Oh, dat wist ik niet. Ik heb een keer 2 jaar geen immigranten gehad omdat twee keer de dwarfen caravaan het niet overleefde.
Anoniem: 298762
Bij mij hebben ze het wel overleefd(denk ik, ik kreeg alleen een melding dat ze er waren en dat ze weer weg gingen). Ik heb alleen niet met ze gehandeld(geen trade depot).
Anoniem: 63800
http://www.dwarffortresswiki.net/index.php/Immigrant
alstublieft staat het precies uitgelegd.
gewoon lekker bouwen bouwen bouwen d-;
alstublieft staat het precies uitgelegd.
gewoon lekker bouwen bouwen bouwen d-;
Ja, ik had een Trade Depot, maar nee, deze is nooit door iemand gebruikt.
Heb wel 2 of 3x in het scherm zien staan; "No new immigrants this year".
Als ik binnenkort weer eens een avondje de tijd heb probeer ik het gewoon opnieuw
Als ik binnenkort weer eens een avondje de tijd heb probeer ik het gewoon opnieuw
Druk eens shift d of zoals ze in de tutorial datr noemen DfrickY schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:30:
Ja, ik had een Trade Depot, maar nee, deze is nooit door iemand gebruikt.
en dan kan je zien of de depot wel toegankelijk is
Wat misschien een handige tip is, is dat je bedrooms nooit 3/4 verdiepingen onder of boven een workshop moet plaatsen. Het geluid van de workshops dendert ook door in de Z-index dus dan krijg je allemaal dwarfs die wakker gehouden worden
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Hey King_NL... Lukt het nog een beetje? 
Ben wel weer benieuwd naar een nieuwe update...
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Zouden wat mensen hun bouwsels door die 3d fortifier willen halen of hoe dat ding heet? Ben wel is benieuwd hoe dat eruit ziet. Maaktniet uit of je lang of kort bezig bent een koning of prutser ben is benieuwd wat voor plaatjes het oplevert.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Anoniem: 295053
Momenteel ben ik in deel 3 van de TinyPirate tut, maar helaas wil de carpenter geen bedden meer maken, staat ook geen dwerg bij ook. Wat kan ik daaraan doen?
Ik heb er al eentje aan toe gewezen, daarna allemaal toegewezen, maar ze voeren geen ruk uit!
Iemand?
Ik heb er al eentje aan toe gewezen, daarna allemaal toegewezen, maar ze voeren geen ruk uit!
Iemand?
Heb je bij de carpenter's workshop de opdracht gegeven om bedden te maken? Hebben je dwergen het misschien druk met andere zaken? Zet eens de hauling opdrachten van je carpenter uit en kijk wat er gebeurt.
Ja ik heb die opdracht gegeven, ook om barrels te maken, maar helaas er gebeurt niets, en ze zijn idle en liggen te maffen om de zoveel tijd. Ik heb nu alle opdrachten uitgezet in de carpenter.Brons schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:18:
Heb je bij de carpenter's workshop de opdracht gegeven om bedden te maken? Hebben je dwergen het misschien druk met andere zaken? Zet eens de hauling opdrachten van je carpenter uit en kijk wat er gebeurt.
Heb trouwens de "j" ontdekt! daar werden de opdrachten wel correct weergegeven, maar inactieve.
Hier heb je de save als je die nodig hebt, misschien dat jij er wijs uit kan: http://www.sendspace.com/file/8486z6
Ik ben hier bezig: http://afteractionreporte...9Cdwarf-whatnow%E2%80%9D/
Heb overigens in het begin wel bedden en barrels kunnen maken.
Edit: als je naar me savegame kijkt, wil je dan ook even kijken waarom die katten en honden van me bovenin blijven staan?
Edit2: ???? een diningroom gemaakt, en katten honden en ossen komen naar beneden!
Edit3: ik zie met "z" dat ik geen woodworker heb, kan dat het zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 295053 op 21-04-2009 16:42 ]
Ik wil er wel een keertje naar kijken. Maar nu even niet
.
heb je wel hout klaarliggen ?
als je de tut van pirate heb gedownd. dan zit daar ook dwarfmanager bij
een ontbeerlijk tooltje voor dit soort dingen !
(sorry kan niet naar je save kijken, geen dwarf pc in de buurt)
[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 21-04-2009 17:50 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
No problemBrons schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:09:
Ik wil er wel een keertje naar kijken. Maar nu even niet.
Ja een heel gebied gekapt in het begin van de tut, ligt dus overal, buiten dan. Maar ik denk dus dat het komt omdat ik geen woodworker heb. Dood gegaan?heuveltje schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:48:
heb je wel hout klaarliggen ?
Al wil je echt veel immigrants hebben dan is er een glitch waar je misbruik van kan maken. De enige voorwaarde is dat de dwarf caravan je trade depot bereikt. Zodra ze alles hebben uitgeladen en je bent klaar met handelen: deconstruct je depot. Alles wat ze hadden uitgeladen is nu van jou. Dit voegt meteen waarde toe aan je fortress. Toen ik dit voor het eerst deed, kreeg ik de lente erop iets van 15 immigrants waardoor mijn fortress in één klap op de 22 hardwerkende zieltjes zat.
Je hoeft bij de dwarf caravan niet bang te zijn voor negatieve consequenties: die zijn er niet. De volgende keer sturen ze zo weer een caravan en doen ze alsof er niets gebeurd is.
En als de elves ooit je trade depot bereiken... nou, ja... het zijn maar elves... niemand zal er een paar missen...
Je hoeft bij de dwarf caravan niet bang te zijn voor negatieve consequenties: die zijn er niet. De volgende keer sturen ze zo weer een caravan en doen ze alsof er niets gebeurd is.
En als de elves ooit je trade depot bereiken... nou, ja... het zijn maar elves... niemand zal er een paar missen...
Controleer of één van je dwergen de labor Carpenter (timmerman) heeft (V ->, beweeg de cursor naar een dwerg, P, L). Ken aan deze dwerg dit werk toe en zet overbodige andere taken uit. Binnen no time gaat hij aan de slag als er hout en een vrije workshop is en er taken zijn toegekend.Anoniem: 295053 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:27:
[...]
Ja ik heb die opdracht gegeven, ook om barrels te maken, maar helaas er gebeurt niets, en ze zijn idle en liggen te maffen om de zoveel tijd. Ik heb nu alle opdrachten uitgezet in de carpenter.
Heb trouwens de "j" ontdekt! daar werden de opdrachten wel correct weergegeven, maar inactieve.
(...)
Edit3: ik zie met "z" dat ik geen woodworker heb, kan dat het zijn?
[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 21-04-2009 18:31 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Wat misschien nog makkelijker is.[b][message=31834495,noline]
[...]
Controleer of één van je dwergen de labor Carpenter (timmerman) heeft (V ->, beweeg de cursor naar een dwerg, P, L). Ken aan deze dwerg dit werk toe en zet overbodige andere taken uit. Binnen no time gaat hij aan de slag als er hout en een vrije workshop is en er taken zijn toegekend.
Download dwarf manager en kijk daar of je carpenter aan hebt staan.
Als je de DF versie download van tiny zijn website dan heb je de tutorial map er meteen bij.
Daar zit zeker 1 dwerg bij die carpentry aan heeft staan standaard.
Tevens kan je dan lekker makkelijk door de tutorial heenstomen kan ik je zeker aanraden.
Ook is het een leuke map om de eerste keer mee te beginnen.
Ikzelf zit nu aan het einde jaar 2 met bijna 100 dwergen.
Mocht je binnen je huidige game verder willen gaan check even rechtsbovenin of je dwergen bezig zijn of IDLE
Ikzelf heb altijd alle hauling jobs (het verplaatsen van allerhande goederen zoals food wood etc) uit staan.
Echt allemaal
Dus hij doet alleen maar boompjes kappen en bedden/barrels/bins maken.
Succes ermee
Mooie tool om (letterlijk) dwergen te beheren. Echter, ik ben meer van zoveel mogelijk 'vanilla' zodat bij nieuwe versies van DF er geen kunstmatige eigen afhankelijkheid is van third-party tools. Toch lijkt DM mij handig wanneer je Fortress echt op een Fortress begint te lijken.Anoniem: 63800 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:21:
[...]
Wat misschien nog makkelijker is.
Download dwarf manager en kijk daar of je carpenter aan hebt staan.
Boven de 10 dwergen vind ik DM al erg makkelijk omdat je er een heel erg duidelijk en overzichtelijk beeld krijgt over wat je dwergen doen en welke jobslots je dus nogniet open hebt.The Zep Man schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:57:
[...]
Mooie tool om (letterlijk) dwergen te beheren. Echter, ik ben meer van zoveel mogelijk 'vanilla' zodat bij nieuwe versies van DF er geen kunstmatige eigen afhankelijkheid is van third-party tools. Toch lijkt DM mij handig wanneer je Fortress echt op een Fortress begint te lijken.
Dit maakt het allemaal natuurlijk een stuk makkelijker.
Weet trouwns iemand of het mogelijk is je dieren allemaal in een aparte kamer te krijgen.
Ze rennen nu door mijn fort en vooral dining room heen.
Ik wil hier een aparte kamer met een butchery naast maken zodat ik eerst een paar siezoenen flink dieren kan gaan broeden om ze vervolgens te slachten d-;
Ja ik weet het PETA gaat hier niet blij mee zijn.
Het beste wat je kan doen is de dieren in een cage stoppen. Dit gaat niet op voor dieren die al een "pet" zijn.
Dit helpt ook om traagheid te verlagen(aka spel sneller maken), gezien dieren in een cage geen gebruik maken van de pathfinding. Wat een CPU intensieve taak is.
Dit helpt ook om traagheid te verlagen(aka spel sneller maken), gezien dieren in een cage geen gebruik maken van de pathfinding. Wat een CPU intensieve taak is.
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
moet ik dan 2 dezelfde dieren in een cage doen ofzo?TWBMS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 00:50:
Het beste wat je kan doen is de dieren in een cage stoppen. Dit gaat niet op voor dieren die al een "pet" zijn.
ik snap hem niet helemaal sorry d-;
Snap niet helemaal wat je bedoeld, maar er is geen limiet op het aantal dieren of soort dieren dat je in een cage kan stoppen. Kwestie van cage plaatsen, en dan met q selecteren en dan dieren "assignen" aan de cage.
Enige wat je NIET in de cage kan stoppen zijn huisdieren, aka dieren die eigendom zijn van een dwarf.
Enige wat je NIET in de cage kan stoppen zijn huisdieren, aka dieren die eigendom zijn van een dwarf.
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
TWBMS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 01:36:
Snap niet helemaal wat je bedoeld, maar er is geen limiet op het aantal dieren of soort dieren dat je in een cage kan stoppen. Kwestie van cage plaatsen, en dan met q selecteren en dan dieren "assignen" aan de cage.
Dat ging niet helemaal goed.
Wat ik wou zeggen is dat je mijn vraag hiermee eigenlijk compleet beandwoord hebt.
Ik wil dus eigenlijk een farm opzetten voor die stomme lelijke lama's en donkeys zodat ik deze kan butcheren om wat verschil in eten voor mijn fortress te maken.
Wat voor meals maken jullie meestal?
Ik maak eigenlijk nogsteeds voornamelijk easy meals.
Heb ze or nogniet over horen klagen.
Als ik een beetje goede host kan vinden dan zal ik morgen eens een plaatje posten van mijn fortress zodat jullie mijn vooruitgang eens kunnen beoordelen.
eigenlijk maak ik alleen maar bier 
moet een stevig goedje zijn, want dat is het enige wat die dwergen van mij eten of drinken
moet een stevig goedje zijn, want dat is het enige wat die dwergen van mij eten of drinken
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Je weet dat je met het "koken" met bier uiteindelijk meer voedsel krijgt dan als je het ze direct laat drinken?
Sja zoals ik boven al ergens vermelde
Ik heb 2 5x6 akkers met plump helmets ergens in een hoekje weggepropt. 2 of 3 boeren en 2 biermakers. en dat voed een fort van ruim 90 dwergen zonder problemen. Dus echt reden of zin omm daar aan te gaan sleutelen heb ik niet
Ik heb 2 5x6 akkers met plump helmets ergens in een hoekje weggepropt. 2 of 3 boeren en 2 biermakers. en dat voed een fort van ruim 90 dwergen zonder problemen. Dus echt reden of zin omm daar aan te gaan sleutelen heb ik niet
[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 22-04-2009 10:38 ]
Het enige is dat je dwergjes zullen gaan zeuren omdat ze een lange tijd de zelfde soort bier hebben zitten drinken, een negatieve gedachte. Dus wat variatie op zijn tijd is niet verkeerd.
En baddies met de eigenschap thief. Deze ontsnappen zodra je ze wil vervoeren.TWBMS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 01:36:
Je kan ipv cages beter restrains gebruiken. Zo kunnen de dieren zich nog voortplanten. Een cage is meer een stasis-veld, er kan helemaal niets gebeuren met de creature in de cage zolang hij dicht blijft.
vanavond kom ik met een updateVyperX schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:58:
Hey King_NL... Lukt het nog een beetje?
Trouwens, iemand nog tips voor wat er in de startpost moet? Of dingetjes die je erg onduidelijk waren op het beging ofzo. Ik heb weer een stukje bijgeschreven, het wordt een flinke basishandleiding zo!
Misschien kan je bij de systeem vereisten er ook bijzetten dat het perfect werkt onder linux met wine. Helaas werkt de DwarfManager niet (.net applicatie).Samopsa schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:50:
Trouwens, iemand nog tips voor wat er in de startpost moet? Of dingetjes die je erg onduidelijk waren op het beging ofzo. Ik heb weer een stukje bijgeschreven, het wordt een flinke basishandleiding zo!
Ennn toegevoegd!JoetjeF schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:01:
[...]
Misschien kan je bij de systeem vereisten er ook bijzetten dat het perfect werkt onder linux met wine. Helaas werkt de DwarfManager niet (.net applicatie).
Weet ik, ik plant 1 seizoen iets anders, en vraag de traders altijd om een paar vaten ale.TWBMS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:19:
Het enige is dat je dwergjes zullen gaan zeuren omdat ze een lange tijd de zelfde soort bier hebben zitten drinken, een negatieve gedachte. Dus wat variatie op zijn tijd is niet verkeerd.
Maar ik ben een vrij tyranische leider. Boeit me niet of dwergen zeuren, zolang ze hun werk maar doen
Als je dwergen teveel zeuren worden ze gek en moordden ze alles uit, weigeren ze te eten, of plegen zelfmoord. Hou je dwergjes dus vrolijk
Je weet dat er een native Linux/Mac & Windows versie is? nee? Nu welJoetjeF schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:01:
[...]
Misschien kan je bij de systeem vereisten er ook bijzetten dat het perfect werkt onder linux met wine. Helaas werkt de DwarfManager niet (.net applicatie).
Je zal alleen even zelf de tileset er in weg moeten werken, die zit er standaard niet in namelijk.
Ik heb er best lang naar lopen zoeken, maar kon alleen de mac versie vindenTWBMS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:29:
[...]
Je weet dat er een native Linux/Mac & Windows versie is? nee? Nu wel
Je zal alleen even zelf de tileset er in weg moeten werken, die zit er standaard niet in namelijk.

En ze zijn ook bezig met DwarfManager voor linux.
[ Voor 10% gewijzigd door JoetjeF op 22-04-2009 17:45 ]
Kben maar opnieuw begonnen met de tut, me woodworker was echt dood, waaraan weet ik niet, doeter ook nietoe! 
Maar nu met een ander fort dus, heb ik een woodworker die een carpenter's workshop geclaimd heeft, en nu zeurt om wood logs en metal bars! Geen idee waarom die die niet zelf gaat halen.
Maar nu met een ander fort dus, heb ik een woodworker die een carpenter's workshop geclaimd heeft, en nu zeurt om wood logs en metal bars! Geen idee waarom die die niet zelf gaat halen.

een kleine tip bouw je living quarters en dining room verder weg van je production facilitiesAnoniem: 295053 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:57:
Kben maar opnieuw begonnen met de tut, me woodworker was echt dood, waaraan weet ik niet, doeter ook nietoe!
[afbeelding]
een eind verderop of minimaal 4 verdiepingen eronder/boven.
En hoe groter je dining en sleepingrooms hoe vrolijker ze worden d-;
Heb je metal bars? Zolang je die niet hebt blijft hij daar zitten, tot hij doordraait.Anoniem: 295053 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:57:
[afbeelding]
http://dwarf.lendemaindeveille.com/index.php/Mood
Thanks!Anoniem: 63800 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:21:
[...]
een kleine tip bouw je living quarters en dining room verder weg van je production facilities
een eind verderop of minimaal 4 verdiepingen eronder/boven.
En hoe groter je dining en sleepingrooms hoe vrolijker ze worden d-;
Hmm geen idee hoe je metal bars maakt. Ben ook nog met de tutorial van TinyPirates bezig. Ik bouw er zolang een muur omheen tot die dood is, ergens gelezen namelijk..Brons schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:40:
[...]
Heb je metal bars? Zolang je die niet hebt blijft hij daar zitten, tot hij doordraait.
http://dwarf.lendemaindeveille.com/index.php/Mood
ik bouw standaard mijn workshops in hun eigen kamersAnoniem: 295053 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:47:
[...]
Thanks!![]()
[...]
Hmm geen idee hoe je metal bars maakt. Ben ook nog met de tutorial van TinyPirates bezig. Ik bouw er zolang een muur omheen tot die dood is, ergens gelezen namelijk..
hoef ik er alleen maar een deur in te zetten en die op slot te doen.
Nog even over eten: wijn biscuits (gekookte dwarven wine, wat weer gemaakt is van plump helmets) werkt 365 dagen per jaar en is een bijna oneindige en makkelijk te beheren voedselvoorraad voor beginnende spelers.
Wat ik vaak doe is alleen maar plump helmets op mijn akkers verbouwen. Voor sommige akkers wissel ik dat een paar maal per jaar af met sweet pods zodat ik daar dwarven syrup van kan maken (goed export middel). Om mijn dwergen blij te houden koop ik dan wel eens gevarieerd voedsel of slacht ik een paar beesten. Plus, met een mooie dining hall valt het geklaag van je dwergen over de weinige variatie in voedsel in het niet.
Wat ik vaak doe is alleen maar plump helmets op mijn akkers verbouwen. Voor sommige akkers wissel ik dat een paar maal per jaar af met sweet pods zodat ik daar dwarven syrup van kan maken (goed export middel). Om mijn dwergen blij te houden koop ik dan wel eens gevarieerd voedsel of slacht ik een paar beesten. Plus, met een mooie dining hall valt het geklaag van je dwergen over de weinige variatie in voedsel in het niet.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 22-04-2009 22:01 ]
Je kan ook met 't' kijken welke materialen/producten er in een gebouw liggen. Waarschijnlijk zie je dan dat hij al een paar wooden logs heeft geclaimed, en nog aan het wachten is op metal... Als je een (dwarfen) karavaan krijgt, dan kan je proberen of zij wat metal bij zich hebben...Anoniem: 295053 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:57:
[afbeelding]
Dat 't' kan ook helpen op het moment dat je kitchens clutered raken (CLT), en het aanwezige voedsel gaat bederven... *whistles innocently, not having _any_ experience with that, ahum*
.....is goed om te zien, dat er een ophaalbrug is. In noodgevallen kan de ingang gesloten worden. Ik ga de nietsnut dwerg die de leiding heeft opzoeken en hem ervan overtuigen dat de verdediging beter kan.
wordt vervolgd...
1st granite
Eindelijk heb ik de burgermeester gevonden. Waar is de manager vraag ik? Die heeft zich teruggetrokken als crafter. Dan zal ik de rol van manager wel op me nemen. Ik ga voor een fatsoenlijke verdediging zorgen. Hopelijk voordat de goblins ons aanvallen.
Ik heb de order gegeven om te starten met de aanleg van een nieuwe weg het fort in.
Met deze route kan de depot naar binnen verplaatst worden en de beveiliging vergroot worden.
Ik laat op de nieuwe plek van de depot ook gelijk nieuwe piles aanleggen, zodat het transport van
depot naar pile nog korter wordt. De nieuwe ingang zal worden beschermd met een op te halen brug en het gehele pad zal door fortificaties geflankeerd worden. Op deze manier zal elke indringer door markdwarfs worden afgemaakt.
12th granite, hippies

Een paar verkenners zijn terug van verkenning. Elven in aantocht, krijg ik te horen. Hmm een goed moment om van al die stenen crafts af te komen. Hun filosofie blijft me altijd verbazen, dat ze vinden dat andere geen bossen mogen omkappen, maar zijzelf wel. Toch zal ik ze niet in het harnas jagen. Daarvoor zijn we nu nog niet sterk genoeg (in het geval van een siege). En ik moet ze nog afzetten. Al hun handel heb ik geruild tegen wat waardeloze crafts! Geen slechte deal.

24th granite AMBUSH!

OVERVAL! Goblins in aantocht, gewapend met bogen en geleid door een mens. Dat moet een mens zijn die als kind is meegenomen door een goblin snatcher. Helaas is een van mijn domme dwergen te langzaam met terugtrekken, wat leidt tot zijn dood. Dan had hij maar sneller moeten zijn. Gelukkig zijn de elven er ook nog. Zij kunnen als buffer dienen tussen de goblins en mijn dwergen. Bij het weggaan zijn ze eerst richting fort gegaan ipv richting bergen. Ik heb gelijk de order rond laten gaan dat het fort niet verlaten mag worden door de dwergen. De brug wordt ook gelijk opgehaald. Die elven die voor de opgehaalde brug staan hebben een probleem
. Goblins zijn bij de ingang waar ze niet langs kunnen. Niet mijn probleem. Het zijn immers slechts wat hippies met verkeerde ideeen.

Een tweede groep goblins komt de eerste helpen. De groep wordt geleid door een dwerg! Heeft de vorige manager kinderen laten ontvoeren?
3rd slate
De aanval is eindelijk over. Door het feit dat een kind is geboren tijdens de aanval, is de populatie nog steeds 70 dwergen groot.
8th slate
Een van mijn crafters is gek geworden! Hij kreeg het niet vooral elkaar een briljante ingeving te maken, waaruit blijkt dat hij dus helemaal geen goede ingeving had. De slacker! Wardogs hebben de crafter gelijk in stukken gescheurd op het moment dat hij zomaar andere dwergen wilde gaan aanvallen. Dat zal toekomstige wannabe-dwergen "Oh wat heb ik een goed onuitvoerbaar idee!" ervan weerhouden met onmogelijke ingevingen te komen, anders worden ze ook hondenvoer

10th slate
Er is een fireimp in aantocht bij mijn ingang. Helaas is een van de dwergen die daar aan het werk is niet zo slim en blijft in de buurt. De fireimp maakt daar graag gebruik van en we hebben weer geroosterd dwergenvlees op het menu staan. Een andere dwerg die staat toe te kijken laat wel zien wat je moet doen met een fireimp in de buurt. Namelijk... RENNEN en nog eens RENNEN! IK vind het best hilarisch om te kijken hoe mijn dwerg rond rent, biddend om in leven te blijven terwijl een fireimp hem wilt roosteren.
Na 10 rondjes besluit ik, in een moment van zwakte, toch maar met mijn hand over mijn hart te strijken en de dwarven militairy te sturen om de imp te doden.
De champions maken natuurlijk korte metten met de gevaarlijke fireimp

13th slate
Ik geniet van het landschap buiten het fort. Ineens zie ik wat bewegen in de verte. Een karavaan? Nee, helaas, meer slackers dwergen in aantocht, die allemaal weer gevoed willen worden en heel de dag bier drinken. Er bevindt zich ook een dunguon master tussen de immigranten, die denkt dat hij kan blacksmithen, wat hij niet kan. Nobles zijn altijd zo raar.

De mensen onder ons die wel 1+1 kunnen optellen, zien dat er meer dan 80 dwergen zijn. Dit betekent dat we binnenkort een siege kunnen verwachten. Is het niet van de goblins, dan zal het wel van de elven zijn die hun handelskonvooi niet hebben zien terugkeren. Ter voorbereiding ga ik een machtige toren maken om de ingang te bewaken.
wordt vervolgd...
wordt vervolgd...
1st granite
Eindelijk heb ik de burgermeester gevonden. Waar is de manager vraag ik? Die heeft zich teruggetrokken als crafter. Dan zal ik de rol van manager wel op me nemen. Ik ga voor een fatsoenlijke verdediging zorgen. Hopelijk voordat de goblins ons aanvallen.
Ik heb de order gegeven om te starten met de aanleg van een nieuwe weg het fort in.
Met deze route kan de depot naar binnen verplaatst worden en de beveiliging vergroot worden.
Ik laat op de nieuwe plek van de depot ook gelijk nieuwe piles aanleggen, zodat het transport van
depot naar pile nog korter wordt. De nieuwe ingang zal worden beschermd met een op te halen brug en het gehele pad zal door fortificaties geflankeerd worden. Op deze manier zal elke indringer door markdwarfs worden afgemaakt.
12th granite, hippies

Een paar verkenners zijn terug van verkenning. Elven in aantocht, krijg ik te horen. Hmm een goed moment om van al die stenen crafts af te komen. Hun filosofie blijft me altijd verbazen, dat ze vinden dat andere geen bossen mogen omkappen, maar zijzelf wel. Toch zal ik ze niet in het harnas jagen. Daarvoor zijn we nu nog niet sterk genoeg (in het geval van een siege). En ik moet ze nog afzetten. Al hun handel heb ik geruild tegen wat waardeloze crafts! Geen slechte deal.

24th granite AMBUSH!

OVERVAL! Goblins in aantocht, gewapend met bogen en geleid door een mens. Dat moet een mens zijn die als kind is meegenomen door een goblin snatcher. Helaas is een van mijn domme dwergen te langzaam met terugtrekken, wat leidt tot zijn dood. Dan had hij maar sneller moeten zijn. Gelukkig zijn de elven er ook nog. Zij kunnen als buffer dienen tussen de goblins en mijn dwergen. Bij het weggaan zijn ze eerst richting fort gegaan ipv richting bergen. Ik heb gelijk de order rond laten gaan dat het fort niet verlaten mag worden door de dwergen. De brug wordt ook gelijk opgehaald. Die elven die voor de opgehaalde brug staan hebben een probleem

Een tweede groep goblins komt de eerste helpen. De groep wordt geleid door een dwerg! Heeft de vorige manager kinderen laten ontvoeren?
3rd slate
De aanval is eindelijk over. Door het feit dat een kind is geboren tijdens de aanval, is de populatie nog steeds 70 dwergen groot.
8th slate
Een van mijn crafters is gek geworden! Hij kreeg het niet vooral elkaar een briljante ingeving te maken, waaruit blijkt dat hij dus helemaal geen goede ingeving had. De slacker! Wardogs hebben de crafter gelijk in stukken gescheurd op het moment dat hij zomaar andere dwergen wilde gaan aanvallen. Dat zal toekomstige wannabe-dwergen "Oh wat heb ik een goed onuitvoerbaar idee!" ervan weerhouden met onmogelijke ingevingen te komen, anders worden ze ook hondenvoer

10th slate
Er is een fireimp in aantocht bij mijn ingang. Helaas is een van de dwergen die daar aan het werk is niet zo slim en blijft in de buurt. De fireimp maakt daar graag gebruik van en we hebben weer geroosterd dwergenvlees op het menu staan. Een andere dwerg die staat toe te kijken laat wel zien wat je moet doen met een fireimp in de buurt. Namelijk... RENNEN en nog eens RENNEN! IK vind het best hilarisch om te kijken hoe mijn dwerg rond rent, biddend om in leven te blijven terwijl een fireimp hem wilt roosteren.
Na 10 rondjes besluit ik, in een moment van zwakte, toch maar met mijn hand over mijn hart te strijken en de dwarven militairy te sturen om de imp te doden.
De champions maken natuurlijk korte metten met de gevaarlijke fireimp

13th slate
Ik geniet van het landschap buiten het fort. Ineens zie ik wat bewegen in de verte. Een karavaan? Nee, helaas, meer slackers dwergen in aantocht, die allemaal weer gevoed willen worden en heel de dag bier drinken. Er bevindt zich ook een dunguon master tussen de immigranten, die denkt dat hij kan blacksmithen, wat hij niet kan. Nobles zijn altijd zo raar.

De mensen onder ons die wel 1+1 kunnen optellen, zien dat er meer dan 80 dwergen zijn. Dit betekent dat we binnenkort een siege kunnen verwachten. Is het niet van de goblins, dan zal het wel van de elven zijn die hun handelskonvooi niet hebben zien terugkeren. Ter voorbereiding ga ik een machtige toren maken om de ingang te bewaken.
wordt vervolgd...
Wat een geweldig spel is dit
Ben van de week begonnen met de tutorial van TinyPirate ben nu voor de 2de keer er mee bezig en me metalsmit heeft net een Artifact gemaakt
The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees
kicke verhaal king.
Misschien dat ik hem van je overneem..
Nu ik hoor dat er aquifiers inzitten word ik wel een beetje bang d-;
En ik zal meer kwaad doen als goed haha
Misschien dat ik hem van je overneem..
Nu ik hoor dat er aquifiers inzitten word ik wel een beetje bang d-;
En ik zal meer kwaad doen als goed haha
Weet iemand me te vertellen of er een manier is om te zien wat met welke hendel verbonden is ?
Ik zou zweren dat ik het genoteerd had, maar kan de hendel niet vinden
En natuurlijk is er weer net geen tijd om een nieuwe te maken (invasie kort na een savegame)
En natuurlijk is er weer net geen tijd om een nieuwe te maken (invasie kort na een savegame)
Er zou een menu moeten zijn, waar je door een lijst kan gaan met al je gebouwde gebouwen. Als goed is, zit de gebouwde lever er ook tussen, aangezien de lever een gebouw is volgens het spel (zit in build menu). Ik heb nu even geen toegang tot DF, dus je moet het menu zelf even zien te vinden.heuveltje schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:44:
Weet iemand me te vertellen of er een manier is om te zien wat met welke hendel verbonden is ?
Wat de meeste nu doen is N gebruiken, hiermee kan je notities plaatsen op de map.heuveltje schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:44:
Dat is een perfecte oplossing! Ik zal dat ook met het GOT-spel doen.TWBMS schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:26:
[...]
Wat de meeste nu doen is N gebruiken, hiermee kan je notities plaatsen op de map.
Heb net me eerste soldaatjes laaten worstelen, gaat er eentje dood tijdens het worstelen. En ik heb 2 miners en mij mayor die knipperen in de unit list, kan iemand mij misschien zeggen wat dat inhoud ?
The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees
Ga met v op je knipperende mannetjes kijken dan zul je zien dat ze legendary in een skill zijn.Heli0s schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:09:
Heb net me eerste soldaatjes laaten worstelen, gaat er eentje dood tijdens het worstelen. En ik heb 2 miners en mij mayor die knipperen in de unit list, kan iemand mij misschien zeggen wat dat inhoud ?
voordat je je soldaten laat worstelen zorg ervoor dat ze geen wapens meer hebben d-;
Kan nogal dodelijk zijn
Zorg er ook voor dat ze armor dragen. Dan krijgen ze minder schade!Anoniem: 63800 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:13:
[...]
Ga met v op je knipperende mannetjes kijken dan zul je zien dat ze legendary in een skill zijn.
voordat je je soldaten laat worstelen zorg ervoor dat ze geen wapens meer hebben d-;
Kan nogal dodelijk zijn
Goed nu de volgende update!
Ik zal later de spelfouten eruit laten. Ik ben nu daar te moe voor en het is veel typewerk!
....van de goblins, dan zal het wel van de elven zijn die hun handelskonvooi niet hebben zien terugkeren. Ter voorbereiding ga ik een machtige toren maken om de ingang te bewaken.
wordt vervolgd...
26th slate
Ik ben weer bezig met het versterken van mijn verdediging, want ik weet het zeker; goblins zullen binnenkort ons een bezoekje brengen...
De eerste fase is om een start te maken van een dwarf guard. Misdaden mogen natuurlijk niet gepleegd worden zonder consequenties!
Terwijl de guards recruits aan het trainen zijn, besluit een van de recruits een ommetje te maken buiten het fort. Natuurlijk op hetzelfde moment wanneer een troep rhesus monkeys besluit om onze fort voor voedsel te plunderen! De rhesus monkeys plagen de recruit zo erg dat hij een waanzinsaanval krijgt. Als je 2 dingen niet wilt combineren dan is het wel dwerg en waanzinsaanval, want dat levert veel onnodig geweld op. Resultaat: veel dode apen

10th hemitite
Zijn het goblins? Zijn het elven? Nee! Het is een human convoy, hopelijk brengen ze veel hout mee en leather en bolts! Ik zorg er gelijk voor dat de clerk onderhandelingen start met de konvooiwoordvoerder. De volgende manager zal een overvloed aan bier, hout, iron en bolts hebben.
Wat vervelend, de wagons kunnen de weg niet vinden richting het nieuwe depot
Blijkbaar hebben de mensen in de karavaan niet geleerd hoe je rampen moet afdalen van rechts naar links! Ik heb onmiddellijk de order gegeven voor een zelfde soort ramp, maar dan van zuid naar noord richting. Nu kan het volgende karavaan wel het depot bereiken.
De toren is inmiddels ook al in aanbouw. Het wordt een Z+2 hoge toren en de dwergen zullen vanaf Z+1 naar buiten kunnen schieten. De goblins zullen daar geen antwoord op hebben!
Ik heb gelijk extra markdwarfs aangesteld. Zij zullen in de toekomst de toren permanent bemannen in toerbeurten met de ander markdwarfs-squad.

Dat is niet alles. Het gewone leven gaat ook nog door. Dat betekent dat er nog steeds aan extra verblijven gewerkt moet worden.

Zoals je ziet zijn een aantal zaken al geregeld op zo'n verdieping. Ten eerste extra verblijven voor het dwergvolk. Ten tweede bevindt zich ook 4 afgesloten gevangenissen zich op de 4 hoeken naast de trappen. In de gevangenissen bevinden zich mooie bedden en prachtige beelden naast de barok bewerkte muren. Dit zorgt ervoor dat de dwergen die in de toekomst gevangen worden genomen voor het weigeren van een mandaat uitgegeven door een van die nietsnutten nobles, niet van ellendigheid gek worden.
Decentralisatie wordt ook bewerkstelligd met behulp van een dining room en barracks. De dining room maakt de hoofd-dining room minder overvol. De barracks is voor de slackers minder rijke dwergen die in de toekomst de huur niet kunnen betalen en terecht uit hun kamer worden gegooid. Beide ruimtes worden geflankeerd door een pile voor eten.
Naast de aanbouw van een nieuwe verdieping worden er door de carpenters veel nieuwe vaten gemaakt. Deze zijn nodig om extra bier te brouwen. De huidige vaten worden namelijk gebruikt voor voedsel, wat er al in overschot is. Dit betekent natuurlijk dat er meer hout nodig is. Om de houthakkers wat minder ver te laten lopen en ook zo het gevaar op goblins te beperken, heb ik een achteringang met vele serrated discs laten aanleggen.

Ai, er is een kind verdronken bij de well. Ik zie nu pas dat de vorige manager zo dom is geweest een gat naast de well open te laten. Als dwergen één favoriete sport zouden hebben, dan is het wel om zich in gaten te laten vallen en daarbij te verdrinken! Ik heb gelijk floor-tiles laten bouwen, om de gaten af te dekken naast de wells.

Ja, je ziet het goed, de goblins denken ons zomaar te kunnen aanvallen!
Dat laat ik echt niet zomaar toe. Ik begin gelijk met bevelen te geven.
beman de toren!
goblins in aantocht, burgers trek je terug het fort in, goblins in aantocht!
Warhammer sectie, positioneer bij ingang!
Ik zie dat brons inmiddels weer ter been is. Hij mag zich naar het front verplaatsen om de warhammer sectie steun te bieden.
Daar komen ze, de schoften.

Arrogant komen ze aanmarcheren, alsof ze zomaar ons fort kunnen binnendringen! Hoe kunnen zoiets denken? Wij dwergen laten zoiets niet goed. Wij zullen zorgen dat de grond rood zal kleuren in goblinbloed, mijn woord erop!
Eerst worden er een paar goblins doorzeeft door mijn markdwarf in de toren. Ja, marksdwarF, want de rest komt niet opdagen
Gelukkig weet hij er in totaal 3 goblins te doden voordat ze de ingang bereiken. Terwijl de marksdwarf zijn crossbow herlaadt, klimmen de andere goblins over de lijken van hun strijdmakkers richting de ingang. Ze denken nog steeds met gemak het fort binnen te kunnen komen. Het melee gevecht begint. Er stormen meerdere goblins op de ingang af, recht op de warhammer sectie geleidt door een champion. Minachtend slaat onze warhammer sectie erop los. Lichaamsdelen van goblins vliegen door de lucht, wardogs scheuren benen van goblins in stukken, de markdwarf schiet meerdere goblins in de rug neer!
De eerste aanvalsgolf is afgeslagen, maar er volgt nog een tweede gelijk achter de eerste. 5 goblins om precies te zijn. Ze hebben gebruik gemaakt van het moment dat de marksdwarf herlaadt om dichterbij te komen. Wacht? Wat gebeurt er? De warhammer sectie trekt zich zomaar terug! De laffaards! Ik zal ze laten kastijen!
Alleen brons blijft achter, met nog maar 5 goblins als tegenstander, aangezien de rest al vanuit de toren gedood zijn. 3 goblins besluiten om op brons af te stappen. Een zeer verkeerde keus
Minachtend slaat Brons de eerste goblin gelijk bewusteloos. 2 goblins zijn er nog maar over. Brons krijgt de smaak te pakken en haalt met zijn warhammer uit, BAM, hij slaat zo het been doorstukken van de ongelukkige goblin die hem probeert aan te vallen. Stukken been van de goblin vliegen door de lucht. De grond wordt rood van het bloed. 1 goblin uitgeschakeld, 1 goblin nog over. Slim is die goblin niet. Hij probeert te vluchten, terwijl vluchten kansloos is

De resterende goblins, kijken met afschuw naar de machtige Brons. In hun ooghoeken zien ze de warhammer sectie ook nog eens terugkeren naar het front, die gelijk op de goblins afduiken! De goblins besluiten te vluchten. 2 lafaards worden in de rug neergeschoten vanuit de toren. Een derde goblin wordt in het been geschoten om daarna door 4 warhammer dwarfs in stukken gehakt te worden
De 4de goblin maakt dankbaar gebruik van het oponthoud om zich stiekem terug te trekken.

Helaas weet hij te ontsnappen met 3 andere goblins. De andere drie hadden alleen van een afstand deelgenomen. Mogelijk om door te geven aan de goblinkoning, dat wij dwergen niet klein zijn te krijgen.
De kust is veilig, de dwergen mogen nu naar buiten om de buit binnen te halen. Er is gelukkig slechts 1 dwerg gestorven, namelijk een van de markdwarfs die liever buiten de toren dan in de toren rondhing. Voor zijn stupiditeit heeft hij terecht de doodstraf gekregen.
Brons heb ik gelijk gepromoveerd tot squad leader voor zijn brave daden. Hij heeft het verdiend, aangezien hij in zijn eentje het fort heeft verdedigd in man tegen man gevecht op het moment dat het echt uitmaakte. Dit soort gevallen komen slechts eenmaal in een dwergenleven voor.
De dwergen beginnen gelijk met het binnenhalen van alle spullen van de dode goblins. Deze spullen zullen goed bruikbaar zijn. De narrow kleding/uitrusting kan verruild worden en gesmolten voor iron/steel. De wapens en schilden kunnen door toekomstige militairen gebruikt worden.
wordt vervolgd..
verwacht morgenavond / zaterdagmiddag de laatste update.
p.s. de beelden van het gevecht zijn na het gevecht genomen. Dus de resultaten van het gevecht
[ Voor 91% gewijzigd door Diman op 24-04-2009 01:27 ]
En Brons nog wel denken dat ie snel dood zal zijn 
Mooi niet dus
Btw, wie was er ook alweer na jouw?
Mooi niet dus
[ Voor 32% gewijzigd door TWBMS op 24-04-2009 01:54 ]
Training, training, training. En lang op bed liggen natuurlijk
.
Whoohoo!
Mooi dat de hunter die ik tot marksdwarf had gepromoot zich heeft bewezen.
En Brons!! Mooie comeback, jongen!
Ben benieuwd hoe dit verder gaat...
Mooi dat de hunter die ik tot marksdwarf had gepromoot zich heeft bewezen.
En Brons!! Mooie comeback, jongen!
Ben benieuwd hoe dit verder gaat...
Ik denk dat ik een poging ga wagen met jullie aller goedkeuring.TWBMS schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 01:53:
En Brons nog wel denken dat ie snel dood zal zijn
Mooi niet dus
Ik bezit nogniet de skills die een king en twmbs hebben.
Maar ik wil graag het moeilijk maken voor degene die na mij komt.
Als er iemand een overzichtlijstje kan maken van wie er geweest zijn.
Dan kunnen we als we niemand anders kunnen vinden gewoon weer bovenaan beginnen (-:
Maar zoals ik zei ik ga graag naar king die heeft het netjes achtergelaten weet ik zeker d-;
Mijn zegen heb je, Semmy. 
Misschien wil Samopsa proberen het na jou op te ruimen?
Misschien wil Samopsa proberen het na jou op te ruimen?
Anoniem: 168987
zucht 
Ik had eindelijk eens een leuk fortress ^^, met noble rooms en alles ik had een prachtige voedsel industrie. had al slaapplekken voor 100 dwarf voorzien ( had er nog maar 47 dwarfs ) komen er daar ineens een hoopje goblins waar ik nog niet was op voorbereid
. had maar 4 soldaten, die volgens mij enkel maar op hun lui gat lagen ipv te trainen grrr
. ze waren spontaan dood. en zo volgde de meeste dwarfs.
opnieuw dan maar ^^
Ik had eindelijk eens een leuk fortress ^^, met noble rooms en alles ik had een prachtige voedsel industrie. had al slaapplekken voor 100 dwarf voorzien ( had er nog maar 47 dwarfs ) komen er daar ineens een hoopje goblins waar ik nog niet was op voorbereid

opnieuw dan maar ^^
Bouw cage trapsAnoniem: 168987 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:33:
zucht
Ik had eindelijk eens een leuk fortress ^^, met noble rooms en alles ik had een prachtige voedsel industrie. had al slaapplekken voor 100 dwarf voorzien ( had er nog maar 47 dwarfs ) komen er daar ineens een hoopje goblins waar ik nog niet was op voorbereid. had maar 4 soldaten, die volgens mij enkel maar op hun lui gat lagen ipv te trainen grrr
. ze waren spontaan dood. en zo volgde de meeste dwarfs.
opnieuw dan maar ^^
die zijn ontzettend goed
via o al je dwergen naar binnen laten gaan
een klein stukje van je ingang de verdieping erboven wegchannelen zodat ze ook niet aan het begin van de tunnel komen
de gobbo's lopen vanzelf de cage in
kleed ze hierna uit en je hebt lekker spul om te verkopen en smelten
In zo'n geval moet je gewoon alle dwergen ronselen voor het leger en ze allemaal op de goblins afsturen
Kga nu maar nieuw fortress beginnen ^^.
en nu gaa ik proberen zo snel mogenlijk wat slaapplaatsen te hebben zodat ik toch wat migrants kan aantrekken
.
en nu gaa ik proberen zo snel mogenlijk wat slaapplaatsen te hebben zodat ik toch wat migrants kan aantrekken
Over immigranten hebben we het al eerder gehad hier in het topic... Je krijgt pas immigranten na de eerste dwarf caravan die succesvol terug is gegaan. De hoeveelheid immigranten wordt bepaald door de waarde wat je hebt geproduceerd (dus alle dingen zoals furniture en trade goods)...
Het eerste jaar kan het dus gebeuren dat je een hele tijd vast zit aan je 7 dwergen, totdat de karavaan komt, en weer terug gaat.
Het eerste jaar kan het dus gebeuren dat je een hele tijd vast zit aan je 7 dwergen, totdat de karavaan komt, en weer terug gaat.
Oow handig om te weten ^^.VyperX schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:18:
Over immigranten hebben we het al eerder gehad hier in het topic... Je krijgt pas immigranten na de eerste dwarf caravan die succesvol terug is gegaan. De hoeveelheid immigranten wordt bepaald door de waarde wat je hebt geproduceerd (dus alle dingen zoals furniture en trade goods)...
Trouwens wat nemen of laten jullie bij het begin van je expeditie. laten jullie bv het anvil thuis en nemen veel houd mee? persoonlijk doe ik dit wel ^^. en neem wat hout en barrels mee, etc.
Hout neem ik absoluut niet mee ook geen anvil.Anoniem: 168987 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:31:
[...]
Oow handig om te weten ^^.
Trouwens wat nemen of laten jullie bij het begin van je expeditie. laten jullie bv het anvil thuis en nemen veel houd mee? persoonlijk doe ik dit wel ^^. en neem wat hout en barrels mee, etc.
Ik neem wel altijd 2 extra picks en 1 extra axe mee.
Tevens neem ik 4 wardogs mee om in het begin te beschermen.
2 ropes erbij en je kan ze bij de ingang ter wacht leggen
Ik neem vaak van alle seeds wat mee.
En wat extra benodigdheden afhankelijk van het gebied waar ik zit.
Maar meestal is het een redelijke voorraad bier en eten.
Ik ben bijna klaar met het GOT spel. Ik zit in de laatste periode van de winter. Ik schrijf vanavond de laatste update. Het zal weer een interessante update worden net zoals de vorige. Semmy kan dan het spel overnemen.
Ik zou toch een paar logs meenemen. Kost weinig en je kan je dwergen in ieder geval vanaf het begin van bedden voorzien wanneer je op een map gaat spelen zonder bomen.Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:23:
[...]
Hout neem ik absoluut niet mee ook geen anvil.
Als je je wagen uit elkaar sloopt, krijg je al een stuk of 3 hout. Dat scheelt in ieder geval.
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 25-04-2009 20:35 ]
Mijn houthakkers willen om 1 of andere absurde reden niet meer hout hakken
.
Bij hun beroep staat wood cutting op, en heb een designation op bomen gegeven om die om te hakken. maar toch willen ze hiet niet doen
en hierdoor heb ik nu geen hout om barrels te maken, en wordt men eten te snel slecht
Bij hun beroep staat wood cutting op, en heb een designation op bomen gegeven om die om te hakken. maar toch willen ze hiet niet doen
mogen je dwergen nogwel naar buitenAnoniem: 168987 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:20:
Mijn houthakkers willen om 1 of andere absurde reden niet meer hout hakken.
Bij hun beroep staat wood cutting op, en heb een designation op bomen gegeven om die om te hakken. maar toch willen ze hiet niet doenen hierdoor heb ik nu geen hout om barrels te maken, en wordt men eten te snel slecht
kijk even in het o menu
en ze hebben een axe nodig.
schijnt ook makkelijk te zijnTWBMS schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:56:
en ze hebben een axe nodig.
...beginnen gelijk met het binnenhalen van alle spullen van de dode goblins. Deze spullen zullen goed bruikbaar zijn. De narrow kleding/uitrusting kan verruild worden en gesmolten voor iron/steel. De wapens en schilden kunnen door toekomstige militairen gebruikt worden...
24th limestone
Het is alweer een halve week verder na de siege van de goblins. Alle lijken van de goblins zijn kaalgeplukt voor spullen. De smelters zijn druk bezig met het smelten van malachite in koper en goblin uitrusting in iron/steel. De carpenters maken nog steeds barrels voor bier en bedden voor nieuwe slaapverblijven. Alles gaat zo'n zijn gangetje. Ik ben nu druk bezig met het maken van een laatste drawbridge bij de hoofdingang en het maken van traps die boven bij de ramps die naar beneden leiden gelegd gaan worden.
15th sandstone
Het is weer zover. Die iritante rhesus apen komen weer een bezoek brengen
. Het eerste wat ze doen is een oud goblin-lijk leegpikken.
Ik stuur gelijk de militairy op ze af. Krijgen ze wat meer oefening
. Binnenkort staat aap op het menu! Brons zijn sectie, bijgestaan door een markdwarfs-sectie maken korte metten met de vervelende indringers.
18th sandstone

Goed nieuws. Mijnwerkers zijn op tetrahedrite gestuit. Tetrahedrite kan gebruikt worden om 2 stukken billon te maken. Wanneer de volgende manager nieuwe nobles binnen krijgt, zal hij furniture van billon kunnen maken om weelderige kamers te creeeren. Billon heeft namelijk een meerwaarde ten opzichte van normaal steen of koper.
19th moonstone
AMBUSH! Curse them!

Tss. Ze hebben niet van hun vorige fouten geleerd. Ik zal vragen of Brons hen wilt duidelijk maken wat hij met hun voorgangers heeft gedaan
De markdwarfs in de toren doen plichtmatig hun taak.
Resultaat:
Ik wil Brons achter ze aansturen, maar dan:

Een tweede ambush. Weer een stuk van 6-8 goblins. Ze geven maar niet op! De toren is tijdelijk onbemand, omdat een paar dronkaards dwergen aan het slapen zijn of eten / drinken. Dus ik lok de goblins naar de ingang, waar ze langs vele traps moeten met serrated discs
. De ene helft van de goblins reageert en gaat richting ingang, dit levert een uitstekend schouwspel op waarbij goblins dwars doormidden gesneden worden
. De andere groep wordt nu vanuit de inmiddels bemande toren gebruikt als oefendoelwitten. Een goblin zwaargewond aan zijn benen en armen, weet te ontsnappen. Ik stuur brons achter hem aan om het zaakje af te maken.

De goblin probeert nog weg te komen. Brons hakt wat lichaamsdelen van de goblin af en kijkt daarna toe hoelang het duurt voordat de goblin dood neervalt door uitbloeding.
Hij is zeker 20 stappen ver gekomen! Een nieuw record
.

8 goblins in totaal dood. Dit betekent dat er nu weer zeer veel goblin lijken liggen met uitrusting dat erom vraagt om verkocht te worden.

22th opal
Het is alweer winter. Mijn dwergen zijn bezig met het creeeren van nog een verdieping slaapvertrekken.
Ineens komt twbms 'clerk' op me af. We missen een dwerg krijg ik te horen. Ik ga dus op onderzoek uit. Ten eerste kom ik erachter dat de dwerg die gemist wordt een hunter is. Dit betekent dat hij hoogstwaarschijnlijk tijdens de jacht is gedood door een prooidier wat een jager blijkt te zijn. Ik vind de plek waar de hunter dood ligt en wat zie ik??? Een cave spider! Je moet wel een hele domme dwerg zijn om bij een cave spider te gaan jagen
Zelfs champions, waarvan gezegd wordt dat ze geen vrees kennen, zijn op hun hoede met een cavespider in de buurt. Het moment dat ik het lijk vindt zie ik gelijk hoe de cave spider twee dwergen in web wikkelt om ze daarna op te peuzelen. Geen goede timing om een lijk op te halen!
Eindelijk een legitiem moment om van Brons af te komen
Maar helaas dood Brons de silkspider met gemak
Dit betekent dat mijn opvolger grotten vol silk heeft om te plunderen!
15th obsidian
Een van mijn leather-workers is bezeten. Ik hoop dat hij wat nuttigs weet te maken.

Dit blijkt helaas niet zo te zien. Hij heeft geen leather wat nodig is voor zijn creatie. Een order is gelijk uit gegaan om de deur op slot te zetten. Het openen van die deur is op eigen risico voor mijn opvolger!

30th obsidian
Mijn termijn is over. Ik heb in het begin gezegd dat ik het fort verdedigbaar zou maken voor de volgende manager. Dat is me succesvol gelukt. Ik trek me terug als dungeon master.
Ik zal nu een klein overzicht geven van wat ik heb bereikt en waar mijn opvolger aan kan werken:
Er is nu een goed verdedigbare ingang. Aanvallers kunnen nu alleen via serrated disc traps binnenkomen. Dus zelfs bij het binnenkomen zullen ze bijna alle troepen kwijt raken, als het om kleine groepen gaat. Daarnaast zijn er nu ook twee bemande torens die via een brug verbonden zijn. Een mogelijkheid is om het verdedingswerk naar rechts onder de statue garden uit breiden met een extra verdedingswerk.
Wat mijn opvolger wel moet doen is de militie uitbreiden. Er moet nog minstens 1 a 2 markdwarf secties bij komen. Dit om de torenbemanningen af te lossen. Daarnaast mag de guard ook nog verder uitgebreid worden. Dit zou geen probleem moeten zijn aangezien er veel migranten zullen komen.
De torenbemanning:
Er zijn 2 mason workers die zich klem gewerkt hebben. Ik heb alle workorders zo veranderd dat alle floor tiles gebouwd worden, die nodig zijn, om de mason workers te bevrijden. Mijn opvolger kan ook kiezen om de blokkerende muren te verwijderen. Zorg er wel voor dat tenminste de floors af komen, want dan kunnen de dwergen (een verdieping lager) "binnen" verdedigen . Dus nog steeds de toren bemannen als de "alle dwergen blijven binnen"-order is gegeven.
Ik heb ook een achteringang gemaakt. Dit geeft toegang tot meer hout.
Het is me gelukt om de depot naar binnen te verplaatsen. Er bevinden zich daar piles om de efficiëntie van het verplaatsen van goederen naar de depot en vice versa te verhogen.

De melters zijn full time bezig met het maken van copper en billon. Gebruik de billon voor hoge waarde meubels. Er is ook voldoende koper voor extra wapens/armor

De silk cave wacht gewoon voor een bezoek! Allemaal silk om mooie silk cloth van te maken. De grot bevindt zich rechtsonder. Wees niet bang. De cave spider is immers dood. Succes hiermee.
Op niveau 130 bevinden zich vele uitgravingen. Onder andere is hier tetrahedrite (voor billon) en malachimite (voor koper) hier te vinden
Er zijn in totaal 2 extra gedecentraliseerde woonverdiepingen met ruimte boven en onder voor extra noble verblijven. Mijn opvolger heeft de luxe dat er nu voldoende kamers vrij zijn om een grote migranten groep op te vangen.

Goed, omdat ik me primair met de verdediging heb beziggehouden, is de luxe artikelen productie nog niet op gang gekomen. Hiermee bedoel ik de dye shop en de jewelry. De taak voor mijn opvolger is, om deze twee producties goed op gang te zetten! Vergeet ook niet om de booze te blijven produceren.
Succes
de savegame voor mijn opvolger, semmy.
EDIT:
De totale lijst van managers:
24th limestone
Het is alweer een halve week verder na de siege van de goblins. Alle lijken van de goblins zijn kaalgeplukt voor spullen. De smelters zijn druk bezig met het smelten van malachite in koper en goblin uitrusting in iron/steel. De carpenters maken nog steeds barrels voor bier en bedden voor nieuwe slaapverblijven. Alles gaat zo'n zijn gangetje. Ik ben nu druk bezig met het maken van een laatste drawbridge bij de hoofdingang en het maken van traps die boven bij de ramps die naar beneden leiden gelegd gaan worden.
15th sandstone
Het is weer zover. Die iritante rhesus apen komen weer een bezoek brengen
Ik stuur gelijk de militairy op ze af. Krijgen ze wat meer oefening
18th sandstone

Goed nieuws. Mijnwerkers zijn op tetrahedrite gestuit. Tetrahedrite kan gebruikt worden om 2 stukken billon te maken. Wanneer de volgende manager nieuwe nobles binnen krijgt, zal hij furniture van billon kunnen maken om weelderige kamers te creeeren. Billon heeft namelijk een meerwaarde ten opzichte van normaal steen of koper.
19th moonstone
AMBUSH! Curse them!

Tss. Ze hebben niet van hun vorige fouten geleerd. Ik zal vragen of Brons hen wilt duidelijk maken wat hij met hun voorgangers heeft gedaan
De markdwarfs in de toren doen plichtmatig hun taak.
Resultaat:
- 3 goblins dood.
- 2 goblins zwaar gewond ontsnapt.

Ik wil Brons achter ze aansturen, maar dan:

Een tweede ambush. Weer een stuk van 6-8 goblins. Ze geven maar niet op! De toren is tijdelijk onbemand, omdat een paar dronkaards dwergen aan het slapen zijn of eten / drinken. Dus ik lok de goblins naar de ingang, waar ze langs vele traps moeten met serrated discs

De goblin probeert nog weg te komen. Brons hakt wat lichaamsdelen van de goblin af en kijkt daarna toe hoelang het duurt voordat de goblin dood neervalt door uitbloeding.
Hij is zeker 20 stappen ver gekomen! Een nieuw record

8 goblins in totaal dood. Dit betekent dat er nu weer zeer veel goblin lijken liggen met uitrusting dat erom vraagt om verkocht te worden.

22th opal
Het is alweer winter. Mijn dwergen zijn bezig met het creeeren van nog een verdieping slaapvertrekken.
Ineens komt twbms 'clerk' op me af. We missen een dwerg krijg ik te horen. Ik ga dus op onderzoek uit. Ten eerste kom ik erachter dat de dwerg die gemist wordt een hunter is. Dit betekent dat hij hoogstwaarschijnlijk tijdens de jacht is gedood door een prooidier wat een jager blijkt te zijn. Ik vind de plek waar de hunter dood ligt en wat zie ik??? Een cave spider! Je moet wel een hele domme dwerg zijn om bij een cave spider te gaan jagen

Zelfs champions, waarvan gezegd wordt dat ze geen vrees kennen, zijn op hun hoede met een cavespider in de buurt. Het moment dat ik het lijk vindt zie ik gelijk hoe de cave spider twee dwergen in web wikkelt om ze daarna op te peuzelen. Geen goede timing om een lijk op te halen!
Eindelijk een legitiem moment om van Brons af te komen
Maar helaas dood Brons de silkspider met gemak

Dit betekent dat mijn opvolger grotten vol silk heeft om te plunderen!
15th obsidian
Een van mijn leather-workers is bezeten. Ik hoop dat hij wat nuttigs weet te maken.

Dit blijkt helaas niet zo te zien. Hij heeft geen leather wat nodig is voor zijn creatie. Een order is gelijk uit gegaan om de deur op slot te zetten. Het openen van die deur is op eigen risico voor mijn opvolger!

30th obsidian
Mijn termijn is over. Ik heb in het begin gezegd dat ik het fort verdedigbaar zou maken voor de volgende manager. Dat is me succesvol gelukt. Ik trek me terug als dungeon master.
Ik zal nu een klein overzicht geven van wat ik heb bereikt en waar mijn opvolger aan kan werken:
Er is nu een goed verdedigbare ingang. Aanvallers kunnen nu alleen via serrated disc traps binnenkomen. Dus zelfs bij het binnenkomen zullen ze bijna alle troepen kwijt raken, als het om kleine groepen gaat. Daarnaast zijn er nu ook twee bemande torens die via een brug verbonden zijn. Een mogelijkheid is om het verdedingswerk naar rechts onder de statue garden uit breiden met een extra verdedingswerk.
Wat mijn opvolger wel moet doen is de militie uitbreiden. Er moet nog minstens 1 a 2 markdwarf secties bij komen. Dit om de torenbemanningen af te lossen. Daarnaast mag de guard ook nog verder uitgebreid worden. Dit zou geen probleem moeten zijn aangezien er veel migranten zullen komen.

De torenbemanning:

Er zijn 2 mason workers die zich klem gewerkt hebben. Ik heb alle workorders zo veranderd dat alle floor tiles gebouwd worden, die nodig zijn, om de mason workers te bevrijden. Mijn opvolger kan ook kiezen om de blokkerende muren te verwijderen. Zorg er wel voor dat tenminste de floors af komen, want dan kunnen de dwergen (een verdieping lager) "binnen" verdedigen . Dus nog steeds de toren bemannen als de "alle dwergen blijven binnen"-order is gegeven.

Ik heb ook een achteringang gemaakt. Dit geeft toegang tot meer hout.

Het is me gelukt om de depot naar binnen te verplaatsen. Er bevinden zich daar piles om de efficiëntie van het verplaatsen van goederen naar de depot en vice versa te verhogen.

De melters zijn full time bezig met het maken van copper en billon. Gebruik de billon voor hoge waarde meubels. Er is ook voldoende koper voor extra wapens/armor

De silk cave wacht gewoon voor een bezoek! Allemaal silk om mooie silk cloth van te maken. De grot bevindt zich rechtsonder. Wees niet bang. De cave spider is immers dood. Succes hiermee.

Op niveau 130 bevinden zich vele uitgravingen. Onder andere is hier tetrahedrite (voor billon) en malachimite (voor koper) hier te vinden

Er zijn in totaal 2 extra gedecentraliseerde woonverdiepingen met ruimte boven en onder voor extra noble verblijven. Mijn opvolger heeft de luxe dat er nu voldoende kamers vrij zijn om een grote migranten groep op te vangen.

Goed, omdat ik me primair met de verdediging heb beziggehouden, is de luxe artikelen productie nog niet op gang gekomen. Hiermee bedoel ik de dye shop en de jewelry. De taak voor mijn opvolger is, om deze twee producties goed op gang te zetten! Vergeet ook niet om de booze te blijven produceren.
Succes
de savegame voor mijn opvolger, semmy.
EDIT:
De totale lijst van managers:
- Twbms
- Brons
- Vyperx
- King
Erg mooi geschreven en ik zal op alle manieren gaan proberen het "niet" moeilijker te maken voor mijn opvolger.
Ik heb na het lezen van alle verslagen al wel wat ideetjes van wat ik voor het fort kan betekenen.
[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 26-04-2009 13:41 ]
Ik neem meestal veel hout, seeds, eten en drinken mee. 4 (regular) honden aangezien normale honden goedkoper zijn dan wardogs. Wat picks en axes. De rest maak ik ter plekke. De anvil koop ik van de dwergen.Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:23:
[...]
Hout neem ik absoluut niet mee ook geen anvil.
Ik neem wel altijd 2 extra picks en 1 extra axe mee.
Tevens neem ik 4 wardogs mee om in het begin te beschermen.
2 ropes erbij en je kan ze bij de ingang ter wacht leggen
Ik neem vaak van alle seeds wat mee.
En wat extra benodigdheden afhankelijk van het gebied waar ik zit.
Maar meestal is het een redelijke voorraad bier en eten.
Hout Ligt natuurlijk aan je omgevingBrons schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:04:
[...]
Ik neem meestal veel hout, seeds, eten en drinken mee. 4 (regular) honden aangezien normale honden goedkoper zijn dan wardogs. Wat picks en axes. De rest maak ik ter plekke. De anvil koop ik van de dwergen.
Als je op een berg begint, of op iets waar ze alleen maar gras hebben. Dan is hout meenemen een enorme verbetering. Start je in een bos, dan kun je al genoeg hout voor de komende 2 jaar hebben gehakt, voor dat je eerste kamer ook maar gemined is
Hmm, ik heb nu een aardig groot fortje, maar hoe krijg ik de gebruikte cages uit de traps?
mn dwergen willen de gevangen goblins niet uit de traps halen en een nieuwe cage in de trap monteren...
mn dwergen willen de gevangen goblins niet uit de traps halen en een nieuwe cage in de trap monteren...
Als je een animal stockpile hebt zetten de dwergen cages met gevangen beesten daar in.Gammro schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:20:
Hmm, ik heb nu een aardig groot fortje, maar hoe krijg ik de gebruikte cages uit de traps?
ja, die had ik ook, maar ik kwam erachter dat deze helemaal volstond met het afval van het uigraven 
Dus meteen leeggehaald door t buiten de deur te dumpen en een nieuwe ruimte gemaakt in t zand, waardoor er geen zooi meer ligt in de nieuwe voorraadruimte.
Toch bedankt ^^
Dus meteen leeggehaald door t buiten de deur te dumpen en een nieuwe ruimte gemaakt in t zand, waardoor er geen zooi meer ligt in de nieuwe voorraadruimte.
Toch bedankt ^^
[ Voor 3% gewijzigd door Gammro op 28-04-2009 15:25 ]
ViaGammro schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:21:
ja, die had ik ook, maar ik kwam erachter dat deze helemaal volstond met het afval van het uigraven
Toch bedankt ^^
d b d
kan je makkelijk hele grote ruimtes selecteren om spullen te laten dumpen.
Dit word bijvoorbeeld in een garbage dump achtergelaten die door zones word gemaakt
hiervoor moet je op i drukken
Ik doe dit zelf altijd als ik een voorraadkamer van al zijn steen wil ontdoen.
Ik maak dan een garbage van 2 bij 2
laat alles ernaartoe brengen en via d b ? reclaim ik het allemaal weer
zo heb je tientallen stenen in 1 vakje liggen en je voorraadkamers zijn leeg en je kan je aan je bouwstrategie houden
Ja ik had t al ontdekt dat je dat snel kon met d b d en een zone met i.
Ik heb namelijk buiten de tut om een eigen fort gestart en heb t alleen als naslagwerk gebruikt. Daarbij komt dat ik wat heb lopen kloten met de knoppen enzo.
Maar dat je alle stenen centraal legt is inderdaad wel een goed idee waar ik nog niet op was gekomen ^^
Hoe maken jullie je forten eigenlijk op de Z-levels?
ikzelf maak op t laagste level alle workshops, bovenop de workshops de stockpiles met een boel trappen naar beneden en daarboven weer de slaapkamers(maar wel wat aan de kant ivm noise)
Ik heb namelijk buiten de tut om een eigen fort gestart en heb t alleen als naslagwerk gebruikt. Daarbij komt dat ik wat heb lopen kloten met de knoppen enzo.
Maar dat je alle stenen centraal legt is inderdaad wel een goed idee waar ik nog niet op was gekomen ^^
ikzelf maak op t laagste level alle workshops, bovenop de workshops de stockpiles met een boel trappen naar beneden en daarboven weer de slaapkamers(maar wel wat aan de kant ivm noise)
[ Voor 26% gewijzigd door Gammro op 28-04-2009 16:08 ]
Ikzelf ga voor een horizontaal verschil in ruimte voor de slaapkamers verder gebruik ik de diepte gewoon om een goede plek te vinden en andere soorten ore/rocks.Gammro schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:04:
Ja ik had t al ontdekt dat je dat snel kon met d b d en een zone met i.
Tevens gebruik ik z-lvls om dingen makkelijk en dicht bij elkaar te houden met 1 trap.
Op het allerdiepst mijn workshops vind ik persoonlijk niks liggen ze te ver van je trade depot af en te ver van daar waar je je hout kapt.
Zo ik ben begonnen aan de succesion game.
morgen zal ik de eerste update plaatsen mits ik een passende host kan krijgen voor de plaatjes.
Ik kan alvast zeggen dat er tot nu toe weinig spannends is gebeurt. d-;
morgen zal ik de eerste update plaatsen mits ik een passende host kan krijgen voor de plaatjes.
Ik kan alvast zeggen dat er tot nu toe weinig spannends is gebeurt. d-;
Wat een geweldig spel
.
Ben nu een paar dagen bezig en het lukt wel aardig, al is mijn economie wel redelijk kaal, wat blijkbaar (?) resulteerd in een enorme overproductie aan hetgene wat ik wel heb. Mijn (enige) brouwerij heb ik stil gezet omdat ik simpelweg geen plek meer had voor het bier, wijn en andere alcohol houdende producten, mijn plump-helmet farm heb ik dichtgegooid omdat ik anders ruimte te kort had voor varierende maaltijden. Naast wat import en 'Plant Gathering' was dat ook de enige vorm van voedselvergaring.
Ondertussen word ik beziggehouden door undead goats (
) die na verschillende 'aanvallen' het voor elkaar hebben gekregen om mijn squadleader (een Elite Marksdwarf, die leiding geeft over 2 andere Elite Marksdwarves) zwaar te verwonden, die nu nog steeds, alweer verschillende seizoenen lang, in zijn bedje ligt te recoveren.
Gezien het verlies, en het eerste squad zijn handen vol had (of te vaak bier gaat drinken in het fort
) heb ik kort daarna nog een extra squad opgezet, van een Speardrager en een extra Marksdwarf. Beide squads heb ik laten patrollen in de omgeving waar de undead goats 'spawnen'.
Niet veel later was er opnieuw een lading ondode geiten de map binnengewandeld, waar de speardrager zijn handen vol aan had, blijkbaar zo vol dat hij niet in de gaten had dat er een pond water in de buurt was. Hij en de geit vielen in het water, en bleven nog flink doorknokken, de speerdrager had uiteindelijk de geit verslagen, maar verdronk een korte tijd daarna. Ik heb het pond maar uitgegraven en leeg laten lopen. Zo kon ik de uitrusting terugkrijgen en was is het risico voor latere gevechten minder groot.
Nu zit ik op de 81 Dwarves in mijn fort, waarvan er ~35 constant feest lopen te vieren. Heel veel meer heb ik niet te vertellen, aangezien mijn netbook (Aspire One) het ook gelijk niet meer fatsoenlijk aankan. Het spel begint op 50-60fps, waarna het tot 40 Dwarves nog goed speelbaar is met ~40fps, maar nu zit ik bijna constant op de 25fps, wat toch te schokkerig gaat naar mijn zin.
Overigens, is er een manier om erachter te komen waar mijn Artifact leren trui, en het Artifact "Lost Inferno", een met robijnen gezette bracelet van bauxiet, zich bevinden, want beide zijn (ironisch, gezien de naam van de bracelet) een beetje "lost". (ook met speciale 'artifact-stockpiles' kan ik ze niet vinden)
Ik speel trouwens de 40d11 versie, de 'stable' die op de website staat draaide echt voor geen meter (understatement, ik had 1-2fps, zelfs in het menu). Ik speel het op Mandriva 2009.1RC2 via Wine, wat perfect gaat. Ik neem aan dat 40d11 op windows net zo zwaar is voor mijn op 1.6Ghz lopende In-order processortje?
Ben nu een paar dagen bezig en het lukt wel aardig, al is mijn economie wel redelijk kaal, wat blijkbaar (?) resulteerd in een enorme overproductie aan hetgene wat ik wel heb. Mijn (enige) brouwerij heb ik stil gezet omdat ik simpelweg geen plek meer had voor het bier, wijn en andere alcohol houdende producten, mijn plump-helmet farm heb ik dichtgegooid omdat ik anders ruimte te kort had voor varierende maaltijden. Naast wat import en 'Plant Gathering' was dat ook de enige vorm van voedselvergaring.
Ondertussen word ik beziggehouden door undead goats (
Gezien het verlies, en het eerste squad zijn handen vol had (of te vaak bier gaat drinken in het fort

Niet veel later was er opnieuw een lading ondode geiten de map binnengewandeld, waar de speardrager zijn handen vol aan had, blijkbaar zo vol dat hij niet in de gaten had dat er een pond water in de buurt was. Hij en de geit vielen in het water, en bleven nog flink doorknokken, de speerdrager had uiteindelijk de geit verslagen, maar verdronk een korte tijd daarna. Ik heb het pond maar uitgegraven en leeg laten lopen. Zo kon ik de uitrusting terugkrijgen en was is het risico voor latere gevechten minder groot.
Nu zit ik op de 81 Dwarves in mijn fort, waarvan er ~35 constant feest lopen te vieren. Heel veel meer heb ik niet te vertellen, aangezien mijn netbook (Aspire One) het ook gelijk niet meer fatsoenlijk aankan. Het spel begint op 50-60fps, waarna het tot 40 Dwarves nog goed speelbaar is met ~40fps, maar nu zit ik bijna constant op de 25fps, wat toch te schokkerig gaat naar mijn zin.
Overigens, is er een manier om erachter te komen waar mijn Artifact leren trui, en het Artifact "Lost Inferno", een met robijnen gezette bracelet van bauxiet, zich bevinden, want beide zijn (ironisch, gezien de naam van de bracelet) een beetje "lost". (ook met speciale 'artifact-stockpiles' kan ik ze niet vinden)
Ik speel trouwens de 40d11 versie, de 'stable' die op de website staat draaide echt voor geen meter (understatement, ik had 1-2fps, zelfs in het menu). Ik speel het op Mandriva 2009.1RC2 via Wine, wat perfect gaat. Ik neem aan dat 40d11 op windows net zo zwaar is voor mijn op 1.6Ghz lopende In-order processortje?
Pentaxiaan
Wandelend door de prachtige wildernis stuit ik tegen 2 grote torens waar een groep gevaarlijk uitziende dwergen vooral hard liggen te snurken tegen de kantelen.
Binnenkomend en mezelf wegwijs gemaakt te hebben binnen het fort kom ik erachter dat dit geen echte dwergen kunnen zijn.
WAT MAAR 56 bier op een populatie van 90 dwergen wat als we een feestje hebben dan moet ik dus mijn bier delen dat kan niet.
Gauw aan de slag om daar eens wat aan te gaan doen.

Als echte dwerg ben ik een liefhebber van alles wat glimt duur is en me nog meer bier kan bezorgen.
Maar in dit fort blijkt dat blijkbaar van het allerminste belang te zijn. De helft van de slapendedwergen doet niks maar dan ook echt niks.
Laat ik snel deze dames en heren tot de orde van de dag roepen door een paar extra craftshops in het leven te roepen zodat we nogmeer hout binnen kunnen halen aangezien we niet veel meer hebben om drinks in te brouwen.
Ik hoop dat de burgemeester bij de caravanen om hout heeft gevraagd.

Tijdens het doorzakken met 1 van de laatste vaten bier. kom ik in gesprek met een dwerg genaamd King. Die zelf ook te ver is doorgezakt met het laatste bier wat we hebben.
Hij heeft het over een legendarish gevecht wat brons zou hebben gevoert met een grote cavespider in het zuidoosten van het gebied.
De volgende dag ga ik op zoektocht uit en vind inderdaad de sporen van een groot gevecht en erg veel spidersilk.
Ik graaf wat dieper en vind laag na laag spidersilk.
Ik geef de miners opdracht diep naar beneden te graven en bruggen aan te leggen om elk klein beetje op te halen.
Maar niet alles. Er is een verdieping met troglodytes en nog een cavespider.
Die komen later wel.

De extra craftshops en brewery's zijn klaar komop werken jongens.

Het zonnetje schijnt de bloemetjes beginnen te bloeien.
OH maar wat is dat gedreun. Zijn dat de wardrums van die akelige kleine groene mannetjes??
Ownee he daar heb je ze weer.
3 grote groepen van die kleine prutsmutsen komen eraan.
Snel roep ik de wacht. En stuur iedereen die ik tegenkom naar binnen.

Als een grote flood slaan de goblins tegen de verdedigingswerken aan die door de legendarische architect King zijn aangelegd.
Alles lijkt goed te gaan.

NEEEEEEE
Onze grote held brons denkt dat hij niet in actie hoeft te komen omdat hij de vorige siege bijna singlehanded de ingang heeft verdedigt.
Hij pakt dus rustig een biertje.
De niksnut.

Het niet reageren van het elitesquad dwergen wat met hamer en bijl de ingang van het fort moet beveiligen. En misschien de hoeveelheid dwarfen rum en bier van vanmorgen doen me een grote hamer grijpen en naar buiten rennen om hier korte metten te maken met het groene gespuis.
Ze vluchten. Met het bloed in mijn haren ren ik achter ze aan en sla er nog een paar dood voordat ze verdwenen zijn.

Ah de mentaliteit van het fort word duidelijk wanneer de mannen die de zaken moeten regelen constant feestjes blijven geven.
Zo hier de clerk TWMBS die denkt dat het nodig is maar te blijven feesten en feesten.
Zou die man weten dat hij er zorg voor moet dragen dat onze inventaris overzichtelijk blijft.
Alhoewel dit geeft wel erg dubbelzijdig aan waarom we geen BIER meer hebben.
A. hij houd de voorraad niet bij
B. hij blijft het opzuipen.
Binnenkomend en mezelf wegwijs gemaakt te hebben binnen het fort kom ik erachter dat dit geen echte dwergen kunnen zijn.
WAT MAAR 56 bier op een populatie van 90 dwergen wat als we een feestje hebben dan moet ik dus mijn bier delen dat kan niet.
Gauw aan de slag om daar eens wat aan te gaan doen.

Als echte dwerg ben ik een liefhebber van alles wat glimt duur is en me nog meer bier kan bezorgen.
Maar in dit fort blijkt dat blijkbaar van het allerminste belang te zijn. De helft van de slapendedwergen doet niks maar dan ook echt niks.
Laat ik snel deze dames en heren tot de orde van de dag roepen door een paar extra craftshops in het leven te roepen zodat we nogmeer hout binnen kunnen halen aangezien we niet veel meer hebben om drinks in te brouwen.
Ik hoop dat de burgemeester bij de caravanen om hout heeft gevraagd.

Tijdens het doorzakken met 1 van de laatste vaten bier. kom ik in gesprek met een dwerg genaamd King. Die zelf ook te ver is doorgezakt met het laatste bier wat we hebben.
Hij heeft het over een legendarish gevecht wat brons zou hebben gevoert met een grote cavespider in het zuidoosten van het gebied.
De volgende dag ga ik op zoektocht uit en vind inderdaad de sporen van een groot gevecht en erg veel spidersilk.
Ik graaf wat dieper en vind laag na laag spidersilk.
Ik geef de miners opdracht diep naar beneden te graven en bruggen aan te leggen om elk klein beetje op te halen.
Maar niet alles. Er is een verdieping met troglodytes en nog een cavespider.
Die komen later wel.

De extra craftshops en brewery's zijn klaar komop werken jongens.

Het zonnetje schijnt de bloemetjes beginnen te bloeien.
OH maar wat is dat gedreun. Zijn dat de wardrums van die akelige kleine groene mannetjes??
Ownee he daar heb je ze weer.
3 grote groepen van die kleine prutsmutsen komen eraan.
Snel roep ik de wacht. En stuur iedereen die ik tegenkom naar binnen.

Als een grote flood slaan de goblins tegen de verdedigingswerken aan die door de legendarische architect King zijn aangelegd.
Alles lijkt goed te gaan.

NEEEEEEE
Onze grote held brons denkt dat hij niet in actie hoeft te komen omdat hij de vorige siege bijna singlehanded de ingang heeft verdedigt.
Hij pakt dus rustig een biertje.
De niksnut.

Het niet reageren van het elitesquad dwergen wat met hamer en bijl de ingang van het fort moet beveiligen. En misschien de hoeveelheid dwarfen rum en bier van vanmorgen doen me een grote hamer grijpen en naar buiten rennen om hier korte metten te maken met het groene gespuis.
Ze vluchten. Met het bloed in mijn haren ren ik achter ze aan en sla er nog een paar dood voordat ze verdwenen zijn.

Ah de mentaliteit van het fort word duidelijk wanneer de mannen die de zaken moeten regelen constant feestjes blijven geven.
Zo hier de clerk TWMBS die denkt dat het nodig is maar te blijven feesten en feesten.
Zou die man weten dat hij er zorg voor moet dragen dat onze inventaris overzichtelijk blijft.
Alhoewel dit geeft wel erg dubbelzijdig aan waarom we geen BIER meer hebben.
A. hij houd de voorraad niet bij
B. hij blijft het opzuipen.

Die dwergen lopen bij mij ook de hele tijd te feesten
. Ik denk dat dat komt omdat ze niets te doen hebben, want in het begin deden ze dat nog niet.
En Semmy, mischien wat thumbnailtjes maken
. Zitten ook een paar 1920x1200's full-desktop screenshots bij.

En Semmy, mischien wat thumbnailtjes maken
Pentaxiaan
Hoe komen jullie in godesnaam aan 40 idlers?? Ik zorg er altijd voor dat ik max 5 idlers heb, ook met 100 dwergen. Ik verzin anders wel wat taken, zoals een grote stokpile stenen ergens ofzo, of al het metaal smelten.
inderdaad ik ook maar ik zit nu met de succesion game d-;Samopsa schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:46:
Hoe komen jullie in godesnaam aan 40 idlers?? Ik zorg er altijd voor dat ik max 5 idlers heb, ook met 100 dwergen. Ik verzin anders wel wat taken, zoals een grote stokpile stenen ergens ofzo, of al het metaal smelten.
het is een HEERLIJKE chaos d-;
Ik geniet er echt van. morgen een 2e en misschien we de laatste update.
Neem jij hem hierna over samaposa?
zo mijn jaar zit erop.
ik zal vanavond of anders morgen het vervolg van het verslag posten.
Wie gaat hem overnemen?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 30-04-2009 18:51 ]
Leuk verhaaltje, Semmy
Lekker dat we nu zelf onze eigen silk hebben. 
Ik hoop dat Samopsa ons fortje straks wil overnemen (of anders iemand anders). Tot nu toe lijkt het allemaal voorspoedig te gaan.
Offtopic: Semmy, mocht je nog picture host zoeken, ik heb http://tinypic.com/ gebruikt. Gratis hosting voor plaatjes en filmpjes (met fair use policy, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken).
Ik hoop dat Samopsa ons fortje straks wil overnemen (of anders iemand anders). Tot nu toe lijkt het allemaal voorspoedig te gaan.
Offtopic: Semmy, mocht je nog picture host zoeken, ik heb http://tinypic.com/ gebruikt. Gratis hosting voor plaatjes en filmpjes (met fair use policy, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken).
zo mijn laatste update mensen......
Ow shit alweer een aanval...
Dat is de 2e al aan het begin van het jaar.
Misschien ruiken ze het vers gestookte bier. Maar wat ziet mijn oog daar ze worden geleid door een human.
De verraders samenspannen met de groene muppets.
Misschien in een later stadium maar wraak nemen op hun caravaan

Ah onze grote legendarische strijder brons is uit op wraak.
Nadat hij zich afzijdig hield tijdens de laatste siege stormt hij nu moederziel alleen naar voren om enige momenten later semmy aan zijn zijde te zien om de groene muppets tot pasta te verwerken.
Al met al weer een berg dode groene muppets.
En ik was nognieteens klaar met het opruimen van de vorige doden door ruimte gebrek in de storage.

Pfffft dat ruimte gebrek begint echt een probleem te worden.
We missen bergen hout om ons met bins uit te kunnen leven.
Nu moeten we storage rooms van 20*20 aanleggen om alle geloote zooi kwijt te kunnen.
Na overleg met de minersdivisie die al een tijdje van het bier lagen te genieten besloten eens wat extra gangen te graven om eens te kijken welke ores we tegen komen om hier bins van te maken.

Ah onder andere melachite gold en wat andere erg nuttige ores tegen gekomen en bergen met jewels.
Dit moet wat leuks kunnen opleveren voor mijn opvolger.
Voorlopig beginnen we alvast met het omsmelten en het creeeren van wat bins zodat we makkelijker spullen kunnen opslaan.

Oei oei brand en rennende dwergen buiten.
Een fireimp heeft de boel in de fik gestoken.
Onze guards proberen meteen in te grijpen maar de fireimp is spoorloos.
Ik ben dus bang dat we nog vaker van deze imp last gaan hebben. Voorlopig staat zijn bodycount op 4

Oei oei er gaat iemand tekeer in de dining room hij schreeuwt en brabbelt over vanalles en nog wat.
We hebben geen idee wat hij wil.

Ah maar kijk hij heeft een mooie armorstand gemaakt.
Die kunnen we misschien later ergens in de burial chambers bij onze overleden helden kwijt.

En er is nog een mooie scepter gecraft ter ere van 1 van onze vele veldslagen

Al met al was het geen enerverende 2e helft (-:
Die me vooral de tijd heeft gegeven om te zorgen dat de crafts opgang kwamen waardoor ik een hele berg wood heb kunnen binnenhalen.
Tevens is meer als de helft van de spidersilk al naar het fort toe gesjouwt.
Er word nogwel veel ruimte gebruikt door de extra storage die ik heb aangelgd voor het opslaan van al de spullen die we nu hebben.
Ik zal aan de volgende speler laten wat hij met dit alles doet.
Maar mogelijkheden zat.
Een paar ideeen van wat nog moet gebeuren.
* Burial chambers voor onze waardevolle dwergen.
* clothindustrie opzetten
* barrels en bins bouwen voor betere opslag en vooral grotere voorraad bier d-;
en zo kan ik nogwel even doorgaan.
hier is de link naar de succesiongame.
got_succession_205-206
Ow shit alweer een aanval...
Dat is de 2e al aan het begin van het jaar.
Misschien ruiken ze het vers gestookte bier. Maar wat ziet mijn oog daar ze worden geleid door een human.
De verraders samenspannen met de groene muppets.
Misschien in een later stadium maar wraak nemen op hun caravaan

Ah onze grote legendarische strijder brons is uit op wraak.
Nadat hij zich afzijdig hield tijdens de laatste siege stormt hij nu moederziel alleen naar voren om enige momenten later semmy aan zijn zijde te zien om de groene muppets tot pasta te verwerken.
Al met al weer een berg dode groene muppets.
En ik was nognieteens klaar met het opruimen van de vorige doden door ruimte gebrek in de storage.

Pfffft dat ruimte gebrek begint echt een probleem te worden.
We missen bergen hout om ons met bins uit te kunnen leven.
Nu moeten we storage rooms van 20*20 aanleggen om alle geloote zooi kwijt te kunnen.
Na overleg met de minersdivisie die al een tijdje van het bier lagen te genieten besloten eens wat extra gangen te graven om eens te kijken welke ores we tegen komen om hier bins van te maken.

Ah onder andere melachite gold en wat andere erg nuttige ores tegen gekomen en bergen met jewels.
Dit moet wat leuks kunnen opleveren voor mijn opvolger.
Voorlopig beginnen we alvast met het omsmelten en het creeeren van wat bins zodat we makkelijker spullen kunnen opslaan.

Oei oei brand en rennende dwergen buiten.
Een fireimp heeft de boel in de fik gestoken.
Onze guards proberen meteen in te grijpen maar de fireimp is spoorloos.
Ik ben dus bang dat we nog vaker van deze imp last gaan hebben. Voorlopig staat zijn bodycount op 4

Oei oei er gaat iemand tekeer in de dining room hij schreeuwt en brabbelt over vanalles en nog wat.
We hebben geen idee wat hij wil.

Ah maar kijk hij heeft een mooie armorstand gemaakt.
Die kunnen we misschien later ergens in de burial chambers bij onze overleden helden kwijt.

En er is nog een mooie scepter gecraft ter ere van 1 van onze vele veldslagen

Al met al was het geen enerverende 2e helft (-:
Die me vooral de tijd heeft gegeven om te zorgen dat de crafts opgang kwamen waardoor ik een hele berg wood heb kunnen binnenhalen.
Tevens is meer als de helft van de spidersilk al naar het fort toe gesjouwt.
Er word nogwel veel ruimte gebruikt door de extra storage die ik heb aangelgd voor het opslaan van al de spullen die we nu hebben.
Ik zal aan de volgende speler laten wat hij met dit alles doet.
Maar mogelijkheden zat.
Een paar ideeen van wat nog moet gebeuren.
* Burial chambers voor onze waardevolle dwergen.
* clothindustrie opzetten
* barrels en bins bouwen voor betere opslag en vooral grotere voorraad bier d-;
en zo kan ik nogwel even doorgaan.
hier is de link naar de succesiongame.
got_succession_205-206
Ik kan deze tijd even niets overnemen helaas, geen tijd
Maar daarna heb ik op zich interesse.
goed om te lezen, dat het goed ging Semmy.
Hopelijk kan de volgende manager ervoor zorgen dat er een mooie gem en silk cloth industrie op gang komt.
Hopelijk kan de volgende manager ervoor zorgen dat er een mooie gem en silk cloth industrie op gang komt.
Ik loop nu al een tijdje te prutsen om een goed pompsysteem draaiende te krijgen is er iemand die me dit misschien uit kan leggen?King_NL schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:26:
goed om te lezen, dat het goed ging Semmy.
het zal wel aan mij liggen krijg het niet zoals ik wil d-;
maargoed maar een nieuwe hobby voor mijn dwergen.
4cages met goblins die ik van hun wapens en kleding heb ontdaan in een kamer zetten en daarbij een kampioen met 2 handed sword zetten.
Levert leuke taferelen op d-:
PLAATJE!Anoniem: 63800 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:59:
[...]
het zal wel aan mij liggen krijg het niet zoals ik wil d-;
maargoed maar een nieuwe hobby voor mijn dwergen.
4cages met goblins die ik van hun wapens en kleding heb ontdaan in een kamer zetten en daarbij een kampioen met 2 handed sword zetten.
Levert leuke taferelen op d-:
Oh! Lachen! Ik had niet door dat hier een topic over was, deze kwam in m'n search niet naar boven 
DF is gaaf. Ik wil alleen weer eens met een nieuw forst starten, want met de vorige ben ik een beetje gestopt omdat m'n framerate te ver terugliep helaas.
Iemand nog goeie embar locaties? Dus met alles erop en eraan, including flux, bauxite, magma, sand en HFS?
DF is gaaf. Ik wil alleen weer eens met een nieuw forst starten, want met de vorige ben ik een beetje gestopt omdat m'n framerate te ver terugliep helaas.
Iemand nog goeie embar locaties? Dus met alles erop en eraan, including flux, bauxite, magma, sand en HFS?
https://niels.nu
Als je zin heb, we zijn bezig met een succession game en op dit moment kan je het fort meteen op pakken.Hydra schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:11:
Oh! Lachen! Ik had niet door dat hier een topic over was, deze kwam in m'n search niet naar boven
Als voor je goede embar locatie, dat verschild een beetje per spel. Ik raad je aan om gebruik te maken van de search functie tijdens het embarken. Daar kan je zoeken op functies op je start plaats.
Ik heb nu ff geen tijd daarvoor. Lijkt me erg leuk, maar ik moet uitkijken dat niet stiekem tijdens werktijd ga DFen, spel is veel te verslavendTWBMS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:31:
Als je zin heb, we zijn bezig met een succession game en op dit moment kan je het fort meteen op pakken.
Ja, dat doe ik ook. Volgens mij spelen jullie op de "Dwarf Heaven" embar spot van de forems nietwaar? Ik herken het terrain. Het vervelende is dat die bijna alles heeft, behalve flux en bauxite. Bauxite kan ik mee leven, maar het afwezig zijn van Flux is enorm irritant.Als voor je goede embar locatie, dat verschild een beetje per spel. Ik raad je aan om gebruik te maken van de search functie tijdens het embarken. Daar kan je zoeken op functies op je start plaats.
Probleem is dat het praktisch onmogelijk is goeie spots te vinden met magma en flux enzo. Jammer dat DF je niet de optie biedt om gewoon een perfecte spot te genereren. Nu moet je hele worlds genereren en maar hopen dat er een goeie embark tussen zit.
https://niels.nu