[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:09:
[...]

Ik heb nu ff geen tijd daarvoor. Lijkt me erg leuk, maar ik moet uitkijken dat niet stiekem tijdens werktijd ga DFen, spel is veel te verslavend ;)

[...]

Ja, dat doe ik ook. Volgens mij spelen jullie op de "Dwarf Heaven" embar spot van de forems nietwaar? Ik herken het terrain. Het vervelende is dat die bijna alles heeft, behalve flux en bauxite. Bauxite kan ik mee leven, maar het afwezig zijn van Flux is enorm irritant.

Probleem is dat het praktisch onmogelijk is goeie spots te vinden met magma en flux enzo. Jammer dat DF je niet de optie biedt om gewoon een perfecte spot te genereren. Nu moet je hele worlds genereren en maar hopen dat er een goeie embark tussen zit.
Der zijn ergere dingen dan geen bauxite :)
Heb in mijn huidige fort 2 COMPLETE Z-Lvls afgegraven. Huidige opbrengst tot nu toe.
-30 zeer ervaren maar afgetobde dwergen :)
-Een berg stenen waarmee je niet goed van word
-Een half voltooide pyramide van 20 bij 20 hokjes (je moet toch iets met al die stenen :) )
-Een handjevol niet boeiende gems
-Een kleine 250 brokken copper-ore
-Genoeg flux voor de komende 200 jaar
-Nog geen 30 brokken iron ore :( :( :( :(

Oftewel alles loopt nog met copper hammers rond ;(
en elke copper-bolt moeten ze zelf weer uit de lichamen trekken.

Daar zit je dan met je grote plannen voor een staal industrie ...............
Heb wel een lava-wel. dus ga maar eens proberen dat ding om te zetten in obsidian.
beter hout gestookte forge's. dan magna gestookte, die niks te smelten hebben .................

Owja, nog zoiets
Mijn zeer gehate gewaardeerde dungeon master eist een tomb voor zijn eigen (krijgt een hele pyramide, dus moet niet zeiken :) ) en een tomb voor zijn assistent. Maar hij heeft helemaal geen assistant :? tenminste ik zou niet wetern wie. Moet ik dan maar iedereen een coffin geven ofzo :?

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 05-05-2009 15:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:33
Heb dus plenty iron (200 bars 'over' ofzo, m'n hele military heeft iron chain en weapons), maar helaas dus geen flux. En m'n dwarven liason is dood dus het enige wat ze me elk jaar brengen is meer hout :D

Huidige fort is wel lekker succesvol. Metal industry compleet (behalve steel dan), glass compleet (legendary glassmaker), food industry (2x legendary planter en bijna legendary cooks en brewers), textile bijna compleet (dying nog niet, maar productie van cloth en clothes wel). Legendary mechanic. Legendary mason en woodcrafter. Hoppa. Probleem is alleen dat m'n FPS echt retetraag is nu, en dat is gewoon extreem saai. Daar baal ik wel van, want nu ik alles op orde heb om leuke dingen te bouwen is het eigenlijk onmogelijk gewoon omdat m'n FPS zo laag is dat het eeuwen duurt iets te bouwen :(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ow mwah bij mij is 3kwart van die zooi nog niet eens opgestart, wou eerst een leuk legertje steel plated-hammerdwarfs maken :).

Overigens is een perfecte embark spot ook maar saai, dan word alles te makkelijk :)

En kwa fps. Ik heb op een gegeven moment iets van 60 katten honden en ander loslopende herbivoren om de kling gejaagd, leverde heel veel welgevoede boze dwergen en een enorme fps verbetering op :)

* heuveltje gaat vanavond maar eens op verkenningsgraaf tocht. ergens moet er toch wel meer ijzer te vinden zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 05-05-2009 15:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik heb erg weinig pets, meeste zijn geslacht. Maar misschien dat ik er nog meer moet slachten. Sowieso kunnen (bijna) alle mannetjes eraan.

En DF is sowieso niet 'moeilijk', het gaat me er vooral om dat ik alle building blocks heb voor m'n zandkasteel (figuurlijk dan). Ik wil graag in ieder geval Flux.

De goblins zijn sowieso geen issue. Ik heb een 3-wide pad welke eerst door een flinke bak weapon traps loopt, daarna langs verhoogde fortifications van waar mijn marksdwarves kunnen schieten. Als ze daar doorheen zijn, zijn ze op de binnenplaats (nog steeds buiten). De enige route naar binnen is dan via m'n drowning chamber (gat in de grond met een flinke watertoren erboven, gat is 3 z-levels diep en binnen een seconde gevuld ongeveer). Als ze daar doorheen zijn, staan m'n champion hammerdwarves te wachten.

De eerste siege vond ik heel spannend. Wat benieuwd hoe ver ze zouden komen. Nou, kan ik je vertellen; de 1e weapon trap ging af, 3 gobbo's gingen tegelijk SPLAT, en sindsdien geen sieges meer gehad :( Misschien moet ik geen traps maken met masterwork mechanisms en 10 masterwork large serrated disks :(

De hoeveelheid bloed overal was dan wel weer grappg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Om heel eerlijk te zijn moet ik zeggen dat ik eigenlijk geen traps meer gebruik puur en alleen omdat ze overpowered zijn.
ik geloof dat toady en companen nu ook bezig zijn om dat aan te passen voor de volgende update.

Wat ik veel spannender vind is om het via torens en muren te laten lopen met een grote groep hammerdwarfs voor de deur.

Levert me de ene na de andere siege op waardoor ik zat zooi heb om te smelten voor meer iron zodat ik dat niet hoef te zoeken.

Tevens lever mijn hobbykamer (kamer waar ik 4 cages met goblins en 1 masterhammerer ingooi) me erg veel plezier op

zal hier zeker nog wat pics van plaatsen.

Moet wel zeggen hydra dat beginnen met een spot met alles alleen maar saai is.
Enige waar ik op zoek is dat het geen aquifer's heeft en gaan met die banaan.
Voor mij is het juist de uitdaging om het ook zonder de perfecte startpositie draaiend te krijgen en houden.
Wat bijzonder geslaagd gaat.

Maar zoals ik zei raad ik iedereen aan zonder traps te spelen die zijn vet overpowered op het moment vooral de cage trap die sluit zo'n beetje elke enemy op die langskomt. Echt niet boeiend dus.

In de volgende uitbereiding schijn je ook onder de grond aangevallen te kunnen worden.
Ik verheug me er al op.

Misschien kan brons die de succesiongame starte hem nu weer overnemen zolang we nog neimand anders hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
heuveltje schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:57:
[...]
Mijn zeer gehate gewaardeerde dungeon master eist een tomb voor zijn eigen (krijgt een hele pyramide, dus moet niet zeiken :) )..
Haha, geweldig _/-\o_ .

Ik vind sowieso die nobles maar zeurpieten, allerlei dingen verlangen terwijl ze de hele dag in mijn legendary dining room zitten, mijn bier en voedsel lopen te plunderen.
Ook zoiets, dacht ik volle foodstocks te hebben, kreeg ik spontaan (was niet aan het opletten) allerlij messages dat jan-en-alleman dood gaat vanwege verhongering. Bleek nou, dat mijn volle foodstocks uit enkel pigtails bestond (ik had mijn plump helmet farm stopgezet, alles was al bijna vol :+ ) en dat aten die dwarves niet :> . Volgende keer maar blacklisten op mijn foodstockpile en bij de seeds neer laten zetten.

Ik ga trouwens altijd bij 'evil' plekken wonen (wel op een plek waar ik naast 'evil', ook bossen heb), beetje ondode geiten doodmaken, altijd leuk. :9

[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 05-05-2009 21:51 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirNobax schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:49:
[...]

Haha, geweldig _/-\o_ .

Ik vind sowieso die nobles maar zeurpieten, allerlei dingen verlangen terwijl ze de hele dag in mijn legendary dining room zitten, mijn bier en voedsel lopen te plunderen.
Ook zoiets, dacht ik volle foodstocks te hebben, kreeg ik spontaan (was niet aan het opletten) allerlij messages dat jan-en-alleman dood gaat vanwege verhongering. Bleek nou, dat mijn volle foodstocks uit enkel pigtails bestond (ik had mijn plump helmet farm stopgezet, alles was al bijna vol :+ ) en dat aten die dwarves niet :> . Volgende keer maar blacklisten op mijn foodstockpile en bij de seeds neer laten zetten.

Ik ga trouwens altijd bij 'evil' plekken wonen (wel op een plek waar ik naast 'evil', ook bossen heb), beetje ondode geiten doodmaken, altijd leuk. :9
je kan ook bij opties of onder "z" je voedsel laten mixen doe ik ook

en momenteel maak ik de middelste fine meals dacht ik
kost je wat meer maar je hebt zo'n overvloed dus waarom niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 63800 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:52:
je kan ook bij opties of onder "z" je voedsel laten mixen doe ik ook

en momenteel maak ik de middelste fine meals dacht ik
kost je wat meer maar je hebt zo'n overvloed dus waarom niet
Je moet eigenlijk zoveel mogelijk voor Lavish meals gaan. Hoe beter de kwaliteit van je meals, hoe minder vaak je dwarves honger krijgen -> productievere dwarves.

En wat betreft die moeilijkheidsgraad: ieder speel een sandbox anders. Ik wil dat ik alle "blokken" in ieder geval heb. Een map zonder sand of magma is voor mij gewoon geen optie bijvoorbeeld, ik vind het opzetten van zo'n hele magma en glass industrie bijvoorbeeld super leuk. Als er geen magma is bijvoorbeeld vind ik het een stuk minder interessant. Enige wat ik echt mis in die dwarf heaven map is flux, en ik kan geen flux of steel importeren omdat m'n Liason dood is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nog nooit zelf geprobeerd, maar kun je in explorer mode niet het een of ander tot leven brengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
heuveltje schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:26:
Nog nooit zelf geprobeerd, maar kun je in explorer mode niet het een of ander tot leven brengen ?
Adventure mode bedoel je? En wat bedoel je? De liason tot leven brengen? Nee, dood is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

Ik kan wel de succession game overnemen als dat mag? Ik heb nog niet veel ervaring, maar ik kan altijd kijken of ik het fort nog slechter beter kan maken. Ik zal vanmiddag aan beginnen en dan 2 verslagen maken :).

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:13
By all means, Gorion3, ga je gang. :)

Het is in ieder geval beter dan dat de game stil ligt. :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VyperX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:31:
By all means, Gorion3, ga je gang. :)

Het is in ieder geval beter dan dat de game stil ligt. :)
en ach als het een beter slechter fort word dan is het voor de volgende ook een uitdaging

en gezien de chaos die er nu al heerst d-; denk ik niet dat het veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3

Gorion3

ABC++

Haha, inderdaad echt een chaos.. In het begin was het wel ff lastig om te zoeken waar alles staat, maar dat is 10 mins ff uitzoeken en dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-04 15:00
Gorion3 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:05:
Haha, inderdaad echt een chaos.. In het begin was het wel ff lastig om te zoeken waar alles staat, maar dat is 10 mins ff uitzoeken en dan komt het wel goed.
De levers hebben notes N (shift + N) met de beschrijving wat ze linken (welke bruggen). Denk er ook aan bij het verdedigen, dat je ervoor zorgt dat de marksdwarfs vanaf de toren schieten (Z+1 niveau), dan hebben ze een beter bereik en kan de tegenstander niet terugschieten vanwege de fortifications. Ik raad je aan de productie verder uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3

Gorion3

ABC++

Ik loop rustig rond door de bergen tot dat opeens 2 torens opdoemen. Het ziet er allemaal erg mooi uit en ik besluit binnen een kijkje te nemen. Nadat ik eerst helemaal verdwaald was heb ik gevonden wat ik zocht: de industrie van deze mooie dwergen stad!

Ik zie dat er erg veel spider silk ligt, dit kan natuurlijk niet ongebruikt blijven liggen, dus begin ik met uitgraven van een plek voor alle benodigheden!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ai3q4i.jpg

Mijn plannen zijn er ook voor dye en normaal wol, en daarvoor ga ik een nieuwe farm aanleggen, met natuurlijk irrigatie! Maar wat zeggen mijn dwarfs, een elfen caravaan? En met hout! Geweldig precies wat we nodig hebben!
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/o7vbsn.jpg

Het gebied is uitgehakt en alle stenen zijn weg gelegd, de floodgates zijn geplaats, de levers zijn gelinkt en de afvoer is klaar. Klaar om te irrigreren.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/20sf4h5.jpg

Water is erin gelaten, floodgate weer dicht, afvoer open en rustig afwachten totdat het water gezakt is
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ildafn.jpg

En als de elfen weg zijn, met wat rock crafts onderweg, en wij rijker zijn aan wat hout, krijg ik te horen dat er nieuwe dwarfs aankomen.. Slecht of goed nieuws, dat zal nog blijken. Een baron, een tax collector en een hammer.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/160etyb.jpg

Dat betekent ook automatisch dat er grotere sieges komen, dus ga ik de verdediging opschroeven en daarna enkele nieuwe kamers maken voor onze nieuwe gasten..

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2sbvq68.jpg

Zoals je kan zien een nieuwe toren en meer muren erbij. Daarnaast ga ik gracht erbij graven en die vol laten lopen met water, ik zat er over na te denken met magma, maar dat bleek iets te lastig zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/16lfcb5.jpg

Ik heb er ook meteen een nieuwe squad erbij gemaakt van markdwarfs, dit voor de zekerheid, aangezien ik de barakken niet kon vinden met archery targets, heb ik besloten een nieuwe barak te laten graven.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/22l5ea.jpg

En het is zomer, ik krijg te horen dat er karavaan aankomt van de mensen. Met nog meer hout zo te zien, goed nieuws allemaal. Ondertussen dacht een dwarf te testen of de brug het goed doet.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34ql4cp.jpg

En meteen krijg ik bericht van een groot leger dat naar het fort beweegt!
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2z5spds.jpg

(Blijken ongeveer 50 soldaten te zijn)

Nu er ook nog een vijandelijk leger aankomt, moeten de handelaren snel naar binnen, dus heeft een dwarf besloten om de brug neer te laten.. Wat resulteerd in dit..

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/6p0znb.jpg

Veel hout, en boze handelaren :( Ondertussen gaat het vechten door aan de andere kant van de berg.. Blijkbaar liepen er nog een paar dwarfs rond, ook met een baby en kan ik dus mededelen dat er enkele dwarfs zijn gestorfen, ook enkele soldaten :( Allemaal erg triest
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2v0xv1i.jpg

gelukkig zijn er ook enkele goblins gedood, Daarnaast is er ook iemand verdronken omdat hij niet kon zwemmen :(
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/6s8isx.jpg

Zoals je ziet breng ik het erg goed vanaf :D Morgen eens kijken of ik de siege kan oplossen en dan gaan werken aan de kamers voor de nobles. Ook denk ik niet dat de humans terug komen, alhoewel, ik heb wel met de liason gepraat van de humans, en die zijn veilig vertrokken. Nahja, dat is allemaal voor morgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe gaat het met de crafts die ik heb aangelegd?
Is hier lekker mee te handelen met de caravanen?
En fijn he alle caravanen die hout komen brengen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3

Gorion3

ABC++

Klopt, erg veel crafts :) Ik heb al een zooi bins gemaakt zodat het vervoer wat makkelijker is, ik zag ook dat je copper bins op repeat had gezet wat natuurlijk ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gorion3 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:34:
Klopt, erg veel crafts :) Ik heb al een zooi bins gemaakt zodat het vervoer wat makkelijker is, ik zag ook dat je copper bins op repeat had gezet wat natuurlijk ook werkt.
Haha.

Misschien een idee om dat soort dingen uit te zetten voordat je een fort overdraagt? Anders krijg je van die "Jeuj, geen metal maar wel 500000 bins" situaties :D

Ik regel dat soort dingen trouwens altijd via de jobmanager, queue ik er gewoon 60 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987

Waar blijft de volgende update ? ^^

Gisteren een ambush gehad van rond de 10 goblins, terwijl ik nog maar net men leger aan het opzetten was, ( had maar een populatie van 40) dus had ik maar even heel men populatie als miltair ingesteld :d, was wel machtig om te zien hoe ze op de goblins afstormde en ze verwoeste }) .

Zo meteen eens proberen om magma naar men metaal industrie te doen gaan :).
iemand tips om magma om te leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:36:
Waar blijft de volgende update ? ^^

Gisteren een ambush gehad van rond de 10 goblins, terwijl ik nog maar net men leger aan het opzetten was, ( had maar een populatie van 40) dus had ik maar even heel men populatie als miltair ingesteld :d, was wel machtig om te zien hoe ze op de goblins afstormde en ze verwoeste }) .

Zo meteen eens proberen om magma naar men metaal industrie te doen gaan :).
iemand tips om magma om te leiden?
ja laat het in ieder geval 1 verdieping naar beneden vallen en maak dan een mooi raster.

Eerst de gangen graven afzetten floodgates en grates plaatsen
dan op de hoogste verdieping 1 channel grafen om de gang open te maken en TADA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:16

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik kon er op 1 verdieping hoger niet bij, dus heb de laatste keer een gang gegraven tot het heet werd. Daarna een soapmaker gerecruit en die de gang ingestuurd. Gang opslot en laatste vakje smoothen en daarna fortifications. Tada, crispy dwarf en magma. ;) DF doet rare dingen met je. })

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Kick! Ik wil weten hoe het afloopt met het succession game :)

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topic dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gorion3 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:48:

Zoals je ziet breng ik het erg goed vanaf :D Morgen eens kijken of ik de siege kan oplossen en dan gaan werken aan de kamers voor de nobles. Ook denk ik niet dat de humans terug komen, alhoewel, ik heb wel met de liason gepraat van de humans, en die zijn veilig vertrokken. Nahja, dat is allemaal voor morgen :D
we wachten nogsteeds.

zelf ben ik nogsteeds heerlijk bezig en ik zie dat de volgende df update een grote gaat worden (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Anders neemt iemand anders de game over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brons schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:12:
Anders neemt iemand anders de game over?
yup misschien degene die er ooit mee begonnen is

brons d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diman
Anoniem: 63800 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:58:
[...]

yup misschien degene die er ooit mee begonnen is

brons d-;
Of we starten een nieuwe game in een gevaarlijker moeilijker gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil dan ook wel helpen ^^, maar ik heb absoluut geen ervaring met the late game.
+ schrijven is ook nie zo mijn beste ding.

Trouwens iemand ervaring met DF te runne op een intel atom 270?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diman
Anoniem: 168987 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:49:
Ik wil dan ook wel helpen ^^, maar ik heb absoluut geen ervaring met the late game.

Ik denk dat je processor het gewoon zou moeten trekken. Als dat niet zo is, kan je het limiet van het maximaal aantal dwergen verlagen of features uitschakelen zoals het weer.
Deze opties zijn te veranderen in "X:\Dwarf Fortress\data\init\init.txt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Anoniem: 168987 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:49:

Met weather (en nog een optie) uit is het net speelbaar tot zo'n 50 dwarves. Zodra je echter met water of lava ga klooien, of teveel dwarves in je fort heb is het echt een aangename spelervaring meer. Beetje jammer want door die gebrekken mis je zo'n beetje de chaos en schaal van DF, ik speel het dus niet meer op mijn netbookje :( .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirNobax schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:21:
[...]

Met weather (en nog een optie) uit is het net speelbaar tot zo'n 50 dwarves. Zodra je echter met water of lava ga klooien, of teveel dwarves in je fort heb is het echt een aangename spelervaring meer. Beetje jammer want door die gebrekken mis je zo'n beetje de chaos en schaal van DF, ik speel het dus niet meer op mijn netbookje :( .
Jammer, ik had precies meer verwacht van de atom 270.
Ik dacht namelijk netbookje te kopen. Maar als de cpu zo zwak is dat ik een spel als DF niet kan draaien toch mss maar kijken naar de 3xx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 19:46
DF is een erg zwaar spel voor je processor. Zelfs op een nieuwere core 2 duo zal hij op een gegeven moment gaan hakkelen. Vergeet niet dat ieder vakje iedere frame wordt doorgerekend, iedere dwerg ook, etc. Dat vreet resources! Verder is het nog een beta alpha, dus nog niet totaal geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 11:35
Ik ben vandaag begonnen, en vind het erg grappig. Ik heb, uit reactie op een kobold dief mijn dwergjes wat bijlen mee laten sjouwen, maar daardoor minen ze nu niet meer! Ze hebben hun pickaxes neergegooid in de wapen opslag, en graven geen gangen meer. Hoe fix ik dit?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

DeadKennedy schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:32:
Ik ben vandaag begonnen, en vind het erg grappig. Ik heb, uit reactie op een kobold dief mijn dwergjes wat bijlen mee laten sjouwen, maar daardoor minen ze nu niet meer! Ze hebben hun pickaxes neergegooid in de wapen opslag, en graven geen gangen meer. Hoe fix ik dit?
Je hebt ze militair gemaakt? Dan voeren ze inderdaad geen normale taken meer uit. Je moet ze weer uit militaire dienst halen, dan gaan ze weer verder met hun normale taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 11:43

Sinester

Game Guru

DeadKennedy schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:32:
Volgens mij moet je gewoon hun wapen weer op unarmed zetten, pakken ze vanzelf weer een pickaxe als ze de mining job hebben.

Axe is alleen voor houthakkers en soldiers

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topic dood?
Niemand speeld dit nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Anoniem: 168987 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 04:13:
Topic dood?
Niemand speeld dit nog?
Ik speel het nog regelmatig en lurk ook lekker mee op het DF forum. Helaas nog steeds geen nieuwe versie, ook al is er nu wel een linux/mac versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick_S schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:18:
[...]

Ik speel het nog regelmatig en lurk ook lekker mee op het DF forum. Helaas nog steeds geen nieuwe versie, ook al is er nu wel een linux/mac versie.
Er is toch zo een beta achtig iets, waarin de nieuwe grafische engine inzit. ale nieuw. het zou sneller moeten zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Anoniem: 168987 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:18:
[...]

Er is toch zo een beta achtig iets, waarin de nieuwe grafische engine inzit. ale nieuw. het zou sneller moeten zijn :).
Ik zie nu dat die versie ook voor windows is. Ik was zo blij, dat ik eindelijk niet meer onder wine hoefde te draaien, dat ik dat niet gezien heb. :) Maar die bedoelde ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick_S schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:31:
[...]

Ik zie nu dat die versie ook voor windows is. Ik was zo blij, dat ik eindelijk niet meer onder wine hoefde te draaien, dat ik dat niet gezien heb. :) Maar die bedoelde ik inderdaad.
zo na een lange tijd hard werken en weinig vrije tijd weer eens begonnen.

Maar nu weet ik de combinatie niet meer om te zien of mijn trade depot bereikbaar was ofniet..

wie o wie gaat me de combinatie vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 19:46
Staat in de handleiding! Oeh, heb DF ook al lang niet gespeeld, vanavond maar weer eens :9~ Blijft een stoer spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 19:07
Anoniem: 63800 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:00:
[...]

zo na een lange tijd hard werken en weinig vrije tijd weer eens begonnen.

Maar nu weet ik de combinatie niet meer om te zien of mijn trade depot bereikbaar was ofniet..

wie o wie gaat me de combinatie vertellen.
Hoofdletter D, staat ook in t menu :P
Shift+D dus ;)

Ik moet zelf ook weer eens gaan spelen, heb t echt een hele tijd niet meer gedaam

[ Voor 9% gewijzigd door Gammro op 16-08-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Is er ondertussen al een nieuwe versie (afgezien van die grafische versnelling / update)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-06 10:22
Nee, er is nog geen update.

Als je de devblogs volgde wist je dat hier een lijst staat met punten die nog gedaan moeten worden voor dat de volgende release de deur uit kan/gaat.

De laatste versie kan je hier vinden.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TWBMS schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:44:
Nee, er is nog geen update.

Als je de devblogs volgde wist je dat hier een lijst staat met punten die nog gedaan moeten worden voor dat de volgende release de deur uit kan/gaat.

De laatste versie kan je hier vinden.
klopt maar de volgende update gaat wel een mayor overhaul worden

de aparte schuilplaatsen en de ondergrondse aanvallen gaan het erg grappig maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-06 10:22
Anoniem: 63800 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:11:
[...]
klopt maar de volgende update gaat wel een mayor overhaul worden

de aparte schuilplaatsen en de ondergrondse aanvallen gaan het erg grappig maken
Niet te vergeten de "Possibility for unending attacks" klinkt erg leuk. :D
En de health care, eindelijk een plaats waar je dwergjes heen kunnen gaan om genezen te kunnen worden.
Hopelijk houd dit in dat ze niet meer tig maanden/jaren in een bed liggen.

Argh, er zijn zo veel dingen in die lijst die mij leuk lijken. :D
Maar goed, geduldig wachten. De update komt vanzelf.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TWBMS schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:35:
[...]

Niet te vergeten de "Possibility for unending attacks" klinkt erg leuk. :D
En de health care, eindelijk een plaats waar je dwergjes heen kunnen gaan om genezen te kunnen worden.
Hopelijk houd dit in dat ze niet meer tig maanden/jaren in een bed liggen.

Argh, er zijn zo veel dingen in die lijst die mij leuk lijken. :D
Maar goed, geduldig wachten. De update komt vanzelf.
inderdaad momenteel kijk ik er gewoon met veel plezier naar uit
elke paar dagen een nieuwe update met verrassingen d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 63800 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:02:
inderdaad momenteel kijk ik er gewoon met veel plezier naar uit
elke paar dagen een nieuwe update met verrassingen d-:
Ik heb liever dat 'ie het op zou delen in brokken van 2 maanden werk, en dus om de 2 maanden een release zou brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:53:
[...]

Ik heb liever dat 'ie het op zou delen in brokken van 2 maanden werk, en dus om de 2 maanden een release zou brengen.
ach ja ga hem in grote hoeveelheden sponsoren en misschiend at hij naar je luistert.
Maar je kan altijd de beta's meenemen

Ik ga nog maar eens beginnen. Jammer dat er in versie D14 bugs zitten :(.
Maar die zijn normaal opgelost in D15 zeggen ze op het forum. Voor mensen met linux die kunnen al grotendeels bugloos de D14 versie spelen :).

Zal ik maar terug 0.28.181.40d spelen xD.

*kan niet wachten op de volgende release van DF, staan zoveel mooie dinge in de devlist ^^*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ook ik de ongelover ben begonnen, simpelweg omdat mijn eigen oordelen me niet tegenhouden iets te proberen :D.

Alles lukt goed, het is erg uitgebreid maar niet onbegrijpelijk. Al zie ik het nut niet in van al die verschillende soorten steen soorten(kan iemand dat uitleggen). Er is 1 soort die tegen Molting Hot MAG-MA kan. En uiteraard snap ik de er bij wapens wat onderling verschil is maar waar die andere 25 soorten dan voor zijn?

Overigens heb ik wel een paar vragen. Ik heb die tinypirates tutorial bijna compleet. Al heb ik hem half gevolgd half zelf op avontuur gegaan.

Nu kreeg ik laatst een melding dat ik een mayor heb en een sheriff. Mijn vraag is hoe en wat? Hoe als in wanneer, en wat doen ze en hoe beinvloeden ze dingen? (of komt dit in de tutorial heb 2 stukjes nog niet gehad).

Verder de tame animals? Het zijn er nogal veel ik heb katten, honden kamelen, dromedarissen. WTF kan ik er mee, ja voedsel maken op de 1 of andere manier. Maar kan iemand mij verlichten? Van de DF wiki werd ik niet wijzer want die zegt alleen wat het is maar niet hoe te gebruiken. En als dwerg ben ik geintresseerd hoe dingen voor mij werken uiteraard.

En zou iemand mij wat uitwijding willen geven over de verschillende maaltijden in je keuken? Ik overzie niet waar die van gemaakt worden of waar ze vandaan komen.

Tot zo ver een erg verslavend spel. Jammer van de soms ronduit slechte interface, het is extreem moeilijk te zien hoeveel je van wat hebt. Je hebt er geen zicht op wat erg irritant is. Niet dat het uitmaakt want voedsel als Ale in mijn fortress maar het maakt het zo onoverzichtelijk.

En de laatste versie is alweer een jaar oud?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Postius schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:10:
Alles lukt goed, het is erg uitgebreid maar niet onbegrijpelijk. Al zie ik het nut niet in van al die verschillende soorten steen soorten(kan iemand dat uitleggen). Er is 1 soort die tegen Molting Hot MAG-MA kan. En uiteraard snap ik de er bij wapens wat onderling verschil is maar waar die andere 25 soorten dan voor zijn?
"Nut" heeft het niet echt, maar het is een redelijk realistische weergave van welke soorten steenlagen er in 't echt voorkomen. Maar het is vaak wel irritant dat je al die meldingen met "You've found XXX" waar XXX een waardeloze-maar-groene steensoort is niet uit kunt zetten.
Overigens heb ik wel een paar vragen. Ik heb die tinypirates tutorial bijna compleet. Al heb ik hem half gevolgd half zelf op avontuur gegaan.

Nu kreeg ik laatst een melding dat ik een mayor heb en een sheriff. Mijn vraag is hoe en wat? Hoe als in wanneer, en wat doen ze en hoe beinvloeden ze dingen? (of komt dit in de tutorial heb 2 stukjes nog niet gehad).
Je moet de Wiki er even op nalezen: http://www.dwarffortresswiki.net/

Daar staat een hoop info wat betreft nobles enzo.
Verder de tame animals? Het zijn er nogal veel ik heb katten, honden kamelen, dromedarissen. WTF kan ik er mee, ja voedsel maken op de 1 of andere manier. Maar kan iemand mij verlichten? Van de DF wiki werd ik niet wijzer want die zegt alleen wat het is maar niet hoe te gebruiken. En als dwerg ben ik geintresseerd hoe dingen voor mij werken uiteraard.
Werken gaan ze niet echt voor je doen. Ik slacht ze zoveel mogelijk.
En zou iemand mij wat uitwijding willen geven over de verschillende maaltijden in je keuken? Ik overzie niet waar die van gemaakt worden of waar ze vandaan komen.
Ik zou zoveel mogelijk "Lavish meals" koken. Met Lavish meals zijn je dwergen langen 'vol' en hoeven ze minder vaak te eten.
Tot zo ver een erg verslavend spel. Jammer van de soms ronduit slechte interface, het is extreem moeilijk te zien hoeveel je van wat hebt. Je hebt er geen zicht op wat erg irritant is. Niet dat het uitmaakt want voedsel als Ale in mijn fortress maar het maakt het zo onoverzichtelijk.
Hoe veel voedsel e.d. je exact hebt kun je zien als je een Bookkeeper aanstelt. Die houdt je voorraden bij: http://www.dwarffortresswiki.net/index.php/Bookkeeper

Gewoon een waardeloze dwerg (soap maker ofzo) als bookkeeper aanstellen, en de precisie op max zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Kijk met koken alleen wel goed uit dat je niet je drinken, planten en vissen (vooral turtles) kookt. Planten en vissen laten na koken geen zaden / botten na. Als je je koken op repeat zet is je drinken ook zo op.

Dit kun je regelen onder 'z' en dan kitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dubbele post :)

Heeft er iemand toevallig een goede start map? Of zit bij iedere map die gemaakt wordt alles al erin? Of moet je een beetje geluk hebben bij het maken van een map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Kijk eens op het forum naar Dwarf Heaven, dat is een perfecte start map.

Zeker niet elke map heeft ideale start condities. Iedere map heeft heel veel start locaties en met de finder kun je ze wel doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben nu begonnen op die map van Tiny pirate. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Postius schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:20:
Ik ben nu begonnen op die map van Tiny pirate. Iemand ervaring mee?
Je kunt beter de Dwarf Heaven map nemen. Die van Tiny pirate heeft een aantal zaken niet. Dwarf Heaven heeft vrijwel alles.

Persoonlijk zou ik het relaxed vinden dat je gewoon betere maps kunt genereren. Het blijft nu altijd gewoon een gok wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Hydra schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:01:
[...]
Persoonlijk zou ik het relaxed vinden dat je gewoon betere maps kunt genereren. Het blijft nu altijd gewoon een gok wat je krijgt.
Laat Toady maar focussen op de gameplay. Dat er zo diverse maps uit komen vind ik wel mooi en wil je echt een keer een map met alles, pak je er gewoon 1 van DFFD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nick_S schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:03:
Laat Toady maar focussen op de gameplay.
Alsof 'ie dat nu doet? Hij kan beter wat meer tijd investeren in zaken die sneller winst op nemen dan spul zoals "layers" die het spel hoogstens een stuk trager gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben er zojuist achtergekomen dat je een drawbrigde ook als enorme floodgate kan gebruiken. Awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dit is mijn identieke post op het DF forum: http://www.bay12games.com/forum/index.php?topic=41510.0

Ik ben ondertussen al aardig op weg met mijn eerste echte fort. Het loopt wel aardig al weet ik niet echt wat ik nu moet doen. Iemand die zin heeft om is rond te kijken en wat tips te geven?
(ik heb nog genoeg te doen op dit moment, maar ik zit al weer na te denken over de volgende stappen. Maar ik weet niet echt wat prioriteit heeft en wat niet).

Plannen voor zover zijn er eerst mijn fort afmaken inc wachttorrens, een practice range maken, en mijn glas industry opzetten. Maar wat daarna te doen.

http://www.megaupload.com/?d=VT6RTFXM

Dit zijn mijn saves, ik wist niet precies hoe ik alleen de laatste kon uploaden dus ik heb de laatste paar maar gedaan! Als iemand wilt kijken graag.

BELANGERIJK: Ik gebruik de Molten Rocks submod, die ervoor zorgt dat meer stenen magma bestendig zijn. Ik denk dat je die wle nodig hebt om deze save te laden aangezien mijn magma kanalen niet van bauxite maar ander materiaal zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 06-09-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Op het Video Games Open forum van RPG.net zijn we ondertussen ook met een succession game bezig, een fort in de woestijn, zombie carp on the prowl, met de naam Thunderlens. Hieronder mijn jaar.

We zoeken nog mensen die ook een jaar willen spelen, dus als je van RPGs houdt (table-top) of gewoon zin hebt om een jaar in een succession game mee te spelen: meld je aan (=gratis) en surf naar dit draadje:

http://forum.rpg.net/showthread.php?t=474512
2nd Granite, 52
Thunderlens. Wretched place. I have no idea why I ended up here instead of in the Forges of the palace, turning out ornate sables for the royal guard. Instead, I find myself under the desert sun, surrounded by foul-smelling wretches, toiling away at anything but my chosen profession.

I've been contemplating making a break for it, but the sounds of the zombie carp in the night have for now broken my resolve. There is no sound on earth that compares to the slithering of broken fins on sand, the squelching of rotten entrails as one of those fiends drags itself from the water into your fortress to claim another victim. The clickclack sounds of the jawbone silently opening and shutting...

I've started wetting the bed again.

Why am I telling you this?

Anyway, the guy in charge, Shadetree, has decided he wants to spend more time trading with the few loonies brave enough to haul their ass over to this cesspit. Fine with me, since it apparently means I'm now in charge of this dump. You wouldn't think that would appeal to me, but just let me say this: leaders don't haul garbage around.

So, I've been studying the regulations - yeah, apparently we have those and I should follow them - and the only official duty I have is burying all the stupid little fuckers that end up as zombie carp bait, so I'll do that. The rest of my duties I handed off to one of the others. I also noticed that the few useful dwarves in this fortress get little chance to do what they're good at. Mostly they just move furniture around, lug stones from A to B or throw away the rotting remains of their latest fine dining experience. I've instructed our miners, the carpenter and the stonecrafter to just stick to their job. We have the useless bunch to do all the crap jobs nobody wants to do. You know them, the lye makers, the soap makers. The special snowflakes.

Another thing I've noticed - and it's just a small thing - is that we don't have military presence. And since we don't have a military presence, we don't need weapons. I'm the goddamn weaponsmith! What the FUCK am I doing here if we don't need weapons?!? So, there was a simple solution to this dilemma. Either we draft some of these leftovers, or we at least start making the weapons for when the peasants turn up. Now, we're stretched thin as it is, so the draft option would seem to be unfeasible at this point. But I'll take the second option any day, if only to be actually doing my damn job. With that idea in mind, I've ordered the construction of a new layer in our underground fortress and a pipe to funnel the magma into a section of this new level. This section will not be joined to the other sections of our lovely layout, but will fill up with magma, allowing smelters and workshops to be built above. Hallelujah.

3rd Granite, 52
Well that's nice. Give these idiots a chance and they'll skip work to get married. Showed up of course, kissed the bride (at least, I think I did, with the beards it's kind of hard to tell with us) and left them to roll around in the muck with mugs ale.

NOW GET BACK TO WORK DAMMIT!

16th Granite, 52
Someone came to tell me the miners've struck alunite. I fell to my knees and thanked the gods for this fortunous...oh wait, I didn't. It's alunite? You want me to cream my pants for alunite? Bring me something I can melt down, then we do the happy dance. Morons.

24th Granite, 52
Elves. What the hell are elves doing in this hellhole? Is there some kind of trading company out there that harvests employees from mental hospitals or something? Anyway, let's see what they have and what they want. I swear to god, if they start whining about trees in the middle of the desert, I'll forcefeed them their own goddamn pointy ears.

Quickly I order all the crap we've made for trade up to the depot and yell at Shadetree to get up there to greet them. And smile, dammit! We want stuff from them!

Shadetree goes up there in a huff (apparently being ordered around is not his idea of being a trader *shrug*) and reports back about 30 minutes later. I'm thinking he either killed them all and took their stuff (nah) or was blown off, but no, he tells me they had wood with them (which we apparently need), some training swords and bucklers, a caged giant leopard (I smell a pet) and a shitload of cloth. He took all of it and we've even got a few mugs left over.

I still fail to see how this is all exciting, but I pretend and let him enjoy his victory. Somebody has too. Back to the mission at hand: get me a goddamn forge before I grab an axe or pick and save the zombie carp the trouble.

When I ask Shadetree how many picks we have in store he just shrugs and mumbles something unintelligible. When I ask him if he has an inventory list I can check, he mumbles something else, something I won't repeat here. Anyway, I kicked his ass out there, told the mason to partition off part of a level, shove a door, a table and a chair in there and set Shadetree to counting picks, seeds, meals and whatever else he comes across. If I want to train up more miners, it's kind of handy to know for sure there's actually picks for everyone to use. *sigh*

1st Slate, 52
Migrants. I say again, migrants. Or victims, depending on your point of view. They're coming here to find new adventures, a new life. They'll find dung shoveling and vomit scraping unless they've got something to contribute. We'll see.

Holy freaking crap! There's got to be more than 15 of the little buggers. I was planning on getting a suntan up top, but I'm shaking hands and smiling so hard my fillings'll fall out if I'm not careful.

First thing I do is draft a few recruits. I choose some of the worthless cretins that were here before and some of the newcomers and organise them in two squads of three. Then I kick them in the backside and send them to train. By the time I get around to creating actual weapons for them, hopefully they'll know a blade from a grip. If not, they'll be in pain a lot.

I've also designated a barracks, since the idiots I've chosen for our military apparently have difficulty sparring anywhere else. Yeah.

24th Slate, 52
Shadetree now apparently wants to addressed as clerk. I hope he doesn't think that gets him off trading duty. Next time a bunch of peddlers show up, he's getting shoved out into the sun again.

28th Slate, 52
I've laid out the plan for my own chambers. I want a place close to my magma smelters and the magma pool. I...I need it. *sobs*

WHAT?!?!

25th Felsite, 52
Work is progressing on my chambers and the magma flow channel. Soon we...well, I, will be smelting away. Maybe the metalsmith that was in the last bunch of migrants'll join me, but he seems to be more interested in poo shoveling. Don't know why really.

4th Hematite, 52
Oh dear. It seems dwarves are not flame retardant. Flaming retards, yes. Flame retardant, no. While preparing my magma funnel, our sacrificial lamb Momuz the Gem Setter apparently could not outrun magma. Ah well, at least our mason, who I conveniently had over for dinner at that time, is safe.

17th Hematite, 52
Well. Traders. Whaddayaknow. We got mugs for ya. Lotsa mugs. I order Shadetree to go down to the depot, but he refuses. Says he's too busy counting individual bones. I have to physically remove his chair from the room before he gets the hint. After about an hour Shadetree reports that he sold lots of souvenir mugs for more wood (yay!) as well as some metal swords, food, drink and other assorted crap. Not sure where we'll put it, but that's a matter for later consideration.

6th Malachite, 52
Goddammit! One of the miners decided to use the stairs down to the new magma tunnel for his daily workout right when they were covering over the entrances up top with floors. Now he's stuck there. And since I first channeled away the stairs under the floor (I'm thorough), it isn't simply a matter of removing the floor. I have to dig into the stairs from the side and the build a wall to make sure that, should the magma rise up through the stairs, it doesn't flood the level. These people are so damn dense it's a wonder they can figure out which end of their miserable bodies the food goes into and what it comes out of. *grumble*

Also, we have a fey mood!

Our carpenter has claimed a carpenter's workshop (how surprising!) and is making something. Probably an earring depicting a certain rather violent death by magma ingestion.

14th Malachite, 52
More migrants! What is it with these people? Ah well, as long as I'm at it, I might as well boss them around. I add 4 more of them to the guard. They can spar all they want. The rest is put to hauling duty.

16th Malachite, 52
My magma smelter and forge are ready. Now I need ore. I get Shadetree into my office and close the door. When posed a very simple question, namely: "Do you have any ore?", he begins stammering and mumbling about the cat having eaten it and it being a bit more runny than I'd like. A few slaps later I've got my answer: we don't have any.

Life hates me. The Gods hate me.

Shadetree runs out of my office as I rant and rave, face purple with rage. I immediately order the miners to start stripmining. *twitch*

19th Malachite, 52
COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER!

It's no iron or adamantium, but hey. COPPER!

28th Galene, 52
ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM!

It's no iron or adamantium, but hey. ALUMINUM!

Also, the carpenter went insane. Apparently our little desert paradise didn't have what he wanted. I was wondering what all that muttering was about. At least he's gone melancholic. I've seen it happen before. Give him a few months and he'll be either right as rain or dead. Either way, I'm happy. Just in case, I'm moving up our resident - useless - wood cutter up to carpenter status. Go for it, boy.

16th Limestone, 52
God, more traders. SHADETREE!!!

At least this bunch brought more wood again, so it's finally looking like we can do something woody.

16th Sandstone, 52
It is with great sadness I've been chosen to bury our former carpenter who spent the last weeks of his life sobbing in a corner. You will be missed. No one made uncomfortable beds like you.

Just as I'm burying the guy, someone yells "MIGRANTS!" from somewhere on the fortress walls. This is really getting silly. We don't have the beds! *sighs*

19th Sandstone, 52
We have our first legendary champion. All hail Meng somethingsomething. I can never remember these guys' names. Ah well, he gets a pat on the back and...well...nothing else.

20th Sandstone, 52
Ehhh...oh dear. Another mood, this time the little fella says he's possessed. Let's watch him a bit more closely this time. *grins nervously*

6th Timber, 52
The little bastard's just standing there, not moving an inch from the spot near his bunk. Dammit! Maybe he doesn't like the Craftdwarf's Workshop we built a few levels down, so I have one of the guys build him another one right next to the damn barracks. But no, he stands there, mesmerized, drooling. So I think a little harder. In a feat of inspired imagination I have them build a Leather Works, a Loom and a Clothier's Workshop. STILL HE DOESN'T MOVE. I grind my teeth till the fillings drop to the ground and finally come up with one last idea. I build a glass furnace near my own station. THAT MUST BE IT.

IT MUST.

IT MU...FUCK! Still no movement.

You know what, rot in hell.

At least the Clothier's Workshop is seeing use. As is the Leather Works. I can't be bothered to tear the lot down, someone else'll have to deal with it.

24th Timber, 52
Yeah baby, my guards have been beefing up and two more have joined the ranks of the legendary champions. Welcome guys, here's a mug of ale. Yeah, a Felsite mug, why? Now go train some more.

18th Moonstone, 52
And another marriage! The clothier and some random peasant have decided to join forces. I go over there, say a few words (well, mutter and belch mostly) and everybody dances the night away. Except for me. I hate dancing.

On my way back from the wedding, I came across our possessed Craftsdwarf. He took one look at me, said something about having to put a sheep in the oven and his monkey contracting syphilis from a dancing fairy and dashed off.

We need an asylum.

19th Moonstone, 52
Dear diary. SHOCKER! Shadetree wasn't there for our monthly stocks and budget meeting, so I went looking for him. Well, looking for HER! Apparently Shadetree's been a woman all this time. Not convinced? She pooped out a baby during the night. THAT'S WHY SHE WASN'T THERE FOR THE MEETING. Gah.
Anyway, after the initial embarassment I sent a fine meal and a mug of ale down there with a little card that has popup goblins in it. I tried to make sure my handwriting was legible, but I can never tell if someone'll be able to figure out what I wrote. If I get slapped, I'll have my answer.

28th Moonstone, 52
I've made myself a nice copper platemail, engraved with interesting scenes of people burning to death, going insane and mugs. Lots of goddamn mugs. Everywhere.

I fear for my sanity. But it's shiny. It's shiiiiinnnnnyyyyyyyyyy...teeheeeheeeheee...

7th Opal, 52
We have far too many useless dogs and puppies running around, so I'm having kennels built. In the future, we'll have a lot more dogs chained up outside to ward off intruders. Which I haven't seen yet.

Let's be honest, you'd have to be pretty damn braindamaged to try and assault this piece of crap fortress.

18th Opal, 52
Another baby. Sheesh, you'd think they were happy in this fortress. And Shadetree seems to be collecting clothes. On the floor. Of her office. If her stock records weren't phenomenal, I'd have her put away.

23rd Opal, 52
The Craftsdwarf guy is dead. I heard him slamming his head against the walls all night last night and when it suddenly stopped this morning I knew enough. Time to get out the shovel.

26th Opal, 52
I'm starting work on flooring over the first level of the aboveground tower. Also, I got a letter from the King telling me someone else'll be by soon to take over operations here. Tells me I'm too valuable as a weaponsmith to manage the place.

Yeah, right. If you ask me, some courtier's sister's nephew's second inbred cousin's bastard needed a job faaaaaaaarrrrr away from society and now he's being sent here. We'll see.

23rd Obsidian, 52
Well, more aluminum, so I'm hoping I get to forge another statue for my chambers in time for my relief from command. Not counting on it though...

26th Obsidian, 52
OH GODS! Another one. Now the armorer withdraws from society. Why? What have I done to deserve this? *screams*

27th Obsidian, 52
Phew! At least this little piggy started his construction. I'm kind of curious what he'll make, it'll be made from copper, that I know. Well, looks like the military's gonna have an artifact to wear.

1st Granite, 53
I knew it! The new guy's here and boy does he have inbred royal bastard written all over him. Anyway, I'm throwing off the mantle of command. He can have it. It smells anyway. I'll be in the smithy, churning out...ehh...copper stuff mostly. We need to find us some iron ore...

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik gooi hem ook maar weer is op mijn netbookje. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voordat ik die controls zat word.
Die ASCII graphics vind ik prima, en met een tileset is er helemaal niets te klagen, maar de besturing is IMO echt achterhaald.

Ik heb gelezen dat in die nieuwe SDL versie het een en ander is aangepast kwa besturing, dus ik ben benieuwd :) .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirNobax schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:07:
Ik gooi hem ook maar weer is op mijn netbookje. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voordat ik die controls zat word.
Die ASCII graphics vind ik prima, en met een tileset is er helemaal niets te klagen, maar de besturing is IMO echt achterhaald.

Ik heb gelezen dat in die nieuwe SDL versie het een en ander is aangepast kwa besturing, dus ik ben benieuwd :) .
yup nogmeer gehannes d-;

ik vind het juist heerlijk

heb dan ook een muis met teveel knoppen dus macro's redden de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
@Crayne,
Erg leuk geschreven! Heb het van je voorganger ook gelezen en het ziet er erg goed uit. Het is wel een beetje maar niet te erg over de top. Erg vermakelijk om te lezen erg goed geschreven ook. Het si voor mij al weer eevn terug dat ik aan DF zat, maar ik doe graag met die succesion game mee als dat mogelijk is. Moet wel zeggen dat ik het jammer vindt dat die laatste persoon het een beetje verneukt heeft eigelijk door helemaal niks te schrijven maar gewoon gebeurtenissen op te sommen, vind ik eigelijk niet bij een succesion game passen waar anderen duidelijk meer moeite in hebben gestoken.

Echter ben ik niet extreem bedreven in military, wel in bouwen.maar het probleem wat ik had herinner in me nu weer, is dat de laatste beta versie(of die upgedate) perfect en erg snel liep, maar daar zit geen tileset bij. Bij de laatste officiele versie(van 2008) vertraagd het toch wel als er eenmaal echt veel dwergen zijn en ik kan alleen nog maar alttabben als ik het spel pauzeer. Omda thet zoveel geheugen vreet of iets kan ik bij de laatste officiele versie ook geen winamp of radio aanzetten omdat die dan "lagt". Bij de laatste beta versie gaat het allemaal vlekkeloos maar daar is niet de tileset bij die ik gewend ben.

[ Voor 34% gewijzigd door Postius op 07-10-2009 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hmm, mischien ik heb een vreselijk verkeerde locatie gekozen, of is die game veel zwaarder geworden. Die laatste SDL versie is bij mij in ieder geval een stuk trager dan een paar versies terug (toendertijd op Linux notabene, de Win32 versie via Wine :+ , nu op WinXP).
Ik heb enkel wat storages gemaakt en een voedsel/bier supply, en het word al semi-onspeelbaar (lees: dwarves bewegen in slowmotion). En dat is slechts met die begindwarves en zonder dieren.

Tijd voor quadcore netbooks, want me ASCII game lagged. :Y

@hierboven. Je kan die tileset gewoon uit de vorige versie slopen.
/data/art/ inhoudt kopieren en dan de /data/init/init.txt aanpassen. Daarna /raw/graphics map weggoien bij de nieuwe versie, en daar die van de vorige versie heen kopieren.
Dan moet het volgends mij goed zijn. Wel even backupen voordat je alles echt sloopt :> .

p.s. Overigens klopt mijn tileset niet zoals het hoort, zo maar even kijken of dat een bug is of niet.
ASCII is prima, en een tileset ziet er ook goed uit, maar nu heb ik een of ander hybride waar de ene helft ascii is (voornamelijk dieren) en de andere helft 'getiled'. :X Terwijl de tile- en graphical set wel compleet hoort te zijn.

[edit]Bleek aan de tileset te liggen.

[ Voor 42% gewijzigd door SirNobax op 09-10-2009 01:25 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Postius schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 05:48:
@Crayne,
Erg leuk geschreven! Heb het van je voorganger ook gelezen en het ziet er erg goed uit. Het is wel een beetje maar niet te erg over de top. Erg vermakelijk om te lezen erg goed geschreven ook. Het si voor mij al weer eevn terug dat ik aan DF zat, maar ik doe graag met die succesion game mee als dat mogelijk is. Moet wel zeggen dat ik het jammer vindt dat die laatste persoon het een beetje verneukt heeft eigelijk door helemaal niks te schrijven maar gewoon gebeurtenissen op te sommen, vind ik eigelijk niet bij een succesion game passen waar anderen duidelijk meer moeite in hebben gestoken.

Echter ben ik niet extreem bedreven in military, wel in bouwen.maar het probleem wat ik had herinner in me nu weer, is dat de laatste beta versie(of die upgedate) perfect en erg snel liep, maar daar zit geen tileset bij. Bij de laatste officiele versie(van 2008) vertraagd het toch wel als er eenmaal echt veel dwergen zijn en ik kan alleen nog maar alttabben als ik het spel pauzeer. Omda thet zoveel geheugen vreet of iets kan ik bij de laatste officiele versie ook geen winamp of radio aanzetten omdat die dan "lagt". Bij de laatste beta versie gaat het allemaal vlekkeloos maar daar is niet de tileset bij die ik gewend ben.
Ach, ik ben in niets érg bedreven, maar dat hoeft ook niet voor DF. En die saaie turns, mja. Ik overleef het wel. Als ik weer aan de beurt kom, zorg ik wel weer voor wat amusement. ;)

En qua meedoen, meld je aan op het forum en zeg dat je mee wil doen. That's it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Laatst online: 20-06 16:13
Ik ben er pas sinds kort mee bezig, maar heb 1 fort succesvol gekregen voordat ik het vol liet lopen met rivierwater en magma. Die succession games zijn altijd leuk om te volgen. De eerste die ik ooit gelezen heb was de epische saga van Boatmurdered. Het bevat alles wat Dwarf Fortress leuk maakt om te doen.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu met die macro engine ant spelen. Is enorm handig om snel een heel slaap complex neer te gooien ^^.

Maar ik zou men macro's die ik nu heb eens moeten versimpele, want ik denk dat ik nog teveel onnodige bewegingen maak.

Overigens dank u may green voor uw dwarf fortress grapichs pack ^^, helpt me persoonlijk echt enorm veel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen ascii maar ik zag gewoon niet wat dat wat was in de oorspronkelijke versie.

Luisteren jullie trouwens naar die Dwarf Fortress talk?
Is echt enorm leuk om heen te luisteren vooral als je dwarf fortress aan het spelen bent ^^.

en euh 1 tipje Dwarf Therapist, dat is de beste manager voor je fortress die er is imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik zal eens een overzicht van het fort geven wat ik tot nu toe gemaakt heb. Ik heb deze keer een fort in een vulkaan gesticht. De vulkaan bevindt zich bovenop een aquifer. De omgeving is vergeven van aapjes en goblins, die beiden in grote horden mijn fort aanvallen.

Een combinatie van aquifer en vulkaan betekent grote hilariteit bij het uitgraven, aangezien je of spontaan tegen water aanloopt of tegen magma. Uiteindelijk besloot ik dat het veiliger was om in de hoogte te bouwen.

Pas na 11 jaar in het spel heb ik mijn eerste ijzererts uit kunnen graven, voor die tijd was het alleen maar een heleboel verschillende edelstenen, zink, platinum en goud. Gelukkig zijn mijn worstelaars heel erg vaardig en trekken ze graag goblins uit elkaar, terwijl mijn boogschutters ze volschieten met pijlen gemaakt van kittenbotjes >:)

Hierbij presenteer ik Nazominod, wat zoveel betekent als Dreamgates. Het zijn inderdaad dromerige poorten, tenminste als je droomt van poorten die regelmatig onder het bloed van goblins en aapjes zitten en bedoelt zijn om een stel bebaarde mannetjes en vrouwtjes die wreed zijn voor dieren een veilig heenkomen te geven.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/19-1553119017M.jpg

Dit is de ingang. Het geheel is ommuurd en heeft zijn eigen slotgracht en ophaalbrug. Aanvallen zijn zo regelmatig dat ik besloten heb om zelfs mijn afvalberg te ommuren. Nooit zal een dwerg hoeven stikken in een paarse walm van zijn eigen vuil, tenzij hij het er naar gemaakt heeft natuurlijk. Verder zijn er een aantal boerderijen te zien en de barakken, waar stoere macho worstelaars elkaar de kleren van het lijf scheuren en een archery range, waar mijn boogschutters hun best doen zoveel mogelijk doelen te missen.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/19-1553149440M.jpg

Dit is de centrale eetzaal met de woongelegenheden eromheen. Het kleine kamertje onder de eetzaal is een Hall of Shame, waar mijn dwergen gevangen aapjes mogen uitlachen en porren met stokken. De ruimte is zeer populair. Dat mijn Hammerer ieder vrij moment daar doorbrengt zegt wel genoeg over de sfeer die er hangt. In de tombe rechts naast de eetzaal staat een legendarische doodskist, gemaakt van hondenbotten en mollenleer. Ik denk wel eens dat mijn dwergen te weinig frisse lucht krijgen...

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/19-1553175732M.jpg

Dit is de vloer met magma forges die al sinds hun creatie geen moer te doen hebben. Het onlangs uitgegraven magnetite moet hier verandering in brengen. Ik hoop dat mijn metalsmiths nog weten wat ze met ijzer moeten doen. Links staan de overige workshops, met name veel craftsdwarves die aan de lopende band stenen tot scepters en bekers aan het verwerken zijn. Als de puntorige toeristen komen betalen ze er altijd stevig voor.

Heeft er iemand nog leuke suggesties wat ik met mijn dwergen kan doen? Ik heb een praktisch oneindige voorraad magma en water waar wel wat leuke dingen mee te doen moeten zijn.

Edit: Net toen ik deze screenshots had genomen stond er een draak voor de deur. Ik heb screenshots weten te maken van de epische strijd tussen mijn dwergen en de draak. Dat komt later nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Een magma moat natuurlijk.! Of een magma meer waar je met je brug-a-pult prisoners in kan schieten!, alsje het echt spectaculair wil doen maakje het meer in de vorm van een dartbord of oid. voor ultieme lol!

Verder ziet er strak uit vooral je ingang? Een paar imposante wacht torens zouden het wel afmaken. kan je is wat screenshots nemen in Khazad of een ander 3d progje? Er zijn 2 erg goede waar ik zo even de naam niet van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:13
Wacht-torens en balistas bouwen?

Misschien een leuke steam-trap voor de ingang van je fort? (Magma + water = gestoomde aapjes) >:)

Een idee wat iemand anders hier ook had gedaan: een eigen waterval binnen je fort bouwen? (Over meerdere etages.)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Wachttorens en een magmabeveiligingssysteem zijn leuk! De ingang is op zich al best imposant, maar met een paar hoge torens waar mijn dwergen op kunnen staan natuurlijk nog meer. Ik ga er eens aan werken en zal wat screenshots posten als het af is. Of misschien ook wel van het werk in uitvoering.

Ondertussen heeft een draak besloten om Dreamgates met een bezoekje te vereren. Alle dwergen vluchten als een gek naar binnen, terwijl het leger zich voor de deur opstelt, zich voorbereidend op het ergste.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/20-0309339033M.jpg

Op deze foto is de draak op korte afstand van de poort te zien. Precies op dit moment besluit Obok de marksdwarf die links van de groep staat dat dit het beste moment is om een slokje water te gaan drinken uit de slotgracht. Zo zie je maar weer wat er gebeurt als je kinderen vanaf hun geboorte al alcohol voert.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/20-0309364365M.jpg

Op weg naar de slotgracht ziet Obok de draak. Obok is blijkbaar nogal hardnekkig in zijn behoefte om rioolwater te drinken en is niet van plan om zich door iets als een vuurspuwende hagedis tegen te laten houden. Hij opent het vuur en raakt de draak twee keer, waarmee hij zijn rechteroog en onderlijf doorboort. De draak vindt dit niet zo leuk en besluit ook het vuur te openen op Obok, die net op tijd terug weet te duiken achter de muur.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/20-0309393203M.jpg

De draak is enigszins geïrriteerd dat hij zowel Obok als zijn rechteroog moet missen en besluit zich af te reageren op de twee wardogs die voor de poort vastgeketend zijn. Eentje heeft hij al weten te doden, maar voordat hij de tweede kan pakken springt dorstige Obok weer te voorschijn.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/20-0309421619M.jpg

Obok schiet als een waanzinnige 2 pijlen op de draak af die zijn longen doorboren. Enigszins verbaasd en met stevige interne verwondingen valt de eenogige draak bewusteloos op de grond. Obok blijft ondertussen pijlen afvuren op de bewusteloze draak.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/20-0309455407M.jpg

Hier is het resultaat van de ontmoeting met de draak. Obok heeft niks en heeft eindelijk zijn geliefde slotgracht weten te bereiken. De draak ligt in drie stukken (bovenlijf, onderlijf en rechter achterpoot) voor de deur verspreid. Hoe Obok dat heeft weten te doen met een kruisboog is mij een raadsel. De tweede wardog heeft niets, terwijl de eerste wardog meer geschikt zou zijn als legpuzzel dan als waakhond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
LOL niet tussen een dwerg en zijn drinken komen!
Edit: 3d screenshots? :9

[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 20-10-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik ben nu bezig met de muren flink uitbreiden met een toren, dus op 3d screenshots is er nog niet veel van te zien. Ik zit ook te denken aan een soort magma waterval die mijn fort wat enger moet laten overkomen en waarmee ik wat vallen kan maken voor aankomende legers. Ik zal toch maar een vooraanzichtje posten zodat je het voor en na effect kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://img6.glowfoto.com/images/2009/10/20-0601105774T.jpg

De magmawaterval komt links en rechts van de ingang. Ik moet nog een manier vinden om het te laten stromen en de slotgracht niet uit te laten drogen, omdat die slotgracht ook deel is van de interne watervoorraad.

[ Voor 16% gewijzigd door hayate666 op 20-10-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Grappig dat ik als ik dit zie meteen jeuk krijg om weer te beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
VyperX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:13:
Misschien een leuke steam-trap voor de ingang van je fort? (Magma + water = gestoomde aapjes) >:)
OF een systeem waarbij je het water in je slotgracht kunt omwisselen met magma? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik ben nu met iets bezig en ik hoop dat het allemaal gaat werken zoals gepland. Zodra er iets te zien is post ik er een screenshotje van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

@hayate666, als je de boel nou hier neerplempt, kan iedereen in semi-3D door je fort wandelen. :)

Dit is Agepick, mijn huidige solo-fortress: http://www.mkv25.net/dfma/map-6408, het is een oudere kaart, maar de layout is niet veel veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g300/CrayneNL/meatsandwich.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik zal het in gedachten houden. Nu is het interessante deel vooral aan de buitenkant van het fort, maar zodra er binnen meer te zien is zal ik het zeker daar uploaden.

Het bouwen van het project schoot lange tijd niet erg op. Tijdens het bouwen kwamen er 6 goblinaanvallen, een siege en 2 draken langs. Daarom heb ik besloten alvast een voorproefje te geven van mijn geheime project: het magmaduct.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2009/10/22-0911115946M.jpg

De lava loopt er pas net doorheen en ik heb nog wat meer verbeteringen in gedachten, maar de grove lijn is al goed te zien. De lava komt boven mijn oude ingang naar beneden en wordt door middel van muren boven mijn enige toegangsweg geleid. Vervolgens wordt het in een meer voor mijn deur gedropt. In het magmaduct heb ik een valluik gemaakt dat eventuele aanvallers een warme douche kan geven als de hendel wordt overgehaald. Er is verder een systeem van sluizen die de lava af kan voeren als ik hem gedropt heb. Ik wil naast de toren in het midden nog een aantal torens aan de voorkant maken waar de lava het magmaduct verlaat. Als het af is laat ik in wat meer detail zien hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien kan iemand mij helpen

bij de tiny tutorial zit zegmaar een package om je gfx beter te krijgen.

Nu probeer ik de laatste df versie te downloaden en die package erop te krijgen dit wil me niet lukken.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Je kan hier een versie van Dwarf Fortress downloaden waar het graphic pack al bij zit. Vervolgens moet je de save uit de tutorial versie in de map van de nieuwe versie zetten en dan kun je de tutorial spelen met de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hayate666 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:37:
Je kan hier een versie van Dwarf Fortress downloaden waar het graphic pack al bij zit. Vervolgens moet je de save uit de tutorial versie in de map van de nieuwe versie zetten en dan kun je de tutorial spelen met de nieuwste versie.
het gaat me niet om de tutorial maar de gfx set d-;
Met natuurlijk de nieuwste df versie erin.

Is het al bekend wanneer er een nieuwe versie uitkomt of moeten we het telkens met die kleine updates/betavorm doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Strikt genomen is het zelfs nog alpha geloof ik. Ik hoor regelmatig over een nieuwe versie die er binnenkort aan moet komen, maar binnenkort is een zeer flexibele term in gamedesign. Met deze versie kun je je in ieder geval ook nog wel vermaken :P

Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2009/10/25-0410343421T.jpg

Ondertussen is dit de voorlopige versie van de versterkingen om goblins en draken buiten de deur te houden. De lava kan vanuit de achterste toren voor de ophaalbrug gedropt worden. Het hele systeem heeft kantelen over de magma heen lopen waar mijn boogschutters kunnen staan. Tot nu toe heb ik de magma nog niet hoeven droppen, maar wie weet wat er nog allemaal kan gebeuren ;)

[ Voor 53% gewijzigd door hayate666 op 25-10-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hayate666 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:24:
Strikt genomen is het zelfs nog alpha geloof ik. Ik hoor regelmatig over een nieuwe versie die er binnenkort aan moet komen, maar binnenkort is een zeer flexibele term in gamedesign. Met deze versie kun je je in ieder geval ook nog wel vermaken :P

[afbeelding]

Ondertussen is dit de voorlopige versie van de versterkingen om goblins en draken buiten de deur te houden. De lava kan vanuit de achterste toren voor de ophaalbrug gedropt worden. Het hele systeem heeft kantelen over de magma heen lopen waar mijn boogschutters kunnen staan. Tot nu toe heb ik de magma nog niet hoeven droppen, maar wie weet wat er nog allemaal kan gebeuren ;)
zou je jouw game blanco kunnen posten.

Ziet eruit als een leuke map en heb totnutoe op nog geen 1 map het geluk gehad om bijvoorbeeld een draak tegen te komen d-:

Of weet je nog andere leuke mappen om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ik heb eens geprobeerd om mijn ingang als oplopende helling uit te voeren. Bovenin had ik dan sluizen om water naar beneden te kunnen laten storten mocht er iemand naar boven komen die ik niet mag, en onderin bestond de vloer uit grates om het weer af te voeren.
Heb het nooit werkend gekregen, maar vond het idee wel leuk. Met magma nog veel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Werken met magma is altijd gaaf. Het grote nadeel is alleen wel dat magma nooit onder druk staat zoals water dat staat. Met kracht magma naar buiten schieten is iets wat daarom niet mogelijk is. Magma tsunami's zijn iets voor de volgende versie denk ik.

De ruimte die je hebt om fouten te maken is alleen erg beperkt. Een foutje met water overleef je vaak nog wel. Ik zat overigens ook nog te denken aan een soort systeem met ophaalbruggen om aanvallende legers in de magmareservoirs te kunnen schieten. Zou wel leuk zijn als ik dat voor elkaar kan krijgen >:)
Anoniem: 63800 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:36:
[...]

zou je jouw game blanco kunnen posten.

Ziet eruit als een leuke map en heb totnutoe op nog geen 1 map het geluk gehad om bijvoorbeeld een draak tegen te komen d-:

Of weet je nog andere leuke mappen om te downloaden.
Dwarfheaven is een map waar ik wel eens van gehoord heb die wel leuk scheen te zijn. Het is een map met zo'n beetje alles erop wat je nodig hebt om een fort te bouwen, maar ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Ik heb zelf gewoon de tutorial map van het "complete and utter newbie tutorial" gepakt nadat ik die doorgelopen had. De embark locatie die ik heb gekozen is de vulkaan helemaal rechtsboven op de wereldkaart. Geen gekke plek, maar ijzererts is te zeldzaam eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101336

Ik heb geen idee hoe ik zo'n map op moet zetten en hoe dat werkt, ik speel op dit moment op de tutorial map maar ben nog erg inexperienced met maps :) Is daar misschien wat meer uitleg over kan daar zelf niet echt veel nuttigs over vinden of ik ben gewoon blind dat kan ook maar enige tips zijn welkom :)

Edit: nvm, heb een guide gevonden hierover :)
http://afteractionreporte...uilding-badness%E2%80%9D/

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 101336 op 25-10-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Vragen kan altijd. Het is een lastig spel om te leren kennen. Zet deze link in je bookmarks, want op de Dwarf Fortress wiki kun je echt alles vinden over Dwarf Fortress.

Wat het kiezen van een nieuwe locatie betreft, dat kan je doen via start new game als je je huidige fort verlaten hebt. Deze link en deze link leggen uit hoe het maken van een nieuwe wereld (als je dat wilt) in zijn werk gaat en hoe je kunt kijken waar je naartoe wilt vertrekken.

[ Voor 11% gewijzigd door hayate666 op 25-10-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101336

Oh thanks ik zat inderdaad ondertussen door te zoeken, dank voor de links ik ga even verder uitpluizen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan geen eigen screenshots met jullie delen maar moest dit toch even kwijt.

Ziet er ongeloofelijk kicke uit.

Als het spel er ooit zo uit zou komen te zien dan zou het mij zeer zeer gelukkig maken.
Ik moet hem nog even proberen thuis.
Dus ben benieuwd of dit alleen met een stilstaande game is of dat dit ook tijdens het spelen gebruikt kan worden.

http://www.bay12games.com/forum/index.php?topic=43260.0

en hier een plaatje van de mod zodat niet iedereen het zelf hoeft op te zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/rcu78p.png
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2mgl4xl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe freaking nice :o. Ik hoop dat deze mod goed wordt uitgewerkt en mss ooit wordt opgenomen in het officieel spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:36:
Hoe freaking nice :o. Ik hoop dat deze mod goed wordt uitgewerkt en mss ooit wordt opgenomen in het officieel spel
Momenteel draait hij nogniet mee als volledig spel.

Je kan hem wel blijven refreshen.
Teven heb ik alle 22 pagina's van het topic doorgebladert en kan je zien hoe er hard gewerkt word .

Helaas zijn er nog wel wat kleine problemen binnen de mod.
Zo word binnen df niet de richting van de dwerg aangegeven. Dus je weet nooit welke kant hij opkijkt.
Waardoor ze binnen de mod altijd dezelfde kant opkijken.
Wat opzich niet erg is want als je alle richtingen zou willen aangeven voor alle creatures.
Kom je op een kleine 12.000 sprites uit voor puur en alleen de levende dingen.

Ervan uitgaand dat er in de volgende versie ondergrondse meuk komt te zitten kan het natuurlijk alleen maar erger worden.
En zal de mod al gauw heel langzaam gaan draaien wat tevens ook de reden is dat het spel momenteel als ascii draait.
Het spel zou gewoon simpelweg teveel processorkracht vreten als het ook nog over gfx moet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:14:
[...]
En zal de mod al gauw heel langzaam gaan draaien wat tevens ook de reden is dat het spel momenteel als ascii draait.
Het spel zou gewoon simpelweg teveel processorkracht vreten als het ook nog over gfx moet nadenken.
aangezien DF op dit moment singlethreaded is zou de gfx best een 2de core kunnen gebruiken lijkt me...

ik hoop het wel want die mod is wel extreem gaaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 31-10-2009 20:44 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Countess schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:43:
[...]

aangezien DF op dit moment singlethreaded is zou de gfx best een 2de core kunnen gebruiken lijkt me...

ik hoop het wel want die mod is wel extreem gaaf.
wie hoopt dat niet.

DF is gewoon de bomb.
En single threaded is erg jammer.
Blijven er 3 ongebruikt.
Ik ga toch eens kijken of je dat handmatig anders kan forceren iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 63800 schreef op zondag 01 november 2009 @ 08:40:
[...]

Ik ga toch eens kijken of je dat handmatig anders kan forceren iemand een idee?
Gewoon even 3kwart van de tickercode herschrijven, dan lukt dat wel :)
Serieus, van een singlethread code iets multithreaded maken is iets meer werk dan ergens een bitje omgooien :)

Maar het zier er wel :9~ uit zo :)

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 01-11-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op zondag 01 november 2009 @ 09:13:
[...]

Gewoon even 3kwart van de tickercode herschrijven, dan lukt dat wel :)
Serieus, van een singlethread code iets multithreaded maken is iets meer werk dan ergens een bitje omgooien :)

Maar het zier er wel :9~ uit zo :)
ah k

ik dacht misschien zijn er programma's die zegmaar het programma verdelen over je cores.

Of je multicore 1 core laten lijken waardoor het programme denkt dat het er 1 gebruikt maar in feite al je procesorkracht gebruikt.

Gister een erg slecht potje gehad.
Was in het 7 a 8e jaar. van mijn game.
Had getracht een magma trap te maken aan het begin van mijn fort.
maar ergens along the way ging het mis.
Mijn gangen richting de trap gingen compleet verkeerd.
Halverwege mijn fort stroomde de magma in mijn hoofdgang waardoor het door mijn hele fort storte.

Achja volgende keer beter zullen we maar zeggen
Niet geschoten is altijd mis.
en ik ben nog niet echt goed met axles waterpompen en dergelijke nooit echt tijd en moeite in gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:14:
[...]

Volgens mij draait het spel niet met ascii, maar met sprites. De default sprites zijn inderdaad wel plaatjes van ascii tekens.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste