[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
erm.. heeft iemand zijn hunters al aan het hunten gekregen?

Edit: Ah.. je kan niet meer zomaar over water heen lopen.. een brug helpt

Meer Edit: geinig de beschrijving van dwergen is ook uitgebreider met wat ze wel en niet leuk vinden en waar ze wel en niet goed in zijn. ook de leeftijd en meer info over je dwergen zie je.. geinig :)

Nog meer Edit: Blijkbaar helpt de brug niks.

[ Voor 87% gewijzigd door Bornhald op 01-04-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
je kon nooit zomaar over water lopen, alleen bij brooks maar dat is een uitzonderings geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hmm.. dan heb ik waarschijnlijk nooit eerder bij een rivier gespeeld en altijdt bij brooks :D
sorry voor die toevoeging dan :D

edit: ben er achter wat er mis was met mijn hunters, is een bug. als hunters hunting aan hebben wanneer het spel start, even hunting uit en dan weer aan zetten en ze gaan ook echt hunten

[ Voor 42% gewijzigd door Bornhald op 01-04-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

http://dffd.wimbli.com/file.php?id=1955

Een soortement tileset voor de nieuwe DF. nog lang niet zo mooi/duidelijk als de oude, maar al stukken bezig dan de standaard matrix :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
dank u, dat is al een stuk verbetering, het is mayday's graphic set, alleen moet je eigenlijk blackspace aanzetten.
ik zit nu op een map waar de aquifier boven het nivea van de rivier licht, geniaal dus het water stroom dat gewoon in de rivier.

[ Voor 86% gewijzigd door sjaakwortel op 02-04-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:09

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ben ook even aan het spelen geweest, maar dit ziet er weer goed uit! (Figuurlijk dan ;)) Alleen waar je vroeger met je spatiebalk een menu terug kunt gaan, lijkt het dat dat nu alleen nog maar met escape gaat. Is dit weer terug te zetten?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Dat kan je aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
yup kan je aanpassen. esc tot je het menutje krijgt, daar kan je je keys remappen en terug naar spatiebalk zetten. Ik geloof dat het zelfs in de bijgevoegde readme staat :D

ik vond het wel lekker dat ze hij alle beroepen heeft gegroepeerd zodat je niet de hele lijst door hoeft te scrollen.

alleen nog wel wat bugs, las ook dat houthakkers en soldaten wapens laten vallen als ze de map oplopen. En wat ik eerder beschreef van mijn hunters, beroep even aan en uit zetten en alles gaat weer.

Ook had ik dat de spot finder (of hoe dat ook alweer heet) bij mij crashde.Stond ook een topic op het DF forum, en lijkt er een beetje op dat het met flux te maken heeft.

Nog 1 vraagje, ik heb wat gelezen over een lava meer. en lava op iedere map. is dit gewoon een kwestie van naar beneden graven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heeft iemand ergens al een werkende dwarf-therapist achtig iets gevonden ?
DF zonder graphics lukt me wel, maar uit die beroepen kom ik zo echt niet :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
het duurt nog wel even voordat een therapist versie uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht er lekker op zijn de eerste grote bugs ook uit deze versie d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Hoe kan ik mijn leger ergens stationeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 13:47
Nick_S schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:31:
Ben ook even aan het spelen geweest, maar dit ziet er weer goed uit! (Figuurlijk dan ;)) Alleen waar je vroeger met je spatiebalk een menu terug kunt gaan, lijkt het dat dat nu alleen nog maar met escape gaat. Is dit weer terug te zetten?
Hou er rekening mee dat als je dit doet je in bepaalde menu's in de knoop komt. Ik had bijvoorbeeld niet de mogelijkheid om de spatie te kunnen gebruiken in de job manager menu ( j -> m -> q ). Als je dan de naam in tikt, zoals 'rock door' dan cancel je omdat je spatie zo staat gelinked.
sjaakwortel schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:16:
Hoe kan ik mijn leger ergens stationeren ?
Je zal met 'N' ergens een noties moeten maken, noem hem 'guardpost 1' ofzo wat duidelijk voor jouw is waar die staat.

De soldaten er ook daad werkelijk laten staan kan op 2 manieren, zo ver ik gezien heb.
A) Je past hun schedule aan zodat ze moeten staan bij de notitie die jij gemaakt heb
B) je drukt op 's' om de squads te krijgen, dan selecteer je de squad in kwestie en druk op 'm' en selecteer dan de gewenste notitie.

Oplossing A heeft natuurlijk de voorkeur, aangezien je dan bijvoorbeeld X squads kan laten roteren tussen rust,trainen en op wacht staan. Zonder dat je hier tussen hoeft te komen.

Als je meerdere punten maakt kan je ook een route maken en op die manier een squad rondjes laten lopen.
Al heb ik dit nog niet gedaan.

Mijn eerste fort volledig uitgemoord door Goblins raiders/Ambushers. Nadat de dieven een stuk of 3 kinderen hadden ontvoert. Fort heeft het tot het 3 jaar weten uit te houden.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ok, ubercool. Ik heb me helemaal tot aan het onderste Z lvl gegraven dan kom je vanzelf wel magma tegen
spoiler:
dan kun je via een adematium pilaar nog verdergraven. Toen kwam ik uit op de bottem Zlvl onder de lava. Daar zaten wat glowing eerie pits maar voor de rest niks.Een paar seconden later kreeg ik de message "you hear screams coming from the dark" en kwamen er een hele groep monsters(met een butterfly demon) omhoog. Exit mijn fort mijn wel gaaf om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Cool stuff :)

Maare, Hayate... Hoe staat het met de game? :P

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe stabiel is de nieuwe versie??

en dwarf therapist en mike mayday gfx pak??
zonder begint deze vriendelijke vriend niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
GFX pack is wel aangepast, therapist nog niet afaik.

Ik wacht wel even de gefixte versie af. Ziet er goed uit, maar ik weet niet of het 'altijd magma' verhaal wel zo tof is. M'n eerste gegende ford had magma onder level 68. Ik begon op level 170 ofzo en zou dan m'n forst 100 ilevels onder de oppervlak moeten zetten :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Laatst online: 16-08 03:22
VyperX schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:06:
Cool stuff :)

Maare, Hayate... Hoe staat het met de game? :P
Serieus gebrek aan tijd en inspiratie :P Ik ben momenteel aan het verhuizen dus ik heb veel minder tijd en energie voor deze beurt dan ik had gedacht. Merk je vast ook wel aan dat ik minder in het topic post. Als jullie op me willen wachten vind ik dat prima, maar iemand anders mag het ook van me overnemen voor deze beurt. Roept u maar ;)

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:51:
GFX pack is wel aangepast, therapist nog niet afaik.

Ik wacht wel even de gefixte versie af. Ziet er goed uit, maar ik weet niet of het 'altijd magma' verhaal wel zo tof is. M'n eerste gegende ford had magma onder level 68. Ik begon op level 170 ofzo en zou dan m'n forst 100 ilevels onder de oppervlak moeten zetten :)
Of gewoon een pompsysteem gaan maken, veel uitdagender :)
En als je dan toch bezig bent natuurlijk een magma gracht om je fort heen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door arcanis op 25-06-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Helaas, ze moeten eerst nog alle memory hacks doen voor de nieuwe versie, dus geef ze een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hoe heb ik al die tijd zonder dwarf therapist kunnen spelen :D zelf buggy is ie handig :)

ben benieuwd wat hij allemaal kan doen wanneer hij weer helemaal up to date is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:56:
hoe heb ik al die tijd zonder dwarf therapist kunnen spelen :D zelf buggy is ie handig :)

ben benieuwd wat hij allemaal kan doen wanneer hij weer helemaal up to date is. :)
je kan er alles mee wat je maar wil jobwise
custom jobs
sorteren etc etc

ook de skills voorkeuren endergelijke buiten de jobs om krijg je te zien.
Handig uitlezen waar je dwergjes last van hebben
verzin het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
alleen viel me op, dat mijn dode miner (weet ik veel dat de grond onder een waterval een aquafier is) staat er ook nogsteeds op. al een paar keer geprobeerd opnieuw in te lezen, maar lijkt niet te werken.

Wat me ook opvalt is dat ik 1 van mijn hunters niet aan het hunten krijg, ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat hij ook expedition leader is.

Ook wat raars, ik kreeg een carpenter, die loopt me scherm op, laat een bijl vallen en gaat door. Nu heb ik wel gelezen dat woodcutters (en andere) inderdaad hun equipment op de grond gooien en dan doorlopen (skill deactiveren en weer activeren zorgt dat ze het weer oppakken) maar deze dwerg heeft geen woodcutting skills. En extra axe is natuurlijk wel welkom, jammer dat mijn halve fort onderwater staat. Heb nu wel een (bijna dode) dwerg die heel goed kan zwemmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Yup, sounds like FUN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Ik kan even niet zo snel vinden wat de "militaire"veranderingen zijn, als die er al zijn.

Is ranged nog even "OP" als voorheen bijvoorbeeld. ( een enkele pijl van een boog die mijn, in compleet steel plate en chain + shield, champion in 1 schot dodelijk verwond.)En traps?

Ik heb trouwens een probleempje met 1 van m'n recruits. Die wil maar niet trainen met z'n wapen ondat íe een extra waterzak met zich meedraagt. Ik heb al geprobeerd om de optie om water mee te nemen uit en aan te zetten, via z'n inventory zie waterzak op forbid en dump te zetten (bij forbid liet íe inderdaad 1 zak vallen, maar hij heeft nog steeds die 2 zakken in z'n inventory, bugje?)
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is om 'm te deactiveren en weer te activeren.

Ik heb trouwens nog 2 recruits die niet trainen, hoewel ik nog niet achter de oorzaak gekomen ben. En nog een hammerdwarf die zéér langzaam traint. Die is al jaren geleden gerekruteerd en is nog maa "hammerdwarf" terwijl een speerdwarf van veel recenter allang champion is.

En even een andere 40d vraag: Hoe lang duurt het om die elven zo ver te krijgen dat ze hostile worden? Al jaren pak ik de spullen van hun traders af en ik heb inmiddels vele duizenden bomen omgehakt, honderden per jaar (geen magma, dus... :p) En de traders over de zeik gekregen met het aanbieden van houten spulletjes (houtskool, toch zeker het meest pijnlijke voor die puntorige hippies).
En ze bijven het maar slikken, hebben me niet eens aangesproken over al die zielige boompjes.

Verder blijf ik gewoon 40:d spelen tot de ergste bugs eruit zijn, er een goede tileset is en een volledig werkende dwarf therapist. En visual fortress natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
ZenTex schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:14:
Ik kan even niet zo snel vinden wat de "militaire"veranderingen zijn, als die er al zijn.
Dan speel jij duidelijk de verkeerde versie, want het hele militaire menu en systeem is veranderd. Helaas werkt het nog niet helemaal lekker voor mij.
Maar ik denk dat het wel heel veel potentie heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakwortel op 07-04-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ja, zoals ik in mijn post aangeef speel ik voorlopig nog 40:d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Als je een muur bouwt kunnen je dwergen de volgende verdieping idd niet bereiken. Bouw hiervoor een trap of ramp, maar trappen zijn het beste (vooral bij meerdere verdiepingen).
Met b-C-x een up-down stair bouwen. 1 Z level hoger gaan en in de lucht boven de gebouwde trap nog 1 up-down star. Nu kunnen je dwergen de volgende verdieping bereiken. Met X kun je tot in het oneindige blijven stapelen.

Wat je ook kunt doen is "steigers" maken. DWZ dat je rondom trappen bouwt zodat je dwergen makkelijk bij elk stukje muur kan komen.

code:
1
2
3
4
5
#########
#xxxxxxx#
#x     x#
#xxxxxxx#
#########

Waarbij # = muur
X = Up-down stairs.

Let op, bouw in de hoeken eerst een stukje muur. Als de omliggende plekken namelijk al gebouwd zijn kunnen je dwergen de hoeken niet meer bereiken.

Ik ben zelf ook bezig met een projectje. Een soort kasteel-achtig iets met zoveel mogelijk torens enzo, en lekker hoog. Maar weet waar je aan begint, want bouwn is tijdrovend, vooral als je gebouwen geen simpele vierkante torens zijn.

Tip: Leg een stockpile van de gewenste bouwsteen aan vlakbij de bouwplaats zodat je masons niet elke keer 100+ stappen hoeven te lopen om een steen te halen, die te plaatsen, en weer terug. En zorg dat je vvoldoende haulers hebt, mijn 50+ haulers zijn continue bezig om steen aan te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Met b-C-f kun je vloeren selecteren. Een floor hoeft maar met 1 constructie (zoals een wall of stairs) contact te maken. Pas op, je kunt dus niet op floors bouwen. Bouw je floor dus niet bovenop een muur als je erop wilt bouwen. Bovendien kun je op een muur al lopen.
Zorg wel ervoor dat de plek waar die floor moet komen bereikbaar is.

Oh god Armok. Na 20 ingame jaren en duizenden bomen tot kolen verwerkt te hebben heb ik nu eindelijk de Magma pool ontdekt. op 5 Z levels na echt elke level compleet afgegraven om die poel te vinden. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door ZenTex op 07-04-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
FYI
04/08/2010: The first bug fix release is up. It's just a few crash fixes and some raw reshuffling. Things are still settling down, but all the same there should be more releases in the coming days. There's a forum thread here.
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Hmm. Wat betref die rekruut die maar niet wil trainen, ik weet al waar het aan ligt. Hij heeft 9 kinderen! Vandaar dat ik 'm nooit in de barracks zie, die gek ligt onder diensttijd alleen maar te krikken! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ZenTex schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:12:
Hmm. Wat betref die rekruut die maar niet wil trainen, ik weet al waar het aan ligt. Hij heeft 9 kinderen! Vandaar dat ik 'm nooit in de barracks zie, die gek ligt onder diensttijd alleen maar te krikken! |:(
Staat daar iets over in z'n description? Zou erg grappig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Staat niks over in in z'n descroption. Wel is íe weer lekker bezig geweest. Hij heeft 10 kinderen nu, en er 11 verwekt want 1 daarvan is ontvoerd. :S

Maar goed, ook dat is de reden niet dat ie niet traint. De moeder van al die kinderen is een champion.

Ik heb inmiddels alles geprobeerd. Gedeactiveerd en weer gerekruteerd, allerlei sets armour, in elke squad gehad, niets helpt. Ook bij die 3 andere soldaten (die wrestlers zijn en ineens stopten met trainen) helpt niets.

Één van die wrestlers heeft zelfs in z'n profiel staan dat hij assertief en actief is, dus dat zal het dan ook wel niet zijn.

Maar goed, ik zit nu met smart op een werkende therapist en tileset voor DF 2010 te wachten want ik heb de hoogste Z-level in m'n huidige game bereikt. Balen want ik was met een flink megaprojekt bezig waarvoor ik minimaal 30-40 Z-levels voor nodig heb (liep een beetje uit de hand) en ik bleek er maar 20 te hebben. |:(

Maarreh, ik zit met smart te wachten op het vervolg van de generation game.
(flauw, aangezien ik verzaakt hebt, maar goed. O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Je kunt maydays versie en DF therapist met wat moeite aan de gang krijgen met de nieuwse DF.
DF v0.31.02+mayday gewoon downloaden van de wiki en DF therapist staat bij modding op het forum

[ Voor 35% gewijzigd door sjaakwortel op 10-04-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Jongens, ik ben er voor om ons huidige fort maar als geslaagd te beschouwen. Ik weet zelf echt geen interessante ingangen meer. In het beste geval kan ik een oorlog met de elven gaan uitlokken, maar die zijn geen uitdaging vergeleken met wat we allemaal al overleefd hebben. Misschien kunnen we even een pauze inlassen en straks als de nieuwe versie wat stabieler draait een nieuw fort beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:58:
Jongens, ik ben er voor om ons huidige fort maar als geslaagd te beschouwen. Ik weet zelf echt geen interessante ingangen meer. In het beste geval kan ik een oorlog met de elven gaan uitlokken, maar die zijn geen uitdaging vergeleken met wat we allemaal al overleefd hebben. Misschien kunnen we even een pauze inlassen en straks als de nieuwe versie wat stabieler draait een nieuw fort beginnen.
dat was ook compleet mijn idee hij gaat ook 100 keer moeilijker worden met de ondergrond aanvallen d-;

en als mege project magma van beneden naar boven verplaatsen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 08:39:
[...]
dat was ook compleet mijn idee hij gaat ook 100 keer moeilijker worden met de ondergrond aanvallen d-;

en als mege project magma van beneden naar boven verplaatsen d-;
Of gewoon het complete fort naar beneden te verplaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:20:
[...]

maar dan eis ik wel een boomgaard op dezelfde zlevel als de rest d-;

Dus een doorkijk plantage 50zlevels naar benee (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik zie net dat DF0.31.03 uit is. Weet niet welke bugs er gefixed zijn. Maar nu weten jullie het ook in ieder geval.
Ik hoop dat mijn hunters nu kunnen hunten. Want dat begint wel irritant te worden. Hij doet alles, behalve hunten. En er lopen paarden en kamelen en what not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Fixlist:
I handled some more crashes and the main pathing issue. Undead aren't quite where they need to be yet (skeletons in particular still don't understand how the skull and spine should be holding them together), but they are more killable in this version. Since they don't make sense in the first place, there's a sort of hitpoint system for them now that'll get them dead eventually if you don't break them apart, though punching a skeleton to death takes a long time in this system and maces are still a bit underpowered. The undead HP will be revisited once the undead have more of a basis in the underlying reality. I'll get to maces etc. sooner.

Crash fixes
(*) fixed a zone deletion crash (only for zones with buildings in them)
(*) fixed crash in military screen upon switching to item assignment view when no squads were present
(*) fixed crash from copying a schedule cell with fewer orders to one with more
(*) fixed crash from changing alert view while scrolling through a schedule cells orders

Major bug fixes
(*) fixed pathing problem (root cause was map generation vs. liquids, would mess up ramps/channels and more)
(*) stopped missing undead/melted/etc. tissues holding parts from being severed

New stuff
(*) allowed undead in arena
(*) allowed undead to be killed by accumulated impacts for the time being while they don't make sense
(*) stopped people from trying to wrestle the undead at all

Minor changes
(*) messed with corpse piece colors a bit
(*) fixed "and" spacing in stripe/spot descriptions
(*) fixed nervous mannerism typo
(*) fixed some raw typos (see file_changes.txt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
en bedankt Gammro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TWBMS schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:20:
Met verplaatsen bedoel je "laten vallen" neem ik aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Erg veelbelovend, deze nieuwe versie, maar er is nog wel een lange weg te gaan voordat het net zo speelbaar is als voorheen.

Vooralsnog lukt het maar bij vlagen om mijn military te laten trainen en dat alleen individueel. Zodra ze met zijn allen training gaan organiseren gebeurt er niets, staan ze alleen maar op elkaar te wachten. Ik heb hiervoor inmiddels alle furniture waar een Barracks van gemaakt kan worden geprobeerd, maar er zit weinig schot in de zaak.

Verder zijn er nog zat andere bugs, maar dit is toch wel de lastigste. Zonder getrainde military is de eerste kobold-invasie mij al teveel FUN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik wacht zelf nog ff tot de ergste bugs er allemaal uitzijn. En ik hoop dat iemand een fantastische seed voor een fortress met in ieder geval een brook en een fatsoenlijke magma-pipe vindt. In de meeste van m'n gegende worlds tot nu toe moest ik bijna 200 z-levels graven voordat ik bij magma kwam, door 6+ cave systems heen die bevolkt werden door enge beesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Heb ik kennelijk geluk gehad tot nog toe, magma pipe op -65 en maar een grot, die bovendien nog leeg was ook... Bovendien ben ik eigenlijk vooral naar die pipe gaan zoeken voor de FUN, er zit tegenwoordig zoveel meer bituminous coal en lignite in de grond dat je ook zonder magma een behoorlijke industrie kunt opzetten. Bituminous coal levert bijvoorbeeld netto 2 fuel per stuk en ik heb er echt al honderden van gevonden.

Verder viel het mij juist op hoe fijn het was dat je niet meer zo hoeft te zoeken naar een embark-spot, overal is voldoende te beleven omdat magma, water, etc eigenlijk altijd wel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Dat is inderdaad wel prettig. Ik heb de nieuwe versie nog niet geprobeerd, maar die onzekerheid lijkt me wel prettig. Zo is ieder spelletje tenminste weer anders. Ik merkte bij de vorige versie dat ik heel snel aan een bepaalde routine vastzat, waardoor ieder spelletje dus op elkaar ging lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hayate666 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:15:
Dat is inderdaad wel prettig. Ik heb de nieuwe versie nog niet geprobeerd, maar die onzekerheid lijkt me wel prettig. Zo is ieder spelletje tenminste weer anders. Ik merkte bij de vorige versie dat ik heel snel aan een bepaalde routine vastzat, waardoor ieder spelletje dus op elkaar ging lijken.
Ligt er een beetje aan. Ik heb vooraf een layout van m'n fort in m'n hoofd dus ik probeer altijd een beetje een 'perfect' fort te bouwen. Beetje een tick van me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Dat is toch juist leuk, om met beperkte middelen toch je ideale fort te bouwen? Aan de andere kant snap ik dat je inderdaad geen 120 z-levels omhoog wil pompen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
mtsr schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:00:
Dat is toch juist leuk, om met beperkte middelen toch je ideale fort te bouwen? Aan de andere kant snap ik dat je inderdaad geen 120 z-levels omhoog wil pompen...
Ik heb liever gewoon een ideale sandbox om daar een zo mooi mogelijk fort in te bouwen, beetje a-la sim-city. Centrale staircase met watervallen e.d., dat soort werk. Ik heb in m'n vorige fort water 20 z-levels omhoog gepompt naar een soort grote watertoren en no way dat ik lava 200 z-levels omhoog ga pompen, duurt veel te lang :)

Daarom heb ik liefst een magma pipe die tot aan de oppervlakte doorloopt (of vlak daaronder). Die kan ik dan gebruiken voor allerhande magma traps enzo (goblins in de magma dumpen via retracting bridges was altijd een hobby ;)), en m'n magma-based glass industry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Ik snap het. Je zou eens moeten zoeken naar vulkanen op de kaart, alleen weet ik niet of het zo gaat lukken om een vulkaan en een brook bij elkaar te vinden. Aan de andere kant zit het water volgens mij veel minder diep onder de grond, dus dat zou je misschien wel omhoog kunnen pompen.

Een andere mogelijkheid is om de world-gen parameters aan te passen en zowel vulkanen als rivieren/brooks waarschijnlijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ja, ben ik nu al mee bezig. Kwam er alleen net achter dat reveal niet meer werkt met .03. FF in dubio of ik nu ga wachten op een fix of maar terugga naar .02. Een fort met magma 20 z-levels naar beneden is op zich ook prima. 200 z-levels niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik zou het nog niet eens erg vinden als ik van te voren wist dat het op -200 zat.

persoonlijk zou ik wel eens een leuk deep fortress (vezin ik net zelf) willen maken, gewoon alles op -100 zetten en mooie lange gangen om daar te komen. Uiteindelijk natuurlijk helemaal versierd, alleen misschien wat problemen met handel drijven.

sterker nog. Ik denk dat ik dat maar eens ga doen :D

gister toch net een nieuwe wereld gemaakt. Heeft iemand trouwens nog een leuke save voor een startup, wat je mee neemt enz? zag dat die filetjes ook gesaved worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nadeel van een "deep fortress" is dat je caves e.d. een hoop zooi bevatten die je dwergjes te grazen willen nemen. Hoe dieper je komt hoe gevaarlijker. Maar het is zeker een project dat ik nog overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Tsja, een hele basic versie, niet eens zelf gemaakt. Iedereen ambusher voor de leather armor, 5 miners (voor een snelle start) en nog zo wat. Het loont in df2010 om eerst te kunnen overleven met plant gathering en eventueel outdoor farming, je moet (schijnt een bug te zijn) namelijk eerst mud maken voor indoor farming, zelfs op soil.

<snip> Kan ik op GoT ook tekst posten die achter een knop verbergen? Het is nogal een stuk tekst namelijk en ik zag dat de spoiler tag alleen maar de achtergrondkleur gelijk maakt aan de tekstkleur.

Edit:
Zo maar http://pastebin.com/95BbRHkx

Ik zou wel nog een deel van de plump helmet spawn verruillen voor andere seeds, ik kwam er pas tijdens het spelen achter dat ik voor meer indoors seeds afhankelijk was van de liaison.

[ Voor 18% gewijzigd door mtsr op 14-04-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Hydra schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:43:
Nadeel van een "deep fortress" is dat je caves e.d. een hoop zooi bevatten die je dwergjes te grazen willen nemen. Hoe dieper je komt hoe gevaarlijker. Maar het is zeker een project dat ik nog overweeg.
Nog niet voldoende tijd gehad om het zelf te kunnen beleven in de nieuwe versie. Alleen af en toe een wereldje genereren en een beetje opstarten. Maar wel een garantie voor een hele hoop FUN dus :D

Laatste keer een beetje funest dat in het eerste jaar tijdens de 3e migratie golf ineens 20 nieuwe dwergjes kwamen terwijl net de eerste paar dood gingen door gebrek aan water.

Hoop dat ik nog wat kan krijgen door regen enz. maar ik dacht dat ik een map had met een rivier aan de oppervlakte, blijkbaar had ik die niet. Dus ook nog geen farms aan kunnen zetten. Ik weet dus ook niet of ik nog door ga met dit fort. Heb wel veel zin om te spelen, maar komt er gewoon niet van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Bornhald schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:29:
[...]

Nog niet voldoende tijd gehad om het zelf te kunnen beleven in de nieuwe versie. Alleen af en toe een wereldje genereren en een beetje opstarten. Maar wel een garantie voor een hele hoop FUN dus :D

Laatste keer een beetje funest dat in het eerste jaar tijdens de 3e migratie golf ineens 20 nieuwe dwergjes kwamen terwijl net de eerste paar dood gingen door gebrek aan water.

Hoop dat ik nog wat kan krijgen door regen enz. maar ik dacht dat ik een map had met een rivier aan de oppervlakte, blijkbaar had ik die niet. Dus ook nog geen farms aan kunnen zetten. Ik weet dus ook niet of ik nog door ga met dit fort. Heb wel veel zin om te spelen, maar komt er gewoon niet van helaas.
Als je geen water hebt moet je snel een still starten. Om te beginnen kun je planten gatheren op de oppervlakte, met de seeds die je overhoud kun je dan gelijk een outdoors farm opstarten. Dan heb je ineens veel meer tijd om te gaan zoeken naar water onder de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik embark tegenwoordig vaak op een site waar 1 van de 1-3 biomes een aquifer heeft. Je hebt tegenwoordig niet snel een brook meer, en een aquifer is een mooie source EN sink van water. Aangezien je geen bottomless pits meer hebt kun je water niet zo makkelijk meer kwijt als vroeger dus dan is het handig als je het terug kunt pompen een aquifer in.
mtsr schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:44:
Tsja, een hele basic versie, niet eens zelf gemaakt. Iedereen ambusher voor de leather armor, 5 miners (voor een snelle start) en nog zo wat. Het loont in df2010 om eerst te kunnen overleven met plant gathering en eventueel outdoor farming, je moet (schijnt een bug te zijn) namelijk eerst mud maken voor indoor farming, zelfs op soil.
Ja, klopt, dit was wel ff een flink "huh" moment. Je hebt dus niet zo veel meer aan soil layers omdat je die ook vochtig moet maken. Maakt farmen een stukje lastiger maar op zich is het niet zo'n groot punt als je wat emmers meeneemt op embark. Dan maak je boven je farm area gewoon een pond area en laat je een zooi dwarves aan de gang gaan. Heb je zo een 5x5 stuk vochtig, en da's genoeg voor een zwik plump helmets :)

[ Voor 55% gewijzigd door Hydra op 14-04-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Moet je trouwens om de zoveel tijd de farm weer onder laten lopen voor indoor farming? Of is 1x voldoende?

Ik heb ook nog moeite met slagerijen en wanneer te koken. komt daar veel microën bij kijken?

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crashman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:14:
Moet je trouwens om de zoveel tijd de farm weer onder laten lopen voor indoor farming? Of is 1x voldoende?
1 keer is afaik genoeg.
Ik heb ook nog moeite met slagerijen en wanneer te koken. komt daar veel microën bij kijken?
Valt mee. Je moet alleen zorgen dat je genoeg barrels hebt overal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hmm gister een klein beginnetje gemaakt.
staat een mooie vulkaan vlak in de buurt die een aantal Z levels boven de rest uit steekt.

voor de rest zat bomen en ik geloof zelfs een brook (of rivier) dus van alle gemakken voorzien
er is zand er is flux dus het grote bouwen kan beginnen.

Er is zelfs een mooie hoek om het fort in te beginnen. heb er al helemaal zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Oh! Hebbe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik heb iig de save dat ik helemaal begonnen ben met de 5 miner startgroep van mtsr. Zal die wel vanavond online zetten zodat jullie erbij kunnen.

ik weet niet of er ook ergens een seed oid van is opgeslagen :D ik dacht dat die in de root werden neergezet, maar zag em daar niet staan.

Maar ook daar zal ik vanavond een blik op werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was best ook met wat meer miners begonnen, het verwonderd me eigelijk hoeveel oppervlakte je nodigt hebt om een goed effectief startend fort uit de grond te mijnen als het ware.

Ik heb er nu 2, meer kan niet want ik heb nog niet meer picks, maar die zouden moeten onderweg zijn.

Maar the toad bewijst keer op keer dat hij een genie is.

Btw: weet er iemand een snelle manier om door aquifers te graken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Iets later dan ik had gehoopt is hierbij dan toch de save.

helaas is hij wel al begonnen :( hoopte dat ik ook nog 1 had waarin ik niet begonnen was. maar helaas.
Het is de initial save na de startup

Als je vanaf het startpunt naar beneden scrolt zie je de magmapipe. Wanneer je er iets mee doet zie je ook waar de magamsea is :D

wanneer je naar boven scorlled zie je daar het water stromen.

imo is het beste startpunt een paar Z levels lager dan waar je start. op het zelfde niveau waar het water ook zit.

hier is de save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
spoiler:
"[spoiler][.....][/spoiler]'
geeft een spoiler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Als je het over de save van mij hebt, ja het is voor de laatste versie, 31_03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bornhald schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:50:
Als je het over de save van mij hebt, ja het is voor de laatste versie, 31_03
Werkt prima.

Best een rare zone trouwens. Enorm stijle cliffs, en dan die rare toren linksboven. Dacht eerst dat dat de vulkaan was, maar die zit dus rechtsonder :)

Had een mooi fort draaien maar maakte toen de fout met m'n military bezig te gaan. *crash* Buh :(

Ga nu overnieuw beginnen. Ga van die toren linksboven een woontoren maken. Van glas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik was ook lekker bezig, wilde vanochtend weer beginnen. laad game. en unpause game... crash,,. :(

hoop niet dat het zo blijft. het is wel een geinige area, dus wel nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe versies crashen allemaal na zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hmmmm voor de eerste keer onderhand aan de nieuwe versie kunnen beginnen :)

Flink wat problemen met voedsel in het begin.
Na een tijdje onderhand fatsoenlijk op gang gekregen (vooral via de afhaal-elf)
net 36 dwergjes alles bij elkaar, net bezig om een 4 man squad op te starten.
Komt er zonder waarschuwing 1 goblin invasion. binnen 5 minuten is elke dwerg dood :(

Tering is iets moeilijker geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
je bedoelt de goblins zijn tegewoordig wel een uitdaging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nogal. ben nog nooit een compleet fort in 5 min kwijtgeraakt door een invasie van wat dan ook.
En normaal als je 20 dwergen on the spot omzette in vechters ging dat ook vrij aardig, nu echt geen optie meer :)

Nu alleen nog mijn mannekes aan het trainen krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Is het steeds een probleem dat ze niet uit zichzelf gaan trainen dan? Ik heb zelf ook wel zin om in die nieuwe versie te gaan beginnen, maar dit soort bugs zouden wel de pret voor mij bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Het trainen is inderdaad nog steeds een probleem in 03, erg jamer want zonder dat is het eigenlijk niet te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

mtsr schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:30:
Het trainen is inderdaad nog steeds een probleem in 03, erg jamer want zonder dat is het eigenlijk niet te spelen.
uit zijn eigen trainen doen ze sowieso niet meer :)
Ondertussen lijken ze (af en toe) te trainen.
Probleem was blijkbaar dat ik ze allemaal axedwarf had gemaakt, maar niet genoeg bijlen of trainingsbijlen had.

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 18-04-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
http://df.magmawiki.com/index.php/Military
Daar kan je alle fratsen vinden die het nieuwe systeem heeft op een plek.
Waaronder: http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Military_F.A.Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik heb in afwachting van de volgende game een afsluiting geschreven voor onze huidige succession game. Hopelijk vinden jullie er wat aan ;)
========================================================================

Epiloog

Armok zij geprezen! We zijn letterlijk naar de hel en terug geweest, maar we hebben het overleefd. Vraag me niet hoe we het overleefd hebben met de kwaliteit van leiderschap die we gehad hebben. Nog steeds lopen overal gekken rond die uit de hel ontsnapt zijn, maar wat zij hebben meegemaakt is niets vergeleken met wat ons lastiggevallen heeft. Dit fort gaat de geschiedenis in als het grootste succesverhaal van onze beschaving!

Willekeurige statistieken
  • Er wonen 148 dwergen in ons fort.
  • Het fort heeft een algemene begraafplaats van 124 kisten. Hiervan zijn er nog 5 leeg.
  • Het leger heeft bij elkaar meer dan 400 doden op zijn geweten.
  • Het fort heeft een totale rijkdom bereikt van 3,2 miljoen urists.
  • Het fort heeft 22 artifacts geproduceerd, waar maar 1 wapen tussenzit, gesmeed door Bornhald.
  • Het fort heeft ruim 3 ton voedsel in voorraad. Het grootste deel bestaat uit zaden.
  • Er zijn 42 tafels en 395 emmers in het fort.
  • Er is 26 keer meer goud dan zilver aanwezig.
  • Volgens onze voorraaddwerg hebben we 5 elfstukjes in voorraad.
De toekomst van de belangrijke dwergen
twbms is nog steeds burgemeester, handelaar en boekhouder. Het fort zucht onder zijn strenge financiële bewind en zijn grote uitgaven voor feestjes. Hij wordt nog 10 keer herkozen voordat hij besluit met pensioen te gaan. Toch heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de gezondheid van het fort op de lange termijn en zal hiervoor herinnerd worden.

Hayata is nog steeds de militante kampioen van het fort. Na jarenlange slachtpartijen lijkt ze bezeten geraakt en roept koortsachtig om T.W.B.M.S. deel 2. Het heeft iets te maken met adamantium, puppies, spikes, magma en loden muziekinstrumenten. Het project staat voorlopig in de ijskast door een chronisch gebrek aan lood. Het universum vreest voor wat er gebeurt als Hayata het lood niet op tijd vindt.

Semmy is een van de weinige dwergen van het fort dit zich heeft gespecialiseerd in de kruisboog. Hij staat er in het fort om bekend dat hij een goblin van 200 meter afstand tussen zijn ogen kan raken. 52 wezens zijn er door zijn pijlen al om het leven gekomen. Waarschijnlijk zal hij dit blijven doen totdat hij zichzelf een keer tussen de ogen schiet.

DeadKennedy blijft een leven leiden van megalomane luxe in zijn zelfgebouwde appartement met ingebouwde lavawaterval. Tenminste, totdat een skeletal eagle een keer de deur intrapt terwijl hij zijn roes ligt uit te slapen. Het leger zal er niet op tijd bij zijn om hem te redden omdat ze niet door de overstroomde lava heen kunnen komen.

Countess blijft een hedonistisch leven leiden wat zich afspeelt rondom de fortress guard, emmers en tafels. Na jarenlange mysterieuze orgiën zal ze gevonden worden op de gouden tafel die in haar tombe te vinden is met een laatste gelukzalige grijns op haar gezicht. Ze laat 20 kinderen achter. Wat er met haar gebeurd is weet niemand, maar als je goed luistert kun je nog het geratel van emmers en het gegil van angstige dwergen horen in haar tombe.

VyperX blijft door het fort spoken en willekeurige mensen beïnvloeden met een ziekelijke drang naar twbms. Na jaren dwergen gepest te hebben besluit ze de diplomaat van de elven te gaan bewonen, waardoor de diplomaat zich geroepen voelt om een gigantisch houten monument ter ere van twbms neer te laten zetten. Hij wordt hiervoor verscheurd door zijn soortgenoten en betrekt het fort in een oorlog die bekend zal staan als een van de bloedigste in de geschiedenis van de wereld.

Zentex blijft jarenlang de trouwe kapitein van de fortress guard, totdat hij op een dag bij Countess geroepen wordt en er nooit meer iets van hem vernomen wordt. Kort na zijn dood stelde Countess een mandaat in voor een paar emmers en tafels, maar niemand heeft deze gebeurtenissen ooit met elkaar in verband gebracht.

Bornhald heeft zijn best gedaan om in zijn rol als schatbewaarder het communistische verzet in het fort van de grond te krijgen. Na jarenlange planning probeerde hij de macht van de adel te breken, toen hij uiteindelijk doorkreeg dat de adel in feite al niks te vertellen had zolang de hammerer geen hamer in zijn handen had. Hierop heeft hij zich gesettled met een lieve partner en is hij de grootste smid geworden die ons fort ooit heeft voortgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
M'n obsidian fabriek in werking:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/xe226w.png

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jqrqwy.png

Ik ga nu alleen wel ff kappen tot er een nieuwe versie is. Ik krijg m'n military niet aan de praat en die gobbo's worden erg lastig. Daarnaast heb ik ook last van die blood-bug; m'n hele fort ligt zo'n beetje vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik kwam wat troglodites tegen in een grot, dat was wel wat voor mijn worstelaars. :D

overigens wel mooi om te zien hoe in de description van mannetjes ook de wonden staan. en wel grappig hoe erg veel wonden worstelaars kunnen veroorzaken. af en toe gewoon een pagina vol wonden. En heb dat ook 1x gezien als een scherm vol littekens. Die trog had overal littekens.

Maar het hele leger gebeuren is wel erg moeilijk nu. Omdat ze inderdaad niet goed trainen. Ook baal ik ervan dat ik mijn hunter niet aan het hunten krijg. Hij staat maar wat te staan. Hij wil wel een boel andere dingen doen, zelfs butcheren (er kwam een paard in de buurt van wat honden.. dont ask) anyway hij doet dus alles behalve hunten. Geen idee hoe ik em dat nu laat doen. Alle hunting uit en dan weer aanzetten is het niet. Er zijn bolts aan de hunters toegewezen. Er zijn bolts, x-bows en quivers in voorraad. dus hij zou gewoon moeten hunten. .....

zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Je weet dat de worstelaars zwaker zijn in de nieuwe versie he?

Ik laat ze standaard rond rennen in blik en een vlinke bijl!
De 2 titans die ik op bezoek heb gehad werden binnen no time in stukjes richting de butcher gesleept om geslacht te worden.

@Hayata666

Dat was meesterlijk gedaan, heb gelachen :D
Mijn favorieten zijn countess en ZenTex! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik weet het, Ik had alleen nog maar wat koper gevonden. en was begonnen met armor maken. het is de bedoeling dat wapens daarna volgen. En ik hoop natuurlijk wat ijzer te vinden. en flux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Hayate - Leuk gedaan :) Countess blijft echt een goed karakter om dingen over te schrijven :P

Wat betreft de nieuwe versie - ik heb toch de laatste tijd geen tijd om te spelen, maar ik vind het wel gaaf om jullie avonturen te volgen. Keep it up, guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bornhald schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:11:
Ik weet het, Ik had alleen nog maar wat koper gevonden. en was begonnen met armor maken. het is de bedoeling dat wapens daarna volgen. En ik hoop natuurlijk wat ijzer te vinden. en flux
Die save die gepost is zit vol copper, ijzer en gold. Ook is er genoeg flux en sand. Enige minpuntje: die prutser heeft geen pig tail seeds meegenomen en bovengronds is er geen rope reed. Een clothindustrie opzetten is een issue dus. En raad eens welke dwerg bij mij het eerste een fey mood kreeg? Jawel, m'n tanner die dus ook cloth nodig had. Gelukkig kwamen de elfjes met een berg cloth aanwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik heb alleen in het noorden van de kaart wat iron gevonden.
Maar wilde een paar Z levels lager gaan zoeken naar ijzer. Daar heb ik de grot gevonden en van daar de worstelaars :D
koper ligt er wel genoeg idd :D

En toevallig bij mij wat een immigrant clotier die een fey mood kreeg :D en gelukkig ook bij mij de elfjes to the resque. Ook hadden ze beren mee en cougars :D

en was het vergeten te zeggen maar leuk gedaan die verhaaltjes hayate :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
Hydra schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:58:
[...]

Die save die gepost is zit vol copper, ijzer en gold. Ook is er genoeg flux en sand. Enige minpuntje: die prutser heeft geen pig tail seeds meegenomen en bovengronds is er geen rope reed. Een clothindustrie opzetten is een issue dus. En raad eens welke dwerg bij mij het eerste een fey mood kreeg? Jawel, m'n tanner die dus ook cloth nodig had. Gelukkig kwamen de elfjes met een berg cloth aanwaaien.
Pig tail seeds zijn naderhand alleen te krijgen via trade? Ben het namelijk ook vergeten mee te nemen.
Ik ga me nu ook eens storten op dat nieuwe military gebeuren, eens kijken hoe ver ik kom.
mbt wapens+armor, kun je gelijk met steel beginnen? of moet je eerst met mindere gear beginnen om skills op te bouwen?

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crashman schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:08:
Pig tail seeds zijn naderhand alleen te krijgen via trade? Ben het namelijk ook vergeten mee te nemen.
Ik ga me nu ook eens storten op dat nieuwe military gebeuren, eens kijken hoe ver ik kom.
mbt wapens+armor, kun je gelijk met steel beginnen? of moet je eerst met mindere gear beginnen om skills op te bouwen?
Als je ook op die map zit kun je prima meteen met steel beginnen. Je zou eerst koper kunnen gebruiken om wat te skillen. Zorg wel voor houten trainingswapens want als je ongetrainde ongearmorde dwarves steel wapens geeft heb je binnen de kortste keren een hoop dwarves zonder hoofden enzo :P

Pig tail seeds kun je idd alleen van de dwarf caravan kopen. En het is maar afwachten wat ze bij zich hebben. Ik zorg zelf altijd dat ik 5 van elke seed soort meeneem.

Er zit trouwens een 'bug' in DF2010 wat betreft koken: vroeger kon je plump helmets brouwen en van dat bier weer lavish meals koken. Dan had je een dwarven beer roast. Dit werkt nu niet meer, omdat je altijd 1 vast component (vlees, plant, etc) in je meal moet hebben. Als je ze wel van puur vloeistof kookt dan lukt dat wel, maar 'smelten' ze op het moment dat ze uit een ton o.i.d. gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
Hydra schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:47:
[...]

Als je ook op die map zit kun je prima meteen met steel beginnen. Je zou eerst koper kunnen gebruiken om wat te skillen. Zorg wel voor houten trainingswapens want als je ongetrainde ongearmorde dwarves steel wapens geeft heb je binnen de kortste keren een hoop dwarves zonder hoofden enzo :P

Pig tail seeds kun je idd alleen van de dwarf caravan kopen. En het is maar afwachten wat ze bij zich hebben. Ik zorg zelf altijd dat ik 5 van elke seed soort meeneem.

Er zit trouwens een 'bug' in DF2010 wat betreft koken: vroeger kon je plump helmets brouwen en van dat bier weer lavish meals koken. Dan had je een dwarven beer roast. Dit werkt nu niet meer, omdat je altijd 1 vast component (vlees, plant, etc) in je meal moet hebben. Als je ze wel van puur vloeistof kookt dan lukt dat wel, maar 'smelten' ze op het moment dat ze uit een ton o.i.d. gehaald worden.
Ik gebruik een eigen map. Ben overigens net aangevallen door een goblin siege :( en ik had dus helemaal geen military. van de 88 dwarves zijn er nu 10...correctie...5 over... :'( Ik moet echt eerder met mijn military beginnen enzo.

Veel fun gehad dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crashman schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:55:
Ik gebruik een eigen map. Ben overigens net aangevallen door een goblin siege :( en ik had dus helemaal geen military. van de 88 dwarves zijn er nu 10...correctie...5 over... :'( Ik moet echt eerder met mijn military beginnen enzo.

Veel fun gehad dus
Traps zijn nog net zo overpowered als dat ze eerst waren.

Wel eens gezien wat een artifact level mechanism samen met 10 giant copper sawblades doet met een goblin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Alles behalve stone-fall traps, in elk geval. Blunt weapons zijn behoorlijk minder goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
mtsr schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:10:
Alles behalve stone-fall traps, in elk geval. Blunt weapons zijn behoorlijk minder goed nu.
Ja. Het hele nieuwe complexe damagemodel heeft er alleen voor gezorgd dat de damage minder realistisch is geworden helaas. Als je geen ingewanden kunt beschadigen (en dat kunnen blunt weapons alleen indirect) dan doe je geen damage. Oftewel: voor axedwarfs gaan :)

Binnenkort maar eens proberen of ik ze aan 't trainen kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:03:
Traps zijn nog net zo overpowered als dat ze eerst waren.

Wel eens gezien wat een artifact level mechanism samen met 10 giant copper sawblades doet met een goblin? :P
4 pagina's aan verwondingen ?
Was het effect van een snailman oid die vast zat in mijn tunnel, en ik had alleen houten pijlen.
Gast had ruim 4 pagina's aan verwondingen opgelope voor hij het loodje legde
Begon zowaar medelij te krijgen :)
Crashman schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:08:
[...]

Mwah.
Ik zet 1 dwerg altijd meteen aan het rock-craften.
Tegen de tijd van het 3e jaar heb je dan zoveel cloth getrade (want iets anders nemen die #$^*#* elven niet mee) dat je van gekkigheid niet meer weet wat je er mee moet doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 19-04-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
heuveltje schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:35:
[...]

Mwah.
Ik zet 1 dwerg altijd meteen aan het rock-craften.
Tegen de tijd van het 3e jaar heb je dan zoveel cloth getrade (want iets anders nemen die #$^*#* elven niet mee) dat je van gekkigheid niet meer weet wat je er mee moet doen :)
hehe nieuwe versie slepen ze bij mij iig allemaal exotische dieren mee. ben nu dus met beren en cougars bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
heuveltje schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:35:
[...]

4 pagina's aan verwondingen ?
Was het effect van een snailman oid die vast zat in mijn tunnel, en ik had alleen houten pijlen.
Gast had ruim 4 pagina's aan verwondingen opgelope voor hij het loodje legde
Begon zowaar medelij te krijgen :)
Haha. Maarem. Nee, zo'n trap doet niet aan verwondingen. Je hebt wel een hoop ingewanden overal zitten :D
Bornhald schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:37:
hehe nieuwe versie slepen ze bij mij iig allemaal exotische dieren mee. ben nu dus met beren en cougars bezig.
Er zit op dit moment een bug in de caravans. Elves nemen met 1 packmule iets van 4 olifanten, 3 beren, 10 paarden, 2 ton aan cloth en 100 wapens mee ofzo :)

Oftwel:
Afbeeldingslocatie: http://magmawiki.com/images/8/8d/Evil_elves.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik vind je plaatje niet accuraat hoor. :p als je alles zou tekenen wat ze mee nemen. zouden de elfjes alleen maar stipjes zijn naast een soort van bewegende toren vol met spul...

Maar wel een leuk plaatje :D en gedeeltelijk waar
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste