[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
HELP! al mijn dwergen zijn ineens suicidaal en gaan op de een of andere manier alsnog achter hun gevallen maten aan om hun lijken te bergen ofzo(naast de GCS). Ik heb al de order gegeven ignore bodies, maar ze blijven komen. Nu ook mijn ene Legendary dwarf. Wat moet ik nog meer uitzetten om te voorkomen dat de rest van de dwergen dit ook gaat proberen?

Edit: blijkbaar lagen dr nog enkele items die niet forbidden waren waarop iedereen afkwam 8)7
Even kijken of er nog een setting is voor dat

[ Voor 16% gewijzigd door Gammro op 18-03-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Ik herken het probleem. Tijdens mijn eerste beurt gingen de dwergen massaal achter een gedode elf aan die ik niet kon vinden. Mass forbid kan je doen via d --> b --> f

Er staan nog meer handige massa orders in dat menu, waaronder dump en melt.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
ik ken de mass dump tool, maar ik zat op een map met nogal wat z-verschil, dus de lijken lagen aardig verspreid daarover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net klaar met deze hele topic lezen, geweldig om te lezen. Ik heb zelf Dwarf Fortress geprobeerd en uitgevonden dat ik niet met ASCII kan omgaan, maar deze verhalen hebben me overtuigd dat ik het misschien nog maar eens moet proberen ( deze keer dan wel met de Mike Mayday set :) ).

Maar tot die tijd zou ik eigenlijk wel een eigen dwergje willen :P Liefst een noble of military. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Leuk dat je reageert! Er mogen van mij nog wel wat marksdwarves bijkomen. Semmy en 1 andere dwerg beslaan tot nu toe de complete artillerie van ons fort. Misschien is er daar wel plek voor je ;)

Is er van Bornhald en VyperX nog nieuws trouwens? Volgens mij staat Vyper zijn hele beurt er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou best ook wel een dwarf ingame willen zijn (a), en mss zelfs eens een toer spelen :p. If i'm up to it.

Overigens ga ik mij eens bezig houden met alle verslagen samen te voegen en een mooi "boek" als het ware te maken :d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ja, klopt Hayate... Ben de laatste paar dagen druk geweest met andere dingen. Ik ga morgen het verhaal af schrijven en posten. :)
ik had het idee dat Bornhald ook al bijna klaar was met het door spelen van zijn jaar, toch? Wie is er eigenlijk daarna weer aan de beurt?

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Geen nieuwe aanmeldingen meer, dus twbms weer als hij wil, anders ik. Of er moet nog iemand zich aanmelden.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:05:
Ik zou best ook wel een dwarf ingame willen zijn (a), en mss zelfs eens een toer spelen :p. If i'm up to it.

Overigens ga ik mij eens bezig houden met alle verslagen samen te voegen en een mooi "boek" als het ware te maken :d.
Zo'n boek is wel een leuk idee! Gaaf dat je dat wil doen _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door hayate666 op 20-03-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Laatste deel!

11th Limestone 288 - Early Autumn
Lief dagboek,

Er komen _weer_ goblins aan. Kunnen die groene theemutsen niet gewoon thuis blijven?

Dit keer zijn ze niet eens direct op ons fort afgekomen, maar waren ze bezig de human diplomaat te achtervolgen. De menselijke nobles zijn net zo erg als die van de dwergen: die diplomaat had nog niet eens door dat hij werd achtervolgd. Terwijl de ophaalbrug achter hem sluit, verdwijnt hij met TWBMS om te overleggen...

*zucht* Ik zal hem wel weer moeten missen in de eetzaal vanavond.

xoxox, VyperX

Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/2z5u713_th.jpg
De diplomaat (links onder) is oblivious voor de naderende goblins (rechts boven).

14th Limestone 288 - Early Autumn
Terwijl de diplomaat en TWBMS gezellig thee bier zitten te drinken is Semmy druk bezig om de goblins onder vuur te nemen met zijn kruisboog.

19th Limestone 288 - Early Autumn
Lief dagboek,

Ze hebben vandaag project T.W.B.M.S. ingezet om de goblins weg te spoelen - dit keer met meer succes! Een paar van de goblins kwamen terecht in de gracht waar ze verdronken. Twee andere goblins gingen naar binnen in de water-kamer, waarschijnlijk om T.W.B.M.S. van binnenuit te saboteren, maar deze verdronken ook.

Even later was de human diplomaat klaar om te vertrekken, dus ik ging klaar staan boven de poort. Hij deed 1 stap naar buiten, recht de modder in! :P
Toen hij vroeg waarom het zo nat was, riep ik als antwoord dat het "iets" geregend had. :>

Er staan nu nog een paar goblins aan de rand van ons territorium, maar die zullen wel vanzelf weg gaan.

xoxox, VyperX

Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/141rsc9_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/2h4hvtc_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/117qwe8_th.jpg

20th Limestone 288 - Early Autumn
IK HAAT MOEDER!

Ik heb sinds vanochtend een nieuwe broertje er bij, maar ik mag hem niet eens zien, laat staan vasthouden! Moeder zei dat ze mij uit de buurt zou houden, vanwege "[mijn] slechte invloed op de ontwikkeling van ontvankelijke dwerg-kinderen". Waar slaat dat nou weer op? Is ze bang dat ik ze allemaal extra zijden sokjes aan ga trekken ofzo? Ik ben eerder bang dat mijn broertje ook een absurde liefde gaat krijgen voor buckets! :')

Arme Adil...

<3, VyperX

Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/19oymx_th.jpg

25th Limestone 288 - Early Autumn
Lief dagboek,

Ik ben bang voor Hayate... Hij vond dat de goblins niet snel genoeg vertrokken, dus is hij naar ze toe gegaan om ze te verjagen. Wat ik begreep van de andere dwergen is dat de goblins met z'n 10en op hem sprongen... en dat ze na 1 seconde allemaal van hem weg werden geslingerd - dood! :o

Ik snap nu waarom ze hem de leiding hebben gegeven over de soldaten.

xoxox, VyperX
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/29v1e1f_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/sdh4w9_th.jpg

29th Limestone 288 - Early Autumn
Lief dagboek,

Waarom ligt onze eetzaal nog steeds VOL met modder? :(
Ik heb vandaag nieuwe schoenen gekocht, en ik was onderweg om een snack te halen (zo'n lekkere Plump Helmet).. Ik let even niet op en - FLATS - Ik stap zo in de modder! :( Waarom kunnen ze dat niet gewoon opruimen?! Ik denk dat ik maar bij ZenTex ga klagen hierover en eisen dat ze nieuwe schoenen voor mij kopen. }:|

Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/2yobvqq_th.jpg

27th Sandstone 288 - Mid Autumn
Lief dagboek,

Vandaag heeft Kogan Desorudib heeft zijn artifact afgerond - een ijzeren bed! Het is zo gaaf, met allemaal spikes van brons en glas!
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/2eex94n_th.jpg

Waarom heb ik niet zo'n bed? :'(

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5lo11x.jpg

x, VyperX

10th Moonstone 288 - Early Winter
Lief dagboek,

Sorry dat ik zo'n tijd niks meer van me heb laten horen! Ik ben zo druk geweest met het opruimen van de balzaal, en de steenwerkers zo ver te krijgen dat ze mooie obsidian tegels maken. Eigenlijk wil ik de hele balzaal met die mooie zwarte vloer, maar dat lijkt gewoon niet te gaan lukken. Dus nu wordt het maar een platform waar je lekker kan zitten. Ik zal je wel weer een plaatje laten zien als het klaar is.

Verder is er _weer_ een goblin siege begonnen, maar ik maak me er geen zorgen over. Hayate (die verbazingwekkend aardig is voor een uber-soldaat) heeft me laten zien hoe ze T.W.B.M.S. hebben verbeterd met muren en weapon traps op bepaalde plekken. De paar goblins die misschien overblijven kan Hayate makkelijk te baas. Ik ben blij dat er zulke goede mensen zijn om mij en TWBMS te beschermen. :D

xoxox, VyperX
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/8yubth_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/23ksu9y_th.jpg

15th Moonstone 288 - Early Winter
Lief dagboek,

De dwergen aan mijn tafel hadden het vanavond over rare geluiden die ze hadden gehoord. Het leek een soort van lage hartslag te zijn, ten noord-oosten van het fort, alsof er iets in de diepte ligt te slapen. Iets dat slaapt en wacht tot het wordt onderbroken... :/

xox, VyperX

20th Moonstone 288 - Early Winter
Tax collector wil items van lood... Maar niemand weet hoe/waar we aan lood kunnen komen! Ik hoop maar dat iemand hier een oplossing voor vind voordat hij hetzelfde doet als Nish aan het begin van het jaar!

1st Opal 288 - Late Winter
Lief dagboek,

TWBMS liep langs me in de gang, en hij zei wat tegen me! :$
Ik was zo van de wereld dat ik niet eens heb gehoord wat hij nou eigenlijk zei... Volgende keer durf ik vast iets terug te zeggen tegen hem!

:> xoxoxxoxoxxoxoxoxoxoxxxxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox O+, VyperX
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/359lqa8_th.jpg

14th Opal 288 - Early Winter
Lief dagboek,

Waarom zijn mijn glazen stoelen er nog steeds niet!? :(
De glasblazers hebben het over een of ander soort as ofzo, ik snap er niks van. Ik wil gewoon lekker met TWBMS kunnen dineren! }:|

xoxox, VyperX

12th Obsidian 288 - Late Winter
Inod Arithnosing heef een mooie mace van Billon gemaakt! Eigenlijk zou Hayate die moeten gebruiken natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/29w0paf_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/vzvas0_th.jpg

14th Obsidian 288 - Late Winter
Lief dagboek,

Oeps! Ik heb even niet goed opgelet bij onze obsidian factory... Er komt nu te veel water binnen waardoor we het nieuwe obsidian niet meer kunnen bereiken. Maar dat maakt eigenlijk al niet meer uit - er is genoeg obsidian voor mijn plannen. Die overstroming mag de volgende die meer obsidian wil maar oplossen :P

xoxox, VyperX

22nd Obsidian 288 - Late Winter
Countess (ik wil haar eigenlijk geen 'moeder' meer noemen) herinnert iedereen er nog eens fijntjes aan dat de buckets vooral NIET buiten het fort mogen... En neemt weer nieuwe Fortress Guards mee :X

31st Obsidian 288 - Late Winter
Lief dagboek,
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/158bckm.jpg
<3, VyperX

[ Voor 0% gewijzigd door VyperX op 20-03-2010 16:46 . Reden: Plaatjes niet meer gehotlinked :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Grr.. ik heb de HFS gevonden.. gelukkig meteen naar binnen gegraven.. spel nu idioot langzaam omdat er demonen door de mijngangen heen lopen.. ik had al eerder het idee dat er ook een goblin ambush was.. dus het spel is niet vooruit te branden.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Oeps :)
Had ik mijn waarschuwing daarover toch eerder moeten posten... :P

Aanvulling:

1st Granite 289 - Early Spring
Lief dagboek,

Je dacht zeker dat ik was vergeten om je te laten zien hoe de balzaal is geworden? :>
Kijk maar eens hoe mooi het is geworden!
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/167jseb.jpg

O+ VyperX

[ Voor 67% gewijzigd door VyperX op 20-03-2010 16:59 . Reden: Plaatje van eindresultaat toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

-weg-

[ Voor 97% gewijzigd door Bartaz op 20-03-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Leuk verhaal! Goed dat je iedere genaamde dwerg ook terug laat komen in je verhaal.

Je vergeet alleen wel dat mijn dwerg een vrouw is! Blijkbaar is ze zo bruut dat het alleen maar een man kan zijn. Misschien moet ik haar er eens naar laten streven om zwanger te worden, maar niemand wil haar omdat ze mannelijker is dan al haar potentiele partners. Nieuwe insteek voor mijn volgende beurt misschien? :p

Wil twbms trouwens nog een beurt in het fort spelen of ben ik de volgende?

[ Voor 8% gewijzigd door hayate666 op 20-03-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Naja, niet iedereen is genoemd... Vooral DK is erg afwezig ten opzichte van de vorige keer bij mij :P

En tsja... de meeste dwergen zijn bij mij "hij", tenzij ze overduidelijk met vrouwelijke dingen bezig zijn, zoals nieuwe dwergjes baren :P

Ik denk dat je sowieso de andere dwergen te veel angst aan jaagt, Hayate... Je bent duidelijk de dodelijkste dwerg in het fort _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
dat komt door die baarden, dan zeg je al snel hij. :D

ga vandaag iig de savegame neerzetten

[ Voor 27% gewijzigd door Bornhald op 20-03-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ho wacht even. Je bedoelt dat je HFS in de community save hebt gevonden? Dat is spannend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
yup HFS in de comunity save gevonden, kijk maar op het laagste niveau (link)

ben overigens ook klaar met mijn turn, dus de volgende is. dus die kan dezelfde link gebruiken :D

hier onder mijn eigen aantekeningen over "het gevecht" met de demonen. heb ook nog wat screenies, de roze dichte blokjes zijn restjes tentacle demon :D
Afbeeldingslocatie: http://i639.photobucket.com/albums/uu114/Bornhald77/Deamons5.png

mijn eigen aantekeningen moeten nog verwerkt worden, maar werd redelijk gevochten :D
7th Obsidian Logem Basenoslan vind tussen de vrijgelaten gevangenen de demon Rong Olngodedge. Cerol Kadolnish Udil Lolum snelt te hulp. Niet veel later liggen de verschillende lichaamsdelen van de Demon verspreid over verschillende tegels. Het gros van het lichaam van Rong is nog niet tot stilstand gekomen tegen de muur of de volgende demon springt tevoorschijn Uno Lakegostat. In een vloeiende beweging gaan Cerol en Logem over tot de aanval. De demon eindigt aan de andere kant tegen de muur. En valt daar bewusteloos. Logem En Cerol springen er op en maken het af. Om in de rug aangevallen te worden door Dostngosp Smornamo. Door middel van een schijnbeweging krijgen de dwergen weer de overhand. Niet veel later liggen de stukken van Dostngosp tussen die van zijn kameraden. Zonder te pauzeren gaat het duo over in de aanval richting Quazi Methpubestra. Quazi wordt bijgestaan door Tomca Muthrolipul en Conar Goceurde. Terwijl het gevecht nog in volle gang is duikt de 4e demon genaamd moshnun Abshothethes ook op. Hayata stormt op het de geluiden van het gevecht af en zit net hoe Logem verrast wordt door nog een demon genaamd Estrur Felltangled. Omringd door vijanden gaat Logem in een martial trance. De demonen op hun beurt blijven versterkingen krijgen door Anoth Sudemonir, Mino Mipaneleni, smunstu Aduslok, Rato Snokuzustrul.
Niet veel later liggen meeste demon bewsuteloos op de grond, de versterkingen aan de zeide van de demonen blijven echter oprukken (plaatje 4 bewusteloze demonen) mugshith Addorkebul verdedigd de eer van zijn gevallen soortgenoten en gaat over tot de aanval op het zelfde moment dat logem uit zijn trance raakt.
Ook NayiMalethealeya vervoegd zich bij zijn mede demonen, eerst in het gevecht en niet veel later bloedend op de grond. Niet veel later is het gevecht voorbij. De grond bezaaid met lijken en lichaamsdelen van demonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 13:47
Na kijken hoe lang het duurt voor dat er een plan rond gaat waar van adamantine de draag steen is.
Tip voor de volgende speler, gezien nu adamantine is gevonden, zal de koning(in) snel komen opdraven om de boel te claimen. Het is dus nuttig om al vast te voor zien in zijn/haar behoeftes.

Ben benieuwd naar de uitgewerkte versie van je verhaal, Bornhald!

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Even een organisatorische vraag twbms. Neem jij de volgende beurt of zal ik hem pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik ben een nieuw spel begonnen en heb nu 2 kabouters die kunnen minen. Ik heb al met dwarf-therapist gekeken en bij anderen ook aangezet dat ze mogen minen, maar dat doen ze niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik er meer krijg die muren weghakken? Waarschijnlijk heb ik dan te weinig picks oid, maar hoe zie ik dat en hoe kan ik ze traden?

Nog 1 vraag, ik zie staan dat dit een redelijk niet in ontwikkeling gaand spel is, maar de laatste build komt uit 2008? Of heb ik dat mis?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Preddie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:07:
Ik ben een nieuw spel begonnen en heb nu 2 kabouters die kunnen minen. Ik heb al met dwarf-therapist gekeken en bij anderen ook aangezet dat ze mogen minen, maar dat doen ze niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik er meer krijg die muren weghakken? Waarschijnlijk heb ik dan te weinig picks oid, maar hoe zie ik dat en hoe kan ik ze traden?

Nog 1 vraag, ik zie staan dat dit een redelijk niet in ontwikkeling gaand spel is, maar de laatste build komt uit 2008? Of heb ik dat mis?
Het spel is juist wel in ontwikkeling. link en link

je dwarfs minen inderdaad niet omdat ze geen houwelen hebben.
Wanneer je een trade depot hebt kunnen er trade caravans komen van de mensen dwergen en elfen.
die nemen ook onderhandelaars mee, daar kan je het aan vragen. of ze een pick voor je mee nemen. of ze zelf maken natuurlijk, als je ertsen enz hebt.

voor details raad ik je aan de wiki te raadplegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:08:
Even een organisatorische vraag twbms. Neem jij de volgende beurt of zal ik hem pakken?
Sorry, ik heb op dit moment de tijd niet om te kunnen spelen. Dus leef je uit :)

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Bornhald schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:40:
Het spel is juist wel in ontwikkeling. link en link
Toady is een complete chaoot en werkt aan fuctionaliteit / issues als 'ie daar op dat moment zin in heeft. Leuk voor hem natuurlijk, maar dit leidt er toe dat er nul focus is en er veel en veel te weinig nieuwe releases komen. Ik ga zeker de 2010 versie gebruiken als 'ie uitkomt, maar ik zou het fijn vinden als 'ie eens wat van de ernstigere issues zou fixen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Even voor mijn eigen beeld, hoe lang ben je bezig met ongeveer 1 game? (van begint tot je verliest...) Heb het idee dat dit spel enorm veel tijd kost :)

[ Voor 19% gewijzigd door Paniohitus op 21-03-2010 20:36 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Sommigen doen jaren met dezelfde save. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Ik ga meestal door met een fort tot ik er genoeg van heb, tenzij ik iets verpruts waardoor ik het al eerder op moet geven. Denk aan te vroeg de HFS binnengraven, een magmalek veroorzaken of eindeloze sieges en megabeasts. Gemiddeld ben ik 10 tot 20 ingame jaren met een fort bezig. De eerste jaren gaan ook sneller dan de latere jaren, omdat je minder in de gaten hoeft te houden. Als je zelf doorspeelt zonder alles op te schrijven kun je grof gezien een jaar in een avond spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
@hydra, klopt als je de JBF methode in uitvoering wilt zien dan moet je naar zijn ontwikkel werk kijken :D maar al met al wordt er wel gewerkt. Ik gok dat de meeste met een IT achtergrond het anders aangepakt zouden hebben maar hij is dan volgen mij ook geen it-er. En ik blijf het een leuk spel vinden helemaal voor een gratis spel. Aangezien er niks voor betaald hoeft te worden (iedereen mag natuurlijk doneren) ben ik ook niet te kritisch. Maar ik ben het 100% met je eens, het is een chaoot

@preddie, ik sluit me by hayate aan, een spel van begin tot verlies duurt zo lang als je zelf wilt. Meestal zet ik doelen, en als ik die zelf gehaald heb begin ik een nieuw fort. Of mijn dwergen sterven allemaal al voor die tijd. De eerste 5 jaar kan je inderdaad wel 1 per avond spelen. daarna beginnen dingen als grootte van de map en andere dingen die fps vreten een rol te spelen. En niet te vergeten de dingen waar je zelf mee bezig bent. Mega projecten kosten vaak ook veel tijd in het aansturen enz. Maar later in een fort wordt 1 jaar per avond wel lastiger, tenzij je hele lange avonden maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Tsja, op een gegevent moment duurt een jaar gewoon uren, vooral als je met een projekt bezig bent kun je dagen bezig zijn met een jaar.
Nu heb ik wel aardig wat fortjes gehad, maar eigenlijk zelden lang mee bezig geweest,
Mijn probleem is dat ik het helemaal perfekt wil, dan achteraf zie hoe ik iets beter aan had kunnen pakken, en begin dan weer een nieuw fort. Met elk fort pak ik de zaken ook weer grootser aan. Zo heb ik dus een toren-fetish, en met elk fort worden de torens groter en hoger, en moeten er natuurlijk figuren en patronen in kleur in verwerkt worden, en dan moet er een complex van met elkaar verbondene torens komen, waar op die kaart natuurlijk geen plek voor is.
't scheelt wel dat ik recentelijk m'n hardware weer wat geüpgraded heb en een 100+ fort wat sneller speelt.

Nu ben ik even met andere dingen bezig, en nog steeds een beetje over de zeik over dat ik met m'n vorige fort moest stoppen (nemesis unit failed anyone?) maar nog steeds heb ik regelmatig dat me spontaan een idee in m'n hoofd schiet voor een projekt in DF of hoe ik een specifiek probleem aan ga pakken.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat ik DF maar weer 's op ga starten. :+

[ Voor 4% gewijzigd door ZenTex op 21-03-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Bornhald schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:19:
@hydra, klopt als je de JBF methode in uitvoering wilt zien dan moet je naar zijn ontwikkel werk kijken :D maar al met al wordt er wel gewerkt. Ik gok dat de meeste met een IT achtergrond het anders aangepakt zouden hebben maar hij is dan volgen mij ook geen it-er. En ik blijf het een leuk spel vinden helemaal voor een gratis spel. Aangezien er niks voor betaald hoeft te worden (iedereen mag natuurlijk doneren) ben ik ook niet te kritisch. Maar ik ben het 100% met je eens, het is een chaoot
Ja, tuurlijk. Ik 'klaag' ook niet in de zin dat ik vind dat hij de spelers wat verplicht is ofzo hoor :) Ik vind het alleen zonde dat hij het niet wat beter aanpakt. Hij leeft per slot van rekening van DF. Als hij het wat slimmer aan zou pakken (meer struktuur in het ontwikkelproces en de userinterface wat verbeteren) dan zou hij echt flink wat geld binnen kunnen halen. Maar omdat de UI hem niks interesseert zie ik daar geen verbeteringen in komen. Door de standaard UI is de leercurve heel erg steil en zullen veel potentiele spelers afhaken.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
@hydra Ik begrijp wat je zegt, en was ook niet als verdediging bedoeld. zie mijn stuk meer als een rant :D
Ik ben het gewoon 100% met je eens, het is een chaoot, en het kan beter worden ontwikkeld als hij een plan pakt en zich daar aan houdt, dus ook de rotdingen doet en de dingen die hij niet belangrijk vindt.
Als je kijkt naar een commercieel product, en dat is het wel aan het worden, moet je luisteren naar je klanten. En dan is UI dus wel belangrijk. Maar hij is het daar niet mee eens. en ik ben het met jou eens dat dat feit jammer is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Na lange tijd lurken en eindelijk mezelf eens bij tweakers geregistreerd te hebben, wilde ik toch even kwijt dat dit een van de meest vermakelijke topics is die ik ooit op een forum ben tegengekomen. Prachtig verhaal. Ik ben zelf wel eens een blauwe maandag met DF bezig geweest, maar ik had persoonlijk wat moeite met de gebruikersvriendelijkheid van het product. Ofwel, het gebrek daaraan. Maar het is mooi om te zien dat jullie de vrijheid optimaal benutten.

Bedankt voor de glimlach die jullie regelmatig op mijn gezicht weten te toveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Haha, leuk om te horen dat andere mensen de briljantheid van DF ook kunnen waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Vengeful schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:54:
Na lange tijd lurken en eindelijk mezelf eens bij tweakers geregistreerd te hebben, wilde ik toch even kwijt dat dit een van de meest vermakelijke topics is die ik ooit op een forum ben tegengekomen. Prachtig verhaal. Ik ben zelf wel eens een blauwe maandag met DF bezig geweest, maar ik had persoonlijk wat moeite met de gebruikersvriendelijkheid van het product. Ofwel, het gebrek daaraan. Maar het is mooi om te zien dat jullie de vrijheid optimaal benutten.

Bedankt voor de glimlach die jullie regelmatig op mijn gezicht weten te toveren :D
Welkom op GoT en bedankt voor het compliment ;)

@ Bornhald:

Heb je al een idee wanneer je klaar bent met je beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
hayate666 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:01:
[...]
@ Bornhald:
Heb je al een idee wanneer je klaar bent met je beurt?
Bornhald schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:01:
[...]
ben overigens ook klaar met mijn turn, dus de volgende is. dus die kan dezelfde link gebruiken :D
[...]
Dus... Hij is al klaar met spelen, maar heeft nog niet het hele verhaal gepost. Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Die had ik gemist :$ Ik ga er binnenkort maar eens aan beginnen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik ben benieuwd, zal ook snel mijn verhaal schrijven en updaten! redelijk druk en lijk ziek te worden dus hoop het snel te kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Alvast een verslagje van mijn eerste indrukken deze beurt.
========================================================================
1st Granite 290
Na de heerschappij van een bezeten kind en een communist die de hel opgegraven heeft hebben ze besloten mij weer aan het hoofd van het fort te stellen. Dat vonden ze iets veiliger. Ze hadden geen beter moment kunnen uitkiezen.

Bornhald vertrouw ik niet. Niet sinds hij mij en mijn soldaten tot aan onze baarden in de penisduivelstukjes heeft laten staan. De afbeeldingen die ik daar gezien heb… Ik denk niet dat ik ooit nog dezelfde onschuldige vrouw zal zijn die ik geweest ben. De gevangenen van de sadistische pikmonsters beginnen gestoord door het fort te zwerven, terwijl ze willekeurige voorbijgangers en elkaar lopen te bespringen om maar duidelijk te kunnen maken wat ze allemaal hebben meegemaakt. Dat duivelse gebouw waar hij mee is begonnen lijkt me ook niet helemaal gezond. Wie weet wat hem heeft doen besluiten de slapende knakworstwezens wakker te maken en misschien staat hij nog steeds onder die invloed?

VyperX daarentegen is een schat van een jongen. Hij heeft zijn uiterste best gedaan om project T.W.B.M.S. te verbeteren en heeft zelfs een aantal nuttige toevoegingen gedaan. Ik snap alleen de obsessie met burgemeester twbms niet. Wie maakt er nou een project wat speciaal aan zo’n randfiguur gewijd is? Anyway, over project T.W.B.M.S.

De aangebrachte versterkingen voor de sluisdeuren remmen de kracht van het water ernstig af. Deze ga ik eerst verwijderen. Ook wil ik een soort trechter van de muren maken, zodat alle aanvallers ter plekke van de maximale hoeveelheid water gebruik kunnen maken. Hiervoor moet ik een aantal weapontraps verwijderen die aan de voorkant zijn gemaakt. Ook heeft die schat van een kleine VyperX meerdere soorten steen in de muren gebruikt. Als esthetisch ingestelde vrouw kan ik het hier natuurlijk niet mee eens zijn!

Ook zie ik dat er adamantium gevonden is in het hol van de salamislingeraars. Elk nadeel heeft zijn voordeel, zoals onze huisfilosoof pas zei. Ik ga de voorbereidingen treffen voor het verwerken van dit mythische metaal! Alle craftsworkshops worden aangewend om het metaal bewerkbaar te maken in een smederij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hayate666 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:10:
Niet sinds hij mij en mijn soldaten tot aan onze baarden in de penisduivelstukjes heeft laten staan.
ROFL :D

overigens kwam er eens in de zoveel tijd weer een vraag naar iets van tin. Waar ligt dat spul dan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Bornhald schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:18:
[...]
ROFL :D

overigens kwam er eens in de zoveel tijd weer een vraag naar iets van tin. Waar ligt dat spul dan!!
dat moet je halen bij de handellaren als je het zelf niet hebt.

ik heb het niet voor niks dat aangevraagd bij de dwergen en mensen toen der tijd.
de andere leiders (ha!) zijn dat natuurlijk allemaal vergeten te doen en te kopen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik zie vooral dat de belastinginner al weet ik veel hoe lang een vraag naar loden voorwerpen heeft. Misschien stuur ik hem een gesigneerd setje loden bekers als ik de kans krijg >:)

En countess heeft een gouden tafel in haar tombe. :/

[ Voor 13% gewijzigd door hayate666 op 25-03-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Countess schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:22:
[...]

dat moet je halen bij de handellaren als je het zelf niet hebt.

ik heb het niet voor niks dat aangevraagd bij de dwergen en mensen toen der tijd.
de andere leiders (ha!) zijn dat natuurlijk allemaal vergeten te doen en te kopen.
Ik geloof dat ik het wel weer bij de mensen en dwergen gevraagd had. ik weet wel dat de dwergen het deze keer niet mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hayate666 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:48:
Ik zie vooral dat de belastinginner al weet ik veel hoe lang een vraag naar loden voorwerpen heeft. Misschien stuur ik hem een gesigneerd setje loden bekers als ik de kans krijg >:)

En countess heeft een gouden tafel in haar tombe. :/
Heb jij die neer gezet, er staat mij wel iets bij dat ik in de tombe van iemand een object moest zetten. Het zou kunnen dat die gouden tafel daarom in de tombe staat.

Er is wel erg veel goud op deze map, het valt me wat tegen van DF dat ik geen goude wapens enz kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Enig idee hoe zacht goud precies is? Je kan het zelfs met je vingers buigen als het puur is. Ik vind het zelf geen wonder dat je met goud geen wapens kan smeden eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ja maar je kan het prima mengen met iets sterkers

en je kan toch ook bone armor maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:29:
ja maar je kan het prima mengen met iets sterkers

en je kan toch ook bone armor maken :D
Kun jij botten met je vingers buigen dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Grrr. Het DF virus heeft me weer te pakken. :(

Ik had besloten nu eens een fort te maken en het uit te spelen tot het bittere einde ipv elke keer weer opnieuw te starten om het beter en grootser aan te pakken.
En dus maar een nieuw wereld gecreëerd.
En wat voor een wereld. Met elke gang die ik graaf zijn mijn haulers druk in de weer om alle gedolven edelstenen in alle kleuren van de regenboog, ladingen zilver goud en platinum, ontelbare hoeveelheden aluminium, en een garnierite ader om de 10 stappen.
Wat het fort mist helaas, is bruikbaar erts. Geen ijzer, niets nakkes nada. Geen flux ook.
De mensen waarmee ik handel nemen ook nooit ijzer mee, 1 bar misschien als ik er heel veel voor wil betalen. Van de dwergen moet ik het ook al niet hebben, en staal willen ze alleen maar aan me verkopen als het verpakt zit in speelgoedvorm of trap onderdelen. Flux hebben ze nooit van gehoord. Ik denk dat ze het thuis stiekum snuiven ofzo.
Gelukkig brengen mijn altijd vriendelijke buren de Goblins regelmatig ijzeren spulltejes langs. Al moet ik wel aardig wat moeite doen om ze er afscheid van te laten nemen. Maar dankzij hun heb ik wel de koperen chain mails om kunnen smelten in munten.

Het fort bovengronds begint al wat te lijken. Voorzover een Goth dwergen Disney fort ergens op lijkt. En er staan nog maar 2 torens, die niet eens af zijn ook. Hoog zijn ze inmiddels wel, en de centrale toren is immens, maar ja, elke keer als ik denk dat ik maar eens aan de volgende toren zou moeten beginnen besluit ik toch dat er eigenlijk een Z-leveltje bij moet. Ach, ik heb nog 15 levels te gaan tot het maximale level. :p

Verder ben ik bezig om een zesde squad militia te trainen omdat bij de laatse aanval alle 5 squads besloten om toch maar een hapje te gaan eten of lekker zaten uit te buiken/zich vol lieten lopen.
Gelukkig was er net een dwergen karavaan binnengekomen.

Vanavond even geen dwarf fortress voor mij. Gisteren toen ik 's avonds nog even DF wou spelen liep het uit tot half zes 's morgens zonder dat ik het in de gaten had. :S

Oja, goud is hardstikke nuttig. :X
Mijn plan is dan ook om de toegangspoort/toren van mijn fort van niets anders dan goud, zilver en platinum te maken. :)
Ik heb er toch zat van, en in tegenstelling tot ijzer en staal is dat wat de lieve handelsdwergen en -mensen ongevraagd in grote hoeveelheden meenemen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Lees net het volgende op de devblog van DF:
The current situation is that I expect a (buggy!) Windows release in about a week, with the 40d# merge commencing at that time (or within a few days of the release). This is a bit of a change of plan, since I was originally going to release for all operating systems at once, but I feel like I'm going to get even more bogged down if I don't do it this way and the initial pre-merge release will give us a control to work with in the same way that 40d can be compared to 40d#. The initial merge release shouldn't take too long though, and it will be the top priority aside from the worst catastrophic crashes and things of that nature. I know the merge changes make the game playable for many of you when it otherwise isn't.
Het zal mij benieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:39:
Lees net het volgende op de devblog van DF:

[...]

Het zal mij benieuwen!
Komt perfect uit xD. Als het over ongeveer een week uitkomt heb ik 2 weken vakantie 8). Dat worden lange dagen :+ .

Overigens denkt Baughn zo goed als gedaan te hebben met de 40d20 versie, die ondersteuning gaat bieden voor dualcore, als ik het goed gelezen heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:02:
[...]

Komt perfect uit xD. Als het over ongeveer een week uitkomt heb ik 2 weken vakantie 8). Dat worden lange dagen :+ .
Ik betwijfel of je een degelijke game uit die versie kan krijgen, i.v.m. met de vele bugs die het spel zal bezitten.
Overigens denkt Baughn zo goed als gedaan te hebben met de 40d20 versie, die ondersteuning gaat bieden voor dualcore, als ik het goed gelezen heb :).
Ow, dat is wel interessant, het relevante stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:10:
[...]

Ik betwijfel of je een degelijke game uit die versie kan krijgen, i.v.m. met de vele bugs die het spel zal bezitten.

[...]

Ow, dat is wel interessant, het relevante stukje.
Ik kijk er vooral naar uit om alle nieuwe features te testen^^.
Maar ben echt wel benieuwd naar de 20d versie. Want mijn fort begint echt wel traaaaag te worden.

* Krijg net army van 30 goblins om men hoofd. eens kijken hoe rap ze zullen sterven :), zonder traps btw. *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Kom maar op met multicore support. Hard nodig hier.

Een fort met 140 dwarves hier, plus het nodige aan andere beesten.
Butcheren is amper een optie meer. De butchers shop zit verstopt van mijn pogingen om een catsplosion te voorkomen. Dat ik continue aan het bouwen ben en dat er dus een stuk of 60 dwarves onafgebroken stenen aan het haulen zal ook niet meehelpen.

Net iets apart meegemaakt. Een goblin siege van 40 Goblins. Natuurlijk waren al mijn squads weer te druk bezig met belangrijkere zaken dan het fort te redden.
Maar 1 van mijn champions stormde het fort uit (ondanks dat outside ook voor soldiers forbidden was) scheurde een complete goblin squad aan stukken (10 goblins) rende naar de volgende, slachte ook die troep af (8 stuks, 2 ontkwamen) en rende het fort weer in. De andere 20 Goblins waren bijna allemaal bowmen en crossbowmen, en liepen samen als 1 grote groep. dus ik wou voorkomen dat mijn champion een wisse dood tegemoet rende en trok aan de hendel om de ophaalbrug te openen.
Natuurlijk rende die champion net over de brug heen voordat die opende en kwam zodanig onder vuur van alle goblins samen. :(
Enfin, hij bleef maar niet in de beschutting van de muren en hij werd continue bestookt door de goblins, dus maar weer aan de hendeld getrokken.
Hij slachtte nog eens 10 goblins af voordat íe eindelijk de pijp aan Maarten gaf, toen bliezen de Goblins ook de aftocht _/-\o_

Ergo: Had ik de ophaalbrug niet geopend had had hij het overleefd. |:(

Nu weet ik dus ook wat een militair aan kenmerken moet hebben. Hij had 98 rage en 78 confidence.
Grappig dat een enkele legendary met een zilveren trainingshamer zo effectief in z'n eentje kan zijn.

Hij droeg trouwens steel plate, steel chain, copper chain (wtf?) en een ijzeren schild.

Kort na z'n dood werd een planter ineens posessed.
Het resultaat van z'n noeste arbeid: Een Goblin bone speer. Ik fantaseer even er op los dat het een eerbetoon aan die champion was. *O*

[ Voor 5% gewijzigd door ZenTex op 28-03-2010 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
ik heb mijn soldiers op het moment getrained om tegen orc's te vechten :P. Volledig masterwork blackmetal armor en wapens. en allemaal strength agility en thoughness gemaxed net als hun weaponskills armor en wrestling skills. (ik heb vals gespeeld) Maar ze kunnen nu wel ALLES aan, inclusief hele squads met orc bowmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Heb ik verdomme net een maand gespeeld, crashed het spel :( Even de rage laten bezinken voordat ik er weer aan begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes nog een vraag eigenlijk. Is er ergens een vermelding hoelang je fort al leeft? :d
Want ik weet niet meer hoe lang ik aan het spelen ben (a).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
ZenTex schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:06:
Butcheren is amper een optie meer. De butchers shop zit verstopt van mijn pogingen om een catsplosion te voorkomen.
je kan in 1 (gebouwede) kooi al je katten en andere dieren kwijt.
dan worden ze ook niet meer zwanger (al zwangere katten bevallen nog wel, en dan moet je de jongkies geloof ik weer even in de kooi stoppen.)

en om dat te voorkomen dat je te veel vermin krijgt laat je een paar MANNELIJKE katten eruit.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:43:
Eventjes nog een vraag eigenlijk. Is er ergens een vermelding hoelang je fort al leeft? :d
Want ik weet niet meer hoe lang ik aan het spelen ben (a).
Ja, dat is mogelijk door in de legends te kijken, je kan daar alleen niet bijkomen als je aan het spelen bent.

Een andere mogelijkheid is door "SHOW_ALL_HISTORY_IN_DWARF_MODE" in je init.txt naar "YES" te zetten. Dit zorgt er voor dat je meer details krijgt bij het bekijken van engravings. Het is dan een kwestie van de engravings langs te gaan, op zoek naar die ene die meld wanneer het fort is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:16:
Ik kijk er vooral naar uit om alle nieuwe features te testen^^.
Maar ben echt wel benieuwd naar de 20d versie. Want mijn fort begint echt wel traaaaag te worden.
Ik heb net ( nu pas :| ) een lijst met de nieuwe features gelezen...
Het klinkt geweldig, dus ik denk dat ik nog even wacht met Dwarf Fortress opnieuw proberen tot er een ( redelijk bug-vrije ) versie uitkomt.

Wat gebeurt er nu met dit fortress trouwens? De HFS zijn dood, dus gaan jullie op zoek naar een goede dosis Fun ( oorlog met alles en iedereen, misschien? ), gaan jullie een serie megaprojects beginnen, of gaan jullie het binnenkort abandonen en een nieuw fort beginnen in de nieuwe versie? :?

Het maakt mij niet uit, zolang iedereen maar Fun heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik heb plannen met een heleboel water, maar er gaat even wat tijd overheen. Eigenlijk vind ik het ook zonde om al te gaan schrijven als Bornhald zijn verhaal er nog niet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Oh nee, niet nog meer water! :P
De FPS is nu al laag, wat doe je ons aan Hayate? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:17:
[...]

Kun jij botten met je vingers buigen dan? :P
ik kan kippenbotjes breken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hayate666 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:40:
Ik heb plannen met een heleboel water, maar er gaat even wat tijd overheen. Eigenlijk vind ik het ook zonde om al te gaan schrijven als Bornhald zijn verhaal er nog niet staat.
Verhaal komt vandaag al is het het laaste wat ik doe (wel rekening houdend met dat vandaag van mij loopt tot ik weer ga slapen)

sorry was een beetje druk nl afgelopen week, deze week ook.. maar wat ik zeg. ik MAAK wel even tijd
7th Hematite, “Wat is dit” Moppert Bornhald, “Aban Tunthol haalt zijn productie quota niet. Waarom niet!” De page staart Bornhald aan. “Nou, ben je al je verstand kwijt, spreek!” briest Bornhald. De page stamelt “Hij is spullen aan het verzamelen, en is in een rare bui. Het gerucht gaat dat het een artifact moet worden”. “Artifact, Artifact, we hebben geen tijd voor deze onzin.. “ Schreeuwt Bornhald nu. Onrustig loopt hij zijn kantoor door, de page probeert zich zo klein mogelijk te maken en aan de aandacht van Bonrhald te ontsnappen. Plotseling draait Bornhald naar hem toe. “Zeg de andere dubbele productie te draaien, dan vergeet ik deze uitspatting, en het kan maar beter iets interessants zijn want anders!!!”. Na deze laatste uitspatting snelt de page het kantoor van Bornhald uit.

11th Hematite, Bornhald komt terug van zijn lunch en vind een briefje op zijn bureau. Norkorzalud. Staat op het briefje. Afbeeldingslocatie: http://i639.photobucket.com/albums/uu114/Bornhald77/Dwarf%20fort/Nokorzalud.png

22 Hematite, Tijdens zijn rondje over de bouwplaats van het mysterieuze project hoort Bornhald een schreeuw. Verschillende dwergen rennen langs hem heen het veilige fort in. Bornhald grijpt een vluchtende dwerg bij zijn arm “Wat is hier aan de hand” eist Bornhald. Terwijl de dwerg zich los rukt en verder vlucht schreeuwt de dwerg over zijn schouder. “Undead!”. Boornhald zoekt een stevige stuk steen en loopt de bouwplaats af. In de verte, aan de andere kant van de gracht ziet hij een kleine marmot, volledig van botten. “Lafaards schreeuwt hij richting de ingang”

23 Hematite, Halverwege de middag bereikt Bornhald het bericht dat een kobold geprobeerd heeft het fort te betreden met valse papieren. Eén ding moet je ze nageven denkt Bornhald. Ze geven niet snel op. Later die dag loopt Bornhald het bouwterrein over. De werkzaamheden volgen na de interruptie van de undead gestaag. Echter niet zo snel als zou kunnen zonder de interrupties.
Afbeeldingslocatie: http://i639.photobucket.com/albums/uu114/Bornhald77/piramide1-2.png
Afbeeldingslocatie: http://i639.photobucket.com/albums/uu114/Bornhald77/piramide1-1.png

26th Hematite, Die middag bereikt het bericht dat een kobold het fort binnen geslopen was. Dit is ook het laatste wat de kobold ooit gedaan heeft.

3rd Malachite, De page staat bibberend in de hoek. “Een feest! EEN FEEST!! Omdat iemand van de adel weer jonkies geworpen heeft. Weer een mond om te voeden zonder dat die bijdraagt aan de welvaart van de commune. Weer iemand die van die belachelijke eisen doet en daarom een FEEST!!!” Bornhald rommelt wat in een laatje en haalt een mooie steen tevoorschijn. Pakt een hamer en beitel en beitelt de naam Tekkud Umrillorbam in de steen. Giet wat goud in de letters en poetst het geheel wat op. “Geef deze maar aan de Countess voor haar dochter. En bied mijn verontschuldigingen aan dat ik niet kan komen. En laat me niet ter oren komen dat je IETS negatiefs zegt. Dan zal je rantsoen gehalveerd worden. En nu uit mijn ogen” De page grijpt de steen en snelt weg.

[ Voor 76% gewijzigd door Bornhald op 29-03-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Whow, ziet er goed uit, Bornhald! :) Leuk om te zien dat je ook aan het RPen bent geslagen :P
En ja, ik snap volledig dat het opschrijven veel tijd kost. O-)

(Alleen het plaatje van EvE snap ik niet helemaal in de context van het verhaal :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
heb de shortcuts naar de links thuis ff snel gedaan, kan ze niet op werk zien. Maar gok dat het ons nieuwe wormhole is (misschien omdat ik mijn corp mates verveel met DF op eve ts :) ). Ik zal thuis ff de goede plaatjes erbij zetten. Eve ceo zijn is ook veel werk :D
Ik zal thuis ook even de opmaak van mijn post doornemen, gezien dat er ook niet zo goed uitziet.

en natuurlijk, roleplayen moet ik doen in zo'n geval (van mij voor mij). Dat voegt toe aan de sfeer vind ik :D en gewoon leuk om zo nu en dan te doen :D

ben trouwens wel benieuwd naar de nieuwe versie. Ik weet nog dat de huidige versie uit kwam. En dat alle dwergjes dood gingen omdat ze of niet gingen slapen of niet gingen eten.
Het was een heel droevig fort.7 dwergjes die dood gingen in een gat in de grond.

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 29-03-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

VyperX schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:03:
(Alleen het plaatje van EvE snap ik niet helemaal in de context van het verhaal :X )
Mja, het is een plaatje van iemand die aan't minen is. Dwarves in space ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Zo'n opmerking doet me altijd hier aan denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
dwarf space fortress.. waar dwergen in de ruimte vliegen en een ruimteschip maken van alle rotsblokken die ze in de ruimte tegen komen? Ze zijn in de ruimte omdat alle ertsen op de planeet waar ze zaten op zijn gegaan aan belachelijke verzoeken van de adel :D
Om aan die verzoeken te blijven voldoen hebben ze met behulp van lava en water een stoom aandrijving gemaakt voor hun planeet om daarmee de ruimte te doorkruizen opzoek naar tin om daarmee de verzoeken van de taxman te kunnen vervullen.

zie je het klopt wel :D daar is het plaatje van :D

(jaja, ik zal vanavond de link aanpassen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

hayate666 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:54:
Zo'n opmerking doet me altijd hier aan denken :D
Dat had ik ook in m'n achterhoofd toen ik dat typte.
Ben altijd een fan van de muppetshow geweest en dan vooral van "Piiiigs iiiin spaaaaace!".
Buiten dat gedragen dwarves zich regelmatig als een stel muppets. :p

@ Bornhald: Ik zou me niets verbazen als het die gekke dwarves idd lukt om met lava-aandrijving de ruimte weten te bereiken. Waarschijnlijk met een dwarf casualty-rate van 99% ofzo. :p

Enfin. De Titan is bij mijn fortje op bezoek geweest. Voor de eerste keer in 10 aanvallen waren 2 squads actief tijdens de aanval. Helaas is de titan een building destroyer en kwam zodoende niet het fort binnen bij de hoofdingang waar ik die squads gestationeerd had, maar via 1 van m'n torens. Waar m'n marksdwarves weinig uit konden richten in de krappe ruimte.
Dat heeft me dus 11 dwarves het leven gekost waaronder 2 champions. Ik heb er nog maar 2 over, dat gaat leuk worden met toekomstige aanvallen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
en het laatste stuk. Het is me dan toch gelukt!!! :D yay
13th galena. “Je geeft ze één vinger…”Verzucht Bornhald zich tegenover de Page. “Iets van goud.. Hoe haalt ze het in haar hoofd, om voor zichzelf iets van goud te willen. Zelf niet werken, alleen maar dwergen rond commanderen en nu iets van goud. “ De page staat in een hoek en probeert niet te bewegen. “Sta daar niet zo te staan. En haal wat van goud, we hebben vast nog wel wat liggen. Kom op REN!!”

10th limestone, Een page komt het kantoor van Bornhald binnen gesneld. “een.. kara..vaan er is.. een karavaan… uit de mountainhome”. “Goed dat je hier naartoe bent gekomen, maar je moet wel wat aan je conditie werken, hoe kan een jonge dwerg als jij zo uitgeput zijn. Wanneer zijn ze hier? ” vraagt Bornhald. “Over. . on…geveer… 3… dagen.. “ steunt de page. Bornhald loopt naar zijn bureau, pakt wat papier en een pen en begint te schrijven. “Je kunt gaan”

5th of sandstone, “Lood zeg je!? LOOD. Dat spul wat we bij de vorige 10 aanvragen ook niet hadden.. hij kan in de stront zakken.. Zeg dat maar, ja de Tax collector kan wat mij betreft in de stront zakken met zijn lood. En nu uitmijn ogen!!!”

13th moonstone, ”Wt had ik ook alweer gezecht over 1 vinger en een hand. Geef je iets van goud IS HET NOG NIET GOED!! Een gouden tafel. Waar haalt ze het lef vandaan. Terwijl onze kameraden eten van stenen tafels. Maar nee de adel moet een tafel, en niet gewoon om van te eten. Maar om in de Tombe te zetten.” Woest kijkt Bornhald naar de page. “Sta je hier nog!? Ga zeggen dat ze voor “mevrouw” een gouden tafel voor in haar graftombe maken” Voor de deur dicht zwaait roept Bornhald de page achterna “En zorg dat ze hem ook plaatsen!!” Zuchtend mompelt Bornhald Ïk kan niet wachten tot ze er gebruik van gaat maken, zodat de revolutie kan beginnen”

15th moonstone, “Een feest! Waarom weet ik hier niks van” Buldert Bornhald tegen de page. “Omdat Viper u er niet bij wil” piept de page terug. “En al had ik er WEL bij gemogen dan was ik nog niet gegaan. De revolutie gaat voor! Wij hebben geen tijd voor de frivoliteiten van de Adel. Feesten hoe komen ze erbij. Scheer je weg!!”

17th moonstone, Bornhald vind een briefje op het bureau: “Onul tileshdatan heeft een kobold gespot en daarna gesplot. Dit was de laatste keer dat iemand deze kobold heeft gespot. “

19th moonstone, Terwijl Bornhald over de muren van de vesting loopt hoort hij geschreeuw bij de poort. Snel rent Bornhald richting het geluid. Op het moment dat Bornhald de hoek om stormt, raast er een kobold voor bij met daar vlak achter aan Onul Tileshdatan. De kobold grijpt een dolk, en steekt deze in de arm van Onul Tileshdatan. Deze geeft geen krimp. En hamert met er met alle kracht op los, tot de kobold levenloos achter blijft. Terwijl Onul kijkt naar de dolk in de arm loopt Bornhald er opaf. “Jij en ik moeten maar eens gaan praten….” Begint Bornhald.

21th moonstone,”Hoe bedoel je, trekt zich terug? Terug uit de vakbond. HOE DURFT HIJ ZICH TERUG TE TREKKEN…”. “Niet uit de vakbond” piept de page tegen Bornhald. ”Naar een workshop, ook vraagt hij allemaal vreemde objecten”. “Je weet wat dit betekend? “ vraagt Bornhald. De page knikt en loopt richting de uitgang, “Ik zal de andere melden dat ze dubbele diensten moeten gaan draaien” .

24th moonstone, Terwijl Bornhald zich klaar maakt om te gaan slapen, loopt hij nog even buiten op de binnenplaats als hij de houthakker Minkot Miskubuk hoort schreeuwen. “Kobold!!! Kobold!!” Verschillende dwergen rennen richting het geschreeuw. Uit zijn ooghoek ziet Bornhald de kobold een duur binnen glippen. Bornhald gniffelt wat, en loopt rustig richting de deur van de barak. Binnen is niks meer wat doet denken aan een kobold, behalve wat stukjes vlees hier en daar en bloed, veel bloed.

26th moonstone, De page klopt op de deur, en zegt tegen Bornhald dat Zatamatol af is en dat al het werk weer volgens plan zal geschieden. Afbeeldingslocatie: http://i639.photobucket.com/albums/uu114/Bornhald77/Dwarf%20fort/Zatamatol.png

23rd opal, De page klopt midden in de nacht op de deur van de kamer van Bornhald. Zachtjes doet de page de deur open. “Bornhald, slaapt u” Bornhald gromt wat terug “Ik heb nieuws, we hebben een kamer gevonden, onder de berg” Bornhald zit direct rechtop in bed. “Sta niet zo te treuzelen, en help me mij kleren aan te doen, er is geen tijd. Maak iedereen wakker”

Ondertussen loopt de dwerg Kivish Memadtekkud een simpel wijsje fluitend door een verlate mijnschacht. De lucht is koud en bedompt precies waar Kivish van houdt. Gestaag wandelt hij door. Ineens hoort hij achter zich wat stenen vallen. Verschrikt draait hij zich om en kijkt naar het plafond. Alles lijkt goed. En fluitend vervolgd Kivish zijn weg en slaat een hoek. Niet veel later hoort hij weer wat vallen. En draait zich weer om “Niet grappig” roept hij. En loopt verder. En slaat een hoek om net wanneer hij de hoek om is hoort hij weer het vallen van steengruis. “Niet grappig” roept hij nog een keer geïrriteerd. En loopt verder. Net wanneer hij weer een hoek is omgeslagen hoort hij heel luid iets over de stenen schuren. Nu de maat vol is, draait hij zich om en maakt zich op om de dwerg die dit soort geintjes uithaalt de huid vol te schelden. Wanneer hij de hoek om loopt staat hij oog in oog met de demon Fecawi Semabiretha. De laatste grijpt Kivish bij zijn keel, tilt hem van de grond. Kivish, verrast maar niet uitgeschakeld, haalt uit met zijn houweel richting Fecawi. Deze incasseert de klap en lacht. Kivish slaat nog enkele malen, totdat Fecawi de houweel uit de handen van Kivish rukt. Met beide armen grijpt Kivish de arm van Fecawi om zichzelf lost te trekken en wat meer lucht te krijgen. Maar het gespartel is zinloos. Langzaam scheurt Fecawi de voorkant van de kleding van Kivish open. Lachend scherpt Fecawi zijn nagel aan de rotsgang. Langzaam prikt Fecawi zijn gescherpte nagel door de bleke huid van Kivish. En langzaam trekt hij zijn nagel naar beneden. De borstkas van Kivish open scheuren. Fecawi trekt zijn klauw terug en likt het bloed er vanaf. Kivish kan weinig anders meer dan snikkend naar adem happen. De demon fluistert in het oor van Kivish. “Als je dacht dat dit pijn deed, wacht dan maar af” en Fecawi sleept Kivish de duisternis is.

7th Obsidian Logem Basenoslan vind tussen de vrijgelaten gevangenen de demon Rong Olngodedge. Cerol Kadolnish Udil Lolum snelt te hulp. Niet veel later liggen de verschillende lichaamsdelen van de Demon verspreid over verschillende tegels. Het gros van het lichaam van Rong is nog niet tot stilstand gekomen tegen de muur of de volgende demon springt tevoorschijn Uno Lakegostat. In een vloeiende beweging gaan Cerol en Logem over tot de aanval. De demon eindigt aan de andere kant tegen de muur. En valt daar bewusteloos. Logem En Cerol springen er op en maken het af. Om in de rug aangevallen te worden door Dostngosp Smornamo. Door middel van een schijnbeweging krijgen de dwergen weer de overhand. Niet veel later liggen de stukken van Dostngosp tussen die van zijn kameraden. Zonder te pauzeren gaat het duo over in de aanval richting Quazi Methpubestra. Quazi wordt bijgestaan door Tomca Muthrolipul en Conar Goceurde. Terwijl het gevecht nog in volle gang is duikt de 4e demon genaamd moshnun Abshothethes ook op. Hayata stormt op het de geluiden van het gevecht af en zit net hoe Logem verrast wordt door nog een demon genaamd Estrur Felltangled. Omringd door vijanden gaat Logem in een martial trance. De demonen op hun beurt blijven versterkingen krijgen door Anoth Sudemonir, Mino Mipaneleni, smunstu Aduslok, Rato Snokuzustrul.
Niet veel later liggen meeste demon bewsuteloos op de grond, de versterkingen aan de zeide van de demonen blijven echter oprukken (plaatje 4 bewusteloze demonen) mugshith Addorkebul verdedigd de eer van zijn gevallen soortgenoten en gaat over tot de aanval op het zelfde moment dat logem uit zijn trance raakt.
Ook NayiMalethealeya vervoegd zich bij zijn mede demonen, eerst in het gevecht en niet veel later bloedend op de grond. Niet veel later is het gevecht voorbij. De grond bezaaid met lijken en lichaamsdelen van demonen.
De demonen zijn overwonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Nice! :D

Valt me echt mee dat die demonen zo snel zijn overwonnen... Meestal is dat toch lastig spul om af te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik dacht wel wat ik dat betreft mazzel had. want dit zijn dacht ik in ieder geval de makkelijkste.

Maar ik weet het niet zeker want volgens mij heb ik alleen altijd die gehad. EN ik weet dus ook niet beter. Maar ze zijn inderdaad relatief snel dood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik wacht denk ik gewoon tot de nieuwe versie een maandje uit is :) Weet nog van bijna alle vorige updates dat het wel even kan duren voor Toady klaar is met de grootste bugs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:09:
Hmmm, ik wacht denk ik gewoon tot de nieuwe versie een maandje uit is :) Weet nog van bijna alle vorige updates dat het wel even kan duren voor Toady klaar is met de grootste bugs :D
ik hoor iedereen hier zo fanatiek over een nieuwe versie praten (d20 gloof ik) maar wanneer komt die (hang zelf niet rond op het bay12 forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 02:17:
[...]

ik hoor iedereen hier zo fanatiek over een nieuwe versie praten (d20 gloof ik) maar wanneer komt die (hang zelf niet rond op het bay12 forum)
De eerste nieuwe versie wordt over ongeveer een week verwacht, zoals bovenaan deze pagina te lezen is ;)

Zelf raadt ik je aan om te wachten nog een maandje ofzo voor je start met spelen. Er zullen in de eerste versie veel gamebreaking bugs zijn.

Overigens, toady zou nu een veel moeilijkere gameplay intergreren, niet? Dual-core klinkt wel slick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Yup, ik had iets begrepen van ondergrondse aanvallen... Wordt spannend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik had iid ook gehoord dat ze wat features van 2d terug gaan brengen en gaan uitbreiden. Zoals ondergrondse aanvallen, ik dacht ook iets van tunneling vijanden maar kan het mis hebben. Ik hoop ook wat uitdagendere vijanden dan de purple tentacle demons en gobbo's

maar zodra de nieuwe er is ga ik lekker klungelen, dan maar wat meer bugs dan normaal :D zolang ze er niet voor zorgen dat mijn dorfs sterven vind ik het features.

Trouwens wordt deze versie niet ook uitgebreid getest?

[ Voor 43% gewijzigd door Bornhald op 30-03-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Euh... de testers zijn in dit geval de community :P
Maar Toady test zelf inderdaad ook een hoop spul... Het spel is alleen zo complex dat je nooit alle mogelijkheden af kan dekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik dacht, maar kan het mis hebben, dat er ook andere mensen uit de community aan het testen waren. Maar wat ik zei, ik dacht dat gelezen te hebben. Maar kan het heel goed mis hebben. Misschien dat ik war ben met dat opengl testgebeuren. en bij nader inzien wordt dat ook gewoon door de community getest :D

Aan de andere kant, als ik kijk naar hoe snel de ergste bugs bij de vorige release waren opgelost pak ik de nieuwe wel zodra deze uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

OK. Er is nog een Titan bij m'n fortje op bezoek geweest. En die zit nu in een kooitje. :p
Is er een mogelijkheid om hem te "temmen"? Ik vermoed van niet maar er staat niets hierover vermeld in de Dwarf Wiki.

Zo niet heb ik dus de perfekte tegenstander voor m'n Goblins in de arena. Let the massacre begin! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Bornhald schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:09:
Ik dacht, maar kan het mis hebben, dat er ook andere mensen uit de community aan het testen waren. Maar wat ik zei, ik dacht dat gelezen te hebben.
Nope, je heb gelijk. Een aantal mensen hebben al toegang tot de nieuwe versie.
Als ik het volgende stukje goed begrijp.
Testers are on their seventeenth version overall, and I imagine it'll be that way for the rest of you as well once I get it sorted out, bandwidth permitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt ook nieuwe HFS, die blijkbaar erger is! :D

En random wezens lijken me ook leuk om tegen te komen, samen met de andere nieuwe ondergrondse megabeasts...en elven die met tijgers je fort komen aanvallen :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It's going to be so much FUN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan er niet op wachten.
Zit nu al een tijdje dood voor me uit te kijken wanneer de nieuwe versie komt
kan mezelf moeilijk motiveren voor de huidige versie eerlijk gezegd.

Na deze versie gaan ze eindelijk sieges moeilijker maken
iets wat voor mij echt een must is.
Maak een gracht muur met kantelen en niks kan je meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:18:
[...]

ik kan er niet op wachten.
Zit nu al een tijdje dood voor me uit te kijken wanneer de nieuwe versie komt
kan mezelf moeilijk motiveren voor de huidige versie eerlijk gezegd.

Na deze versie gaan ze eindelijk sieges moeilijker maken
iets wat voor mij echt een must is.
Maak een gracht muur met kantelen en niks kan je meer gebeuren.
HA en ik maar denken dat het aan mij ligt :D ik ben afgelopen tijd enkele forten begonnen om alleen maar tot de conclusie te komen dat ik aan het wachten ben op de nieuwe versie! :D

ik maak zelf in mijn eigen forten ook geen grachten meer. te makkelijk. Of ik doe het tijdens de opbouw en dek ze daarna weer toe. Ook maak ik vaak grote invalswegen (met balista's) waarover de gobbos kunnen lopen om te sterven :D

maar ben idd benieuwd naar de nieuwe sieges. EIgenlijk naar alles. :D
het zou wel mooi zijn als bestaande werelden kunnen worden geimporteerd :D

DF Version 0.31.01 has been released.

DAMNIT EN IK ZIT NOG OP WERK.. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 01-04-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Pffft, ik zag het ook net... Maar volgens mij is de site nu bijna down vanwege de grote interesse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hele site is down, herinner me dit niet van laatste versie.
denk dat hij sinds 2008 wat meer fans erbij heeft gekregen. En normaal is er geen reden dat iedereen tegelijk online is denk ik :D

ook het forum doet het niet meer.

Zal wel weer even wennen worden om clasic te spelen

[ Voor 19% gewijzigd door Bornhald op 01-04-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Haha, inderdaad :)
Maar goed, de vorige versie was dan ook wel erg goed... Stabiel, en een hoop functionaliteit...

Wat bedoel je trouwens met "classic"? Zonder externe programma's? Of zonder tileset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
VyperX schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:47:
Haha, inderdaad :)
Maar goed, de vorige versie was dan ook wel erg goed... Stabiel, en een hoop functionaliteit...

Wat bedoel je trouwens met "classic"? Zonder externe programma's? Of zonder tileset?
zonder tilesets :D

ik speel altijd zonder andere programma's (behalve stonesence, die gebruik ik dan weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Hmm, er staan instructies voor transferren van savegames in de release notes, maar als ik m opstart kan hij ze niet vinden. Ook ben ik erachter gekomen dat ik nog maar even een weekje wacht tot de merge met de d19 optimalisaties erin zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik ga gewoon spelen en zie wel waar ik tegenaan loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Pff, ik vind het wel _erg_ fijn met dingen als Dwarf Therapist hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik heb het geloof ik 1x gebruikt in 2d.
sinds dien eigenlijk nooit. Ik micromanage wel veel, dus misschien ook maar eens aan de dwarf therapist.

maar ben wat DF betreft echt een gebruiker :D ik denk niet eens dat ik succesvol een tileset aan de praat krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
zie ik iets over het hoofd of kan je niet meer kiezen om te zoeken naar een embark met lava pit/lake?

je ziet wel veel meer welk type stenen er zitten, dat is dan wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Iedere embark site heeft lava/hidden fun stuff in de nieuwe update. Gemiddeld aantal z-levels ligt rond de 170, inclusief gigalavameren, ondergrondse volkeren, enzovoorts. De site-finder is dus niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Countess schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:41:
zie ik iets over het hoofd of kan je niet meer kiezen om te zoeken naar een embark met lava pit/lake?

je ziet wel veel meer welk type stenen er zitten, dat is dan wel weer handig.
De site finder entries(finder/always etc) zijn ook al uit de init.txt verdwenen :(
Ik wacht wel even tot alle apps zijn geupdate(Dwarf therapist, dfcompanion etc), deze helpen mij namelijk enorm wat betreft het overzichtelijk houden van alles.

EDit: @hierboven: dat verklaart een hoop :P
Ik ga in ieder geval nog even dwarf heaven verderspelen, met mijn fort om de pit heen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gammro op 01-04-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Samopsa schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:53:
Iedere embark site heeft lava/hidden fun stuff in de nieuwe update. Gemiddeld aantal z-levels ligt rond de 170, inclusief gigalavameren, ondergrondse volkeren, enzovoorts. De site-finder is dus niet meer nodig ;)
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Samopsa schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:53:
Gemiddeld aantal z-levels ligt rond de 170
Oh god. Tijd om af te kicken van DF dus! 170 Z-levels gecombineerd met toren-fetish. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Er zitten dus geen 1-april grappen in? Geen regen van carps, geen dwergen die plotseling in brand vliegen? Dat is...fijn...denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Ben nou nou een tijdje bezig, en ben voornamelijk bezig om de dwergen van voedsel en bier te voorzien.
Je kan namelijk niet meer je farm's op zand bouwen, de grond MOET eerst nat gemaakt worden.
Dus ben nu druk bezig om planten te verzamelen om er voor te zorgen dat mijn dwergjes niet verhongeren terwijl ik bezig ben de water werken in orde te maken om farms te maken.

Ik raad je overigens aan om in elk geval 1 dwerg tot soldaat te benoemen en deze daar skills in te geven. Ik werd tijdens de eerste poging door een groep apen aangevallen. Enige wat mij 'redde' was een crash in het spel toen ik bezig was de militaire functies uit te vogelen.

Overigens, de website ligt volledig plat op moment.
Downloaden van de nieuwe versie kan je via een [url="magnet:?xt=urn:btih:SJAYL6WQSJDKNJNWZ5LSUVGO4ZO4VX4J"]torrent[/url] doen.
Let op: het is een magnet url naar de torrent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hier ook nog via google docs linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 09:52
Het werkt nog niet met Therapist of Tilesets neem ik aan?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik heb geprobeert om mijn maydays set er op te krijgen, maar de init is gewijzigd dus ik dan niet alle dingen precies overnemen. Krijg het dus niet voor elkaar.
Ik ga niet spelen zonder tileset dus ik wacht wel even op de updates daarin.
Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste