[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47
_H_G_ schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:46:
Had dezelfde gedachte ;) Maar 31.19 is ook niet helemaal lekker. 4x4 embark, flink gegraven, maar toch maar één metaal gevonden. Wat natuurlijk wel te overleven is, maar wou zelf flink wat smelten.
Als ik het goed begrepen heb heeft dit te maken met de Caravan Arc waar Toady op dit momoent mee bezig is.
Kort weg komt het er op neer dat bepaalde regio's een te kort heeft en een overvloed aan iets anders. Hier haken de trade caravans dan weer op in.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Het lijkt wat beter in versie 21 :) 5x5 embark met veul adamantite and tetrahedrite. Enigste probleem is vroege goblin aanvallen: redelijke wrestlers worden gewoon in een paar klappen gedesintegreerd door die goblin lashers.

Maar ik kan op een of andere manier de embark niet opgeven ;) (Echt heel veel adamantite met circus area). Via adventure mode proberen te cleanen, al was dan niet zo'n succes: door de enorme hoeveelheid meuk sterft die game een langzame FPS dood.

Eerdere save nu aan het proberen waar de eerste dwergen zowat allemaal mason/mechanics zijn en de rivier z.s.m. wegpompen, indammen, omleiden en verzuipval maken. Dikke fail (al werkte het verzuipen best prima...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
alles word in een paar klappen gedesintegreerd door lashers, die hebben namelijk ligthsabers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:45:
alles word in een paar klappen gedesintegreerd door lashers, die hebben namelijk ligthsabers.
ja echt he.
op de 1 of andere manier zijn ze brutelijk vervelend vandaar de grote marksman towers bij mijn ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:19
Hmm.. Weer een verslaving erbij! :)

De 3e keer was het raak, de eerste 2 pogingen om ook maar iets te begrijpen van dit mooie spel mislukte kansloos. Vooral het gebrek aan een goede tutorial destijds was funest. Toch bleef het concept lekker hangen, en daarom een hernieuwde poging. Deze keer met de afteractionreporter tutorial erbij! Mooi begin, inclusief een wat beter te behappen tileset. Daarnaast een duidelijke stap voor stap uitleg.
Halverwege de tutorial ben ik even gestopt met de uitleg en zelf maar gaan rommelen. Mijn fort bestaat nog steeds!

Ik ben dus erg blij dat ik eindelijk heb doorgezet, dit is zo'n toffe game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hippiepaci schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 03:39:
Hmm.. Weer een verslaving erbij! :)

De 3e keer was het raak, de eerste 2 pogingen om ook maar iets te begrijpen van dit mooie spel mislukte kansloos. Vooral het gebrek aan een goede tutorial destijds was funest. Toch bleef het concept lekker hangen, en daarom een hernieuwde poging. Deze keer met de afteractionreporter tutorial erbij! Mooi begin, inclusief een wat beter te behappen tileset. Daarnaast een duidelijke stap voor stap uitleg.
Halverwege de tutorial ben ik even gestopt met de uitleg en zelf maar gaan rommelen. Mijn fort bestaat nog steeds!

Ik ben dus erg blij dat ik eindelijk heb doorgezet, dit is zo'n toffe game!
ik ben eignelijk alleen opzoek naar een goede military uitleg om weer te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:17:
[...]

ik ben eignelijk alleen opzoek naar een goede military uitleg om weer te beginnen.
Ik kwam deze link tegen terwijl ik me door het topic heen worstelde, misschien heb je er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Ik ben er al even niet meer aan bezig geweest, maar het begint weer te kriebelen. Ik las dat ze in een recente update weiden hebben toegevoegd waar je vee op kan bewaren om ze te melken. Binnenkort maar eens bijlezen en zien of ik weer geïnspireerd wordt tot een fort!

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:37:
Ik ben er al even niet meer aan bezig geweest, maar het begint weer te kriebelen. Ik las dat ze in een recente update weiden hebben toegevoegd waar je vee op kan bewaren om ze te melken. Binnenkort maar eens bijlezen en zien of ik weer geïnspireerd wordt tot een fort!
hehe inderdaad zelfde hier..

maar het is even geduld hebben
Moet er echt weer even voor gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Even wachten tot .22 uitkomt, daar komen een hoop bugfixes in te zitten.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:52:
Even wachten tot .22 uitkomt, daar komen een hoop bugfixes in te zitten.
eigenlijk hebben we een goed verhaal van jou nodig om weer op gang te komen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
Mijn fort en ik hebben de eerste siege overleefd! Stelde niks voor, paar vervelende goblins :)
Voor de ingang van mijn fort een mooie slotgracht gegraven en een muurtje ervoor. Inclusief een ophaalbrug, was nog wel even spannend of een van mijn dwergen de moeite ging nemen om de hendel om te zetten, maar er was er eentje gelukkig op tijd bij.
Dus kon ik trots afwachten totdat ze het zat zouden worden, althans dacht ik. Wat ik nog niet wist is dat je blijkbaar ook diagonaal kon bewegen. Dus konden ze vrolijk mijn summiere slotgracht over... Gelukkig konden mijn traps een slachting voorkomen.

Toch wel een beetje trots dat mijn dwergjes nog leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hippiepaci schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:16:
Mijn fort en ik hebben de eerste siege overleefd! Stelde niks voor, paar vervelende goblins :)
Voor de ingang van mijn fort een mooie slotgracht gegraven en een muurtje ervoor. Inclusief een ophaalbrug, was nog wel even spannend of een van mijn dwergen de moeite ging nemen om de hendel om te zetten, maar er was er eentje gelukkig op tijd bij.
Dus kon ik trots afwachten totdat ze het zat zouden worden, althans dacht ik. Wat ik nog niet wist is dat je blijkbaar ook diagonaal kon bewegen. Dus konden ze vrolijk mijn summiere slotgracht over... Gelukkig konden mijn traps een slachting voorkomen.

Toch wel een beetje trots dat mijn dwergjes nog leven :)
je hebt het doel van het spel gemist

losing is fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
:) Dat komt vast wel goed denk ik zo, bij het uitgraven van wat kanaaltjes was ik al vergeten dat eronder wat gangen liepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Wow, ik merk dat ik het ook al heeel lang niet meer gedaan heb. Totaal vergeten gewoon, schandalig... Ik zal na Killzone 3 en GTA:episodes ook weer eens beginnen :) Ik zal ook wel een refresh nodig hebben, misschien weer eens een tutorialtje doorspelen..

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:58:
[...]
eigenlijk hebben we een goed verhaal van jou nodig om weer op gang te komen d-;
Heb het op moment te druk met andere dingen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ook ik was laatst weer begonnen. Eerste fortje werd al meteen bestolen door een stel apen, dus toen maar een nieuwe plek gezocht.

Het tweede fort ging al een stuk beter, totdat mijn eerste miner bij een (gecontroleerde) cave in van 2x3 werd geraakt door een stuk steen en in het vijvertje voor mijn fort verdronk. Ik wil hem natuurlijk wel een normale begravenis geven, dus m'n tweede miner (ook de Expedition Leader) begint met het vergroten van de vijver, zodat deze begaanbaar wordt. Bij het derde blokje wat hij uitgraaft, glijdt hij uit en valt in het water, wat meteen om hem heen bevriest.

En toen was ik m'n beide miners kwijt. Fun! :P
(Gelukkig was m'n metaal industrie al opgestart en kon ik een nieuwe pick maken om zo verder te spelen.)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Ik heb uiteindelijk op dag drie eindelijk de status fun bereikt.. Alleen, hoe kom ik aan Iron? Ik snap dat je dat uit Hematite, Magnetite, en Limonite haalt, maar waar moet ik zoeken? Waar is de sedimentary laag? (of welk level is dat? )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 07:26:
je hebt het doel van het spel gemist

losing is fun
Ja, dat roepen de die-hards ook steeds als je door een of andere bug je fort kwijtraakt waar je dan natuurlijk ook geen goeie save van hebt. Ben het daar zelf niet zo mee eens. Ik vind verliezen eigenlijk nooit fun.

Hoe is de huidige versie trouwens, is 'ie een beetje stabiel?
Erikie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:50:
Ik heb uiteindelijk op dag drie eindelijk de status fun bereikt.. Alleen, hoe kom ik aan Iron? Ik snap dat je dat uit Hematite, Magnetite, en Limonite haalt, maar waar moet ik zoeken? Waar is de sedimentary laag? (of welk level is dat? )
Verschilt per map, alles is random gegenereerd. Kijk eens op de wiki of de rotsen die jij hebt sedimentary zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 23-03-2011 12:08 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Hydra schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:07:
[...]

Verschilt per map, alles is random gegenereerd. Kijk eens op de wiki of de rotsen die jij hebt sedimentary zijn.
Thanx :) .. maar, wat is een rots? een steen die in de buitenlucht ligt? Ik vind die wiki trouwens maar vrij wazig, ik dacht dat eve-online lastig was, maar dit gaat nog een leveltje dieper :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Erikie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:46:

Thanx :) .. maar, wat is een rots? een steen die in de buitenlucht ligt? Ik vind die wiki trouwens maar vrij wazig, ik dacht dat eve-online lastig was, maar dit gaat nog een leveltje dieper :)
Eve is niks vergeleken bij DF :)

Ik bedoel gewoon dat steen waar je doorheen mined. Graven dus. Je hebt onder de grond waarschijnlijk een paar honder lagen waar je zowel horizontaal als vertikaal doorheen kan. Veruit het makkelijkst is als je lagen steen tegenkomt daar gewoon gangen in te minen. Dan kom je vanzelf metaal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:56:
[...]

Eve is niks vergeleken bij DF :)

Ik bedoel gewoon dat steen waar je doorheen mined. Graven dus. Je hebt onder de grond waarschijnlijk een paar honder lagen waar je zowel horizontaal als vertikaal doorheen kan. Veruit het makkelijkst is als je lagen steen tegenkomt daar gewoon gangen in te minen. Dan kom je vanzelf metaal tegen.
Maar ook dat kun je zo ingewikkeld maken als je wilt tot een kunst verheffen :)
http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Exploratory_mining
http://df.magmawiki.com/index.php/40d:Exploratory_mining gaat er nog wat dieper op in trouwens

Ik zelf stel trouwens altijd de wereld zo in dat caves pa na 10 z-lvls optreden. Ik haat het als heel mijn fort moet gaan bouwen rondom wat caves :)

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 23-03-2011 13:29 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ik heb nu v0.31.21 gedownload (laatste versie). Weten jullie zo of ik daar ook een oudere save in kan gebruiken (ik denk dat wat ik heb van versie v0.23.130.23a is.. weet niet hoe ik dat kan checken)?
Kan het straks thuis natuurlijk proberen, maar ik kan me zo voorstellen dat er dan problemen optreden. Iemand die kan bevestigen of saves zonder problemen uitwisselbaar zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:23:
Ik heb nu v0.31.21 gedownload (laatste versie). Weten jullie zo of ik daar ook een oudere save in kan gebruiken (ik denk dat wat ik heb van versie v0.23.130.23a is.. weet niet hoe ik dat kan checken)?
Kan het straks thuis natuurlijk proberen, maar ik kan me zo voorstellen dat er dan problemen optreden. Iemand die kan bevestigen of saves zonder problemen uitwisselbaar zijn of niet?
volgens mij staan er save patchers op het forum als hij het niet doet.
Tenminste vaak bij de ironhand sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

heuveltje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:21:
[...]

Maar ook dat kun je zo ingewikkeld maken als je wilt tot een kunst verheffen :)
http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Exploratory_mining
http://df.magmawiki.com/index.php/40d:Exploratory_mining gaat er nog wat dieper op in trouwens

Ik zelf stel trouwens altijd de wereld zo in dat caves pa na 10 z-lvls optreden. Ik haat het als heel mijn fort moet gaan bouwen rondom wat caves :)
Over die caves, daar heb ik wel van geleerd :). Zomaar een openingetje van een cave naar m'n fort was toch niet zo'n goed idee ( fun ) . Nu vermijd ik ze, ik heb nog geen idee wat ik daar te zoeken heb, tenzij er ijzer te vinden is. Maar dan nog iets, zodra ik een cave heb gevonden (en nog geen fysieke opening naar de cave heb) is m'n fortress binnen een uurtje veranderd in een paddestoelenfabriek.. Is er iets om dit tegen te houden (heb al een aparte opening naar m'n mines gebouwd).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
@Semmy
Thanks, zal eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Erikie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:07:
.. Maar dan nog iets, zodra ik een cave heb gevonden (en nog geen fysieke opening naar de cave heb) is m'n fortress binnen een uurtje veranderd in een paddestoelenfabriek.. Is er iets om dit tegen te houden (heb al een aparte opening naar m'n mines gebouwd).
Je bedoelt op soil/clay? Da's normaal en gebeurt ongeacht een grot, al zal je dat wel niet bedoelen?

Wist niet eens dat je grotten kon ontdekken zonder fysieke opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Erikie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:07:
[...]

Over die caves, daar heb ik wel van geleerd :). Zomaar een openingetje van een cave naar m'n fort was toch niet zo'n goed idee ( fun ) . Nu vermijd ik ze, ik heb nog geen idee wat ik daar te zoeken heb, tenzij er ijzer te vinden is. Maar dan nog iets, zodra ik een cave heb gevonden (en nog geen fysieke opening naar de cave heb) is m'n fortress binnen een uurtje veranderd in een paddestoelenfabriek.. Is er iets om dit tegen te houden (heb al een aparte opening naar m'n mines gebouwd).
Niet naar de caverns graven. Het is hetzelfde als je in de oudere versies een ondergronds meer vond. Zodra je de caverns raakt dan gaan er op moddervakjes ondergronds paddestoelen groeien. Leuk voor je eigen treefarm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Oeps.. Nog iets geleerd, nooit je fortress onder rivier niveau bouwen :D 'k was iets te blij met een channeltje graven :) Kan ik zo'n kanaal ook weer dicht gooien?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

muur in bouwen, Of als dat niet lukt, een brug erboven en die dan collapsen :)

* heuveltje deed ook weer eens een poging.
Evil embark place.

1e poging : 5 min in komt er een weerwolf. ik draft onmiddelijk mijn 2 axedwarfs in een squad en stuur ze er op af. TOTALE slachting van mijn 2 dorfs. owja volgende keer wapens toebedelen !

reload vanaf de embark !

2e poging : 5 min in komt er een weerwolf. ik draft onmiddelijk mijn 2 axedwarfs in een squad, deel ze wapens toe en stuur ze er op af. TOTALE slachting van mijn 2 soldiers (en de wolf mist een voet jawel). owja volgende keer armor toebedelen !

3e poging : 5 min in komt er een weerwolf. ik draft onmiddelijk mijn 2 axedwarfs in een squad, deel ze wapens en armor toe en stuur ze er op af. TOTALE slachting van de wolf......... en mijn 2 soldiers

nieuw plan !
Loos een hoop zooi op het embark screen en koop wat extra hammers

4e poging : 5 min in komt er een weerwolf. ik draft onmiddelijk mijn 2 axedwarfs in een squad, deel ze wapens en armor toe en stuur ze er op af. Draft vervolgens alle andere andere dwarfs in een ander squad, geef ze een hamer en laat hem mee rammen !
SUCCES !!!!!! :) 1 dode wolf
Goed ga nu maar een tunnel graven, ........... hoe bedoel je we hebben geen houwelen meegenomen ?????? |:( |:( doh iets te veel zooi verkocht :)

nieuw plan !
Loos iets minder zooi op het embark screen en koop wat extra hammers

5e poging : 5 min in komt er een weerwolf. ik draft onmiddelijk mijn 2 axedwarfs in een squad, deel ze wapens en armor toe en stuur ze er op af. Draft vervolgens alle andere andere dwarfs in een ander squad, geef ze een hamer en laat hem mee rammen !
Resultaat 1 dode wolf en 1 dode zeuler dwarf..... nou ja laten we het er maar mee doen.
Iedereen is wat pissed, maar daar zullen ze mee moeten leren leven.

6 maanden later fort is enigzins begonnen, , hout is op voorraad de eerste bedden komen eraan.....
"axedwarf the champion has died from an infection"
Huh wat > nou ja jammer dan we kunnen ons nu wel verschuilen als het nodig is .......
"axedwarf 2 has trown a tantrum" ow great........
"Axedwarf 2 hits expedition leader with his axe"
"expedition leader hits Axedwarf 2 with his pick-axe)
"Axedwarf 2 kils expedition leader with his axe"
"miner 2 trows a tantrum after his wife has been killed"

Goed nieuw plan.
Laten we eens een friendly embark gaan zoeken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
je kan in de 6 poging ook nog een dwarf medic skills mee geven en verband enz :D om axedorf 1 een verbandje te geven na zijn verwondingen door de weerwolf ^^

en stop met posten.. ben veel te druk met andere spellen. ik moet zo nog gaan kiezen tussen DF en slapen.. niet cool! :D (met andere woorden blijf vooral doorgaan met posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Grappig ook dat vannacht, ik was helaas nog een potje vanaf 2:00 -> 5:00 begonnen, dat wordt leuk vandaag op mn werk.maar ik dacht lekker op gang te zijn na het vinden van fuel, ijzer, blijkt het toch nog vrij lastig te zijn om een ironbar te maken.. Anyhow, ik had m'n aandacht teveel gericht op het maken van ijzer, terwijl ik later gewoon ijzer kon handelen van een merchant. Achja, en toen werd er een dwerg gek en ging achter iedereen aan hahah. Uiteraard niet zonder slag of stoot want binnen 10 minuten waren er minstens 5 dwergjes dood :| met een paarse wolk als dank...

-Overigens-
De laatste map beviel mij wel, hoe kan ik die opnieuw opstarten?

Toen heb ik m'n macbook maar dicht geklapt, ik ga binnenkort maar beginnen op m'n pc :) dan heb ik misschien niet de verslavingsdrang om achter de pc te blijven hangen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Erikie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:22:
Anyhow, ik had m'n aandacht teveel gericht op het maken van ijzer, terwijl ik later gewoon ijzer kon handelen van een merchant. Achja, en toen werd er een dwerg gek en ging achter iedereen aan hahah. Uiteraard niet zonder slag of stoot want binnen 10 minuten waren er minstens 5 dwergjes dood :| met een paarse wolk als dank...
-Overigens-
De laatste map beviel mij wel, hoe kan ik die opnieuw opstarten?
Gewoon embarken op dezelfde plek, of even de eerste autosave pakken.
(En als je die nog niet aan hebt staan, is dat bij deze een grote hint om dat wel te doen :) )
Bornhald schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:20:
je kan in de 6 poging ook nog een dwarf medic skills mee geven en verband enz :D om axedorf 1 een verbandje te geven na zijn verwondingen door de weerwolf ^^
Daar heb je een hospitaal en bedden en verbandjes en weet ik wat voor nodig, zover was ik nog langes niet :)

maar ik heb me bedacht dat ik alleen 2 leren armors had.
Eens proberen wat meer punten op het embark screen vrij te krijgen.
En dan 3 dwarfs met schilden bijlen en stalen harnassen creeren.
Dat beest weet niet wat hem gaat overkomen, Vanavond eten we roasted werewolf kebab met plump-helmet saus !!!!

[ Voor 45% gewijzigd door heuveltje op 24-03-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:03:
lang verhaal over een evil embark
_O- _O- _O-

Het is dat ik zo godvergeten druk ben met m'n masterthesis, anders had ik nu stamptepede het weer opgepakt :P

BTW@ Erikie: De verslavende factor van dit spel is platform onafhankelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:24:
[...]

_O- _O- _O-

Het is dat ik zo godvergeten druk ben met m'n masterthesis, anders had ik nu stamptepede het weer opgepakt :P

BTW@ Erikie: De verslavende factor van dit spel is platform onafhankelijk ;)
tehe, Ja maar van zitten wordt je sneller gaar dan wanneer je in je nest ligt met een heerlijk hete macbook op je buik. ...

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Erikie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:30:
[...]

tehe, Ja maar van zitten wordt je sneller gaar dan wanneer je in je nest ligt met een heerlijk hete macbook op je buik. ...
Denk je dat serieus. je zit naar graphics te kijken die 10 jaar terug oud waren en ervan te genieten.. Ik denk dat je op een spijkerbed nog het ongemak vergeet als je lekker bezig bent met DF :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:36:
[...]

Denk je dat serieus. je zit naar graphics te kijken die 10 jaar terug oud waren en ervan te genieten.. Ik denk dat je op een spijkerbed nog het ongemak vergeet als je lekker bezig bent met DF :D
:Y :Y

Jup, aardig wat nachten, zowel in bed als achter comp op stoel, doorgebracht... avondjes die begonnen met 'even DF spelen' en eindigden met +/- 4:00 uur op de klok, moet morgen scholen, fuuuu....

het enige echte voordeel wsa (voor mij dan iig) dat je steeds je save moet overzetten --> teveel moeite --> naja, dan speel ik morgen wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik zie trouwens net dat 3.22 uit is met een hele zut bug-fixes :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Major bug fixes

Fixed a linux crash from units leaving the map with a kill order on them
Fixed a crash from tileless burrows
Fixed adv mode crash on service conversation option
Made healthcare work for dwarves that need crutches
Made healthcare/hospitals handle plaster/casts properly
Stopped creatures from attacking across several Z levels
Stopped hospitals from stocking everything, ignoring the item caps
Stopped pots from storing almost infinite numbers of items
Stopped inaccessible spam from cleaning jobs with soap
Made fish appear in many situation where they were erroneous missing (old forts will still be off, unfortunately)
Stopped massive lag from certain ghosts
Fixed up bone artifacts
Cleaned up persistent activities and squads that were lingering
Sorted out an issue with combat/training bolts

Other bug fixes/tweaks

Made pots show up in the trade depot list
Better stockpile options for stone, blocks, metal clothing, etc. and fixed some broken existing options
Cleaned up some issues with glass items
Wooden/bone crossbows specifically selectable from uniform screen now
Made migrant hunters recognize their crossbows properly
Changed how skills are applied to job products -- attributes are accounted for properly and skills should work in adv mode now, but you'll notice a different distribution of qualities in the final product, especially for no/low skill when differing attributes are involved
Stopped surgery cancellations over patient not resting in some circumstances
Ungummed up the hauling system from certain stale jobs
Made lavish etc. meals take the proper number of item piles
Made magma forges available more regularly to mood dwarves
Stopped raw processing from including backup files
Fixed some capybara and panda typos and tweaked giraffe and reptile eggs
Cleaned some trouble with grass regrowth and generic "grass" tiles
Made recentering hotkeys work in other dwarf modes (ones with x cursors)
Fixed broken readout for completed jobs in unit health screen
Cleaned up spam from rest jobs from webbed dwarves
Fixed broken key in hospital zone mode
Moved underground camp creatures from civ list and stopped their items from being counted in fortress wealth
Stopped underground theft announcements in hidden areas from being displayed
Fixed various ugly blank "" names in legends mode
Fixed a random number overflow from creatures with no attacks

New stuff

Sponsored animals included: penguin, platypus, badger, moose, along with related buddies
Rodent men underground
Invader mounts/monsters have first names

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En nog niet getest, maar de geheugen maps voor Dwarf Therapist

0.31.22 (windows):

[info]
checksum=0x4d8b30fc
version_name=v0.31.22 (graphics)
complete=false

[addresses]
translation_vector=0x01707270
language_vector=0x01707250
creature_vector=0x030ff14c
dwarf_race_index=0x00000000
squad_vector=0x00000000

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 24-03-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
heuveltje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:45:
New stuff

Sponsored animals included: penguin, platypus, badger, moose, along with related buddies
Rodent men underground
Invader mounts/monsters have first names
Voor goblins maken we nu A ROOM... WITH A MOOSE!

[ Voor 11% gewijzigd door hayate666 op 24-03-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Argh krijg zowel Dwarf therapist als de graphic set niet aan de gang, waarom kan toady niet wat beter met andere samenspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
heuveltje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:59:
Argh krijg zowel Dwarf therapist als de graphic set niet aan de gang, waarom kan toady niet wat beter met andere samenspelen :(
Ik zie dat het vandaag naar .22 is gegaan. Gun de mod makers wat tijd? ;) Mocht je .21 gebruiken: therapist en de meeste graphics sets werken gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Vanavond ook met therapist gespeeld, wat een onmisbare tool is dat zeg. Overigens, ik ben nu 4 uurtjes verder en zit alweer op 60 dwergjes. Alleen, wat moet ik met zoveel ?!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
Erikie schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:34:
Vanavond ook met therapist gespeeld, wat een onmisbare tool is dat zeg. Overigens, ik ben nu 4 uurtjes verder en zit alweer op 60 dwergjes. Alleen, wat moet ik met zoveel ?!
Lol maken?
Maar ik snap wat je bedoelt, ik ben net begonnen en met zoveel mogelijkheden is het soms lastig om te bepalen wat je kan/gaat doen. In ieder geval voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

hippiepaci schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:37:
[...]

Lol maken?
Maar ik snap wat je bedoelt, ik ben net begonnen en met zoveel mogelijkheden is het soms lastig om te bepalen wat je kan/gaat doen. In ieder geval voor mij.
2 x een immigratiegolf van 25 is niet fun :( Maar ik geloof dat ik mn init file aan moet passen. Maar ik ben zo moe he.... :(

edit :

Zo te zien werkt therapist nu wel gewoon voor de nieuwe versie??

[ Voor 8% gewijzigd door Erikie op 25-03-2011 00:55 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

_H_G_ schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:02:
[...]

Ik zie dat het vandaag naar .22 is gegaan. Gun de mod makers wat tijd? ;)
Ja maar das mijn punt !
Eigenlijk hadden die mod makers hier geen moeite voor moeten doen.
Als Toad maar wat beter samenspeelde en een normaal get/post systeem erin zou maken.
Nu zijn zowel die graphics mod als en zeker DT igenlijk vieze hacks, die rechtstreeks het geheugen lopen te scannen &injecteren. En daarom dus ook "kapot" gaan zogouw ergens 1 miniscuul dingetje veranderd, terwijl er eigenlijk niks veranderd waardoor de mod niet meer zou werken.
Erikie schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:42:
[...]

2 x een immigratiegolf van 25 is niet fun :( Maar ik geloof dat ik mn init file aan moet passen. Maar ik ben zo moe he.... :(

edit :
Meestal zijn alleen de eerste 2 waves zo groot. daarna word de aanvoer snel minder.
Als ze uberhaubt niet meteen ge-ambushed worden .
Terwijl de afvoer door attacks vrij snel gaat (tenzij je je natuurlijk verschuilt achter 100 traps)

[ Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 25-03-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Sinds vanavond weer eens begonnen (met ironhand's tileset), wat is het toch een geweldige game! Speelde hiervoor de tutorial game, die was toch iets makkelijker :P Mag nu voor het eerst uit gaan zoeken hoe ik een stukkie grond klaarmaak voor landbouw.
De wiki helpt echt enorm, maar ga morgen verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Landbouw in Dwarf Fortress is hetzelfde als een vrouw plezieren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 04:42:
Landbouw in Dwarf Fortress is hetzelfde als een vrouw plezieren. ;)
owwww das niet moeilijk zolang je een goedgevulde creditcard hebt (-;
geen farmfarmers in DF die hun spullen verkopen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Eerst goed bevochtigen anders krijg je het zaad er niet in. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Hoe meer ik over dit spel lees hoe meer het overkomt als iets voor echte masochisten :D
(en hoe harder ik het ontwijk, gezien hoe hard ik altijd verslaafd raak aan games als ik net begin...)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeMouse schreef op zondag 27 maart 2011 @ 00:54:
Hoe meer ik over dit spel lees hoe meer het overkomt als iets voor echte masochisten :D
(en hoe harder ik het ontwijk, gezien hoe hard ik altijd verslaafd raak aan games als ik net begin...)
ach ja mietjes heb je altijd d-;

komop maze het feit dat je het volgt betekent dat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Mijn armorer vind zichzelf blijkbaar heel gaaf... Zo gaaf zelfs, dat hij een artifact naar zichzelf vernoemd :P

Afbeeldingslocatie: http://s7.tinypic.com/2rp62a9_th.jpg

Edit: En dat was weer een fort... Geen iron op m'n map, dus m'n legertje van 3 was uitgerust met een paar copper equipment, en zonder echte training... 12 goblin pikemen maakte er zo gehakt van :P

[ Voor 31% gewijzigd door VyperX op 27-03-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
@hayate
whehe geweldig :P
Ik bedoel dus hóe ik moet bevochtigen he, in case of dwarf fortress that is..
Maar dat ga ik nu uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Bij bovengronds farmen hoef je niks te irrigeren en kan je het doen met de plantjes die je ter plekke verzameld hebt. Ondergronds is iets lastiger.

Het makkelijkste vind ik zelf altijd een kamer uitgraven naast een murky pool en dan de muur doorsteken. Als het eenmaal geïrrigeerd is dan blijft het ook zo. Denk er wel aan het ontstane gat weer dicht te bouwen anders loopt bij regenval je hele fort onder.

Bovenstaande is gebaseerd op een praktijkverhaal over een fort in een tropisch moeras met 365 dagen per dwergjaar regen. Ik heb er nog wel een gigantisch meer mee gebouwd door alle murky pools met kanelen uit te laten lopen op een grote zelf gemaakte krater. Vervolgens liep hier mijn toegang overheen met kooi en wapenvallen. Wat is er daar veel verdronken zeg. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door hayate666 op 28-03-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
@Viper
haha geweldig! dit is waarom DF zo gaaf blijft :D

Het is wel een beetje dood geweest in dit draadje. maar met alle verhalen die er recent in komen kan ik mezelf nauwelijks weerhouden ook weer te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Jemig, wat een gave game is dit zeg! Een paar dagen geleden ben ik deze game eens uit gaan proberen. Eerst nog met een custom tileset, maar nu gewoon lekker in CP437 :). Eerst heb ik een paar tutorials bekeken om een beetje een gevoel te krijgen bij de game, maar nu ben ik gewoon lekker zelf aan het expirimenteren met ondersteuning van de DF Wiki.

Ik ben nog niet op een punt gekomen dat ik mijn hele fortress kwijt was, of dat mijn hele bevolking uitgeroeid werd ofzo, dus "the fun part" moet nog komen :P. De basis van een fort opzetten in een omgeving met genoeg bomen en planten beschikbaar heb ik nu wel redelijk door denk ik. Waar ik nu wat handigheid in wil krijgen is trading en het samenstellen van een leger. En natuurlijk wil ik ook lekker diep gaan minen en grotten enzo ontdekken.

Vraagje aan de ervaren mensen: Hoe groot maken jullie je embark site normaal gesproken? Ik heb tot nu toe in mijn exprimentjes elke keer de standaard 4x4 gekozen.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoe groter je embark hoe trager het wordt. Zelf ga ik als het even kan ook voor 4x4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
@hayate
Thanks! Ik had daar gisteren al een video over gevonden en heb al een stukkie onder laten lopen :) (ik wilde mijn farm heel eigenwijs binnen hebben ;) )

Nu wordt het tijd om voor wat eten voor ze te zorgen en slaapplekken zullen ze ook wel waarderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
4x4 meestal. Soms maak ik het wat groter om meer resources te krijgen. (Bijvoorbeeld wat extra rainforest, of juist extra hillside.) Groter dan 6x6 doe ik niet, anders gaat je framerate op een gegeven moment omlaag.

@Bornhald: Gewoon doen :) Met een beetje aanloop kunnen we hier misschien weer een gezamelijke game starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
VyperX schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:41:
@Bornhald: Gewoon doen :) Met een beetje aanloop kunnen we hier misschien weer een gezamelijke game starten. :)
Je bent slecht... gezamelijke game is toch wel de druppel. vanavond maar weer eens beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Yaaay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Nog een gezamenlijke game maak ik gewoon tijd voor! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:55:
[...]

Je bent slecht... gezamelijke game is toch wel de druppel. vanavond maar weer eens beginnen
ik weiger
geen gezamelijke game.
ik heb (nu) nog een relatie en gezinsleven met kleine enzo

ik weiger mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:35:
[...]

ik weiger
geen gezamelijke game.
ik heb (nu) nog een relatie en gezinsleven met kleine enzo

ik weiger mee te doen
ik ook.. :D dus dat is geen excuus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:57:
[...]

ik ook.. :D dus dat is geen excuus. :D
urm het willen behouden van de relatie excuus dan d-;
huwelijkse voorwaarden
schoonvader met jachtgeweer
schoonmoeder met deegroller

angst voor het nieuwe df systeem nog niet kennen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 14:52
Schoonouders met wapens klinkt als ruim voldoende FUN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:01:
[...]

urm het willen behouden van de relatie excuus dan d-;
huwelijkse voorwaarden
schoonvader met jachtgeweer
schoonmoeder met deegroller

angst voor het nieuwe df systeem nog niet kennen d-;
Je mist wel een beetje de echte dwergen mentaliteit. gewoon lekker doorgaan en af en toe een tantrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Huwlijkse voorwaarden? Dat klinkt haast als een mandate... En iedereen weet wat er gebeurd met nobles die vervelende mandates maken :P

Aaaaaaaaaaaaaanyway... We zullen je wel ingame incarneren, Semmy. Dan hoef je alleen maar mee te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Allemachtig wat een verslavend spelletje. Voor het eerst sinds tijden speel ik weer eens een game waarbij ik de tijd volledig vergeet. En als je 's ochtends om 6.30 je bed uit moet is dat geen pretje :P. Maargoed, ik heb me ondertussen wat ingelezen over het hele military gebeuren en ook wat geëxpirimenteerd met het traden. Allemaal niet beestachtig moeilijk, maar je moet het wel even in de gaten krijgen.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat er nobles je fortress gaan betrekken en je ook last gaat krijgen van goblins? Ik ben in mijn huidige fortress nu zo'n 2 jaar onderweg en heb wel migranten gekregen (zit nu op zo'n 50 dwarves), maar nog geen nobles en ook geen goblins of andere evil gasten die m'n fortress willen slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Dricus: Je bent er dan bijna. Volgens mij kreeg ik laatste keer bij 60-70 dwarves een Mayor, en enkele maanden daarna mijn eerste ambush.

Ik hoop dat jouw military het wat beter afgaat dan de mijne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ligt ook aan hoeveel wealth je hebt.
Als je pas net trade dan zul je nog niet zoveel hebben.
Begin maar eens als een idioot bij de start rock-crafts en engravings te maken.
Dan staan ze al aan je deur voor je goed en wel begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik draai nu dwarf fortress met een mod dat al die vijandige rassen worden toegevoegd. Gelukkig had ik wel flux iron en fluel op mijn map dus draagt mijn leger allemaal staal armor. weet iemand nog creative trap voor al die enemy's(vooral de building destroyers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Na dit spel jarenlang vermeden te hebben heb ik me er toch maar aan gewaagd, even hopen dat ik niet iedere nacht tot 4 uur zit te spelen zoals gisteravond dus...net klaar met het doorlezen van deze thread, heeft me toch maar 3 dagen gekost XD

Ik ben begonnen met behulp van de barngarter tutorial (of hoe dat ding ook precies mag heten...), de manier van farm maken die ze daar gebruiken is best wel ideaal, gewoon op -1 je farmruimte uithakken en dan midden boven die kamer op 0 een channel graven, dan een zone van 3x3 maken met die channel in het midden en die tot pond maken. Je dwergen hebben wel een emmertje of twee nodig, maar dan gaan ze water op de channel dumpen, wat naar beneden dropt en zich netjes verdeelt over je farmruimte. Layer of mud GET!
Vervolgens niet vergeten de Pond zone weer ongedaan te maken anders blijven ze water naar beneden dumpen en je farm kan maar maximaal op 1/7 waterniveau gebouwd worden.

Ik hoop dat er weer wat mensen beginnen, zo'n succession game lijkt me echt geweldig om te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Laatste 4 pagina's van deze thread gelezen, screenshots gezien, youtube filmpjes... wtf... ziet er geniaal uit!

Ga dit zeker vanavond proberen!! Tips?

[ Voor 28% gewijzigd door roodbwoy op 30-03-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
roodbwoy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:13:
Laatste 4 pagina's van deze thread gelezen, screenshots gezien, youtube filmpjes... wtf... ziet er geniaal uit!

Ja, neem de wiki bij de hand -> http://df.magmawiki.com/index.php/Main_Page
Die zal je uitleg geven over hoe je bepaalde activiteiten kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kies de eerste keer een gemakkelijke startpositie. Als ik geen zin heb om fun van alle kanten te krijgen (en het lijkt me dat dat bij een eerste potje wel zo is) dan zoek ik meestal een plekje bij een rivier waar de temperatuur niet extreem is, waar het niet evil is en waar de belangrijkste resources aanwezig zijn. Wat bomen op de map is wel handig, voor de rest wat bepaalde soorten layers die aanwezig zijn, daarover kun je hier wel veel vinden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

- dubbel -

[ Voor 97% gewijzigd door bwerg op 30-03-2011 18:35 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Misschien een idee om even de animo te pijlen nu?

Wat ik gezien heb aan mensen die intresse hebben:
  • Bornhald
  • hayate666
  • Cronax
  • VyperX
Ik denk dat we minimaal iets van 6 mensen nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
roodbwoy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:13:

YouTube: Kanaal van captnduck

Ik ben z'n nieuwe video nog niet bekeken, maar het zal wel weer een goeie tutorial zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

VyperX schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:55:
Misschien een idee om even de animo te pijlen nu?
Voeg mij ook maar toe. :)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Succesion game - Spelers:
  • Bornhald
  • hayate666
  • Cronax
  • VyperX
  • Crayne
  • Hydra
  • ...
Mensen die hun naam aan dwerg willen verbinden
  • Semmy :)

Alrighty, met 6 man kunnen we wat mij betreft wel wat doen. :)

Ik stel voor dat we gewoon met de laatste versie gaan spelen. (Tenzij iemand daar een goede reden tegen heeft?)

Hebben mensen nog leuke ideeen over wat we moeten proberen?

[ Voor 68% gewijzigd door VyperX op 01-04-2011 13:28 . Reden: Hydra toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik doe ook graag een keertje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Is het eigenlijk ook mogelijk om een max aantal dwarfs te hebben? Kan ik dit bijv. vaststellen op 20 of 30? Ik vind kleinschalige forten veel leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Awsom schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:01:
Is het eigenlijk ook mogelijk om een max aantal dwarfs te hebben? Kan ik dit bijv. vaststellen op 20 of 30? Ik vind kleinschalige forten veel leuker :P
Je kan een population cap van 30 instellen, maar de vraag is of je dan genoeg dwergen hebt om alles te doen dat je moet doen (hauling, masonry, crafting, farming, military enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Agreed met Crayne... Een hoop uitdagingen (zoals nobles, ambushes, sieges) zijn afhankelijk van de wealth die je genereert. Zolang je het niet erg vindt om je fort af te sluiten van de buitenwereld, zou je het echter met een 20-tal dwergen wel moeten kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik zet zelf de cap meestal op 50. Pathfinding heeft een redelijke performanceimpact dus het scheelt nogal als je minder dwergen / beesten hebt die CPU vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Mag ik vragen waar je die cap kunt zetten :P ? Ik zit in de config bestanden maar ik kijk er volgensmij nogal overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
\data\init\init.txt, zoek naar POPULATION_CAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Misschien een hele simpele newb-vraag.. Hoe komen jullie van je rondslingerend gedolven gesteente af? Echt een plot maken voor stone of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

d->b->o->h om te mass-hiden, d->b->o->d om te mass-dumpen. En anders inderdaad een stone stockpile of een garbagedump zone (i) boven magma of water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ik maak meestal een kleine drawbridge ergens (maakt niet uit: plat vlak dicht bij m'n main shaft) en dan een dump er onder. Crap dumpen -> hendel trekken -> weg spul. Ook beter bekend als de Atom Smasher.

Al werkt magma natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Voor dat soort instellingen heb ik laatst Lazy Newb Pack ontdekt. Erg handig proggie, waar ook nog eens een paar handige utilities zijn meegeleverd, zoals Dwarf Therapist, Stonesense en Soundsense. Een van de hele handige features is dat je heel gemakkelijk van graphics pack kun wisselen, wat ik wel leuk vind om af en toe te doen voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
_H_G_ schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:44:
Al werkt magma natuurlijk ook :)
Magma werkt niet als de steen magma-proof is. En dat is tegenwoordig de meeste steen. Ik atom-smash het spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Right, even snel een poll opgezet in wat voor omgeving we willen spelen:

https://spreadsheets.goog...yTjdBay1oTjJUMVE6MQ#gid=0

Ik wil kijken of we binnen een weekje kunnen beginnen.
Iemand zin om het eerste jaar op zich te nemen? Anders doe ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Heb de poll ook ingevuld :) ! Ik zit er aan te denken om zelf ook weer aan dit spel te beginnen.. Wat is de laatste stable versie waar de military ook goed werkt :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ok ok

ik neem de fun er wel bij

tegen de tijd dat het fort goed verpest is.
dus als laatste op de lijst wil ik wel d-;

geen idee hoe de laatste military werkt maar al doende leert men (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Yay! Leuk dat je alsnog mee doet, Semmy :)

Wat betreft de poll: ik heb al een paar reacties. Het valt me wel op dat bijna iedereen wel undead carp geen probleem vindt :P Het lijkt er dus op dat we (militair gezien) een leuke uitdaging hoop fun gaan beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Zo, net mijn eerste echte "fun" beleefd :). De volgende keer moet ik beter uitkijken bij het graven langs caves. Als niet alle 8 blokken rondom de shaft dicht zijn, dan kunnen er blijkbaar monsters uit de cave je fortress binnenkomen. Ik had langs een cave gegraven en 1 blokje opengelaten:
code:
1
2
3
4
5
_++++
+XXX+
+XXX+
+XXX+
+++++
+ = muur
X = up/down stair
_ = leeg, in de cave

Gevolg was op een gegeven moment dat ik een paar beesten in m'n fort kreeg die begonnen te moorden, waarna alle dwarfs achter elkaar berserk gingen en ik uiteindelijk niks meer over had...

Op naar de volgende embark :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik zuig echt in het opzetten van militair spul :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
ingevuld
met een danger room hebben we zo legandary military... de vraag is of we dat willen of niet.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste