https://niels.nu
vanaaf maar weer eens kijken of de wiki al een voor mij begrijpbare update heeft gehad over hoe military werkt.
en maar weer eens opnieuw beginnen. Wel een twijfelgeval. nieuw fort starten of gewoon weer op dezelfde save. hij was wel interessant die nieuwe save en kan er meer uit halen dan het simple fortje dat ik had.
Weer leuk om te lezen, en het blijft briljant dat hij (en zijn broer) kunnen leven van de donaties terwijl ze aan het spel blijven werken.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Verwijderd
ik heb een magna pipe gegraven en daarna een pump gebouwd. vervolgens zette ik mijn operator (manual) aan de gang en binnen echt twee tellen was hij dood. wat doe ik fout?
de pump was gebouwd zoals het voorbeeld op de wiki: http://df.magmawiki.com/images/e/ec/Jt_screwpump.png
ik heb zelf niet zo veel ervaring met handmatig pompen, maar ik kan me ook nog wel iets herinneren in de trend van het moeten gebruiken van vuurvaste materialen. Dus dat zou het probleem kunnen zijn. Of dat de dwerg in de lava eindigt wanneer hij begint met pompen.. dat zijn dingen die ik me kan voorstellen.
Wellicht dat iemand anders een duidelijker antwoord kan geven gebaseerd op echte ervaringen.
As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen
Verwijderd
1
2
3
4
5
| LSSSS LPPEEEE> SESSSS SETSSSS SSSSSSS |
L= lava, P = pump
E = leeg -> = pomprichting
S = steen, T = Trap
begrijpelijk?
de dwarf komt vanaf de trap en loopt zo naar de pomp.
Ow, en dit is het hoogste level van de magma. ik krijg bij een [k] ook geen diepte (zoals 4/7 oid) van de magma. dit krijg ik 1 Z level lager uiteraard. ik probeer de magma dus ook 1 Z level hoger te pompen.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:49 ]
Verwijderd
misschien is een plaatje handiger. heb even een oude savegame erbij gepakt.Hydra schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:37:
Is dat waar je die magma in pompt verbonden op enige manier met waar je magma vandaan komt?

groen is de pump
blauw was de maintenance weg
bruin de trap.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 01:11 ]
Verwijderd
hehe. ik voel me steeds erger een n00b worden...Hydra schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:28:
Oh! Was die dwerg nat?
antwoord: niet op gelet. maak dat uit dan?
nieuwe vraag: maakt het uit welke materialen zijn gebruikt voor de diverse onderdelen van de pomp? (zoals de schroef etc.)
Normaal niet, maar er is een openstaande bug waarbij 'wet creatures' doodgaan als ze binnen twee vakjes van magma komen.Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:43:
[...]
hehe. ik voel me steeds erger een n00b worden...
antwoord: niet op gelet. maak dat uit dan?
Ja, als ze naast een tile staan die 'hot' is gaat dat water dat er op hun zit koken. Je dwarf wordt gekooktmtsr schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:52:
Normaal niet, maar er is een openstaande bug waarbij 'wet creatures' doodgaan als ze binnen twee vakjes van magma komen.
Goed idee, waterval boven je ingang met grates in de vloer. Volgende stuk van de gang grates met daaronder magma. En dan nog een manier om je dwergen wel veilig in en uit je fort te laten komen natuurlijk.hayate666 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:44:
Weer een geweldig voorbeeld van Dwarven physics. Water op je kleren verdampt niet, maar blijft plakken terwijl het kookt. Nu moet je natuurlijk gaan kijken of je een goblinfornuis kan maken met een waterdouche en een magmaverwarmingssysteem. Als ik nog aan die nieuwe versie toekom binnenkort wil ik dat best eens proberen. For science!
Verwijderd
Ik ben op dit moment de tutorial video's van Capt'n Duck op YouTube aan het bekijken en ben tevens zelf bezig de Utter Newby Tutorial Guide door te lopen. Erg geestig geschreven en is een perfecte introductie tot het spel!
Nooit gedacht dat een ASCII-spel zo enorm uitgebreid en complex zou kunnen zijn! :-)
De graphics zijn wel even wennen, hoewel de tileset van May Green (mayday) enorm helpt. Maar tegelijkertijd krijg ik een gevoel van nostalgie als ik aan het spelen ben. De tijd van hoe het met games gesteld was (visueel in ieder geval) toen ik nog een jong ventje was!
Heerlijk dit!
Welkom bij onze exclusieve club van spelletjes liefhebbersVerwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:51:
Ik heb pas net het fantastische spel gevonden, maar wat ik intussen allemaal heb gelezen over de avonturen die mensen al hebben beleefd met hun dwergjes, zeg! Ongelofelijk wat allemaal mogelijk lijkt te zijn in dit spel!
Ik ben op dit moment de tutorial video's van Capt'n Duck op YouTube aan het bekijken en ben tevens zelf bezig de Utter Newby Tutorial Guide door te lopen. Erg geestig geschreven en is een perfecte introductie tot het spel!
Nooit gedacht dat een ASCII-spel zo enorm uitgebreid en complex zou kunnen zijn! :-)
De graphics zijn wel even wennen, hoewel de tileset van May Green (mayday) enorm helpt. Maar tegelijkertijd krijg ik een gevoel van nostalgie als ik aan het spelen ben. De tijd van hoe het met games gesteld was (visueel in ieder geval) toen ik nog een jong ventje was!
Heerlijk dit!
het is een geweldig spel. Eigenlijk is het net als een boek. Als je een beetje fantasie hebt is het gewoon veel beter dan ze grafisch ooit kunnen maken, omdat je gedwongen wordt alle grafische pracht en praal in je hoofd af te spelen omdat je alleen ascii (of een tile set) gepresenteerd krijgt
iig welkom en dat je maar veel leuke verhalen mag delen met ons
ik snap alleen nog steeds niet hoe ik mijn hunters aan het hunten krijg, ik heb bolts, ze zijn toegewezen en ik heb hunters, crossbows..
edit:
05/12/2010
I did an interview for digital humanities person Elijah Meeks's HASTAC blog.
I've gotten a chance to check them, and the macro record/playback, window resizing and mouse wheel zoom are still intact. Graphical map export isn't showing sites for some reason... but it seems that it's now mostly small stuff like that left on Windows, so I should be on to Linux and Mac compiles. The next release should have all of Baughn's stuff, from the speed improvements to the perks I mentioned up there to Linux and Mac versions. I thought it would be up a few days ago, but there have been a whole host of issues that I've just had to go through. Saves from DF 0.31.01 and later will be compatible.
[ Voor 62% gewijzigd door Bornhald op 14-05-2010 16:22 . Reden: log van df toegevoegd ]
Verwijderd
DF 0.31.04 is up, but I've put it in a forum thread instead of as the main download. A lot was rewritten and I don't want to jump to replace the main download links until the worst bugs are sorted out, but I don't imagine people would appreciate another months long private testing process. Hopefully the show-stoppers will be ironed out soon. Then I can get back to military/equipment/combat/etc. bugs. I'll probably be taking some days off in a bit... it has been a long time since I took any time off and I'm starting to feel it (or maybe that's just because it's 4PM and I didn't sleep getting this thing up the last many hours). I'll let you know in here when the month-end or whatever break begins.
Ik ben nu in de tiny pirates tutorial bij het noble deel aangekomen. Daar staat dat je iemand moet aanwijzen als bookkeeper, maar een bookkeeper staat bij mij niet in de lijst onder noble management. Is dit een bug, of moet ik hier zelf iets aan doen?
De naam verandert naarmate je een meer/minder waardevol fortress hebt.aicaramba schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:08:
Moeten baby's eigenlijk ook hun eigen slaapkamer hebben?
Ik ben nu in de tiny pirates tutorial bij het noble deel aangekomen. Daar staat dat je iemand moet aanwijzen als bookkeeper, maar een bookkeeper staat bij mij niet in de lijst onder noble management. Is dit een bug, of moet ik hier zelf iets aan doen?
Upgraded titles
* Treasurer at 100,000 fortress wealth
* Grand Treasurer at 200,000 fortress wealth
* Hoardmaster at 300,000 fortress wealth
Source: http://df.magmawiki.com/i...:Bookkeeper#ixzz0orzARhKb
Baby's slapen gewoon bij hun moeder. Volgens mij kan de hele familie zelfs in 1 bed terecht als de ouders samenwonen. Big pile o' dwarvesaicaramba schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:08:
Moeten baby's eigenlijk ook hun eigen slaapkamer hebben?
volgens mij ook, althans als het een stelletje is, en je geeft 1 van het stelletje een bed, dan ziet het er uit alsof de andere ook eenbed heefthayate666 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:36:
[...]
Baby's slapen gewoon bij hun moeder. Volgens mij kan de hele familie zelfs in 1 bed terecht als de ouders samenwonen. Big pile o' dwarves
kinderen echter slapen op zichzelf
en details van laatste patch:
There shouldn't be any more duplicate mayors or disappearing positions when a leader dies, animals and babies won't cause spam from cleaning jobs or haul soap all over the place, and dead expedition leaders and mayors will be immediately replaced. I also fixed a problem with ID numbers when loading/generating worlds in the same session. Tomorrow I'll be getting the new merge changes compiled up (Baughn has worked out the graphics crash and some other issues). There might be another day or two of testing there, in which case I'll handle more dwarf bugs as well. Then we'll be at 0.31.05.
[ Voor 41% gewijzigd door Bornhald op 04-06-2010 10:21 . Reden: patch details toegevoegd ]
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=58651.0
Crash fixes
(*) SDL graphics mode should work now (Baughn)
(*) creating squads in Linux shouldn't crash the game now
(*) stopped melting items from eventually crashing the game
Major bug fixes
(*) animals/babies no longer try to clean themselves at water sources
(*) stopped losers from keeping their positions at elections (could not easily repair old saves with this problem though)
(*) fixed problem where ID numbers would be invalid on load after generating a world
(*) adjusted seasonal temperatures (should actually fix the rain bug)
(*) SDL grid sizes no longer stuck on 80x25 if you let intro movies play (Baughn)
Other bug fixes/tweaks
(*) site finder will advanec without keypresses now
(*) SDL version 2D mode colors are corrected (Baughn)
(*) stopped cursor from skipping over large entries in stocks screen in SDL versions (Baughn)
(*) ESC no longer quits SDL keybinding screens instead of going up a level (Baughn)
(*) slow SDL unit offloading and other similar problems sped up (Baughn)
New stuff
(*) immediately runs elections for unappointed, unelected positions like expedition leader if leader dies
(*) can set held key repetition behavior in SDL versions from init.txt (Baughn)
(*) SDL version 2D mode not allows zooming (Baughn)
WEBN & chill (@IBKR)
Verwijderd
dacht ik ook die heb ik een tijdje geleden al langs zien komenBornhald schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:31:
hayate666 was die smeltbug er niet al uitgehaald in .4 ?
zal vannacht eens kijken als ik thuis kom
Laatste keer dat ik DF geprobeerd heb, lukte het mij niet om mijn dwergen consequent te laten trainen. Ook niet in hun eentje. Zo nu en dan lukte het om een squad een tijdje individual combat drills te laten doen, maar als er dan ook maar iets veranderde (barracks, squad, equipment, wat dan ook) dan hielden ze ermee op en weigerden ze om ooit nog aan het trainen te slaan.
even een gewone vraag tussen door. Ik begrijp dat onder op elk veld een groot lava meer is.
Maar de paar keer dat ik hier naartoe wilde graven kom ik in de grotten uit, nou zitten die er volgens mij ook altijd (geloof dat de setup een beetje is als de pre 3d versie is)
Is er een manier om WEL bij het lava te komen maar niet vast te komen in de grotten. Gezien ik wel eerste metale wapens wil hebben en niet meteen geconfronteerd wil worden met allemaal nasties (troglodites kwam ik tegen, maar met een berg worstelaars duurt het vrij lang voor ze dood gaan, nog nooit zo veel bruises gezien trouwen)
Concreet: hoe komen jullie in het prille begin aan metale wapens?
ik moet er nog een keer echt goed voor gaan zitten, de nieuwe versie. Want (zal overigens wel aan mij liggen maar toch) kom ik niet goed wijs uit het leger, hoe dat op te zetten en te zorgen dat ze patrouille lopen en trainen (nou begrijp ik dat er meer mensen zijn die problemen hebben met trainen) En natuurlijk hoe ik mijn hunters aan het hunten krijg.
Ik blijf het desalniettemin een geweldig spel vinden.
Maar als ik ze gewoon geen orders geven gaan ze na verloop van tijd individueel trainen, en daar doe ik het maar voor
Kwa wapens, je hoeft geen lava te hebben om je eerste wapens te smeden. Tis niet ideaal, maar genoeg voor een eerste legertje. Daarna is het gewoon snel muurtjes bouwens om je trap in de tunnel
Mijn hunters hunten wel, geen flauw idee waarom
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
en ik denk dat ik dan inderdaad maar gewoon met houtskool moet gaan werken voor mijn eerste wapentjes
Verwijderd
Ik kreeg ook de hele tijd last van mysterieuze pathfinding bugs. Ineens kon men geen path meer vinden en stopte alle acviteit.
In de paar spellen die ik gestart heb met de nieuwe versie was veel bituminous coal te vinden. En dan bedoel ook echt veel. 100en stuks. Graven naar lavamagma is in dat geval gewoon luxe (en eventueel voor de lange termijn).Bornhald schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:06:
Concreet: hoe komen jullie in het prille begin aan metale wapens?
Verwijderd
hayate666 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:49:
Alles wat met magma te maken heeft is geen luxe! Welk zichzelf respecterend fort kan nu zonder onnodig ingewikkelde mechanismen die werken met magma, sluizen, pompen en elven?

Maar nu even inhoudelijk voor degene die hem al spelen: Is de nieuwe versie al wat speelbaarder of nogsteeds geen aanrader?
Van de laatste versie weet ik het niet, overigens kan het ook heeeeeeeel er goed aan mij liggen dat mijn hunters niet hunten hoor !!!hayate666 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:52:
Daar zit ik zelf ook op te wachten eigenlijk. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe features, maar als dingen zoals trainen of jagen niet werken dan hoeft het van mij nog niet.
quote: updateHere are the upcoming changes from the last few days:
* allowed options screen from dwarf/adv mode setup
* made workers stop taking new jobs if they can and want to eat/drink/sleep instead
* reduced hunger/thirst/drowsiness skill/speed penalties
* made hunger/thirst/drowsiness thoughts occur a bit later in the process
* made certain jobs like updating records and partying quittable at any time due to hunger/thirst/drowsiness
* stopped doctors from picking up and dropping their patients repeatedly when it was time to carry them
* restricted doctors to using tables and traction benches in hospital zones
* fixed pathfinding problem in special features that were placed within surrounding liquid layers
[ Voor 47% gewijzigd door Bornhald op 11-06-2010 16:30 ]
Moet wel zeggen dat toen ik tijdens Dragon Age Origins door het dwergen domein aan het wandelen was ik wel weer mijn vriendelijke (en domme) ascii tekens voor me zag.
Ik denk dat ik weer een goede poging ga wagen wanneer in DA:O uit heb
geloof ook wel dat het goed gaat met
lees net dat 06/19/2010 versie 0.31.08 is gereleased. alleen geen idee wat er zo snel extra in is
[ Voor 13% gewijzigd door Bornhald op 05-07-2010 15:46 ]
Zou dat het probleem zijn waarom mijn hunters niet hunten? dat x-bows niet werken? (overigens wist ik niet eens dat ze niet werkten)Hydra schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:31:
Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen. Zag al dat crossbows nog steeds niet werken. Hij zal wel extra tissue layers aan 't inprogrammeren zijn.
Kruisbogen werken wel, maar de armorvalues zijn vaak te hoog ofzo om iets te raken. De bolts deflecten op leren cloaks enzoBornhald schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:40:
[...]
Zou dat het probleem zijn waarom mijn hunters niet hunten? dat x-bows niet werken? (overigens wist ik niet eens dat ze niet werkten)

Je moet eerst ammo assignen (opletten dat je ook daadwerkelijk bolts hebt) aan de hunters in het military scherm, en dan bij de hunter zelf in prefs->jobs hunting aan en uit zetten (als hij met een migratiewave is meegekomen). Toen ging hij pas eropuit trekken om beesten om te leggen.
Let wel op dat je genoeg butchershops hebt, want geslachte beesten laten nu veel meer restafval achter en geven dus veel clutter.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Heb ik gedaan. Het is me 1x gelukt om te jagen.. maar daarna nooit meer.. Misschien te maken met het feit dat wooden bolts alleen maar voor practice kunnen worden gebruikt.
Ik ga van de week maar weer eens opnieuw proberen
Oh ja, vergeet de quiver niet. Die zijn nu een vereiste om de bolts te houden.Bornhald schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:23:
@l3tuc3
Heb ik gedaan. Het is me 1x gelukt om te jagen.. maar daarna nooit meer.. Misschien te maken met het feit dat wooden bolts alleen maar voor practice kunnen worden gebruikt.
Ik ga van de week maar weer eens opnieuw proberen
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
En staat op de df wiki al de tutoral hoe je je army op moet zetten?
het blijft ook een geweldig spel eigenlijk ook.
zit een beetje een net gegenereerde wereld te bekijken (in legends)
en een Sheep monster.. ik vind het gewoon epic!
[ Voor 84% gewijzigd door Bornhald op 06-07-2010 11:44 ]
Ik zit echter wel te wachten op de epische verhalen je kan gaan schrijven in deze versie
Idd laat de epische verhalen van de gevechten tegen het Sheep Monster (man o man, ik hoop echt zo iets tegen te komen) maar beginnen[b][message=34301399,noline]
Ik zit echter wel te wachten op de epische verhalen je kan gaan schrijven in deze versie
edit: Zoeken op de forums levert het antwoord op. Leuk voor geinteresseerden hier:
The SDL versions use a much-improved graphics engine that runs faster and provides a number of new features, such as being able to zoom and resize the DF window on the fly. (Essentially the same as the 40d11-40d16 versions. The legacy download is a version without those features implemented but all other bugfixes and feature changes that were made in that version, and will only be available until all the bugs are sorted out with the new graphics code.
[ Voor 61% gewijzigd door hayate666 op 07-07-2010 12:51 ]
SDL = Simple DirectMedia Layer ?
[ Voor 30% gewijzigd door Bornhald op 07-07-2010 13:44 ]
Hunting, marksdwarves gefixed en de naar mijn idee overbodige arsenal dwarf verdwenen. Gelukkig!07/07/2010: I fixed up a number of issues with hunting -- they'll shoot from farther away, pick up equipment/ammo more reliably and return kills more reliably. There are still problems with persistent equipment assignments and other such issues, but they work better than before. Military marksdwarves will fire on their enemies properly now, and I made the kill order work a bit better, so that non-targeted benign wilderness animals wouldn't gum it up and it'll force targeting of targets that aren't normally allowed (it was a bit confused about those). Benign animals shouldn't freak out civilians quite so much, though they'll still get scared off if something comes within a few tiles. The arsenal dwarf was obliterated to let equipment move around more easily. The position might be back later, but not without being more useful and interesting.
Verwijderd
ah, fijn.... we komen eindelijk in de buurt dat hij bugvrij genoeg is om een slinger te gevenhayate666 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:07:
[...]
Hunting, marksdwarves gefixed en de naar mijn idee overbodige arsenal dwarf verdwenen. Gelukkig!
ander scherm ff wat screenshots van "the deep roads" van Dragon Age Origins. en dan kan ik gaan
Alleen die possessed dwarfs... die halen soms echt 't bloed onder m'n nagels vandaan. Hebben ze alles wat ze ook maar mogen wensen, en dan weigeren ze nog een artifact te maken

Ik begin zo langzaamaan wel door te krijgen hoe je de military, schedules, alert levels en burrows kunt gebruiken. Ik zat eerst bij een siege lang te zoeken naar de optie "dwarfs stay inside", maar dat moet je tegenwoordig met burrows en alerts regelen. Lang leve de wiki
daarnaast was ik bezig met versie 8. alleen kreeg ik stonsence niet aan de praat.
mijn post of df zelf met mijn probleem:
als iemand wat weet hoor ik het graagBeen reading through the thread but haven't been able to find a solution to my problem. I am running the latest build of Stonesence, and DF version 31_08. Used the SDL version of DF and both with and without tileset
When i launch Stonesence i get the message "Connecting to DF, i am running both Stonesence and DF in administrator mode
I tried changing the rendering, that has no effect.
put log on to verbose, got this
Stonesense launched
Using allegro version 4.9.20 r0
4096 works.
New image: objects.png
Creating image cache #0
New image: creatures.png
New image: ramps.png
No Dwarf Fortress executable found
DFhack exeption: couldn't find a suitable process
No Dwarf Fortress executable found
DFhack exeption: couldn't find a suitable process
eventually it crashes.
any pointers on how to get stonesence to work are appreciated. I fear i will be missing something obvious
met behulp van de link hier kan je een versie krijgen die compatibel is met 31_08
Trouwens, ik zag dat de tag van het topic PC Indie is, is er onderhand niet ook een port naar linux en mac? dus zou dat dan niet aangepast moeten worden (indien mogelijk?)
[ Voor 32% gewijzigd door Bornhald op 12-07-2010 13:45 ]
Uit de init-files en de DF-wiki kan ik er niets over terugvinden.
Edit: nvm, gewoon plus en min.
[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 14-07-2010 11:05 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Korpiklaani Wooden Pints Lyrics:
There's men, underground
Who have never seen the sun
But they really know how to party
Little men from underground
Who have never seen the sun
But the really know how to party
The rise their wooden pints
and they yoik and sing
And they fight and dance 'till the morning
Tables full, reindeer meat
And the camp fire shines and the
brick walls are full candles
Tables full, wooden pints
They don't care about their sins
They just wanna get drunk and party
and they yoik and sing
Long war is now past
Only good men have lasted
They need women, meat, beer and rum
Fight battle full of blood
no thoughts about god they
just slaughtered killed
and tormented
and they yoik and sing
Lyrics: Wooden Pints, Korpiklaani
This thread is somewhat gratuitous, but, here it is. I cleaned up a few of the glaring problems with the last one.
(*)fixed problem where your units would not recognize the nice people arriving on business as their friends
(*)stopped problem where removing a worn object in adv mode could leave you with two copies
(*)stopped seg-fault at quit in linux if sound wasn't initialized (oliver)
At least, I hope I set it all up right, since I'm going to bed now and won't be able to post any cleanup for a while.
Mijn god wat een kutmuziekBornhald schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:12:
Altijd als ik dit nummer hoor moet ik aan DF denken. En het is ook best prettig om te draaien wanneer je DF speelt (vind ik)
[ Voor 53% gewijzigd door Hydra op 14-07-2010 14:31 ]
het zijn wel dwergen.. je denkt toch niet dat die naar house luisteren
Je zou dus ook Rammstein kunnen luisteren
Je kunt alle keybindings instellen in /data/init/interface.txt of in het menu (esc->keybindings). Waarschijnlijk zijn de instellingen van die Phoebus versie gewoon anders.bwerg schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:02:
Ik ben ook begonnen met DF, ging allemaal prima met een basis-fortje bouwen, tot ik erachter kwam dat ik niet de nieuwste versie draaide. Dus die even geinstalleerd + Phoebus' Graphics Pack, en nu werkt alt + pijltjes niet meer om te scrollen door menu's en ik weet niet hoe ik dat nou wel moet doen. Iemand enig idee waar ik dat soort dingen terug kan vinden?
Uit de init-files en de DF-wiki kan ik er niets over terugvinden.
Edit: nvm, gewoon plus en min.Ik al helemaal ctrl + pijltjes en shift + numpad proberen en zo...
Ben het inderdaad ook bij de mod die ik gebruik tegen gekomen dat enkele keys anders zitten. Dus goede kans dat als je de complete pack van phoebus hebt gedownload dat je iets andere keys hebt. dan in een vanilla versie waar je zelf de graphics pack van phoebus ingezet hebt.mtsr schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:59:
[...]
Je kunt alle keybindings instellen in /data/init/interface.txt of in het menu (esc->keybindings). Waarschijnlijk zijn de instellingen van die Phoebus versie gewoon anders.
Zowel het Folk als het Metal deel
toen kwam ik dit tegen.
DF verhaaltjes.. er zitten wel leuke bij zo op het eerste gezicht.
http://dfstories.com/
Verwijderd
Ik vind de tiles erg duidelijk, vooral omdat deze tileset als een van de weinige de verschillende steen soorten duidelijk van elkaar onderscheidt.
Ook vind ik de 'stretched' font erg strak. Goed bezig, deze Phoebus. Het enige nadeel is dat je soms teksten van je scherm af hebt lopen als ze te lang zijn en een ander puntje is dat de meeste creatures en dieren (naast de huisdieren) nog geen icon hebben, maar gewoon nog een letter zijn.
Ik hoop dat deze tileset nog uitgebreid wordt!
Ook heb ik de tileset van Ironhand geprobeerd, maar die vind ik er niet zo fijn uit zien. Deze heeft dan wel weer mooiere beesten dan Phoebus. Je zou ze eigenlijk moeten mixen.
0.31 speelt in ieder geval een stuk beter.
Verwijderd
http://mayday.w.staszic.waw.pl/df.php
Verwijderd
Mayday's set is zeker ook een goede set, alleen heeft ook deze set niet het voordeel van de duidelijke resource tiles voor de verschillende soorten steen en gems.
Of is dat inmiddels veranderd? Laatste dat ik weet is dat hij zijn tileset niet echt meer update?
Verwijderd
nee, hij update zijn graphics niet echt nee, hij leverd alleen steeds zijn spullen aan met de nieuwste DF. het enige verschil kwa resources zijn de kleuren. is w.m.b. duidelijk zat. hoe doet Phoebus dat dan?Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:35:
Jazeker! Die had ik eerder altijd. Mayday's tileset was DE reden dat ik Dwarf Fortress eindelijk durfde uit te proberen, want ondanks dat ik zeker een old-school gamer ben en ik absoluut gameplay boven graphics plaats, vond ik DF zonder tileset echt niet te pruimen.
Mayday's set is zeker ook een goede set, alleen heeft ook deze set niet het voordeel van de duidelijke resource tiles voor de verschillende soorten steen en gems.
Of is dat inmiddels veranderd? Laatste dat ik weet is dat hij zijn tileset niet echt meer update?
Zo:Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:11:
[...]
nee, hij update zijn graphics niet echt nee, hij leverd alleen steeds zijn spullen aan met de nieuwste DF. het enige verschil kwa resources zijn de kleuren. is w.m.b. duidelijk zat. hoe doet Phoebus dat dan?

Verwijderd
Ja, dat is inderdaad wel handig / geinig. Voor mezelf zie ik er echter niet zo heel veel meerwaarde in (ben heel vaak aan het rond k'en waardoor je al snel gewent bent aan de verschillende kleuren.
Die ziet er ook goed uit!, en als die inderdaad nog geupdate wordt ga ik hem even in de gaten houdenhayate666 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:38:
Ik ben tegenwoordig wel fan van Ironhand's graphics set. Deze wordt nog steeds geupdate en ziet er echt erg gelikt uit. Zelf ben ik ook met Mayday begonnen, maar voor de nieuwe versie wordt het deze!
edit: heb hem even bekeken. erg chill die irondhand. hierbij kon ik het window ook groter en kleiner maken ^_^ dat lukte me met may's nooit.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 22:46 ]
Lente jaar 1, en bedankt. Oh en dan nog een leuk detail. Ik was nog niet aan het opzetten van farms toegekomen (om een of andere reden was ik torens en bruggen enz aan het bouwen)
Ook nog geen leger, gelukkig hebben de kobolds me wel al gevonden.
Gelukkig wel al wat ijzeren wapens en armor aan het maken. Jammer dat beide miners dood zijn gegaan (is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom, ze zijn omgekomen in caveins toen ik tijdens de vorst een aquafier aan het dichtmaken was. Daarvoor moest ik eerst wat landscaping doen)
Maarja, ik kan iig mijn vulkaan nu wel inrichten als verdedigingsmechanismen
Met andere woorden, heerlijke map. te veel dwergen en te veel onontgonnen resources
Oh wat is het spel weer nodeloos complex.. HEERLIJK!!!
Verwijderd
Ironhand's en Phoebus' tilesets worden allebei nog bijgewerkt.
Ik heb beide sets geinstalleerd en speel ook met beiden om beter te bepalen welke set ik uiteindelijk de fijnste vind.

Deze wilde ik jullie niet onthouden. Leuk screenshotje van Ironhand's set waar je een gegraveerde eetzaal ziet met heel veel typen dwergen erin.
Verwijderd
Deze is echter erg subtiel en je zou zelfs kunnen zeggen 'mooi'.
Misschien moet ik toch meer met Ironhand's werk gaan spelen. Is er een mogelijkheid om de font in die tileset te veranderen, die vind ik echt vreselijk namelijk!
ook toch maar eens even proberen.
Verwijderd
Anders ga ik toch nog echt niet overnieuw beginnen
Als je nog "heel even" geduld hebt, zou ik wachten tot komend weekend. Voor de 22e /23e wordt er weer op een nieuwe release gemikt, waarbij er wat military-bugs als meerdere wapens tegelijk equippen, onbetrouwbare training, barrack assignments etc, die uitgehaald moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:08:
is er ergens een goede tutorial voor de military te vinden.
Anders ga ik toch nog echt niet overnieuw beginnen
Los van die bugfixes, vertrouw ik voor military dingen meestal op de wiki. Soms kunnen de forums ook helpen, maar het is daar wat lastiger om te zoeken. De thread over de meest recente release levert daar soms nog wat nieuwe inzichten op.
Verwijderd
Daar mikte ik dus ook op maar wou de tutorial alvast lezen d-;Current Development (RSS Feed, Release Feed)
* 07/22/2010: The next release should be ready tomorrow morning if everything goes well. Archery training seems to be working fine now. There are still various equipment bugs, but it's not nearly as bad.
Verwijderd
op de dwarf fortress wiki zijn ze aardig bezig geweest met het military gedeelte, maar dat zal je waarschijnlijk al hebben gezien.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:34:
[...]
Daar mikte ik dus ook op maar wou de tutorial alvast lezen d-;
Op de wiki kun je dit in ieder geval alvast vinden.
Volgens mij is die er al uit.hayate666 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:42:
In de nieuwe versie willen ze ook de arsenal dwarf er weer uithalen geloof ik, aangezien die nogal bugged equipment uitdeelde. Er verandert dus nogal wat waardoor een tutorial nog niet veel zin heeft.
Op de wiki kun je dit in ieder geval alvast vinden.
Tenminste ik heb hem al een paar forten (19-59 dwarfs) niet meer gezien.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Toady is wel goed bezig zeg! Releases komen nu weer regelmatig!
Wel een gekloot met Stonesense telkens als er een nieuwe release is... Maar een tip is om het 'Lazy Noob's Pack' van het forum te plukken. Deze kerel bundelt iedere keer de meest gebruikte utilities met de laatste versie van DF. Zo heb ik Stonesense ook weer aan de praat gekregen, want als je de losse versie download dan is er iets met een .xml file waardoor hij continue op 'Connecting to DF...' blijft staan.
Ik zie het overigens niet echt als nieuwe releases maar als bugfixes
maar Toady zou vandaag to ook weer versie 11 opleveren, waarin weer een berg gemaakt is, onder andere archery?
Verwijderd
laten we het hopenBornhald schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:18:
Versie 10 heb ik zelf stonsence aan de praat gekregen door een stukje xml te veranderen zoals in de stonsense topic aangegven stond. Is ook niet te moeilijk als je weet hoe je de find functie gebruikt in notepad
Ik zie het overigens niet echt als nieuwe releases maar als bugfixesMaar het tempo is inderdaad lekker, en er zaten ook veel bugs in. (hoewel van de vorige versie dat je dwergen dood gingen wanneer ze gingen slapen nog steeds volgens mij een van de meest geinige bugs was)
maar Toady zou vandaag to ook weer versie 11 opleveren, waarin weer een berg gemaakt is, onder andere archery?
de aanpassingen die nu komen doen mij herstarten
mijn laatste versie was de succesion game.
Dus zat hier echt op te wachten....
Verwijderd
Jup, er is inderdaad een nieuwe release. geen tijd gehad om e.e.a. te testen, maar we gaan weer vooruit:Bornhald schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:18:
Versie 10 heb ik zelf stonsence aan de praat gekregen door een stukje xml te veranderen zoals in de stonsense topic aangegven stond. Is ook niet te moeilijk als je weet hoe je de find functie gebruikt in notepad
Ik zie het overigens niet echt als nieuwe releases maar als bugfixesMaar het tempo is inderdaad lekker, en er zaten ook veel bugs in. (hoewel van de vorige versie dat je dwergen dood gingen wanneer ze gingen slapen nog steeds volgens mij een van de meest geinige bugs was)
"Released Dwarf Fortress 0.31.11"
Verwijderd
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=53180.0
Verwijderd
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=53180.1590Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:13:
Ge-wel-dig!Daar onderscheidt de tileset van ironhand zich dan wel weer van vele anderen en zeker van MayDay's tileset. Daar zijn gegraveerde kamers namelijk een zooitje qua tiles en erg onoverzichtelijk.
Deze is echter erg subtiel en je zou zelfs kunnen zeggen 'mooi'.
Misschien moet ik toch meer met Ironhand's werk gaan spelen. Is er een mogelijkheid om de font in die tileset te veranderen, die vind ik echt vreselijk namelijk!
In dit topic op pagina 107 staat een alternatief lettertype voor Ironhand's Graphics Set. Succes ermee
Verwijderd
Wat zijn nu de meest belangrijke verschillen tussen deze oudere versie en de huidige versie? (treed niet in details, ik ken het spel nog niet zo goed) Ik heb zelf wel het idee nu ik die tutorial volg dat het allemaal erg "bewerkelijk" is. Je kunt ook niet altijd de muis gebruiken waardoor je soms hele afstanden met die cursor af moet leggen, dat werkt naar mijn mening ook niet zo soepel en snel. Of is dat inmiddels al aangepast?
Verwijderd
VEEEEEEElVerwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 07:47:
Om te kijken of het wat is ben ik dit spel ook aan het proberen en ik volg de tutorial zoals aangegeven in de startpost van TinyPirate. In deze tutorial speel je echter met een oudere versie.
Wat zijn nu de meest belangrijke verschillen tussen deze oudere versie en de huidige versie? (treed niet in details, ik ken het spel nog niet zo goed) Ik heb zelf wel het idee nu ik die tutorial volg dat het allemaal erg "bewerkelijk" is. Je kunt ook niet altijd de muis gebruiken waardoor je soms hele afstanden met die cursor af moet leggen, dat werkt naar mijn mening ook niet zo soepel en snel. Of is dat inmiddels al aangepast?
maar misschien is de belangrijkste de ondergrondse aanvallen.
of de nieuwe military instellingen
of of of d-;
speel lekker snap je het begin je aan de nieuwe versie toch d-: