13th galena. “Je geeft ze één vinger…”Verzucht Bornhald zich tegenover de Page. “Iets van goud.. Hoe haalt ze het in haar hoofd, om voor zichzelf iets van goud te willen. Zelf niet werken, alleen maar dwergen rond commanderen en nu iets van goud. “ De page staat in een hoek en probeert niet te bewegen. “Sta daar niet zo te staan. En haal wat van goud, we hebben vast nog wel wat liggen. Kom op REN!!”
10th limestone, Een page komt het kantoor van Bornhald binnen gesneld. “een.. kara..vaan er is.. een karavaan… uit de mountainhome”. “Goed dat je hier naartoe bent gekomen, maar je moet wel wat aan je conditie werken, hoe kan een jonge dwerg als jij zo uitgeput zijn. Wanneer zijn ze hier? ” vraagt Bornhald. “Over. . on…geveer… 3… dagen.. “ steunt de page. Bornhald loopt naar zijn bureau, pakt wat papier en een pen en begint te schrijven. “Je kunt gaan”
5th of sandstone, “Lood zeg je!? LOOD. Dat spul wat we bij de vorige 10 aanvragen ook niet hadden.. hij kan in de stront zakken.. Zeg dat maar, ja de Tax collector kan wat mij betreft in de stront zakken met zijn lood. En nu uitmijn ogen!!!”
13th moonstone, ”Wt had ik ook alweer gezecht over 1 vinger en een hand. Geef je iets van goud IS HET NOG NIET GOED!! Een gouden tafel. Waar haalt ze het lef vandaan. Terwijl onze kameraden eten van stenen tafels. Maar nee de adel moet een tafel, en niet gewoon om van te eten. Maar om in de Tombe te zetten.” Woest kijkt Bornhald naar de page. “Sta je hier nog!? Ga zeggen dat ze voor “mevrouw” een gouden tafel voor in haar graftombe maken” Voor de deur dicht zwaait roept Bornhald de page achterna “En zorg dat ze hem ook plaatsen!!” Zuchtend mompelt Bornhald Ïk kan niet wachten tot ze er gebruik van gaat maken, zodat de revolutie kan beginnen”
15th moonstone, “Een feest! Waarom weet ik hier niks van” Buldert Bornhald tegen de page. “Omdat Viper u er niet bij wil” piept de page terug. “En al had ik er WEL bij gemogen dan was ik nog niet gegaan. De revolutie gaat voor! Wij hebben geen tijd voor de frivoliteiten van de Adel. Feesten hoe komen ze erbij. Scheer je weg!!”
17th moonstone, Bornhald vind een briefje op het bureau: “Onul tileshdatan heeft een kobold gespot en daarna gesplot. Dit was de laatste keer dat iemand deze kobold heeft gespot. “
19th moonstone, Terwijl Bornhald over de muren van de vesting loopt hoort hij geschreeuw bij de poort. Snel rent Bornhald richting het geluid. Op het moment dat Bornhald de hoek om stormt, raast er een kobold voor bij met daar vlak achter aan Onul Tileshdatan. De kobold grijpt een dolk, en steekt deze in de arm van Onul Tileshdatan. Deze geeft geen krimp. En hamert met er met alle kracht op los, tot de kobold levenloos achter blijft. Terwijl Onul kijkt naar de dolk in de arm loopt Bornhald er opaf. “Jij en ik moeten maar eens gaan praten….” Begint Bornhald.
21th moonstone,”Hoe bedoel je, trekt zich terug? Terug uit de vakbond. HOE DURFT HIJ ZICH TERUG TE TREKKEN…”. “Niet uit de vakbond” piept de page tegen Bornhald. ”Naar een workshop, ook vraagt hij allemaal vreemde objecten”. “Je weet wat dit betekend? “ vraagt Bornhald. De page knikt en loopt richting de uitgang, “Ik zal de andere melden dat ze dubbele diensten moeten gaan draaien” .
24th moonstone, Terwijl Bornhald zich klaar maakt om te gaan slapen, loopt hij nog even buiten op de binnenplaats als hij de houthakker Minkot Miskubuk hoort schreeuwen. “Kobold!!! Kobold!!” Verschillende dwergen rennen richting het geschreeuw. Uit zijn ooghoek ziet Bornhald de kobold een duur binnen glippen. Bornhald gniffelt wat, en loopt rustig richting de deur van de barak. Binnen is niks meer wat doet denken aan een kobold, behalve wat stukjes vlees hier en daar en bloed, veel bloed.
26th moonstone, De page klopt op de deur, en zegt tegen Bornhald dat Zatamatol af is en dat al het werk weer volgens plan zal geschieden.
23rd opal, De page klopt midden in de nacht op de deur van de kamer van Bornhald. Zachtjes doet de page de deur open. “Bornhald, slaapt u” Bornhald gromt wat terug “Ik heb nieuws, we hebben een kamer gevonden, onder de berg” Bornhald zit direct rechtop in bed. “Sta niet zo te treuzelen, en help me mij kleren aan te doen, er is geen tijd. Maak iedereen wakker”
Ondertussen loopt de dwerg Kivish Memadtekkud een simpel wijsje fluitend door een verlate mijnschacht. De lucht is koud en bedompt precies waar Kivish van houdt. Gestaag wandelt hij door. Ineens hoort hij achter zich wat stenen vallen. Verschrikt draait hij zich om en kijkt naar het plafond. Alles lijkt goed. En fluitend vervolgd Kivish zijn weg en slaat een hoek. Niet veel later hoort hij weer wat vallen. En draait zich weer om “Niet grappig” roept hij. En loopt verder. En slaat een hoek om net wanneer hij de hoek om is hoort hij weer het vallen van steengruis. “Niet grappig” roept hij nog een keer geïrriteerd. En loopt verder. Net wanneer hij weer een hoek is omgeslagen hoort hij heel luid iets over de stenen schuren. Nu de maat vol is, draait hij zich om en maakt zich op om de dwerg die dit soort geintjes uithaalt de huid vol te schelden. Wanneer hij de hoek om loopt staat hij oog in oog met de demon Fecawi Semabiretha. De laatste grijpt Kivish bij zijn keel, tilt hem van de grond. Kivish, verrast maar niet uitgeschakeld, haalt uit met zijn houweel richting Fecawi. Deze incasseert de klap en lacht. Kivish slaat nog enkele malen, totdat Fecawi de houweel uit de handen van Kivish rukt. Met beide armen grijpt Kivish de arm van Fecawi om zichzelf lost te trekken en wat meer lucht te krijgen. Maar het gespartel is zinloos. Langzaam scheurt Fecawi de voorkant van de kleding van Kivish open. Lachend scherpt Fecawi zijn nagel aan de rotsgang. Langzaam prikt Fecawi zijn gescherpte nagel door de bleke huid van Kivish. En langzaam trekt hij zijn nagel naar beneden. De borstkas van Kivish open scheuren. Fecawi trekt zijn klauw terug en likt het bloed er vanaf. Kivish kan weinig anders meer dan snikkend naar adem happen. De demon fluistert in het oor van Kivish. “Als je dacht dat dit pijn deed, wacht dan maar af” en Fecawi sleept Kivish de duisternis is.
7th Obsidian Logem Basenoslan vind tussen de vrijgelaten gevangenen de demon Rong Olngodedge. Cerol Kadolnish Udil Lolum snelt te hulp. Niet veel later liggen de verschillende lichaamsdelen van de Demon verspreid over verschillende tegels. Het gros van het lichaam van Rong is nog niet tot stilstand gekomen tegen de muur of de volgende demon springt tevoorschijn Uno Lakegostat. In een vloeiende beweging gaan Cerol en Logem over tot de aanval. De demon eindigt aan de andere kant tegen de muur. En valt daar bewusteloos. Logem En Cerol springen er op en maken het af. Om in de rug aangevallen te worden door Dostngosp Smornamo. Door middel van een schijnbeweging krijgen de dwergen weer de overhand. Niet veel later liggen de stukken van Dostngosp tussen die van zijn kameraden. Zonder te pauzeren gaat het duo over in de aanval richting Quazi Methpubestra. Quazi wordt bijgestaan door Tomca Muthrolipul en Conar Goceurde. Terwijl het gevecht nog in volle gang is duikt de 4e demon genaamd moshnun Abshothethes ook op. Hayata stormt op het de geluiden van het gevecht af en zit net hoe Logem verrast wordt door nog een demon genaamd Estrur Felltangled. Omringd door vijanden gaat Logem in een martial trance. De demonen op hun beurt blijven versterkingen krijgen door Anoth Sudemonir, Mino Mipaneleni, smunstu Aduslok, Rato Snokuzustrul.
Niet veel later liggen meeste demon bewsuteloos op de grond, de versterkingen aan de zeide van de demonen blijven echter oprukken (plaatje 4 bewusteloze demonen) mugshith Addorkebul verdedigd de eer van zijn gevallen soortgenoten en gaat over tot de aanval op het zelfde moment dat logem uit zijn trance raakt.
Ook NayiMalethealeya vervoegd zich bij zijn mede demonen, eerst in het gevecht en niet veel later bloedend op de grond. Niet veel later is het gevecht voorbij. De grond bezaaid met lijken en lichaamsdelen van demonen.
De demonen zijn overwonnen