Als je shift ingedrukt houdt verplaats je de cursor een grote afstand tegelijk. Ik kan niet zeggen dat ik een muis echt gemist heb nadat ik dit heb ontdektVerwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 07:47:
Om te kijken of het wat is ben ik dit spel ook aan het proberen en ik volg de tutorial zoals aangegeven in de startpost van TinyPirate. In deze tutorial speel je echter met een oudere versie.
Wat zijn nu de meest belangrijke verschillen tussen deze oudere versie en de huidige versie? (treed niet in details, ik ken het spel nog niet zo goed) Ik heb zelf wel het idee nu ik die tutorial volg dat het allemaal erg "bewerkelijk" is. Je kunt ook niet altijd de muis gebruiken waardoor je soms hele afstanden met die cursor af moet leggen, dat werkt naar mijn mening ook niet zo soepel en snel. Of is dat inmiddels al aangepast?
Bij de tinypirate tutorial leer je nog steeds heel veel over de basics van het spel, dus het heeft zeker zijn nut. Naar mijn idee vooral op het gebied van traps, craften, metaal bewerken en workshops.
De belangrijke dingen die niet meer kloppen zijn:
- Farms. Je moet in de nieuwe versie zelf ondergronds de grond bevochtigen voordat je kan planten. Bovengronds en in de grotten hoeft dit niet!
- Militairen. In de nieuwe versie is het trainen, equippen en verplaatsen van je soldaten ontzettend veranderd. De tutorial is hier niet actueel meer in en je hebt er op dat gebied weinig aan.
- De werking van wapens is ook veranderd. Voor hamers en andere blunt objects is het gewicht van het materiaal wat je gebruikt erg van belang. Adamantine warhammers raken dus als papier, omdat het spul niks weegt.
- Ziekenverzorging. Er is in de nieuwe versie een compleet systeem om gewonden te diagnosticeren en weer op te lappen. In de oude versie zit er hier niets van in. Ook kan een dwerg op meer manieren gewond raken dan eerst.
- Het cavern system en de magma sea. Iedere map in de nieuwe versie heeft een groot ondergronds grottensysteem met een eigen fauna. Wat dieper onder ieder fort ligt een grote magma zee. Dit brengt een hoop uitdagingen mee die je in de oude versie niet hebt.
As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen