[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste
Acties:

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
captain duck to the rescue!

YouTube: Dwarf Fortress Video Tutorial 2010 part 03 - Military Basics, Forgotten Beasts & Fun

de military tutorial. zou je in ieder geval wegwijs moeten maken.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

En anders heeft 51ppycup nog best aardige lets play / tuut filmpjes

YouTube: Kanaal van 51ppycup

Verwijderd

Goede tip van die 51ppycup video's. Ik heb dan ook meteen een vraagje over video nr. 7.
Daar maakt hij via een 'channel'-actie een vloed vanuit een meertje over een stuk grond in zijn grot.
Het meertje heeft een diepte van 7 en je kunt de oppervlakte van het meertje op het vlakke land buiten het fort zien. (Z134)
Dus zoals ik het begrijp is het eerste 'volle' blok met water op level -1 (Z133) vanaf de grond gezien.
Hij maakt de channel op Z134 zodat er een gat in Z133 komt en zo het water in de kamer stroomt. Tot zover alles duidelijk, want op Z133 zit immers het volle blok met water, of anders gezegd; de eerste laag met water. Maar wat ik niet snap is waarom het meertje over de volle diepte van 7 leegstroomt?
Moet het niet zo zijn dat je alleen tot aan dat level het water weg kan laten stromen en niet het water dat Z-levels lager ligt? In de video lijkt echter het hele meer leeg te stromen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 20:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:34:
Goede tip van die 51ppycup video's. Ik heb dan ook meteen een vraagje over video nr. 7.
Daar maakt hij via een 'channel'-actie een vloed vanuit een meertje over een stuk grond in zijn grot.
Het meertje heeft een diepte van 7 en je kunt de oppervlakte van het meertje op het vlakke land buiten het fort zien. (Z134)
Dus zoals ik het begrijp is het eerste 'volle' blok met water op level -1 (Z133) vanaf de grond gezien.
Hij maakt de channel op Z134 zodat er een gat in Z133 komt en zo het water in de kamer stroomt. Tot zover alles duidelijk, want op Z133 zit immers het volle blok met water, of anders gezegd; de eerste laag met water. Maar wat ik niet snap is waarom het meertje over de volle diepte van 7 leegstroomt?
Moet het niet zo zijn dat je alleen tot aan dat level het water weg kan laten stromen en niet het water dat Z-levels lager ligt? In de video lijkt echter het hele meer leeg te stromen?
Ehm, wazige vraag zo op het eerste blik. Ik zal pogen je uit te leggen wat hij doet.
Per Z level, per blokje kan je 7 eenheden water hebben. Dit houden die 7tjes dan ook in. In al die vakjes zitten 7 eenheden water.
Op het moment dat hij een niveau hoger gaat (Z134) kijkt hij naar de eenheden die opgeslagen zijn een niveau lager. Dit kan je bijvoorbeeld controleren door view (k). Als je die op het water houd op (in zijn geval) lvl 134 zal deze weergeven dat het "open space" is. Hou je de k een Z level lager (waar hij zijn farms uitlegt) dan geeft hij weer "water"

51ppycup channelt vervolgens op 134 op een plek waardoor hij op 133 ook een breach maakt (ga er even vanuit dat je weet wat channelen is) Omdat het level waar het water is opgeslagen 133 open is gemaakt, loopt alles wat leeg kan lopen weg (a la hoe water zou moeten bewegen)

Mocht het niet duidelijk zijn. Lmk, dan doe ik nog een poging ;)

ED: uitleg van water:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Zij-aanzicht
Zlevel
134|________
133|Water water

Bovenaanzicht
Z134 (rest is de rest van de grond/groen etc) hier is het water met (k) open-space
Rest|777777|Rest
Rest|7777777|Rest
Rest|777777|Rest
Rest|77777|Rest

Z133 (Zwart is de unmined gedeelte, hier is het water (diepte) met (k))
Zwart|777777|Zwart
Zwart|7777777|Zwart
Zwart|777777|Zwart
Zwart|77777|Zwart

En voor de overcompleetheid :) http://df.magmawiki.com/index.php/Water

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 21:50 ]

Verwijderd

Ah nu zie ik mijn denkfout.
Ik dacht dat die 7's betekende dat het water daar 7 diep is.
Dus op Level Z133 heb je nog 7 diepte, op Z132 nog 6, etc.

EDIT: De wiki is inderdaad helemaal duidelijk; alleen zeggen ze daar dat je per tile tot max 7 diepte kan hebben. Een water tile is 1 to 7 diep, en dwergen tot veilig tot 4 diep door het water lopen.

Maar:

Komt het voor dat er onder de water tile weer water zit op het Z-level daaronder?
Is dan ook de enige manier om te zien hoe diep een meertje is, zelf te kijken hoe ver naar beneden in Z-levels het water nog aanwezig is? Geen andere indicatie?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 21:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:51:
Komt het voor dat er onder de water tile weer water zit op het Z-level daaronder?
Is dan ook de enige manier om te zien hoe diep een meertje is, zelf te kijken hoe ver naar beneden in Z-levels het water nog aanwezig is? Geen andere indicatie?
ja, helemaal correct. Zelf kijken in de Z levels is de enige oplossing.

Verwijderd

Ok, maar een water tile met een 7 erin zou toch kunnen duiden op weer een waterlaag daaronder? Immers, als deze tile een 4 ofzo zou aangeven dan is hij ondiep en dus ook geen water op het Z-level daaronder lijkt me?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:27:
Ok, maar een water tile met een 7 erin zou toch kunnen duiden op weer een waterlaag daaronder? Immers, als deze tile een 4 ofzo zou aangeven dan is hij ondiep en dus ook geen water op het Z-level daaronder lijkt me?
ehm, nee.
De cijfer geeft aan wat het waterniveau is op dat Z level, ongeacht wat het Z level eronder heeft.
Water wordt altijd aangegeven door Level/totaal dus 6/7 of 4/7 etc.

VB:
code:
1
2
3
Zlevel|Waterlevel
Z2|4/7
Z1|7/7

Dit is mogelijk als je bijvoorbeeld het water op Zlevel2 voor een deel heb weggepomp of andersinds weg hebt gemaakt.

Het is echter bijna altijd standaard dat wanneer je zelf niets heb gedaan aan het begin van het level, de meerderheid (volgens mij zelfs alles) gewoon is gevult tot 7/7.

Verwijderd

Ok bedankt voor de uitleg!
Stukken duidelijker nu.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Dus op Level Z 133 heb je nog 7 diepte , op Z132
nog 6, etc .
Daar ga je idd nog de fout in. Elk z-level heeft 7 dieptes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
voor die gene die ook minecraft spelen....

http://www.pcgamer.com/20...ess-dungeon-in-minecraft/

nog niet gechecked.. maar.. damn..

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Wat is minecraft eigenlijk? Een soort Dwarf Fortress in 3d?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Countess
een klein beetje zoiets, maar dan speel je het first person en speel je maar 1 persoon ipv een hele community.

er is een demo die je kan spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Countess op 29-09-2010 14:02 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Bornhald
[PC] Minecraft

Zelf vind ik het heel erg op DF lijken, alleen heb je nu directe controle over 1 dwerg.
Althans, zo zie ik het.

Maar back on topic. Ik las ook dat er een nieuwe versie DF uit is?
DF Version 0.31.14 has been released.

Verwijderd

hayate666 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:36:
Wat is minecraft eigenlijk? Een soort Dwarf Fortress in 3d?
ik speel hem al een tijdje.

Buiten graven is het niet te vergelijken
DF is DF en MC is MC

je hebt daar geen voedselchains die je op moet bouwen productielijnen etc.
Het is voornamelijk graven en iets moois maken.

Je word niet of nauwelijks aangevallen dus echt een uitdaging is er ook niet

Verwijderd

Minecraft is inderdaad voornamelijk een soort veredelde LEGO.
Het gaat erom dingen te bouwen.

's nachts wordt het donker en komen er monsters. Die kunnen spawnen op elke plek die donker is (dus ook IN jouw bouwsels als je ze niet verlicht).
Je hebt crafting in het spel waarbij je bepaalde grondstoffen of items kan combineren tot een nieuw product, bijvoorbeeld boomstammen in planken, ijzer in ijzererts in wapens/tools.

Ook zit er lava in het spel, dat je (meestal) diep in de grond vindt en water. Beiden 'stromen' echt en lava kan houten objecten in de fik zetten.

Een ander leuk element is redstone dust. Dat is een goedje dat je krijgt als je redstone blokken weghakt. Dit werkt als een soort electriciteit in het spel waarmee je allemaal ingenieuze dingen automatisch kunt laten werken (mijn karretjes, deuren, tnt blokkken).

Samengevat is het een sandbox game waarin jij als mannetje gewoon op allerlei manieren dingen kunt bouwen en je moet overleven in de wereld die is aangemaakt.
Deze wereld is oneindig groot en wordt random aangemaakt. Iedere keer als je bij de rand van je huidige wereld komt dan genereert er in die richting weer een extra stuk bij.
De wereld generatie wordt steeds beter; er zijn nu al hele bergen, zeeen, onderwater grotten stelsels en grottenstelsels in de bergen.
Op de agenda staan 'biomes', oftewel klimaat zones.
Het spel is in Alpha state. Dat betekent dat het spel verre van af is en in een testfase zit. Er zitten tevens een boel dingen in het spel zonder functie op dit moment. Maar het is super leuk.
Echt veel met DF heeft het niet te maken.

• Bornhald
@Yskonyn, behalve dan dat je forten van DF in minecraft kan laden.. maar voor de rest ben ik het met je eens :D

• hayate666
Duidelijke uitleg allemaal, bedankt ;)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
hayate666 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 05:33:
Duidelijke uitleg allemaal, bedankt ;)
Ik denk dat mensen die Minecraft leuk vinden DF ook leuk vinden, en vice versa. Het zijn beiden sandbox games.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Nieuwe versie uit. Dacht al.. Waar blijven die invasions waar ik over gelezen heb :?

Benieuwd hoe lang m'n dwergjes het nu uithouden.. Bonnie de Brouwer houdt het trouwens goed uit. Ze had een geniaal idee, maar waarschijnlijk wou ze Shells hebben. Geen turtles hier en vissen heb ik niks mee gedaan (carps). Intussen is ze gek geworden en heb ze maar opgesloten 8)

Geweldig spel zeg! Binnenkort eens doneren. Vond Minecraft wel geinig MP, maar dit is zeker verslavend SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:39:
Nieuwe versie uit. Dacht al.. Waar blijven die invasions waar ik over gelezen heb :?

Benieuwd hoe lang m'n dwergjes het nu uithouden.. Bonnie de Brouwer houdt het trouwens goed uit. Ze had een geniaal idee, maar waarschijnlijk wou ze Shells hebben. Geen turtles hier en vissen heb ik niks mee gedaan (carps). Intussen is ze gek geworden en heb ze maar opgesloten 8)

Geweldig spel zeg! Binnenkort eens doneren. Vond Minecraft wel geinig MP, maar dit is zeker verslavend SP.
klopt.
dit spel heeft ook iets meer omvoeten kwa diepgang en moeilijkheid.
wacht maar op je invasions en geniet ervan hoe je hele dorp word afgeslacht door een fout in je lavatrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit spel al een keer uit de afschuwelijke graphics fase?

Vond het altijd wel vermakelijk maar grafisch echt te afschuwelijk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sowieso moet je het niet vanilla spelen maar met een tilepack. Maar als je bedoelt of het al 3D met dynamische modellen van dwergjes en zo, nee. Ik verwacht ook niet dat dat ooit gebeurt. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
Je kunt wel stonesense proberen, als dat ge intergreed gaat worden met MOUSE dan zijn de graphics aanzienlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MNNoX.png

Zo ziet het er met een "graphich set uit"
Persoonlijk vind ik dat er prima uitzien, en na 10 min weet je niet meer beter :)

* heuveltje die dit spel zonder muis en fanc UI, beter bestuurbaar en duidelijker vind dan bijna elk spel met muis !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Is het misschien weer eens tijd voor een succession game? Vorige keer heb ik hem gevolgd maar niet mee gedaan, maar nu ben ik er wel klaar voor :)

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
ik denk dat we even moeten wachten todat er minder updates komen, er zitten nog vrij veel bugs in de huidige versie imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Prrt der blijven altijd wel wat bugs inzitten, tis nog steeds een alpha versie :)
Maar de "showstoppers" zijn er echt wel uit. Al verschillende forten tot een (al dan niet) goed einde gebracht :)

Ging vorige keer fout met mij, maar
* heuveltje wil wel een potje meedoen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ohohoh.. ben het helemaal eens met heuveltje.

t/m het ook mee willen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al een goede dwarf manager?

daar zit ik eigenlijk een beetje op te wachten sinds therapist ermee opgehouden is.

heb me in de tussentijd met crawl vermaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
dwarftherapist werkt hier anders prima (met 0.31.16)

Was net weer verder aan het rommelen en miasma truukje van Wiki geprobeerd, maar werkt volgens mij niet:
- gangetje met channel aan het einde
- kamer onder channel
- halverwege gang een pressure plate en een hatch over het gat (en gelinkt)

Wat stenen erop gedumpt (remains is de bedoeling, maar wilde het eerst ff testen), maar er gebeurt niks als de dwergen over de pressure plate lopen. Die heb ik ook ingesteld op civilians en min/max gewicht. Je zou verwachten dat de stenen naar beneden donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:29:
dwarftherapist werkt hier anders prima (met 0.31.16)

Was net weer verder aan het rommelen en miasma truukje van Wiki geprobeerd, maar werkt volgens mij niet:
- gangetje met channel aan het einde
- kamer onder channel
- halverwege gang een pressure plate en een hatch over het gat (en gelinkt)

Wat stenen erop gedumpt (remains is de bedoeling, maar wilde het eerst ff testen), maar er gebeurt niks als de dwergen over de pressure plate lopen. Die heb ik ook ingesteld op civilians en min/max gewicht. Je zou verwachten dat de stenen naar beneden donderen.
kijk naar het gewicht van de stenen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ik snap m niet :z Steen op hatch, loop over pressure plate, hatch open (al was dat het plan), weg steen. Toch? Zie niet hoe het gewicht van de steen van invloed is.

En niet opgelet tijdens de experimenten en alweer 30 geadopteerde katten :+

[ Voor 10% gewijzigd door _H_G_ op 08-10-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:05:
Ik snap m niet :z Steen op hatch, loop over pressure plate, hatch open (al was dat het plan), weg steen. Toch? Zie niet hoe het gewicht van de steen van invloed is.

denk dat de gewichtinstellingen van je presure plate het probleem is.
Wiki gecheckt?
Systeem getest zonder steen op de hatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
gewicht staat ingesteld van min (1000) naar max (any).

Wiki/google/youtube gelijk gecheckt: volgens mij gebruiken er erg weinig de hatch pressure plate chute truuk en leggen de meeste de rottende dingen op overdekte surface (exploit). Zou anders niet weten hoe je op een no-nonsense "indoor" manier van die miasma af komt.

Maar goed. Ga nog wel wat verder experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
_H_G_ schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:05:
ALTIJD alle vrouwtjes katten meteen opsluiten. (mannetjes kan natuurlijk ook... maar als er dan 1 mannetje ontsnap... katplosion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik wil ook weer meedoen met een nieuwe succession game. Vorige was erg geslaagd!

Misschien is het wat om als alle aanmeldingen binnen zijn de dwergen te vernoemen naar de spelers? Leest altijd wat interessanter!

[ Voor 56% gewijzigd door hayate666 op 09-10-2010 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Countess schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:52:
ALTIJD alle vrouwtjes katten meteen opsluiten. (mannetjes kan natuurlijk ook... maar als er dan 1 mannetje ontsnap... katplosion.
In nieuwe game heb nu ook een spike-trap voor een pet-unpassable deur. Werkt goed _O- Da's dan voor de katten die migrants meenemen. Zo te zien hebben migrants er weinig problemen mee dat hun kat explodeert (aantal spikes had misschien wat minder gemogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Moet wel zeggen dat het weer heel erg begint te kriebelen. DF.

Laatste keer dat ik het speelde, werd ik door de eerste de beste goblin raid uitgemoord.
Ik zag wel dat mijn zwaardvechters aan het trainen waren, maar blijkbaar was er niet 1 een swordfighter na enkele jaren trainen (nog eigenlijk niet achter waarom niet)

Ook had ik het idee dat hij niet echt obsidian swords maakte, het leek er op dat het houten zwaarden waren, en dat werkt niet zo goed wanneer iemand met een speer op je afrent.

Waarom kan ik niet gewoon wat meer tijd hebben om dit te spelen. en waarom moet ik mijn numerieke keyboard zo vaak gebruiken, reis nu vaak met het ov, en een goede laptop van de zaak, dus theoretisch zou ik gewoon lekker in de bus moeten kunnen DF-en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
_H_G_ schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

In nieuwe game heb nu ook een spike-trap voor een pet-unpassable deur. Werkt goed _O- Da's dan voor de katten die migrants meenemen. Zo te zien hebben migrants er weinig problemen mee dat hun kat explodeert (aantal spikes had misschien wat minder gemogen).
Kan je dan de remains niet ook nog eens verwerken naar voedsel ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bornhald schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:40:
Ook had ik het idee dat hij niet echt obsidian swords maakte, het leek er op dat het houten zwaarden waren, en dat werkt niet zo goed wanneer iemand met een speer op je afrent.
Kun je tegenwoordig al kiezen welke stenen e.d. gebruikt worden voor productie, en welke producten geupgrade mogen worden, of is dat nog niet gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, volgens mij nog niet (of ik moet een nieuwere release gemist hebben). Ik maak vaak een paar aparte opslagplaatsen voor verschillende soorten steen bij mijn mason, en als ik per sè één van die stenen wil gebruikt wil hebben dan sluit ik de deurtjes voor de andere soorten steen. Werkt maar half. :P soms loopt 'ie dan alsnog gewoon een paar trappen af en gangen door om toch een ander soort steen te pakken. Vind ik vooral jammer bij encrusten, ik wilde al mijn gouden stoeltjes encrusten maar dan gaat mijn dwergje ook steeds ramen, deuren, kooien, machine-onderdelen etc. encrusten. Hoewel een opslagruimte met alleen gouden stoeltjes dichtbij de jeweler wel redelijk werkt.

Over obsidian swords vs. houten zwaardjes: dat kan je toch al lang wèl kiezen? :P

Wat verhandelen jullie trouwens om gemakkelijk veel waarde te krijgen? Zilveren screws doen het naar mijn idee ontzettend goed, daarmee had ik na drie trades een hydra voor mijn deur staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik kon ook kiezen, en ik had volgens mij alleen maar obsidian zwaardjes gemaakt. Maar alleen maar houten zwaardjes op voorraad !?
ik weet 100% zeker dat ik obsidian zwaarden zou MOETEN hebben, maar die had ik dus niet. ik heb zelfs op een bepaald moment mijn craftsdwarf nog gevolgd in het proces van een zwaardje maken.

Het uitrusten van de dwergjes was volgens mij wel goed gegaan, want ze hadden wel hun armor enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
bwerg schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:04:
Nee, volgens mij nog niet (of ik moet een nieuwere release gemist hebben). Ik maak vaak een paar aparte opslagplaatsen voor verschillende soorten steen bij mijn mason, en als ik per sè één van die stenen wil gebruikt wil hebben dan sluit ik de deurtjes voor de andere soorten steen. Werkt maar half. :P soms loopt 'ie dan alsnog gewoon een paar trappen af en gangen door om toch een ander soort steen te pakken. Vind ik vooral jammer bij encrusten, ik wilde al mijn gouden stoeltjes encrusten maar dan gaat mijn dwergje ook steeds ramen, deuren, kooien, machine-onderdelen etc. encrusten. Hoewel een opslagruimte met alleen gouden stoeltjes dichtbij de jeweler wel redelijk werkt.
Ja, dat doe ik dus ook, maar dat is het soort micro-management waar ik dus echt geen zin in heb. En als je dan niet uitkijkt en een order inschiet om 100 willekeurige items te encrusten zijn in no time je gouden furniture met goedkoop glas encrust.
Over obsidian swords vs. houten zwaardjes: dat kan je toch al lang wèl kiezen? :P

Wat verhandelen jullie trouwens om gemakkelijk veel waarde te krijgen? Zilveren screws doen het naar mijn idee ontzettend goed, daarmee had ik na drie trades een hydra voor mijn deur staan. :P
Ik craft altijd gewoon craftgoods. In 't begin dus steen, en later goud enzo. Over 't algemeen heb ik snel craploads een metals die ik kan craften en die kun je dus in no time omzetten in meer geld dan je ooit nodig kan hebben.

Wel jammer dat dit soort annoyances nog steeds niet gefixt zijn. Dat was toen ik met DF begon al m'n grootste issue: Toady kan niet prioriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:17:
[...]
Ik craft altijd gewoon craftgoods. In 't begin dus steen, en later goud enzo. Over 't algemeen heb ik snel craploads een metals die ik kan craften en die kun je dus in no time omzetten in meer geld dan je ooit nodig kan hebben.

Wel jammer dat dit soort annoyances nog steeds niet gefixt zijn. Dat was toen ik met DF begon al m'n grootste issue: Toady kan niet prioriteren.
Ik heb gewoon 1 mannetje dat continu stonecrafts maakt.
Die maakt er zoveel dat ik van gekkigheid al niet weet wat ik er mee moet.
Daarnaast verkoop ik vaak wat legendary maaltijden die ook al gigantisch veel geld opleveren.
En dan begin ik nog niet eens over adamantium mechaniekjes, 1tje daarvan is al genoeg om een hele caravaan op te kopen :)
bwerg schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:04:
Nee, volgens mij nog niet (of ik moet een nieuwere release gemist hebben). Ik maak vaak een paar aparte opslagplaatsen voor verschillende soorten steen bij mijn mason, en als ik per sè één van die stenen wil gebruikt wil hebben dan sluit ik de deurtjes voor de andere soorten steen
Je kunt de werkplaats en een opslagplek in dezelfde burrow maken. Dan je mannetje tot die burrow restricten en zo kun je kiezen. Das altans de theorie, zelf nog niet geprobeerd.

Ff iets anders
Heb onderhand de grafische instellingen geprobeerd op DF. dus via truetype en dan ironhand, ziet er echt prachtig uit !. alleen nu herkend dwarftherapist DF niet meer, iemand enig idee ?

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 18-10-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
WTF? Ik probeer in 31.16 een wood stockpile te maken, en ik krijg bij materials plump helmets e.d. te zien? Wat is dat nu weer voor'n &^&^bug? Wood stockpile werkt dus gewoon niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:46:
WTF? Ik probeer in 31.16 een wood stockpile te maken, en ik krijg bij materials plump helmets e.d. te zien? Wat is dat nu weer voor'n &^&^bug? Wood stockpile werkt dus gewoon niet :S
Grappig dat doet ie bij mij dus ook nu je het zegt. alleen lijken de dwergen het wel te weten, want er ligt tot nu toe alleen maar hout op..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
heuveltje schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:26:
Grappig dat doet ie bij mij dus ook nu je het zegt. alleen lijken de dwergen het wel te weten, want er ligt tot nu toe alleen maar hout op..........
Ja, het schijnt goed te zijn, maar volgens mij is m'n game borked. Houtcutten gebeurt niet meer, en wood verplaatsen ze niet.

Zo jammer dit. Het zou nog een veel briljanter spel zijn als je dit soort ergernissen niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:50:
[...]

Ja, het schijnt goed te zijn, maar volgens mij is m'n game borked. Houtcutten gebeurt niet meer, en wood verplaatsen ze niet.

Zo jammer dit. Het zou nog een veel briljanter spel zijn als je dit soort ergernissen niet had.
MMM behalve dat de stockpile rare dingen laat zien lijkt hier alles goed te gaan, hout word gewoon vrolijk verplaatst. Kan alleen niks kappen want er is niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
heuveltje schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:49:
MMM behalve dat de stockpile rare dingen laat zien lijkt hier alles goed te gaan, hout word gewoon vrolijk verplaatst. Kan alleen niks kappen want er is niks ;)
Saven / laden hielp niks, save wegknikkeren en daarna opnieuw beginnen wel. Vaag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ben ik trouwens de enige die moordneigingen gekrijgt na 4 minuten dat gitaargejengel uit DF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Hydra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:50:
Inderdaad. Indestructible FB helpt ook niet echt. Al heb je daar ook weer work-arounds voor, maar er gaat wel gruwelijk veel tijd in zitten ;) Heb me iig voldoende vermaakt met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

FB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forgotten beast: http://df.magmawiki.com/index.php/Forgotten_beast

ps. nee, dat gejengel staat bij mij ook uit >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
*must kill.. must kill*

erm.. nu bij mij ook uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
heuveltje schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:26:
Ben ik trouwens de enige die moordneigingen gekrijgt na 4 minuten dat gitaargejengel uit DF ?
Oh, muziek gaat ook meteen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Soms word ik gek van die muziek, maar ik mis het meteen als het niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

hayate666 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:01:
Soms word ik gek van die muziek, maar ik mis het meteen als het niet aanstaat.
mmm dan ben jij dapperder dan ik :0
Had het per ongeluk aangelaten terwijl ik een wereld genereerde.
Binnen 30 seconde zat dat al gruwelijk op me zenuwen te werken !!!!!!!!

BTW
Als iemand nog een leuke uitdaging zoekt.
IK had een wereld gegend zonder grotten.
Op de een of andere manier verdwijnt dat ook ALLE planten,zaden en plantaardige dranken en maaltijden uit je embark screen.

Dus moest ik enbarken zonder voorraden, zonder booze! en geen manier om ondergronds te kweken.
En dat in een evil omgeving, dus zomaar wat plantgatheren viel ook nog niet mee.

Zeer uitdagend en frusterend tegelijkertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:58:
[...]

mmm dan ben jij dapperder dan ik :0
Had het per ongeluk aangelaten terwijl ik een wereld genereerde.
Binnen 30 seconde zat dat al gruwelijk op me zenuwen te werken !!!!!!!!

BTW
Als iemand nog een leuke uitdaging zoekt.
IK had een wereld gegend zonder grotten.
Op de een of andere manier verdwijnt dat ook ALLE planten,zaden en plantaardige dranken en maaltijden uit je embark screen.

Dus moest ik enbarken zonder voorraden, zonder booze! en geen manier om ondergronds te kweken.
En dat in een evil omgeving, dus zomaar wat plantgatheren viel ook nog niet mee.

Zeer uitdagend en frusterend tegelijkertijd :)
dat is wel kicke ja.

ik ga hem meteen proberen.
eindelijk een reden een volledige viseconomy op te zetten d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ik zie dat het vrij stil is in dit topic, maar ik ben pas aan Dwarf Fortress begonnen. Iemand in het Minecraft topic vond namelijk dat Minecraft vergelijkbaar is met DF, behalve dat Minecraft 1st/3rd person is en hij DF beter vond :9

Anyhoe, echt een verslavend spel! Heb als eerst maar even een tutorial gebruikt om me er een beetje een beeld van te vormen, maar denk dat ik maar opnieuw ga beginnen. Ik merk dat ik er al snel vanaf wilde wijken en hem vaker niet gebruik dan wel O-)

Overigens heb ik al wel meteen een tilesetje gebruikt, dat maakt het toch was overzichtelijker.

Btw ik zie nu dat jij het ook (al langer) speelt Hayate, tof! Ik zet de muziek trouwens ook wel uit hoor, vervolgens zet ik lekker een The Elder Scrolls (Morrowind) soundtrack aan om toch in de goede mood te blijven O+

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Leuk dat je het ook probeert! Het loopt momenteel niet zo'n storm hier, maar er zijn genoeg mensen die het nog steeds spelen. Zonder tileset vind ik het zelf ook niet speelbaar. Ik wil zelf toevallig weer eens gaan beginnen aan een nieuw fort en wat epische verhaaltjes gaan beleven, als ik het militaire deel eens van de grond krijg en ik tijd heb met mijn werk.

Als je eens wat wil weten of meemaakt gooi het in het topic en anders weet je me vast op andere manieren wel te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik moet zeggen dat zonder tileset ook wel leuk is, duurt langer voor je door hebt wat er gebeurt. Maar uiteindelijk heb je net het idee dat je naar de matrix kijkt :D vooral als in mijn geval mijn vriendin over mijn schouder mee keek (en me vervolgens voor gek uit maakte)

Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die met enige regelmaat checken wat er gepost wordt. En het blijft een geweldig spel :D Het is leuk dat er weer iemand bij is die het volgt :D

Wat ik je in ieder geval ook aanraad te downloaden is stonesence, dan heb je een "mooie" isometrische weergave van al je dwergjes in hun nederig stulpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:14:
Ik moet zeggen dat zonder tileset ook wel leuk is, duurt langer voor je door hebt wat er gebeurt. Maar uiteindelijk heb je net het idee dat je naar de matrix kijkt :D vooral als in mijn geval mijn vriendin over mijn schouder mee keek (en me vervolgens voor gek uit maakte)

Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die met enige regelmaat checken wat er gepost wordt. En het blijft een geweldig spel :D Het is leuk dat er weer iemand bij is die het volgt :D

Wat ik je in ieder geval ook aanraad te downloaden is stonesence, dan heb je een "mooie" isometrische weergave van al je dwergjes in hun nederig stulpje :D
en hoeveel forten zijn er al met een mayor facepalm moment afgebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
De meeste, eerst een schreeuw van ontzetting, daarna nog wat pogingen om te redden wat er te redden valt, en dan alleen nog maar naar de zeis van mr dood kijken :D

maar dat had dan weer niks te maken met het al dan niet gebruiken van een tileset :D

moet wel zeggen dat ik recentelijk iets te druk bezig ben met RL dus weinig tijd voor DF (en andere games) heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
@Hayate
offtopic: die naam brengt leuke herinneringen terug btw _/-\o_

Ik ga vanmiddag na mijn werk eens opnieuw beginnen denk ik. Ben benieuwd hoe me dat afgaat, ik zou niet weten hoe je begint vanuit het niets. Maar dat zal zich vast redelijk uitwijzen. En anders.. leer ik wel van de fouten :9 After all.. losing schijnt hierbij fun te zijn :+

Ik ben benieuwd wat voor avonturen het me gaat opleveren, maar daar zal ik het zeer zeker nog met je over hebben! ;)

@Bornhald
Zonder tileset zal ik ooit weleens proberen als ik aan de gameplay zelf gewend ben. Ik ben meestal juist wel van de "default" settings (dus zonder mods e.d.), maar na de eerste keer DF te starten zonder een custom tileset heb ik me maar een keer bedacht. Dat schrikte toch enigzins af, maar gelukkig niet genoeg om het helemaal niet meer te proberen. Vandaar dat ik maar naar een andere tileset gegrepen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik zeg ook zeker niet dat een tileset slecht is hoor.
De reden dat ik zonder tile set speelde is dat ik het toevallig op wikipedia tegen kwam. Ik was aan het kijken naar roguelikes, en daar stond dacht ik weer een link naar DF.
Zodoende ben ik DF gaan checken. en dus in eerste instantie zonder tileset gespeeld.

De eerste tileset die ik tegen kwam was redelijk brak, dus toen weer terug gegaan naar zonder tileset.
Dit was allemaal nog toen het 2d was :D (wat was de eerste winter moeilijk, en de olifanten.... )

Uiteindelijk wel over gegaan, en moet zeggen dat ik tegenwoordig liever met tileset speel hoor!! Er staat iets verder terug een linkje naar de meest gebruikte mods, die zijn zeer aan te raden! (sorry kan em zelf niet ff snel vinden en weet eigenlijk niet op welke versie die nu precies draait)

En altijd wanneer je dwarf fortress speel, onthoudt: "Loosing is fun"
dus in het begin zal het fout gaan :D En dat maakt het nu net zo leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bornhald schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:41:
En altijd wanneer je dwarf fortress speel, onthoudt: "Loosing is fun"
dus in het begin zal het fout gaan :D En dat maakt het nu net zo leuk :D
Ik vind dat "losing is fun" zo'n onzin. Een kapstok waar alle irritante eigenschappen van DF aan opgehangen worden. Nee, ik vind je fort verliezen aan een onkwetsbaar beest of dergelijke bugs geen 'fun'. Dat zijn gewoon bugs die eeuwen geleden gefixt hadden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Hydra schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:53:
[...]
Ik vind dat "losing is fun" zo'n onzin. Een kapstok waar alle irritante eigenschappen van DF aan opgehangen worden. Nee, ik vind je fort verliezen aan een onkwetsbaar beest of dergelijke bugs geen 'fun'. Dat zijn gewoon bugs die eeuwen geleden gefixt hadden moeten worden.
ook die beesten kan je 'verslaan'.
Ze inmetselen of in een gat laten vallen ect.
het is jouw schuld dat ze je fort vernielen, had je maar voorbereid moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Gisteren met een nieuw fort begonnen (zonder tut). Gaat volgens mij vrij goed nog.
Heb pas een uurtje gespeeld ongeveer en heb een Carpenter's workshop, Mason's workshop, Still, Farm plot een slaapzaal en wat stockpiles buiten de ingang van de mijn.

Ik vraag me eigenlijk af of ook het aantal dwergen (en hun professie) bij elke nieuwe game anders gegenereert worden. Heb nu 1 miner en het lijkt me zo weinig, hij werkt zich een breuk :P
Hoe krijg je er trouwens dwergen bij? Ik las ergens iets over migranten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
De dwergen die je op je start mee neemt kan je zelf aanpassen, dus welke skills ze hebben. Daarnaast ook welke voorraden je mee neemt enz kan aangepast worden. Als je dat niet doet, wordt het volgens mij random gegenereerd (net als volgens mij praktisch alles in het spel :D )

Migranten komen op basis van de waarde van je fort daarnaast moeten de dwergen ook nog toegang hebben tot je fort.

Ik zou ook ervoor zorgen dat niet ieder wild beest zomaar bij je stores kan, daarnaast wanneer je overvallen wordt door iets dan wil je ook dat ze niet makkelijk bij je stores kunnen en vooral food stores wil je veilig hebben! (net als de productie imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ah oke, da's mijn volgende stap. Naast voedsel en drank goed draaiend krijgen, alles naar binnen verkassen en goed beveiligen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Mobs zijn niet heel erg slim. Dus als je een kanaal om je ingang met een brug (voor je handelaren en voor foerageren) van 3 tiles breed maakt hou je de meeste al buiten. Een muur is dan ook nog eens handig tegen vijandelijke boogschutters.

Wat je ook zeker moet maken is een trade depot. Dan kan je handelen met de mensen, elven en dwergen. Om de spullen waaraan je een tekort hebt te kunnen krijgen.

Wel op letten dat de elven vaak moeilijk doen met handelen, ze nemen geen hout en dierlijke producten aan (dacht ik) als je dat probeert te handelen lopen ze boos weg (dus wellicht een optie om je trade depot zo te bouwen dat je de elven kan verdrinken en daarna hun spullen kan gebruiken :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Je kan een configuratie voor dwergen ook opslaan. Ik heb zelf gewoon een standaard ingesteld van 2 miners, een farmer/brewer, een crafter, een mason, een nutteloze sleepdwerg en een houtdwerg. Ook neem ik 1 mannetjeshond en 3 vrouwtjeshonden mee, voor wardogs en extra vlees als er puppies komen. Verder kan je het ook gewoon flexibel instellen naar wat je denkt nodig te hebben in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Hm moet ik dat toch eens een keer bekijken. Maar da's voor het volgende fort. Met de huidige ga ik wel serieus verder.
De lol erin wordt trouwens wel steeds groter. Geweldig dat je met niets begint en steeds meer een fort begint te krijgen inclusief de druk in de weer zijnde dwergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
En dan een:
Forgotten beast
goblin raid
probleem met water
probleem met lava
berzerk dwarf
fout in graaf werkzaamheden

en dan kan je weer opnieuw beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Hehe dat heb ik vaak genoeg gelezen ja, ben benieuwd hoe lang ik het volhoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Mijn ergste tantrum spiral ontstond in een woestijn met een rivier waar ik geen barrels kon maken voor alcohol. Dwergen gingen drinken uit de rivier en gingen steeds dood vanwege de dodelijke carp die er in zaten. Na zo'n 10 dwergen te hebben zien overlijden braken er depressies uit in mijn fort (van in totaal 80 dwergen). Ik liet snel een veilig waterkanaal aanleggen, maar dwergen bleven naar de carp toelopen om de lijken te plunderen. Na nog 5 dwergen die overleden begonnen er rellen uit te breken die het leven kostte van een aantal smederijmedewerkers die gehaast koperen barrels aan het smeden waren. Na een slooppartij die het leven heeft gekost aan 40 dwergen en het grootste deel van mijn eetzaal werd de boel weer rustig en kon ik weer gaan opbouwen met metalen barrels.

Ik heb het zelf sinds de nieuwe release volgehouden tot de eerste serieuze ambush aangezien ik mijn leger steeds niet op de been wist te krijgen of alle dwergen doodvielen doordat ik het ziekenhuis niet goed wist te besturen. Sindsdien ben ik er uit frustratie wat minder mee bezig geweest, maar ik ga vanavond proberen om weer een fort op te starten.

Gewapend met een nieuwe guide voor het leger natuurlijk!

[ Voor 45% gewijzigd door hayate666 op 10-11-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Danku...
ik ben bang dat mijn vriendin mij vanavond ook weer gaat verliezen terwijl ik aan het staren ben naar mijn scherm om te kijken hoe mijn dwergen zichzelf om zeep helpen.

zat ook op een goede military guide te wachten :D

[ Voor 12% gewijzigd door Bornhald op 10-11-2010 15:09 ]

• hayate666
God Bij Armok het begint alweer goed zeg. Mijn dwergen weigeren om eten te verbouwen. Er liggen twee farmplots met aanwijzingen wat ze moeten zaaien en toch weigeren ze. Als ze verhongeren is het hun eigen schuld, stel bebaarde krengen dat het er zijn >:)

Verwijderd

hayate666 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:55:
Mijn ergste tantrum spiral ontstond in een woestijn met een rivier waar ik geen barrels kon maken voor alcohol. Dwergen gingen drinken uit de rivier en gingen steeds dood vanwege de dodelijke carp die er in zaten. Na zo'n 10 dwergen te hebben zien overlijden braken er depressies uit in mijn fort (van in totaal 80 dwergen). Ik liet snel een veilig waterkanaal aanleggen, maar dwergen bleven naar de carp toelopen om de lijken te plunderen. Na nog 5 dwergen die overleden begonnen er rellen uit te breken die het leven kostte van een aantal smederijmedewerkers die gehaast koperen barrels aan het smeden waren. Na een slooppartij die het leven heeft gekost aan 40 dwergen en het grootste deel van mijn eetzaal werd de boel weer rustig en kon ik weer gaan opbouwen met metalen barrels.

Ik heb het zelf sinds de nieuwe release volgehouden tot de eerste serieuze ambush aangezien ik mijn leger steeds niet op de been wist te krijgen of alle dwergen doodvielen doordat ik het ziekenhuis niet goed wist te besturen. Sindsdien ben ik er uit frustratie wat minder mee bezig geweest, maar ik ga vanavond proberen om weer een fort op te starten.

Gewapend met een nieuwe guide voor het leger natuurlijk!
dit verhaal en het bijhorende gezucht gekreun en gesteun kan ik me nog goed herinneren.

na de volgende update ga ik ook weer eens aan de gang.
om tegelijkertijd de adventure mode ook eens te proberen ben ik erg benieuwd naar na het spelen van crawl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Tijd voor een verhaaltje van het front.

Mijn fort heeft de grote mazzel om te liggen in een zoetwater moeras met een vulkaankrater erin. Ik heb de ingang van mijn fort naast de open krater gebouwd. De enige toegang is een smalle brug bezaaid met weapon traps die gevuld zijn met reusachtige bijlen. Aanvallers hebben 3 mogelijkheden:

1: Sterf door een grote bijl
2: Ontwijk de grote bijl en landt op de volgende grote bijl
3: Ontwijk de grote bijl door van de brug af te springen en verbrandt levend in de magma

Het enige probleem hiermee zijn de kobold dieven die regelmatig langskomen. Ze sluipen over de vallen heen en worden bij de ingang gespot door een kameel die ik daar vastgebonden heb. Op dit moment komt mijn eindelijk effectief werkende leger in actie!

Op een zekere dag besluit Bob de kobold het fort te bezoeken. Hij loopt over de brug, maar komt tot zijn grote spijt de fanatieke kapitein van mijn marksdwarves tegen. De kapitein is vers op de positie aangesteld maar heeft nog niet de kans gehad om haar wapens op te gaan halen. Zij laat zich hierdoor echt niet afschrikken en gaat zwaaiend met haar blote vuisten achter Bob aan, die het op een lopen zet.

Zijn korte pootjes dragen hem echter niet snel genoeg weg en het duurt niet lang voordat Bob midden op de brug vastgegrepen is door mijn kapitein. De slimme Bob heeft speciaal voor dit soort gevallen een ijzeren dolk meegenomen, waarmee hij snel en koelbloedig uithaalt naar de duivelse dwerg die hem vast houdt.

Van een afstand is te zien dat er iets bloederigs de vulkaankrater invliegt en verbrandt in een rookwolk. Bij nader onderzoek blijkt dit de rechterhand van mijn kapitein te zijn die compleet afgehakt is. De kapitein is hier op zijn zachtst gezegd niet blij mee en gooit Bob bij zijn staart van de brug af om hem te leren zwemmen in magma. Bob verbrandt ter plekke.

De kapitein laadt zich niet van slag brengen door het verlies van haar hand en loopt bloedend terug de barakken in. Even later zie ik haar met een kruisboog oefenen op een van de archery targets die ik daar heb opgesteld. Op de een of andere manier weet ze met alleen haar linkerhand een kruisboog vast te houden, te mikken en bovenal te herladen!

Ze heeft een tijdje een bloedspoor achtergelaten dat door de barakken heen goed te volgen is, maar dit is blijkbaar vanzelf opgehouden. In haar gedachten staat te lezen dat ze recentelijk "een kleine verwonding had opgelopen". Toch is ze nog steeds heel blij. Ze krijgt even later zelfs een kind wat ze steeds bijdraagt en ook dat weerhoudt haar er niet van om te blijven schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat een dappere kaptein :)
Kleine waarschuwing. Ze liep rechtstreeks terug naar de baracks, dus je hebt nog geen hospitaal ?
If so, dan heb je goede kans dat ze over een jaar alsnog dood valt door een "infection" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

hayate666 schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:02:
Ze sluipen over de vallen heen en worden bij de ingang gespot door een kameel die ik daar vastgebonden heb.
Ik zie het voor me, probeer je als dief naar binnen te sluipen, staat er een kameel voor je neus. :D

Ook leuk: ik heb nu een forgotten beast in mijn grot langslopen, waar ik mijn magma-forges heb staan. Maar er staat een muurtje omheen en als ik erts wil uithakken in de grot, graaf ik daar altijd een tunnel naar toe zonder daadwerkelijk in de grot uit te komen, ik laat dus één laagje gesteente zitten (om te verkennen graaf ik dan soms één gat, niet bij de bodem van de grot, en die metsel ik meteen weer dicht). Nu nog een goede manier vinden om dat beest dood te krijgen, mij valt 'ie in ieder geval niet aan. Ik denk aan wat magmapompjes of zo. Ik heb trouwens ook een tunneltje naar een adamantine vein, dus is d'r een manier om beast vs. demons te krijgen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 14-11-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fort heeft de grote mazzel om te liggen in een zoetwater moeras met een vulkaankrater erin. Ik heb de ingang van mijn fort naast de open krater gebouwd. De enige toegang is een smalle brug bezaaid met weapon traps die gevuld zijn met reusachtige bijlen. Aanvallers hebben 3 mogelijkheden:

3: Ontwijk de grote bijl door van de brug af te springen en verbrandt levend in de magma

Het enige probleem hiermee zijn de kobold dieven die regelmatig langskomen. Ze sluipen over de vallen heen en worden bij de ingang gespot door een kameel die ik daar vastgebonden heb. Op dit moment komt mijn eindelijk effectief werkende leger in actie!

Op een zekere dag besluit Bob de kobold het fort te bezoeken. Hij loopt over de brug, maar komt tot zijn grote spijt de fanatieke kapitein van mijn marksdwarves tegen. De kapitein is vers op de positie aangesteld maar heeft nog niet de kans gehad om haar wapens op te gaan halen. Zij laat zich hierdoor echt niet afschrikken en gaat zwaaiend met haar blote vuisten achter Bob aan, die het op een lopen zet.

Zijn korte pootjes dragen hem echter niet snel genoeg weg en het duurt niet lang voordat Bob midden op de brug vastgegrepen is door mijn kapitein. De slimme Bob heeft speciaal voor dit soort gevallen een ijzeren dolk meegenomen, waarmee hij snel en koelbloedig uithaalt naar de duivelse dwerg die hem vast houdt.

Van een afstand is te zien dat er iets bloederigs de vulkaankrater invliegt en verbrandt in een rookwolk. Bij nader onderzoek blijkt dit de rechterhand van mijn kapitein te zijn die compleet afgehakt is. De kapitein is hier op zijn zachtst gezegd niet blij mee en gooit Bob bij zijn staart van de brug af om hem te leren zwemmen in magma. Bob verbrandt ter plekke.

De kapitein laadt zich niet van slag brengen door het verlies van haar hand en loopt bloedend terug de barakken in. Even later zie ik haar met een kruisboog oefenen op een van de archery targets die ik daar heb opgesteld. Op de een of andere manier weet ze met alleen haar linkerhand een kruisboog vast te houden, te mikken en bovenal te herladen!

Ze heeft een tijdje een bloedspoor achtergelaten dat door de barakken heen goed te volgen is, maar dit is blijkbaar vanzelf opgehouden. In haar gedachten staat te lezen dat ze recentelijk "een kleine verwonding had opgelopen". Toch is ze nog steeds heel blij. Ze krijgt even later zelfs een kind wat ze steeds bijdraagt en ook dat weerhoudt haar er niet van om te blijven schieten.
:D echt wat een spel.
De tien keer dat ik er aan begonnen ben gaf ik het op na vijf minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:25:
[...]

:D echt wat een spel.
De tien keer dat ik er aan begonnen ben gaf ik het op na vijf minuten.
begin eens met de tinypirate tutorial en werk die door.

de eerste keren had ik hem zelf als website open. maar deed het niet helemaal nadat ik hem had uitgeprint werd het een stuk makkelijker ook om dingen terug te zoekn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
heuveltje schreef op zondag 14 november 2010 @ 08:39:
Wat een dappere kaptein :)
Kleine waarschuwing. Ze liep rechtstreeks terug naar de baracks, dus je hebt nog geen hospitaal ?
If so, dan heb je goede kans dat ze over een jaar alsnog dood valt door een "infection" :(
Het bijzondere is dat ik een ziekenhuis had. Ze koos er zelf voor om te doen alsof er niks gebeurd was. Er hoefde zelfs niet eens een pleistertje op! De wond bloedt al bijna een jaar niet meer en ze doet nog steeds net zo fanatiek mee met de andere marksdwarves als altijd.
bwerg schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:39:
[...]

Ik zie het voor me, probeer je als dief naar binnen te sluipen, staat er een kameel voor je neus. :D
Ik stel me voor dat ze betrapt worden door de verraste kreet die ze slaken als ze ineens een kameel voor hun neus zien staan ;)
Ook leuk: ik heb nu een forgotten beast in mijn grot langslopen, waar ik mijn magma-forges heb staan. Maar er staat een muurtje omheen en als ik erts wil uithakken in de grot, graaf ik daar altijd een tunnel naar toe zonder daadwerkelijk in de grot uit te komen, ik laat dus één laagje gesteente zitten (om te verkennen graaf ik dan soms één gat, niet bij de bodem van de grot, en die metsel ik meteen weer dicht). Nu nog een goede manier vinden om dat beest dood te krijgen, mij valt 'ie in ieder geval niet aan. Ik denk aan wat magmapompjes of zo. Ik heb trouwens ook een tunneltje naar een adamantine vein, dus is d'r een manier om beast vs. demons te krijgen? :P
Demons vrijlaten in deze versie staat gelijk aan FPS death. Het zijn er zoveel dat de meeste pc's het niet meer aankunnen en het fort vertraagd tot niks. Wat voor een forgotten beast is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik ben blij dat ik eindelijk de eerst paar goblin ambushes kan weerstaan. Nu 6 min of meer getrainde axemen en 3 macemen. Ze hebben al verschillende berzerk dwarfs en goblin ambushes verslagen :D

nog geen echt leuke verhalen, maar ben allang blij dat ik ambushes kan weerstaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024

Schitterend verhaal! Speel het spel zelf niet, maar als ik dit soort dingen lees begint het toch wel een beetje te kriebelen O-)

Laat die verhalen maar komen, dan ga ik van het weekend een poging wagen om het spel te starten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
als je gaat spelen :D raad ik je aan dwarf fortress lazy newb iig te downloaden heb je iig wat map packs enz. daarnaast raad ik ook stone sence aan :D

daarin zitten eigenlijk de meeste tools

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Andiaen schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:03:
[...]
Laat die verhalen maar komen, dan ga ik van het weekend een poging wagen om het spel te starten _/-\o_
You sure? Repost, maar nog altijd leuk om terug te lezen:

Diary of lord overseer ruler king EMPEROR Crayne of Thunderlens

Thunderlens, year 1

2nd Granite, 52
Thunderlens. Wretched place. I have no idea why I ended up here instead of in the Forges of the palace, turning out ornate sables for the royal guard. Instead, I find myself under the desert sun, surrounded by foul-smelling wretches, toiling away at anything but my chosen profession.

I've been contemplating making a break for it, but the sounds of the zombie carp in the night have for now broken my resolve. There is no sound on earth that compares to the slithering of broken fins on sand, the squelching of rotten entrails as one of those fiends drags itself from the water into your fortress to claim another victim. The *clickclack* sounds of the jawbone silently opening and shutting...

I've started wetting the bed again.

Why am I telling you this?

Anyway, the guy in charge, Shadetree, has decided he wants to spend more time trading with the few loonies brave enough to haul their ass over to this cesspit. Fine with me, since it apparently means I'm now in charge of this dump. You wouldn't think that would appeal to me, but just let me say this: leaders don't haul garbage around.

So, I've been studying the regulations - yeah, apparently we have those and I should follow them - and the only official duty I have is burying all the stupid little fuckers that end up as zombie carp bait, so I'll do that. The rest of my duties I handed off to one of the others. I also noticed that the few useful dwarves in this fortress get little chance to do what they're good at. Mostly they just move furniture around, lug stones from A to B or throw away the rotting remains of their latest fine dining experience. I've instructed our miners, the carpenter and the stonecrafter to just stick to their job. We have the useless bunch to do all the crap jobs nobody wants to do. You know them, the lye makers, the soap makers. The special snowflakes.

Another thing I've noticed - and it's just a small thing - is that we don't have military presence. And since we don't have a military presence, we don't need weapons. I'm the goddamn weaponsmith! What the FUCK am I doing here if we don't need weapons?!? So, there was a simple solution to this dilemma. Either we draft some of these leftovers, or we at least start making the weapons for when the peasants turn up. Now, we're stretched thin as it is, so the draft option would seem to be unfeasible at this point. But I'll take the second option any day, if only to be actually doing my damn job. With that idea in mind, I've ordered the construction of a new layer in our underground fortress and a pipe to funnel the magma into a section of this new level. This section will not be joined to the other sections of our lovely layout, but will fill up with magma, allowing smelters and workshops to be built above. Hallelujah.

3rd Granite, 52
Well that's nice. Give these idiots a chance and they'll skip work to get married. Showed up of course, kissed the bride (at least, I think I did, with the beards it's kind of hard to tell with us) and left them to roll around in the muck with mugs ale.

NOW GET BACK TO WORK DAMMIT!

16th Granite, 52
Someone came to tell me the miners have struck alunite. I fell to my knees and thanked the gods for this fortuitous...oh wait, I didn't. It's alunite? You want me to cream my pants for alunite? Bring me something I can melt down, then we do the happy dance. Morons.

24th Granite, 52
Elves. What the hell are elves doing in this hellhole? Is there some kind of trading company out there that harvests employees from mental hospitals or something? Anyway, let's see what they have and what they want. I swear to god, if they start whining about trees in the middle of the desert, I'll force feed them their own goddamn pointy ears.

Quickly I order all the crap we've made for trade up to the depot and yell at Shadetree to get up there to greet them. And smile, dammit! We want stuff from them!

Shadetree goes up there in a huff (apparently being ordered around is not his idea of being a trader *shrug*) and reports back about 30 minutes later. I'm thinking he either killed them all and took their stuff (nah) or was blown off, but no, he tells me they had wood with them (which we apparently need), some training swords and bucklers, a caged giant leopard (I smell a pet) and a shitload of cloth. He took all of it and we've even got a few mugs left over.

I still fail to see how this is all exciting, but I pretend and let him enjoy his victory. Somebody has too. Back to the mission at hand: get me a goddamn forge before I grab an axe or pick and save the zombie carp the trouble.

When I ask Shadetree how many picks we have in store he just shrugs and mumbles something unintelligible. When I ask him if he has an inventory list I can check, he mumbles something else, something I won't repeat here. Anyway, I kicked his ass out there, told the mason to partition off part of a level, shove a door, a table and a chair in there and set Shadetree to counting picks, seeds, meals and whatever else he comes across. If I want to train up more miners, it's kind of handy to know for sure there's actually picks for everyone to use. *sigh*

1st Slate, 52
Migrants. I say again, migrants. Or victims, depending on your point of view. They're coming here to find new adventures, a new life. They'll find dung shoveling and vomit scraping unless they've got something to contribute. We'll see.

Holy freaking crap! There's got to be more than 15 of the little buggers. I was planning on getting a suntan up top, but I'm shaking hands and smiling so hard my fillings will fall out if I'm not careful.

First thing I do is draft a few recruits. I choose some of the worthless cretins that were here before and some of the newcomers and organize them in two squads of three. Then I kick them in the backside and send them to train. By the time I get around to creating actual weapons for them, hopefully they'll know a blade from a grip. If not, they'll be in pain a lot.

I've also designated a barracks, since the idiots I've chosen for our military apparently have difficulty sparring anywhere else. Yeah.

24th Slate, 52
Shadetree now apparently wants to addressed as clerk. I hope he doesn't think that gets him off trading duty. Next time a bunch of peddlers show up, he's getting shoved out into the sun again.

28th Slate, 52
I've laid out the plan for my own chambers. I want a place close to my magma smelters and the magma pool. I...I need it. *sobs*

WHAT?!?!

25th Felsite, 52
Work is progressing on my chambers and the magma flow channel. Soon we...well, I, will be smelting away. Maybe the metalsmith that was in the last bunch of migrants will join me, but he seems to be more interested in poo shoveling. Don't know why really.

4th Hematite, 52
Oh dear. It seems dwarves are not flame retardant. Flaming retards, yes. Flame retardant, no. While preparing my magma funnel, our sacrificial lamb Momuz the Gem Setter apparently could not outrun magma. Ah well, at least our mason, who I conveniently had over for dinner at that time, is safe.

17th Hematite, 52
Well. Traders. Whaddayaknow. We got mugs for ya. Lotsa mugs. I order Shadetree to go down to the depot, but he refuses. Says he's too busy counting individual bones. I have to physically remove his chair from the room before he gets the hint. After about an hour Shadetree reports that he sold lots of souvenir mugs for more wood (yay!) as well as some metal swords, food, drink and other assorted crap. Not sure where we'll put it, but that's a matter for later consideration.

6th Malachite, 52
Goddammit! One of the miners decided to use the stairs down to the new magma tunnel for his daily workout right when they were covering over the entrances up top with floors. Now he's stuck there. And since I first channeled away the stairs under the floor (I'm thorough), it isn't simply a matter of removing the floor. I have to dig into the stairs from the side and the build a wall to make sure that, should the magma rise up through the stairs, it doesn't flood the level. These people are so damn dense it's a wonder they can figure out which end of their miserable bodies the food goes into and what it comes out of. *grumble*

Also, we have a fey mood!

Our carpenter has claimed a carpenter's workshop (how surprising!) and is making something. Probably an earring depicting a certain rather violent death by magma ingestion.

14th Malachite, 52
More migrants! What is it with these people? Ah well, as long as I'm at it, I might as well boss them around. I add 4 more of them to the guard. They can spar all they want. The rest is put to hauling duty.

16th Malachite, 52
My magma smelter and forge are ready. Now I need ore. I get Shadetree into my office and close the door. When posed a very simple question, namely: "Do you have any ore?", he begins stammering and mumbling about the cat having eaten it and it being a bit more runny than I'd like. A few slaps later I've got my answer: we don't have any.

Life hates me. The Gods hate me.

Shadetree runs out of my office as I rant and rave, face purple with rage. I immediately order the miners to start stripmining. *twitch*

19th Malachite, 52
COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER! COPPER!

It's no iron or adamantium, but hey. COPPER!

28th Galene, 52
ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM! ALUMINUM!

It's no iron or adamantium, but hey. ALUMINUM!

Also, the carpenter went insane. Apparently our little desert paradise didn't have what he wanted. I was wondering what all that muttering was about. At least he's gone melancholic. I've seen it happen before. Give him a few months and he'll be either right as rain or dead. Either way, I'm happy. Just in case, I'm moving up our resident - useless - wood cutter up to carpenter status. Go for it, boy.

16th Limestone, 52
God, more traders. SHADETREE!!!

At least this bunch brought more wood again, so it's finally looking like we can do something woody.

16th Sandstone, 52
It is with great sadness I've been chosen to bury our former carpenter who spent the last weeks of his life sobbing in a corner. You will be missed. No one made uncomfortable beds like you.

Just as I'm burying the guy, someone yells "MIGRANTS!" from somewhere on the fortress walls. This is really getting silly. We don't have the beds! *sighs*

19th Sandstone, 52
We have our first legendary champion. All hail Meng somethingsomething. I can never remember these guys' names. Ah well, he gets a pat on the back and...well...nothing else.

20th Sandstone, 52
Ehhh...oh dear. Another mood, this time the little fella says he's possessed. Let's watch him a bit more closely this time. *grins nervously*

6th Timber, 52
The little bastard's just standing there, not moving an inch from the spot near his bunk. Dammit! Maybe he doesn't like the Craftdwarf's Workshop we built a few levels down, so I have one of the guys build him another one right next to the damn barracks. But no, he stands there, mesmerized, drooling. So I think a little harder. In a feat of inspired imagination I have them build a Leather Works, a Loom and a Clothier's Workshop. STILL HE DOESN'T MOVE. I grind my teeth till the fillings drop to the ground and finally come up with one last idea. I build a glass furnace near my own station. THAT MUST BE IT.

IT MUST.

IT MU...FUCK! Still no movement.

You know what, rot in hell.

At least the Clothier's Workshop is seeing use. As is the Leather Works. I can't be bothered to tear the lot down, someone else'll have to deal with it.

24th Timber, 52
Yeah baby, my guards have been beefing up and two more have joined the ranks of the legendary champions. Welcome guys, here's a mug of ale. Yeah, a Felsite mug, why? Now go train some more.

18th Moonstone, 52
And another marriage! The clothier and some random peasant have decided to join forces. I go over there, say a few words (well, mutter and belch mostly) and everybody dances the night away. Except for me. I hate dancing.

On my way back from the wedding, I came across our possessed Craftsdwarf. He took one look at me, said something about having to put a sheep in the oven and his monkey contracting syphilis from a dancing fairy and dashed off.

We need an asylum.

19th Moonstone, 52
Dear diary. SHOCKER! Shadetree wasn't there for our monthly stocks and budget meeting, so I went looking for him. Well, looking for HER! Apparently Shadetree's been a woman all this time. Not convinced? She pooped out a baby during the night. THAT'S WHY SHE WASN'T THERE FOR THE MEETING. Gah.
Anyway, after the initial embarrassment I sent a fine meal and a mug of ale down there with a little card that has popup goblins in it. I tried to make sure my handwriting was legible, but I can never tell if someone'll be able to figure out what I wrote. If I get slapped, I'll have my answer.

28th Moonstone, 52
I've made myself a nice copper plate mail, engraved with interesting scenes of people burning to death, going insane and mugs. Lots of goddamn mugs. Everywhere.

I fear for my sanity. But it's shiny. It's shiiiiinnnnnyyyyyyyyyy...teeheeeheeeheee...

7th Opal, 52
We have far too many useless dogs and puppies running around, so I'm having kennels built. In the future, we'll have a lot more dogs chained up outside to ward off intruders. Which I haven't seen yet.

Let's be honest, you'd have to be pretty damn brain-damaged to try and assault this piece of crap fortress.

18th Opal, 52
Another baby. Sheesh, you'd think they were happy in this fortress. And Shadetree seems to be collecting clothes. On the floor. Of her office. If her stock records weren't phenomenal, I'd have her put away.

23rd Opal, 52
The Craftsdwarf guy is dead. I heard him slamming his head against the walls all night last night and when it suddenly stopped this morning I knew enough. Time to get out the shovel.

26th Opal, 52
I'm starting work on flooring over the first level of the aboveground tower. Also, I got a letter from the King telling me someone else'll be by soon to take over operations here. Tells me I'm too valuable as a weapon-smith to manage the place.

Yeah, right. If you ask me, some courtier's sister's nephew's second inbred cousin's bastard needed a job faaaaaaaarrrrr away from society and now he's being sent here. We'll see.

23rd Obsidian, 52
Well, more aluminum, so I'm hoping I get to forge another statue for my chambers in time for my relief from command. Not counting on it though...

26th Obsidian, 52
OH GODS! Another one. Now the armorer withdraws from society. Why? What have I done to deserve this? *screams*

27th Obsidian, 52
Phew! At least this little piggy started his construction. I'm kind of curious what he'll make, it'll be made from copper, that I know. Well, looks like the military's gonna have an artifact to wear.

1st Granite, 53
I knew it! The new guy's here and boy does he have inbred royal bastard written all over him. Anyway, I'm throwing off the mantle of command. He can have it. It smells anyway. I'll be in the smithy, churning out...ehh...copper stuff mostly. We need to find us some iron ore...

Thunderlens year 2

1st Granite, 56

Well dammit. Just when I'd gotten used to a life in the forges again, they find me. Seems word of my excellent reign a few years back has reached the King and Queen and now they want me to pick up the pieces of the last administration attempt.

Why can't they just let me be? All I ask is a spacious bedchamber, a few statues of me and a chained up Giant Leopard. Is that so much to ask?

Anyway, in the past few years the fortress has been remodeled to look something like an ant farm. An ant farm built by retarded ants, retarded bedwetting ants that periodically spasm and drool. I rarely go above my own living level, but I took a look at the tower yesterday.

Wish I hadn't, on most levels the cornerstones have been sort of left out. Looks like an attempt at art, but to be honest, I'm the kind of dwarf that appreciates art like he appreciates a 10" kidney stone.

So, in the interest of architectural nightmare reduction, I've ordered the masonry to be straightened out. I've also remodeled some of the subterranean levels. The original design was cute, with the curved walls, but some of the overseers that came after me decided that excavating willy-nilly was fashionable. Why bother keeping the curved walls then?

Also, I've ordered work to start on what I like to call Decisive Operation Reduce Fuckups or DORF. DORF is a way to convey to simple folk what it means when
you fuck up.

They'll see. Incompetent pancakes.

2nd Granite, 56

Who the fuck used all the Bauxite in the tower's lower level? Ah well, it'll still stand after I rip it all out.

I think.

5th Granite, 56

A day full of interesting surprises. I came to the office to hear several alarmed peasants crying about one of our champions having entered some sort of trance. Apparently he's standing out in the sun with one leg raised and his arms folded out like some kind of bird. I told them the military types get hit in the head too often and to just let him be, he'll snap out of it.

6th Granite, 56

He did.

7th Granite, 56

I can hear the Dungeon Master, Ricas Kibu, and the Tax Collector arguing from here.

"Prices of antman leather left socks need to increase!!!"
"Decrease, damn you! Decrease! Otherwise we'll never make money!"
"Increase, you son of a zamel!!!"
"Decrease!!!"
"Increase!!!"

*sigh*

9th Granite, 56

And now the Mayor's yelling too. How many people control the price of crap in this hellhole anyway?

10th Granite, 56

Elves. You'd think they'd learn to not waste their time on us, but no. You goddamn bastards. I send Shadetree up there to haggle and it turns out all you
brought us is 10 sets of logs and muck root? Oh yes, and a shitload of cloth. What did you think we were going to do? Build a pirate ship and sail away?

Fuckers.

This calls for another operation: FTM. I'll let you figure out what it stands for.

22nd Granite, 56

Nobles. Heard of them? They're the kind of people I like to call "inbred morons". Not only are the Mayor, Ricas Kibu and the Tax Collector screaming at each other about the price of goods, now the Countess and the Count Consort have joined in the fray. I think we may have some volunteers for DORF.

5th Slate, 56

The work on DORF and FTM is progressing. As is the work on the tower, by the way. It's a good thing I'm almost omniscient. Almost.

6th Slate, 56

I hear the zamels've been spotted again. They're lurking around the edge of our realm, watching us with their beady little witch fire eyes. Maybe I ought to
initiate yet another effort: FTZ. Hmmm...

Oh dear, something in the tower collapsed. I have no idea what the fuck it's supposed to be, but then again, that tower seems to have been designed by
brain dead monkeys, so who knows what kind of architectural fuckwittery is at work here? I'll go see what's up.

Apparently both the Countess and Vodkadwarf fell unconscious. Not sure from what. Maybe this collapse was something far more sinister.

7th Slate, 56

Well, I was at the scene of the 'disaster'. Apparently somebody managed to drop a ceiling/floor tile on the Tax Collector's head. Yeah, the Tax Collector.

Not the Countess (who was indeed kind of dazed but nowhere near the falling tile - I figure it was PMS) or Vodkadwarf, but the Tax Collector. Pretty Mangled
too.

Well dammit! Another collapse, this time some kid got himself injured. You know what? Fuck the tower. I'm doing it my way.

11th Slate, 56

Why is the top floor of the tower covered in vomit?

This is getting ridiculous, people vomiting, nearly unconscious. Is there some illegal drug use I'm not aware of? Are the nobles having raves on the top of the tower, then vomiting their brains out and collapsing unconsciously?!?

And why was I not invited!?!?

18th Slate, 56

Oh goody. Migrants. Why? Because they felt like it. They felt like trekking for miles and miles across the scorching desert sands to live in our beautiful piece of
heaven. Sunstroke, I tell you. Anyway, they get put to good use i.e. hauling around stuff. And the Hammerer and a Philosopher are with them. Oh joy. I wonder how many of these wretches are going to get their heads bashed in.

19th Slate, 56

Ooooohhhh riiiggghtt...when you build three damn pumps and you build a waterwheel to power them, they start pumping. And don't stop. We're now flooding the land, everybody. Grab your swimsuits! CRAP!

I quickly have them dismantle the waterwheel to stop the pumps. Idiots, can't let them do anything on their own. *sigh*

6th Felsite

Operation FTM is good to go. I'm sure I don't need to explain the abbreviation. *cackles*

8th Felsite, 56

DORF will be finished soon too. I hear the Tax Collector's looking for a way to make himself useful. *grins*

Hmmm...one of our woodworkers has withdrawn from society. I wonder what he'll make. And I wonder if he'll die sobbing in the corner. Maybe he'll wander into DORF.

11th Felsite, 56

The Woodworker's claimed his workshop. Let's see where this goes.

15th Felsite, 56

Well, he's started constructing...something. Let's hope it's not another bracelet or earring. Maybe it'll be a huge wooden camel so we can put the fear of the ever living Gods into those undead fuckers out there.

19th Felsite, 56

He created a bin. A goddamn bin called Skinfingers. Another DORF customer.

23rd Felsite, 56

And we have another legendary champion, all hail Whatshisface SomethingorOther! Have mug and some zamel milk. Yeah, you can eat the larvae.

1st Hematite, 56

I've just been in a meeting with the nobles. I fear DORF doesn't have the capacity I need for all these yokels. Ricas now wants an electrum cabinet in his room. We don't have electrum, dear Dungeon Master. I'm sure you'll be able to extract some from your rectum, but us mere mortals are sadly unable to conjure it out of thin air. Or their rectum.

The rest of those mouth breathers need bronze items, don't want corkscrews exported, yada yada yada. I'm ignoring them right now, let's see what they do.

2nd Hematite, 56

And now apparently we're a duchy. WTF? Who in their right minds would bestow a title on this piece of shit hellhole? Oh right, our benevolent rulers.

10th Hematite, 56

DORF is finished! Now for a demonstration. I wish the Tax Collector could join us, but he's still lounging in bed from his pummeling, so I call for the Woodworker that created the artifact bin. I tell him there's a pile of logs in one of the new tiny rooms on the second level below the surface. He gets all excited when I tell him I want him to create something beautiful for me. Of course, when he gets there, there's no logs. He turns around, only to see the door slamming in his face and locking.

He loudly protests but I simply tell him this: "Green glass and precious wood used on a bin. Fucker."

Seconds later, I smell barbecue.

BWAHAHAHAHAHAHAHAHA. HA. HA. Ha. ha. ha. a. *cough*

Let's hope no one else needs to experience DORF. The nobles come round to inquire where the delicious smell is coming from. I tell them it's dinner. They leave in the highest of spirits.

I seal the door and add a plaque: "Here burns Minkot Stakudegath, DORF test dummy #1"

Let's hope no one's stupid enough to try and open the door. Or worse, remove it. *grins*

11th Hematite, 56

The nobles came complaining last night that they didn't get the BBQ they were promised. Idiots.

Also, we have a visiting human diplomat. I suppose he'll be going home with severe muscle cramps from having to stoop all the damn time. Ah well, his problem, not mine.

15th Hematite, 56

We have a human caravan approaching. They'll be the first to use the new 'enhanced' Trade Depot, so I hope for their sake they're carrying some worthwhile stuff.

16th Hematite, 56

They're lucky, they get to leave with dry clothes and all the air they can handle. They had a shitload of wood, drink and food with them which I had the trader negotiate for.

2nd Malachite, 56

I've finally gotten round to starting work on the new level of the tower. Some of the previous rulers need some lessons in how to build towers, so I'm simplifying the design a bit for them. That should make it easier for them to build shit that doesn't cause grievous bodily harm to Tax Collectors (much though I agree with doing so in the first place).

10th Malachite, 56

Mysteriously, one of the levers in my private chambers is pulled. I am perplexed. We just had a very successful trading session with the humans, why would we want to seal them into FTM?

12th Malachite, 56

AHA! There's the culprit! Oh noes!

You little bastard! How could you?

Oh well, more free stuff. I quickly go to flip the switch back. Right after I get confirmation they've all drowned.

I guess Operation FTM works within parameters too. *grins*

14th Malachite, 56

Okay, I take it back, Operation FTM does NOT work within parameters.

Lessons learned:

1. Stuff that washes out of the flooded TD, washes into the moat. Dammit.
2. Stupid fucking victims will run into floodgates, leaving them permanently propped open.
3. We need to tinker with the design.

Work proceeds.

10th Galena, 56

Word has reached me that some child has been possessed. I wonder by what. Or who. Fuck! Maybe it's the tentacle demons again. Last time I heard about one of those, it spent a week torturing and murdering all the dwarves in the fortress where it popped up.

Hmm...maybe this isn't so bad. Let's see.

11th Galena, 56

Well, the kid's confiscated a Craftdwarf's Workshop so maybe this'll be less murdering and torturing and more ashtray making. Well, you can't win all of them.

Meanwhile, the others are rapidly bringing in all the stuff the merchants so carelessly left behind after they got themselves sealed in and drowned.

18th Galena, 56

Well great. The kid needs a shell, metal bars and wood. Guess what we don't have? *grumbles* Ah well, it was nice knowing you kid. With more than 150 dwarves in this fortress, I'm sure we can stand one running around moping. Emo little bastard.

22nd Galena, 56

Ohhhh...no matter, someone else has pooped out a kid, we have one to spare. Go ahead emo kid, cut yourself when you can't get shells for your little project.

8th Limestone, 56

That's odd. I was strolling through the tombs when I noticed a coffin that seemed to contain the remains of Minkot Stakudegath. Interesting. I wonder what they buried. I'm quite sure there wasn't much left after he got a good mouthful of magma. Didn't he have a doggy? Ah well...

9th Limestone, 56

ZAMELS! THOUSANDS OF THEM! Well, 7 to be exact. I send out our military to show them who's boss. Let's see what they have to say when our boys shove pointy things in them!

Just what I thought: they explode and die. Again. Zombie Bactrians this time by the way. Suppose that makes them Zactrians. Sounds kinda cool.

Anyway, StrangeThing and one of the other champions just stand there watching this Zactrian crawling around trying to bite them with broken legs, arms, pretty much everything.

10th Limestone, 56

Yay, a caravan! And just when we're finishing work on FTM v2 too. Joy! Let's see what they brought.

12th Limestone, 56

Great, that crippled Zactrian is scary enough to make the little wusses charged with retrieving the corpses run away. No matter, it seems StrangeThing's sick of watching it struggle anyway and sends it back to the void.

Oh. Sure.

Just when we're all out and about in the sun, goblins show up. And of course, when I give the order that only military dwarves may go outside, it means the special snowflakes (and we have enough to make a six foot snowman) just stand around looking confused outside. FUCK!

Ehmm...the goblins are just sort of milling around. What, haven't you little pricks seen a semi-collapsing tower, a moat with islands in it and several retarded looking stunties before?

Anyway, I forbid all the stuff still out there and considering the movement speed of these goblins (i.e. slow like a maggot with brain damage), all the snowflakes get inside before any danger reaches us. Now I'm left with a conundrum. I want to send the champions out so they can froth at the mouth and club goblins to death with their own socks, but on the other hand I don't want the goblins inside the fortress. I decided to send the melee fighters out and then raise the bridges. That should be fun.

14th Limestone, 56

OH FUCKING GREAT!

When I tell you your squad needs to get off the goddamn drawbridge, why do you stand around loitering? One of the marksdwarves just got his ass crushed as the drawbridge was raised.

Why for fuck's sake do we employ the mentally challenged in our military?!!? Why, gods, why? *rages*

16th Limestone, 56

Oh you have got to be fucking kidding me?!?! It seems the Crossbow Dwarves have forgotten to fill their quivers with bolts. They're standing there looking at the goblins across the moat. Motherfuckers.

17th Limestone, 56

Okay, we need to break this stalemate, or nothing will ever happen. I order the forges to produce more bolts and order the drawbridge down again. DaHob and his men need to sort this out right now.

What the hell? Right in the middle of all of this, two babies are born. The alarms must have induced labor or something...

Four melee fighters show up for roll call. I guess the rest is either incapacitated or just plain AWOL. Anyway, these brave four head out to meet the first group of goblins head-on.

And it's a slaughter. There's pieces of goblin flying everywhere. When he knows all is lost, the leader of this particular batch of gobbos heads for the hills, but it's in vain.

And the aftermath, seconds later:

19th Limestone, 56

Some random kid has bled to death. Apparently the bitches have crossbow gobbos with them. *curses* Raising the drawbridge again until we can get some bolts made.

20th Limestone, 56

AAAARRRRRGGGGHHHH!!!

The drawbridge is up, but not before my husband Roach runs out of the fortress, foaming at the mouth screaming something about blood for the blood god. He rushes into the throng of goblins and starts mauling them. Sadly, one of his many excellent combat moves is apparently not "Way of the Dodging Fist" because seconds later he does a very impressive impersonation of a porcupine and falls to the ground with severe iron poisoning. FUCK FUCK FUCK. How will I tell the kids the news? The kids we haven't had yet, but still: THE KIDS!

23rd Limestone, 56

So while we're in here waiting to see what happens (and I'm cursing up a storm), I decide we might as well trade.

25th Limestone, 56

And as the goblin menace is camping out near the magma pipe, probably roasting the remains of Roach as we speak, we're hauling shitloads of wood, food, drink, barrels and steel bolts into the fortress.

Yeah, you just gnaw on my husband's jawbone, you little green skinned piece of poop. You'll be laughing with six inches of steel through your brain soon enough.

Also, I'm building two siege workshops. Let's see how their meals taste with a three foot ballista arrow stuck in their faces. Bastards.

12th Sandstone, 56

I've heard tell that the catapults are nearing completion. I've ordered one built right behind the walls next to the drawbridge. Let's see if that helps to scare the little green fuckers away.

25th Sandstone, 56

Ehhh...okay. THE FUCK? The liaison just went berserk out of nowhere. Must be less than pleased with the fact that he can't get out of the fortress.
Oh, no matter. The dogs got him.

6th Timber, 56

One of the slowest mackerels in the bunch tried to fire round the corner at the goblins still standing in front of the bridge and managed to kill one, but got himself mangled pretty bad.

At least he managed to get himself out of the way, but I'm guessing he'll never feel the damp cool of the underdark again.

7th Timber, 56

Well, that's nice. Apparently catapults can't fire over a one z-level wall. WTF? Dismantling them again. Now building a shitload more traps and thinking of just opening the drawbridge afterwards. Let's see if we can perforate these little green bastards.

This is turning out to be a bad year for Thunderlens, I tell you.

16th Timber, 56

Right. What do you do when the dogs tear apart a diplomat? Leave the corpse to rot of course. Bunch of filthy ghouls!

Oh great, now the merchants go apeshit. A berserk donkey and an insane merchant. What fun. And...DA-DA-DUH-DUH-DUH....Another one goes berserk...DA-DA-DUH-DUH-DUH...Another one goes berserk.

17th Timber, 56

Okay, the rampaging merchant and donkey get torn to shreds by their own guards. Nice. And being the plundering little fucks we are, my underlings rush to collect the merchandise they drop. I swear, this place should be called Terrortown, not Thunderlens.

Final score: 3 berserk merchants (RIP), 1 berserk mule (RIP), 1 stark raving mad mule, 1 stark raving mad donkey, 1 melancholic donkey, 1 melancholic merchant.

26th Timber, 56

We have a Duchess? Well, whatever. She just popped out a kid apparently, expects the whole fortress to come to her chambers and fawn over the little brat. I'm tempted to fling her and the other nobles across the wall in the catapults, but my fellow dwarves tell me that would not be appropriate. I wonder what would be.

7th Moonstone, 56

Well, the tower's new level is finally finished. It should be easier for later rulers to maintain than the architectural nightmare it was before.

14th Moonstone, 56

You remember the guy who got himself perforated? The one I said would probably never see the underdark again? Well, he did see it. He's been slowly bleeding out for weeks and today he finally gave up the ghost. Farewell, Rith. You will be missed. As much as you weren't by the goblin crossbowmen.

19th Moonstone, 56

I'm sketching out my latest "KILLZ0RZ ALL THE G0BL1NZ!" plan when one of the peons runs into the room screaming at the top of his lungs. Figuring the green skinned bastards have jumped the moat or something, I race to grab my battle axe and ceremonial platemail. The look in his eyes is one of confusion and it's only as I pause to look at the peon in question that I see he's smiling.

Now I'M the one who's confused.

Apparently the goblins have left. Guess they got tired of waiting around for someone to come out of the fortress. Well hell's bells. I take of my armor again and order the drawbridge lowered so we can start gathering up all the skulls and bones left out there, OOH! And the loot of course.

24th Moonstone, 56

We've started work on a series of fortifications that will drive would-be invaders through 3-tile wide halls where they can be peppered with arrows. That is of course, if they survive the shitload of traps laid down.

9th Opal, 56

Oh noes, another fey mood. Let's hope this snowflake kid doesn't need shells. Well, he goes straight to work and claims a Craftdwarf's Workshop.

19th Opal, 56

I'm also ordering the rest of the compound sealed off with a wall, and the main gate roofed over and a second level created so Marksdwarves will have a better chance of shooting up potential invaders.

24th Opal, 56

Oh, he wants rough gems, not shells. Guess what we don't have EITHER? Another one for the loony bin.

5th Obsidian, 56

I'm drafting a lot of dwarves into crossbow squads, we need to make use of the new gauntlet and fortifications at the entrance and we can't maximize the damage we could do without actually having more of your little heroes shoot bolts at incoming gobbos, humies or whatever else decides to wander into the fortress with murder in its eyes.

Like merchants who lost brothers or sisters to FTM. *grins*

25th Obsidian, 56

As I thought, the kid goes stark raving mad. *sighs* I'm thinking of building a garbage shoot for those poor saps, right into the magma. Saves them months of wailing and gnashing of stubbly teeth.

1st Granite, 57

It's over, it's finally fucking over. I'm going back to the forges and not coming out again you hear? I've had it with insane dwarves, crumbling towers, goblin sieges and zamels, zactrians and whatever else fucking zombifies around here. Enough is enough.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Mijn fort is gecrashed door een of andere bug, waardoor ik het niet meer verder kon spelen :(

Wel heb ik nog een verhaal van het front die ik met jullie wil delen voordat ik een nieuw fort maak.

Vreemd genoeg hadden bijna alle dwergen een fascinatie voor lama's. Mijn fort was toevallig omgeven door grote kuddes lama's. Er liepen er zeker een stuk of 20 buiten rond. Nu had ik besloten om een aantal kooivallen te plaatsen, zodat ik een aardige hoeveelheid lama's kon krijgen waar ik mee kon fokken. Ik wilde proberen of ik oorlogslama's kon maken of dat ik ze alleen als voedsel en leerbron kon gebruiken. Lama biscuits for all! Of op zijn minst een dierentuin in de eetzaal.

Om dit zo efficiënt mogelijk voor elkaar te krijgen had ik een paar kanalen gegraven die op een waterreservoir uitkwamen. Dit reservoir wilde ik gebruiken om een ondergrondse bomenboerderij te gaan maken. Alles wat richting mijn fort wilde werd door dezelfde 3 gangen gedouwd, waarbinnen een aantal kooien verspreid stonden om nieuwsgierige lama's op te pakken.

Dit loopt nu al enige tijd goed en ik heb meer lama's binnen de muren rondlopen dan dat ik ooit op kan krijgen. Het volgende deel van het plan zou zijn dat ik 20 lama's in een kooi stop en ze loslaat in de grotten om die eens te verkennen. Blijkbaar geven dwergen alle tamme dieren een soort lama-cam mee die draadloos alles doorgeeft.

Op een duistere dag besluit een titaan mijn fort met een bezoek te vereren. Het is een ettin die niet veel goeds in de zin heeft! Gelukkig is mijn leger deze keer wel voorbereid en ik laat ze zich opstellen achter de wapenvallen die mijn fort heeft.

De ettin krijgt buiten het fort een verdwaalde kat in het vizier, die het op een lopen zet. De ettin houdt blijkbaar niet van poesjes en rent erachteraan. Na een achtervolging die niet had misstaan in de Benny Hill show, rent het katje richting het fort en ineens verlies ik de ettin uit het oog. Nu blijkt dat de kat hem over de lamavallen heeft gelokt en nu heb ik dus een tweekoppige reus die ik ergens voor moet zien te gebruiken!

Ik besluit hem te gaan gebruiken om te testen hoe sterk de bewakers van de gemiddelde karavaan zijn. For Science! Ik graaf een klein kamertje uit naast mijn trade depot, waar ik de ettin neerplant in zijn kooi en deze vervolgens aansluit op een hendel. Bij de eerste de beste karavaan metsel ik het trade depot dicht en haal ik de hendel over.

Niet veel later komt er een dwergen karavaan langs. Ik had zelf liever elves gezien, aangezien die wat zwakker bepantserd zijn, maar ik besluit het toch te proberen. Ik laat de karavaan zich welkom voelen in mijn depot en metsel daarna snel de uitgang dicht. Vervolgens haal ik de hendel over.

Het gevecht wat er daarna komt is kort maar hevig. Dwergenbloed en ettinledematen bevuilen het hele depot en de kamer waar de ettin uitgekomen is, maar de ettin laat uiteindelijk het leven nadat hij in tweeën wordt gehakt door een van de bijldwergen die de karavaan bewaakt. Een aantal wachters heeft wat gebroken ledematen, maar niks waar ze niet vanaf komen op termijn.

Kort daarna crashed het spel iedere keer... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonde.

Misschien even toady een report laten zien van hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Nou ja ik ben ondertussen al opnieuw begonnen en de save is al weg. Deze keer een fort op een kruising tussen een moeras en een koude woestijn. Er is alleen water in de heetste maanden van de zomer. Ik ben benieuwd of het wat fun gaat opleveren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
hayate666 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:23:
Nou ja ik ben ondertussen al opnieuw begonnen en de save is al weg. Deze keer een fort op een kruising tussen een moeras en een koude woestijn. Er is alleen water in de heetste maanden van de zomer. Ik ben benieuwd of het wat fun gaat opleveren >:)
Wat ik mij nu dus wel afvraag:

- Kun je bijvoorbeeld ook dat water wat in de heetste maanden van de zomer vrijkomt, ergens opslaan en het bewaren voor de rest? Als je het ergens in een uitgegraven gat opslaat met een well erboven misschien (ergens diep in de grond)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja dat kan, water dat je onder de grond bewaart bevriest niet. Les 1 als je ergens een fort hebt waar het vriest, maak meteen een reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht alle bugs zullen er wel uit zijn ondertussen dus laat ik maar weer een keertje het gaan proberen.

maar misschien een stomme vraag maar welke dwarf manager gebruiken jullie tegenwoordig?

tot die tijd ga ik maar even adventurers mode proberen met genesis mod d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Had dezelfde gedachte ;) Maar 31.19 is ook niet helemaal lekker. 4x4 embark, flink gegraven, maar toch maar één metaal gevonden. Wat natuurlijk wel te overleven is, maar wou zelf flink wat smelten. Toen maar even 31.18 geprobeerd en da's dan weer het andere uiterste: het goeie spul vliegt je om je oren en zelfs al in de eerste paar lagen.

Dwarf Therapist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Pfff, na een lange tijd ook weer begonnen. Begon redelijk. Fort van 40 dwarfs, komt er ineens een Yeti langs die al mijn workshops omgooit :)

Hij viel verder niemand aan en toen me hunter langs kwam was het snel afgelopen met de Yeti. Daarna wee opgebouwd en een hoop hout verzameld om bedden te maken, komt er ineens een elven ambush! 5 dwarfs dood voor ik de poort kon sluiten :)

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Hoe is het met de nieuwe versie? Is het militaire gedeelte ondertussen al wat beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Heb daar niet zoveel ervaring mee, anders had ik het graag beantwoord :) Ben toch maar weer eens naar 31.19 gegaan en dan met Deons Genesis mod. Heb je iig cobalt metaal om mee te morrelen. Tot dusver gepoogd twee hunters automatisch te laten switchen tussen hunter en marksdwarf. Ze doen het wel, al lijkt het er op dat bolts niet gedeeld worden tussen de twee assigns en ie dus eerst andere bolts gaat scoren, alvorens die dief te gaan vermoorden (waarna ie langs de kobold liep en wat aardige littekens heeft opgelopen).

Sowieso weinig ervaring.. Wist niet dat kinderen ook fey moods konden krijgen 8)7
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste