[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 07:47:
Om te kijken of het wat is ben ik dit spel ook aan het proberen en ik volg de tutorial zoals aangegeven in de startpost van TinyPirate. In deze tutorial speel je echter met een oudere versie.

Wat zijn nu de meest belangrijke verschillen tussen deze oudere versie en de huidige versie? (treed niet in details, ik ken het spel nog niet zo goed) Ik heb zelf wel het idee nu ik die tutorial volg dat het allemaal erg "bewerkelijk" is. Je kunt ook niet altijd de muis gebruiken waardoor je soms hele afstanden met die cursor af moet leggen, dat werkt naar mijn mening ook niet zo soepel en snel. Of is dat inmiddels al aangepast?
Als je shift ingedrukt houdt verplaats je de cursor een grote afstand tegelijk. Ik kan niet zeggen dat ik een muis echt gemist heb nadat ik dit heb ontdekt ;)

Bij de tinypirate tutorial leer je nog steeds heel veel over de basics van het spel, dus het heeft zeker zijn nut. Naar mijn idee vooral op het gebied van traps, craften, metaal bewerken en workshops.

De belangrijke dingen die niet meer kloppen zijn:

- Farms. Je moet in de nieuwe versie zelf ondergronds de grond bevochtigen voordat je kan planten. Bovengronds en in de grotten hoeft dit niet!

- Militairen. In de nieuwe versie is het trainen, equippen en verplaatsen van je soldaten ontzettend veranderd. De tutorial is hier niet actueel meer in en je hebt er op dat gebied weinig aan.

- De werking van wapens is ook veranderd. Voor hamers en andere blunt objects is het gewicht van het materiaal wat je gebruikt erg van belang. Adamantine warhammers raken dus als papier, omdat het spul niks weegt.

- Ziekenverzorging. Er is in de nieuwe versie een compleet systeem om gewonden te diagnosticeren en weer op te lappen. In de oude versie zit er hier niets van in. Ook kan een dwerg op meer manieren gewond raken dan eerst.

- Het cavern system en de magma sea. Iedere map in de nieuwe versie heeft een groot ondergronds grottensysteem met een eigen fauna. Wat dieper onder ieder fort ligt een grote magma zee. Dit brengt een hoop uitdagingen mee die je in de oude versie niet hebt.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er trouwens alweer een dwarf manager proggie wat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:10:
is er trouwens alweer een dwarf manager proggie wat werkt?
allang :P dwarf therapist: http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=39229.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Er is nog geen officiële versie die definitief is voor 31.11. Wel hebben een paar fans een niet-officiële versie gemaakt die wel werkt hiermee. Verwacht de officiele versie binnenkort!

Ondertussen is hij hier te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:22:
Er is nog geen officiële versie die definitief is voor 31.11. Wel hebben een paar fans een niet-officiële versie gemaakt die wel werkt hiermee. Verwacht de officiele versie binnenkort!

Ondertussen is hij hier te vinden ;)
Gaat echt niet goedkomen als ik weer aan de DF ga d-;

Maarja once addicted to the game always addicted to the game
En hij is heerlijk verbeterd.
Hopelijk gaat hij nu snel aan een beter siege systeem werken zodat je niet meer veilig bent door een simpele wall of moat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik krijg het met soldaten maar niet goed voor elkaar zeg. Net een fort verloren aan een simpele ambush omdat ik mijn soldaten niet verplaatst kreeg. |:(

Toch nog maar eens goed inlezen in hoe het precies allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14
hayate666 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:37:
Ik krijg het met soldaten maar niet goed voor elkaar zeg. Net een fort verloren aan een simpele ambush omdat ik mijn soldaten niet verplaatst kreeg. |:(

Toch nog maar eens goed inlezen in hoe het precies allemaal werkt.
Met een beetje inlezen zou dat inderdaad goed moeten komen ;) Ik heb zojuist voor 't eerst een aantal gobbo's overhoop geknald met een paar crossbow dwergen! 'T lijkt allemaal heel behoorlijk te werken.
al heb ik 't idee dat m'n dwergen allemaal over water kunnen lopen vandaag...

Edit: en jawel, ben ook ten onder gegaan aan een grote ambush van 25 goblins ofzo. Ik dacht dat ik genoeg military had, en was blijkbaar vergeten de brug bij de ingang te koppelen aan een lever |:( Toevallig was de ondergrondse grot ook dichterbij dan ik gewend was, waardoor ik gesandwiched werd tussen de goblins en een paar cave spiders en elk birds ofzo... Ach, volgende keer beter :)

[ Voor 23% gewijzigd door Homerius op 24-07-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remember kids; losing is fun!

Thanks voor de referentie naar de andere font voor Ironhand hierboven, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ineens vondt ik dit spel nadat ik er al maanden hier en daar eens wat over gehoord had (meestal wanneer het onderwerp over 'indie' ging), en heb me er vandaag op gestort. De tutorial heb ik gedaan met de oudere versie, en had vanavond mijn eerste eigen fort gemaakt. Ging goed, leuke dingetjes gemaakt, ontwerp van m'n grotten kon beter maar ach, ben toch aan het leren.

En toen was ik vergeten om farmland te maken. Dat nog gemaakt (met moeite, moest irrigeren met poppetjes die zeuren omdat ze honger hebben), maar het mocht niet meer baten, er kwam geen eten uit.

Gelukkig! kwam daar de eerste trade karavaan, en kon ik van hun eten kopen! Hoi, voedselprobleem opgelost!

...maar toen was het winter, bevroor het meer buiten waar iedereen water weghaalde, en iedereen ging dood :/.

...Fun! De lucht van rottende lijken vulde mijn fort, en iedereen ging dood! Yay!

Spel is wel verslavend, ;p.

-----

Spel is ook nogal zwaar op mijn systeem, en niet multithreaded. Het lijkt mij dat dit nu juist een spel is dat ideaal voor een multicoresysteem zou zijn - heel veel wordt gedaan door een set tiles opnieuw te berekenen adhv een paar waarden, en dat is een taak die je over veel cores kunt verspreiden. Vergelijk het met het bewerken van een plaatje, als je wilt, aangezien de game map effectief een paar honderd afbeeldingen op elkaar gestapeld is. Als ik het goed zie / abstract maak.

[ Voor 21% gewijzigd door YopY op 25-07-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat mensen op een gegeven moment aangevallen worden door goblins. Het lijkt mij erg frustrerend als je uren bezig bent geweest met je fort en dan zomaar ten onder gaat door zo'n aanval. Is het mogelijk een moeilijkheidsgraad in te stellen in het spel? Bijv. op easy spelen zodat je niet snel ten onder gaat?

Tot nog toe vind ik het wel een aardig spel, maar ik vind de besturing toch niet heel prettig. Ook aan de graphics moet ik erg wennen. Daarbij komt inderdaad dat het spel toch nog vrij "zwaar" voor de computer lijkt te zijn. Dat vind ik enerzijds wel raar als je zo de graphics bekijkt. Moet er dan écht zoveel berekend worden op de achtergrond?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 07:57:
Ik lees hier dat mensen op een gegeven moment aangevallen worden door goblins. Het lijkt mij erg frustrerend als je uren bezig bent geweest met je fort en dan zomaar ten onder gaat door zo'n aanval. Is het mogelijk een moeilijkheidsgraad in te stellen in het spel? Bijv. op easy spelen zodat je niet snel ten onder gaat?

Tot nog toe vind ik het wel een aardig spel, maar ik vind de besturing toch niet heel prettig. Ook aan de graphics moet ik erg wennen. Daarbij komt inderdaad dat het spel toch nog vrij "zwaar" voor de computer lijkt te zijn. Dat vind ik enerzijds wel raar als je zo de graphics bekijkt. Moet er dan écht zoveel berekend worden op de achtergrond?
Ja alles word los berekent ervan uitgaand dat elk vingertje teentje en elk stuk ingewand wat een dwerg heeft per dwerg berekent word.

Ikzelf heb niet echt last van dat het spel langzaam loopt tot aan de 150 dwergen ofzo.
En ach ik heb liever een moeilijk interesant spel dan een goed uitziend spel dat in twaalf uur uitgespeeld is.

En nee het kan niet makkelijker d-;
Remember Loosing is Fun (niet voor niets het df motto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik heb vandaag een fort moeten opgeven, maar het ging niet zonder gevecht deze keer!

Het was namelijk zo dat mijn fort regelmatig werd aangevallen door goblins. Nu had ik dit op weten te lossen door een kunstmatig meer aan te leggen door murky pools leeg te laten lopen in een vallei voor mijn fort. (ik zat in een tropisch moeras, dus regen genoeg!) Over dit meer had ik een reeks bruggen neergelegd die ik kon inhalen met 1 ruk aan de hendel, waardoor veel goblins zijn verzopen!

Alleen iedere keer dat de goblins kwamen was er wel een dwerg die buiten rondliep en niet op tijd de veiligheid van het fort kon bereiken. Nu is dit wel vaker zo en is het normaal gesproken niet zo'n probleem, maar ik had het bijzondere probleem dat ik heel weinig migrants kreeg, misschien 10 in totaal.

Misschien kwam het doordat mijn fort vrij arm was, maar ik denk dat het een andere reden had. De enige artifact die ooit gemaakt is, is een legendarische leren string. Dit was zelfs voor dwergen blijkbaar te raar en ze hebben sindsdien mijn fort altijd vermeden.

Ik kreeg geen smeden, dus goede wapens maken was bijna onmogelijk of duurde heel lang. Ik kreeg geen dokters, dus iedere gewonde stierf aan infecties of andere complicaties onder de handen van mijn onervaren medische staf.

Zo dunde de populatie steeds verder uit, totdat op een keer mijn enige legendarische houtbewerker buiten het fort gegrepen werd door 15 goblins. Ik kon nu geen barrels meer maken en ik had geen dwergen meer over om een nieuwe houtbewerker te trainen. Ze zouden wel weten dat ze een fatale fout hadden gemaakt!

Door het brugsysteem kwamen 8 goblins om het leven, happend naar de zoete smaak van zuurstof die ze niet zouden krijgen. 6 goblins liet ik vastlopen in kooivallen die ik aan het eind van de brug had gebouwd voor het geval er iemand doorkwam. Bij Armok, ik zou ze laten willen dat ze verdronken waren!

1 goblin was echter te slim hiervoor. Hij liep over de gebruikte vallen heen en bereikte de ingang van het fort! Ik rekruteerde mijn 3 legendarische mijnwerkers voor het leger en liet ze aanvallen! De leider van de mijnwerkers lag na 1 slag van de hamer van de goblin. De overige twee, met wraak in hun harten vanwege de dood van hun vriend, doorboorden zijn beide armen met hun pikhouwelen en hakten de goblin daarna in stukken. Victorie!

Alle overleden dwergen kregen een eervolle begrafenis op mijn begraafplaats. De gevangen goblins werden van een hoogte van 15 z-levels op de kisten van de overledenen gegooid als laatste eerbetoon aan hun bijdrage voor het fort. Hierna hebben mijn dwergen het fort verlaten nadat ze de bruggen er naartoe hebben vernietigd om ergens anders hun geluk te beproeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha geweldig...

Ga zo door d-;

[edit] nieuwe versie online

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
En alweer een nieuwe release. Versie .12 is een feit met enkele minor bugfixes:
A few crash fixes, liaison replacements should work, and you should be offered a barony properly when you hit the triggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister updaten en vandaag maar weer dan! :)

V.w.b. de moeilijkheidsgraad: er is niet een standaard dingetje in te stellen, maar je kunt je overlevingskansen wel enorm vergroten door een plek uit te zoeken met weinig gevaar en weinig andere volken in de buurt. Ook moet je checken of je met een van die volken niet in oorlog bent, zodat ze je met rust laten.
Dit kun je uitzoeken door met TAB te wisselen tussen info op het scherm als je een plek aan het uitzoeken bent op de kaart.

De site finder (f) doet het op dit moment niet echt goed omdat veel parameters weggehaald zijn t.o.v. de oude DF's. Dit komt later weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor al jullie reacties. Wat voor graphic packs gebruiken jullie eigenlijk? En spelen jullie nog met andere mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
De graphic packs in de startpost zijn wel de meest gebruikte denk ik. Zelf gebruik ik Ironhand's Graphics Set, maar ik ben begonnen met Mike Mayday. Het is maar net welke je zelf prettiger vindt.

Ik gebruik verder geen andere mods en ik weet eerlijk gezegd ook niet zoveel van modden af, dus misschien kan een ander je daar beter mee helpen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door hayate666 op 26-07-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
@ Gazelle
ik gebruik als "mods" (zijn los staande programma's, gaan aanpassingen aan DF zelf) nog Stone Sence (geen ready to go downloadable versie van, maar op het DF forum staan wat codes die je in een XML kan aanpassen om de zooi aan de praat te krijgen) ook gebruik ik een dwarf management ding. (naam kwijt, staat vast wel ergens :) )

Mijn fort is dood gemaakt door 5 goblins!!! :D had 8 zwaardvechters die een beetje aan het trainen waren enz :D maar om een of andere reden hadden ze hun uitrusting telkens neergeworpen op de plaats waar ze wacht liepen.
Anyway toen ik aangevalen werd kreeg ik het eerst voor elkaar om 1 van de de squads te deleten, dus moest ik snel weer aanmaken. Uiteindelijk rende mijn leger richting de 5 gobblins. En stierven daar vrijwel direct. Bij nader onderzoek bleek het omdat ze alleen hun ijzeren laarzen nog aan hadden. En helemaal geen wapens, zelfs geen trainingszwaarden!!
Het enige wat echt vervelend was, was dat DF vast liep toen ik het fort opgaf!!! ik denk dat dat het ergste is !

Maar weet iemand toevallig of het mogelijk is om tijdens een bepaalde actie een ander uniform aan te hebben, dat kreeg ik niet helemaal voor elkaar, en dat is een deel van de fout denk ik zo.

anyway mijn soldaten waren wel aan het trainen. Ik snap alleen niet hoe het kon dat ik 1 pike en 1 mace dwarf kreeg!! na het trainen, gezien ze allemaal oefenzwaarden zouden moeten hebben.

Ik speelde overigens in versie 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:33:
Bedankt voor al jullie reacties. Wat voor graphic packs gebruiken jullie eigenlijk? En spelen jullie nog met andere mods?
Zelf gebruik ik ironhands graphics, al moet ik eerlijk zeggen dat de set van phoebus ook erg interresant begint te worden (Phoebus) (Ironhand)

Als 'mods' gebruik ik, en ik denk iedereen, dwarf therapist.
Vreder gebruik ik voor het gemak quickfort, aangezien een slaapkamercomplex bij mij redelijk hetzelfde blijft en vaak vrij uitgebreid is + meerdere Z lagen. Op deze manier gaat dat plannen sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Phoebus is wat mij betreft een erg mooie, en met name praktische tileset. Alles is goed te zien, ook door de relatief grote tiles van 16x16(geen getuur meer naar die kleine icoontjes van 10x10 :) ) en ook een goed leesbare font voor tekst.

Ik heb hiervoor met mayday gespeeld, en ook nog vanochtend even Ironhand geprobeert. Ironhand is wat mij betreft echter nog niet compleet genoeg om te blijven gebruiken en ook veel te donkere tiles hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Gammro op 26-07-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:51:
[...]

Zelf gebruik ik ironhands graphics, al moet ik eerlijk zeggen dat de set van phoebus ook erg interresant begint te worden (Phoebus) (Ironhand)

Als 'mods' gebruik ik, en ik denk iedereen, dwarf therapist.
Vreder gebruik ik voor het gemak quickfort, aangezien een slaapkamercomplex bij mij redelijk hetzelfde blijft en vaak vrij uitgebreid is + meerdere Z lagen. Op deze manier gaat dat plannen sneller
Ey dat quickfort ziet er ook leuk uit.. vanaaf eens proberen :D
en ik gebruik dus ook dwarftherapist. Kan wel zonder, met is makkelijker :D vooral voor standaard rollen.
als tileset gebruik ik ook phoebus,zit wel te denken ironhand eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
Toch maar eens proberen dit,
met een tile set ziet het er nog acceptabel uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik heb een nieuw project waar ik mee bezig ben, maar er gaat erg veel werk in zitten. Ik wil alle grotten laten vollopen met magma, maar de magma zee zit ongeveer 60 levels lager! Dit betekent dat ik een pumpstack van ongeveer 180 pompen zou moeten maken om het enigszins vlot te laten verlopen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Veel dwergen op het maken ervan zetten. Bouw ook in fasen, dan gaat het naar je gevoel tenminste sneller zodat je snel met de volgende fase kan doorgaan:
fase 1: enorm veel graven
fase 2: bouw de pompen
fase 3: sluit de pompen aan op de mechanische onderdelen en 1 tandwiel wat alles uit kan zetten op een hendel
fase 4: bouw een huge windfarm
fase 5: haal de hendel over
fase 6: ???
fase 7: profit!

Doe geen dingen tegelijk, dan kan je sneller door individuele fasen heengaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Gammro op 27-07-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gammro schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 01:16:
Veel dwergen op het maken ervan zetten. Bouw ook in fasen, dan gaat het naar je gevoel tenminste sneller zodat je snel met de volgende fase kan doorgaan:
fase 1: enorm veel graven
fase 2: bouw de pompen
fase 3: sluit de pompen aan op de mechanische onderdelen en 1 tandwiel wat alles uit kan zetten op een hendel
fase 4: bouw een huge windfarm
fase 5: haal de hendel over
fase 6: ???
fase 7: profit!

Doe geen dingen tegelijk, dan kan je sneller door individuele fasen heengaan.
ik zou gaan voor waterwheels.
Die werken stabieler als windfarms. Alhoewel windmills wel oerhollands zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:58:
@ Gazelle
ik gebruik als "mods" (zijn los staande programma's, gaan aanpassingen aan DF zelf) nog Stone Sence (geen ready to go downloadable versie van, maar op het DF forum staan wat codes die je in een XML kan aanpassen om de zooi aan de praat te krijgen) ook gebruik ik een dwarf management ding. (naam kwijt, staat vast wel ergens :) )

Mijn fort is dood gemaakt door 5 goblins!!! :D had 8 zwaardvechters die een beetje aan het trainen waren enz :D maar om een of andere reden hadden ze hun uitrusting telkens neergeworpen op de plaats waar ze wacht liepen.
Anyway toen ik aangevalen werd kreeg ik het eerst voor elkaar om 1 van de de squads te deleten, dus moest ik snel weer aanmaken. Uiteindelijk rende mijn leger richting de 5 gobblins. En stierven daar vrijwel direct. Bij nader onderzoek bleek het omdat ze alleen hun ijzeren laarzen nog aan hadden. En helemaal geen wapens, zelfs geen trainingszwaarden!!
Het enige wat echt vervelend was, was dat DF vast liep toen ik het fort opgaf!!! ik denk dat dat het ergste is !

Maar weet iemand toevallig of het mogelijk is om tijdens een bepaalde actie een ander uniform aan te hebben, dat kreeg ik niet helemaal voor elkaar, en dat is een deel van de fout denk ik zo.

anyway mijn soldaten waren wel aan het trainen. Ik snap alleen niet hoe het kon dat ik 1 pike en 1 mace dwarf kreeg!! na het trainen, gezien ze allemaal oefenzwaarden zouden moeten hebben.

Ik speelde overigens in versie 10.
ik geloof dat de equipment problemen met de .11 versie waren opgelost. moet je even de devblog naslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:19:
[...]

ik zou gaan voor waterwheels.
Die werken stabieler als windfarms. Alhoewel windmills wel oerhollands zijn
Met waterweels moet je waarschijnlijk alleen eerst al water omhoog pompen wil je een generator met 10000% rendement halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
@Semmy
zo te zien is dat hele equipment gebeuren de rode draad door alle updates heen
want in .12 heeft hij er weer wat opgelost :D
Maar wat ik al zei, het ergste is dat er niks bewaart is gebleven, omdat DF leek te crashen.

@Gammro (en ook mijn endit stukje)
Nou dat is een leuk project om eens te proberen. :D Ik had laatste map die ik speelde ook een aquafier die vrij hoog zat (zeker 5 Z-levels) dus daar kon je ook wel wat energie uithalen, jammer alleen dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :D Maar dat is wel leuk om eens te proberen met die pumps en waterwheels

@all :)
Ook iets grappigs, ik kwam gister soundsense tegen voor DF. Nog niet kunnen kijken of ik het aan de praat kreeg, maar het idee is wel geinig, althans ik vond het wel geinig :D

[ Voor 26% gewijzigd door Bornhald op 27-07-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
@Gabbro en Semmy

Handig om dingen in fasen te doen inderdaad, maar ik vroeg me eerder af of er een makkelijke manier was om alles naar boven te krijgen of dat magma ergens dichter aan de oppervlakte ligt. Het stomme is dat je niet alles in 1 keer kan zien als je de magmazee eenmaal bereikt hebt. Ik zie een klein stukje magma, een flinke toren hidden fun stuff en verder niet zoveel. Is daar iets aan te doen?

@ Bornhald

SoundSense link in de startpost toegevoegd! Ik ga dit zelf ook nog proberen. Het klinkt wel heel gaaf!

[ Voor 12% gewijzigd door hayate666 op 27-07-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

http://code.google.com/p/dwarftherapist/wiki/HelpWanted

Noes !!! no new version voor Dwarf Therapist :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand alsjeblieft iemand schrijf een begrijpbaar stukje tekst over de military voor mij

ik word er helemaal mesjogge van d-;
10 buzzards en mijn hele volk word gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Buzards niet de undead versie ?
Daar heb je geen getrainde soldaten of wapens voor nodig :)

Ga naar military. create squad. dump 10 man in sqaud, ga uit military
Squad menu. a voor eerste sqaud, mbove sqaud naar positie waar die overgroeide kraaien lopen te iriteren

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:18:
Buzards niet de undead versie ?
Daar heb je geen getrainde soldaten of wapens voor nodig :)

Ga naar military. create squad. dump 10 man in sqaud, ga uit military
Squad menu. a voor eerste sqaud, mbove sqaud naar positie waar die overgroeide kraaien lopen te iriteren
ok het is mijn embark d-;

Maar hoe stel ik zones in die ze moeten bewaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, dat is inderdaad wel prima-k*t.

@Hayate: nieuwe map starten, hopen dat de magma minder laag zit O-) , of is dat the easy way out 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
De nieuwste versie doet het wel weer goed. Ik loop zelf alleen nog tegen twee dingen aan:

De skills van trainende military gaan tergend langzaam omhoog. Na 3 jaar trainen waren ze nog allemaal dabblers/novices. E ik had nota bene al een Axedwarf/Teacher meegenomen.

Mijn Bowyers blijven doodgaan van de dorst. Ik heb geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bay12forums.co...477.msg1432853#msg1432853

capt duck gaat misschien weer nieuwe tuts maken (leuk leuk leuk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:24:
[...]

Damn, dat is inderdaad wel prima-k*t.

@Hayate: nieuwe map starten, hopen dat de magma minder laag zit O-) , of is dat the easy way out 8)
Dwarf therapist wordt vast door een ander wel weer opgepakt. Tot nu toe zijn ze actueel voor de nieuwe versies steeds te vinden geweest.

De easy way out doen we niet aan, dat is iets voor elfjes :P Dwarves draaien op overgecompliceerdheid, pijn en alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet wel zeggen zolang ik niet weet hoe mijn military werkt er een hoop lol van het spel af is d-:

Ik zou echt graag willen weten hoe ik die 1ne soldaat die ik meeneem direct mijn ingang kan laten bewaken...

ow en waar vind ik de .12 dwarf therapist

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:21:
ik moet wel zeggen zolang ik niet weet hoe mijn military werkt er een hoop lol van het spel af is d-:

Ik zou echt graag willen weten hoe ik die 1ne soldaat die ik meeneem direct mijn ingang kan laten bewaken...

ow en waar vind ik de .12 dwarf therapist
om dwarf therapist aan het werk te krijgen raad ik aan even in de topic te duiken. Uit mijn hoofd is het 1 van deze opties:
- de versie van 10 werkt ook bij 12.
- je moet een stukje wat in de thread op het DF forum staat in een XML posten (anders kan ik vanavond ook mijn versie zippen en beschikbaar maken, zelfde voor stonesence sinds ik ze beide aan het werk heb met .12)

over het bewaken is redelijk simpel (lees redelijk, en daarnaast heb ik df niet hier, dus een beetje gissen naar de keys)
- maak eerst een burrow ("w" key) by je ingang (en geef hem een naam met "N" dacht ik. De naam "ingang" vind ik zelf vaak werken :D )
- ga naar military ("m" key) en zet je dwarf in een squad
- ga naar schedule (dacht s), selecteer een maand
- selecteer een maand ga naar het order scherm (dacht dat het "tab" was, maar kan ook "o" of "t" zijn :( )
- druk een paar keer op "o" tot je guard burrow optie krijgt. Daar onder zie je dan "ingang" staan selecteer dit (moet dan groen zijn) en wanneer je klaar bent druk op "shift"+"enter"
- copy ("c") en paste ("p") de order naar de maanden dat je wil dat hij de ingang verdedigd
- ga uit het military schem "esc"
- ga naar squads "s"
- selecteer de squad met je soldaat (in het geval van 1 squad zal dit "a" zijn)
- en zet de squad op active (geen idee welke key het is :D )

geloof dat (in HELE grove lijnen) dat je er zo voor zorgt dat hij je ingang bewaakt. Zal het thuis nog een keer documenteren (als niemand me voor is) met hoe het exact moet

[ Voor 7% gewijzigd door Bornhald op 28-07-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:54:
[...]

om dwarf therapist aan het werk te krijgen raad ik aan even in de topic te duiken. Uit mijn hoofd is het 1 van deze opties:
- de versie van 10 werkt ook bij 12.
- je moet een stukje wat in de thread op het DF forum staat in een XML posten (anders kan ik vanavond ook mijn versie zippen en beschikbaar maken, zelfde voor stonesence sinds ik ze beide aan het werk heb met .12)

over het bewaken is redelijk simpel (lees redelijk, en daarnaast heb ik df niet hier, dus een beetje gissen naar de keys)
maak eerst een burrow by je ingang (en geef hem een naam, ingang vind ik zelf vaak werken :D )
ga naar military en zet je dwarf in een squad
ga naar schedule, selecteer een maand
ga naar het order scherm (dacht dat het tab was)
durk een paar keer op "o" tot je guard burrow optie krijgt
daar onder zie je dan "ingang" staan selecteer dit (moet dan groen zijn)
durk shift+enter
copy de order naar de maanden dat je wil dat hij de ingang verdedigd
ga uit het military schem
ga naar squads
selecteer de squad met je soldaat (in dit geval a)
en zet de squad op active

geloof dat (in HELE grove lijnen) dat je er zo voor zorgt dat hij je ingang bewaakt. Zal het thuis nog een keer documenteren (als niemand me voor is) met hoe het exact moet
hardstikke bedankt.

en als je die dt beschikbaar zou willen stellen.
Hou ik me ten strengste aanbevolen d-;

gevonden d=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hmm, lees net mijn berichtje nog een keer na, en tsja.. het is na mijn edit nog steeds huilen met de pet op :D excuses voor mijn warrige maar ik hoop toch een beetje behulpzame post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:03:
hmm, lees net mijn berichtje nog een keer na, en tsja.. het is na mijn edit nog steeds huilen met de pet op :D excuses voor mijn warrige maar ik hoop toch een beetje behulpzame post :D
ach we zijn in ieder geval onderweg anders snel ctrl alt del taskmanager afsluiten laatste save laden d-;

Ben nu overnieuw begonnen als eerste mijn plump helmet farm opzetten en dan zien we wel (-:

1 speardwarf meegenomen.
Ja ik weer het hammerdwarfs all the way. Maja dat waren de vorige versies d-;
Ik ben erg benieuwd wat deze doen.
Burrow staat bij mijn ingang hij staat op active dus we zullen eht wel zien (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

je kunt hem natuurlijk ook gewoon even downen :)
http://www.mediafire.com/?k45er1p7nj76jk1

En voor de rest semmy. lees even een beetje door de magma wiki heen.
Verdiep je heel even in squads. Tis flink veranderd, maar het is niet zo ingewikkeld als dat het in het begin lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:14:
je kunt hem natuurlijk ook gewoon even downen :)
http://www.mediafire.com/?k45er1p7nj76jk1

En voor de rest semmy. lees even een beetje door de magma wiki heen.
Verdiep je heel even in squads. Tis flink veranderd, maar het is niet zo ingewikkeld als dat het in het begin lijkt.
dat is het probleem dus de vulkaan ontplofte terwijl ik door de magma heen probeerde te komen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:19:
[...]

dat is het probleem dus de vulkaan ontplofte terwijl ik door de magma heen probeerde te komen d-;
Afbeeldingslocatie: http://pix.motivatedphotos.com/2009/5/10/633775495275400070-DoubleFacepalm.jpg

Remember kids : LOSING IS FUN ! :)

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 28-07-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had een leuke start kunnen zijn.
Was het niet dat ik in het 3e seizoen meteen in elkaar gebutst werd door 4 zombie hippos versterkt door een school zombiecarp.

Zucht nogmaar proberen.
Erg leuk in ieder geval al die nieuwe dingen.
Trappen anders opbouwen zodat er defense is naar die ondergrondse fauna etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:49:
[...]

Dwarf therapist wordt vast door een ander wel weer opgepakt. Tot nu toe zijn ze actueel voor de nieuwe versies steeds te vinden geweest.

De easy way out doen we niet aan, dat is iets voor elfjes :P Dwarves draaien op overgecompliceerdheid, pijn en alcohol.
betreffende DT, tjah, wat zal ik zeggen. de manier waarop het is gegaan is niet heel flex, en daarbij komt dat bij een nieuwe overhaul (zoals van 40d naar df2010) het wel eens lastig kan worden. Desalniettemin denk ik wel dat het goed gaat komen, er zit alleen nu geen voortgang in (behalve aanpassingen zodat hij werkt met een nieuwe release)

Tevens, voor de mensen die, net als ik, erg lui zijn:
The DF lazy new pack

Basicly is dit de steeds de nieuwste DF met aardig wat tooltjes er reeds in verwerkt (zie link welke, maar o.a. stonesense en Dwarf therapist)
De graphics zijn van phoebus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hmm
die lazy pack is wel handig :D en tooltje perfect world is ook ERG leuk om een beetje mee te spelen. En niet iets meer invloed te hebben op het landje waarin je gaat spelen

bedankt voor de link Joost B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay, capt duck is begonnen met nieuwe tuuts voor de 2010 DF.

En, natuurlijk is hij snel begonnen met military :)

Check hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk

nu snap ik het en kan ik MISSCHIEN mijn forten langs de sieges leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Nou, eindelijk een bescheiden militair succesje. Ik heb een nieuw fort gemaakt in een vulkaan. Magma genoeg, alleen water is een probleem :P Mijn worstelaars hebben een titaan de magmaslotgracht in geworsteld en hij is verbrand. Wel ten koste van 3 worstelaars ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
na dit topic wat doorgespit te hebben wil ik me er toch maar eens aan wagen. Kan ik nog steeds het beste beginnen met de tutorial uit de startpost of is er al eentje die met de nieuwste versie werkt?
tips zijn meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
De tutorials zijn nog steeds redelijk goed, in ieder geval om de basis op te pakken, denk ik zo.

Farming zijn alleen wat kleine dingen veranderd, grootste verandering zit hem volgens mij in het army gebeuren. Maar Joost B heeft 4 posts boven deze post een link geplaatst naar een tutorial betreffende armies in de laatste versie. Ook heeft hij DF lazy pack link gepost, ook deze raad ik aan voor newbies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
dus toch eerst maar de tinypirate uitproberen. wat raad je aan voor tileset (voor de tutorial versie uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Lazy pack heeft al een tileset geïnstalleerd, ik zou deze gewoon mee nemen. Dus je bent iig niet met ascii aan het spelen, en het is toch al een van de betere. Ook heb je meteen alle tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
thnx, ik ga hem van het weekend proberen en zal zien hoe het bevalt.

Meteen nog een ander vraagje (weet niet of het al gevraagd is, in dat geval sorry), maar kun je het spel ook vanaf usb spelen? dan kan ik het ook meenemen als ik ergens anders heen ga (zit regelmatig het weekend ergens anders). Kan uiteraard de savegames wel meenemen, maar zou het toch handig vinden als je het vanaf usb zou kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
bij mij is die dwarf lazy pack met een paar DF werelden ~150 meg.
Ik weet niet hoe het spelen vanaf een usb stick de performance beïnvloed. maar ik zou zeggen dat het kan, en anders kan je het op een usb stick zetten en wanneer je speelt ff op de hd van de pc waarop je speelt zetten, en voor je weer weg gaat alles weer op usb zetten :D

dus usb kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Heeft iemand ervaring met de effectiviteit van (weapon) traps? Ik heb een aantal traps neergezet en gevuld met 10 obsidian swords per stuk, maar een goblin ambush party loopt er zo overheen zonder ernstige verwondingen. Hetzelfde geldt voor de 12 stonefall traps die er tussenin liggen. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
thnx, ik denk idd ook dat ik m als t ff kan op de hd opsla, maar op sommige locaties mag ik niks opslaan....vandaar!

ach we proberen t gewoon en zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:33:
Heeft iemand ervaring met de effectiviteit van (weapon) traps? Ik heb een aantal traps neergezet en gevuld met 10 obsidian swords per stuk, maar een goblin ambush party loopt er zo overheen zonder ernstige verwondingen. Hetzelfde geldt voor de 12 stonefall traps die er tussenin liggen. Doe ik iets fout?
ouderwetse cage traps ftw d-;

of doen die het niet meer ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Jawel, maar dat vroeg ik niet ;) Ik probeer een soort gehaktmolen neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:41:
Jawel, maar dat vroeg ik niet ;) Ik probeer een soort gehaktmolen neer te zetten.
volgens mij is obisdian heel ligt waardoor het weinig schade doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
heeft de zelfde dichtheid als marble en Bauxite enzo.
ook niet echt licht gewichten.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Bentgirder plus het Lazy Newb Pack zijn erg nuttig voor startende DF (2010) spelers.

In het Lazy Newb Pack zit in principe alles wat je nodig hebt om te beginnen (inclusief een mooie tile set plus tools) en Bentgirder is al een kant en klare omgeving om in te starten (dus je hoeft geen wereld te genereren, een embark point uit te zoeken enzovoorts) en wordt er een heldere uitleg gegeven over wat je zoal moet doen om met je dwergenburcht te starten.

Ideaal :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Countess schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:04:
heeft de zelfde dichtheid als marble en Bauxite enzo.
ook niet echt licht gewichten.
Ik heb een paar tests gedraaid met obsidian blades. Alles wat geen pantser draagt wordt helemaal kapot gesneden en bloed leeg, terwijl wezens met ijzeren pantsers er amper last van hebben. Het meeste wat ik kreeg was een rode wond op een arm. Het is blijkbaar erg scherp, maar niet hard genoeg om echt schade te doen door pantsers heen.

Nu heb ik een systeem gemaakt met 2 gangen van 1 vakje breed en 10 lang, 10 traps per doorgang een kloof aan de zijkant en 5 iron serrated disks per trap. Tot nu toe heeft nog niks het overleefd, want wie de traps probeert te dodgen springt een kloof in of op een volgende trap. Ik heb aardig wat alligators, lama's en mountain goats te pakken gehad. Er zijn nog geen goblins langsgeweest, maar wie weet komt dat allemaal nog. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door hayate666 op 06-08-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik neem aan dat een aantal van jullie wel TF2 speelt, en misschien bekend is met de 'Nerf NOW' comic...
In dat geval: http://nerfnow.com/comic/352
_O-

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hayate666: Ik kan het helaas niet meer terugvinden, maar las onlangs ergens op het Bay12 forum dat er inderdaad wat problemen waren/zijn met obsidian (aangezien het vroeger het go-to materiaal was als je absoluut, 100% zeker iets compleet dood wilde hebben)

Vraagje: Hoe kan ik mijn bindings wisselen voor de keuze's in de lijst. Dit staat nu op + en - maar ik speel op een laptop en is nogal irri. Ik wil het graag wijzigen in alt+ up/down (had in 40d eentje die zo werkte) Iemand een idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je even het Lazy Newb Pack (zie posts hierboven) downloaden. Daar zit ook een laptop keybord layout in.

Weet iemand van jullie trouwens waar de recente posts van de programmeur van DF over gaan? Hij is met dorpen bezig? In welk opzicht? Kunnen we dat straks zelf ook gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
@ TazzAtNL

ik dacht dat het met name te maken had met de adventure mode. Die is een beetje onderbelicht en dat wilde hij gaan uitbreiden.
AFAIK kan je nu al met DF je eigen dorpje maken :D
Hmm misschien zelfs leuk om op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:07:
...
Ja inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Er is een update voor Ironhand's Graphics set die het lettertype aanzienlijk verbetert! Verder nog een hoop nieuwe icons en opgeleukte dingen erin. Erg de moeite!

Verder vermaak ik me tot nu toe heel erg met SoundSense. Het maakt het spel een stuk levendiger en makkelijker om de verschillende gebeurtenissen te volgen. Een sterfgeval mis je nu niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Bornhald schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:07:
AFAIK kan je nu al met DF je eigen dorpje maken :D
Hoe bedoel je dat eigen dorpje maken? Als in een human-like village maken op je embark of echt een dorpje apart van je embark-spot?

Verwijderd

Dat eerste. Op je embark een dorpje maken.

Is trouwens erg lastig kan ik uit ervaring melden... :p

Verwijderd

hayate666 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:25:
Er is een update voor Ironhand's Graphics set die het lettertype aanzienlijk verbetert! Verder nog een hoop nieuwe icons en opgeleukte dingen erin. Erg de moeite!

Verder vermaak ik me tot nu toe heel erg met SoundSense. Het maakt het spel een stuk levendiger en makkelijker om de verschillende gebeurtenissen te volgen. Een sterfgeval mis je nu niet zo makkelijk.
Maareh, werkt het ook een beetje goed? Baughn had namelijk gemeld dat het nog heel buggy zou zijn...
ps. linkje? ik kan nml in de thread van ironhand geen update vinden.

@hierboven: Ik maak bijna alleen nog maar "fortresses" in de vorm van huisjes en pleintjes... De moeilijkheidsgraad zit er voornamelijk in of ik kies voor een muur en gracht, of allebei niet (en dat is bijna niet te doen :S)

EDIT:
ENORM nuttige wapens vs armor data (incl materiaal): http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=53571.0

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Wat is de beste/meest complete tileset? Ik heb het idee dat ik nu wat dingen mis (shrub bijv.) En de dwergen zien er wat eentonig uit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:47:
Wat is de beste/meest complete tileset? Ik heb het idee dat ik nu wat dingen mis (shrub bijv.) En de dwergen zien er wat eentonig uit ..
volgens mij is ironhand nogsteeds de meest complete...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:25:

Ironhand heeft hard gewerkt! Inderdaad nu een van de mooiste en meest complete set. Nu hij eindelijk van dat rare lettertype af is wil ik deze set meer gaan gebruiken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:58:
[...]

Ironhand heeft hard gewerkt! Inderdaad nu een van de mooiste en meest complete set. Nu hij eindelijk van dat rare lettertype af is wil ik deze set meer gaan gebruiken.

:)
Had Ironhand al, maar is ergens wat fout gegaan blijkbaar. Toen ik hem opnieuw geinstalleerd heb en savegames geupdate zag het er opeens veel mooier uit :D

Nog even een vraag, ik heb nu Dwarf Therapist, en daarmee heb je custom professions.Doen jullie daaraan? En welke groepen hebben jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:51:
[...]

volgens mij is ironhand nogsteeds de meest complete...
Ik heb deze gedownload, maar ik krijg hem niet opgestart. Verkeerde versie? Moet ik op een speciale manier installen?
http://dffd.wimbli.com/file.php?id=2511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:45:
[...]

Had Ironhand al, maar is ergens wat fout gegaan blijkbaar. Toen ik hem opnieuw geinstalleerd heb en savegames geupdate zag het er opeens veel mooier uit :D

Nog even een vraag, ik heb nu Dwarf Therapist, en daarmee heb je custom professions.Doen jullie daaraan? En welke groepen hebben jullie dan?
ik heb zowiezo altijd wat cleaners.

En een groep genaamd peasants die echt alleen maar haulen.
Voor de rest een groep
Wood
Stone
Metal
Weapons/Armor

Met de daarin benodigde professions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Dwarf Therapist nog nooit echt hebt gebruikt.
Ik heb namelijk maar 1 monitor en vind het erg irritant om continu tussen raampjes te moeten switchen. Tot nu toe gaat old-skool nog prima. :P

• hayate666
Ik gebruik het wel. Alles is gegroepeerd per materiaal waar mee gewerkt wordt of per eindproduct.

• Bornhald
Ik heb een hele tijd zonder dwarf therapist gespeeld. En dat ging inderdaad prima. totdat je je ietsjes meer verdiept in DT. dan is dat toch echt wel super

Vooral omdat je in een oogopslag kan zien hoeveel dwergen je hebt die een bepaalde skill hebben (en hoe goed) en wat ze aan het uitvoeren zijn enz.

En wat betreft 1 scherm. Als je een beetje een groot scherm hebt. Kan je DF ook zeg maar de helft van je scherm laten beslaan, dan 1/4 doe je DT en 1/4 doe je SS (ik zag ergens een filmpje waar het zo gedaan was, van daar)

• hayate666
Ik wissel altijd gewoon van volledig scherm met alt tab. Misschien ben ik wat te ouderwets ingesteld :P

• Bobmeister
  • Nu online
NEE! Mijn save geeft een runtime error als ik hem probeer te laden. Gisteren heb ik gewoon nog gespeeld :(

Iemand een oplossing? (Versie 31.12) Er is volgensmij wat mis met het WORLD.sav bestand in data/save/region0/

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen autosave aanstaan ?, dan kun je gewoon een half jaar eerder verder.

[ Voor 50% gewijzigd door heuveltje op 16-09-2010 15:35 ]

• Bobmeister
  • Nu online
heuveltje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:34:
Geen autosave aanstaan ?, dan kun je gewoon een half jaar eerder verder.
Nope. Vergeten aan te zetten denk ik, heb enige tijd niet gespeeld en weekje geleden weer begonnen ofzo.

De errorlog zegt dit:
*** Error(s) finalizing the symbol NATURE
Unrecognized word token: LLAMA
*** Error(s) finalizing the translation DWARF
*** Error(s) finalizing the translation ELF
*** Error(s) finalizing the translation GOBLIN
*** Error(s) finalizing the translation HUMAN
De precieze Runtime error:
Microsoft Visual C++ Runtime Library

Program: D:\xxx\xxx\Dwarf Fortress.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the application's support team for more information.

[ Voor 16% gewijzigd door Bobmeister op 16-09-2010 15:52 ]

Verwijderd

Bornhald schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:52:
Ik heb een hele tijd zonder dwarf therapist gespeeld. En dat ging inderdaad prima. totdat je je ietsjes meer verdiept in DT. dan is dat toch echt wel super

Vooral omdat je in een oogopslag kan zien hoeveel dwergen je hebt die een bepaalde skill hebben (en hoe goed) en wat ze aan het uitvoeren zijn enz.

En wat betreft 1 scherm. Als je een beetje een groot scherm hebt. Kan je DF ook zeg maar de helft van je scherm laten beslaan, dan 1/4 doe je DT en 1/4 doe je SS (ik zag ergens een filmpje waar het zo gedaan was, van daar)
Ik heb een 22" widescreen. Op zich kan daar wel wat mee inderdaad.
Hm zo had ik er nog nooit aan gedacht. :) Ik was ook altijd van het alt-tabben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Hmm.. zie net dat versie .13 is gereleased

linkje naar post van toady

tekst uit post van toady
The framework for villages and sprawl is in place, and there are now "entity populations" which are made up of thousands of critters for which less information is tracked. As it stands, this amounts to, say, ten times the number of historical figures after world generation has been running for a while, though it can vary a lot. These changes have left adventure mode gutted, so don't expect old adventure mode saves to retain much information or work all that well. Old dwarf mode saves should be fine for continued dwarf fortresses. In new worlds, you can wander around the new villages, but don't expect anything to be going on. This is the launching pad for what should be the Funification of adventure mode in the next (non-fix) release, but like many launching pads, it is kind of dull and gray.

As for the merits of this release, there are the bug fixes in the lists below. The game should also be a bit faster. I'm on a new compiler in Windows, which led to a general speed increase, and I also optimized some code for improvements on all OSs. It's not the end of the story there by a long shot, but it is progress, anyway. World generation itself might be a bit slower overall, since there's a lot more going on site-wise. This is going to change as we set up relationships between the leaders, one way or another, but I can make a medium island world in around 10 minutes without the memory going totally nuts, and I thought that state was fit for release.

There are some side effects to not having any stable relationships between world gen sites while cutting down on site destructions, like having a site get pillaged for the thousandth time and so on, which will iron themselves out later. For now, it's a bit weird. I also saw a battle with negative numbers of soldiers but couldn't reproduce the situation, so there are probably additional issues as well.

The SDL version has the first pass at the experimental TrueType font support that Baughn is working on. It is off by default in init.txt and it only works in the 2D print mode. There are lots of justification etc. problems -- you don't need to report those. Getting those fixed up is part of the process. It's difficult to read in the standard window size, so you might want to limit yourself to full-screen or a large window with large grid cells when you are trying it out.

The SDL Windows version may be missing some DLLs. The additional DLLs are here in case it comes up. Just unzip that in the main folder. Hopefully I'll have a Mac version together soon -- I need to update GCC to get the new SDL stuff to run (as well as some of the new optimizations), and that is taking time.

I'll post fixes as necessary before embarking on the next proper release. I changed a lot of stuff between entity populations and optimizations, so I'd be surprised if there weren't a bag of issues.

Crash fixes
(*)fixed some potential problems with aborting zone placement, though it's not guaranteed to solve the crash there

Major bug fixes
(*)fixed problem causing dwarves to not sleep in any bed
(*)fixed problem causing dwarves not to respect ownership in sleeping priorities
(*)made cursor center on buildings properly when linking them up to a lever etc.
(*)stopped other civilizations from bringing liaisons
(*)stopped building destroyer diplomats/traders from destroying things
(*)made units check the validity of targets more often (counters certain interrupt spam)

Other bug fixes/tweaks
(*)fixed broken vial making jobs
(*)make rock short swords use the proper material for the final product
(*)made horn silver use the stone template
(*)moved all native metals off of metal template
(*)stopped season counter from resetting to spring after travel in adventure mode

[ Voor 94% gewijzigd door Bornhald op 17-09-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Hey leuk nieuws! Dat TrueType iets is wel interessant om in de gaten te houden. Het zou ervoor moeten zorgen dat tiles niet meer gebonden zijn aan letters, zodat elk vakje echt zijn unieke graphics kan krijgen en niks meer deelt.

Betere graphics voor dwarf fortress dus :9~

Jammer alleen dat het militaire zo'n ingewikkeld gebeuren is. Ik krijg het nog steeds niet goed voor elkaar. Eigenlijk moet ik ook nieuwe uniformen gaan instellen, maar dat is weer zoveel werk...

• Bobmeister
  • Nu online
Maakt het dwergen veel uit op welke verdieping ze slapen?
Ik heb een gigantische berg waarin ik ga bouwen. :P

Heb nu zoiets:
Z-6 - Kamers van de nobles etc.
Z-5 - Geheel LEEG ivm water erboven, later kan hier nog awt
Z-4 - Farms + water reservoir, later waarschijnlijk alle workshops hier
Z-3 - Entrance, barracks, Trade Depot, Stockpiles(?)
Z-2 - Slaapkamers

Ik vraag me dus nog paar dingen af:

Waar kan ik het beste mijn stockpiles plaatsen?

Waar kan ik het beste de eetzaal neerzetten?

Oja, nog iets: Als ik items hide (d-b-h) omdat ik het rommelig niet mooi vind, en ik plaats er een stockpile over. Kan er dan nog iets worden geplaatst OP bijvoorbeeld een tile waar ook al een stone ligt?

[ Voor 16% gewijzigd door Bobmeister op 18-09-2010 15:10 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Awsom schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:07:
Maakt het dwergen veel uit op welke verdieping ze slapen?
Ik heb een gigantische berg waarin ik ga bouwen. :P

Heb nu zoiets:
Z-6 - Kamers van de nobles etc.
Z-5 - Geheel LEEG ivm water erboven, later kan hier nog awt
Z-4 - Farms + water reservoir, later waarschijnlijk alle workshops hier
Z-3 - Entrance, barracks, Trade Depot, Stockpiles(?)
Z-2 - Slaapkamers

Ik vraag me dus nog paar dingen af:

Oja, nog iets: Als ik items hide (d-b-h) omdat ik het rommelig niet mooi vind, en ik plaats er een stockpile over. Kan er dan nog iets worden geplaatst OP bijvoorbeeld een tile waar ook al een stone ligt?
Op zich maakt het niet uit waar ze slapen, wel is hoe verder weg hoe in-efficienter het word :)

ik zou eetzaal op z2 +z3+z4 maken, maar ik overdrijf dan ook graag :)

Verwijderd

Ihmo een Z level onder/boven de workshops die daar veel van nodig hebben / dumpen. Dan zijn ze namelijks het snelste op bestemming. Ik zet meestal 9 workshops in een vierkant met in het midden een trap naar beneden, met daaronder de stockpiles.
Ver weg van de ingang / bedrijgingen, aangezien daar je meeste idlers zullen rondhangen... En je wilt geen slaughterfest (iig, niet zo snel ;))
Nee. Als op een stockpilevakje een steen ligt moet die eerst worden gebruikt / gedumt voordat er iets kan worden neergelegt. Daarom zijn zandlagen ook altijd heerlijk voor stockpiles.

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vergeet ook vooral niet wat rekening te houden met het lawaai dat sommige dingen maakt.

Check hier voor meer info: http://df.magmawiki.com/index.php/Noise

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Bedankt voor de antwoorden! Nog een kleine vraag, hoe maken jullie de ingang(en) meestal? Één of meerdere, hoe breed, hoe ver van de main stairs af,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Hangt er allemaal vanaf hoeveel micromanagement je erin wil steken. Zelf ga ik meestal voor een lange gang met zoveel mogelijk weapontraps erin, maar anderen gebruiken verschillende ingangen met ophaalbruggen en andersoortig spul.

Ik denk trouwens dat die foutmelding die je kreeg te maken heeft met het niet goed installeren van Ironhand's set. Dat llama beest is een speciale toevoeging voor dat pack. Er staat een update bat bestandje in het pack dat je moet gebruiken om de set op bestaande savegames te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 19 september 2010 @ 01:05:
Bedankt voor de antwoorden! Nog een kleine vraag, hoe maken jullie de ingang(en) meestal? Één of meerdere, hoe breed, hoe ver van de main stairs af,
aangezien ik bijna alleen maar bovengrondse fortjes maak is de afstand van de main stairs irrelevant. Mijn ingag bestaat meestal ui een burg van 5 breed over een moat met water van 2 breed met daarachter een courtyard waar ik nog weleens flooding traps wil maken gevolgt door nog een brug over een moat en dan mijn main fortress. In dit gedeelte bevind vaak ook mijn trading depot zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
De military in DF2010 is echt niet te begrijpen.. :( Ik zit er gewoon aan te denken om terug te gaan naar 28.xx (die versie van TinyPirate's tutorial :P ). Die vond ik stukken makkelijker te begrijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het schijnt een klik te zijn, dat als je die hebt alles veel makkelijker wor dan in .28
Maar tot die klik is het ploeteren ! Mij ook nog niet helemaal gelukt. maar ik krijg tegenwoordig de meeste basic "kill en attack" acties wel enigzins gecoordineerd
Iriteert me nu dat een axe die ooit door een soldier gebruikt is, op de een of andere manier ongeschikt is om nog hout mee te hakken.

Ik bouw mijn ingangen trouwens meestal als een groot kasteel met ommuurde binnenplaats rondom de main-staircase. Daarnaast nog wat lava traps om iritante belagers weg te spoelen.
Temninste das het plan, meestal spoel ik me eigen fort weg :)

• Bobmeister
  • Nu online
heuveltje schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:18:
Het schijnt een klik te zijn, dat als je die hebt alles veel makkelijker wor dan in .28
Maar tot die klik is het ploeteren ! Mij ook nog niet helemaal gelukt. maar ik krijg tegenwoordig de meeste basic "kill en attack" acties wel enigzins gecoordineerd
Iriteert me nu dat een axe die ooit door een soldier gebruikt is, op de een of andere manier ongeschikt is om nog hout mee te hakken.

Ik bouw mijn ingangen trouwens meestal als een groot kasteel met ommuurde binnenplaats rondom de main-staircase. Daarnaast nog wat lava traps om iritante belagers weg te spoelen.
Temninste das het plan, meestal spoel ik me eigen fort weg :)
Hoe krijg jij je mannen aan het juiste gear en goed aan het trainen dan :P ? Mij lukt het echt niet ..
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste