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:20:
haha, je kan van glass blocks maken, en daarvan muren dus dat kan wel imo.
alles past in een cage tot en met een dragon dus die hammerdwarf krijgt het wel lastig waarschijnlijk.
net druk wezen zoeken op df forum
maar kan niks vinden over of de sieges en enemies moeilikjer worden met de nieuwe release
Hij verwacht trgouwens dat de nieuwe release eind december of januarie klaar is.

Het gebied is bijna compleet vlak zonder bomen. Het rode is een soort zand waarmee je glas kan maken. Linksboven is een magmapipe te zien die helemaal tot boven komt. Het geheel wordt doorsneden door een rivier. De rivier zit barstensvol met de gevreesde carp. Verder zit het gebied vol met jaguars en mieren. Dit moet een mooi fort gaan worden!
[ Voor 5% gewijzigd door hayate666 op 01-12-2009 23:24 ]
Verwijderd
kan jij deze map met wereld eventueel in een windows zipje doenhayate666 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:22:
Ik heb een nieuwe embarkplek gevonden die echt te gek voor woorden is. Ik zal een screenshotje maken met Visualfortress om het te laten zien.
[afbeelding]
Het gebied is bijna compleet vlak zonder bomen. Het rode is een soort zand waarmee je glas kan maken. Linksboven is een magmapipe te zien die helemaal tot boven komt. Het geheel wordt doorsneden door een rivier. De rivier zit barstensvol met de gevreesde carp. Verder zit het gebied vol met jaguars en mieren. Dit moet een mooi fort gaan worden!
zodat ik er ook lekker kan beginnen met mijn eigen embark (-:
als het kan bedankt.
anders ga ik aan een evil beginnen (-;
Link
Verwijderd
op welke manier moet ik deze lokatie opzoeken dan of kan je me vertellen aan de hand van een screenshot waar ik moet zitten.hayate666 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:57:
Dat kan wel hoor. Ik laat dan wel meteen mijn programma's in het zipje staan, zoals Dwarf therapist en visual fortress. Dan heb je alles meteen bij elkaar. Ik heb mijn fort hier weggegooid, dus je kan meteen een eigen fort beginnen. De wereld is wel precies hetzelfde.
Link
Verwijderd
misschien begin ik op een ander stukje gewoon omdat ik stiekum een bijna plat land wil hebben met undead zodat ik direct moet beginnen met een hammerdwarf.
was vannochtend begonnen zat ik naast een magmapool
meteen 3 fireimps in mijn grotje en klaar was het
nog geen 2 uur geduurt d-;
maargoed we zien wel wat er gebeurt.
Zometeen eens lekker zoeken naar een medium cliffs stuk met rivier magma pipe en undead
zonder aquifer natuurlijk en zonder magma pool erger ik me altijd dood aan.
Tevens ga ik als ik genoeg steen vind een kasteel maken ipv een grot d-;
Staat volgens mij ook op de wiki.
Btw dat stonesense wat is de kans dat die graphics ook echt ooit gaan uitkomen voor DF?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
staat wel in de top10 van eternal suggestion votesPostius schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:36:
Ik heb wel 1 keer op een vlak stuk land met magma pipe en een ENORME waterval van zichtzelf(er zat een canyon die was immens het liep een level of 20 praktisch recht naar beneden) een echt fort gemaakt. Als in een kasteel. Alleen de workshops zaten ondergrond. Had in mijn kasteeltje mooie barraks, oefen ruimtes, farms etc. het was een echt kasteel is ook leuk om te maken. Medieval style:D
Btw dat stonesense wat is de kans dat die graphics ook echt ooit gaan uitkomen voor DF?
en toady heeft belooft daaraan na de update te beginnen
Er is een beta versie van DF en de officiele versie(de oude zeg maar). Die nieuwe versie draaide veel soepeler maar ik had geen fancy graphics meer. Alleen karakters waren zeg maar van 1 of ander grafisch pak(voor zover ik weet is dat de meest gebruikte grafische set, zie ook dat iedereen hier op tweakers die gebruikte). Enig methode om alle fancy graphics in te laden in de beta van df?
Verwijderd
ten eerste er is geen beta van dfPostius schreef op donderdag 03 december 2009 @ 04:31:
Ik had trouwens een probleem waardoor ik gestopt was.
Er is een beta versie van DF en de officiele versie(de oude zeg maar). Die nieuwe versie draaide veel soepeler maar ik had geen fancy graphics meer. Alleen karakters waren zeg maar van 1 of ander grafisch pak(voor zover ik weet is dat de meest gebruikte grafische set, zie ook dat iedereen hier op tweakers die gebruikte). Enig methode om alle fancy graphics in te laden in de beta van df?
gezien het spel nogsteeds alpha is d-;
ten tweede download de mayday gfx pack zit de laatste officiele release van df in met de tileset die wij gebruiken
hier de link
deze gebruik ik zelf en voor 3d plaatjes het 3d party progje stonesense
Nee maar er loopt op de fora wel een thread met een beta versie van de aplha dan die veel beter loopt.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 07:18:
[...]
ten eerste er is geen beta van df
gezien het spel nogsteeds alpha is d-;
ten tweede download de mayday gfx pack zit de laatste officiele release van df in met de tileset die wij gebruiken
hier de link
deze gebruik ik zelf en voor 3d plaatjes het 3d party progje stonesense
Die may set had ik dus maar de beta alpha versie loopt een stuk soepeler.
Verwijderd
wat er op het forum loopt is natuurlijk bug gevoelig dat is de versie die puur en alleen voor arena gereleased is om creatures te testen als ik me niet vergis.Postius schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:35:
[...]
Nee maar er loopt op de fora wel een thread met een beta versie van de aplha dan die veel beter loopt.
Die may set had ik dus maar de beta alpha versie loopt een stuk soepeler.
Tevens moet die versie nog gecompiled worden met d40
Verwijderd
Momenteel bezig met een arena binnenin te bouwen.
Met aflopende vloeren die volgebouwd worden met stoeltjes en verdieping voor verdieping gesmooth en geengraved worden.
De onderste vloer word 3 breed zodat ik er tafeltjes en stoelen kan plaatsen zodat ik er een diner area van kan maken en meeting hall
Dan 2 lvls lager ligt de arena vloer van 7*7
met vertrekken voor opslag van beesten de slaapkamer van mijn gladiator (-;
Ik zal vanavond als hij eindelijk is uitgebouwd eens wat screenshots maken is nogal groot en tijdrovend.
De bedoeling is dat in de toekomst ik er 1 van zeep of glas buiten bouw ter vervanging van deze en het liefst nog groter natuurlijk (-;
Verwijderd
De ingang met 1 van de 2 torens al af.
Geen al te grote constructie. aangezien dat ten koste van de range van je archers gaat gebruik ze nog neit echt.
Aangezien ik de goblins voor andere doelen vang d-;

hier de ingang met trade depot waar meteen een stockpile voor finished goods bij ligt.
En de barracks met training grounds en farm.

Hier het bovenaanzicht van mijn arena in wording.
Momenteel heb ik wat lagen van 1 breed waar stoelen komen te staan.
De onderste laag is 3 breed hier komen tafels ens toelen rondom de arena te staan zodat het een soort diner room/meeting area word.

Hier de bottem floor van de arena.
Een grote kamer voor de champion.
Een kamer waar de cages bewaart worden met alle wilde dieren.
De eerste run goblins die ik los heb gelaten waren er 10 bleef niet echt veel van over moet ik eerlijk zeggen
Geef je champion een schild leather armor en een warhammer en hij/zij maakt er gehakt van mits onder genoeg invloed van bier natuurlijk.
Heerlijk tijdsverdrijf.

De slaapvertrekken.
Simpel met elk een cabinet en container

Verwijderd
Helaas weer overnieuw
En wat tref ik daar
Een high evil place met hout zonder aquifer met flux
En ik ga spelen en druk U om te kijken wat er zit
Een giant bat
Een troll
Een dozijn antman
een dozijn batman
een dozijn troglodyte's
heerlijk begin is dat zeg.
straks komen ook nog undead langs
WOHOOOOOOOOOOOOO
Er is vooralsnog niks dat door opgehaalde bruggen heen kansjaakwortel schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:23:
tja, mijn oude fort is omgekomen door een corrupted save, das zeker nie cool. in een evil omgeving beginnen zonder pretrained militia is bijna onmogelijk, voornamelijk omdat sketeton things deuren kunnen inslaan.
https://niels.nu
Verwijderd
en beginnen met 1 hammerdwarf met shield en leather armor maakt het ook erg makkelijksjaakwortel schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:23:
tja, mijn oude fort is omgekomen door een corrupted save, das zeker nie cool. in een evil omgeving beginnen zonder pretrained militia is bijna onmogelijk, voornamelijk omdat sketeton things deuren kunnen inslaan.
Ik heb hier bergen gespuis rondrennen
Zelfs zoveel dat de dwergen ze namen aan het geven zijn.
En er is net een antman uit zijn panty gegaan en bezerk gegaan op wat wolfjes
Verwijderd
klopt ze hadden bergen met hoary marmots gewackedhayate666 schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:39:
Zodra ze namen gaan uitdelen betekent dit dat ze al aardig wat sterfgevallen op hun naam hebben staan, zoveel dat ze legendarisch aan het worden zijn. Als je wat gravures aan het maken bent moet je maar eens kijken. Goede kans dat de legendarische monsters en hun sterfgevallen er tussen genoemd staan.
helaas weer mijn kasteel verpest d-;
maar weer overnieuw begonnen zien wel waar het schip eindigt
vooral veel ruzie met skeletal mountain goats op het moment maar blijft leuk.
Tevens weet iemand hoe het komt dat ik al 3 a 4 jaar lang geen siege of ambush heb gehad????
soms heb je zo'n spel waarbij je amper aangevallen word.......
Verwijderd
thieves en snatchers komen ook wel en wealth zatsjaakwortel schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:23:
dat ligt aan je wealth&aantal dwarfes. als de thieves doorkrijgen dat er wat te halen valt komen ze.
zit rond de 100 dwergen vaak erover maar geen ambush siege niks
Alleen maar die prutsthieves en snatchers )-:
Tot nu toe ben heb ik de herfst nog niet weten te halen. Ze worden of het water ingetrokken door de carps, aan stukken gereten door beakdogs/harpies of plegen zelfmoord, worden krankzinnig, gaan op een murdering rampage.
Hier kan je de save downloaden voor wie wil.
Je zal het fort moeten reclaimen, is er maar een fort in de save.
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Het kan zijn dat je met je embark locatie te ver van bestaande beschavingen af bent gaan zitten. Ambushes en sieges zijn dan erg zeldzaam of komen zelfs helemaal niet meer voor. Probeer de humans eens pissig op je te maken, misschien dat ze dan wel komen.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:22:
[...]
thieves en snatchers komen ook wel en wealth zat
zit rond de 100 dwergen vaak erover maar geen ambush siege niks
Alleen maar die prutsthieves en snatchers )-:
[ Voor 35% gewijzigd door hayate666 op 15-12-2009 10:35 ]
Verwijderd
reclaimenTWBMS schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:48:
Ik heb een leuke plek gevonden, de beste omschrijving die ik het kan is 'Carp Hell'.
Tot nu toe ben heb ik de herfst nog niet weten te halen. Ze worden of het water ingetrokken door de carps, aan stukken gereten door beakdogs/harpies of plegen zelfmoord, worden krankzinnig, gaan op een murdering rampage.
Hier kan je de save downloaden voor wie wil.
Je zal het fort moeten reclaimen, is er maar een fort in de save.
dan begin je toch meteen met een berg dwergen?
Meteen 40 stuks ofzo toch????
nah ik ga gewoon lekker verder waar ik ben.
Misschien een keer een undead stuk zoeken langs de zee wil wel een ondooie walvis door mijn land hebben stuiteren
die duren ook maar een jaar voordat ze volwassen zijn (-:
Verwijderd
Of je zorgt gewoon voor genoeg alcohol en je laat je gewonde dwergen gewoon lekker kapot gaan.hayate666 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:33:
Ik heb ook zo'n map momenteel. De helft van mijn dwergen is gestorven aan Carp en zelfmoord plegen als hun vrienden stierven door de carp toen de alcohol tijdelijk op was. Als er veel Carp zijn is een veilige waterplaats maken het belangrijkste om te doen heb ik in mijn fort ontdekt. Dit kan je doen door een kanaal te graven met een grate erin. Zo komt het water carploos binnen. Vervolgens kun je een drink zone designaten en/of een put aanleggen. Uiteindelijk heeft dit mijn fort van de afgrond gered.
ik ben momenteel nogsteeds uitzoeken waarom ik amper ambushes en sieges krijg is echt neit leuk )-:
wil gewoon dat er wat gebeurt.....
Verwijderd
ik was al in een high evil place begonnen maar als je dan alsnog niet besieged of geambushed word is er nogsteeds weinig boeiends aan moet ik eerlijk zeggenhayate666 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:38:
Genoeg alcohol was onmogelijk, omdat er geen hout op de map te vinden was en de dwergen zelfmoord plegen belangrijker vonden dan nieuwe barrels smeden. Zoals ik net al gepost heb, ik denk dat je te ver van huidige beschavingen af zit. Maak de mensen of elves eens pissig of embark bovenop een goblin settlement. Dan heb je het lekker druk.
zal het wel eens proberen d-:
iemand nog zin in een echt nieuwe succesion game????
start hem op en ik neem met plezier het 2e jaar (-:
40-80 stuks ofzo. Ze worden alleen allemaal snel unhappy, dan krijg je de tantrums.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:33:
[...]
reclaimen
dan begin je toch meteen met een berg dwergen?
Meteen 40 stuks ofzo toch????
En dan is het gebeurd met het fort, kwestie van tijd. Zeker als je net bent aangekomen met je reclaim groep, naast de rivier waar de carps in zitten, en er word er een gegrepen.
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Verwijderd
ben zelf net hier begonnenTWBMS schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:23:
[...]
40-80 stuks ofzo. Ze worden alleen allemaal snel unhappy, dan krijg je de tantrums.
En dan is het gebeurd met het fort, kwestie van tijd. Zeker als je net bent aangekomen met je reclaim groep, naast de rivier waar de carps in zitten, en er word er een gegrepen.
ach hier 3 vakjes rechts van dat mooie rode dorp d-;
Kan vast niet verkeerd zijn ben erg benieuwd.
Totaal andere omgeving als ik normaal gewend ben
Geen idee of er een vulkaan zit of wat ik allemaal tegenkom moet ik maar zien wat ik ervan maak zegmaar (-:

Een succession game lijkt me ook wel leuk, als er genoeg animo voor is tenminste. Wie doet er mee?
Verwijderd
ik kan er niet bovenop beginnen aangezien hij E grijs heeft staan dus ik moet er iets naast beginnen maar zie wel iets wat op een weg lijkt door mijn map lopenhayate666 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:06:
Laat eens zien hoe de embarkplek er plaatselijk uitziet. Als je letterlijk bovenop een goblin settlement zit dan zou er een obsidian tower moeten staan.
Een succession game lijkt me ook wel leuk, als er genoeg animo voor is tenminste. Wie doet er mee?
allemaal floortiles zegmaar.
maargoed ik rommel lekker een eind raak we komen er vanzelf.
Alleen mis nu al de magma
en ik doe natuurlijk mee.
als eerste of 2e speler maakt me allemaal niet zo heel veel uit.
alleen ik ben neit zogoed in het zoeken van een startplek weet namellijk nooit hoe ik een magma pipe vind
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 17:16 ]
Verwijderd
Das normaal toch tot iets van een 1000 ofzo. Iemand een idee waaraan het kan liggen of waar ik het kan veranderen? Ik gebruik may green's laatste Dwarf fortress pack.
je kan in je world_gen.txt wel het aantal jaren gennen aanpassen als je langer wilt
Verwijderd
Used to determine when the program will cease its generation and allow for play. As of right now other factors prevent the generator from getting to this date and is often cut off long before reaching it. If you want to play a game while two particular civilizations are at war, you can create a world, look through its history, then regenerate the world with the exact same seed and history seed, but set the End Year parameter to the year the war started.
het kan zijn dat je vaak dus veel en veel eerder als deze datum al je world gecreate hebt
bijvoorbeeld door je megabeasts
Percentage Beasts Dead for Stoppage
Determines how many megabeasts need to be dead before the world gen stops creating history. Is one likely cause for why the generator rarely reaches the entered End Date.
voor meer info hier klikken
Niet per sé, al moet je wel moeite doen om de boel in te dammen. Het probleem onstaat vaak als je meeting places opzet. Iedereen wordt vrienden, loopt te zoenen en gaat trouwen en voor je het weet is die ene dwerg die per ongeluk in een gat sodemietert de aanleiding voor golven van zelfmoorden en berserk rages. Maar het hoeft niet altijd met een verlaten fort te eindigen. Het ligt eraan of je ze kunt opsluiten, hoe sterk de banden zijn tussen de dorfs en hoeveel booze je hebt om iedereen bezopen te houden.TWBMS schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:23:
[...]
40-80 stuks ofzo. Ze worden alleen allemaal snel unhappy, dan krijg je de tantrums.
Verwijderd
Ik vind wel dat we een wat moeilijkere moeten nemen met wat uitdagingen.
Alles behalve een aquifer zegmaar d-;
Verwijderd
Het zat wel ver
Maar ik ben instant terug verslaafd.
Waar ik voorlopig zit :p:
Het is nu "12th slate 201 Mid-Spring" en heb nog steeds 7 dwarfs! Woehoee! Overwinning nummer 1

Mijn hoofdbezigheid was vooral men diggers genoeg werk te geven voor een half jaar, hoewel het zeer vlot ging ( zachte ondergrond ). Tegelijkertijd was ik Ingiz ( mijn houthakster en houtbewerkster ) de opdracht aan het geven om wat bedden, tafels en stoelen te maken.
Zo kan ik een kleine eetruimte voor men 7 dwarfs maken, en kunnen ze gaan slapen in de barracks die ik ga aanleggen voor hun. ( Wat ben ik goed voor men dwarfs, hoewel ik een voorgevoel heb dat ze me niet altijd gaan leuk vinden
Overzicht levels:
Eerste level

Met wat tijdelijk stockpiles en workshops.
Tweede Level

Het geomcirkelde zit vol met water
Derde Level

Trappenhuis en gang is bijna af, eigenlijk nog geen flauw idee wat hier allemaal gaat komen. Waarschijnlijk men workshopvloer. Als het stockpile plan op het 2de level doorgaat.
Dit is de eerste keer dat ik een verslag maak van men fortress, het lijkt waarschijnlijk op niet veel. Maar ik vind het enorm leuk ^^. Ook het verslag maken duwt je wat dieper in je spel
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 01:33 . Reden: toevoeging pics, etc ]
Verwijderd
leuk toch zo bezig zijn.
Je moet jezelf ook altijd een doel stellen
Zelf ga ik voor het eerst met pompen en waterwheels werken.
Ik prefereer altijd mijn workshops recht onder de desbetreffende stockpile.
dus op deze manier
zal later screenshots plaatsen
|S|
-----D----
|WWW|
|WWW|
|WWW|
-----------
S=Stairs
D=Door
W=Workshop
Streepjes zijn muren
De deur zit voor de trap
mocht er 1tje berzerk gaan tijdens zijn mood is het nog te redden
recht eronder en erboven kan ik opslaan wat ik wil
Kijkende naar de loopafstand word het dan gauw minder en minder aangezien je met kubesvorming kan werken
1 naar benee is netzoveel als 1 naar boven kwa tijd
en als je 10000000 keer heen en weer moet met je dwergen dan maakt het echt wel uit